loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 302 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی‌های تاشو زمانی محبوبیت زیادی داشتند و اکنون نیز با این حس نوستالژی جایگاه ویژه‌ای در قلب علاقه‌مندان به تلفن‌های همراه پیدا کرده‌اند. در حال حاضر نوکیا یک گوشی تاشو  به نام گوشی نوکیا 2720 فلیپ تولید کرده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

معرفی گوشی نوکیا 2720 فلبپ

طراحی و سخت افزار

گوشی 2720 در یک بسته 2 بخشی جمع و جور عرضه می شود، بخش اول برای دیدن دستگاه، برای خریداران شفاف در نظر گرفته شده، در حالی که بخش دوم جعبه ایی است که شارژر، هدفون ها و دفترچه ها را در خود جای داده است.

این دستگاه به زیبایی طراحی شده، ابعادی جمع و جور با گوشه ها و زاویه های نرم دارد، که نگه داشتن آن را در دست آسان می سازد و به راحتی در جیب جا می شود. پهنای دستگاه تنها 54.4mm است و ارتفاع آن در حالت بسته به اندازه 104.8mm است. ارتفاع دستگاه در حالت باز 192.7mm می باشد.

گوشی 2720 به خوبی در دست جا می شود و برای نگه داشتن و استفاده از آن بسیار آسان است. تنها مشکل آرگونومیک دستگاه هنگام برقراری تماس تلفنی ظاهر می شود، چرا که مدت هاست عادت کرده ایم تلفن های فلت را در گوش خود نگه داریم، اما گوشی 2720 یک تلفن فلیپ است که لولا دارد و به زاویه 180 درجه نمی رسد، بنابراین به مدتی زمان نیاز دارید تا به استفاده از یک دستگاه زاویه دار حین تماس تلفنی عادت کنید.

برای یک فیچر فون، کیفیت ساخت این دستگاه خوب است. ساختار دستگاه نیز خوب به نظر می رسد، اما از آنجایی که مواد استفاده شده دو نوع پلاستیک است، هنگام نگه داشتن آن در دست حس پلاستیکی بودن دستگاه را دریافت می کنید. این دستگاه فاقد استحکام برخی فیچر فون هاست حتی به 2720 اورجینال هم نمی رسد.

در قسمت جلوی دستگاه، یک صفحه نمایش 1.3 اینچی وجود دارد که در صورت داشتن نوتیفیکیشن جدید آیکون ساعت و نوتیفیکیشن را نمایش می دهد. در سمت راست دستگاه دکمه کم و زیاد کردن صدا وجود دارد، در حالی که در سمت مخالف دکمه emergency/Google Assistant و جک هدفون 3.5mm وجود دارد. این امکان وجود دارد، زمانی که دستگاه در حالت تاشو قرار دارد صدا را افزایش دهید یا دستگاه را در حالت silent قرار دهید. صفحه نمایش جلو رنگی است، که با توجه به المنت های رابط کاربری کمی سورپرایز کننده است، با این حال نوار صدا سیاه و سفید می باشد.

در رابطه با دکمه emergency/Google Assistant باید گفت، در تنظیمات چگونگی تغییر آن از “Google Assistant” به “Emergency button” نیامده است، اما خوشبختانه در این باره اطلاعاتی در صفحه رسمی نوکیا آمده است که می گوید، “گزینه دکمه در هنگام راه اندازی انتخاب شود. اگر مود Accessibility در طول اولین بوت Nokia 2720 Flip انتخاب شود، سپس دکمه فعال می شود. اگر مود Accessibility انتخاب نشود، پس این دکمه برای مود Accessibility تنظیم می شود”. هنگامی که مود Accessibility در تنظیمات فعال شود، گزینه ایی برای تنظیم دکمه Emergency دریافت می کنید و همان طور که در تبلیغاتی که در زیر آمده مشاهده می کنید کار می کند.

دوربین

دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مثل دیگر فیچرفون ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. برای خرید گوشی از سایت دیجی دو اقدام کنید.

باتری و شارژدهی 

عمر باتری گوشی موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ میتوانید تا چند روز پی در پی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه ای که از بیشتر محصولات هوشمند میگیرید بسیار بهتر است.

نتیجه گیری گوشی نوکیا 2720 فلیپ

در کل، Nokia 2720 Flip دستگاه خوبی است. قیمت آن 90 یورو تعیین شده که ارزان نیست، اما تجربه منحصر به فردی را با آن کسب خواهید کرد. اگر سبک زندگی شما متناسب با یکی از موارد کاربردی است که در بالا ذکر شده و بودجه کافی در اختیار دارید و علاقمند به خرید Flip هستید، آن را توصیه می کنم. این گوشی جایگزینی برای تلفن هوشمند نخواهد بود و در برخی موارد فیچرفون های ارزان تر می توانند جایگزین آن شوند، اما گزینه های طراحی و اتصال که آن را بین یک “تلفن معمولی” و یک “تلفن هوشمند” قرار می دهند آن را به خریدی جذاب تبدیل می کند.

محمد سامان بازدید : 88 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی هوشمند می 9 اولین اسمارتفون در جهان است. که مجهز به چیپست قدرتمند Snapdragon 855 شده است. بخش جلویی و پشتی این گوشی از لایه های شیشه ای ساخته شده و یک قاب فلزی این دو بخش را به یکدیگر متصل کرده است. این محصول از صفحه نمایشی بزرگتر برخوردار بوده و از طرفی از ناچ و لنزهایی با اندازه ی کوچکتر استفاده می کند. اسمارتفون پیشرو در تمامی نسخه ها از سنسور اثر انگشت پنهان در زیر پنل بهره می برد.

شاید بزرگترین نقطه ی قوت گوشی هوشمند Mi 9 استفاده از دوربین اصلی سه گانه باشد. مجموعه ای که با ارائه ی قابلیت های متعدد عملکردی بی نظیر را از خود به جای می گذارد.

فناوری شارژ سریع این اسمارتفون در مقایسه با پرچمدار قبلی عملکردی بهتر دارد. البته گوشی Mi 9 مجهز به فناوری شارژ بی سیم سریع بوده و با انتقال قدرت 20 وات در این زمینه سریعتر از هر گوشی دیگری خواهد بود. به علاوه این دستگاه از سیستم عامل اندروید ورژن 9.0 و رابط کاربری MIUI 10 استفاده می کند.

برند Xiaomi هرگز اسمارتفونی مقاوم در برابر آب را عرضه نکرده و عدم وجود نام گواهینامه ی IP در کنار گوشی Mi 9 نشان دهنده ی ادامه دار بودن این موضوع است. به علاوه این اسمارتفون فاقد پورت جک 3.5 میلیمتری صدا و اسلات کارت حافظه ی جانبی نیز می باشد.

طراحی گوشی شیائومی می 9

همانند اکثر پرچمداران حال حاضر بازار، شیائومی می 9 هم از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده ولی در نسخه اکسپلورر شاهد قاب شیشه ای شفاف در پشت بدنه هستیم که ظاهر مدرنی به دستگاه می دهد. ظاهراً طراحی می 9 اکسپلورر به شخصیت آلیتا و فیلم Alita: Battle Angel هم ارتباط دارد و در برخی بازارها با تم ویژه عرضه می شود در هر صورت همه می دانیم که آنچه زیر این قاب شفاف دیده می شود، قطعات اصلی گوشی نیستند و فقط نقش تزئینی دارند.

پنل پشتی می 9 از جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده و با انحنای نسبتا زیادی از دو طرف به سمت فریم فلزی گوشی پیشروی کرده است، بدین ترتیب می ۹ باریک‌تر از ضخامت واقعی خود به‌نظر می‌رسد. اگرچه به‌لطف چنین ساختاری، پرچم‌دار شیائومی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد، پوشش صیقلی فریم درکنار جنس بدنه، باعث می‌شود تا دستگاه بسیار لغزنده باشد و به‌سادگی از دست سُر بخورد.

این پنل شیشه ای گوشی می 9 شیائومی با لبه های خمیده و فریم آلومینیومی براق (سری 7000) همان ترکیبیست که از یک پرچمدار تمام عیار در سال 2019 انتظار داریم. علاوه بر انحنای زیاد و لغزندگی شیشه پشت بدنه، شیائومی حتی فریم فلزی باریک و براق را هم مقداری قوس بخشیده تا در دست گرفتن گوشی را برای شما سخت تر کند. ظاهراً اینجا هم در نبرد بین زیبایی و کارآیی، اولی پیروز شده است اما با استفاده از قاب محافظ داخل جعبه می توانید مشکلات ارگونومی و کثیف شدن بدنه شیشه ای را به فراموشی بسپارید.

دوربین سه‌گانه‌ی می 9، شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی با ساختاری عمودی و برآمدگی محسوسی در گوشه‌ی سمت چپ محصول به‌چشم می‌خورد. برآمدگی دوربین باعث می‌شود تا حین کار کردن با گوشی روی سطوح تخت، شاهد تکان‌خوردن آن باشیم.

لبه‌ی سمت راست می ۹ کلیدهای کنترل صدا و پاور را در بطن خود دارد و لبه‌ی سمت چپ از کلید فیزیکی فراخوانی دستیار دیجیتال شیائومی یا گوگل اسیستنت (در نسخه‌ی بین‌المللی) میزبانی می‌کند، وجود این کلید باعث می‌شود تا بسیاری از مواقع حین استفاده از ترکیب کلیدها برای اجرای برخی قابلیت‌ها نظیر ثبت اسکرین‌شات، به‌صورت تصادفی، دستیار شیائومی را نیز فرابخوانید.

اگرچه در لبه‌ی پایین می ۹ دو دریچه‌ی اسپیکر وجود دارد،‌ تنها یکی از آن‌ها در پسِ خود اسپیکری دارد و دیگری نقش دریچه‌ی میکروفون را ایفا می‌کند. درکنار اسپیکر تکی می ۹، پورت USB-C به‌چشم می‌خورد. با نگاهی به نسل گذشته‌، مایه‌ی تعجب نیست که می ۹ از وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بی‌بهره باشد. پرچم‌دار نیمه اول 2019 شیائومی قابلیت ارتقاء حافظه را نیز ارائه نمی‌دهد؛ اما از دو سیم‌کارت با قالب نانوسیم پشتیبانی می‌کند.

جالب است بدانید که می 9 جزو معدود پرچمداران امروزی به شمار می آید که به فرستنده IR مجهز شده و این فرستنده به همراه میکروفون حذف نویز در قسمت بالایی قرار داده شده است. بنابراین با استفاده از این فرستنده و اپلیکیشن Mi Remote می توان از گوشی Mi 9 برای کنترل سایر تجهیزات الکترونیکی مانند تلوزیون و … استفاده کرد. داستان لبه پایینی هم کاملا تکراری بوده و در این قسمت شاهد قرار گیری پورت Type-C، اسپیکر تک کاناله و میکروفون هستیم.

قسمت جلوی گوشی اما ظاهر کاملا جدیدی دارد. شیائومی در این گوشی، تجهیزات تشخیص چهره ای که در نسل قبلی دیده بودیم را به طور کامل کنار گذاشته و بریدگی کوچک این نمایشگر، فقط محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. همین موضوع در کنار حاشیه پایینی به مراتب کوچک تر از نسل قبلی، باعث شده است که نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی، حدود 90 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص دهد. بد نیست بدانید که با وجود کاهش حاشیه ها، شیائومی اسپیکر مکالمه را در قسمت بالایی حفظ کرده و چراغ نوتیفیکیشن نیز در سمت راست آن قرار دارد.

گوشی هوشمند Mi 9 دارای ارتفاع 155 میلیمتر ، عرض 75 میلیمتر و ضخامت 7.6 میلیمتر می باشد. ابعادی که با وجود بهره مندی از پنلی بزرگتر تقریبا مشابه با پرچمدار قبلی است. از طرفی این اسمارتفون دارای وزن 173 گرم بوده که حدود 4 گرم کمتر از وزن گوشی Mi 8 می باشد. تمامی این موارد، از گوشی می 9 یک محصول زیبا و باکیفیت ساخته اند، با این وجود طراحی آن همچنان دارای نواقصی است که از میان آن ها می توان به نبود جک 3.5 میلی متری هدفون، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و برآمدگی دوربین اشاره کرد.

نمایشگر

گوشی شیائومی می 9 به نمایشگر بزرگ 6.39 اینچی مجهز شده است که پنل آن، مشابه نسل قبلی از نوع سوپر آمولد ساخت سامسونگ می باشد و در قسمت بالای آن، بریدگی قطره ای شکل به چشم می خورد. شیائومی مطابق انتظار و در راستای کاهش هزینه ها، رزلوشن 1080×2340 را برای این پنل در نظر گرفته است که شاید به خوبی پرچمداران گران قیمت نباشد؛ اما تراکم پیکسلی بسیار خوب 402 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. نسبت تصویر در نظر گرفته شده برای نمایشگر نیز، 19:5:9 می باشد که یکی از کشیده ترین نسبت های تصویر بوده و استفاده از عرض گوشی را آسان تر می کند.

شایدگوشی می 9 از نظر قیمت، فاصله زیادی با پرچمداران روز داشته باشد؛ اما کیفیت نمایشگر آن در سطح عالی قرار می گیرد و اختلاف چندانی با بهترین ها نخواهد داشت. پنل بکار رفته در این گوشی، رنگ ها را به صورت زنده و شادابی به نمایش می گذارد که باعث می شود تماشای هرگونه محتوایی در داخل آن، لذت بخش باشد. علاوه بر این، حداکثر روشنایی این پنل در حالت دستی به حدود 450 نیت و در حالت خودکار به بیش از 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد مشکلی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز و زیر تابش نور آفتاب، وجود نخواهد داشت.

نمایشگر سوپر آمولد می 9 از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است و رنگ مشکی در آن به صورت عمیقی به نمایش گذاشته می شود. همچنین این نمایشگر از HDR10 و فضای رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند و هنگامی که حالت کنتراست آن روی “استاندارد” باشد، رنگ های باز تولید شده در آن، از دقت بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

البته از قسمت تنظیمات می توان کنتراست نمایشگر را روی دو حالت Automatic و increased نیز قرار داد که در حالت اول، رنگ ها بر اساس شرایط محیط تنظیم خواهد شد و در حالت دوم، شادابی رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین از این قسمت می توان دمای رنگ ها را در سه حالت پیش فرض، گرم و سرد قرار داد و ویژگی Ambient Display در واقع همان نمایشگر همیشه روشن می باشد که با توجه به استفاده از پنل اولد، شیائومی برای پرچمدار خود در نظر گرفته و از قابلیت شخصی سازی نیز پشتیبانی می کند.

جالب است بدانید که شیائومی در اقدامی قابل تحسین، از آخرین نسخه شیشه کورنینگ، یعنی گوریلا گلس 6 برای محافظت نمایشگر استفاده کرده است که در حال حاضر به عنوان محکمترین شیشه محافظ بین اسمارتفون ها شناخته می شود و سازگاری بهتری با سنسور های اثر انگشت زیر نمایشگر دارد.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9

شیائومی ادعا می کند که Mi 9 به سریع‌ترین شارژ بی‌سیم دنیا مجهز است که ادعای چندان بی‌اساسی هم نیست. این کمپانی ادعا می‌کند که برای شارژ بی‌سیم باتری ۳۳۰۰ میلی‌ آمپرساعتی mi 9 تنها ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان لازم است. این درحالیست که بررسی‌های انجام‌شده حاکی از این بودند که زمان موردنیاز برای شارژ کامل این گوشی به صورت بی‌سیم حتی از این میزان نیز کمتر بوده و برابر با ۹۰ دقیقه است که رکوردی فوق‌العاده برای شارژرهای بی‌سیم به‌شمار می‌رود.

همچنین شارژ سریع شیائومی می ۹ نیز همچنان پرقدرت بر سر کار خود حاضر است و با استفاده از کابل‌های USB-C قادر است این گوشی را ظرف تنها ۶۵ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کند.

نکته‌ی جالب و قابل توجه دیگر در خصوص می ۹ حسگر اثر انگشت جدید آن است که در زیر صفحه‌نمایش واقع‌شده و در حقیقت یک به‌روزرسانی برای نمونه‌ی استفاده‌شده در Mi 8 Pro به‌شمار می‌رود که ضریب اطمینان بالاتری نسبت به آن داشته و علاوه بر این که میدان عملکردی گسترده‌تری دارد، گوشی را با سرعت بیشتری آنلاک می‌نماید. البته هنوز هم از حیث سرعت نمی‌توان حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را با نمونه‌های قدیمی تر که در قسمت پشتی گوشی‌ها استفاده می‌شدند، مقایسه کرد، اما پیشرفت شیائومی در این امر نشان‌دهنده‌ی این است که تا رسیدن به آن نقطه زمان زیادی باقی نمانده‌است.

کلام آخر

قطعا Mi 9 یکی از خوش قیمت ترین گوشی های بالارده باه حساب می آید. به هر قسمت این گوشی نگاه کنید نقاط قوت قابل رویت هستند. تنها نقطه ضعف این گوشی باتری 3300 میلی­ آمپر ساعتی آن است که آن هم به لطف شارژ سریع قابل چشم پوشی است. اما دلایلی که باعث می­شود تا این گوشی در بالای لیست گوشی­ های پیشنهادی قرار بگیرد ظاهر زیبا با گوریلا گلس 6، نمایشگر SuperAMOLED بسیار با کیفیت و بزرگ، دوربین­ سه گانه با امکانات بالا و پردازنده قدرتمند در حد S10 سامسونگ است. تمام این ویژگی ها در کنار قیمت بسیار مناسب باعث شده تا یکی از پرفروشترین ها باشد. این گوشی با قیمت 449 و 499 یورویی خود یکی از شگفتی ­های بازار موبایل به حساب می­آید. قطعا انتخاب این گوشی یکی از بهترین انتخاب ­ها به شمار می­آید. برای اطلاعات بیشتر و خرید به فروشگاه اینترنتی دیجی دو مراجعه کنید.

محمد سامان بازدید : 139 پنجشنبه 02 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی های تازه ی سری Galaxy A سامسونگ به قدری خوب و قابل اعتماد بوده اند که موجب بوجود آمدن حس بی اعتمادی برای دارندگان سری های گوشی S10 شده است. از کجا به این نتیجه رسیده ایم؟ خب می توان گفت که گوشی A40 نمونه ی ارزان قیمت S10e بوده و گوشی A50 که زمان نسبتا کوتاهیست که در بازار در حال عرضه است، مدل ارزان تر اما مشابه S10 Plus می باشد.

 

اما پیش از اینکه به دفاع از سری پرچمداران سامسونگ بپردازید از شما می خواهیم تا نگاهی به این اعداد بیندازید. گوشی Galaxy A50 دارای نمایشگر مشابه 6.4 اینچی sAMOLED با وضوح تصویر 1080p ، حسگر اثر انگشت اپتیکال درون زیر صفحه و سیستم سه دوربینه ی مجهز به لنز دید و فوق وسیع یا Ultra-Wide ، حافظه ی داخلی 64 و 128 گیگابایت و پردازنده ی هشت هسته ی Exynos 9610 و باتری 4.000 میلی آمپری بوده که این باتری تنها 100 میلی آمپر کمتر از S10 Plus می باشد. اما نکته ی جالب اینجاست که قیمت A50 با این مشخصات فنی تقریبا مشابه 300 یورو و گوشی S10 Plus با قیمت 999 یورو در بازار به فروش میرسند.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a50

سامسونگ برای ساخت بدنه محصولات سری گلکسی A خود از ترکیب شیشه و پلاستیک استفاده کرده بنابراین گوشی مورد بحث ما نیز در پوشش خود هم شیشه دارد و هم پلاستیک هرچند پس از خرید گلکسی A50 جنس پلاستیکی آن بیشتر احساس می‌شود.

اما فارغ از مواد سازنده، نکته‌ای که این گوشی میان‌رده را جذاب کرده، شیوه رنگ‌بندی گرادیان آن است. در واقع، قاب پشتی بسیار درخشان می‌باشد که باعث انعکاس نور می‌گردد و هر بار که به آن نگاه می‌کنید، رنگش عوض می‌شود بر این اساس، نمی‌توانیم بگوییم که گلکسی A50 دقیقاً چه رنگی است هرچند خودِ سامسونگ آن را تا کنون به رنگ مشکی، سفید، آبی و نارنجی مسی تولید کرده است.

حالا اگرچه نمی‌توانیم در این گوشی شاهد پوشش گوریلا گلس باشیم ولی مطمئناً سامسونگ توانسته با این شیوه طراحی استحکام محصولات میان‌رده‌اش را تا حد زیادی بالا ببرد و از این حیث موفقیت کسب کند.

بد نیست به قاب پشتی گلکسی A50 هم سری بزنیم تا متوجه شوید این دستگاه سه لنز دارد که البته در مقایسه با ماژول سه‌گانه موجود در تولیدات هوآوی به هیچ وجه قابل‌مقایسه نیست. سنسور اصلی این گوشی 25 مگاپیکسلی است که دو سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید با فوکوس ثابت و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق آن را همراهی می‌کنند. ضمن اینکه یک فلاش LED هم زیر این سه حسگر جای‌گیری کرده است. این را هم اضافه کنیم که دوربین کمی برآمدگی دارد ولی چنان‌چه گوشی را روی سطح صافی گذاشتید زیاد تکان نخواهد خورد.

ظاهر جلویی این گوشی به کلی با نمایشگر 6.4 اینچی Infinity-U از نوع Super AMOLED پوشیده شده است. ناچ در این دستگاه شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد و در آن دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. همچنین بریدگی اسپیکر بالایی هم بسیار کوچک است که به سختی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

این صفحه نمایش در بالا و کناره‌های خود حاشیه‌های مشکی رنگ باریکی دارد ولی در پایین آن این نوار تیره کمی ضخیم‌تر است. به این نکته اشاره کنیم که تنها گوشی‌های پرچمدار هستند که در قسمت پایینی نمایشگر خود حاشیه مشکی رنگ ندارند بنابراین وجود چنین چیزی در دستگاه‌های میان‌رده نمی‌تواند موضوع بسیار جدی باشد.

حسگر بیومتریک گلکسی A50 از نوع سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است که عملکرد آن شبیه نمونه موجود در خانواده گلکسی اس 10 می‌باشد. این سنسور در پایین نمایشگر قرار داشته و به راحتی امکان شناساندن اثر انگشت به آن وجود دارد اما نمی‌تواند چندان قابل‌اعتماد باشد چرا که یک بار درست کار می‌کند و بار دیگر نمی‌تواند صاحب دستگاه را بشناسد ولی شرکت سازنده برای آن بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرده که باعث بهبود عملکرد آن شده است.

مطمئناً با نمایشگر 6.4 اینچی که در این محصول سامسونگ مشاهده می‌شود، می‌توانیم آن را از نظر اندازه مشابه گوشی‌های سری گلکسی اس 10 بدانیم. در این پنل همچنین، گزینه‌های HDR10+ و لبه‌های برآمده وجود دارند و رزولوشن و نسبت بدنه به تصویر آن نیز به ترتیب 1080p و 19.5:9 می‌باشد.

گلکسی A50 دارای 7.7 میلی‌متر ضخامت، 74.7 میلی‌متر عرض و 158.5 میلی‌متر طول است و وزنش هم به 166 گرم می‌رسد تا از گلکسی اس 10 پلاس تنها 9 گرم سبکتر باشد.

فریم این دستگاه از پلاستیک تولید شده و بسیار درخشان و براق است. در قسمت‌هایی که طول بیشتری دارد، ضخامت گوشی کمتر می‌شوند. در سمت چپ، محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت به چشم می‌خورند و در سمت راست هم دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا حضور یافته‌اند. سایر ملزومات نظیر پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اسپیکر نیز در پایین جای دارند.

به طور کلی مطمئناً در زمینه شیوه طراحی، از خرید سامسونگ گلکسی A50 رضایت خواهید داشت چرا که با آن به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد و به راحتی می‌توانید این دستگاه را آلترناتیو مناسبی برای گوشی‌های شیشه‌ای در نظر بگیرید.

خوش‌دستی این گوشی هم مانند سایر محصولات سامسونگ است زیرا کناره‌های آن کمی باریک بوده ولی با این حال، اصلاً لغزنده نیست. هرچند باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اثر انگشت و آلودگی‌ها خیلی راحت روی قاب گلکسی A50 باقی می‌مانند.

نمایشگر

گوشی گلکسی A50 سامسونگ به یک نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی که از کیفیت بالای فول اچ دی بر خوردار می باشد مجهز شده است.

رزولیشن 2340 در 1080 برای گوشی میان رده سامسونگ به نظر کافی می رسد، تصاویر در گوشی ای 50 سامسونگ در هر اینچ 403 پیکسل را برای شما به نمایش می گذارد.

در بحث زاویه دید در گوشی گلکسی ای 50 نمره قابل  قبولی را کسب کرده است و بازتاب نور بر روی نمایشگر این گوشی میان رده در حدی نیست که بتواند دید کاربر را در هنگام استفاده از گوشی سخت کند.

توجه داشته باشید که اگر زمان زیادی را در زیر آفتاب سپری میکنید تنظیمات نور گوشی خود را بر روی حالت روشنایی خودکار قرار دهید تا جزئیات برای شما خوانا تر شود.

سامسونگ برای آن که در گوشی a50 از چراغ نوتیفیکیشن استفاده نکرده از ویژگی Always on Display برای اطلاع از اعلانات استفاده کرده است که بسیار کاربردی و جذاب می باشد.

دوربین

با بررسی پشت گوشی Galaxy a50 سه لنز قرار دارند که برای دوربین اصلی کار می‌کنند. یکی از این لنزها سنسور ۲۵ مگاپیکسلی دارد که لنز اصلی است. لنز دوم، با سنسور ۸ مگاپیکسلی و نقطه فوکوس ثابت، به عنوان لنز زاویه دید فوق عریض شناخته می‌شود که تا ۱۲۰ درجه را پوشش می‌دهد و در نهایت لنز سوم، که سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد، برای تشخیص عمق به کار می‌رود. رابط کاربری دوربین همان چیزی است که در تمام گوشی‌های سامسونگ و حتی پرچم‌دارانش می‌بینیم.

دوربین سلفی در این گوشی سنسور ۲۵ مگاپیکسلی دارد که لنزی با زاویه دید زیاد است و از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. از نظر کیفیت هم، دوربین این گوشی جزو میان رده‌های خوب بازار به حساب می‌آید. در نور کافی عکس‌های گرفته شده با دوربین رنگ‌ها را بسیار خوب ثبت می‌کنند و جزئیات در آن‌ها زیاد است. در بخش دوربین سلفی عملکرد گوشی بسیار خوب است و جزئیات عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی Galaxy A50 بسیار زیاد هستند و رنگ‌ها هم خیلی خوب ثبت می‌شود. در واقع دوربین سلفی گلکسی ای ۵۰ یکی از بهترین دوربین‌های سلفی در رده میانی بازار به حساب می‌آید که نسبت به قیمت خرید معقولانه ای برای یک گوشی به حساب می آید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

در آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی A50 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب گلکسی ای 50 بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت خوبی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه به نظر می‌رسد. خوشبختانه در بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری گلکسی A50 به خوبی می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در حالت عادی با یک بار شارژ باتری این گوشی تقریبا می‌توانید 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از آن استفاده کنید. اگر اهل گیم و انجام بازی های اندرویدی باشید، طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی افزایش می‌یابد اما به طور میانگین قدرت شارژدهی باتری Galaxy A50 حدود 1.5 روز است.

