loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 306 پنجشنبه 16 مرداد 1399 نظرات (0)

همانطور که می دانید کمپانی کلون از برند اپل انواع مدل های گوشی را با امکانات و طراحی فول کپی روانه بازار کرده و اینبار نیز با گوشی موبایل اپل ایفون 8 پلاس کلون یکی دیگر از گوشی های طرح اصلی اش را در اختیار تمامی افرادی قرار  می دهد که از طرفداران برند اپل هستند اما هزینه کافی و لازم را برای خریداری گوشی های گران قیمت آن ندارند. گوشی موبایل Apple iPhone 8 Plus Clone از امکانات و قابلیت های ویژه ای برخودار است که از این میان می توان سنسور اثر انگشت حرارتی اشاره کرد که تنها کافیست دکمه را لمس کنید تا نیازی به فشار دادن آن نباشد و دقیقا مانند نمونه اصلی گوشی آیفون 8 عمل می نماید. حافظه داخلی گوشی ایفون 8 پلاس طرح اصلی 4 گیگابایت بوده ولی می توانید حافظه را به 16GB و یا 32 گیگ نیز ارتقا دهید.

بررسی ایفون 8 پلاس

نمایشگر

آیفون ۸ پلاس از یک صفحه نمایش رتینای ۵٫۵ اینچی با رزولوشن HD 1920*1080 بهره میبرد که تراکم پیکسلی ۴۰۱ ppi را برای آن به همراه داشته است. طبق بررسی آیفون ۸ پلاس تکنولوژی مورد استفاده در این نمایشگر از نوع IPS بوده و نمایش رنگ های طبیعی، روشنایی نسبتاً بالا و کیفیت کلی عالی از خصوصیات آن میباشد. متأسفانه حالت HDR برای این نمایشگر بهینه نشده و نسبت ابعاد تصاویر آن نیز ۱۶:۹ میباشد، با این وجود از بهترین نمایشگرهای IPS است که میتوانید در بازار پیدا کنید.

اگرچه ممکن است تعداد زیادی از افراد پنل های AMOLED را ترجیح دهند، اما کیفیت و کالیبراسیون عالی رنگ تولید شده توسط این نمایشگر را نباید دست کم گرفت. این نمایشگر از طیف رنگ های DCI-P3 نیز پشتیبانی کرده و فناوری True Tone به آن اجازه میدهد که بر اساس مقدار نور موجود در محیط روشنایی نمایشگر را تنظیم کند. اگرچه ممکن است نور مستقیم خورشید در برخی از موارد سبب کاهش دید صفحه نمایش شود، اما این کاهش به اندازه ای نیست که آن را به صورت کامل غیر قابل استفاده کند.

دوربین

دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت‌های مختلفی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم بدون افت کیفیت تا 2 برابر، فوکوس اتوماتیک با تشخیص مرحله‌ای و غیره پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام کیفیت دوربین اصلی آیفون 8 پلاس را توصیف کنیم، شاید بهترین کلمه "فوق‌العاده" باشد! به جرئت می‌توانید بگوییم که دوربین کمتر گوشی پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل را دارد.

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس هم از یک سنسور باکیفیت 7 مگاپیکسلی تشکیل شده است که تجربه‌ای دلنشین را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمنا دوربین دوگانه (اصلی) آیفون 8 پلاس حالت پورتریت (Portrait Mode) و پورتریت لایتنینگ (Portrait Lightening) هم پشتیبانی می‌کند که منجر به اضافه کردن افکت‌های نوری جالبی به عکس‌ها می‌شوند. پس دوربین اصلی و سلفی باکیفیت هم یکی دیگر از اصلی‌ترین نقاط قوت آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شوند.

باتری و صدا ایفون 8 پلاس

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 8 پلاس شفاف و بدون ایراد است. حتی در محیط های شلوغ هم می توانید روی عملکرد بی نقص این بلندگوها حساب باز کنید. ضمن اینکه در هنگام مکالمه هم سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفن اختصاصی در رساندن بهتر و با کیفیت تر صدای شما به طرف مقابل به کمکتان خواهد آمد. در بخش صدا بد نیست به نبود پورت 3.5 میلیمتری هم اشاره کنیم. اپل اولین تولید کننده بزرگی بود که پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی های خود حذف کرد و پس از آن اندرویدی ها نیز از همین الگو استفاده کردند. با این حال کاربران هنوز نتوانسته اند با این تغییرات سازگار شوند.

پورت لایتنینگ در آیفون 8 پلاس میزبان هدفون های جدیدی خواهد بود که به تکنولوژی جدید اپل مجهز شده اند اما استفاده مکرر از این پورت می تواند نگرانی درباره کاهش طول عمر آن را نیز به همراه داشته باشد. ایده اولیه اپل استفاده از هدفون های بلوتوث است اما قیمت بالای این دستگاه ها باعث شده بیشتر کاربران همچنان از هدفون های قدیمی و عموما با کیفیت خود که از پورت 3.5 میلیمتری استفاده می کردند وفادار بمانند. اپل نیز با وجود قرار دادن یک هدفون با پورت لایتنینگ در بسته بندی، یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز در جعبه آیفون 8 پلاس قرار داده است. پیش از این خریدن همین دانگل چیزی در حدود 20 دلار برای کاربران آیفون هزینه در بر داشت.

در بخش باتری اپل عموما به شعار “رساندن کاربر به شارژ قبل از خواب” وفادار مانده است اما این بار آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت مصرف باتری از خود به نمایش می گذارد. با وجود ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی باتری، در استفاده عادی می توان روی 1.5 روز کاری همراهی آیفون 8 پلاس حساب کرد. بخشی از این طول عمر به ابعاد نمایشگر و کیفیت آن باز می گردد و بخشی دیگر به بهینه سازی سیستمی و عملکرد مناسب پردازنده A11 وابسته است. علاوه بر این اضافه شدن قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم هم اپل را به رقابت بازگردانده اند. به کمک قابلیت شارژ سریع می توان آیفون 8 پلاس را در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد که شاید به خوبی رقبای اندرویدی نباشد اما در کلاس آیفون ها بسیار مناسب است. البته از نظر مدت زمان شارژ کامل عملکرد آیفون 8 پلاس به خوبی طول عمر باتری آن نیست و برای 0 تا 100 کردن باتری به زمانی در حدود 3 ساعت نیاز خواهید داشت.

آیفون 8 پلاس می توانست نشانگر اصلاحات در گوشی های آینده اپل باشد؛ این دستگاه شاهد سخت افزار ارتقا یافته نسبت به نسل قبل و تغییر در جنس مواد سازنده بدنه است که می توانست با توجه به روال سابق اپل یک سال کاربران این شرکت را راضی نگه دارد؛ اما معرفی آیفون 10 باعث می شود تردیدها درباره این دستگاه افزایش یابد. در ایران کاربران به دلیل تفاوت قیمت بسیار بالای آیفون 8 پلاس و آیفون 10 می توانند دلایل بیشتری برای انتخاب کردن این دستگاه نسبت به مدل گران قیمت تر داشته باشند، اما با واقعی تر کردن قیمت ها، برگزیدن آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 10 بسیار دشوار خواهد بود.

کلام آخر

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد. برای خرید گوشی اپل کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 989
  • بازدید سال : 6,592
  • بازدید کلی : 19,992