loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 89 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی هوشمند می 9 اولین اسمارتفون در جهان است. که مجهز به چیپست قدرتمند Snapdragon 855 شده است. بخش جلویی و پشتی این گوشی از لایه های شیشه ای ساخته شده و یک قاب فلزی این دو بخش را به یکدیگر متصل کرده است. این محصول از صفحه نمایشی بزرگتر برخوردار بوده و از طرفی از ناچ و لنزهایی با اندازه ی کوچکتر استفاده می کند. اسمارتفون پیشرو در تمامی نسخه ها از سنسور اثر انگشت پنهان در زیر پنل بهره می برد.

شاید بزرگترین نقطه ی قوت گوشی هوشمند Mi 9 استفاده از دوربین اصلی سه گانه باشد. مجموعه ای که با ارائه ی قابلیت های متعدد عملکردی بی نظیر را از خود به جای می گذارد.

فناوری شارژ سریع این اسمارتفون در مقایسه با پرچمدار قبلی عملکردی بهتر دارد. البته گوشی Mi 9 مجهز به فناوری شارژ بی سیم سریع بوده و با انتقال قدرت 20 وات در این زمینه سریعتر از هر گوشی دیگری خواهد بود. به علاوه این دستگاه از سیستم عامل اندروید ورژن 9.0 و رابط کاربری MIUI 10 استفاده می کند.

برند Xiaomi هرگز اسمارتفونی مقاوم در برابر آب را عرضه نکرده و عدم وجود نام گواهینامه ی IP در کنار گوشی Mi 9 نشان دهنده ی ادامه دار بودن این موضوع است. به علاوه این اسمارتفون فاقد پورت جک 3.5 میلیمتری صدا و اسلات کارت حافظه ی جانبی نیز می باشد.

طراحی گوشی شیائومی می 9

همانند اکثر پرچمداران حال حاضر بازار، شیائومی می 9 هم از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده ولی در نسخه اکسپلورر شاهد قاب شیشه ای شفاف در پشت بدنه هستیم که ظاهر مدرنی به دستگاه می دهد. ظاهراً طراحی می 9 اکسپلورر به شخصیت آلیتا و فیلم Alita: Battle Angel هم ارتباط دارد و در برخی بازارها با تم ویژه عرضه می شود در هر صورت همه می دانیم که آنچه زیر این قاب شفاف دیده می شود، قطعات اصلی گوشی نیستند و فقط نقش تزئینی دارند.

پنل پشتی می 9 از جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده و با انحنای نسبتا زیادی از دو طرف به سمت فریم فلزی گوشی پیشروی کرده است، بدین ترتیب می ۹ باریک‌تر از ضخامت واقعی خود به‌نظر می‌رسد. اگرچه به‌لطف چنین ساختاری، پرچم‌دار شیائومی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد، پوشش صیقلی فریم درکنار جنس بدنه، باعث می‌شود تا دستگاه بسیار لغزنده باشد و به‌سادگی از دست سُر بخورد.

این پنل شیشه ای گوشی می 9 شیائومی با لبه های خمیده و فریم آلومینیومی براق (سری 7000) همان ترکیبیست که از یک پرچمدار تمام عیار در سال 2019 انتظار داریم. علاوه بر انحنای زیاد و لغزندگی شیشه پشت بدنه، شیائومی حتی فریم فلزی باریک و براق را هم مقداری قوس بخشیده تا در دست گرفتن گوشی را برای شما سخت تر کند. ظاهراً اینجا هم در نبرد بین زیبایی و کارآیی، اولی پیروز شده است اما با استفاده از قاب محافظ داخل جعبه می توانید مشکلات ارگونومی و کثیف شدن بدنه شیشه ای را به فراموشی بسپارید.

دوربین سه‌گانه‌ی می 9، شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی با ساختاری عمودی و برآمدگی محسوسی در گوشه‌ی سمت چپ محصول به‌چشم می‌خورد. برآمدگی دوربین باعث می‌شود تا حین کار کردن با گوشی روی سطوح تخت، شاهد تکان‌خوردن آن باشیم.

لبه‌ی سمت راست می ۹ کلیدهای کنترل صدا و پاور را در بطن خود دارد و لبه‌ی سمت چپ از کلید فیزیکی فراخوانی دستیار دیجیتال شیائومی یا گوگل اسیستنت (در نسخه‌ی بین‌المللی) میزبانی می‌کند، وجود این کلید باعث می‌شود تا بسیاری از مواقع حین استفاده از ترکیب کلیدها برای اجرای برخی قابلیت‌ها نظیر ثبت اسکرین‌شات، به‌صورت تصادفی، دستیار شیائومی را نیز فرابخوانید.

اگرچه در لبه‌ی پایین می ۹ دو دریچه‌ی اسپیکر وجود دارد،‌ تنها یکی از آن‌ها در پسِ خود اسپیکری دارد و دیگری نقش دریچه‌ی میکروفون را ایفا می‌کند. درکنار اسپیکر تکی می ۹، پورت USB-C به‌چشم می‌خورد. با نگاهی به نسل گذشته‌، مایه‌ی تعجب نیست که می ۹ از وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بی‌بهره باشد. پرچم‌دار نیمه اول 2019 شیائومی قابلیت ارتقاء حافظه را نیز ارائه نمی‌دهد؛ اما از دو سیم‌کارت با قالب نانوسیم پشتیبانی می‌کند.

جالب است بدانید که می 9 جزو معدود پرچمداران امروزی به شمار می آید که به فرستنده IR مجهز شده و این فرستنده به همراه میکروفون حذف نویز در قسمت بالایی قرار داده شده است. بنابراین با استفاده از این فرستنده و اپلیکیشن Mi Remote می توان از گوشی Mi 9 برای کنترل سایر تجهیزات الکترونیکی مانند تلوزیون و … استفاده کرد. داستان لبه پایینی هم کاملا تکراری بوده و در این قسمت شاهد قرار گیری پورت Type-C، اسپیکر تک کاناله و میکروفون هستیم.

قسمت جلوی گوشی اما ظاهر کاملا جدیدی دارد. شیائومی در این گوشی، تجهیزات تشخیص چهره ای که در نسل قبلی دیده بودیم را به طور کامل کنار گذاشته و بریدگی کوچک این نمایشگر، فقط محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. همین موضوع در کنار حاشیه پایینی به مراتب کوچک تر از نسل قبلی، باعث شده است که نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی، حدود 90 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص دهد. بد نیست بدانید که با وجود کاهش حاشیه ها، شیائومی اسپیکر مکالمه را در قسمت بالایی حفظ کرده و چراغ نوتیفیکیشن نیز در سمت راست آن قرار دارد.

گوشی هوشمند Mi 9 دارای ارتفاع 155 میلیمتر ، عرض 75 میلیمتر و ضخامت 7.6 میلیمتر می باشد. ابعادی که با وجود بهره مندی از پنلی بزرگتر تقریبا مشابه با پرچمدار قبلی است. از طرفی این اسمارتفون دارای وزن 173 گرم بوده که حدود 4 گرم کمتر از وزن گوشی Mi 8 می باشد. تمامی این موارد، از گوشی می 9 یک محصول زیبا و باکیفیت ساخته اند، با این وجود طراحی آن همچنان دارای نواقصی است که از میان آن ها می توان به نبود جک 3.5 میلی متری هدفون، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و برآمدگی دوربین اشاره کرد.

نمایشگر

گوشی شیائومی می 9 به نمایشگر بزرگ 6.39 اینچی مجهز شده است که پنل آن، مشابه نسل قبلی از نوع سوپر آمولد ساخت سامسونگ می باشد و در قسمت بالای آن، بریدگی قطره ای شکل به چشم می خورد. شیائومی مطابق انتظار و در راستای کاهش هزینه ها، رزلوشن 1080×2340 را برای این پنل در نظر گرفته است که شاید به خوبی پرچمداران گران قیمت نباشد؛ اما تراکم پیکسلی بسیار خوب 402 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. نسبت تصویر در نظر گرفته شده برای نمایشگر نیز، 19:5:9 می باشد که یکی از کشیده ترین نسبت های تصویر بوده و استفاده از عرض گوشی را آسان تر می کند.

شایدگوشی می 9 از نظر قیمت، فاصله زیادی با پرچمداران روز داشته باشد؛ اما کیفیت نمایشگر آن در سطح عالی قرار می گیرد و اختلاف چندانی با بهترین ها نخواهد داشت. پنل بکار رفته در این گوشی، رنگ ها را به صورت زنده و شادابی به نمایش می گذارد که باعث می شود تماشای هرگونه محتوایی در داخل آن، لذت بخش باشد. علاوه بر این، حداکثر روشنایی این پنل در حالت دستی به حدود 450 نیت و در حالت خودکار به بیش از 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد مشکلی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز و زیر تابش نور آفتاب، وجود نخواهد داشت.

نمایشگر سوپر آمولد می 9 از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است و رنگ مشکی در آن به صورت عمیقی به نمایش گذاشته می شود. همچنین این نمایشگر از HDR10 و فضای رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند و هنگامی که حالت کنتراست آن روی “استاندارد” باشد، رنگ های باز تولید شده در آن، از دقت بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

البته از قسمت تنظیمات می توان کنتراست نمایشگر را روی دو حالت Automatic و increased نیز قرار داد که در حالت اول، رنگ ها بر اساس شرایط محیط تنظیم خواهد شد و در حالت دوم، شادابی رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین از این قسمت می توان دمای رنگ ها را در سه حالت پیش فرض، گرم و سرد قرار داد و ویژگی Ambient Display در واقع همان نمایشگر همیشه روشن می باشد که با توجه به استفاده از پنل اولد، شیائومی برای پرچمدار خود در نظر گرفته و از قابلیت شخصی سازی نیز پشتیبانی می کند.

جالب است بدانید که شیائومی در اقدامی قابل تحسین، از آخرین نسخه شیشه کورنینگ، یعنی گوریلا گلس 6 برای محافظت نمایشگر استفاده کرده است که در حال حاضر به عنوان محکمترین شیشه محافظ بین اسمارتفون ها شناخته می شود و سازگاری بهتری با سنسور های اثر انگشت زیر نمایشگر دارد.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9

شیائومی ادعا می کند که Mi 9 به سریع‌ترین شارژ بی‌سیم دنیا مجهز است که ادعای چندان بی‌اساسی هم نیست. این کمپانی ادعا می‌کند که برای شارژ بی‌سیم باتری ۳۳۰۰ میلی‌ آمپرساعتی mi 9 تنها ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان لازم است. این درحالیست که بررسی‌های انجام‌شده حاکی از این بودند که زمان موردنیاز برای شارژ کامل این گوشی به صورت بی‌سیم حتی از این میزان نیز کمتر بوده و برابر با ۹۰ دقیقه است که رکوردی فوق‌العاده برای شارژرهای بی‌سیم به‌شمار می‌رود.

همچنین شارژ سریع شیائومی می ۹ نیز همچنان پرقدرت بر سر کار خود حاضر است و با استفاده از کابل‌های USB-C قادر است این گوشی را ظرف تنها ۶۵ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کند.

نکته‌ی جالب و قابل توجه دیگر در خصوص می ۹ حسگر اثر انگشت جدید آن است که در زیر صفحه‌نمایش واقع‌شده و در حقیقت یک به‌روزرسانی برای نمونه‌ی استفاده‌شده در Mi 8 Pro به‌شمار می‌رود که ضریب اطمینان بالاتری نسبت به آن داشته و علاوه بر این که میدان عملکردی گسترده‌تری دارد، گوشی را با سرعت بیشتری آنلاک می‌نماید. البته هنوز هم از حیث سرعت نمی‌توان حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را با نمونه‌های قدیمی تر که در قسمت پشتی گوشی‌ها استفاده می‌شدند، مقایسه کرد، اما پیشرفت شیائومی در این امر نشان‌دهنده‌ی این است که تا رسیدن به آن نقطه زمان زیادی باقی نمانده‌است.

کلام آخر

قطعا Mi 9 یکی از خوش قیمت ترین گوشی های بالارده باه حساب می آید. به هر قسمت این گوشی نگاه کنید نقاط قوت قابل رویت هستند. تنها نقطه ضعف این گوشی باتری 3300 میلی­ آمپر ساعتی آن است که آن هم به لطف شارژ سریع قابل چشم پوشی است. اما دلایلی که باعث می­شود تا این گوشی در بالای لیست گوشی­ های پیشنهادی قرار بگیرد ظاهر زیبا با گوریلا گلس 6، نمایشگر SuperAMOLED بسیار با کیفیت و بزرگ، دوربین­ سه گانه با امکانات بالا و پردازنده قدرتمند در حد S10 سامسونگ است. تمام این ویژگی ها در کنار قیمت بسیار مناسب باعث شده تا یکی از پرفروشترین ها باشد. این گوشی با قیمت 449 و 499 یورویی خود یکی از شگفتی ­های بازار موبایل به حساب می­آید. قطعا انتخاب این گوشی یکی از بهترین انتخاب ­ها به شمار می­آید. برای اطلاعات بیشتر و خرید به فروشگاه اینترنتی دیجی دو مراجعه کنید.

محمد سامان بازدید : 39 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

شیائومی در تاریخ 30 می 2020 سه محصول جدید گوشی‌های هوشمند خود را به طرفداران این برند چینی معرفی کرد. هر سه مدل گوشی ردمی نوت ۹ گلوبال، ردمی نوت ۹ پرو و می نوت 10 لایت (Mi note 10 lite) از نظر قیمت، امکانات و مشخصات فنی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

این گوشی را میتوان نسخه ارزان قیمتی از شیائومی می نوت 10 به حساب آورد. می 10 لایت با دوربینی 108 مگاپیکسلی، عملکرد بسیار خوبی از نظر کیفیت دوربین و عملکرد سخت‌افزاری سیستم دارد. قیمت گوشی‌های شیائومی می نوت 10 پرو و می نوت 10 به نسبت گوشی شیائومی می نوت 10 لایت گران‌تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نقاط ضعف و قوت این گوشی میان‌رده شیائومی بپردازیم.

نمایشگر گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یکی از مزیت‌های بزرگ شیائومی می نوت ۱۰ لایت همین نمایشگر اولد ۶.۴۸ اینچی با قدرت روشنایی ۴۳۰ نیت است.

یک صفحه‌نمایش با دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 برای افرادی که طالب بازی، ویدیو و تصویر هستند. کیفیت و عمق رنگ‌ها عالی است و شما را به سوی خود جلب می‌کند.

تراکم پیکسلی این نمایشگر هم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ است تا کیفیت صفحه‌نمایش فقط ظاهری نباشد و بتواند در تست‌ها امتیازهای بالایی کسب کند.

نسبت پنل نمایشگر به بدنه در این گوشی نسبتا بالا و ۸۷.۸ درصد است. به همین دلیل، می‌توان گفت کاملا یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ در دست گرفتید.

دوربین

در مقایسه با دوربین می نوت 10، چیزی که در می نوت 10 لایت می‌بینیم به کلی ضعیف‌تر است. حالا خبری از لنز 108 مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو نیست و لنز اولترا واید هم از نظر رزولوشن با افت روبه‌رو بوده و دیگر فوکوس خودکار ندارد. با این وجود، این دستگاه همچنان یکی از توانمندترین دوربین‌های بازار را دارد تا با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در اختیار مشتریان قرار دهد.

لنز اصلی این موبایل 64 مگاپیکسلی کواد بایر می‌باشد که به صورت پیش‌فرض تصاویر 16 مگاپیکسلی می‌گیرد. این سنسور توانایی پوشش فاصله 26 میلی‌متری را داشته و دریچه دیافراگم آن هم f/1.9 است. بر خلاف می نوت 10، این موبایل تکنولوژی ثابت‌سازی ندارد.

لنز اولترا واید هم حالا 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌باشد و فاصله کانونی که می‌تواند پوشش دهد نیز مشخص نشده اما در حقیقت عرض آن زیاد است.

با توجه به اینکه هیچ لنز تله فوتویی به کار گرفته نشده تا در تشخیص عمق به دوربین کمک کند، یک سنسور 5 مگاپیکسلی حضور یافته تا جبران مافات کند. به علاوه، یک لنز 2 مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده تا برای گرفتن تصاویر کلوزآپ به کار آید بنابراین دوربین عقب این موبایل چهارگانه است.

برای عکسبرداری سلفی هم یک لنز 16 مگاپیکسلی در ناچ U شکل حاضر شده که تکنولوژی فوکوس خودکار ندارد ولی دریچه دیافراگم آن f/2.5 است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

ظرفیت 5260 میلی‌آمپر ساعت باتری این گوشی در حد برادر بهترش و از تعداد زیادی از گوشی‌های دیگر بیشتر است. به عنوان مثال، گوشی گلکسی A71 سامسونگ یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت و گوشی Realme 6 Pro یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعت دارند.

باتری گوشی میان رده شیائومی در تست بازپخش ویدئو ما امتیاز عالی به دست آورد و توانست ویدئوهای روی حافظه گوشی را بیشتر از 21 ساعت به صورت متوالی نشان دهد. این آمار یک ساعت کمتر از نتیجه تست باتری Mi Note 10 است، ولی همچنان جای تحسین دارد.

نتیجه تست گردش در وب با وای‌فای بین دو گوشی Mi Note تقریبا یکسان بود، مدل لایت توانست با نتیجه 12:45 ساعت خود کمی بهتر عمل کند. گوشی جدید در تست تماس‌های صوتی عملکرد بهتری داشت و یک پیشرفت عالی را دیدیم.

نتیجه تست باتری این گوشی در تصویر زیر مشخص است. بخواهیم مقایسه کنیم امتیاز گوشی گلکسی A71 سامسونگ 102 و ریلمی 6 پرو 107 ساعت بوده است.

شارژ کامل گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی به کمک شارژر 30 وات داخل جعبه 1 ساعت و 14 دقیقه طول کشید که با توجه به ظرفیت زیاد باتری قابل توجه است. مقدار شارژ پس از 30 دقیقه 53 درصد است.

این ارقام عملا شبیه به سرعت شارژ باتری 4780 میلی‌آمپر ساعت گوشی Mi 10 است، بنابراین همه چیز به مدیریت شارژ بر می‌گردد. این گوشی مانند مدل دیگر از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند تا این ویژگی ممتاز منحصر به سری غیر نوت Mi 10 باشد.ژ

نتیجه گیری

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR

 

 

نقاط ضعف

 

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
محمد سامان بازدید : 32 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

شرکت شیائومی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند بوده که هر سال نسل جدید اسمارتفون های خود را معرفی می کند. این اسمارتفون یک میان رده بوده و از مشخصات ایده آلی برخوردار است که نباید آن را مدل معمولی دانست. بنابراین اگر می خواهید در میان گزینه های میان رده مدلی را برای خرید گوشی شیائومی انتخاب کنید، گوشی شیائومی ردمی نوت 7 می تواند گزینه برجسته ای باشد که در این مطلب بیشتر با آن آشنا می شویم.

ویژگی های گوشی شیائومی ردمی نوت 7 

صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. یکی از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ می‌شود. صفحه نمایش Redmi Note 7 شیائومی ۶٫۳ اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۹ توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم کاملا قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر ۶٫۳ اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش ردمی نوت ۷ باریک هستند اما نمایشگر گوشی کاملا بدون حاشیه نیست! صفحه نمایش آن طبق آمار چیزی در حدود ۸۱٫۴ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا شرکت شیائومی روی صفحه نمایش این اسمارتفون را با یک لایه شیشه گوریلاگلس ۵ پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیده شدن محافظت می‌کند. البته توصیه ما این است که با وجود شیشه گوریلاگلس ۵ حتما یک گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر دستگاه نصب کنید.

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Redmi Note 7 چطور است؟ برخلاف خیلی از گوشی های هم قیمت ردی نوت ۷، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. تراکم پیکسلی خوب نمایشگر دستگاه سبب شده که محتوای آن جزئیات مطلوبی داشته باشند و نویزهای تصویر به حداقل مقدار ممکن برسند. شادابی و شارپنس نمایشگر گوشی وضعیت بسیار خوبی دارد و این امر سبب می‌شود محتوا با کیفیت و طراوت مناسبی روی آن نمایش داده شوند. تفکیک‌پذیری رنگ ها و کنتراست مطلوبی هم از سوی نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. بنابراین وقتی محتوای روی صفحه نمایش ردمی نوت ۷ شیائومی را مشاهده می‌کنید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. صفحه نمایش این گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم وضعیت مطلوبی دارد و بدین سبب می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و محتوای روی نمایشگر را دید. در بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی ۹۰ درصد می‌توان تقریبا در هر محیط باز و روشنی بدون مشکل از آن استفاده کرد. پس به طور کلی باید گفت که شیائومی Redmi Note 7 از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه مطلوبی را برای علاقمندان به تماشای فیلم وبگردی به همراه داشته باشد.

دوربین

جدای از رابط کاربری آزاردهنده و بعضاً دردسرساز، دیگر مشخصات فنی گوشی مورد بحث ما از جمله دوربین فوق‌العاده‌اند. یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد که در روز و شب عملکرد قابل‌قبول و شاید فوق‌العاده‌ای از خود بر جای می‌گذارد. اساساً مشکلی با کیفیت عکس‌های گرفته شده با این موبایل وجود نخواهد داشت. اگر این تصاویر را با خروجی گوشی‌های گران‌تر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ‌ها کمی بی‌حس‌تر شده‌اند و جزئیات نیز به خوبی مشاهده نمی‌شوند ولی اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این تفاوت‌ها زیاد مهم نیستند چرا که ممکن است هر کسی متوجه آنها نشود.

 

در زمینه عکاسی در شب نیز ما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه مورد بحث را امتحان کنید و از گزینه حالت شب (Night mode) آن بهره‌مند شوید و اگرچه در این شرایط باید گوشی را کمی بیشتر نگه دارید ولی همین یک ثانیه چنان جزئیاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید دیگر رقبا نتوانند چنین لحظاتی را ثبت کنند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

بررسی ردمی نوت ۷ را با نقد باتری آن پی می‌گیریم. خوشبختانه این گوشی به یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که با تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۴ شارژ می‌شود. طبق گفته‌ی شیائومی، شارژ صفر تا ۱۰۰ این دستگاه فقط ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه به طول خواهد انجامید. شارژ این گوشی با یک شارژر سریع، آپشن شارژ ۹V/2A را فعال خواهد کرد. البته در جعبه‌ی ردمی نوت ۷ فقط یک شارژ معمولی ۵V/2A وجود دارد و شما باید شارژر سریع QC 4.0 آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. این شارژر، گزینه‌ی شارژ ۹V/2A را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

ردمی نوت 7 دستگاهی می باشد که تعریفی جدیدی برای یک گوشی مقرون به صرفه داشته است. این محصول با وجود داشتن قیمت مناسب، از گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلو استفاده می کند که استحکام خوبی به آن بخشیده و دوربین آن قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می باشد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 یکی دیگر از نقات مثبت آن تلقی می شود. اما رابط کاربری شیائومی با وجود داشتن امکانات فراوان، فاصله زیادی با اندروید خام دارد و استفاده از فریم فلزی برای این گوشی، در مجموع می توانست حس و حال بهتری را منتقل کند. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید گوشی همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 106 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

 

 

شاید از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای شیائومی می 7 افتاده است؟ در جواب به این سوال باید گفت که امسال هشتمین سالگرد ورود شیائومی به بازار گوشی‌های هوشمند است و سازنده مشهور چینی برای این که این سابقه درخشان را جشن بگیرد، جانشین می 6 خود را به جای این که با نام می 7 وارد بازار کند، با نام شیائومی می 8 عرضه کرده است.

اگر که گوشی شیائومی می 8 و می 6 را در کنار یکدیگر قرار دهید، میزان پیشرفت شیائومی را به راحتی درک می‌کنید. همه انتظار دارند که شیائومی به عنوان سازنده‌ای که مدل می میکس 1 را در قالب اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه وارد بازار کرد، تعداد بیشتری از گوشی‌های همراه را با نمایشگر بدون حاشیه عرضه کند. این کمپانی در ساخت می 6 این روند را نشان نداد، اما در ساخت شیائومی می 8 باز هم مهارت خود را در به کارگیری سبک طراحی بدون حاشیه به همه ثابت کرد.

شیائومی می 8 از یک نمایشگر مجهز به ناچ با نسبت تصویر 19 به 9 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند مانند برخی از محصولات سری گلکسی سامسونگ به یک دوربین مادون قرمز هم برای شناسایی چهره کاربرش مجهز شده است. متاسفانه مدل استاندارد می 8 برخلاف مدل می 8 اکسپلورر ادیشن (Explorer edition)، به یک سیستم تشخیص چهره 3 بعدی و اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در زیر نمایشگرش مجهز نیست، بلکه یک اسکنر اثر انگشت پشتی ساده را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

شیائومی می 8 به همان دوربین اصلی به کار رفته در گوشی خاص می میکس 2 اس (Mi Mix 2S) مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند هم مانند دوربین گوشی‌های پیشرفته سری گلکسی سامسونگ یک سنسور 12 مگاپیکسلی دوآل پیکسل و یک سنسور 12 مگاپیکسلی ثانویه با زوم 2x را در اختیار شما می‌گذارد. این ساختار توسط یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود؛ باید به این نکته اشاره کرد که هنوز هیچ یک از گوشی‌های گلکسی با یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عرضه نشده‌اند.

شیائومی می 8 ویژگی‌های موقعیت یابی برجسته‌ای دارد. این گوشی هوشمند اولین اسمارت فونی محسوب می‌شود که با توانایی پشتیبانی باند L5 سیگنال جی‌پی‌اس عرضه شده است. این مشخصه، می 8 شیائومی را قادر می‌سازد تا در محیط‌های متراکم شهری عملکرد بسیار دقیق‌تری در مکان یابی داشته باشد.

سایر ویژگی‌ها و مشخصات جدیدترین گوشی پرچمدار سازنده مشهور چینی با ویژگی‌های باقی گوشی‌های پرچمدار استاندارد 2018 برابری می‌کند.  اگر قصد خرید گوشی می 8 را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی گوشی شیائومی Mi 8

صفحه نمایش

این سومین گوشی هوشمند شیائومی است ک صفحه ی نمایش AMOLED را تجربه میکند. شیائومی قبلا در طراحی Xiaomi Mi 2 و Redmi Note Pro از چنین صفحه ی نمایشی بهره جسته بود(لطفا در قسمت نظرات اشاره بشود اگر اشتباه میکنم) و اکنون ما Xiaomi Mi 8 با صفحه ی نمایش Super AMOLED داریم.روشنایی عالی و کنتراست بالا از خصوصیات این نوع صحفه ی نمایش است.

صفحه ی نمایش می ۸ دارای رزولوشن  ۱۰۸۰ پیکلسی است و از رنگهای RGB , DCI-P3 وکیفیت HDR10 که وضوح بسیار بالایی دارد پشتیبانی میکند.

می ۸ از صفحه ی نمایش همیشه روشن (always on display) بهره میبرد ک این نیز یکی از خصوصیات بارز این اسمارت فون است.با این حال شما میتوانید آن را برنامه ریزی کنید تا در ساعت وزمان مشخصی فعال یا غیر فعال شود.

دوربین

گوشی می 8 دارای دوربینی دوتایی با سنسورهای 12 مگاپیکسلی است که هرکدام مشخصات متفاوتی دارند. سنسور اصلی مجهز به یک لنز عریض بوده و دومین سنسور دارای لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم دوبرابر بدون کاهش کیفیت تصویر است؛ لنز اصلی مجهز به لرزش‌گیر است. تصاویر ثبت شده با این گوشی در طول روز؛ از نظر جزئیات نوردهی، کنتراست و جزئیات در وضعیت مطلوبی قرار دارد. امکان ضبط ویدیو به صورت 4k و همچنین امکان زوم دوبرابر در حالت ویدیو در می 8 وجود ندارد.

باتری گوشی شیائومی mi 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی می 8 شیائومی (Xiaomi Mi 8) پرداختیم. این گوشی یکی از پرفروش ترین گوشی های فعلی شرکت شیائومی است که مجموعه‌ای از ویژگی های خوب را در یک پکیج مقرون به صرفه ارائه می‌کند. شاید مهمترین و اصلی ترین ویژگی مثبت آن مربوط به بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 845 و رم 6/8 گیگابایتی باشد. از دیگر ویژگی های مثبت دستگاه می‌توان به مواردی همچون صفحه نمایش با کیفیت، ظاهر به روز، دوربین خوب، باتری مناسب و غیره اشاره داشت. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی خوش قیمت ، خوش ساخت و قدرتمند هستید، شیائومی Mi 8 می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر دارید همین حالا کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • ظاهر زیبا و به روز
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره با کیفیت
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • دوربین خوب
  • پردازنده و رم مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مناسب باتری
  • قیمت مناسب

 

 

نقاط ضعف:

 

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب
محمد سامان بازدید : 42 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

گوشی Redmi Note 8T نسخه اروپایی گوشی محبوب ردمی نوت 8 و جدیدترین عضو سری گوشی‌های ارزان شیائومی است.

سری ردمی نوت نیازی به توضیح ندارند، شیائومی با این سری گوشی‌های هوشمند خوب با عملکرد ماندگار، عمر باتری طولانی و با قیمت پایین وارد بازار کرده است. گوشی ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته ردمی نوت 8 است و کاملا ایمان داریم این گوشی موفقیت نوت 8 را تکرار خواهد کرد.

بنابراین، Redmi Note 8T طبق تعریف یک گوشی نوت است؛ یک نمایشگر IPS بزرگ 6.3 اینچ ال‎‌سی‌دی و با یک بریدگی کوچک، چیپ امیدبخش اسنپ‌دراگون 665، تعداد قابل توجه دوربین‌های عقب و یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد.

طبیعتا، Redmi Note 8T از شیشه دوجداره گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند و پنل پشتی آن طبق ترند جدید طراحی گوشی‌های موبایل با رنگ‌هایی که در نور تغییر رنگ می‌دهند ساخته شده است یعنی آبی و سفید، ولی همچنین می‌توانید رنگ سنتی‌تر خاکستری را انتخاب کنید.

Redmi Note 8T در مقایسه با مدل معمولی نوت 8 مجهز به قابلیت سخت‌افزاری NFC است و در جعبه فروش آن یک شارژر سریع 18 وات (یک گام به جلو نسبت به شارژر 10 وات مدل استاندارد) دیده می‌شود. سیستم عامل این گوشی اندروید 9 است و از لانچر MUI 10 استفاده می‌کند و با آن که به زودی به‌روزرسانی MIUI 11 برای آن منتشر می‌شود ولی زمان آن هنوز مشخص نیست. برای اطلاع از قیمت ردمی نوت 8 تی کلیک کتید.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 8t

طراحی و صفحه نمایش

در ساخت جلو و عقب گوشي شيائومي ردمي نوت 8T از شيشه گوريلا که بسيار با دوام و راحت است استفاده شده است. سنسور اثرانگشت در پشت قرار دارد، که به خاطر انداره ي گوشي عده اي در نحوه ي استفاده از آن مشکل دارند. دکمه ي پاور و دکمه تنظيم صدا در سمت راست گوشي قرار دارند. درگاه USB-C و جک هدفون 3?5 ميلي متري نيز در قسمت پايين دستگاه وجود دارد. ابعاد دستگاه در مقابل با صفحه نمايش آن بزرگ تر است که سخت مي شود آن را در دست نگه داشت. صفحه نمايش 6?3 اينچي با کيفيت Full HD  دارد. از پنل با کيفيت در آن استفاده شده است که موجب افزايش کيفيت رنگي شده است. حداکثر ميزان روشنايي آن محدود است. حفره اي کوچک در بالاي صفحه نمايش وجود دارد که به منزله ي دوربين جلوي گوشي است.

دوربین

درست مانند شرکت Realme، برند رد می (Redmi) هم ماژول سه‌گانه دوربین عقب را کنار گذاشته و از چهار لنز در قاب پشتی محصول خود بهره برده است. البته شیوه قرارگیری این سنسورها برای افرادی که در مورد گوشی‌ها اطلاعات کافی دارند آشناست زیرا از بالا به پایین به ترتیب، لنزهای اولترا واید، اصلی، تشخیص عمق و مکرو نشسته‌اند.

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL Bright GM2 بوده و توسط سامسونگ تولید شده است. این سنسور با ابعاد 1 تا 2.25 اینچی و دریچه دیافراگم f/1.8 که دارد به صورت ترکیبی عکسبرداری می‌کند تا تصاویر 12 مگاپیکسلی باشند.

لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 نیز می‌تواند زوایای 119 درجه‌ای را پوشش دهد. خوش‌بختانه تکنولوژی تصحیح انحراف خودکار وجود دارد تا در صورت نیاز از تأثیرگذاری لرزش دست جلوگیری کند که البته امکان غیرفعالسازی آن فراهم است.

بر خلاف گذشته که مجبور بودید برای عکسبرداری با تمام کیفیت لنز 48 مگاپیکسلی از آپشن پیشرفته (Pro) استفاده کنید، حالا گزینه‌ای خاص به نام 48M وجود دارد تا دیگر نیازی نباشد کارهایی که در گذشته انجام می‌دادید را صورت دهید. البته همچنان گزینه Pro نیز به چشم می‌خورد زیرا تنها در همین حالت است که می‌توانید مقادیری نظیر شیوه نورپردازی، سرعت شاتر، میزان تعادل رنگ سفید، فوکوس و ISO را به صورت دستی تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این آپشن با لنزهای اولترا واید، اصلی و مکرو هماهنگ شده و تغییر این تنظیمات در آن کاملاً اختیاری است.

باتری گوشی شیائومی Redmi Note 8t

گوشی Redmi Note 8T شیائومی مانند تمامی نوت‌های قبل از خود یک باتری لیتیوم یونی 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد. این باتری از فناوری شارژ سریع 18 وات Quick Charge کوآلکام پشتیبانی می‌کند و داخل جعبه فروش نیز شارژر 18 وات قرار داده شده است.