خوشبختانه گلکسی A50 سامسونگ از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند اما به دلیل بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی قابلیت پشتیبانی از شارژ بیسیم را ندارد. شارژر فابریک گوشی مذکور قدرت 15 واتی دارد و با استفاده از آن تقریبا می‌توانید ظرف 95 دقیقه باتری خالی شده دستگاه را فول شارژ کنید. بنابراین با حمل شارژر این گوشی و اتصال دستگاه به شارژر در هر فرصت می‌توانید خیلی زود بخش قابل توجهی از باتری آن را شارژ نمایید. استفاده از پاوربانک هم برای شارژ مجدد باتری گوشی در شرایط خاص می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) پرداختیم. این گوشی اگرچه عضوی از گوشی های میان رده سامسونگ است اما واقعا کیفیت ساخت خوب، ظاهر مناسب و سخت افزاری قدرتمند دارد. از آنجایی که قیمت سامسونگ گلکسی A50 هم نسبت به قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده، به عقیده ما این اسمارتفون می‌تواند یکی از بهترین گوشی های میان رده فعلی بازار باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Galaxy A50 سامسونگ به شرحی هستند که در بخش زیر مشخص کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر به فروشگاه دیجی دو مراجعه کنید.

 

 

نقاط قوت:

 

  • طراحی و ظاهر زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قابلیت اسکن انگشت از طریق صفحه نمایش
  • بستر نرم افزاری روان و سیستم عامل به روز
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی و حساس به خراشیدگی
محمد سامان بازدید : 51 پنجشنبه 02 بهمن 1399 نظرات (0)

 

 

 

گلکسی اس ۹ را باید نسخه کوچک‌تر خانواده گلکسی اس ۹ بدانیم که در برخی بخش‌ها مانند دوربین از برادر خودش یعنی اس ۹ پلاس ضعیف‌تر است اظهارات را هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد تنها در قالب کشتی شاهد حضور یک لنز دوربین برای گوشی سامسونگ اس 9 هستیم.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

نمایشگر

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.8 اینچی تراکمی عالی خواهد بود. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Always On Display همواره محتوای خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند.

همانطور که در بخش قبل گفتیم، صفحه نمایش گلکسی اس 9 بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این مسئله سبب شده که ظاهری بسیار شیک، مدرن و متفاوت برای دستگاه به ارمغان آورده شود. ضمناً سامسونگ روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. البته با این حال توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ را با گلس محافظ LCD بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه است؟

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش گوشی تقریباً اوج کیفیت یک نمایشگر در گوشی‌های موبایل را به تصویر می‌کشد. محتوایی که توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و همچنین کنتراست عالی نمایشگر گوشی هم با یک نگاه ساده به محتوای آن قابل درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو باشید، صفحه نمایش 5.8 اینچی و بسیار با کیفیت Galaxy S9 به خوبی این نیازتان را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از یک پنل سوپر آمولد تشکیل شده، قدرت تولید روشنایی آن عالی است.

به جرئت می‌گوییم که شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش گلکسی اس 9 ارائه می‌شود در کمتر گوشی اندرویدی قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله سبب گشته تا در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید بدون مشکل از گوشی استفاده به عمل آورید و محتوای نمایشگر آن را ببینید. برای اینکه بکارگیری گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون دردسر انجام گیرد کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 60 یا 70 درصد تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را شامل می‌شود و تقریبا هیچ نقطه ضعفی در طراحی آن وجود ندارد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی دارد، شادابی و شارپنس عالی را ارائه می‌کند و روشنایی آن کم‌نظیر است.

دوربین

دوربینی که برای گلکسی اس ناین استفاده شده تک لنزی است لنزی که در قاب پشتی قرار دارد سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به OIS و پیکسل های دوتایی برای فو سریع تر مجهز شده یکی از ویژگی های جذاب و جدید این لنز اندازه دهانه دیافراگم متغیر آن است که از f/1.5 تا f/2.4 قابلیت تغییر پذیری دارد.

این تغییر پذیری به صورت کاملا فیزیکی است و همین سبب می شود در نور کم دهانه دیافراگم باز شده و نور بیشتری وارد سنسور شود. دوربین سلفی که در قاب جلوی گوشی قرار گرفته سنسور ۸ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.7 دارد؛ این دوربین به HDR خودکار مجهز است و در نور کم عکس های روشن تر با جزئیات بیشتر تهیه شود.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 

در آخرین مرحله بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. سامسونگ ظرفیت باتری پرچمدارش را نسبت به سال گذشته افزایش نداده و یک باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر ساعتی را در Galaxy S9 نصب کرده است که قابل جداسازی نیست. توان شارژدهی باتری این گوشی معمولی است و اگر شما کمی بیشتر از حد نرمال از گوشی استفاده کنید با مشکل کمبود شارژ مواجه خواهید شد. در بررسی گلکسی اس 9 مشخص شد که باتری این گوشی می‌تواند در حالت عادی تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. اگر کمی بیشتر از گوشی استفاده کنید، مطمئناً به شارژر یا پاوربانک نیاز پیدا خواهید کرد.

 

گلکسی S9 سامسونگ از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند. شارژ بیسیم این گوشی در شرایطی که به پد شارژر مناسب دسترسی داشته باشید می‌تواند ویژگی کاربردی باشد، اما سرعت عملکرد آن چنگی به دل نمی‌زند. برای اینکه در این حالت به صورت بیسیم باتری گوشی شما شارژ شود می‌بایست زمان طولانی منتظر باشید. اما شارژ پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع سبب شده که باتری گلکسی S9 با اتصال به شارژر مناسب ظرف مدت زمانی در حدود 115 دقیقه فول شارژ شود. که مدت زمان خوبی برای شارژ باتری گوشی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) پرداختیم. این گوشی به عنوان پرچمدار شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که کیفیت ساخت بالا، ظاهر زیبا و قدرت عملکرد عالی دارد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف Galaxy S9 را مشخص کرده‌ایم. برای اطلاع اط قیمت ها و خرید گوشی به فروشگاه دیجی دو مراجعه کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر بسیار زیبا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند و رم 4 گیگابایتی
  • قابلیت‌های نرم افزاری خوب و متعدد
  • دوربین فوق‌العاده

 

 

نقاط ضعف:

 

  • شارژدهی نسبتاً ضعیف باتری
  • قیمت گران
محمد سامان بازدید : 38 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

شیائومی در تاریخ 30 می 2020 سه محصول جدید گوشی‌های هوشمند خود را به طرفداران این برند چینی معرفی کرد. هر سه مدل گوشی ردمی نوت ۹ گلوبال، ردمی نوت ۹ پرو و می نوت 10 لایت (Mi note 10 lite) از نظر قیمت، امکانات و مشخصات فنی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

این گوشی را میتوان نسخه ارزان قیمتی از شیائومی می نوت 10 به حساب آورد. می 10 لایت با دوربینی 108 مگاپیکسلی، عملکرد بسیار خوبی از نظر کیفیت دوربین و عملکرد سخت‌افزاری سیستم دارد. قیمت گوشی‌های شیائومی می نوت 10 پرو و می نوت 10 به نسبت گوشی شیائومی می نوت 10 لایت گران‌تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نقاط ضعف و قوت این گوشی میان‌رده شیائومی بپردازیم.

نمایشگر گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یکی از مزیت‌های بزرگ شیائومی می نوت ۱۰ لایت همین نمایشگر اولد ۶.۴۸ اینچی با قدرت روشنایی ۴۳۰ نیت است.

یک صفحه‌نمایش با دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 برای افرادی که طالب بازی، ویدیو و تصویر هستند. کیفیت و عمق رنگ‌ها عالی است و شما را به سوی خود جلب می‌کند.

تراکم پیکسلی این نمایشگر هم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ است تا کیفیت صفحه‌نمایش فقط ظاهری نباشد و بتواند در تست‌ها امتیازهای بالایی کسب کند.

نسبت پنل نمایشگر به بدنه در این گوشی نسبتا بالا و ۸۷.۸ درصد است. به همین دلیل، می‌توان گفت کاملا یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ در دست گرفتید.

دوربین

در مقایسه با دوربین می نوت 10، چیزی که در می نوت 10 لایت می‌بینیم به کلی ضعیف‌تر است. حالا خبری از لنز 108 مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو نیست و لنز اولترا واید هم از نظر رزولوشن با افت روبه‌رو بوده و دیگر فوکوس خودکار ندارد. با این وجود، این دستگاه همچنان یکی از توانمندترین دوربین‌های بازار را دارد تا با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در اختیار مشتریان قرار دهد.

لنز اصلی این موبایل 64 مگاپیکسلی کواد بایر می‌باشد که به صورت پیش‌فرض تصاویر 16 مگاپیکسلی می‌گیرد. این سنسور توانایی پوشش فاصله 26 میلی‌متری را داشته و دریچه دیافراگم آن هم f/1.9 است. بر خلاف می نوت 10، این موبایل تکنولوژی ثابت‌سازی ندارد.

لنز اولترا واید هم حالا 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌باشد و فاصله کانونی که می‌تواند پوشش دهد نیز مشخص نشده اما در حقیقت عرض آن زیاد است.

با توجه به اینکه هیچ لنز تله فوتویی به کار گرفته نشده تا در تشخیص عمق به دوربین کمک کند، یک سنسور 5 مگاپیکسلی حضور یافته تا جبران مافات کند. به علاوه، یک لنز 2 مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده تا برای گرفتن تصاویر کلوزآپ به کار آید بنابراین دوربین عقب این موبایل چهارگانه است.

برای عکسبرداری سلفی هم یک لنز 16 مگاپیکسلی در ناچ U شکل حاضر شده که تکنولوژی فوکوس خودکار ندارد ولی دریچه دیافراگم آن f/2.5 است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

ظرفیت 5260 میلی‌آمپر ساعت باتری این گوشی در حد برادر بهترش و از تعداد زیادی از گوشی‌های دیگر بیشتر است. به عنوان مثال، گوشی گلکسی A71 سامسونگ یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت و گوشی Realme 6 Pro یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعت دارند.

باتری گوشی میان رده شیائومی در تست بازپخش ویدئو ما امتیاز عالی به دست آورد و توانست ویدئوهای روی حافظه گوشی را بیشتر از 21 ساعت به صورت متوالی نشان دهد. این آمار یک ساعت کمتر از نتیجه تست باتری Mi Note 10 است، ولی همچنان جای تحسین دارد.

نتیجه تست گردش در وب با وای‌فای بین دو گوشی Mi Note تقریبا یکسان بود، مدل لایت توانست با نتیجه 12:45 ساعت خود کمی بهتر عمل کند. گوشی جدید در تست تماس‌های صوتی عملکرد بهتری داشت و یک پیشرفت عالی را دیدیم.

نتیجه تست باتری این گوشی در تصویر زیر مشخص است. بخواهیم مقایسه کنیم امتیاز گوشی گلکسی A71 سامسونگ 102 و ریلمی 6 پرو 107 ساعت بوده است.

شارژ کامل گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی به کمک شارژر 30 وات داخل جعبه 1 ساعت و 14 دقیقه طول کشید که با توجه به ظرفیت زیاد باتری قابل توجه است. مقدار شارژ پس از 30 دقیقه 53 درصد است.

این ارقام عملا شبیه به سرعت شارژ باتری 4780 میلی‌آمپر ساعت گوشی Mi 10 است، بنابراین همه چیز به مدیریت شارژ بر می‌گردد. این گوشی مانند مدل دیگر از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند تا این ویژگی ممتاز منحصر به سری غیر نوت Mi 10 باشد.ژ

نتیجه گیری

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR

 

 

نقاط ضعف

 

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
محمد سامان بازدید : 32 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

شرکت شیائومی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند بوده که هر سال نسل جدید اسمارتفون های خود را معرفی می کند. این اسمارتفون یک میان رده بوده و از مشخصات ایده آلی برخوردار است که نباید آن را مدل معمولی دانست. بنابراین اگر می خواهید در میان گزینه های میان رده مدلی را برای خرید گوشی شیائومی انتخاب کنید، گوشی شیائومی ردمی نوت 7 می تواند گزینه برجسته ای باشد که در این مطلب بیشتر با آن آشنا می شویم.

ویژگی های گوشی شیائومی ردمی نوت 7 

صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. یکی از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ می‌شود. صفحه نمایش Redmi Note 7 شیائومی ۶٫۳ اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۹ توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم کاملا قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر ۶٫۳ اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش ردمی نوت ۷ باریک هستند اما نمایشگر گوشی کاملا بدون حاشیه نیست! صفحه نمایش آن طبق آمار چیزی در حدود ۸۱٫۴ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا شرکت شیائومی روی صفحه نمایش این اسمارتفون را با یک لایه شیشه گوریلاگلس ۵ پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیده شدن محافظت می‌کند. البته توصیه ما این است که با وجود شیشه گوریلاگلس ۵ حتما یک گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر دستگاه نصب کنید.

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Redmi Note 7 چطور است؟ برخلاف خیلی از گوشی های هم قیمت ردی نوت ۷، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. تراکم پیکسلی خوب نمایشگر دستگاه سبب شده که محتوای آن جزئیات مطلوبی داشته باشند و نویزهای تصویر به حداقل مقدار ممکن برسند. شادابی و شارپنس نمایشگر گوشی وضعیت بسیار خوبی دارد و این امر سبب می‌شود محتوا با کیفیت و طراوت مناسبی روی آن نمایش داده شوند. تفکیک‌پذیری رنگ ها و کنتراست مطلوبی هم از سوی نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. بنابراین وقتی محتوای روی صفحه نمایش ردمی نوت ۷ شیائومی را مشاهده می‌کنید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. صفحه نمایش این گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم وضعیت مطلوبی دارد و بدین سبب می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و محتوای روی نمایشگر را دید. در بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی ۹۰ درصد می‌توان تقریبا در هر محیط باز و روشنی بدون مشکل از آن استفاده کرد. پس به طور کلی باید گفت که شیائومی Redmi Note 7 از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه مطلوبی را برای علاقمندان به تماشای فیلم وبگردی به همراه داشته باشد.

دوربین

جدای از رابط کاربری آزاردهنده و بعضاً دردسرساز، دیگر مشخصات فنی گوشی مورد بحث ما از جمله دوربین فوق‌العاده‌اند. یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد که در روز و شب عملکرد قابل‌قبول و شاید فوق‌العاده‌ای از خود بر جای می‌گذارد. اساساً مشکلی با کیفیت عکس‌های گرفته شده با این موبایل وجود نخواهد داشت. اگر این تصاویر را با خروجی گوشی‌های گران‌تر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ‌ها کمی بی‌حس‌تر شده‌اند و جزئیات نیز به خوبی مشاهده نمی‌شوند ولی اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این تفاوت‌ها زیاد مهم نیستند چرا که ممکن است هر کسی متوجه آنها نشود.

 

در زمینه عکاسی در شب نیز ما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه مورد بحث را امتحان کنید و از گزینه حالت شب (Night mode) آن بهره‌مند شوید و اگرچه در این شرایط باید گوشی را کمی بیشتر نگه دارید ولی همین یک ثانیه چنان جزئیاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید دیگر رقبا نتوانند چنین لحظاتی را ثبت کنند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

بررسی ردمی نوت ۷ را با نقد باتری آن پی می‌گیریم. خوشبختانه این گوشی به یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که با تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۴ شارژ می‌شود. طبق گفته‌ی شیائومی، شارژ صفر تا ۱۰۰ این دستگاه فقط ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه به طول خواهد انجامید. شارژ این گوشی با یک شارژر سریع، آپشن شارژ ۹V/2A را فعال خواهد کرد. البته در جعبه‌ی ردمی نوت ۷ فقط یک شارژ معمولی ۵V/2A وجود دارد و شما باید شارژر سریع QC 4.0 آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. این شارژر، گزینه‌ی شارژ ۹V/2A را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

ردمی نوت 7 دستگاهی می باشد که تعریفی جدیدی برای یک گوشی مقرون به صرفه داشته است. این محصول با وجود داشتن قیمت مناسب، از گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلو استفاده می کند که استحکام خوبی به آن بخشیده و دوربین آن قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می باشد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 یکی دیگر از نقات مثبت آن تلقی می شود. اما رابط کاربری شیائومی با وجود داشتن امکانات فراوان، فاصله زیادی با اندروید خام دارد و استفاده از فریم فلزی برای این گوشی، در مجموع می توانست حس و حال بهتری را منتقل کند. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید گوشی همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 42 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) را برای آن دسته از کاربران آماده کرده‌ایم که به دنبال خرید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی بازار هستند. با بررسی کامل مشخصات، عملکرد فنی، دوربین، نمایشگر، طراحی، گالری تصاویر و نقاط قوت و ضعف گلکسی S9+ در ادامه با ما همراه باشید تا ارزش خرید پرچمدار جدید سامسونگ برایتان مشخص شود. برای خرید گوشی اس 9 پلاس کلیک کنید.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

طراحی گوشی به‌خصوص در نگاه از روبه‌رو کاملا شبیه به نسل قبلی یعنی گلکسی S8 پلاس است. در حدی که اگر دقت لازم را نداشته باشید، شاید نتوانید این دو را از هم تشخیص دهید. در واقع S9 پلاس سامسونگ کمی کوتاه‌تر، پهن‌تر و البته ضخیم‌تر از نسل گذشته است؛ به این‌ها افزایش 16 گرمی وزن را هم اضافه کنید تا دریابید که با محصولی تُپل‌تر طرف هستیم!

نمایشگر Infinity Display در حدود 85 درصد از نمای جلویی دستگاه را پوشش داده و به‌واسطه خمیدگی‌های دو طرفش، تا فریم دستگاه پیش‌رَوی داشته که علاوه بر کارایی،‌ موجب زیبایی گوشی هم شده است؛ این یعنی عملا در دو سمت نمایشگر شاهد هیچ حاشیه‌ای نیستیم. بالا و پایین نمایشگر نیز کمترین میزان حاشیه را به خود اختصاص داده و در کل سامسونگ استفاده بهینه‌ای از فضا برده است.

طبق رسم چندساله این کمپانی، پرچم‌داران جدید نیز از ترکیب فلز و آلومینیوم ساخته شده‌اند به‌گونه‌ای که بدنه دستگاه شیشه‌ای بوده و فریم آن از آلومینیومی هم‌رنگ با بدنه بهره‌مند است. برروی بخش‌های شیشه‌ای سوگولی سامسونگ، گوریلاگلس 5 کشیده شده تا بتواند مقاومت خوبی در برابر خط و خش از خودش نشان داده و تا حدی هم تاب و توان مقابله با ضربات را داشته باشد. به دلیل ارگونومی عالی و استفاده از گوشه‌های گرد، می‌توان گفت که S9 پلاس خوش‌دست‌تر از نسل قبلی است اما به‌واسطه جنس بدنه، علاقه بسیار زیادی به جذب اثر انگشت دارد؛ گرچه می‌توانید با مات کردن بدنه، این مشکل را هم رفع کنید.

در بخش پشتی شاهد دوربین دوگانه‌ با چینش عمودی هستیم که برای نخستین بار راهی به سری S یافته است. سنسور اثر انگشت جنجالی سامسونگ که در S8 با حذف دکمه هوم به بخش پشتی و کنار دوربین‌ها منتقل شده بود، حالا در زیر دوربین آرمیده تا دسترسی به آن آسان‌تر از قبل باشد. کل مجموعه دوربین و سنسور اثر انگشت توسط یک فریم از بدنه اصلی جدا شده و در حد یک میلی‌متر بیرون‌زدگی دارد که قابل چشم‌پوشی است. با این حال سنسور سنجش ضربان قلب و فلاش LED در سمت راست و زیر بدنه به‌کار گرفته‌ شده‌اند. کمی پایین‌تر از این‌ها و درست در مرکز با لوگوی سامسونگ مواجه می‌شویم که برخلاف اکثر کمپانی‌های سازنده، چندان به چشم نمی‌آید و خیلی خشک و بی‌روح است!

در سمت راست بدنه اصلی کلید پاور قرار گرفته که دسترسی به آن راحت بوده و میزان بیرون زدگی‌اش نیز کافی به‌نظر می‌رسد. این یعنی کلیدهای یکپارچه صدا و دکمه اختصاصی بیکسبی در سمت مقابل دیده می‌شوند. کلیدی که هنوز هم جواب قانع‌کننده‌‌ای برای حضور آن داده نشده است. البته سامسونگ خودش هم می‌دانسته که ممکن است این کلید مشکل‌ساز باشد (خصوصا زمانی‌که می‌خواهید گوشی را از روی میز بلند کنید) چراکه در بخش تنظیمات گزینه‌ای برای غیرفعال کردن آن در نظر گرفته که در نوع خود جالب است! با توجه به سایز گوشی دسترسی به کلیدهای یکپارچه صدا با یک دست تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد و بهتر است زمانی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، از دو دست خود کمک بگیرید.

در بخش زیرین پورت USB Type-C، اسپیکر دستگاه و جک استاندارد صدا را شاهد هستیم تا بخش فوقانی تنها میزبان درگاه سیم‌کارت‌ و کارت حافظه باشد. خطوط آنتن نیز به‌صورت قرینه همه این ورودی و خروجی‌ها را در دو سمت احاطه کرده‌اند؛ البته رنگشان به‌گونه‌ای است که در نگاه نخست شاید پیدای‌شان نکنید. بد نیست به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه سامسونگ همچون سایر کمپانی‌های بازار به صورت ظالمانه به جان جک 3.5 میلی‌متری بخت برگشته نیفتاده و همچنان می‌توانید خیلی راحت و بدون دردسر یک هدفون ساده را به گوشی‌تان بزنید و موزیک گوش کنید!

S9 پلاس گوشی خوش دستی است اما کمی بیش از اندازه بلند است و به بخش‌های بالایی نمایشگر همچون منوی نوتیفیکیشن تقریبا دسترسی ندارید! با توجه به شیشه‌ای بودن قاب پشتی، احتمال لیز خوردن گوشی از دست بسیار زیاد است و می‌بایست همیشه مراقب این ماهی کهکشانی باشید که از دست‌تان سُر نخورد. با همه این‌ها نمی‌توان از زیبایی بی حد و وصف این مدل سخنی به میان نیاورد. البته در میان پرچمداران قبلی و حال حاضر سامسونگ، به‌شخصه طراحی گلکسی نوت 8 را بیشتر دوست داشتم.

این کمپانی کره‌ای سال گذشته تعریف جدیدی از طراحی را مطرح کرد و امسال با رفع نواقصش آن را به بلوغ رساند؛ کاری که هر کمپانی عاقلی انجامش می‌دهد نه مثل برخی که چند سال است چیپست را عوض می‌کنند و همان گوشی پارسال را به بازار می‌فرستند و نه همچون برخی دیگر که منتظرند تا کمپانی‌های بازار کاری کنند و این‌ها تقلید!

البته شاید شباهت بسیار زیاد سری S9 به S8 را بسیاری از کاربران نپسندند و حداقل دارندگان سری هشتم، دلیل قانع کننده‌ای برای آپدیت گوشی خودشان نداشته باشند که تا حد زیادی منطقی است.

نمایشگر

گلکسی اس ۹ پلاس از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. پنل این نمایشگر مشابه با هشتمین کهکشانی سامسونگ از نوع سوپر امولد با تراکم ۵۲۹ پیکسل در هر اینچ است که باید گفت هنوز هم یکی از بهترین نمایشگرهای استفاده شده در پرچمداران تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود. با توجه به روشنایی و دقت رنگ بالای پنل‌های سوپر امولد،‌ استفاده از این گوشی حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز منحصر به فرد است و به راحتی می‌توانید از کهکشانی جدید سامسونگ در شرایط نوری متفاوت استفاده کنید. هرچند شاهد استفاده از پنل مشابهی با گلکسی اس ۸ پلاس در این پرچمدار هستیم، اما سامسونگ نیز با ارائه تنظیماتی کاربردی، به کاربران اجازه داده است تا با توجه به علاقه‌شان نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر دهند. تنظیمات Screen Mode در چهار حالت پیش‌فرض اجازه می‌دهد تا با توجه به سلیقه خود رنگ‌ها را تنظیم کنید. این چهار حالت به ترتیب Adaptive display؛ برای پوشش گسترده انواع طیف‌های رنگ، AMOLED Cinema؛ ویژه تماشای محتوای HDR و تماشای ویدیو، AMOLED photo؛ ارائه بهترین رنگ برای نمایش دقیق‌تر تصاویر و Basic: برای نمایش طبیعی رنگ‌ها، نام‌گذاری شده‌اند، امکان نمایش اشباع شده یا طبیعی رنگ‌ها را با توجه به انتخاب کاربر می‌دهند. 

نمایشگر پرچمدار سامسونگ از HDR10 پشتیبانی می‌کند که باتوجه به وجود پیش‌نیاز‌های سخت‌افزاری مورد نیاز در این گوشی، باعث نمایش دقیق‌تر رنگ‌ها می‌شود. در پایان باید گفت سامسونگ باری دیگر توانسته نمایشگری بی‌نقض را در پرچمدارش استفاده کند؛ روشنایی و گستره‌ی بالای نمایش طیف رنگ‌ها در شرایط نوری متفاوت، نیازهای کاربر را به خوبی برآورده می‌کند.

دوربین

حالا نوبت به بخشی از بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) می‌رسد که این گوشی در آن، ادعای بهترین بودن در جهان دارد. بعد از نوت هشت، حالا سامسونگ دوربین دوگانه را به پرچمداران سری اس خود نیز اضافه کرده است و اس ۹ پلاس از دوربینی دوگانه متشکل از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که اولی دارای ابعاد ۱/۲.۵۵ اینچ و یک لنز نسبتا عریض ۲۶ میلی‌متری با پشتیبانی از فناوری فوکوس خودکار dual pixel مبتنی بر تشخیص فاز صحنه است. این لنز یک قابلیت بسیار مهم دارد و آن هم لقب اولین لنز در دنیای دوربین های موبایل است که می‌تواند به شکل سخت افزاری، میزان گشودگی دیافراگم را تغییر دهید. در واقع این دیافراگم است که تعیین می‌کند چه مقدار نور و با چه زاویه‌ای از لنز رد شود و به سنسور برسد و حالا دوربین اصلی گلکسی اس ۹ پلاس، اولین در نوع خود است که می‌تواند بین اف استاپ ۱.۵ و ۲.۴ به شکل سخت افزاری تغییر حالت دهد.

دومین سنسور نیز رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارد و از سایز ۱/۳.۴ اینچ دوگانه، دو قابلیت بسیار مهم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اولی، امکان زوم تا دو مرحله بدون هیچگونه افت کیفیت است. در واقع در این حالت، دو تصویر با فاصله‌ی کانونی متفاوتی از سوژه ثبت می‌شوند و با ترکیب آنها، امکان بزرگنمایی دو برابری بدون افت کیفیت امکان‌پذیر می‌شود.

قابلیت بعدی، حالت Live Focus است که پیش‌تر آن را در نوت هشت نیز دیده بودیم. در این حالت سوژه (جسم یا چهره‌ی شخص) به طور خودکار تشخیص داده می‌شود و با محو کردن پس زمینه، افکتی مشابه پرتره‌های حرفه‌ای به وجود می‌آید. خود کاربر می‌تواند میزان محو شدن پس زمینه را تا ۷ سطح تنظیم کند و البته امکان تغییر توناژ رنگی پوست چهره‌ی فرد داخل تصویر تا هشت سطح نیز وجود دارد. در ضمن در حالت فعال بودن قابلیت Dual Capture، دو تصویر به طور همزمان از سوژه‌ی شما ثبت می‌شود که یکی از آنها همان حالت پرتره است و دیگری، تصویر با زاویه‌ی بسیار عریض‌تر از نمای کلی است. بعدا با مراجعه به گالری می‌توانید هرکدام از این دو تصویر را انتخاب و ذخیره کنید.

