loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 18 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها گوشی ایفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه شوید.

طراحی گوشی iphone 11 pro

آیفون احتمالا شناخته شده‌ترین تلفن همراه هوشمند در جهان است. و البته به نظر من در عرصه تکنولوژی امروزه قدرت در شناخت است. یعنی هر آنقدر که در جهان شناخته شده هستید همان‌قدر نیز قدرت دارید. در حقیقت از نظر اندازه با آیفون XS یکسان است فقط کمی از لحاظ وزن سنگین‌تر می‌باشد. هرچند در طراحی این گوشی تغییرات جزئی نیز مشاهده می‌کنیم. یک مدل از آن دارای یک طرح جدید مات، مانند شیشه ی یخ زده دارد که نه تنها چشم را دیگر اذیت نمی‌کند بلکه ضد ضربه نیز می‌‌باشد. طراحی آن به نحوی است که گرفتن و استفاده‌ی آیفون ۱۱ در یک دست آسان است. و هنگام کار کردن با تاچ آن دچار مشکل نمی‌شوید و در دست شما لیز نمی‌خورد.

فولاد ضد زنگ براق که به عرض 2.1 میلی متر دور تلفن به کاربرده شده است یک بسیار زیبا و البته ظریف است که این امر باعث می شود بخواهید برای محافظت از آن یک قاب تهیه کنید. نمایشگر 5.8 اینچی آن دوباره با آیفون XS سال گذشته یکسان است که برای کسانی که منتظر گوشی بزرگتر بودند بسیار ناامید کننده است.

دکمه ها دقیقا به روال گوشی‌های قبلی قرار گرفته‌اند. دکمه ی صدا در سمت چپ، زیر حالت سکوت و صدا قرار دارد. گزینه ی فعال سازی نیز در سمت راست است. اگر تلفن همراه‌تان از آیفون 6 به بالاتر است پس با بسیاری از این موارد آشنایی دارید.

دوربین سه تایی که این آیفون ۱۱ پرو دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد و البته بسیاری هم در شبکه‌های اجتماعی از آن انتقاد کردند اما من شخصاً برایم جالب هستند. بدون شک دوربین‌های سه گانه آیفون ۱۱ پرو بسیار جذاب خواهد بود و توجه هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. هر لنز دوربین با یک قاب از جنس استیل ضد زنگ محصور شده و جنس آن کاملاً درجه یک است. گاهی اوقات شبیه به یک اکسسوری مدرن و شیک به نظر می‌رسد و شاید به همین دلیل است که قیمت آن بالا است.

سبز لجنی تیره مطمئنا رنگ مورد علاقه و پرطرفدار این گوشی است اما این مدل به رنگ های طوسی، نقره ای و طلایی نیز عرضه شده است. رنگ طلایی واقعا شیک است خیلی رنگ زننده‌ای نیست و من خودم طرفدار آن هستم.

با داشتن ویژگی ضد غبار و ضد آب بودن IP68، آیفون ۱۱ پرو ‌می‌تواند در عمق چهار متری در آب تا نیم ساعت دوام بیاورد. ویژگی‌ای که تقریباً بسیاری از تلفن های همراه دارند. اما حداقل دیگر لازم نیست نگران افتادن آن در استخر باشید.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

دوربین

با داشتن سه لنز که دوربین عقب را تشکیل می دهد، و با پشتیبانی از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی، تصویربرداری جدید آیفون 11 پرو حتی با توجه به استانداردهای تصویربرداری کوپرتینو بسیار جاه طلب است.

تصویربرداری با یک سنسور سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آغاز می شود که هر کدام دارای انواع لنزهای مختلفی هستند که منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف شما به تصویر می کشند. مانند آیفون XS و آیفون X قبل از آن، دروبین ثانویه تله فوتو وجود دارد که بزرگنمایی نوری 2 برابری را ارائه می دهد، اپل دارای دوربین عریض با روزنه تصویری ƒ/2.0 تا ƒ/2.4 در پرچمداران سال گذشته است تا نور بیشتری را دریافت کند. در همین حال، دوربین فوق عریض جدید، میدان دید 120 درجه ای شبیه به بزرگنمایی 0.5 برابری ارائه می دهد.

اما همه چیز مربوط به سخت افزار نیست. حالت شب جدید اپل سرانجام آخرین دسته آیفون ها را قادر می سازد تا با عملکرد دوربین در شرایط نور کم گوشی های گوگل و هواوی مطابقت داشته باشند.

باتری گوشی iphone 11 pro

از آنجا که این گوشی کوچکتر است، انتظار نمی رود iPhone 11 Pro از آیفون 11 یا آیفون 11 پرو مکس، طول عمر بیشتری داشته باشد، اما با توجه به اندازه آن عملکرد خوبی داشت. در تست باتری تامز گاید که شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت است، باتری آیفون 11 پرو به طور متوسط 10 ساعت و 24 دقیقه دوام آورد.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با 10 ساعت 19 دقیقه تقریباً شبیه به آیفون 11 است، اما دوام باتری گلکسی اس 10 پلاس بسیار طولانی تر و 12 ساعت 35 دقیقه است. جالب اینجاست که گلکسی نوت 10 فقط 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می آورد، در حالی که نوت 10 پلاس به طور میانگین 11 ساعت و 9 دقیقه استفامت دارد. شارژ باتری وان پلاس 7 پرو تنها 9 ساعت و 31 دقیقه استقامت دارد.

خوشحالیم که سرانجام اپل شارژر سریع را با آیفون خود همراه کرده است. آیفون 11 پرو با یک شارژر 18 واتی در جعبه بسته بندی عرضه می شود که تنها در 30 دقیقه شارژ باتری را به 55 درصد می رساند. این بسیار عالی است و از شارژر 25 واتی نوت 10 (47 درصد شارژ باتری در 30 دقیقه) پیشی می گیرد. با این حال، وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 واتی خود در همان بازه زمانی 60 درصد باتری را شارژ می کند.

سخن پایانی

با وجود تمام نکات مثبت و خوشایند یادشده ایفون 11پرو کماکان محصولی گرانقیمت به حساب می اید.

 مزایای گوشی ایفون 11 پرو حتی با توجه به رقبایی که دارد غیر قابل تکذیب میباشد وiPhone 11 pro  آینده درخشانی دارد و این گوشی با توجه به زیبایی و عملکرد و کارایی بسیار بالا و همچنین ماندگاری عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش پیشرفت بزرگی نسبت به ایفون های سال گذشته دارد.

بنابراین اگر شما یکی از طرفداران اپل هستید این گوشی بدلیل کیفیت بینظیرش بهترین پیشنهاد برای انتخاب میتواند باشد. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 242
  • بازدید ماه : 699
  • بازدید سال : 6,302
  • بازدید کلی : 19,702