loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 31 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

کمتر از یک ماه پیش در مراسمی که کامپوس اپل و در محل سالن استیوجابز برگزار شد، این شرکت طبق روال و سنت هر ساله از آیفون‌های جدید خود برای یک سال آینده یعنی سه‌گانه‌های آیفون 11 رونمایی کرد؛ سه مدل متفاوت این رده یعنی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب جایگزین‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max سال پیش شده و این بار برخلاف مدل‌های سری S، تغییرات مشهود و مشخصی را به خصوص در زمینه دوربین تجربه کرده‌اند. با ما در بررسی گوشی iphone 11 pro max همراه باشید. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

طراحی گوشی iphone 11 pro max

زمانی که از جلو به گوشی نگاه می‌کنید نمی‌توانید تغییری را در این گوشی با نسل قبلی‌اش مشاهده کنید. صفحه‌نمایشی بزرگ با ابعاد 6.5 اینچ حدود 84 درصد از قاب جلو را در اختیار خودش گرفته است. این صفحه‌نمایش همانند نسل قبل حاشیه‌های کمی دارد اما با وجود این حاشیه‌هایش از رقیبی مانند گلکسی نوت 10 پلاس خیلی بیشتر به چشم می‌آید. ناچ هنوز هم جزئی از بخش بالایی صفحه‌نمایش است و اندازه‌اش هم تغییری نداشته.

بدون شک اولین چیزی که با دست گرفتن این گوشی نظر شما را جلب می‌کند وزن بسیار زیادش است. آیفون 11 پرو مکس حدود 20 گرم از نسل قبلی خودش سنگین‌تر شده و البته اپل هیچ اشاره‌ای به این موضوع در کنفرانس معرفی محصول نداشت. با وزنی برابر 226 گرم می‌توان این آیفون را سنگین‌ترین پرچم‌دار بازار نامید.

ضخامت گوشی هم نه کم است و نه زیاد و در حد متوسط. با این اوصاف اپل در طراحی متبحر است و به همین خاطر بالانس وزنی در این دستگاه خوب انجام شده و سبب نشده تا سه لنزی که سمت چپ قاب پشتی هستند سبب لنگر انداختن گوشی به یک سمت شوند.

جنس بدنه طبق انتظاری که داریم از شیشه و فلز در کنار هم ساخته شده. در قاب پشتی از شیشه استفاده شده و فریم دستگاه فلزی است. قاب پشتی را می‌توان بخش متحول این گوشی دانست. اپل تغییرات زیادی در این بخش به وجود آورده است. در قاب پشتی می‌بینیم که از شیشه‌ای کاملا مات استفاده شده و به لطف این مات بودن هم از سر بودن گوشی کاسته شده و هم اینکه اثرانگشت و کثیفی خودشان را به هیچ عنوان نشان نمی‌دهند.

نام آیفون از قاب پشتی حذف شده و در عوض لوگوی اپل به بخش میانی قاب پشتی منتقل شده است تا از لنزهای دوربین اصلی فاصله بگیرد. اولین چیزی که با مشاهده قاب پشتی جلب توجه می‌کند همین لنزها هستند. سه لنز در قابی قرار گرفته‌اند که جنسی از شیشه دارد و اپل تمام سعی خودش را کرده با چینشی که برای آن‌ها به کار می‌گیرد. نزدیک‌ترین حالت را به هم داشته باشند. بیرون‌زدگی لنز دوربین‌ها هنوز هم مشاهده می‌شود و این امر سبب شده تا آیفون 11 پرو مکس نتواند خیلی خوب روی سطح صاف قرار بگیرد.

مجهز بودن به لایسنس ضد آب بودن یکی دیگر از ویژگی‌های این آیفون به شمار می‌رود که نسبت به نسل قبل خودش بهبودهایی داشته است. از این پس آیفون‌های جدید اپل می‌توانند در عمق 4 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند که نشان می‌دهد بدون مشکل می‌توانید از آن‌ها در استخر استفاده کنید؛ اما توصیه می‌کنیم اینکار را نکنید و سعی کنید کمتر گوشی خودتان را به خصوص گوشی‌ای با این قیمت را به آب نزدیک کنید.

صفحه نمایش

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل قبلی از نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 1242×2688 استفاده می کند که در نسبت تصویر 19:5:9 چگالی پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. اپل برای نمایشگر های جدید نام Super Retina XDR را در نظر گرفته است که شاید در ابتدا کلماتی برای بازاریابی به شمار بیایند، اما در حقیقت نشان دهنده تغییرات ایجاد شده هستند.

پسوند XDR در واقع مخفف عبارت eXtreme Dynamic Range می باشد که اپل برای پیشرفت نمایشگر جدید در زمینه HDR در نظر گرفته است. همچنین نمایشگر جدید آیفون 11 پرو مکس، روشن تر از نسل قبلی بوده و حداکثر روشنایی آن به 800 نیت می رسد که در صورت نیاز تا 1200 نیت نیز قابل افزایش است. تغییر بعدی که در نمایشگر جدید ایجاد شده است، مربوط به افزایش نسبت کنتراست می باشد که از 1,000,000:1 به 2,000,000:1 رسیده است.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که نمایشگر جدید بکار رفته در iPhone 11 Pro Max، روشن تر از نسل قبلی بوده و کنتراست آن 2 برابر نسل قبلی می باشد. همچنین مشابه نسل قبلی، پنل این گوشی نیز از استاندارد هایی مثل HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و پسوند XDR در آن نشان می دهد که عملکرد این نمایشگر در زمینه رنج داینامیکی، همانند پنل های داینامیک اولد سامسونگ، فراتر از استاندارد های HDR می باشد.

مشابه تمام آیفون های امسال، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس نیز از قابلیت TrueTone بهره می برد. این قابلیت در واقع با استفاده از سنسور نور 6 کاناله، نور سفید نمایشگر و دمای رنگ ها را، بر اساس نور محیط تنظیم می کند که باعث افزایش دقت رنگ های سفید و خاکستری می شود.

گذشته از این موارد، نمایشگر iPhone 11 Pro Max هنگام پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار خوبی به نمایش می گذارد. البته پنل این گوشی، حدود 118 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که در مقایسه با پوشش 124 درصدی نمایشگر نوت 10 پلاس، رقم ضعیف تری به شمار می آید. همچنین پنل این گوشی از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز و بسته به محتوای در حال نمایش، فضای رنگی نمایشگر می تواند به آن تغییر کند. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 1.9 نیت می باشد که در بین بهترین ها قرار می گیرد و برای استفاده در محیط های کاملا تاریک، ایده آل می باشد.

ناگفته نماند که لایه های لمسی نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دستورات لمسی را با نرخ 120 هرتزی دریافت می کند که باعث می شود تاخیر بسیار کمی در اجرای این دستورات وجود داشته شد. اما باید در نظر داشته باشید که نرخ بازسازی تصاویر در این گوشی، همانند اکثر گوشی های امروزی 60 هرتز است.

دوربین

با آن که اپل همیشه از نظر تعداد دوربین و کیفیت در برابر غول‌های اندروید جایگاه پایین‌تری را به دست آورده است ولی این مرتبه اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند با آیفون 11 پرو مکس روی تخت پادشاهی عکاسی با موبایل قرار بگیرند.این گوشی حالا سه دوربین 12 مگاپیکسل دارد که عبارتند از یک لنز عریض، یک دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابر و دریچه دیافراگم گشادتر تا نور بیشتری جذب شود و یک دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه.

زمان عکاسی با دوربین اصلی، اینترفیس اپلیکیشن دوربین آیفون 11 پرو مکس به کاربر یک پیش نمایش زنده از فضای خارج از قاب را نشان می‌دهد که اگر از حالت فوق عریض استفاده کنید می‌توانید آن را داخل قاب تصویر خود قرار دهید.بخواهیم کیفیت دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو مکس را با گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنیم باید بگوییم دوربین اپل تصاویر گرم‌تر با رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌کند. گرچه تصویر نوت 10 پلاس جزئیات شارپ‌تری را نشان می‌دهد.قابلیت جدید و بزرگ دیگر دوربین آیفون 11 پرو مکس حالت عکاسی در شب (Night Mode) است که زمانی آیفون شدت روشنایی بیشتر از 10 لوکس را در نور محیط کشف کند، خودکار فعال می‌شود.

بخواهیم مجددا با نوت 10 پلاس سامسونگ مقایسه کنیم، گوشی آیفون در این حالت تصاویر بهتری می‌گیرد. تصاویر گوشی نوت ظاهر بیش از حد دانه‌ای دارند، در حالی که ظاهر تصاویر آیفون واقعی‌تر است.دوربین آیفون 11 پرو مکس همچنین یک قابلیت جدید به اسم Smart HDR دارد که به کمک یادگیری ماشینی افراد را شناسایی می‌کند و مطمئن می‌شود که جزئیات، ویژگی‌های مهم صحنه و صورت‌ها بهترین ظاهر خود را دارند.دوربین این گوشی همچنین قابلیتی به اسم Deep Fusion دارد که پردازش تصویر را پیکسل به پیکسل انجام می‌دهد تا نتیجه آن ثبت تصاویری با جزئیات به مراتب بیشتر، با بافت بهتر و پارازیت کمتر باشد

باتری گوشی آیفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است.

در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت.

قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

سخن پایانی

آیفون 11 پرو مکس مجموعه‌ای مملو از نکات مثبت و تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد است که تجربه تازه‌ای را پیش روی کاربران سیستم‌عامل iOS قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش دستگاه با وجود یکسان بودن اندازه و رزولوشن نسبت به گذشته، نمونه‌ای روشن‌تر و با کیفیت‌تر با کنتراست بالاتر و نمایش صحیح رنگ‌هاست که یافتن نمونه‌ دومی برای آن در اندروید چندان آسان به نظر نمی‌رسد. شیشه مات بخش پشتی با مقاومت در برابر اثرات انگشت، دستاورد قابل تقدیری در طراحی این مدل به حساب می‌آید که به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر، ارزش خود را بیش از اندازه نشان می‌دهد. نوار فلزی پیرامونی و حذف نوشته‌های بخش پشتی که برای اولین بار در یک گوشی آیفون رخ داده است از دیگر نکات مثبت در طراحی این مدل به حساب می‌آیند.

در سوی دیگر لنزهای سه‌گانه دوربین در بخش پشتی، حداقل از نگاه برخی از کاربران، منظره جالب‌توجه‌ای را به نمایش نگذاشته و ابعاد بزرگ و برجستگی آن‌ها در طراحی این مدل تأثیر منفی برجای گذاشته است. عملکرد بخش پردازشی گوشی تمامی رقبای این مدل را به چالش می‌کشد و به راحتی از سد تمامی پرچمداران اندرویدی حتی نمونه‌های گیمینگ گران‌قیمت نیز عبور می‌کند. در زمینه دوربین با تجربه بهبود یافته‌ای نسبت به گذشته روبرو می‌شویم جایی‌که نه‌تنها دوربین اصلی شرایط بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند بلکه افزوده شدن دوربین واید نیز سناریوهای تازه‌ای را پیش روی کاربران قرار می‌دهد البته این دوربین واید در سوژه‌های با نور کم چندان کاربردی نداشته و به‌خصوص در شب افت کیفیت شدیدی را تجربه می‌کند. ارتقاء کیفیت دوربین سلفی دستگاه نه‌تنها به کیفیت بالاتر عکس‌های این دوربین منجر شده بلکه در سرعت بازگشایی مکانیزم تشخیص چهره نیز تأثیر مثبتی بر جای گذاشته است.

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و حضور شارژر سریع نیز تجربه مثبت تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سمت نکات منفی این گوشی جدا از موارد تکراری و آشنایی مثل نبود جک هدست، ناچ بزرگ و نازیبای بالای صفحه‌نمایش و بلاتکلیفی کاربران در رابطه با حضور یک فایل منیجر درون دستگاه، بیش از همه چیز باید از وزن و ابعاد بالای گوشی یاد کرد که حمل و جابجایی آن را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند. برجستگی دوربین‌های بخش پشتی، در نظر گرفته نشدن فوکوس خودکار برای دوربین واید، ادامه استفاده از پورت Lightning و البته قیمت بسیار گران‌ لیست نکات منفی این مدل را تکمیل می‌کنند.  برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 32 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

چندی پیش در اولین نقدم در مورد این گوشی، اشاره کردم که آیفون SE بهترین انتخاب برای سالمندان یا فرزندانتان است اما اگر یکی از خوره‌های تکنولوژی باشید احتمالا انتخاب مناسبی به عنوان گوشی اصلی شما نخواهد بود. با این حال در استفاده‌ی طولانی مدت متوجه شدم که نکات زیادی در مورد این گوشی کوچک دوست‌داشتنی وجود دارد که من قدردان آن‌ها هستم. بنابراین بدون مقدمه بیشتر برویم سراغ بررسی ایفون SE در استفاده دراز مدت:

نمایشگر گوشی ایفون se اپل

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.

شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون se

اپل ادعا می‌کند عمر باتری آیفون SE مشابه با آیفون 8 است. که میزان پخش ویدیوی محلی را تا 13 ساعت ، پخش فیلم تا 8 ساعت و تا 40 ساعت قابلیت پخش صوتی را داراست.

آیفون 2020 SE از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند ، یعنی تنها در 30 دقیقه باتری تا 50 درصد شارژ خواهد شد. البته شارژ سریع نیاز به یک آداپتور برق USB-C دارد که حداقل 18 وات انرژی برقی را ارائه دهد ، که شامل آداپتورهای مدل 29/30W می‌باشد که دارای قیمتی حدود 49 دلار در فروشگاه اپل است.

iPhone SE2 با بدنه ای شیشه‌ای با سیم پیچ داخلی برای استفاده شارژر بی‌سیم دارد تا از شارژ بی سیم مبتنی بر Qi پشتیبانی کند.

جمع بندی

آیفون SE در حال حاضر ارزان ترین و کوچک ترین آیفون بازار محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را هم دارد و در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. قبل از خریدن این گوشی باید ببینید که آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

اگر می خواهید آیفون جدید بخرید اما نمی خواهید بالای 16 میلیون خرج کنید، آیفون SE جدید تنها گزینه پیش روی شماست. اگر به دنبال خوش دست ترین گوشی پرچمدار بازار هستید، به اکوسیستم اپل و آپدیت های چندین و چند ساله اش علاقه مندید، و تجربه کم نقص از گوشی هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، آیفون SE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

از طرفی اگر به دنبال یک گوشی جدید با طراحی مدرن و به روز هستید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد، و به دوربین های چندگانه با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال یا عکاسی فوق عریض علاقه دارید، آیفون SE گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

محمد سامان بازدید : 40 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

حدس و گمان‌های متعددی پیرامون عدم رونمایی آیفون 12 در مراسم 15 سپتامبر زده می‌شود. از جمله قوی‌ترین این دلایل حدس زده شده مربوط به بحران همه‌گیری کرونا است. همانطور که می‌دانید، شیوع ویروس کرونا، چین و بسیاری از کشورهای مهم دیگر که نقش تعیین کننده‌ای در عرصه تولید و تجارت داشته‌اند را وادار به تعطیلی یا کاهش فعالیت اقتصادی کرده است این امر نه تنها روی فروش شرکت اپل بلکه روی فروش بسیاری دیگر از برندهای مختلف و معتبر تاثیر به سزایی گذاشته است و قطعا رونمایی و عرضه پرچمداران جدید اپل در این شرایط از لحاظ اقتصادی حرکت هوشمندانه‌ای نبود.

 

از جمله دلایل دیگر شرکت اپل برای به تعویق انداختن رونمایی و عرضه آیفون 12، نزدیک بودن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. انتخابات سال 2020 آمریکا قرار است در تاریخ سوم نوامبر ( 13 آبان 99) برگزار شود. با توجه به اینکه انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده تاثیر به سزایی روی وضعیت اقتصادی و قیمت‌گذاری‌های جدید خواهد گذاشت به نظر می‌رسد اپل زمان معرفی گوشی جدید خود را ماه اکتبر انتخاب کرده است تا با ثبات بیشتری برای پرچمدار خود تعیین قیمت‌ کند. برای اطلاع از قیمت ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی ایفون 12 

طراحی

یک موردی که در نظرات کاربران در گوشه کنار اینترنت می‌خواندم، این است که طراحی این آیفون با نسل‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست! من به شخصه عاشق طراحی آیفون ۱۲ شده‌ام. از سال ۲۰۱۴ که آیفون ۶ به بازار عرضه شد و تا همین پارسال، همه مدل‌های آیفون کناره‌هایی گرد داشتند و در نهایت همه آن‌ها حسی مشابه را القا می‌کردند. حالا اما لبه‌های تخت شده این گوشی، باعث شده تا با محصولی کاملا جدید روبرو باشیم.

کناره‌های آیفون ۱۲ و البته آیفون ۱۲ مینی، از جنس آلومینیوم است و پوششی مات دارد که فکر می‌کنم امسال از این نظر، این دو مدل از مدل‌های پرو این گوشی که لبه‌هایی براق دارند، زیباتر هستند. شیشه پشتی اما مثل آیفون ۱۱، شفاف است که باعث می‌شود هم پس از چند دقیقه پر از اثر انگشت شود و هم در مقابل خط و خش مقاومت کمتری دارد. من از آیفون ۱۱ پرو مکس به این گوشی مهاجرت کردم و شیشه پشتی مات گوشی قبلی را حداقل از این جنبه که در طول یک سال هیچ خط و خشی به آن نیفتاد، بیشتر دوست داشتم.

در بخش جلویی آیفون ۱۲ هم شاهد نمایشگر ۶.۱ اینچی آن هستیم که حالا به لطف صاف شدن کناره‌های گوشی، حاشیه‌های کمتری هم دارد و به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون ۱۱ کوچک‌تر است. آیفون ۱۲ آنقدر طراحی جعبه‌ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه‌ای، به آلومینیوم می‌رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می‌شد نیز حالا وجود ندارد.

صحبت از مقاومت شد و باید بگوییم شیشه جلویی این گوشی پوششی به نام سرامیک شیلد دارد. سرامیک شیلد پوششی است که اپل با همکاری با شرکت کورنینگ توسعه داده و در ساخت آن، از کریستال‌های سرامیکی استفاده شده تا مقاومت این شیشه در مقابل شکستن بالاتر برود. اپل که می‌گوید مقاومت شیشه رویی آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی، چهار برابر بیشتر است اما من که علاقه‌ای به دراپ تست کردن این گوشی ندارم.

این افزایش مقاومت در برابر شکستن، یک معنای دیگر هم دارد؛ به طور کل شیشه هرچقدر در مقابل شکستن مقاوم‌تر باشد، از آن طرف در برابر خط و خش گرفتن آسیب‌پذیرتر است و بلعکس. بنابراین توصیه می‌کنم اگر سراغ خرید این گوشی رفتید، حداقل برای جلوگیری از پدیدار شدن خط و خش‌ها روی نمایشگر آیفون ۱۲، از محافظ صفحه استفاده کنید.

باقی قسمت‌های طراحی این گوشی، تفاوتی با نسل‌های قبلی ندارند؛ این یعنی محل قرار گیری دکمه‌ها، بلندگو، میکروفون و پورت با نسل قبلی یکسان است. همچنین اگر پارت نامبر آمریکایی آیفون ۱۲ را خریداری کنید، یک آنتن اضافی در لبه سمت راست گوشی قرار خواهد داشت اما اگر سراغ هر پارت نامبر دیگری بروید، خبری از آن آنتن هم نیست.

بار دیگر باید اشاره کنم که با توجه به اینکه این گوشی نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد اما از نسل‌های قبلی خود یعنی آیفون XR و آیفون ۱۱، ابعاد کوچک‌تری دارد که این مورد به لطف طراحی جدید ممکن شده است. با وجود اینکه خبری از استیل ضد زنگ در لبه گوشی و شیشه مات در بخش پشتی نیست اما همچنان این گوشی هم کیفیت را فریاد می‌زند و با این طراحی مدرن، باید نمره قبولی این بخش را به آن بدهیم.

 

صفحه نمایش

اگر از آیفون XSها یا آیفون ۱۱پروها به این گوشی می‌آیید، با نمایشگر OLED این گوشی آشنا خواهید بود. اما این محصول آمده تا جایگزین آیفون ۱۱ معمولی شود که نمایشگر LCD با رزولوشن ۷۵۰P داشت. اگر از آن محصول یا هر آیفون دیگری با نمایشگر LCD به سراغ آیفون ۱۲ بیایید، عاشق نمایشگر این گوشی خواهید شد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی Super Retina XDR این گوشی، رزولوشنی تقریبا معادل ۱۰۸۰P+ دارد و ۴۸۰ پیکسل را در هر اینچ نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش از استاندارد Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند و در حالت نمایش HDR، حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیتس می‌رسد. با وجود اینکه بعید می‌دانیم هیچ تفاوتی بین پنل نمایشگر این گوشی با آیفون ۱۲ پرو وجود داشته باشد اما حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت عادی، ۶۵۰ نیتس است در صورتی که آیفون ۱۲ پرو به ۸۰۰ نیتس می‌رسد.

این تفاوت جزئی را اگر هر دو گوشی را در کنار هم نگذارید، متوجه نخواهید شد. اصلا اینکه در طول استفاده از آیفون ۱۲ به این مشکل بخورید که روشنایی نمایشگر کم است نیز بسیار بعید خواهد بود. در بالای این نمایشگر هم همچنان همان ناچ یا بریدگی قرار گرفته که سنسورهای Face ID، دوربین سلفی و بلندگوی دوم در آن قرار گرفته‌اند.

یک موردی که نمی‌توانیم از کنار آن به سادگی بگذریم این است که این پنل همچنان نرخ تجدید ۶۰ هرتزی دارد. این روزها تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی جدید نمایشگر حداقل با نرخ تجدید ۹۰ هرتزی دارند. رقبای هم قیمت آیفون ۱۲ هم بیشترشان نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی دارند که باعث می‌شود اسکرول کردن و چرخیدن در محیط سیستم عامل، روان‌تر و جذاب‌تر باشد.

امسال اما در هیچ کدام از مدل‌های آیفون ۱۲ خبری از نمایشگری با نرخ تجدید بالا نیست و همه آن‌ها روی ۶۰ هرتز قفل شده‌اند. البته رابط کاربری iOS 14 و انیمیشن‌های آن آنقدر روان اجرا می‌شوند که کاربر عادی کمتر احساس کند کاش نمایشگری ۱۲۰ هرتزی داشت ولی خب برای آن دسته از خوره‌های تکنولوژی، این نکته که هنوز آیفون نمایشگری با نرخ تجدید بالاتر ندارد، ناامید کننده است. شاید سال آینده بالاخره سالی باشد که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را در آیفون هم خواهیم دید.

فارق از موردی که گفتم، هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به صفحه نمایش آیفون ۱۲ وارد کرد. رنگ‌ها پویا هستند، کانتراست نمایش تصاویر در سطح بسیار بالایی است و زاویه دید و روشنایی این نمایشگر هم عالی است. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR هم باعث شده تا تماشای محتوای HDR جذاب و چشم نواز باشد.

دوربین

برای بخش دوربین نیز شاهد استفاده از ترکیب دوگانه با بهره گیری از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که این شرکت توانسته عملکرد مناسب و بسیار حرفه ای را به همراه داشته باشد و قدرت بالایی را برای ثبت تصاویر قابل توجه و بسیار زیاد به همراه داشته باشد. حالت های واید و اولترا واید نیز در بخش ثبت تصاویر این گوشی وجود دارد.

کیفیت فیلمبرداری نیز در این گوشی از حالت های ۴K با نرخ تازه سازی ۳۰ و ۶۰ فریم بهره می برد که قدرت بسیار بالایی دارد و در نتیجه شاهد خروجی بسیار حرفه ای و قدرتمند از سوی اپل برای این بخش هستیم که در ایده آل ترین حالت ممکن مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است و نمونه تصاویر جذاب و فوق العاده ای را از خود به نمایش می گذارد.

فناوری استفاده شده در این گوشی با تکنولوژی Dolby Vision HDR ساخته شده است و تجربه قابل توجه و بسیار ایده آلی دارد و در نهایت شاهد خروجی بسیار مناسب و خوبی از سوی این شرکت هستیم، اتفاقاتی که اپل برای بخش دوربین به وجود آورده واقعا از قدرت و کیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد که می توان گفت حالتی بسیار ایده آل و مناسبی را به نمایش می گذارد.

برای دوربین سلفی نیز از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که قابلیت ثبت تصاویر واید را به عهده دارد و قابلیت فیلمبرداری ۴K در حالت های ۳۰ و ۶۰ فریم را دارد که برای دوربین سلفی یک قابلیت فوق العاده و بسیار جذاب محسوب می شود و به نوعی طبق گفته دوستان رسانه ای خدایی برای خودش هستش که تجربه خوبی هنگام کار کردن به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

اگر شما جزو کاربرانی هستید که نسخه جدید آیفون را به هر قیمتی می خواهید خرید کنید، این گوشی برای شما یک انتخاب جذاب و قدرتمندی محسوب می شود، اما اگر جزو کاربرانی هستید که می خواهید بهترین عملکرد را نسبت به نسخه های عرضه شده آیفون داشته باشید، این گوشی مناسب شما نمی باشد و قطعا از قابلیت های قابل توجهی برخوردار نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 40 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اپل واچ 6 در درجه اول برای کسانی است که به دنبال خرید مدل برتر هستند. قیمت آن 379 پوند است اما با نسخه های لوکس هرمس می توانید تا 1،449 پوند هم خرید کنید. با این حال ، از آنجا که بسیاری از به روزرسانی ها در watchOS 7 گنجانده شده است ، هر کسی که دارای سری 5 یا 3 باشد می تواند به بیشتر ویژگی های جدید مانند تنظیمات خانواده ، مسیرهای چرخه (هنگامی که در انگلستان ظاهر می شوند) و ردیابی خواب دسترسی داشته باشد ، بنابراین مگر اینکه چیزهای جدید منحصر به سری 6 را بخواهید ، در مورد ارتقا دارندگان فعلی، نکته کمی وجود دارد.

مگر اینکه شما مالک سری 3 باشید و یک برنامه ECG بخواهید که قبلاً فقط در 5 بود. برای صاحبان سری 5 ، اپل با افزودن حسگر اکسیژن خون و تراشه U1 باعث هیجان زدگی شما می شود تا متقاعد شوید و آن را ارتقا دهید.

 سرانجام ، اگر احساس می کنید که Watch شما کند شده است ، بنابراین باید تراشۀ S6 را عوض کنید. برای این کار شما 110 پوند بیشتر از هزینه مدل ردۀ دوم یعنی Watch SE پرداخت می کنید. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ 6 را نیز تجربه کنید.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

شکل کلی این ساعت هوشمند مانند نسخه های قبلی می باشد و از طراحی تقریبا تکراری بهره مند می باشد که اپل در این بخش نمره پایینی را به دست آورده اما اضافه کردن المان های قدرتمندی مانند سنسور اکسیژن خون و دیگر قابلیت های جذاب باعث شده تا این اتفاق کلا از بین برود و کاربر محول قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند باشد.

ترکیب قرارگیری سنسور در پشت دستگاه به همراه بلندگو ها در کناره ها و همچنین دکمه صدا در کناره دستگاه طراحی اپل واچ ۵ را یاد آوردی می کند که تقریبا شکل تکراری و نه چندان جالب از سوی اپل می باشد که واقعا یک نمره بسیار بزرگ منفی برای بخش طراحی دریافت می کند که انتظارات بسیار زیادی از اپل برای شکل کلی این ساعت هوشمند وجود داشت.

صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت بخشی از طراحی بد این محصول را جبران کرده و بهره گیری از بند های متنوع در جنس های مختلف هم باعث شده تا بخش بد طراحی از بین برود و به نوعی اپل تراز مثبت و منفی بودن در بخش طراحی را با اضافه کردن قابلیت و حالت های متفاوت به ساعت هوشمند توانسته عیب های کلی این ساعت هوشمند را از بین ببرد.

بدنه فلزی یک قابلیت دیگر در بخش طراحی این ساعت هوشمند محسوب می شود که با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند می باشد که این شرکت فوق العاده قدرتمند توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

نمایشگر

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

کنترل اکسیژن خون 

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

 

ردیاب خواب 

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

باتری اپل واچ 6

اپل واچ سری 6 مانند اپل واچ سری 5، اپل واچ سری 4 و سری 3 می‌تواند 18 ساعت باتری را حفظ کند. همه انتظار داشتند که تغییرات بزرگی در این زمینه به‌وجود آید، اما در حال حاضر شاهد تغییر بزرگی در باتری نیستیم.

جمع بندی

در بررسی اپل واچ سری 6 مشخص شده که علاوه بر پشتیبانی از قابلیت‌های سلامتی مختلف نظیر ردیابی خواب و اندازه گیری نوار قلب یا همان ECG امکان ردیابی سطح اکسیژن خون را نیز دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید میزان سطح اکسیژن را به‌صورت سریع اندازه گیری کنید. گفتنی است که اپل واچ این کار را با استفاده از یک سنسور مادون قرمز در زیر مچ دست انجام می‌دهد. این قابلیت اکسیژن خون را بر اساس درصد نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد، ورزشکاران و حتی بیماران مختلف کاربردی است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 265 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اپل واچ SE یک نسخه میان رده و اقتصادی است که با ویژگی‌ها و همچنین قیمت کمتر نسبت به اپل واچ 6 به بازار ساعت‌های هوشمند قدم گذاشته است.

اپل واچ SE در استراتژی خوب، بهتر و بهترین اپل که جدیدا از سوی این کمپانی در پیش گرفته شده جز دسته «بهتر» قرار می‌گیرد. این ساعت که به نسبت پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6، 120 دلار قیمت کمتری دارد و در عین حال 80 دلار هم از اپل واچ 3 گرانتر است، دارای بیشتر ویژگی‌های اپل واچ 6 است و از آنجایی که با قیمت کمتری نسبت به آن به فروش می‌رسد می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. برای اطلاع از قیمت اپل واچ اس ای کلیک کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و نمایشگر

در اين قسمت شاهد تغيير خاصي نيستيم. طراحي اپل واچ سري SE تقريبا همان طراحي است که قبلا در ديگر ساعت‌هاي ساخت اپل ديده بوديم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه في و تيتانيومي عرضه مي‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومينيومي به فروش مي‌رسد. اپل همچنين رنگ‌هاي نقره‌اي، طلايي و خاکستري را براي اين ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پيشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره مي‌برد و علاوه بر اين اندازه صفحه نمايش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با اين همه در اين ساعت خبري از ويژگي صفحه نمايش هميشه روشن نيست؛ در حالي که اپل واچ 6 و 5 هردو از اين قابليت پشتيباني مي‌کنند. عدم وجود چنين قابليتي در ساعت هوشمندي که بيش از 250 دلار قيمت دارد يک نقطه ضعف بزرگ به حساب مي‌آيد، البته تا حدودي هم حق با اپل است؛ زيرا آن‌ها مي‌خواهند ميان محصولات مختلف خود به خصوص بين اين ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هايي داشته باشند.

همانطور که گفتيم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سايز 40 و 44 ميلي‌متري به فروش مي‌رسد. مدل 40 ميلي‌متري با رزولوشن 324×394 و مدل 44 ميلي‌متري نيز با رزولوشن 368×448 پيکسل عرضه مي‌شوند.

قدرت پردازش

 اپل واچ اس اي از پردازنده S5 استفاده مي‌کند که از نظر قدرت پردازشي مشابه با اپل واچ سري 5 است که در سال 2019 ميلادي آماده معرفي و عرضه شد. اين قدرت پردازشي براي انجام تمام کارهاي روزمره کافي است و مي‌تواند از پس اجراي تمام اپليکيشن‌ها و رديابي فاکتورهاي سلامتي برآيد.

 

قابليت هاي ورزشي و سلامتی

سري اپل واچ برخلاف رقبايي مثل گارمين و فيت‌بيت همواره بيشتر تمرکز خود را بر ارائه ويژگي‌هاي سلامتي بهداشتي معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژيروسکوپ و همچنين ارتفاع سنج لحظه‌اي بهره مي‌برد و افزون بر اين از قابليت تشخيص سقوط، نظارت بر نويز محيط و برقراري تماس اضطراري بين‌المللي برخوردار است؛ ويژگي‌هايي که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با اين همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل يعني اپل واچ 6 به قابليت سنجش اکسيژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نيست. با اين وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 اين ساعت و ديگر ساعت‌هاي اپل از اپل واچ 3 به بعد از ويژگي رديابي خواب پشتيباني مي‌کنند و برنامه جديد Fitness اپل نيز به فهرست برنامه‌هاي آن‌ها افزوده شده است. اپليکيشن Fitness داراي تمرينات ورزشي است و در کنار آن‌ها تمرينات رقص‌هاي مختلف را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اما جالب‌ترين قابليتي که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخيص شستشوي دست‌ها است. اين ويژگي به کاربران کمک مي‌کند که دست‌هايشان را با هدف از ميان بردن باکتري‌ها و ويروس‌ها به درستي شستشو دهند. اين ويژگي يک تايمر 20 ثانيه‌اي را به شما نشان مي‌دهد تا دست‌هايتان را به درستي و با صرف مدت زمان 20 ثانيه‌اي که از سوي سازمان بهداشت جهاني توصيه شده شستشو دهيد. ساعت علاوه بر تايمر با بازخوردهاي لمسي و صدا به شما در انجام اين فرايند کمک مي‌کند.

اين قابليت به طور خودکار و با تشخيص صداي آب و صابون شروع به کار مي‌کند و براي همين نيازي نيست هربار که مي‌خواستيد دست‌هايتان را بشوريد به يک برنامه به خصوصي برويد و آن را فعال کنيد. البته اپل به صورت پيش‌فرض اين ويژگي را غيرفعال کرده، ولي شما مي‌توانيد با مراجعه به مسير Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics اين ويژگي را فعال کنيد. بعد از فعال کردن اين ويژگي و با گذشت زمان مي‌توانيد با مراجعه به اپليکيشن Health تاريخچه مربوط به زمان‌هايي که دست‌هاي خود را شستيد و مدت زماني که براي هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتيد را مشاهده کنيد.