شاید سخت باشد که بگوییم دوربین گلکسی اس ۹ پلاس، بهترین دوربین دوگانه در دنیای تلفن های همراه است، اما این دوربین قطعا یکی از بهترین‌هاست. سیستم فوکوس سریع این دوربین بسیار دقیق عمل می‌کند و هنگام تعویض سوژه یا تغییر فاصله، سریعا با حالت جدید هماهنگ می‌شود. جزئیات ثبت شده توسط این دوربین در تمام نقاط کادر به شکل یکسان ذخیره می‌شوند و اعوجاج تصویر نیز در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

به‌خصوص هنگام عکاسی ماکرو از سوژه‌های ریز و یا تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور، قدرت این دوربین بیشتر به چشم می‌آید و این یکی از آن نقاطی است که خود را برای پرداخت هزینه‌ی سنگین خرید این گوشی تحسین خواهید کرد! رابط کاربری دوربین نیز در ورژن ۹.۰ Samsung Exprience حالا بسیار یکپارچه‌تر از قبل شده و دیگر خبری از صفحه‌های جانبی برای انتخاب حالت تصویربرداری نیست.

انواع حالت‌ها از لایو فوکوس گرفته تا حالت اتوماتیک، حالت تنظیمات دستی، پانوراما، عکاسی از غذا، حالت سوپراسلوموشن، اموجی‌های واقعیت افزوده و حالت هایپرلپس همگی در همان نمای اصلی دیده می‌شوند و شما با سوایپ کردن به چپ و راست، می‌توانید بین آنها جابه‌جا شوید. شاتر دوربین، دکمه‌ی آغاز ضبط فیلم، میانبر دسترسی به گالری و گزینه‌هایی برای تنظیم فلش، اندازه‌ی کادر و فیلترهای رنگی نیز در منوی پایین قابل مشاهده‌اند و طبق تجربه‌ی ما بعد از این بررسی، این چیدمان، سرعت کار شما را هنگام عکاسی تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد داد.

البته یک منوی جداگانه برای تنظیمات دوربین نیز وجود دارد که از آنجا می‌توانید رزولوشن عکس و فیلم برای دوربین اصلی و سلفی، نوع فوکوس، تایمر، حالت اچ دی آر، آینه‌ای شدن عکس‌ها، تگ‌گذاری جغرافیایی، کنترل صوتی و نحوه‌ی عملکرد دکمه‌های شاتر و ولوم را کنترل کنید. با سوایپ کردن از بالا به پایین (و برعکس) نیز می‌توانید بین دوربین جلو و عقب جابه‌جا شوید که این تغییر به سرعت انجام می‌شود و از آنجا می‌توانید به مودهایی نظیر سلفی فوکوس (معادل حالت پرتره برای دوربین سلفی)، اموجی‌های واقعیت افزوده و حالت واید سلفی برای گرفتن سلفی‌های عریض‌تر دسترسی داشته باشید.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اس ۹ پلاس از گشودگی دیافراگم f/1.7 برخوردار است و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۱۴۴۰ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. اموجی‌های واقعیت افزوده، یکی از قابلیت‌های جدید اضافه شده به دوربین سلفی هستند که در دوربین اصلی نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید. با انتخاب این حالت از منوی بالای صفحه، می‌توانید چهره‌ی خود را اسکن کنید تا یک اموجی انیمیشنی مشابه چهره‌ی شما ساخته شود. البته می‌توانید از آواتارهای پیشفرض دیوایس نیز استفاده کنید.

ابتدا تصور می‌کردم که قرار است یک اموجی با دقت بسیار بالا از چهره‌ی من ساخته شود. اما بعد از پایان عملیات دیوایس، متوجه شدم که این اموجی تنها به شکل کلی و کمی شبیه به من است. بعد از ساخت اموجی، شما می‌توانید آن را در محیط‌های مختلف مانند پیام‌رسان‌ها به شکل یک گیف به اشتراک بگذارید که تجربه‌ی جالبی است، اما بعد از یکی دو روز، نسبتا تکراری می‌شود و به خصوص به دلیل عدم دقت کافی برای تکرار حرکات کاربر، استفاده از آن چندان هیجان‌انگیز نیست.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

نتیجه گیری

کمپانی سامسونگ همیشه به امنیت کاربر اهمیت زیادی داده و به همین ترتیب هم قابلیت‌های متنوعی را در این زمینه ارایه می‌دهد. با وجود قرار گیری سنسور اثر انگشت بر روی بدنه پشتی دستگاه، سامسونگ از اسکنر عنبیه چشم هم در این پرچمدار بهره برده است. توسط این اسکنر کاربر می‌‌تواند پس از شناسایی عنبیه چشم خود، قفل دستگاه را از این طریق باز کند. علاوه بر حسگر عنبیه چشم، قابلیت تشخیص چهره هم در گلکسی اس 9 پلاس موجود بوده که به صورت نرم افزاری عمل کرده و با قرار دادن گوشی مقابل چهره، قفل دستگاه را باز می‌کند.

اما امنیت گلکسی اس 9 پلاس تنها به این موارد ختم نشده و سامسونگ جدیدترین نسخه از اپلیکیشن امنیتی Secure Folder را بر روی گلکسی اس 9 پلاس قرار داده است. با این ویژگی که توسط سیستم Knox سامسونگ حفاظت شده، به یک محیط جدید با اپلیکیشن‌ها و داده‌های اختصاصی به صورت رمزگذاری شده دسترسی خواهید داشت.

یکی از قابلیت‌های جذاب موجود در گلکسی اس 9 پلاس، پشتیبانی از داک اختصاصی سامسونگ با نام Dex بوده که با بهبود و کارایی بیشتر در این پرچمدار جدید یافت می‌شود. توسط Dex می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور، از آن به عنوان کامپیوتر استفاده کرد.

گلکسی اس 9 پلاس گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به دست آورده است. با توجه به این موضوع، پرچمدار جدید سامسونگ با قرار گیری در عمق 1.5 متری آب برای مدت 30 دقیقه، دچار مشکل نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 116 پنجشنبه 25 دی 1399 نظرات (0)

موبایل نوکیا ۱۰۶ مدل ۲۰۱۸ در دسته بندی گوشی های ساده و ارزان قیمت قرار دارد که در کنار قیمت مناسب، از قابلیت زیبایی و خوش دست بودن بهره مند می باشد. نسخه ۲۰۱۸ این محصول ۱۱۱٫۲ میلی متر طول، ۴۹٫۵ میلی متر عرض و ۱۴٫۴ میلی متر ضخامت دارد. ضخامت زیاد و ارتفاع مطلوب این گوشی ساده باعث شده تا به آسانی در دست شما قرار بگیرد. برای خرید نوکیا 106 کلیک کنید.

صفحه کلید و نمایشگر گوشی نوکیا 106

نوکیا 106 یک گوشی ارزان‌قیمت، ساده و زیبا است که برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند بسیار مناسب خواهد بود. نوکیا 106 دارای طراحی کلاسیک، با کلیدهای فیزیکی نرم است که نسبت به نسل قبل خود بهبود فراوانی یافته است. این کلیدها در هنگام فشرده شدن صدای کمتری تولید می‌کنند. همچنین فاصله کلیدهای فیزیکی نسبت به نسل قبل بیشتر شده و نوع قرارگرفتنشان نیز بهینه‌تر شده که به‌راحتی در تایپ کردن کمک می‌کند. نوکیا 106 نسخه 2018، یک صفحه‌نمایش رنگی 1.8 اینچی دارد که از جنس TFT است. رزولوشن این نمایشگر 120×160 پیکسل است که می‌تواند محتوا روی نمایشگر را با جزئیات به نمایش درآورد.

باتری و سایر ویژگی ها

نوکیا در ساختار گوشی خود، از باتری 800 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که باتوجه‌به سخت‌افزار این گوشی، شارژ دهی بسیار مناسبی دارد. گوشی نوکیا 106 در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی و ساخته‌شده که یعنی در این گوشی خبری از دوربین، بلوتوث و ... نیست. البته ویژگی مثبت این گوشی بهره‌مندی آن از درگاه Micro USB است، هرچند که برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی‌شود، اما برای این گوشی یک ویژگی مثبتی تلقی می‌گردد. نوکیا 106 قادر است 2000 مخاطب و 500 پیامک را در خود ذخیره کند که این مقدار برای یک گوشی ساده، رضایت‌بخش است. رادیو FM، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه و موارد پرکاربرد دیگر، در منو اصلی نوکیا 106 به چشم می‌خورد که در نوع خود بسیار کاربردی است.

 

کلام آخر

مطمئناً افرادی که به دنبال گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمتی چون نوکیا 106 هستند، تقاضای زیاد و دور از ذهنی از گوشی خود ندارند؛ چراکه اصلی‌ترین توقع این افراد از تلفن همراهشان، برقراری تماس و فرستادن پیامک به بهترین شکل ممکن است؛ بنابراین گوشی نوکیا 106 نسخه 2018 می‌تواند گزینه مناسبی برای این دسته از کاربران باشد چراکه علاوه بر کیفیت و عملکرد مطلوب، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 105 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

 

 

شاید از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای شیائومی می 7 افتاده است؟ در جواب به این سوال باید گفت که امسال هشتمین سالگرد ورود شیائومی به بازار گوشی‌های هوشمند است و سازنده مشهور چینی برای این که این سابقه درخشان را جشن بگیرد، جانشین می 6 خود را به جای این که با نام می 7 وارد بازار کند، با نام شیائومی می 8 عرضه کرده است.

اگر که گوشی شیائومی می 8 و می 6 را در کنار یکدیگر قرار دهید، میزان پیشرفت شیائومی را به راحتی درک می‌کنید. همه انتظار دارند که شیائومی به عنوان سازنده‌ای که مدل می میکس 1 را در قالب اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه وارد بازار کرد، تعداد بیشتری از گوشی‌های همراه را با نمایشگر بدون حاشیه عرضه کند. این کمپانی در ساخت می 6 این روند را نشان نداد، اما در ساخت شیائومی می 8 باز هم مهارت خود را در به کارگیری سبک طراحی بدون حاشیه به همه ثابت کرد.

شیائومی می 8 از یک نمایشگر مجهز به ناچ با نسبت تصویر 19 به 9 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند مانند برخی از محصولات سری گلکسی سامسونگ به یک دوربین مادون قرمز هم برای شناسایی چهره کاربرش مجهز شده است. متاسفانه مدل استاندارد می 8 برخلاف مدل می 8 اکسپلورر ادیشن (Explorer edition)، به یک سیستم تشخیص چهره 3 بعدی و اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در زیر نمایشگرش مجهز نیست، بلکه یک اسکنر اثر انگشت پشتی ساده را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

شیائومی می 8 به همان دوربین اصلی به کار رفته در گوشی خاص می میکس 2 اس (Mi Mix 2S) مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند هم مانند دوربین گوشی‌های پیشرفته سری گلکسی سامسونگ یک سنسور 12 مگاپیکسلی دوآل پیکسل و یک سنسور 12 مگاپیکسلی ثانویه با زوم 2x را در اختیار شما می‌گذارد. این ساختار توسط یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود؛ باید به این نکته اشاره کرد که هنوز هیچ یک از گوشی‌های گلکسی با یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عرضه نشده‌اند.

شیائومی می 8 ویژگی‌های موقعیت یابی برجسته‌ای دارد. این گوشی هوشمند اولین اسمارت فونی محسوب می‌شود که با توانایی پشتیبانی باند L5 سیگنال جی‌پی‌اس عرضه شده است. این مشخصه، می 8 شیائومی را قادر می‌سازد تا در محیط‌های متراکم شهری عملکرد بسیار دقیق‌تری در مکان یابی داشته باشد.

سایر ویژگی‌ها و مشخصات جدیدترین گوشی پرچمدار سازنده مشهور چینی با ویژگی‌های باقی گوشی‌های پرچمدار استاندارد 2018 برابری می‌کند.  اگر قصد خرید گوشی می 8 را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی گوشی شیائومی Mi 8

صفحه نمایش

این سومین گوشی هوشمند شیائومی است ک صفحه ی نمایش AMOLED را تجربه میکند. شیائومی قبلا در طراحی Xiaomi Mi 2 و Redmi Note Pro از چنین صفحه ی نمایشی بهره جسته بود(لطفا در قسمت نظرات اشاره بشود اگر اشتباه میکنم) و اکنون ما Xiaomi Mi 8 با صفحه ی نمایش Super AMOLED داریم.روشنایی عالی و کنتراست بالا از خصوصیات این نوع صحفه ی نمایش است.

صفحه ی نمایش می ۸ دارای رزولوشن  ۱۰۸۰ پیکلسی است و از رنگهای RGB , DCI-P3 وکیفیت HDR10 که وضوح بسیار بالایی دارد پشتیبانی میکند.

می ۸ از صفحه ی نمایش همیشه روشن (always on display) بهره میبرد ک این نیز یکی از خصوصیات بارز این اسمارت فون است.با این حال شما میتوانید آن را برنامه ریزی کنید تا در ساعت وزمان مشخصی فعال یا غیر فعال شود.

دوربین

گوشی می 8 دارای دوربینی دوتایی با سنسورهای 12 مگاپیکسلی است که هرکدام مشخصات متفاوتی دارند. سنسور اصلی مجهز به یک لنز عریض بوده و دومین سنسور دارای لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم دوبرابر بدون کاهش کیفیت تصویر است؛ لنز اصلی مجهز به لرزش‌گیر است. تصاویر ثبت شده با این گوشی در طول روز؛ از نظر جزئیات نوردهی، کنتراست و جزئیات در وضعیت مطلوبی قرار دارد. امکان ضبط ویدیو به صورت 4k و همچنین امکان زوم دوبرابر در حالت ویدیو در می 8 وجود ندارد.

باتری گوشی شیائومی mi 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی می 8 شیائومی (Xiaomi Mi 8) پرداختیم. این گوشی یکی از پرفروش ترین گوشی های فعلی شرکت شیائومی است که مجموعه‌ای از ویژگی های خوب را در یک پکیج مقرون به صرفه ارائه می‌کند. شاید مهمترین و اصلی ترین ویژگی مثبت آن مربوط به بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 845 و رم 6/8 گیگابایتی باشد. از دیگر ویژگی های مثبت دستگاه می‌توان به مواردی همچون صفحه نمایش با کیفیت، ظاهر به روز، دوربین خوب، باتری مناسب و غیره اشاره داشت. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی خوش قیمت ، خوش ساخت و قدرتمند هستید، شیائومی Mi 8 می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر دارید همین حالا کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • ظاهر زیبا و به روز
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره با کیفیت
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • دوربین خوب
  • پردازنده و رم مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مناسب باتری
  • قیمت مناسب

 

 

نقاط ضعف:

 

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب
محمد سامان بازدید : 42 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

گوشی Redmi Note 8T نسخه اروپایی گوشی محبوب ردمی نوت 8 و جدیدترین عضو سری گوشی‌های ارزان شیائومی است.

سری ردمی نوت نیازی به توضیح ندارند، شیائومی با این سری گوشی‌های هوشمند خوب با عملکرد ماندگار، عمر باتری طولانی و با قیمت پایین وارد بازار کرده است. گوشی ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته ردمی نوت 8 است و کاملا ایمان داریم این گوشی موفقیت نوت 8 را تکرار خواهد کرد.

بنابراین، Redmi Note 8T طبق تعریف یک گوشی نوت است؛ یک نمایشگر IPS بزرگ 6.3 اینچ ال‎‌سی‌دی و با یک بریدگی کوچک، چیپ امیدبخش اسنپ‌دراگون 665، تعداد قابل توجه دوربین‌های عقب و یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد.

طبیعتا، Redmi Note 8T از شیشه دوجداره گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند و پنل پشتی آن طبق ترند جدید طراحی گوشی‌های موبایل با رنگ‌هایی که در نور تغییر رنگ می‌دهند ساخته شده است یعنی آبی و سفید، ولی همچنین می‌توانید رنگ سنتی‌تر خاکستری را انتخاب کنید.

Redmi Note 8T در مقایسه با مدل معمولی نوت 8 مجهز به قابلیت سخت‌افزاری NFC است و در جعبه فروش آن یک شارژر سریع 18 وات (یک گام به جلو نسبت به شارژر 10 وات مدل استاندارد) دیده می‌شود. سیستم عامل این گوشی اندروید 9 است و از لانچر MUI 10 استفاده می‌کند و با آن که به زودی به‌روزرسانی MIUI 11 برای آن منتشر می‌شود ولی زمان آن هنوز مشخص نیست. برای اطلاع از قیمت ردمی نوت 8 تی کلیک کتید.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 8t

طراحی و صفحه نمایش

در ساخت جلو و عقب گوشي شيائومي ردمي نوت 8T از شيشه گوريلا که بسيار با دوام و راحت است استفاده شده است. سنسور اثرانگشت در پشت قرار دارد، که به خاطر انداره ي گوشي عده اي در نحوه ي استفاده از آن مشکل دارند. دکمه ي پاور و دکمه تنظيم صدا در سمت راست گوشي قرار دارند. درگاه USB-C و جک هدفون 3?5 ميلي متري نيز در قسمت پايين دستگاه وجود دارد. ابعاد دستگاه در مقابل با صفحه نمايش آن بزرگ تر است که سخت مي شود آن را در دست نگه داشت. صفحه نمايش 6?3 اينچي با کيفيت Full HD  دارد. از پنل با کيفيت در آن استفاده شده است که موجب افزايش کيفيت رنگي شده است. حداکثر ميزان روشنايي آن محدود است. حفره اي کوچک در بالاي صفحه نمايش وجود دارد که به منزله ي دوربين جلوي گوشي است.

دوربین

درست مانند شرکت Realme، برند رد می (Redmi) هم ماژول سه‌گانه دوربین عقب را کنار گذاشته و از چهار لنز در قاب پشتی محصول خود بهره برده است. البته شیوه قرارگیری این سنسورها برای افرادی که در مورد گوشی‌ها اطلاعات کافی دارند آشناست زیرا از بالا به پایین به ترتیب، لنزهای اولترا واید، اصلی، تشخیص عمق و مکرو نشسته‌اند.

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL Bright GM2 بوده و توسط سامسونگ تولید شده است. این سنسور با ابعاد 1 تا 2.25 اینچی و دریچه دیافراگم f/1.8 که دارد به صورت ترکیبی عکسبرداری می‌کند تا تصاویر 12 مگاپیکسلی باشند.

لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 نیز می‌تواند زوایای 119 درجه‌ای را پوشش دهد. خوش‌بختانه تکنولوژی تصحیح انحراف خودکار وجود دارد تا در صورت نیاز از تأثیرگذاری لرزش دست جلوگیری کند که البته امکان غیرفعالسازی آن فراهم است.

بر خلاف گذشته که مجبور بودید برای عکسبرداری با تمام کیفیت لنز 48 مگاپیکسلی از آپشن پیشرفته (Pro) استفاده کنید، حالا گزینه‌ای خاص به نام 48M وجود دارد تا دیگر نیازی نباشد کارهایی که در گذشته انجام می‌دادید را صورت دهید. البته همچنان گزینه Pro نیز به چشم می‌خورد زیرا تنها در همین حالت است که می‌توانید مقادیری نظیر شیوه نورپردازی، سرعت شاتر، میزان تعادل رنگ سفید، فوکوس و ISO را به صورت دستی تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این آپشن با لنزهای اولترا واید، اصلی و مکرو هماهنگ شده و تغییر این تنظیمات در آن کاملاً اختیاری است.

باتری گوشی شیائومی Redmi Note 8t

گوشی Redmi Note 8T شیائومی مانند تمامی نوت‌های قبل از خود یک باتری لیتیوم یونی 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد. این باتری از فناوری شارژ سریع 18 وات Quick Charge کوآلکام پشتیبانی می‌کند و داخل جعبه فروش نیز شارژر 18 وات قرار داده شده است.

این شارژر در عرض 30 دقیقه شارژر باتری را از 0 به 45 درصد می‌رساند.

این گوشی در تست‌های باتری ما نتایج عالی به همراه داشت و در یک سطح با آمار ردمی نوت 8 بود. آمار نهایی دوام شارژ باتری در حالت انتظار 108 ساعت بود و در تمامی بخش‌های دیگر نیز امتیازهای عالی به دست آورد.

مدت زمان دوام باتری هنگام استفاده فعالانه از گوشی است در حالی که عملکرد آن در بخش انتظار در سطح ردمی نوت 8 و خوب است.

نتیجه گیری

Xiaomi Redmi Note 8T چنان قیمت مناسبی دارد که به راحتی می‌توان از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کرد. به طور کلی این دستگاه از ویژگی های رده بالایی مانند بدنه شیشه ای و چیپست مناسب آن برخوردارست تا ما را تحت تأثیر قرار دهد. این اسمارتفون چهار دوربین با ترکیبی از صفحه نمایش بزرگ، باتری قدرتمند و قیمت مناسب است؛ با توجه به این مشخصات پیشنهادی فوق العاده و مقرون به صرفه است. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید گوشی های جدید بازار همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 30 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

کمتر از یک ماه پیش در مراسمی که کامپوس اپل و در محل سالن استیوجابز برگزار شد، این شرکت طبق روال و سنت هر ساله از آیفون‌های جدید خود برای یک سال آینده یعنی سه‌گانه‌های آیفون 11 رونمایی کرد؛ سه مدل متفاوت این رده یعنی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب جایگزین‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max سال پیش شده و این بار برخلاف مدل‌های سری S، تغییرات مشهود و مشخصی را به خصوص در زمینه دوربین تجربه کرده‌اند. با ما در بررسی گوشی iphone 11 pro max همراه باشید. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

طراحی گوشی iphone 11 pro max

زمانی که از جلو به گوشی نگاه می‌کنید نمی‌توانید تغییری را در این گوشی با نسل قبلی‌اش مشاهده کنید. صفحه‌نمایشی بزرگ با ابعاد 6.5 اینچ حدود 84 درصد از قاب جلو را در اختیار خودش گرفته است. این صفحه‌نمایش همانند نسل قبل حاشیه‌های کمی دارد اما با وجود این حاشیه‌هایش از رقیبی مانند گلکسی نوت 10 پلاس خیلی بیشتر به چشم می‌آید. ناچ هنوز هم جزئی از بخش بالایی صفحه‌نمایش است و اندازه‌اش هم تغییری نداشته.

بدون شک اولین چیزی که با دست گرفتن این گوشی نظر شما را جلب می‌کند وزن بسیار زیادش است. آیفون 11 پرو مکس حدود 20 گرم از نسل قبلی خودش سنگین‌تر شده و البته اپل هیچ اشاره‌ای به این موضوع در کنفرانس معرفی محصول نداشت. با وزنی برابر 226 گرم می‌توان این آیفون را سنگین‌ترین پرچم‌دار بازار نامید.

ضخامت گوشی هم نه کم است و نه زیاد و در حد متوسط. با این اوصاف اپل در طراحی متبحر است و به همین خاطر بالانس وزنی در این دستگاه خوب انجام شده و سبب نشده تا سه لنزی که سمت چپ قاب پشتی هستند سبب لنگر انداختن گوشی به یک سمت شوند.

جنس بدنه طبق انتظاری که داریم از شیشه و فلز در کنار هم ساخته شده. در قاب پشتی از شیشه استفاده شده و فریم دستگاه فلزی است. قاب پشتی را می‌توان بخش متحول این گوشی دانست. اپل تغییرات زیادی در این بخش به وجود آورده است. در قاب پشتی می‌بینیم که از شیشه‌ای کاملا مات استفاده شده و به لطف این مات بودن هم از سر بودن گوشی کاسته شده و هم اینکه اثرانگشت و کثیفی خودشان را به هیچ عنوان نشان نمی‌دهند.

نام آیفون از قاب پشتی حذف شده و در عوض لوگوی اپل به بخش میانی قاب پشتی منتقل شده است تا از لنزهای دوربین اصلی فاصله بگیرد. اولین چیزی که با مشاهده قاب پشتی جلب توجه می‌کند همین لنزها هستند. سه لنز در قابی قرار گرفته‌اند که جنسی از شیشه دارد و اپل تمام سعی خودش را کرده با چینشی که برای آن‌ها به کار می‌گیرد. نزدیک‌ترین حالت را به هم داشته باشند. بیرون‌زدگی لنز دوربین‌ها هنوز هم مشاهده می‌شود و این امر سبب شده تا آیفون 11 پرو مکس نتواند خیلی خوب روی سطح صاف قرار بگیرد.

مجهز بودن به لایسنس ضد آب بودن یکی دیگر از ویژگی‌های این آیفون به شمار می‌رود که نسبت به نسل قبل خودش بهبودهایی داشته است. از این پس آیفون‌های جدید اپل می‌توانند در عمق 4 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند که نشان می‌دهد بدون مشکل می‌توانید از آن‌ها در استخر استفاده کنید؛ اما توصیه می‌کنیم اینکار را نکنید و سعی کنید کمتر گوشی خودتان را به خصوص گوشی‌ای با این قیمت را به آب نزدیک کنید.

صفحه نمایش

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل قبلی از نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 1242×2688 استفاده می کند که در نسبت تصویر 19:5:9 چگالی پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. اپل برای نمایشگر های جدید نام Super Retina XDR را در نظر گرفته است که شاید در ابتدا کلماتی برای بازاریابی به شمار بیایند، اما در حقیقت نشان دهنده تغییرات ایجاد شده هستند.

پسوند XDR در واقع مخفف عبارت eXtreme Dynamic Range می باشد که اپل برای پیشرفت نمایشگر جدید در زمینه HDR در نظر گرفته است. همچنین نمایشگر جدید آیفون 11 پرو مکس، روشن تر از نسل قبلی بوده و حداکثر روشنایی آن به 800 نیت می رسد که در صورت نیاز تا 1200 نیت نیز قابل افزایش است. تغییر بعدی که در نمایشگر جدید ایجاد شده است، مربوط به افزایش نسبت کنتراست می باشد که از 1,000,000:1 به 2,000,000:1 رسیده است.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که نمایشگر جدید بکار رفته در iPhone 11 Pro Max، روشن تر از نسل قبلی بوده و کنتراست آن 2 برابر نسل قبلی می باشد. همچنین مشابه نسل قبلی، پنل این گوشی نیز از استاندارد هایی مثل HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و پسوند XDR در آن نشان می دهد که عملکرد این نمایشگر در زمینه رنج داینامیکی، همانند پنل های داینامیک اولد سامسونگ، فراتر از استاندارد های HDR می باشد.

مشابه تمام آیفون های امسال، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس نیز از قابلیت TrueTone بهره می برد. این قابلیت در واقع با استفاده از سنسور نور 6 کاناله، نور سفید نمایشگر و دمای رنگ ها را، بر اساس نور محیط تنظیم می کند که باعث افزایش دقت رنگ های سفید و خاکستری می شود.

گذشته از این موارد، نمایشگر iPhone 11 Pro Max هنگام پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار خوبی به نمایش می گذارد. البته پنل این گوشی، حدود 118 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که در مقایسه با پوشش 124 درصدی نمایشگر نوت 10 پلاس، رقم ضعیف تری به شمار می آید. همچنین پنل این گوشی از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز و بسته به محتوای در حال نمایش، فضای رنگی نمایشگر می تواند به آن تغییر کند. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 1.9 نیت می باشد که در بین بهترین ها قرار می گیرد و برای استفاده در محیط های کاملا تاریک، ایده آل می باشد.

ناگفته نماند که لایه های لمسی نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دستورات لمسی را با نرخ 120 هرتزی دریافت می کند که باعث می شود تاخیر بسیار کمی در اجرای این دستورات وجود داشته شد. اما باید در نظر داشته باشید که نرخ بازسازی تصاویر در این گوشی، همانند اکثر گوشی های امروزی 60 هرتز است.

دوربین

با آن که اپل همیشه از نظر تعداد دوربین و کیفیت در برابر غول‌های اندروید جایگاه پایین‌تری را به دست آورده است ولی این مرتبه اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند با آیفون 11 پرو مکس روی تخت پادشاهی عکاسی با موبایل قرار بگیرند.این گوشی حالا سه دوربین 12 مگاپیکسل دارد که عبارتند از یک لنز عریض، یک دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابر و دریچه دیافراگم گشادتر تا نور بیشتری جذب شود و یک دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه.

