loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 118 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

ایرپاد پرو توانسته تقریبا تمام نقاط ضعف مدل قبلی خود را برطرف کند. اپل در این نسخه 3 میکروفون را در کنار یک درایو صوتی قدرتمند قرار داده و هندزفری ساخته که شما را حیرت زده خواهد کرد. البته ایرپاد پرو بدون نقطه ضعف هم نیست. مثلا عمر باتری می‌توانست بیشتر از این‌ها باشد اما به جرات می‌توانیم بگوییم این هندزفری‌ها در حال حاضر یکی از بهترین هندزفری‌های بی‌سیم جهان هستند و بدون تردید در رقابت‌ با نسخه‌های سیمی نیز حرف‌های زیادی برای زدن دارند. با نقد و بررسی ایرپاد پرو اپل همراه ما باشید. برای آگاهی از قیمت ایرپاد پرو کلیک کنید.

طراحی و راحتی ایرپاد پرو

قاب شارژ با طراحی جدید همراه ایرپاد پرو عرضه شده که کمی بزرگتر و مستطیلی شکل است اما با همان رنگ سفید براق همراه می‌باشد که برخلاف قاب رقبا به راحتی در جیب جا می‌شود. (برگرفته از تبلیغات گوشی ایرانی GLX 😄)

 

در حالی که ایرپاد نسل یک و دو از طراحی بیرون گوشی پیروی می‌کردند اما ایرپاد پرو دارای طراحی درون گوشی است. این دستگاه دارای سری پلاستیکی قابل تعویض است که متناسب با اندازه گوشتان می‌توانید آن را تغییر دهید. این طراحی ممکن است باعث ناراحتی برخی شود اما امکان ایزوله و کیفیت بهتر را به همراه دارد.

 

اپل با طراحی دریچه‌های ویژه‌ای، سعی بر برقرار کردن تعادل فشار داشته که ناراحتی ذاتی این نوع هدفون درون گوشی را به حداقل برساند. این دریچه در کنار وزن بسیار کم ایرپاد پرو باعث راحتی فوق‌العاده در هنگام استفاده از این ایرباد بی‌سیم می‌شود. البته به طوری نیست که گاها فراموش کنید آن‌ها را به گوشی دارید اما هنگام استفاده از ایرپاد پرو نسبت سایر هدفون‌های درون گوشی، راحتی بیشتری را احساس می‌کنید.

 

گذشته از آن، در حالی که زبان طراحی ایرپاد پرو همانند نسل قبلی است اما کوچک‌تر از آن است، به خصوص ساقه آن، که یک تغییر عالی است.

 

از نظر پایداری ایرپاد پرو فوق‌العاده است. طراحی ارگونومیک و وزن سبک، آن‌ها را قادر می‌سازند که در گوش محکم بمانند بدون اینکه به آرامی جابجا شوند و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار دهند.

کیفیت صدا

اولین چیزی که در مورد AirPods Pro به آن توجه می کنید این است که این هدفون نسبت به ایردپادزهای نسل قبلی کیفیت صدا بهتر در کنار باس بیشتر دارند. دلیل داشتن باس بیشتر ، عمدتاً به دلیل طراحی جدید عایق صوتی آنها و درایورهای جدید بوده که برای این هدفون طراحی شد. AirPod های استاندارد در مکان های بی صدا به اندازه کافی مناسب هستند، اما به دلیل طراحی باز ، آنها فقط در هنگام مواجهه با سر و صدای خارجی عملکرد نه چندان جالبی دارند. سیستم لغو نویز AirPods پرو که مؤثر است، به عدم ورود صدا خارجی کمک می کند و ساختار مهر و موم شده در کنار سیستم لغو  سر و صدا دارد. این به معنای آن است که در محیط های پر سر و صدا مانند خیابان های شهر بسیار بهتر از دو مدل دیگر عمل می کند.

شرکت اپل هدفون ایرپاد پرو را با قیمت 250 دلار عرضه می کند که در این سطح قیمت می توان به انتخاب گزینه های حرفه ای متعددی پرداخت. شاید ایرپادز پرو نسبت به نسل های قبلی گزینه ای با کیفیت صدا و طراحی بهتر باشد، اما عملا صدا آن نسبت به برخی رقبا بهتر نیست و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

 

رقبا مختلفی را می توانیم برای ایرپاد پرو نام ببریم که هر یک دارای طراحی جذاب، قیمت مناسب تر، کیفیت صدا بهتر و ارگونومی قابل توجه هستند. بنابراین انتظار داشتیم اپل روی کیفیت صوتی این هدفون بهتر عمل می کند تا یک محصول جذاب تر نسبت به رقبا عرضه دارد.