باتری اپل واچ اس ای

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

سخن پایانی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به بررسی ساعت اپل واچ 6 با این مدل بپردازید. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 21 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

اپل می گوید گوشی ایفون 12 نسبت به نسل قبل ۱۱ درصد باریک تر، ۱۵ درصد کوچکتر و ۱۶ درصد سبک تر شده است. آیفون 12 از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل برخوردار است و برخلاف مدل سال قبل که پنل LCD داشت، شاهد بکارگیری پنل باکیفیت‌تر OLED از نوع سوپر رتینا XDR هستیم که روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۶۰ را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش توسط لایه ای به نام «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) محافظت می شود که به گفته اپل مقاومت این گوشی را پس از سقوط ارتقا می دهد. از دیگر قابلیت های نمایشگر می توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به سری آیفون 12 اضافه شده، پشتیبانی از شبکه 5G است که از ماه‌ها قبل شایعه آن به گوش می‌رسید. این مدل از شبکه 5G پشتیبانی کرده و به کمک قابلیتی به نام Smart Data Mode توانایی سوییچ کردن خودکار بین شبکه‌های 5G و 4G را دارد. اپل می‌گوید مودم 5G آیفون 12 در شرایط ایده آل سرعت دانلود ۴ گیگابیت بر ثانیه (۵۰۰ مگابایت بر ثانیه) را به ارمغان می آورد.

بررسی ایفون 12 اپل

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

 

رنگ IPHONE 12

رنگ آیفون های سری ۱۲ برای هر مدل متفاوت می باشد. اما امسال در ارائه رنگ خاص به جای رنگ سبز از رنگ آبی تیره استفاده شده است. رنگ هر مدل به شرح زیر می باشد.

آیفون ۱۲: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز

آیفون ۱۲ پرو: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی

آیفون ۱۲ پرو مکس: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی

آیفون ۱۲ مینی: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز

 

 

صفحه نمایش

در بخش بالا اشاره کردیم که در سری ۱۲ آیفون صفحه نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ ساخته شده و نشان دهنده این است که از مدل های قبلی خود بزرگتر است. به دلیل استفاده از پنل OLED کنتراست و تشخیص رنگ بسیار با کیفیت ارائه می شود.

شرکت اپل برای این محصولات خود مقاومترین محافظ را در نظر گرفته به آن محافظ سرامیکی می گویند که ترکیبی از شیشه و سرامیک است.

اما ضعف صفحه نمایشگر این مدل در این است که از نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده کرده در حالی که سایر برندها نمایشگرهای ۹۰ تا ۱۴۰ هرتزی دارند.

دوربین

با توجه به این‌که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ۳ لنز دوربین هستند. انتظار می‌رود که در نسخه ۲۰۲۰ آیفون‌های پرو نیز، همین طراحی اعمال شود. همچنین احتمال دارد یک لنز جدید (حسگر زمان پرواز) به لنزهای آیفون ۱۲ اضافه شود.

یک طرح شماتیک انتشار یافته از iphone 12 پرو نشان می‌دهد که لنز زمان پرواز چگونه می‌تواند در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو به نظر برسد. این لنز جایی در کنار لنزهای اصلی، سنسور تله فوتو (telephoto) و دوربین اولترا واید (ultra wide) موجود در مدل‌های فعلی آیفون‌های پرو اپل قرار دارد.

از این سنسور انتظار می‌رود که فاصله بین گوشی و سوژه مورد نظر با دقت بیشتری محاسبه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های پرتره بهتری ثبت شوند. ضمن این‌که برنامه‌های AR یا واقعیت‌های افزوده نیز از طریق این سنسور قادر به اجرا خواهند بود.

باتری و شارژدهی ایفون 12

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

جمع بندی

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 21 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

اپل در سپتامبر ۲۰۱۹، از سه مدل گوشی آیفون به نام‌های آیفون۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد. در این میان، آیفون ۱۱ مدلیست که بزرگ‌تر از گوشی ایفون ۱۱ پرو بوده؛ اما دوربین آن بر خلاف دو مدل دیگر دو‌گانه است. ویژگی‌هایی که گوشی ایفون 11 را در مقابل سایر پرچم‌داران متمایز می‌سازد، برخورداری از نمایشگر عالی، اسپیکرها و پردازنده پرقدرت است و قیمت گوشی بسیار کمتر نسبت به دو همتای خود است. کیفیت ساخت این مدل از گوشی اپل نیز همانند دو مدل دیگر فوق‌العاده است.

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

طراحی

 اپل ثابت کرده که چندان تمایلی به ایجاد تغییرات ظاهری در آیفون هایش ندارد و سبک طراحی آیفون هایش را برای چند سال متوالی یکسان نگه می‌دارد! در همین راستا سبک طراحی و ظاهر iPhone 11 هم تقریبا مشابه با سبک طراحی و ظاهر iPhone XR است. فریم اصلی این گوشی مثل آیفون XR از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شوند. حتی اندازه بدنه دستگاه هم کاملا مشابه با آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده و ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد که دقیقا مشابه با وزن آیفون XR است. گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی eSIM را دارد که امکان استفاده از یک شماره مجازی در کنار سیم کارت اصلی گوشی را میسر می‌سازد، البته برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپراتور سرویس دهنده سیم کارت از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد. ظاهرا نسخه‌ای از آیفون 11 با امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نانو فیزیکی هم در کشور چین عرضه می‌شود.

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی آیفون 11 به وجود آمده مربوط به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که به موجب آن دستگاه در عمق 2 متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که آیفون XR از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. آیفون 11 از قابلیت تشخیص چهره اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌توان از این قابلیت برای آنلاک نمایشگر استفاده کرد. در بررسی آیفون 11 اپل قدرت و دقت بالای قابلیت فیس آیدی به وضوح قابل درک بود و حتی در محیط های تاریک هم توانستیم بدون مشکل با این قابلیت قفل نمایشگر را آنلاک کنیم.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی iPhone 11 نگاه کنید خیلی جذب آن نخواهید شد چون ویژگی خاصی توسط دستگاه ارائه نمی‌شود و گوشی از نمای رو به رو کاملا مشابه با همان آیفون XR سال گذشته اپل است. صفحه نمایش آن حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکلی رنگی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی، سنسورهای جلو و متعلقات فیس آیدی را در بر می‌گیرد. وقتی آیفون 11 را برگردانید و از نمای پشت به آن نگاه کنید فقط یک تغییر در آن احساس خواهید کرد که مربوط به لنز دوربین اصلی دستگاه می‌شود! دوربین اصلی این گوشی برخلاف iPhone XR از دو لنز تشکیل شده که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند.

اپل در محل نصب لنز دوربین اصلی آیفون 11 یک بخش فلزی و مربعی شکل را هم تعبیه کرده که کمی ظاهر دستگاه را متفاوت جلوه می‌دهد. لوگوی اپل مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی محصول در نظر گرفته شده است. اپل گوشی آیفون 11 را در رنگ های متنوعی روانه بازار کرد که شامل رنگ های مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می‌شود. وقتی iPhone 11 اپل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که در دست گرفتن این گوشی حس خیلی متفاوت و منحصر به فردی را به شما منتقل نمی‌کند. به عقیده ما کیفیت ساخت و طراحی گوشی iPhone 11 بالاست و بدون شک این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما این اسمارتفون از نظر ظاهری خیلی حرفی برای گفتن ندارد و مشابه بودن آن با iPhone XR اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

 صفحه نمایش

 

 همانطور که تا به ایجاد بررسی مشخص شد، آیفون 11 اپل از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا مشابه با همان آیفون XR است. نکته جالب اینجاست که صفحه نمایش این گوشی هم دقیقا همان صفحه نمایشی است که در آیفون XR بکار رفته و دستگاه از این نظر هم هیچ تغییری را شامل نمی‌شود. صفحه نمایش گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 6.1 اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1792 در 828 پیکسلی بوده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود و حاشیه های نمایشگر گوشی نسبتا باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش iPhone 11 با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم حتما با گلس محافظ ال سی دی از صفحه نمایش گوشی محافظت به عمل آورید.

صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی iPhone 11 از تکنولوژی هایی مثل True-Tone، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی به عمل می‌آورد که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شوید و فقط در همین اندازه می‌گوییم که تکنولوژی های نام برده شده منجر به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه گوشی، شادابی بیشتر رنگ ها و نقاط سیاه و سفید و همچنین دقت بیشتر تاچ می‌شوند. در بررسی آیفون 11 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه واقعا کیفیت عالی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود بسیار زیبا، شادابی و شارپ خواهد بود. شادابی رنگ ها به وضوح با نگاه کردن به محتوای صفحه قابل درک است و شارپنس بسیار عالی توسط آن ارائه می‌شود.

صفحه نمایش گوشی iPhone 11 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد. طبق آمار نمایشگر IPS LCD این گوشی می‌تواند به ماکسیمم روشنایی در حدود 625 نیت دست پیدا کند. این مقدار روشنایی سبب می‌شود که حتی در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور مستقیم هم بتوانید با تنظیم روشنایی نمایشگر (Brightness) بر روی 80 درصد به راحتی از آن استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش را ببینید. به صورت کلی از این بخش نقد و بررسی آیفون 11 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است و یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

دوربین

علاوه بر نمایشگر دوربین بکار رفته در آیفون ۱۱ نیز با دو مدل دیگر تفاوت‌هایی دارد. بر خلاف دو مدل دیگر در این گوشی از دوربین دوگانه استفاده شده است. این ماژول دارای دو لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم f/2.4 است. تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب، برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. لنز اصلی دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است. از طرفی بکارگیری الگوریتم‌های هوش منصوعی تأثیر به سزایی در عملکرد عکس‌ها داشته است.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 11

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما متاسفانه اپل بر خلاف آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه قرار نداده است. همین موضوع باعث می شود که شارژ کامل iPhone 11 با شارژر 5 واتی قرار گرفته در داخل جعبه، بیشتر از 3.5 ساعت زمان نیاز داشته باشد که در مقایسه با سایر رقبای همرده، رقمی ناامید کننده به شمار می آید.

جمع بندی

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 54 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

Apple Watch Series 6 تصور می‌کند که بهترین اسمارت واچ موجود در دنیا باشد. اکنون در ششمین دوره تکرار خود، این پادشاه دسته گجت‌های پوشیدنی کاربران را با عملکرد بسیار نرم، لمس عالی و تنظیمات سریع و بدون دردسر خود روبه‌رو کرده است. حالا با ما همراه شوید تا درباره این ساعت بیشتر بدانید.

خب چه چیزهای جدیدی در نسخه جدید اپل واچ وجود دارد؟ اپل واچ 6 سنسور کنترل اکسیژن خون را برای اولین بار ارائه داده است و نمایشگر همیشه روشن آن از قبل روشن‌تر شده و حتی تراشه سریع‌تری نیز دارد. کارخانه‌های اسمارت واچ رقیب به نظر می‌رسد که در حال برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری با محصولات خود هستند، درحالیکه اپل واچ هنوز به فرایند پیشرفت تدریجی خود (و عمر باتری 18 ساعته خود) چسبیده است.

نرم افزار watchOS 7 چند ابزار مفید مانند ردیاب خواب اپل واچ را آپدیت می‌کند. همچنین چندین مورد جدید واچ فیس و چندین بند جدید برای این ساعت افزوده شده است.

پس اگر از اپل واچ سری 4 یا مدل‌های قبلی سراغ اپل واچ سری 6 می‌روید، ترکیبی از سخت افزارها، نرم‌افزارها و لوازم‌های مورد نیاز که در این اسمارت واچ دیده می‌شود، پیشرفت زیادی برای شما محسوب خواهد شد. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی

اینطور که پیداست اپل از طراحی کلی اپل واچ راضی است و قصد تغییر آن‌را ندارد. در کل همان طراحی اپل واچ نسل ۵ را داریم با تغییراتی جزئی. اپل، نسل ۶ اپل واچ را از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم عرضه کرده و مانند مدل‌های سال‌های پیش از بدنه‌ی سرامیکی خبری نیست. همه‌ی سنسورهای آن شبیه قبل بوده ( تنها بک سنسور جدید اضافه شده ).

از جمله مشخصات فنی اپل واچ موارد زیر را می‌توان نام برد:

 

  • سایزها: ۴۰ میلیمتر/ ۴۴ میلیمتر
  • نمایشگر: ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل
  • پردازنده: S6
  • عمر و دوام باتری: حداکثر ۱۸ ساعت

سنسورهای دیگر: GPS، قطب نما، ارتفاع سنج بارومتریک، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب که میزان اکسیژن خون را مشخص می‌کند و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵ متر.

در اپل واچ نسل ۶ شاهد همان صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه ی چرخان Digital crown در کنار بدنه هستیم که این طراحی تکراری خسته کننده نیست و هنوز هم برای کاربران جذابیت دارد. بدنه آلومینیومی این ساعت هوشمند با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند میباشد و اپل توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

 اپل واچ دو رنگ آبی آلومینیومی و قرمز را نیز به ترکیب رنگبندی نقره‌ای، طلایی و خاکستری خود اضافه کرده است.

کنترل اکسیژن خون

به روزرسانی کلیدی اپل واچ جدید، سنسور اکسیژن خون است که می تواند میزان اکسیژن در سلول های خونی شما را کنترل کند. و می تواند نشانه ای برای موارد خاص پزشکی باشد. (مثلاً اگر ریه‌های شما آن طور که باید باشد، کار نمی کند) یا شما را از عوامل محیطی آگاه سازد (مثل اینکه به شما می گوید که در ارتفاعات میزان اکسیژنی که مصرف می کنید چگونه است.)

استفاده از اپل واچ ۶  به اندازه کافی ساده است. شما برنامه اکسیژن خون را روشن می کنید؛ مچ دست خود را به مدت ۱۵ ثانیه ثابت نگه می دارید و تا پایان شمارش معکوس برنامه منتظر می مانید. و سپس میزان اکسیژن موجود در خون را می خوانید. این برنامه همچنین به شما با پیغامی میزان مناسب خون را نشان می دهد (بین ۱۰۰ – ۹۵). اما اپل تأکید می کند که این مورد در نتیجه گیری پزشکی استفاده نمی شود. که همین موضوع اعتماد به اطلاعات روی اپل واچ را کاهش می دهد.

نظر اپل در این مورد کاملاً واضح است، این محصول به هیچ وجه همیار شما برای ردیابی بیماری تنفسی (Covid-19) یا حتی بحث مشورت با پزشک، نیست.

سخت افزار

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند و فوق العاده خاص بخش سخت افزار و فنی این محصول می باشد که شرکت اپل توانسته بهترین حالت ممکن را به نمایش بگذارد و ما شاهد حالت های بسیار خاص و فوق العاده جذاب از سوی این شرکت می باشد، بهره گیری از تراشه S6 مبتنی بر پردازنده A13 Bionic که در گوشی آیفون ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود استفاده شده که قدرت دستگاه را بالا می برد.

پردازنده گرافیکی این ساعت هوشمند نیز از نوع PowerVR می باشد که تجربه کار جذاب و همچنین کیفیت بالا را برای کاربران اپل واچ به وجود می آورد و می توان گفت بهترین حالت را از خود به نمایش خواهد گذاشت و واقعا هم از ایده آل ترین بخش ممکن بهره مند خواهد شد که این شرکت را در حالت خاص و فوق العاده ای قرار می دهد که بسیار خاص و جذاب می باشد.

تراشه مرکزی ساعت هوشمند اپل واچ ۲ هسته ای و ۶۴ بیتی می باشد، تمامی مشخصات سخت افزاری در بخش فنی این ساعت سازگاری کاملی با یک نرم افزار فوق العاده هوشمند دارد که واقعا می توان گفت این حالت بهترین تجربه ممکن را از خود به نمایش می گذارد و اپل توانایی های بسیار بزرگ و فوق العاده در ترکیب این دو بخش قرار داده است.

اپل واچ سری ۶ دارای فناوری مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر را دارد که یک قابلیت دیگر برای این ساعت هوشمند محسوب می شود، وزن ۳۰ گرمی همراه با اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی متری تجربه جذاب و خاصی را از یک ساعت هوشمند فوق العاده خاص به وجود می آورد که این شرکت توانسته به ایده آل ترین حالت ممکن برای کاربران این ساعت هوشمند به وجود آورده است. عمر باتری ۱۸ ساعته نیز ترکیب خوبی برای این سری جذاب و اطلاعات سخت افزاری به حساب می آید.

عمر باتری اپل واچ سری 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

جمع بندی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 29 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

اپل واچ se در عین غافلگیری معرفی شد و کسی انتظار چنین نسخه‌ای را از اپل نداشت. در ابتدا، فقط شایعه شده بود که این گجت قرار است در اواخر سپتامبر و در جریان “رویداد عرضه اپل” معرفی و عرضه شود؛ این شایعه خود نیز نشان دهنده عدم اهمیت بالای Watch SE نسبت به Watch 6 است. ثانیاً … یک خرید کاملاً هوشمندانه به نظر می‌رسد، حتی اگر هیچ ویژگی برجسته‌ای نداشته باشد. همانند iPad Air 2020 جدید در مقایسه با iPad Pro که ارزان‌تر است، Watch SE نیز تقریباً تمام ویژگی‌های اصلی‌ای را که در یک Apple Watch به دنبال آنها هستید کنید، ارائه می‌دهد اما قیمت آن بسیار پایین‌تر از Watch 6 است. این واچ تعدادی از ویژگی‌های کلیدی را در خود نخواهد داشت؛ به عنوان مثال، قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) که در مدل‌های اخیر واچ‌های اپل وجود دارد (واچ ۵ و ۶) اثری از آن در SE نیست. گرچه SE الکتروکاردیوگرام پیشرفته و حسگر اکسیژن خون اپل واچ ۶ را ندارد، اما هنوز به اندازه کافی جذاب هست که بخواهید خرید آن را به واچ ۶ ترجیح دهید.

بررسی اپل واچ se

طراحی و عملکرد

Apple Watch SE از یک صفحه نمایش خیره کننده Retina ، با حاشیه های نازک و گوشه های منحنی برخوردار است که 30 درصد بزرگتر از سری 3 است. رابط کاربری امکان خواندن آیکون ها و فونت های برنامه بزرگ و آسان را فراهم می کند .  بنابراین مشتریان می توانند به راحتی اعلان ها ، پیام های متنی ، معیارهای تمرین و موارد دیگر را مشاهده کنند.

 Apple Watch SE عملکرد فوق العاده سریع و تا دو برابر سریع تر از Apple Watch Series 3 ارائه می دهد. Apple Watch SE دارای جدیدترین بلندگو و میکروفون است که برای کیفیت صدای بهتر در تماس های تلفنی ، Siri و Walkie-Talkie ، 1 به همراه بلوتوث 5.0 بهینه شده است.

با SOS اضطراری در اپل واچ ، کاربران می توانند به راحتی و فقط با فشار یک دکمه سریعاً درخواست کمک و هشدار به خدمات اضطراری کنند. برای ایمنی بیشتر شخصی در هنگام مسافرت ، کاربران با مدل های تلفن همراه Apple Watch SE می توانند تماس های بین المللی با خدمات اضطراری را انجام دهند ،  صرف نظر از اینکه دستگاه در ابتدا از کجا خریداری شده است یا اینکه برنامه تلفن همراه فعال شده است.

تشخیص سقوط از یک الگوریتم سفارشی و جدیدترین شتاب سنج و ژیروسکوپ در Apple Watch SE برای تشخیص سقوط کاربر استفاده می کند. با تجزیه و تحلیل مسیر حرکت مچ دست و شتاب ضربه ، اپل واچ پس از سقوط سخت هشدار برای کاربر ارسال می کند ، که می تواند رد شود و یا برای شروع تماس با سرویس های اضطراری استفاده شود. اگر ساعت تقریباً 60 ثانیه پس از سقوط ساعت بی حرکتی را احساس کند ، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد و علاوه بر ارسال پیام به مخاطبین اضطراری ، یک پیام صوتی پخش می کند که موقعیت مکانی کاربر را به عنوان مختصات طول و عرض جغرافیایی ارائه می دهد.

جف ویلیامز ، مدیر عامل اپل ، گفت: "Apple Watch SE عناصر طراحی سری 6 را با اساسی ترین ویژگی های Apple Watch ترکیب می کند ، همه با قیمت مقرون به صرفه تر." "ما خوشحالیم که گزینه عالی دیگری را برای کمک به مشتریان در ارتباط ماندن ، فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی خود ارائه می دهیم." و باید اعلام کنیم که همچنان تولید اپل واچ سری 3   با قیمت 199 دلار ادامه دارد.

ویژگی های سلامتی

اپل واچ همیشه بیشتر از یک دستگاه تناسب اندام خالص از قبیل Garmin و حتی Fitbit تا حدی روی سلامت عمومی تمرکز کرده است. و این با این مدل جدید و ارزان قیمت ادامه دارد.

Apple Watch SE دارای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن با سری 6 است. همچنین دارای قابلیت تشخیص سقوط ، نظارت بر صدا ، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین المللی است ، مواردی که در Apple Watch 3 دریافت نمی کنید .

بر خلاف پرچمدار Apple Watch 6 ، Apple Watch SE از نظراکسیژن خون (spo2)وجود دارد . با توجه به اینکه این ویژگی سالهاست در دستگاه های Garmin وجود دارد – این ویژگی آنچنان که اپل تصور می کند یک ویژگی جدید نیست. و ، سنسور SpO2 در Apple Watch 6 توسط FDA تأیید نشده است ، بنابراین دارندگان نباید آن را یک دستگاه پزشکی بدانند.

Apple Watch SE همچنین فاقد برنامه ECG است که همراه با Apple Watch 6 و Apple Watch 5 است و به شما امکان می دهد از طریق ضربان قلب بررسی های محلی را انجام دهید. با این حال ، SE می تواند ریتم قلب شما را در پس زمینه کنترل کند و در صورت مشاهده ضربان قلب نامنظم ، به شما هشدار می دهد.

همچنین دارای ردیابی خواب ، یک برنامه شستن دست و برنامه جدید تناسب اندام اپل است که شامل ایستگاه از پیش تنظیم شده جدید تمرین مانند آموزش اصلی ، تمرینات قدرتی عملکردی ، خنک شدن ورقص است.

ضد آب

باوجوداینکه این ویژگی اساسا یک مشخصه WatchOS 7 است، تایمر اتوماتیک دستان خود را بشورید، یکی از مشخصه‌های سلامتی و ردیاب تندرستی بسیار خوب و عالی اپل واچ اس ای است که خیلی خوب کار می‌کند. Apple Watch SE گوش می‌دهد و منتظر حرکات دستان شما می‌ماند. سپس تایمر 20 ثانیه‌ای را شروع می‌کند تا به شما یادآوری کند چقدر تلاش شما مفید بوده است. این مشخصه به‌طور حیرت انگیزی موثر است.

 

تایمر به شما می‌گوید چقدر زمان برای شستن گذاشته‌اید و شروع به شمارش معکوس می‌کند تا با یک ضربه به شما بگوید که وقت شستن به پایان رسیده است. حتی یک بخش مخصوص درباره داده‌های شستن دست‌ها در داخل برنامه سلامتی اپل وجود دارد. این مشخصه رویایی تمیزی سال 2020 است.

باتری اپل واچ se

می‌توان دو روز با این ساعت کار کرد تا اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. این بستگی به استفاده شما دارد، اما با استفاده مداوم برای ردیابی ورزش و ردیابی خواب دو روز بیشتر دوام نخواهد آورد. استفاده از آن در طی شب چیزی بین 15 تا 25 درصد از باتری را مصرف می‌کند.

جمع بندی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به بررسی ساعت اپل واچ 6 با این مدل بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 24 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

شاید ایفون 12 پرسرعت ترین تلفن هوشمند در سال 2020 باشد، اما سرعت تنها مشخصه آیفون 12 نیست، فناوری 5G بعلاوه صفحه نمایش فوق العاده OLED و با کمی تأمل ظرافت و زیبایی را در طراحی جدیدترین نسخه گوشی های اپل می توانید مشاهده کنید، حاشیه های صفحه نمایش کمتر از همیشه است، وزن آن نسبت به نسل گذشته بسیار پایین تر آمده، همچنین شارژر مغناطیسی Mage safe را نیز به این لیست اضافه کنید.

بررسی ایفون 12 اپل

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

نمایشگر

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

دوربین‌های موجود در آیفون 12 تفاوت چندانی با آیفون 11 ندارند. هنوز ترکیبی از دو لنز است که دارای یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک صفحه عریض 12 مگاپیکسلی است. دیافراگم بزرگ‌تر (ƒ/1.6 در مقایسه با ƒ/1.8) به لنزهای زاویه باز داده شده و عکاسی در نور کم را بهبود بخشیده است، اما در غیر این صورت پیشرفت‌های اصلی در نرم‌افزار و فرصت‌های جدید پردازندهٔ تصویر در A14 وجود دارد.

این به این معنی است که امکان فیلمبرداری با فرمت Dolby Vision وجود دارد و عملکرد HDR هم در دوربین اصلی و هم در دوربین زاویه باید بهبود یافته است. مدت زمان طولانی‌ای است که آیفون در زمینهٔ نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در دوربین‌هایش در خط مقدم نبوده است، اما به صورت مداوم کیفیت عالی را در پردازش سیگنال و نرم‌افزار و برنامه‌های مناسب ارایه می‌دهد تا به راحتی بتواند در اکثر محلیط‌ها یک عکس مناسب بگیرد.

این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز هم نمی‌توان نادیده گرفت که دوربینی در چنین موبایلی که 799 پوند یا بیشتر قیمت دارد، بدون زوم تله‌فوتو و طیف وسیع‌تری از فواصل کانونی، وضوح و عملکردها - و گاهی اوقات فقط با کیفیت بالاتر - که کمی محدود کننده احساس می‌شود را می‌توانید حتی در یک موبایل ارزان‌تر در محدودهٔ اندروید به دست آورید. با این حال، در محدودهٔ اندروید دانستن این که آنچه خریداری می‌کنید قابل اعتماد و با کیفیت باشد دشوار است. در محدودهٔ آیفون هیچ نگرانی‌ای در این مورد وجود ندارد.

 دوام باتری

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

در غیر این صورت هیچ خبری از شارژ سریع نیست - وقتی از طریق پورت لایتنینگ متصل می‌شوید، شارژ سریع 20 وات هنوز امکانپذیر است. تا 50 درصد بالاتر است و سپس سرعت آهسته می‌شود، دقیقاً مانند آیفون 11.

سخن پایانی

امسال، آیفون در یک بستهٔ جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 25 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

 

اپل واچ SE ساعت هوشمند میان رده بسیار خوبی است ؛اما برای آنچه ارایه میدهد کمی گران قیمت است.بنابراین Apple Watch SE چه چیزی دارد که Apple Watch 3 ندارد؟

شما یک صفحه نمایش بزرگتر ، تماس اضطراری بین المللی ، تشخیص سقوط ، نظارت بر سر و صدا و LTE اختیاری دریافت می کنید. بعد از یک هفته استفاده از Apple Watch SE ، متوجه شدیم که این ساعت هوشمند بسیار خوبی است اما نسبت به ویژگی هایی که ارائه می دهد قیمت آن بسیار بالا است .برای بررسی دقیق تر بهتره ادامه مطلب را بخوانید. همچنین اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی اپل واچ اس ای هستید همین حالا کلیک کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و نمایشگر

در این قسمت شاهد تغییر خاصی نیستیم. طراحی اپل واچ سری SE تقریبا همان طراحی است که قبلا در دیگر ساعت‌های ساخت اپل دیده بودیم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه فلزی و تیتانیومی عرضه می‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومینیومی به فروش می‌رسد. اپل همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری را برای این ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پیشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره می‌برد و علاوه بر این اندازه صفحه نمایش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با این همه در این ساعت خبری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیست؛ در حالی که اپل واچ 6 و 5 هردو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. عدم وجود چنین قابلیتی در ساعت هوشمندی که بیش از 250 دلار قیمت دارد یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید، البته تا حدودی هم حق با اپل است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند میان محصولات مختلف خود به خصوص بین این ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هایی داشته باشند.

 

همانطور که گفتیم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به فروش می‌رسد. مدل 40 میلی‌متری با رزولوشن 324×394 و مدل 44 میلی‌متری نیز با رزولوشن 368×448 پیکسل عرضه می‌شوند.

قابلیت ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

باتری

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

جمع بندی

به نظر می‌رسد پس از ۲۴ ساعت استفاده، Apple Watch SE یک دستگاه چشمگیر و موفق باشد و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند – تمام قابلیت‌هایی که بیشتر به آنها توجه خواهید کرد در این ساعت وجود دارد و اگر به دنبال ردیاب‌های خیلی پیشرفته سلامتی نیستید و می‌توانید بدون نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display)، ساعت هوشمند اپل را تحمل کنید Apple Watch SE گزینه عالی و مقرون به صرفه‌ای برای شما خواهد بود.

لازم به یادآوری است که قیمت اولیه واچ SE در بازار ۲۷۹ دلار / ۲۶۹ پوند برای مدل کوچک‌تر و بدون درگاه سیم‌کارت است و اگر می‌خواهید مدل بزرگ‌تر را داشته باشید و یا گزینه پیدا کردن تلفن هوشمند را به آن اضافه کنید و ساعتتان سیم‌کارت بخورد، قیمت به سرعت افزایش می‌یابد؛ البته در مقایسه با مدل های قبلی، Watch SE تمام ویژگی‌هایی را که بسیاری از کاربران خواهان آنها هستند با اندکی تلخیص و قیمتی کمتر از آنچه که از یک اپل واچ انتظار دارند خواهند یافت. برای مشاهده مشخصات کامل این ساعت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

ما در طی روزهای آتی Watch SE را به درستی و تمام و کمال آزمایش خواهیم کرد تا ببینیم دوام باتری تا چه میزان است و آیا این مدل ارزش آن را دارد که هر کاربر طرفدار ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی بخواهد به سمت آن برود یا خیر.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 27 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

هرساله بسیاری از طرفداران گوشی آیفون منتظرند تا شرکت اپل محصولات جدید خود را معرفی و روانه بازار کند. در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، اپل از آخرین مدل گوشی های آیفون، تحت عنوان iPhone 12 رونمایی کرد. از این رو اگر قصد خرید ایفون 12 را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی آیفون 12

طراحی و ساخت

تمامی آیفون های سری 12 از یک زبان طراحی نسبتاً جدید بهره برده اند، چرا نسبتاً؟ دلیل آن واضح است؛ طراحی آیفون های جدید برگرفته از گوشی های محبوب گذشته اپل یعنی آیفون 4 و 5 است. لبه ها تیز و برنده هستند به طوری که بعد از چند سال مانند گذشته می توان آیفون های سری جدید را به صورت ایستاده روی یک سطح صاف قرار داد. قاب پشتی شیشه ای و فریم دور گوشی فلزی است، اگرچه آیفون 12 یکی از سبک ترین پرچمداران مدرن است، ولی به جرأت می توان گفت یکی از مقاوم ترین و خوش ساخت ترین آن ها نیز هست.

 

همکاری اپل و کورنینگ این بار منجر به ساخت شیشه های محافظ سرامیکی شده است، محافظ سرامیکی می تواند تا 4 برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی از صفحه نمایش در برابر خرد شدن و خط و خش محافظت کند در کنار آن پوشش اولئوفوبیک باعث شده است جای اثر انگشت و لکه ها به راحتی با یک دستمال پاک شود. ایفون 12 دارای فریم آلومینیومی با روکش مات می باشد، که در پنج رنگ آبی، سیاه، سبز، قرمز، سفید رنگ آمیزی و به بازار عرضه شده است، برخی گزارشات حاکی از آن است که سطح رنگ قاب آیفون 12 مانند آیفون 5 با ضربه های بسیار ساده خراش برمی دارد، امیدواریم تاریخ تکرار نشود. در قسمت پایینی گوشی پورت لایتنیگ و بلندگوی استریو طراحی شده است، در سمت چپ می توانید کلید سایلنت، ولوم، همچنین شیار سیم کارت را مشاهده کنید، در سمت راست کلید پاور به تنهایی از سایرین مجزاست. گواهی IP68 نشان می دهد مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و آب نسبت به نسل پیشین خود افزایش یافته است، آیفون 12 می تواند تا عمق حداکثر 6 متر به مدت 30 دقیقه زنده بماند.

صفحه نمایش

سطح جلویی صفحه نمایش از ماده‌ای جدید و فوق‌العاده بادوام به نام Ceramic Shield (سپر سرامیکی) ساخته شده است. همچون Gorilla Glass این Ceramic Shield نیز توسط Corning ساخته شده است، اما باید کمی بادوام‌تر از آخرین نسخهٔ «معمولی» Gorilla Glass Victus باشد. این ممکن است یکی از دلایل طراحی مسطح باشد - این نوع شیشه را نمی‌توان به صورت انعطاف‌پذیر شکل داد. اما این فقط یک حدس و گمان محض است. در هر صورت، سطح بیرونی هیچگونه تغییر شکل بصری برای صفحه نمایش ایجاد نمی‌کند و زاویه دید آن بسیار عالی است.

 

خبر دیگر در مورد صفحه نمایش بزرگ این است که اپل استفاده از پنل‌های IPS برای آیفون 12 را کنار گذاشته و به صفحه نمایش‌های AMOLED تغییر وضعیت داده است، حتی در مدل پایه. در نتیجه شما تراکم پیکسل بسیار بالایی، کمی بیش از رزولوشن HD کامل خواهید داشت (1.170 پیکسل عرضی در مقایسه با 828 پیکسل عرضی در آیفون 11). مطمئناً پیش از این اپل آن را صفحه نمایش Retina می‌نامید، اما از نزدیک می‌توان پیکسل‌ها را تشخیص داد. وقتی صفحه نمایش را بررسی کردیم، دیگر نمی‌توانستیم پیکسل‌ها را مشاهده کنیم، حتی از نزدیک.