این شارژر در عرض 30 دقیقه شارژر باتری را از 0 به 45 درصد می‌رساند.

این گوشی در تست‌های باتری ما نتایج عالی به همراه داشت و در یک سطح با آمار ردمی نوت 8 بود. آمار نهایی دوام شارژ باتری در حالت انتظار 108 ساعت بود و در تمامی بخش‌های دیگر نیز امتیازهای عالی به دست آورد.

مدت زمان دوام باتری هنگام استفاده فعالانه از گوشی است در حالی که عملکرد آن در بخش انتظار در سطح ردمی نوت 8 و خوب است.

نتیجه گیری

Xiaomi Redmi Note 8T چنان قیمت مناسبی دارد که به راحتی می‌توان از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کرد. به طور کلی این دستگاه از ویژگی های رده بالایی مانند بدنه شیشه ای و چیپست مناسب آن برخوردارست تا ما را تحت تأثیر قرار دهد. این اسمارتفون چهار دوربین با ترکیبی از صفحه نمایش بزرگ، باتری قدرتمند و قیمت مناسب است؛ با توجه به این مشخصات پیشنهادی فوق العاده و مقرون به صرفه است. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید گوشی های جدید بازار همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 28 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

افرادی که طرفدار نسخه‌های خام اندروید هستند، در گوشی mi a3 (می آ3) می‌توانند از صفحه نمایش Super AMOLED و کیفیت تصاویر مطلوب استفاده نمایند. علاوه بر این، بهره مندی از تراشه اسنپدراگون باعث شده عملکرد سریع و مطلوبی از این گوشی به ثبت برسد. در پنل پشتی دستگاه گوشی Mi A3، دوربینی سه‌تایی داشته که توانایی گرفتن عکس‌های بسیار خوب و با کیفیتی در نور کم و همچنین روز را دارد.

 

باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی باعث میشود نمایشگر بتواند برای مدت‌زمان زیادی روشن باقی بماند و کارهای روزمره شما را انجام دهد. این گوشی میان‌رده شیائومی، با محافظ شیشه‌ای، پنل فلزی دستگاه را پوشش داده‌است. به علاوه، به دلیل وجود پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس 5 بر روی قاب پشت و جلوی این گوشی، باعث شده استحکام این گوشی بسیار افزایش یافته است. برای اطلاع از قیمت گوشی می a3 کلیک کنید.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی می a3

زمانی که دو گوشی Mi A3 و Mi A2 را کنار هم قرار دهید، متوجه تغییرات اساسی در بخش طراحی خواهید شد. گوشی شیائومی Mi A3 برخلاف دو نسل قبلی که از بدنه فلزی و باریک استفاده می کردند، به بدنه ای با ساختیار شیشه و پلاستیک فشرده مجهز شده است که ضخامت آن نیز افزایش پیدا کرده است. اما این افزایش ضخامت نه تنها یک نکته منفی نیست، بلکه راهکاری برای برطرف کردن ایرادات نسل قبلی می باشد. در حقیقت شیائومی ضخامت نسخه جدید را حدود 1.2 میلی متر افزایش داده است که در پی آن، برآمدگی دوربین به شکل قابل توجهی کمتر شده و باتری بزرگتری نیز در داخل دستگاه قرار گرفته است.

در قسمت جلوی Mi A3 شاهد استفاده نمایشگر آمولد با ناچ قطره ای هستیم که حاشیه های آن در مقایسه با دو نسل قبلی، بسیار کوچکتر شده است، اما به دلیل بزرگ بودن حاشیه پایینی، میان رده جدید شیائومی در این زمینه حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 

در داخل بریدگی نمایشگر، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در قسمت بالای آن نیز، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. همچنین جالب است بدانید که با وجود کاهش حاشیه های نمایشگر، این گوشی دارای چراغ اعلان می باشد که روی حاشیه بالایی و در سمت راست دوربین سلفی قرار گرفته است.

تغییر بزرگ دیگر به وجود آمده در Mi A3 مربوط به سنسور اثر انگشت می باشد. شیائومی مانند برخی از میان رده های امروزی، سنسور اثرانگشت Mi A3 را به زیر نمایشگر منقل کرده و خبری از سنسور اثر انگشت خازنی روی پنل پشتی، در کار نمی باشد. به گفته شیائومی سنسور اوپتیکال جدید، پیشرفت های بزرگی به خود دیده و علاوه بر بزرگ تر شدن محل شناسایی آن، استفاده از لنز میکرو فاصله جدید، امکان تشخیص پیکسل هایی با اندازه 7.2 میکرون را به وجود آورده است که نتیجه آن، عملکرد سریع تر و بهتر در شرایط دشوار مانند محیط های بسیار روشن، دماهای پایین و یا انگشت های بسیار خشک می باشد.

در مورد تجربه استفاده از این سنسور اثر انگشت باید گفت که به طور کلی به خوبی نسخه خازنی بکار رفته در Mi A2 نمی باشد، اما با توجه به رده قیمتی Mi A3، می توان گفت که سنسور اثر انگشت آن، عملکردی قابل اطمینان دارد که در بیشتر موارد، بهتر از نمونه بکار رفته در گوشی هایی مثل گلکسی A50 عمل می کند.

پنل پشتی شیائومی Mi A3 همانند قسمت جلو، از پوشش گوریلا گلس 5 استفاده می کند و این گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و سفید روانه بازار شده که شیائومی نام های عجیب More Than White، Kind Of Grey و Not Just Blue را برای آن ها در نظر گرفته است. رنگ سفید این محصول، مشابه میان رده های اخیر سامسونگ، جلوه ای گرادیانی در هنگام انعکاس نور به خود می گیرد. رنگ مشکی اما ظاهری جیوه ای دارد که جلوه لوکسی به آن بخشیده است و در نهایت نوبت رنگ آبی می رسد که پنل پشتی آن در زوای مختلف تابش نور، خطوط منحنی بسیار جذابی را به نمایش می گذارد.

در نهایت نوبت به فریم پلاستیکی می رسد که جلوه ای کاملا براق دارد و متناسب با رنگ گوشی، رنگ آن نیز تغییر پیدا می کند. مشابه بیشتر گوشی های شیائومی، کلید های تنظیم صدا و پاور، روی لبه سمت راست قرارگرفته اند و درگاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد. بد نیست بدانید که شیائومی Mi A3 دارای درگاه سیمکارت هیبریدی می باشد که امکان استفاده از دو سیمکارت به صورت همزمان و یا استفاده از یک سیمکارت و یک کارت حافظه را به کاربر می دهد.

یک تغییر مثبت دیگری که در طراحی Mi A3 به وجود آمده، بازگشت جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد که روی لبه بالایی قرار گرفته و در کنار آن، فرستنده اینفرارد به چشم می خورد. لبه پایینی دستگاه نیز مطابق انتظار میزبان حضور اسپیکر تک کاناله، میکروفون مکالمه و درگاه USB Type-C می باشد.

نمایشگر

این قسمت را با یک خبر خوب شروع می‌کنیم. شیائومی هم درست مانند سامسونگ رو به استفاده از پنل‌های OLED در محصولات میان‌رده خود آورده است. البته مدل‌های قبلی یعنی Mi A2 و Mi A1 هم با نمایشگرهای IPS LCD خود کیفیت نسبتاً قابل‌قبولی داشتند ولی کیفیت تصاویر در پنل‌های OLED بسیار بهتر است.

در اینجا باید به این حرکت رو به عقب Mi A3 اشاره کنیم که بر خلاف دو مدل پیشین که 1080p بودند، کیفیت تصاویر در این دستگاه به 720p رسیده است. رزولوشن واقعی این گوشی با نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 286 به 1560 * 720 پیکسل می‌رسد که اگرچه می‌تواند تا حدودی مناسب باشد ولی ماتریکس PenTile OLED برای نمایشگرهای رزولوشن پایین اصلاً پیشنهاد نمی‌شود زیرا پیکسل‌های آن نسبت به سایر صفحه نمایش‌های RGB کمتر بوده و متونی که با فونت دندانه‌دار نوشته شده‌اند، احتمالاً با کیفیت بالایی دیده نشوند. بد نیست بگوییم که گلکسی اس 3 اولین گوشی بود که از PenTile AMOLED استفاده کرد و حتی این دستگاه که مربوط به سال 2012 بود نیز از Mi A3 تراکم پیکسلی بیشتری داشت به طوری که در هر اینچ 306 پیکسل به کار رفته بود.

اما آیا با این حساب، مشکل تار شدن تصاویر به وجود می‌آید؟ پاسخ به این سؤال مثبت است چرا که در تصاویر پس‌زمینه ساده این موضوع بیشتر دیده می‌شود. در مورد متون دارای فونت دندانه‌دار هم این قضیه صدق می‌کند.

در نمایشگرهای رزولوشن پایین، پنل AMOLED نمی‌تواند کیفیت خودش را نشان دهد که البته عادت کردن به این موضوع چندان کار سختی نیست. در واقع اگر به این موضوع پی ببرید که کیفیت تصاویر فدای عملکرد گیمینگ شده‌اند، کنار آمدن با این قضیه ساده‌تر می‌شود.

دقیقاً نمی‌دانیم که چرا شیائومی از نمایشگر 720p استفاده کرده ولی با انجام این کار، امکانات یک دستگاه گیمینگ را با قیمت کمتری در اختیار ما قرار داده است.

با 363 واحد روشنایی، میزان درخشندگی تصاویر در پنل OLED گوشی Mi A3 قابل قبول است. متأسفانه سیستم عامل این دستگاه نسخه خام اندروید 9 می‌باشد و به همین دلیل خبری از حالت حداکثر روشنایی (High Brightness Mode) نیست. با این حساب، حتی در روز هم نمی‌توانید صفحه نمایش این گوشی را بیشتر از 363 واحد روشن کنید.

کمترین میزان روشنایی 14.9 نیت است که چندان قابل قبول نیست. به دست آوردن چنین امتیازاتی، در شرایطی که می‌بینیم اکثر گوشی‌های امروزی کیفیت بیشتری دارند، واقعاً ناامیدکننده است.

شیائومی وعده داده که این دستگاه می‌تواند به 102.7 درصد NTSC گاموت رنگی دست یابد که البته می‌توانیم این ادعا را تأیید کنیم. در سمت دیگر، دقت رنگ‌ها زیاد بالا نیست چرا که رنگ آبی کمی کشیده به نظر می‌رسد و قرمز و خاکستری هم هاله‌ای کم‌رنگ‌تر به خود می‌گیرند ولی باز هم با تمام نقاط ضعف گفته شده، نمایشگر Mi A3 مناسب است.

دوربین

امسال گوشی های هوشمند اکثراً از دوربین های چندگانه استفاده کرده اند. همانند ردمی نوت ۷ لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است که دیافراگم f/1.8 را به کار گرفته است. این لنز از نوع واید بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها داشته و با استفاده از آن فضای بیشتری را می توان در یک قاب جای داد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کنند. اما دوربین سلفی بیشتر خودنمایی کرده و ارتقاء قابل توجهی داشته و ۳۲ مگاپیکسلی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Mi a3

یکی دیگر از مواردی که نسبت به نسخه سال قبل ارتقاء یافته باتری به کار رفته در آن است که ظرفیتی برابر با ۴۰۳۰ میلی آمپر دارد و از شارژ سریع ۱۸ وات نسخه (Quick Charge 3) نیز پشتیبانی می کند. از این رو علاوه بر اینکه طول عمر فوق العاده ای داشته در مقایسه با قبل نیز سریع تر شارژ می شود. زیرا تنها برخی از نسخه های می ای ۲ از شارژ سریع پشتیبانی می کردند. به طور کلی و با توجه به موارد بیان شده در بالا شیائومی در xiaomi mi a3 سعی کرده که تمرکز بیشتری را بر قابلیت های دوربین و طراحی گذاشته به این دلیل که بیشتر جمعیت جوان را بیشتر مد نظر قرار داده است. نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

محمد سامان بازدید : 25 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

در حال حاضر چند ماهی از عمر شیائومی می 9 می‌گذرد. این گوشی در زمان عرضه همراه با یک مدل دیگر به نام شیائومی mi 9 se وارد بازار شد. اکنون وقت آن رسیده تا نسخه SE را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. صفحه نمایش تقریبا 6 اینچی این گوشی در کنار صفحه نمایش 6.39 اینچی برادران خود یعنی می 9 و 9T خیلی کوچکتر به نظر می‌رسد و از همین رو این نسخه جمع و جورترین مدل در میان سری 9 شیائومی است. نمایشگر مورد استفاده در این گوشی مانند نمایشگرهای دو مدل دیگر، سوپر امولد سامسونگ است و شیائومی صرفا به خاطر اینکه قیمت Mi 9 SE کمتر است، از قطعاتی که کیفیت پایین‌تری دارند استفاده نکرده است.

این مدل همچنین از یک دوربین سه گانه با لنزهای واید، اولترا واید و معمولی بهره می‌برد. این ترکیب همان ترکیبی است که در 9T پیدا می‌کنید و طبیعتا نسبت به نسخه اصلی می 9 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد ولی باز هم جزو دوربین‌های با کیفیت بازار محسوب می‌شود. در بحث پردازنده شیائومی می 9 اس ای در میان خانواده خود ضعیف‌ترین پردازنده را دارد و از اسنپدراگون 712 استفاده می‌کند. با این وجود این پردازنده آنقدرها هم کم توان نیست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این با توجه به سایز کوچکتر صفحه نمایش حتما خودتان حدس زدید که باتری این مدل هم کمترین ظرفیت را دارد.

طراحی گوشی شیائومی mi 9 se

طراحی گوشی شیائومی MI 9 SE در بدنه شیشه ای، فریم فلزی و نمایشگر با ناچ قطره ای خلاصه می شود. این موارد را می توان بهترین ترکیب ظاهری برای یک محصول میان رده در سال 2019 نام برد. زیبایی ظاهری MI 9 SE با بدنه شیشه ای براق و رنگ بندی های جذابی که برای آن در نظر گرفته شده، قابل انکار نیست. با در دست گرفتن دستگاه حس خوب کیفیت بالا که برای این رنج از گوشی ها فاکتور مهمی بوده، به شما القا می شود. روی بدنه دستگاه سه لنز دوربین به صورت عمودی در یک جایگاه بیرون زده از قاب قرار گرفته است. پایین این بخش تنها فلاش LED موجود بوده و سایر فضای آن کاملا خالی است.

بخش روبرویی را یک نمایشگر 5.97 اینچی با حاشیه های کم و یک ناچ کوچک قطره ای پر کرده است. ابعاد کلی دستگاه با توجه به سایز نمایشگر، کوچکتر از حد انتظار بوده و همین هم باعث خوش دستی آن شده است. البته ضخامت 7.5 میلیمتری هم در خوش دستی آن بی تاثیر نیست. شیائومی درون ناچ دستگاه دوربین سلفی را به تنهایی قرار داد است. اسپیکر مکالمه و سنسور مجاورت هم بالای ناچ به طوری طراحی شده اند که قابل مشاهده نباشند. برای فریم کناری Mi 9 SE از فلزی با کیفیت بالا استفاده شده است. روی این فریم دکمه های کنترل صدا و پاور، پورت USB Type C، میکروفون، محفظه اسپیکر و خشاب سیمکارت مشاهده می شود.

صفحه نمایش

معمولاً بیشتر گوشی‌های میان رده دارای پنل‌های LCD هستند؛ حتی شرکت اپل هم در نسخه آیفون Xr از پنل  LCDاستفاده کرده است. یکی از امتیازاتی که می 9 اس ای دارد؛ این است که نوع پنل آن همچون دو مدل می 9 و می 9 اکسپلورر Super AMOLED است.

MI 9 SE با کیفیت Full HD، صفحه نمایش 5.97 اینچی و رزولوشن 1080× 2340 پیکسلی به بازار ارائه شده است. تراکم پیکسلی در این محصول شیائومی ~432 بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.1% در نظر گرفته شده است.

می 9 اس ای شیائومی همچون دو محصول هم رده خود، شیائومی می 9 و می 9 اکسپلورر از پوشش و محافظ گوریلاگلس 5 برای صفحه نمایشگر خود استفاده کرده است؛ که موجب محافظت گوشی در مقابل ضربه، خط و خش می‌شود. بریدگی و شکاف بالای MI9 SE همچون مدل‌های mi 9 و mi 9 explor به فرم قطره‌ای شکل است که دوربین سلفی در آن قرا گرفته است.

فضای کمی را به خود اختصاص داده و ظاهری زیبا به گوشی داده است؛ از طرفی دیگر هم باعث شده که کاربر صفحه نمایشی به صورت تمام صفحه داشته باشد. نمایشگر می 9 اس ای دارای قابلیت HDR است که باعث می‌شود تصاویر شادابی و روشنایی خاصی داشته باشند و حتی در مقابل نور خورشید و روشنایی روز هم سوژه و محتوای تصاویر گرفته شده، خوانایی و وضوح داشته باشند.

دوربین

بعد از گوشی می 9 که به عنوان اولین پرچمدار شیائومی با دوربین سه گانه شناخته می شد، گوشی Mi 9 SE نیز به عنوان اولین میان رده این کمپانی با دوربین سه گانه محسوب می شود. در واقع انتخاب دوربین سه گانه برای می 9 SE یک تصمیم کاملا درست در سال 2019 به شمار می آید که برای رقابت با میان رده های سامسونگ و هواوی، امری ضروری بوده و ترکیب دوربین سه گانه در این گوشی، یکی از کامل ترین تجربه ها در محصول میان رده را در اختیار خواهد گذاشت.

اما نکته جالب در مورد ساختمان دوربین این گوشی، انتخاب ترکیب قدرتمند می باشد. در واقع شیائومی برای دوربین اصلی این گوشی از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی بهره برده است که مشابه آن را در گوشی های می 9 و honor View 20 دیده بودیم. همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، سنسور 48 مگاپیکسلی سونی که اخیرا هم محبوبیت زیادی بین سازنده های گوشی هوشمند پیدا کرده، از فیلتر بایر 4 به 1 استفاده می کند. به این معنی که هر 4 پیکسل 0.8 میکرونی، یک پیکسل بزرگ 1.6 میکرونی تشکیل خواهند داد و نتیجه آن خروجی تصاویری با اندازه 12 مگاپیکسلی خواهد بود.

البته این موضوع نه تنها حساسیت سنسور برای جذب نور جهت عکاسی در محیط های کم نور را افزایش خواهد داد، بلکه با استفاده از این ترفند می توان خروجی شارپ تری داشت و نویز تصاویر نیز در ISO های بالا، به خوبی کنترل خواهد شد. همچنین برای لنز دوربین اصلی Mi 9 SE ، گشودگی دهانه دیافراگم f/1.75 در نظر گرفته شده است نشان می دهد حداقل به صورت تئوری با یکی از قدرتمند ترین میان رده ها در زمینه عکاسی در محیط های کم نور رو به رو هستیم.

دوربین دوم تله فوتو اما از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می کند که کوچکتر از سنسور 12 مگاپیکسلی بکار رفته در می 9 می باشد و همان زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. سنسور 8 مگاپیکسلی این دوربین دارای پیکسل هایی با اندازه 1.12 میکرون می باشد که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند.

در نهایت نوبت به دوربین سوم 13 مگاپیکسلی می رسد که سنسور آن نیز کوچکتر از نسخه 16 مگاپیکسلی بکار رفته در می 9 است. این دوربین از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می کند که زاویه دید فوق عریض 123 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که زاویه دید این دوربین، وسیع تر از نسخه 117 درجه می 9 می باشد؛ با این حال دوربین اولترا واید Mi 9 SE، دارای فوکوس خودکار نمی باشد و از قابلیت عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی نمی کند.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت های مختلف دوربین از جمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ کردن می توان بین آن ها جا به جا شد. از قسمت بالا هم می توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می گذارد که از طریق آن می توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به دلخواه تغییر داد.

عکس های گرفته با دوربین اصلی این گوشی در حالت پیش فرض (12MP) از کیفیت عالی برای یک محصول میان رده برخوردار هستند. در واقع این تصاویر دارای جزئیات بسیار خوب، کنتراست عالی، دامنه پویایی وسیع و رنگ های زنده ای هستند که البته این رنگ ها در برخی موارد کمی اشباع شده به نظر می رسد.

ویژگی AI نیز مطابق انتظار در بیشتر موارد کنتراست تصاویر و همچنین اشباع شدگی رنگ ها را افزایش می دهد که مسلما خوشایند تمام کاربران نخواهد بود. بر خلاف چیزی که در می 9 دیده بودیم، برای عکاسی در رزولوشن 48 مگاپیکسل حالت جداگانه ای در نظر گرفته نشده و برای استفاده از آن باید به سراغ عکاسی در حالت پرو رفت. البته مطابق انتظار تصاویر 48 مگاپیکسلی، در زمینه جزئیات پیشرفت چندانی به خود نمی بینند و سطح نویز آن ها نیز بیشتر از تصاویر 12 مگاپیکسلی است.

دوربین دوم تله فوتو با وجود داشتن سنسور کوچکتر 8 مگاپیکسلی، تصاویری با جزئیات بسیار خوب به ثبت می رساند که البته رزولوشن آن ها به 12 مگاپیکسل بزرگنمایی می شود. در برخی مواقع رنگ های باز تولید شده با این دوربین نیز اشباع شده به نظر می رسد و در حالت کلی، نویر عکس های این دوربین، بیشتر از عکس های ثبت شده با دوربین اصلی می باشد. در نهایت نوبت به دوربین سوم با لنز فوق عریض می رسد که شاید در زمینه ثبت جزئیات، به خوبی دو دوربین دیگر نباشد؛ اما این تصاویر هم دارای رنگ های زنده، نویز کنترل شده و رنج داینامیکی وسیع هستند.

هنگام عکاسی در محیط های کم نور با دوربین اصلی، خروجی نهایی چندان شگفت انگیز نیست. در واقع به دلیل نبود لرزشگیر اوپتیکال، در برخی موارد تصاویر به صورت تار به ثبت می رسند و الگوریتم های کاهش نویز باعث کاهش جزئیات می شود.

در مورد عکاسی با دوربین فوق عریض در محیط های کم نور نباید حساب چندانی باز کرد و به دلیل دیافراگم تاریک تر و سنسوری با پیکسل های کوچک تر، این دوربین برای عکاسی در محیط های کم نور، مناسب نخواهد بود. مشابه چیزی که در می 9 دیده بودیم، در شرایط نوری کم(استفاده از حالت شب)، شیائومی برای زوم 2 برابر، سراغ دوربین تله فوتو نمی رود و این وظیفه را بر عهده دوربین اصلی می گذارد؛ به این صورت که تصویر با سنسور 48 مگاپیکسلی ثبت می شود و به صورت دیجیتالی، بزرگنمایی می شود. این تصمیم شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما با توجه به سنسور بهتر و دیافراگم روشن تر دوربین اصلی، تصمیم هوشمندانه ای به نظر می رسد.

اما زمانی که برای عکاسی در محیط های کم نور، از ویژگی Night Mode استفاده شود، داستان کاملا متفاوت خواهد بود و Mi 9 SE به یکی از بهترین میان رده ها در این زمینه تبدیل خواهد شد. تصاویر ثبت شده در این حالت، شاید جزئیاتی به خوبی عکس های ثبت شده در محیط های روشن را نداشته باشند، اما جزئیات آن ها به مراتب بهتر از حالت معمولی است و نویز آن ها نیز به خوبی کنترل می شود. بد نیست بدانید که حالت شب شیائومی، سرعت عملکرد بیشتری در مقایسه با نسخه هواوی دارد ولی این حالت برای دوربین فوق عریض، در نظر گرفته نشده است.

باتری گوشی شیائومی mi 9 se

در کنار داشتن کوچکترین نمایشگر بین سری Mi 9، این اسمارت فون کوچکترین باتری را هم دارد. باتری این دستگاه با گنجایش 3070 میلی آمپر ساعتی، تنها سه چهارم 9T است.

در تست هایی که انجام شد، Mi 9 SE عملکرد قابل احترامی داشت. پخش بی وقفه ویدیو به صورت آنلاین حدود چهارده و نیم ساعت به طول انجامید و تماس با شبکه 3G هم 25 ساعت شد. گشت و گذار در اینترنت اما چندان تحسین برانگیز نبود و با بیشتر از 10 ساعت، نتیجه ای معمولی محسوب میشود. حالت استندبای هم چندان خوب نبود و جمع همه اعداد عدد 73 ساعت را برای این میان رده ایجاد کرده که نتیجه چندان خوبی هم نیست.

کلام آخر

Xiaomi Mi 9 SE محصولی شایسته احترام با مشخصاتی در سطح بهترین‌های رده میانی بازار است؛ صفحه‌نمایش کوچک و طراحی کامپکت، Mi 9 SE را به مدلی خوش‌دست و ارگونومیک بدل کرده و با وجود آنکه خمیده نبودن لبه‌های کناری بخش پشتی، منجر به ضخیم‌ به نظر رسیدن آن شده است اما در عمل حس مثبتی را به کاربران منتقل می‌کند. از جمله نکات منفی در طراحی این مدل باید به جذب بالای اثرات انگشت (به خصوص در نسخه مشکی) و جنس ظاهرا پلاستیکی بخش پشتی اشاره کرد.

از کیفیت صفحه‌نمایش OLED دستگاه به طور کامل رضایت داشتیم و در زیر نور مستقیم خورشید نیز با نمونه توانمندی روبرو می‌شویم. سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش از سرعت و دقت بالاتری نسبت به نمونه‌های هم‌رده خود برخوردار است و با وجود آن‌که هنوز نسبت به یک سنسور اثر انگشت عادی خازنی،‌ سرعت و کیفیت پایین‌تری دارد اما در مجموع مشکل خاصی را برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

دوربین 48 مگاپیکسلی این مدل که به صورت پیش‌فرض با وضوح 12 مگاپیکسلی عکاسی می‌کند به شرط حفظ این وضوح و البته در نور کافی، تصاویر مناسبی را به لحاظ جزییات و کنترل نویز ایجاد می‌کند اما رنگ‌های آن، اشباع‌شده‌تر از حالت عادی بوده و کاملا گرم‌تر ثبت می‌شوند. دوربین تله‌فتو با زوم دو برابری و تجهیز به فوکوس خودکار، عملکرد مناسبی در درشت‌نمایی تصویر دارد اما به دلیل بسته‌تر بودن دیافراگم، نویز بیشتری را ایجاد کرده و جزییات کمتری را نسبت به دوربین اصلی ثبت می‌کند. امکان فیلم‌برداری با این دوربین نیز وجود ندارد. کیفیت و عملکرد دوربین واید این مجموعه به دلیل نبود فوکوس خودکار، چندان فوق‌العاده نبوده و از کیفیت آن با کاهش نور نیز کاملا کاسته می‌شود.

Mi 9 SE در زمینه پردازشی، گوشی موفقی به حساب می‌آید و به خصوص در زمینه گرافیک، از سطح میانی فراتر می‌رود. حافظه رم 6 گیگابایتی دستگاه برای اکثر کاربران کافی به نظر می‌رسد و با وجود آنکه از کارت حافظه در آن خبری نیست اما حداقل در نسخه 128 گیگابایتی، مشکل خاصی از لحاظ کمبود حافظه وجود نخواهد داشت. نوع حافظه داخلی گوشی توسط شیائومی، UFS 2.1 اعلام شده اما طبق بررسی انجام شده در بالا، این حافظه از نوع کندتر UFS 2.0 است که البته هنوز از حافظه‌های معمول eMMC حاضر در اغلب دیگر گوشی‌های این کلاس سرعت بالاتری دارد.

پشتیبانی از NFC و درگاه اینفرارد، گزینه‌های مثبت این مدل را تشکیل می‌دهند و در سوی مقابل نبود جک هدست و GPS تک باند نیز در زمره نکات منفی آن قرار می‌گیرند. باتری گوشی ظرفیت چندان بالایی ندارد اما به لطف پردازنده کم‌مصرف و صفحه‌نمایش نسبتا کوچک،‌ دوام مناسبی داشته و سرعت شارژ بسیار مطلوبی را نیز ارائه می‌کند. رابط کاربری MIUI این مدل بسیار پیچیده و با جزییات فراوان است که با وجود امکاناتی بسیار فراتر از اندروید خام، از لحاظ راحتی در استفاده، شرایط مطلوبی را عرضه نمی‌کند و از این گذشته نمایش تبلیغ در حین نصب برنامه‌های جدید نیز کاملا آزاردهنده به نظر می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 27 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

همایش جهانی موبایل، که یکی از جذاب ترین همایش ها در سال های اخیر به شمار می آید، قرار است به زودی برگزار شود. در این همایش، از اولین گوشی پرچم دار سال 2019، یعنی گوشی هوشمند گوشی می 9 رونمایی خواهد شد که از کشور چین می‌باشد. این گوشی، اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که در آن از آخرین ورژن چیپست کوالکوم که snapdragon 855 می باشد، استفاده شده است. گوشی Xiaomi Mi 9 از تکنولوژی 5G برخوردار نیست، اما از لحاظ پردازنده و گرافیک قدرمتند، هم‌چنان یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. در این کوشی همانند Xiaomi Mi 8، فناوری Dual-Glass استفاده شده و سطحی فلزی در بین دو صفحه‌ی گوریلیا گلاس قرار دارد. اگرچه که صفحه نمایش با فناوری AMOLED، بزرگتر شده، اما بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی(ناچ) و لبه ای آن کوچک‌تر شده است.

 

حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش واقع شده که در ورژن قبلی این گوشی یعنی Mi 8 pro، نیز قرار داشته است. می‌توان گفت که جذاب‌ترین بخش گوشی هوشمند Xiaomi Mi 9، دوربین آن است، Mi 9 اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که دارای سه دوربین می‌باشد، اولین دوربین چند منظوره که تجربه عکاسی با کیفیت بالا، همراه با صفحه فوق وسیع(Ultra-Wide cam) و قابلیت زوم با توان 2X را در اختیارتان خواهد گذاشت. گوشی Xiaomi Mi 9، همانند ورژن قبلی خود، از قابلیت شارژ سریع برخوردار است، اما جالب‌تر آن است که این گوشی دارای فناوری شارژ وایرلس می‌باشد که با توانایی 20 واتی، گوشی را با سرعت بالا شارژ می کند. در بخش نرم‌افزاری، این کوشی، در خور یک پرچم‌دار است، چراکه دارای سیستم عامل اندروید 9 و MIUI 10 می‌باشد.

طراحی گوشی شیائومی می 9

طراحی شیائومی می 9 شاید جذابیت می میکس 3 را نداشته باشد، اما بدون شک یکی از زیباترین های بازار محسوب می شود. زبان طراحی استفاده شده در Mi 9 کاملا مشابه با می 8 می باشد که با بهبود های خوبی همراه شده است. پنل پشتی این محصول از جنس گوریلا گلس 5 می باشد که خمیدگی و انحناهای آن در مقایسه با نسل قبلی، افزایش داشته و همین موضوع، علاوه بر این که باعث در دست گرفتن آسان گوشی می شود؛ بلکه باعث می شود که می 9 باریک تر از چیزی که هست به نظر بیاید.

ضخامت می 9، 7.6 میلی متر اعلام شده است که البته در باریک ترین قسمت، به 3.5 میلی متر می رسد و این موضوع در کنار وزن مناسب 176 گرمی باعث شده است که این گوشی در مقایسه با رقبایی چون آیفون 10 اس مکس، ارگونومی مناسبی داشته باشد.

گفتنی است که این گوشی در سه رنگ آبی اقیانوسی، بنفش یاسی و مشکی پیانو (نسخه مورد بررسی) روانه بازار شده شیائومی در دو نسخه اول، از پنل پشتی هولوگرافیک استفاده کرده است. استفاده از این ترفند نه تنها جلوه گرادیانی به پنلی پشتی بخشیده، بلکه باعث شده است که مشابه Galaxy A50 شاهد افکت رنگین کمانی در زوایای مختلف تابش نور باشیم. البته یک نسخه دیگر از این گوشی با شیشه شفاف وجود دارد که برخی از اجزای مصنوعی داخل گوشی را به نمایش می گذارد و جذابترین نسخه می 9 به شمار می آید.

گذشته از این موارد، در قسمت پشتی این گوشی برای اولین بار شاهده استفاده از دوربین سه گانه با چینش عمودی هستیم که شیائومی در اقدامی جالب، دوربین تله فوتو را با حلقه هولوگرافیک، مجزا کرده است. اما نکته منفی در مورد طراحی ماژول دوربین، برآمدگی بیش از حد آن می باشد که نه تنها احتمال آسیب آن را افزایش داده، بلکه باعث شده است که این گوشی به صورت ثابت روی میز قرار نگیرد. با این حال به گفته شیائومی برای پوشش دوربین از ترکیب شیشه و Sapphire استفاده شده است که مقاومت بیشتری در اختیار خواهد گذاشت.

 

فریم فلزی دور گوشی جزو موارد دیگری است که در مقایسه با نسل قبلی، تغییر داشته و اکنون جلوه ی براق به خود گرفته است؛ با این حال محل قرار گیری اجزا، کاملا مشابه گذشته می باشد. در سمت راست، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا قرار گرفته اند و در سمت مقابل، مشابه چیزی که در می میکس 3 دیده بودیم، شاهد دکمه اختصاصی برای دستیار صوتی گوگل هستیم که البته می توان دستورات مختلفی برای آن در نظر گرفت.

جالب است بدانید که می 9 جزو معدود پرچمداران امروزی به شمار می آید که به فرستنده IR مجهز شده و این فرستنده به همراه میکروفون حذف نویز در قسمت بالایی قرار داده شده است. بنابراین با استفاده از این فرستنده و اپلیکیشن Mi Remote می توان از گوشی Mi 9 برای کنترل سایر تجهیزات الکترونیکی مانند تلوزیون و … استفاده کرد. داستان لبه پایینی هم کاملا تکراری بوده و در این قسمت شاهد قرار گیری پورت Type-C، اسپیکر تک کاناله و میکروفون هستیم.

