loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 22 پنجشنبه 15 خرداد 1399 نظرات (0)

شرکت سامسونگ از مدل پیشرفته گلکسی ای ۳۰ (Galaxy A30) با نام گلکسی ای ۳۰ اس (Galaxy A30s) رونمایی کرد. گوشی ارزان قیمت جدید سامسونگ مجهز به دوربین سه‌گانه است.

 

سامسونگ در ادامه روندی که برای تولید گوشی های مقرون به صرفه سری A آغاز کرد، وارد فاز جدیدی شده است. برند هواوی و شیائومی که در زمینه تولید محصولات باکیفیت و ارزان توانستند موفقیت زیادی به دست آورند، باعث شدند تا سامسونگ هم به این میدان مبارزه وارد شود و گوشی های میان‌رده‌ای را از A10 تا A90 تولید کند. یکی از گوشی های مقرون به صرفه سری A را می‌توان گلکسی ای ۳۰ دانست که هم اکنون شاهد عرضه مدل جدید آن، یعنی گلکسی ای ۳۰ اس هستیم. ما قصد داریم شما را گوشی Galaxy A30s را مورد بررسی قرار دهیم. گوشی سامسونگ A30s به دلیل داشتن پردازنده‌ای قدرتمند، دوربین باکیفیت و باتری با دوام بالا و همچنین قیمت گوشی a30s به دلیل ارزان بودن توانسته فروش قابل توجهی را به دست آورد و یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما خواهد بود. 

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a30s

طراحی 

A30s از آن دستگاه هایی است که تنها با ظاهرش می تواند توجهات را به خود جلب کند. چرا که نوع ساخت این محصول کاملا جذاب است. با اینکه تنها یک تغییر کوچک نسبت به طراحی استاندارد قبلی دارد، ولی وقتی افراد برای اولین بار آن را می بینند، جذابیت زیادی دارد. اما اگر بخواهیم به ساخت محصول نگاه کنیم، باید بگوییم که بخش جلویی تماما از شیشه است و تنها حاشیه پایینی و دوربین سلفی است که بخش کوچکی از فضای نمایشگر و بخش جلویی را اشغال کرده است.

 

رنگ آمیزی بخش پشتی هم همان Glastic معمولی سامسونگ است که در میان رده هایش به کار میگیرد و حس مشابه پریمیوم را القا می کند. از جمله نکات جذاب بخش پشتی ساختمان دوربین سه گانه و الگوی جالب سه بعدی بدنه است. اسکنر اثر انگشت فیزیکی هم از بخش پشتی حذف شده و به زیر دستگاه انتقال یافته است.دستگاه کاملا حس سبکی را القا می کند و وقتی شخص دیگری به آن نگاه می کند کاملا دستگاه باریکی به نظر میرسد. به جز این، دیگر هیچ نکته جذابی درمورد طراحی محصول دیده نمیشود. جایگاه دکمه های فیزیکی هم مثل همیشه در سمت راست دستگاه است. خبر خوب این است که هنوز جک هدفون وجود دارد و در کنار آن در بخش زیرین پورت USB-C هم دیده می شود که قابلیت شارژ سریع دارد. در همین بخش، یک اسپیکر تکی مونو هم تعبیه شده که کیفیت قابل قبولی دارد. لازم به ذکر است که این دستگاه از دو سیمکارت Nano پشتیبانی می کند. اما اگر بخواهید حافظه دستگاه را افزایش دهید، می توانید به جای یکی از سیمکارت ها کارت حافظه microSD را در دستگاه قرار دهید.

این نکته لازم به ذکر است که این دستگاه هیچ مجوز مقاومت در برابر آب IP را دریافت نکرده است. بنابراین توصیه می کنیم هیچوقت این محصول را به آب نزدیک نکنید! در ضمن، متریال به کار رفته در بخش پشتی، آن را بسیار لغزنده کرده بنابراین باید کمی بیشتر مراقب باشید. در آخر باید بگوییم که بخش پشتی اثر انگشت و کثیفی را خیلی سریع جذب میکند.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در قاب جلوی گوشی قرار گرفته با اندازه 6.4 اینچی کیفیت اچ دی دارد. سامسونگ از صفحه‌نمایش‌های سوپرامولد خودش برای این گوشی هوشمند استفاده کرده که تراکم پیکسلی‌ای برابر با 268 پیکسل در هر اینچ برایش در نظر گرفته شده. این تراکم پیکسلی پایین سبب شده تا کیفیت صفحه نمایش خیلی دلچسب نباشد و به همین خاطر پیکسل‌ها به‌راحتی با چشم غیر مسلح روی صفحه قابل مشاهده باشند.