 

تفاوت آشکاری در تجربهٔ بین صفحه نمایش آیفون 11 و آیفون 11 پرو وجود داشت. پیش از این، کنتراست برتر فناوری OLED و بهبود عملکرد رنگ، ارتقاء به آیفون 11 گران‌تر را توجیه می‌کرد. این وجه تمایز دیگر وجود ندارد.

 

اتفاقاً، صفحه نمایش پیشرفت‌های دیگری مانند مطابقت DCI-P3 برای طیف رنگ و حداکثر روشنایی 1.200 cd / m2 دارد. با این حال، این فقط هنگام تماشای متریال HDR در زیر نور مستقیم خورشید یا به عنوان دینامیک اضافی عمل می‌کند. پشتیبانی از HDR برای آیفون 12 نیز جدید است.

 

صفحه نمایش دارای لبه‌هایی باریک اما برجسته‌ای در اطراف و شکافی در بالا است، دومی پنل حسگر بزرگی است که امروزه به آن عادت کرده‌ایم. این که آیا اپل هرگز قصد دارد این مورد را کوچک‌تر کند و فضای بالایی را در اختیار ما قرار دهد، مشخص نیست (هر چند شایعاتی وجود دارد که ممکن است در آیفون 13 بازیک‌تر شود). از طرف دیگر، تجربهٔ آی. او. اس و آیفون به گونه‌ای تنظیم شده است که وابستگی کم‌تری به آیکون‌های وضعیت در بالای صفحه داشته باشد، بنا بر این فضای آن از اولویت کم‌تری برخوردار است.

دوربین

با توجه به این‌که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ۳ لنز دوربین هستند. انتظار می‌رود که در نسخه ۲۰۲۰ آیفون‌های پرو نیز، همین طراحی اعمال شود. همچنین احتمال دارد یک لنز جدید (حسگر زمان پرواز) به لنزهای آیفون ۱۲ اضافه شود.

 

یک طرح شماتیک انتشار یافته از iphone 12 پرو نشان می‌دهد که لنز زمان پرواز چگونه می‌تواند در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو به نظر برسد. این لنز جایی در کنار لنزهای اصلی، سنسور تله فوتو (telephoto) و دوربین اولترا واید (ultra wide) موجود در مدل‌های فعلی آیفون‌های پرو اپل قرار دارد.

 

از این سنسور انتظار می‌رود که فاصله بین گوشی و سوژه مورد نظر با دقت بیشتری محاسبه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های پرتره بهتری ثبت شوند. ضمن این‌که برنامه‌های AR یا واقعیت‌های افزوده نیز از طریق این سنسور قادر به اجرا خواهند بود.

باتری و شارژدهی

اپل از آیفون ۵ به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون ۱۲ به جای آداپتورهای ۱۶ اینچی MacBook Pro، ۶۵ وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

نتیجه گیری

امسال، آیفون در یک بستهٔ جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. اگر قصد خرید اقساطی گوشی اپل را از یک سایت معتبر دارید همین حالا کلیک کنید.

 

محمد سامان بازدید : 17 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

ساخت iPhone SE 2020 تنها یک هدف داشته، اینکه آیفونی جدید با کمترین قیمتی که اپل تاکنون ارائه داده باشد و به خوبی هم به این هدف رسیده است. تنها با 399 دلار یا 419 پوند، می توانید صاحب یک آیفون جدید از اپل شوید و باید بگوییم که این دستگاه یکی از بهترین آیفون هایی است که اپل تاکنون ساخته و حالا می توانید صاحب یکی از آن ها شوید.

طراحی این دستگاه برای هر کاربری که فقط آیفون های جدید را در دست گرفته، آشنا نخواهد بود اما کسانی که از سال 2013 محصولات اپل را دیده اند، این فریم 4.7 اینچی می تواند آشنا باشد. دستگاهی که حاشیه های بالایی و پایینی بزرگی دارد و در بخش پایینی دکمه Home در آن تعبیه شده که اسکنر اثر انگشت هم دارد. 

حالا این طراحی باعث شده آیفون کوچکتر از مدل های جدید به نظر آید و در مقایسه با طراحی های تمام صفحه ای که در آیفون های جدیدی مثل iPhone 11 می بینیم، خوش دست تر، سبک تر و کار با آن ساده تر باشد.

این دستگاه می تواند در مقابل نفوذ آب مقاومت کند، اما به لطف طراحی قدیمی نقص هایی هم در آن دیده می شود: در بخش پایینی آن جک هدفون تعبیه نشده و به علت اینکه تکنولوژی نمایشگر اندکی قدیمی است و از iPhone 8 به ارث رسیده، نور صفحه ممکن است اندکی ضعیف به نظر برسد.

درست است که اپل آیفون SE جدید را از نظر طراحی شبیه به iPhone 8 ساخته اما سخت افزار های داخلی آن بسیار ارتقا یافته اند. مهمترین تغییر آن به کارگیری چیپست A13 Bionic است که سرعت محصول را به طرز چشمگیری بالاتر برده و عملکرد کلی دستگاه را نسبت به سایر مدل های 4.7 اینچی این کمپانی، به طرز قابل توجهی بهبود بخشیده است. البته به قدرت پردازشی آیفون 11 های سال گذشته نیست، اما فاصله زیادی هم با آن ها ندارد.

این چیپست A13 عملکرد تصویربرداری دستگاه را نیز بهبود بخشیده، با اینکه دوربین به کار رفته در آن از نظر مشخصات فنی سنسور ها کاملا شبیه به iPhone 8 است. این دستگاه حالا عکس های با کیفیت و روشنی می گیرد که می تواند هر کاربری را راضی کند، اگرچه، رنگبندی و وضوح تصاویر آن به iPhone 11 Pro Max نمی رسد.

حالت پرتره هم به خوبی اسمارت فون هایی که در بخش پشتی سنسور سنجش عمق دارند، نیست و در آخر پرتره هایی به دستتان خواهد رسید که سوژه و پس زمینه آن به خوبی از هم جدا نشده اند. اما به طور کل باید بگوییم که دوربین دستگاه، با توجه به این قیمت اقتصادی، تصاویری خارق العاده و چشم نواز را ثبت می کند.

عمر باتری، احتمالا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که می توان در iPhone SE 2020 دید، عمر آن به حدی است که اگر یک کاربر میانه رو و متوسط نباشید، نمی توانید آیفون خود را یک روز کامل روشن نگه دارید.

با توجه به حضور اپلیکیشن های پرمصرفی که سعی می کنند همه قدرت پردازشی A13 را مصرف کنند، اگر دستگاه می تواند عمر باتری یک روزه ای را ارائه دهد، بسیار خوب می شد. البته، نباید بگذاریم این نقص مانع از تحسین دستگاهی شود که جانشین بسیار خوبی برای پدرش است و می تواند آیفونی جدید و پرقدرتی باشد که با قیمتی بسیار مناسب قابل خریداری است.

با اینکه این دستگاه در بحث قدرت یا عملکرد کلی رکوردی را جا به جا نمی کند، اما نقطه قوت آن این است که با قیمتی بسیار مناسب، سخت افزاری مطمئن و قوی را در پکیجی خوش دست و کوچک ارائه می دهد و باعث می شود گوشی ایفون se یک انتخاب بسیار عالی برای کسانی باشد که اولا بودجه زیادی برای خرید پرچمدار اپل را ندارند و دوما به دنبال دستگاهی با ظاهری کوچک و ساده می گردند.

بررسی گوشی ایفون se

طراحی

هر طور که به آیفون SE 2020 نگاه کنید، طراحی آن قدیمی و تکراری است. با توجه به تصاویر رندری که پیش از معرفی، از این گوشی منتشر می‌شد، انتظار می‌رفت که طراحی آن، همانند نسخه اول آیفون SE، مکعبی بوده و در قسمت جلوی آن، شاهد نمایشگر کم حاشیه باشیم. اما چیزی که معرفی شد در واقع همان آیفون 8 یا بهتر است بگوییم آیفون 6 در لباس شیشه‌ای می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که اپل با شجاعت تمام، گوشی هوشمندی در سال 2020 معرفی کرده است که زبان طراحی آن متعلق، به سال 2014 می‌باشد.

اما اگر عینک انتقادی را برداریم و طراحی تکراری این محصول را کنار بگذاریم، کیفیت ساخت آیفون SE 2020 با بدنه شیشه و فلزی در سطح عالی قرار می‌گیرد که در این زمینه، کمتر گوشی میان رده اندرویدی، توانایی رقابت با آن را دارد. گذشته از این مورد، بدنه این گوشی دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار می‌باشد که آن را یک سر و گردن بالاتر از بیشتر رقبای اندرویدی قرار می‌دهد.

ابعاد بدنه آیفون ارزان قیمت اپل، 138.4×67.3×7.3 می‌باشد که در کنار وزن سبک 148 گرمی باعث می‌شود استفاده از آن با یک دست بسیار آسان باشد و با محصول کاملا خوش‌دستی رو‌به‌رو باشیم. در قسمت پشتی این گوشی پنل شیشه‌ای به چشم می‌خورد که تغییرات کوچکی در آن به وجود آمده است. اپل لوگوی خود را دقیقا به میانه دستگاه منتقل کرده و عبارت iPhone از قسمت پایینی حذف شده است که در مجموع ظاهر یکنواخت‌تر و آرام تر را به ارمغان آورده است. غیر از این موارد، همچنان در این قسمت شاهد دوربین تکی هستیم که کمی برآمده بوده و در کنار آن میکروفون ثانویه به همراه فلاش LED دوگانه به چشم می‌خورد.

در قسمت جلوی iPhone SE 2020 نمایشگر کوچک 4.7 اینچی با حاشیه‌های بسیار ضخیم و نسبت تصویر 16:9 قرار دارد که باعث می شود این گوشی هیچ سنخیتی با سایر گوشی های 2020 نداشته باشد.

حاشیه پایینی نمایشگر، میزبان دکمه هوم محبوب اپل می‌باشد که با سنسور اثر انگشت ادغام شده است. این سنسور در کنار تراشه جدید، سرعت بازگشایی بسیار بالایی را در اختیار می ‌گذارد که باعث می‌شود قفل گشایی آیفون SE 2020 حتی سریع‌تر از فناوری تشخیص چهره اپل در گوشی‌های گران قیمت آن باشد.

در حاشیه بالایی نمایشگر نیز مطابق انتظار دوربین سلفی به همراه اسپیکر مکالمه و سنسور‌های متعدد مانند سنسور مجاورت و نور، قرار گرفته است.

روی فریم آلومینیومی هم شاهد اتفاق جدیدی نیستیم. کلید پاور به همراه درگاه سیمکارت، در سمت راست این فریم حضور دارد و در سمت مقابل کلید های تنظیم حجم صدا به همراه کلید بی‌صدا کردن اعلان‌ها به چشم می‌خورد. خروجی اسپیکر به همراه درگاه لایتینینگ و میکروفون مکالمه نیز در سمت پایین قرار دارند و نکته جالب در این قسمت، هماهنگی کامل رنگ داخل پورت لایتینینگ با رنگ خود گوشی می‌باشد.

نمایشگر

اپل در کنار حاشیه های پهناور و تاچ آیدی، نمایشگر بدون ناچ با نسبت استاندارد 16:9 را هم به دنیای موبایل باز گرداند تا به ما یادآوری کند دنیای بدون ناچ چه دنیای خوبی بود. البته مقصر اصلی آشنایی ما با انواع و اقسام ناچ و بریدگی نمایشگر، همین اپل بود.

آیفون SE از نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1334×750 پیکسل و تراکم 326 پیکسل در هر اینچ بهره می برد که همچنان با استانداردهای 2020 نمی خواند ولی در عمل، چیزی کم ندارد. اپل همیشه بهترین نمایشگرها را در محصولاتش به کار می گیرد و نمایشگر آیفون SE هم از نظر دقت و کیفیت در حد پرچمداران روز بازار است. حداکثر روشنایی این صفحه به حدود 650 نیت می رسد که در اکثر شرایط نوری می توان با آن کار کرد و فقط زیر تابش مستقیم آفتاب به مشکل خواهید خورد.

به لطف فناوری True Tone و حسگر مخصوصش، نمایشگر آیفون SE بهترین رنگ سفید و طیف های خاکستری را بر اساس نور محیط به نمایش در می آورد. صفحه این گوشی از فضای رنگی وسیع هم پشتیبانی می کند و به خاطر حداکثر روشنایی مطلوب و کنتراست بالا، می تواند تا حدودی محتوای HDR را هم نشان دهد، البته نه در حد آیفون های گران قیمت که به طور کامل با استاندارد HDR10 سازگار هستند.

دوربین

همان طور که گفتیم، از نظر سخت افزاری شباهت زیادی بین این گوشی و آیفون 6s وجود دارد. دوربین نیز دقیقا همان است که در آیفون 6s قرار گرفته است: یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2. علاوه بر مگاپیکسل بالاتر، امکان فیلم برداری 4K نیز به دوربین این گوشی افزوده شده که آن را کاملا از دوربین آیفون 5s متمایز می کند.

مانند همیشه، کیفیت عکس های تهیه شده با دوربین آیفون بهترین نیست، اما جزو یکی از بهترین هاست. نویز تصاویر بسیار کم است و رنگ ها و جزئیات به خوبی توسط دوربین ثبت می شوند. یکی از بهترین ویژگی های این دوربین فعال شدن سریع آن و سرعت بالای شاتر است که به کاربر کمک می کند هیچ صحنه ای را از دست ندهد.

قابلیت لایو فوتوز نیز در این دوربین گنجانده شده است که با آن می توانید عکس هایی در قالب گیف یا همان عکس های متحرک بگیرید.

اما دوربین دوم پیشرفت دوربین اصلی را نداشته و اپل در این گوشی از همان دوربین 1.2 مگاپیکسلی بهره برده است که در آیفون 5s به کار رفته بود. ویژگی رتینا فلاش نیز به این دوربین اضافه شده که هنگام گرفتن عکس سلفی اگر این ویژگی فعال باشد، قبل از گرفتن عکس تمام صفحه آیفون شما سفید می شود تا نور مناسب را برای عکس سلفی فراهم کند. با وجود این کیفیت دوربین قابل قبول است و شما را راضی خواهد کرد.

باتری و شارژدهی ایفون se

گنجایش باتری iPhone SE 2020 توسط اپل اعلام نشده، ولی با توجه به اینکه باتری تعبیه شده در آیفون 8 گنجایش 1821 میلی آمپر ساعتی داشت، به احتمال زیاد باتری SE جدید هم اندازه ای در این محدوده داشته باشد.

اگر واقعا گنجایش باتری به این اندازه باشد، بنابراین می تواند مشکل ساز شود چرا که آیفون 8 هم عمر باتری خوبی نداشت و در استفاده عادی می تواند یک روز دوام آورد و در بعد از ظهر به شارژر نیاز پیدا می کرد!

از نظر تئوری، iPhone SE جدید باید عمر باتری بهتری داشته باشد چرا که چیپست آن کم مصرف تر است و سیستم عامل iOS 13.4 هم در مدیریت انرژی عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

با اینحال اما خود اپل اعلام کرده که SE جدید می تواند به اندازه آیفون 8 دوام بیاورد که نکته عجیبی است و این یعنی در استفاده عادی نسبت به iPhone 11 باید انتظار 2 تا 4 ساعت عمر باتری کمتری داشته باشید. اگر بخواهید تنها با آیفون خود موزیک پخش کنید و باید بگوییم که آیفون جدید 25 ساعت کمتر از 11 دوام می آورد.

در استفاده واقعی عملکرد متفاوتی از آیفون جدید را شاهد بودیم: البته از نظر عمر باتری این دستگاه اصلا با iPhone XR یا آیفون 11 قابل مقایسه نیست و در استفاده عادی اغلب در اوایل شب نیاز به شارژر پیدا کردیم.

از سوی دیگر در استفاده سبک از دستگاه، وقتی SE جدید را برای عکسبرداری و گشت و گذار در اینترنت به کار نبستیم، توانستیم روز را با 30 درصد شارژ به اتمام برسانیم و در طول شب هم مقدار اندکی از شارژر کم شد و این یعنی iPhone SE جدید رد حالت استندبای عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

البته اگر قبلا از iPhone SE اورجینال یا آیفون قدیمی تری استفاده کرده باشید، متوجه مشکل بزرگی نخواهید شد و حتی بهبود هایی هم خواهید دید، اما واقعا حیف است که اپل چنین فرصت بهبودی را به این سادگی از دست داد.

راه حل این مشکل استفاده از تکنولوژی شارژ سریع است. هر شارژری با USB-C PD یا با قدرت 18 واتی که درون جعبه iPhone 11 Pro یافت می شود و می توان آن را به قیمت 29 دلار خرید، می تواند باتری را به سرعت پر کند. به عنوان مثال با این شارژر ها می تواند در 30 دقیقه گنجایش باتری را از 0 به 50 درصد رساند.

مدت زمان مورد نیاز برای شارژر کامل دستگاه با این شارژر یک ساعت و 50 دقیقه است، اما شارژر 5 واتی درون جعبه دستگاه این کار را با سرعت بسیار کمتری انجام می دهد. توصیه می کنیم که برای حل مشکل عمر باتری کوتاه دستگاه از یک شارژر سریع آیفون یا سازگار استفاده کنید.

البته می توانید یک شارژر بیسیم هم خریداری کنید، چرا که iPhone SE 2020 امکان شارژ بیسیم مبتنی بر Qi را هم فراهم می کند. تنها کافی است دو پد شارژر بیسیم برای خانه یا محل کارتان خریداری کنید تا دیگر با مشکل شارژ کم روبرو نشوید.

جمع بندی

اگر دنبال گوشی با اندازه کوچک هستید، قطعا آیفون SE 2020 می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. این گوشی از قدرت پردازشی فوق العاده ای برخوردار بوده و دوربین تکی آن، عملکرد بسیار خوبی را در اختیار می گذارد پس می توان گفت جزو بهترین گوشی های بازار است. زمینه نرم افزاری هم می توان گفت که سیستم عامل ios، پشتیبانی نرم افزاری تا 5 سال را در اختیار می گذارد که یک مزیت بزرگ نسبت به گوشی های اندرویدی می باشد. با این حال باید هنگام خرید این گوشی در نظر داشته باشید که باید با طراحی تکراری و باتری کوچک آن، کنار بیایید.

محمد سامان بازدید : 20 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری 6 (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برایتان شرح دهیم.

طراحی

اینطور که پیداست اپل از طراحی کلی اپل واچ راضی است و قصد تغییر آن‌را ندارد. در کل همان طراحی اپل واچ نسل ۵ را داریم با تغییراتی جزئی. اپل، نسل ۶ اپل واچ را از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم عرضه کرده و مانند مدل‌های سال‌های پیش از بدنه‌ی سرامیکی خبری نیست. همه‌ی سنسورهای آن شبیه قبل بوده ( تنها بک سنسور جدید اضافه شده ).

 

از جمله مشخصات فنی اپل واچ موارد زیر را می‌توان نام برد:

 

  • سایزها: ۴۰ میلیمتر/ ۴۴ میلیمتر
  • نمایشگر: ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل
  • پردازنده: S6
  • عمر و دوام باتری: حداکثر ۱۸ ساعت

سنسورهای دیگر: GPS، قطب نما، ارتفاع سنج بارومتریک، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب که میزان اکسیژن خون را مشخص می‌کند و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵ متر.

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، استفاده از بندهای متنوع در جنس‌های مختلف نیز از دیگر نکات مثبت طراحی‌ست.

در اپل واچ نسل ۶ شاهد همان صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه ی چرخان Digital crown در کنار بدنه هستیم که این طراحی تکراری خسته کننده نیست و هنوز هم برای کاربران جذابیت دارد. بدنه آلومینیومی این ساعت هوشمند با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند میباشد و اپل توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

 اپل واچ دو رنگ آبی آلومینیومی و قرمز را نیز به ترکیب رنگبندی نقره‌ای، طلایی و خاکستری خود اضافه کرده است.

اندازه گیری سطح اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

ردیابی خواب

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

قدرت سخت افزاری

اپل واچ سری 6 هر چند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و5 ندارد، اما از لحاظ کاربردی و قدرت سخت افزاری بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است.

این ساعت هوشمند جدیدترین محصول شرکت اپل است که با پردازنده S6 تولید شده و از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف باتری بهینه سازی‌های ویژه‌ای داشته است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه هوشمند، همیشه آماده کار برای شما باشد.

بهینه سازی عمر باتری باعث شده تا اپل واچ سری 6 بتواند برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت Always-On display روشن بافی بماند. همچنین باتری اپل واچ جدید می‌تواند به‌صورت سریع‌تر شارژ شود و محدودیت‌های مربوط به زمان شارژ را بردارد. 

عمر باتری

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند می‌باشد. اپل واچ 6 نیز مانند چند نسل گذشته خود از 18 ساعت ماندگاری شارژ برخوردار است که نسبت به رقبایش اصلا آمار جالبی نیست. در ضمن به خاطر داشته باشید که باتری اپل واچ 6 تنها در حالت ایده‌آل می‌تواند 18 ساعت دوام آورد و با روشن کردن GPS برای تمرینات ورزشی یا استفاده طولانی مدت، این زمان 18 ساعته کمتر هم می‌شود.

اما اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم سرعت شارژ شدن اپل واچ 6 نسبت به نسل‌های گذشته بهتر شده. اپل واچ 6 در عرض 90 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود؛ در حالی که نسل قبلی این ساعت هوشمند برای شارژ کامل 2 ساعت زمان لازم داشت. همچنین اپل واچ 6 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است.

جمع بندی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت محصول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 30 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری ۶ (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید همین حالا کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی و سخت افزار

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

 

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد. 

کنترل اکسیژن خون

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

 

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

 

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

ردیاب خواب

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

عمر باتری اپل واچ 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

سخن پایانی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 23 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

یک نسخه ارزان قیمت و مقرون به صرفه از ساعت های هوشمند اپل در کنار نسخه جدید اپل واچ سری 6 ، به بازار عرضه شده است که با نام Apple Watch SE شناخته می شود. اپل واچ SE یک ساعت هوشمند برتر با هزینه کمتر است و از ویژگی های مناسب تناسب اندام و سلامتی برای کاربران آیفون برخوردار می باشد. همچنین گفته می شود که اپل واچ SE مانند مدل Watch Series 6 جدید است که با یک قیمت مقرون به صرفه تر ، تمام ویژگی های اساسی را ارائه می دهد. اگر قصد خرید اپل واچ اس ای را دارید پس با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ مدل اس ای

طراحی

اپل واچ اس ای دقیقا شبیه اپل واچ سری 5 و 6 است. این صفحه نمایش 1.78 اینچی گلس تقویت شده Lon-X را دارد و 326 پیکسل در هر تراکم است. تاج دیجیتالی این ساعت با دکمه‌ای در زیر آن در کنار قرار دارد و کیس آلومینیومی آن احتمالا در دو ساعت 44 میلی متری و 40 میلی متری آمده است. البته می‌توان از بین رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی انتخاب کرد. اگر ظاهر اسمارت واچ سری 6 و 5 را دوست داشته‌اید احتمالا از ظاهر این ساعت نیز خوشتان خواهد آمد.

Apple Watch SE تنها در مدل آلومینیومی عرضه شده است و مدل سرسخت تیتانیومی و استیل ضدزنگ برای سری 6 باقی مانده است.

نمایشگر این ساعت همیشه سیاه است، چرا که مشخصه نمایشگر همیشه روشنی که در سری 6 و 5 مشاهده می‌کنید اپل واچ SE ندارد و فقط زمانی که دست خود را بلند می‌کنید و یا به صفحه ضربه می‌زنید زمان را نشان می‌دهد. اگر آخرین اپل واچی که استفاده کرده‌اید سری 3 یا سری 4 بوده است، این ساعت چیز جدیدی برای شما نخواهد بود و چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

ساعت هوشمند اس ای وزن کمی داشته و فقط 36 گرم است. بند ورزشی Loop چیز خاصی به آن اضافه نکرده است و فقط پوشیدن این بند در طی روز و حتی شب بسیار راحت است. SE مشخصه ردیاب خواب WatchOS 7 را پشتیبانی می‌کند، پس اگر می‌خواهید این ساعت را وقت خواب بپوشید این ترکیب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. تعویض بند مدت کوتاهی طول می‌کشد، پس اگر می‌خواهید یک بند فلزی در طی روز استفاده کنید و بند ورزشی یا سایر بندها را برای شب بگذارید، می‌توانید به‌راحتی و سادگی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید بند این ساعت را به دلخواه خود تعویض کنید و از سایر بندها نیز استفاده کنید. خرید لوازم جانبی اپل واچ به شما کمک می‌کند تا تنوع لازم را ایجاد کنید.

ممکن است ظاهر این ساعت کمی برای شما بحث‌برانگیز باشد، اما به‌عنوان یک اسمارت واچ طوری طراحی شده تا همیشه بتوان آن را پوشید. این ساعت طراحی بسیار خوبی دارد به‌طوری که گاهی فراموش می‌کنید که آن را پوشیده‌اید تا اینکه یک ضربه لامسه‌ای به شما یادآوری کند.

قدرت پردازش

اپل واچ اس ای از پردازنده S5 استفاده می‌کند که از نظر قدرت پردازشی مشابه با اپل واچ سری 5 است که در سال 2019 میلادی آماده معرفی و عرضه شد. این قدرت پردازشی برای انجام تمام کارهای روزمره کافی است و می‌تواند از پس اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و ردیابی فاکتورهای سلامتی برآید.

قابلیت ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

عمر باتری اپل واچ مدل اس ای

با بررسی اپل واچ اس ای یک بار دیگر به ما ثابت می شود که اگر یک نکته هرگز در اپل واچ ها تغییر نکند، عمر باتری آن هاست. باتری اپل واچ اس ای نیز مانند بقیه اپل واچ ها حدود یک تا یک و نیم روز دوام می آورد. هرچند که با وجود قابلیت پایش خواب عمر باتری اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در عملیات تست باتری ۷:۳۰ صبح از خانه خارج شدم و وقتی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به خانه برگشتم هنوز ۶۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب بود که درصد باتری به ۴۰ رسید. بعد از بیدار شدن از خواب شب نیز حدود ۲۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود که جای امیدواری داشت.

بنابراین با احتساب استفاده از سیستم پایش خواب هم می توانید امیدوار باشید که ساعت شما تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را یاری خواهد کرد. البته نوع استفاده شما از ساعت نیز بسیار مهم است ولی به جرئت می توان گفت که باتری این ساعت شما را تا دو شبانه روز همراهی نخواهد کرد و نهایتا پس از یک روز و نیم و نزدیک زمان ناهار باید ساعت خود را مجددا شارژ کنید. برخی هم در حدی استفاده زیادی از ساعت خود دارند که نهایتا پس از ۱۲ ساعت ناچار خواهند بود ساعت خود را به شارژر متصل کنند.

از نظر من همچنان یکی از بزرگترین نقاط ضعف اپل واچ ها عمر باتری آن هاست. هرچند که اگر این اپل واچ از فناوری شارژ سریع بهره می برد خیلی بهتر بود اما سرعت شارژ این دستگاه آن چنان هم غیرقابل تحمل نیست و در طول یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ می شود.

نتیجه گیری

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 38 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

سه آیفون جدید اپل به ترتیب به نام های آیفون ۱۱ اپل (iPhone 11)، آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون ۱۱ پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در سپتامبر سال ۲۰۱۹ معرفی شدند. این گوشی در واقع به عنوان جایگزین آیفون XS سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. قیمت ایفون 11 پرو در مقایسه با قیمت دو نسخه دیگر آیفون های جدید اپل شرایطی دارد که گران تر از iPhone 11 و ارزان تر از iPhone 11 Pro Max محسوب می‌شود.

 

از دید خیلی افراد iPhone 11 Pro اپل آنقدرها که باید تغییرات و به روز رسانی نداشته‌ و ارزش خرید بالایی ندارند، اما در سمت دیگر خیلی از کاربران هم معتقد هستند که خرید این آیفون یک اقدام درست است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون ۱۱ پرو اپل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. با شناخت این نقاط قوت و ضعف و همچنین در نظر گرفتن قیمت آیفون مورد نظر می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری مبنی بر ارزشمند بودن یا نبودن خرید این گوشی داشته باشید. بنابراین با ما همراه شوید.

بررسی گوشی آیفون 11 پرو

طراحی

آیفون احتمالا شناخته شده‌ترین تلفن همراه هوشمند در جهان است. و البته به نظر من در عرصه تکنولوژی امروزه قدرت در شناخت است. یعنی هر آنقدر که در جهان شناخته شده هستید همان‌قدر نیز قدرت دارید. در حقیقت از نظر اندازه با آیفون XS یکسان است فقط کمی از لحاظ وزن سنگین‌تر می‌باشد. هرچند در طراحی این گوشی تغییرات جزئی نیز مشاهده می‌کنیم. یک مدل از آن دارای یک طرح جدید مات، مانند شیشه ی یخ زده دارد که نه تنها چشم را دیگر اذیت نمی‌کند بلکه ضد ضربه نیز می‌‌باشد. طراحی آن به نحوی است که گرفتن و استفاده‌ی آیفون ۱۱ در یک دست آسان است. و هنگام کار کردن با تاچ آن دچار مشکل نمی‌شوید و در دست شما لیز نمی‌خورد.

فولاد ضد زنگ براق که به عرض 2.1 میلی متر دور تلفن به کاربرده شده است یک بسیار زیبا و البته ظریف است که این امر باعث می شود بخواهید برای محافظت از آن یک قاب تهیه کنید. نمایشگر 5.8 اینچی آن دوباره با آیفون XS سال گذشته یکسان است که برای کسانی که منتظر گوشی بزرگتر بودند بسیار ناامید کننده است.

دکمه ها دقیقا به روال گوشی‌های قبلی قرار گرفته‌اند. دکمه ی صدا در سمت چپ، زیر حالت سکوت و صدا قرار دارد. گزینه ی فعال سازی نیز در سمت راست است. اگر تلفن همراه‌تان از آیفون 6 به بالاتر است پس با بسیاری از این موارد آشنایی دارید.

دوربین سه تایی که این آیفون ۱۱ پرو دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد و البته بسیاری هم در شبکه‌های اجتماعی از آن انتقاد کردند اما من شخصاً برایم جالب هستند. بدون شک دوربین‌های سه گانه آیفون ۱۱ پرو بسیار جذاب خواهد بود و توجه هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. هر لنز دوربین با یک قاب از جنس استیل ضد زنگ محصور شده و جنس آن کاملاً درجه یک است. گاهی اوقات شبیه به یک اکسسوری مدرن و شیک به نظر می‌رسد و شاید به همین دلیل است که قیمت آن بالا است.

سبز لجنی تیره مطمئنا رنگ مورد علاقه و پرطرفدار این گوشی است اما این مدل به رنگ های طوسی، نقره ای و طلایی نیز عرضه شده است. رنگ طلایی واقعا شیک است خیلی رنگ زننده‌ای نیست و من خودم طرفدار آن هستم.

با داشتن ویژگی ضد غبار و ضد آب بودن IP68، آیفون ۱۱ پرو ‌می‌تواند در عمق چهار متری در آب تا نیم ساعت دوام بیاورد. ویژگی‌ای که تقریباً بسیاری از تلفن های همراه دارند. اما حداقل دیگر لازم نیست نگران افتادن آن در استخر باشید.

صفحه نمایش

میزان روشنایی صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا XDR آیفون 11 پرو در آزمایشگاه اندازه گیری شده ست. در این آزمایش، میانگین خوانایی صفحه نمایش 752 نیت، چشمگیر بود. گلکسی نوت 10 (با میزان روشنایی 674 نیت) و آیفون XS سال گذشته (با 611 نیت) با این میزان روشنایی خیلی فاصله دارند.

به خصوص هنگامی متوجه این تفاوت می شوید که صفحه نمایش آیفون 11 پرو را در فضا و روشنایی نور بیرون بغل به بغل با گلکسی نوت 10 مشاهده می کنید. حتی بدون نور زیاد خورشید، صفحه نمایش آیفون 11 پرو باعث شد تا پنل نوت 10 کمرنگ و تاریک دیده شود.

در کل، پنل اولد در آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از رنگ گسترده و زاویه های دید فوق عریض، بسیار خیره کننده است. برای مثال با مشاهده یکی از تیزرهای تبلیغ از اپل تی وی، فضای شسته رفته و جزئیات دقیق از چهره بازیگر واقعاً توجه بیننده را به خود جلب می کند، هر چند خیلی از افراد پرده 6.5 اینچی بزرگتر روی آیفون 11 پرو مکس را ترجیح می دهند.

کیفیت صدا آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی موسیقی احساس می شد که باران که بر روی سر جیسون مومو در حال بارش است در واقع جلوی پای شنونده در حال بارش است و صدای آن واقعا حس می شود. انگار دارد باران می بارد!.

دوربین

همان طور که ذکر شد سال ۲۰۱۹ آیفون برای اولین بار دوربین‌های سه‌گانه را بکار‌گرفته است. این ماژول عملکرد عالی داشته تا جایی که می‌توان گفت حتی برای استاندارد‌های آیفون نیز این دوربین بسیار جاه‌طلبانه در نظر گرفته می‌شود. هر سه این لنزها ۱۲ مگاپیکسلی بوده؛ اما هر کدام به منظور کسب بهترین نتیجه به لنزهای متفاوتی مجهز شده‌اند. همانند نسخه‌های قبلی در این مدل نیز دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۲ برابر را برای آن به ارمغان آورده؛ اما در آیفون ۱۱ پرو دریچه دیافراگم نسبت به نسخه‌های قبلی (از ƒ/۲٫۴ به ƒ/۲٫۰)بزرگتر شده است. در نتیجه عملکرد آن در نور کم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین دوربین اولتراواید آن نیز زاویه دیدی برابر با ۱۲۰ درجه را به ارمغان آورده که معادل زوم ۵ برابر است.

تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد؛ تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

 در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون ۱۱ پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت ۳۰۴۶ میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود ۳۸۸ میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون ۱۱ پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند ۱.۵ روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر ۱۸ واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون ۱۱ پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف ۳۰ دقیقه باتری دستگاه را حدود ۵۵ درصد شارژ کنید و ظرف ۶۰ دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون ۱۱ پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون ۱۱ پرو هستند.

کلام آخر

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد. برای خرید گوشی کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 23 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

امروزه یکی از ملزومات دنیای دیجیتال تلفن همراه است که بسیار مسئله قابل توجه ای می باشد. از آنجا که در شرایط بحرانی اقتصادی قرار داریم و تورم به طور لحظه ای بر روی قیمت ها علل خصوص محصولات دیجیتالی تاثیر می گذارد، بنابراین خرید یکجا چنین محصولاتی دشوار است.

بنابراین بازرگانی سیب برای این کار به فکر چاره ای افتاده است؛ او خرید اقساطی گوشی را برای مردم فراهم ساخته که این گونه همه به راحتی بتوانند نیاز های خود را رفع کنند. قابل ذکر است که بازرگانی سیب محصولات اپل را به مردم ارائه می دهد که جزو عالی ترین محصولات محسوب می شود. همچنین بازرگانی سیب به ارائه دیگر محصولات اپل از جمله، مک بوک ها، آیفون ها، آیپد ها و ایرپاد ها می پردازد. 

شاید برایتان سوال پیش بیاید که مک بوک چیست؟! مک بوک ها همان لپ‌تاپ‌های اپل هستند که به دلیل مجهز بودن به سیستم‌عامل منحصر‌به‌فرد خود، یعنی مکینتاش، مک بوک نامیده می‌شوند، نسخه های 2020 مک بوک ها نیز در بازرگانی سیب موجود است که با طرح های اعتباری به صرفه به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید. 

محصولاتی چون ایرپاد و اپل واچ نیز آماده اند که شما به طور اقساطی به تهیه آن ها بپردازید. اپل واچ های سری 6 و اس ای نیز به طور اقساطی برای شما عزیزان موجود هستند. 

خرید اقساطی از بازرگانی سیب

در طرح فروش اقساطی محصولات اپل در بازرگانی سیب، شما نیازی به ضامن نخواهید داشت و می‌توانید بخش زیادی از قیمت محصول را طی ۱۲ ماه پرداخت کنید. تنها چیزی که باید به‌عنوان ضمانت ارائه دهید به تعداد اقساط چک است، برای این کار باید دارای دسته چک صیاد باشید. برای خرید آیفون باید ۴۰ درصد از مبلغ کل خرید را به‌صورت نقدی به‌عنوان پیش پرداخت، بپردازید و برای پرداخت ۶۰ درصد مابقی باتوجه‌به شرایط خود از سه تا دوازده ماه چک بدهید. برای خرید دیگر محصولات اپل مثل مک بوک، ایرپاد و آیپد می‌توانید تا ۶۰ درصد از مبلغ کل خرید را با استفاده از اعتبار خرید خود و بقیه را به‌صورت اقساطی نهایتا ۱۲ ماهه پرداخت کنید. اما چگونه می‌توانید اعتبار خرید در بازرگانی سیب کسب کنید؟ این طرح 60 درصدی فقط برای دارندگان گوشی‌های آیفون ایکس به بالا امکان‌پذیر خواهد بود، به این صورت که میزان ارزش گوشی آیفون شما توسط کارشنان به دست می آید سپس می‌توانید تا سقف شصت درصد از آن برای خرید دیگر محصولات اپل استفاده کنید.

دیگر طرح های اقتصادی

بازرگانی سیب یک طرح جالب دیگر نیز دارد به‌نام طرح تعویض آیفون. در این طرح شما می‌توانید با تحویل گوشی آیفون کارکرده خود، مقداری اعتبار خرید دریافت کنید تا با آن بتوانید یک گوشی دیگر خریداری کنید. برای این کار لازم است تا گوشی خود را به فروشگاه بازرگانی سیب برده و در آنجا یک کارشناس میزان اعتبار خریدی را که با تحویل آن گوشی به شما تعلق می‌گیرد را تعیین می‌کند. 

برای مثال شما دارای یک آیفون 11 هستید و قصد خرید آیفون 12 را دارید، می‌توانید برای خرید گوشی آیفون ۱۲ ابتدا به وب‌سایت بازرگانی سیب به نشانی bazarganisib.com  مراجعه کرده و آیفون ۱۲ را انتخاب کنید. سپس میزان پیش پرداختی را که مایل هستید بپردازید تا حداقل ۴۰ درصد مبلغ کل، تعیین کنید. اکنون با تعیین تعداد اقساط که نهایتا تا ۱۲ ماه است، می‌توانید مبلغ هر قسط را مشاهده کنید و در صورت تمایل، با بازرگانی سیب تماس گرفته تا یک نوبت خرید رزرو کنید.

در هنگام خرید باید یک چک ضمانت به‌همراه پرینت حساب چک و کارت ملی همراه داشته باشید. در صورت تمایل به استفاده از طرح تعویض آیفون نیز گوشی آیفون قبلی خود را همراهتان بیاورید تا با کارشناسی قیمت آیفون 11 شما بتواند به‌جای پیش پرداخت آیفون ۱۲ قرار گیرد. پس از پرداخت مبلغ پیش پرداخت، گوشی آیفون ۱۲ شما ظرف حداکثر ۴۵ دقیقه به‌صورت رجیستر شده و با یک قاب و محافظ صفحه‌نمایش رایگان به شما تحویل داده می‌شود. ساخت اپل آی دی و رجیستر در بازرگانی سیب انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه دوباره ی شما نخواهد بود.

ویژگی های مهم بازرگانی سیب

سرعت بالا در انجام عملیات خرید، کارشناسی دقیق روی محصولات بعلاوه ی شرایط سهل و ساده خرید اقساطی که با دسته چک صیاد و وجود شخص صاحب حساب انجام پذیر است.

منبع: زومیت

محمد سامان بازدید : 22 چهارشنبه 14 آبان 1399 نظرات (0)

 

 

مشخصات اپل واچ 6

اپل واچ 6 در درجه اول برای کسانی است که به دنبال خرید مدل برتر هستند. قیمت آن 379 پوند است اما با نسخه های لوکس هرمس می توانید تا 1،449 پوند هم خرید کنید. با این حال ، از آنجا که بسیاری از به روزرسانی ها در watchOS 7 گنجانده شده است ، هر کسی که دارای سری 5 یا 3 باشد می تواند به بیشتر ویژگی های جدید مانند تنظیمات خانواده ، مسیرهای چرخه (هنگامی که در انگلستان ظاهر می شوند) و ردیابی خواب دسترسی داشته باشد ، بنابراین مگر اینکه چیزهای جدید منحصر به سری 6 را بخواهید ، در مورد ارتقا دارندگان فعلی، نکته کمی وجود دارد.

مگر اینکه شما مالک سری 3 باشید و یک برنامه ECG بخواهید که قبلاً فقط در 5 بود. برای صاحبان سری 5 ، اپل با افزودن حسگر اکسیژن خون و تراشه U1 باعث هیجان زدگی شما می شود تا متقاعد شوید و آن را ارتقا دهید.

 سرانجام ، اگر احساس می کنید که Watch شما کند شده است ، بنابراین باید تراشۀ S6 را عوض کنید. برای این کار شما 110 پوند بیشتر از هزینه مدل ردۀ دوم یعنی Watch SE پرداخت می کنید. ما در این مطلب به بررسی مشخصات اپل واچ سری 6 می پردازیم با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات اپل واچ 6

طراحی و نمایشگر

اینطور که به نظر می‌رسد اپل از طراحی ساعت‌های هوشمند خود راضی است و فعلا قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ 6 نیز از طراحی مشابه نسل‌های قبلی خود استفاده می‌کند؛ صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه چرخان Digital Crown در کناره دستگاه. البته این طراحی مانند همیشه جذاب است و از تکراری بودن آن خسته نمی‌شوید.

خبر خوب اینجاست که اپل تصمیم گرفته امسال دو رنگ جدید را نیز به ساعت هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. شما می‌توانید اپل واچ 6 را در رنگ‌های قرمز و آبی نیز خریداری کنید. همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری براق هم مثل سال‌های گذشته در دسترس است.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، شایعاتی مبنی بر استفاده نسل ششم اپل واچ‌ها از پنل نمایشی microLED به جای OLED مطرح شده بود اما اپل واچ 6 همچنان از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند. اپل واچ 6 مانند نسل گذشته خود از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. با این ویژگی دیگر برای دیدن زمان مجبور نیستید هر دفعه مچ دستتان را مقابل صورتتان قرار دهید. همچنین نمایشگر اپل واچ 6 نسبت به ساعت‌های هوشمند پیشین اپل درخشان‌تر است.

کنترل اکسیژن خون

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

قابلیت ورزشی

فعالیت‌های فیزیکی زیادی بر سلامتی اثر دارند که می‌توانند توسط اپل واچ نیز کنترل شوند. آیتم‌هایی همچون سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و برآورد میزان فعالیت، ورزش و انجام حرکات تمرینی از جمله این فاکتورها هستند.

اپل، همه‌ی این ویژگی‌ها را در اپل واچ ۶ گنجانده است. در اپل واچ ۶ قابلیت ارائه برنامه‌های ورزشی نیز قرار گرفته است که البته برای استفاده از آن باید به صورت ماهیانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید.

قابلیت دریابی خواب

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز بهکامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

روکیدا | بررسی کامل و تخصصی اپل واچ 6: ساعت هوشمند جذاب اپل | آیفون 12, آیپد Air 4, آیپد ایر 4, اپل, اپل واچ, اپل واچ 6, اپل واچ SE, اپل واچ سری 6, گلکسی واچ 3

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

طول عمر باتری اپل واچ 6

اپل واچ سری 6 مانند اپل واچ سری 5، اپل واچ سری 4 و سری 3 می‌تواند 18 ساعت باتری را حفظ کند. همه انتظار داشتند که تغییرات بزرگی در این زمینه به‌وجود آید، اما در حال حاضر شاهد تغییر بزرگی در باتری نیستیم.

اما خوشبختانه باید گفت که اپل واچ سری 6 به‌طور کل در طی 90 دقیقه شارژ می‌شود. چرا که مدل قبلی یعنی اپل واچ 5 در چیزی حدود 2 ساعت فول شارژ می‌شد.

نتیجه گیری

در مجموع اپل واچ 6 بسیار شبیه نسل گذشته خود است و محسوس‌ترین تغییری که در آن رخ داده اضافه شدن سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون یا SpO2 است. همانطور که گفته شد نقطه ضعف اصلی این ساعت هوشمند باتری و شارژدهی آن است اما به لطف سیستم عامل روان watchOS 7، رنگ‌های جدید، اکوسیستم یکپارچه اپل و طراحی ظریف و جذاب اپل واچ 6 جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار به شمار می‌رود. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 20 سه شنبه 13 آبان 1399 نظرات (0)

محصولات فعلی شرکت اپل (Apple) یعنی آیفون ۱۱ (iPhone 11)، آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون ۱۱ پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) با تمام آپشن‌های بی‌نظیرشان باعث نشدند تا طرفداران این برند منتظر رونمایی از محصول جدید اپل یعنی آیفون ۱۲ در پاییز امسال نباشند. البته اگر به دلیل شیوع بیماری کرونا تغییری در این زمان رخ ندهد.

 

این سری جدید از آیفون‌ها، اولین محصول این شرکت است که از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند. گزارش‌ها حاکی از این است که در طراحی جدید آیفون ۱۲ (iPhone 12)، ضمن افزودن قابلیت Touch ID در صفحه نمایش، بریدگی بالای صفحه یا ناچ (notch) حذف خواهد شد. همچنین می‌تواند مدل‌های بیشتری نسبت به آیفون‌های معمولی اپل داشته باشد.

 

البته هنوز تا زمان رونمایی از این محصول چند ماه باقی است و ممکن است تغییرات زیادی رخ دهد. اما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی که تا به الآن در مورد آیفون ۱۲ گزارش شده است را مورد بررسی قرار دهیم، همچنین شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 12 را نیز تجربه کنید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی آیفون 12

طراحی و ظاهر

اپل در تولید آیفون های سری 12 خود، از شکل و شمایل سری 5 خود استفاده کرده و از لبه هایی گرد، استفاده کرده است. آیفون 12، از صفحه نمایش 6.1 اینچی ساخته شده که نمایشگر OLED روی آن پیاده شده است. البته لازم به ذکر است این نمایشگر، نسخه ی سفارشی OLED معروف به Super Retina XDR می باشد. استاندارد دالبی ویژن ( Dolby Vision )، HDR 10 و HLG روی این گوشی پشتیبانی می شود. همچنین اپل اظهار کرده است که در همکاری با شرکت کورنینگ که سازنده ی محافظ گوریلا گلس می باشد، نوعی شیشه بسیاری قوی تولید کرده که نام آن سرامیک شیلد ( Ceramic Shield ) می باشد و این نوع محافظ، در آیفون سری 12 به کار رفته است. به طور کلی آیفون 12 تفاوت های کمی با سری 11 دارد و از بارزترین این تفاوت ها، می توان به الگو برداری طراحی فیزیکی از آیفون سری 5، نام برد. آیفون 12 در ابعاد 160.8*78.1*7.4 میلی متر طراحی و وزنی بالغ بر 228 گرم دارد.

سخت افزار و قدرت درونی

درون تمام آیفون های سری 12، تراشه ی قدرتمند A14 Bionic به کار رفته است. این تراشه، نخستین تراشه ای می باشد که با لیتوگرافی پنج نانومتری تولید شده است. A14 Bionic از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و مصرف انرژی نیز به طور محسوس و بالایی، کاهش یافته است. اپل ادعا می کند این تراشه نسبت به بهترین تراشه های اندرویدی، تا 50% سرعت بیشتری دارد. اپل برای نخستین بار، فناوری 5G را درون گوشی های سری 12 خود به کار برد. این فناوری دارای سرعت دانلود و آپلود بالایی می باشد و امنیت بالایی را نیز به کاربر هدیه می دهد. از دیگر قابلیت های جذاب به کار برده شده توسط اپل در آیفون 12، قابلیت Smart Data Mode می باشد. این قابلیت بدین گونه می باشد که در صورت نیاز نداشتن به فناوری 5G، به طور خودکار شبکه روی 4G قرار می گیرد تا باتری بیشتری ذخیره و حجم کمتری از اینترنت مصرف شود.

دوربین ها

با توجه به اینکه اپل برای اولین بار از دوربین سه گانه در بدنه پشتی گوشی‌های خود به عنوان دوربین اصلی در سه نسخه آیفون 11 استفاده کرد، انتظار می‎‌رفت که در گوشی آیفون 12 اپل نیز شاهد بکارگیری آرایش چندگانه دوربین باشیم؛ چرا که انتظار می‌رفت یک سنسور دیگر موسوم به سنسور ToF (زمان پرواز) به دوربین‌های اصلی آیفون اضافه شود. برتری این سنسور این است که اندازه‌گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر به خوبی صورت می‌پذیرد و باعث خواهد شد امکان بوکه نیز کارایی بهتری داشته باشد. همچنین دوربین‌های آیفون در سال 2020 از نوع سنسورهای 3 بعدی هستند. با این حال تقویت فناوری واقعیت افزوده نیز در دوربین‌های اپل اتفاق افتاده است.

امکان بزرگنمایی پریسکوپی که دامنه زوم بیشتری خواهد داشت در سایه بهره‌مندی از لنز تله فوتو از دیگر ویژگی‌هایی است که در دوربین‌های آیفون 12 وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که در ماه نوامبر سونی سنسور پرچمدار جدیدی به نام IMX686 را مورد آزمایش قرار داد که می‌تواند یکی از سنسورهای مورد استفاده در گوشی‌های اپل آیفون 12 نیز باشد. این سنسور، 64 مگاپیکسلی و از نوع Quad Bayer بوده و امکان عکاسی با حساسیت بالا را نیز فراهم خواهد کرد؛ در نتیجه با بهره‌مندی از آن، تصاویری روشن و شفاف با حداقل نویز توسط دوربین ثبت خواهند شد. خوب است بدانید دوربین‌های گوشی آیفون دارای یک سیر تکاملی بوده است که در اینجا می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید.

نمایشگر

نمایشگر آیفون های 2020 از پیشرفت‌هایی که نمایشگرهای امروزی داشته‌اند، پشتیبانی می‌کند. درواقع پیش‌تر براساس شواهد و توییتی که از افشاگر معروف Ice Universe منتشر شده بود، دریافتیم که اپل قصد دارد نمایشگر آیفون های 2020 را با نرخ رفرش 120 هرتز رونمایی کند. همچنین این خبر توسط خبر دیگری از DigiTimes که به بکارگیری نرخ رفرش 120 هرتز در آیپد پرو اشاره داشت، تقویت می‌شد. در ادامه توییت Ice Universe را در این زمینه مشاهده خواهید کرد.

 نمایشگر آیفون با نرخ رفرش 120 هرتز باعث کارایی بهتر نمایشگر در میان نمایشگر سایر رقبا در این زمینه شده است. در مورد ارتقای نرخ رفرش نمایشگر گوشی‌های رقیب هم باید اشاره کنیم که وان پلاس 7 پرو و ان پلاس 7 تی از نرخ رفرش 90 هرتز پشتیبانی می‌کنند و گوشی راگ فون ایسوس نیز دارای نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز است. در اینجا می‌توانید در مورد تفاوت دو پرچمدار اشاره شده از وان پلاس را بخوانید. در مورد راگ فون هم باید بگوییم که یک گوشی گیمینگ است و اطلاعاتی در مورد آن در اینجا آمده است.

علاوه بر نرخ رفرش، پیش از این خبرها حاکی از این بود که نمایشگر آیفون های 2020 در همه نسخه‌ها از نوع اولد (OLED) خواهند بود؛ خبری که مهر تایید آن با رونمایی از آیفون 12، زده شد. خوب است بدانید که در حال حاضر آیفون 11 دارای نمایشگر LCD بوده و آیفون 11 پرو و پرو مکس از نمایشگر OLED بهره می‌برند.

باتری و شارژدهی گوشی آیفون 12

اپل اعلام کرده است که در آیفون های سری جدید خود، از فناوری مگ سیف ( Mag Safe ) استفاده کرده است که نوعی آهنربای داخلی می باشد. این فناوری کمک می نماید تا گوشی به وسیله ی شارژر بی سیم، شارژ شود. اپل با حذف هرگونه کابل یا شارژر از جعبه ی آیفون خود، گامی به سمت حفاظت از محیط زیست برداشته است؛ زیرا هرساله تعداد زیادی از شارژر ها راهی طبیعت می شوند و به محیط زیست، صدمه وارد می نمایند.

سخن پایانی

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم.

محمد سامان بازدید : 23 یکشنبه 11 آبان 1399 نظرات (0)

اپل واچ اس ای در مدل‌های بلوتوث و سلولار وارد بازار می‌شود، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به همراه داشتن گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. این محصول مانند برادر گران قیمت خود اپل واچ به قابلیت‌هایی مانند قطب‌نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قابلیت تشخیص سقوط مجهز شده، با این حال فاقد قابلیت ECG است که با توجه به قیمتش، نمی‌توان چندان به آن خرده گرفت. در ادامه با بررسی این محصول در خدمت شما هستیم.

بررسی اپل واچ SE

طراحی و ظاهر

مهم‌ترین مشخصه در بررسی اپل واچ اس ای به عنوان یک محصول ارزان قیمت طراحی ظاهری آن است که دقیقاً شبیه همان ساعت‌های هوشمند جدید شرکت اپل است. در حقیقت اپل واچ اس ای از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سری 6 و 5 و 4 ندارد و نمی‌توان آن را از نظر ظاهری با هیچ یک از ساعت‌های دیگر تشخیص داد. با این حال شرکت اپل رنگ‌های ویژه و منحصر به فردی را برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته که می‌توان با انتخاب آن‌ها ظاهری متفاوت را تجربه کرد. 

امکانات سلامتی

اپل واچ همیشه بیشتر از یک دستگاه تناسب اندام خالص از قبیل Garmin و حتی Fitbit تا حدی روی سلامت عمومی تمرکز کرده است. و این با این مدل جدید و ارزان قیمت ادامه دارد.

Apple Watch SE دارای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن با سری 6 است. همچنین دارای قابلیت تشخیص سقوط ، نظارت بر صدا ، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین المللی است ، مواردی که در Apple Watch 3 دریافت نمی کنید .

بر خلاف پرچمدار Apple Watch 6 ، Apple Watch SE از نظراکسیژن خون (spo2)وجود دارد . با توجه به اینکه این ویژگی سالهاست در دستگاه های Garmin وجود دارد – این ویژگی آنچنان که اپل تصور می کند یک ویژگی جدید نیست. و ، سنسور SpO2 در Apple Watch 6 توسط FDA تأیید نشده است ، بنابراین دارندگان نباید آن را یک دستگاه پزشکی بدانند.

Apple Watch SE همچنین فاقد برنامه ECG است که همراه با Apple Watch 6 و Apple Watch 5 است و به شما امکان می دهد از طریق ضربان قلب بررسی های محلی را انجام دهید. با این حال ، SE می تواند ریتم قلب شما را در پس زمینه کنترل کند و در صورت مشاهده ضربان قلب نامنظم ، به شما هشدار می دهد.

همچنین دارای ردیابی خواب ، یک برنامه شستن دست و برنامه جدید تناسب اندام اپل است که شامل ایستگاه از پیش تنظیم شده جدید تمرین مانند آموزش اصلی ، تمرینات قدرتی عملکردی ، خنک شدن ورقص است .

نقش فیتنس و ورزش در این ساعت

با این که در بررسی اپل واچ اس ای به هیچ ویژگی سخت افزاری جدید خاصی در زمینه فیتنس و ورزش برنمی خوریم اما برخی قابلیت های نرم افزاری جدید در اپل واچ ها گنجانده شده است که استفاده از اپل واچ ها برای ورزش را جذاب می کند. اپل واچ اس ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با استفاده از نرم افزارهای تمرین، استقامت و رقص می توانید ورزش روزانه خود را لذت بخش تر کنید.

اما در این نقطه سوال بزرگی پیش روی ما قرار می گیرد: آیا استفاده از اپل واچ برای تمرین روزانه ضروری است؟ پاسخ این سوال فقط و فقط به خود شما بستگی دارد. در واقع اگر خود را یک ورزشکار حرفه ای می دانید، با استفاده از قابلیت های نرم افزاری اپل واچ می توانید بسیار حرفه ای تر از پیش ورزش خود را دنبال کنید. با استفاده از این قابلیت های نرم افزاری می توانید میزان کالری مصرفی بدن خود را محاسبه کنید، زمان روزانه ورزش خود را مدیریت کنید و…

و اما یکی از مهم ترین سوال های موجود در بررسی اپل واچ اس ای، بله با استفاده از این ساعت می توانید با اطمینان خاطر به استخر بروید و شنا کنید. خوشبختانه اپل واچ اس ای به طور کامل ضد آب است و از این بابت هیچ نگرانی ای برای شما باقی نخواهد گذاشت. اما هنگامی که در دریا یا آب های شور شنا می کنید از ساعت خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به اپل واچ شما می شود.

عمر باتری اپل واچ SE

عمر باتری اپل واچ SE هم مانند اپل واچ 6 و 3 حدود 18 ساعت است. یعنی شما باید هر روز ساعت را شارژ کنید. اگر بخواهید همزمان از GPS استفاده کنید و به موسیقی هم گوش دهید، عمر باتری ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها کمی کمتر از اپل واچ 6 خواهد بود. در بحث باتری موردی که بیشتر از همه بین این دو ساعت به چشم می‌آید مدت زمان شارژ باتری است. اپل واچ 6 در 90 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد، در حالی که این زمان برای ساعت هوشمند Apple Watch SE نزدیک به 2.5 ساعت است.

جمع بندی

اپل واچ اس ای به عنوان نسخه میان رده ساعت‌های هوشمند اپل در سال 2020 توانسته جایگاه خود را در میان محصولات مشابه ثبت کند. این ساعت هوشمند با وجود قیمت ارزان در کنار قابلیت‌های کاربردی زیاد خود که شباهت بسیار زیادی به محصولات دیگر دارد توانسته به عنوان یک محصول رقابتی و کاربردی توجه بسیاری را به خود جذب کند. اگر قصد خرید ساعت هوشمند از یک سایت معتبر را دارید اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 47 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

شرکت اپل در سپتامبر سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی سه آیفون جدید با نام های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را معرفی کرد که در واقع به ترتیب جایگزین گوشی های آیفون XR ، آیفون XS و آیفون XS Max سال پیش محسوب می شوند. اگر قصد خرید ایفون 11 پرو را دارید با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون 11 پرو

آیفون احتمالا شناخته شده‌ترین تلفن همراه هوشمند در جهان است. و البته به نظر من در عرصه تکنولوژی امروزه قدرت در شناخت است. یعنی هر آنقدر که در جهان شناخته شده هستید همان‌قدر نیز قدرت دارید. در حقیقت از نظر اندازه با آیفون XS یکسان است فقط کمی از لحاظ وزن سنگین‌تر می‌باشد. هرچند در طراحی این گوشی تغییرات جزئی نیز مشاهده می‌کنیم. یک مدل از آن دارای یک طرح جدید مات، مانند شیشه ی یخ زده دارد که نه تنها چشم را دیگر اذیت نمی‌کند بلکه ضد ضربه نیز می‌‌باشد. طراحی آن به نحوی است که گرفتن و استفاده‌ی آیفون ۱۱ در یک دست آسان است. و هنگام کار کردن با تاچ آن دچار مشکل نمی‌شوید و در دست شما لیز نمی‌خورد.

فولاد ضد زنگ براق که به عرض 2.1 میلی متر دور تلفن به کاربرده شده است یک بسیار زیبا و البته ظریف است که این امر باعث می شود بخواهید برای محافظت از آن یک قاب تهیه کنید. نمایشگر 5.8 اینچی آن دوباره با آیفون XS سال گذشته یکسان است که برای کسانی که منتظر گوشی بزرگتر بودند بسیار ناامید کننده است.

دکمه ها دقیقا به روال گوشی‌های قبلی قرار گرفته‌اند. دکمه ی صدا در سمت چپ، زیر حالت سکوت و صدا قرار دارد. گزینه ی فعال سازی نیز در سمت راست است. اگر تلفن همراه‌تان از آیفون 6 به بالاتر است پس با بسیاری از این موارد آشنایی دارید.

دوربین سه تایی که این آیفون ۱۱ پرو دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد و البته بسیاری هم در شبکه‌های اجتماعی از آن انتقاد کردند اما من شخصاً برایم جالب هستند. بدون شک دوربین‌های سه گانه آیفون ۱۱ پرو بسیار جذاب خواهد بود و توجه هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. هر لنز دوربین با یک قاب از جنس استیل ضد زنگ محصور شده و جنس آن کاملاً درجه یک است. گاهی اوقات شبیه به یک اکسسوری مدرن و شیک به نظر می‌رسد و شاید به همین دلیل است که قیمت آن بالا است.

سبز لجنی تیره مطمئنا رنگ مورد علاقه و پرطرفدار این گوشی است اما این مدل به رنگ های طوسی، نقره ای و طلایی نیز عرضه شده است. رنگ طلایی واقعا شیک است خیلی رنگ زننده‌ای نیست و من خودم طرفدار آن هستم.

با داشتن ویژگی ضد غبار و ضد آب بودن IP68، آیفون ۱۱ پرو ‌می‌تواند در عمق چهار متری در آب تا نیم ساعت دوام بیاورد. ویژگی‌ای که تقریباً بسیاری از تلفن های همراه دارند. اما حداقل دیگر لازم نیست نگران افتادن آن در استخر باشید.

نمایشگر

صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

دوربین

امسال برای نخستین بار اپل (Apple) از دوربین های سه گانه در گوشی موبایل خود استفاده کرده است. سه لنز واید، تله فوتو و فوق عریضی که به شکل یک مثلث در کنار هم قرار گرفته اند و امکان عکاسی در موقعیت های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. سه لنز دوربین، فن آوری های هوشمند عکاسی، در کنار پردازنده ای که توانایی پردازش تصاویر را در سطحی جدید انجام می دهد سبب می شود که به سختی بتوانید از عکاسی با iPhone 11 Pro ایرادی بگیرید. از اعداد و ارقام مربوط به دوربین ها که بگذریم، حالت شب( Night Mode) در این آیفون خروجی فوق العاده ای بهمراه دارد که استانداردهای عکسبرداری در نور کم هواوی و گوگل را جابه جا کرده است. در عکاسی با این دوربین، آزادی عمل بسیار زیادی برای گرفتن تصاویر خلاقانه خواهید داشت. رنگها کاملاً دقیق و گرم هستند و جزئیات به شکل بسیار کاملی نمایش داده می شوند. عکس برداری پرتره هنوز هم در این گوشی حفظ شده است و تصاویری بسیار زیبا را به کاربر هدیه می دهد. ولی نور کم عکاسی پرتره را تحت تأثیر قرار می دهد و تصاویری به همان خوبی را تحویل کاربر نمی دهد. اما فیلم برداری هم به بهترین شکلی که بتوانید تصور کنید انجام می شود. عملکرد HDR دوربین های این گوشی خاص هیچ جای شکایتی باقی نمی گذارد. با استفاده از این قابلیت رفتن از سایه به روشنایی آفتاب یا بالعکس از کیفیت تصویر نهایی اصلا کم نمی کند. ولی شاید بهترین حالت فیلم برداری در یک گوشی موبایل را در این گوشی تجربه کنید.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

 

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 18 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

امسال برای اپل و آیفون سالی متفاوت است. امسال دهمین سالی است که از معرفی اولین آیفون ، که دنیای موبایل را دگرگون کرد، می‌گذرد. هرسال با معرفی آیفون می‌گفتیم که آیفون جدید معرفی شد اما امسال اپل تصمیم گرفته تا با معرفی آیفون 10 نشان دهد این آیفون تنها یک آیفون جدید نیست و آغازگر یک دهه دیگر از سلطنت آیفون است. به‌طور حتم شما هم مانند ما سوالات زیادی در مورد این آیفون دارید در این بررسی تخصصی به تمام این سوالات تا جایی که امکان داشته باشد پاسخ می‌دهیم و هدفمان این است که بعد از خواندن این بررسی هیچ نکته مبهمی در مورد گوشی ایفون x در ذهنتان نمانده باشد.

طراحی ایفون x

بسته بندی آیفون X همانند دیگر دستگاه های اپل است. پکیجی ساده که همه چیز در نهایت دقت و ظرافت درون آن قرار داده شده اند.

به جز گوشی، یک کابل لایتنینگ برای شارژ، دو شاخه بدون قابلیت شارژ سریع (برای استفاده از شارژ سریع باید دوشاخه مخصوص آن را جداگانه خریداری کنید)، یک هدفون با سیم و یک تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری هم درون بسته بندی قرار دارند.

با در دست گرفتن این گوشی، اولین حسی که به شما منتقل خواهد شد خوش دست بودن فوق العاده زیاد آن است. با وجود استفاده از نمایشگر 5.8 اینچی، حذف حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش باعث شده اند نسبت نمایشگر به بدنه در حدود 82 درصد باشد. طراحی خاص اپل و انحنای لبه های گوشی نیز به خوش دست تر شدن آن کمک می کنند. معمولا کاربرانی که از گوشی هایی با این ابعاد استفاده می کنند همیشه از خطر سقوط آن یا راحت نبودن قرار دادن دستگاه در جیب لباس شکایت دارند، اما آیفون X هیچ کدام از این مشکلات را ندارد. در نهایت باید گفت احتمالا آیفون X خوش دست ترین گوشی ساخته شده توسط اپل و در بین تمامی گوشی های معرفی شده در سال 2017 است.

قاب گوشی از فلز ساخته شده و بدنه پشتی از جنس شیشه است. این کار علاوه بر افزایش زیبایی باعث امکان پذیر شدن استفاده از قابلیت شارژ بی سیم نیز شده است. با وجود جذب زیاد اثر انگشت روی بدنه احتمالا هیچ کسی نیست که بخواهد گوشی زیبا و فوق العاده خوش دست خود را در یک قاب پلاستیکی یا کیس قرار دهد.

سمت راست بدنه محل قرار گرفتن پاور و شیار ورودی سیم کارت است. با فشار دادن طولانی کلید پاور می توان سیری را فعال کرد. البته امکان فراخوانی سیری با گفتن عبارت Hey Siri نیز امکان پذیر است. در سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا و دکمه قابل برنامه ریزی Mute را مشاهده می کنید که همگی از جنس فلز ساخته شده اند.

بلندگوها و ورودی پورت لایتنینگ هم در لبه پایینی قرار گرفته اند.

روی بدنه پشتی به جز لوگوی اپل، چینش عمودی دوربین ها را در لبه سمت چپ مشاهده می کنید. شاید در نگاه اول نتوان با این ساختار قرار گرفتن دوربین ها ارتباط برقرار کرد اما به هر حال آنها خاص هستند و می توانند فورا هر بیننده ای را با این حقیقت که شخص طرف مقابل یک آیفون جدید در دست دارد مواجه کند.