قسمت جلوی گوشی اما ظاهر کاملا جدیدی دارد. شیائومی در این گوشی، تجهیزات تشخیص چهره ای که در نسل قبلی دیده بودیم را به طور کامل کنار گذاشته و بریدگی کوچک این نمایشگر، فقط محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. همین موضوع در کنار حاشیه پایینی به مراتب کوچک تر از نسل قبلی، باعث شده است که نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی، حدود 90 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص دهد. بد نیست بدانید که با وجود کاهش حاشیه ها، شیائومی اسپیکر مکالمه را در قسمت بالایی حفظ کرده و چراغ نوتیفیکیشن نیز در سمت راست آن قرار دارد.

 

تمامی این موارد، از گوشی می 9 یک محصول زیبا و باکیفیت ساخته اند، با این وجود طراحی آن همچنان دارای نواقصی است که از میان آن ها می توان به نبود جک 3.5 میلی متری هدفون، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و برآمدگی دوربین اشاره کرد.

صفحه نمایش

می9 از صفحه نمایش 6.39 اینچی سوپر آمولد که با رزولوشن fullhd+  و ناچ قطره مانند عرضه شده است استفاده میکند.این پنل روزولشن 1080x2340  را دارا است که تراکم پیکسلی بسیار خوب 402 پیکسل بر اینچ را به ارمغان می آورد.با توجه به نسبت طول به عرض 19.5 به 9 این گوشی این پنل یکی از دراز ترین پنل های موجود در بازار میباشد.

این صفحه نمایش کیفیت فوق العاده را به ارمغان می آورد و به هر تصویری که با آن پخش شود روح و رنگ تازه ای میبخشد.همچنین این پنل توسط گوریلا گلس 6 که یکی از محکمترین گلس های موجود در بازار است پوشانده شده است.

صفحه نمایش این گوشی روشنایی بسیار مناسب 430 نیت را ارایه میکند که این روشنایی در حالت auto  میتواند به حداکثر 620 نیت برسد که در نوع خود فوق العاده است.اگر این گوشی را در حالت کنتراست تطبیق شونده قرار دهید رنگ ها با توجه به نور محیط تطابق پیدا میکنند و باعث میشود که در حالت بهترین نسبت رنگ را داشته باشید.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9

عمر باتری در Xiaomi Mi 9 متوسط است یعنی 3300 میلی آمپر که نسبت به عمر باتری در Mi 8 حدود 100 میلی آمپر کاهش یافته است. نکته مثبت درخصوص باتری این گوشی این است که از شارژ سریع وایرلس پشتیبانی می‌کند. در جعبه گوشی، یک شارژر 18 واتی را خواهید یافت که برای 3300 میلی آمپر قدرت باتری، کافی به نظر می‌رسد. با وجود این شارژر، Mi 9 در بازه‌ی زمانی نیم ساعته، 45 درصد شارژ خواهد شد.

گوشی Xiaomi Mi 9، از فناوری شارژ سریع یا همان توربو شارژ برخوردار است و سارژ از طریق وایرلس با قدرت 20 وات، از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. اگر شارژر 27 واتی برای این گوشی خریداری کنید، گوشی در عرض نیم ساعت، به 70 درصد شارژ خواهد رسید. شارژ کامل گوشی نیز، 65 دقیقه زمان خواهد برد.

باندل مخصوص شارژ وایرلس بسیار سبک و کارآمد است. زمانی که از شارژر وایرلس استفاده کنید، صدایی خفیف را خواهید شنید. این صدا مربوط به فنی است که شارژر را خنک می‌کند. گوشی Xiaomi Mi 9 طبق تست های انجام شده، در نیم ساعت، تا 30 درصد گوشی را شارژ می‌کند، که این قضیه، زیاد خوشایند به نظر نمی‌رسد، زیرا با شارژر 18 واتی، بعد از نیم ساعت، گوشی حدود 45 درصد شارژ خواهد شد.

ممکن است علت این کم کاری، دمای باتری یا محیط باشد، اما به طور کلی عملکرد قوی از خود نشان نداده است. پردازنده snapdragon 855 تاثیر بسزایی در عملکرد باتری گذاشته است.

طبق آزمایش‌های انجام شده، مدت آماده به کار گوشی Xiaomi Mi 9 حدود 91 ساعت ارزیابی شده که این عملکرد، بسیار عالی می‌باشد. شما می‌توانید با 10 ساعت روشن نگه داشتن مداوم گوشی، برای اهدافی مانند وب گردی، از آن استفاده کنید. 19 ساعت نیز می‌توانید به طور مداوم به تماشای ویدیو بپردازید. با وجود پردازنده Snapdragon 855، زمان حالت استند‌بای(Standby)، به میزان قابل توجهی افزایش یافته که در مقایسه با Xiaomi Mi 8، پیشرفت خوبی داشته است.

جمع بندی

شیائومی می 9 بدون شک یکی از قاتلین پرچمداران گران قیمت 2019 خواهد بود. این گوشی هوشمند توان خود را از تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 855 تامین می کند و در قسمت جلوی آن، نمایشگر با کیفیتی قرار داده شده است. همچنین برای این گوشی، دوربین سه گانه در نظر گرفته شده است که توانایی بالایی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری دارد و امکانات متنوعی نیز در اختیار می گذارد. با این وجود، رابط کاربری شیائومی مناسب همه کاربران نمی باشد و فاصله زیادی با اندروید خالص دارد. همچنین استفاده از باتری بزرگ تر و اسپیکر های استریو نیز می توانست از این گوشی، محصول کامل تری بسازد؛ اما مهم تر از همه این موارد، قیمت بسیار مناسب Mi 9 است که بسیار پایین تر از پرچمدارانی چون گلکسی اس 10 و هواوی پی 30 پرو می باشد و می توان برخی از نقاط ضعف آن را پوشش دهد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 34 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

گوشي ردمي 7 يکي از نسخه هاي پايين رده گوشي هاي خانواده ردمي به حساب مي آيد. اين گوشي سر راه خودش با گوشي هايي از کمپاني هاي سامسونگ و هوآوي دست به گريبان است که هر کدام براي خودشان گزينه هايي بسيار مناسب براي خريد هستند؛ اما اين محصول شيائومي هم چندان در برابر اين رقبا دست و پا بسته نيست و در اين بررسي مي خواهيم در مورد نکات مثبت و منفي آن صحبت کنيم و بگوييم که چرا Redmi 7 مي تواند گزينه اي مناسب براي خريد به حساب بيايد. برای اطلاع از قیمت ردمی 7 کلیک کنید.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی ردمی 7

همانوطر که گفتیم ظاهر زیبا و خیره کننده این گوشی موبایل می تواند یکی از عواملی باشد که افراد زیادی اقدام به خرید آن کنند! صفحه نمایش گوشی Xiaomi redmi 7 دارای حاشیه بسیار کمی می باشد و همین موضوع آن را به پرچم دارهای این روزها شبیه تر کرده است و از طرفی دیگر ابعاد مناسبی برای این موبایل در نظر گرفته شده که می تواند تجربه لذت بخشی را برای کاربران ایجاد کند. ابعاد این موبایل 158.7 در 75.6 در 8.5 میلی‌متر می باشد و وزنی معادل 180 گرم دارد و به همین دلیل است که می گوییم تجربه خوب و لذت بخشی را برای کاربر رقم خواهد زد. در پایین این گوشی و در کنار پورت شارژ نیز جک هنذفری قرار گرفته و همچنین اسپیکر Xiaomi redmi 7 نیز در پایین این موبایل جا گرفته است. پشت این موبایل دارای بدنه ای یک دست می باشد، بر روی این بدنه مانند بسیاری از موبایل های یکی دو سال اخیر، دو لنز دوربین به کار رفته است تا کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بالایی را ارائه دهد. در کنار لنزهای دوگانه ی گوشی Xiaomi redmi 7 نیز یک فلش ال ای دی قرار دارد.

صفحه نمایش

نمایشگری که برای این میان رده دوست داشتنی استفاده شده است برای یک میان رده مناسب است. IPS LCD اگرچه در حد و اندازه های یک نمایشگر فوق العاده نیست اما برای یک گوشی میان رده کیفیت بالایی را ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 720×1520 می باشد و در اندازه 6.26 اینچ است و از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند. شیشه گوریلا گلس 5 نیز که دارای مقاومت بالایی است برای این موبایل به کار رفته است که باز هم یک انتخاب هوشمندانه برای Xiaomi redmi 7 به حساب می آید! با توجه به این صفحه نمایش به کار رفته برای این موبایل، انتخاب سایز تصویر 19.9 می تواند اقدامی هوشمندانه برای بهره مندی از حداکثر کیفیت باشد.

دوربین

دوربین گوشی های رده پایین و میان رده طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و ردمی 7 شیائومی یکی از اسمارتفون هایی است که می تواند این مسئله را ثابت کند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز 2 مگاپیکسلی مذکور از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه هم دیافراگم F/2.2 را ارائه کرده و از قابلیت فو خودکار مرحله ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می آورد. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، AI Mode، Night Mode و عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور است؟ در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب واقعا عملکرد خوبی دارد و می تواند عکس های با کیفیت تری نسبت به خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش ضبط نماید.

عکسبرداری در حالت پرتره هم به خوبی با دوربین این گوشی انجام می شود و الگوریتمی که شیائومی به منظور تفکیک لبه اشیا و اجسام در عکسبرداری پرتره به کار برده بسیار دقیق و خوب عمل می کند. در محیط های تاریک، کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کاهش پیدا می کند اما با این وجود همچنان می توان عکس های نسبتا خوبی را با آن ضبط کرد. طبیعتا در این شرایط کیفیت عکس های ضبط شده با حالت قبل (محیط با نور مناسب) کمتر خواهد بود. ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی امکانپذیر خواهد بود که کیفیت متوسط و قابل قبولی در این حالت قابل دستیابی خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی شیائومی Redmi 7 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی کمتر است و با آن می توانید عکس های سلفی خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کنید، اما نباید انتظار خیلی زیاد و بالایی از آن داشته باشید. پس به طور کلی می توان اینطور گفت که از بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد دوربین اصلی دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و دوربین سلفی آن کیفیت معمولی را ارائه می کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Redmi 7

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi 7 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که از قابلیت شارژ سریع 10 واتی هم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی ردمی 7 پیش‌بینی می‌کردیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند کیفیت عملکرد معمولی داشته باشد، اما در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ در حالت استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از دستگاه افزایش یابد یا کارهایی مثل گیمینگ را انجام دهید، مدت زمان شارژدهی باتری Redmi 7 کاهش پیدا می‌کند. اما برای فول شارژ باتری گوشی چه مقدار زمان لازم خواهد بود؟ با اتصال شارژر فابریک این گوشی می‌توانید ظرف حدود 130 دقیقه باتری آن را از 0 تا 100 درصد شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه معمولی است اما شارژدهی باتری آن وضعیت مطلوبی دارد.

 

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 27 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

درواقع سال گذشته بود که گوشی ردمی نوت 7 بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان معرفی شد. این گوشی هوشمند که ویژگی‌هایی در حد یک پرچمدار دارد، از قیمت قابل قبولی برخوردار است. خوب است بدانید باتری شیائومی ردمی نوت 7  از ظرفیت مناسبی سود می‌برد. همچنین برخورداری از عملکرد قدرتمند و نمایشگری باکیفیت از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. همه این‌ها باعث شده است به عنوان یکی از محصولات برتر شیائومی شناخته شود که در اینجا می‌توانید اطلاعات خوبی از این گوشی هوشمند به دست آورید.

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی رد می نوت ۷ از نظر طراحی نسبت به دیگر دستگاه‌های گران‌قیمت بازار واقعاً چیزی کم ندارد زیرا در آن بدنه‌ای شیشه‌ای و یک چارچوب فلزی مشاهده می‌شود. این مواد آن‌قدر ماهرانه در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که هر سه رنگ قرمز، آبی و مشکی دستگاه مورد بحث ما بسیار زیبا به چشم می‌آیند.

در سمت راست، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور وجود دارد که کار کردن با آنها بسیار راحت است. در قسمت پایینی، یک پورت USB-C و یک اسپیکر کار گذاشته شده و در بالا نیز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک حسگر مادون قرمز به کار رفته تا بتوانید از این گوشی هوشمند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون‌ها بهره ببرید.

 

صفحه نمایش

نمایشگر LCD موجود در شیائومی رد می نوت ۷ با ابعاد ۶٫۳ اینچی، ناچ قطره‌ای و حاشیه نسبتاً بزرگ قسمت پایینی خود کاملاً قابل‌تشخیص است. رزولوشن این صفحه نمایش به فول اچ‌دی و ۱۰۸۰p می‌رسد و این یعنی همه تصاویر با شفافیت بالایی به چشم می‌آیند و رنگ‌ها نیز باکیفیت خواهند بود.

البته در این بین مشکلات جزئی وجود دارد که تنها چشم‌هایی می‌توانند آنها را ببینند که واقعاً حساس هستند. در بالا و پایین صفحه نمایش، هاله‌ای کم‌رنگ مشاهده می‌شود که سبب خواهد شد روشنایی نمایشگر به صورت مساوی در همه جا دیده نشود. به علاوه، از آن جایی که پنل موجود AMOLED نیست، هنگامی که دستگاه خاموش است، رنگ مشکی، آن عمقی که باید را ندارد و کنتراست نمایشگر زیاد نخواهد بد. باز هم تکرار می‌کنیم که اگر به چنین مسائل جزئی دقت کنید، متوجه مشکلات ریز خواهید شد وگرنه از این بابت به دردسری برخورد نخواهید کرد.

دوربین

گوشی ردمی نوت 7 با داشتن دوربینی 48 مگاپیکسلی و قیمتی پایین تر از 200 دلار تا حد بسیار زیادی در سال 2019 خبرساز شد. شیائومی از سنسوری 5 مگاپیکسلی برای سنجش عمق عکس در تصاویر پرتره استفاده کرده است که لنزی با دیافراگم f/2.4 در آن به‌کار رفته است. همچنین دوربین جلوی این گوشی، دوربینی 13 مگاپیکسلی است که امکان فوکوس خودکار ندارد.

 

دوربین این گوشی امکان ضبط ویدیو به صورت 4k را ندارد؛ همچنین قابلیت تصویربراری در شب تنها در حالت دوربین 12 مگاپیکسلی امکان‌پذیر است. قابلیت HDR به شما کمک می‌کنند عکس‌های با نور و روشنایی بهتر ثبت کنید.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

از نظر باتری، Redmi Note 7 می تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را میتوان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می آید و می تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

جمع بندی

با توجه به اطلاعاتی که از ردمی نوت 7 شیائومی بیان کردیم، اشاره مجدد به این نکته نیز خالی از لطف نیست که این گوشی هوشمند به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی‌های 2019 نیز شناخته شد. علاوه بر این می‌توان شیائومی ردمی نوت 7 را به عنوان یکی از گوشی‌های میان رده و در عین حال قدرتمند بازار معرفی کرد. با این حساب کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان رده را دارند، می‌توانند ردمی نوت 7 را جزو انتخاب‌های خود قرار دهند. از طرف دیگر انتخاب این محصول برای آن دسته از کاربرانی که از طرفداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند هستند نیز مناسب خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم طرفدار این نوع از گوشی‌های میان رده با قیمت اقتصادی هستید یا انتخاب‌تان یکی از گوشی‌های پرچمدار است؟ می‌توانید نظرات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 36 پنجشنبه 13 آذر 1399 نظرات (0)

پرچم‌دار نیمه اول امسال شیائومی در دو نسخه قدرتمند و قدرتمندتر معرفی شد که می 10 و می 10 پرو نام دارند. اصلی‌ترین تفاوت این دو گوشی، به دوربین آن‌ها باز می‌گردد و در سایر زمینه، تفاوت چندانی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. در این مقاله به بررسی گوشی شیائومی می 10 خواهیم پرداخت که با بدنه شیشه و فلزی، دوربین چهارگانه، نمایشگر 90 هرتزی، سخت‌افزار بروز و قدرتمند، یک پرچم‌دار معمول برای 2020 محسوب می‌شود. بااین‌حال اصلی‌ترین مزیت این پرچم‌دار در مقایسه با سایر پرچم‌دارها، قیمت پایین‌تر آن می‌باشد که انتظار می‌رود مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

بررسی گوشی شیائومی می 10

نمایشگر

شیائومی می ۱۰ یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل را در اختیار دارد: پنل سوپرامولد ۶.۶۷ اینچی با نرخ رفرش ۹۰ هرتز که همه‌چیز را زیبا و جذاب نشان می‌دهد. رزولوشن صفحه تمام اچ‌دی (۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل) است که اگرچه به پای کهکشانی‌های سامسونگ نمی‌رسد اما با تراکم ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ تصاویر واضح و شفافی را به نمایش درمی‌آورد.

کیفیت کلی نمایشگر فوق‌العاده است و با کنتراست بی‌نهایت و غلظت رنگ بالا هر محتوایی را به زیبایی به تصویر می‌کشد. البته شیائومی سلیقه‌های مختلف را هم در نظر گرفته و گزینه‌های مختلفی را برای نحوه نمایش تصویر در اختیار شما می‌گذارد. در منوی تنظیمات می‌توانید حالت نمایش تصویر را به دلخواه خود انتخاب کنید. حالت پیش‌فرض یعنی Auto وضعیت رنگ‌ها را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند، حالت Saturated اشباع رنگ‌ها را به حداکثر می‌رساند، و حالت Original Color دقیق‌ترین رنگ‌ها را بر اساس فضای رنگی وسیع DCI-P3 تولید می‌کند. در منوی Advanced نیز حالت‌های Saturated و Original و P3 و sRGB به‌چشم می‌خورند. در هرکدام از این حالت‌ها امکان تنظیم مجزای رنگ‌های اصلی (قرمز، سبز، آبی)، میزان اشباع، کنتراست و گاما را نیز دارید. در واقع می‌توان گفت شیائومی از آن سوی بام افتاده چون بعید می‌دانیم کسی به این همه گزینه نیاز داشته باشد. پیشنهاد ما را می‌خواهید؟ یا همان Auto را انتخاب کنید یا Original Color که با دقت بالا کالیبره شده است.

استفاده از اندروید روی صفحه ۹۰ هرتزی تجربه لذت‌بخشی است که بازگشت به صفحه‌های معمولی ۶۰ هرتزی را دشوار می‌کند. گزینه‌ای هم برای تنظیم نرخ رفرش روی ۶۰ هرتز وجود دارد ولی دلیل موجهی برای انتخابش به ذهن ما نمی‌رسد، مگر این‌که بخواهید دو حالت را با یکدیگر مقایسه کنید. البته باید اشاره کنیم که نرخ رفرش ۹۰ هرتز ثابت نیست و گوشی به‌طور هوشمند تصمیم می‌گیرد هنگام اجرای برنامه‌های خاص، نرخ رفرش را پایین بیاورد. این موضوع روی شارژدهی گوشی تأثیر زیادی دارد.

اگر مثل ما دنبال تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه می‌گردید، باید به منوی نمایشگر همیشه روشن و لاک‌اسکرین سر بزنید. در این قسمت امکان تنظیم نحوه نمایش ساعت و نوتیفیکیشن‌ها بر اساس تم‌های مختلف وجود دارد که همگی به زیبایی طراحی شده‌اند.

حداکثر روشنایی نمایشگر می ۱۰ در حالت دستی به حدود ۵۲۰ نیت می‌رسد که برای یک گوشی پرچمدار رقم مناسبی نیست، اما در حالت خودکار یا با فعال کردن گزینه Sunlight Mode حداکثر روشنایی به بالای ۸۰۰ نیت می‌رسد و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز می‌توانید به‌راحتی از گوشی استفاده کنید.

نمایشگر شیائومی می ۱۰ از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که البته محتوای مناسبش به‌سختی گیر می‌آید و احتمالاً کاربرد زیادی در ایران نخواهد داشت.

دوربین

همانطور که گفتیم اصلی‌ترین تفاوت می 10 با نسخه می 10 پرو دوربین اصلی از نظر حسگر و لنزهای گوشی است که در نسخه پرو امکانات متنوع‌تری برای کاربر در نظر گرفته شده است. البته جال است بدانید حس‌گر اصلی در هر دو گوشی یکسان است.

دوربین اصلی می 10 دوربینی 108 مگاپیکسلی است که درد آن از حسگر سامسونگ ISOCELL Bright S5KHMX  استفاده شده‌است. گوشی می 10 بر خلاف Mi 10 pro از دوربین تله فوتو بهره نمیبرد؛ بنابراین برای زوم کردن تصویر لاز روش برش در دوربین اصلی استفاده میکند. با وجود حس‌گر 13 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 برای عکاسی فوق عریض، یک دوربین اختصاصی در پنل پشتی وجود دارد.

برای گرفتن تصاویر ماکرو حس‌گری 2 مگاپیکسلی و یک لنز با دهانه دیافراگم  f/2.4به جهت عکاسی از سوژه در فاصله‌ای بسیار نزدیک تعبیه شده است. یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده که در محیط‌های با نور اندازه، عملکردی مطلوب از خود نشان میدهد.

در برنامه دوربین، حالت‌های مختلف تصویربرداری مانند پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … که بر روی نواری بالای دکمه شاتر قرار داده شده‌اند و با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست، میتوان حالت موردنظر را انتخاب کرد. هوش مصنوعی، فیلتر های رنگی، فلاش، تایمر عکس،HDR  و… هم از بخش بالایی در دسترس هستند.

تنظیم وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو و.. و همچنین امکان استفاده از تمام دوربین‌ها در حالت عکاسی پرو یا تنظیم دستی وجود دارد. تصاویر گرفته شده با می 10 جزئیات فراوانی چون رنگ‌های زنده، رنج داینامیکی وسیع و نویز کنترل‌شده و وضوح مطلوبی دارند خصوصا وقتی در محیطی با نور روشن گرفته شده باشد.

می 10 برای گرفتن تصاویر پرتره از دوربین اصلی و همینطور دوربین مختص سنجش عمق 2 مگاپیکسلی کمک می‌گیرد. البته در این خصوص به دو مورد میتوان خرده گرفت. یکی اینکه در خصوص تشخیص لبه‌های سوژه‌ها در حدی معمولی عمل میکند و دیگری اینکه در ثبت تصویر از سوژه‌های انسانی جزئیات تصویر بیش از حد نرم میشوند؛ که از یک پرچمدار شیائومی 2020 انتظار بیشتری باید داشته باشیم.

دوبین سلفی mi 10 حسگری 10 مگاپیکسلی بوده که رزولوشن 20 مگاپیکسل و لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0  دارد. این دوربین میتواند د رمکان‌هایی که نوری قابل قبول دارند، تصاویر باکیفیتی رت به ثبت برساند.

باتری گوشی شیائومی می 10

گوشی می 10 از باتری بزرگ 4780 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که حدود 280 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری در مقایسه با نمونه بکار رفته در نسخه پرو دارد و به نظر می رسد که شیائومی به دلیل قرار دادن دوربین های کوچک تر در این گوشی، موفق شده از فضای به دست آمده برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کند.

وقتی که با باتری بزرگ سروکار داشته باشیم، با اطمینان بالایی می توانیم بگوییم که مشکلی از بابت شارژدهی وجود نخواهد داشت و این موضوع در مورد گوشی می 10 نیز صدق می کند. این گوشی می تواند در حالت 90 هرتزی حدود 18 ساعت و در حالت 60 هرتزی، حدود 20 ساعت به پخش مداوم ویدئو بپردازد که رکورد بسیار خوبی بوده و آن را بین بهترین پرچمداران سال 2020 قرار می دهد.

Mi 10 شیائومی از شارژ سیمی و بی سیم با توان 30 وات پشتیبانی می کند و همچنین امکان شارژ معکوس با توان 5 وات برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از تجهیزات داخل جعبه می توان در عرض 30 دقیقه حدود 52 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل دستگاه نیز حدود 75 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که با توجه به باتری 4780 میلی آمپر ساعتی، زمان بسیار خوبی ارزیابی می شود؛ اما نمی توان آن را سریعترین دانست.

جمع بندی

شیائومی می ۱۰ بسیاری از ملزومات یک پرچمدار تمام عیار را دارد. از کیفیت ساخت عالی گرفته تا نمایشگر فوق‌العاده و قدرت سخت‌افزاری کم‌نظیر. دوربین اصلی این گوشی همه‌کاره‌ست و جای خالی دوربین‌های متعدد اما بلااستفاده را به‌راحتی پر می‌کند. در زمینه پخش صدا و شارژدهی باتری هم می ۱۰ را می‌توان برتر از دیگر پرچمداران دانست. ترکیب این ویژگی‌ها از می ۱۰ یک گوشی گیمینگ بی‌نقص می‌سازد.

نزدیک‌ترین رقبای می ۱۰ کهکشانی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی S20 و S20 پلاس هستند که طراحی زیباتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند ولی از نظر شارژدهی و توان سخت‌افزاری کم می‌آورند. البته پوکو F2 پرو را هم باید به فهرست گوشی‌های ارزشمند بازار اضافه کرد که حدود ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد و در حد و اندازه یک پرچمدار برایتان کار می‌کند. اگر قصد خرید آنلاین گوشی از یک سایت معتبر را دارید همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 206 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

گوشی‌های شرکت شیائومی به لطف قیمت ارزانی که نسبت به سایر اسمارت‌فون‌ها دارند، این روزها در بازار ایران بسیار محبوب هستند. گرچه رقیبانی همچون هواوی و سامسونگ، کار را برای این شرکت کمی دشوار کرده‌اند، اما شیائومی بازار خود را در بسیاری از کشورها از جمله ایران به دست آورده است.

چندی پس از عرضه گوشی محبوب و پرچمدار شیائومی نوت ۱۰، شاهد عرضه یک نسخه میان‌رده و ارزان‌تر ار آن به نام شیائومی نوت ۱۰ لایت هستیم که صفحه بزرگ‌تری را به علاوه قدرت اجرایی مناسب، با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌کند.

باتری قوی، پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G و حافظه داخلی ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایتی، به علاوه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، از ویژگی‌های خاص این گوشی، نسبت به قیمت بسیار مناسب آن محسوب می‌شوند. اما عملکرد گوشی Xiaomi Note 10 Lite چگونه خواهد بود؟ آیا با وجود این مشخصات، می‌توانیم انتظار یک گوشی میان‌رده قدرتمند و مناسب را از آن داشته باشیم؟ اگر قصد خرید می نوت 10 لایت را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

طراحی

این محصول شیائومی شیوه طراحی کلاسیک را در قالب یک گوشی مدرن ارائه کرده و این یعنی فریم آلومینیومی محتویات درونی را حفظ می‌کند و در قاب جلویی و عقبی پوشش شیشه‌ای به کار رفته است. چارچوب به نوعی شبیه پارچه‌های ساتن براق می‌باشد و شیشه هم توسط گوریلا گلس 5 محافظت شده است.

با مشاهده قسمت جلویی موبایل، همان چیزی را می‌بینید که در می نوت 10 می‌دیدید بنابراین صفحه نمایش 6.47 اینچی AMOLED با کناره‌های منحنی و ناچ U شکل در این قسمت نمایان هستند. در بالای دوربین جلو، بریدگی میکروفون جای گرفته و بخشی از حائل میان شیشه و فریم آلومینیومی را اشغال کرده است.

حاشیه‌های مشکی رنگ همان ضخامت پیشین خود را حفظ کرده‌اند تا علاقه‌مندان به این شیوه طراحی از شیائومی راضی باشند. در پایین، این نوار سیاه رنگ کمی ضخیم‌تر شده ولی از نظر ظاهری، حاشیه‌ها ضخامت قابل‌قبولی دارند و شبیه دستگاه‌های پرچمدار هستند.

در زیر نمایشگر، سنسور اسکنر اثر انگشتی قرار گرفته تا پیشرفته‌ترین روش بیومتریکی در این محصول کمپانی چینی تعبیه شده باشد. این حسگر به سریع‌ترین شکل ممکن وظیفه محول شده را انجام می‌دهد هرچند شاید بعضی وقت‌ها نیاز باشد تا انگشتتان را برای مدت طولانی‌تری رویش قرار دهید.

احتمالاً بتوانیم این‌گونه ادعا کنیم که امکان جابه‌جایی فریم می نوت 10 با فریم می نوت 10 لایت وجود دارد زیرا همه اجزا تقریباً یکی هستند. دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا در سمت راست بوده و دسترسی به آنها هم راحت است بنابراین یا با انگشت شست دست راست و یا با انگشت وسطی دست چپ می‌توانید آنها را لمس کنید. در همین قسمت هم محل قرار دادن سیمکارت به چشم می‌خورد. نکته‌ای که باید در اینجا توجه داشته باشید این است که فقط فضای لازم برای گذاشتن دو سیمکارت نانو در نظر گرفته شده بنابراین فرصت قرار دادن مموری کارت میکرو SD را نخواهید داشت. در سمت چپ هم هیچ چیزی نیست.

در پایین فریم و در میانی‌ترین قسمت آن پورت USB-C، و در اطراف آن میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی‌متری دیده می‌شوند. شاید نحوه قرارگیری این درگاه‌ها همانی نباشد که در اکثر گوشی‌ها می‌بینیم ولی مطمئناً طولی نخواهد کشید که به آنها عادت خواهید کرد.

در بالا و در همان درز همیشگی، میکروفون ثانویه و سنسور IR قابل مشاهده هستند که مطمئناً در آینده بسیار به کارتان خواهند آمد.

در نهایت به قاب پشتی، یعنی جایی که اکثر تفاوت‌ها در آنجا رقم می‌خورد، می‌رسیم. ترکیب 3+1+1 می نوت 10 حالا جای خودش را به یک ترکیب چهارگانه داده و تمامی لنزها در زیر یک پوشش شیشه‌ای یکپارچه نشسته‌اند. فلاش LED چهارتایی نیز همراه تمام لنزها قرار گرفته اما پس‌زمینه آن مشکی شده است. باید اذعان کنیم که ظاهر دوربین عقب می نوت 10 لایت بسیار زیباتر و یکدست‌تر از دوربین پشتی می نوت 10 می‌باشد زیرا دیگر پخش نیستند و همه لنزها در زیر هم حضور یافته‌اند.

با کنار گذاشتن لنز بزرگ 108 مگاپیکسلی، ضخامت ماژول دوربین اصلی گوشی مورد بحث ما کاهش پیدا کرده و نتیجه این اقدام شیائومی این است که دیگر این محصولش روی سطوح صاف و صیقلی نخواهد لرزید.

اگرچه یکی از نمونه‌های می نوت 10 لایت مشکی نامیده شده ولی به واقع ظاهر آن اصلاً سیاه نیست بلکه بیشتر به زغال سنگی یا خاکستری می‌زند. البته این به معنای عدم جذابیت این پوشش نمی‌باشد بلکه می‌خواهیم بگوییم بستگی به نور تابیده شده روی آن، برخی اوقات سایه‌های آبی و خاکستری به چشم خواهد خورد.

قاب پشتی درخشان است و در اکثر بدنه این موبایل هم تقریباً همین قضیه قابل رؤیت است به همین دلیل اثرات انگشت را جذب خواهد کرد ولی به خاطر اینکه هم براق است و هم انعکاس دهنده نور، آلودگی‌ها و لکه‌ها کمتر دیده خواهند شد.

ابعاد می نوت 10 لایت 157.8*74.2*9.7 میلی‌متر است تا از این نظر دقیقاً شبیه می نوت 10 باشد. این موبایل اما به میزان 4 گرم سبک‌تر خواهد بود و جرمش به 204 گرم می‌رسد بنابراین باید آن را یکی از دستگاه‌های سنگین بازار بدانیم. احتمال می‌دهیم که باتری 5260 میلی‌آمپر بر ساعت باعث شده تا وزن به این مقدار افزایش یابد. ضخامت حدوداً 10 میلی‌متری هم به خاطر کناره‌های منحنی اصلاً به چشم نخواهد آمد و برعکس این‌گونه احساس خواهد شد که گوشی بر خلاف اعداد و ارقام، باریک است.

صفحه نمایش

شیائومی نوت 10 لایت دارای صفحه نمایش 6.47 اینچی از نوع امولد است. این صفحه نمایش ساخت سامسونگ بوده و از رزولوشن 1080 در 2340 برخوردار است که تراکم پیکسلی 398 پیکسل بر اینچ را ایجاد می کند. همانطور که گفتیم این صفحه نمایش از نوع گوریلا گلس 5 است. نسبت نمایش تصویر این صفحه نمایش 19:5:9 است که برای افراد دوستدار صفحه نمایش های عریض بسیار خوب است. این صفحه نمایش در طرفین خمیده شده است ولی وجود نوار هایی در اطراف آن باعث شده حس غوطه وری مورد انتظار را نداشته باشد اما به هر حال بهتر از صفحه نمایش تخت است. این صفحه نمایش در حالت دستی تا 424 نیت روشنایی تولید می کند که در حالت خودکار به 600 نیت افزایش پیدا می کند. سطح روشنایی مطلوب بوده و می توانید از گوشی در زیر نور خورشید استفاده کنید. وجود صفحه نمایش امولد باعث شده با رنگ هایی عمیق و پر چنب و جوش روبرو باشیم.

