loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 302 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی‌های تاشو زمانی محبوبیت زیادی داشتند و اکنون نیز با این حس نوستالژی جایگاه ویژه‌ای در قلب علاقه‌مندان به تلفن‌های همراه پیدا کرده‌اند. در حال حاضر نوکیا یک گوشی تاشو  به نام گوشی نوکیا 2720 فلیپ تولید کرده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

معرفی گوشی نوکیا 2720 فلبپ

طراحی و سخت افزار

گوشی 2720 در یک بسته 2 بخشی جمع و جور عرضه می شود، بخش اول برای دیدن دستگاه، برای خریداران شفاف در نظر گرفته شده، در حالی که بخش دوم جعبه ایی است که شارژر، هدفون ها و دفترچه ها را در خود جای داده است.

این دستگاه به زیبایی طراحی شده، ابعادی جمع و جور با گوشه ها و زاویه های نرم دارد، که نگه داشتن آن را در دست آسان می سازد و به راحتی در جیب جا می شود. پهنای دستگاه تنها 54.4mm است و ارتفاع آن در حالت بسته به اندازه 104.8mm است. ارتفاع دستگاه در حالت باز 192.7mm می باشد.

گوشی 2720 به خوبی در دست جا می شود و برای نگه داشتن و استفاده از آن بسیار آسان است. تنها مشکل آرگونومیک دستگاه هنگام برقراری تماس تلفنی ظاهر می شود، چرا که مدت هاست عادت کرده ایم تلفن های فلت را در گوش خود نگه داریم، اما گوشی 2720 یک تلفن فلیپ است که لولا دارد و به زاویه 180 درجه نمی رسد، بنابراین به مدتی زمان نیاز دارید تا به استفاده از یک دستگاه زاویه دار حین تماس تلفنی عادت کنید.

برای یک فیچر فون، کیفیت ساخت این دستگاه خوب است. ساختار دستگاه نیز خوب به نظر می رسد، اما از آنجایی که مواد استفاده شده دو نوع پلاستیک است، هنگام نگه داشتن آن در دست حس پلاستیکی بودن دستگاه را دریافت می کنید. این دستگاه فاقد استحکام برخی فیچر فون هاست حتی به 2720 اورجینال هم نمی رسد.

در قسمت جلوی دستگاه، یک صفحه نمایش 1.3 اینچی وجود دارد که در صورت داشتن نوتیفیکیشن جدید آیکون ساعت و نوتیفیکیشن را نمایش می دهد. در سمت راست دستگاه دکمه کم و زیاد کردن صدا وجود دارد، در حالی که در سمت مخالف دکمه emergency/Google Assistant و جک هدفون 3.5mm وجود دارد. این امکان وجود دارد، زمانی که دستگاه در حالت تاشو قرار دارد صدا را افزایش دهید یا دستگاه را در حالت silent قرار دهید. صفحه نمایش جلو رنگی است، که با توجه به المنت های رابط کاربری کمی سورپرایز کننده است، با این حال نوار صدا سیاه و سفید می باشد.

در رابطه با دکمه emergency/Google Assistant باید گفت، در تنظیمات چگونگی تغییر آن از “Google Assistant” به “Emergency button” نیامده است، اما خوشبختانه در این باره اطلاعاتی در صفحه رسمی نوکیا آمده است که می گوید، “گزینه دکمه در هنگام راه اندازی انتخاب شود. اگر مود Accessibility در طول اولین بوت Nokia 2720 Flip انتخاب شود، سپس دکمه فعال می شود. اگر مود Accessibility انتخاب نشود، پس این دکمه برای مود Accessibility تنظیم می شود”. هنگامی که مود Accessibility در تنظیمات فعال شود، گزینه ایی برای تنظیم دکمه Emergency دریافت می کنید و همان طور که در تبلیغاتی که در زیر آمده مشاهده می کنید کار می کند.

دوربین

دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مثل دیگر فیچرفون ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. برای خرید گوشی از سایت دیجی دو اقدام کنید.

باتری و شارژدهی 

عمر باتری گوشی موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ میتوانید تا چند روز پی در پی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه ای که از بیشتر محصولات هوشمند میگیرید بسیار بهتر است.

نتیجه گیری گوشی نوکیا 2720 فلیپ

در کل، Nokia 2720 Flip دستگاه خوبی است. قیمت آن 90 یورو تعیین شده که ارزان نیست، اما تجربه منحصر به فردی را با آن کسب خواهید کرد. اگر سبک زندگی شما متناسب با یکی از موارد کاربردی است که در بالا ذکر شده و بودجه کافی در اختیار دارید و علاقمند به خرید Flip هستید، آن را توصیه می کنم. این گوشی جایگزینی برای تلفن هوشمند نخواهد بود و در برخی موارد فیچرفون های ارزان تر می توانند جایگزین آن شوند، اما گزینه های طراحی و اتصال که آن را بین یک “تلفن معمولی” و یک “تلفن هوشمند” قرار می دهند آن را به خریدی جذاب تبدیل می کند.

محمد سامان بازدید : 116 پنجشنبه 25 دی 1399 نظرات (0)

موبایل نوکیا ۱۰۶ مدل ۲۰۱۸ در دسته بندی گوشی های ساده و ارزان قیمت قرار دارد که در کنار قیمت مناسب، از قابلیت زیبایی و خوش دست بودن بهره مند می باشد. نسخه ۲۰۱۸ این محصول ۱۱۱٫۲ میلی متر طول، ۴۹٫۵ میلی متر عرض و ۱۴٫۴ میلی متر ضخامت دارد. ضخامت زیاد و ارتفاع مطلوب این گوشی ساده باعث شده تا به آسانی در دست شما قرار بگیرد. برای خرید نوکیا 106 کلیک کنید.

صفحه کلید و نمایشگر گوشی نوکیا 106

نوکیا 106 یک گوشی ارزان‌قیمت، ساده و زیبا است که برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند بسیار مناسب خواهد بود. نوکیا 106 دارای طراحی کلاسیک، با کلیدهای فیزیکی نرم است که نسبت به نسل قبل خود بهبود فراوانی یافته است. این کلیدها در هنگام فشرده شدن صدای کمتری تولید می‌کنند. همچنین فاصله کلیدهای فیزیکی نسبت به نسل قبل بیشتر شده و نوع قرارگرفتنشان نیز بهینه‌تر شده که به‌راحتی در تایپ کردن کمک می‌کند. نوکیا 106 نسخه 2018، یک صفحه‌نمایش رنگی 1.8 اینچی دارد که از جنس TFT است. رزولوشن این نمایشگر 120×160 پیکسل است که می‌تواند محتوا روی نمایشگر را با جزئیات به نمایش درآورد.

باتری و سایر ویژگی ها

نوکیا در ساختار گوشی خود، از باتری 800 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که باتوجه‌به سخت‌افزار این گوشی، شارژ دهی بسیار مناسبی دارد. گوشی نوکیا 106 در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی و ساخته‌شده که یعنی در این گوشی خبری از دوربین، بلوتوث و ... نیست. البته ویژگی مثبت این گوشی بهره‌مندی آن از درگاه Micro USB است، هرچند که برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی‌شود، اما برای این گوشی یک ویژگی مثبتی تلقی می‌گردد. نوکیا 106 قادر است 2000 مخاطب و 500 پیامک را در خود ذخیره کند که این مقدار برای یک گوشی ساده، رضایت‌بخش است. رادیو FM، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه و موارد پرکاربرد دیگر، در منو اصلی نوکیا 106 به چشم می‌خورد که در نوع خود بسیار کاربردی است.

 

کلام آخر

مطمئناً افرادی که به دنبال گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمتی چون نوکیا 106 هستند، تقاضای زیاد و دور از ذهنی از گوشی خود ندارند؛ چراکه اصلی‌ترین توقع این افراد از تلفن همراهشان، برقراری تماس و فرستادن پیامک به بهترین شکل ممکن است؛ بنابراین گوشی نوکیا 106 نسخه 2018 می‌تواند گزینه مناسبی برای این دسته از کاربران باشد چراکه علاوه بر کیفیت و عملکرد مطلوب، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 800 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

« نوکیا» تولیدکننده ی گوشی های موبایل کلاسیک قدیمی، جدیدا محصولی را با عنوان« Nokia 2720 Flip» تولید کرده است و اختیار کاربران قرار داده است. این محصول گوشی کلاسیک با امکاناتی مدرن است و در آن امکان استفاده از شبکه های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، نصب کارت حافظه و گوش دادن به موسیقی وجود دارد. نوکیا در طراحی ویژه ی ۲۷۲۰ صفحه کلیدی قرار داده که تایپ و ارسال پیامک توسط آن بسیار راحت است؛ همچنین موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و حدود ۱۱۸ گرم وزن دارد. نوکیا ۲۷۲۰ گوشی تاشو است که نمایشگر اصلی ۲٫۸ اینچی دارد و در ساخت آن از فناوری TFT بهره گرفته شده است. این نمایشگر توانایی نمایش ۲۵۶ هزار رنگ را دارد و میتواند با توجه به ابعادش تراکم پیکسلی ۱۴۳ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. همان طورکه اشاره شد، شما بعنوان کاربر میتوانید دو سیم‎کارت در سایز مایکرو را درون شیارهای ۳۳۱۰ قرار دهید و از آن برای برقراری ارتباط استفاده کنید. 