پس از روشن کردن صفحه شاید در نگاه اول چشمتان به نوار مشکی رنگی که درست در مرکز و بالای صفحه نمایش قرار دارد بیفتد. این بخش محل قرار گرفتن همه سنسورهای مورد نیاز آیفون X برای باز کردن قفل گوشی با اسکن چهره است. سنسور تشخیص چهره اپل بسیار دقیق عمل می کند و می توان گفت تقریبا در 95 درصد موارد چهره کاربر اصلی را به سرعت تشخیص داده و قفل دستگاه را باز می کند. این نکته را هم باید در نظر داشت که اگر حواستان به گوشی نباشد قفل آن باز نمی شود و باید حتما به صفحه گوشی نگاه کنید تا این عملیات انجام شود. فرآیند باز کردن قفل هم دو مرحله ای است. به این معنا که ابتدا باید صفحه را با فشردن کلید پاور یا پشت و رو کردن آن روشن کنید و بعد به صفحه نگاه کنید تا قفل دستگاه باز شود. این کار شاید کمی طولانی به نظر برسد اما در واقعیت به سرعت به آن عادت خواهید کرد.

بعضی از کاربران اعتقاد دارند نوار مشکی رنگ بالای صفحه نمایش باعث پرت شدن حواس در هنگام کار با آیفون X می شود. اما این طور نیست. این نوار فقط در چند ساعت اول کمی شما را دچار مشکل خواهد کرد و سپس به سرعت در نمای اصلی گوشی محو می شود. ضمن اینکه معمولا در هنگام تماشای محتوای ویدئویی برای حفظ نسبت تصویر ابعاد صفحه کمی کاهش می یابد و در نتیجه فیلم ها توسط این نوار قطع نمی شوند.

صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی آیفون X در مورد صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. آیفون X اپل اولین آیفونی است که از صفحه نمایشی بدون حاشیه بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد و بدین سبب جذابیت خاصی به آن بخشیده است. همچنین آیفون X اولین آیفونی محسوب می‌شود که به صفحه نمایش نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) مجهز شده است! حتما می‌دانید که نمایشگرهای سوپر آمولد در حال حاضر از با کیفیت ترین پنل های نمایشگر در گوشی های موبایل هستند. نمایشگر سوپر آمولد آیفون X اپل 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

اپل روی صفحه نمایش آیفون X را با پوشش ضد خش و ضد چربی دست پوشانده تا کاربر با خیالی آسوده قادر به استفاده از آن باشد. نمایشگر گوشی از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) پشتیبانی به عمل می‌آورد که پیش از این در چند آیفون قبلی اپل هم شاهد پیاده سازی و ارائه این ویژگی بودیم. یکی از ویژگی های بسیار عالی که صفحه نمایش آیفون X دارد مربوط به توانایی بی‌نظیر آن در تولید روشنایی می‌شود. طبق بررسی ها، نمایشگر آیفون X اپل می‌تواند حداکثر روشنایی در حدود 640 نیت را تولید کند که مقداری بسیار جالب توجه است. بدین سبب کاربران می‌توانند به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم محتوای نمایشگر گوشی را مشاهده کرده و از آن استفاده به عمل آورند. بنابراین اگر به کیفیت صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون X اپل یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

دوربین

آیفون 10 به دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده که یکی از آن‌ها دارای زاویه دید معمولی و دیگری با لنز تله‌فوتو است. به این ترتیب می‌توانید تا دوبرابر بدون افت کیفیت روی تصاویر زوم کنید و یا تصاویر پرتره شبیه به دوربین‌های DSLR حرفه‌ای ثبت کنید.

 

تنها تفاوت دوربین این گوشی با آیفون 8 پلاس اضافه شدن لرزش‌گیر اپتیکال به دوربین تله‌فوتو و همچنین دیافراگم بازتر f/2.4 است. به این ترتیب هنگام زوم ویدئوها لرزش کمتری داشته و همچنین در شرایط با نور نسبتاً پایین نیز می‌توانید از دوربین تله‌فوتو و حالت پرتره استفاده کنید.

 

با وجود این‌که مشخصات فنی دوربین آیفون 10 با آیفون 7 پلاس مشابه به نظر می‌رسد اپل می‌گوید سنسور و الگوریتم‌های پردازشی را بهبود داده تا تصاویر باکیفیت‌تری ثبت شوند. اپل این‌بار از یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی Exmor RS سونی استفاده شده و به لطف تراشه A11 Bionic آیفون 10 می‌تواند به‌صورت زنده و آنی چهره و بدن سوژه‌ها را تشخیص بدهد.

 

علاوه بر این امکان فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ 60fps یا فیلمبرداری آهسته 1080p@240fps نیز اضافه شده که در میان رقبا بی‌مانند است. اپل همچنین می‌گوید از پیکسل‌های “عمیق‌تری” استفاده کرده تا نشت نور به پیکسل‌های مجاور کم شده و کیفیت کلی بهبود یابد.

 

فلش چهارگانه کماکان در آیفون 10 وجود دارد با این تفاوت که حالا با قابلیت Slow Sync دریچه شاتر مدت بیشتری باز خواهد ماند تا نور پس‌زمینه نیز به سنسور برسد. دوربین جدید همچنین از فرمت تصویر HEIF و ویدئوهای HEVC (H.265) نیز پشتیبانی می‌کند که باعث کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت می‌شود.

اسپیکر و باتری iphone x

آیفون X اپل از دو اسپیکر استریو بهره می‌برد که کیفیت صدای خروجی از آن ها مناسب است. طبق بررسی های انجام شده قدرت صدای خروجی از اسپیکر آیفون X در حین پخش موزیک در حدود ۷۴ دسیبل بوده که این مقدار از قدرت اسپیکر گوشی هایی همچون گلکسی S8، گلکسی نوت ۸ یا ال‌جی V30 بیشتر است اما از قدرت اسپیکر آیفون ۸ و ۸ پلاس کمتر خواهد بود.

 

در مرحله بعدی نقد و بررسی آیفون X اپل نوبت به باتری آن می‌رسد. آیفون X از یک باتری لیتیوم یونی ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و از قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه گوشی به نمایشگری بدون حاشیه و ۵.۸ اینچی و با وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل مجهز شده و پردازنده قدرتمندی هم دارد، در نگاه اول تصور می‌شود که ظرفیت باتری آن کم بوده و احتمالا عملکرد خوبی نخواهد داشت، اما در بررسی های عملی انجام گرفته مشخص شد که باتری آیفون X چندان ضعیف نبوده و عملکرد نسبتا مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا بهتر می‌شد اگر ظرفیت باتری این گوشی کمی بیشتر می‌بود.

 

طبق تخمین ما احتمالا باتری آیفون X می‌تواند در حالت بکارگیری نرمال گوشی تقریبا ۱۸ ساعت انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند. همانطور که اشاره کردیم، آیفون X اپل از قابلیت شارژ سریعی هم پشتیبانی می‌کند که بنا به ادعای اپل ظرف ۳۰ دقیقه تقریبا باتری گوشی را از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ می‌نماید. متاسفانه در بررسی های عملی صورت گرفته اصلا این موضوع به چشم نخورد و باتری این گوشی ۱۸۹ دقیقه زمان صرف کرد تا از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. متاسفانه این مدت زمان بسیار طولانی است که می‌توانید در جدول فوق نمودار آن را در مقایسه با سایر گوشی های موبایل موجود مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید باتری گوشی هایی مثل گلکسی S9 پلاس سامسونگ که ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد ظرف مدت زمان ۱۰۵ دقیقه شارژ می‌شود! بنابراین در مجموع عملکرد باتری آیفون X اپل چه از نظر شارژدهی و چه از نظر سرعت شارژ مجدد قابل بول نیست و از نقاط ضعف محصول به شمار می‌رود!

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید به بررسی آیفون X اپل پرداختیم و مروری بر ویژگی ها و قابلیت های اصلی آن داشتیم. اگر به دنبال خرید گوشی منحصر به فرد، بسیار زیبا، قدرتمند و با دوربین عالی هستید، آیفون X اپل یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آیفون X اپل را مشاهده می‌کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • طراحی زیبا و بسیار شیک
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67
  • صفحه نمایش با کیفیت و با وضوح خوب
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته (Face ID)
  • قدرت پردازشی کم نظیر
  • دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده
  • باتری خوب

 

نقاط ضعف:

 

  • قیمت گران  
محمد سامان بازدید : 27 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

پس از دو سال ، نسل دوم ایرپادها رسیده اند و ظاهر آن کاملا مانند ایرپادهای قبلی است اما چیزی که مهم است محتویات درونی آن می باشد. ایرپاد 2 که 199 دلار قیمت دارد به صورت وایرلس شارژ می شود و دارای یک جفت باد(سر هدفون) مشابه می باشد که از قبلی ها به خاطر وجود چیپ جدید H1 سریع تر و هوشمندتر می باشد. حال شما می توانید به سادگی و با گفتن نام فرد او را فرا بخوانید. اگر قصد خرید ایرپاد 2 را دارید با ما همراه باشید.

طراحی airpods 2

زمانی که ایرپاد اورجینال در سال 2016 معرفی شد من تصور کردم این ها شوخی و مزاح است اما اپل علاقه ای به مزاح نداشت چون بادها قرار بود یک سمبل باشند .اپل قرار نبود کارها را پیچیده کند و برای همین نکرد. این بادها (سر هدفون) که 0.14 اونس وزن داشتند و ابعاد آن 0.7 در 0.7 در 1.6 اینچ است هنوز هم در رنگ سفیدی پلاستیکی می باشند .یک سری از شبکه های توری خاکستری-سیاه سر بادها را تزیین می کنند.

از آنجایی که انتظار این همه انحراف گسترده از یک طراحی موفق را از سوی اپل نداشتم ، از اینکه ایرپاد دارای رنگ های گوناگون نیست ناامید شدم. حداقل تلفن های خود را هماهنگ کنید و یک ایرپاد مشکی یا خاکستری به من بدهید و خیلی خوب می بود اگر ایرپادهای 2 واقعا ضد آب و ضد عرق بود که متاسفانه این کار صورت نپذیرفت.

اگر می خواهید بفهمید که شارژر وایرلس دارید یا سیستم شارژ استاندارد ، جلوی ایرپاد را چک کنید. اگر حفره کوچک روشن وجود دارد پس شما یک کیس وایرلس دارید . راه دیگر برای تشخیص، لولا و محور می باشد. محور و لولای شارژر جدید وایرلس از فلز آندی شده ساخته شده است در حالیکه حالت استاندارد شارژ، یک ظاهر درخشنده فلزی دارد. ایرپاد وایرلس به دلیل اجزای بیشتر کمی از مورد استاندارد آن سنگین تر می باشد (1.4 اونس در برابر 1.3 اونس).

راحتی

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

 

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

 

وقتی ایرپاد را می‌پوشید و از آنها برای ملاقات‌ها، تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید احساس راحتی فوق العاده‌ای به شما دست می‌دهد. البته سامسونگ گلکسی بادز مشخصه‌هایی دارد که در صف رقابت با ایرپاد می‌باشد.

سرعت

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

اتصال

نسل دوم Airpod از چیپ جدیدی برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند تراشه نسل قبلی W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد (واقعا هدف این نوع از نامگذاری اپل را نمیدانیم!)

نکته قابل توجه این است که تراشه جدید این اجازه را به شما می دهد تا بجای استفاده از حرکات دستی (مانند دوبار ضربه زدن روی earbbud) از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.

نکته بعدی اینکه در Airpods 2 تاخیر حتی کمتر از سری قبل شده. در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد برای مثال اگر با تلفن خود بازی کنید متوجه خواهید شد که در بعضی از این اسپیکر یا هدفون های بیسیم تاخیر کاملا محسوس است. نسل قبلی Aripod از این نظر بد نبود اما حالا بهتر هم شده و این کاهش تاخیر در آن محسوس است.

طبق گفته اپل زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر هم کاهش یافته برای مثاب با ایرپاد می توانید آن را به آیفون و کامپیوتر خود متصل کنید و به راحتی و سرعت دستگاه منبع صوت ایرپاد را تغییر دهید و بعد از چند لحظه می توانید به پخش صدا از منبع جدید بپردازید. به گفته اپل این زمان نسبت به نسل اول نصف شده  که بهبود قابل ملاحضه ای به حساب می آید اما باز هم جای پیشرفت برای کاهش این زمان وجود دارد.

باتری airpods 2

برای عمر باتری اخبار خوب و بدی وجود دارد. خبر خوب این است که اپل عمر باتری را برای مکالمه افزایش داده است. عمر باتری در هنگام تماس در حدود ۵۰ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش داشته است.

خبر بد اینجاست که هنگام گوش دادن به موسیقی عمر باتری با نسل قبلی تفاوتی ندارد. اما با این حال با توجه به سایز کوچک ایرپاد عمر باتری این دستگاه خوب است و پیشرفت نکردن از این نظر نمی‌تواند یک نکته کاملا منفی به حساب بیاید.

 

اما حالا می‌رسیم به یک تغییر بزرگ دیگر؛ قاب شارژ بی‌سیم!

در بخش طراحی به ظاهر این قاب پرداختیم، همان قبلی فقط چراغ LED به جلوی قاب منتقل شده است. اما چگونه کار می‌کند؟ همانند سایر دستگاه‌ها با شارژ بی‌سیم کافی است که آن را روی یک شارژر بی‌سیم قرار دهید تا قاب شارژ شود و در هنگام نیاز ایرپاد را شارژ کند. شاید یک تغییر انقلابی نباشد چون ما مدت‌ها است با شارژرهای بی‌سیم سر و کار داریم اما اگر یک شارژر بی‌سیم در محل کار یا منزل دارید این قابلیت کار شما را راحت‌تر می‌کند.

احتمال دارد که موفق به شارژ این دستگاه با شارژر بی‌سیم خود نشده باشید. این مسئله به این خاطر است که قاب کوچک است و طبیعتا کویل داخل آن نیز بزرگ نیست و نمی‌تواند در موقعیتی قرار گیرد که شارژ را دریافت کند. برای رفع این مشکل باید قاب خود را در مرکز شارژ بی‌سیم قرار دهید تا به درستی شارژ شود. باید در نظر داشته باشید که شارژ بی‌سیم کندتر از شارژ با کابل لایتینگ عمل می‌کند و اگر زمان برای شما مهم است باید از کابل لایتینگ بهره ببرید.

جمع بندی

قیمت نسل جدید ایرپاد تغییری نکرده است و با همان قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس است. افزایش قیمت در کشورما همانطور که می‌دانید تحت تاثیر قیمت دلار است و اپل نسبت به نسل قبلی هیچ افزایش قیمتی نداشته است. شما با پرداخت همان هزینه قبلی یک ایرپاد با تراشه H1 دریافت می‌کنید که به مزایای آن نیز پرداختیم. اما این مدل دارای قاب شارژ بی‌سیم نیست. اگر می‌خواهید که قاب با قابلیت شارژ بی‌سیم داشته باشید باید ۱۹۹ دلار پرداخت کنید.

 

این قاب‌های بی‌سیم به صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسند که قیمت آن‌ها ۷۹ دلار است. اگر از ایرپاد فعلی خود راضی هستید می‌توانید قاب آن را به تنهایی تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که باتری ایرپاد شما نسبت به استفاده‌ای که از آن داشته‌اید تحلیل می‌رود. اگر شما نیز از باتری ایرپاد فعلی خود راضی نیست خرید نسل جدید ایرپاد در بلند مدت مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 

ایرپاد ۲ فناوری عالی دارد درست همانند نسل اول خود. اگر اپل کیفیت صدا را در این هدفون افزایش می‌داد ما بیش از پیش عاشق این دستگاه می‌شدیم که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. با این حال پیشرفت‌های صورت گرفته برای سرعت و ویژگی‌های بی‌سیم بسیار عالی و کاربر پسند هستند. عمر باتری پیشرفت قابل توجهی نداشته است اما در کلاس خود همچنان بهترین است و ما نمی‌توانیم ایرادی از اپل بگیریم.

 

اگر نسل اول ایرپاد را دارید و باتری آن به مشکل نخورده است، خریدایرپاد ۲ پیشنهاد نمی‌شود چون تغییرات به قدری نبوده که ارزش خرید مجدد داشته باشد. اما اگر عمر باتری ایرپاد فعلی تحلیل رفته و یا تازه می‌خواهید این سبک محصول را خریداری کنید ایرپاد ۲ یک گزینه فوق‌العاده است.

محمد سامان بازدید : 19 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها گوشی ایفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه شوید.

طراحی گوشی iphone 11 pro

آیفون احتمالا شناخته شده‌ترین تلفن همراه هوشمند در جهان است. و البته به نظر من در عرصه تکنولوژی امروزه قدرت در شناخت است. یعنی هر آنقدر که در جهان شناخته شده هستید همان‌قدر نیز قدرت دارید. در حقیقت از نظر اندازه با آیفون XS یکسان است فقط کمی از لحاظ وزن سنگین‌تر می‌باشد. هرچند در طراحی این گوشی تغییرات جزئی نیز مشاهده می‌کنیم. یک مدل از آن دارای یک طرح جدید مات، مانند شیشه ی یخ زده دارد که نه تنها چشم را دیگر اذیت نمی‌کند بلکه ضد ضربه نیز می‌‌باشد. طراحی آن به نحوی است که گرفتن و استفاده‌ی آیفون ۱۱ در یک دست آسان است. و هنگام کار کردن با تاچ آن دچار مشکل نمی‌شوید و در دست شما لیز نمی‌خورد.

فولاد ضد زنگ براق که به عرض 2.1 میلی متر دور تلفن به کاربرده شده است یک بسیار زیبا و البته ظریف است که این امر باعث می شود بخواهید برای محافظت از آن یک قاب تهیه کنید. نمایشگر 5.8 اینچی آن دوباره با آیفون XS سال گذشته یکسان است که برای کسانی که منتظر گوشی بزرگتر بودند بسیار ناامید کننده است.

دکمه ها دقیقا به روال گوشی‌های قبلی قرار گرفته‌اند. دکمه ی صدا در سمت چپ، زیر حالت سکوت و صدا قرار دارد. گزینه ی فعال سازی نیز در سمت راست است. اگر تلفن همراه‌تان از آیفون 6 به بالاتر است پس با بسیاری از این موارد آشنایی دارید.

دوربین سه تایی که این آیفون ۱۱ پرو دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد و البته بسیاری هم در شبکه‌های اجتماعی از آن انتقاد کردند اما من شخصاً برایم جالب هستند. بدون شک دوربین‌های سه گانه آیفون ۱۱ پرو بسیار جذاب خواهد بود و توجه هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. هر لنز دوربین با یک قاب از جنس استیل ضد زنگ محصور شده و جنس آن کاملاً درجه یک است. گاهی اوقات شبیه به یک اکسسوری مدرن و شیک به نظر می‌رسد و شاید به همین دلیل است که قیمت آن بالا است.

سبز لجنی تیره مطمئنا رنگ مورد علاقه و پرطرفدار این گوشی است اما این مدل به رنگ های طوسی، نقره ای و طلایی نیز عرضه شده است. رنگ طلایی واقعا شیک است خیلی رنگ زننده‌ای نیست و من خودم طرفدار آن هستم.

با داشتن ویژگی ضد غبار و ضد آب بودن IP68، آیفون ۱۱ پرو ‌می‌تواند در عمق چهار متری در آب تا نیم ساعت دوام بیاورد. ویژگی‌ای که تقریباً بسیاری از تلفن های همراه دارند. اما حداقل دیگر لازم نیست نگران افتادن آن در استخر باشید.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

دوربین

با داشتن سه لنز که دوربین عقب را تشکیل می دهد، و با پشتیبانی از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی، تصویربرداری جدید آیفون 11 پرو حتی با توجه به استانداردهای تصویربرداری کوپرتینو بسیار جاه طلب است.

تصویربرداری با یک سنسور سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آغاز می شود که هر کدام دارای انواع لنزهای مختلفی هستند که منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف شما به تصویر می کشند. مانند آیفون XS و آیفون X قبل از آن، دروبین ثانویه تله فوتو وجود دارد که بزرگنمایی نوری 2 برابری را ارائه می دهد، اپل دارای دوربین عریض با روزنه تصویری ƒ/2.0 تا ƒ/2.4 در پرچمداران سال گذشته است تا نور بیشتری را دریافت کند. در همین حال، دوربین فوق عریض جدید، میدان دید 120 درجه ای شبیه به بزرگنمایی 0.5 برابری ارائه می دهد.

اما همه چیز مربوط به سخت افزار نیست. حالت شب جدید اپل سرانجام آخرین دسته آیفون ها را قادر می سازد تا با عملکرد دوربین در شرایط نور کم گوشی های گوگل و هواوی مطابقت داشته باشند.

باتری گوشی iphone 11 pro

از آنجا که این گوشی کوچکتر است، انتظار نمی رود iPhone 11 Pro از آیفون 11 یا آیفون 11 پرو مکس، طول عمر بیشتری داشته باشد، اما با توجه به اندازه آن عملکرد خوبی داشت. در تست باتری تامز گاید که شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت است، باتری آیفون 11 پرو به طور متوسط 10 ساعت و 24 دقیقه دوام آورد.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با 10 ساعت 19 دقیقه تقریباً شبیه به آیفون 11 است، اما دوام باتری گلکسی اس 10 پلاس بسیار طولانی تر و 12 ساعت 35 دقیقه است. جالب اینجاست که گلکسی نوت 10 فقط 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می آورد، در حالی که نوت 10 پلاس به طور میانگین 11 ساعت و 9 دقیقه استفامت دارد. شارژ باتری وان پلاس 7 پرو تنها 9 ساعت و 31 دقیقه استقامت دارد.

خوشحالیم که سرانجام اپل شارژر سریع را با آیفون خود همراه کرده است. آیفون 11 پرو با یک شارژر 18 واتی در جعبه بسته بندی عرضه می شود که تنها در 30 دقیقه شارژ باتری را به 55 درصد می رساند. این بسیار عالی است و از شارژر 25 واتی نوت 10 (47 درصد شارژ باتری در 30 دقیقه) پیشی می گیرد. با این حال، وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 واتی خود در همان بازه زمانی 60 درصد باتری را شارژ می کند.

سخن پایانی

با وجود تمام نکات مثبت و خوشایند یادشده ایفون 11پرو کماکان محصولی گرانقیمت به حساب می اید.

 مزایای گوشی ایفون 11 پرو حتی با توجه به رقبایی که دارد غیر قابل تکذیب میباشد وiPhone 11 pro  آینده درخشانی دارد و این گوشی با توجه به زیبایی و عملکرد و کارایی بسیار بالا و همچنین ماندگاری عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش پیشرفت بزرگی نسبت به ایفون های سال گذشته دارد.

بنابراین اگر شما یکی از طرفداران اپل هستید این گوشی بدلیل کیفیت بینظیرش بهترین پیشنهاد برای انتخاب میتواند باشد. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 19 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

اپل ویژگی‌های جدیدی را در گوشی‌های سال 2019 جا داده است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پیشرفت‌های جدی در دوربین اشاره کرد. این برند برای گوشی‌های جدید خود حالت Night Mode را برای گرفتن عکس در شرایط شب ارائه داده است که یک پیشرفت جدی برای گوشی ایفون 11 به شمار می‌رود. این ویژگی پردازش عکس‎های شما را بهتر از روز انجام داده و سبب می‌شود تا عکس‌های گرفته شده در شب به خوبی عکس‌های روز باشد. در این بخش به بررسی گوشی آیفون 11 پرداخته می‌شود تا هر اطلاعاتی که راجع به این گوشی نیاز دارید را کسب کنید.

طراحی گوشی iphone 11

اگر قبلا آیفون XR داشتید با خرید آیفون ۱۱ احساس تغییر را از نظر طراحی نخواهید کرد. گذشته از رنگ و دوربین دوگانه، آیفون ۱۱ و آیفون XR از همه نظر شبیه به هم هستند. رنگ‌های این آیفون به خصوص سبز و بنفش بسیار جذاب می‌باشند و برآمدگی دوربین تقریبا هم اندازه آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس است.

 

یکی از ویژگی‌هایی که زیاد به آن اشاره نشده، افزایش مقاومت آیفون ۱۱ در برابر آب است. این دستگاه دارای گواهی IP68 می‌باشد، در حالی که آیفون XR گواهی IP67 داشت. این دستگاه سنگین است و شاید بهتر بود کمی کوچکتر طراحی میشد. این روزها همه به گوشی‌های هوشمند بزرگ عادت کرده‌اند اما قطعا بسیاری آرزو می‌کردند که یک انتخاب با اندازه کوچکتر هم داشتند و چقدر خوب میشد که این انتخاب یک گوشی رنگارنگ با سخت افزار قدرتمند بود!

نمایشگر

نمایشگر آیفون ۱۱ دقیقاً همان نمایشگری است که اپل در گوشی آیفون XR استفاده کرده بود؛ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ × ۸۲۸ با تمام نقاط قوت و ضعفش. این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و مینیمم و ماکسیمم روشنایی آن خوب ارزیابی میشود. ناگفته نماند که این نمایشگر از حجم رنگی P3 و تکنولوژی TrueTone نیز پشتیبانی میکند. اما فارغ از بحث رزولوشن پایین، این نمایشگر یک نمونه ی ایده آل نیست.

 

این نمایشگر به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ های جذاب و کنتراست فوق العاده ی پنل های OLED را تولید کند. همچنین مشکل همیشگی پنل های LCD یعنی مشکل motion blur در این نمایشگر نیز حضور دارد. به شخصه فکر میکنم که نمایشگر این گوشی، ضعیف ترین بخش آن به شمار میرود. این نمایشگر خیلی معمولی است و بهتر بود که اپل از یک نمایشگر OLED در این گوشی استفاده کند.

دوربین

همانطور که شما هم متوجه شده اید، یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون 11 ، مربوط به دوربین می باشد. اپل در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه با زاویه دید فوق عریض را برای این گوشی در نظر گرفته است که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

البته تغییر ایجاد شده در دوربین، تنها مربوط به اضافه شدن ماژول دیگر نمی باشد و دوربین اصلی نیز با بهبود های بزرگی همراه شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که حساسیت آن در برابر جذب نور افزایش یافته است. همچنین لازم است بدانید که این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که به سیستم لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد و از قابلیت های دیگر آن می توان به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual-Pixel و پشتیبانی از Night Mode جدید اپل اشاره کرد.

عضو جدید دوربین در آیفون 11 هم مشابه دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که البته اندازه پیکسل های آن، 1.0 میکرون می باشد. این دوربین در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد و مشابه نمونه بکار رفته در پرچمداران سامسونگ، شاهد بکارگیری از فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپتیکال برای آن نیستیم.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری گوشی iphone 11

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما متاسفانه اپل بر خلاف آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه قرار نداده است. همین موضوع باعث می شود که شارژ کامل iPhone 11 با شارژر 5 واتی قرار گرفته در داخل جعبه، بیشتر از 3.5 ساعت زمان نیاز داشته باشد که در مقایسه با سایر رقبای همرده، رقمی ناامید کننده به شمار می آید.

کلام آخر

آیفون ۱۱ یک گوشی هوشمند خوب است اما عالی نیست! نمایشگر آن زیباست اما کیفیت اولد را به ما نمی‌دهد. عمر باتری آن مناسب است اما شارژ آن با شارژر درون جعبه ناامید کننده است. این شارژر برای شارژ شبانه مناسب است اما اگر قصد خرید این دستگاه را دارید پیشنهاد می‌کند آداپتور شارژ سریع را هم همراه آن تهیه کنید. من یک احساس عجیب دارم! آیفون ۱۱ به صورت ناخودآگاه مرا به سمت آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هل می‌دهد که دارای صفحه نمایش‌های بهتر، عمر باتری بیشتر و دوربین قدرتمندتر هستند.

 

با این حال با در نظر گرفتن قیمت آیفون ۱۱ یک گوشی مقرون به صرفه و یک نقطه ورود عالی برای اکو سیستم اپل است. تهیه این آیفون را به دارندگان آیفون XR توصیه نمی‌کنم چون تنها تفاوت واقعی را می‌توان دوربین سوپرواید دانست. به احتمال زیاد شما هنگام استفاده روزانه متوجه عملکرد سریعتر یا عمر باتری بهتر نخواهید شد. با این حال آیفون ۱۱ برای دارندگان آیفون‌های قدیمی که قصد خرید سری پرو را ندارند، یک ارتقا عالی است.

محمد سامان بازدید : 25 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

اپل نیازی به ساخت اپل واچ سری 5 نداشت، چرا که سری 4 از لحاظ مشخصه‌های کاربردی، برنامه حمایتی و ظاهر جذاب خود هنوز پیروز میدان رقابت است. اما چرا در همان جا توقف کند و پیشرفت‌های بیشتری نداشته باشد؟ در نگاه اول ممکن است اپل واچ سری 5 را با نسل قبلی سری 4 اشتباه بگیرید، اما سری 5 جدید نمایش‌گر همیشه روشن را به مشخصه‌های خود اضافه کرده است و همین مشخصه این ساعت را بهترین ساعت هوشمند کرده است. قابلیت‌های اپل واچ سری 5 افزایش یافته است و این ساعت را جذاب‌تر و بهتر کرده است. با ما همراه باشید تا به بررسی اپل واچ سری 5 بپردازیم و از ویژگی‌های کاربردی و منحصر به فرد این ساعت هوشمند آگاه شویم. همچنین اگر قصد خرید اقساطی اپل واچ 5 را دارید همین حالا کلیک کنید.

طراحی و صفحه نمایش اپل واچ 5

در طراحی ظاهری و بدنه اپل واچ 5 تغییراتی ایجاد نشده و شباهت زیادی به اپل واچ سری 4 دارد اما از لحاظ سخت افزاری تمام قطعات بهینه شده اند و ویژگی های جدید نرم افزاری به آن افزوده شده است . کمپانی اپل از موادی از جمله آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده، فولاد ضد زنگ، سرامیک و تیتانیوم در جنس بدنه Apple Watch Sreies 5 استفاده کرده است. قیمت اپل واچ 5 در نسخه های تیتانیوم و سرامیک نسبت به سایر مدل ها بالاتر است. 

اپل با رونمایی اولین نمایشگر همیشه روشن، رویکردی متفاوت از رقیبان خود داشته است. اپل صرفاً به جای خاموش کردن صفحه نمایش، از نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین LTPO برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده نموده است . با این مزیت صفحه نمایش در تمام مدت حتی زمانی که ساعت هوشمند روی مچ دست شما بسته نباشد با نوری کم روشن است. با این قابلت می توانید زمان و اعلان ها را بدون اینکه مرتبا آن را بالا بیاورید یا روی مچ دستتان باشد، ببینید. البته با وجود صفحه نمایش همیشه روشن در این ساعت هوشمند، عمر باتری همان 18 ساعت است. وجود یک درایور کم مصرف جدید و یک سنسور جدید سنجش نور محیط برای کاهش مصرف انرژی قطعات صفحه نمایش  در نسل 5 اپل واچ باعث شده تا با وجود صفحه نمایش همیشه روشن، طول مصرف باتری ساعت همانند سری های قبل باشد.

سنسور ها

ویژگی جدید اپل واچ سری ۵، قطب نمای داخلی آن است که باعث می‌شود Apple Maps بدون وابستگی به آیفون با دقت بیشتری به مسیر‌یابی کاربران کمک کند.

 

اپل واچ سری 5 همچنین دارای سنسورهای ارتفاع سنج ، فشارسنج ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، سنسور نوری قلب ، سنسور الکتریکی قلب می باشد. همچنین سنسور نور محیط در اپل واچ جدید بهبود یافته است.

باتری اپل واچ 5

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز ۴۰ درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

 

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

 

اپل واچ سری ۵ با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری ساعت شما را ۴۴ درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.

سایر ویژگی ها

از ویژگی های جدید اپل واچ سری ۵ میتوان به قطب نما اشاره کرد. در صورت استفاده از نقشه های ساعت، این قطب نما مسیر درست را به شما نشان خواهد داد. همچنین watch face ها می‌توانند به کمک این قطب نمای جدید شمال و جنوب را به شما نشان دهند.

 

نقد و بررسی اپل واچ سری ۵ | سایر ویژگی های سری ۵ کاملاً مشابه سری ۴ است؛ این دو گجت از لحاظ طراحی کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. همچنین با وجود اینکه سری ۵ از چیپست جدید S5 استفاده میکند، بررسی ها نشان می‌دهند که این چیپ بسیار شبیه به نسل قبل خود یعنی چیپست S4 است و از پردازنده مشابهی با سرعت مشابه بهره میبرد. البته ناگفته نماند که اپل واچ سری ۴ عملکرد بسیار سریعی داشت و شما نباید بابت قدرت پردازشی اپل واچ امسال نگران باشید.

 

از نقاط قوت سخت افزاری اپل واچ سری ۵ میتوان به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد. همچنین شما به وسیله App Store می‌توانید اپلیکیشن های مورد علاقه خود را به راحتی خریداری کنید.

 

درست مانند سری ۴، اپل واچ سری ۵ نیز نمی‌تواند به درستی فعالیت ورزشی شما را شناسایی کند. برای مثال، من امروز صبح به مدت یک ساعت و نیم cycling انجام دادم و ساعت حتی متوجه حرکت من نشد. ممکن شما مجبور باشید هر بار به صورت دستی این ویژگی اپل واچ را فعال کنید که کمی خسته کننده است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Apple watch series 5 یک محصول کامل مبتنی بر سلامتی و تناسب اندام پرداختیم. بهبودهای سخت افزاری و وجود نرم افزارهای جدید و کاربردی از تغییرات به وجود آمده در نسل 5 اپل واچ به شمار می روند. ساعت هوشمند اپل سری 5 از ظاهر و سبک طراحی عالی همانند اپل واچ سری 4 بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت اپل واچ سری 5 در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده مناسب به نظر می رسد اما ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. بنابراین اگر به دنبال یک ساعت کاملا شخصی و هوشمند در همه زمینه ها هستید، خرید اپل واچ 5 می تواند گزینه عالی برای افراد علاقمند به ساعت های حرفه ای و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Apple Watch 5 به شرح زیر هستند: برای اطلاع از قیمت ساعت اپل کلیک کنید.

