loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 23 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

iPhone XS مدلی از iPhone X با چند ارتقای جزئی می باشد. اپل تغییرات عمده ای را در آیفون X به وجود نیاورده است، در حالی که آیفون XS هر آنچه که یک اسمارت فون امروزی نیاز دارد را با خود به همراه آورده است. مدل طلایی آیفون XS شگفت انگیز و بسیار زیبا است، حجم صدای اسپیکرهای آن بالا می باشد و نمایشگر آن هنوز هم یکی از بهترین های بازار است، اما با این حال هم چنان شباهت بسیاری با مدل پارسال خود دارد. در ادامه با بررسی آیفون XS اپل با ما همراه باشید. برای کسب اطلاع از قیمت ایفون xs کلیک کنید.

طراحی گوشی iphone xs

اگر آیفون X را مشاهده کنید، تفاوتی را با iPhone XS متوجه خواهید شد. در هر دو محصول، هیچ قاب آلومینیومی و به جای آن یک نوع فولاد ضد زنگ به کار رفته است. صفحه نمایش به طور تقریبی به طور کامل قسمت جلویی گوشی را پوشش داده است و پشت گوشی یک قاب از جنس شیشه ای است که با پروسه استفاده از شارژ بی سیم را تسهیل می کند. از آنجا که قاب این دستگاه از شیشه ساخته شده است، اثر انگشت و وجود لکه نیز اجتناب ناپذیر است. البته، اپل از یک پوشش مقاوم در برابر چربی در دستگاه استفاده کرد، از برخی از نقاط در تلفن جلوگیری کرد، اما هنوز اثر انگشت خود را بر روی گوشی نشان می‌دهد. این فقط برای کسانی است که مزاحم کاربران هستند که بسیار غیر قابل اطمینان هستند که می‌خواهند از تلفن بدون چارچوب محافظتی استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های مهم تلفن همراه آیفون XS ، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، و این دستگاه ضد آب با رقبا مانند سامسونگ گلکسی S9 و Sony Xperia XZ3 است. هنگامی که اپل جک 3.5 میلیمتری صدا را از آیفون 10 حذف کرد، بسیاری از کاربران با پاسخ منفی مواجه شدند، اما برای شرکت های تلفن همراه دیگر وقت زیادی نگرفتند و با حذف سوکت، گوشی های نازک تر و زیباتر را راه انداختند. . البته، اگر شما از دانگل لایتینگ اپل راضی نیستید، خوشحال خواهید بود که ایرپاد های بی سیم در آیفون 10S لذت خواهید برد.

 

فناوری Face ID سریع تر از آیفون 10 است، اما این به دلیل سخت افزار جدید و ویژگی‌های نرم افزاری با سرعت بالا برای سنسور تشخیص چهره جدید نیست. در فناوری تشخیص چهره اپل، دوربین و فرستنده مادون قرمز در بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرند؛ زمانی که آی فون می‌خواهد چهره شما را تشخیص دهد، یک فرستنده نوری نامرئی برای شما ارسال می‌کند. دوربین مادون قرمز این نور را تشخیص می‌دهد و مطابق با الگوی قبلی که توسط چهره شما گرفته شده است، و اگر آن یکی باشد، گوشی را باز می‌کند. اپل ادعا می‌کند که با استفاده از سی هزار نقطه، که هیچ کسی و به هیچ وجه قادر به دور زدن آن نیست، برای نجات الگوی چهره ذخیره شود. با استفاده از ماسک ها، عکس ها یا موارد مشابه نمی‌توانید اطلاعات خود را به خطر بیاندازید؛ حال اگر شما یک برادر یا خواهر دوقلویی داشته باشید، هنوز هم باید درباره امنیت اطلاعات احساس نگرانی کنید.

