loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 29 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام دیشب اپل به‌صورت رسمی از آی‌فون‌های جدید خودش پرده برداشت. نسل جدید شامل 2 گوشی هوشمند با نام‌های آی‌فون Xs و آی‌فون Xs مکس می‌شود و اینگونه به نظر می‌رسد که اپل نسل قبلی گوشی‌های خودش را که با نام‌های آی‌فون 8 شناخته می‌شدند، به‌طور کلی کنار گذاشته و قصد به‌روز کردنشان را ندارد. در کنار این دو مدل، اپل از یک دستگاه دیگر با نام آی‌فون Xr نیز پرده برداشت که به‌طور کلی تفاوت عمده‌اش با دو دستگاه دیگر در نمایشگر و دوربین خلاصه می‌شود. امروز تصمیم گرفتیم تا به‌صورت ابتدایی به بررسی آی‌فون Xs اپل بپردازیم. دستگاهی که آمده تا آبروی اپل را در سال جدید بخرد. اگر شما نیز قصد خرید ایفون xs را دارید با ما همراه باشید.

نمایشگر ایفون xs

در این مرحله از بررسی آیفون XS اپل می‌خواهیم مروری وضعیت صفحه نمایش این گوشی داشته باشیم. صفحه نمایش iPhone XS اپل دقیقا همان نمایشگری است که در آیفون ایکس شاهد بکارگیری آن بودیم. گوشی مذکور از صفحه نمایشی 5.8 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره می‌برد که وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین صفحه نمایش آیفون XS اپل (iPhone XS) بزرگ بوده و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بسیار خوبی دارد.

نسبت تصویر صفحه نمایش iPhone XS اپل 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و با پوشش ضد چربی دست و شیشه ضد خش از آن محافظت می‌شود. یکی از جالب ترین نقاط مثبت طراحی صفحه نمایش آیفون XS مربوط به بدون حاشیه بودن آن می‌شود. صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و بدین سبب ظاهری بسیار زیبا را برای گوشی به ارمغان آورده است. بنا به ادعای خیلی از افراد بخش فوقانی صفحه نمایش آیفون XS که مثل آیفون X طراحی شده و شامل بخشی به منظور تعبیه سنسورهای جلوی آن می‌شود منجر به کاهش زیبایی گوشی شده است، اما به نظر ما اصلا اینطور نیست و زائده بخش فوقانی نمایشگر یا همان ناچ (Notch) به هیچ عنوان از زیبایی های طراحی گوشی و صفحه نمایش آن نمی‌کاهد.

 

اما صفحه نمایش آیفون XS اپل از نظر روشنایی و قابلیت استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور چگونه عمل می‌کند؟ طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد که توانایی صفحه نمایش این گوشی در تولید روشنایی بسیار مطلوب است. زمانی که در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم به صفحه نمایش iPhone XS نگاه کنید، حتی با روشنایی در حدود 50 درصد هم محتوای کامل صفحه را بدون مشکل مشاهده خواهید کرد و این مسئله به دلیل تجهیز دستگاه به نمایشگر سوپر آمولد دست‌یافتی شده است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش آیفون XS باید به پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) و قابلیت ریسپاند 120 هرتزی اشاره کرد.

 

به موجب قابلیت لمس سه بعدی می‌توانید دستورات خاص و متفاوتی را با افزایش و کاهش فشار لمس آیکون ها بر روی صفحه نمایش گوشی اجرا کنید. تکنولوژی ریسپاند 12 هرتزی هم سبب می‌شود که گوشی با سرعت بیشتری دستورات لمسی کاربر را اجرا کند. به طور کلی شاید نمایشگر iPhone XS اپل به غیر از قابلیت ریسپاند 120 هرتزی ویژگی منحصر به فرد، جدید و متفاوت دیگری نداشته باشد اما کیفیت عملکرد عالی را ارائه می‌کند و این مسئله یکی از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که دو گوشی آیفون XS و XS Max به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند مربوط به دوربین دوگانه ارتقا یافته می‌شود. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همانند آیفون ایکس در بخش پایینی فریم دوربین‌ها قرار گرفته است. در اغلب موارد، شما می‌توانید با دوربین 12 مگاپیسکلی جدید تصاویری با زاویه‌ی دید گسترده ثبت کنید و پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

 

این سنسور زاویه دید گسترده از لحاظ فیزیکی مقداری بزرگ‌تر شده که به همین سبب سایز پیکسل‌های نوری نیز افزایش یافته است ( 1.4 میکرو در برابر 1.22 میکرو در آیفون X). اما به هر حال دوربین اصلی گوشی آیفون Xs در جذب نور بسیار خوب عمل می‌کند و ما توانستیم تصاویر بسیار زیبایی را در شب با آن ثبت کنیم و از آنجا که این سنسور پیکسل‌های فوکوس بیشتری را در اختیار دارد، امر تشخیص اشیا و فوکوس بر روی آن‌ها در گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max  سریع‌تر صورت می‌پذیرد.

 

این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

 

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  نمی‌گذارد.

باتری ایفون xs

به بررسی آِیفون XS از نظر باتری می رسیم. مثل همیشه، اپل در معرفی آِیفون های خود حرفی از سایز باتری نزد و ترجیح داد تا از نقاط قوت دستگاه خود تعریف کند! باتری آیفون X دارای ظرفیت ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت بود که می توانست به سختی تا یک روز پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. چیپست جدید آیفون XS عمر این باتری را در حدود ۳۰ دقیقه افزایش می دهد که البته رقم بالایی نیست.

 

آِیفون XS دارای تکنولوژی شارژ سریع و وایرلس می باشد، اما متاسفانه فست شارژر آن در هنگام خرید در درون جعبه نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. شاید بهتر بود که اپل این مقدار هزینه‌ی اضافی را به کاربران خود تحمیل نکند و همانند سامسونگ و وان پلاس، فست شارژر را به همراه دستگاه به فروش برساند.

 

در بررسی آِیفون XS از نظر باتری به طور کلی تغییر خاصی را نسبت به آیفون X نمی بینیم، زیرا همان طور که گفتیم ابعاد این ۲ دستگاه با هم برابر بوده و اپل فضایی برای افزایش سایز باتری در اختیار نداشته است.

نتیجه گیری

طبق بررسی‌های انجام گرفته تا به الان، در مجموع آیفون ایکس اس فرق فاحشی با مدل سال گذشته یعنی آیفون ایکس ندارد، اما اسپیکرهای قوی‌تر و رنگ جدید آن یقینا ویژگی‌های خوبی‌ به شمار می‌روند. بعد از عرضه‌ی رسمی گوشی در بازار، به نقد و بررسی گوشی خواهیم پرداخت و در آن زمان است که می‌توان در ارتباط با این گوشی جذاب و رده بالا قضاوت کرد. برای اطلاع از قیمت گوشی های اپل کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 635
  • بازدید سال : 6,238
  • بازدید کلی : 19,638