loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 28 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری ۶ (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید همین حالا کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی و سخت افزار

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

 

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد. 

کنترل اکسیژن خون

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

 

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

 

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

ردیاب خواب

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

عمر باتری اپل واچ 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

سخن پایانی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 180
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 321
  • بازدید ماه : 778
  • بازدید سال : 6,381
  • بازدید کلی : 19,781