loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 19 سه شنبه 13 آبان 1399 نظرات (0)

محصولات فعلی شرکت اپل (Apple) یعنی آیفون ۱۱ (iPhone 11)، آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون ۱۱ پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) با تمام آپشن‌های بی‌نظیرشان باعث نشدند تا طرفداران این برند منتظر رونمایی از محصول جدید اپل یعنی آیفون ۱۲ در پاییز امسال نباشند. البته اگر به دلیل شیوع بیماری کرونا تغییری در این زمان رخ ندهد.

 

این سری جدید از آیفون‌ها، اولین محصول این شرکت است که از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند. گزارش‌ها حاکی از این است که در طراحی جدید آیفون ۱۲ (iPhone 12)، ضمن افزودن قابلیت Touch ID در صفحه نمایش، بریدگی بالای صفحه یا ناچ (notch) حذف خواهد شد. همچنین می‌تواند مدل‌های بیشتری نسبت به آیفون‌های معمولی اپل داشته باشد.

 

البته هنوز تا زمان رونمایی از این محصول چند ماه باقی است و ممکن است تغییرات زیادی رخ دهد. اما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی که تا به الآن در مورد آیفون ۱۲ گزارش شده است را مورد بررسی قرار دهیم، همچنین شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 12 را نیز تجربه کنید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی آیفون 12

طراحی و ظاهر

اپل در تولید آیفون های سری 12 خود، از شکل و شمایل سری 5 خود استفاده کرده و از لبه هایی گرد، استفاده کرده است. آیفون 12، از صفحه نمایش 6.1 اینچی ساخته شده که نمایشگر OLED روی آن پیاده شده است. البته لازم به ذکر است این نمایشگر، نسخه ی سفارشی OLED معروف به Super Retina XDR می باشد. استاندارد دالبی ویژن ( Dolby Vision )، HDR 10 و HLG روی این گوشی پشتیبانی می شود. همچنین اپل اظهار کرده است که در همکاری با شرکت کورنینگ که سازنده ی محافظ گوریلا گلس می باشد، نوعی شیشه بسیاری قوی تولید کرده که نام آن سرامیک شیلد ( Ceramic Shield ) می باشد و این نوع محافظ، در آیفون سری 12 به کار رفته است. به طور کلی آیفون 12 تفاوت های کمی با سری 11 دارد و از بارزترین این تفاوت ها، می توان به الگو برداری طراحی فیزیکی از آیفون سری 5، نام برد. آیفون 12 در ابعاد 160.8*78.1*7.4 میلی متر طراحی و وزنی بالغ بر 228 گرم دارد.

سخت افزار و قدرت درونی

درون تمام آیفون های سری 12، تراشه ی قدرتمند A14 Bionic به کار رفته است. این تراشه، نخستین تراشه ای می باشد که با لیتوگرافی پنج نانومتری تولید شده است. A14 Bionic از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و مصرف انرژی نیز به طور محسوس و بالایی، کاهش یافته است. اپل ادعا می کند این تراشه نسبت به بهترین تراشه های اندرویدی، تا 50% سرعت بیشتری دارد. اپل برای نخستین بار، فناوری 5G را درون گوشی های سری 12 خود به کار برد. این فناوری دارای سرعت دانلود و آپلود بالایی می باشد و امنیت بالایی را نیز به کاربر هدیه می دهد. از دیگر قابلیت های جذاب به کار برده شده توسط اپل در آیفون 12، قابلیت Smart Data Mode می باشد. این قابلیت بدین گونه می باشد که در صورت نیاز نداشتن به فناوری 5G، به طور خودکار شبکه روی 4G قرار می گیرد تا باتری بیشتری ذخیره و حجم کمتری از اینترنت مصرف شود.