گفتنی است این گوشی از شبکه ارتباطی ۴G و فناوری بی سیم وای فای هم بهره مند است. این گوشی خوش ساخت دارای یک کلید مخصوص تماس اظطراری است که آنرا برای سالمندان مناسب کرده است. از دیگر راههای ارتباطی در محصول جدید نوکیا می توانیم به EDGE، بلوتوث نسخه ی ۴٫۲ و رادیو FM اشاره کنیم. مثل خیلی از محصولات کلاسیک، در ۲۷۲۰ هم خبری از دوربین سلفی نیست و روی قاب پشتی آن سنسوری دو مگاپیکسل نقش دوربین اصلی را اجرا می کند. این دوربین به فلشی از نوع ال ای دی مجهز شده و قابلیت فیلم برداری هم دارد. وظیفه ی تامین انرژی این مجموعه ی امکانات ۲۷۲۰ فلیپ، به باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت سپرده شده که با یک بار شارژ کامل میتواند ساعت ها مکالمه را برای کاربران فراهم کند. برای اطلاع از قیمت نوکیا 2720 فلیپ کلیک کنید.

بررسی گوشی نوکیا 2720 فلیپ

ویژگی ها

بررسی گوشی Nokia 2720 Flip کمی مشکل است. این گوشی در حال رقابت با هیچ محصولی در بازار نیست! این گوشی تاشو داری دوربین ۲ مگاپکسلی، ۵۱۲ مگابایت فضای داخلی و امکان اتصال به بلوتوث و وای‌فای است. آن دسته از کاربرانی که به دنیای فناوری اطلاعات و گوشی‌های معتاد شده‌اند می‌توانند با استفاده از این گوشی، از دنیای مجازی کمی فاصله بگیرند اما همچنان ارتباطشان را از دست ندهند.

بسیاری از نرم‌فزارهای محبوب امروزی در ۲۷۲۰ فیلپ گنجانده شده‌اند. نرم‌افزارهای گوگل مانند YouTube، نقشه Maps و دستیار صوتی گوگل در این گوشی وجود دارند و می‌توانید از دیگر شبکه‌های مجازی مانند Facebook و WhatsApp هم در آن استفاده کنید. البته در این گوشی خبری از دیگر شبکه‌های مجازی مانند توییتر و اینستاگرام نیست.

روی کاغذ این گوشی همه چیزهایی که برای انجام کارهای روزمره نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی برنامه‌هایی مانند نقشه‌ی گوگل و واتس‌اپ را هم در اختیار خواهید داشت اما داشتن این برنامه‌ها به این معنی نیست که به خوبی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ برای مثال برنامه Google Maps یا همان نقشه‌ی گول کند عمل می‌کند یا تایپ در واتس‌اپ با توجه به صفحه‌کلید فیزیکی گوشی کمی مشکل خواهد بود. همین نکته باعث می‌شود که زمان بیش از اندازه‌ای را برای چت‌های شبکه‌های مجازی صرف نکنید. به همین دلیل می‌توان این گوشی را مناسب سالمندان هم عنوان کرد. معمولاً سالمندان و افرادی که به کار با گوشی‌های مدرن عادت ندارند، استفاده‌ی زیادی از شبکه‌های مجازی و تایپ کردن نمی‌کنند اما خوب است که بتوانند برای مکالمه یا پیام‌های چندوقت‌ یک‌بار از واتس‌اپ استفاده کنند. امکان استفاده از مرورگر اینترنت هم در این گوشی به خوبی نمایان است. باتوجه به اینکه تمامی اپلیکیشن‌های امروزی برای گوشی‌های هوشمندی با سخت‌افزار بسیار قوی‌تر ساخته شده‌اند و به همین دلیل جست‌وجو در اینترنت و استفاده از اپلیکیشن‌ها در این گوشی با کندی مواجه است. اگر روحیه صبوری دارید، این گوشی نیازتان به امکانات روزمره‌ای مانند نقشه و ایمیل را به خوبی برآورده خواهد کرد. اگر به استفاده از گوشی‌های هوشمند عادت کرده‌اید و می‌خواهید در کنار گوش دادن به موسیقی یا پادکست با گوشی‌تان کار کنید، باید بدانید که این کار در گوشی ۲۷۲۰ فیلپ امکان پذیر نیست و نمی‌توانید هم‌زمان از چند اپلیکیشن استفاده کنید. بنابراین، اگر همیشه در حال مسافرت هستید یا دوربین یا MP3 مجزا دارید، به‌خوبی با ۲۷۲۰ فیلیپ کنار خواهید آمد. در ایران، بانک‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نسخه KaiOS نرم‌افزارهایشان را تولید نمی‌کنند، به همین دلیل نباید این گوشی را با دستگاه‌های اندرویدی مقایسه کنید.

همانطور که از یک گوشی ساده انتظار دارید، عمر باتری این محصول هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ می‌توانید تا چند روز پیاپی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه‌ای که از بیشتر محصولات هوشمند می‌گیرید بسیار بهتر است. اگر به‌روزرسانی ایمیل‌تان را هم غیرفعال کنید، این چند روز به چندین روز خواهد رسید. دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مانند دیگر فیچرفون‌ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. این محصول شرکت نوکیا دارای بدنه‌ای پلاسیتکی است که با بسته شدن از صفحه‌نمایش محافظت می‌کند. این بدنه

این گوشی دارای دو صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش اصلی مانند دیگر فیچرفون‌هاست و ویژگی خاص اضافی ندارد؛ در عوض صفحه‌نمایش دوم گوشی که زمان بسته‌شدن آن به کار می‌‍افتد، ویژگی‌هایی ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد تا محجبور نباشید برای نگاه کردن به ساعت و زمان، گوشی را باز کنید. این ویژگی در عمل بسیار کاربردی است.

کلیدها در زمان فشردن صدای کمی تولید می‌کنند، فاصله‌ آن‌ها از هم زیاد است و نوع قرار گرفتن‌شان هم به تایپ راحت کمک می‌کند. طراحی مدرن گوشی را می‌‌توان از لبه‌های گرد، کلیدهایی با ارگونومی مطلوب، احساس خوب دردست‌گرفتن گوشی، جنس متمایز پلاستیک استفاده‌شده برای قسمت‌‌های بیرونی و همچنین وزن سبک آن حس کرد. روی کلیدهای این گوشی حروف فارسی حک‌ شده است و این کمک می­‌کند تا به‌‌راحتی با آن فارسی تایپ کنید. حتی می‌توانید از منوی فارسی استفاده کنید؛ مشکلی که برطرف‌شدن آن برای کسانی که با این زبان مشکل دارند، خبری خوبی است. مانند اکثر فیچرفون‌های نوکیا، برنامه‌‌هایی مثل آب‌وهوا، پخش‌‌کننده موزیک و ویدئو، بازی‌‌های پیش‌‌فرض، مرورگر و همچنین رادیو به کاربر این اطمینان را می‌‌دهد که با خرید ۲۷۲۰ فیلیپ، چیزی بیشتر از یک موبایل معمولی را به دست گرفته است که می‌‌تواند با آن از تمام فایل‌‌های مولتی‌‌مدیا استفاده کند.