صفحه نمایش شیائومی نوت 10 لایت دارای سه حالت برای تنظیم رنگ است که شامل Automatic، Saturated و Standard می شود. حالتی اتوماتیک به صورت پیش فرض انتخاب شده است. طبیعتا حالت اتوماتیک باید بتواند صفحه نمایش را با توجه به محیط اطراف تنظیم کند که در آزمایش های ما چنین نشد و نتوانست به خوبی در محیط های مختلف تنظیمات مورد نیاز را اعمال کند. حالت بعدی Saturated یا همان اشباع است و همانطور که از نامش مشخص است رنگ هایی اشباع ارائه می کند. در این حالت در عین رنگ هایی اشباع، دقت رنگ مناسبی نیز ایجاد می شود. اما اگر خواهان دقیق ترین رنگ ها هستید باید حالت استاندارد را انتخاب کنید. در این حالت رنگ ها در بهترین دقت خود قرار دارند.

صفحه نمایش شیائومی نوت 10 لایت از فناوری HDR10 استفاده می کند که باعث بهبود فوق العاده تصاویر می شود. خوشبختانه همه سرویس های پخش استریم همچون نتفلیکس از کیفیت +FHD به همراه HDR10 در شیائومی Note 10 Liteپشتیبانی می کنند. یوتیوب البته تنها اجازه می دهد این گوشی از HDR استفاده کند. در مجموع کیفیت صفحه نمایش این گوشی بسیار عالی بوده و می تواند با بهترین گوشی های هم رده خود برابری کند.

دوربین

اگرچه سیستم دوربین می نوت ۱۰ لایت پاین‌تر از می نوت ۱۰ معمولی است ولی باز هم می‌توان گفت یک سیستم دوربین رده بالا در میان رقبا است.

شیائومی برای لنز اصلی این دوربین از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی با دهانه f/1.9 و اندازه سنسور ۱/۱.۷۲ اینچ استفاده کرده است. یک لنز واید ۲۶ میلی‌متری که روی برخی از پرچم‌دارهای بازار مانند ردمی کی ۳۰ پرو، نوبیا رد مجیک فایو جی و ویوو ایکس ۳ پرو شاهدش بودیم.

لنز اولتراواید این گوشی ۸ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و اندازه سنسور ۱/۴.۰ اینچ است. این لنز ۱۳ میلی‌متری هم در بسیاری از گوشی‌های رده بالا و میان‌رده استفاده شده است.

دوربین سوم یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 است. دوربین چهارم هم مطابق انتظار ۲ مگاپیکسلی و برای تشخیص عمق تصویر با دهانه f/2.4 است. لنز اصلی قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را دارد. از عکاسی HDR و پانوراما، ماکرو، اولتراواید و حالت شب پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید و دهانه f/2.5 است. یکی از جاهایی که تفاوت فاحشی میان نسخه می نوت ۱۰ معمولی دارد در همین دوربین سلفی است. دوربین سلفی می نوت ۱۰ معمولی ۳۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.5 است.

به جز تفاوت بزرگ بالا، سیستم دوربین هر دو گوشی مشابه و بسیار نزدیک به هم است. به همین دلیل، انتظار داریم کیفیت عکس‌های نسخه لایت بسیار خوب و بالا باشد.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یک باتری قدرتمند، آخرین تلاش شیائومی برای تبدیل گوشی شیائومی می نوت 10 لایت به یک گزینه رقابتی با ارزش خرید بالا است. باتری 5260 میلی آمپر ساعتی شیائومی این گوشی با شارژ سریع 30 واتی، تنها در عرض 30 دقیقه، 58 درصد ظرفیت کل باتری را توسط پورت Type-C شارژ می‌شود.

سخن پایانی

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR

 

نقاط ضعف

 

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
محمد سامان بازدید : 18 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

شیامی بعد از تجربه موفق خود در گوشی‌های میان رده Mi9 و Mi9Se تصمیم به معرفی یک گوشی دیگر از این سری گرفت. Mi9T بسیاری از ویژگی‌های خود را از اجداد خود به ارث برده و برخی دیگر از ویژگی‌هایش نظیر دوربین پاپ آپ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری جدید است. این گوشی در بازار چین با نام K20 و در بازار جهانی با نام Mi9T عرضه می‌شود.

در این بررسی قصد داریم شما را با ویژگی‌های این گوشی میان رده خوش قیمت آشنا کنیم. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 تی کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی

طراحی

این گوشی میان رده و خوش قیمت از شیشه و فلز در کنار هم ساخته شده. طراحی قاب پشتی بسیار زیباست و بدون شک با دیدن آن از فاصله نزدیک دوست دارید گوشی را دست بگیرید و با آن کار کنید. جنس شیشه ای قاب پشتی سبب شده تا می 9 تی گوشی ای بسیار لیز باشد و اگر روی سطحی باشد که کمی شیب دارد به راحتی سر بخورد و به زمین بیافتد. به علاوه این جنس شیشه ای سبب شده تا در همان لحظات اول در استفاده از گوشی روی بدنه اثر انگشت زیادی به جا بماند. . انحناهایی در لبه های قاب پشتی شاهدیم که به راحت تر دست گرفتن گوشی کمک به سزایی می کنند با وجود این محصول یکی از ضخیم های بازار است و زمانی که آن را دست می گیرید به خوبی متوجه ضخامت زیادش می شوید. بالانس وزنی هم در این گوشی زیبا تقریبا خوب انجام شده و در نهایت تمام این المان ها در کنار هم سبب شده اند Mi 9T نه گوشی بد دستی باشد  و نه گوشی خیلی خوش دستی.

فریم دستگاه از فلز ساخته شده اما برای اینکه اثر بدی در طراحی ایجاد نکند کاملا هم رنگ با بدنه در نظر گرفته شده. فریم دستگاه هم جنسی دارد که کمی از سر بودن گوشی جلوگیری کند اما به واقع در این امر به هیچ کمکی نمی کند.

جلو صفحه نمایش بزرگی قرار دارد که تقریبا تمام فضای این قاب را به خودش اختصاص داده است. هیچ ناچ یا حفره ای برای دوربین سلفی در این صفحه نمی بینیم و به همین سبب با صفحه ای کاملا یکدست روبرو هستیم. دوربین سلفی به صورت پاپ آپ از بخش بالایی گوشی خارج می شود که در بخش دوربین به طور کامل در مورد آن و در مورد عملکردش صحبت می کنیم. این صفحه با گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا در برابر خط و خش محافظت شود.

رنگ های جذاب و متفاوتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که ما رنگ قرمز آن را در اختیار داریم. طراحی قاب پشتی در بخش رنگی به صورتی انجام شده که در بخش میانی قاب پشتی رنگ مشکی و در دو طرف آن رنگ قرمز را می بینیم که با تابیده شدن نور به آن تشعشاتی از رنگ قرمز را به زیبایی مشاهده میکنیم. لبه های صفحه نمایش تخت است و این تخت بودن سبب شده تا کمی تیزی در لبه جلویی دستگاه به خصوص در گوشه ها ایجاد شود.

 

صفحه نمایش

برای این گوشی صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ دی در نظر گرفته شده که اندازه ای 6.4 اینچی دارد. این صفحه نمایش که توسط سامسونگ ساخته شده از جنس امولد است و تراکم پیکسلی ای برابر 403 پیکسل در هر اینچ دارد. پشتیبانی از HDR هم برای صفحه این میان رده در نظر گرفته شده. بدون شک حضور جنس امولد برای صفحه گوشی ای در این رده قیمتی یک نکته مثبت برایش به حساب می آید که در کمتر گوشی هوشمندی می توان مانند آن را دید. حضور این صفحه سبب می شود تا عمق رنگ مشکی خیلی زیاد باشد علاوه بر اینکه رنگ ها هم در آن خیلی خوب و زنده به نمایش در می آیند. نور صفحه این گوشی زیاد است و به لطف همین نور زیاد و البته جنس امولد آن به راحتی در نور زیاد و زیر نور مستقیم خورشید می توانید تمام محتوا را در آن مشاهده کنید.

در تنظیمات صفحه نمایش گزینه های متنوعی حضور دارند که توسط آن ها می توانید از پتانسیل صفحه نمایش بنا به دلخواه خودتان استفاده بیشتری کنید.

دوربین

تا حالا این اصطلاح را شنیده اید که حتما باید قبل از مرگ فلان تجربه را داشته باشید؟ اگر ذوق عکاسی در وجودتان بیدار است، عکاسی با دوربین سه گانه موبایلی هم جزو تجربه هایی است که حتما قبل از مرگ باید تجربه کنید. اینکه یک کمپانی توانسته سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی را در ابعاد یک اسمارتفون مختصر و کاراآمد کند، خودش هنر است. سردمدار این پکیج عکاسی یک لنز 48 مگاپیکسلی واید است که دریچه دیافراگم f/1.8 دارد تا بنیانگذار انقلاب بزرگی در زمینه عکاسی در شب باشد. با صدقه سر اف نامبر f/1.8، چالش هایی مثل تاری و نویز رو به ریشه کن شدن پیش میروند. لنز دوم یک لنز 8 مگاپیکسلی است که علاوه بر سایز سنسور 53 میلیمتری، زوم اپتیکال دوبرابر دارد که مصداق بارز یک محصول بالارده و رقابتی است. لنز آخر یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فتو است که به واسطه زاویه دید وسیعش جزو سنسورهای الترا واید است. چینش این دوربین سه گانه هم قابل توجه است و خوش ذوقی این کمپانی را فریاد میزند. لنز 48 مگاپیکسلی با ساختاری تافته جدابافته است و به صورت تکی در راستای فلاش ال ای دی دوگانه و لنزهای 8 و 13 مگاپیکسلی در وسط قاب تعبیه است.

اگر اقبال به شما رو بیاورد و شانس استفاده از Xiaomi Mi 9T نصیبتان شود، استفاده از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با آن ماژول کشویی جذابش اولین قابلیتی است که دلتان میخواهد تست کنید؛ هم کیفیت 20 مگاپیکسلی اش را، هم ساز و کار جذاب ماژول پاپ آپش.

باتری گوشی شیائومی می 9 تی

شیامی برای این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته است. در تست های ما این گوشی توانست با یکبار شارژ حدود ۱۶ ساعت پخش فیلم داشته باشد. با انجام کارهای روزمره حدود وب گردی، عکاسی و کمی بازی حدود یک روز ئ نیم می‌توانید گوشی را روشن نگه‌دارید. نکته آخر اینکه گوشی از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با شارژر ۱۸ واتی خود در مدت ۳۰ دقیقه حدود ۴۰ درصد از ظرفیت آن شارژ می‌شود.

کلام آخر

Mi 9T یکی از بهترین میان رده‌های حال حاضر بازار است. این گوشی به‌خوبی می‌تواند با رقیبانی چون Samsung A51 و یا Huawei Y9s سرشاخ شود. امکانات این گوشی برای کاربرانی که نیازی به پرچم دار ندارند کاملا کافی است. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که قیمت این گوشی در بازار در مقایسه با سایر میان رده‌ها از برندهای دیگر کمی بالاتر است. برای کسب اطلاعلات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 88 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

در ماه آگوست (August) سال 2019 بود که شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان می 9 تی پرو رونمایی کرد. این اسمارتفون بنا به چند دلیل توانست خیلی زود مورد استقبال کاربران و علاقمندان به تکنولوژی قرار گیرد. قیمت شیائومی Mi 9T Pro در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین دلایل کسب موفقیت این گوشی و افزایش آمار فروش آن به شمار می‌رود. کیفیت ساخت خوب، قدرت عملکرد مناسب و طراحی خاص هم از دیگر ویژگی های جالب و مثبت گوشی شیائومی می 9 تی پرو هستند.

 

اما برای شناخت بهتر گوشی نام برده شده باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد. بدین منظور ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی می 9 تی پرو شیائومی استفاده کردیم و سعی داشتیم در طول این مدت به بررسی شیائومی Mi 9T Pro و شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم. در این مطلب می‌خواهیم تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از گوشی نام برده شده را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید شیائومی می 9 تی پرو را دارید و می‌خواهید این اسمارتفون را بهتر بشناسید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 تی پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی پرو 

طراحی

یکی از ویژگی های مثبت اصلی گوشی می 9 تی پرو مربوط به ظاهر زیبا و سبک طراحی نسبتا خاص آن می‌شود. اگر از نمای رو به رو به این گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا تمام پنل جلوی آن توسط نمایشگر احاطه می‌شود و حاشیه های صفحه نمایش گوشی به بسیار باریک هستند. طبق آمار صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که خبری از لنز دوربین سلفی نیست! شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Mi 9T Pro را با مکانیزم خاصی طراحی کرده که اصطلاحا به آن دوربین سلفی پاپ آپ (Pop-Up) می‌گوییم. بدین سبب دوربین سلفی گوشی می‌تواند از لبه فوقانی و سمت چپ قاب دستگاه به صورت پاپ آپ و با مکانیزم خاصی بیرون آید و بعد از اتمام عکسبرداری توسط کاربر و بستن اپلیکیشن دوربین هم دوباره به جای خود باز گردد. 

شاید تصور کنید که دوربین پاپ آپ گوشی ممکن است منجر به تاخیر در اجرای اپلیکیشن دوربین و عکسبرداری سلفی شود یا احتمال گیر کردن آن وجود داشته باشد، اما در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین سلفی گوشی سرعت بسیار خوبی در باز و بسته شدن دارد و تقریبا هیچوقت دچار باگ و گیر کردن نمی‌شود. گوشی حتی به واسطه دوربین سلفی قابلیت اسکن چهره را هم ارائه می‌کند و امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه را از طریق دوربین پاپ آپ و سلفی خود فراهم می‌آورد. سرعت انجام این پروسه هم در گوشی می 9 تی پرو شیائومی بالا و کاملا قابل قبول است. در بررسی گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن به خوبی حتی در محیط های کم نور هم چهره کاربر را شناسایی و آنلاک نمایشگر را تکمیل می‌کند.

شیائومی Mi 9T Pro از اسکنر انگشت داخل نمایشگر هم بهره می‌برد! اسکنر انگشت این گوشی درست در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه و به طور تلفیق شده با آن تعبیه گشته تا بدین سبب کاربر بتواند با قرار دادن انگشت خود بر روی بخش زیرین صفحه نمایش موبایل نسبت به تایید هویت و آنلاک نمایشگر وارد عمل شود. در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که سرعت و دقت عمل اسکنر انگشت داخل نمایشگر دستگاه خوب و قابل قبول است اما کوچک ترین مسائلی مثل خیس بودن انگشت کاربر، وجود گرد و غبار بر روی آن و سایر عوامل این چنینی می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد اسکنر انگشت و آنلاک نشدن نمایشگر دستگاه شود. در اینگونه مواقع می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره یا وارد کردن پین برای آنلاک نمایشگر استفاده کنید.

وقتی از نمای پشت به گوشی می 9 تی پرو نگاه کنید لنز های دوربین اصلی و سه‌گانه آن توجهتان را جلب می‌کنند. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی نسبتا انحنادار طراحی شده‌اند تا زمانی که دستگاه را در دست گرفته‌ شده حس مطلوبی به کاربر منتقل شود. قاب پشت گوشی براق است و چشم نواز به نظر می‌آید. شیائومی برای محافظت از قاب پشت گوشی می 9 تی پرو یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 را در آن بکار برده است، البته با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب پشت دستگاه از گارد موبایل استفاده به عمل آورید. لازم به ذکر است که پنل جلوی گوشی Mi 9T Pro هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم از گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از نمایشگر دستگاه استفاده کنید.

بدنه شیائومی می 9 تی پرو ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. ضمنا فریم اصلی این گوشی هم از آلومینیوم ساخته شده و همانطور که قبلا گفتیم قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از سوکت USB Type C بهره‌مند است. گوشی شیائومی Mi 9T Pro در سه رنگ مشکی، قرمز آتشین و آبی روانه بازار شده و دو نسخه آبی و قرمز آن طرح های بسیار جالب و خاصی دارند که ظاهر دستگاه را زیباتر می‌کنند. پس به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور کیفیت ساخت بالایی دارد و از سبک طراحی و ظاهر خوب و خاصی بهره می‌برد. دوربین پاپ آپ تقریبا اصلی ترین ویژگی خاص طراحی این گوشی محسوب می‌شود. مطمئنا اگر شیائومی گوشی می 9 تی پرو را ضد آب هم طراحی می‌کرد، پکیج نقاط قوت طراحی این محصول تکمیل تر می‌شود.

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی می 9 تی پرو از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.39 اینچی تشکیل شده که حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این امر سبب شده که با نگاه کردن به پنل جلوی گوشی و صفحه نمایش آن حس خوبی به کاربر منتقل شود و انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در گوشی Mi 9T Pro لذت بخش شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.39 اینچی است. همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده اما با این حال برای محافظت از آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

صفحه نمایش گوشی شیائومی می 9 تی پرو قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم ارائه می‌کند. بدین منظور در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی یک قسمت خاص تعبیه شده که کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی آن قسمت از نمایشگر دستگاه می‌تواند پروسه اسکن و تایید اثر انگشت خود را تکمیل کند. صفحه نمایش گوشی از قابلیت HDR هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما کفیت محتوایی که روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود چطور خواهد بود؟ در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی صفحه نمایش این گوشی به تصویر کشیده شده و قابل رویت خواهد بود. شادابی، شارپنس و کنتراست مطلوبی توسط نمایشگر شیائومی می 9 تی پرو ارائه شده و این مسئله به وضوح قابل درک است.

مسئله بعدی که در بررسی شیائومی می 9 تی پرو توانستیم متوجه آن شویم مربوط به کیفیت و قدرت خوب نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی می‌شود. روشنایی خوب همیشه یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت پنل های نمایشگر سوپر آمولد بوده و خوشبختانه برای گوشی شیائومی می 9 تی پرو هم همین حالت وجود دارد. بدین سبب شما می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 80 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. پس کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی Mi 9T Pro شیائومی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود.

دوربین

این گوشی هم مانند می ۹‌تی، دارای دوربین سه‌گانه واید، تله‌فوتو و اولتراواید است؛ لنز واید حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی بوده و نسبت به دوربین اصلی می‌ ۹‌تی عملکردی بهتر در فیلمبرداری با کیفیت 4k با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه ارائه میدهد. با دوربین واید و 48 مگاپیکسلی سونی، دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض از هر تصویری که دوست دارید میتوانید عکاسی کنید.

لنز تله‌فوتوی بکار رفته در گوشی می ۹تی از ماژول ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 استفاده کرده و توانایی زوم دو برابر را به کاربر ارائه میدهد. دوربین اولتراواید می ۹تی پرو حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد.

شاخص‌ترین موارد در رابط کاربری دوربین می 9 تی پرو در میان حالت‌های عکاسی، عکاسی خودکار (Photo)، عکاسی حالت شب (Night)، عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی، عکسبرداری پرتره، فیلم‌برداری عادی و فیلمبرداری صحنه‌آهسته (Slow Motion) هستند. تصاویر گرفته شده در روشنی روز، سطح جزئیات بسیار بالایی دارند، کیفیت مطلوب است و گستره رنگی بالاست.

دوربین سلفی گوشی می 9 تی پرو سورپرایز شیائومی برای طرفدارانش بوده که در این روزها هم حسابی ترند شده است؛ با دوربین واید سلفی میتوانید عکس‌های پانورامای زیبایی گرفته و لذت کنار هم بودن با دوستان خود را ثبت نمایید.

تصاویر پرتره با کمک دوربین تله‌فوتو روی عکس‌ها گرفته میشوند؛ بنابراین در محیط‌های با شرایط نوری مطلوب، می‌توان عکس‌های پرتره بسیار زیبایی گرفت. در حالت عکاسی در شب، زمان نوردهی حدود یک ثانیه افزایش یافته و نور بیشتری را به سنسور دوربین منتقل میکند و این باعث بهبود چشمگیر سطح جزئیات عکس‌ها میشود. دوربین جلو برای گرفتن عکس‌های سلفی از حسگری ۲۰ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.2کمک گرفته و تصاویر زیبا و باکیفیتی را ثبت میکند.

 باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9 تی پرو

با خرید شیائومی رد می کا 20 پرو می‌توانید از باتری 4000 میلی‌آمپری و لیتیوم یونی آن بهره‌مند شده و حداقل به مدت 24 ساعت با این دستگاه کار کنید. همچنین این امکان را دارید تا به خاطر پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع کمپانی چینی به نام Quick Charge گوشی خود را شازژ کنید.

می ۹تی پرو به‌صورت پیش‌فرض با شارژر ۱۸ واتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که ظرف ۳۰ دقیقه شارژ باتری را به ۴۵ درصد می‌رساند و برای شارژ کامل آن به حدود ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

ناگفته نماند که Mi 9T Pro از شارژرهای ۲۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. پرچم‌دار اقتصادی شیائومی از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره نمی‌برد که با توجه به برچسب قیمتی دستگاه نمی‌توان در این این خصوص به چینی‌ها خرده گرفت.

اگر این گوشی را روی حالت استندبای قرار دهید، به مدت 103 ساعت روشن خواهد ماند. این را هم اضافه کنیم که در صورت وبگردی کردن و تماشای فیلم، محصول شیائومی به ترتیب 13 ساعت و نیم و 20 ساعت دوام خواهد آورد. احتمال می‌رود که دلیل ثبت این امتیازات نسبتاً فوق‌العاده، پردازنده اسنپدراگون 855 باشد چرا که نسبت به پردازنده Mi 9T که اسنپدراگون 730 است، انرژی کمتری مصرف می‌کند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی رده بالا و خاص داشته باشند. قیمت شیائومی می 9 تی پرو نسبت به خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی هاییست که منجر به افزایش استقبال کاربران از این گوشی می‌شود. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف اصلی شیائومی می 9 تی پرو را در دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

 

نقاط قوت:

 

طراحی زیبا، با کیفیت و خاص

صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

قدرت پردازشی مناسب

دوربین اصلی و سلفی خوب

شارژدهی خوب باتری

سرعت شارژ عالی باتری

قیمت مناسب

 

 

نقاط ضعف:

 

عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

محمد سامان بازدید : 18 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

جذاب‌ترین ویژگی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو بدون تردید دوربین 108 مگاپیکسلی آن است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت 27 مگاپیکسل در اختیار کاربر قرار دهد. با این حال، مگاپیکسل بالای تصاویر تنها نقطه قوت بخش دوربین این گوشی نیست. این گوشی همچنین به دو لنز تله‌فوتو مجهز است که یکی از آن‌ها به زوم 2 برابر و دیگری به زوم 5 برابر اختصاص دارند. در کنار این دو لنز یک لنز 20 مگاپیکسلی فوق‌عریض با فوکوس خودکار و یک لنز 2 مگاپیکسلی مایکرو نیز تعبیه شده‌اند. برای اطلاع از قیمت می نوت 10 پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

طراحی

می نوت 10 پرو به نوعی برادر ناتنی هواوی پی 30 پرو شناخته می شود. از پنل های شیشه ای با لبه های خمیده گرفته تا نحوه چینش دوربین ها و رنگبندی محصول، به نوعی الهام گرفته از پی 30 پرو هستند و همین موضوع باعث می شود که می نوت 10 پرو در زمینه طراحی، اصالت نداشته باشد. البته تمامی این موارد، به معنای زیبا نبودن می نوت 10 نیست و این محصول در کنار طراحی زیبا، از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

برای پنل های پشت و جلوی می نوت 10 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده و ابعاد بدنه این گوشی، ۱۵۷٫۸x۷۴٫۲x۹٫۷ میلی‌متر می باشد که نشان می دهد با محصول بزرگی رو به رو هستیم. وزن دستگاه نیز به 208 گرم می رسد که در کنار ضخامت 9.7 میلی متری، نشانه خوبی برای ارگونومی دستگاه نمی باشند؛ اما باتری حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی و لبه های خمیده پنل پشتی، تا حدودی این موضوع را قابل چشم پوشی می کنند.

در قسمت جلوی دستگاه، نمایشگر 6.47 اینچی با بریدگی قطره ای قرار داده شده است که لبه های آن خمیده بوده و حاشیه های بسیار کوچکی آن را احاطه کرده است. در داخل بریدگی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در بالای آن، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. سنسور اثر انگشت اوپتیکال نیز در نیمه پایینی نمایشگر حضور دارد که به گفته شیائومی، عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی که در گوشی هایی مثل Mi 9T دیده بودیم، بهتر شده است.

در پنل پشتی می نوت 10 پرو، موردی که پیش از هر چیز خودنمایی می کند، دوربین پنجگانه آن می باشد. 3 مورد از دوربین های این گوشی، یعنی دوربین اصلی و دو دوربین تله فوتو، در داخل یک ماژول قرار داده شده اند که به طور قابل توجهی، دارای برآمدگی بوده و این موضوع با توجه به ضخامت 9.7 میلی متری دستگاه، چندان خوشایند نیست. دو دوربین فوق عریض و ماکرو اما تقریبا هم سطح با بدنه می باشند که پایین تر از سه دوربین گفته شده قرار گرفته اند و دوربین ماکرو به حدی پایین می باشد که اکثر موارد ناخودآگاه با انگشت کاربر کثیف می شود.

در کنار دوربین ها، دو فلاش LED دوگانه به چشم می خورد که در نوع خود، مورد جالبی می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که هنگام روشن کردن دستی این LED ها به عنوان چراغ قوه، تنها دو مورد از آن ها قابل استفاده خواهد بود.

در نهایت نوبت به فریم آلومینیومی می نوت 10 پرو می رسد که طراحی آن کاملا شبیه به نسخه بکار رفته در هواوی پی 30 پرو است. روی لبه پایینی این فریم که ساختاری تخت دارد، درگاه USB Type-C به همراه جک هدفون و خروجی اسپیکر قرار داده شده است و در سمت مقابل نیز فرستنده اینفرارد به همراه میکروفون حذف نویز به چشم می خورد.

لبه سمت چپ این گوشی، خلوت ترین ظاهر را به خود اختصاص داده و هیچ موردی روی آن به چشم نمی خورد؛ چرا که کلید های تنظیم صدا و پاور به همراه درگاه سیمکارت، همگی روی لبه سمت راست قرار دارند و گفتنی است که می نوت 10 و نسخه پرو، فاقد درگاه اختصاصی برای اضافه کردن کارت حافظه هستند. گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که همانند تمام گوشی های شیائومی، بدنه این محصول نیز موفق به دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب نشده است.

 

صفحه نمایش

می نوت 10 پرو از نمایشگر 6.47 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2340 استفاده می کند که تراکم پیکسلی 399 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر دارای گوشه های گرد و لبه های خمیده می باشد که حاشیه های باریکی آن را احاطه کرده و حدود 88 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.

شیائومی در می نوت 10 و می نوت 10 پرو، نسخه دوم حالت خواندن (Reading Mode 2.0) را قرار داده است که به لطف آن، نمایشگر این گوشی با کاهش نور آبی، موفق به دریافت گواهی TUV شده است. همچنین نمایشگر این گوشی از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می کند و با توجه به اولد بودن پنل، قابلیت Always On Display نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حداکثر روشنایی پنل آمولد می نوت 10 پرو، در حالت خودکار به 600 نیت می رسد که نشان می دهد برای استفاده از آن در محیط هایی با تابش مستقیم نور آفتاب، مشکل خاصی وجود نخواهد داشد. در حالت دستی نیز روشنایی این پنل به 430 نیت می رسد که آن را در رده تقریبا ماشبه با پنل های اولد بکار رفته در سایر اسمارتفون ها قرار می دهد.

در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکانات متنوعی قرار داده شده است که از میان آن ها می توان به حالت تیره، حالت خواندن، امکان مخفی کردن بریدگی و تنظیمات رنگی اشاره کرد. در منوی تنظیمات رنگی نمایشگر این گوشی، سه پروفایل مختلف با نام های خودکار، استاندارد و اشباع به چشم می خورد که در حالت خودکار می توان دمای رنگ ها را به صورت دستی و به دلخواه، تنظیم کرد.

در حالت خودکار، نمایشگر Mi Note 10 Pro فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و شیائومی به دلیل تنظیم خودکار رنگ ها بر اساس نور محیط، استفاده از این حالت را به کاربران پیشنهاد می دهد. با این حال، دقت رنگ ها در این حالت چندان عالی نیست و باید در نظر داشته باشید که اگر دمای رنگی را روی warm قرار دهید، تا حدودی دقت رنگ ها بهبود پیدا خواهد کرد.

در حالت بعدی یعنی حالت استاندارد، فضای رنگی نمایشگر به sRGB تغییر پیدا می کند که در آن رنگ ها با دقت بهتری به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت نوبت به حالت اشباع می رسد که در آن از دقت رنگ ها کاسته شده و به شادابی آن ها افزوده می شود.

دوربین

یا 9 پیورویو راه برای موبایل های پنج لنزی هموار کرد اما شیائومی با رونمایی از شیائومی می نوت 10 پرو ، تا انتهای این مسیر پیش رفت. این اسمارتفون که ماژول پنجگانه دارد، با 5 لنز 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی به عنوان یک اسمارتفون حرفه ای در عکاسی رجزخوانی می‌کند. هرچند در روزهای نخست ورود به عرصه رقابت مورد تمسخر کمپانی فوجی فیلم چینی تبار قرار گرفت اما واقعیت این است که جسارت و خلاقیت شیائومی قابل تقدیر است.

لنز 108 مگاپیکسلی که از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده کرده است، گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و استاد ثبت صحنه های نسبتا تاریک است. علاوه بر این، به واسطه زاویه دید گسترده، یک لنز واید مجهز به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری است.

البته شیائومی تمام برگ های برنده خود را در لنز 108 مگاپیکسلی رو نکرده و جانب اعتدال را بین 4 لنز بعدی نیز رعایت کرده است. لنز تله فتوی 12 مگاپیکسلی علاوه بر فوکوس خودکار Dual Pixel با قابلیت تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر و Laser AF هم دارد. در ادامه، لنز 5 مگاپیکسلی تله فتو با زوم اپتیکال 5 برابر، لنز الترا واید 20 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی وجود دارد که در کنار فلاش چهارگانه مجموعه عکاسی شیائومی می نوت 10 پرو را تکمیل کرده است.

هرچند در نگاه اول جای خالی سنسور تشخیص عمق به چشم می‌آید اما به جای آن، لنز 12 مگاپیکسلی تله فتو دارد که بتوانیم عطایش را به لقایش ببخشیم.

بخش فوقانی نمایشگر xiaomi mi note 10 pro میزبان یک بریدگی کوچک است که لنز سلفی 32 مگاپیکسلی را جای داده است. با وجود گشودگی دیافراگم f/2.0 میتوان به عملکرد موفقیت آمیز این لنز در عکاسی سلفی در نور کم امیدوار بود و به صدقه سر پیکسل‌های 0.8µm تصاویر ثبت شده شفاف و واضح خواهند بود.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

باتری گوشی می نوت 10 پرو یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی و از جمله مواردی است که می‌تواند نظر بسیاری را برای خرید گوشی شیائومی می نوت 10 پرو به خود جلب کند. ظرفیت باتری همانطور که پیشتر هم گفتیم 5240 میلی‌آمپر است که می‌تواند یک روز کامل جوابگو باشد. شاید تنها گوشی‌هایی که در بحث باتری عملکرد بهتری از گوشی می نوت 10 پرو دارند هوآوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو باشند. البته عمر بالای باتری تنها به ظرفیت بالای آن ارتباط ندارد؛ زیرا تراشه اسنپدراگون 730G مصرف باتری به مراتب کمتری نسبت به تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون 855 دارد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد باتری گوشی می نوت 10 پرو پشتیبانی آن از شارژ سریع 30 واتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا شارژ گوشی را ظرف مدت تقریبا 1 ساعت از 0 به 100 درصد برسانید که برای باتری با این ظرفیت تحسین برانگیز است.

نتیجه گیری

اگر دوربین گوشی هوشمند از اولین اولویت های شما می باشد، شیائومی می نوت 10 پرو می تواند یکی از گزینه های خرید شما به شمار بیاید. این گوشی با پنج دوربینی که در قسمت پشتی اش قرار گرفته است، امکانات متنوع و نسبتا کاملی از دوربین گوشی هوشمند را در اختیار می گذارد و در رده قیمتی اش، یکی از بهترین تجربه ها بین رقبا را دارد. گذشته از این موارد، می نوت 10 پرو از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب در کنار نمایشگر با کیفیت آمولد، استفاده می کند که به ارزش های خرید آن می افزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 29 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

شیائومی مانند سایر برندهای مطرح بازار هر سال در کنار پرچمدار اصلی خود از یک نسخه میان رده از آن هم رونمایی می کند، این شرکت در واقع به برخی از کاربران توجه می کند که علاقه زیادی به استفاده کردن از محصولاتی به طراحی و زیبایی پرچمداران را دارند، اما به هر دلیلی امکان خریداری کردن محصولی با این قیمت را برای خود مهیا نمی بینند. با توجه به قیمت های سرسام آور گوشی های پرچمدار، بازار میان رده ها نسبت به قبل داغ تر شده و تولیدکنندگان فعالیت خود را به منظور معرفی محصولات بیشتر از این سری، افزایش داده اند. شیائومی یکی از آن کمپانی های فعالی است که در این حوزه سهم بزرگی را توانسته است که بدست آورد و تا کنون میان رده های متنوعی را روانه بازار کرده تا کاربران بتوانند با دست بازتری محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در حال حاضر گوشی MI 9 SE که جدیدترین میان رده این برند محسوب می شود، با بازخورد مثبتی از طرف کاربران مواجه شده و توانسته توجه افراد زیادی را جلب کند. اگر شما نیز به این گوشی علاقه پیدا کرده اید، یا قصد خرید آن را دارید، بهتر است که با ما با بررسی گوشی می 9 se همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی mi 9se

طراحی

شیائومی Mi 9 SE با وجود نمایشگر 5.97 اینچی خود به آسانی درون جیب لباس کاربران جای می‌گیرد. ابعاد کوچکتر نمایشگر گوشی امکان استفاده از آن با کمک 1 دست را فراهم می‌کند؛ در حالی‌که کار کردن با اسمارت‌فون‌های Mi 9 و Mi 9T مجهز به نمایشگرهای 6.39 اینچی غالبا مستلزم استفاده از هر 2 دست است. ماژول دوربین سه‌گانه با چیدمان عمودی در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی گوشی قرار دارد و برجستگی 2 میلی‌متری آن موجب لغزندگی نسبی دستگاه روی سطوح تخت می‌شود.