زمان عکاسی با دوربین اصلی، اینترفیس اپلیکیشن دوربین آیفون 11 پرو مکس به کاربر یک پیش نمایش زنده از فضای خارج از قاب را نشان می‌دهد که اگر از حالت فوق عریض استفاده کنید می‌توانید آن را داخل قاب تصویر خود قرار دهید.بخواهیم کیفیت دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو مکس را با گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنیم باید بگوییم دوربین اپل تصاویر گرم‌تر با رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌کند. گرچه تصویر نوت 10 پلاس جزئیات شارپ‌تری را نشان می‌دهد.قابلیت جدید و بزرگ دیگر دوربین آیفون 11 پرو مکس حالت عکاسی در شب (Night Mode) است که زمانی آیفون شدت روشنایی بیشتر از 10 لوکس را در نور محیط کشف کند، خودکار فعال می‌شود.

بخواهیم مجددا با نوت 10 پلاس سامسونگ مقایسه کنیم، گوشی آیفون در این حالت تصاویر بهتری می‌گیرد. تصاویر گوشی نوت ظاهر بیش از حد دانه‌ای دارند، در حالی که ظاهر تصاویر آیفون واقعی‌تر است.دوربین آیفون 11 پرو مکس همچنین یک قابلیت جدید به اسم Smart HDR دارد که به کمک یادگیری ماشینی افراد را شناسایی می‌کند و مطمئن می‌شود که جزئیات، ویژگی‌های مهم صحنه و صورت‌ها بهترین ظاهر خود را دارند.دوربین این گوشی همچنین قابلیتی به اسم Deep Fusion دارد که پردازش تصویر را پیکسل به پیکسل انجام می‌دهد تا نتیجه آن ثبت تصاویری با جزئیات به مراتب بیشتر، با بافت بهتر و پارازیت کمتر باشد

باتری گوشی آیفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است.

در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت.

قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

سخن پایانی

آیفون 11 پرو مکس مجموعه‌ای مملو از نکات مثبت و تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد است که تجربه تازه‌ای را پیش روی کاربران سیستم‌عامل iOS قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش دستگاه با وجود یکسان بودن اندازه و رزولوشن نسبت به گذشته، نمونه‌ای روشن‌تر و با کیفیت‌تر با کنتراست بالاتر و نمایش صحیح رنگ‌هاست که یافتن نمونه‌ دومی برای آن در اندروید چندان آسان به نظر نمی‌رسد. شیشه مات بخش پشتی با مقاومت در برابر اثرات انگشت، دستاورد قابل تقدیری در طراحی این مدل به حساب می‌آید که به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر، ارزش خود را بیش از اندازه نشان می‌دهد. نوار فلزی پیرامونی و حذف نوشته‌های بخش پشتی که برای اولین بار در یک گوشی آیفون رخ داده است از دیگر نکات مثبت در طراحی این مدل به حساب می‌آیند.

در سوی دیگر لنزهای سه‌گانه دوربین در بخش پشتی، حداقل از نگاه برخی از کاربران، منظره جالب‌توجه‌ای را به نمایش نگذاشته و ابعاد بزرگ و برجستگی آن‌ها در طراحی این مدل تأثیر منفی برجای گذاشته است. عملکرد بخش پردازشی گوشی تمامی رقبای این مدل را به چالش می‌کشد و به راحتی از سد تمامی پرچمداران اندرویدی حتی نمونه‌های گیمینگ گران‌قیمت نیز عبور می‌کند. در زمینه دوربین با تجربه بهبود یافته‌ای نسبت به گذشته روبرو می‌شویم جایی‌که نه‌تنها دوربین اصلی شرایط بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند بلکه افزوده شدن دوربین واید نیز سناریوهای تازه‌ای را پیش روی کاربران قرار می‌دهد البته این دوربین واید در سوژه‌های با نور کم چندان کاربردی نداشته و به‌خصوص در شب افت کیفیت شدیدی را تجربه می‌کند. ارتقاء کیفیت دوربین سلفی دستگاه نه‌تنها به کیفیت بالاتر عکس‌های این دوربین منجر شده بلکه در سرعت بازگشایی مکانیزم تشخیص چهره نیز تأثیر مثبتی بر جای گذاشته است.

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و حضور شارژر سریع نیز تجربه مثبت تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سمت نکات منفی این گوشی جدا از موارد تکراری و آشنایی مثل نبود جک هدست، ناچ بزرگ و نازیبای بالای صفحه‌نمایش و بلاتکلیفی کاربران در رابطه با حضور یک فایل منیجر درون دستگاه، بیش از همه چیز باید از وزن و ابعاد بالای گوشی یاد کرد که حمل و جابجایی آن را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند. برجستگی دوربین‌های بخش پشتی، در نظر گرفته نشدن فوکوس خودکار برای دوربین واید، ادامه استفاده از پورت Lightning و البته قیمت بسیار گران‌ لیست نکات منفی این مدل را تکمیل می‌کنند.  برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 28 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

افرادی که طرفدار نسخه‌های خام اندروید هستند، در گوشی mi a3 (می آ3) می‌توانند از صفحه نمایش Super AMOLED و کیفیت تصاویر مطلوب استفاده نمایند. علاوه بر این، بهره مندی از تراشه اسنپدراگون باعث شده عملکرد سریع و مطلوبی از این گوشی به ثبت برسد. در پنل پشتی دستگاه گوشی Mi A3، دوربینی سه‌تایی داشته که توانایی گرفتن عکس‌های بسیار خوب و با کیفیتی در نور کم و همچنین روز را دارد.

 

باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی باعث میشود نمایشگر بتواند برای مدت‌زمان زیادی روشن باقی بماند و کارهای روزمره شما را انجام دهد. این گوشی میان‌رده شیائومی، با محافظ شیشه‌ای، پنل فلزی دستگاه را پوشش داده‌است. به علاوه، به دلیل وجود پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس 5 بر روی قاب پشت و جلوی این گوشی، باعث شده استحکام این گوشی بسیار افزایش یافته است. برای اطلاع از قیمت گوشی می a3 کلیک کنید.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی می a3

زمانی که دو گوشی Mi A3 و Mi A2 را کنار هم قرار دهید، متوجه تغییرات اساسی در بخش طراحی خواهید شد. گوشی شیائومی Mi A3 برخلاف دو نسل قبلی که از بدنه فلزی و باریک استفاده می کردند، به بدنه ای با ساختیار شیشه و پلاستیک فشرده مجهز شده است که ضخامت آن نیز افزایش پیدا کرده است. اما این افزایش ضخامت نه تنها یک نکته منفی نیست، بلکه راهکاری برای برطرف کردن ایرادات نسل قبلی می باشد. در حقیقت شیائومی ضخامت نسخه جدید را حدود 1.2 میلی متر افزایش داده است که در پی آن، برآمدگی دوربین به شکل قابل توجهی کمتر شده و باتری بزرگتری نیز در داخل دستگاه قرار گرفته است.

در قسمت جلوی Mi A3 شاهد استفاده نمایشگر آمولد با ناچ قطره ای هستیم که حاشیه های آن در مقایسه با دو نسل قبلی، بسیار کوچکتر شده است، اما به دلیل بزرگ بودن حاشیه پایینی، میان رده جدید شیائومی در این زمینه حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 

در داخل بریدگی نمایشگر، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در قسمت بالای آن نیز، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. همچنین جالب است بدانید که با وجود کاهش حاشیه های نمایشگر، این گوشی دارای چراغ اعلان می باشد که روی حاشیه بالایی و در سمت راست دوربین سلفی قرار گرفته است.

تغییر بزرگ دیگر به وجود آمده در Mi A3 مربوط به سنسور اثر انگشت می باشد. شیائومی مانند برخی از میان رده های امروزی، سنسور اثرانگشت Mi A3 را به زیر نمایشگر منقل کرده و خبری از سنسور اثر انگشت خازنی روی پنل پشتی، در کار نمی باشد. به گفته شیائومی سنسور اوپتیکال جدید، پیشرفت های بزرگی به خود دیده و علاوه بر بزرگ تر شدن محل شناسایی آن، استفاده از لنز میکرو فاصله جدید، امکان تشخیص پیکسل هایی با اندازه 7.2 میکرون را به وجود آورده است که نتیجه آن، عملکرد سریع تر و بهتر در شرایط دشوار مانند محیط های بسیار روشن، دماهای پایین و یا انگشت های بسیار خشک می باشد.

در مورد تجربه استفاده از این سنسور اثر انگشت باید گفت که به طور کلی به خوبی نسخه خازنی بکار رفته در Mi A2 نمی باشد، اما با توجه به رده قیمتی Mi A3، می توان گفت که سنسور اثر انگشت آن، عملکردی قابل اطمینان دارد که در بیشتر موارد، بهتر از نمونه بکار رفته در گوشی هایی مثل گلکسی A50 عمل می کند.

پنل پشتی شیائومی Mi A3 همانند قسمت جلو، از پوشش گوریلا گلس 5 استفاده می کند و این گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و سفید روانه بازار شده که شیائومی نام های عجیب More Than White، Kind Of Grey و Not Just Blue را برای آن ها در نظر گرفته است. رنگ سفید این محصول، مشابه میان رده های اخیر سامسونگ، جلوه ای گرادیانی در هنگام انعکاس نور به خود می گیرد. رنگ مشکی اما ظاهری جیوه ای دارد که جلوه لوکسی به آن بخشیده است و در نهایت نوبت رنگ آبی می رسد که پنل پشتی آن در زوای مختلف تابش نور، خطوط منحنی بسیار جذابی را به نمایش می گذارد.

در نهایت نوبت به فریم پلاستیکی می رسد که جلوه ای کاملا براق دارد و متناسب با رنگ گوشی، رنگ آن نیز تغییر پیدا می کند. مشابه بیشتر گوشی های شیائومی، کلید های تنظیم صدا و پاور، روی لبه سمت راست قرارگرفته اند و درگاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد. بد نیست بدانید که شیائومی Mi A3 دارای درگاه سیمکارت هیبریدی می باشد که امکان استفاده از دو سیمکارت به صورت همزمان و یا استفاده از یک سیمکارت و یک کارت حافظه را به کاربر می دهد.

یک تغییر مثبت دیگری که در طراحی Mi A3 به وجود آمده، بازگشت جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد که روی لبه بالایی قرار گرفته و در کنار آن، فرستنده اینفرارد به چشم می خورد. لبه پایینی دستگاه نیز مطابق انتظار میزبان حضور اسپیکر تک کاناله، میکروفون مکالمه و درگاه USB Type-C می باشد.

نمایشگر

این قسمت را با یک خبر خوب شروع می‌کنیم. شیائومی هم درست مانند سامسونگ رو به استفاده از پنل‌های OLED در محصولات میان‌رده خود آورده است. البته مدل‌های قبلی یعنی Mi A2 و Mi A1 هم با نمایشگرهای IPS LCD خود کیفیت نسبتاً قابل‌قبولی داشتند ولی کیفیت تصاویر در پنل‌های OLED بسیار بهتر است.

در اینجا باید به این حرکت رو به عقب Mi A3 اشاره کنیم که بر خلاف دو مدل پیشین که 1080p بودند، کیفیت تصاویر در این دستگاه به 720p رسیده است. رزولوشن واقعی این گوشی با نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 286 به 1560 * 720 پیکسل می‌رسد که اگرچه می‌تواند تا حدودی مناسب باشد ولی ماتریکس PenTile OLED برای نمایشگرهای رزولوشن پایین اصلاً پیشنهاد نمی‌شود زیرا پیکسل‌های آن نسبت به سایر صفحه نمایش‌های RGB کمتر بوده و متونی که با فونت دندانه‌دار نوشته شده‌اند، احتمالاً با کیفیت بالایی دیده نشوند. بد نیست بگوییم که گلکسی اس 3 اولین گوشی بود که از PenTile AMOLED استفاده کرد و حتی این دستگاه که مربوط به سال 2012 بود نیز از Mi A3 تراکم پیکسلی بیشتری داشت به طوری که در هر اینچ 306 پیکسل به کار رفته بود.

اما آیا با این حساب، مشکل تار شدن تصاویر به وجود می‌آید؟ پاسخ به این سؤال مثبت است چرا که در تصاویر پس‌زمینه ساده این موضوع بیشتر دیده می‌شود. در مورد متون دارای فونت دندانه‌دار هم این قضیه صدق می‌کند.

در نمایشگرهای رزولوشن پایین، پنل AMOLED نمی‌تواند کیفیت خودش را نشان دهد که البته عادت کردن به این موضوع چندان کار سختی نیست. در واقع اگر به این موضوع پی ببرید که کیفیت تصاویر فدای عملکرد گیمینگ شده‌اند، کنار آمدن با این قضیه ساده‌تر می‌شود.

دقیقاً نمی‌دانیم که چرا شیائومی از نمایشگر 720p استفاده کرده ولی با انجام این کار، امکانات یک دستگاه گیمینگ را با قیمت کمتری در اختیار ما قرار داده است.

با 363 واحد روشنایی، میزان درخشندگی تصاویر در پنل OLED گوشی Mi A3 قابل قبول است. متأسفانه سیستم عامل این دستگاه نسخه خام اندروید 9 می‌باشد و به همین دلیل خبری از حالت حداکثر روشنایی (High Brightness Mode) نیست. با این حساب، حتی در روز هم نمی‌توانید صفحه نمایش این گوشی را بیشتر از 363 واحد روشن کنید.

کمترین میزان روشنایی 14.9 نیت است که چندان قابل قبول نیست. به دست آوردن چنین امتیازاتی، در شرایطی که می‌بینیم اکثر گوشی‌های امروزی کیفیت بیشتری دارند، واقعاً ناامیدکننده است.

شیائومی وعده داده که این دستگاه می‌تواند به 102.7 درصد NTSC گاموت رنگی دست یابد که البته می‌توانیم این ادعا را تأیید کنیم. در سمت دیگر، دقت رنگ‌ها زیاد بالا نیست چرا که رنگ آبی کمی کشیده به نظر می‌رسد و قرمز و خاکستری هم هاله‌ای کم‌رنگ‌تر به خود می‌گیرند ولی باز هم با تمام نقاط ضعف گفته شده، نمایشگر Mi A3 مناسب است.

دوربین

امسال گوشی های هوشمند اکثراً از دوربین های چندگانه استفاده کرده اند. همانند ردمی نوت ۷ لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است که دیافراگم f/1.8 را به کار گرفته است. این لنز از نوع واید بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها داشته و با استفاده از آن فضای بیشتری را می توان در یک قاب جای داد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کنند. اما دوربین سلفی بیشتر خودنمایی کرده و ارتقاء قابل توجهی داشته و ۳۲ مگاپیکسلی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Mi a3

یکی دیگر از مواردی که نسبت به نسخه سال قبل ارتقاء یافته باتری به کار رفته در آن است که ظرفیتی برابر با ۴۰۳۰ میلی آمپر دارد و از شارژ سریع ۱۸ وات نسخه (Quick Charge 3) نیز پشتیبانی می کند. از این رو علاوه بر اینکه طول عمر فوق العاده ای داشته در مقایسه با قبل نیز سریع تر شارژ می شود. زیرا تنها برخی از نسخه های می ای ۲ از شارژ سریع پشتیبانی می کردند. به طور کلی و با توجه به موارد بیان شده در بالا شیائومی در xiaomi mi a3 سعی کرده که تمرکز بیشتری را بر قابلیت های دوربین و طراحی گذاشته به این دلیل که بیشتر جمعیت جوان را بیشتر مد نظر قرار داده است. نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

محمد سامان بازدید : 93 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

در این بررسی به سراغ یکی دیگر از عضو های سری A ساموسنگ یعنی Galaxy A50 رفته ایم. سامسونگ A50 یکی از گوشی‌های میان رده بازار است که محصولی دوست داشتنی و پرطرفدار از سامسونگ به حساب می‌آید. این گوشی طراحی خوبی دارد و امکانات جذابی در آن به کار گرفته شده که آن را جزو گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. در این بررسی بخش‌های مختلف این گوشی را با هم زیر ذره‌بین نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که چرا ای ۵۰ به گوشی‌ای محبوب تبدیل شده است.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی ظاهری گوشی A50 شباهت بسیاری به گوشی M30 دارد که این اتفاق، اتفاقی خوب در صنعت گوشی‌های میان رده می‌باشد. وزن سبک و ارگونومی مهندسی شده A5O این گوشی را به یک گوشی خوش دست و زیبا تبدیل کرده‌است. پنل پشتی این گوشی، کاملا به لبه‌های گوشی متصل شده‌است به طوری که با لمس محل اتصال آن‌ها هیچ چیزی حس نمی‌شود.

قاب میانی گوشی از جنس فلز ساخته شده‌است و مکان کلید‌های پاور و کنترل صدا به خوبی در قسمت راست دستگاه انتخاب شده‌است. در قسمت مقابل نیز شاهد درگاه سیم کارت هستیم که شامل 2 جایگاه خشاب سیم کارت و یک جایگاه کارت حافظه می‌باشد. لبه پایینی گوشی میزبان خروجی اسپیکر، درگاه USB نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا است.

شاید متوجه خلا حسگر اثر انگشت در پشت گوشی A50 شده باشید. این به این خاطر است که شرکت سامسونگ از تکنولوژی in-display scanner در ساخت گلکسی A50 استفاده کرده‌است. in-display scanner یا همان «حسگر اثر انشگت زیر صفحه نمایش» چند ثانیه نیاز دارد تا اثر انگشت شما را تشخیص دهد. این تکنولوژی با این که یک تکنولوژی مدرن به نظر می‌رسد ولی گاهی با وجود فشار مناسب و تمیز بودن صفحه شما را نا‌امید خواهد کرد.

صفحه نمایش

با توجه به اهمیت بخش نمایشگر برای کاربران، سامسونگ تصمیم به استفاده از نمایشگر Super AMOLED در گلکسی A50 گرفته است. نمایشگر Super AMOLED از مواردی است که به ندرت در رقبای هم‌رده و گوشی‌های عرضه شده در این بازه قیمتی شاهد آن بوده‌ایم. از همین رو می‌توان نمایشگر این دستگاه را یکی از نقاط قوت آن دانست.

نمایشگرهای عریض که در ابتدا گزینه‌ای عجیب و  غریب برای کاربران بودند، این روزها به گزینه‌ای مقبول تبدیل شده‌اند. این امر را می‌توان مدیون مزایای این دسته از نمایشگرها دانست. اولین مزیت نمایشگرهای عریض استفاده حداکثری از فضای روی گوشی است که باعث می‌شود بخش بیشتری از مساحت روی گوشی به نمایشگر اختصاص یابد.

دومین مزیت نیز امکان استفاده از دو اپلیکیشن بطور همزمان درون نمایشگر است، بدون اینکه لازم باشد بین محیط آنها جابجا شوید. افزایش ارتفاع نمایشگرها همچنین باعث کاهش نیاز به اسکرول کردن در صفحات وب و متون نظیر فایل‌هایPDF نیز می‌شود.

نمایشگر گلکسی A50 دارای نسبت تصویر 19.5:9 و رزولوشن 1080 x 2340 پیکسل است. استفاده از این رزولوشن در پنل 6.4 اینچی این دستگاه سبب شده تراکم 403 در هر اینچ را شاهد باشیم. به لطف حاشیه باریک و ناچ قطره‌ای شکل، نمایشگر گلکسی A50 چیزی در حدود 85 درصد از فضای قسمت جلویی را پوشش داده است.

ناچ دستگاه تنها میزبان دوربین سلفی است و اسپیکر مکالمه در فضایی میان نمایشگر و فریم دستگاه تعبیه شده است.

شدت روشنایی نمایشگر در محیط‌های باز و در نور آفتاب کاملاً رضایت‌بخش است و تا زمانی که قصد استفاده از گوشی‌ زیر تابش نور مستقیم آفتاب را نداشته باشید به مشکلی بر نخواهید خورد. به لطف ذات AMOLED و عملکرد عالی در نمایش رنگ مشکی عمیق، کار کردن با گلکسی A50 در محیط‌های بسته با نور محدود نیز به راحتی انجام می‌شود.

در زمینه کیفیت رنگ و دقت نمایشگر نیز شاهد عملکرد قابل قبولی از میان‌رده سامسونگ هستیم. رنگ‌های به نمایش در آمده توسط نمایشگر Super AMOLED گلکسی A50 اگرچه در میان‌ رقبای هم‌رده حاضر در بازار دقیق‌ترین نیستند؛ اما گرم و چشم‌نواز هستند و به سلیقه قشر بزرگی از کاربران نزدیک هستند.

نمایشگر گلکسی A50، 4 پروفایل رنگی Basic، AMOLED photo، AMOLED cinema و Adaptive display را در اختیار کاربران می‌گذارد. به جز پروفایل Adaptive display بقیه گزینه‌ها از پیش تنظیم‌شده هستند.

بنابراین اگر قصد دارید نمایشگر را بسته به سلیقه خود تنظیم کنید استفاده از این گزینه می‌تواند کارآمد باشد. گزینه Adaptive display امکان تنظیم White Balance را در دو حالت ساده و پیشرفته در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ نیز همانند رقبا گزینه‌ای را برای محافظت از چشم کاربران در استفاده‌های طولانی مدت به گلکسی A50 اضافه کرده است. این گزینه هم از طریق تنظیمات بخش نمایشگر و هم از طریق میان‌برهای موجود در نوار اعلان‌ها در دسترس است.

دوربین

دوربین اصلی گوشی A50 سامسونگ ۲۵ مگاپیکسلی است که از امکان عکسبرداری در حالت Wide نیز برخوردار است که با همراهی دو لنز ۸ و ۵ مگاپیکسلی، مجموعاً دوربین های اصلی گوشی را تشکیل می دهند. نکته جالب و جذاب A50 دوربین سلفی آن است که با ۲۵ مگاپیکسل به یکی از آپشن های جذاب برای خریداران آن تبدیل شده است

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی a50

سامسونگ در این محصول میان‌رده خود یک باتری 4000 میلی‌آمپری قرار داده تا از این حیث شبیه گوشی‌های رد می شیائومی باشد. این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع 15 واتی نیز بهره می‌برد.

به خاطر وجود چنین منبع نیروی قدرتمندی، با گلکسی A50 می‌توانید (در صورت اتصال به وای‌فای) به مدت 12 ساعت وبگردی کرده و (در صورت روشن کردن حالت پرواز) به مدت 16 ساعت فیلم تماشا کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید با این گوشی به مدت 24 ساعت تماس صوتی برقرار کرده و صحبت کنید. در نهایت، چنان‌چه این گوشی را روی حالت استندبای بگذارید، 98 ساعت روشن خواهد ماند.

نتیجه گیری

سامسونگ در گلکسی A50 همه چیز را درست انجام داده است و از طراحی گرفته تا عملکرد به‌راحتی می‌تواند هر کاربری را که حتی طرفدار سامسونگ نیست به خودش جذب کند. صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت از نوع سوپرامولد یکی از برگ‌های برنده این گوشی در برابر رقبای بزرگی که از برندهای شیائومی و هوآوی هستند به حساب می‌آید. دوربین عملکرد قابل قبولی دارد و دوربین سلفی یکی بهترین دوربین‌های سلفی بازار در رده میانی بازار است. باتری پرظرفیت با پشتیبانی از شارژ سریع و ماندگاری خوب هم از بخش‌هایی است که گلکسی ای ۵۰ با تکیه بر آن‌ها می‌تواند بر رقیبانش چیره شود. اگر قصد خرید و اطلاع از قیمت گوشی های جدید بازار را دارید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 25 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

در حال حاضر چند ماهی از عمر شیائومی می 9 می‌گذرد. این گوشی در زمان عرضه همراه با یک مدل دیگر به نام شیائومی mi 9 se وارد بازار شد. اکنون وقت آن رسیده تا نسخه SE را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. صفحه نمایش تقریبا 6 اینچی این گوشی در کنار صفحه نمایش 6.39 اینچی برادران خود یعنی می 9 و 9T خیلی کوچکتر به نظر می‌رسد و از همین رو این نسخه جمع و جورترین مدل در میان سری 9 شیائومی است. نمایشگر مورد استفاده در این گوشی مانند نمایشگرهای دو مدل دیگر، سوپر امولد سامسونگ است و شیائومی صرفا به خاطر اینکه قیمت Mi 9 SE کمتر است، از قطعاتی که کیفیت پایین‌تری دارند استفاده نکرده است.

این مدل همچنین از یک دوربین سه گانه با لنزهای واید، اولترا واید و معمولی بهره می‌برد. این ترکیب همان ترکیبی است که در 9T پیدا می‌کنید و طبیعتا نسبت به نسخه اصلی می 9 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد ولی باز هم جزو دوربین‌های با کیفیت بازار محسوب می‌شود. در بحث پردازنده شیائومی می 9 اس ای در میان خانواده خود ضعیف‌ترین پردازنده را دارد و از اسنپدراگون 712 استفاده می‌کند. با این وجود این پردازنده آنقدرها هم کم توان نیست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این با توجه به سایز کوچکتر صفحه نمایش حتما خودتان حدس زدید که باتری این مدل هم کمترین ظرفیت را دارد.

طراحی گوشی شیائومی mi 9 se

طراحی گوشی شیائومی MI 9 SE در بدنه شیشه ای، فریم فلزی و نمایشگر با ناچ قطره ای خلاصه می شود. این موارد را می توان بهترین ترکیب ظاهری برای یک محصول میان رده در سال 2019 نام برد. زیبایی ظاهری MI 9 SE با بدنه شیشه ای براق و رنگ بندی های جذابی که برای آن در نظر گرفته شده، قابل انکار نیست. با در دست گرفتن دستگاه حس خوب کیفیت بالا که برای این رنج از گوشی ها فاکتور مهمی بوده، به شما القا می شود. روی بدنه دستگاه سه لنز دوربین به صورت عمودی در یک جایگاه بیرون زده از قاب قرار گرفته است. پایین این بخش تنها فلاش LED موجود بوده و سایر فضای آن کاملا خالی است.

بخش روبرویی را یک نمایشگر 5.97 اینچی با حاشیه های کم و یک ناچ کوچک قطره ای پر کرده است. ابعاد کلی دستگاه با توجه به سایز نمایشگر، کوچکتر از حد انتظار بوده و همین هم باعث خوش دستی آن شده است. البته ضخامت 7.5 میلیمتری هم در خوش دستی آن بی تاثیر نیست. شیائومی درون ناچ دستگاه دوربین سلفی را به تنهایی قرار داد است. اسپیکر مکالمه و سنسور مجاورت هم بالای ناچ به طوری طراحی شده اند که قابل مشاهده نباشند. برای فریم کناری Mi 9 SE از فلزی با کیفیت بالا استفاده شده است. روی این فریم دکمه های کنترل صدا و پاور، پورت USB Type C، میکروفون، محفظه اسپیکر و خشاب سیمکارت مشاهده می شود.

صفحه نمایش

معمولاً بیشتر گوشی‌های میان رده دارای پنل‌های LCD هستند؛ حتی شرکت اپل هم در نسخه آیفون Xr از پنل  LCDاستفاده کرده است. یکی از امتیازاتی که می 9 اس ای دارد؛ این است که نوع پنل آن همچون دو مدل می 9 و می 9 اکسپلورر Super AMOLED است.

MI 9 SE با کیفیت Full HD، صفحه نمایش 5.97 اینچی و رزولوشن 1080× 2340 پیکسلی به بازار ارائه شده است. تراکم پیکسلی در این محصول شیائومی ~432 بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.1% در نظر گرفته شده است.

می 9 اس ای شیائومی همچون دو محصول هم رده خود، شیائومی می 9 و می 9 اکسپلورر از پوشش و محافظ گوریلاگلس 5 برای صفحه نمایشگر خود استفاده کرده است؛ که موجب محافظت گوشی در مقابل ضربه، خط و خش می‌شود. بریدگی و شکاف بالای MI9 SE همچون مدل‌های mi 9 و mi 9 explor به فرم قطره‌ای شکل است که دوربین سلفی در آن قرا گرفته است.