 

جمع‌بندی

سالمندان و افرادی که با صفحه‌کلید لمسی و تلفن‌ هوشمند سروکاری ندارند، از ۲۷۲۰ نوکیا نهایت استفاده را خواهند برد. علاوه‌براین، اگر از گوشی هوشمندتان بیش از اندازه استفاده می‌کنید و به دنبال راهی برای کم کردن استفاده‌تان از ابزارآلات دیجیتالی هستید، می‌توانید به این گوشی کاربردی نوکیا فکر کنید. به یاد داشته باشید که باتوجه به صفحه‌کلید فیزیکی و سخت‌افزار پایین رده، سرعت استفاده از اپلیکیشن‌ها کم خواهد بود. بنابراین، استفاده‌ی زیادی را از آن‌ها نخواهید داشت. گفتنی است باتری این محصول باعث می‌شود کاربر بتواند تا مدت‌ها بدون نیاز به شارژر مجدد از گوشی استفاده کند. بنابراین، اگر گه‌گاهی از اپلیکیشن‌های هوشمند استفاده می‌کند و به دنبال گوشی ساده با عمر باتری طولانی هستید، این محصول نوکیا را به عنوان انتخابی هوشمندانه در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 59 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

برای بسیاری از ما، نوکیا نامی بسیار آشناست و با خاطرات شیرین از خرید اولین گوشی ها همراه است. آن سال هایی که از گوشی موبایل فقط برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی شکل ظاهری و شاید هم ظرفیت باتری آن ها بود تا این که پس از مدت‌ها قابلیت ارسال پیام هم به آن ها اضافه شد.‌ Nokia معروف به غول موبایل سازی جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. بازگشت نوکیا به صحنه‌ی رقابت در بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم و خبری خوبی برای طرفداران این برند بود، بازگشت نوکیا گرچه آن را به روزهای خوب گذشته نزدیک نکرده است، اما این شرکت قدرتمند در حال پیشرفت است و بزودی سهم بزرگی از گوشی های بازار را به خود اختصاص خواهد داد. گوشی موبايل نوکيا 105 از سری مدل هایی است که در سال 2019 معرفی شد. اسمارت‌فون نوکیا در ابعاد 14.5‌×49.2×119 و وزن 73 گرم طراحی و تولید شده است. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120×160 بهره می‌گیرد و با پشتیبانی از 65000 رنگ قادر به نمایش اطلاعات رنگی است. نوکیا مدل 105 به رادیو نیز تجهیز شده است که قادر به دریافت موج های FM است و همچنین با داشتن 800 میلی‌آمپر ساعت به راحتی می‌تواند نیاز های شما را در طول روز برطرف سازد. Nokia مدل 105 در رنگ های Black، Blue ،Pink عرضه شده است تا بتواند مورد پسند انواع سلیقه‌ها قرار بگیرد. این تلفن از طراحی بهینه‌ای بهره می‌گیرد و بسیار خوش ساخت است که با در دست گرفتن آن احساس یک کالای لوکس به شما دست می‌دهد. تلفن همراه نوکیا مدل 105 برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اگر قصد خرید نوکیا 105 را دارید این مطلب را آخر مطالعه کنید.

بررسی گوشی نوکیا 105

  • ابعاد  14.4 × 49.5 × 112 میلی‌متر
  • وزن  73 گرم
  • جنس بدنه  پلاستیک
  • حافظه داخلی  4 مگابایت
  • حافظه رم  4 مگابایت
  • صفحه نمایش 1.8 اینچی TFT
  • شبکه های ارتباطی 2G
  • دارای بلندگو
  • دارای  جک 3.5 میلی‌متری
  • باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 800 میلی‌آمپر ساعت

نوکیا 105 (2017) جزو ارزانترین و ساده ترین گوشی هایی است که فروش آن به بیش از 200 میلیون دستگاه رسیده است. نوکیا 105 (2017) طراحی ناخوشایند نسخه قدیمی خود را تغییر داده است و شکل خمیده ای را به خود گرفته است در واقع هیچ گوشه تیز یا مستقیمی وجود ندارد. بدنه گوشی از پلی کربنات مقاوم و محکم ساخته شده است که کمتر دچار آسیب دیدگی می شود. صفحه کلید زیر صفحه نمایش 1.8 اینچی واقع شده است و شما می توانید با فشار دادن دکمه ها کاراکترهای مورد نظر خود را روی صفحه نمایش مشاهده کنید. کلیدی که احتمالا بیشتر از همه استفاده خواهید کرد کلیدهای جهت نما است که به شما اجازه می دهد تا در بین برنامه های مختلف حرکت کنید.

 

حافظه 4 گیگابایتی دستگاه به شما اجازه ذخیره 2000 مخاطب و 500 پیامک را می دهد. نوکیا 105 (2017) هنوز قابلیت های سرگرم کننده ای را در اختیار شما قرار می دهد. رادیو FM به شما این امکان را می دهد که ایستگاه های رادیویی مورد علاقه خود را ذخیره کنید. با بازی های از قبل نصب شده می توانید برای ساعت ها خود را سرگرم نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 31 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

دقایقی پیش ما در خبری به طالاع شما رساندیم که یوهو سارویکاس، مدیر ارشد HMD در توییتر خود به آماده شدن این شرکت برای رونمایی از چیز جدیدی اشاره کرده است. اکنون این شرکت به طور رسمی از یک گوشی ساده جدید به نام نوکیا 106 پرده برداشته است.

نوکیا 106 جدید مجهز به یک صفحه نمایش 1.8 اینچی بوده و یک باتری 800 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی این دستگاه کوچک را بر عهده دارد. این باتری قادر به ارائه انرژی لازم برای 15.7 ساعت مکالمه و همچنین 21 روز کارکرد دستگاه در حالت استندبای است که برای یک گوشی ساده رقم خوبی محسوب می شود.

بدنه نوکیا 106 از پلی کربنات با استحکام بالا تولید شده و رنگ آن در داخل ماده بوده که در نتیجه با استفاده طولانی مدت نیز آسیبی به آن وارد نخواهد شد. همچنین بدنه این گوشی دارای طراحی کوچک و بسیار خوش دست است که کار با آن را بسیار ساده می کند.

نوکیا 106 به طور پیش فرض بازی محبوب Snake Xenzia را اجرا می کند و همچنین نسخه آزمایشی بازی های Racing، Danger Dash، Tetris و… را در خود دارد که کاربر می تواند آنها را خریداری کند. نوکیا 106 همچنین قادر است تا 2000 مخاطب و 500 پیام متنی را ذخیره سازی کند، بنابراین شما در این زمینه هیچ مشکلی را احساس نخواهید کرد. برای اطلاع از قیمت نوکیا 106 کلیک کنید.

بررسی نوکیا 106

طراحی

نام نوکیا خاطرنشان خاطرات زیادی برای اغلب ما ایرانی هاست. با ظهور برندهای نوپای چینی، رقابت برای نوکیا در بازار گوشی های هوشمند سخت شد ولی در رده گوشی های ساده و غیر هوشمند، هنوز نامی مورد اعتمادتر از نوکیا وجود ندارد. گوشی های غیر هوشمند نوکیا طرفداران خاصی دارد. موبایل نوکیا ۱۰۶ یک گوشی ارزان قیمت ، ساده و زیبا از نوکیا است که حتماً برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند مناسب خواهد بود. نوکیا ۱۰۶ یک صفحه نمایش رنگی ۱٫۸ اینچی دارد که از جنس TFT است. گوشی نوکیا ۱۰۶ در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد. یعنی فاقد دوربین و بلوتوث است. البته خصوصیت مثبت این گوشی موبایل برخورداری از درگاه Micro USB است که اگرچه برای گوشی های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی شود، ولی برای این گوشی خصوصیت مثبتی تلقی می گردد.شما می توانید برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید. 

سیم کارت و صفحه کلید

گوشی نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ من جمله گوشی های ساده تولید شده به وسیله شرکت نوکیا است. این گوشی دارای طراحی کلاسیک و با کلیدهای فیزیکی است. کلیدها نسب به قبل، در زمان فشردن صدای کمتری تولید می کنند، فاصله آنها از هم بیشتر شده و همچنین نوع قرار گرفتنشان هم به تایپ راحت کمک می کند. نکته دیگری که کار با گوشی را ساده می کند، کلیدهای نرم آن هستند که فشردن آنها در قیاس با کلیدهایی که از پلاستیک سخت ساخته شده اند، راحت تر است.

 

باتری

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 

دیگر ویژگی ها

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است. 

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 30 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

نوکیا 7.2 یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های شرکت HMD به حساب می‌آید. اسمارت‌فون‌‌های سری 7 نوکیا در ابتدای کار فقط برای کشور چین عرضه شده بودند، اما شرکت HMD Global با عرضه نسخه پلاس آن، تلفن جدید خود را به بازارهای جهانی هم عرضه کرد. پس از نوکیا 7 پلاس هندست نوکیا 7.1 معرفی شد که نمی‌توان لقب میان‌رده را برای آن انتخاب کرد. اکنون پس از معرفی نوکیا 7.2 به سراغ این تلفن رفته‌ایم تا بدانیم که آیا این محصول می‌تواند سری 7 نوکیا را سربلند کند یا خیر.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

طراحی

نوکیا ادعا کرده در ساخت بدنه این گوشی از پلیمری با فن آوری پیشرفته در کنار شاسی آلومینیوم استفاده کرده است. استفاده از این جنس باعث شده تا گوشی علاوه بر کمتر شدن وزن، استقامت بیشتری نسبت به پلی کربنات‌های معمولی داشته باشد. علاوه بر این شیشه استفاده شده در پشت گوشی از نوع مات است بااینکه بازهم شاهد جذب اثر انگشت و لکه در این قاب هستیم اما سر خوردن گوشی بسیار کمتر از شیشه‌های براق است. نوکیا رنگ جدید سبز را هم به سایر رنگ‌های این گوشی افزوده تا کاربران انتخاب‌های بیشتری در هنگام خرید داشته باشند. نوکیا لنز سه گانه این گوشی را در یک قاب دایره‌ای قرار داده است اما بیرون زدگی این قاب شاید باعث شود، لنزها به مرور زمان آسیب ببینند. حسگر اثر انگشت نیز در پشت گوشی جای دارد و خبری از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست. در کناره سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و کلید پاور قرار گرفته و سمت چپ محل قرار گیری درگاه سیم کارت و کلید دستیار گوگل است. به صورت همزمان می‌توانید دو سیم کارت و یک کارت حافظه را در جایگاه سیم کارت قرار دهید. جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در بالای گوشی و پورت type c هم در قیمت پایین مشاهده می‌شوند و در نهایت باید به قسمت جلوی دستگاه اشاره کنیم جایی که صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی حدود ۸۲٫۴ درصد آن را فراگرفته است. ابعاد حدود ۸٫۳×۷۵٫۲×۱۵۹٫۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۰ گرم برای یک گوشی در این رده معقولانه است.