طراحی Mi 9 SE به ویژه در بخش دوربین شباهت خاصی با گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون X دارد. با این‌حال قرارگیری فلاش در خارج از ماژول دوربین موجب تمایز هندست شیائومی می‌شود. Mi 9 SE از یک نمایشگر ناچ‌دار با طراحی قطره‌ای شکل بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که Mi 9T از ایده خلاقانه‌تر دوربین پاپ‌آپ استفاده می‌کند. حواشی جانبی و فوقانی نمایشگر سوپر آمولد گوشی از ضخامت نسبتا کمی برخوردار هستند. با این‌حال چانه تحتانی گوشی کمی ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسد. استفاده از پنل اولد به شیائومی اجازه داده تا از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره‌برداری نماید. این در حالیست که استفاده از سنسورهای خازنی در اسمارت‌فون‌های میان‌رده کماکان پدیده‌ای معمول به‌شمار می‌رود. Mi 9 SE بیش از آنکه مشابه یک هندست میان‌رده باشد؛ شبیه به یک دستگاه پیشرفته به‌نظر می‌رسد. با این‌حال گجت فوق فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است.

Mi 9 SE مجهز به درگاه مادون‌قرمز است که در کنار برنامه فوق‌العاده ریموت شیائومی یک ابزار کنترلی هوشمند و همه‌کاره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست قاب آلومینیومی گوشی قرار دارند. درگاه سیم‌کارت با قابلیت دریافت 2 نانوسیم در سمت چپ بدنه گوشی مستقر شده است. با این‌حال از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی هیچ اثری نیست. ابعاد Mi 9 SE معادل 147.5 در 70.5 در 7.5 میلی‌متر و وزن آن برابر با 155 گرم است.

صفحه نمایش

گوشی شیائومی Mi 9 SE به نمایشگر 5.97 اینچ از نوع آمولد مجهز شده که مشابه نمونه بکار رفته در می 9، توسط سامسونگ ساخته شده است. برای پنل این گوشی، رزولوشن 2340×1080 در نظر گرفته شده است که هر چند رقم پایین تری در مقایسه با یشتر پرچمداران امروزی می باشد؛ اما تراکم پیکسلی بسیار خوب 432 پیکل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. این تراکم پیکسلی باعث می شود که انواع محتواها از جمله متون، با وضوح بسیار خوبی به نمایش گذاشته شود و 432 PPi برای استفاده روزانه، کاملا کافی خواهد بود.

حداکثر روشنایی پنل بکار رفته در Mi 9 SE، در حالت دستی به حدود 410 نیت می رسد. اما زمانی که سنسور سنجش نور بکار گرفته شود (حالت خودکار)، حداکثر نور این نمایشگر تا 580 نیت قابل افزایش است و این موضوع نشان می دهد که حداکثر نور نمایشگر این گوشی در سطح تقریبا برابری با می 9 قرار می گیرد و حدود 15 درصد بیشتر از Poco F1 است. بنابراین می توان گفت که با وجود سطح منعکس کننده نور در قسمت جلوی این گوشی، استفاده از آن در فضاهای باز و محیط های پر نور، بدون دردسر خاصی میسر خواهد بود.

همانطور که می دانید، پنل های اولد قادر به نمایش رنگی مشکی با دقت و غنای بسیار بالا هستند که دلیل اصلی آن، خاموش بودن پیکسل در هنگام نمایش این رنگ است. علاو بر این، کنترل تک به تک پیکسل ها، نسبت کنتراست بی نهایت را برای پنل آمولد این گوشی در پی داشته است که باعث می شود رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن، بسیار شفاف تر و واضح تر از برخی نمونه های IPS LCD باشد.

مشابه چیزی که در می 9 دیده بودیم، در قسمت تنظیمات نمایشگر این گوشی هم سه حالت مختلف برای کنتراست در نظر گرفته شده است که به ترتیب عبارت اند از: Standard , Increased و Automaic. در حالت خودکار، کنتراست نمایشگر بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد و در حالت increased کنتراست نمایشگر افزایش پیدا می کند که باعث می شود رنگ ها کمی اشباع شده تر به نظر برسند. اما در حالت نهایی یعنی “استاندارد” دقت رنگ ها در حد محسوسی افزایش پیدا می کند و در این زمینه (دقت رنگ ها) نمایشگر Mi 9 SE یکی از بهترین های بازار به شمار می آید.

همچنین گفتنی است که زاویه دید نمایشگر Mi 9 SE نیز در سطح عالی قرار می گیرد. به این صورت که اگر از زوایای مختلف به صفحه نمایش این گوشی نگاه کنید، تغییر بزرگی در رنگ ها و روشنایی نمایشگر احساس نخواهید کرد. علاوه بر این، از قسمت تنظیمات می توان دمای رنگ ها را در سه حالت پیش فرض، گرم و سرد قرار داد و ویژگی Ambient Display در واقع همان نمایشگر همیشه روشن می باشد که با توجه به استفاده از پنل اولد، شیائومی برای میان رده خود در نظر گرفته و از قابلیت شخصی سازی نیز پشتیبانی می کند.

دوربین

حتما تا اینجای بررسی شیائومی Mi 9 SE متوجه شده اید که این محصول نسبت به میان رده های موجود در بازار در سطح بالاتری قرار می گیرد. این تفاوت در بخش دوربین به اوج خود رسیده و ما را کاملا شگفت زده کرده است. شیائومی برای دوربین این میان رده ماژول سه گانه دوربین را در نظر گرفته و تجربه خوبی از عکاسی را به کاربر ارایه می کند.

اولین سنسور دوربین Mi 9 SE که ساخته سونی بوده و با مدل IMX586 شناخته می شود، 48 مگاپیکسل رزولوشن دارد. برای این سنسور یک عدد لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.75 و قابلیت های تشخیص فاز و فوکوس لیزری در نظر گرفته شده است. سنسور دوم که 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد با یک لنز تله فوتو f/2.4 همراه شده و به شما امکان زوم اپتیکال دوبرابری را ارایه خواهد کرد. آخرین سنسور 13 مگاپیکسل رزولوشن دارد و با لنز اولترا برای عکاسی با زاویه عریض به کار می آید. گشودگی دیافراگم این لنز هم مانند دوربین دوم، f/2.4 است.

با توجه به مشخصات می توان گفت شیائومی Mi 9 Se بهترین دوربین در بین گوشی های میان رده را دارد. سخت افزار دوربین این گوشی با نرم افزاری که شیائومی برای آن تدارک دیده، امکانات فراوانی را برای ثبت با کیفیت ترین تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. در این برنامه دوربین قابلیت هایی چون عکاسی پرو، پرتره، حالت شب و بسیاری دیگر از این موارد یافت می شود. علاوه بر این ها با توجه به حضور فلاش Dual-LED در این گوشی، عکاسی در محیط های تاریک و کم نور توسط آن به خوبی انجام می پذیرد. قابلیت AI یا همان هوش مصنوعی هم در برنامه دوربین این محصول یافت می شود. فعال کردن این ویژگی در برخی مواقع می تواند روی کیفیت تصاویر تاثیر مثبت و گاهی هم با اغراق در رنگ ها، تاثیر منفی بگذارد.

به طور پیش فرض عکسی هایی که با سنسور اصلی گرفته می شوند، با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رسند. دلیل این کاهش رزولوشن استفاده از فیلتر Quad-Bayer بوده که روی بهبود شارپنس، عمق و کنتراست کار می کند. شما می توانید به صورت دستی رزولوشن کلی را به 48 مگاپیکسل تغییر دهید.

شیائومی برای دوربین سلفی این محصول از سنسور 20 مگاپیکسلی و یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. کیفیت این سنسور مانند دوربین اصلی به اندازه کافی بالا بوده و شما را کاملا راضی نگه می دارد. برای دوربین سلفی هم امکانات نرم افزاری فراوانی چون عکاسی پرتره نرم افزاری و HDR در نظر گرفته شده است.

فیلمبرداری با دوربین اصلی شیائومی Mi 9 SE حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می شود. این محصول یکی از معدود میان رده های بازار با امکان ضبط ویدیو با این مقدار از رزولوشن است. علاوه بر این ها، امکان ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 60 و 120 و اچ دی با نرخ 960 فریم بر ثانیه وجود دارد. برای دوربین سلفی امکان فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه در دسترس است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9se

گوشی شیائومی می 9 SE علاوه بر کوچکترین صفحه نمایش، کوچکترین باتری را میان اعضای خانواده خود دارد. این باتری ظرفیتی معادل 3070 میلی‌آمپر را ارائه می‌کند و حدودا 3/4 باتری می 9T ظرفیت دارد و چند درصد کمتر از می 9 اصلی است. در تست‌های صورت گرفته می 9 SE عمکلرد قابل قبولی داشت. با این گوشی می‌توان حدود 25 ساعت به مکالمه صوتی از طریق اینترنت 3G پرداخت و حدود 15 ساعت ویدیوی آفلاین تماشا کرد. در بخش مرور اینترنت باتری کمی ناامید کننده بوده ولی می‌تواند بیش از 10 ساعت دوام بیاورد که با توجه به ظرفیت باتری نتیجه خوبی است. در حالت آماده باش یا استندبای باتری خیلی خوب ظاهر نشده و در این حالت می‌تواند تا 73 ساعت توان گوشی را تامین کند.

باتری های شیائومی می 9 SE از فناوری شارژ سریع +4 کوالکام استفاده و از استاندارد USB Power Delivery هم پشتیبانی می‌کند. آداپتوری که در جعبه وجود دارد 18 واتی است و با آن می‌توان باتری را ظرف مدت 1 ساعت و 33 دقیقه از صفر به طور کامل شارژ کرد. این آداپتور 30 دقیقه پس از شروع فرایند شارژ توانست ظرفیت باتری را به 47 درصد برساند.

کلام آخر

گوشی Mi 9 SE به عنوان نسخه ضعیف تر گوشی پر چمدار می 9، به هیچ عنوان محصول ضعیفی نیست و یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار به شمار می آید. طراحی این گوشی چیزی کمتر از پرچمدار اصلی ندارد و استفاده از شیشه و فلز در ساختار آن، حس مرغوبیت خوبی را منتقل می کند. گذشته از این موارد، Mi 9 SE دارای نمایشگر 5.97 اینچی از نوع آمولد می باشد که کیفیت بسیار خوبی را در اختیار می گذارد و دوربین سه گانه قرار گرفته در قسمت پشتی نیز از عملکرد عالی برخوردار است. در نهایت نوبت به تراشه اسنپدراگون 712 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم می رسد که قدرت کافی برای اجرای بازی ها و عملکرد سریع و روان را در اختیار می گذارد. از تمامی این موارد که بگذریم، شارژدهی Mi 9 SE در سطح معمولی قرار می گیرد و رابط کاربری MIUI نیز مناسب تمام کاربران نمی باشد. همچنین وجود جک هدفون در کنار درگاه کارت حافظه و NFC می توانست محصول کامل تری از گوشی بسازد. اگر قصد خرید گوشی مناسب اوضاع اقتصادی خود را دارید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 168 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

عبارت «گوشی های بی کیفیت چینی» مدت هاست که به افسانه‌ها پیوسته است. تا چند سال پیش، خط قرمز خرید موبایل هوشمند، خرید محصولات چینی بود ولی این روزها از کمپانی چینی تبار شیائومی، به عنوان پدیده دهه اخیر یاد می‌شود که بازار موبایل جهانی را با محصولات باکیفیت، مدرن و خوش قیمت خود دگرگون کرده است.

 

انواع کاربری های مختلف (از جمله گیمینگ، عکاسی، عکاسی سلفی و…) جزو محصولات این برند دیده می‌شود که خانواده Redmi Note 8 های این برند، به مشخصات سخت افزاری خوب در کنار قیمت مقرون به صرفه، شهره خاص و عام شده‌اند.

شیائومی ردمی نوت 8 تی هم تافته جدا بافته از خانواده خود نیست و قیمتی باورنکردنی را برای موبایل هوشمند مجهز به سخت افزار قدرتمند خود ارائه کرده است.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی و نمایشگر

Xiaomi Redmi Note 8T از پوشش Gorilla Glass هم در بخش جلویی و هم پشتی برخوردارست که دوام گوشی در برابر آسیب‌‌های احتمالی را بالا می‌برد. از آنجا که اکثر گوشی‌های هوشمند با این قیمت دارای بدنه پلاستیکی هستند و از این رو اندکی محافظت می‌شوند، این مورد یک جنبه چشمگیر در گوشی است. این گوشی بسیار بزرگ است و یکی از مشکلات این نوع طراحی مشکل در دستیابی به سنسور اثر انگشت است.

طراحی این گوشی مشابه Redmi Note 7 را با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی بزرگ، شکاف کوچک برای دوربین سلفی  و تنظیم چند دوربین در پشت است.

دکمه پاور و راکر صدا در سمت راست نصب شده است. درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری نیز برای این گوشی پیش بینی شده است.

شاید برجسته‌ترین دلیل برای ارزان بودن این گوشی، حاشیه بسیار زیاد آن به ویژه در بخش پایینی نمایشگر برای درج نام «Redmi» است. به همین دلیل این دستگاه بسیار بزرگتر از اندازه صفحه نمایش آن است، که منجر به مشکل “سخت نگه داشتن” می‌شود.

ردمی نوت ۸ تی دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با کیفیت Full HD + است. پنل این گوشی ال سی دی است، بنابراین از نظر کیفیت رنگ‌هایی بسیار چشمگیری ندارد و حداکثر میزان روشنایی آن هم کمی محدود است. در قسمت بالای صفحه نمایش یک شکاف نسبتاً کوچک وجود دارد که دوربین جلوی آن را در خود جای داده است.

دوربین

هرچند خانواده ردمی نوت 8 ها با شعار سخت افزار قدرتمند وارد میدان شده اند اما دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 تی نشان می‌دهد اعضای این خانواده از ذوق عکاسی طرفداران نیز غافل نمانده و پیرو ترند مطرح این روزها، چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. البته ردمی در کانال ارتباطی خود بارها اعلام کرده ردمی نوت 8 اولین تجربه ورود به دوربین های چهارگانه برای این زیربرند شیائومی است که بعد از آن با ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 تی شاهد ادامه راه دوربین های چهارلنزی در ردمی بودیم.

لنز 48 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم مناسبی برای عکاسی در نور ضعیف دارد تا تصاویر ثبت شده عاری از نویز و تاری باشند که مقدار آن f/1.8 است. علاوه بر این، شاهد پیکسل های 0.8µm هستیم که قطعا مژده تصاویری با شفافیت بالاست. علاوه بر لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی داریم که فاصله کانونی 19 میلی متری دارد. لنزهای فوق واید به واسطه زاویه دید گسترده‌ای که دارند فاصله کانونی بین 8 تا 24 میلی متر را پوشش می‌دهند.

دو سنسور بعدی هر کدام با رزولوشن 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق و ماکرو هستند.

بریدگی نمایشگر نیز محل قرارگیری لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است که علاوه بر عکاسی با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با کیفیت 1080p نیز انجام میدهد.

باتری و شارژدهی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

سخن پایانی

مدل رد می نوت 8 تی یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید بابت نسخه‌ای از آن که 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد هزینه کنید، کمی بیشتر پول بپردازید و سراغ مدل دیگر که رم 4 و ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی دارد بروید.

با وجود رقبای قدری همچون Realme، کار این محصول شیائومی بسیار سخت خواهد بود اما باز هم گوشی مقرون به صرفه با ارزش خرید بسیار بالایی در بازار به شمار می‌رود. با توضیحات داده شده، حتماً خرید شیائومی رد می نوت 8 تی را در دستورکار خود قرار دهید زیرا کارهای روزمره شما را به خوبی انجام می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و پوشیده شده با محافظ گوریلا گلس 5
  • مقاومت در برابر قطرات آب
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • کنتراست بالای نمایشگر
  • دوام باتری طولانی
  • رابط کاربری MIUI 10 و آپدیت سریع به MIUI 11
  • دوربین باکیفیت
  • وجود محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
  • وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • وجود سنسور IR و سیستم اتصال NFC

 

نقاط ضعف

  • عملکرد کند و شبیه به گوشی نسل قبل یعنی رد می نوت 7
  • نبود چراغ LED اعلانات علی‌رغم حضور آن در مدل رد می نوت 8
محمد سامان بازدید : 20 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

سری گوشی‌های ردمیِ برند شیائومی از جمله گوشی‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ی بازارهای جهان هستند و همین موجب شده‌است که به‌شدت از آن‌ها استقبال شود. منظور از «مقرون‌به‌صرفه» بودن این گوشی‌ها این است که امکانات راضی‌کننده‌ای به‌نسبت قیمت‌شان به کاربران ارائه می‌دهند. اما در میانِ خود گوشی‌های این سری نیز رقابتی سخت وجود دارد. شیائومی ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت ۹ اس دو رقیب سرسخت در رنج قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار هستند. در ایران نیز عمده‌ی خریداران برای خرید یکی از این دو به تردید می‌افتند. 

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

طراحی

از نظر شیوه طراحی و ویژگی‌های ظاهری، مدل رد می نوت 8 پرو نسبت به مدل پیشین خود تفاوت زیادی پیدا نکرده و اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم هم نمی‌توانیم این اتفاق را نقطه ضعف بدانیم. گوشی رد می نوت 7 پرو برای محافظت از قاب پشتی و نمای جلویی خود از پوشش گوریلا گلس 5 بهره می‌برد و دستگاه مورد بحث ما هم از همین امکانات استفاده می‌کند. فریم کناری آن از جنس پلاستیک می‌باشد که می‌تواند کمی عجیب به نظر بیاید زیرا معمولاً شرکت‌های سازنده، امروزه فلز را در کناره‌های محصولاتشان به کار می‌برند. به علاوه، از آن جایی که این محصول میان‌رده شیائومی از نمایشگر بزرگ‌تر 6.53 اینچی بهره می‌برد، در مقایسه با مدل قبلی خود که به صفحه نمایش 6.3 اینچی مجهز بود، ابعاد نسبتاً بزرگ‌تری دارد.

این گوشی‌ها اما، در مورد وزن یکسان نیستند زیرا رد می نوت 8 پرو مشخصاً سنگین‌تر است و این موضوع را به راحتی می‌توان متوجه شد چرا که با جرم 200 گرمی باید آن را یکی از سنگین‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیا تلقی کنیم. این وزن زیاد باعث می‌شود تا هنگام گرفتن گوشی، محصول شیائومی رو به جلو متمایل گردد بنابراین این‌گونه هم می‌توان نتیجه گرفت که ماژول دوربین عقب چهارگانه بیش از باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت بر جرم افزوده است.

حال که صحبت از خوش‌دستی شد، باید اذعان کنیم که رد می نوت 8 پرو نمی‌تواند امتیاز مثبتی به خود اختصاص دهد. قاب پشتی این گوشی درست مانند سایر موبایل‌های شیشه‌ای بسیار لغزنده بوده و علی‌رغم اینکه فریم آن پلاستیکی است باز هم نمی‌توانیم مانع لیز بودن گوشی شویم. البته پنل برآمده دستگاه که تا کناره‌ها کشیده شده می‌تواند به خوش‌دستی این گوشی کمک کند و کاربران را قادر سازد آن را با یک دست بگیرند.

برآمدگی دوربین در قاب پشتی به شدت خودنمایی می‌کند و بیش از آن چه که انتظار می‌رفت دیده می‌شود بنابراین وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید، به راحتی می‌لرزد. جالب‌تر آن‌که لنز ماکرو عامل برآمدگی نیست و سایر لنزها دلیل این اتفاق ناخوشایند هستند. لازم به ذکر است که در کنار این چند سنسور، یک چراغ فلاش LED و حسگر ماکرو چشم می‌خورند. اگر با دقت بیشتری به ماژول دوربین عقب نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در بالا، پس از آن سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و در پایین همه آنها لنز اولترا واید حضور یافته‌اند. نکته جالب توجه دیگر، قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت در همین فضای تعبیه شده برای دوربین‌هاست.

البته ابداع چنین شیوه طراحی تا حدودی منطقی بود زیرا با لمس برآمدگی دوربین به راحتی می‌توانید از محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت آگاه شوید ولی این مشکل را نیز به وجود می‌آورد که مجبور خواهید شد دست خود را کمی بالاتر بیاورید و هنگام باز کردن قفل صفحه نمایش باعث آلودگی لنز اولترا واید شوید.

این مشکلات اما، در بخش دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا وجود نخواهد داشت زیرا به بهترین شکل ممکن در سمت راست جای گرفته‌اند و انگشت شست خیلی راحت می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

در پایین نیز همان بریدگی معمولی برای اسپیکر، پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به چشم می‌خورند و در سمت چپ فریم هم محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت حضور یافته‌اند و در بالا نیز سنسور IR به کار رفته است.

با نگاه کردن به ظاهر جلویی، تقریباً شیوه رایج طراحی گوشی‌های میان‌رده را می‌بینید چرا که یک نمایشگر باکیفیت با یک ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های مشکی رنگ باریک دیده می‌شوند.

به نظر می‌رسد این نوار سیاه در قسمت‌های بالایی و پایینی باریک‌تر از قبل شده باشد اما در کناره‌ها قضیه فرق نکرده است. البته حضور ناچ در بالای نمایشگر فضایی را به وجود آورده تا کمپانی چینی دوربین سلفی و سنسورهای مجاورت و تشخیص‌دهنده نور محیط را به همراه بریدگی اسپیکر در آن‌جا به کار گیرد.

در مجموع اعتراضی نسبت به شیوه طراحی شیائومی رد می نوت 8 پرو وارد نیست و فقط مانند بقیه گوشی‌های شیشه‌ای لغزنده است اما با در نظرگیری ظاهر مدرن، می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. ضمن اینکه ناچ هم مزاحم پخش محتواها نخواهد شد و حاشیه‌ها نیز به اندازه کافی باریک شده‌اند و تنها برآمدگی دوربین عقب و محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت می‌توانستند بهتر طراحی شوند.

صفحه نمایش

در گوشی مورد بحث ما یک پنل LCD با یک ناچ در بالا حضور یافته است و جالب اینکه از فرمت HDR هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با ابعاد 6.53 اینچی می‌تواند در نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 محتواها را با کیفیت 2340*1080 پیکسلی نشان دهد. ضمن اینکه به سبب بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس 5، در صورت خرید شیائومی رد می نوت 8 پرو خیالتان از بابت استحکام صفحه نمایش راحت خواهد بود.

 

کاملاً مشخص است که کمپانی چینی برای ساخت این محصول خود از هیچ چیزی دریغ نکرده چرا که محتواهای مدنظر کاربران با کنتراست بالا و کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌شوند. در آزمایش‌های تخصصی انجام شده و با روشن کردن گزینه نورپردازی خودکار، نهایت روشنایی این دستگاه به 460 نیت رسیده بود ولی این عدد می‌تواند به 640 نیز افزایش یابد تا هنگام کار کردن با این دستگاه در زیر نور آفتاب به مشکلی بر نخورید.

از نظر دقت رنگ اما، این گوشی نمی‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. برای مثال، با روشن کردن حالت پیش‌فرض، تفاوت رنگ به 6.8 و نهایتاً نیز به 12.7 می‌رسد که البته باعث خواهد شد تا قسمت‌های آبی در برخی مواقع بسیار تیره شوند و سفید نیز بعضاً خاکستری به نظر برسد. متأسفانه گزینه رنگی Cool هم کارایی چندانی ندارد و آپشن Warm نیز کمک زیادی به افزایش کیفیت تصاویر نمی‌کند زیرا مشکلات پیشین همچنان به چشم می‌خورند. لازم به ذکر است که برای یک صفحه نمایش این‌چنینی، عدد استاندارد تفاوت رنگی حداقل 5.7 و حداکثر 10.6 می‌باشد.

در زمینه یک‌پارچگی رنگ‌ها هم امکان دارد در کناره‌های قاب دستگاه یعنی زیر ناچ و پایین نمایشگر شاهد حضور هاله سفید رنگی باشید ولی با همه نقاط ضعف، نباید منکر کیفیت بالای تصاویر در این دستگاه میان‌رده رو به بالای شیائومی شویم.

دوربین

گفتیم که در پنل پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه هستیم که به ظاهر جذابیت بالایی دارد. نکته مهم گفتنی درباره دوربین ردمی نوت ۸ پرو، نبودن لنز تله‌فوتو و استفاده از لنز ماکرو است. روالی که بعدا در سال ۲۰۲۰ به یک جریان اصلی در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تبدیل شد.

به این ترتیب روی Redmi Note 8 Pro شاهد یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و دهانه f/1.9 هستیم. این لنز در زمان خودش تازه وارد بازار شده بود و برای همه جذابیت داشت. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به ردمی نوت ۷ پرو دارد و فاصله کانونی آن ۱ تا ۱.۷ اینچی است و سایز آن به ۰.۸ میکرو متر می‌رسد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ میلی‌متری با دهانه f/2.2 به همراه یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق هم در این ماژول دوربین می‌بینیم. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 هم در پنل جلویی برای عکاسی سلفی داریم.

مهم‌ترین تفاوت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو با دیگر گوشی‌ها در پردازش‌های هوش مصنوعی است. متاسفانه، عکس‌های علی‌رغم اینکه کیفیت بسیار خوبی در نور زیاد و طول روز دارند ولی گاهی شفایت رنگ زیادی داشته و گاهی تیره به نظر می‌رسند.

این کیفیت عکس‌ها به حدی هست که شما را راضی کند و بتوانید عکس‌های بسیار قشنگی از مناظر بگیرید اما اگر کمی نور محیط کمتر شود یا اینکه در زاویه و شدت نور مناسبی عکاسی نکنید؛ کیفیت عکس افت می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

داشتن یک منبع نیروی 4500 میلی‌آمپر بر ساعت و یک پردازنده کم مصرف، باعث خواهد شد تا دوام باتری در رد می نوت 8 پرو افزایش یابد. به همین دلیل، این موبایل حتی در آزمایش‌های تخصصی به خصوص مکالمه در شبکه 3G و حالت استندبای هم عملکرد درخشانی از خود به ثبت رساند و توانست 114 ساعت روشن بماند تا جزو 20 گوشی برتر از این نظر به شمار برود.

شاید دلیل کسب چنین امتیاز بالایی چیپ‌ست باشد چرا که حتی گوشی‌هایی که از وجود باتری‌های 5000 میلی‌آمپری بهره می‌برند نیز نتوانسته‌اند به این راحتی‌ها رکورد مشابهی ثبت کنند.

در سمت دیگر، وقتی صحبت از شارژ می‌شود این گوشی نمی‌تواند خودی نشان دهد چرا که علی‌رغم قیمت مقرون به صرفه و وجود تکنولوژی USB Power Delivery، شارژر 18 واتی قدرت کافی را ندارد بنابراین در صورتی که از کابل USB-C به USB-C اورجینال استفاده کنید هم این قطعه در عرض 30 دقیقه تنها 39 درصد منبع نیرو را پر خواهد کرد.

برخی از کارشناسان سعی کردند تا ببینند آیا شیائومی رد می نوت 8 پرو از تکنولوژی‌های Quick Charge 4.0+ کووالکوم یا مدیا تک هم پشتیبانی می‌کند یا خیر ولی متأسفانه هنوز به نتایج دقیقی دست نیافته‌اند اما مطمئن هستند که چنان‌چه شما شارژری داشتید که با فناوری Power Delivery سازگاری دارد، می‌توانید از آن برای شارژ این موبایل استفاده کنید.

جمع بندی

دوربین و صفحه‌نمایش گوشی در حد متوسط هستند، باتری راضی‌کننده است و سخت‌افزار به‌خوبی رقبا را کنار می‌زند و بنابراین می‌توان شاخص‌ترین ویژگی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو را سخت‎افزار قوی آن معرفی کرد. کسانی که به‎دنبال خرید گوشی میان‌رده برای اجرای بازی‌های سنگین هستند قطعاً باید حسابی ویژه روی ردمی نوت ۸ پرو باز کنند، خصوصاً به‌سبب آن‌که از سیستم خنک‌کننده‌ی بخار در گوشی استفاده شده‌است و بنابراین حتی پس از چند ساعت بازی نیز به‌هیچ‌عنوان خبری از داغ‌شدن گوشی نیست. برای اطلاعات بیشتر از بهترین گوشی های بازار کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 29 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)

شیائومی می آ3 پس از اینکه Mi A2 بسیاری از طرفداران Mi A1 را به خاطر کنار گذاشته شدن ویژگی هایی از قبیل بررسی جک صوتی، مموری کارت ارتقاء یافته و پشتیبانی از رادیویی FM ناامید کرد، جانشین بسیار قابل انتظاری بود. در واقع، شیائومی همه این موارد را برای Mi A3 به ارمغان آورد و حتی یک باتری بسیار بزرگتر نیز در آن قرار داد.

ساخت و بدنه درجه یک، صفحه نمایش اولد و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین بهبود یافته و چیپ ست مدرن، همگی گزینه های بسیار متفکرانه برای یک تلفن نسبتا کم قیمت بودند..

بررسی شیائومی mi a3

نمایشگر

تفاوت قابل توجه این مدل نسبت به نسخه قبلی خود، نمایشگر بوده که هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع پنل ارتقاء پیدا کرده است. این بار پنل Super AMOLED را به کار گرفته درحالی که پنل نمایش می ای ۲ از نوع IPS LCD است. طراحی آن هم ارتقاء یافته و برای ارائه یک پنل نمایش تمام صفحه و ارائه تجربه بصری فوق العاده از بریدگی قطره ای شکل بهره برده و تنها دربردارنده دوربین سلفی است. گرچه در لبه پایین، حاشیه اندکی به چشم می خورد اما نسبت به می ای ۲ می توان گفت که عملاً بدون حاشیه است. چرا که می ای ۲ هم در لبه پایین و هم در لبه بالا حاشیه زیادی دارد.

 

در حالی که می ای ۳ یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار داده بنابراین می توانند حس بی نظیری از مالتی مدیا را تجربه کنند. این نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی بوده و رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است. جای تعجب دارد که نسخه قبل آن رزولوشن بالاتری را به نمایش گذاشته است. اما دور از انصاف است که از ویژگی هایی چون روشنایی بیشتر و ارائه رنگ مشکی بهتر و ارائه رنگ های سرزنده تر و شاداب تر چشم پوشی کنیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه ~۸۰٫۳% و تراکم پیکسلی ~۲۸۶ هم از دیگر ویژگی های آن است.

دوربین

امسال گوشی های هوشمند اکثراً از دوربین های چندگانه استفاده کرده اند. همانند ردمی نوت ۷ لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است که دیافراگم f/1.8 را به کار گرفته است. این لنز از نوع واید بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها داشته و با استفاده از آن فضای بیشتری را می توان در یک قاب جای داد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کنند. اما دوربین سلفی بیشتر خودنمایی کرده و ارتقاء قابل توجهی داشته و ۳۲ مگاپیکسلی است.

سخت افزار

Xiaomi Mi A3 یکی از اولین اسمارت فون هایی ست که از چیپست اسنپدراگون 665 قدرت گرفته است. این به روز رسانی نسبت به اسنپدراگون 660 نسل قبلی چندان بزرگ نیست ولی با توجه به کم شدن رزولیشن تصویر، انتظار عملکرد عالی در بازی را داریم.

این اسنپدراگون جدید بر خلاف فناوری 14 نانومتری S660، با فرآیند 11 نانومتری توسعه یافته و نسبت به آن مصرف انرژی کمتری دارد. این چیپست هشت هسته دارد که چهار هسته آن Kryo 260 Gold (مشتقی از Cortex-A73) با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر Kryo 260 Silver (مشتقی از Cortex-A53) با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز میباشد. قدرت این دو نسل تقریبا برابر است ولی لازم به ذکر است که هسته های Kryo قوی تر 200 مگاهرتز سرعت کمتری نسبت به اسنپدراگون 660 دارند.

یک پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم در کنار پردازنده اصلی تعبیه شده که البته از Adreno 512 درون مدل 660 قوی تر نیست ولی میتواند چنین قدرتی را با 20 درصد مصرف انرژی کمتر ارائه دهد.

چیپست جدید برای پشتیبانی از دوربین 48 مگاپیکسلی جدید، DSP جدید و ISP جدیدی دارد ولی مودم آن با S660 یکسان است.

 

عملکرد تک هسته ای در Geekbench چندان دلچسب نیست، قدرت آن با هسته های Cortex-A73 یکی است ولی به خاطر سرعت کلاک کمتر، کمی از Galaxy A50 و Redmi Note 7 Pro عقب مانده است. نتیجه عملکرد چند هسته ای اما عالی است، این دستگاه از همه رقبایی که از 4 هسته A73 جلوتر است، با اینکه هسته هایش فرکانس کمتری دارد.