فضای کمی را به خود اختصاص داده و ظاهری زیبا به گوشی داده است؛ از طرفی دیگر هم باعث شده که کاربر صفحه نمایشی به صورت تمام صفحه داشته باشد. نمایشگر می 9 اس ای دارای قابلیت HDR است که باعث می‌شود تصاویر شادابی و روشنایی خاصی داشته باشند و حتی در مقابل نور خورشید و روشنایی روز هم سوژه و محتوای تصاویر گرفته شده، خوانایی و وضوح داشته باشند.

دوربین

بعد از گوشی می 9 که به عنوان اولین پرچمدار شیائومی با دوربین سه گانه شناخته می شد، گوشی Mi 9 SE نیز به عنوان اولین میان رده این کمپانی با دوربین سه گانه محسوب می شود. در واقع انتخاب دوربین سه گانه برای می 9 SE یک تصمیم کاملا درست در سال 2019 به شمار می آید که برای رقابت با میان رده های سامسونگ و هواوی، امری ضروری بوده و ترکیب دوربین سه گانه در این گوشی، یکی از کامل ترین تجربه ها در محصول میان رده را در اختیار خواهد گذاشت.

اما نکته جالب در مورد ساختمان دوربین این گوشی، انتخاب ترکیب قدرتمند می باشد. در واقع شیائومی برای دوربین اصلی این گوشی از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی بهره برده است که مشابه آن را در گوشی های می 9 و honor View 20 دیده بودیم. همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، سنسور 48 مگاپیکسلی سونی که اخیرا هم محبوبیت زیادی بین سازنده های گوشی هوشمند پیدا کرده، از فیلتر بایر 4 به 1 استفاده می کند. به این معنی که هر 4 پیکسل 0.8 میکرونی، یک پیکسل بزرگ 1.6 میکرونی تشکیل خواهند داد و نتیجه آن خروجی تصاویری با اندازه 12 مگاپیکسلی خواهد بود.

البته این موضوع نه تنها حساسیت سنسور برای جذب نور جهت عکاسی در محیط های کم نور را افزایش خواهد داد، بلکه با استفاده از این ترفند می توان خروجی شارپ تری داشت و نویز تصاویر نیز در ISO های بالا، به خوبی کنترل خواهد شد. همچنین برای لنز دوربین اصلی Mi 9 SE ، گشودگی دهانه دیافراگم f/1.75 در نظر گرفته شده است نشان می دهد حداقل به صورت تئوری با یکی از قدرتمند ترین میان رده ها در زمینه عکاسی در محیط های کم نور رو به رو هستیم.

دوربین دوم تله فوتو اما از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می کند که کوچکتر از سنسور 12 مگاپیکسلی بکار رفته در می 9 می باشد و همان زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. سنسور 8 مگاپیکسلی این دوربین دارای پیکسل هایی با اندازه 1.12 میکرون می باشد که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند.

در نهایت نوبت به دوربین سوم 13 مگاپیکسلی می رسد که سنسور آن نیز کوچکتر از نسخه 16 مگاپیکسلی بکار رفته در می 9 است. این دوربین از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می کند که زاویه دید فوق عریض 123 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که زاویه دید این دوربین، وسیع تر از نسخه 117 درجه می 9 می باشد؛ با این حال دوربین اولترا واید Mi 9 SE، دارای فوکوس خودکار نمی باشد و از قابلیت عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی نمی کند.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت های مختلف دوربین از جمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ کردن می توان بین آن ها جا به جا شد. از قسمت بالا هم می توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می گذارد که از طریق آن می توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به دلخواه تغییر داد.

عکس های گرفته با دوربین اصلی این گوشی در حالت پیش فرض (12MP) از کیفیت عالی برای یک محصول میان رده برخوردار هستند. در واقع این تصاویر دارای جزئیات بسیار خوب، کنتراست عالی، دامنه پویایی وسیع و رنگ های زنده ای هستند که البته این رنگ ها در برخی موارد کمی اشباع شده به نظر می رسد.

ویژگی AI نیز مطابق انتظار در بیشتر موارد کنتراست تصاویر و همچنین اشباع شدگی رنگ ها را افزایش می دهد که مسلما خوشایند تمام کاربران نخواهد بود. بر خلاف چیزی که در می 9 دیده بودیم، برای عکاسی در رزولوشن 48 مگاپیکسل حالت جداگانه ای در نظر گرفته نشده و برای استفاده از آن باید به سراغ عکاسی در حالت پرو رفت. البته مطابق انتظار تصاویر 48 مگاپیکسلی، در زمینه جزئیات پیشرفت چندانی به خود نمی بینند و سطح نویز آن ها نیز بیشتر از تصاویر 12 مگاپیکسلی است.

دوربین دوم تله فوتو با وجود داشتن سنسور کوچکتر 8 مگاپیکسلی، تصاویری با جزئیات بسیار خوب به ثبت می رساند که البته رزولوشن آن ها به 12 مگاپیکسل بزرگنمایی می شود. در برخی مواقع رنگ های باز تولید شده با این دوربین نیز اشباع شده به نظر می رسد و در حالت کلی، نویر عکس های این دوربین، بیشتر از عکس های ثبت شده با دوربین اصلی می باشد. در نهایت نوبت به دوربین سوم با لنز فوق عریض می رسد که شاید در زمینه ثبت جزئیات، به خوبی دو دوربین دیگر نباشد؛ اما این تصاویر هم دارای رنگ های زنده، نویز کنترل شده و رنج داینامیکی وسیع هستند.

هنگام عکاسی در محیط های کم نور با دوربین اصلی، خروجی نهایی چندان شگفت انگیز نیست. در واقع به دلیل نبود لرزشگیر اوپتیکال، در برخی موارد تصاویر به صورت تار به ثبت می رسند و الگوریتم های کاهش نویز باعث کاهش جزئیات می شود.

در مورد عکاسی با دوربین فوق عریض در محیط های کم نور نباید حساب چندانی باز کرد و به دلیل دیافراگم تاریک تر و سنسوری با پیکسل های کوچک تر، این دوربین برای عکاسی در محیط های کم نور، مناسب نخواهد بود. مشابه چیزی که در می 9 دیده بودیم، در شرایط نوری کم(استفاده از حالت شب)، شیائومی برای زوم 2 برابر، سراغ دوربین تله فوتو نمی رود و این وظیفه را بر عهده دوربین اصلی می گذارد؛ به این صورت که تصویر با سنسور 48 مگاپیکسلی ثبت می شود و به صورت دیجیتالی، بزرگنمایی می شود. این تصمیم شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما با توجه به سنسور بهتر و دیافراگم روشن تر دوربین اصلی، تصمیم هوشمندانه ای به نظر می رسد.

اما زمانی که برای عکاسی در محیط های کم نور، از ویژگی Night Mode استفاده شود، داستان کاملا متفاوت خواهد بود و Mi 9 SE به یکی از بهترین میان رده ها در این زمینه تبدیل خواهد شد. تصاویر ثبت شده در این حالت، شاید جزئیاتی به خوبی عکس های ثبت شده در محیط های روشن را نداشته باشند، اما جزئیات آن ها به مراتب بهتر از حالت معمولی است و نویز آن ها نیز به خوبی کنترل می شود. بد نیست بدانید که حالت شب شیائومی، سرعت عملکرد بیشتری در مقایسه با نسخه هواوی دارد ولی این حالت برای دوربین فوق عریض، در نظر گرفته نشده است.

باتری گوشی شیائومی mi 9 se

در کنار داشتن کوچکترین نمایشگر بین سری Mi 9، این اسمارت فون کوچکترین باتری را هم دارد. باتری این دستگاه با گنجایش 3070 میلی آمپر ساعتی، تنها سه چهارم 9T است.

در تست هایی که انجام شد، Mi 9 SE عملکرد قابل احترامی داشت. پخش بی وقفه ویدیو به صورت آنلاین حدود چهارده و نیم ساعت به طول انجامید و تماس با شبکه 3G هم 25 ساعت شد. گشت و گذار در اینترنت اما چندان تحسین برانگیز نبود و با بیشتر از 10 ساعت، نتیجه ای معمولی محسوب میشود. حالت استندبای هم چندان خوب نبود و جمع همه اعداد عدد 73 ساعت را برای این میان رده ایجاد کرده که نتیجه چندان خوبی هم نیست.

کلام آخر

Xiaomi Mi 9 SE محصولی شایسته احترام با مشخصاتی در سطح بهترین‌های رده میانی بازار است؛ صفحه‌نمایش کوچک و طراحی کامپکت، Mi 9 SE را به مدلی خوش‌دست و ارگونومیک بدل کرده و با وجود آنکه خمیده نبودن لبه‌های کناری بخش پشتی، منجر به ضخیم‌ به نظر رسیدن آن شده است اما در عمل حس مثبتی را به کاربران منتقل می‌کند. از جمله نکات منفی در طراحی این مدل باید به جذب بالای اثرات انگشت (به خصوص در نسخه مشکی) و جنس ظاهرا پلاستیکی بخش پشتی اشاره کرد.

از کیفیت صفحه‌نمایش OLED دستگاه به طور کامل رضایت داشتیم و در زیر نور مستقیم خورشید نیز با نمونه توانمندی روبرو می‌شویم. سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش از سرعت و دقت بالاتری نسبت به نمونه‌های هم‌رده خود برخوردار است و با وجود آن‌که هنوز نسبت به یک سنسور اثر انگشت عادی خازنی،‌ سرعت و کیفیت پایین‌تری دارد اما در مجموع مشکل خاصی را برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

دوربین 48 مگاپیکسلی این مدل که به صورت پیش‌فرض با وضوح 12 مگاپیکسلی عکاسی می‌کند به شرط حفظ این وضوح و البته در نور کافی، تصاویر مناسبی را به لحاظ جزییات و کنترل نویز ایجاد می‌کند اما رنگ‌های آن، اشباع‌شده‌تر از حالت عادی بوده و کاملا گرم‌تر ثبت می‌شوند. دوربین تله‌فتو با زوم دو برابری و تجهیز به فوکوس خودکار، عملکرد مناسبی در درشت‌نمایی تصویر دارد اما به دلیل بسته‌تر بودن دیافراگم، نویز بیشتری را ایجاد کرده و جزییات کمتری را نسبت به دوربین اصلی ثبت می‌کند. امکان فیلم‌برداری با این دوربین نیز وجود ندارد. کیفیت و عملکرد دوربین واید این مجموعه به دلیل نبود فوکوس خودکار، چندان فوق‌العاده نبوده و از کیفیت آن با کاهش نور نیز کاملا کاسته می‌شود.

Mi 9 SE در زمینه پردازشی، گوشی موفقی به حساب می‌آید و به خصوص در زمینه گرافیک، از سطح میانی فراتر می‌رود. حافظه رم 6 گیگابایتی دستگاه برای اکثر کاربران کافی به نظر می‌رسد و با وجود آنکه از کارت حافظه در آن خبری نیست اما حداقل در نسخه 128 گیگابایتی، مشکل خاصی از لحاظ کمبود حافظه وجود نخواهد داشت. نوع حافظه داخلی گوشی توسط شیائومی، UFS 2.1 اعلام شده اما طبق بررسی انجام شده در بالا، این حافظه از نوع کندتر UFS 2.0 است که البته هنوز از حافظه‌های معمول eMMC حاضر در اغلب دیگر گوشی‌های این کلاس سرعت بالاتری دارد.

پشتیبانی از NFC و درگاه اینفرارد، گزینه‌های مثبت این مدل را تشکیل می‌دهند و در سوی مقابل نبود جک هدست و GPS تک باند نیز در زمره نکات منفی آن قرار می‌گیرند. باتری گوشی ظرفیت چندان بالایی ندارد اما به لطف پردازنده کم‌مصرف و صفحه‌نمایش نسبتا کوچک،‌ دوام مناسبی داشته و سرعت شارژ بسیار مطلوبی را نیز ارائه می‌کند. رابط کاربری MIUI این مدل بسیار پیچیده و با جزییات فراوان است که با وجود امکاناتی بسیار فراتر از اندروید خام، از لحاظ راحتی در استفاده، شرایط مطلوبی را عرضه نمی‌کند و از این گذشته نمایش تبلیغ در حین نصب برنامه‌های جدید نیز کاملا آزاردهنده به نظر می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 27 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

همایش جهانی موبایل، که یکی از جذاب ترین همایش ها در سال های اخیر به شمار می آید، قرار است به زودی برگزار شود. در این همایش، از اولین گوشی پرچم دار سال 2019، یعنی گوشی هوشمند گوشی می 9 رونمایی خواهد شد که از کشور چین می‌باشد. این گوشی، اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که در آن از آخرین ورژن چیپست کوالکوم که snapdragon 855 می باشد، استفاده شده است. گوشی Xiaomi Mi 9 از تکنولوژی 5G برخوردار نیست، اما از لحاظ پردازنده و گرافیک قدرمتند، هم‌چنان یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. در این کوشی همانند Xiaomi Mi 8، فناوری Dual-Glass استفاده شده و سطحی فلزی در بین دو صفحه‌ی گوریلیا گلاس قرار دارد. اگرچه که صفحه نمایش با فناوری AMOLED، بزرگتر شده، اما بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی(ناچ) و لبه ای آن کوچک‌تر شده است.

 

حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش واقع شده که در ورژن قبلی این گوشی یعنی Mi 8 pro، نیز قرار داشته است. می‌توان گفت که جذاب‌ترین بخش گوشی هوشمند Xiaomi Mi 9، دوربین آن است، Mi 9 اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که دارای سه دوربین می‌باشد، اولین دوربین چند منظوره که تجربه عکاسی با کیفیت بالا، همراه با صفحه فوق وسیع(Ultra-Wide cam) و قابلیت زوم با توان 2X را در اختیارتان خواهد گذاشت. گوشی Xiaomi Mi 9، همانند ورژن قبلی خود، از قابلیت شارژ سریع برخوردار است، اما جالب‌تر آن است که این گوشی دارای فناوری شارژ وایرلس می‌باشد که با توانایی 20 واتی، گوشی را با سرعت بالا شارژ می کند. در بخش نرم‌افزاری، این کوشی، در خور یک پرچم‌دار است، چراکه دارای سیستم عامل اندروید 9 و MIUI 10 می‌باشد.

طراحی گوشی شیائومی می 9

طراحی شیائومی می 9 شاید جذابیت می میکس 3 را نداشته باشد، اما بدون شک یکی از زیباترین های بازار محسوب می شود. زبان طراحی استفاده شده در Mi 9 کاملا مشابه با می 8 می باشد که با بهبود های خوبی همراه شده است. پنل پشتی این محصول از جنس گوریلا گلس 5 می باشد که خمیدگی و انحناهای آن در مقایسه با نسل قبلی، افزایش داشته و همین موضوع، علاوه بر این که باعث در دست گرفتن آسان گوشی می شود؛ بلکه باعث می شود که می 9 باریک تر از چیزی که هست به نظر بیاید.

ضخامت می 9، 7.6 میلی متر اعلام شده است که البته در باریک ترین قسمت، به 3.5 میلی متر می رسد و این موضوع در کنار وزن مناسب 176 گرمی باعث شده است که این گوشی در مقایسه با رقبایی چون آیفون 10 اس مکس، ارگونومی مناسبی داشته باشد.

گفتنی است که این گوشی در سه رنگ آبی اقیانوسی، بنفش یاسی و مشکی پیانو (نسخه مورد بررسی) روانه بازار شده شیائومی در دو نسخه اول، از پنل پشتی هولوگرافیک استفاده کرده است. استفاده از این ترفند نه تنها جلوه گرادیانی به پنلی پشتی بخشیده، بلکه باعث شده است که مشابه Galaxy A50 شاهد افکت رنگین کمانی در زوایای مختلف تابش نور باشیم. البته یک نسخه دیگر از این گوشی با شیشه شفاف وجود دارد که برخی از اجزای مصنوعی داخل گوشی را به نمایش می گذارد و جذابترین نسخه می 9 به شمار می آید.

گذشته از این موارد، در قسمت پشتی این گوشی برای اولین بار شاهده استفاده از دوربین سه گانه با چینش عمودی هستیم که شیائومی در اقدامی جالب، دوربین تله فوتو را با حلقه هولوگرافیک، مجزا کرده است. اما نکته منفی در مورد طراحی ماژول دوربین، برآمدگی بیش از حد آن می باشد که نه تنها احتمال آسیب آن را افزایش داده، بلکه باعث شده است که این گوشی به صورت ثابت روی میز قرار نگیرد. با این حال به گفته شیائومی برای پوشش دوربین از ترکیب شیشه و Sapphire استفاده شده است که مقاومت بیشتری در اختیار خواهد گذاشت.

 

فریم فلزی دور گوشی جزو موارد دیگری است که در مقایسه با نسل قبلی، تغییر داشته و اکنون جلوه ی براق به خود گرفته است؛ با این حال محل قرار گیری اجزا، کاملا مشابه گذشته می باشد. در سمت راست، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا قرار گرفته اند و در سمت مقابل، مشابه چیزی که در می میکس 3 دیده بودیم، شاهد دکمه اختصاصی برای دستیار صوتی گوگل هستیم که البته می توان دستورات مختلفی برای آن در نظر گرفت.

جالب است بدانید که می 9 جزو معدود پرچمداران امروزی به شمار می آید که به فرستنده IR مجهز شده و این فرستنده به همراه میکروفون حذف نویز در قسمت بالایی قرار داده شده است. بنابراین با استفاده از این فرستنده و اپلیکیشن Mi Remote می توان از گوشی Mi 9 برای کنترل سایر تجهیزات الکترونیکی مانند تلوزیون و … استفاده کرد. داستان لبه پایینی هم کاملا تکراری بوده و در این قسمت شاهد قرار گیری پورت Type-C، اسپیکر تک کاناله و میکروفون هستیم.

قسمت جلوی گوشی اما ظاهر کاملا جدیدی دارد. شیائومی در این گوشی، تجهیزات تشخیص چهره ای که در نسل قبلی دیده بودیم را به طور کامل کنار گذاشته و بریدگی کوچک این نمایشگر، فقط محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. همین موضوع در کنار حاشیه پایینی به مراتب کوچک تر از نسل قبلی، باعث شده است که نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی، حدود 90 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص دهد. بد نیست بدانید که با وجود کاهش حاشیه ها، شیائومی اسپیکر مکالمه را در قسمت بالایی حفظ کرده و چراغ نوتیفیکیشن نیز در سمت راست آن قرار دارد.

 

تمامی این موارد، از گوشی می 9 یک محصول زیبا و باکیفیت ساخته اند، با این وجود طراحی آن همچنان دارای نواقصی است که از میان آن ها می توان به نبود جک 3.5 میلی متری هدفون، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و برآمدگی دوربین اشاره کرد.

صفحه نمایش

می9 از صفحه نمایش 6.39 اینچی سوپر آمولد که با رزولوشن fullhd+  و ناچ قطره مانند عرضه شده است استفاده میکند.این پنل روزولشن 1080x2340  را دارا است که تراکم پیکسلی بسیار خوب 402 پیکسل بر اینچ را به ارمغان می آورد.با توجه به نسبت طول به عرض 19.5 به 9 این گوشی این پنل یکی از دراز ترین پنل های موجود در بازار میباشد.

این صفحه نمایش کیفیت فوق العاده را به ارمغان می آورد و به هر تصویری که با آن پخش شود روح و رنگ تازه ای میبخشد.همچنین این پنل توسط گوریلا گلس 6 که یکی از محکمترین گلس های موجود در بازار است پوشانده شده است.

صفحه نمایش این گوشی روشنایی بسیار مناسب 430 نیت را ارایه میکند که این روشنایی در حالت auto  میتواند به حداکثر 620 نیت برسد که در نوع خود فوق العاده است.اگر این گوشی را در حالت کنتراست تطبیق شونده قرار دهید رنگ ها با توجه به نور محیط تطابق پیدا میکنند و باعث میشود که در حالت بهترین نسبت رنگ را داشته باشید.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9

عمر باتری در Xiaomi Mi 9 متوسط است یعنی 3300 میلی آمپر که نسبت به عمر باتری در Mi 8 حدود 100 میلی آمپر کاهش یافته است. نکته مثبت درخصوص باتری این گوشی این است که از شارژ سریع وایرلس پشتیبانی می‌کند. در جعبه گوشی، یک شارژر 18 واتی را خواهید یافت که برای 3300 میلی آمپر قدرت باتری، کافی به نظر می‌رسد. با وجود این شارژر، Mi 9 در بازه‌ی زمانی نیم ساعته، 45 درصد شارژ خواهد شد.

گوشی Xiaomi Mi 9، از فناوری شارژ سریع یا همان توربو شارژ برخوردار است و سارژ از طریق وایرلس با قدرت 20 وات، از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. اگر شارژر 27 واتی برای این گوشی خریداری کنید، گوشی در عرض نیم ساعت، به 70 درصد شارژ خواهد رسید. شارژ کامل گوشی نیز، 65 دقیقه زمان خواهد برد.

باندل مخصوص شارژ وایرلس بسیار سبک و کارآمد است. زمانی که از شارژر وایرلس استفاده کنید، صدایی خفیف را خواهید شنید. این صدا مربوط به فنی است که شارژر را خنک می‌کند. گوشی Xiaomi Mi 9 طبق تست های انجام شده، در نیم ساعت، تا 30 درصد گوشی را شارژ می‌کند، که این قضیه، زیاد خوشایند به نظر نمی‌رسد، زیرا با شارژر 18 واتی، بعد از نیم ساعت، گوشی حدود 45 درصد شارژ خواهد شد.

ممکن است علت این کم کاری، دمای باتری یا محیط باشد، اما به طور کلی عملکرد قوی از خود نشان نداده است. پردازنده snapdragon 855 تاثیر بسزایی در عملکرد باتری گذاشته است.

طبق آزمایش‌های انجام شده، مدت آماده به کار گوشی Xiaomi Mi 9 حدود 91 ساعت ارزیابی شده که این عملکرد، بسیار عالی می‌باشد. شما می‌توانید با 10 ساعت روشن نگه داشتن مداوم گوشی، برای اهدافی مانند وب گردی، از آن استفاده کنید. 19 ساعت نیز می‌توانید به طور مداوم به تماشای ویدیو بپردازید. با وجود پردازنده Snapdragon 855، زمان حالت استند‌بای(Standby)، به میزان قابل توجهی افزایش یافته که در مقایسه با Xiaomi Mi 8، پیشرفت خوبی داشته است.

جمع بندی

شیائومی می 9 بدون شک یکی از قاتلین پرچمداران گران قیمت 2019 خواهد بود. این گوشی هوشمند توان خود را از تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 855 تامین می کند و در قسمت جلوی آن، نمایشگر با کیفیتی قرار داده شده است. همچنین برای این گوشی، دوربین سه گانه در نظر گرفته شده است که توانایی بالایی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری دارد و امکانات متنوعی نیز در اختیار می گذارد. با این وجود، رابط کاربری شیائومی مناسب همه کاربران نمی باشد و فاصله زیادی با اندروید خالص دارد. همچنین استفاده از باتری بزرگ تر و اسپیکر های استریو نیز می توانست از این گوشی، محصول کامل تری بسازد؛ اما مهم تر از همه این موارد، قیمت بسیار مناسب Mi 9 است که بسیار پایین تر از پرچمدارانی چون گلکسی اس 10 و هواوی پی 30 پرو می باشد و می توان برخی از نقاط ضعف آن را پوشش دهد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 34 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

گوشي ردمي 7 يکي از نسخه هاي پايين رده گوشي هاي خانواده ردمي به حساب مي آيد. اين گوشي سر راه خودش با گوشي هايي از کمپاني هاي سامسونگ و هوآوي دست به گريبان است که هر کدام براي خودشان گزينه هايي بسيار مناسب براي خريد هستند؛ اما اين محصول شيائومي هم چندان در برابر اين رقبا دست و پا بسته نيست و در اين بررسي مي خواهيم در مورد نکات مثبت و منفي آن صحبت کنيم و بگوييم که چرا Redmi 7 مي تواند گزينه اي مناسب براي خريد به حساب بيايد. برای اطلاع از قیمت ردمی 7 کلیک کنید.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی ردمی 7

همانوطر که گفتیم ظاهر زیبا و خیره کننده این گوشی موبایل می تواند یکی از عواملی باشد که افراد زیادی اقدام به خرید آن کنند! صفحه نمایش گوشی Xiaomi redmi 7 دارای حاشیه بسیار کمی می باشد و همین موضوع آن را به پرچم دارهای این روزها شبیه تر کرده است و از طرفی دیگر ابعاد مناسبی برای این موبایل در نظر گرفته شده که می تواند تجربه لذت بخشی را برای کاربران ایجاد کند. ابعاد این موبایل 158.7 در 75.6 در 8.5 میلی‌متر می باشد و وزنی معادل 180 گرم دارد و به همین دلیل است که می گوییم تجربه خوب و لذت بخشی را برای کاربر رقم خواهد زد. در پایین این گوشی و در کنار پورت شارژ نیز جک هنذفری قرار گرفته و همچنین اسپیکر Xiaomi redmi 7 نیز در پایین این موبایل جا گرفته است. پشت این موبایل دارای بدنه ای یک دست می باشد، بر روی این بدنه مانند بسیاری از موبایل های یکی دو سال اخیر، دو لنز دوربین به کار رفته است تا کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بالایی را ارائه دهد. در کنار لنزهای دوگانه ی گوشی Xiaomi redmi 7 نیز یک فلش ال ای دی قرار دارد.

صفحه نمایش

نمایشگری که برای این میان رده دوست داشتنی استفاده شده است برای یک میان رده مناسب است. IPS LCD اگرچه در حد و اندازه های یک نمایشگر فوق العاده نیست اما برای یک گوشی میان رده کیفیت بالایی را ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 720×1520 می باشد و در اندازه 6.26 اینچ است و از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند. شیشه گوریلا گلس 5 نیز که دارای مقاومت بالایی است برای این موبایل به کار رفته است که باز هم یک انتخاب هوشمندانه برای Xiaomi redmi 7 به حساب می آید! با توجه به این صفحه نمایش به کار رفته برای این موبایل، انتخاب سایز تصویر 19.9 می تواند اقدامی هوشمندانه برای بهره مندی از حداکثر کیفیت باشد.

دوربین

دوربین گوشی های رده پایین و میان رده طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و ردمی 7 شیائومی یکی از اسمارتفون هایی است که می تواند این مسئله را ثابت کند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز 2 مگاپیکسلی مذکور از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه هم دیافراگم F/2.2 را ارائه کرده و از قابلیت فو خودکار مرحله ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می آورد. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، AI Mode، Night Mode و عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور است؟ در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب واقعا عملکرد خوبی دارد و می تواند عکس های با کیفیت تری نسبت به خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش ضبط نماید.

عکسبرداری در حالت پرتره هم به خوبی با دوربین این گوشی انجام می شود و الگوریتمی که شیائومی به منظور تفکیک لبه اشیا و اجسام در عکسبرداری پرتره به کار برده بسیار دقیق و خوب عمل می کند. در محیط های تاریک، کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کاهش پیدا می کند اما با این وجود همچنان می توان عکس های نسبتا خوبی را با آن ضبط کرد. طبیعتا در این شرایط کیفیت عکس های ضبط شده با حالت قبل (محیط با نور مناسب) کمتر خواهد بود. ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی امکانپذیر خواهد بود که کیفیت متوسط و قابل قبولی در این حالت قابل دستیابی خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی شیائومی Redmi 7 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی کمتر است و با آن می توانید عکس های سلفی خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کنید، اما نباید انتظار خیلی زیاد و بالایی از آن داشته باشید. پس به طور کلی می توان اینطور گفت که از بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد دوربین اصلی دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و دوربین سلفی آن کیفیت معمولی را ارائه می کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Redmi 7

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi 7 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که از قابلیت شارژ سریع 10 واتی هم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی ردمی 7 پیش‌بینی می‌کردیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند کیفیت عملکرد معمولی داشته باشد، اما در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ در حالت استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از دستگاه افزایش یابد یا کارهایی مثل گیمینگ را انجام دهید، مدت زمان شارژدهی باتری Redmi 7 کاهش پیدا می‌کند. اما برای فول شارژ باتری گوشی چه مقدار زمان لازم خواهد بود؟ با اتصال شارژر فابریک این گوشی می‌توانید ظرف حدود 130 دقیقه باتری آن را از 0 تا 100 درصد شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه معمولی است اما شارژدهی باتری آن وضعیت مطلوبی دارد.