نمایشگر

نوکیا 7.2 مجهز به آنچه که “صفحه خالص” نامیده می‌شود، است. یک بازاریابی پنلی با قابلیت HDR. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که می‌تواند محتوای پویای استاندارد را به محدوده high-dynamic تبدیل کند.

رنگ‌ها به نظر دقیق و پر جنب و جوش می‌رسند. با این حال، چیزی در مورد میزان سیاهی وجود دارد که می‌توانید فقط در یک صفحه AMOLED یافت کنید. سیاه‌ها در این نمایشگر به رنگ خاکستری عمیق به نظر می‌رسند و هنگام تماشای فیلم‌های تاریک مانند Stranger Things در Netflix به سمت فیلم شما راهی می‌شوند. علاوه بر این، هنگام مشاهده تلفن از زاویه‌های تیز، تغییر رنگ قابل مشاهده است، که قطعاً جذاب نیست.

دید در فضای باز کاملاً خوب است. ما سطح روشنایی در اوج را در حدود 523 نقطه اندازه گیری کردیم که برای استفاده در فضای باز کافی است. این گوشی دارای یک حالت کنتراست پویا است که بسته به نوع برنامه‌هایی که در حال اجرا هستید می‌توانید دمای رنگ و وایت بالانس را تنظیم کنید. این گوشی می‌تواند تعادل رنگ سفید را بر اساس نور محیط تنظیم کند و این قابلیت مشابه ویژگی نور شب در اندروید است.

دوربین

گوشی نوکیا 7.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است، اگر حسگر عمق‌سنج را دوربین بدانیم. ماژول اصلی دوربین آشنای 48 مگاپیکسل با حسگر Quad Bayer است که نوکیا اسم آن را Quad Pixel گذاشته است.

این حسگر پشت لنزهای با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار می‌گیرد و احتمالا 26 میلی‌متری است چون نوکیا نوع آن را مشخص نکرده است و خود گوشی نیز در داده‌های EXIF این اطلاعات را نشان نمی‌دهد.

اپلیکیشن دوربین گوشی نوکیا 7.2 با سایر گوشی‌های قبلی نوکیا فرقی ندارد و تنها چند تغییر اندکی را می‌بینیم. سوایپ به طرفین باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی می‌شود و همچنین می‌توانید با ضربه روی یک حالت خاص مستقیما آن را باز کنید. حالت‌های با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربعی شکل قرار گرفته‌اند تا محیط اپلیکیشن کمتر شلوغ باشد.

سوایپ روی نمایاب به سمت بالا و پایین باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو نمی‌شود و باید به کمک تاگلی که کنار دکمه شاتر قرار دارد این کار را انجام دهید. زمان استفاده از دوربین عقب یک آیکون شبیه به درخت را می‌بینید تا بتوانید از بین دوربین عریض و فوق عریض عقب یکی را برای عکاسی انتخاب کنید.

زمانی که در حالت Photo قرار دارید، بسیاری از تاگل‌ها در سمت مخالف دکمه شاتر قرار می‌گیرند یعنی فلاش، تایمر، تک، دوتایی و حالت تصویر در تصویر و تصویر متحرک به همراه تنظیمات.

یک دکمه دیگر نیز دیده می‌شود که برای حالت زیبایی‌سازی از مقیاس 0 تا 10 است ولی برخلاف بعضی از گوشی‌های چینی هیچ گزینه خاصی (مانند بزرگ کردن چشم‌ها یا باریک‌ کردن صورت و غیره) ندارد.

با سوایپ به سمت بالا روی دکمه شاتر یا بخش انتخاب حالات عکاسی می‌توانید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید که اجازه می‌دهد مواردی مانند تعادل سفید (بدون گزینه‌های تغییر دمای رنگ)، فوکوس دستی، ایزو (100 تا 3200) و سرعت شاتر (4000/1 تا 20 ثانیه) یا جبران نوردهی (-3/3EV در گام‌های افزایشی کامل) را تغییر دهید.

باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 اولین میان رده نوکیا به شمار می آید که شاهد استفاده از دوربین سه گانه در قسمت پشتی آن هستیم. دوربین اصلی این گوشی از حسگر 48 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ استفاده می کند که با فیلتر بایر 4 به 1 ، تصاویر 12 مگاپیکسلی تولید می کند و از قسمت تنظیمات می توان رزولوشن را به 48 مگاپیکسل تغییر داد. همچنین این دوربین به لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم F/1.8 مجهز شده است که همانند لنز دو دوربین دیگر، توسط اپتیک زایس توسعه داده شده است.

دوربین بعدی که برای نوکیا 7.2 در نظر گرفته شده است، اصطلاحا اولتراواید نامیده می شود. برای این دوربین، حسگر 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در پس لنز 13 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید 118 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم می رسد که از حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند و صرفا برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت.

رابط کاربری دوربین تغییر چندانی در مقایسه با نسخه بکار رفته در گوشی های قبلی نوکیا نداشته است. حالت های مختلف دوربین مانند فیلمبرداری، پرتره و روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کیشدن انگشت به سمت راست یا چپ می توان بین آن ها جا به جا شد. در قسمت بالای این نوار هم یک نشانگر قرار داده شده است که به وسیله آن می توان بین دو دوربین جا به جا شد. گزینه هایی مانند HDR، تایمر، فلاش LED و … نیز در قسمت بالا قرار داده شده اند و از داخل تنظیمات دوربین می توان به مواردی مثل رزولوشن فیلمبرداری، فعالسازی گرید و … دسترسی داشت. در حالت پرو یا عکاسی با تنظیمات دستی هم می توان گزینه هایی مثل دمای رنگ ها، سرعت شاتر، نوع فوکوس، ISO و اکسپوژر را تنظیم کرد و بد نیست بدانید که این حالت فقط برای دوربین اصلی در دسترس می باشد.

دوربین اصلی نوکیا 7.2 در محیط های روشن، قادر به ثبت تصاویر با کیفیتی می باشد؛ اما با توجه به استفاده از اپتیک زایس و سنسور 48 مگاپیکسلی، در برخی موارد می توان انتظار بیشتری از آن داشت. عکس های گرفته شده با این گوشی، دارای جزئیات زیادی هستند که نویز آن ها در همه موارد به خوبی کنترل نمی شود. همچنین رنج داینامیکی با وجود ویژگی HDR ، چندان وسیع نمی باشد و در برخی موارد، رنگ ها بی جان به نظر می رسند. از این رو انتظار می رود نوکیا با انتشار بروزرسانی اندروید 10 برای این گوشی، مشکلات ذکر شده را برطرف کند.

سخن پایانی

اسمارت‌فون نوکیا 7.2 برروی کاغذ بسیار عالی به نظر می‌رسد، ولی ما در بررسی‌های خود متوجه شدیم که این تلفن چندان هم عالی نیست. اگر بتوان عملکرد کلی این محصول را در تمامی بخش‌ها توصیف کرد، می‌‌توان آن را یک تلفن متوسط یا در برخی از موارد ضعیف معرفی کرد.

به علاوه، هزینه‌ای که برای خرید نوکیا 7.2 صرف می‌کنید، هزینه منطقی نبوده و شما می‌توانید با همان قیمت گزینه‌های بهتری در زمینه دوربین، باتری و تراشه قدرتمندتر را انتخاب کنید. بنابراین، پیشنهاد خرید نوکیا 7.2 یکی از گزینه‌های بررسی ما نیست و فقط شاید طرفداران برند نوکیا علاقه خاصی به آن داشته باشند. در این میان افرادی هستند که  از یک تلفن هوشمند برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند، ما به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که با مطالعه دقیق این مقاله تصمیم مناسبی بگیرند تا تلفن مورد نظر خود را خریداری کنند. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر را دارید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 51 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

ما همیشه نوکیا را با گوشی های سنگین و نه چندان زیبا به یاد می آوریم. ولی در چند سال اخیر نوکیا با همکاری شرکت HMD دست به تولید گوشی هایی زده که ظاهر قابل قبولی داشته و از قیمت مناسبی برخوردارند. گوشی نوکیا 3.2 نسخه به روز شده نوکیا ۳.۱ است. که نسبت به نسخه قبلی کمی پیشرفت داشته است. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا 3.2 

صفحه نمایش

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.26 اینچی 720x1520 پیکسلی IPS LCD تجهیز شده که نسبت تصویر 19:9 دارد و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز 80 درصد است. همچنین تراکم صفحه نمایش آن 269ppiبوده که وضوح مطلوبی را به نمایش می گذارد. با چنین مشخصاتی نوکیا 3.2 از نمایشگر باکیفیت و ایده آل بهره می برد که ضعیف نیست و وضوح خوبی را پخش می کند.