باتری و شارژدهی شیائومی mi a3

یکی از اصلی ترین پیشرفت های ایجاد شده در Mi A3 ، مربوط به ظرفیت باتری می باشد که از 3000 میلی آمپر ساعت در نسل های قبلی، به 4030 میلی آمپر ساعت رسیده و این به معنای افزایش ظرفیت در حدود 35 درصد می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه بهینه تر، نرم افزار بروز تر و نمایشگر اولد کم مصرف، باعث شده تا شیائومی Mi A3 در زمینه شارژدهی عملکردی به مراتب بهتر از نسل قبلی داشته باشد و بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی و نیمه سنگین، قادر به استفاده از آن به مدت 1.5 الی 2 روز خواهند بود. البته همانطور که همیشه نیز اشاره کرده ایم، شارژدهی گوشی با توجه به نوع استفاده افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

 

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به سرعت شارژ می رسد. شیائومی در داخل جعبه این محصول، شارژر 10 واتی قرار داده است که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 28 درصد باتری را شارژ کرد. با این وجود، شیائومی Mi A3 از OC 3.0 کوالکام با توان 18 وات نیز پشتیبانی می کند که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 42 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل باتری با شارژر 18 واتی، به زمان تقریبی 1 ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

سخن پایانی

Mi A3 از آن دست گوشی‌هایی است که حسی کاملا دوگانه به کاربر منتقل می‌کند. در برخی بخش‌ها گوشی بسیار خوب است و در برخی بخش‌ها کاملا ضعیف عمل می‌کند. در بخش طراحی و ساخت، باتری و سخت‌افزار با گوشی‌ای بالاتر از سطح یک میان رده روبرو هستیم اما در بخش‌هایی مانند صفحه‌نمایش یا سنسور اثرانگشت با گوشی‌ای روبرو هستیم که نسبت به رقبا عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد. در مجموع می‌توان به این گوشی نمره قبولی داد و با توجه به هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کنید محصولی را دریافت می‌کنید که می‌توان گفت ارزش خرید به نسبت بالایی دارد اما کارش زمانی سخت می‌شود که بدانید رقبای بزرگی پیش رویش قرار گرفته‌اند که می‌توانند نظر هر کسی را برای خرید از روی می ای 3 به سمت خودشان جلب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 15 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

برخی آمارها نشان می‌دهند ردمی نوت ۸ پرو پرفروش‌ترین گوشی میان‌رده در بازار سال برای سال گذشته بوده است.

این موفقیت شیائومی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز به دست آمده و باعث شدند پس از عرضه سری ردمی نوت ۷ و ۸، در تیرماه امسال شاهد عرضه سری میان‌رده ردمی نوت ۹ باشیم.

دو گوشی شاخص این خانواده گوشی ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت ۹ اس هستند که البته شباهت‌های بسیار زیادی به هم داشته و در اندک جزئیات سخت‌افزاری (ماژول دوربین اصلی و حافظه) یا طراحی و رنگ تفاوت‌هایی پیدا می‌شود.

در حقیقت، شیائومی گوشی ردمی نوت ۹ پرو را برای کشورهای اروپایی و ردمی نوت ۹ اس را برای کشورهایی مانند هند و افریقا عرضه کرده است.

این روزها هر دو گوشی در بازار ایران یافت می‌شود. ردمی نوت ۹ پرو قمیت بسیار مناسب حدودا ۷/۳۰۰/۰۰ تا ۷/۵۰۰/۰۰ تومانی دارد ولی ردمی نوت ۹ اس با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در حدود ۶/۵۰۰/۰۰ تومان است.

سری ردمی نوت ۹ در ویژگی‌هایی مانند نمایشگر بزرگ و عریض، باتری با ظرفیت بالا، ماژول دوربین چندگانه قوی و تراشه‌های میان‌رده موبایل معروف هستند. در ادامه با بررسی گوشی خوش ساخت ردمی نوت ۹ پرو همراه ما باشید:

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

طراحی

متمایزترین و متفاوت‌ترین عنصر طراحی را باید در قاب پشتی گوشی ببینید. گرادیان رنگ حدف شده و در عوض، یک صفحه شیشه‌ای و براق با پوشش محافظ Gorilla Glass 5 را خواهد دید. رنگ این گوشی آبی شفقی (Aurora Blue) است و اگر آن را در زاویه مناسب بگیرید، می‌تواند مثل یک آینه هم باشد. البته این زیبایی و براق بودن باعث می‌شود اثر انگشت به راحتی جذب بدنه شود و هرروز در حال تمیز کردن بدنه باشید، البته اگر از یک قاب محافظ استفاده کنید، دیگر نیازی به تمیزکاری نیست. 

مثل ردمی نوت ۸ پرو، ماژول دوربین بالا و وسط قاب پشتی قرار دارد. با این حال، به جای اینکه دوربین‌ها عمودی قرار بگیرند، هر چهار سنسور در یک فضای مستطیلی قرار دارند و فلش دوربین هم در پایین آن‌ها جای گرفته است. طراحی این ماژول جدید تحسین‌برانگیز است و سلیقه و دقت شیائومی را نشان می‌دهد که در نوع خود عالی است.

یکی دیگر از مواردی که در نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و طراحی این گوشی تغییر بزرگی به حساب می‌آید، قرار گرفتن سنسور اثرانگشت در لبه کناری دستگاه است که در واقع دکمه پاور و اسکنر اثرانگشت در این گوشی یکی هستند. این حسگر بسیار سریع عمل می‌کند و دسترسی به آن بسیار راحت است. اما دکمه‌های کنترل صدا کمی بالاتر از حد عادی قرار گرفتند و دسترسی به آن‌ها خیلی راحت نیست و کم و زیاد کردن صدا بدون دو دست گرفتن گوشی تقریبا غیر ممکن و این مسئله کمی ناامیدکننده است.

جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و درگاه USB-C در زیر گوشی قرار دارد و روی لبه سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی را می‌بینید. بله روی لبه بالایی هم فرستنده مادون قرمز (IR Blaster) قرار دارد و به این معنی است که می‌توانید از گوشی خود به عنوان کنترل دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کنید.

روی قاب جلویی، اوضاع کمی فرق دارد. یک صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۶۷ اینچی با نسبت تصویر کشیده ۲۰:۹ و بریدگی دوربین سلفی دیده می‌شود. رزولوشن FullHD+ است و نمایشگر رنگ‌ها را زنده و شفاف نشان می‌دهد. تنها موردی که در نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو می‌توان از آن ایراد گرفت، این است که صفحه‌نمایش نرخ به‌روزرسانی بالایی ندارد و خبری از نرخ به‌روزرسانی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز نیست!

نمایشگر

نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۹ پرو ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD بوده که از استایل هول-پانچ برای میزبانی دوربین سلفی بهره می‌برد. این نمایشگر کیفیت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. این گوشی ۸۴.۵ درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده و به منظور جلوگیری از ایجاد خراش یا آسیب ناشی از ضربه روی نمایشگر از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس نسل ۵ بهره‌ برده است.

شاید از نظر برخی افراد، یکی از کاستی‌های این گوشی استفاده از پنل LCD به جای پنل اولد باشد که آن را در مقایسه با هم‌رده‌های برندهای سامسونگ و هوآوی که از پنل آمولد بهره می‌برند، در رده‌ی پایین‌تری قرار می‌دهد؛ اما خب همیشه هم پنل LCD به این معنا نیست که کیفیت نمایشگر پایین است. اگر قیمت گوشی برای شما مهم است می‌توانید گوشی‌هایی با این نوع پنل‌ها را هم در نظر بگیرید و در بسیاری موارد عمکرد رضایت بخشی را در حد پنل‌های Amoled میان‌رده ارائه می دهند. نور پس زمینه نمایشگر در اطراف ناچ کمی غیر طبیعی و تیره‌تر به نظر می‌رسد که در پس زمینه‌ی روشن ملموس‌تر است و این امر هم یکی از نتایج بهره‌گیری از این گونه پنل‌ها است.

البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این پنل در مقایسه با پنل نسخه‌های قبلی ارتقاء قابل توجهی داشته و در واقع در این گوشی موبایل با پنلی روبرو هستیم که رنگ‌های شارپ‌تر، پویاتر و با کیفیت‌تری ارائه می‌دهد. کسی نیست که در زمان خرید گوشی ارائه رنگ چشم نواز نمایشگر را در نظر نگیرد.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو همانند تمام اعضای این خانواده، از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده می‌کند. لنزهای قرار گرفته در ماژول دوربین این گوشی، مطابق انتظار از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق می‌باشد و ساختمان این دوربین بسیار شبیه به ردمی نوت 8 پرو است که سنسور دوربین ماکرو در آن، بهبود پیدا کرده است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از تفاوت‌های اصلی آن با ردمی نوت 9 اس را به وجود می‌آورد. همانطور که در بررسی ردمی نوت 9 اس اشاره کردیم، این گوشی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ این در حالی است که سنسور به‌کار رفته در نسخه پرو، مشابه چیزی که در ردمی نوت 8 پرو دیده بودیم، از نوع سامسونگ ISOCELL Bright GW1 می‌باشد و اندازه این سنسور در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در نوت 9 اس، 38 درصد بزرگتر است.

حسگر 1/1.7 اینچی Redmi Note 9 Pro دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون می‌باشد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و با استفاده از فیلتر 4 به 1، می تواند‌ عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و پیکسل‌های 1.6 میکرونی به ثبت برساند. البته امکان عکاسی در رزولوشن کامل نیز وجود دارد که استفاده از آن، تا حدودی جزئیات بیشتر به همراه نویز بیشتر را در اختیار می‌گذارد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین فوق عریض این گوشی می‌رسد که به حس‌گر 8 مگاپیکسلی مجهز شده و از لنزی با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین ماکرو اما از حس‌گر 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی استفاده می‌کند که در مقایسه با دوربین 2 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، شاهد افزایش رزولوشن آن هستیم.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن در مقایسه با دوربین‌های ماکروی میان رده‌های سامسونگ می‌باشد. درنهایت نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد داشته و به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت‌های مختلف دوربین ازجمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده‌اند که با سوایپ کردن می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. از قسمت بالا هم می‌توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد که از طریق آن می‌توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به‌دلخواه تغییر داد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

نوت 9 پرو به یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی مجهز شده است و همین رقم بزرگ می‌توانست خیال ما را تا حد زیادی راحت کند. با این حال، تکیه به اعداد و ارقام روی کاغذ برای بررسی گوشی، راه صحیحی نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با استفاده از گوشی میزان عملکرد باتری آن مورد سنجش قرار دهیم.

باتری بزرگ ردمی نوت 9 حتی در استفاده شدید و طولانی مدت از دستگاه هم شما را ناامید نخواهد کرد. با یک استفاده معمول از گوشی و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم شارژدهی داشت و حتی در مواردی تا دو روز هم نیاز به شارژ پیدا نکرد. این یعنی با مصرف سنگین‌تر از گوشی باز هم می‌توان از یک روز شارژدهی کامل مطمئن بود. البته باز هم همه چیز به الگوی مصرف شما بستگی دارد.

در تست بنچمارک باتری PCMark، ردمی نوت 9 پرو شیائومی رکوردشکنی کرد و توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار دادیم،کسب کند. امتیاز این دستگاه 18 ساعت و 38 دقیقه بود و این امتیاز فوق العاده به خوبی عملکرد خوب باتری این گوشی را به تصویر می‌کشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت کار در رابطه با باتری این گوشی پشتیبانی از شارژر 30 وات است که خوشبختانه شیائومی این شارژر را درون جعبه نیز قرار داده است. 30 دقیقه زمانیست که باتری دستگاه از 0 تا 60 درصد شارژر خواهد شد. برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

در بخش تنظیمات، باتری به طور پیش‌فرض در حالت بهینه قرار دارد و تنها یک حالت برای مصرف کمتر (Battery Saver) وجود دارد که با فعال کردن آن، زمان شارژدهی دستگاه بالاتر خواهد رفت. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف، ایجاد محدودیت برای هر برنامه به صورت مجزا و زمانبندی برای خاموش یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

کلام آخر

مثل همیشه، انتخاب این دستگاه تا حد زیادی به اولویت های کاربر و سلیقه او بستگی دارد. Redmi Note 9 Pro از حیث ارزش دستگاه در برابر قیمت موفق ظاهر شده است. یک دوربین بهتر از حد متوسط، سخت افزار بسیار قوی و طراحی زیبا با قیمت حدود 170 دلار بسیار راضی کننده است.

البته اگر یکی از اولویت های شما بحث بازی و گیمینگ است، باید بگوییم که دستگاه هایی مثل Poco X2 با چیپست اسنپدراگون 730 و نرخ ریفرش 120 هرتزی می تواند تجربه بهتری ارائه دهد. از سوی دیگر، Realme 6 از  نظر عملکردی ضعیف تر است اما تجربه تصویر برداری بهتری را به کاربر هدیه می دهد. برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی اندروید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 27 سه شنبه 13 آبان 1399 نظرات (0)

پرچم‌دار نیمه اول امسال شیائومی در دو نسخه قدرتمند و قدرتمندتر معرفی شد که گوشی می 10 و می 10 پرو نام دارند. اصلی‌ترین تفاوت این دو گوشی، به دوربین آن‌ها باز می‌گردد و در سایر زمینه، تفاوت چندانی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. در این مقاله به بررسی شیائومی Mi 10 خواهیم پرداخت که با بدنه شیشه و فلزی، دوربین چهارگانه، نمایشگر 90 هرتزی، سخت‌افزار بروز و قدرتمند، یک پرچم‌دار معمول برای 2020 محسوب می‌شود. بااین‌حال اصلی‌ترین مزیت این پرچم‌دار در مقایسه با سایر پرچم‌دارها، قیمت پایین‌تر آن می‌باشد که انتظار می‌رود مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

بررسی گوشی شیائومی مدل Mi 10

طراحی

طراحی گوشی می نوت 10 و می نوت 10 پرو هردو از فلز و شیشه گوریلا گلس 5 ساخته شده اند؛ تنها تفاوت میان آن‌ها مربوط به پنل شیشه‌ای مات در مدل می نوت 10 پرو بر است. وزن گوشی حدود 208 گرم بوده و با ضخامت 9 میلی‌متری بدنه لغزنده دارد.

شیائومی mi note 10 دارای ابعاد 162.5×74.8×9 میلیمتر است. در پنل جلویی هم دارای نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی میباشد که نسبت به نسل قبلی دارای حاشیه‌های کوچک‌تری با لبه‌های خمیده است. در سمت چپ و بالای نمایشگر یک حفره تکی برای دوربین سلفی قرار داده شده است.

سنسور اثرانگشت شیائومی می 10 از نوع اوپتیکال بوده و در بخش پایینی نمایشگر جای داده شده است و در اغلب موارد دارای عملکردی سریع و دقیق است؛ البته ممکن است سرعت باز کردن قفل در برخی موارد خیلی بالا نباشد. در پنل پشتی علاوه بر افکت های جذابی که در مقابل نور خورشید خودنمایی میکنند، دوربین چهارگانه و در پایین آن فلش LED نیز به چشم میخورد. فریم آلومینیومی می 10، ظاهری صیقلی و براق به این گوشی بخشیده است.

در بخش پایینی گوشی، اسپیکر، میکروفون، پورت USB Type-C و جایگاه سیم‌کارت نسل پنجم و تنها یک سیم کارت پشتیبانی میکند. می 10 قابلیت افزایش حافظه را ندارد. در بخش بالایی دستگاه اسپیکر دوم گوشی و همینطور میکروفون حذف نویز و فرستنده مادون قرمز قرار گرفته است. دکمه‌های پاور و کم و زیاد صدا، در سمت راست گوشی قرار داده شده است.

نمایشگر

نمایشگر می 10، نمایشگری 6.67 اینچی و از نوع پنل آمولد AMOLED است و شیائومی ادعا میکند این نمایشگر در میان تمامی محصولات بالاترین کیفیت است. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن 1080×2340 و تراکم پیکسلی 386 پیکسل در اینچ است.

در بخش تنظیمات، امکاناتی پیشرفته برای شخصی‌سازی و تنظیم رنگ‌ها در نظر گرفته شده که شامل مواردی چون دمای رنگ‌ها، اشباع‌شدگی، کنتراست، Hue، فضای رنگی و… که قابلیت تنظیم دستی دارند، میباشد. نمایشگر همچنین قابلیت پشتیبانی از HDR10+ را دارد.

دوربین

اما برسیم به قسمت دوربین که اصلی‌ترین تفاوت می 10 با نسخه پرو بوده و علت اصلی قیمت پایین‌تر آن می‌باشد. در حقیقت شاید ظاهر دوربین پشتی Mi 10 و Mi 10 Pro یکسان باشد، اما تفاوت‌های اساسی در حسگر و لنزهای آن‌ها وجود دارد و به‌طورکلی نسخه پرو امکانات متنوع‌تری را در اختیار می‌گذارد.

بااین‌حال بد نیست بدانید که حس‌گر اصلی هر دو گوشی یکسان می‌باشد؛ در قسمت پشتی می 10، مشابه چیزی که در می 10 پرو دیده‌ایم، از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره گرفته شده است، با این تفاوت که نمونه بکار رفته در این گوشی به‌جای فوکوس لیزری، از فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند.

ماژول 108 مگاپیکسلی این گوشی، از همان حس‌گر آشنای سامسونگ ISOCELL Bright S5KHMX استفاده می‌کند که دارای اندازه بزرگ 1/1.33 اینچی بوده و از پیکسل‌های 0.8 میکرونی بهره می‌برد. شیائومی این حس‌گر بزرگ را در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.69 قرار داده است که فاصله کانونی آن، 24 میلی‌متر می‌باشد.

شاید برای شما هم جالب باشد که شیائومی از دوربین 108 مگاپیکلسی در محصولی باقیمت به‌مراتب پایین‌تر از پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 20 اولترا استفاده کرده است. اما بد نیست بدانید که تفاوت‌های کلیدی بین حس‌گر این دوگوشی وجود دارد. در حقیقت پسوند HM1 در حس‌گر اس 20 اولترا، به تفاوت آن درزمینهٔ فیلتر رنگی و آرایه چینش پیکسل‌ها اشاره دارد. همان‌طور که در بررسی گلکسی اس 20 اولترا اشاره ‌کرده‌ایم، دوربین اصلی این گوشی از آرایه پیکسلی 9×1 استفاده می‌کند که به معنای جمع‌آوری داده‌های 9 پیکسل در یک پیکسل می‌باشد. این در حالی است که حس‌گر اصلی می 10 و می 10 پرو همانند چیزی که در می نوت 10 دیده بودیم، از آرایه 4×1 استفاده می‌کند.

بنابراین با حل معادلات ساده ریاضی باید انتظار داشته باشیم که دوربین اصلی Mi 10 به‌صورت پیش‌فرض تصاویری با خروجی 27 مگاپیکسل در اختیار بگذارد. اما تصاویر خروجی از این دوربین دارای رزولوشن 25 مگاپیکسل هستند که دلیل آن به‌طور رسمی ذکر نشده است.

شیائومی برای گوشی می 10 برخلاف چیزی که در نسخه پرو دیده‌ایم، دوربین تله فوتو در نظر نگرفته است که در دنیای امروزی، یک ایراد برای محصول پرچم‌دار به شمار می‌آید. ازاین‌رو Mi 10 برای بزرگنمایی از روش برش در دوربین اصلی استفاده خواهد کرد.

اما برای عکاسی فوق عریض، یک دوربین اختصاصی در نظر گرفته شده است که این دوربین از حس‌گر 13 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 استفاده می‌کند و روی کاغذ می‌توان گفت که مشخصات آن ضعیف‌تر از نمونه 20 مگاپیکسلی بکار رفته در نسخه پرو می‌باشد.

دوربین بعدی این گوشی، مختص ثبت تصاویر ماکرو می‌باشد که با حس‌گر 2 مگاپیکسلی و لنز با دهانه دیافراگم f/2.4، برای عکاسی از سوژه‌ها در فاصله بسیار نزدیک کاربرد خواهد داشت. شیائومی با در نظر گرفتن فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض، می‌توانست امکان عکاسی ماکرو را برای آن فراهم کند؛ اما به نظر می‌رسد که به دلایل بازاریابی، این کمپانی ترجیح داده تا در قسمت پشتی محصول 4 دوربین قرار دهد و این سیاستی است که بیشتر درگوشی‌های میان رده شاهد آن بوده‌ایم.

سرانجام نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر با لنز f/2.4 می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق کاربرد داشته و امکان عکاسی پرتره را فراهم خواهد کرد. ناگفته نماند که سیستم دوربین چهارگانه می 10 را فلاش LED دوگانه همراهی خواهد کرد. این در حالی است که برای نسخه پرو فلاش سه‌گانه در نظر گرفته شده است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که در گوشی های اخیر شیائومی دیده‌ایم. حالت های مختلف دوربین مثل پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ به سمت چپ یا راست، می توان بین آن ها جا به جا شد. در بالای این نوار حالت ها دکمه هایی برای جابه جایی بین دوربین های مختلف قرار داده شده است که در واقع زاویه دیدهای متنوع را در اختیار می گذارد. از قسمت بالای رابط کاربری هم می توان به مواردی مثل هوش مصنوعی، فیلتر ها، فلاش، HDR و … دسترسی داشت.

حالت پرو یا عکاسی دستی نیز امکانات خوبی دارد. در این قسمت که امکان استفاده از هر 3 دوربینِ اصلی، فوق عریض و ماکرو وجود دارد؛ می توان مواردی مثل وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو را به طور دستی تنظیم کرد و جالب است بدانید که امکان عکاسی با رزولوشن 108 مگاپیکسل نیز برای این قسمت در نظر گرفته شده است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 10

ظرفیت باتری mi 10 با وجود بهره مندی از باتری 4780 میلی آمپر ساعتی، حدود 280 میلی آمپر ساعت بیشتر از mi 10 pro است. یکی از دلایلی که توانسته به شیائومی در افزایش ظرفیت باتری می 10 کمک کند، استفاده از دوربین های کوچک تر در این گوشی است.

در آزمایشی که برای تست ظرفیت باتری می 10 ما در می تل انجام دادیم، این گوشی در وضعیت 90 هرتزی در حدود 18 ساعت و در حالت 60 هرتزی میتواند در حدود 20 ساعت به صورت مداوم ویدیو پخش کند و همین امر می 10 را به یکی از بهترین پرچمداران 2020 شیائومی تبدیل کرده‌است.

می 10 هم از شارژ سیمی و هم شارژ بیسیم با توان 30 وات پشتیبانی می‌کند. برای این گوشی قابلیت شارژ معکوس با توان 5 وات نیز در نظر گرفته شده است. در مورد قدرت شارژ سریع باتری این گوشی باید بگوییم در عرض حدود 30 دقیقه میتوان باتری را 52 درصد شارژ کرد؛ شارژ صد درصدی دستگاه هم در حدود 75 دقیقه زمان خواهد برد.

نتیجه گیری

همانطور که می دانید شیائومی به عرضه گوشی های مختلف با قیمتی پایین تر از رقبا شهرت دارد. این موضوع در مورد پرچمداران این شرکت نیز صدق می کند؛ اما امسال شاهد عرضه گوشی می 10 پرو باقیمت 1000 دلار بودیم نشان داد شیائومی ترسی از بابت افزایش قیمت محصولات خود ندارد. با این حال این کمپانی تصمیم گرفته تا در کنار پرچمدار اصلی خود یک نسخه ارزانتر را نیز عرضه کند که اصلی ترین دلیل قیمت پایین تر آن، به ساختمان دوربین باز می گردد.البته این موضوع به معنای کیفیت پایین دوربین می 10 نیست؛ چراکه دوربین اصلی این گوشی هنگام عکاسی و فیلمبرداری، کیفیت بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد و تنها ضعف آن، نبود دوربین تله فوتو و کیفیت ناامید کننده دوربین فوق عریض در محیط های کم نور می باشد. از این موارد که بگذریم، شیائومی می 10 دستگاهی با کیفیت ساخت بالا، نمایشگر عالی 90 هرتزی، شارژدهی بسیار خوب باتری، اسپیکر های توانمند و سخت افزار بسیار قدرتمند می باشد که تمام این مجموعه را در قیمتی پایین تر از برخی رقبا در اختیار می گذارد. برای اطلاع از قیمت گوشی های جدید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 22 یکشنبه 11 آبان 1399 نظرات (0)

شیائومی گوشی میان رده خود به نام ردمی a8 را در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی و روانه بازار نمود. این اسمارتفون زیبا ویژگی های هیجان انگیزی دارد و برای افرادی که در جستجوی گوشی هوشمند ارزان قیمت با عملکرد مناسب هستند گزینه ای ایده آل می باشد. در ادامه با این گوشی مقرون به صرفه بیشتر آشنا خواهید شد.

بررسی گوشی شیائومی ردمی a8

طراحی و ظاهر

یکی از تغییرات اساسی در این تلفن همراه نسبت به نسل قبلی طراحی جدید و به روز آن می باشد. در این عضو خانواده شیائومی که به نوعی ارزانترین گوشی نیز می باشد از حاشیه های اطراف صفحه نمایش کاسته شده و برای هر چه بهتر شدن طراحی، دوربین سلفی در شکاف بالای نمایشگر قرار گرفته است. و این امر موجب شده با مشاهده گوشی برای اولین بار حس یک محصول گران قیمت در کابر القا شود. در قسمت پایین نمایشگر نوار باریکی به نمایش لوگوی ردمی اختصاص داده شده است. از لحاظ وزن با توجه به پلاستیکی بودن قاب پشت گوشی اندکی سنگین به نظر می رسد البته ناگفته نماند که کیفیت پلاستیک بکار رفته در بدنه گوشی مناسب بوده و حس بدی در کابر ایجاد نخواهد کرد.

در سمت راست قاب ردمی A8 کلیدهای تنظیم صدا و پاور و در طرف دیگر درگاه سیمکارت و شیار کارت حافظه تعبیه شده است. در بخش پایینی دستگاه نیز جک ۳.۵ میلی‌متری و اسپیکر کنار اسلات شارژ در نظر گرفته شده است. همچنین گوشی به درگاه USB-C برای شارژ و اتصال به کامپیوتر مجهز شده است. در پنل پشتی نوار زیبای باریک و برجسته عمودی مشاهده می شود که در بالای آن دوربین اصلی و فلش ال ای دی قرار دارند. این گوشی جذاب در برابر پاشش آب مقاوم بوده و به سه رنگ قرمز، آبی آسمانی و مشکی در بازار عرضه می گردد.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر ۶/۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل ردمی آ8 از رزولوشن و وضوح تصویر HD+ و روشنایی نه‌چندان زیاد پشتیبانی میکند. تراکم ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ این گوشی باعث واضح نشان ندادن برخی تصاویر آن میشود.

از محصولی با محدوده قیمتی گوشی ردمی ۸‌آ انتظار عملکرد صوتی و موسیقایی خارق‌العاده‌ای نمی‌توان داشت. ردمی آ8 دارای اسپیکری یک‌کاناله است که در بخش پایینی گوشی قرار داده شده، استفاده میکند.

صدای اسپیکر redmi 8A زیاد است. علی رغم اینکه، خروجی صدا هنگام اتصال هدفون به ردمی 8 آ نسبتاً بلند و شفاف ارزیابی شده، از نظر کیفیت و شفافیت صدا کیفیت چندانی ندارد. این گوشی تقریباً پایین‌رده شیائومی دارای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون است؛ ولی در جعبه گوشی خریداری شده، خبری از هدفون نیست.

سیستم عامل و نرم افزار

با توجه به اینکه گوشی ردمی 8A شیائومی در ماه سپتامبر سال 2019 رونمایی شده جای تعجبی ندارد که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9 پای (Android 9 Pie) روی آن نصب باشد. همچنین رابط کاربری MIUI 11 هم به طور پیش فرض بر روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. رابط MIUI 11 خیلی رابط سبکی نیست و شامل قابلیت های متعددی می‌شود و بدین سبب حجم نسبتا بالایی دارد. با توجه به اینکه گوشی ردمی 8A از سخت افزار معمولی بهره می‌برد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که خیلی عملکرد نرم افزاری گوشی بدون لگ و تاخیر باشد. در بررسی شیائومی Redmi 8A مشخص شد به ویژه در زمان هایی که حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار گیرد در رابط دستگاه و عملکرد نرم افزاری آن لگ و تاخیر هایی به وجود می‌آید.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری این گوشی دریافت کنید بهتر است از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید. با توجه به این موضوع قادر خواهید بود که بدون مشکل، لگ و تاخیر از دستگاه استفاده کنید و در اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را بر روی آن نصب و اجرا نمایید. در مورد خود رابط MIUI 11 و قابلیت های آن هم باید بگوییم که این رابط شامل ویژگی های خاصی می‌شود. به عنوان مثال بخش اپ دراور (App Drawer) یا همان منوی اپلیکیشن ها به طور کامل از آن حذف شده و آیکون اپلیکیشن ها در اسکرین های اصلی گوشی نمایش داده می‌شوند. قابلیت های دیگری مثل امکان کلون کردن برنامه ها یا همان نصب و استفاده از دو نسخه از هر برنامه، قفل گذاری روی اپلیکیشن ها، مدیریت دقیق نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها، امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین و حذف نوار و سه دکمه نویگیشن و غیره هم در رابط MIUI 11 ارائه شده‌اند.

بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از بستر نرم افزاری خوبی برای انجام کارهای روزمره بهره می‌برد و کاربر برای انجام اقداماتی از قبیل وبگردی، تماشای ویدیو و فیلم یا استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ و غیره با مشکلی رو به رو نمی‌شود، مگر اینکه حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه زیاد شود و حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار گیرد. در اینگونه مواقع لگ و تاخیر هایی در عملکرد دستگاه و بستر نرم افزاری آن پدیدار می‌شوند. بنابراین بستر نرم افزاری گوشی با توجه به قیمت دستگاه و میان رده بودن آن وضعیت قابل قبولی دارد.

دوربین

برخلاف اغلب گوشی های امروزی، شیائومی ردمی 8A از یک لنز دوربین واحد به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد و این لنز در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب است. زیر این لنز دوربین هم یک چراغ فلش LED تعبیه شده که به وضوح در تصاویر ضمیمه شده قابل رویت خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. با توجه به مشخصاتی که دوربین اصلی گوشی دارد، طبیعتا نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشیم.

در بررسی شیائومی Redmi 8A مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز و با نور مناسب می‌تواند عکس های نسبتا خوبی ضبط کند. البته کیفیت عکس های ضبط شده در این شرایط به اندازه‌ای نیست که بگوییم عالی هستند، اما برای یک دوربین 12 مگاپیکسلی که در گوشی با قیمت ردمی 8A بکار رفته کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کنند. در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود و عکس هایی که ضبط خواهند شد نویز های نسبتا زیادی دارند. این مسئله به ویژه در عکسبرداری شبانه به طور کامل مشخص و قابل لمس می‌شود. در اینگونه مواقع استفاده از چراغ فلش LED دوربین اصلی هم نمی‌تواند کمکی به بهبود شرایط و کیفیت عکس ها کند.

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی ردمی 8A شیائومی کیفیت متوسطی دارد و به نوعی در حد و اندازه های قیمت دستگاه عمل می‌کند و نمی‌توان حساب بیشتری بر روی آن باز کرد. اما وضعیت دوربین سلفی گوشی چطور است؟ شیائومی برای دوربین سلفی گوشی نام برده شده یک لنز 8 مگاپیکسلی را در نظر گرفته که دیافراگم F/2.0 دارد و آن هم از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی این گوشی در محیط های با نور خوب و مناسب می‌تواند عملکرد رضایت بخشی داشته باشد اما انتظار نداشته باشید که با آن عکس های سلفی فوق‌العاده‌ و با جزئیات کامل ضبط کنید. طبیعتا در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت خواهد کرد و عکس های ضبط شده در این شرایط کیفیت رضایت بخشی نخواهند داشت.

بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از دوربین اصلی و سلفی معمولی بهره می‌برد و با آن فقط می‌توانید در محیط های با نور خوب عکس های نسبتا مناسبی ضبط کنید. اگر خیلی به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید، ردمی 8A گزینه خرید خیلی عالی برای شما نیست و بهتر خواهد بود که با افزایش بودجه خود به فکر خرید گوشی بهتری باشید. کیفیت عملکرد دوربین این گوشی در حد قیمت آن است و کارایی فراتری را ارائه نمی‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی a8

یکی جذابترین قسمتهای ردمی A8 بهره گیری از باتری بسیار عظیم و پرقدرت می باشد. باتری بکار رفته در  این اسمارتفون ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت توان داشته و بدون شک در استفاده معمولی و ترکیبی بیشتر از دو روز ذخیره انرژی دارد. این تلفن همراه از قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند ولی کمپانی سازنده آن را به طور پیش فرض با شارژر ۱۰ واتی به کاربر عرضه می دارد.

سخن پایانی

گوشی میان‌رده و اقتصادی شیائومی Redmi 8A با توجه به امکانات و همچنین قیمتی که دارد، برای افرادی که انتظارات خیلی زیادی از گوشی‌های هوشمند ندارند، گزینه مناسبی است. شارژدهی خوب؛ قابلیت شارژ سریع و کیفیت مطلوب بدنه گوشی از نکات مثبت ردمی آ8 بوده است؛ البته دوربین ضعیف‌تر از سری قبلی و همچنین  استفاده از پردازنده نسل قبلی از نکات منفی این گوشی محسوب میشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 32 جمعه 20 تیر 1399 نظرات (0)

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) یکی از اسمارتفون های میان رده و خوش قیمتی است که با داشتن دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی توانسته مورد استقبال و توجه افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی و موبایل قرار گیرد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

صفحه نمایش و اسپیکر

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، ردمی نوت 8 پرو از نمایشگر 6.53 اینچی استفاده می کند که به وسیله گوریلا گلس 5 محافظت می شود. با توجه به اینکه شیائومی در محصولات ارزانتری مثل Mi A3 از نمایشگر اولد استفاده کرده است، شاید بتوانیم انتظار استفاده از آن در محصولی مانند Redmi Note 8 Pro را داشته باشیم؛ اما واقعیت این است که این گوشی همانند نسخه معمولی از پنل IPS LCD استفاده می کند.