 

کار سنسور چهره در همه شرایط، حتی زمانی که شما در رختخواب می‌باشید، و یا وقتی یک عینک آفتابی بر چشم دارید، یا زمانی که شما آرایش خود را تغییر می‌دهید، ریش دارید یا صورت خود را اصلاح کردید، و یا در هنگام استفاده از یک کلاه یا حتی اگر در تاریکی باشید. شما ممکن است فکر کنید که استفاده از این قابلیت آسانتر از اثر انگشت است، ولی استفاده از این قابلیت دارای دردسر کمتری نسبت به اثر انگشت است و فقط لازم است که به این قابلیت عادت کنید، که این اتفاق با استفاده بیشتر از آیفون 10S در روز‌های اولیه استفاده از گوشی قطعاً رخ می‌دهد. فقط با یک نگاه به آیفون 10S، می‌توانید قفل گوشی را باز کنید، همچنین از فروشگاه اپل یا Apple Pay، یا خرید از Apple Store، برنامه و بازی بخرید، گذرواژه های خود را در یک سفر، و یا حتی برنامه های کاربردی که نیاز به اثر انگشت خود را دارند، حال می توانید به استفاده از چهره آن ها را باز کنید و استفاده کنید.

صفحه نمایش

نمایشگر ۵٫۸ اینچی این گوشی با آیفون X یکسان است. البته آیفون XS کوچک ترین مدل تولید شده آیفون در سال ۲۰۱۸ است.بدنه آیفون XS تنها کمی از آیفون ۶، ۷ و ۸ بزرگ تر است. اندازه آیفون XS برای گرفتن در دست، تصویربرداری و تماشای فیلم فوق العاده است.

نمایشگر OLED این گوشی ظاهر آن را بسیار زیبا کرده است. این نمایشگر فوق العاده نمایی زیبا از رنگ مشکی بدنه گوشی را نشان می دهد.

 

رزولوشن آیفون XS چیزی در ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است. (معادل ۴۵۸ پیکسل در اینچ).

 

این نمایشگر برای تماشای فیلم فوق العاده است و رنگ ها را با شفافیت هرچه تمام تر نشان می دهد. جزییات تصاویر در این صفحه نمایش فوق العاده است. این کیفیت بالا مدیون حضور تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision است.

 

در بررسی صفحه نمایش آیفون XS از تمام زوایا به مشکل برنخوردیم. این صفحه نمایش به قدری عالی است که در محیط بیرون و نور آفتاب نیز جزییات تصاویر روی صفحه را به خوبی نشان می دهد.

 

اپل همچنین در این مدل اسپیکرها را بهبود بخشیده است و کیفیت صدا را بالاتر برده است به حدی که می توان از صدای موسیقی در فضای باز نیز لذت برد.

دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که دو گوشی آیفون XS و XS Max به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند مربوط به دوربین دوگانه ارتقا یافته می‌شود. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همانند آیفون ایکس در بخش پایینی فریم دوربین‌ها قرار گرفته است. در اغلب موارد، شما می‌توانید با دوربین 12 مگاپیسکلی جدید تصاویری با زاویه‌ی دید گسترده ثبت کنید و پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

 

این سنسور زاویه دید گسترده از لحاظ فیزیکی مقداری بزرگ‌تر شده که به همین سبب سایز پیکسل‌های نوری نیز افزایش یافته است ( 1.4 میکرو در برابر 1.22 میکرو در آیفون X). اما به هر حال دوربین اصلی گوشی آیفون Xs در جذب نور بسیار خوب عمل می‌کند و ما توانستیم تصاویر بسیار زیبایی را در شب با آن ثبت کنیم و از آنجا که این سنسور پیکسل‌های فوکوس بیشتری را در اختیار دارد، امر تشخیص اشیا و فوکوس بر روی آن‌ها در گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max  سریع‌تر صورت می‌پذیرد.این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

 

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  نمی‌گذارد.

باتری گوشی iphone xs

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

 

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

جمع بندی

مدل ۶۴ گیگ آیفون XS چیزی در حدود ۹۹۹ دلار و مدل ۵۱۲ گیگ آن نیز ۱۳۴۹ دلار خواهد بود.این گوشی را از فروشنده های گوناگونی در دنیا می توان خرید. در اپل استورها نیز موجود است.

درست است که آیفون XS گزینه ای بسیار خوب برای خرید و بهره بردن از امکانات بالای آن است اما به دلیل قیمت و صفحه نمایش ممکن است دلخواه عده ای نباشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 260
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 401
  • بازدید ماه : 858
  • بازدید سال : 6,461
  • بازدید کلی : 19,861