loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 28 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

شرکت اپل هر سال در ماه سپتامبر با محصولات جدیدی طرفداران خود را متعجب می سازد. در برنامه امسال، اپل در کنار معرفی آیفون ۱۰۰۰ دلاری خود، از نسل جدید اپل واچ تحت عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) رونمایی به عمل آورد که می توان آن را ارتقایی بزرگ به شمار آورد. این نسل با عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) معرفی شد و یکی از ویژگی های بزرگ آن قابلیت تماس بدون نیاز به آیفون است. پیشتر اپل واچ چنین قابلیتی نداشته و خوشبختانه اپل در نسل جدید آن را به کار گرفته است. در این مطلب می خواهیم با نگاهی دقیق به Apple Watch 3 (اپل واچ ۳)، بررسی کنیم که چه بهبود هایی در هر بخش حاصل شده، و آیا ارزش ارتقا از سری ۲ به سری ۳ وجود دارد؟ اگر قصد خرید اپل واچ 3 را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی اپل واچ سری 3

همانطور که گفتیم، طراحی این ساعت تغییرات چندانی را به خود ندیده است. در حالی که بیشتر سازندگان ساعت هوشمند به سراغ استفاده از نمایشگر گرد رفته اند؛ اما شرکت اپل از سال 2015 تا کنون، طراحی محصول خود را تغییر نداده است. با این وجود Apple Watch 3 را هنوز هم می توان یکی از زیباترین ساعت های هوشمند موجود در بازار دانست.

 

ضخامت دستگاه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما این افزایش چندان محسوس نخواهد بود. اپل واچ 3 قطعات سخت افزاری پیشرفته ای را در خود گنجانده است و مهندسی شرکت اپل در ساخت این محصول قابل ستایش می باشد. در نسخه سوم اپل واچ، آنتن مربوط به LTE در زیر نمایشگر فشرده سازی شده است. هرچند که این امر موجب افزایش ضخامت کلی دستگاه شده است، اما بر خلاف برخی ساعت های دیگر که آنتن آن ها در داخل بند قرار داده شده و باعث سفت شدن بند شده است، اپل واچ 3 درگیر این مشکل نمی باشد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی می توان به قرمز شدن رنگ دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ 3 (نسخه LTE) اشاراه کرد که مخالفان و دوست‌داران خاص خود را دارد.همانند سال های گذشته در کنار دکمه چرخان، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. این دکمه اکنون برای برنامه های دلخواه و برنامه های اخیرا استفاده شده هم کاربرد خواهد داشت. در سمت دیگر ساعت میکروفون و اسپیکر قرار دارد و همانند نسخه های گذشته، سنسور ضربان قلب سنج در قسمت پشت ساعت قرار دارد. همانند اپل واچ سری 2، نمایشگر نسخه جدید هم توسط شیشه ای محافظت می شود که اپل نام آن را Ion-X قرار داده است. تجربه استفاده از اپل واچ 2 نشان داده است که این شیشه از مقاومت قابل قبولی برخوردار است، بنابراین در این زمینه نگرانی خاصی برای اپل واچ 3 نیز وجود نخواهد داشت. همانند گذشته، اپل واچ جدید هم در دو نسخه با بند های 38 و 42 میلی متری عرضه شده است که در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود می باشد و بند های آن قابل تعویض است.

 

تمام نسخه های اپل واچ 3 تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و خوشبختانه این ساعت در آب شور هم مقاومت دارد. همانند نسخه گذشته، سری سوم اپل واچ هم از روش خاصی (Water lock) برای خارج کردن آب از داخل اسپیکر استفاده می کند.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

 

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

 

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

باتری اپل واچ سری 3

قبل از عرضه نسل سوم اپل واچ، یکی از بزرگ ترین انتقادهایی که به این ساعت وارد می شد، طول عمر پایین باتری بود که خوشبختانه در مدل جدید، این نقص تاحدودی برطرف شده است. البته میزان نگهداری شارژ توسط دستگاه، به نحوه استفاده کاربر از ساعت بستگی دارد و اگر از تمامی قابلیت ها و ویژگی های این ساعت استفاده شود، به طور حتم، شارژ باتری در زمان کمتری به اتمام خواهد رسید. خوشبختانه اپل، تغییراتی را در نحوه جابجایی میان حالت های بلوتوث، وای فای و سلولار ایجاد کرده که طول عمر باتری بیشتری را برای این ساعت به ارمغان خواهد آورد.

جمع بندی

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را نسبت به سری ۲ ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.

 

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از ۲۲ سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت. برای تهیه ساعت اپل از یک سایت معتبر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 259
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 400
  • بازدید ماه : 857
  • بازدید سال : 6,460
  • بازدید کلی : 19,860