 

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 27 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

درواقع سال گذشته بود که گوشی ردمی نوت 7 بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان معرفی شد. این گوشی هوشمند که ویژگی‌هایی در حد یک پرچمدار دارد، از قیمت قابل قبولی برخوردار است. خوب است بدانید باتری شیائومی ردمی نوت 7  از ظرفیت مناسبی سود می‌برد. همچنین برخورداری از عملکرد قدرتمند و نمایشگری باکیفیت از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. همه این‌ها باعث شده است به عنوان یکی از محصولات برتر شیائومی شناخته شود که در اینجا می‌توانید اطلاعات خوبی از این گوشی هوشمند به دست آورید.

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی رد می نوت ۷ از نظر طراحی نسبت به دیگر دستگاه‌های گران‌قیمت بازار واقعاً چیزی کم ندارد زیرا در آن بدنه‌ای شیشه‌ای و یک چارچوب فلزی مشاهده می‌شود. این مواد آن‌قدر ماهرانه در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که هر سه رنگ قرمز، آبی و مشکی دستگاه مورد بحث ما بسیار زیبا به چشم می‌آیند.

در سمت راست، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور وجود دارد که کار کردن با آنها بسیار راحت است. در قسمت پایینی، یک پورت USB-C و یک اسپیکر کار گذاشته شده و در بالا نیز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک حسگر مادون قرمز به کار رفته تا بتوانید از این گوشی هوشمند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون‌ها بهره ببرید.

 

صفحه نمایش

نمایشگر LCD موجود در شیائومی رد می نوت ۷ با ابعاد ۶٫۳ اینچی، ناچ قطره‌ای و حاشیه نسبتاً بزرگ قسمت پایینی خود کاملاً قابل‌تشخیص است. رزولوشن این صفحه نمایش به فول اچ‌دی و ۱۰۸۰p می‌رسد و این یعنی همه تصاویر با شفافیت بالایی به چشم می‌آیند و رنگ‌ها نیز باکیفیت خواهند بود.

البته در این بین مشکلات جزئی وجود دارد که تنها چشم‌هایی می‌توانند آنها را ببینند که واقعاً حساس هستند. در بالا و پایین صفحه نمایش، هاله‌ای کم‌رنگ مشاهده می‌شود که سبب خواهد شد روشنایی نمایشگر به صورت مساوی در همه جا دیده نشود. به علاوه، از آن جایی که پنل موجود AMOLED نیست، هنگامی که دستگاه خاموش است، رنگ مشکی، آن عمقی که باید را ندارد و کنتراست نمایشگر زیاد نخواهد بد. باز هم تکرار می‌کنیم که اگر به چنین مسائل جزئی دقت کنید، متوجه مشکلات ریز خواهید شد وگرنه از این بابت به دردسری برخورد نخواهید کرد.

دوربین

گوشی ردمی نوت 7 با داشتن دوربینی 48 مگاپیکسلی و قیمتی پایین تر از 200 دلار تا حد بسیار زیادی در سال 2019 خبرساز شد. شیائومی از سنسوری 5 مگاپیکسلی برای سنجش عمق عکس در تصاویر پرتره استفاده کرده است که لنزی با دیافراگم f/2.4 در آن به‌کار رفته است. همچنین دوربین جلوی این گوشی، دوربینی 13 مگاپیکسلی است که امکان فوکوس خودکار ندارد.

 

دوربین این گوشی امکان ضبط ویدیو به صورت 4k را ندارد؛ همچنین قابلیت تصویربراری در شب تنها در حالت دوربین 12 مگاپیکسلی امکان‌پذیر است. قابلیت HDR به شما کمک می‌کنند عکس‌های با نور و روشنایی بهتر ثبت کنید.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

از نظر باتری، Redmi Note 7 می تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را میتوان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می آید و می تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

جمع بندی

با توجه به اطلاعاتی که از ردمی نوت 7 شیائومی بیان کردیم، اشاره مجدد به این نکته نیز خالی از لطف نیست که این گوشی هوشمند به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی‌های 2019 نیز شناخته شد. علاوه بر این می‌توان شیائومی ردمی نوت 7 را به عنوان یکی از گوشی‌های میان رده و در عین حال قدرتمند بازار معرفی کرد. با این حساب کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان رده را دارند، می‌توانند ردمی نوت 7 را جزو انتخاب‌های خود قرار دهند. از طرف دیگر انتخاب این محصول برای آن دسته از کاربرانی که از طرفداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند هستند نیز مناسب خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم طرفدار این نوع از گوشی‌های میان رده با قیمت اقتصادی هستید یا انتخاب‌تان یکی از گوشی‌های پرچمدار است؟ می‌توانید نظرات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 32 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

چندی پیش در اولین نقدم در مورد این گوشی، اشاره کردم که آیفون SE بهترین انتخاب برای سالمندان یا فرزندانتان است اما اگر یکی از خوره‌های تکنولوژی باشید احتمالا انتخاب مناسبی به عنوان گوشی اصلی شما نخواهد بود. با این حال در استفاده‌ی طولانی مدت متوجه شدم که نکات زیادی در مورد این گوشی کوچک دوست‌داشتنی وجود دارد که من قدردان آن‌ها هستم. بنابراین بدون مقدمه بیشتر برویم سراغ بررسی ایفون SE در استفاده دراز مدت:

نمایشگر گوشی ایفون se اپل

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.

شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون se

اپل ادعا می‌کند عمر باتری آیفون SE مشابه با آیفون 8 است. که میزان پخش ویدیوی محلی را تا 13 ساعت ، پخش فیلم تا 8 ساعت و تا 40 ساعت قابلیت پخش صوتی را داراست.

آیفون 2020 SE از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند ، یعنی تنها در 30 دقیقه باتری تا 50 درصد شارژ خواهد شد. البته شارژ سریع نیاز به یک آداپتور برق USB-C دارد که حداقل 18 وات انرژی برقی را ارائه دهد ، که شامل آداپتورهای مدل 29/30W می‌باشد که دارای قیمتی حدود 49 دلار در فروشگاه اپل است.

iPhone SE2 با بدنه ای شیشه‌ای با سیم پیچ داخلی برای استفاده شارژر بی‌سیم دارد تا از شارژ بی سیم مبتنی بر Qi پشتیبانی کند.

جمع بندی

آیفون SE در حال حاضر ارزان ترین و کوچک ترین آیفون بازار محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را هم دارد و در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. قبل از خریدن این گوشی باید ببینید که آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

اگر می خواهید آیفون جدید بخرید اما نمی خواهید بالای 16 میلیون خرج کنید، آیفون SE جدید تنها گزینه پیش روی شماست. اگر به دنبال خوش دست ترین گوشی پرچمدار بازار هستید، به اکوسیستم اپل و آپدیت های چندین و چند ساله اش علاقه مندید، و تجربه کم نقص از گوشی هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، آیفون SE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

از طرفی اگر به دنبال یک گوشی جدید با طراحی مدرن و به روز هستید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد، و به دوربین های چندگانه با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال یا عکاسی فوق عریض علاقه دارید، آیفون SE گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

محمد سامان بازدید : 52 دوشنبه 24 آذر 1399 نظرات (0)

شرکت سامسونگ روز یکشنبه ۲۵ فوریه در کنگره جهانی موبایل از گوشی‌‌های سامسونگ گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) و گلکسی اس  ۹ پلاس ( Galaxy S9 Plus) رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از این محصول جاناتان وانگ، مدیر بازاریابی سامسونگ، محصول جدید را «انقلابی در دوربین گوشی‌های هوشمند» دانست. در ادامه به بررسی گوشی اس 9 می‌پردازیم.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

نمایشگر

سامسونگ با تولید پنل‌های نمایشگر برای تلفن‌های هوشمندش، همیشه در این زمینه بهترین عملکرد را میان سایر رقبا داشته؛ به طوری که از همان ابتدا، کیفیت بالای نمایشگر گوشی‌های این کمپانی زبان زد همگان بوده است. گلکسی S9 از این قاعده مستثنی نیست و سامسونگ با بهره گیری از برترین پنل خود در این مدل، بالاترین کیفیت نمایشگر در تلفن‌های هوشمند را به کاربر ارایه می‌دهد؛ به طوری که به گفته دیسپلی میت، این گوشی توانسته با پشت سر گذاشتن تمامی پرچمداران موجود از جمله آیفون X، بالاترین امتیاز را از نظر کیفیت نمایشگر به دست بیاورد.

نمایشگر سوپر امولد گلکسی S9، اندازه‌ای معادل 5.8 اینچ داشته که توانایی نمایش 2960 در 1440 پیکسل را دارد. علاوه بر این‌ها سامسونگ از نسبت تصویری 18.5:9 هم در آن استفاده کرده که باعث کشیده‌تر شدن دستگاه شده و کار با آن را برای کاربر راحت‌تر کرده است.

در گوشی گلکسی S9 خبری از دکمه‌های ناوبری به صورت سخت افزاری در پایین نمایشگر نبوده و سامسونگ آن‌ها را به صورت نرم افزاری در دسترس کاربر قرار داده است. دکمه هوم در این گوشی هم به صورت لمس سه بعدی عمل کرده و در برابر میزان فشار حساس است. کاربر می‌تواند از طریق منوی تنظیمات با تعیین میزان فشار، نحوه عمکلرد این دکمه را تغییر دهد.

همان طور که می‌دانید، نمایشگر گوشی گلکسی S9 در دو بخش چپ و راست به صورت خمیده طراحی شده که علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Edge Panel یکی از این قابلیت‌های نرم افزاری است که با فعال کردن آن یک پنل جدید به لبه نمایشگر اضافه شده که توسط آن می‌توان به صورت میانبر، اپلیکیشن‌های مختلف را به اجرا در آورد.

 

سامسونگ برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش، از پوشش گوریلاگلس 5 استفاده کرده است. این پوشش بر روی قاب پشتی دستگاه هم موجود است.

اگر به یاد داشته باشید، عده‌ای به نمایش اغراق آمیز رنگ‌ها در صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ اعتراض می‌کردند و سامسونگ هم در همین راستا بخش خاصی را برای شخصی سازی‌های بیشتر در نمایش رنگ‌ها در منوی تنظیمات تلفن‌های هوشمندش ایجاد کرده است. در گوشی گلکسی S9 کاربر می‌تواند در بخش Screen Mode، از میان چهار مود مختلف Adaptive ،AMOLED cinema ،AMOLED photo و Basic، یکی را با توجه به نیازش از نحوه نمایش رنگ، انتخاب کند. علاوه بر این‌ها امکان ایجاد تغییرات به صورت دستی در رنگ‌های مختلف هم وجود دارد.

قابلیت تغییر در رزولوشن از +WQHD به +FHD و +HD در منوی تنظیمات نمایشگر گلکسی S9 موجود بوده و کاربر می‌تواند برای مصرف کمتر باتری، از رزولوشن‌های پایین‌تر استفاده کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب گلکسی S9 در این بخش، قابلیت نمایشگر همیشه روشن بوده که در این پرچمدار با بهبود فراوان نسبت به نسخه‌های گذشته، همراه است. با فعال سازی این ویژگی، پس از قفل شدن گوشی می‌توان بدون فشردن دکمه‌ای، به اطلاعات زمانی و اعلانات دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این‌ها، کنترل موزیک هم از این طریق ممکن است. قابلیت نمایشگر همیشه روشن در گلکسی S9 با چند حالت جدید همراه بوده و امکان زمان بندی نمایش هم برای آن موجود است.

Video Enhancer، نام قابلیتی است که در منوی تنظیمات نمایشگر گوشی گلکسی S9 قرار گرفته و در کیفیت ویدیو‌هایی که در گوشی پخش می‌کنید، تاثیر مثبت می‌گذارد. این قابلیت از ویدیو پلیر سامسونگ و تمامی اپلیکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه، پشتیبانی می‌کند.

فیلتر نور آبی، تغییر اندازه فونت و منوها، نمایش اسکرین سیور و تمام صفحه کردن اپلیکیشن‌هایی که از نسبت تصویری 18.5:9 پشتیبانی نمی‌کنند، دیگر ویژگی‌هایی هستند که در بخش نرم افزاری صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ مشاهده می‌شوند.

دوربین

دوربین گلکسی S9 سامسونگ یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های مرتبط با این زمینه را به همراه دارد. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم آن متغیر است! دیافراگم متغیر تکنولوژی است که به موجب آن اندازه دیافراگم لنز دوربین گوشی با توجه به شدت نوری که در محیط وجود دارد به طور خودکار قابل تنظیم خواهد بود. بازه‌ای که دیافراگم دوربین اصلی Galaxy S9 می‌تواند مابین آن تنظیم شود، از F/1.5 تا F/2.4 خواهد بود. این ویژگی سبب شده تا کیفیت ضبط عکس در محیط‌های کم نور و پر نور به بهترین شکل ممکن امکانپذیر باشد. دوربین اصلی گوشی علاوه بر قابلیت دیافراگم متغیر از قابلیت‌های دیگری همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF،HDR) خودکار و ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در بررسی گلکسی اس 9 به خوبی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی علیرغم بهره‌مندی از یک لنز واحد عملکرد بسیار عالی دارد. تصاویری که در محیط‌های مختلف با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند فوق‌العاده زیبا، باکیفیت و شامل جزئیات هستند. شک نداشته باشید کمتر گوشی موبایلی در بازار وجود دارد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن به پای گلکسی S9 سامسونگ برسد. شاید اگر قرار باشد رقیبی برای دوربین اصلی این گوشی در نظر بگیرید، گوشی هایی مثل آیفون X، آیفون XS، گلکسی S9 پلاس و تعداد کم دیگری از گوشی های موجود در بازار توان رقابت با آن را داشته باشند. عکسبرداری در محیط‌های کم نور هم به لطف بهره‌مندی دوربین اصلی گوشی از قابلیت "دیافراگم متغیر" با کیفیت شکل ممکن انجام می‌شود.

زمانی که در محیط‌های کم نور از دوربین اصلی گوشی برای ضبط عکس استفاده می‌کنید، اندازه دیافراگم آن به طور خودکار روی F/1.5 تنظیم می‌شود و بدین ترتیب توانایی آن در جذب نور محیط افزایش یافته و عکس های بسیار عالی قابل ثبت خواهند بود. در حالت برعکس هم زمانی که نور محیط زیاد باشد، دیافراگم دوربین روی مقادیر بالاتر (تا حداکثر F/2.2) تنظیم خواهد شد و بدین سبب شدت نور دریافتی را کم می‌کند و تا تصویر پرنور و زننده ثبت نشود. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی نصب کرده که آن هم در برخی شرایط می‌تواند به ضبط عکس‌های بهتر کمک کند. پس دوربین اصلی گلکسی اس 9 سامسونگ کیفیت عالی دارد و یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

در سمت مقابل دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S9 از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم ثابت F/2.2 را ارائه می‌کند. ضمناً یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته شده است. با دوربین سلفی گلکسی S9 می‌توانید عکس‌های زیبایی ضبط کنید که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار مناسب هستند. ضمناً دوربین سلفی گوشی از قابلیت عکسبرداری با پس زمینه تار هم پشتیبانی می‌کند و در این راستا هم کیفیت مطلوبی دارد. بنابراین دوربین سلفی گلکسی اس 9 سامسونگ هم یک دوربین با کیفیت خواهد بود. پس اگر به عکسبرداری با گوشی علاقمند هستید، باز هم سامسونگ Galaxy S9 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان باشد.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

هر دو گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ و اس ۹ پلاس از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باطری‌های گلکسی اس 9،  ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و تفاوتی با نسل قبل ندارد.

نتیجه‌ی آزمون‌های باتری نشان می‌دهند که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس عملکرد مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارند. طبق تست‌های انجام شده حتی با استفاده سنگین هم یک روز کامل می‌توانید روی باطری گوشی‌ حساب کنید. حتی اگر جزو کاربران کم مصرف هم باشید، عدم نیازمندی به شارژ به اواسط روز دوم هم می‌رسد.

فناوری شارژ سریع نیز در این نسل تغییر نکرده است و نیمی از ظرفیت باطری با استفاده از این فناوری در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. همچنین هر دو گوشی از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند. اما باید پد مخصوص شارژ ‌آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

 

سخن آخر

گلکسی اس 9 سامسونگ در ادامه راه پر فراز و نشیب سامسونگ برای رقابت با دیگر گوشی‌های اندروید به بازار عرضه شده است. این گوشی ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و می‌تواند طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. اگر قصد خرید گوشی دارید همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 36 پنجشنبه 13 آذر 1399 نظرات (0)

پرچم‌دار نیمه اول امسال شیائومی در دو نسخه قدرتمند و قدرتمندتر معرفی شد که می 10 و می 10 پرو نام دارند. اصلی‌ترین تفاوت این دو گوشی، به دوربین آن‌ها باز می‌گردد و در سایر زمینه، تفاوت چندانی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. در این مقاله به بررسی گوشی شیائومی می 10 خواهیم پرداخت که با بدنه شیشه و فلزی، دوربین چهارگانه، نمایشگر 90 هرتزی، سخت‌افزار بروز و قدرتمند، یک پرچم‌دار معمول برای 2020 محسوب می‌شود. بااین‌حال اصلی‌ترین مزیت این پرچم‌دار در مقایسه با سایر پرچم‌دارها، قیمت پایین‌تر آن می‌باشد که انتظار می‌رود مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

بررسی گوشی شیائومی می 10

نمایشگر

شیائومی می ۱۰ یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل را در اختیار دارد: پنل سوپرامولد ۶.۶۷ اینچی با نرخ رفرش ۹۰ هرتز که همه‌چیز را زیبا و جذاب نشان می‌دهد. رزولوشن صفحه تمام اچ‌دی (۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل) است که اگرچه به پای کهکشانی‌های سامسونگ نمی‌رسد اما با تراکم ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ تصاویر واضح و شفافی را به نمایش درمی‌آورد.

کیفیت کلی نمایشگر فوق‌العاده است و با کنتراست بی‌نهایت و غلظت رنگ بالا هر محتوایی را به زیبایی به تصویر می‌کشد. البته شیائومی سلیقه‌های مختلف را هم در نظر گرفته و گزینه‌های مختلفی را برای نحوه نمایش تصویر در اختیار شما می‌گذارد. در منوی تنظیمات می‌توانید حالت نمایش تصویر را به دلخواه خود انتخاب کنید. حالت پیش‌فرض یعنی Auto وضعیت رنگ‌ها را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند، حالت Saturated اشباع رنگ‌ها را به حداکثر می‌رساند، و حالت Original Color دقیق‌ترین رنگ‌ها را بر اساس فضای رنگی وسیع DCI-P3 تولید می‌کند. در منوی Advanced نیز حالت‌های Saturated و Original و P3 و sRGB به‌چشم می‌خورند. در هرکدام از این حالت‌ها امکان تنظیم مجزای رنگ‌های اصلی (قرمز، سبز، آبی)، میزان اشباع، کنتراست و گاما را نیز دارید. در واقع می‌توان گفت شیائومی از آن سوی بام افتاده چون بعید می‌دانیم کسی به این همه گزینه نیاز داشته باشد. پیشنهاد ما را می‌خواهید؟ یا همان Auto را انتخاب کنید یا Original Color که با دقت بالا کالیبره شده است.

استفاده از اندروید روی صفحه ۹۰ هرتزی تجربه لذت‌بخشی است که بازگشت به صفحه‌های معمولی ۶۰ هرتزی را دشوار می‌کند. گزینه‌ای هم برای تنظیم نرخ رفرش روی ۶۰ هرتز وجود دارد ولی دلیل موجهی برای انتخابش به ذهن ما نمی‌رسد، مگر این‌که بخواهید دو حالت را با یکدیگر مقایسه کنید. البته باید اشاره کنیم که نرخ رفرش ۹۰ هرتز ثابت نیست و گوشی به‌طور هوشمند تصمیم می‌گیرد هنگام اجرای برنامه‌های خاص، نرخ رفرش را پایین بیاورد. این موضوع روی شارژدهی گوشی تأثیر زیادی دارد.

اگر مثل ما دنبال تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه می‌گردید، باید به منوی نمایشگر همیشه روشن و لاک‌اسکرین سر بزنید. در این قسمت امکان تنظیم نحوه نمایش ساعت و نوتیفیکیشن‌ها بر اساس تم‌های مختلف وجود دارد که همگی به زیبایی طراحی شده‌اند.

حداکثر روشنایی نمایشگر می ۱۰ در حالت دستی به حدود ۵۲۰ نیت می‌رسد که برای یک گوشی پرچمدار رقم مناسبی نیست، اما در حالت خودکار یا با فعال کردن گزینه Sunlight Mode حداکثر روشنایی به بالای ۸۰۰ نیت می‌رسد و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز می‌توانید به‌راحتی از گوشی استفاده کنید.

نمایشگر شیائومی می ۱۰ از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که البته محتوای مناسبش به‌سختی گیر می‌آید و احتمالاً کاربرد زیادی در ایران نخواهد داشت.

دوربین

همانطور که گفتیم اصلی‌ترین تفاوت می 10 با نسخه می 10 پرو دوربین اصلی از نظر حسگر و لنزهای گوشی است که در نسخه پرو امکانات متنوع‌تری برای کاربر در نظر گرفته شده است. البته جال است بدانید حس‌گر اصلی در هر دو گوشی یکسان است.

دوربین اصلی می 10 دوربینی 108 مگاپیکسلی است که درد آن از حسگر سامسونگ ISOCELL Bright S5KHMX  استفاده شده‌است. گوشی می 10 بر خلاف Mi 10 pro از دوربین تله فوتو بهره نمیبرد؛ بنابراین برای زوم کردن تصویر لاز روش برش در دوربین اصلی استفاده میکند. با وجود حس‌گر 13 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 برای عکاسی فوق عریض، یک دوربین اختصاصی در پنل پشتی وجود دارد.

برای گرفتن تصاویر ماکرو حس‌گری 2 مگاپیکسلی و یک لنز با دهانه دیافراگم  f/2.4به جهت عکاسی از سوژه در فاصله‌ای بسیار نزدیک تعبیه شده است. یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده که در محیط‌های با نور اندازه، عملکردی مطلوب از خود نشان میدهد.

در برنامه دوربین، حالت‌های مختلف تصویربرداری مانند پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … که بر روی نواری بالای دکمه شاتر قرار داده شده‌اند و با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست، میتوان حالت موردنظر را انتخاب کرد. هوش مصنوعی، فیلتر های رنگی، فلاش، تایمر عکس،HDR  و… هم از بخش بالایی در دسترس هستند.

تنظیم وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو و.. و همچنین امکان استفاده از تمام دوربین‌ها در حالت عکاسی پرو یا تنظیم دستی وجود دارد. تصاویر گرفته شده با می 10 جزئیات فراوانی چون رنگ‌های زنده، رنج داینامیکی وسیع و نویز کنترل‌شده و وضوح مطلوبی دارند خصوصا وقتی در محیطی با نور روشن گرفته شده باشد.

می 10 برای گرفتن تصاویر پرتره از دوربین اصلی و همینطور دوربین مختص سنجش عمق 2 مگاپیکسلی کمک می‌گیرد. البته در این خصوص به دو مورد میتوان خرده گرفت. یکی اینکه در خصوص تشخیص لبه‌های سوژه‌ها در حدی معمولی عمل میکند و دیگری اینکه در ثبت تصویر از سوژه‌های انسانی جزئیات تصویر بیش از حد نرم میشوند؛ که از یک پرچمدار شیائومی 2020 انتظار بیشتری باید داشته باشیم.

دوبین سلفی mi 10 حسگری 10 مگاپیکسلی بوده که رزولوشن 20 مگاپیکسل و لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0  دارد. این دوربین میتواند د رمکان‌هایی که نوری قابل قبول دارند، تصاویر باکیفیتی رت به ثبت برساند.

باتری گوشی شیائومی می 10

گوشی می 10 از باتری بزرگ 4780 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که حدود 280 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری در مقایسه با نمونه بکار رفته در نسخه پرو دارد و به نظر می رسد که شیائومی به دلیل قرار دادن دوربین های کوچک تر در این گوشی، موفق شده از فضای به دست آمده برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کند.

وقتی که با باتری بزرگ سروکار داشته باشیم، با اطمینان بالایی می توانیم بگوییم که مشکلی از بابت شارژدهی وجود نخواهد داشت و این موضوع در مورد گوشی می 10 نیز صدق می کند. این گوشی می تواند در حالت 90 هرتزی حدود 18 ساعت و در حالت 60 هرتزی، حدود 20 ساعت به پخش مداوم ویدئو بپردازد که رکورد بسیار خوبی بوده و آن را بین بهترین پرچمداران سال 2020 قرار می دهد.

Mi 10 شیائومی از شارژ سیمی و بی سیم با توان 30 وات پشتیبانی می کند و همچنین امکان شارژ معکوس با توان 5 وات برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از تجهیزات داخل جعبه می توان در عرض 30 دقیقه حدود 52 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل دستگاه نیز حدود 75 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که با توجه به باتری 4780 میلی آمپر ساعتی، زمان بسیار خوبی ارزیابی می شود؛ اما نمی توان آن را سریعترین دانست.

جمع بندی

شیائومی می ۱۰ بسیاری از ملزومات یک پرچمدار تمام عیار را دارد. از کیفیت ساخت عالی گرفته تا نمایشگر فوق‌العاده و قدرت سخت‌افزاری کم‌نظیر. دوربین اصلی این گوشی همه‌کاره‌ست و جای خالی دوربین‌های متعدد اما بلااستفاده را به‌راحتی پر می‌کند. در زمینه پخش صدا و شارژدهی باتری هم می ۱۰ را می‌توان برتر از دیگر پرچمداران دانست. ترکیب این ویژگی‌ها از می ۱۰ یک گوشی گیمینگ بی‌نقص می‌سازد.

نزدیک‌ترین رقبای می ۱۰ کهکشانی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی S20 و S20 پلاس هستند که طراحی زیباتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند ولی از نظر شارژدهی و توان سخت‌افزاری کم می‌آورند. البته پوکو F2 پرو را هم باید به فهرست گوشی‌های ارزشمند بازار اضافه کرد که حدود ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد و در حد و اندازه یک پرچمدار برایتان کار می‌کند. اگر قصد خرید آنلاین گوشی از یک سایت معتبر را دارید همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 206 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

گوشی‌های شرکت شیائومی به لطف قیمت ارزانی که نسبت به سایر اسمارت‌فون‌ها دارند، این روزها در بازار ایران بسیار محبوب هستند. گرچه رقیبانی همچون هواوی و سامسونگ، کار را برای این شرکت کمی دشوار کرده‌اند، اما شیائومی بازار خود را در بسیاری از کشورها از جمله ایران به دست آورده است.

چندی پس از عرضه گوشی محبوب و پرچمدار شیائومی نوت ۱۰، شاهد عرضه یک نسخه میان‌رده و ارزان‌تر ار آن به نام شیائومی نوت ۱۰ لایت هستیم که صفحه بزرگ‌تری را به علاوه قدرت اجرایی مناسب، با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌کند.

باتری قوی، پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G و حافظه داخلی ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایتی، به علاوه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، از ویژگی‌های خاص این گوشی، نسبت به قیمت بسیار مناسب آن محسوب می‌شوند. اما عملکرد گوشی Xiaomi Note 10 Lite چگونه خواهد بود؟ آیا با وجود این مشخصات، می‌توانیم انتظار یک گوشی میان‌رده قدرتمند و مناسب را از آن داشته باشیم؟ اگر قصد خرید می نوت 10 لایت را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

طراحی

این محصول شیائومی شیوه طراحی کلاسیک را در قالب یک گوشی مدرن ارائه کرده و این یعنی فریم آلومینیومی محتویات درونی را حفظ می‌کند و در قاب جلویی و عقبی پوشش شیشه‌ای به کار رفته است. چارچوب به نوعی شبیه پارچه‌های ساتن براق می‌باشد و شیشه هم توسط گوریلا گلس 5 محافظت شده است.

با مشاهده قسمت جلویی موبایل، همان چیزی را می‌بینید که در می نوت 10 می‌دیدید بنابراین صفحه نمایش 6.47 اینچی AMOLED با کناره‌های منحنی و ناچ U شکل در این قسمت نمایان هستند. در بالای دوربین جلو، بریدگی میکروفون جای گرفته و بخشی از حائل میان شیشه و فریم آلومینیومی را اشغال کرده است.

حاشیه‌های مشکی رنگ همان ضخامت پیشین خود را حفظ کرده‌اند تا علاقه‌مندان به این شیوه طراحی از شیائومی راضی باشند. در پایین، این نوار سیاه رنگ کمی ضخیم‌تر شده ولی از نظر ظاهری، حاشیه‌ها ضخامت قابل‌قبولی دارند و شبیه دستگاه‌های پرچمدار هستند.

در زیر نمایشگر، سنسور اسکنر اثر انگشتی قرار گرفته تا پیشرفته‌ترین روش بیومتریکی در این محصول کمپانی چینی تعبیه شده باشد. این حسگر به سریع‌ترین شکل ممکن وظیفه محول شده را انجام می‌دهد هرچند شاید بعضی وقت‌ها نیاز باشد تا انگشتتان را برای مدت طولانی‌تری رویش قرار دهید.

احتمالاً بتوانیم این‌گونه ادعا کنیم که امکان جابه‌جایی فریم می نوت 10 با فریم می نوت 10 لایت وجود دارد زیرا همه اجزا تقریباً یکی هستند. دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا در سمت راست بوده و دسترسی به آنها هم راحت است بنابراین یا با انگشت شست دست راست و یا با انگشت وسطی دست چپ می‌توانید آنها را لمس کنید. در همین قسمت هم محل قرار دادن سیمکارت به چشم می‌خورد. نکته‌ای که باید در اینجا توجه داشته باشید این است که فقط فضای لازم برای گذاشتن دو سیمکارت نانو در نظر گرفته شده بنابراین فرصت قرار دادن مموری کارت میکرو SD را نخواهید داشت. در سمت چپ هم هیچ چیزی نیست.

در پایین فریم و در میانی‌ترین قسمت آن پورت USB-C، و در اطراف آن میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی‌متری دیده می‌شوند. شاید نحوه قرارگیری این درگاه‌ها همانی نباشد که در اکثر گوشی‌ها می‌بینیم ولی مطمئناً طولی نخواهد کشید که به آنها عادت خواهید کرد.

در بالا و در همان درز همیشگی، میکروفون ثانویه و سنسور IR قابل مشاهده هستند که مطمئناً در آینده بسیار به کارتان خواهند آمد.

در نهایت به قاب پشتی، یعنی جایی که اکثر تفاوت‌ها در آنجا رقم می‌خورد، می‌رسیم. ترکیب 3+1+1 می نوت 10 حالا جای خودش را به یک ترکیب چهارگانه داده و تمامی لنزها در زیر یک پوشش شیشه‌ای یکپارچه نشسته‌اند. فلاش LED چهارتایی نیز همراه تمام لنزها قرار گرفته اما پس‌زمینه آن مشکی شده است. باید اذعان کنیم که ظاهر دوربین عقب می نوت 10 لایت بسیار زیباتر و یکدست‌تر از دوربین پشتی می نوت 10 می‌باشد زیرا دیگر پخش نیستند و همه لنزها در زیر هم حضور یافته‌اند.

با کنار گذاشتن لنز بزرگ 108 مگاپیکسلی، ضخامت ماژول دوربین اصلی گوشی مورد بحث ما کاهش پیدا کرده و نتیجه این اقدام شیائومی این است که دیگر این محصولش روی سطوح صاف و صیقلی نخواهد لرزید.

اگرچه یکی از نمونه‌های می نوت 10 لایت مشکی نامیده شده ولی به واقع ظاهر آن اصلاً سیاه نیست بلکه بیشتر به زغال سنگی یا خاکستری می‌زند. البته این به معنای عدم جذابیت این پوشش نمی‌باشد بلکه می‌خواهیم بگوییم بستگی به نور تابیده شده روی آن، برخی اوقات سایه‌های آبی و خاکستری به چشم خواهد خورد.

قاب پشتی درخشان است و در اکثر بدنه این موبایل هم تقریباً همین قضیه قابل رؤیت است به همین دلیل اثرات انگشت را جذب خواهد کرد ولی به خاطر اینکه هم براق است و هم انعکاس دهنده نور، آلودگی‌ها و لکه‌ها کمتر دیده خواهند شد.

ابعاد می نوت 10 لایت 157.8*74.2*9.7 میلی‌متر است تا از این نظر دقیقاً شبیه می نوت 10 باشد. این موبایل اما به میزان 4 گرم سبک‌تر خواهد بود و جرمش به 204 گرم می‌رسد بنابراین باید آن را یکی از دستگاه‌های سنگین بازار بدانیم. احتمال می‌دهیم که باتری 5260 میلی‌آمپر بر ساعت باعث شده تا وزن به این مقدار افزایش یابد. ضخامت حدوداً 10 میلی‌متری هم به خاطر کناره‌های منحنی اصلاً به چشم نخواهد آمد و برعکس این‌گونه احساس خواهد شد که گوشی بر خلاف اعداد و ارقام، باریک است.

صفحه نمایش

شیائومی نوت 10 لایت دارای صفحه نمایش 6.47 اینچی از نوع امولد است. این صفحه نمایش ساخت سامسونگ بوده و از رزولوشن 1080 در 2340 برخوردار است که تراکم پیکسلی 398 پیکسل بر اینچ را ایجاد می کند. همانطور که گفتیم این صفحه نمایش از نوع گوریلا گلس 5 است. نسبت نمایش تصویر این صفحه نمایش 19:5:9 است که برای افراد دوستدار صفحه نمایش های عریض بسیار خوب است. این صفحه نمایش در طرفین خمیده شده است ولی وجود نوار هایی در اطراف آن باعث شده حس غوطه وری مورد انتظار را نداشته باشد اما به هر حال بهتر از صفحه نمایش تخت است. این صفحه نمایش در حالت دستی تا 424 نیت روشنایی تولید می کند که در حالت خودکار به 600 نیت افزایش پیدا می کند. سطح روشنایی مطلوب بوده و می توانید از گوشی در زیر نور خورشید استفاده کنید. وجود صفحه نمایش امولد باعث شده با رنگ هایی عمیق و پر چنب و جوش روبرو باشیم.

صفحه نمایش شیائومی نوت 10 لایت دارای سه حالت برای تنظیم رنگ است که شامل Automatic، Saturated و Standard می شود. حالتی اتوماتیک به صورت پیش فرض انتخاب شده است. طبیعتا حالت اتوماتیک باید بتواند صفحه نمایش را با توجه به محیط اطراف تنظیم کند که در آزمایش های ما چنین نشد و نتوانست به خوبی در محیط های مختلف تنظیمات مورد نیاز را اعمال کند. حالت بعدی Saturated یا همان اشباع است و همانطور که از نامش مشخص است رنگ هایی اشباع ارائه می کند. در این حالت در عین رنگ هایی اشباع، دقت رنگ مناسبی نیز ایجاد می شود. اما اگر خواهان دقیق ترین رنگ ها هستید باید حالت استاندارد را انتخاب کنید. در این حالت رنگ ها در بهترین دقت خود قرار دارند.

صفحه نمایش شیائومی نوت 10 لایت از فناوری HDR10 استفاده می کند که باعث بهبود فوق العاده تصاویر می شود. خوشبختانه همه سرویس های پخش استریم همچون نتفلیکس از کیفیت +FHD به همراه HDR10 در شیائومی Note 10 Liteپشتیبانی می کنند. یوتیوب البته تنها اجازه می دهد این گوشی از HDR استفاده کند. در مجموع کیفیت صفحه نمایش این گوشی بسیار عالی بوده و می تواند با بهترین گوشی های هم رده خود برابری کند.

دوربین

اگرچه سیستم دوربین می نوت ۱۰ لایت پاین‌تر از می نوت ۱۰ معمولی است ولی باز هم می‌توان گفت یک سیستم دوربین رده بالا در میان رقبا است.

شیائومی برای لنز اصلی این دوربین از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی با دهانه f/1.9 و اندازه سنسور ۱/۱.۷۲ اینچ استفاده کرده است. یک لنز واید ۲۶ میلی‌متری که روی برخی از پرچم‌دارهای بازار مانند ردمی کی ۳۰ پرو، نوبیا رد مجیک فایو جی و ویوو ایکس ۳ پرو شاهدش بودیم.

لنز اولتراواید این گوشی ۸ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و اندازه سنسور ۱/۴.۰ اینچ است. این لنز ۱۳ میلی‌متری هم در بسیاری از گوشی‌های رده بالا و میان‌رده استفاده شده است.

دوربین سوم یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 است. دوربین چهارم هم مطابق انتظار ۲ مگاپیکسلی و برای تشخیص عمق تصویر با دهانه f/2.4 است. لنز اصلی قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را دارد. از عکاسی HDR و پانوراما، ماکرو، اولتراواید و حالت شب پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید و دهانه f/2.5 است. یکی از جاهایی که تفاوت فاحشی میان نسخه می نوت ۱۰ معمولی دارد در همین دوربین سلفی است. دوربین سلفی می نوت ۱۰ معمولی ۳۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.5 است.

به جز تفاوت بزرگ بالا، سیستم دوربین هر دو گوشی مشابه و بسیار نزدیک به هم است. به همین دلیل، انتظار داریم کیفیت عکس‌های نسخه لایت بسیار خوب و بالا باشد.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یک باتری قدرتمند، آخرین تلاش شیائومی برای تبدیل گوشی شیائومی می نوت 10 لایت به یک گزینه رقابتی با ارزش خرید بالا است. باتری 5260 میلی آمپر ساعتی شیائومی این گوشی با شارژ سریع 30 واتی، تنها در عرض 30 دقیقه، 58 درصد ظرفیت کل باتری را توسط پورت Type-C شارژ می‌شود.

سخن پایانی

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR

 

نقاط ضعف

 

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
محمد سامان بازدید : 800 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

« نوکیا» تولیدکننده ی گوشی های موبایل کلاسیک قدیمی، جدیدا محصولی را با عنوان« Nokia 2720 Flip» تولید کرده است و اختیار کاربران قرار داده است. این محصول گوشی کلاسیک با امکاناتی مدرن است و در آن امکان استفاده از شبکه های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، نصب کارت حافظه و گوش دادن به موسیقی وجود دارد. نوکیا در طراحی ویژه ی ۲۷۲۰ صفحه کلیدی قرار داده که تایپ و ارسال پیامک توسط آن بسیار راحت است؛ همچنین موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و حدود ۱۱۸ گرم وزن دارد. نوکیا ۲۷۲۰ گوشی تاشو است که نمایشگر اصلی ۲٫۸ اینچی دارد و در ساخت آن از فناوری TFT بهره گرفته شده است. این نمایشگر توانایی نمایش ۲۵۶ هزار رنگ را دارد و میتواند با توجه به ابعادش تراکم پیکسلی ۱۴۳ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. همان طورکه اشاره شد، شما بعنوان کاربر میتوانید دو سیم‎کارت در سایز مایکرو را درون شیارهای ۳۳۱۰ قرار دهید و از آن برای برقراری ارتباط استفاده کنید. 

گفتنی است این گوشی از شبکه ارتباطی ۴G و فناوری بی سیم وای فای هم بهره مند است. این گوشی خوش ساخت دارای یک کلید مخصوص تماس اظطراری است که آنرا برای سالمندان مناسب کرده است. از دیگر راههای ارتباطی در محصول جدید نوکیا می توانیم به EDGE، بلوتوث نسخه ی ۴٫۲ و رادیو FM اشاره کنیم. مثل خیلی از محصولات کلاسیک، در ۲۷۲۰ هم خبری از دوربین سلفی نیست و روی قاب پشتی آن سنسوری دو مگاپیکسل نقش دوربین اصلی را اجرا می کند. این دوربین به فلشی از نوع ال ای دی مجهز شده و قابلیت فیلم برداری هم دارد. وظیفه ی تامین انرژی این مجموعه ی امکانات ۲۷۲۰ فلیپ، به باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت سپرده شده که با یک بار شارژ کامل میتواند ساعت ها مکالمه را برای کاربران فراهم کند. برای اطلاع از قیمت نوکیا 2720 فلیپ کلیک کنید.

بررسی گوشی نوکیا 2720 فلیپ

ویژگی ها

بررسی گوشی Nokia 2720 Flip کمی مشکل است. این گوشی در حال رقابت با هیچ محصولی در بازار نیست! این گوشی تاشو داری دوربین ۲ مگاپکسلی، ۵۱۲ مگابایت فضای داخلی و امکان اتصال به بلوتوث و وای‌فای است. آن دسته از کاربرانی که به دنیای فناوری اطلاعات و گوشی‌های معتاد شده‌اند می‌توانند با استفاده از این گوشی، از دنیای مجازی کمی فاصله بگیرند اما همچنان ارتباطشان را از دست ندهند.

بسیاری از نرم‌فزارهای محبوب امروزی در ۲۷۲۰ فیلپ گنجانده شده‌اند. نرم‌افزارهای گوگل مانند YouTube، نقشه Maps و دستیار صوتی گوگل در این گوشی وجود دارند و می‌توانید از دیگر شبکه‌های مجازی مانند Facebook و WhatsApp هم در آن استفاده کنید. البته در این گوشی خبری از دیگر شبکه‌های مجازی مانند توییتر و اینستاگرام نیست.

روی کاغذ این گوشی همه چیزهایی که برای انجام کارهای روزمره نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی برنامه‌هایی مانند نقشه‌ی گوگل و واتس‌اپ را هم در اختیار خواهید داشت اما داشتن این برنامه‌ها به این معنی نیست که به خوبی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ برای مثال برنامه Google Maps یا همان نقشه‌ی گول کند عمل می‌کند یا تایپ در واتس‌اپ با توجه به صفحه‌کلید فیزیکی گوشی کمی مشکل خواهد بود. همین نکته باعث می‌شود که زمان بیش از اندازه‌ای را برای چت‌های شبکه‌های مجازی صرف نکنید. به همین دلیل می‌توان این گوشی را مناسب سالمندان هم عنوان کرد. معمولاً سالمندان و افرادی که به کار با گوشی‌های مدرن عادت ندارند، استفاده‌ی زیادی از شبکه‌های مجازی و تایپ کردن نمی‌کنند اما خوب است که بتوانند برای مکالمه یا پیام‌های چندوقت‌ یک‌بار از واتس‌اپ استفاده کنند. امکان استفاده از مرورگر اینترنت هم در این گوشی به خوبی نمایان است. باتوجه به اینکه تمامی اپلیکیشن‌های امروزی برای گوشی‌های هوشمندی با سخت‌افزار بسیار قوی‌تر ساخته شده‌اند و به همین دلیل جست‌وجو در اینترنت و استفاده از اپلیکیشن‌ها در این گوشی با کندی مواجه است. اگر روحیه صبوری دارید، این گوشی نیازتان به امکانات روزمره‌ای مانند نقشه و ایمیل را به خوبی برآورده خواهد کرد. اگر به استفاده از گوشی‌های هوشمند عادت کرده‌اید و می‌خواهید در کنار گوش دادن به موسیقی یا پادکست با گوشی‌تان کار کنید، باید بدانید که این کار در گوشی ۲۷۲۰ فیلپ امکان پذیر نیست و نمی‌توانید هم‌زمان از چند اپلیکیشن استفاده کنید. بنابراین، اگر همیشه در حال مسافرت هستید یا دوربین یا MP3 مجزا دارید، به‌خوبی با ۲۷۲۰ فیلیپ کنار خواهید آمد. در ایران، بانک‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نسخه KaiOS نرم‌افزارهایشان را تولید نمی‌کنند، به همین دلیل نباید این گوشی را با دستگاه‌های اندرویدی مقایسه کنید.

همانطور که از یک گوشی ساده انتظار دارید، عمر باتری این محصول هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ می‌توانید تا چند روز پیاپی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه‌ای که از بیشتر محصولات هوشمند می‌گیرید بسیار بهتر است. اگر به‌روزرسانی ایمیل‌تان را هم غیرفعال کنید، این چند روز به چندین روز خواهد رسید. دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مانند دیگر فیچرفون‌ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. این محصول شرکت نوکیا دارای بدنه‌ای پلاسیتکی است که با بسته شدن از صفحه‌نمایش محافظت می‌کند. این بدنه

این گوشی دارای دو صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش اصلی مانند دیگر فیچرفون‌هاست و ویژگی خاص اضافی ندارد؛ در عوض صفحه‌نمایش دوم گوشی که زمان بسته‌شدن آن به کار می‌‍افتد، ویژگی‌هایی ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد تا محجبور نباشید برای نگاه کردن به ساعت و زمان، گوشی را باز کنید. این ویژگی در عمل بسیار کاربردی است.

کلیدها در زمان فشردن صدای کمی تولید می‌کنند، فاصله‌ آن‌ها از هم زیاد است و نوع قرار گرفتن‌شان هم به تایپ راحت کمک می‌کند. طراحی مدرن گوشی را می‌‌توان از لبه‌های گرد، کلیدهایی با ارگونومی مطلوب، احساس خوب دردست‌گرفتن گوشی، جنس متمایز پلاستیک استفاده‌شده برای قسمت‌‌های بیرونی و همچنین وزن سبک آن حس کرد. روی کلیدهای این گوشی حروف فارسی حک‌ شده است و این کمک می­‌کند تا به‌‌راحتی با آن فارسی تایپ کنید. حتی می‌توانید از منوی فارسی استفاده کنید؛ مشکلی که برطرف‌شدن آن برای کسانی که با این زبان مشکل دارند، خبری خوبی است. مانند اکثر فیچرفون‌های نوکیا، برنامه‌‌هایی مثل آب‌وهوا، پخش‌‌کننده موزیک و ویدئو، بازی‌‌های پیش‌‌فرض، مرورگر و همچنین رادیو به کاربر این اطمینان را می‌‌دهد که با خرید ۲۷۲۰ فیلیپ، چیزی بیشتر از یک موبایل معمولی را به دست گرفته است که می‌‌تواند با آن از تمام فایل‌‌های مولتی‌‌مدیا استفاده کند.

 

جمع‌بندی

سالمندان و افرادی که با صفحه‌کلید لمسی و تلفن‌ هوشمند سروکاری ندارند، از ۲۷۲۰ نوکیا نهایت استفاده را خواهند برد. علاوه‌براین، اگر از گوشی هوشمندتان بیش از اندازه استفاده می‌کنید و به دنبال راهی برای کم کردن استفاده‌تان از ابزارآلات دیجیتالی هستید، می‌توانید به این گوشی کاربردی نوکیا فکر کنید. به یاد داشته باشید که باتوجه به صفحه‌کلید فیزیکی و سخت‌افزار پایین رده، سرعت استفاده از اپلیکیشن‌ها کم خواهد بود. بنابراین، استفاده‌ی زیادی را از آن‌ها نخواهید داشت. گفتنی است باتری این محصول باعث می‌شود کاربر بتواند تا مدت‌ها بدون نیاز به شارژر مجدد از گوشی استفاده کند. بنابراین، اگر گه‌گاهی از اپلیکیشن‌های هوشمند استفاده می‌کند و به دنبال گوشی ساده با عمر باتری طولانی هستید، این محصول نوکیا را به عنوان انتخابی هوشمندانه در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 59 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

برای بسیاری از ما، نوکیا نامی بسیار آشناست و با خاطرات شیرین از خرید اولین گوشی ها همراه است. آن سال هایی که از گوشی موبایل فقط برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی شکل ظاهری و شاید هم ظرفیت باتری آن ها بود تا این که پس از مدت‌ها قابلیت ارسال پیام هم به آن ها اضافه شد.‌ Nokia معروف به غول موبایل سازی جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. بازگشت نوکیا به صحنه‌ی رقابت در بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم و خبری خوبی برای طرفداران این برند بود، بازگشت نوکیا گرچه آن را به روزهای خوب گذشته نزدیک نکرده است، اما این شرکت قدرتمند در حال پیشرفت است و بزودی سهم بزرگی از گوشی های بازار را به خود اختصاص خواهد داد. گوشی موبايل نوکيا 105 از سری مدل هایی است که در سال 2019 معرفی شد. اسمارت‌فون نوکیا در ابعاد 14.5‌×49.2×119 و وزن 73 گرم طراحی و تولید شده است. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120×160 بهره می‌گیرد و با پشتیبانی از 65000 رنگ قادر به نمایش اطلاعات رنگی است. نوکیا مدل 105 به رادیو نیز تجهیز شده است که قادر به دریافت موج های FM است و همچنین با داشتن 800 میلی‌آمپر ساعت به راحتی می‌تواند نیاز های شما را در طول روز برطرف سازد. Nokia مدل 105 در رنگ های Black، Blue ،Pink عرضه شده است تا بتواند مورد پسند انواع سلیقه‌ها قرار بگیرد. این تلفن از طراحی بهینه‌ای بهره می‌گیرد و بسیار خوش ساخت است که با در دست گرفتن آن احساس یک کالای لوکس به شما دست می‌دهد. تلفن همراه نوکیا مدل 105 برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اگر قصد خرید نوکیا 105 را دارید این مطلب را آخر مطالعه کنید.

بررسی گوشی نوکیا 105

  • ابعاد  14.4 × 49.5 × 112 میلی‌متر
  • وزن  73 گرم
  • جنس بدنه  پلاستیک
  • حافظه داخلی  4 مگابایت
  • حافظه رم  4 مگابایت
  • صفحه نمایش 1.8 اینچی TFT
  • شبکه های ارتباطی 2G
  • دارای بلندگو
  • دارای  جک 3.5 میلی‌متری
  • باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 800 میلی‌آمپر ساعت

نوکیا 105 (2017) جزو ارزانترین و ساده ترین گوشی هایی است که فروش آن به بیش از 200 میلیون دستگاه رسیده است. نوکیا 105 (2017) طراحی ناخوشایند نسخه قدیمی خود را تغییر داده است و شکل خمیده ای را به خود گرفته است در واقع هیچ گوشه تیز یا مستقیمی وجود ندارد. بدنه گوشی از پلی کربنات مقاوم و محکم ساخته شده است که کمتر دچار آسیب دیدگی می شود. صفحه کلید زیر صفحه نمایش 1.8 اینچی واقع شده است و شما می توانید با فشار دادن دکمه ها کاراکترهای مورد نظر خود را روی صفحه نمایش مشاهده کنید. کلیدی که احتمالا بیشتر از همه استفاده خواهید کرد کلیدهای جهت نما است که به شما اجازه می دهد تا در بین برنامه های مختلف حرکت کنید.

 

حافظه 4 گیگابایتی دستگاه به شما اجازه ذخیره 2000 مخاطب و 500 پیامک را می دهد. نوکیا 105 (2017) هنوز قابلیت های سرگرم کننده ای را در اختیار شما قرار می دهد. رادیو FM به شما این امکان را می دهد که ایستگاه های رادیویی مورد علاقه خود را ذخیره کنید. با بازی های از قبل نصب شده می توانید برای ساعت ها خود را سرگرم نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 40 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

حدس و گمان‌های متعددی پیرامون عدم رونمایی آیفون 12 در مراسم 15 سپتامبر زده می‌شود. از جمله قوی‌ترین این دلایل حدس زده شده مربوط به بحران همه‌گیری کرونا است. همانطور که می‌دانید، شیوع ویروس کرونا، چین و بسیاری از کشورهای مهم دیگر که نقش تعیین کننده‌ای در عرصه تولید و تجارت داشته‌اند را وادار به تعطیلی یا کاهش فعالیت اقتصادی کرده است این امر نه تنها روی فروش شرکت اپل بلکه روی فروش بسیاری دیگر از برندهای مختلف و معتبر تاثیر به سزایی گذاشته است و قطعا رونمایی و عرضه پرچمداران جدید اپل در این شرایط از لحاظ اقتصادی حرکت هوشمندانه‌ای نبود.

 

از جمله دلایل دیگر شرکت اپل برای به تعویق انداختن رونمایی و عرضه آیفون 12، نزدیک بودن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. انتخابات سال 2020 آمریکا قرار است در تاریخ سوم نوامبر ( 13 آبان 99) برگزار شود. با توجه به اینکه انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده تاثیر به سزایی روی وضعیت اقتصادی و قیمت‌گذاری‌های جدید خواهد گذاشت به نظر می‌رسد اپل زمان معرفی گوشی جدید خود را ماه اکتبر انتخاب کرده است تا با ثبات بیشتری برای پرچمدار خود تعیین قیمت‌ کند. برای اطلاع از قیمت ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی ایفون 12 

طراحی

یک موردی که در نظرات کاربران در گوشه کنار اینترنت می‌خواندم، این است که طراحی این آیفون با نسل‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست! من به شخصه عاشق طراحی آیفون ۱۲ شده‌ام. از سال ۲۰۱۴ که آیفون ۶ به بازار عرضه شد و تا همین پارسال، همه مدل‌های آیفون کناره‌هایی گرد داشتند و در نهایت همه آن‌ها حسی مشابه را القا می‌کردند. حالا اما لبه‌های تخت شده این گوشی، باعث شده تا با محصولی کاملا جدید روبرو باشیم.

کناره‌های آیفون ۱۲ و البته آیفون ۱۲ مینی، از جنس آلومینیوم است و پوششی مات دارد که فکر می‌کنم امسال از این نظر، این دو مدل از مدل‌های پرو این گوشی که لبه‌هایی براق دارند، زیباتر هستند. شیشه پشتی اما مثل آیفون ۱۱، شفاف است که باعث می‌شود هم پس از چند دقیقه پر از اثر انگشت شود و هم در مقابل خط و خش مقاومت کمتری دارد. من از آیفون ۱۱ پرو مکس به این گوشی مهاجرت کردم و شیشه پشتی مات گوشی قبلی را حداقل از این جنبه که در طول یک سال هیچ خط و خشی به آن نیفتاد، بیشتر دوست داشتم.

در بخش جلویی آیفون ۱۲ هم شاهد نمایشگر ۶.۱ اینچی آن هستیم که حالا به لطف صاف شدن کناره‌های گوشی، حاشیه‌های کمتری هم دارد و به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون ۱۱ کوچک‌تر است. آیفون ۱۲ آنقدر طراحی جعبه‌ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه‌ای، به آلومینیوم می‌رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می‌شد نیز حالا وجود ندارد.

صحبت از مقاومت شد و باید بگوییم شیشه جلویی این گوشی پوششی به نام سرامیک شیلد دارد. سرامیک شیلد پوششی است که اپل با همکاری با شرکت کورنینگ توسعه داده و در ساخت آن، از کریستال‌های سرامیکی استفاده شده تا مقاومت این شیشه در مقابل شکستن بالاتر برود. اپل که می‌گوید مقاومت شیشه رویی آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی، چهار برابر بیشتر است اما من که علاقه‌ای به دراپ تست کردن این گوشی ندارم.

این افزایش مقاومت در برابر شکستن، یک معنای دیگر هم دارد؛ به طور کل شیشه هرچقدر در مقابل شکستن مقاوم‌تر باشد، از آن طرف در برابر خط و خش گرفتن آسیب‌پذیرتر است و بلعکس. بنابراین توصیه می‌کنم اگر سراغ خرید این گوشی رفتید، حداقل برای جلوگیری از پدیدار شدن خط و خش‌ها روی نمایشگر آیفون ۱۲، از محافظ صفحه استفاده کنید.

