loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 37 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

سه آیفون جدید اپل به ترتیب به نام های آیفون ۱۱ اپل (iPhone 11)، آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون ۱۱ پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در سپتامبر سال ۲۰۱۹ معرفی شدند. این گوشی در واقع به عنوان جایگزین آیفون XS سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. قیمت ایفون 11 پرو در مقایسه با قیمت دو نسخه دیگر آیفون های جدید اپل شرایطی دارد که گران تر از iPhone 11 و ارزان تر از iPhone 11 Pro Max محسوب می‌شود.

 

از دید خیلی افراد iPhone 11 Pro اپل آنقدرها که باید تغییرات و به روز رسانی نداشته‌ و ارزش خرید بالایی ندارند، اما در سمت دیگر خیلی از کاربران هم معتقد هستند که خرید این آیفون یک اقدام درست است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون ۱۱ پرو اپل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. با شناخت این نقاط قوت و ضعف و همچنین در نظر گرفتن قیمت آیفون مورد نظر می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری مبنی بر ارزشمند بودن یا نبودن خرید این گوشی داشته باشید. بنابراین با ما همراه شوید.

بررسی گوشی آیفون 11 پرو

طراحی

آیفون احتمالا شناخته شده‌ترین تلفن همراه هوشمند در جهان است. و البته به نظر من در عرصه تکنولوژی امروزه قدرت در شناخت است. یعنی هر آنقدر که در جهان شناخته شده هستید همان‌قدر نیز قدرت دارید. در حقیقت از نظر اندازه با آیفون XS یکسان است فقط کمی از لحاظ وزن سنگین‌تر می‌باشد. هرچند در طراحی این گوشی تغییرات جزئی نیز مشاهده می‌کنیم. یک مدل از آن دارای یک طرح جدید مات، مانند شیشه ی یخ زده دارد که نه تنها چشم را دیگر اذیت نمی‌کند بلکه ضد ضربه نیز می‌‌باشد. طراحی آن به نحوی است که گرفتن و استفاده‌ی آیفون ۱۱ در یک دست آسان است. و هنگام کار کردن با تاچ آن دچار مشکل نمی‌شوید و در دست شما لیز نمی‌خورد.

فولاد ضد زنگ براق که به عرض 2.1 میلی متر دور تلفن به کاربرده شده است یک بسیار زیبا و البته ظریف است که این امر باعث می شود بخواهید برای محافظت از آن یک قاب تهیه کنید. نمایشگر 5.8 اینچی آن دوباره با آیفون XS سال گذشته یکسان است که برای کسانی که منتظر گوشی بزرگتر بودند بسیار ناامید کننده است.

دکمه ها دقیقا به روال گوشی‌های قبلی قرار گرفته‌اند. دکمه ی صدا در سمت چپ، زیر حالت سکوت و صدا قرار دارد. گزینه ی فعال سازی نیز در سمت راست است. اگر تلفن همراه‌تان از آیفون 6 به بالاتر است پس با بسیاری از این موارد آشنایی دارید.

دوربین سه تایی که این آیفون ۱۱ پرو دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد و البته بسیاری هم در شبکه‌های اجتماعی از آن انتقاد کردند اما من شخصاً برایم جالب هستند. بدون شک دوربین‌های سه گانه آیفون ۱۱ پرو بسیار جذاب خواهد بود و توجه هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. هر لنز دوربین با یک قاب از جنس استیل ضد زنگ محصور شده و جنس آن کاملاً درجه یک است. گاهی اوقات شبیه به یک اکسسوری مدرن و شیک به نظر می‌رسد و شاید به همین دلیل است که قیمت آن بالا است.

سبز لجنی تیره مطمئنا رنگ مورد علاقه و پرطرفدار این گوشی است اما این مدل به رنگ های طوسی، نقره ای و طلایی نیز عرضه شده است. رنگ طلایی واقعا شیک است خیلی رنگ زننده‌ای نیست و من خودم طرفدار آن هستم.

با داشتن ویژگی ضد غبار و ضد آب بودن IP68، آیفون ۱۱ پرو ‌می‌تواند در عمق چهار متری در آب تا نیم ساعت دوام بیاورد. ویژگی‌ای که تقریباً بسیاری از تلفن های همراه دارند. اما حداقل دیگر لازم نیست نگران افتادن آن در استخر باشید.

صفحه نمایش

میزان روشنایی صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا XDR آیفون 11 پرو در آزمایشگاه اندازه گیری شده ست. در این آزمایش، میانگین خوانایی صفحه نمایش 752 نیت، چشمگیر بود. گلکسی نوت 10 (با میزان روشنایی 674 نیت) و آیفون XS سال گذشته (با 611 نیت) با این میزان روشنایی خیلی فاصله دارند.

به خصوص هنگامی متوجه این تفاوت می شوید که صفحه نمایش آیفون 11 پرو را در فضا و روشنایی نور بیرون بغل به بغل با گلکسی نوت 10 مشاهده می کنید. حتی بدون نور زیاد خورشید، صفحه نمایش آیفون 11 پرو باعث شد تا پنل نوت 10 کمرنگ و تاریک دیده شود.

در کل، پنل اولد در آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از رنگ گسترده و زاویه های دید فوق عریض، بسیار خیره کننده است. برای مثال با مشاهده یکی از تیزرهای تبلیغ از اپل تی وی، فضای شسته رفته و جزئیات دقیق از چهره بازیگر واقعاً توجه بیننده را به خود جلب می کند، هر چند خیلی از افراد پرده 6.5 اینچی بزرگتر روی آیفون 11 پرو مکس را ترجیح می دهند.

کیفیت صدا آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی موسیقی احساس می شد که باران که بر روی سر جیسون مومو در حال بارش است در واقع جلوی پای شنونده در حال بارش است و صدای آن واقعا حس می شود. انگار دارد باران می بارد!.

دوربین

همان طور که ذکر شد سال ۲۰۱۹ آیفون برای اولین بار دوربین‌های سه‌گانه را بکار‌گرفته است. این ماژول عملکرد عالی داشته تا جایی که می‌توان گفت حتی برای استاندارد‌های آیفون نیز این دوربین بسیار جاه‌طلبانه در نظر گرفته می‌شود. هر سه این لنزها ۱۲ مگاپیکسلی بوده؛ اما هر کدام به منظور کسب بهترین نتیجه به لنزهای متفاوتی مجهز شده‌اند. همانند نسخه‌های قبلی در این مدل نیز دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۲ برابر را برای آن به ارمغان آورده؛ اما در آیفون ۱۱ پرو دریچه دیافراگم نسبت به نسخه‌های قبلی (از ƒ/۲٫۴ به ƒ/۲٫۰)بزرگتر شده است. در نتیجه عملکرد آن در نور کم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین دوربین اولتراواید آن نیز زاویه دیدی برابر با ۱۲۰ درجه را به ارمغان آورده که معادل زوم ۵ برابر است.

تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد؛ تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

 در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون ۱۱ پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت ۳۰۴۶ میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود ۳۸۸ میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون ۱۱ پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند ۱.۵ روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر ۱۸ واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون ۱۱ پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف ۳۰ دقیقه باتری دستگاه را حدود ۵۵ درصد شارژ کنید و ظرف ۶۰ دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون ۱۱ پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون ۱۱ پرو هستند.

کلام آخر

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد. برای خرید گوشی کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 229
  • بازدید ماه : 686
  • بازدید سال : 6,289
  • بازدید کلی : 19,689