سخت افزار

Nokia 3.2 به پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون 429 مجهز بوده که از چیپ های قدرتمند اما میان رده HMD است. این دیوایس دارای حافظه رم 3 گیگابایتی بوده و با حافظه داخلی 32/16 گیگابایت عرضه می شود. پیکربندی که هوآوی برای نوکیا 3.2 در نظر گرفته متنوع بوده و هر یک قیمت خاص خود را دارند. بنابراین می توان این گوشی هوشمند را در مشخصات مطلوب و ویژگی های برجسته عرضه کرد. گذشته از آن باتری که نوکیا 3.2 دارد مدل 4000 میلی آمپری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض است که عمر باتری طولانی را ارائه می دهد. اگر از دسته افرادی هستید که طولانی مدت به استفاده از گوشی هوشمند می پردازید، نوکیا 3.2 می تواند عملکرد قابل توجهی ارائه داده و عمر باتری بزرگی داشته باشد.

نرم افزار

همیشه گوشی های هوشمند از بخش نرم افزاری یکسان برخوردار هستند اما آنچه در بهبود عملکرد نرم افزاری تاثیر می گذارد، سخت افزار قدرتمند است. خوشبختانه Nokia 3.2 با سخت افزار میان رده و قابل توجه، یک مدل رده میانی مطلوب بوده که می تواند رضایت مخاطب را جلب کند. با سیستم عامل اندروید 9.0 پای، بخش نرم افزار این گوشی هوشمند می تواند رضایت مخاطب را جلب کند و بسیار روان است.

دوربین

برخلاف اکثر گوشی‌های ارزان امروزی که سیستم دوربین دوگانه دارند، در گوشی Nokia 3.2 از این خبرا نیست و تک لنز 13 مگاپیکسل را در عقب و دوربین 5 مگاپیکسل را در جلو می‌بینیم که میدان دید 77 درجه دارد.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین فقط سه حالت ساده را دارد یعنی فوتو، ویدئو و مربعی. قابلیت‌هایی مانند بوکه، استیکرهای واقعیت افزوده، افکت‌های پرتره و سایر ویژگی‌هایی که دوربین گوشی‌های ارزان رقیب دارند را نمی‌بینیم.

 

دوربین عقب گوشی نوکیا 3.2 زمانی که نور محیط مناسب باشد تصاویری با رنگ‌های خوب می‌گیرد. این دوربین از حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند ولی فوکوس روی یک سوژه طول می‌کشد. ظاهر تصاویر شسته شده به نظر می‌رسد، اما برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی خوب هستند.کیفیت دوربین جلو Nokia 3.2 نیز در روز و شب مشابه است. تصاویری که با دوربین جلو می‌گیرید جزئیات متوسطی دارند. تصاویر سلفی در روز رنگ‌های خوبی را نشان می‌دهند و در شب مشکل بافت دانه‌دار وجود دارد. هر دو دوربین عقب و جلو نوکیا 3.2 می‌توانند فیلم‌هایی با دقت اچ‌دی و فول اچ‌دی بگیرند.با توجه به این که دوربین قابلیت لرزشگیر تصویر را ندارد بهتر است از سه‌پایه برای ثبت تصاویر یا فیلم‌های بدون لرزش استفاده کنید.

بررسی نوکیا 3.2

باتری و شارژدهی

بحث شارژدهی اما یکی از کلیدی ترین موارد موجود در هر گوشی هوشمندی می باشد که خوشبختانه نوکیا در این گوشی خود به این موضوع اهمیت ویژه ای داده است. نوکیا 3.2 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که در نگاه اول متوجه ظرفیت بالای آن خواهید شد اما شاید از نحوه شارژدهی آن اطلاعی نداشته باشید. در پاسخ به این مورد باید بگوییم که با یک غول در این زمینه رو به رو هستید؛ این گوشی می تواند حتی در سنگین ترین استفاده ها نیز بیش از یک روز دوام بیاورد. قطعا طبیعی است که در صورت استفاده کمتر، این عدد به 2 روز یا حتی بیشتر افزایش خواهد یافت. باتری نوکیا 3.2 توانست در تست پخش مداوم ویدئو با کیفیت HD حدود 11 ساعت شارژدهی داشته باشد که رقم بالایی محسوب می شود. اما شاید نبود قابلیت شارژ سریع کمی نا امید کننده به نظر برسد، چراکه شارژ کامل این دستگاه در حدود 2 ساعت و نیم به طول می انجامد. با این حال از یک گوشی مقرون به صرفه نمی توان انتظارات بسیار بالایی داشت.

کلام آخر

نوکیا 3.2 عضو قابل توجهی از خانواده نوکیا 3 است که مشخصات سخت افزاری ایده آل برای آن در نظر گرفته شده و می تواند نظر مخاطب را به خوبی جلب کند. آنچه که در این مدل جذاب است، نه تنها طراحی باکیفیت بوده، بلکه قابلیت های متنوع و به روز است. برای تهیه کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

محمد سامان بازدید : 29 پنجشنبه 15 خرداد 1399 نظرات (0)

نوکیا 6.2 یک گوشی با ظاهری جذاب و نسخه دست‌کاری‌نشده اندروید است که می‌تواند عکس‌های خوبی هم بگیرد. اما متأسفانه تعریف و تمجیدهای ما از آن در همینجا به پایان می‌رسد.

ما از نسل جدید گوشی‌های میان‌رده شرکت اچ‌ام‌دی (مالک برند نوکیا) انتظارات بیشتری داشتیم اما آن‌ها به نوعی کمبود ملموس دچار هستند: یا پردازنده خوبی ندارند و یا دوربین آن‌ها از کیفیت موردقبولی برخوردار نیست.

در گوشی 6.2 البته هردو مشکل به چشم می‌خورد. واقعیت این است که با قیمت پایه‌ای 240 دلار می‌توان گوشی‌های بهتری از نوکیا 6.2 در بازار پیدا کرد.

حتی با پرداخت 20 دلار بیشتر می‌توان نوکیا 7.2 را تهیه کرد که پردازنده بهتری دارد، مشکل دوربین سلفی 6.2 را حل می‌کند و دوربین پشتی آن نیز 48 مگا‌پیکسلی است اما گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro بدون تردید از هر دوی آن‌ها بهتر و ماندگارتر است.

سامسونگ گلکسی ای‌30 نیز در محدوده قیمتی نوکیا 6.2 گزینه خوبی محسوب می‌شود اما سیستم‌عامل آن بر خلاف گوشی نوکیا از چند سال پشتیبانی و به‌روزرسانی تضمین‌شده برخوردار نیست. اگر قصد خرید گوشی نوکیا 6.2 را دارید بهتر است ابتدا به مطالعه این مطلب بپردازید.

بررسی گوشی نوکیا 6.2

طراحی و ظاهر

یک وجه اشتراک در تمامی گوشی‌های برند نوکیا که توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ساخته شده‌اند وجود دارد و آن هم فاکتوری است به نام زیبایی. در اینجا نوکیا 6.2 هم از این قانون پیروی می‌کند و با طراحی چشم‌نوازی که دارد، توجهات را به سمت خود جلب خواهد کرد.

این دستگاه یک پوشش دوگانه شیشه‌ای و یک فریم فلزی دارد و هنگامی که روی سطوح صاف و صیقلی قرار می‌گیرد تنها برآمدگی که احساس می‌شود، دایره مربوط به دوربین عقب است.

 

در جلو شاهد حضور یک نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با ناچ قطره‌ای هستیم تا از این نظر تفاوت زیادی میان این مدل با نوکیا 7.2 وجود نداشته باشد.

در اطراف صفحه نمایشی که می‌تواند تصاویر را با کیفیت HDR 10 پخش کند، حاشیه‌های مشکی رنگی به چشم می‌خورند که البته چندان ضخیم نیستند. خودِ کمپانی سازنده ادعا نکرده که این محصولش بدون نوار اطراف نمایشگر است بنابراین ما هم نسبت به این موضوع حساسیت به خرج نمی‌دهیم.