 

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش همیشه روشن
  • قطب نما
  • برنامه های متنوع در حوزه سلامتی
  • حافظه 32 گیگابایت
  • App Store فروشگاهی برای دانلود برنامه های سلامتی
  • تماس اضطراری بین المللی 
  •  

 

نقاط ضعف

 

  • نداشتن ردیاب خواب
  • نداشتن طول عمر باتری بالاتر
  • قیمت بالا
محمد سامان بازدید : 30 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

تقریبا می توان گفت پس از استیو جابز، اپل با سیل پیوسته ای از انتقادات مواجه بوده است. زمانی تقاضای کاربران و رسانه ها ساختن گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر بوده و گاهی اوقات اضافه شدن برخی امکانات به رابط کاربری iOS. اما اپل به سبک و سیاق رهبر سابق خود تا آنجا که توانسته در برابر انتقادات از خود مقاومت نشان داده و پس از گذشت چند سال درخواست ها را به تدریج وارد پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری خود کرده است. گوشی های آیفون همواره سیبل اصلی انتقادات از اپل بوده اند. در سال های اخیر اپل از تولید یک آیفون در سال به معرفی سه گوشی با ابعاد مختلف رسیده است اما کاربران باز هم انتظارات بیشتری از این شرکت داشته اند. در اتفاقی که بر خلاف سیاست های چند سال اخیر این کمپانی به حساب می آید، در سال 2017 به جای معرفی گوشی های آیفون 7 اس (و 7 اس پلاس) شاهد رونمایی از دو گوشی جدید با نام های 8 و 8 پلاس بوده ایم. روال کاری اپل اینطور نشان می دهد که تغییر شماره سری گوشی به معنی اجرای تغییرات بزرگ و چشمگیر و اضافه شدن پسوند s به انتهای هر سری به معنی ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری هستند و این الگو در سال های اخیر تکرار شده است. در نتیجه حذف کردن 7 اس و معرفی آیفون 8 نشان انتظارات را درباره تغییرات موجود در گوشی های جدید افزایش می دهد. اما آیا آیفون های جدید لایق تغییر شماره سری هستند؟ بررسی مدل بزرگتر آیفون های سال 2017 یعنی آیفون 8 پلاس پاسخ به این پرسش را ساده تر خواهد کرد. برای خرید اقساطی ایفون 8 پلاس کلیک کنید.

صفحه نمایش ایفون 8 پلاس

اپل آیفون 8 پلاس را به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD با چراغ‌های پس‌زمینه LED مجهز کرده که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد که یک مقدار متوسط خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از فناوری Wide Color Gamut Display، True-Tone Display پشتیبانی می‌کند که چندان قصد نداریم وارد جزئیات آن‌ها شویم. در مجموع عملکرد صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در زمینه وضوح تصویر مطلوب است، اما مشخصا به پای بسیاری از پرچمداران اندرویدی که به نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD مجهز هستند نمی‌رسد.

اما صفحه نمایش آیفون 8 پلاس از قابلیتی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی جالب و کاربردی محسوب می‌شود. این قابلیت سبب می‌گردد تا در برخی شرایط تعامل با گوشی آسان‌تر شو، بنابراین مطمئنا پشتیبانی آیفون 8 پلاس از قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. اما ماکسیمم روشنایی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 7 پلاس افت چشمگیری داشته است! با این وجود نمایشگر آیفون 8 پلاس از این نظر نسبت به بسیاری از پرچمداران اندرویدی برتری دارد. جزئیات دقیق‌تر مربوط به این مسئله را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

بنابراین در مجموع باید مدعی شد که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل از نظر کیفیت عملکرد بسیار مطلوب بوده و تنها نقطه ضعف آن مربوط به وضوح تصویر پایین می‌شود. اگرچه ماکسیمم روشنایی نمایشگر این گوشی افت داشته اما همچنان در مقایسه با رقیب‌های اندرویدی خود برتری دارد. ضریب کنتراست خوب هم یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب صفحه نمایش آیفون 8 پلاس محسوب می‌شود.

دوربین

اپل برای آی‌فون 8 پلاس از دوربین دوگانه استفاده کرده که با چینش افقی در گوشه بالا و سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. علاوه بر بیرون زدگی بیش از حد لنز، محل قرار گیری آن‌ها هم چندان خوب نیست و هنگام عکاسی در برخی حالت‌های خاص احتمال اینکه انگشت‌تان گوشه‌ای از تصویر را به خودش اختصاصی دهد، بالاست. البته این بخش توسط سفایر محافظت می‌شود و می‌توان گفت که در برابر خط و خش کاملا مقاوم است.

 

آی‌فون 8 پلاس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز است. با این حال تنها شباهت این دو لنز به همین میزان مگاپیکسل باز می‌گردد و کارایی آن‌ها شباهتی به هم ندارد. لنز اصلی 28 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم F/1.8‌ بوده که از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. لنز دوم 56 میلی‌متری با F/2.8 از نوع تله‌فوتو است که علاوه بر کمک به ثبت تصاویر پرتره زیبا، می‌تواند زوم دو برابری اپتیکال را برای گل سرسبد محصولات اپل به ارمغان آورد. یک فلاش LED چهارگانه دو رنگ نیز به کمک این دو آمده تا در محیط‌های کم‌نور روشن کننده راه‌پای‌شان باشد.

 

بر طبق گفته‌های اپل پردازش تصویر در آی‌فون 8 پلاس بهبودهایی داشته و حالا در کنار نویز کمتر، جزئیات بیشتری هم شاهد هستیم. این مدل همچنین توانسته تا در کنار گلکسی نوت 8 سامسونگ، امتیاز 94 را از DxOMark کسب کند (گرچه معیار خوبی برای سنجش دوربین گوشی‌ها نیست!) تا حداقل با دید بازتری به دوربین نگاه کنیم.

 

تصاویر گرفته شده توسط آی‌فون 8 پلاس بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند. رنگ‌ها خیلی خوب دیده شده و جزئیات تصویر حتی در محیط‌های کم‌نور نیز عالی‌ست. به لطف دوربین دوگانه عکاسی پرتره با این گوشی بسیار جذاب است. تصاویری که در این حالت با آی‌فون 8 پلاس گرفتیم با جزئیات بسیار بالایی به ثبت رسیدند و بک‌گراند تصویر نیز به خوبی مات می‌شود. البته همچنان در برخی مواقع دوربین مرز بین سوژه و محیط را به خوبی تشخیص نمی‌دهد و شاید برخی تصاویرتان آن‌طور که باید و شاید به نظر نرسند اما به صورت کلی عکاسی پرتره با این گوشی لذت بخش است. از لحاظ نرم‌افزاری نیز اپل برای این ویژگی سنگ تمام گذاشته و همین عکاسی پرتره ساده با 5 حالت مختلف صورت می‌گیرد و می‌توان با آن‌ها تصاویر خاص‌تری را به ثبت رساند. به عنوان مثلا می‌شود به‌جای تار کردن، بک‌گراند را کاملا سیاه کرد تا سوژه جذاب‌تر به نظر برسد.

باتری و صدای ایفون 8 پلاس

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 8 پلاس شفاف و بدون ایراد است. حتی در محیط های شلوغ هم می توانید روی عملکرد بی نقص این بلندگوها حساب باز کنید. ضمن اینکه در هنگام مکالمه هم سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفن اختصاصی در رساندن بهتر و با کیفیت تر صدای شما به طرف مقابل به کمکتان خواهد آمد. در بخش صدا بد نیست به نبود پورت 3.5 میلیمتری هم اشاره کنیم. اپل اولین تولید کننده بزرگی بود که پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی های خود حذف کرد و پس از آن اندرویدی ها نیز از همین الگو استفاده کردند. با این حال کاربران هنوز نتوانسته اند با این تغییرات سازگار شوند.

 

پورت لایتنینگ در آیفون 8 پلاس میزبان هدفون های جدیدی خواهد بود که به تکنولوژی جدید اپل مجهز شده اند اما استفاده مکرر از این پورت می تواند نگرانی درباره کاهش طول عمر آن را نیز به همراه داشته باشد. ایده اولیه اپل استفاده از هدفون های بلوتوث است اما قیمت بالای این دستگاه ها باعث شده بیشتر کاربران همچنان از هدفون های قدیمی و عموما با کیفیت خود که از پورت 3.5 میلیمتری استفاده می کردند وفادار بمانند. اپل نیز با وجود قرار دادن یک هدفون با پورت لایتنینگ در بسته بندی، یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز در جعبه آیفون 8 پلاس قرار داده است. پیش از این خریدن همین دانگل چیزی در حدود 20 دلار برای کاربران آیفون هزینه در بر داشت.

در بخش باتری اپل عموما به شعار “رساندن کاربر به شارژ قبل از خواب” وفادار مانده است اما این بار آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت مصرف باتری از خود به نمایش می گذارد. با وجود ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی باتری، در استفاده عادی می توان روی 1.5 روز کاری همراهی آیفون 8 پلاس حساب کرد. بخشی از این طول عمر به ابعاد نمایشگر و کیفیت آن باز می گردد و بخشی دیگر به بهینه سازی سیستمی و عملکرد مناسب پردازنده A11 وابسته است. علاوه بر این اضافه شدن قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم هم اپل را به رقابت بازگردانده اند. به کمک قابلیت شارژ سریع می توان آیفون 8 پلاس را در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد که شاید به خوبی رقبای اندرویدی نباشد اما در کلاس آیفون ها بسیار مناسب است. البته از نظر مدت زمان شارژ کامل عملکرد آیفون 8 پلاس به خوبی طول عمر باتری آن نیست و برای 0 تا 100 کردن باتری به زمانی در حدود 3 ساعت نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نسبتا جامع آیفون 8 پلاس اپل پرداختیم. سعی کردیم تا بیشتر بخش‌های اصلی مربوط به این گوشی را به چالش بکشیم و از شرح مواردی همچون قابلیت‌های نرم افزاری، اسپیکر، آنتن دهی و غیره گوشی صرف نظر کنیم. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید. در انتها دسته‌بندی نقاط قوت و ضعف این گوشی به شرح زیر خواهند بود:

نقاط قوت:

 

  • بدنه مقاوم فلزی و شیشه‌ای
  • پشتیبانی نمایشگر از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری و پشتیبانی از شارژ بیسیم و شارژ سریع

نقاط ضعف:

 

  • ظاهر نه چندان متفاوت در مقایسه با آیفون 7 پلاس
  • ظاهر نه چندان مدرن در مقایسه با پرچمداران اندرویدی
  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت گران
محمد سامان بازدید : 27 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

کمپانی اپل بالاخره از گوشی مقرون به صرفه ی جدید خود تحت عنوان آیفون اس ای ۲۰۲۰ رونمایی کرد و به تمام شایعات پایان داد. این گوشی ۳۹۹ دلاری به شدت شبیه به آیفون ۸ است اما عملکردی در حد و اندازه ی آیفون ۱۱ پرو دارد. میتوان این گوشی را نسخه ی مقرون به صرفه ی آیفون ۱۱ دانست که از دوربین اصلی مشابهی برخوردار است. همچنین میتوان این گوشی را به عنوان جانشین آیفون SE اورجینال که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد به حساب آورد. و یا صرفاً میتوانیم بگوییم که این کوچکترین و ارزانترین آیفون موجود در بازار است. در واقع گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ مجموعه ای از تمام موارد مذکور است و همین موضوع باعث شده است که به یک اسمارت فون استثنائی تبدیل شود. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون se را نیز تجربه کنید با ما همراه باشید.

طراحی ایفون se

همان طور که می توانید حدس بزنید، هیچ تفاوتی بین این گوشی و آیفون 5s نمی توانید پیدا کنید، به جز رنگ رز گلدی که برای آن در نظر گرفته شده است. بعد از اینکه دو سال است آیفون 6 و آیفون 6s و نسخه های پلاس را دیده ایم و در دست گرفته ایم، دست گرفتن یک آیفون کوچک خیلی هیجان انگیز است و پیش خود می گوییم که کاش اپل هیچ وقت آیفون را بزرگ تر نمی کرد!

در قاب جلویی گوشی صفحه نمایش 4 اینچی قرار دارد که، طبق سنت اپل، در پایین آن کلید Home و سنسور اثرانگشت که در این کلید جای گرفته قرار دارند. بالای صفحه نمایش نیز می توان دوربین دوم را در کنار خروجی صدای مخاطب و سنسور نور و مجاورت مشاهده کرد. در پشت گوشی، که اکنون یک رنگ جدید به خود می بیند، سه تکه مشاهده می شود. تکه وسطی به رنگ رز گلد و از جنس آلومینیوم است و تکه های بالا و پایینی با جنسی از شیشه به رنگ سفید هستند. در تکه بالایی دوربین اصلی در کنار میکروفون دوم و فلاش دوتایی دیده می شود. در سمت راست دستگاه درگاه سیم کارت قرار دارد و درسمت چپ شاهد حضور کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و کلید سایلنت هستیم. در قسمت پایین می توانید اسپیکر، درگاه ارتباطی، سوکت جک 3.5 میلی متری صدا و میکروفون اصلی را مشاهده کنید.

وزن دستگاه در برابر گوشی هایی که امروز در دست می گیریم عجیب و دوست داشتنی است. مدت ها بود که گوشی هوشمندی با این اندازه و وزن در جیب خود ندیده بودیم و زمانی که آن را در جیبمان گذاشتیم، گاهی شک می کردیم که گوشی همان جا در جیبمان است.

 

این تمام چیزهایی است که در ظاهر و بدنه آیفون SE می توانید مشاهده کنید. همان طور که آیفون 5s را دوست داشتیم، نمی توانیم حس خوب خودمان را نسبت به این گوشی مخفی کنیم.

دوربین

آیفون SE 2020 دارای دوربین 12 مگاپیکسلی است. سالهاست که دوربین های 12 مگاپیکسلی آیفون ها به سنگ محکی در بین دوربین گوشی های هوشمند تبدیل شده است. راستش را بخواهید اپل هر چند وقت یک بار با دوربین 12 مگاپیکسلی خود که نسبت به قبل تنها مقداری بهبود یافته است، حسابی دوربین های ده ها و بیش از 100 مگاپیکسلی بازار را به چالش می کشد. حالا هم آیفون SE 2020 دارای یکی از همان 12 مگاپیکسلی های مشهور اپل است. این دوربین دارای دریچه دیافراگم f1.8 بوده و از فوکوس خودکار و سیستم OIS برای لرزشگیری استفاده می کند. این دوربین با یک فلش LED دوگانه همراه شده است. اپل دقیقا نگفته است که در این گوشی از چه سنسوری استفاده کرده است و حتی بیان نکرده است که این دوربین نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 8 بهبود یافته است یا همان دوربین آیفون 8 در آیفون اس ای 2020 نیز استفاده شده است.

با این حال مطمئنا شاهد کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به دوربین آیفون 8 هستیم که دلیل آن نیز وجود پردازنده قدرتمند تر و سریع تر است. در واقع شاید بپرسید وجود چیپست A13 چقدر در بهبود کیفیت تصاویر آیفون SE 2020 تاثیر داشته است. جواب این است: زیاد! ما عکس های این گوشی را در کنار عکس های آیفون 8 پلاس قرار دادیم و به سرعت متوجه کیفیت بهتر تصاویر شدیم به گونه ای که شاهد رنگ های بسیار دقیق تر و با کیفیت تری بودیم. همچنین بخش های روشن تصویر روشن تر و بخش های مشکی تصویر نیز دارای عمق رنگ مشکی بسیار بهتری بودند. در واقع بخش بزرگی از این بهبود کیفیت به بهبود چیپست این گوشی مربوط می شود. در ادامه برخی تصاویر ثبت شده با دوربین آیفون SE 2020 را مشاهده می کنید.

مورد مهمی که در عکاسی با این گوشی با آن روبرو شدیم، روشن تر بودن تصاویر منظره یاب(صفحه دوربین گوشی) نسبت به محیط هستند. این موضوع زمانی که بخواهید در شب عکاسی کنید به کارتا خواهد آمد اما در طول روز بهتر است روشنای را کاهش دهید. نتایج عکاسی با آیفون SE 2020 باعث شد به این نتیجه برسیم که کیفیت عکس های این آیفون حتی از پرچمدار قبلی اپل یعنی آیفون XS نیز بهتر است. اما همانطور که می توان حدس زد کیفیت تصاویر آیفون SE 2020 توانایی رقابت با آیفون 11 پرو و پرو مکس را ندارد که دلیل آن نیز واضح است. با این حال تصاویر ثبت شده با این گوشی تفاوت زیادی با آیفون 11 ها ندارد و برای یک گوشی با چنین قیمتی واقعا خوب است. یکی از چیز هایی که واقعا کمبود آنها در دوربین آیفون SE 2020 حس می شود، نبود حالت شب یا همان Night Mode است که اگر چنین حالتی وجود داشت بسیار عالی بود. با این حال ما از تصاویر شبانه ای که با این گوشی گرفتیم راضی بودیم و کیفیت خوبی را تجربه کردیم هرچند نمی توان تصاویر شبانه این گوشی را با برادران بزرگترش مقایسه کرد که با وجود قیمت یک سومی آیفون اس ای نسبت به آیفون پرو مکس قابل فهم است.

آیفون SE 2020 فاقد دوربینی برای عمق بخشیدن به تصاویر است. این موضوع به خصوص در تصاویر پرتره خودنمایی می کند یعنی جایی که شاهد عمق نامناسب تصاویر پرتره آیفون اس ای 2020 با عمق تصاویر پرتره گوشی های دارای دوربین اختصاصی عمق دهی هستیم. لبه ها مقداری نامشخص هستند در واقع دوربین این گوشی نمی تواند مانند یک دوربین اختصاصی همچون TOF 3D لبه های تصویر را تشخیص داده و به طور مناسبی پس زمینه را تار کند. اما با این حال کیفیت تصاویر پرتره بد نیستند و می توان گفت فقط تصاویر پرتره گوشی های پرچمداری که از دوربین های اختصاصی عمق دهی برای پرتره استفاده می کنند از عکس های پرتره آیفون اس ای بهتر است.

باتری ایفون se

از این نظر تفاوت خیلی زیادی بین این گوشی و آیفون 5s مشاهده نمی شود. تنها کاری که اپل کرده این است که تعدادی از اجزای داخلی را با هم ترکیب کرده تا فضای بیشتری برای باتری فراهم کند و بتواند یک باتری با ظرفیت 1624 میلی آمپری در این گوشی بگنجاند.

 

باتری این گوشی حدود 100 میلی آمپر از آیفون 6s ظرفیت کمتری دارد، ولی، به دلیل صفحه نمایش کوچک ترش، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در تست هایی که ما انجام دادیم، با پخش 1 ساعت ویدئوی فول اچ دی با وای فای روشن و نور 100 درصد صفحه نمایش، باتری از 100 درصد به 96 درصد کاهش پیدا کرد.

در استفاده معمولی مانند مکالمه روزمره در حدود 20 دقیقه، گشت و گذار اینترنتی به مدت 1 ساعت، استفاده از شبکه های اجتماعی به مدت 1 ساعت و بازی کردن به مدت نیم ساعت درصد شارژ دستگاه در آخر شب از 100 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

اما شاید مهم تر از اینکه چه مدت طول می کشد تا شارژ دستگاه تمام شود، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ دوباره آن است. در مدت 2 ساعت می توانید درصد شارژ باتری را از صفر به 100 برسانید که برای باتری ای با ظرفیت 1600 میلی آمپر چندان مناسب به نظر نمی رسد.

جمع بندی

آیفون SE 2020 تلفن  با قیمت مناسب و یکی از بهترین گوشی های با قیمت مناسب است که می توانید تهیه کنید. دارای سریعترین عملکرد، دوربین های بسیار خوب ، شارژ بی سیم و یک طراحی برتر دارد. فقط  کاش حاشیه ها کوچکتر بودند و اپل حالت Night را برای دوربین در نظر بگیرند – البته شما از اتصال ۵G برخوردار نیستید. اگر گوشی با نمایشگر بزرک نمی خواهید این گوشی مناسبی می باشد. برای کسب آگاهی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 24 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

شرکت اپل هر سال در ماه سپتامبر با محصولات جدیدی طرفداران خود را متعجب می سازد. در برنامه امسال، اپل در کنار معرفی آیفون ۱۰۰۰ دلاری خود، از نسل جدید اپل واچ تحت عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) رونمایی به عمل آورد که می توان آن را ارتقایی بزرگ به شمار آورد. این نسل با عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) معرفی شد و یکی از ویژگی های بزرگ آن قابلیت تماس بدون نیاز به آیفون است. پیشتر اپل واچ چنین قابلیتی نداشته و خوشبختانه اپل در نسل جدید آن را به کار گرفته است. در این مطلب می خواهیم با نگاهی دقیق به Apple Watch 3 (اپل واچ ۳)، بررسی کنیم که چه بهبود هایی در هر بخش حاصل شده، و آیا ارزش ارتقا از سری ۲ به سری ۳ وجود دارد؟ برای آگاهی از قیمت اپل واچ 3 کلیک کنید.

طراحی اپل واچ سری 3

همانطور که گفتیم، طراحی این ساعت تغییرات چندانی را به خود ندیده است. در حالی که بیشتر سازندگان ساعت هوشمند به سراغ استفاده از نمایشگر گرد رفته اند؛ اما شرکت اپل از سال 2015 تا کنون، طراحی محصول خود را تغییر نداده است. با این وجود Apple Watch 3 را هنوز هم می توان یکی از زیباترین ساعت های هوشمند موجود در بازار دانست.

ضخامت دستگاه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما این افزایش چندان محسوس نخواهد بود. اپل واچ 3 قطعات سخت افزاری پیشرفته ای را در خود گنجانده است و مهندسی شرکت اپل در ساخت این محصول قابل ستایش می باشد. در نسخه سوم اپل واچ، آنتن مربوط به LTE در زیر نمایشگر فشرده سازی شده است. هرچند که این امر موجب افزایش ضخامت کلی دستگاه شده است، اما بر خلاف برخی ساعت های دیگر که آنتن آن ها در داخل بند قرار داده شده و باعث سفت شدن بند شده است، اپل واچ 3 درگیر این مشکل نمی باشد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی می توان به قرمز شدن رنگ دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ 3 (نسخه LTE) اشاراه کرد که مخالفان و دوست‌داران خاص خود را دارد.

همانند سال های گذشته در کنار دکمه چرخان، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. این دکمه اکنون برای برنامه های دلخواه و برنامه های اخیرا استفاده شده هم کاربرد خواهد داشت. در سمت دیگر ساعت میکروفون و اسپیکر قرار دارد و همانند نسخه های گذشته، سنسور ضربان قلب سنج در قسمت پشت ساعت قرار دارد. همانند اپل واچ سری 2، نمایشگر نسخه جدید هم توسط شیشه ای محافظت می شود که اپل نام آن را Ion-X قرار داده است. تجربه استفاده از اپل واچ 2 نشان داده است که این شیشه از مقاومت قابل قبولی برخوردار است، بنابراین در این زمینه نگرانی خاصی برای اپل واچ 3 نیز وجود نخواهد داشت. همانند گذشته، اپل واچ جدید هم در دو نسخه با بند های 38 و 42 میلی متری عرضه شده است که در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود می باشد و بند های آن قابل تعویض است.

تمام نسخه های اپل واچ 3 تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و خوشبختانه این ساعت در آب شور هم مقاومت دارد. همانند نسخه گذشته، سری سوم اپل واچ هم از روش خاصی (Water lock) برای خارج کردن آب از داخل اسپیکر استفاده می کند.

قابلیت اتصال سلولار

بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در این گوشی، قابلیت سلولار است که با مجهز بودن به یک سیم کارت، می تواند همانند یک گوشی، امکان برقراری و یا دریافت تماس ها را برای کاربر فراهم کند. آنتن دهی این گوشی در نوع خود مناسب است و می توان همانند تمامی سیم کارت ها، از قابلیت دیتای آن نیز استفاده کرد. شماره سیم کارت این ساعت، همان شماره سیم کارت گوشی های آیفون است. طراحی این ساعت به گونه ایست که کاربر می بایست در مرحله نخست، از طریق گوشی تنظیمات مربوط به انجام دهد و اپلیکیشن های مدنظر را بر روی آن نصب کند. ناگفته نماند که این اسمارت واچ با گوشی های اندرویدی کار نمی کند.

ارتباط این ساعت با محصولات هوشمند در طی سه مرحله انجام می شود؛ در گام نخست، ساعت جست و جوی خود را برای پیدا کردن نزدیک ترین گوشی آیفون آغاز می کند و در صورت مشاهده، از طریق بلوتوث به آن متصل می شود. در صورت عدم برقراری ارتباط بلوتوثی، ارتباط از طریق وای فای انتخاب می شود. اگر هیچ کدام از این دو گزینه موجود نباشند، این ساعت به صورت خودکار قابلیت سلولار LTE را فعال می کند.

جابجایی خودکار میان بلوتوث، وای فای و سلولار از طریق چیپ وایرلس W2 انجام می شود. این تراشه، از توانایی بالایی در ذخیره انرژی باتری برخوردار است. میزان آنتن دهی قابلیت سلولار در واچ فیس Explorer، به صورت چهار نقطه سبز رنگ بر روی نمایشگر به نمایش درمی آید. اما در دیگر موارد، میزان پوشش آنتن، در قسمت کنترل سنتر یعنی جایی که بلوتوث، حالت پرواز و دیگر تنظیمات سریع جای گرفته اند، مشاهده می شود.
اپلیکیشن های بومی اپل بر روی این ساعت از عملکرد و کارایی بالایی برخوردارند که این مسئله در اپلیکیشن های ساخت دیگر شرکت ها مشاهده نمی شود. امکان نصب اپلیکیشن ها به طور مستقیم بر روی این ساعت فراهم نیست و این در حالیست که بر روی پلتفرم اندروید ور و به طور خاص، ساعت سامسونگ Gear، می توان اپلیکیشن های مدنظر را مستقیما نصب کرد
کاربران می توانند در صورت نیاز به برقراری تماس های صوتی، از طریق شماره گیر تعبیه شده بر روی نمایشگر ساعت و یا تپ کردن بر روی نام مخاطبین، اقدام به این کار کنند. اما نوشتن پیام و یا اضافه کردن اموجی ها، با توجه به ابعاد کوچک نمایشگر، اندکی دشوار است. البته قابلیت سیری را نیز باید به این موارد اضافه کرد که می تواند با توجه به دستورات صوتی کاربر، دستورات متفاوتی را بر روی ساعت اجرا کند.

نمایشگر

صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل واچ3 ، در این مدت تغییری نکرده است. همچنین اپل واچ 3 در دو سایز 42 و 38 میلی متربه بازار عرضه شده است و تعداد پیکسل هایی که در عرض و ارتفاع صفحه نمایش چیده شده اند به ترتیب 312×390 و 272×340 است. نکته ای که حائز اهمیت است این است که بیشترین روشنایی آن 1000 نیت است، که این ویژگی باعث درخشش آن در بازار می شود.

 

از ویژگی های صفحه نمایش ساعت این نسل، استفاده از رنگ های زنده و پرانرژی در برخی بخش های آن، خوانا بودن متونی که در صفحه نمایش اجرا می شود، واضح بودن گزینه ها و آیکون ها اشاره کرد. ایرادی که می توان از صفحه نمایش این ساعت گرفت، نداشتن خصوصیت Always on است که بعضی از رقیب ها در ساعت های خود آن را بکار گرفتند. این خصوصیت برای بهینه کردن مصرف باتری نیز است و باعث می شود صفحه نمایش ساعت هیچوقت خاموش نشود و پیوسته ساعت را نمایش دهد. البته باید ذکر کرد که کمبود این ویژگی بسیار بزرگ نیست و این خصوصیت در عمر باتری نیز تاثیرگذار می باشد.

 

صفحه نمایش این ساعت مانند ساعت های هوشمند دیگر با حرکت دادن دست فعال می شود و این خصوصیت را در سری سوم بی نقص تر از نسل قبل در بازار عرضه کرده است. صفحه نمایش نسبت به فشار حساس می باشد و اگر قسمت های مختلف آن را فشار دهید باعث واکنش می شود، همچنین وقتی صفحه نمایش را فشار می دهید صدای ویبره به گوش می رسد. همانطور که گفتیم محل میکروفون و اسپیکر در سمت چپ ساعت است که باعث می شود بدون احتیاج به آیفون گفتگو کنید و لزومی هم ندارد در مواقع گفت و گو ساعت را به دهانتان نزدیک کنید.

باتری اپل واچ سری 3

یکی از تغییرات چشمگیر در نسل سوم ساعت اپل، بهبود عمر باتری بود که به لطف پردازنده جدید ۵۰ درصد بهره وری بیشتری در مصرف انرژی شاهد خواهیم بود. این موضوع چیزی است که در هر ساعت هوشمندی نمی توان مشاهده کرد و یک مسئله کم نظیر محسوب می شود. به گفته اپل هر دو مدل Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) عمر باتری ۱۸ ساعته ای دارند که اگرچه در مقایسه با Fitbit Ionic با عمر باتری ۴ روز نباید عملکرد بزرگی دانست، اگرچه محصول اپل با برخی ویژگی های بیشتری همراهی می کند. با این حال صاحبان اپل اگر استفاده خاصی از ساعت هوشمند جدید نداشته باشند، شاید بتوانند ۲ روزی را با آن همراهی کنند. اگرچه نباید انتظار عمر باتری در سطح محصولات فیت بیت و چندین برند دیگر را داشت.

کلام آخر

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را نسبت به سری ۲ ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.

 

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از ۲۲ سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت.

محمد سامان بازدید : 120 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

ایرپاد پرو توانسته تقریبا تمام نقاط ضعف مدل قبلی خود را برطرف کند. اپل در این نسخه 3 میکروفون را در کنار یک درایو صوتی قدرتمند قرار داده و هندزفری ساخته که شما را حیرت زده خواهد کرد. البته ایرپاد پرو بدون نقطه ضعف هم نیست. مثلا عمر باتری می‌توانست بیشتر از این‌ها باشد اما به جرات می‌توانیم بگوییم این هندزفری‌ها در حال حاضر یکی از بهترین هندزفری‌های بی‌سیم جهان هستند و بدون تردید در رقابت‌ با نسخه‌های سیمی نیز حرف‌های زیادی برای زدن دارند. با نقد و بررسی ایرپاد پرو اپل همراه ما باشید. برای آگاهی از قیمت ایرپاد پرو کلیک کنید.

طراحی و راحتی ایرپاد پرو

قاب شارژ با طراحی جدید همراه ایرپاد پرو عرضه شده که کمی بزرگتر و مستطیلی شکل است اما با همان رنگ سفید براق همراه می‌باشد که برخلاف قاب رقبا به راحتی در جیب جا می‌شود. (برگرفته از تبلیغات گوشی ایرانی GLX 😄)

 

در حالی که ایرپاد نسل یک و دو از طراحی بیرون گوشی پیروی می‌کردند اما ایرپاد پرو دارای طراحی درون گوشی است. این دستگاه دارای سری پلاستیکی قابل تعویض است که متناسب با اندازه گوشتان می‌توانید آن را تغییر دهید. این طراحی ممکن است باعث ناراحتی برخی شود اما امکان ایزوله و کیفیت بهتر را به همراه دارد.

 

اپل با طراحی دریچه‌های ویژه‌ای، سعی بر برقرار کردن تعادل فشار داشته که ناراحتی ذاتی این نوع هدفون درون گوشی را به حداقل برساند. این دریچه در کنار وزن بسیار کم ایرپاد پرو باعث راحتی فوق‌العاده در هنگام استفاده از این ایرباد بی‌سیم می‌شود. البته به طوری نیست که گاها فراموش کنید آن‌ها را به گوشی دارید اما هنگام استفاده از ایرپاد پرو نسبت سایر هدفون‌های درون گوشی، راحتی بیشتری را احساس می‌کنید.

 

گذشته از آن، در حالی که زبان طراحی ایرپاد پرو همانند نسل قبلی است اما کوچک‌تر از آن است، به خصوص ساقه آن، که یک تغییر عالی است.

 

از نظر پایداری ایرپاد پرو فوق‌العاده است. طراحی ارگونومیک و وزن سبک، آن‌ها را قادر می‌سازند که در گوش محکم بمانند بدون اینکه به آرامی جابجا شوند و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار دهند.

کیفیت صدا

اولین چیزی که در مورد AirPods Pro به آن توجه می کنید این است که این هدفون نسبت به ایردپادزهای نسل قبلی کیفیت صدا بهتر در کنار باس بیشتر دارند. دلیل داشتن باس بیشتر ، عمدتاً به دلیل طراحی جدید عایق صوتی آنها و درایورهای جدید بوده که برای این هدفون طراحی شد. AirPod های استاندارد در مکان های بی صدا به اندازه کافی مناسب هستند، اما به دلیل طراحی باز ، آنها فقط در هنگام مواجهه با سر و صدای خارجی عملکرد نه چندان جالبی دارند. سیستم لغو نویز AirPods پرو که مؤثر است، به عدم ورود صدا خارجی کمک می کند و ساختار مهر و موم شده در کنار سیستم لغو  سر و صدا دارد. این به معنای آن است که در محیط های پر سر و صدا مانند خیابان های شهر بسیار بهتر از دو مدل دیگر عمل می کند.

شرکت اپل هدفون ایرپاد پرو را با قیمت 250 دلار عرضه می کند که در این سطح قیمت می توان به انتخاب گزینه های حرفه ای متعددی پرداخت. شاید ایرپادز پرو نسبت به نسل های قبلی گزینه ای با کیفیت صدا و طراحی بهتر باشد، اما عملا صدا آن نسبت به برخی رقبا بهتر نیست و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

 

رقبا مختلفی را می توانیم برای ایرپاد پرو نام ببریم که هر یک دارای طراحی جذاب، قیمت مناسب تر، کیفیت صدا بهتر و ارگونومی قابل توجه هستند. بنابراین انتظار داشتیم اپل روی کیفیت صوتی این هدفون بهتر عمل می کند تا یک محصول جذاب تر نسبت به رقبا عرضه دارد.

