loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 29 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

تقریبا می توان گفت پس از استیو جابز، اپل با سیل پیوسته ای از انتقادات مواجه بوده است. زمانی تقاضای کاربران و رسانه ها ساختن گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر بوده و گاهی اوقات اضافه شدن برخی امکانات به رابط کاربری iOS. اما اپل به سبک و سیاق رهبر سابق خود تا آنجا که توانسته در برابر انتقادات از خود مقاومت نشان داده و پس از گذشت چند سال درخواست ها را به تدریج وارد پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری خود کرده است. گوشی های آیفون همواره سیبل اصلی انتقادات از اپل بوده اند. در سال های اخیر اپل از تولید یک آیفون در سال به معرفی سه گوشی با ابعاد مختلف رسیده است اما کاربران باز هم انتظارات بیشتری از این شرکت داشته اند. در اتفاقی که بر خلاف سیاست های چند سال اخیر این کمپانی به حساب می آید، در سال 2017 به جای معرفی گوشی های آیفون 7 اس (و 7 اس پلاس) شاهد رونمایی از دو گوشی جدید با نام های 8 و 8 پلاس بوده ایم. روال کاری اپل اینطور نشان می دهد که تغییر شماره سری گوشی به معنی اجرای تغییرات بزرگ و چشمگیر و اضافه شدن پسوند s به انتهای هر سری به معنی ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری هستند و این الگو در سال های اخیر تکرار شده است. در نتیجه حذف کردن 7 اس و معرفی آیفون 8 نشان انتظارات را درباره تغییرات موجود در گوشی های جدید افزایش می دهد. اما آیا آیفون های جدید لایق تغییر شماره سری هستند؟ بررسی مدل بزرگتر آیفون های سال 2017 یعنی آیفون 8 پلاس پاسخ به این پرسش را ساده تر خواهد کرد. برای خرید اقساطی ایفون 8 پلاس کلیک کنید.

صفحه نمایش ایفون 8 پلاس

اپل آیفون 8 پلاس را به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD با چراغ‌های پس‌زمینه LED مجهز کرده که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد که یک مقدار متوسط خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از فناوری Wide Color Gamut Display، True-Tone Display پشتیبانی می‌کند که چندان قصد نداریم وارد جزئیات آن‌ها شویم. در مجموع عملکرد صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در زمینه وضوح تصویر مطلوب است، اما مشخصا به پای بسیاری از پرچمداران اندرویدی که به نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD مجهز هستند نمی‌رسد.

اما صفحه نمایش آیفون 8 پلاس از قابلیتی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی جالب و کاربردی محسوب می‌شود. این قابلیت سبب می‌گردد تا در برخی شرایط تعامل با گوشی آسان‌تر شو، بنابراین مطمئنا پشتیبانی آیفون 8 پلاس از قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. اما ماکسیمم روشنایی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 7 پلاس افت چشمگیری داشته است! با این وجود نمایشگر آیفون 8 پلاس از این نظر نسبت به بسیاری از پرچمداران اندرویدی برتری دارد. جزئیات دقیق‌تر مربوط به این مسئله را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

بنابراین در مجموع باید مدعی شد که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل از نظر کیفیت عملکرد بسیار مطلوب بوده و تنها نقطه ضعف آن مربوط به وضوح تصویر پایین می‌شود. اگرچه ماکسیمم روشنایی نمایشگر این گوشی افت داشته اما همچنان در مقایسه با رقیب‌های اندرویدی خود برتری دارد. ضریب کنتراست خوب هم یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب صفحه نمایش آیفون 8 پلاس محسوب می‌شود.

دوربین

اپل برای آی‌فون 8 پلاس از دوربین دوگانه استفاده کرده که با چینش افقی در گوشه بالا و سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. علاوه بر بیرون زدگی بیش از حد لنز، محل قرار گیری آن‌ها هم چندان خوب نیست و هنگام عکاسی در برخی حالت‌های خاص احتمال اینکه انگشت‌تان گوشه‌ای از تصویر را به خودش اختصاصی دهد، بالاست. البته این بخش توسط سفایر محافظت می‌شود و می‌توان گفت که در برابر خط و خش کاملا مقاوم است.

 

آی‌فون 8 پلاس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز است. با این حال تنها شباهت این دو لنز به همین میزان مگاپیکسل باز می‌گردد و کارایی آن‌ها شباهتی به هم ندارد. لنز اصلی 28 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم F/1.8‌ بوده که از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. لنز دوم 56 میلی‌متری با F/2.8 از نوع تله‌فوتو است که علاوه بر کمک به ثبت تصاویر پرتره زیبا، می‌تواند زوم دو برابری اپتیکال را برای گل سرسبد محصولات اپل به ارمغان آورد. یک فلاش LED چهارگانه دو رنگ نیز به کمک این دو آمده تا در محیط‌های کم‌نور روشن کننده راه‌پای‌شان باشد.

 

بر طبق گفته‌های اپل پردازش تصویر در آی‌فون 8 پلاس بهبودهایی داشته و حالا در کنار نویز کمتر، جزئیات بیشتری هم شاهد هستیم. این مدل همچنین توانسته تا در کنار گلکسی نوت 8 سامسونگ، امتیاز 94 را از DxOMark کسب کند (گرچه معیار خوبی برای سنجش دوربین گوشی‌ها نیست!) تا حداقل با دید بازتری به دوربین نگاه کنیم.