 

شیائومی برای این پنل، زولوشن 1080×2340 در نسبت تصویر 19:5:9 را در نظر گرفته است که تراکم پیکسلی بسیار خوب 395ppi را در اختیار می گذارد و جالب است بدانید که این نمایشگر با توجه به رده قیمتی محصول، از استاندارد HDR نیز پشتیبانی می کند.در زمینه کیفیت نمایشگر این گوشی باید گفت که خوشبختانه پنل IPS بکار رفته در آن، جزو نمونه های باکیفیت موجود در بازار می باشد. نمایشگر ردمی نوت 8 پرو روشنایی بسیار خوبی دارد و در زمینه کنتراست نیز عملکرد قابل قبولی دارد که باعث می شود رنگ مشکی در آن با عمق راضی کننده ای به نمایش گذاشته شود. گذشته از این موارد، حداکثر روشنایی این پنل در حالت دستی و خودکار به ترتیب به رقم های 450 و 660 نیت می رسد که نشان می دهد استفاده از آن در فضاهای باز، بدون مشکل خاصی میسر خواهد بود.

 

در زمینه دقت رنگ اما عملکرد نمایشگر ردمی نوت 8 پرو را نمی توان چندان عالی دانست. پنل این گوشی رنگ سفید را کمی متمایل به آبی به نمایش می گذارد و به طور کلی رنگ های آبی در آن کمی اغراق شده تر به نظر می رسند. با این حال با قرار دادن دمای رنگ ها روی حالت Warm از قسمت تنظیمات، می توان تا حدودی این مشکل را رفع کرد. همچنین در قسمت تنظیمات، سه حالت مختلف خودکار، increased و استاندارد برای کنتراست در نظر گرفته شده است که در حالت اول، رنگ ها بر اساس نور محیط تنظیم می شوند، در حالت دوم رنگ ها اشباع تر شده و در حالت سوم نیز به دقت رنگ ها افزوده می شود.

ردمی نوت 8 پرو همانند اکثر گوشی های شیائومی، از اسپیکر تک کاناله استفاده می کند که روی لبه پایینی قرار گرفته است. میانگین حجم صدای خروجی از این اسپیکر هنگام پخش موسیقی، به 68 دسی بل می رسد که رقم چندان زیادی نمی باشد و اگر در محیط های شلوغ قرار داشته باشید، امکان از دست دادن تماس ها و اعلان ها وجود دارد. در زمینه کیفیت اما اسپیکر Redmi Note 8 Pro عملکرد راضی کننده ای دارد و از شفافیت قابل قبولی برخوردار می باشد.

دوربین

ماژول چهارگانه دوربین عقب روی کاغذ جذابیت زیادی دارد به خصوص اینکه چنین مشخصاتی در یک گوشی میان‌رده به کار رفته‌اند اما باید دید در واقعیت هم این امکانات انتظارات را برآورده می‌کنند یا خیر. واقعیت آن است که به خاطر نبود لنز تله فوتو نمی‌توانیم این محصول شیائومی را از این نظر فوق‌العاده بدانیم و حتی با وجود سنسورهای 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق امکان ندارد این دوربین را چندان باکیفیت تلقی کنیم. در اینجا باید به این نکته هم توجه داشته باشید که خیلی کم پیدا می‌شود که یک گوشی میان‌رده از لنز تله فوتو باکیفیتی بهره ببرد بنابراین نمی‌توان زیاد به شیائومی رد می نوت 8 پرو ایراد گرفت.

به هر حال، دو سنسور به کار رفته دیگر در این دستگاه عبارتند از 64 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی اولترا واید. لنز اصلی این گوشی تازه وارد بازار شده و تقریباً تازه کار است به همین دلیل باید این اتفاق را پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به مدل شیائومی رد می نوت 7 پرو بدانیم که از لنز 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور اصلی گوشی مورد بحث ما دارای دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 1 تا 1.7 اینچی است و سایز آن به 0.8 میکرو متر می‌رسد. لازم به ذکر است که فناوری فشردگی پیکسلی در این قسمت کارایی زیادی دارد و تصاویری به ثبت می‌رساند که 16 مگاپیکسلی هستند.

 

همان‌طور که گفتیم، دوربین اولترا واید دارای رزولوشن 8 مگاپیکسلی بوده و دریچه دیافراگم در آن f/2.2 است و به فاصله کانونی 1.4 اینچی مجهز شده و 1.12 میکرو متر اندازه دارد ولی در آن خبری از قابلیت فوکوس خودکار نیست. لنز ماکرو هم 2 مگاپیکسلی می‌باشد و دریچه دیافراگم و ابعاد آن نیز به ترتیب f/2.4 و 1.7 میکرو متر است.

 

در نهایت به لنز دوربین سلفی می‌رسیم که در ناچ قرار گرفته و 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 می‌باشد بنابراین انتظار داریم این حسگر بتواند عکس‌های باکیفیت و شفافی بگیرد. حالا پیش از اینکه سراغ توضیحات در مورد کیفیت عکس‌ها برویم، بد نیست به منوی دوربین نگاهی بیندازیم.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

استفاده از باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپری در گوشی‌های Xiaomi این روزها بسیار رواج پیدا کرده و عادی شده است اما ردمی نوت ۸ پرو پای خودش را از این هم فراتر گذاشته و یک باتری بسیار بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپری در اختیار کاربران قرار داده است که انتظارات بسیار زیادی از آن داریم. اما آیا این باتری با عظمت می‌تواند انتظارات ما را برآورده کند یا فقط اعداد و ارقام را بالا برده است؟ تا انتهای این بخش، پاسخ این سوال را خواهید گرفت.

 

خوشبختانه نتایجی که از تست‌های باتری این گوشی به دست آوردیم، در حد انتظاراتمان بود و ناامیدمان نکرد. این بررسی‌ها از نظر تست‌های صفحه روشن، حالت استندبای و مکالمه ۳G نتایج بسیار راضی کننده‌ای داشتند. میزان نگه داری شارژ این گوشی در حالت استندبای ۱۱۴ ساعت بود که از این نظر، آن را در بین ۲۰ گوشی برتر بازار قرار می‌دهد. البته شاید پردازنده این گوشی نیز در این میزان کارآیی بی تاثیر نبوده باشد چرا که به خاطر پردازنده نه چندان قدرتمند خود مصرف باتری بسیار پایین آورده می‌شود. گوشی‌هایی که نتایج یکسانی با ردمی نوت ۸ پرو از نظر عمر باتری به دست می‌آورند، معمولا دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری هستند.

 

اما زمانی که به فناوری شارژ سریع می‌رسیم، ردمی نوت ۸ پرو عملکرد آنچنان خوبی از خودش نمایش نمی‌دهد. ما در تست‌های خود به دنبال این بودیم که ببینیم آیا این گوشی از قابلیت Quick Charge 4.0 + پشتیبانی می‌کند یا خیر اما متاسفانه تلاش‌های ما نتیجه خاصی در بر نداشت. شما با شارژر ۱۸W که برای این گوشی در نظر گرفته شده، می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه ۳۹ درصد باتری این گوشی را شارژ کنید که عملکرد آنچنان راضی کننده‌ای نیست.

 

از نظر تست عمر باتری، ردمی نوت ۸ پرو ۳۳ ساعت و ۲۸ دقیقه مکالمه ۳G به ما می‌دهد و ۱۵ ساعت و ۶ دقیقه هم تجربه وبگردی در اختیار ما قرار می‌دهد و همچنین از نظر میزان تماشای ویدئو نیز ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه ویدئو برای ما پخش کرد.

جمع بندی

یک بار دیگر باز هم Xiaomi توانست عملکردی فراتر از انتظار ارائه دهد. این بار با ردمی نوت ۸ پرو به رقابت آمد تا بازار گوشی‌های میان رده را همچنان در کنترل خودش نگه دارد. این گوشی با ارائه قابلیت‌هایی فراتر از ارزش اقتصادی خود توانسته با جاه طلبی بسیار حتی برای برخی از پرچمدارهای بزرگ نیز خط و نشان بکشد. تقریبا هیچ نکته‌ آنچنان بزرگ و چشمگیری در این گوشی برای گله و شکایت وجود ندارد. داشتن لنز ۶۴MP یک قدم رو به جلو برای آن بود که با اضافه کردن دو لنز جدید برای عکاسی مایکرو یک قابلیت نه چندان رایج را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این گوشی با داشتن باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد که از عملکرد آن شگفت زده خواهید شد. سایر ویژگی‌های این گوشی مثل رابط کاربری، طراحی و سرعت پاسخگویی به نیازهای شما به خاطر سخت افزار قابل قبول، از دیگر ویژگی‌های برتر ردمی نوت ۸ پرو محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مزایا

  • طراحی چشم نواز محافظت شده توسط Gorilla Glass 5
  • وجود جک ۵ میلی‌متری
  • پردازنده جدید و مدرن MediaTek Helio G90T با عملکرد راضی کننده
  • ظرفیت بسیار بالای باتری و نگه داری شارژ عالی
  • سنسور دوربین ۶۴MP با عملکرد رضایت بخش در روز و شب
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی پرجزئیات
  • ارزش بالا نسبت به قیمت
  • استفاده از تکنولوژی HyperEngine که قابلیت متصل شدن به دو روتر Wi-Fi به طور همزمان فراهم می‌کند و باعث افزایش سرعت و پایداری بسیار بیشتر شبکه می‌شود

معایب

  • لنزهای فوق عریض و مایکرو آنچنان عملکرد تاثیر گذاری که انتظار می‌رود ندارند
  • انتظار بیشتری از ضبط ویدئو در حالت ۱۰۸۰p داشتیم
محمد سامان بازدید : 82 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

شیائومی به عنوان شرکتی شناخته می شود که سعی دارد خواسته های کاربران از گوشی های هوشمند را در قیمتی پایین تر به بازار عرضه کند. به عنوان مثال گوشی پوکوفون اف وان یا می 9 تی پرو از این کمپانی برای کسانی که خواستار سخت افزاری قدرتمند در قیمتی پایین هستند، طراحی شده بود. می نوت 10 و می نوت 10 پرو اما در عین داشتن ظاهری شبیه به گوشی هایی مثل پی 30 پرو، محصولی نسبتا متفاوت در بین محصولات شیائومی شناخته می شود که با تمرکز در زمینه دوربین، طراحی و توسعه داده شده است.

 

همانطور که می دانید، در سال 2019، حسگر های 48 مگاپیکسلی بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار گرفتند و نمونه های زیادی از آن ها را حتی در گوشی های میان رده شاهد بودیم. در نیمه دوم امسال اما گوشی هایی با حسگر های 64 مگاپیکسل معرفی شدند که جایگزینی برای حسگر های 48 مگاپیکسلی بودند. شیائومی اما قدم را فراتر گذاشت و در اواخر امسال، با همکاری شرکت سامسونگ، از دوربین 108 مگاپیکسلی برای گوشی های می نوت 10 و شیائومی می نوت 10 پرو استفاده کرد که پیش از این، نمونه آن را فقط در گوشی مفهومی میکس آلفا دیده بودیم.

نمایشگر گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

صفحه نمایش موبایل شیائومی Mi Note 10 Pro  در اندازه 6.4 اینچی بوده که از فناوری نسل جدید نمایشگر ها یعنی AMOLED بهره می برد. رزولوشن این هیولای دوست داشتنی 1080 در 2340 بوده و تراکم پیکسلی آن 398ppi می باشد. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه 87.8 درصد است. نمایشگر همیشه روشن و قابلیت HDR10 از خصوصیات این موبایل شیائومی به شمار می رود.

دوربین

5 دوربین، حسگر 108 مگاپیکسلی، لنز 8 تکه، زوم 50 برابر، عکاسی ماکرو، زوم اوپتیکال 2 برابر و 5 برابر و … همگی از مواردی هستند که باعث می شود ردمی نوت 10 پرو یک محصول ویژه در زمینه دوربین باشد. ابتدا از دوربین اصلی این محصول شروع می کنیم که به نوعی جذابترین آن ها نیز می باشد. جالب است بدانید که این گوشی به عنوان اولین محصول عرضه شده به بازار شناخته می شود که از حسگر جدید 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می کند.

 

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ از سری ISOCELL Bright HMX می باشد که دارای اندازه 1/1.33 اینچی بوده و بزرگ تر از هر حسگر تصویر بکار رفته در اسمارتفون های موجود در بازار می باشد. پیکسل های این حسگر، دارای اندازه 0.8 میکرونی می باشد که با توجه به فیلتر بایر 4 به 1، می تواند تصاویری با رزولوشن 27 مگاپیکسل و پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی به ثبت برساند.

 

در قسمت جلوی این حسگر، از لنز 8P یا 8-Plastic استفاده شده است که نشان می دهد از 8 لایه پلاستیکی تشکیل یافته و با توجه به اینکه استفاده از لایه های بیشتر، رابطه مستقیمی با افزایش کیفیت عکاسی دارد، می توان گفت که انتظار می رود دوربین اصلی این گوشی، تا حدودی کیفیت بهتری در مقایسه با نسخه معمولی داشته باشد. همچنین بد نیست بدانید که این لنز 25 میلی متری، زاویه دید 82 درجه ای را در اختیار می گذارد و با گشودگی دهانه دیافراگم f/16.9، به لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد.بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین های تله فوتو می رسد. اولین دوربین تله فوتوی این گوشی، از حسگر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که دارای قابلیت فوکوس سریع Dual-Pixel نیز می باشد. همچنین این دوربین از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که فاقد لرزشگیر اوپتیکال است و شیائومی زاویه دید این دوربین را، بهترین گزینه برای عکاسی پرتره می داند.

 

دوربین بعدی تله فوتو، دارای حسگر 5 مگاپیکسلی با لنزی به دهانه دیافراگم f/2.0 می باشد که مجهز به لرزشگیر اوپتیکال بوده و زوم 5 برابری اوپتیکال و 10 برابری هیبریدی را در اختیار می گذارد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این دوربین چگونه می تواند بدون ساختار پیروسکوپی، زوم 5 برابری اوپتیکال داشته باشد و سوال بعدی این است که چرا تصاویر خروجی از آن، دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل هستند؟

 

در حقیقت جالب است بدانید که این دوربین از حسگر 8 مگاپیکسلی به جای حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به طور پیش فرض، تصاویری با زوم 3.7 برابر را در اختیار می گذارد. سپس الگوریتم های بخصوصی با برش مرکزی 5 مگاپیکسل از حسگر 8 مگاپیکسلی، زوم 5 برابر را در اختیار می گذارد که در نهایت به دلایل نا معلومی این تصویر 5 مگاپیگسلی مجددا به رزولوشن 8 مگاپیکسل، بزرگنمایی می شوند.در دنیای امرزوی، اگر گوشی هوشمندی 5 دوربین داشته باشد؛ بی شک یکی از آن ها از نوع فوق عریض می باشد که محبوبیت بالایی پیدا کرده است. می نوت 10 پرو نیز از این قاعده پیروی می کند و چهارمین دوربین آن، از نوع فوق عریض می باشد که به حسگر 20 مگاپیکسلی مجهز شده و با استفاده از لنز 13 میلیمتری با دیافراگم f/2.2 ، زاویه دید 117 درجه ای را در اختیار می گذارد.

 

نکته جالب در مورد این دوربین، پشتیبانی از فوکوس خودکار می باشد که قابلیت فوکوس از فاصله نزدیک را به ارمغان می آورد. پس با این وجود، استفاده از دوربین جداگانه ماکرو چه ضروریتی دارد؟ به گفته شیائومی، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در این گوشی، برای عکاسی از سوژه در محدوده 2 الی 10 سانتی متری کاربرد دارد و از دوربین فوق عریض، برای فیلمبرداری در چنین مواردی، بهره گرفته خواهد شد. همچنین اگر بخواهید در فاصله کمتر از 2 سانتی متر، (حداکثر 1.5 سانتی متر) روی سوژه فوکوس کرده و عکاسی کنید، می نوت 10 پرو، از هر دو دوربین استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، این گوشی به عنوان اولین اسمارتفون دنیا به شمار می آید که می تواند از فاصله کمتر از 2 سانتی متر، روی سوژه فوکوس کند.

 

گذشته از دوربین 5 گانه، نکته جالب دیگر در این قسمت، استفاده از 4 فلاش LED می باشد. بد نیست بدانید که دو مورد از این فلاش ها، مشابه نمونه بکار رفته در سایر اسمارتفون ها می باشد و دو مورد دیگر، اصطلاحا پشت دیفیوزر با پخشگر قرار گرفته اند که نور نرم را در اختیار خواهند گذاشت.

سیستم عامل

اندروید به کار رفته در موبایل هوشمند Note 10 Pro ، نسل نهم از شرکت گوگل یعنی اندروید (Q) می باشد. برای دسترسی راحت تر به منو ها، رابط کاربری انحصاری شیائومی نسخه MIUI 11 همراه شما خواهد بود.

سخت افزار

تراشه اصلی شیاومی نوت 10 پرو Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G  می باشد. این تراشه تنها 8 نانومتر است. بنابراین سرعت، عملکرد و هماهنگی آن بسیار بالا خواهد بود. پردازنده این موبایل نیز هشت هسته ای می باشد. همچنین Adreno 618 به عنوان پردازنده گرافیکی آن در نظر گرفته شده است. عزیزان، برای بازی کردن آماده اید؟ هیولای شیائومی Note 10 Pro اینجاست تا شما را همراهی کند:)

بررسی گوشی می نوت 10 پرو

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

دو گوشی می نوت 10 و می نوت 10 پرو ، به باتری بسیار حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند که حدود 60 درصد بزرگ تر از نمونه بکار رفته در گوشی می 9 می باشد. در کنار این ظرفیت بزرگ، تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 730G و نمایشگر اولد قرار گرفته است که نوید بخش شارژدهی بسیار خوب برای این محصول می باشد.

 

در تست پخش مداوم ویدئو، Mi Note 10 Pro بیش از 20 ساعت دوام می آورد که آن را در بین بهترین گوشی های بررسی شده در سایمان دیجیتال قرار می دهد و انتظار می رود که این گوشی در استفاده ترکیبی شامل وبگردی، استفاده از شبکه های اجتماعی، استفاده از دوربین و اجرای بازی، بیش از 1 روز کاربر را همراهی کند. البته در نظر داشته باشید که شارژدهی یک محصول با توجه به نحوه استفاده افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

برای شارژ این باتری بزرگ، شارژر 30 واتی در نظر گرفته شده است که خوشبختانه تجهیزات آن در داخل جعبه قرار دارد. با استفاده از این تجهیزات، می توان در عرض 15 دقیقه، 24 درصد و در عرض 30 دقیقه، حدود 47 درصد باتری را شارژ کرد. همچنین شارژ کامل دستگاه نیز حدود 01:30 زمان نیاز دارد که رقم بسیار خوبی با توجه به اندازه باتری است.

 

محمد سامان بازدید : 37 دوشنبه 08 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

گوشی می نوت 1۰ پرو یک گوشی قدرتمند از شرکت شیائومی محسوب میشود که تمرکز ویژه‌ای روی عملکرد دوربین خود داشته و توانسته بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی با تلفن‌های همراه را با خود همراه کند. علاوه بر دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی استفاده از باتری بسیار قدرتمند و استفاده از فناوری شارژ سریع 30 واتی میتواند یک نقطه قوت دیگر برای این گوشی باشد. همچنین بهره‌گیری از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یک برگ برنده دیگر برای می نوت 10 پرو به شمار می‌آید. در ادامه با بررسی مشخصات می نوت ۱۰ پرو همراه ما باشید.

طراحی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

می نوت 10 پرو به نوعی برادر ناتنی هواوی پی 30 پرو شناخته می شود. از پنل های شیشه ای با لبه های خمیده گرفته تا نحوه چینش دوربین ها و رنگبندی محصول، به نوعی الهام گرفته از پی 30 پرو هستند و همین موضوع باعث می شود که می نوت 10 پرو در زمینه طراحی، اصالت نداشته باشد. البته تمامی این موارد، به معنای زیبا نبودن می نوت 10 نیست و این محصول در کنار طراحی زیبا، از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

 

برای پنل های پشت و جلوی می نوت 10 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده و ابعاد بدنه این گوشی، ۱۵۷٫۸x۷۴٫۲x۹٫۷ میلی‌متر می باشد که نشان می دهد با محصول بزرگی رو به رو هستیم. وزن دستگاه نیز به 208 گرم می رسد که در کنار ضخامت 9.7 میلی متری، نشانه خوبی برای ارگونومی دستگاه نمی باشند؛ اما باتری حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی و لبه های خمیده پنل پشتی، تا حدودی این موضوع را قابل چشم پوشی می کنند.شیائومی می نوت ۱۰ پرو یک گوشی خوش ساخت است. استفاده از گوریلاگلس 5 در پنل‌های پشت و جلوی دستگاه مقاومت خوبی به آن داده و لبه های خمیده در هر دو طرف گوشی ارگونومی دستگاه را بهتر کرده است. همچنین شیائومی برای دور این گوشی از یک فریم آلومینیومی استفاده کرده که مقاومت دستگاه را بهبود بخشیده است. این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و سبز به بازار عرضه شده است. در قاب پشتی دستگاه شاهد پنج دوربین، دو فلش دوگانه و لوگوی شیائومی هستیم. و در قسمت جلویی علاوه بر صفحه نمایش و اسپیکر مکالمه شاهد دوربین سلفی هستیم که درون یک بریدگی قطره‌ای قرار گرفته‌ است. ابعاد این گوشی 157/8 در 74/2 در 9/7 میباشد و وزنی معادل 208 گرم دارد. ضخامت و وزن زیاد این گوشی به دلیل استفاده از باتری بزرگش است که طراحی این گوشی را تحت تاثیر خودش قرار داده و کار کردن با یک دست را کمی سخت‌تر کرده است. در سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا، کلید پاور و درگاه سیم کارت قرار گرفته و در سمت چپ هیچ کلیدی دیده نمیشود. لبه پایینی گوشی میزبان درگاه USB-C ، جک 3/5 میلی متری هدفون، اسپیکر و میکروفون میباشد و لبه بالایی از میکروفون دوم و فرستنده مادون قرمز میزبانی میکند. این گوشی از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکند ولی شیائومی درگاهی برای استفاده از کارت حافظه جانبی در نظر نگرفته است. حسگر اپتیکال اثرانگشت این گوشی نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته که از سرعت نسبتا خوبی برخوردار است. همان طور که در بررسی می نوت ۱۰ اشاره کردیم شیائومی در طراحی این گوشی از نکته جدیدی استفاده نکرده و مشابه این طراحی را میتوان در دیگر گوشی‌های بازار مشاهده کرد.

صفحه نمایش

گوشی می نوت ۱۰ پرو از یک صفحه نمایش 6/47 اینچی از نوع آمولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 398ppi با نسبت 19.5:9 استفاده میکند. با توجه به استفاده این گوشی از بریدگی قطره‌ای و حاشیه‌های باریک نسبت صفحه نمایش به بدنه، به عدد 87/8 درصد رسیده است. نمایشگر این گوشی از استاندارد HDR10 هم پشتیبانی میکند و دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on display) میباشد. کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب است و رنگ‌ها زنده و عمیق هستند و میزان روشنایی در این نمایشگر هم بسیار خوب ارزیابی میشود. صفحه نمایش روشن و با کیفیت می نوت ۱۰ پرو یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی محسوب میشود.

دوربین

5 دوربین، حسگر 108 مگاپیکسلی، لنز 8 تکه، زوم 50 برابر، عکاسی ماکرو، زوم اوپتیکال 2 برابر و 5 برابر و … همگی از مواردی هستند که باعث می شود ردمی نوت 10 پرو یک محصول ویژه در زمینه دوربین باشد. ابتدا از دوربین اصلی این محصول شروع می کنیم که به نوعی جذابترین آن ها نیز می باشد. جالب است بدانید که این گوشی به عنوان اولین محصول عرضه شده به بازار شناخته می شود که از حسگر جدید 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می کند.

 

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ از سری ISOCELL Bright HMX می باشد که دارای اندازه 1/1.33 اینچی بوده و بزرگ تر از هر حسگر تصویر بکار رفته در اسمارتفون های موجود در بازار می باشد. پیکسل های این حسگر، دارای اندازه 0.8 میکرونی می باشد که با توجه به فیلتر بایر 4 به 1، می تواند تصاویری با رزولوشن 27 مگاپیکسل و پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی به ثبت برساند.

 

در قسمت جلوی این حسگر، از لنز 8P یا 8-Plastic استفاده شده است که نشان می دهد از 8 لایه پلاستیکی تشکیل یافته و با توجه به اینکه استفاده از لایه های بیشتر، رابطه مستقیمی با افزایش کیفیت عکاسی دارد، می توان گفت که انتظار می رود دوربین اصلی این گوشی، تا حدودی کیفیت بهتری در مقایسه با نسخه معمولی داشته باشد. همچنین بد نیست بدانید که این لنز 25 میلی متری، زاویه دید 82 درجه ای را در اختیار می گذارد و با گشودگی دهانه دیافراگم f/16.9، به لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد.بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین های تله فوتو می رسد. اولین دوربین تله فوتوی این گوشی، از حسگر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که دارای قابلیت فوکوس سریع Dual-Pixel نیز می باشد. همچنین این دوربین از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که فاقد لرزشگیر اوپتیکال است و شیائومی زاویه دید این دوربین را، بهترین گزینه برای عکاسی پرتره می داند.

 

دوربین بعدی تله فوتو، دارای حسگر 5 مگاپیکسلی با لنزی به دهانه دیافراگم f/2.0 می باشد که مجهز به لرزشگیر اوپتیکال بوده و زوم 5 برابری اوپتیکال و 10 برابری هیبریدی را در اختیار می گذارد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این دوربین چگونه می تواند بدون ساختار پیروسکوپی، زوم 5 برابری اوپتیکال داشته باشد و سوال بعدی این است که چرا تصاویر خروجی از آن، دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل هستند؟

 

در حقیقت جالب است بدانید که این دوربین از حسگر 8 مگاپیکسلی به جای حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به طور پیش فرض، تصاویری با زوم 3.7 برابر را در اختیار می گذارد. سپس الگوریتم های بخصوصی با برش مرکزی 5 مگاپیکسل از حسگر 8 مگاپیکسلی، زوم 5 برابر را در اختیار می گذارد که در نهایت به دلایل نا معلومی این تصویر 5 مگاپیگسلی مجددا به رزولوشن 8 مگاپیکسل، بزرگنمایی می شوند.

سخت افزار

شیائومی برای می نوت ۱۰ پرو یک پردازنده 8 نانومتری Snapdragon 730G ساخت شرکت کوالکام استفاده کرده است. این پردازنده هشت هسته‌ای از دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2/2 و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس 1/8 استفاده میکند. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 618 میباشد. این قدرت پردازشی خیال شما را از انجام بازی و کارهای روزمره راحت میکند. یکی دیگر از تفاوت های این گوشی با می نوت ۱۰ به میزان حافظه داخلی و رم آن بر می‌گردد. می نوت ۱۰ پرو با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایتی روانه بازار شده است.

گوشی شیائومی Mi NOte 10 Pro

باتری

گوشی جدید شیائومی مجهز به باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده که از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید ظرف مدت زمان ۶۵ دقیقه، باتری گوشی را به صورت ۱۰۰ درصد تحویل بگیرید. اینطور که پیداست، گوشی شیائومی Mi Note 10 با قیمت تقریبی ۶۶۸ دلار عرضه خواهد شد.

 

جمع بندی

شیائومی بار دیگر نشان داد که میتواند گوشی با امکانات بسیار خوب و قیمتی رقابتی طراحی و تولید کند. می نوت ۱۰ پرو یک گوشی همه فن حریف به خصوص در زمینه عکسبرداری محسوب میشود. گوشی که با صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، باتری توانمند با قابلیت شارژ سریع، کیفیت ساخت عالی و پنج دوربین با کیفیت توانسته برای سایر رقبا خط و نشان بکشد. در ادامه به دلایل خرید گوشی اشاره میکنیم.

مزایا

  • کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بسیار خوب تصاویر در محیط های روشن
  • باتری بزرگ و پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات
  • عملکرد بسیار خوب اسنپدراگون 730G

معایب

  • نبود اصالت در طراحی
  • فیلمبرداری نه چندان خوب
  • کیفیت نه چندان خوب دوربین های فوق عریض و تله فوتو در محیط های کم نور
  • وزن و ضخامت بالا
  • عدم استفاده از تراشه پرچمدار
محمد سامان بازدید : 29 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شیائومی دارای طیف وسیعی از محصولات در کل بازار تلفن همراه مانند تلفن همراه قرمز برنج(Red Rice) در سری صد یوان، نسخه millet 8 youth با 1500 یوان، millet 8  از 2000+، و پرچمداری مانند MIX 3 از 3000 یوان یا بیشتر. محصولات موجود با بخش های مختلف قیمت. این بار، Xiaomi دسته جدیدی از گوشی های شیائومی Mi Play را راه اندازی کرد، که فاصله بین 1000 تا 1300 یوان است که با این شعار همراه است ‘تلفن همراه خوب ، کاربران خود را جمع خواهد کرد’

 در ادامه به بررسی گوشی موبایل می پلی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

طراحی گوشی شیائومی می پلی

با توجه به اینکه گوشی می پلی شیائومی یک اسمارتفون مقرون به صرفه است، احتمالا اغلب شما تصور می‌کنید که قاب پشت و جلوی آن از پلاستیک ساخته شده، کیفیت ندارد و فقط با ترفندهای خاص براق جلوه می‌دهند! اما باید بدانید که اینطور نیست و برخلاف انتظارها، قاب شیائومی Mi Play به طور کامل از شیشه ساخته شده و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. گوشی از نظر تنوع رنگی در سه رنگ قرمز، آبی و مشکی عرضه شده و هر سه رنگ آن براق، شیک و زیبا به نظر می‌رسند. وقتی از نمای پشت به قاب این گوشی نگاه کنید به خوبی متوجه منظور ما خواهید شد. قاب پشت این گوشی واقعا شبیه به گوشی های مقرون به صرفه و میان رده طراحی نشده و کاملا از المان ها و سبک طراحی اسمارتفون های مدرن و گران قیمت بهره می‌برد. در لبه فوقانی و سمت چپ قاب پشت این گوشی دوربین اصلی و دوگانه آن نصب است و تقریبا در وسط قاب پشت آن هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکل دستگاه وجود دارد.

اسکنر انگشت گوشی می پلی شیائومی در ابتدا عملکرد روان و قابل اعتمادی دارد اما به مرور ممکن است اختلال هایی که عملکرد آن به وجود آید و دقت و سرعت عمل اسکنر کمی متزلزل شود. لازم به اشاره است که دوربین سلفی شیائومی می پلی هم از قابلیت تشخیص چهره و قفل‌گشایی از نمایشگر پشتیبانی می‌کند اما ویژگی مذکور در گوشی Mi Play مبتنی بر مقایسه عکس خواهد بود و شامل تکنولوژی پیشرفته‌ای نمی‌شود، پس نمی‌توانید خیلی روی قابلیت تشخیص چهره گوشی برای آنلاک صفحه نمایش حساب باز کنید. اگر به دو به سمت راست و چپ قاب شیائومی می پلی با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که انحنای خاصی در این دو بخش وجود دارد که علاوه بر افزایش زیبایی دستگاه منجر به خوش دست‌تر شدن آن هم می‌شوند. اگرچه قاب پشت دستگاه شیشه‌ای است اما مقاومت خیلی بالایی در قبال تماس با اشیای تیز ندارد و متاسفانه خیلی زود بر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. پس توصیه می‌کنیم برای محافظت از قاب پشت شیشه‌ای شیائومی می پلی حتما از یک گارد موبایل استفاده کنید.

بدنه این گوشی ابعاد 7.8 در 71.9 در 147.8 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 150 گرم می‌رسد. پس شیائومی Mi Play یک گوشی سبک بوده و از نظر اندازه هم وضعیت متعادلی دارد. این گوشی از نصب همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی می‌کند. وقتی از نمای رو به رو به گوشی می پلی شیائومی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب خواهد کرد. صفحه نمایش این گوشی شاید زیاد بزرگ نباشد اما حاشیه های باریکی دارد و تقریبا چیزی در حدود 80.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. بدین سبب ظاهری شیک، زیبا و مدرن برای پنل جلوی آن به وجود آمده است. اگر به لبه فوقانی صفحه نمایش شیائومی می پلی دقت کنید متوجه خواهید شد که یک زائده دایره‌ای شکل در این قسمت برای نصب لنز دوربین سلفی گوشی وجود دارد که این سبک طراحی در نمایشگر بدون حاشیه خیلی از گوشی های امروزی پیاده‌سازی شده است.

وقتی گوشی Mi Play شیائومی را در دست می‌گیرید واقعا حس و حال در دست گرفتن یک گوشی 2 یا 3 میلیون تومانی را نخواهید داشت. گوشی از نظر سبک طراحی و ظاهر واقعا به روز و با کیفیت طراحی شده و این ویژگی یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن است. بنابراین اگر به ظاهر و سبک طراحی گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئنا شیائومی Mi Play می‌تواند یکی از گزینه های خرید خوب پیش رویتان باشد.

صفحه نمایش 

صفحه ۵٫۸۴ اینچی می پلی جنسی از IPS دارد و کیفیت فول اچ دی برایش در نظر گرفته شده است. نور این صفحه به نسبت قیمتی که برای گوشی می‌پردازید بسیار خوب است و رنگ‌ها را شفاف و خوش رنگ و لعاب نشان می‌دهد. این صفحه نمایش به لطف حاشیه‌های کمی که برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده حدود ۸۰ درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است.

نرم افزار

اندروید نسخه ۹ به عنوان سیستم عامل این گوشی شناخته می‌شود. این اندروید با کمک رابط کاربری مخصوص شیائومی به نام می یو آی ظاهری کاملا متفاوت با گوشی‌های دیگر گوشی سازان دارد. اگر مدتی با می یو آی کار کنید به زودی شیفته آن می‌شوید؛ این رابط کاربری نه تنها شیک و خوش رنگ است بسیار نرم و روان کار می‌کند و در استفاده‌ای که از آن دارید تفاوت را با دیگر رابط کاربری‌ها از نظر سبکی و جذابیت کاملا حس می‌کنید.