 

البته فاکتورهای مختلفی به جز کیفیت صدا هم در این موضوع دخیل هستند. نزدیک ترین رقیب AirPods Pro، سونی WF-1000XM3 است و شامل فناوری با قابلیت لغو نویز می شود. البته سونی WF-1000XM3 کیفیت صدا بهتری هم دارد. اگرچه سابقه درخشان سونی در زمینه تولید محصولات صوتی را نباید نادیده گرفت. WF-1000XM3 ارگونومی بهتر، کیفیت تجربه کاربری بالاتر و راحتی بیشتر دارد.

 

برای خاموش کردن قابلیت لغو سروصدا در WF-1000XM3 سونی مشابه AirPods Pro سونیست. همچنین عمر باتری سونی 6 ساعت بوده و نسبت به AirPods Pro بیشتر می باشد. اما عمر باتری AirPods Pro به 4.5 ساعت می رسد و مدلی با عمر باتری طولانی نیست. البته ما توانستیم به عمر باتری 5 ساعت و 9 دقیقه برسیم و شرکت اپل نیز سعی کرده عمر باتری بیشتری برای این هدفون فراهم آورد.

 

در حالی که باتری از نظر ایده آل ما کمی بهتر بوده ، مسئله بزرگی نیست زیرا گوشی‌ها به سرعت در کیس شارژ می شوند و 5 دقیقه شارژ از طریق درگاه لایتنینگ یا یک پد شارژ بی سیم Qi یک ساعت کاربری را به دنبال دارد. در صورت نداشتن پد شارژ بی سیم، نیاز به تهیه آداپتور دارید تا بتوانید سرعت شارژ را افزایش دهید.

 

مدل های دیگری که بهتر به نظر می رسند شامل از Sennheiser Momentum Wireless   Master & Dynamic MW07 Plus و Anker Liberty 2 Pro  می شود که هریک قیمتی بیش از 250 دلار دارند. البته تناسب داشتن با گوش و لذت کاربری یک عامل بزرگ هنگام صحبت از هدفون های عایق صوتی است. اگر مهر و موم گسترده ای در کار نباشد و تناسب خوبی در کار باشد، کیفیت صدا جلوه بسیاری خواهد داشت.

قابلیت حذف نویز

در مجموع من از عملکرد ایرپاد پرو در حذف نویزهای مزاحم بسیار راضی بودم. در محیط هایی مانند کافه که مردم در حال صحبت کردن هستند، عملکرد ایرپاد پرو در حذف نویزهای مزاحم در حد هدفون های حرفه ای و بزرگی مانند Sony WH-1000XM3 و Bose QuietComfort 35 II و Bose Noise Cancelling Headphones 700 بود. همه این هدفون ها عملکرد فوق العاده ای دارند، اما همچنان صدای مردم تا حدودی شنیده میشود.

 

همچنین در هواپیما نیز ایرپاد پرو به خوبی نویزهای مزاحم را کاهش میدهد و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به ایرپادهای اورجینال دارد. ایرپادهای اورجینال به دلیل طراحی معمولی ای که دارند نمی‌توانند به خوبی نویز ها را کاهش دهند.

 

همچنین اگر شما به حذف نویز Active حساس هستید، ممکن است نتوانید از این ایرپادها در حالی که این قابلیت فعال است استفاده کنید. متأسفانه نمی‌توان مانند هدفون Sony WF-1000XM3 میزان این قابلیت را نیز تنظیم کرد. شما میتوانید این قابلیت را غیر فعال کنید و فقط به ایزوله سازی صدا توسط سَری های پلاستیکی بسنده کنید.

عمر باتری

در بخش باتری، کیس شارژر بی‌سیم ایرپاد به شما 24 ساعت شارژ برای گوش‌دادن به موسیقی می‌دهد، و خود هدفون‌ها نیز در بهترین حالت 5 ساعت موسیقی برایتان پخش خواهند کرد. درصورت فعالسازی قابلیت حذف‌ صداهای مزاحم و… این عدد به 4 ساعت و نیم خواهد رسید.

 

به گفته اپل، اگر ایرپاد را 5 دقیقه در محل شارژ قرار دهید، تا یک ساعت عمرباتری برای پخش موزیک به آنها افزوده خواهد شد. مشکل دیگری که شارژر بی‌سیم ایرپاد پرو با آن مواجه است، اینست که نمی‌توان از طریق خود آن فهمید چه مقدار شارژ در کیس باقی مانده است. تنها یک لامپ LED کوچک وجود دارد که در حالات مختلف یا سبز یا بی‌رنگ است. البته برای دیدن شارژ موجود می‌توانید پس از برداشتن ایرپادها از روی شارژر، از طریق ویجت موجود در آیفونتان وضعیت باتری شارژر را چک کنید.

نتیجه گیری

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 678
  • بازدید سال : 6,281
  • بازدید کلی : 19,681