loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 18 شنبه 17 خرداد 1399 نظرات (0)

گوشی موتورولا وان ماکرو با مشخصات فنی قابل قبول معرفی شده است. ما در این بخش با نقد و بررسی گوشی ارزان قیمت Motorola One Macro همراه شما خواهیم بود.

 

شرکت موتورولا از جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود با نام موتورولا وان ماکرو رونمایی کرد. قیمت گوشی موتورولا وان ماکرو تفاوت‌هایی با سایر گوشی های هوشمند کمپانی آمریکایی موتورولا دارد که یکی از آن‌ها را می‌توان دوربین ماکرو دانست؛ این دوربین به صورت جداگانه و خارج از ماژول سایر سنسورها قرار گرفته و به شما کمک می‌کند تا زوم ۵x بیشتر را نسبت به زوم عادی سنسورها تجربه کنید. 

طراحی و ظاهر گوشی موتورولا وان ماکرو

جنس بدنه و فریم موتورولا وان ماکرو از پلاستیک فشرده می باشد که به شدت لکه ها دست را به خود جذب می کند و می توان گفت این یک امتیاز منفی برای موتورولا محسوب می شود که در طراحی و ساخت این بدنه از کمترین قابلیت ها بهره برده است و شاهد این بوده ایم که توجه زیادی به این بخش نشده است اما در بخش رنگبندی و ترکیب رنگی این گوشی از قابلیت خاصی استفاده شده است که در زاویه های مختلف رنگ های متفاوتی دیده می شود.

 

بررسی موتورولا وان ماکرو یکی از خاص ترین بررسی های ما تا بحال بوده است و ما در طراحی کلی این گوشی بسیار لذت بردیم چرا که از شکل کلی خاصی بهره می برد و همین نیز باعث می شود تا شکل کلی این محصول بسیار خاص و زیبا باشد و نسبت به دیگر گوشی های میان رده موجود در بازار خاص باشد و این قابلیت را دارد که در رقابت با میان رده هایی همچون سامسونگ A30 و هواوی Y9 یک رقابت حساس و نزدیکی داشته باشد که مشخصات فنی این سه گوشی نزدیک به یکدیگر می باشد.

 

قرار گیری پورت ها و دکمه ها مانند سری قبلی این گوشی بوده است و تغییرات چندانی در بخش قرار گیری جک هدفون ۳.۵ میلی متری و دکمه پاور و صدا ایجاد نشده است و مانند سری های قبلی موتورولا پی ریزی و طراحی شده است که می توان گفت قابلیت خاص و جالبی در این بخش ایجاد نشده است و شاهد یک ترکیب و چیدمان تکراری در قرار دادن پورت ها و دکمه های این گوشی هستیم که مانند گذشته و اکثر گوشی های میان رده برند های محبوب بوده است.

صفحه نمایش

در بخش صفحه‌نمایش با صفحه‌ای 6.2 اینچی روبرو هستیم که اندازه خیلی بزرگی برای گوشی‌های امروزی به حساب نمی‌آید اما اندازه‌ای کاملا مناسب است. این صفحه‌نمایش رزولوشن اچ دی دارد و خوشبختانه جنسش از IPS است. همان‌طور که اشاره کردیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش زیاد هستند و به همین سبب فقط 81.3 درصد از قاب جلو در اختیار صفحه‌نمایش قرار دارد. 

 

تراکم پیکسلی در این صفحه پایین است و به همین سبب زمانی که با چشم غیر مسلح به صفحه نگاه کنید به‌راحتی می‌توانید پیکسل‌ها را ببینید.

 

نور صفحه‌نمایش 442 نیتسی این گوشی در حد کاملا متوسط است و کاملا در حد و اندازه یک میان رده و به همین خاطر در محیط باز می‌توانید بیشتر محتوای در حال نمایش روی صفحه را مشاهده کنید اما اگر نور محیط زیاد باشد احتمال این وجود دارد که برخی محتوا را به سخت ببینید.

 

در حد و اندازه یک میان رده صفحه‌نمایش زاویه دید خوبی دارد اما با وجود اینکه جزو صفحه‌های آی پی اس است چندان در نمایش رنگ سفید عملکرد جالبی از خودش نشان نمی‌دهد. در مقابل در نمایش رنگ‌ها عملکرد بسیاری خوبی دارد و از مشاهده رنگ‌ها در آن لذت می‌برید.