سخت افزار

در بررسی های سخت افزاری مشخص شد که روی چیپست Mi Play پردازنده‌ای ساخت مدیاتک قرار گرفته تا نشان دهد می پلی جزو گوشی‌های مقرون به صرفه است و نباید انتظار زیادی از آن در جهت انجام کارهای سنگین و اجرای بازی‌های پر جزئیات داشته باشید. این پردازنده مدیاتک MT6765 نام دارد که ۱۲ نانومتری است و فرکانس هسته‌هایش از ۲٫۳ تا ۱٫۸ گیگاهرتز است.

کنار این پردازنده و روی چیپ دستگاه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی به همراه حافظه رم ۴ گیگابایتی قرار گرفته تا از این نظر هیچ شباهتی به گوشی‌ای با این قیمت مناسب نداشته باشد و نزدیک‌تر به رقبایی باشد که قیمت گران‌تری دارند. در نتیجه می پلی را باید مناسب کسانی بدانیم که تمایلی یا بهتر بگوییم نیازی به اجرای برنامه‌ها و بازی‌های پرقدرت روی گوشی هوشمند خودشان ندارند.

دوربین

گوشی شیائومی Mi Play ، مجهز به یک دوربین  عقب دوگانه  12 + 2  مگاپیکسل ، یک پیکسل به اندازه 1.25μm، اثر تصویربرداری هنوز هم نسبتا خوب است.

 

اندازه بزرگ پیکسل در عکس می تواند در طول عکسبرداری از حساسیت زیاد آن بهره برد ، در عکس واقعی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، به ویژه در محیط های تاریک، در مقایسه با سایر محصولات با همین رنج قیمت، می تواند  عکس های بهتری در  شب انداخت .

 

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در  جلو دارای جلوه های زیبایی هوشمند 5 درجه ای است و دارای چهار حالت چهره سازی، چشم بزرگ، سفید کردن و جوان سازی پوست در حالت پیشرفته است که می تواند نیازهای بسیاری از کاربران را برآورده کند. به طور کلی، سطح عکسبرداری اساسا در حد متوسط ​​و تصویربرداری خوبی دارد .

 

 سنسور اثر انگشت

با وجود اینکه با گوشی‌ای روبرو هستیم که قیمت مناسبی دارد اما شیائومی بخش‌هایی مانند سنسور اثرانگشت را قربانی قیمت نکرده است. در قاب پشتی دستگاه و کمی پایین‌تر از لنزهای دوربین اصلی و البته وسط، سنسور اثرانگشت دیده می‌شود. محل قرارگیری سنسور بهترین جایی است که می‌توانید برای ویژگی‌ای به نام سنسور اثرانگشت پیدا کنید.

باتری

برای می پلی باتری‌ ای با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر در نظر گرفته شده که این باتری برای گوشی‌ای با این ابعاد صفحه‌نمایش خیلی کم نیست و می‌توانید به خوبی حدود ۱ روز را روی آن حساب کنید. این باتری توسط درگاه مایکرو یو اس بی که پایین گوشی قرار گرفته شارژ می‌شود و به علاوه شارژ سریع ۱۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید با سرعت بیشتری آن را شارژ کنید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی شیائومی می پلی (Mi Play) پرداختیم. این گوشی مجموعه‌ای از ویژگی های مثبت را به همراه دارد اما در این بین ظاهر و سبک طراحی زیبا از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه به شمار می‌رود. قیمت گوشی Xiaomi Mi Play هم در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده کیفی خودش به مراتب مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده است. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف این گوشی در دو دسته‌بندی مجزا مشخص و معرفی شده‌اند. با شناسایی این نقاط قوت و ضعف بهتر می‌توانید تصمیم قطعی خود مبنی بر خرید یا عدم خرید شیائومی می پلی را بگیرید.

مزایا

  • طراحی بسیار زیبا و مدرن
  • صفحه نمایش بزرگ و با وضوح خوب
  • قیمت مناسب

معایب

  • ندارد
محمد سامان بازدید : 209 دوشنبه 01 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شیائومی با عرضه گوشی Redmi Note 8 ثابت کرده که می‌توان گوشی های میان رده و خوش قیمت را هم با کیفیت ساخت عالی روانه بازار کرد! دو پنل پشت و جلوی گوشی نام برده شده با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شوند که مقاومت خیلی خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. البته توصیه ما این است که حتما برای مراقبت هرچه بیشتر از قاب پشت و پنل جلوی گوشی از گلس محافظ ال سی دی و گارد موبایل استفاده نمایید. لازم به ذکر است که شیائومی یک قاب ژله‌ای را هم به همراه دستگاه و به طور پیش فرض ارائه می‌کند که در باکس یا جعبه دستگاه وجود دارد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید شاید تصمیم به خرید ردمی نوت 8 بگیرید.

طراحی و ساخت

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 ممکن است در مقایسه با مدل پرو قیمت کمتری داشته باشد ولی کیفیت ساخت آن عالی است. این گوشی مانند برادر حرفه‌ای خود از شیشه ساخته شده است، گرچه خبری از خمیدگی‌های جذاب نیست و به جای آن یک شکل سنتی‌تر دارد.ردمی نوت 8 دو قطعه تخت شیشه گوریلا گلس به عنوان پنل‌های عقب و جلو دارد. پنل جلو از نمایشگر محافظت می‌کند و پنل عقب به 4 رنگ آبی، سفید، بنفش و مشکی وارد بازار شده است.

 

اکثر فضای جلو را نمایشگر پوشانده است که یک بریدگی قطره‌ای شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دارد. در حاشیه بالایی نمایشگر دو قطعه مخفی دیده می‌شود که عبارتند از یک چراغ وضعیت سفیدرنگ در سمت چپ و توری بلندگو در مرکز و همچنین چند حسگر در سمت راست تقریبا نامرئی هستند.Redmi Note 8 ممکن است یک دستگاه بدون حاشیه نباشد ولی یقینا یکی از زیباترین بدنه‌ها را دارد. بدنه این گوشی گرچه از پلاستیک ساخته شده است ولی اصلا بی کیفیت حس نمی‌شود.در سمت چپ این گوشی شیار سه سیم‌کارت و یک سینی مستقل برای کارت حافظه خارجی دیده می‌شود. در بالا تابنده نور مادون قرمز قرار دارد، در حالی که بخش پایینی را جک صوتی و توری بلندگو در امتداد درگاه یواس‌بی تایپ C پوشانده‌اند.

در سمت چپ پنل پشتی یک برآمدگی بزرگ دوربین دیده می‌شود که 4 دوربین داخل آن قرار گرفته‌اند و تک فلاش ال‌ای‌دی بیرون از آن‌ها دیده می‌شود. این برآمدگی به قدری بزرگ است که این گوشی اصلا به حال تخت روی میز قرار نمی‌گیرد، البته اگر از قاب محافظ داخل جعبه فروش استفاده کنید این مشکل رفع خواهد شد.

حسگر اثرانگشت نیز در عقب قرار گرفته است. منطقه حساس به لمس آن ترجیحا کوچک است ولی این حسگر از نوع همیشه روشن بوده و دقت بالایی دارد.

ابعاد گوشی ردمی نوت 8 عبارت است از 158.3 در 75.3 در 8.4 میلی‌متر که در مقایسه با نوت 8 پرو به مقدار 3 میلی‌متر کوتاه‌تر و 1 میلی‌متر باریک‌تر است. علاوه بر این 10 گرم سبک‌تر است.کیفیت ساخت این گوشی کاملا بالا است و استفاده از شیشه باعث می‌شود این گوشی در دست لیز بخورد. بنابراین مجددا استفاده از یک قاب محافظ به کمک این قضیه می‌آید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای رد می نوت ۸ کیفیت چندان بدی ندارد، اما آنچنان هم شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. نمایش عکس‌‌ها و فیلم‌ها روی این صفحه نمایش در سطح قابل قبولی قرار دارد. باید به دقت تصویر خوب صفحه نمایش این گوشی هم اشاره کنیم. شیائومی از صفحه نمایشی با دقت تصویر Full HD+ استفاده کرده است. با توجه به اندازه صفحه نمایش، دقت تصویر مناسبی برای این محصول در نظر گرفته شده است. آیکون اپلیکیشن‌ها و نوشته‌ها با کیفیت خوبی نشان داده می‌شوند و گشت و گذار در اینترنت هم شما را اذیت نخواهد کرد.

صفحه نمایش این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 81.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و رزولوشن آن معادل 2340 در 1080 پیکسل خواهد بود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی کاملا خوبی برای یک گوشی میان رده، خوش قیمت و مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی است.

صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند ۴۳۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. این موضوع گوشی رد می نوت 8 را جزو محصولات بسیار روشن بازار قرار نمی‌دهد. اگر مدت زمان زیادی از روز را زیر نور خورشید کار نداشته باشید، نور صفحه نمایش برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

صفحه نمایش گوشی ردمی Note 8 شیائومی از نظر روشنایی هم عملکرد خوبی دارد و با تنظیم شدت روشنایی آن بر روی 90 درصد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و با دستگاه در تعامل بود. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش Xiaomi Redmi Note 8 از نظر کیفیت عملکرد خوبی دارد و ابعاد بزرگی را هم ارائه می‌کند و روشنایی مطلوبی هم توسط آن ارائه می‌شود. اگرچه نمی‌توان مدعی شد که صفحه نمایش این گوشی فوق‌العاده است، اما با در نظر گرفتن قیمت گوشی بدون شک باید کیفیت خوب نمایشگر گوشی را هم از نقاط قوتش در نظر بگیریم.

باتری

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 یک باتری لیتیوم یونی 4000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات دارد اما شارژر داخل جعبه تنها 10 وات است.شارژ باتری در عرض 30 دقیقه به کمک این شارژر از 0 به 30 می‌رسد و شارژ کامل آن 2 ساعت و 15 دقیقه تقریبا طول می‌کشد.نتیجه تست‌های باتری را می‌توانید در تصویر زیر در سه بخش بازپخش ویدئو، گردش در وب به کمک وای‌فای و تماس تلفنی ببینید.

بلندگو و کیفیت صدا

تک بلندگو این گوشی در انتهای گوشی ردمی نوت 8 قرار گرفته است که در تست بلندی حجم صدای ما امتیاز عالی را به دست آورد. در مورد کیفیت خروجی صدا نیز باید بگوییم خوب بوده ولی عالی نیست. باس به اندازه کافی بوده، اصوات میانی خوب هستند ولی اصوات بالا کیفیت بالایی ندارند.زمان استفاده از جک صوتی و سنجش کیفیت خروجی صدا باید بگوییم در بخش اول تست و زمان اتصال به یک آمپلی فایر فعال خارجی خروجی صدای کاملی را دیدیم.

 

با این حال، زمان استفاده از هدفون‌ها، کیفیت جداسازی استریو کمی افت کرد و مقدار کافی از اعوجاج اینترمدولاسیون شکل گرفت. از طرفی پاسخ فرکانسی اندکی لرزان شد تا شفافیت نهایی صدا ترجیحا متوسط باشد. بلندی حجم صدا نیز اندکی افت کرد ولی به خوبی بالا باقی ماند.

سخت افزار و عملکرد

شیائومی از تراشه اسنپدراگون 665 کوالکام در گوشی Redmi Note 8 استفاده کرده است. این تراشه طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Kyro 260 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 260 Gold خواهند بود و فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌نمایند. پردازنده گرافیکی Adreno 610 در این تراشه برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی در نظر گرفته شده و گوشی از نظر رم شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 3، 4 و 6 گیگابایتی دارد. شیائومی ردمی نوت 8 از نظر حافظه داخلی هم در سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده که تمام آن ها قابلیت نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) را دارند.

 

این تراشه باعث شده که عملکرد گوشی در انجام دادن کارهای روزمره مناسب باشد. تقریبا کاری نیست که این تراشه نتواند آن را انجام دهید. حتی می‌توانید روی این گوشی بازی‌هایی مانند پابجی را با کیفیت مناسبی تجربه کنید. البته در زمان اجرای این بازی شاهد کمی افت فریم خواهید بود. با این گوشی به راحتی می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود بپردازید. محصولی که برای گشت و گذار در اینترنت مناسب است و می‌تواند بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را هم اجرا کند.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

نرم افزار

از نظر نرم افزار و رابط کاربری این گوشی به طور پیش فرض بر پایه اندروید 9 با رابط کاربری جدید MIUI 10 می باشد که احتمالا به اندروید 10 هم بروز خواهد شد. رابط کاربری این گوشی شامل یک حالت تاریک سراسری هم می باشد که در این حالت می توانید به صرفه جویی در مصرف باتری هم کمک کنید .البته تمام برنامه ها از این حالت پشتیبانی نمی کنند اما اکثر آنها این امر را اجرا می کنند.

از نظر ظاهری MIUI شباهت چندانی به نسخه‌ی خالص اندروید ندارد؛ نوار اعلان‌های کاملا متفاوت، نبود صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها، منوی متفاوت اپلیکیشن‌های اخیر و انیمیشن‌های آیکون‌ها تنها برخی از موارد تفاوت‌های این رابط کاربری با نسخه‌ی اصلی اندروید است. در طرف دیگر سرعت و روانی استفاده از MIUI در سطح بسیار خوبی قرار دارد و به‌لطف پیشرفت فناوری و توان پردازشی پردازنده‌های به‌کار‌رفته در گوشی‌های هوشمند، رابط کاربری شیائومی قادر به ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری مناسبی است. البته در این بین نباید از قابلیت جدید AI Preload غافل شد؛ جایی که به‌لطف الگوریتم‌های هوش مصنوعی، سیستم‌عامل با شناخت کاربر اقدام به باز کردن برخی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه می‌کند تا در صورت فرمان کاربر، بلافاصله در اختیار وی قرار گیرد.

 

از بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری MIUI 10، می‌توان به بخش recent apps اشاره کرد. با افزایش ارتفاع نمایشگر‌ گوشی‌های هوشمند و تغییر نسبت تصویر آن‌ها، شیائومی در بخش اپلیکیشن‌های اخیر تغییراتی داده است تا از مساحت نمایشگر بهینه‌ترین استفاده‌ی ممکن را بکند. آخرین اپلیکیشن‌ها اکنون به‌صورت کارت و در دو ردیف به نمایش در می‌آیند که به‌صورت عمودی اسکرول می‌شوند. برای بستن هر یک از اپلیکیشن‌ها نیز می‌توان پیش‌نمایش آن را به‌صورت افقی به طرفین نمایشگر کشید.

دوربین

ردمی مانند برند ریلمی در جدیدترین گوشی‌های خود به جای 3 دوربین تصمیم به استفاده از 4 دوربین گرفته است. آرایش دوربین‌ها کاملا آشنا است یعنی از بالا به پایین ابتدا دوربین فوق عریض، سپس عریض، دوربین عمق‌سنج در جایگاه بعدی و آخرین مورد لنز ماکرو است.

 

دوربین اصلی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 حسگر 48 مگاپیکسل ISOCELL Bright GM2 سامسونگ است که به کمک استفاده از فناوری ترکیب پیکسل تصاویر 12 مگاپیکسل می‌گیرد. دوربین فوق عریض میدان دید 119 درجه دارد و از الگوریتم اصلاح خودکار اعوجاج در صورت لزوم استفاده می‌کند ولی امکان غیرفعال‌سازی آن نیز وجود دارد. سپس به دوربین ماکرو می‌رسیم که پیکسل‌های بزرگ 1.75 میکرومتر دارد می‌رسیم و باید برای عکاسی ماکرو در فاصله 4 سانتی‌متری سوژه خود قرار گیرید.

برای جابه‌جایی بین حالات عکاسی باید دستتان را روی صفحه به سمت چپ و راست بکشید و با آهسته ضربه زدن در گوشه بالا سمت راست از منوی همبرگری وارد تنظیمات دوربین می‌شوید. یک حالت اختصاصی ثبت تصاویر 48 مگاپیکسل نیز وجود دارد که برای آن باید وارد بخش حالت عکاسی حرفه‌ای شوید. در این بخش می‌توانید روی مواردی مانند تعادل سفید، فوکوس، ایزو و سرعت شاتر کنترل داشته باشید. زمان عکاسی با هر سه دوربین می‌توانید از حالت حرفه‌ای استفاده کنید.

جمع بندی

به عنوان جمع بندی می توانیم بگوییم که ردمی نوت ۸ در مقایسه با گوشی های هوشمند هم رده و رقیب خود توانایی رقابت و حتی برتری را نیز دارد. این گوشی هوشمند با داشتن دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی، پردازنده مناسب اسنپدراگون 665، صفحه نمایش 6.3 اینیچی و سایر مشخصاتش می تواند انتخاب مناسبی برای خرید و تهیه آن باشد. قیمت این گوشی هم اکنون از ۲ میلیون ۹۰۰ تا ۳ میلیون و پانصد هزار تومان (بستگی به اندازه رم و حافظه ذخیره سازی) در بازار ایران می باشد که بدون شک با توجه به این مشخصات می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان گوشی های ارزان قیمت تر باشد.

مزایا

  • ظاهر شیک و زیبا
  • کیفیت ساخت خوب
  • دوربین مناسب
  • پشتیبانی از میکرو اس دی و جک هدفون 3.5 میلی متری

معایب

  • پردازنده نچندان قدرتمند نسبت به رقبا
  • کیفیت ناخوشایند فیلم برداری
محمد سامان بازدید : 33 یکشنبه 24 فروردین 1399 نظرات (0)

هنگامی که همه بر این باور بودند که شرکت شیائومی تولید گوشی سری می 9 لایت را متوقف کرده، دو مدل گوشی از این سری به تولید خود اضافه کرد. این دو مدل که از پرچمداران این برند هستند عبارت اند از گوشی شیائومی Mi 9 لایت و شیائومی Mi 9 پرو.

که ما در اینجا ویژگی های کامل گوشی شائومی می 9 لایت را در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه باشید... .

ویژگی های گوشی شیائومی Mi 9 Lite

طراحی

در طراحی گوشی شیائومی Mi 9 لایت اولین نکته‌ای که نظر را جلب می‌کند رنگ‌های جذاب و پرداخت ماتریسکی بکار رفته روی پنل عقب این دستگاه است. آپشن‌های رنگی هم شامل رنگ‌های مشکی، آبی و سفید است. ابعاد آن ۱×۷۴٫۵×۸٫۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم دارد. هم پنل جلو و هم پنل عقب هر دو از شیشه ساخته شده‌اند. شیشه به خدمت گرفته شده در پنل جلو از جنس شیشه گوریلاگلس ۵ بوده که مقاومت قابل‌توجهی را در برابر خط و خش و ضربه به mi 9 lite بخشیده است. بکارگیری فریم آلومنیومی نیز نسبت به مدل‌هایی که از فریم‌های پلاستیکی برخوردارند، یک کارت طلایی محسوب می‌شود. ماژول دوربین نیز به صورت عمودی طراحی شده و در گوشه سمت چپ واقع شده است.

به جزء ماژول دوربین آپشن دیگری در پنل عقب دیده نمی‌‎شود. سنسور اثر انگشت نیز روی نمایشگر واقع شده و از نوع اپتیکال است. لوگو شیائومی هم در قسمت پایین و سمت چپ واقع شده که حاوی نور ال ای دی بوده و در زمان شارژ شدن دستگاه و یا دریافت ناتیفیکیشن روشن می‌شود. در قسمت راست دستگاه دکمه‌های روشن و خاموش قرار داشته درحالی که لبه چپ میزبان درگاه دوگانه سیم‌کارت است. میکروفون، پورت Type-C 1.0، سیستم اسپیکر در لبه پایین واقع شده در حالی که پورت مادون قرمز در لبه بالا قرار دارد.

نمایشگر

صفحه نمایش Super AMOLED از رنگ‌ها و روشنای بسیار زیبایی برخوردار بوده و لبه‌های بسیار نازکی دارد، گرچه ما از یک صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی قاب باریک‌تری را انتظار داشتیم. این نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و کیفیت تصویر FHD + را ارائه می‌دهد. تراکم پیکسلی آن نیز ۴۰۳ پیکسل در اینچ است. در رابطه با میزان روشنایی این نمایشگر نیز گفته می‌شود که روشنایی آن به ۶۰۰ نیت رسیده که برای یک گوشی میان‌رده عملکرد قابل قبولی بوده و خواندن هر گونه محتوا در حضور نور مستقیم خورشید به خوبی انجام می‌گیرد. علاوه بر این از HDR نیز پشتیبانی می‌کند که نتیجه آن ارائه تصاویر شارپ‌تر و جذاب‌تر است.

دوربین

همان طور که قبلاً اشاره شد، یکی از نقاط قوت این گوشی میان‌رده شیائومی برخورداری از دوربین‌های فوق‌العاده بوده که این شرکت در زمان رونمایی روی آن تأکید زیادی داشته است. تاکنون لنز ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته، mi 9 lite نیز در زمره همین موارد قرار می‌گیرد. دیافراگم آن f/1.8 بوده و از نوع واید است. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی می ۹ لایت نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده، در نتیجه می‌تواند عکس‌های بسیار عالی را ثبت کند.

سخت افزار

می ۹ لایت به پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ مجهز شده که به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین پردازنده‌های حوزه میان‌رده‌ها در نظر گرفته می‌شود و تاکنون در مدل‌های مختلفی نیز بکار رفته است؛ از این میان می‌توان به مدل‌های نوکیا ۸.۱، سامسونگ گلکسی ای ۸ اس و… اشاره کرد. این تراشه در حال حاضر بهترین میان‌رده‌های موجود در بازار را تغذیه می‌کند. این چیپست بر اساس فنآوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است. به طور کلی می‌توان گفت که عملکرد این تراشه از اسنپدراگون ۶۶۰ بالاتر بوده و از چیپست‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اسنپدراگون ۸۴۵ که جزء تراشه‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به حساب می‌آیند عملکرد ضعیف‌تری دارد.

این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و از دو هسته طلایی Kryo 360 و ۶ هسته نقره‌ای Kryo 360 تشکیل شده است. هسته‌های طلایی آن نیز با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 616 است. در رابطه با حافظه می ۹ لایت نیز گفته می‌شود که در دو نسخه ۱۲۸/۶ و ۶۴/۶ گیگابایتی عرضه شده است. از طرفی هم از کارت حافظه جانبی microSD تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند؛ اما خاطر نشان می‌شود که درگاه اختصاصی نداشته و می‌بایست برای ارتقاء و افزایش حافظه قید استفاده از سیم کارت دوم را بزنید.

در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی آن هم می‌بایست گفت که از NFC، پورت مادون قرمز، پورت Type-C 1.0 و رادیو FM برخوردارست. در مورد صدای آن هم خاطر نشان می‌شود که از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون برخوردار بوده از این رو برای اتصال هدفون و هندزفری‌های سیمی به آن نیاز به رابط نخواهید داشت. از طرفی نیز به یک میکروفون اختصاصی کاهش نویز مجهز شده در نتیجه صدای بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نرم افزار

تنها وجه تمایز میان می ۹ لایت و می سی سی ۹ مشخصات نرم‌افزاری آنهاست. این نسخه از خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند. از نسخه Android 9.0 (Pie) استفاده کرده و با رابط کاربری MIUI 10 اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، ارائه ایموجی‌های متحرک است که بسیار سرگرم‌کننده و جالب به نظر می‌رسد. همچنین در این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی حرکت بین منوها و برنامه‌ها روان‌تر شده و سرعت آن نیز بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این نسخه از رابط کاربری این است که حاشیه ناچ نمایشگر را روشن کرده تا به شما یادآوری کند دوربین در آنجا قرار دارد. به این دلیل که افراد بسیاری هنگام گرفتن عکس‌های سلفی به جای نگاه کردن به لنز دوربین به نمایشگر نگاه می‌کنند. این قابلیت به شما یادآوری می‌کند که چه مقدار صورت شما از نمایشگر فاصله داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است نظر برخی افراد خلاق را جلب کند، ویدئوهای اسلوموشن است که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی حاصل شده است.

باتری

باتری به خدمت گرفته شده در این مدل، ۴۰۳۰ میلی آمپر ظرفیت دارد. برخورداری از این باتری بزرگ و تراشه ۱۰ نانومتری طول عمر فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده؛ به علاوه اینکه از شارژ سریع ۱۸ وات، در کمترین زمان ممکن می‌توان این گوشی را شارژ کرد.

به طور کلی می ۹ لایت امکانات بسیار عالی با برچسب قیمتی مقرون به صرفه را در یک بسته جای داده و می‎تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که قیمت گوشی برای آنها در اولویت بوده و می‌خواهند با صرف کمترین هزینه از بهترین مشخصات سخت‌افزاری بهرمند شوند.

نقاط قوت:

  • دوربین سلفی قدرتمند حتی در محیط‌های کم نور
  • طراحی چشم نواز و جوان پسند
  • نرم افزار پر سرعت
  • چیپست قوی
  • برخورداری از تکنولوژی NFC
  • قابلیت شارژ سریع

 

نقاط ضعف:

  • درگاه مشترک سیم کارت دوم و حافظه جانبی
محمد سامان بازدید : 56 جمعه 15 فروردین 1399 نظرات (0)

اخیرا شرکتی با نام شیائومی تحولی بزرگ در بازار گوشی به وجود آورده است. این شرکت با هدف ارائه محصولاتی با کیفیت عالی وو دبی نظیر به فعالیت خود ادامه می دهد. که مطمعنا تولید گوشی های اخیر این شرکت، منحصر به فرد بودن خود را به رخ جهان کشیده است. این شرکت تا حد قابل توجه ای قیمت های خود را رقابتی کرده است. حال می خواهیم در این مطلب به گوشی که این شرکت به تازگی همراه با یک گوشی منحصر به فرد دیگر ارائه کرده است را به شما معرفی کنیم. 

همان طور که به آن اشاره شد این شرکت همزمان دو گوشی شیائومی می نوت 10 و شیائومی می نوت 10 پرو را عرضه کرده است. جالب است بدانید هدف این شرکت از تولید گوشی می نوت 10 کیفیت عکاسی آن بوده است. این محصول اولین گوشی هوشمندست که دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید. با ما همراه باشید... .

بررسی گوشی شیائومی مدل Mi Note 10

دوربین

پنج لنز به همراه چهار فلش LED در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا بتوانند علاقمندان به دوربین گوشی را بیش از آنچه انتظار دارند، راضی کنند. همانطور که اطلاع دارید دوربین اصل 108 مگاپیکسلی از سنسور سامسونگ ISOCELL استفاده می کند که حاصل همکاری شرکت کره ای و چینی شیائومی می باشد و برای اولین بار در گوشی می میکس آلفا از آن رونمایی شد.

لنز تله فوتو در نظر گرفته شده برای این گوشی جدید و قدرتمند شیائومی، زوم 5 برابر اپتیکال و زوم 50 برابری دیجیتال را در اختیار می گذارد. همچنین لنز فوق عریض با رزولوشن 20 مگاپیکسلی، زاویه دید 117 درجه را ارائه می کند و لنز ماکرو که با باریک ترین اندازه در پایین ساختمان دوربین این گوشی قرار گرفته است، می تواند تصاویری از فاصله 1.5 سانتی متری با جزئیات بالا را به ثبت برساند. و اما دوربین پنجم تشیخص عمق، همان سنسور 2 مگاپیکسلی نخواهد بود. در واقع شیائومی برای ثبت تصاویر پرتره با این گوشی، لنزی تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابر فراهم کرده است که می توان با در اختیار داشتن فاصله کانونی 50 میلی متری، از بهترین زاویه برای ثبت تصاویر بهره برد.

باتری

در بخش تغذیه انرژی شیائومی Mi Note 10 ، باتری 5260 میلی آمپری در نظرگرفته شده است که به لطف پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی، می تواند در مدت زمان 30 دقیقه، 58 درصد از باتری گوشی را پر کند. رابط کاربری MIUI 11 و اندروید پای می تواند عملکردی روان و انعطاف پذیری را در اجرای نرم افزار ها در اختیار بگذارد. همچنین این گوشی در رنگ بندی مشکی، سبز و سفید صدفی عرضه خواهد شد.

طراحی

Mi Note 10 یک گوشی خوش ساخت است که دارای لبه‌های شیشه‌ای خمیده و قاب آلومینیومی محکم است. اگرچه به خوبی ساخته شده، طراحی آن آنچنان قابل توجه نیست و در واقع چیز جدیدی برای گفتن ندارد. در عوض، گفته می‌شود شیائومی بیشتر  بر روی ارتقاء ویژگی‌های فنی و نرم افزاری کار کرده و توجه کمتری به طراحی داشته است. می نوت 10 دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ ۶.۴۷ اینچی است که کیفیت Full HD + را ارائه داده است. در قسمت پایین نمایشگر یک حاشیه باریک دیده شده در حالی که لبه بالای نمایشگر میزبان ناچ قطره‌ای است. بلندگون نیز در لبه بالایی جای گرفته است. همه دکمه‌ها در سمت راست گوشی قرار دارند. قسمت بالایی لبه سمت راست  میزبان راکر تنظیم صداست و دکمه پاور به طور مستقیم در زیر آن قرار دارد.

در پایین، درگاه سیم کارت را پیدا خواهید کرد. این دستگاه از microSD پشتیبانی نمی‌کند. در قسمت زیرین گوشی درگاه USB-C، بلندگوها، میکروفون و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قابل مشاهده است. در قسمت بالای گوشی یک میکروفون دیگر و یک بلستر IR وجود دارد. قسمت پشتی این گوشی طراحی تمیز و مرتبی دارد که دارای انعکاس جالبی بوده و البته جای اثرانگشت روی آن باقی خواهد ماند. در سمت چپ، ماژول پنج‌گانه دوربین را در یک خط مستقیم و نزدیک به لبه آن پیدا خواهید کرد. در سمت راست دوربین‌ها، چهار فلش مختلف وجود دارد. شیشه صفحه نمایش و قسمت پشتی این گوشی با پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌گردد.

نمایشگر

می نوت 10 از پنل Full HD + استفاده کرده که مانند پنل وان پلاس 7تی بسیار عالی به نظر می‌رسد. این پنل AMOLED است، بنابرین ارائه رنگ مشکی عمیقی داشته که نسبت کنتراست ۴۰۰۰۰۰: ۱ را بکار گرفته است. حداکثر میزان روشنایی آن در حدود ۴۲۲ نیت است، گرچه نسبت به سایر پرچمدارانی مثل 

گلکسی اس 10 و یا گلکسی نوت 10روشنایی بسیار زیادی محسوب نمی‌شود، اما در زیر نور خورشید کاملاً خواناست. حسگر اثر انگشت زیرصفحه نمایش با سرعت و دقت کار می‌کند زیرا شیائومی اندازه حسگر را افزایش داده است.

صدا

می نوت 10 دارای یک بلندگوست که صدای کمتری را نسبت به بلندگوهای استریو ارائه می‌دهد؛ اما عملکرد قابل قبول ارائه داده است. جک هدفون یک امتیاز عالی است. بهانه‌ای که اکثر تولید کنندگان برای نادیده گرفتن جک هدفون دارند این است که به دنبال ایجاد فضای مناسب برای باتری بزرگتر هستند، اما شیائومی ثابت کرده که بهانه درستی نیست. اگر شیائومی می‌تواند یک باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی را در حداقل ضخامت قرار دهد و یک جک هدفون را اضافه کند، تولید کنندگان دیگر نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.

سخت افزار و نرم افزار

می نوت 10 با رابط کاربری  MIUI 11.0.3.0   مبتنی بر نسخه 9 Pie  پلتفورم اندروید است.  رابط کاربری زیبا و بسیار کارآمد بوده که و عملکرد بسیار روانی را ارائه داده است. شیائومی ویژگی  جدیدی را به نام Mi Drop جهت انتقال فایل اضافه کرده که بسیار کاربردی‌تر از AirDrop اپل است. گفته می‌شود، این قابلیت بصورت بومی با گوشی‌های Oppo و Vivo نیز کار می‌کند، به این معنی که سازگاری بالقوه آن بسیار گسترده‌تر از آیفون است. با وجود اینکه می نوت 10 از پردازنده پرچم‌دار Qualcomm استفاده نمی‌کند، اما عملکرد مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 730جی از پردازنده‌های استاندارد کوالکام است و نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ مقدار ۱۵٪  بهبود عملکرد گرافیکی را به ارمغان آورده است.

در استفاده روزانه، متوجه هیچگونه لگ و تأخیری نخواهید شد. در رابطه با عملکرد تراشه بکار رفته در  بنچمارک Geekbench در عملکرد‌های تک هسته‌ای امتیاز ۲٫۵۳۵ و  عملکرد‌های چند هسته‌ای امتیاز۶،۸۲۱ را کسب کرده است. در مقایسه می‌توان گفت که امتیاز می 9 تی در تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب برابر با ۲،۵۵۰ و ۶،۹۴۸ است و در کمال تعجب امتیاز آن از این گوشی بالاتر ثبت شده و در رقابت بین این دو میان رده عالی شیائومی می 9 تی بهتر عمل کرده است.

نتیجه

Mi Note 10 اولین گوشی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر در خرید گوشی عمر باتری، تطبیق‌پذیری دوربین با شرایط نوری مختلف و موارد دیگری مثل جک هدفون و بلستر IR برای شما مهم است،  در هنگام خرید گوشی این گوشی می تواند یک گزینه ایده‌ال برای شما در نظر گرفته شودو  قطعاً می‌توان آن را از جمله بهترین گوشی‌های میان‌رده به حساب آورد. 

برای اطلاع از قیمت دقیق انواع گوشی ها اینجا را کلیک کنید.

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 1,011
  • بازدید سال : 6,614
  • بازدید کلی : 20,014