 

تصاویر گرفته شده توسط آی‌فون 8 پلاس بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند. رنگ‌ها خیلی خوب دیده شده و جزئیات تصویر حتی در محیط‌های کم‌نور نیز عالی‌ست. به لطف دوربین دوگانه عکاسی پرتره با این گوشی بسیار جذاب است. تصاویری که در این حالت با آی‌فون 8 پلاس گرفتیم با جزئیات بسیار بالایی به ثبت رسیدند و بک‌گراند تصویر نیز به خوبی مات می‌شود. البته همچنان در برخی مواقع دوربین مرز بین سوژه و محیط را به خوبی تشخیص نمی‌دهد و شاید برخی تصاویرتان آن‌طور که باید و شاید به نظر نرسند اما به صورت کلی عکاسی پرتره با این گوشی لذت بخش است. از لحاظ نرم‌افزاری نیز اپل برای این ویژگی سنگ تمام گذاشته و همین عکاسی پرتره ساده با 5 حالت مختلف صورت می‌گیرد و می‌توان با آن‌ها تصاویر خاص‌تری را به ثبت رساند. به عنوان مثلا می‌شود به‌جای تار کردن، بک‌گراند را کاملا سیاه کرد تا سوژه جذاب‌تر به نظر برسد.

باتری و صدای ایفون 8 پلاس

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 8 پلاس شفاف و بدون ایراد است. حتی در محیط های شلوغ هم می توانید روی عملکرد بی نقص این بلندگوها حساب باز کنید. ضمن اینکه در هنگام مکالمه هم سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفن اختصاصی در رساندن بهتر و با کیفیت تر صدای شما به طرف مقابل به کمکتان خواهد آمد. در بخش صدا بد نیست به نبود پورت 3.5 میلیمتری هم اشاره کنیم. اپل اولین تولید کننده بزرگی بود که پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی های خود حذف کرد و پس از آن اندرویدی ها نیز از همین الگو استفاده کردند. با این حال کاربران هنوز نتوانسته اند با این تغییرات سازگار شوند.

 

پورت لایتنینگ در آیفون 8 پلاس میزبان هدفون های جدیدی خواهد بود که به تکنولوژی جدید اپل مجهز شده اند اما استفاده مکرر از این پورت می تواند نگرانی درباره کاهش طول عمر آن را نیز به همراه داشته باشد. ایده اولیه اپل استفاده از هدفون های بلوتوث است اما قیمت بالای این دستگاه ها باعث شده بیشتر کاربران همچنان از هدفون های قدیمی و عموما با کیفیت خود که از پورت 3.5 میلیمتری استفاده می کردند وفادار بمانند. اپل نیز با وجود قرار دادن یک هدفون با پورت لایتنینگ در بسته بندی، یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز در جعبه آیفون 8 پلاس قرار داده است. پیش از این خریدن همین دانگل چیزی در حدود 20 دلار برای کاربران آیفون هزینه در بر داشت.

در بخش باتری اپل عموما به شعار “رساندن کاربر به شارژ قبل از خواب” وفادار مانده است اما این بار آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت مصرف باتری از خود به نمایش می گذارد. با وجود ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی باتری، در استفاده عادی می توان روی 1.5 روز کاری همراهی آیفون 8 پلاس حساب کرد. بخشی از این طول عمر به ابعاد نمایشگر و کیفیت آن باز می گردد و بخشی دیگر به بهینه سازی سیستمی و عملکرد مناسب پردازنده A11 وابسته است. علاوه بر این اضافه شدن قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم هم اپل را به رقابت بازگردانده اند. به کمک قابلیت شارژ سریع می توان آیفون 8 پلاس را در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد که شاید به خوبی رقبای اندرویدی نباشد اما در کلاس آیفون ها بسیار مناسب است. البته از نظر مدت زمان شارژ کامل عملکرد آیفون 8 پلاس به خوبی طول عمر باتری آن نیست و برای 0 تا 100 کردن باتری به زمانی در حدود 3 ساعت نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نسبتا جامع آیفون 8 پلاس اپل پرداختیم. سعی کردیم تا بیشتر بخش‌های اصلی مربوط به این گوشی را به چالش بکشیم و از شرح مواردی همچون قابلیت‌های نرم افزاری، اسپیکر، آنتن دهی و غیره گوشی صرف نظر کنیم. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید. در انتها دسته‌بندی نقاط قوت و ضعف این گوشی به شرح زیر خواهند بود:

نقاط قوت:

 

  • بدنه مقاوم فلزی و شیشه‌ای
  • پشتیبانی نمایشگر از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری و پشتیبانی از شارژ بیسیم و شارژ سریع

نقاط ضعف:

 

  • ظاهر نه چندان متفاوت در مقایسه با آیفون 7 پلاس
  • ظاهر نه چندان مدرن در مقایسه با پرچمداران اندرویدی
  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت گران
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 575
  • بازدید سال : 6,178
  • بازدید کلی : 19,578