 

درون بریدگی بالای نمایشگر، یک لنز 8 مگاپیکسلی حضور یافته که در مقایسه با دوربین سلفی نوکیا 7.2 که 20 مگاپیکسلی بود، ضعیف‌تر است. در بالای دوربین ثانویه هم بریدگی بسیار باریک اسپیکر مشاهده می‌شود که احتمالاً به خاطر نازکی بیش از حد آن، متوجه حضورش نخواهید شد.

 

در مجموع، جلو و عقب نوکیا 6.2 توسط پوشش گوریلا گلس 3 محافظت شده است.کمپانی فنلاندی این دستگاه را به رنگ‌های مشکی و سفید تولید کرده و همان‌طور که از روی تصاویر هم می‌توان برداشت کرد، این گوشی بسیار درخشان و لغزنده است اما زیبایی خاصی که دارد، باعث می‌شود این موضوعات فراموش شوند. متأسفانه اثرات انگشت به راحتی روی قاب پشتی باقی می‌مانند هرچند در نمونه سفید رنگ این گوشی، آلودگی‌ها کمتر به چشم می‌خورند.

 

برآمدگی دایره‌ای شکل موجود در عقب این موبایل محل قرارگیری لنزهای اصلی 16 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و فلاش LED است. از آن جایی که این برآمدگی تقریباً در وسط قرار گرفته، وقتی گوشی را روی یک سطح صاف می‌گذاریم، لرزش چندانی نخواهد داشت.

در قسمت عقبی این دستگاه و دقیقاً زیر دوربین اصلی، یک سنسور اسکنر اثر انگشت به کار رفته و رنگ آن هم شبیه رنگ قاب گوشی می‌باشد. سرعت این حسگر چندان زیاد نیست ولی دقت آن بسیار بالاست.

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پنل‌های شیشه‌ای صاف و صیقلی باعث نمی‌شود تا این گوشی خوش‌دست باشد ولی فریم فلزی مشکل موجود را از بین می‌برد. اچ‌ام‌دی به خاطر به کارگیری چنین بدنه‌ای از خودش با ارائه یک دلیل دفاع می‌کند و می‌گوید با ترکیبی از موادی نظیر آلومینیوم و پلی کربنات چنین چیزی را ساخته حال آن‌که در سایت رسمی فقط به فلز اشاره شده است. در واقع، این چارچوب چیزی شبیه پلاستیک و فلز می‌باشد اما به خاطر پوشش مات موجود، لغزندگی آن از بین می‌رود و احساس راحتی را هنگام گرفتن موبایل به کاربر القا می‌کند. با این همه، مهم‌ترین و بهترین بخش نوکیا 6.2 این است که به هیچ وجه شبیه گوشی‌های ارزان‌قیمت نیست و اصلاً احساس نخواهیم کرد که در آن پلاستیک به کار رفته است.

 

اگر به فریم نگاهی بیندازید، خواهید دید که در بالای آن جک هدفون 3.5 میلی‌متری، در سمت چپ آن اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD و دکمه گوگل اسیستنت و در پایین پورت USB-C و اسپیکر قرار گرفته‌اند.

در سمت راست هم دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور به چشم می‌خورد. یک نکته جالب اینکه در دکمه پاور یک LED به کار رفته تا به عنوان چراغ اعلانات انجام وظیفه کند. البته این نشانگر فقط به رنگ سفید روشن می‌شود ولی با این وجود، باز هم کارایی زیادی خواهد داشت.

به این نکته هم اشاره کنیم که طول، عرض و ضخامت نوکیا 6.2 به ترتیب 1599*75.1*8.3 میلی‌متر و وزن آن هم 180 گرم است بنابراین در این زمینه نیز تفاهمی میان این موبایل و نوکیا 7.2 وجود دارد.

 

در مجموع، این گوشی از ظاهر بسیار مدرنی بهره می‌برد و ممکن است بدنه آن ما را یاد دستگاه‌های پرچمدار بیندازد مگر اینکه بخواهیم در مورد حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن حساسیت زیادی به خرج دهیم. البته این موبایل در برابر آب مقاوم نیست ولی باز هم نباید این نقطه ضعف را چندان مهم بدانیم. این تلفن همراه نشان می‌دهد که اچ‌ام‌دی گلوبال توجه خاصی به شیوه طراحی محصولاتش دارد و سعی کرده این قانون را در نوکیا 6.2 هم پیاده کند.

صفحه نمایش

ویژگی برجسته Nokia 6.2 در جلو آن وجود یک پنل بزرگ 6.3 اینچی است که HMD Global ادعا کرده که یکی از بهترین نمایشگر‎های موجود در این کلاس است. این گوشی از پنل LCD استفاده کرده که غنای رنگی کمتری نسبت به پنل‌های OLED دارد؛ اما نوکیا برای این موضوع نیز ترفندی را بکار گرفته است. این گوشی به تکنولوژی PureDisplay مجهز شده که رنگ و غنای رنگی نمایشگر را به نحو قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

به طور کلی کیفیت این نمایشگر خوب بوده و از ویژگی‌های متعددی مثل ارتقاء آنی از SDR به HDR، برخوردار بوده که می‌تواند تا 64 برابر تونالیته رنگی را افزایش دهد. روشنایی و کنتراست در پخش فیلم و در حین گیم پلی ارتقاء پیدا کرده و تصویری شفاف در صفحه نمایش به شما ارائه می‌دهد. در رابطه با طراحی این نمایشگر نیز خاطر نشان می‌شود که از یک بریدگی قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر بهره برده که دوربین جلو را در خود جای داده است؛ اما در لبه پایین نیز حاشیه باریکی به چشم می‌خورد.

 

این نمایشگر رزولوشن 1080× 2280 پیکسل  و تراکم پیکسی 400 پیکسل در اینچ مجهز شده است که برای یک میان رده و در مقایسه با برندهای دیگری که تنها تراکم پیکسلی برابر با 264 پیکسل بر اینچ را ارائه داده اند یک امتیاز عالی محسوب می‌شود و می‌تواند در هنگام خرید گوشی آن را به عنوان گزینه عالی برای تماشای فیلم مد نظر قرار دهید.

دوربین

گوشی نوکیا 6.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است (اگر ماژول عمق‌سنج را دوربین حساب کنیم). اپلیکیشن دوربین کاملا شبیه به دوربین‌های قبلی نوکیا با چند تغییر است.

اگر دستتان را روی صفحه بکشید می‌توانید بین حالات مختلف عکاسی جابه‌جا شوید و همچنین می‌توانید روی یک حالت عکاسی ضربه بزنید تا مستقیما باز شود.حالات با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربع قرار گرفتند تا اینترفیس اپلیکیشن شلوغ نباشد.کشیدن دست روی نمایاب به طرف بالا و پایین باعث جابه‌جایی دوربین عقب و جلو نخواهد شد چون برای این کار باید از تاگل کنار دکمه شاتر استفاده کنید.

 

زمانی که در حالت عکاسی Photo قرار دارید در سمت مخالف دکمه شاتر تاگل‌های زیادی دیده می‌شود یعنی فلاش، تایمر، تنظیمات و همچنین تصویر حرکتی. با این حال یک دکمه دیگر نیز برای حالت زیبایی‌سازی چهره دیده می‌شود که از محدوده 0 تا 10 می‌توانید شدت زیبایی‌سازی تصویر را تغییر دهید ولی خبری از گزینه‌هایی مانند بزرگ‌ کردن چشم یا باریک‌ کردن چهره و غیره نیست.

 

به حالت عکاسی حرفه‌ای از طریق انتخاب‌کننده حالت عکاسی یا کشیدن دست روی دکمه ریلیز شاتر به سمت بالا می‌توانید دسترسی داشته باشید. در این حالت می‌توانید تعادل سفید، ایز، سرعت شاتر و جبران نوردهی را تغییر دهید و به صورت دستی فوکوس کنید.

سخت افزار

گوشی نوکیا ۶٫۲ ، یک گوشی میان رده بوده و دارای تراشه ۱۴ نانومتری هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۳۶ است. همچنین مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 509 می‌باشد. توجه داشته باشید که عملکرد این دستگاه می‌تواند باعث ایجاد احساس رضایت در کاربران شود، اما نباید انتظار اجرای بازی‌های فوق‌العاده سنگین را داشت، زیرا این گوشی به عنوان یک گوشی میان‌رده شناخته می‌شود و قطعا میان گوشی‌هایی که دارای پردازنده Adreno 640 هستند و نوکیا ۶٫۲ که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 509 است، تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

گوشی هوشمند Nokia 6.2 در سه مدل مختلف بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد؛ این سه مدل عبارتند از:

 

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

دوستان عزیز، توجه داشته باشید که هر سه مدل مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی هستند و بدین ترتیب، امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر هم فراهم است.