سخت افزار

موتورولا برای این گوشی از چیپ میان رده مدیاتک بهره برده که هلیو پی 710 نام دارد. این چیپ روی خودش حافظه داخلی 64 گیگابایتی و حافظه رم 4 گیگابایتی را می‌بینید در عین حال که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای هم روی آن وجود دارد. 

 

از 64 گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به 49.85 گیگابایت دسترسی دارید. با بسته بودن تمام برنامه‌ها حافظه رم روی گوشی به 2.41  و با باز شدن 15 برنامه به 1.6 گیگابایت از حافظه رم دسترسی پیدا می‌کنید. به لطف استفاده از اندروید خالص مشکلی برای اجرای برنامه‌های روزمره پیدا نمی‌کنید و در استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانید روی کارکرد خوب این گوشی حساب باز کنید.

بازی کال آو دیوتی را می‌توانید در کیفیت بالا روی گوشی اجرا کنید اما احتمال این وجود دارد که برخی مواقع لگ زدن را ببینید. بازی آسفالت 9 هم در نهایت کیفیت امکان اجرا روی این گوشی را دارد و به خوبی هم از پس اجرای بازی در این حالت بر می‌آید. 

دوربین

گوشی هوشمند Motorola One Macro دارای دو سنسور ۱۳ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 و همچنین سنسور ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد، اما تفاوت آن با سایر گوشی های هوشمند را می‌توان داشتن یک سنسور مجزا در بالای ماژول دو سنسور دیگر دانست که همان دوربین ماکرو است. شما با استفاده از این دوربین ماکرو می‌توانید زوم ۵ برابری را نسبت به زوم دوربین اصلی، آن هم بدون کاهش کیفیت تجربه کنید. به نظر می‌رسد که نام ماکرو گوشی هم به دلیل وجود این دوربین است.دوربین عقب این گوشی از HDR، پانوراما و سایر قابلیت‌ها همانند لایو فوکوس و حالت شبانه هم پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که امکان فیلمبرداری با کیفیت بالا و همچنین اسلوموشن هم وجود دارد.

 

گوشی هوشمند وان ماکرو برای علاقه‌مندان به تصاویر سلفی هم یک سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته که از HDR هم پشتیبانی می‌کند. با قاطعیت می‌توان گفت سنسور سلفی می‌تواند در تهیه تصاویر باکیفیت عملکرد قابل قبول و موثری داشته باشد.

بررسی گوشی موتورولا وان ماکرو

نرم افزار

این گوشی از رابط کاربری One Macro و سیستم عامل اندروید ۹ پای برخوردارست و دارای ویژگی های سفارشی Motorola مانند Moto Actions و Moto Display است. ژست‌های حرکتی کار با این رابط کاربری را آسان‌تر می‌کند. باز کردن دوربین، باز کردن و بستن برنامه، روشن کردن چراغ قوه و بسیاری از این موارد تنها با چند حرکت دست ممکن است.

باتری گوشی موتورولا وان ماکرو

موتورولا از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپری برای این گوشی استفاده کرده که از شارژ استاندارد ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این باتری در مدت زمان 30 دقیقه می‌تواند به شارژ 28 درصد برسد که عدد خوبی به حساب نمی‌آید؛ اما در مقابل عملکرد باتری در زمینه شارژ دهی خوب است و می‌توانید یک روز و نیم روی آن حساب کنید.

کلام آخر

موتو وان ماکرو گوشی‌ای است که به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه عملکرد تقریبا قابل قبولی از خودش نشان می‌دهد. این گوشی صفحه‌نمایش خوبی دارد، عملکرد سخت‌افزاری‌اش قابل قبول است و در نهایت عمر باتری مناسبی دارد.

 

در مقابل دوربین‌ها عملکرد خوبی از خودشان نشان نمی‌دهند به‌خصوص از گوشی‌ای که نام ماکرو را با خودش به دوش می‌کشد انتظار خیلی بیشتری در بخش عکس‌های ماکرو می‌رود که این انتظار برآورده نمی‌شود.

در مجموع این گوشی مناسب افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی میان رده با اندروید خام هستند و عمر باتری برایشان از همه چیز مهم‌تر است.

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 957
  • بازدید سال : 6,560
  • بازدید کلی : 19,960