نور صفحه نمایش به اندازه کافی زیاد است و مشکلی برای مشاهده محتوا در محیط‌های پر نور مانند محیط باز و زیر نور خورشید ندارید. به سبب امولد بودن صفحه رنگ مشکی عمق بسیار زیادی دارد اما در نمایش رنگ سفید خیلی خوب عمل نمی‌کند و رنگ سفید را خیلی تمیز نشان نمی‌دهد.

 

نمایش رنگ‌ها طبق انتظاری که از صفحه اولد داریم کاملا مناسب و در خور توجه است. رنگ‌ها خیلی پر رنگ و غیر واقعی به نمایش در نمی آیند و کاملا نزدیک به واقعیت هستند. صفحه نمایش سرعت پاسخگویی مناسبی هم دارد و هیچ مشکلی بابت اجرای سریع فرمان‌هایی که به آن می‌دهید وجود ندارد.تنظیماتی که برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده کاملا در حد و اندازه یک میان رده خوب است.

سخت افزار

سامسونگ برای این گوشی از چیپست ساخت خودش استفاده کرده. این چیپ اگزینوس 7904 نام دارد که بر پایه معماری 14 معماری بنا شده. 2 هسته پردازنده این چیپ فرکانس 1.8 گیگاهرتزی و 6 هسته‌اش فرکانسی برابر 1.6 گیگاهرتز دارند. سامسونگ روی این چیپ از حافظه رم 3 یا 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32/64/128 گیگابایتی بهره برده است.

نسخه‌ای که در اختیار ما قرار دارد حافظه داخلی 64 گیگابایتی و حافظه رم 4 گیگابایتی دارد. از 64 گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به 51.66 گیگابایت دسترسی دارید. با بسته بودن تمام برنامه‌ها روی گوشی از 4 گیگابایت حافظه رم 2.1 گیگابایت آزاد است و زمانی که 15 برنامه روی گوشی باز می‌شود میزان حافظه رم در دسترسی برابر می‌شود با 1.3 گیگابایت.

در استفاده روزمره مشکلی با این گوشی ندارید و به سرعت به تمامی فرمان‌های شما پاسخ می‌دهد و آن‌ها را اجرا می‌کند. در مدتی که ما از گوشی استفاده کردیم باز و بسته شدن برنامه‌ها با سرعت خوبی انجام می‌شد حتی زمانی که مدت زمان زیادی با گوشی بازی کرده بودیم خارج شدن از برنامه با لگ بسیار کمی انجام شد. سوییچ کردن بین برنامه‌ها هم مناسب است و مشکل جدی‌ای با آن‌ها پیدا نمی‌کنید شاید تاخیری جزئی را در این بین ببینید اما این تاخیر در حدی نیست که آزار دهنده باشد و از یک میان رده همین میزان تاخیر قابل انتظار است.

 

گوشی در اجرای بازی‌ها هم عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. بازی آسفالت 9 به خوبی روی این گوشی اجرا می‌شود و نرم و روان انجام می‌شود؛ اما توجه داشته باشید که در نهایت کیفیت نمی‌توانید تجربه خوبی از بازی روی این محصول داشته باشید و باید کیفیت را در حالت خودکار یا حالت متوسط قرار دهید.

نرم افزار

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A30s را با موضوع سیستم عامل این محصول ادامه می دهیم، این گوشی هوشمند از سیستم عامل اندروید 9 (پای) پشتیبانی می کند و رابط کاربری وان نیز به بهبود شرایط کاربران کمک می کند، در مورد به روز رسانی اندروید نسخه های بعدی هنوز خبری برای این گوشی هوشمند منتشر نشده است.

 

پشتیبانی از اندروید 9 یکی از مهم ترین ویژگی های این گوشی هوشمند به شمار می رود، بیشتر این محصولات با نسخه اندروید ۸ روانه بازار فروش می شوند و کاربران آن ها در بهترین حالت می توانند به روز رسانی اندروید ۹ را دریافت کنند اما این گوشی هوشمند به طور پیش فرض این قابلیت را برای خریداران برند سامسونگ در نظر گرفته است.

