loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 264 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اپل واچ SE یک نسخه میان رده و اقتصادی است که با ویژگی‌ها و همچنین قیمت کمتر نسبت به اپل واچ 6 به بازار ساعت‌های هوشمند قدم گذاشته است.

اپل واچ SE در استراتژی خوب، بهتر و بهترین اپل که جدیدا از سوی این کمپانی در پیش گرفته شده جز دسته «بهتر» قرار می‌گیرد. این ساعت که به نسبت پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6، 120 دلار قیمت کمتری دارد و در عین حال 80 دلار هم از اپل واچ 3 گرانتر است، دارای بیشتر ویژگی‌های اپل واچ 6 است و از آنجایی که با قیمت کمتری نسبت به آن به فروش می‌رسد می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. برای اطلاع از قیمت اپل واچ اس ای کلیک کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و نمایشگر

در اين قسمت شاهد تغيير خاصي نيستيم. طراحي اپل واچ سري SE تقريبا همان طراحي است که قبلا در ديگر ساعت‌هاي ساخت اپل ديده بوديم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه في و تيتانيومي عرضه مي‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومينيومي به فروش مي‌رسد. اپل همچنين رنگ‌هاي نقره‌اي، طلايي و خاکستري را براي اين ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پيشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره مي‌برد و علاوه بر اين اندازه صفحه نمايش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با اين همه در اين ساعت خبري از ويژگي صفحه نمايش هميشه روشن نيست؛ در حالي که اپل واچ 6 و 5 هردو از اين قابليت پشتيباني مي‌کنند. عدم وجود چنين قابليتي در ساعت هوشمندي که بيش از 250 دلار قيمت دارد يک نقطه ضعف بزرگ به حساب مي‌آيد، البته تا حدودي هم حق با اپل است؛ زيرا آن‌ها مي‌خواهند ميان محصولات مختلف خود به خصوص بين اين ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هايي داشته باشند.

همانطور که گفتيم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سايز 40 و 44 ميلي‌متري به فروش مي‌رسد. مدل 40 ميلي‌متري با رزولوشن 324×394 و مدل 44 ميلي‌متري نيز با رزولوشن 368×448 پيکسل عرضه مي‌شوند.

قدرت پردازش

 اپل واچ اس اي از پردازنده S5 استفاده مي‌کند که از نظر قدرت پردازشي مشابه با اپل واچ سري 5 است که در سال 2019 ميلادي آماده معرفي و عرضه شد. اين قدرت پردازشي براي انجام تمام کارهاي روزمره کافي است و مي‌تواند از پس اجراي تمام اپليکيشن‌ها و رديابي فاکتورهاي سلامتي برآيد.

 

قابليت هاي ورزشي و سلامتی

سري اپل واچ برخلاف رقبايي مثل گارمين و فيت‌بيت همواره بيشتر تمرکز خود را بر ارائه ويژگي‌هاي سلامتي بهداشتي معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژيروسکوپ و همچنين ارتفاع سنج لحظه‌اي بهره مي‌برد و افزون بر اين از قابليت تشخيص سقوط، نظارت بر نويز محيط و برقراري تماس اضطراري بين‌المللي برخوردار است؛ ويژگي‌هايي که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با اين همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل يعني اپل واچ 6 به قابليت سنجش اکسيژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نيست. با اين وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 اين ساعت و ديگر ساعت‌هاي اپل از اپل واچ 3 به بعد از ويژگي رديابي خواب پشتيباني مي‌کنند و برنامه جديد Fitness اپل نيز به فهرست برنامه‌هاي آن‌ها افزوده شده است. اپليکيشن Fitness داراي تمرينات ورزشي است و در کنار آن‌ها تمرينات رقص‌هاي مختلف را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اما جالب‌ترين قابليتي که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخيص شستشوي دست‌ها است. اين ويژگي به کاربران کمک مي‌کند که دست‌هايشان را با هدف از ميان بردن باکتري‌ها و ويروس‌ها به درستي شستشو دهند. اين ويژگي يک تايمر 20 ثانيه‌اي را به شما نشان مي‌دهد تا دست‌هايتان را به درستي و با صرف مدت زمان 20 ثانيه‌اي که از سوي سازمان بهداشت جهاني توصيه شده شستشو دهيد. ساعت علاوه بر تايمر با بازخوردهاي لمسي و صدا به شما در انجام اين فرايند کمک مي‌کند.

اين قابليت به طور خودکار و با تشخيص صداي آب و صابون شروع به کار مي‌کند و براي همين نيازي نيست هربار که مي‌خواستيد دست‌هايتان را بشوريد به يک برنامه به خصوصي برويد و آن را فعال کنيد. البته اپل به صورت پيش‌فرض اين ويژگي را غيرفعال کرده، ولي شما مي‌توانيد با مراجعه به مسير Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics اين ويژگي را فعال کنيد. بعد از فعال کردن اين ويژگي و با گذشت زمان مي‌توانيد با مراجعه به اپليکيشن Health تاريخچه مربوط به زمان‌هايي که دست‌هاي خود را شستيد و مدت زماني که براي هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتيد را مشاهده کنيد.

باتری اپل واچ اس ای

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

سخن پایانی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به بررسی ساعت اپل واچ 6 با این مدل بپردازید. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 979
  • بازدید سال : 6,582
  • بازدید کلی : 19,982