بررسی گوشی نوکیا 6.2

عملکرد

نوکیا ۶.۲ با اسنپ دارگون ۶۳۶ تغذیه می‌شود، یک چیپست که زمانی در رده متوسط بسیار کاربردی بود اما با گذر زمان، امروزه چندان از آن استقبال نمی‌شود. نمی‌توان گفت که اسنپ دراگون ۶۳۶ افتضاح است اما گوشی‌های هوشمند بسیار ارزان قیمت‌تری وجود دارند که از مدل‌های بهتر و قدرتمندتری استفاده می‌کنند. این سیستم در کنار ۳ یا ۴ گیگابایت رم قرار گرفته و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این سخت‌افزار، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود.

 

بعد از انجام بررسی‌ها و آزمایشات مختلف، در این بخش جدول تهیه شده از GeekBench را مشاهده می‌کنید. همانطور که انتظار می‌رفت نتایج حاصل از نوکیا ۶.۲ خیلی درخشان نیستند و این گوشی میان رده با چیپست تقریبا قدیمی‌اش در پایین جدول قرار گرفته است. اگرچه تراشه اسنپ دراگون ۶۶۰ موجود در نوکیا ۷.۲ نیز خیلی به روز نیست اما عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نوکیا ۶.۲ از خود به نمایش می‌گذارد.

 

در بنچمارک AnTuTu نیز همانطور که می‌بینید، نوکیا ۶.۲ باز هم در پایین جدول قرار گرفته و نسبت به رقبای میان رده خود عملکرد ضعیف‌تری را به نمایش گذاشته است.

 

وقتی صحبت از عملکرد سخت‌افزار نوکیا ۶.۲ می‌شود، هم خبرهای بدی وجود دارد هم خبرهای خوب. اگر در وهله اول سراغ نکات مثبت و خبر‌های خوب برویم می‌بینیم که این گوشی هوشمند در شرایط مختلف به هیچ‌وجه داغ نمی‌شود. عملکرد حاصل از آن نیز بسیار متعادل و یکپارچه است و عموما اکثر نرم‌افزار‌ها به خوبی بر روی این سیستم عامل اندرویدی اجرا خواهند شد.

 

نمایشگر جاه‌طلب نوکیا ۶.۲ از ویژگی‌های اولیه‌ای برخوردار است و برای دریافت اعلان‌ها در نهایت صفحه نمایش را روشن می‌کند و خبری از قابلیت‌های عجیب نیست. روشن شدن گوشی بعد از بلند کردن آن و قابلیت always-on برای این نمایشگر وجود ندارد اگرچه اگر اعلان مشخصی را فراموش کنید توسط نور LED به شما یادآور خواهد شد.

 

و اما خبر بد. متاسفانه اسنپ دراگون ۶۳۶ یک تراشه قدیمی است و عملکرد آن بسیار ضعیف‌تر از دیگر رقباست. این تراشه نهایتا چندسال بتواند به فعالیت خودش در اوج ادامه دهد، با این‌حال GPU این سیستم عامل خیلی زودتر از این حرف‌ها از رده خارج می‌شود.

باتری گوشی نوکیا 6.2

به لطف برخورداری از یک باتری 3500 میلی‌آمپری شرکت نوکیا ادعا کرده که تنها با یک بار شارژ، نوکیا 6.2 می‌تواند دو روز دوام داشته باشد. به نظر می‌رسد که نوکیا 6.2 برای از دور خارج کردن گوشی‌های مقرون به صرفه در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی، یک رقیب جدی است. این گوشی در مقابل برچسب قیمتی عالی یک طراحی دلپذیر، مشخصات کافی و  دوربین عالی را در اختیار کابران قرار داده است. 

 

جمع بندی

نوکیا 6.2 یکی از خوش‌دست‌ترین و زیباترین گوشی‌های بازار است که از نسخه خام اندروید بهره می‌برد و می‌تواند تصاویر پرتره واقعاً باکیفیتی بگیرد. متأسفانه مواردی که گفتیم، تنها نقاط قوت اصلی این موبایل به شمار می‌روند.

 

در واقع انتظار می‌رفت محصولات میان‌رده و جدید ساخته شده توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال بهتر از این عمل کنند. البته این کمپانی در زمینه شیوه طراحی موبایل‌ها کم نمی‌گذارد ولی از نظر انتخاب چیپ‌ست یا دوربین چندان خوب کار نمی‌کند.مطمئناً افرادی هستند که همچنان محصولات نوکیا را به سایر برندها ترجیح می‌دهند ولی به این افراد باید گفت که با توجه به امکانات موجود در مدل نوکیا 6.2، دستگاه‌های باکیفیت‌تر و جذاب‌تری در بازار وجود دارد.

مزایا

  • شیوه طراحی فوق‌العاده و جذاب
  • بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس 3 در جلو و عقب
  • صفحه نمایش درخشان
  • پشتیبانی از گزینه پخش تصاویر با کیفیت HDR
  • نسخه خام اندروید و نبود نرم‌افزارهای از پیش نصب شده
  • کیفیت قابل قبول ویدیوهای ضبط شده با کیفیت 4K
  • کیفیت مناسب عکس‌های پرتره

معایب

  • کار نکردن گزینه پخش تصاویر با کیفیت HDR در برخی مواقع
  • دوام باتری معمولی و سرعت پایین شارژر
  • عملکرد کند و آهسته چیپ‌ست
  • کیفیت پایین تصاویر گرفته شده
  • کیفیت پایین ویدیوهای 1080p
  • تصاویر سلفی بی‌کیفیت
محمد سامان بازدید : 50 جمعه 09 خرداد 1399 نظرات (0)

آمار فروش HMD Global ممکن است در مقایسه با شیائومی (Xiaomi ) و ریل می (Realme) قطره ایی در دریا باشد، اما موفق شده با گوشی های برند نوکیا و مجموعه ایی از دستگاه های خوش ساخت با پشتیبانی طولانی مدت و ارائه تجربه کاربری فوق العاده جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. جدیدترین گوشی این شرکت نوکیا 7.2، چندی است وارد بازار شده، بر آن شدیم تا بررسی جامع و کاملی از این گوشی زیبا داشته باشیم. با ما همراه باشید تا نوکیا 7.2 را بیشتر بشناسیم.

گوشی نوکیا 7.1 در سال گذشته معرفی و به بازار عرضه گردید. این گوشی دارای طراحی زیبا و دوربین های قابل قبولی می باشد. با این حال عملکرد دستگاه چندین تاثیرگذار نبوده است. سوالی که پیش می آید این است آیا قیمت گوشی نوکیا 7.2 نسبت به عملکردی که دارد مناسب است یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

طراحی 

  • حس خوبی در دست دارد
  • دارای پوشش گوریلا گلس در جلو و عقب
  • درجه‌بندی مقاومت در برابر آب ندارد

ممکن است فکر کنید که نوکیا 7.2 از قیمتی که دارد گران‌قیمت‌تر است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش شاید بنظر کمی عریض باشد، اما بقیه طراحی ملایم است. خمیدگی گوشه‌ها با خمیدگی‌های کناره نمایشگر بخوبی مطابقت دارد و بسیار خوش‌دست است.

 

قاب نوکیا 7.2 از فلز و پلیمر خاصی ساخته شده‌ است که نوکیا ادعا می‌کند دو برابر مقاومتر از پلی‌کربنات معمولی است. با اینحال، از آنجاییکه نوکیا هیچ درجه مقاومتی در مقابل آب برای این دستگاه ارائه نکرده است، ممکن است از این حیث ضعف داشته باشد.

 

جلو و عقب گوشی با گوریلا گلس پوشانده شده‌است که قسمت عقب با طرح برفکی خود، حس لطافت فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. حس در دست‌ گرفتن آن، یادآور گوگل پیکسل 4 است که برای یک گوشی با نصف قیمت آن، یک امتیاز عالی به حساب می‌آید.

یک بریدگی اشکی‌شکل کوچک در بالای نمایشگر، محل قرارگیری دوربین سلفی است. درحالیکه سه دوربین و فلاش، در برآمدگی گرد دوربین اصلی در پشت گوشی جای دارند. سنسور اثرانگشت دقیقاً زیر دایره دوربین عقب قرار دارد.

 

دکمه پاور با یک LED سفید روشن می‌شود که جلوه زیبایی به گوشی می‌دهد، اگرچه ممکن است موقع قرار گرفتن روی میز کنار تخت‌خواب آزاردهنده باشد. دکمه تنظیم صدا در بالای دکمه پاور و دکمه اختصاصی دستیار گوگل در لبه دیگر گوشی قرار دارند.

در قسمت پایین گوشی نوکیا 7.2، یک درگاه USB-C (اما فقط با سرعت USB 2.0) و یک شکاف مشبک باریک اسپیکر وجود دارد. در قسمت بالای گوشی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار گرفته‌ است و یک مزیت بزرگ آن این است که شکاف سیم‌کارت می‌تواند دارای دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه MicroSD را در خود جای دهد. گوشی نوکیا 7.2 در رنگ‌های نوک‌مدادی، سبز فیروزه‌ای و سفید یخچالی عرضه می‌شود. این رنگ‌ها علاوه بر پوشش شیشه‌ای عقب گوشی، قاب آن را نیز دربرمی‌گیرند.