 

البته فاکتورهای مختلفی به جز کیفیت صدا هم در این موضوع دخیل هستند. نزدیک ترین رقیب AirPods Pro، سونی WF-1000XM3 است و شامل فناوری با قابلیت لغو نویز می شود. البته سونی WF-1000XM3 کیفیت صدا بهتری هم دارد. اگرچه سابقه درخشان سونی در زمینه تولید محصولات صوتی را نباید نادیده گرفت. WF-1000XM3 ارگونومی بهتر، کیفیت تجربه کاربری بالاتر و راحتی بیشتر دارد.

 

برای خاموش کردن قابلیت لغو سروصدا در WF-1000XM3 سونی مشابه AirPods Pro سونیست. همچنین عمر باتری سونی 6 ساعت بوده و نسبت به AirPods Pro بیشتر می باشد. اما عمر باتری AirPods Pro به 4.5 ساعت می رسد و مدلی با عمر باتری طولانی نیست. البته ما توانستیم به عمر باتری 5 ساعت و 9 دقیقه برسیم و شرکت اپل نیز سعی کرده عمر باتری بیشتری برای این هدفون فراهم آورد.

 

در حالی که باتری از نظر ایده آل ما کمی بهتر بوده ، مسئله بزرگی نیست زیرا گوشی‌ها به سرعت در کیس شارژ می شوند و 5 دقیقه شارژ از طریق درگاه لایتنینگ یا یک پد شارژ بی سیم Qi یک ساعت کاربری را به دنبال دارد. در صورت نداشتن پد شارژ بی سیم، نیاز به تهیه آداپتور دارید تا بتوانید سرعت شارژ را افزایش دهید.

 

مدل های دیگری که بهتر به نظر می رسند شامل از Sennheiser Momentum Wireless   Master & Dynamic MW07 Plus و Anker Liberty 2 Pro  می شود که هریک قیمتی بیش از 250 دلار دارند. البته تناسب داشتن با گوش و لذت کاربری یک عامل بزرگ هنگام صحبت از هدفون های عایق صوتی است. اگر مهر و موم گسترده ای در کار نباشد و تناسب خوبی در کار باشد، کیفیت صدا جلوه بسیاری خواهد داشت.

قابلیت حذف نویز

در مجموع من از عملکرد ایرپاد پرو در حذف نویزهای مزاحم بسیار راضی بودم. در محیط هایی مانند کافه که مردم در حال صحبت کردن هستند، عملکرد ایرپاد پرو در حذف نویزهای مزاحم در حد هدفون های حرفه ای و بزرگی مانند Sony WH-1000XM3 و Bose QuietComfort 35 II و Bose Noise Cancelling Headphones 700 بود. همه این هدفون ها عملکرد فوق العاده ای دارند، اما همچنان صدای مردم تا حدودی شنیده میشود.

 

همچنین در هواپیما نیز ایرپاد پرو به خوبی نویزهای مزاحم را کاهش میدهد و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به ایرپادهای اورجینال دارد. ایرپادهای اورجینال به دلیل طراحی معمولی ای که دارند نمی‌توانند به خوبی نویز ها را کاهش دهند.

 

همچنین اگر شما به حذف نویز Active حساس هستید، ممکن است نتوانید از این ایرپادها در حالی که این قابلیت فعال است استفاده کنید. متأسفانه نمی‌توان مانند هدفون Sony WF-1000XM3 میزان این قابلیت را نیز تنظیم کرد. شما میتوانید این قابلیت را غیر فعال کنید و فقط به ایزوله سازی صدا توسط سَری های پلاستیکی بسنده کنید.

عمر باتری

در بخش باتری، کیس شارژر بی‌سیم ایرپاد به شما 24 ساعت شارژ برای گوش‌دادن به موسیقی می‌دهد، و خود هدفون‌ها نیز در بهترین حالت 5 ساعت موسیقی برایتان پخش خواهند کرد. درصورت فعالسازی قابلیت حذف‌ صداهای مزاحم و… این عدد به 4 ساعت و نیم خواهد رسید.

 

به گفته اپل، اگر ایرپاد را 5 دقیقه در محل شارژ قرار دهید، تا یک ساعت عمرباتری برای پخش موزیک به آنها افزوده خواهد شد. مشکل دیگری که شارژر بی‌سیم ایرپاد پرو با آن مواجه است، اینست که نمی‌توان از طریق خود آن فهمید چه مقدار شارژ در کیس باقی مانده است. تنها یک لامپ LED کوچک وجود دارد که در حالات مختلف یا سبز یا بی‌رنگ است. البته برای دیدن شارژ موجود می‌توانید پس از برداشتن ایرپادها از روی شارژر، از طریق ویجت موجود در آیفونتان وضعیت باتری شارژر را چک کنید.

نتیجه گیری

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟

محمد سامان بازدید : 30 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام دیشب اپل به‌صورت رسمی از آی‌فون‌های جدید خودش پرده برداشت. نسل جدید شامل 2 گوشی هوشمند با نام‌های آی‌فون Xs و آی‌فون Xs مکس می‌شود و اینگونه به نظر می‌رسد که اپل نسل قبلی گوشی‌های خودش را که با نام‌های آی‌فون 8 شناخته می‌شدند، به‌طور کلی کنار گذاشته و قصد به‌روز کردنشان را ندارد. در کنار این دو مدل، اپل از یک دستگاه دیگر با نام آی‌فون Xr نیز پرده برداشت که به‌طور کلی تفاوت عمده‌اش با دو دستگاه دیگر در نمایشگر و دوربین خلاصه می‌شود. امروز تصمیم گرفتیم تا به‌صورت ابتدایی به بررسی آی‌فون Xs اپل بپردازیم. دستگاهی که آمده تا آبروی اپل را در سال جدید بخرد. اگر شما نیز قصد خرید ایفون xs را دارید با ما همراه باشید.

نمایشگر ایفون xs

در این مرحله از بررسی آیفون XS اپل می‌خواهیم مروری وضعیت صفحه نمایش این گوشی داشته باشیم. صفحه نمایش iPhone XS اپل دقیقا همان نمایشگری است که در آیفون ایکس شاهد بکارگیری آن بودیم. گوشی مذکور از صفحه نمایشی 5.8 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره می‌برد که وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین صفحه نمایش آیفون XS اپل (iPhone XS) بزرگ بوده و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بسیار خوبی دارد.

نسبت تصویر صفحه نمایش iPhone XS اپل 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و با پوشش ضد چربی دست و شیشه ضد خش از آن محافظت می‌شود. یکی از جالب ترین نقاط مثبت طراحی صفحه نمایش آیفون XS مربوط به بدون حاشیه بودن آن می‌شود. صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و بدین سبب ظاهری بسیار زیبا را برای گوشی به ارمغان آورده است. بنا به ادعای خیلی از افراد بخش فوقانی صفحه نمایش آیفون XS که مثل آیفون X طراحی شده و شامل بخشی به منظور تعبیه سنسورهای جلوی آن می‌شود منجر به کاهش زیبایی گوشی شده است، اما به نظر ما اصلا اینطور نیست و زائده بخش فوقانی نمایشگر یا همان ناچ (Notch) به هیچ عنوان از زیبایی های طراحی گوشی و صفحه نمایش آن نمی‌کاهد.

 

اما صفحه نمایش آیفون XS اپل از نظر روشنایی و قابلیت استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور چگونه عمل می‌کند؟ طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد که توانایی صفحه نمایش این گوشی در تولید روشنایی بسیار مطلوب است. زمانی که در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم به صفحه نمایش iPhone XS نگاه کنید، حتی با روشنایی در حدود 50 درصد هم محتوای کامل صفحه را بدون مشکل مشاهده خواهید کرد و این مسئله به دلیل تجهیز دستگاه به نمایشگر سوپر آمولد دست‌یافتی شده است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش آیفون XS باید به پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) و قابلیت ریسپاند 120 هرتزی اشاره کرد.

 

به موجب قابلیت لمس سه بعدی می‌توانید دستورات خاص و متفاوتی را با افزایش و کاهش فشار لمس آیکون ها بر روی صفحه نمایش گوشی اجرا کنید. تکنولوژی ریسپاند 12 هرتزی هم سبب می‌شود که گوشی با سرعت بیشتری دستورات لمسی کاربر را اجرا کند. به طور کلی شاید نمایشگر iPhone XS اپل به غیر از قابلیت ریسپاند 120 هرتزی ویژگی منحصر به فرد، جدید و متفاوت دیگری نداشته باشد اما کیفیت عملکرد عالی را ارائه می‌کند و این مسئله یکی از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که دو گوشی آیفون XS و XS Max به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند مربوط به دوربین دوگانه ارتقا یافته می‌شود. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همانند آیفون ایکس در بخش پایینی فریم دوربین‌ها قرار گرفته است. در اغلب موارد، شما می‌توانید با دوربین 12 مگاپیسکلی جدید تصاویری با زاویه‌ی دید گسترده ثبت کنید و پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

 

این سنسور زاویه دید گسترده از لحاظ فیزیکی مقداری بزرگ‌تر شده که به همین سبب سایز پیکسل‌های نوری نیز افزایش یافته است ( 1.4 میکرو در برابر 1.22 میکرو در آیفون X). اما به هر حال دوربین اصلی گوشی آیفون Xs در جذب نور بسیار خوب عمل می‌کند و ما توانستیم تصاویر بسیار زیبایی را در شب با آن ثبت کنیم و از آنجا که این سنسور پیکسل‌های فوکوس بیشتری را در اختیار دارد، امر تشخیص اشیا و فوکوس بر روی آن‌ها در گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max  سریع‌تر صورت می‌پذیرد.

 

این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

 

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  نمی‌گذارد.

باتری ایفون xs

به بررسی آِیفون XS از نظر باتری می رسیم. مثل همیشه، اپل در معرفی آِیفون های خود حرفی از سایز باتری نزد و ترجیح داد تا از نقاط قوت دستگاه خود تعریف کند! باتری آیفون X دارای ظرفیت ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت بود که می توانست به سختی تا یک روز پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. چیپست جدید آیفون XS عمر این باتری را در حدود ۳۰ دقیقه افزایش می دهد که البته رقم بالایی نیست.

 

آِیفون XS دارای تکنولوژی شارژ سریع و وایرلس می باشد، اما متاسفانه فست شارژر آن در هنگام خرید در درون جعبه نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. شاید بهتر بود که اپل این مقدار هزینه‌ی اضافی را به کاربران خود تحمیل نکند و همانند سامسونگ و وان پلاس، فست شارژر را به همراه دستگاه به فروش برساند.

 

در بررسی آِیفون XS از نظر باتری به طور کلی تغییر خاصی را نسبت به آیفون X نمی بینیم، زیرا همان طور که گفتیم ابعاد این ۲ دستگاه با هم برابر بوده و اپل فضایی برای افزایش سایز باتری در اختیار نداشته است.

نتیجه گیری

طبق بررسی‌های انجام گرفته تا به الان، در مجموع آیفون ایکس اس فرق فاحشی با مدل سال گذشته یعنی آیفون ایکس ندارد، اما اسپیکرهای قوی‌تر و رنگ جدید آن یقینا ویژگی‌های خوبی‌ به شمار می‌روند. بعد از عرضه‌ی رسمی گوشی در بازار، به نقد و بررسی گوشی خواهیم پرداخت و در آن زمان است که می‌توان در ارتباط با این گوشی جذاب و رده بالا قضاوت کرد. برای اطلاع از قیمت گوشی های اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 54 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

اپل ایرپاد پرو از طراحی بسیار عالی برخوردار است و یک پیروزی بزرگ برای اپل به شمار می‌آید. استفاده از ایرپاد پرو بسیار راحت است و کیفیت صدای عالی دارد. پرو مجهز به محفظه شارژ بی‌سیمی شده است و بهترین قابلیت آن حذف صداهای محیطی است. این قابلیت حذف صدای بیرونی یا نویز کنسلینگ بسیار عالی است و می‌تواند کاربر را از شر صداهای اضافی نجات دهد.

 

وقتی اپل شایعات وجود اپرپاد پرو را تائید کرد و اسم و زمان حضور این دستگاه را در بازار اعلاپروم کرد، بیشتر رسانه‌های تکنولوژی شکه شدند. حالا اپل ایرپاد پرو آماده است و هر کسی می‌تواند نسخه جدید ایرپاد بی‌سیمی را با قابلیت حذف صدای محیطی تهیه کند.

 

AirPods Pro نه تنها یک ابزار ارتباطی است، بلکه راهی برای گوش دادن به موسیقی و فیلم‌ها می‌باشد. مثل همیشه اپل تعجب همه را برانگیخته و یک جفت ایرپاد عالی ارائه داده است.

 

ایرپادز بی‌سیمی اپل در مقایسه با آمازون اکو بادز و سامسونگ گلکسی بادز قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و یک محصول منحصر به فرد است. اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید با ما همراه باشید.

طراحی و راحتی ایرپاد پرو

قاب شارژ با طراحی جدید همراه ایرپاد پرو عرضه شده که کمی بزرگتر و مستطیلی شکل است اما با همان رنگ سفید براق همراه می‌باشد که برخلاف قاب رقبا به راحتی در جیب جا می‌شود. (برگرفته از تبلیغات گوشی ایرانی GLX 😄)

 

در حالی که ایرپاد نسل یک و دو از طراحی بیرون گوشی پیروی می‌کردند اما ایرپاد پرو دارای طراحی درون گوشی است. این دستگاه دارای سری پلاستیکی قابل تعویض است که متناسب با اندازه گوشتان می‌توانید آن را تغییر دهید. این طراحی ممکن است باعث ناراحتی برخی شود اما امکان ایزوله و کیفیت بهتر را به همراه دارد.

 

اپل با طراحی دریچه‌های ویژه‌ای، سعی بر برقرار کردن تعادل فشار داشته که ناراحتی ذاتی این نوع هدفون درون گوشی را به حداقل برساند. این دریچه در کنار وزن بسیار کم ایرپاد پرو باعث راحتی فوق‌العاده در هنگام استفاده از این ایرباد بی‌سیم می‌شود. البته به طوری نیست که گاها فراموش کنید آن‌ها را به گوشی دارید اما هنگام استفاده از ایرپاد پرو نسبت سایر هدفون‌های درون گوشی، راحتی بیشتری را احساس می‌کنید.

 

گذشته از آن، در حالی که زبان طراحی ایرپاد پرو همانند نسل قبلی است اما کوچک‌تر از آن است، به خصوص ساقه آن، که یک تغییر عالی است.

 

از نظر پایداری ایرپاد پرو فوق‌العاده است. طراحی ارگونومیک و وزن سبک، آن‌ها را قادر می‌سازند که در گوش محکم بمانند بدون اینکه به آرامی جابجا شوند و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار دهند.

کیفیت صدا

اولین چیزی که پس از استفاده از ایرپاد پرو متوجه خواهید شد این است که کیفیت صدای این هدفون بسیار بهتر از ایرپادهای اورجینال است زیرا صدای bass بیشتری دارد. طراحی جدید و منحصر به فرد و به همچنین درایورهای سازگار با این طراحی، دلیل اصلی وجود صدای bass قویتر در ایرپاد پرو میباشند. کیفیت صدای ایرپادهای در محیط های آرام بسیار خوب است اما از آنجایی که این هدفون از قابلیت حذف نویز بی بهره هستند، نمی‌توانند به خوبی نویز مزاحم محیط اطراف را خنثی کنند. تکنولوژی حذف نویز در ایرپاد پرو به علاوه طراحی خاص که صدا را در داخل گوش ایزوله میکند، باعث میشود که تأثیر منفی نویز های مزاحم محیط اطراف کاربر به کمترین میزان ممکن برسد.

ایرپاد پرو به عنوان یک هدفون وایرلس، کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و تجربه ی شنیداری فوق العاده ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. اما این هدفون ها از وضوح، جزئیات و قدرت صدای برخی هدفون های وایرلس در محدوده ی قیمتی ۲۵۰ دلار بی بهره است. به طور خلاصه باید بگوییم که هدفون های در محدوده ی قیمت ۲۵۰ دلار وجود دارند که کیفیت صدای آنها به مراتب بهتر از ایرپاد پرو است. البته این به معنی بهتر بودن همه جانبه ی آن هدفون ها نیست، اما صرفاً از لحاظ کیفیت صدا، بعضی از هدفون های رقیب نسبت به ایرپاد پرو عملکرد بهتری دارند.

 

من ایرپاد پرو را با اصلی ترین رقیب خود یعنی هدفون وایرلس سونی WF-1000XM3 که از قابلیت حذف نویز برخوردار است مقایسه کردم. صدای تولید شده توسط هدفون سونی قدرتمند تر، روان تر و با جزئیات بیشتر است و در کل تجربه ی شنیداری بهتری را نسبت به ایرپاد پرو ارایه میدهد. قابلیت حذف نویز هدفون سونی به خوبی نمونه ی موجود بر روی ایرپاد پرو است. علاوه بر این شارژدهی هدفون سونی ۶ ساعت است که از شارژدهی ایرپاد پرو بهتر است. بر اساس اعلام اپل، در صورت فعال بودن قابلیت حذف نویز شارژدهی ایرپاد پرو به ۴ ساعت و نیم خواهد رسید. با گوش دادن به موسیقی با ولوم ۶۰ الی ۷۰ درصد و با قابلیت حذف نویز، ایرپاد پرو دقیقاً به مدت ۴ ساعت و نیم شارژ نگه داشت. این اصلاً مشکل بزرگی نیست زیرا این ایرپادها از طریق شارژ کِیس وایرلس خود در مدت ۵ دقیقه به صورت کامل شارژ میشوند. لازم به ذکر است که یک کابل USB-C به لایتنینگ نیز به همراه این هدفون ها عرضه میشود اما اگر شما پَد شارژر وایرلس ندارید، برای اتصال به لپ تاپ باید از یک آداپتور استفاده کنید.

 

از جمله سایر مدل هایی که کیفیت صدای به مراتب بهتری دارند میتوان به Master & Dynamic MW07 Plus (300 دلار)، Sennheiser Momentum Wireless (250 دلار) و هدفون Anker Liberty 2 Pro با قیمت ۱۵۰ دلار اشاره کرد. البته جایگیری مناسب هدفون در داخل گوش، تأثیر زیادی در کیفیت صدا دارد. بنابراین اگر هدفون های مذکور به خوبی در گوش شما قرار نمی‌گیرند، شما کیفیت صدای فوق العاده ی را تجربه نخواهید کرد.

عمر باتری

در بخش باتری، کیس شارژر بی‌سیم ایرپاد به شما 24 ساعت شارژ برای گوش‌دادن به موسیقی می‌دهد، و خود هدفون‌ها نیز در بهترین حالت 5 ساعت موسیقی برایتان پخش خواهند کرد. درصورت فعالسازی قابلیت حذف‌ صداهای مزاحم و… این عدد به 4 ساعت و نیم خواهد رسید.

 

به گفته اپل، اگر ایرپاد را 5 دقیقه در محل شارژ قرار دهید، تا یک ساعت عمرباتری برای پخش موزیک به آنها افزوده خواهد شد. مشکل دیگری که شارژر بی‌سیم ایرپاد پرو با آن مواجه است، اینست که نمی‌توان از طریق خود آن فهمید چه مقدار شارژ در کیس باقی مانده است. تنها یک لامپ LED کوچک وجود دارد که در حالات مختلف یا سبز یا بی‌رنگ است. البته برای دیدن شارژ موجود می‌توانید پس از برداشتن ایرپادها از روی شارژر، از طریق ویجت موجود در آیفونتان وضعیت باتری شارژر را چک کنید.

کلام آخر

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟

محمد سامان بازدید : 29 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

گوشی ایفون xs مکس یا iPhone XS Max ( که Ten S Max تلفظ می شود) بزرگترین گوشی هوشمند بود که اپل در دسامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. اپل آیفون ایکس اس مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی است. مطمئنا این گوشی جدیدترین محصول Max اپل نیست، بعد از تولید این گوشی شرکت اپل سه گوشی جدیدتر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این سه گوشی جزء جدیدترین محصولات این شرکت می باشند.

نمایشگر گوشی ایفون xs مکس

آیفون XS مکس از نظر صفحه نمایش در بین آیفون های اپل یک رکورد را به ثبت رسانده است! این گوشی اولین آیفونی است که با تجهیز به نمایشگری 6.5 اینچی از سوی شرکت اپل روانه بازار می‌شود. صفحه نمایش 6.5 اینچی دستگاه از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و وضوح تصویر 2688 در 1242 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی صفحه نمایش این آیفون به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. پس آیفون XS Max از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی هم وضعیت عالی دارد.

همانطور که پیش از این هم اشاره شده بود، نمایشگر آیفون XS مکس اپل به صورت بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 84.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. بدین سبب ظاهری زیبا از نمای رو به رو برای گوشی به وجود آمده است. برخلاف عقیده برخی افراد زائده بالای نمایشگر آیفون XS مکس که اصطلاحا ناچ نامیده می‌شود هم به هیچ عنوان آزاردهنده نیست. روی صفحه نمایش گوشی با شیشه محافظ ضد خش پوشانده شده که بنا به ادعای اپل مقاوم ترین شیشه بکار رفته در گوشی هاست.

صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون XS Max از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) و همچنین تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120Hz Touch Sensing) پشتیبانی می‌کند. بدین سبب سرعت ریسپاند یا پاسخگویی آن به دستورات لمسی که توسط کاربر ارائه می‌شود بیشتر خواهد بود. تکنولوژی های دیگری همچون دالبی ویژن (Dolby Vision)، واید کالر (Wide Color) و تروتون دیسپلی (True-tone Display) هم در نمایشگر گوشی بکار رفته که همگی منجر به افزایش کیفیت آن می‌شوند. اما نمایشگر آیفون XS Max در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم چگونه عمل می‌کند؟

 

توانایی صفحه نمایش آیفون XS مکس اپل در تولید روشنایی بسیار عالی است. بدین سبب در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم می‌توان به راحتی محتوای صفحه نمایش گوشی را مشاهده کرد. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که محتوای صفحه نمایش آیفون XS Max حتی با روشنایی 50 درصد هم در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود. ضمنا نمایشگر آیفون مذکور از نظر زاویه دید هم بسیار خوب عمل می‌کند و تفکیک‌پذیری عالی دارد. به طور کلی صفحه نمایش آیفون XS مکس تقریبا تمام نقاط قوتی که انتظار می‌رود صفحه نمایش یک گوشی داشته باشد را ارائه خواهد کرد.

دوربین

بررسی آیفون XS Max به ما نشان داد این گوشی از نظر عملکرد دوربین شباهت زیادی به آیفون X دارد. در این پرچمدار شاهد قرارگیری یک ماژول دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستیم. چینش لنزهای دوربین در این دستگاه به صورت عمودی انجام شده و اپل بین‌‌شان را با فلاش چهارگانه LED پر کرده است. مانند نسل قبل، لنزهای به کار رفته در این گوشی، از نوع تله فوتو و واید انگل است که به ترتیب گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 دارند.

 

وجود قابلیت Smart HDR اصلی‌ترین تفاوتی است که در دوربین آیفون XS Max نسبت به آیفون X ایجاد شده است. Smart HDR نسبت به HDR معمولی، به ثبت جزییات بیشتر و همچنین کنتراست بالاتر در تصاویر کمک می‌کند. با توجه به این موضوع، اگر نمونه تصاویر ثبت شده با آیفون XS Max و آیفون X را با هم مقایسه کنید، متوجه تفاوت در این قسمت خواهید شد. از طرفی سایز پیکسل‌ها در آیفون XS Max نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و شاهد جذب نور بیشتر در تصاویر گرفته شده با آن هستیم. 

 

لازم به ذکر است اپل هر دو لنز دوربین آیفون XS Max را به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده و کاربر را در ثبت تصاویر ویدیوها با کیفیت بهتر کمک می‌کند.

برنامه دوربین اپل بسیار ساده طراحی شده و برخلاف گوشی‌های اندرویدی حداقل‌ترین تنظیمات برای شخصی سازی در آن یافت می‌شود. همچنان در این اپلیکیشن خبری از مود Pro برای عکاسی حرفه نبوده و کاربر برای دسترسی به تنظیمات مربوط به آن باید از اپلکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه استفاده کند.

 

قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال دو برابری به لطف بهره‌گیری از ماژول دوگانه در این پرچمدار به کاربر ارایه می‌شود. برای استفاده از زوم اپتیکال تنها کافی است در برنامه دوربین، روی آیکون 2X کلیک کنید. قابلیت عکاسی پرتره هم با سوایپ مودها قابل دسترسی است. کاربر می‌تواند بعد از ثبت عکس پرتره، روی گزینه Edit کلیک کند و از این طریق میزان تارشدگی در پس زمینه را به صورت دستی کم و زیاد کند. همچنین در این مود امکان ایجاد افکت نورهای استودیویی هم موجود است.

 

دوربین سلفی این آیفون جدید 7 مگاپیکسل رزولوشن دارد و از قابلیت‌های عکاسی پرتره و Smart HDR بهره می‌برد. عکاسی پرتره با دوربین سلفی آیفون XS Max به کمک پردازش نرم افزاری انجام می‌شود. جداسازی سوژه از پس زمینه توسط این دوربین سلفی به خوبی انجام شده و تصاویر در این مود با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌شوند.

به طول کل عملکرد دوربین آیفون XS Max به آیفون X که سال قبل شاهدش بودیم، شباهت زیادی دارد و بهبود اندکی در آن ایجاد شده است؛ بنابراین اگر از کیفیت نمونه تصاویر ثبت شده توسط آیفون X رضایت داشته باشید، مطمئنا آیفون XS Max که از قابلیت Smart HDR بهره می‌برد، شما را راضی خواهد کرد.

 

فیلمبرداری توسط آیفون XS Max حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. امکان فیلمبرداری صحنه آهسته‌ هم با نرخ 240 فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی در این دستگاه موجود است.

باتری ایفون xs مکس

در آخرین بخش از بررسی آیفون XS Max اپل نوبت به باتری و توان شارژدهی آن می‌رسد. با توجه به اینکه آیفون XS Max اپل از صفحه نمایشی بزرگ و با رزولوشن بالا بهره می‌برد، مطمئنا مصرف شارژ باتری دستگاه افزایش خواهد داشت. باتری که اپل برای آیفون XS مکس در نظر گرفته ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبق بررسی ها باتری این گوشی توانسته چیزی در حدود 1 روز (در برخی موارد کمی کمتر از آن)، انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت استفاده نرمال تامین کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که با یک بار شارژ باتری آیفون XS Max اپل و استفاده زیاد از دستگاه، انرژی مورد نیاز آن کاملا تامین شود.

آیفون XS Max اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات ارائه شده باید باتری این گوشی به واسطه بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود، اما در عمل اینطور نیست و باتری دستگاه ظرف مدت زمان مذکور حدود 35 الی 45 درصد شارژ خواهد شد که البته این مقدار هم قابل قبول است. پس آیفون XS Max اپل از نظر باتری و شارژدهی وضعیت کاملا معمولی دارد و شاید بهتر بود اپل کمی ظرفیت باتری دستگاه را افزایش می‌داد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. در ادامه اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را طی دو دسته‌بندی خدمتتان معرفی می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • طراحی بسیار زیبا، چشم‌نواز و بادوام
  • صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با رزولوشن عالی
  • قدرت پردازش فوق‌العاده
  • دوربین عالی

نقاط ضعف:

 

  • قیمت گران
محمد سامان بازدید : 23 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

اپل واچ 3 این امکان را می‌دهد تا به راحتی تمام پیام‌ها، تماس‌ها، یادآوری و بسیاری از موارد دیگر را در مچ دست خود داشته باشید. اما از ویژگی‌های مهم اپل واچ می‌توان به قابلیت سلامت و تناسب اندام اشاره نمود به طوری که می‌توانید تمام تمریناتی که در باشگاه یا خانه انجام می‌دهید را به طور کامل رصد کنید. همچنین می توانید مدت زمان ایستادن در طول روز، مقدار مسافت طی شده، زمان انجام فعالیت‌های ورزشی و در ‌‌نهایت تعداد قدم‌ها و کالری سوزانده شده را در تاریخچه تمرینات ورزشی خود مشاهده کنید.

طراحی اپل واچ 3

همانطور که گفتیم، طراحی این ساعت تغییرات چندانی را به خود ندیده است. در حالی که بیشتر سازندگان ساعت هوشمند به سراغ استفاده از نمایشگر گرد رفته اند؛ اما شرکت اپل از سال 2015 تا کنون، طراحی محصول خود را تغییر نداده است. با این وجود Apple Watch 3 را هنوز هم می توان یکی از زیباترین ساعت های هوشمند موجود در بازار دانست.

 

ضخامت دستگاه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما این افزایش چندان محسوس نخواهد بود. اپل واچ 3 قطعات سخت افزاری پیشرفته ای را در خود گنجانده است و مهندسی شرکت اپل در ساخت این محصول قابل ستایش می باشد. در نسخه سوم اپل واچ، آنتن مربوط به LTE در زیر نمایشگر فشرده سازی شده است. هرچند که این امر موجب افزایش ضخامت کلی دستگاه شده است، اما بر خلاف برخی ساعت های دیگر که آنتن آن ها در داخل بند قرار داده شده و باعث سفت شدن بند شده است، اپل واچ 3 درگیر این مشکل نمی باشد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی می توان به قرمز شدن رنگ دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ 3 (نسخه LTE) اشاراه کرد که مخالفان و دوست‌داران خاص خود را دارد.همانند سال های گذشته در کنار دکمه چرخان، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. این دکمه اکنون برای برنامه های دلخواه و برنامه های اخیرا استفاده شده هم کاربرد خواهد داشت. در سمت دیگر ساعت میکروفون و اسپیکر قرار دارد و همانند نسخه های گذشته، سنسور ضربان قلب سنج در قسمت پشت ساعت قرار دارد. همانند اپل واچ سری 2، نمایشگر نسخه جدید هم توسط شیشه ای محافظت می شود که اپل نام آن را Ion-X قرار داده است. تجربه استفاده از اپل واچ 2 نشان داده است که این شیشه از مقاومت قابل قبولی برخوردار است، بنابراین در این زمینه نگرانی خاصی برای اپل واچ 3 نیز وجود نخواهد داشت. همانند گذشته، اپل واچ جدید هم در دو نسخه با بند های 38 و 42 میلی متری عرضه شده است که در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود می باشد و بند های آن قابل تعویض است.

 

تمام نسخه های اپل واچ 3 تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و خوشبختانه این ساعت در آب شور هم مقاومت دارد. همانند نسخه گذشته، سری سوم اپل واچ هم از روش خاصی (Water lock) برای خارج کردن آب از داخل اسپیکر استفاده می کند.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

 

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

 

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

باتری اپل واچ 3

طول عمر باتری اپل واچ 3 مشابه سری دوم 18 ساعت اعلام شده است. در هنگام انجام کارهای معمولی همچون پاسخ دادن به پیام ها، مشاهده برخی اعلانات و کنترل برخی فعالیت‌های ورزشی، اپل واچ 3 حد اکثر می تواند تا 2 روز را دوام بیاورد و بیشتر از این مقدار ممکن نخواهد بود. اما هنگام استفاده از بلوتوث، LTE و GPS، عمر باتری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و به 4-5 ساعت کاهش می یابد. شارژ باتری این ساعت زمان قابل قبولی را می طلبد و در طول یک و نیم ساعت، تا 80 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن زمانی در حدود 2 ساعت را می‌طلبد.

نتیجه گیری

اگر از طرفداران سری های اپل واچ هستید و می خواهید نسخه بروز تری از این سری ساعت های هوشمند را داشته باشید ، بی شک می توانید به سراغ سری سوم از این ساعت هوشمند بروید . تا کنون نسخه LTE ساعت اپل واچ سری سوم ، بیشترین آمار فروش را داشته و بخاطر همین ویژگی پشتیبانی LTE باعث شده ، فروش این ساعت چند برابر شود. برای خرید اپل واچ کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 27 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

بر خلاف بسیاری دیگر از همکارانم، من تا کنون گوشی آیفون نداشته ام. با صرف نظر از این موضوع، آیفون های جدید اپل بسیار برای من وسوسه کننده هستند. دستگاه های اپل بسیار بی نظیر هستند. حتی برای آن دسته از کاربرانی که دیگر به پلتفرمی جز اندرید هم نگاه نمی اندازند، این دستگاه ها جذابیت خاص خود را دارند؛ چرا که خط مشی آینده رقابت بین دستگاه های اندرویدی و آیفون ها را نشان می دهد. چه دوست داشته باشیم و چه نه، تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی اغلب توجه بسیاری به ویژگی های جدید دستگاه های اپل دارند. درست همانند بریدگی صفحه نمایش اپل، که به سرعت در بسیاری از گوشی های جدید اندرویدی اعمال شد. اکنون نیز به همین دلیل بر آن شده ایم تا نگاه نزدیک تری به پرچمدار جدید اپل یعنی ایفون 11 پرو مکس بیاندازیم.

صفحه نمایش

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

 

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

 

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

 

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

اپل در نهایت لنز سوم را به دوربین اصلی خودش اضافه کرد. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند.

 

لنز اصلی که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد به f/1.8 مجهز شده و به تثبیت کننده اپتیکال تصاویر هم مجهز است در حالی که برایش فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها هم استفاده شده.

 

لنز دوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید و قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لنز نور بیشتری نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند و به f/2.0 مجهز شده و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند.