دوربین ها

با توجه به اینکه اپل برای اولین بار از دوربین سه گانه در بدنه پشتی گوشی‌های خود به عنوان دوربین اصلی در سه نسخه آیفون 11 استفاده کرد، انتظار می‎‌رفت که در گوشی آیفون 12 اپل نیز شاهد بکارگیری آرایش چندگانه دوربین باشیم؛ چرا که انتظار می‌رفت یک سنسور دیگر موسوم به سنسور ToF (زمان پرواز) به دوربین‌های اصلی آیفون اضافه شود. برتری این سنسور این است که اندازه‌گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر به خوبی صورت می‌پذیرد و باعث خواهد شد امکان بوکه نیز کارایی بهتری داشته باشد. همچنین دوربین‌های آیفون در سال 2020 از نوع سنسورهای 3 بعدی هستند. با این حال تقویت فناوری واقعیت افزوده نیز در دوربین‌های اپل اتفاق افتاده است.

امکان بزرگنمایی پریسکوپی که دامنه زوم بیشتری خواهد داشت در سایه بهره‌مندی از لنز تله فوتو از دیگر ویژگی‌هایی است که در دوربین‌های آیفون 12 وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که در ماه نوامبر سونی سنسور پرچمدار جدیدی به نام IMX686 را مورد آزمایش قرار داد که می‌تواند یکی از سنسورهای مورد استفاده در گوشی‌های اپل آیفون 12 نیز باشد. این سنسور، 64 مگاپیکسلی و از نوع Quad Bayer بوده و امکان عکاسی با حساسیت بالا را نیز فراهم خواهد کرد؛ در نتیجه با بهره‌مندی از آن، تصاویری روشن و شفاف با حداقل نویز توسط دوربین ثبت خواهند شد. خوب است بدانید دوربین‌های گوشی آیفون دارای یک سیر تکاملی بوده است که در اینجا می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید.

نمایشگر

نمایشگر آیفون های 2020 از پیشرفت‌هایی که نمایشگرهای امروزی داشته‌اند، پشتیبانی می‌کند. درواقع پیش‌تر براساس شواهد و توییتی که از افشاگر معروف Ice Universe منتشر شده بود، دریافتیم که اپل قصد دارد نمایشگر آیفون های 2020 را با نرخ رفرش 120 هرتز رونمایی کند. همچنین این خبر توسط خبر دیگری از DigiTimes که به بکارگیری نرخ رفرش 120 هرتز در آیپد پرو اشاره داشت، تقویت می‌شد. در ادامه توییت Ice Universe را در این زمینه مشاهده خواهید کرد.

 نمایشگر آیفون با نرخ رفرش 120 هرتز باعث کارایی بهتر نمایشگر در میان نمایشگر سایر رقبا در این زمینه شده است. در مورد ارتقای نرخ رفرش نمایشگر گوشی‌های رقیب هم باید اشاره کنیم که وان پلاس 7 پرو و ان پلاس 7 تی از نرخ رفرش 90 هرتز پشتیبانی می‌کنند و گوشی راگ فون ایسوس نیز دارای نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز است. در اینجا می‌توانید در مورد تفاوت دو پرچمدار اشاره شده از وان پلاس را بخوانید. در مورد راگ فون هم باید بگوییم که یک گوشی گیمینگ است و اطلاعاتی در مورد آن در اینجا آمده است.

علاوه بر نرخ رفرش، پیش از این خبرها حاکی از این بود که نمایشگر آیفون های 2020 در همه نسخه‌ها از نوع اولد (OLED) خواهند بود؛ خبری که مهر تایید آن با رونمایی از آیفون 12، زده شد. خوب است بدانید که در حال حاضر آیفون 11 دارای نمایشگر LCD بوده و آیفون 11 پرو و پرو مکس از نمایشگر OLED بهره می‌برند.

باتری و شارژدهی گوشی آیفون 12

اپل اعلام کرده است که در آیفون های سری جدید خود، از فناوری مگ سیف ( Mag Safe ) استفاده کرده است که نوعی آهنربای داخلی می باشد. این فناوری کمک می نماید تا گوشی به وسیله ی شارژر بی سیم، شارژ شود. اپل با حذف هرگونه کابل یا شارژر از جعبه ی آیفون خود، گامی به سمت حفاظت از محیط زیست برداشته است؛ زیرا هرساله تعداد زیادی از شارژر ها راهی طبیعت می شوند و به محیط زیست، صدمه وارد می نمایند.

سخن پایانی

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 188
  • بازدید ماه : 645
  • بازدید سال : 6,248
  • بازدید کلی : 19,648