نمایشگر

گوشی نوکیا ۷.۲ مجهز به یک نمایشگر ۶.۳ اینچ با دقت فول اچ‌دی پلاس با نسبت تصویر ۱۹:۹ و تراکم پیکسلی ۱۰۰ پیکسل در هر اینچ است. این نمایشگر یک پنل ال‌سی‌دی مخصوص شرکت نوکیا یعنی مدل PureDisplay با پشتیبانی از استاندارد HDR10 است.

حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر در حالت تنظیم به صورت دستی به ۵۰۰ بیت می‌رسد و در نور مستقیم خورشد و حالت تنظیم خودکار به ۵۸۵ نیت افزایش پیدا می‌کند. دقت کنتراست این نمایشگر ۱۳۴۲:۱ و قابل قبول است ولی آنقدر چشم‌گیر نیست و ممکن است درخشش نور را در نقاط مشکی رنگ ببینید.

در حالت پیش‌فرض این نمایشگر روی حالت داینامیک قرار دارد و یک گزینه برای تبدیل استاندارد SDR به HDR نیز به چشم می‌خورد.

 

با آن که زمان تست حالت‌های مختلف این نمایشگر بازتولید رنگ در هر کدام از آن‌ها فرق می‌کرد ولی دقت رنگ در فضای رنگ sRGB، AdobeRGB و DCI-P3 ضعیف بود.

 

در کل رنگ‌هایی با دمای خنک را مشاهده کردیم. برای رفع این مشکل می‌توانید از یک تاگل در بخش تنظیمات به اسم تعادل سفید خودکار استفاده کنید که از شدت آن کم می‌کند ولی تا یک حد خاص.

 

البته باید بگوییم همه چیز تنها به نور محیطی بستگی دارد و به نوعی این ویژگی شبیه به قابلیت True Tone گوشی‌های اپل است.

 

قابلیت گوشی نوکیا باید بازتولید رنگ نمایشگر را براساس دمای نور محیطی تنظیم کند و نتیجه آن تولید رنگ‌های واقعی‌تر باشد. اما نکته ماجرا این است با آن که زمان قرارگیری گوشی در یک شرایط نوری مشابه نتایج غیرمتناقض است ولی زمانی که در محیط‌های مختلف قرار می‌گیرید کیفیت رنگ‌ها نیز عوض می‌شود.

 

نوکیا می‌گوید نمایشگر گوشی مدل ۷.۲ این شرکت سازگار با استاندارد HDR10 است ولی زمان پخش ویدئوهای یوتیوب یا نت‌فلیکس به نتیجه متفاوتی رسیدیم و تنها توانستیم ویدئوهای SDR را استریم کنیم.

دوربین

به طور کلی، نوکیا 7.1 عکس های "خوبی" ثبت میکرد. تصاویر ثبت شده با این دستگاه به راحتی قابل اشتراک در توییتر و اینستاگرام است، ولی مورد مصرفشان فقط همین بود. نوکیا اما محدودیت ها را در نسخه 7.2 فراتر برده است و این امر از ساختمان دوربین گرد بخش پشتی این محصول هم قابل مشاهده است. به طور کلی در این ساختمان دوربین سه لنز قرار گرفته که از یک دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی برای خلق پرتره تشکیل شده است.

نوکیا به راستی دوربین های Nokia 7.2 را به عنوان مهمترین بخش دستگاه معرفی رده است و همانطور که انتظار دارید، ترکیبی از نقاط قوت و ضعف در آن دیده میشود.

دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، عکس هایی پر از جزئیات ثبت میکند و به طور کلی رنگ بندی زنده ای دارد ولی بدون ایراد هم نیست. برخی از تصاویر، بیش از حد شارپ شده اند، رنگ های قرمز گاهی بسیار روشن تر به نمایش در می آیند به حدی که به صورتی میگرایند و عکسبرداری در نور کم هم جای بهبود زیادی دارد. عکسبرداری در شرایطی با نور کافی، معمولا به نتایج قابل قبولی می انجامد ولی این سنسور در شرایط های مختلف به سادگی با چالش رو به رو میشود. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه با یک گوشی 350 دلاری طرف هستیم، این مشکلات کمی دور از انتظار هستند.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

عملکرد گوشی نوکیا 7.2

من مدت‌هاست که در مورد مزایای بهینه سازی نرم افزار در مقایسه با استفاده از سخت افزار سریع‌تر صحبت کرده‌ام، اما یک اسنپدراگون 660 مطمعنا بهترین انتخاب نیست. در حقیقت، Redmi Note 7S همان چیپست را ارائه می‌کند و قیمتش نصف نوکیا است.

 

در هند تلفن‌هایی مانندRedmi Note 7 Pro ، Redmi Note 8 Pro و Realme XT قطعاً از نوکیا 7.2 در قدرت پیشی می‌گیرند. هر سه گزینه محبوب با پردازنده‌های بالاتر هستند.

 

عملکرد 7.2 در هنگام راه اندازی برنامه‌ها و از طریق فریم ریت در بازی.ها قابل توجه است. متأسفانه، من متوجه چند باگ در برنامه‌ها و قفل شدن آن‌ها شدم. این امر به ویژه در برنامه دوربین مشهود بود، که معمولاً نسبتاً گیر می‌کرد. این مسئله می‌تواند به علت بهینه سازی نرم افزاری ضعیف باشد، اما خب نوع عملکردی که می‌توانید از نوکیا 7.2 انتظار داشته باشید را نشان می‌دهد.

باتری و شاژدهی

نوکیا ۷.۲ مجهز به یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است تا ظرفیت آن در مقایسه با باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپر ساعت نوکیا ۷.۱ (که البته باید گفت نمایشگر کوچک‌تر داشت) افزایش یافته باشد ولی هنوز با باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت نوکیا ۷ پلاس که آن گوشی نیز یک نمایشگر کوچک‌تر داشت فاصله دارد.

 

در تست‌های ما نتایج به دست آمده توسط این باتری قابل توجه نبود. باتری تنها توانست کمتر از ۱۰ ساعت در تست بازپخش ویدئو دوام بیاورد که آمار کمی است، به ویژه زمانی که نمایشگرهای اولد به سادگی در این بخش به امتیاز ۱۵ ساعت می‌رسند.

 

امتیاز ۱۰:۲۱ ساعت در بخش گردش در وب با استفاده از شبکه وای‌‌فای اندکی در مقایسه با سایرین بهتر ولی زیر حد متوسط است.

 

امتیاز خوب این باتری در بخش تماس تلفنی است و تقریبا ۲۷ ساعت است. به طور کلی باتری این گوشی در حالت انتظار ۶۹ ساعت دوام می‌آورد.

شارژری که داخل جعبه فروش گوشی نوکیا ۷.۲ قرار دارد ۱۰ وات است. خبری از پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع کوآلکام نیست حتی با آن که سخت‌افزار این گوشی در عمل از استاندارد Quick Charge 3.0  پشتیبانی می‌کند.

 

در تست‌های ما باتری گوشی در عرض نیم ساعت از ۰ درصد تنها ۳۳ درصد شارژ شد و شارژ کامل آن ۲ ساعت و خورده‌ای طول می‌کشد. همچنین ما از یک شارژر سریع سازگار با استاندارد Quick Charge 3.0  استفاده کردیم و تقریبا به اعداد مشابهی رسیدیم یعنی ۳۴ درصد در عرض نیم ساعت و ۱:۵۹ ساعت برای شارژ کامل.

بلندگو

گوشی نوکیا ۷.۲ تک بلندگو دارد که در انتهای گوشی پشت دو بریدگی قرار گرفته است. حجم صدای این بلندگو واقعا بلند است تا در تست ما امتیاز ترکیبی «بسیار خوب» را به دست آورد. نکته عجیب حجم صدای پایین‌تر در مقایسه با مدل ۷.۱ است گرچه در مقایسه با نوکیا ۷ پلاس شاهد عملکرد بهتری بودیم.

 

کیفیت صدا به ویژه عالی نیست و با آن که برای زنگ تماس قابل قبول است ولی هنگام پخش موزیک ویدئو کیفیت هیجان‌انگیزی را تجربه نمی‌کنید.

جمع بندی

این گوشی در دو مدل ارائه شده:

  • نوکیا 7.2 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • نوکیا 7.2 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی

با طراحی بسیار زیبا که دوربین بسیار خوبی نیز در آن قرار داده شده و به راحتی می تواند در بین میان رده ها با دیگر رقیبان به رقابت بپردازد. متاسفانه در بقیه قسمت ها به این صورت عمل نکرده، اما با این گوشی تجربه خوبی از اندروید خواهید داشت و HMD Global پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت را برای آن وعده کرده است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 975
  • بازدید سال : 6,578
  • بازدید کلی : 19,978