 

رابط کاربری این گوشی نیز بر پایه One UI می باشد که آخرین رابط کاربری سامسونگ در گوشی های جدیدش می باشد. One UI یک رابط کاربری زیبا، کاربردی و ساده است که استفاده از آن برای کاربران لذت بخش خواهد بود.با این حال، One Ui شاید قدم های بزرگی در راه استفاده آسان با یک دست برداشته باشد؛ اما این مسیر در حال حاضر به طور کال پیموده نشده است؛ چرا که برخی از قسمت های رابط کاربری مانند فولدر ها از قانون استفاده با یک دست پشتیبانی نمی کنند و همچنان چینش بزرگی دارند.

 

آیکون های رابط کاربری جدید سامسونگ، کاملا از نو طراحی شده اند و کمی گرد تر از گذشته می باشند، با این حال ممکن است ظاهر آن خوشایند برخی افراد نباشد که البته از قسمت Galaxy Themes می توان شکل و شمایل دلخواه دیگری را برای آن ها در نظر گرفت. گذشته از این مورد، این رابط کاربری، همچنان بسیار قابل شخصی سازی بوده و از نوع ساعت صفحه قفل گرفته تا نوع فونت و … را می توان در آن تغییر داد.

قیمت گوشی a30s

دوربین

گوشی هوشمند جدید سامسونگ توانسته در زمینه دوربین نسبت به مدل قبلی A30، توانمندتر باشد. اینطور که پیداست این اسمارت فون مجهز به دوربین سه‌گانه در بخش عقب با سنسور اصلی ۲۵ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.7، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق f/2.2 شده است.

 

همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، سنسورهای دوربین گلکسی A30s به صورت عمودی در یک ماژول قرار گرفته‌اند و همچنین یک فلاش ال ای دی هم در پایین آن‌ها قرار دارد. دوربین گوشی جدید سامسونگ گلکسی A30s از پانوراما، HDR، اسلوموشن و لایو فوکوس به همراه سایر ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

همچنین دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 در بخش سلفی می‌باشد. گوشی گلکسی ای ۳۰ مجهز به دوربین دوگانه بود و با قرار گرفتن سه سنسور در بخش عقب مدل پیشرفته آن، می‌توان گفت از اقبال بیشتری برخوردار خواهد بود.

باتری گوشی a30s

تامین انرژی دستگاه، بر عهده یک باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی است. همین گنجایش زیاد باعث شده عمر باتری بسیار عالی باشد. هنگام استفاده معمولی ما، عمر باتری گوشی  بسیار خوب ظاهر شد و توانست یک و روز نیم را به خوبی دوام آورد. حتی اگر بخواهید با مصرف سنگین، باتری خالی را کنید باز هم باتری یک روز کامل را دوام می آورد.

داخل جعبه دستگاه یک آداپتور شارژر 15 واتی قرار دارد که در دو ساعت A30s را پر می کند. برای رساندن گنجایش باتری از 0 تا 50 درصد حدود 50 دقیقه زمان برد و پر کردن آن هم یک ساعت و ده دقیقه دیگر طول کشید. به طور کلی عمر باتری بسیار خوب است

کلام آخر

گلکسی A30s یک گوشی قابل قبول رده ابتدایی است که سامسونگ قیمت خوبی روی آن گذاشته است. پنل نمایش سوپر امولد این گوشی رنگ‌های دقیق با کیفیت روشنایی خوب دارد، گرچه دقت اچ‌دی آن براساس استانداردهای امروزی پایین است.چیپست اگزینوس 7904 به اندازه کافی نیز برای تمامی کارهای روزمره و حتی کمی گیمینگ قدرتمند است. به نظر ما عمر باتری می‌توانست بهتر باشد چون گوشی‌های رقیب با باتری کوچک‌تر در این زمینه بهتر عمل می‌کنند. حسگر اثرانگشت نیز عملکرد آهسته‌ای دارد. به طور کلی باید بگوییم گلکسی A30s برای افرادی مناسب است که دنبال یک گوشی متوسط خوب و ارزان می‌گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • طراحی خوب و زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ با قابلیت اسکن انگشت
  • دوربین خوب اصلی کیفیت خوبی دارد
  • قیمت مناسب
  • باتری با شارژدهی مناسب

معایب

  • کیفیت صفحه نمایش میتوانست بهتر باشد
  • دوربین سلفی ضعیف نسبت به رقبا
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 612
  • بازدید سال : 6,215
  • بازدید کلی : 19,615