 

لنز سوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز اولترا واید است و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز از موهبت OIS محروم است.دوربین سلفی هم در آیفون‌های جدید بهبود داشته‌اند. لنز تایم آو فلایت برای تشخیص چهره، پرتره و Animoji ها به کار می‌رود. لنز اصلی دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به f/2.2 مجهز است. زمانی که گوشی را در حالت عمودی نگه می‌دارید آیفون شما زاویه دید 30 میلی‌متری و سلفی 7 مگاپیکسلی را بازسازی می‌کند و زمانی که آن را در حالت افقی بگیرید رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیدی کامل استفاده می‌شود. البته می‌توانید بین هر کدام از این حالت‌ها به صورت دستی سوییچ کنید.

 

لنزهای اصلی آیفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زمانی که بین آن‌ها جا به جا می‌شوید نقطه فوکوس به طور خودکار اصلاح می‌شود و تنظیمات نوردهی هم به همان صورت ذخیره می‌شود. این حالت هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری پاسخگو است.

 

در صفحه ویوفایندر دوربین این گوشی می‌توانید تمام زاویه‌ای که تحت پوشش لنزها است را مشاهده کنید و در نتیجه در همان حالت زنده ببینید که چه سوژه‌ای در تصویر شما قرار دارد و چه سوژه‌ای خارج از سوژه است.نایت مود گزینه‌ای است که به دوربین این گوشی هوشمند راه پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی می‌توانید عکس‌هایی روشن‌تر در نور کم تهیه کنید. آیکون مربوط به این ویژگی بالای صفحه به نمایش در می‌آید. زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید کنار این آیکون به شما مدت‌زمانی که برای عکاسی نایت مود و نوردهی به سوژه‌ها نیاز است را نمایش می‌دهد که امکان خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن زمان به صورت دستی وجود دارد. به طور معمول این عدد بین 1 تا 3 ثانیه است اما برخی مواقع بسته به نوری که در محیط وجود دارد این عدد تا 30 ثانیه هم می‌تواند زیاد شود. نایت مود برای عکاسی با لنز اولترا واید وجود ندارد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

 

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

 

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

محمد سامان بازدید : 26 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

بعد از شکست اپل با آیفون 5c در سال 2013 که اولین قدم آن ها برای تولید آیفون با قیمت پایین تر بود، تا سال گذشته یعنی 2018، این کمپانی علاقه ای به تولید گوشی هوشمند با قیمت متعادل تر نشان نداده بود. اما سال گذشته با تولید iPhone XR (بررسی) به عنوان نسخه ارزان تر iPhone Xs با نمایشگر و دوربین ضعیف تر، توانست موفقیت بزرگی در این زمینه به دست بیاورد؛ به طوری که iPhone XR نه تنها از بین 3 آیفون معرفی شده به پر فروش ترین آن ها تبدیل شد، بلکه به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های دنیا در روز های اخیر نیز شناخته می شود. از این رو اپل امسال هم روند مشابهی در پیش گرفته و در کنار دو آیفون قدرتمند یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، نسخه بهبود یافته iPhone XR را با نام آیفون 11 معرفی کرد.

 

ایفون 11 در مقایسه با نسل قبلی، به دوربین قدرتمند تری مجهز شده و تراشه آن نیز پیشرفته تر می باشد. همچنین این گوشی در زمینه باتری بهبود هایی به خود دیده و به گفته اپل، مقاومت بدنه آن بهتر شده است و مهمتر از تمامی این موارد، قیمت این محصول می باشد که در مقایسه با نسل قبلی، 50 دلار کمتر شده است. از این رو انتظار می رود تا موفقیت های iPhone XR برای iPhone 11 نیز تکرار شود و احتمالا این گوشی اولین گزینه ای خواهد بود که طرفداران آیفون به سمت آن می روند.

نمایشگر گوشی ایفون 11

 همانطور که تا به ایجاد بررسی مشخص شد، آیفون 11 اپل از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا مشابه با همان آیفون XR است. نکته جالب اینجاست که صفحه نمایش این گوشی هم دقیقا همان صفحه نمایشی است که در آیفون XR بکار رفته و دستگاه از این نظر هم هیچ تغییری را شامل نمی‌شود. صفحه نمایش گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 6.1 اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1792 در 828 پیکسلی بوده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود و حاشیه های نمایشگر گوشی نسبتا باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش iPhone 11 با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم حتما با گلس محافظ ال سی دی از صفحه نمایش گوشی محافظت به عمل آورید.

صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی iPhone 11 از تکنولوژی هایی مثل True-Tone، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی به عمل می‌آورد که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شوید و فقط در همین اندازه می‌گوییم که تکنولوژی های نام برده شده منجر به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه گوشی، شادابی بیشتر رنگ ها و نقاط سیاه و سفید و همچنین دقت بیشتر تاچ می‌شوند. در بررسی آیفون 11 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه واقعا کیفیت عالی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود بسیار زیبا، شادابی و شارپ خواهد بود. شادابی رنگ ها به وضوح با نگاه کردن به محتوای صفحه قابل درک است و شارپنس بسیار عالی توسط آن ارائه می‌شود.

 

صفحه نمایش گوشی iPhone 11 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد. طبق آمار نمایشگر IPS LCD این گوشی می‌تواند به ماکسیمم روشنایی در حدود 625 نیت دست پیدا کند. این مقدار روشنایی سبب می‌شود که حتی در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور مستقیم هم بتوانید با تنظیم روشنایی نمایشگر (Brightness) بر روی 80 درصد به راحتی از آن استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش را ببینید. به صورت کلی از این بخش نقد و بررسی آیفون 11 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است و یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

دوربین

طی چند سال گذشته، اپل پیشرفت چشمگیری در کیفیت دوربین داشته است اما بسیاری از سازندگان تلفن‌های دیگر مانند سامسونگ، هواوی و گوگل نیز چنین بوده‌اند. رقابت در بین دوربین چیزی است که بسیاری از برندها در آن شریک هستند. دوربین‌های آیفون 11 یکی از بهترین‌ها برای عکسبرداری و فیلمبرداری است. آیفون 11 می‌تواند بین یک لنز اصلی با لنز زاویه Ultrawide جابجا شود. آیفون 11 پرو می‌تواند همین کار را انجام دهد، اما همچنین یک دوربین تله فوتو برای نزدیک‌تر شدن به سوژه عکاسی را نیز ارائه می‌دهد.

آیفون 11 مجهز به یک دوربین جدید با زاویه فوق العاده پرسرعت، حالت شب برای عکاسی کم نور، پردازش Deep Fusion برای عکس‌های بهتر در فضای داخلی، فوکوس خودکار سریع‌تر و کلی تصاویر واضح‌تر با تولید دقیق‌تر رنگ است. برای بررسی دقیق‌تر تفاوت‌های دوربین بین آیفون امسال و سال گذشته باید بگوییم که لنز Ultrawide تغییر چشمگیری در چشم‌انداز ارائه می‌دهد که می‌تواند از لحاظ بصری تصاویر بی‌نظیری تولید کند.

باتری گوشی ایفون 11

شارژدهی باتری آیفون ۱۱ بسیار خوب است. با استفاده ی معمولی، این گوشی در پایان روز ۳۰ درصد شارژ خواهد داشت. استفاده معمولی من از این گوشی شامل وبگردی، پخش فیلم و موسیقی، فضای مجازی و کمی بازی میشود. باتری این گوشی نسبت به نسل قبل بهبود داشته است اما این بهبود چندان چشمگیر نیست.

 

فرآیند شارژ این گوشی با شارژر ۵ واتی که درون جعبه گوشی است بسیار آرام صورت می‌پذیرد. شارژ کامل این گوشی (از صفر تا صد) سه ساعت و نیم طول می‌کشد که بسیار ناامید کننده است. برای شارژ سریع تر باید شارژ ۱۸ واتی اپل را به قیمت ۲۹ دلار خریداری کنید.

سخن پایانی

آیفون 11 در مقایسه با دیگر آیفون‌ها گوشی ارزان‌تری است اما ارزان نیست. قیمت گوشی اپل به اندازه ارزش بسیاری از دستگاه‌های پرچمدار اندرویدی است اما در دنیای محصولات اپل، باید آن را بهترین موبایل مقرون به صرفه بدانیم.

 

اولین اقدام اپل برای جذب مشتری این بود که تمامی موارد بی‌معنی مربوط به محصولاتش را حذف کند به همین دلیل دیگر از حروف انگلیسی یا یونانی برای نام‌گذاری آیفون‌ها بهره نبرده و حالا باید آن را فقط آیفون 11 بنامیم نه چیز دیگر. با این اوصاف، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که ارزان‌ترین آیفون امسال نمونه‌ای کوچک شده از پرچمداران کمپانی آمریکایی در سال 2019 می‌باشد.

محمد سامان بازدید : 23 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

آیفون X یکی از بهترین و منحصر به فردترین آیفون‌های شرکت اپل محسوب می‌شود که زیبایی خاصی در طراحی آن نهفته بوده و سخت افزاری قدرتمندی در آن مورد استفاده قرار داده شده است. ظاهر زیبا، دوربین بی‌نظیر، صفحه نمایش عالی و پردازنده فوق‌العاده بخشی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مثبت این گوشی هوشمند هستند. در ادامه به بررسی گوشی ایفون x خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت ایفون x کلیک کنید.

طراحی گوشی ایفون x

یک طراحی و ظاهر متفاوت دقیقاً همان‌چیزی بود که کاربران اپلی منتظرش بودند. این شرکت چهار سال متوالی از طراحی آیفون 6 با کمترین تغییر استفاده کرد و در زمانی که اکثر رقبا به گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه باریک رو آورده بودند طراحی آیفون 8 قدیمی و منسوخ به نظر می‌رسید. حالا اپل از یک طراحی بدون حاشیه اما متفاوت از رقبا استفاده کرده که مزایای و معایب خودش را دارد. آیفون 10 از نظر اندازه تنها کمی از آیفون 8 بزرگ‌تر است اما صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر را در خود جای داده است.

به‌جای این‌که مثل سامسونگ، ال‌جی و هواوی حاشیه‌های ضروری صفحه‌نمایش در بالا و پایین آن قرار بگیرد و یا مثل اسنشال فون و می میکس شیائومی حاشیه‌ها به پایین صفحه رانده شوند اپل یک حاشیه باریک با ضخامت ثابت را به شکل یکنواخت در اطراف صفحه‌نمایش قرار داده است.

 

به این ترتیب با این‌که از نظر نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آیفون 10 پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد اما در نگاه اول گوشی بی‌حاشیه‌تر از رقبا به نظر می‌رسد؛ البته اگر بریدگی بالای صفحه را در نظر نگیریم.

 

با حذف حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی اپل مجبور شد تا یک روش جایگزین ایمن برای آن پیدا کند و برای ایمن‌سازی تشخیص چهره نیز مجبور به استفاده از سنسورهای فروسرخ و تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی شد. به همین دلیل این بریدگی حالا بلندگوی مکالمات، دوربین سلفی و سنسورهای را در خود جای داده و اپل ترجیح داده سمت چپ و راست آن‌ها را به ادامه صفحه‌نمایش اختصاص دهد.شکی نیست که آیفون 10 از جلو یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند است. حتی قاب استیل بدنه که به نظر جنسی شبیه به قاب فلزی آیفون 3GS یا آی‌پادها دارد با انعکاس نور جذابیت خاصی به آیفون 10 داده است. این قاب البته پس از مدتی درست مثل همان محصولات از خش‌های ریز پر می‌شود؛ هرچند که این خش‌ها در نسخه خاکستری کمتر قابل مشاهده است.

پشت گوشی درست مثل آیفون 8 شیشه‌ای طراحی شده تا نه‌تنها نسبت به نسل پیشین متفاوت باشد بلکه امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم کند. اما خریداران آیفون 10 برای این‌که به همه بفهمانند جدیدترین آیفون اپل را با قیمت گزافی خریداری کرده‌اند انتظار تغییرات بیشتری نسبت به آیفون 8 را دارند.

 

شاید به همین دلیل اپل دوربین دوگانه را این‌بار عمودی طراحی کرده است. این ماژول دوربین برآمدگی بیشتری هم دارد و شاید بزرگترین نقطه ضعف طراحی گوشی باشد. این در حالیست که سامسونگ در گلکسی نوت 8 به کلی برآمدگی دوربین را حذف کرده و این برآمدگی در میت 10، ال‌جی V30 یا سایر رقبا نیز بسیار کمتر و قابل چشم‌پوشی است.آیفون 10 همچنین حالا با بدنه شیشه‌ای خود 174 گرم وزن دارد که نسبت به گلکسی اس 8 با وزن 155 گرم و ال‌جی وی 30 با وزن 158 گرم و صفحه‌نمایش هم‌اندازه و یا بزرگ‌تر بسیار سنگین‌تر است. این وزن بیشتر البته باعث شده تا حس کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجهید (که البته هستید) اما همچنین این احساس خطر را ایجاد می‌کند که در صورت افتادن گوشی خسارت قابل توجهی به آن وارد خواهد آمد.

با حذف دکمه هوم حالا دکمه پاور وظیفه احضار سیری را برعهده دارد و به همین دلیل اندازه‌ای دوبرابر بزرگتر دارد. دکمه‌های تنظیم صدا و بی‌صدا کردن اما کماکان بدون تغییر در سر جای خود هستند.

نمایشگر

روشنایی و شادابی تصویر نمایشگر آیفون X عالی است و نمایشگر آن از تکنولوژی لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند، اما سبک طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش آن هیچ نوآوری را در بر ندارد!

 

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نقد و بررسی آیفون X اپل یا هر گوشی دیگری باید به آن توجه شود، مسئله صفحه نمایش و کیفیت آن است. اپل برای تامین صفحه نمایش آیفون X با رقیب دیرینه‌اش یعنی سامسونگ همکاری کرده و برای اولین بار آیفونی را با نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) روانه بازار کرده است. صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X اپل ۵.۸ اینچی است و وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل را ارائه می‌کند. این امر سبب شده تا نمایشگر گوشی تراکم پیکسلی در حدود ۴۵۸ پیکسل داشته باشد که تقریبا مقدار متوسطی در بین گوشی های پرچمدار محسوب می‌شود. پس از نظر اعداد و ارقام وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آیفون X اپل در مقایسه با پرچمداران اندرویدی مثل گلکسی S9 سامسونگ خیلی عالی نیست.

 

اما بررسی ها نشان داده که صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X در عمل کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. اصلی ترین نقطه قوت نمایشگر این گوشی مربوط به توانایی عالی آن در تولید روشنایی می‌شود. حداکثر روشنایی که توسط صفحه نمایش آیفون X تولید شده چیزی در حدود ۶۴۰ نیت بوده است که مقداری بسیار عالی محسوب می‌شود. توانایی نمایشگر آیفون X در تولید روشنایی زیاد سبب می‌گردد تا کاربر به راحتی بتواند گوشی را در محیط های خارجی و زیر تابش نور مستقیم آفتاب مورد استفاده قرار دهد. از دیگر نقاط قوت نمایشگر آیفون X باید به شادابی تصویر عالی و تفکیک‌پذیری بسیار مطلوب رنگ ها در آن اشاره کنیم که حس و حال خوبی را به بیننده منتقل می‌کند.

 

علاوه بر بحث شادابی رنگ و روشنایی نمایشگر باید به ویژگی های دیگری هم اشاره شود که صفحه نمایش آیفون X اپل از آن ها بهره می‌برد. گذشته از تکنولوژی‌ها و استانداردهایی همچون دالبی‌ ویژان (Dolby Vision)، گستره رنگی بالا (Wide Color Gamut) و ترو تون دیسپلی (True-tone Display) که منجر به بهبود کیفیت نمایش تصاویر می‌شوند، صفحه نمایش آیفون X اپل از قابلیت لمس سه بعدی (۳D Touch) هم پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی منحصر به فرد و ابداع شده توسط شرکت اپل است. به موجب این ویژگی مقدار فشاری که کاربر روی نمایشگر گوشی اعمال می‌کند در عکس‌العملی که گوشی ارائه می‌دهد موثر خواهد بود. پشتیبانی از این ویژگی که گاها بسیار کاربردی است، یکی از نقاط قوت گوشی مذکور محسوب می‌شود که باید در نقد و بررسی آیفون X اپل به آن اشاره می‌شد.

 

نکته بعدی که باید در مورد صفحه نمایش آیفون X اپل به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی نمایشگر این گوشی می‌شود. صفحه نمایش گوشی مورد نظر کاملا بدون حاشیه طراحی شده و تقریبا ۸۲.۹ درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. این سبک طراحی منجر شده تا صفحه نمایش آیفون X در بین آیفون های اپل منحصر به فرد به نظر برسد، اما واقعیت این است که شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی از مدت ها قبل گوشی های خود را به نمایشگرهای بدون حاشیه مجهز می‌کردند و اپل با بکارگیری این سبک از صفحه نمایش در آیفون X به نوعی کپی‌برداری از کمپانی های سازنده گوشی های اندرویدی داشته و نوآوری خاصی را ارائه نکرده است. ضمنا اپل روی نمایشگر آیفون X را با شیشه ضد خش و لایه ضد چربی پوشانده است.

دوربین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بررسی آیفون X اپل باید مورد ارزیابی قرار گیرد مربوط به دوربین این گوشی می‌شود. دوربین اصلی آیفون X از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از دیافراگم F/2.8 و F/2.4 بهره می‌برند. دوربین اصلی گوشی از قابلیت OIS (لرزشگیر اپتیکال) پشتیبانی می‌کند و ضبط ویدئوهای 4k با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه را هم امکانپذیر کرده است. حالت های عکسبرداری همچون پانوراما، HDR و پرتره هم توسط دوربین اصلی آیفون X اپل پشتیبانی می‌شوند. اما گذشته از این ارقام و اطلاعات باید ببینیم که دوربین اصلی گوشی در عمل چه کیفیتی را ارائه می‌کند.

طبق بررسی ها مشخص شده که دوربین اصلی و دوگانه آیفون X در حال حاضر یکی از با کیفیت ترین و برترین دوربین های بکار رفته در گوشی های موبایل است. اپل مثل همیشه اقتدار خود در طراحی دوربین آیفون ها را با گوشی مذکور ثابت کرده است. تصاویری که با دوربین اصلی آیفون X ثبت می‌شوند، بسیار زیبا، دقیق، شاداب و با کیفیت خواهند بود. همچنین چراغ فلش LED چهارگانه گوشی هم کمک می‌کند تا عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی در محیط های تاریک با کیفیت بیشتری قابل انجام باشد.

در سمت مقابل دوربین سلفی آیفون X از یک سنسور 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی در عمل به واقع فراتر از 7 مگاپیکسل به نظر می‌رسد و پشتیبانی آن از حالت عکسبرداری پرتره همه چیز را جالب تر خواهد کرد! دوربین سلفی آیفون X در حال حاضر تنها دوربین سلفی است که در آیفون های این شرکت قابلیت ضبط عکس در حالت پرتره را ارائه می‌کند. بنابراین به طور کلی اگر به عکسبرداری با گوشی علاقه دارید و می‌خواهید گوشی شما از این نظر بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد، شک نکنید آیفون X به خوبی پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود.

باتری و صدای گوشی ایفون x

باتری به کار رفته در آیفون 10 دارای ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعت است. دیدن این عدد و مقایسه آن با گوشی هایی مانند نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس از سامسونگ و میت 10 از هواوی در نگاه اول هشدار دهنده طول عمر بسیار پایین باتری پرچم دار اپل است. اما حقیقت کاملا به شکلی متفاوت ظاهر می شود. این گوشی بدون شک بیشتر از یک روز همراه شما خواهد بود. هماهنگی بی نظیر نرم افزار بسیار بهینه و سخت افزار قدرتمند اپل در آیفون 10 باعث شده بتوانید به راحتی و بدون نگرانی از پایان یافتن باتری پیش از تکام شدن روز کاری آن را با خود همراه داشته باشید. حتی در تست های انجام شده طول عمر باتری این دستگاه از نوت 8 که شاید بزرگترین رقیب آیفون 10 به حساب آید به مراتب بیشتر است و باید کار مهندسین اپل در افزایش بهره وری باتری را تحسین کرد. شارژ کردن کامل این دستگاه از صفر تا 100 هم تقریبا به سه ساعت زمان نیاز دارد که با وجود ظرفیت پایین تر، به مراتب طولانی تر از رقبای دیگر است.  

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 10 نیز شفاف، بلند و واضح است. البته نمی توان گفت این گوشی بهترین اسپیکرهای بازار را در اختیار دارد اما بدون شک عملکرد بلندگوها فراتر از انتظارات کاربران است. با این حال نبودن پورت 3.5 میلیمتری سنتی است که اولین بار توسط خود اپل بنیان نهاده شد و در مدل X نیز تکرار شده. همانند آیفون 8 پلاس در بسته بندی این گوشی هم یک تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری قرار داده شده تا بتوانید از هدفون های دیگر خود استفاده کنید.

سخن پایانی

آیفون X گوشی عالی است اما قیمت نجومی دارد و این امر ارزش خرید آن را به حداقل می‌رساند.

آخرین مسئله‌ای که باید در نقد و بررسی آیفون X اپل به آن پرداخته شود مسئله قیمت و ارزش خرید است. نسخه پایه آیفون X اپل که از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود ۸.۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد! این قیمت نجومی شاید از حد تصور خیلی از ما هم بیشتر باشد، اما در هر حال قیمتی است که آیفون X اپل در بازار کشورمان دارد. بدون تردید قیمت گزاف این گوشی یکی از اصلی ترین نقاط منفی آن محسوب می‌شود و منجر می‌گردد تا ارزش خرید آن کاهش یابد.

محمد سامان بازدید : 29 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

شرکت اپل هر سال در ماه سپتامبر با محصولات جدیدی طرفداران خود را متعجب می سازد. در برنامه امسال، اپل در کنار معرفی آیفون ۱۰۰۰ دلاری خود، از نسل جدید اپل واچ تحت عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) رونمایی به عمل آورد که می توان آن را ارتقایی بزرگ به شمار آورد. این نسل با عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) معرفی شد و یکی از ویژگی های بزرگ آن قابلیت تماس بدون نیاز به آیفون است. پیشتر اپل واچ چنین قابلیتی نداشته و خوشبختانه اپل در نسل جدید آن را به کار گرفته است. در این مطلب می خواهیم با نگاهی دقیق به Apple Watch 3 (اپل واچ ۳)، بررسی کنیم که چه بهبود هایی در هر بخش حاصل شده، و آیا ارزش ارتقا از سری ۲ به سری ۳ وجود دارد؟ اگر قصد خرید اپل واچ 3 را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی اپل واچ سری 3

همانطور که گفتیم، طراحی این ساعت تغییرات چندانی را به خود ندیده است. در حالی که بیشتر سازندگان ساعت هوشمند به سراغ استفاده از نمایشگر گرد رفته اند؛ اما شرکت اپل از سال 2015 تا کنون، طراحی محصول خود را تغییر نداده است. با این وجود Apple Watch 3 را هنوز هم می توان یکی از زیباترین ساعت های هوشمند موجود در بازار دانست.

 

ضخامت دستگاه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما این افزایش چندان محسوس نخواهد بود. اپل واچ 3 قطعات سخت افزاری پیشرفته ای را در خود گنجانده است و مهندسی شرکت اپل در ساخت این محصول قابل ستایش می باشد. در نسخه سوم اپل واچ، آنتن مربوط به LTE در زیر نمایشگر فشرده سازی شده است. هرچند که این امر موجب افزایش ضخامت کلی دستگاه شده است، اما بر خلاف برخی ساعت های دیگر که آنتن آن ها در داخل بند قرار داده شده و باعث سفت شدن بند شده است، اپل واچ 3 درگیر این مشکل نمی باشد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی می توان به قرمز شدن رنگ دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ 3 (نسخه LTE) اشاراه کرد که مخالفان و دوست‌داران خاص خود را دارد.همانند سال های گذشته در کنار دکمه چرخان، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. این دکمه اکنون برای برنامه های دلخواه و برنامه های اخیرا استفاده شده هم کاربرد خواهد داشت. در سمت دیگر ساعت میکروفون و اسپیکر قرار دارد و همانند نسخه های گذشته، سنسور ضربان قلب سنج در قسمت پشت ساعت قرار دارد. همانند اپل واچ سری 2، نمایشگر نسخه جدید هم توسط شیشه ای محافظت می شود که اپل نام آن را Ion-X قرار داده است. تجربه استفاده از اپل واچ 2 نشان داده است که این شیشه از مقاومت قابل قبولی برخوردار است، بنابراین در این زمینه نگرانی خاصی برای اپل واچ 3 نیز وجود نخواهد داشت. همانند گذشته، اپل واچ جدید هم در دو نسخه با بند های 38 و 42 میلی متری عرضه شده است که در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود می باشد و بند های آن قابل تعویض است.

 

تمام نسخه های اپل واچ 3 تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و خوشبختانه این ساعت در آب شور هم مقاومت دارد. همانند نسخه گذشته، سری سوم اپل واچ هم از روش خاصی (Water lock) برای خارج کردن آب از داخل اسپیکر استفاده می کند.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

 

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

 

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

باتری اپل واچ سری 3

قبل از عرضه نسل سوم اپل واچ، یکی از بزرگ ترین انتقادهایی که به این ساعت وارد می شد، طول عمر پایین باتری بود که خوشبختانه در مدل جدید، این نقص تاحدودی برطرف شده است. البته میزان نگهداری شارژ توسط دستگاه، به نحوه استفاده کاربر از ساعت بستگی دارد و اگر از تمامی قابلیت ها و ویژگی های این ساعت استفاده شود، به طور حتم، شارژ باتری در زمان کمتری به اتمام خواهد رسید. خوشبختانه اپل، تغییراتی را در نحوه جابجایی میان حالت های بلوتوث، وای فای و سلولار ایجاد کرده که طول عمر باتری بیشتری را برای این ساعت به ارمغان خواهد آورد.

جمع بندی

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را نسبت به سری ۲ ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.

 

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از ۲۲ سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت. برای تهیه ساعت اپل از یک سایت معتبر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 24 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

iPhone XS مدلی از iPhone X با چند ارتقای جزئی می باشد. اپل تغییرات عمده ای را در آیفون X به وجود نیاورده است، در حالی که آیفون XS هر آنچه که یک اسمارت فون امروزی نیاز دارد را با خود به همراه آورده است. مدل طلایی آیفون XS شگفت انگیز و بسیار زیبا است، حجم صدای اسپیکرهای آن بالا می باشد و نمایشگر آن هنوز هم یکی از بهترین های بازار است، اما با این حال هم چنان شباهت بسیاری با مدل پارسال خود دارد. در ادامه با بررسی آیفون XS اپل با ما همراه باشید. برای کسب اطلاع از قیمت ایفون xs کلیک کنید.

طراحی گوشی iphone xs

اگر آیفون X را مشاهده کنید، تفاوتی را با iPhone XS متوجه خواهید شد. در هر دو محصول، هیچ قاب آلومینیومی و به جای آن یک نوع فولاد ضد زنگ به کار رفته است. صفحه نمایش به طور تقریبی به طور کامل قسمت جلویی گوشی را پوشش داده است و پشت گوشی یک قاب از جنس شیشه ای است که با پروسه استفاده از شارژ بی سیم را تسهیل می کند. از آنجا که قاب این دستگاه از شیشه ساخته شده است، اثر انگشت و وجود لکه نیز اجتناب ناپذیر است. البته، اپل از یک پوشش مقاوم در برابر چربی در دستگاه استفاده کرد، از برخی از نقاط در تلفن جلوگیری کرد، اما هنوز اثر انگشت خود را بر روی گوشی نشان می‌دهد. این فقط برای کسانی است که مزاحم کاربران هستند که بسیار غیر قابل اطمینان هستند که می‌خواهند از تلفن بدون چارچوب محافظتی استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های مهم تلفن همراه آیفون XS ، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، و این دستگاه ضد آب با رقبا مانند سامسونگ گلکسی S9 و Sony Xperia XZ3 است. هنگامی که اپل جک 3.5 میلیمتری صدا را از آیفون 10 حذف کرد، بسیاری از کاربران با پاسخ منفی مواجه شدند، اما برای شرکت های تلفن همراه دیگر وقت زیادی نگرفتند و با حذف سوکت، گوشی های نازک تر و زیباتر را راه انداختند. . البته، اگر شما از دانگل لایتینگ اپل راضی نیستید، خوشحال خواهید بود که ایرپاد های بی سیم در آیفون 10S لذت خواهید برد.

 

فناوری Face ID سریع تر از آیفون 10 است، اما این به دلیل سخت افزار جدید و ویژگی‌های نرم افزاری با سرعت بالا برای سنسور تشخیص چهره جدید نیست. در فناوری تشخیص چهره اپل، دوربین و فرستنده مادون قرمز در بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرند؛ زمانی که آی فون می‌خواهد چهره شما را تشخیص دهد، یک فرستنده نوری نامرئی برای شما ارسال می‌کند. دوربین مادون قرمز این نور را تشخیص می‌دهد و مطابق با الگوی قبلی که توسط چهره شما گرفته شده است، و اگر آن یکی باشد، گوشی را باز می‌کند. اپل ادعا می‌کند که با استفاده از سی هزار نقطه، که هیچ کسی و به هیچ وجه قادر به دور زدن آن نیست، برای نجات الگوی چهره ذخیره شود. با استفاده از ماسک ها، عکس ها یا موارد مشابه نمی‌توانید اطلاعات خود را به خطر بیاندازید؛ حال اگر شما یک برادر یا خواهر دوقلویی داشته باشید، هنوز هم باید درباره امنیت اطلاعات احساس نگرانی کنید.

 

کار سنسور چهره در همه شرایط، حتی زمانی که شما در رختخواب می‌باشید، و یا وقتی یک عینک آفتابی بر چشم دارید، یا زمانی که شما آرایش خود را تغییر می‌دهید، ریش دارید یا صورت خود را اصلاح کردید، و یا در هنگام استفاده از یک کلاه یا حتی اگر در تاریکی باشید. شما ممکن است فکر کنید که استفاده از این قابلیت آسانتر از اثر انگشت است، ولی استفاده از این قابلیت دارای دردسر کمتری نسبت به اثر انگشت است و فقط لازم است که به این قابلیت عادت کنید، که این اتفاق با استفاده بیشتر از آیفون 10S در روز‌های اولیه استفاده از گوشی قطعاً رخ می‌دهد. فقط با یک نگاه به آیفون 10S، می‌توانید قفل گوشی را باز کنید، همچنین از فروشگاه اپل یا Apple Pay، یا خرید از Apple Store، برنامه و بازی بخرید، گذرواژه های خود را در یک سفر، و یا حتی برنامه های کاربردی که نیاز به اثر انگشت خود را دارند، حال می توانید به استفاده از چهره آن ها را باز کنید و استفاده کنید.

صفحه نمایش

نمایشگر ۵٫۸ اینچی این گوشی با آیفون X یکسان است. البته آیفون XS کوچک ترین مدل تولید شده آیفون در سال ۲۰۱۸ است.بدنه آیفون XS تنها کمی از آیفون ۶، ۷ و ۸ بزرگ تر است. اندازه آیفون XS برای گرفتن در دست، تصویربرداری و تماشای فیلم فوق العاده است.

نمایشگر OLED این گوشی ظاهر آن را بسیار زیبا کرده است. این نمایشگر فوق العاده نمایی زیبا از رنگ مشکی بدنه گوشی را نشان می دهد.

 

رزولوشن آیفون XS چیزی در ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است. (معادل ۴۵۸ پیکسل در اینچ).

 

این نمایشگر برای تماشای فیلم فوق العاده است و رنگ ها را با شفافیت هرچه تمام تر نشان می دهد. جزییات تصاویر در این صفحه نمایش فوق العاده است. این کیفیت بالا مدیون حضور تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision است.

 

در بررسی صفحه نمایش آیفون XS از تمام زوایا به مشکل برنخوردیم. این صفحه نمایش به قدری عالی است که در محیط بیرون و نور آفتاب نیز جزییات تصاویر روی صفحه را به خوبی نشان می دهد.

 

اپل همچنین در این مدل اسپیکرها را بهبود بخشیده است و کیفیت صدا را بالاتر برده است به حدی که می توان از صدای موسیقی در فضای باز نیز لذت برد.

دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که دو گوشی آیفون XS و XS Max به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند مربوط به دوربین دوگانه ارتقا یافته می‌شود. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همانند آیفون ایکس در بخش پایینی فریم دوربین‌ها قرار گرفته است. در اغلب موارد، شما می‌توانید با دوربین 12 مگاپیسکلی جدید تصاویری با زاویه‌ی دید گسترده ثبت کنید و پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

 

این سنسور زاویه دید گسترده از لحاظ فیزیکی مقداری بزرگ‌تر شده که به همین سبب سایز پیکسل‌های نوری نیز افزایش یافته است ( 1.4 میکرو در برابر 1.22 میکرو در آیفون X). اما به هر حال دوربین اصلی گوشی آیفون Xs در جذب نور بسیار خوب عمل می‌کند و ما توانستیم تصاویر بسیار زیبایی را در شب با آن ثبت کنیم و از آنجا که این سنسور پیکسل‌های فوکوس بیشتری را در اختیار دارد، امر تشخیص اشیا و فوکوس بر روی آن‌ها در گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max  سریع‌تر صورت می‌پذیرد.این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

 

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  نمی‌گذارد.

باتری گوشی iphone xs

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

 

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

جمع بندی

مدل ۶۴ گیگ آیفون XS چیزی در حدود ۹۹۹ دلار و مدل ۵۱۲ گیگ آن نیز ۱۳۴۹ دلار خواهد بود.این گوشی را از فروشنده های گوناگونی در دنیا می توان خرید. در اپل استورها نیز موجود است.

درست است که آیفون XS گزینه ای بسیار خوب برای خرید و بهره بردن از امکانات بالای آن است اما به دلیل قیمت و صفحه نمایش ممکن است دلخواه عده ای نباشد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 1,006
  • بازدید سال : 6,609
  • بازدید کلی : 20,009