باقی قسمت‌های طراحی این گوشی، تفاوتی با نسل‌های قبلی ندارند؛ این یعنی محل قرار گیری دکمه‌ها، بلندگو، میکروفون و پورت با نسل قبلی یکسان است. همچنین اگر پارت نامبر آمریکایی آیفون ۱۲ را خریداری کنید، یک آنتن اضافی در لبه سمت راست گوشی قرار خواهد داشت اما اگر سراغ هر پارت نامبر دیگری بروید، خبری از آن آنتن هم نیست.

بار دیگر باید اشاره کنم که با توجه به اینکه این گوشی نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد اما از نسل‌های قبلی خود یعنی آیفون XR و آیفون ۱۱، ابعاد کوچک‌تری دارد که این مورد به لطف طراحی جدید ممکن شده است. با وجود اینکه خبری از استیل ضد زنگ در لبه گوشی و شیشه مات در بخش پشتی نیست اما همچنان این گوشی هم کیفیت را فریاد می‌زند و با این طراحی مدرن، باید نمره قبولی این بخش را به آن بدهیم.

 

صفحه نمایش

اگر از آیفون XSها یا آیفون ۱۱پروها به این گوشی می‌آیید، با نمایشگر OLED این گوشی آشنا خواهید بود. اما این محصول آمده تا جایگزین آیفون ۱۱ معمولی شود که نمایشگر LCD با رزولوشن ۷۵۰P داشت. اگر از آن محصول یا هر آیفون دیگری با نمایشگر LCD به سراغ آیفون ۱۲ بیایید، عاشق نمایشگر این گوشی خواهید شد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی Super Retina XDR این گوشی، رزولوشنی تقریبا معادل ۱۰۸۰P+ دارد و ۴۸۰ پیکسل را در هر اینچ نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش از استاندارد Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند و در حالت نمایش HDR، حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیتس می‌رسد. با وجود اینکه بعید می‌دانیم هیچ تفاوتی بین پنل نمایشگر این گوشی با آیفون ۱۲ پرو وجود داشته باشد اما حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت عادی، ۶۵۰ نیتس است در صورتی که آیفون ۱۲ پرو به ۸۰۰ نیتس می‌رسد.

این تفاوت جزئی را اگر هر دو گوشی را در کنار هم نگذارید، متوجه نخواهید شد. اصلا اینکه در طول استفاده از آیفون ۱۲ به این مشکل بخورید که روشنایی نمایشگر کم است نیز بسیار بعید خواهد بود. در بالای این نمایشگر هم همچنان همان ناچ یا بریدگی قرار گرفته که سنسورهای Face ID، دوربین سلفی و بلندگوی دوم در آن قرار گرفته‌اند.

یک موردی که نمی‌توانیم از کنار آن به سادگی بگذریم این است که این پنل همچنان نرخ تجدید ۶۰ هرتزی دارد. این روزها تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی جدید نمایشگر حداقل با نرخ تجدید ۹۰ هرتزی دارند. رقبای هم قیمت آیفون ۱۲ هم بیشترشان نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی دارند که باعث می‌شود اسکرول کردن و چرخیدن در محیط سیستم عامل، روان‌تر و جذاب‌تر باشد.

امسال اما در هیچ کدام از مدل‌های آیفون ۱۲ خبری از نمایشگری با نرخ تجدید بالا نیست و همه آن‌ها روی ۶۰ هرتز قفل شده‌اند. البته رابط کاربری iOS 14 و انیمیشن‌های آن آنقدر روان اجرا می‌شوند که کاربر عادی کمتر احساس کند کاش نمایشگری ۱۲۰ هرتزی داشت ولی خب برای آن دسته از خوره‌های تکنولوژی، این نکته که هنوز آیفون نمایشگری با نرخ تجدید بالاتر ندارد، ناامید کننده است. شاید سال آینده بالاخره سالی باشد که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را در آیفون هم خواهیم دید.

فارق از موردی که گفتم، هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به صفحه نمایش آیفون ۱۲ وارد کرد. رنگ‌ها پویا هستند، کانتراست نمایش تصاویر در سطح بسیار بالایی است و زاویه دید و روشنایی این نمایشگر هم عالی است. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR هم باعث شده تا تماشای محتوای HDR جذاب و چشم نواز باشد.

دوربین

برای بخش دوربین نیز شاهد استفاده از ترکیب دوگانه با بهره گیری از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که این شرکت توانسته عملکرد مناسب و بسیار حرفه ای را به همراه داشته باشد و قدرت بالایی را برای ثبت تصاویر قابل توجه و بسیار زیاد به همراه داشته باشد. حالت های واید و اولترا واید نیز در بخش ثبت تصاویر این گوشی وجود دارد.

کیفیت فیلمبرداری نیز در این گوشی از حالت های ۴K با نرخ تازه سازی ۳۰ و ۶۰ فریم بهره می برد که قدرت بسیار بالایی دارد و در نتیجه شاهد خروجی بسیار حرفه ای و قدرتمند از سوی اپل برای این بخش هستیم که در ایده آل ترین حالت ممکن مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است و نمونه تصاویر جذاب و فوق العاده ای را از خود به نمایش می گذارد.

فناوری استفاده شده در این گوشی با تکنولوژی Dolby Vision HDR ساخته شده است و تجربه قابل توجه و بسیار ایده آلی دارد و در نهایت شاهد خروجی بسیار مناسب و خوبی از سوی این شرکت هستیم، اتفاقاتی که اپل برای بخش دوربین به وجود آورده واقعا از قدرت و کیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد که می توان گفت حالتی بسیار ایده آل و مناسبی را به نمایش می گذارد.

برای دوربین سلفی نیز از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که قابلیت ثبت تصاویر واید را به عهده دارد و قابلیت فیلمبرداری ۴K در حالت های ۳۰ و ۶۰ فریم را دارد که برای دوربین سلفی یک قابلیت فوق العاده و بسیار جذاب محسوب می شود و به نوعی طبق گفته دوستان رسانه ای خدایی برای خودش هستش که تجربه خوبی هنگام کار کردن به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

اگر شما جزو کاربرانی هستید که نسخه جدید آیفون را به هر قیمتی می خواهید خرید کنید، این گوشی برای شما یک انتخاب جذاب و قدرتمندی محسوب می شود، اما اگر جزو کاربرانی هستید که می خواهید بهترین عملکرد را نسبت به نسخه های عرضه شده آیفون داشته باشید، این گوشی مناسب شما نمی باشد و قطعا از قابلیت های قابل توجهی برخوردار نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 38 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

 بالاخره انتظارها به سر رسید و کمپانی سامسونگ از جدیدترین پرچمدارش رونمایی کرد. گلکسی S9 نام این هندست جدید بوده که امروز برای به رخ کشیدن قدرت و قابلیت‌هایش در کلیک حضور پیدا کرده است. بررسی گوشی گلکسی S9 سامسونگ را در ادامه دنبال کنید. برای کسب اطلاع از قیمت گوشی اس 9 کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

نمایشگر

نمایشگر 5.8 اینچی گلکسی اس 9 بهترین نمایشگر موجود در جهان است. چگالی پیکسلی 568ppi در کنار تکنولوژی Super AMOLED سامسونگ ترکیبی بی رقیب ارائه می کنند. تماشای هر محتوایی از عکس گرفته تا ویدئو و متن در صفحات وب یا فایل های pdf روی این صفحه دلنشین و دور از خستگی است. رنگ ها کاملا گرم به نمایش در می آیند و شدت روشنایی به اندازه ای است که حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز می توانید بدون مشکل از گوشی استفاده کنید. این نمایشگر از ویدئوهای HDR پشتیبانی می کند و این به معنی کیفیت بیشتر مشاهده محتوای ویدئویی با اس 9 است. باید گفت اس 9 دارای بهترین ترکیب از نظر ابعاد و وزن در بین گوشی های دیگر بازار است زیرا با 163 گرم وزن نه کوچک و ناامید کننده ظاهر شده و نه بزرگ و سخت در حمل کردن و استفاده.

دوربین

سامسونگ برای ساخت دوربین گلکسی S9 از بهترین نمونه موجود الهام گرفته؛ چشم انسان! حال دوربین گلکسی S9 می‌تواند با قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه، بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 با توجه به شرایط نوری محیط، سوییچ کند تا بدین ترتیب عکس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن و نویز پایین، به ثبت برسند. توسط این ویژگی می‌توان در محیط‌های کم نور، با قرار دادن دیافراگم بر روی F/1.5 و جذب نور بیشتر، با کیفیت بالا به عکاسی پرداخت و یا بلعکس در شرایطی که نور بیش از اندازه بوده، با استفاده از دیافراگم F/2.4، روشنایی مناسبی را در تصاویر به ثبت رساند.

علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید گلکسی S9 سامسونگ با باز کردن دیافراگم دوربین تا این حد (F/1.5)، عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر رقبا خواهد داشت.

در گلکسی S9 برخلاف نسخه پلاس آن شاهد دوربین تکی هستیم که رزولوشن لنز آن 12 مگاپیکسل بوده و از فناوری Dual Pixel برای فوکوس سریع و صحیح بر روی سوژه استفاده می‌کند. توسط این لنز که برای آن لرزشگیر اپتیکال هم تعبیه شده، می‌توان تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند. علاوه بر این‌ها یک عدد فلاش LED هم در کنار لنز دوربین قرار گرفته که شما را در عکاسی در محیط‌های تاریک، کمک می‌کند. (مقایسه گلکسی S9 با گلکسی S8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟)

اما قابلیت‌های گلکسی S9 در بخش دوربین فقط به این‌ها ختم نشده و سامسونگ بر روی فیلمبرداری هم مانور زیادی داده است. این گوشی نه تنها قادر به ضبط فیلم‌های UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه بوده، بلکه از قابلیتی با نام Super SlowMotion پشتیبانی می‌کند که توسط آن می‌توان به ضبط فیلم‌های فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720 پرداخت.

فیلم‌هایی که در حالت Super SlowMotion توسط این گوشی ضبط می‌شوند، از کیفیت مناسبی برخوردارند. همچنین آهسته شدن فیلم علاوه بر حالت خودکار که با بررسی حرکات سوژه انجام شده، به صورت دستی هم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

برای دوربین سلفی گلکسی S9، شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 هستیم که برای این بخش بسیار عالی تلقی می‌شود. یکی از مواردی که دوربین سلفی این پرچمدار را نسبت به سایر مدل‌های مشابه متمایز کرده، قابلیت فوکوس خودکار آن بوده که در بهبود کیفیت تصاویر بسیار موثر است. این دوربین سلفی می‌تواند حداکثر با رزولوشن QHD به ضبط فیلم بپردازد. لرزشگیر نرم افزاری برای دوربین سلفی گلکسی S9 در نظر گرفته شده که حین عکاسی و فیلمبرداری کاربردی خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جذاب و سرگرم کننده موجود در دوربین گلکسی S9، قابلیتی است که سامسونگ نامش را AR Emoji گذاشته است. توسط AR Emoji این امکان به کاربر داده می‌شود تا با استفاده از دوربین اصلی و یا سلفی، ایموجی متحرک خودش را به شکل انیمیشنی بسازد و آن را به صورت عکس، فایل ویدیویی و یا GIF ذخیره نماید. با اتمام ساخت AR Emoji خود، تعدادی فایل متحرک GIF با حالت‌های مختلف ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

حالت‌های مختلفی در بخش AR Emoji موجود بوده؛ برای مثال بخشی با عنوان استکیر وجود داشته که با فیلترهای مختلفش می‌توانید پس از شناسایی چهره‌تان، آن‌ها را کنترل کنید. در این حالت استیکر انتخابی شما به حرکت کردن و یا پلک زدن واکنش نشان خواهد داد.

رابط کاربری دوربین گلکسی S9 نسبت به آنچه در پرچمدار سال گذشته سامسونگ دیده بودیم، دستخوش تغییرات مثبتی شده است. در بخش بالایی این رابط مود‌های غذا، پانوراما، Pro ،Selective Focus ،Super Slow Mo ،AR Emoji و هایپرلپس قابل انتخاب هستند.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای‌تری به عکاسی بپردازید، مود Pro در گلکسی S9 برای شما است. در این بخش می‌توان سرعت شاتر را تغییر داد، میزان ایزو را تعیین کرد و یا به تنظیمات بیشتر در رابطه با نحوه نوردهی و رنگ پرداخت. امکان تغییر گشودگی دیافراگم بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 هم از این قسمت قابل دسترس است.

با وجود اینکه خبری از دوربین دوگانه در گوشی گلکسی S9 نیست، سامسونگ قابلیتی را با نام Selective Focus در این گوشی قرار داده که توسط آن می‌توان به صورت نرم افزاری به ثبت تصاویر پرتره پرداخت. البته شاید کیفیت خروجی تصاویری که توسط این قابلیت به ثبت می‌رسند نسبت به آن‌هایی که توسط ماژول دوگانه گرفته‌ می‌شوند، بالا نباشد، اما همین هم برای بسیاری از افراد علاقه مند به عکاسی، کاربردی است.

اگر به ثبت تصاویر پرتره توسط دوربین سلفی هم علاقه دارید، سامسونگ در گلکسی S9 این ویژگی را به صورت نرم افزاری در اختیارتان قرار داده است. توسط مود Selfie Focus که آن را برای دوربین اصلی هم دیده بودیم، می‌توان به ثبت این دسته از تصاویر با تار شدگی پس زمینه پرداخت.

 Wide Selfie برای عکاسی سلفی با فضای عریض و قابلیت AR Emoji، دیگر مودهایی هستند که در این بخش از رابط کاربری دوربین مشاهده می‌شوند.

اما قابلیت‌های سامسونگ برای دوربین سلفی این پرچمدار به همین‌ها ختم نشده و فیلتر‌های چهره، افکت‌های رنگی و مودهای زیبایی با حالت‌های مختلف در این بخش قابل دسترس‌اند. مود زیبایی دوربین سلفی این گوشی نسبت به گلکسی S8، پیشرفته‌تر شده و اکنون می‌توان علاوه بر کار کردن بر روی پوست صورت، چشم‌ها و روشنایی چهره، از بخش ویژه آرایش هم استفاده کرد. مود آرایش برای دوربین سلفی در چند حالت مختلف با امکان ایجاد تغییرات در جزییات چهره موجود بوده و می‌توان از آن‌ها برای ثبت تصاویر سلفی جذاب‌تر بهره برد.

بیکسبی ویژن قابلیتی است که توسط آن می‌توان درباره پیرامون خود و اجزای موجود در آن، اطلاعات به دست آورد. برای مثال؛ در صورتی که می‌خواهید به اطلاعات یک لپ تاپ که از مدلش بی‌خبر هستید، دسترسی پیدا کنید، تنها کافی است با فعال بودن بیکسبی ویژن، از آن عکس بگیرید. امکان استخراج متن از تصاویر گرفته شده و حتی ترجمه آنلاین هم در این بخش به کاربر ارایه می‌شود. بهتر است بدانید بیکسبی ویژن در دو حالت برای دوربین سلفی و اصلی قابل استفاده است.

قابلیت عکاسی HDR، دنبال کننده سوژه برای فوکوس، ضبط Motion Photo، دکمه شاتر مجازی، عکاسی با دستورات حرکتی و صوتی و مود عکاسی با نسبت 18.5:9، دیگر ویژگی‌هایی هستند که دوربین گلکسی S9 به کاربر ارایه می‌دهد.

با توجه به این که گوشی‌های سامسونگ در زمینه دوربین همیشه یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آیند، گلکسی S9 هم از این قضیه مستثنی نبوده و عملکرد فوق العاده‌ای را در این امر ارایه می‌دهد. گشودگی دیافراگم قابل تغییر را می‌توان اصلی‌ترین برگ برنده این هندست در زمینه دوربین دانست که در کنار فاکتورهای دیگری چون رزولوشن 12 مگاپیکسلی با فناوری Dual Pixel، لزرشگیر اپتیکال و ویژگی‌های نرم افزاری کاربردی، کاربر را با تجربه‌ای عالی در زمینه عکاسی مواجه می‌کند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

یک باتری 3000mAh وظیفه تامین انرژی مورد نیاز گوشی S9 را بر عهده دارد. ظرفیت این باتری کاملا مشابه با ظرفیت باتری به کار رفته در S8 می باشد. ظرفیتی که با توجه به فناوری ساخت 10nm چیپست گوشی، مصرف کم صفحه نمایش AMOLED و بهینه بودن بخش نرم افزاری گوشی، به نظر می رسد عملکردی بسیار خوب و قابل قبول خواهد داشت. S9 از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند که قادر به %38 شارژ کردن باتری خالی گوشی در مدت 30 دقیقه می باشد. برای شارژ کردن کامل باتری گوشی نیز، یک ساعت و چهل دقیقه زمان مورد نیاز است.

 

باتری S9 قادر به پخش مداوم فیلم و ویدیو به مدت 15 ساعت می باشد. وب گردی هنگام متصل بودن به شبکه Wi-Fi به مدت تقریبا 10 ساعت امکان پذیر است و در نهایت برقراری تماس های صوتی نیز به مدت 22 ساعت یعنی نزدیک به یک روز کامل در گوشی S9 ممکن می باشد. اما موردی که باعث تعجب ما می شود، عملکرد ضعیف باتری در حالت standby می باشد. در این حالت باتری به کار رفته در S9 توانایی 78 ساعت روشن نگه داشتن گوشی را دارد که مقداری در حد و اندازه یک پرچمدار نمی باشد. نکته جالب تر این است که اگر صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD روشن باشد، این مقدار به 50 ساعت کاهش خواهد یافت.

نتیجه گیری

گلکسی اس 9 را باید بهترین گوشی ساخته شده توسط سامسونگ از شروع به کار این شرکت در دنیای تلفن های هوشمند تا کنون دانست. هر چند باتری این گوشی متوسط است، رقیبی که سامسونگ برای انیموجی طراحی کرده قادر به رقابت با آن نیست و دستیار هوشمند صوتی این شرکت یک گزینه اضافه به حساب می آید اما دوربینی بسیار عالی با تصاویر خیره کننده، نمایشگری که احتمالا بهترین نمونه فعلی جهان است، سخت افزار بروز و طراحی تکامل یافته از جمله مهم ترین نکات مثبت اس 9 هستند که پرداخت قیمت 4 میلیون تومانی آن را کمی منطقی تر می کنند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 18 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

شیامی بعد از تجربه موفق خود در گوشی‌های میان رده Mi9 و Mi9Se تصمیم به معرفی یک گوشی دیگر از این سری گرفت. Mi9T بسیاری از ویژگی‌های خود را از اجداد خود به ارث برده و برخی دیگر از ویژگی‌هایش نظیر دوربین پاپ آپ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری جدید است. این گوشی در بازار چین با نام K20 و در بازار جهانی با نام Mi9T عرضه می‌شود.

در این بررسی قصد داریم شما را با ویژگی‌های این گوشی میان رده خوش قیمت آشنا کنیم. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 تی کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی

طراحی

این گوشی میان رده و خوش قیمت از شیشه و فلز در کنار هم ساخته شده. طراحی قاب پشتی بسیار زیباست و بدون شک با دیدن آن از فاصله نزدیک دوست دارید گوشی را دست بگیرید و با آن کار کنید. جنس شیشه ای قاب پشتی سبب شده تا می 9 تی گوشی ای بسیار لیز باشد و اگر روی سطحی باشد که کمی شیب دارد به راحتی سر بخورد و به زمین بیافتد. به علاوه این جنس شیشه ای سبب شده تا در همان لحظات اول در استفاده از گوشی روی بدنه اثر انگشت زیادی به جا بماند. . انحناهایی در لبه های قاب پشتی شاهدیم که به راحت تر دست گرفتن گوشی کمک به سزایی می کنند با وجود این محصول یکی از ضخیم های بازار است و زمانی که آن را دست می گیرید به خوبی متوجه ضخامت زیادش می شوید. بالانس وزنی هم در این گوشی زیبا تقریبا خوب انجام شده و در نهایت تمام این المان ها در کنار هم سبب شده اند Mi 9T نه گوشی بد دستی باشد  و نه گوشی خیلی خوش دستی.

فریم دستگاه از فلز ساخته شده اما برای اینکه اثر بدی در طراحی ایجاد نکند کاملا هم رنگ با بدنه در نظر گرفته شده. فریم دستگاه هم جنسی دارد که کمی از سر بودن گوشی جلوگیری کند اما به واقع در این امر به هیچ کمکی نمی کند.

جلو صفحه نمایش بزرگی قرار دارد که تقریبا تمام فضای این قاب را به خودش اختصاص داده است. هیچ ناچ یا حفره ای برای دوربین سلفی در این صفحه نمی بینیم و به همین سبب با صفحه ای کاملا یکدست روبرو هستیم. دوربین سلفی به صورت پاپ آپ از بخش بالایی گوشی خارج می شود که در بخش دوربین به طور کامل در مورد آن و در مورد عملکردش صحبت می کنیم. این صفحه با گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا در برابر خط و خش محافظت شود.

رنگ های جذاب و متفاوتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که ما رنگ قرمز آن را در اختیار داریم. طراحی قاب پشتی در بخش رنگی به صورتی انجام شده که در بخش میانی قاب پشتی رنگ مشکی و در دو طرف آن رنگ قرمز را می بینیم که با تابیده شدن نور به آن تشعشاتی از رنگ قرمز را به زیبایی مشاهده میکنیم. لبه های صفحه نمایش تخت است و این تخت بودن سبب شده تا کمی تیزی در لبه جلویی دستگاه به خصوص در گوشه ها ایجاد شود.

 

صفحه نمایش

برای این گوشی صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ دی در نظر گرفته شده که اندازه ای 6.4 اینچی دارد. این صفحه نمایش که توسط سامسونگ ساخته شده از جنس امولد است و تراکم پیکسلی ای برابر 403 پیکسل در هر اینچ دارد. پشتیبانی از HDR هم برای صفحه این میان رده در نظر گرفته شده. بدون شک حضور جنس امولد برای صفحه گوشی ای در این رده قیمتی یک نکته مثبت برایش به حساب می آید که در کمتر گوشی هوشمندی می توان مانند آن را دید. حضور این صفحه سبب می شود تا عمق رنگ مشکی خیلی زیاد باشد علاوه بر اینکه رنگ ها هم در آن خیلی خوب و زنده به نمایش در می آیند. نور صفحه این گوشی زیاد است و به لطف همین نور زیاد و البته جنس امولد آن به راحتی در نور زیاد و زیر نور مستقیم خورشید می توانید تمام محتوا را در آن مشاهده کنید.

در تنظیمات صفحه نمایش گزینه های متنوعی حضور دارند که توسط آن ها می توانید از پتانسیل صفحه نمایش بنا به دلخواه خودتان استفاده بیشتری کنید.

دوربین

تا حالا این اصطلاح را شنیده اید که حتما باید قبل از مرگ فلان تجربه را داشته باشید؟ اگر ذوق عکاسی در وجودتان بیدار است، عکاسی با دوربین سه گانه موبایلی هم جزو تجربه هایی است که حتما قبل از مرگ باید تجربه کنید. اینکه یک کمپانی توانسته سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی را در ابعاد یک اسمارتفون مختصر و کاراآمد کند، خودش هنر است. سردمدار این پکیج عکاسی یک لنز 48 مگاپیکسلی واید است که دریچه دیافراگم f/1.8 دارد تا بنیانگذار انقلاب بزرگی در زمینه عکاسی در شب باشد. با صدقه سر اف نامبر f/1.8، چالش هایی مثل تاری و نویز رو به ریشه کن شدن پیش میروند. لنز دوم یک لنز 8 مگاپیکسلی است که علاوه بر سایز سنسور 53 میلیمتری، زوم اپتیکال دوبرابر دارد که مصداق بارز یک محصول بالارده و رقابتی است. لنز آخر یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فتو است که به واسطه زاویه دید وسیعش جزو سنسورهای الترا واید است. چینش این دوربین سه گانه هم قابل توجه است و خوش ذوقی این کمپانی را فریاد میزند. لنز 48 مگاپیکسلی با ساختاری تافته جدابافته است و به صورت تکی در راستای فلاش ال ای دی دوگانه و لنزهای 8 و 13 مگاپیکسلی در وسط قاب تعبیه است.

اگر اقبال به شما رو بیاورد و شانس استفاده از Xiaomi Mi 9T نصیبتان شود، استفاده از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با آن ماژول کشویی جذابش اولین قابلیتی است که دلتان میخواهد تست کنید؛ هم کیفیت 20 مگاپیکسلی اش را، هم ساز و کار جذاب ماژول پاپ آپش.

باتری گوشی شیائومی می 9 تی

شیامی برای این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته است. در تست های ما این گوشی توانست با یکبار شارژ حدود ۱۶ ساعت پخش فیلم داشته باشد. با انجام کارهای روزمره حدود وب گردی، عکاسی و کمی بازی حدود یک روز ئ نیم می‌توانید گوشی را روشن نگه‌دارید. نکته آخر اینکه گوشی از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با شارژر ۱۸ واتی خود در مدت ۳۰ دقیقه حدود ۴۰ درصد از ظرفیت آن شارژ می‌شود.

کلام آخر

Mi 9T یکی از بهترین میان رده‌های حال حاضر بازار است. این گوشی به‌خوبی می‌تواند با رقیبانی چون Samsung A51 و یا Huawei Y9s سرشاخ شود. امکانات این گوشی برای کاربرانی که نیازی به پرچم دار ندارند کاملا کافی است. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که قیمت این گوشی در بازار در مقایسه با سایر میان رده‌ها از برندهای دیگر کمی بالاتر است. برای کسب اطلاعلات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 88 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

در ماه آگوست (August) سال 2019 بود که شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان می 9 تی پرو رونمایی کرد. این اسمارتفون بنا به چند دلیل توانست خیلی زود مورد استقبال کاربران و علاقمندان به تکنولوژی قرار گیرد. قیمت شیائومی Mi 9T Pro در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین دلایل کسب موفقیت این گوشی و افزایش آمار فروش آن به شمار می‌رود. کیفیت ساخت خوب، قدرت عملکرد مناسب و طراحی خاص هم از دیگر ویژگی های جالب و مثبت گوشی شیائومی می 9 تی پرو هستند.

 

اما برای شناخت بهتر گوشی نام برده شده باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد. بدین منظور ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی می 9 تی پرو شیائومی استفاده کردیم و سعی داشتیم در طول این مدت به بررسی شیائومی Mi 9T Pro و شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم. در این مطلب می‌خواهیم تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از گوشی نام برده شده را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید شیائومی می 9 تی پرو را دارید و می‌خواهید این اسمارتفون را بهتر بشناسید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 تی پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی پرو 

طراحی

یکی از ویژگی های مثبت اصلی گوشی می 9 تی پرو مربوط به ظاهر زیبا و سبک طراحی نسبتا خاص آن می‌شود. اگر از نمای رو به رو به این گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا تمام پنل جلوی آن توسط نمایشگر احاطه می‌شود و حاشیه های صفحه نمایش گوشی به بسیار باریک هستند. طبق آمار صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که خبری از لنز دوربین سلفی نیست! شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Mi 9T Pro را با مکانیزم خاصی طراحی کرده که اصطلاحا به آن دوربین سلفی پاپ آپ (Pop-Up) می‌گوییم. بدین سبب دوربین سلفی گوشی می‌تواند از لبه فوقانی و سمت چپ قاب دستگاه به صورت پاپ آپ و با مکانیزم خاصی بیرون آید و بعد از اتمام عکسبرداری توسط کاربر و بستن اپلیکیشن دوربین هم دوباره به جای خود باز گردد. 

شاید تصور کنید که دوربین پاپ آپ گوشی ممکن است منجر به تاخیر در اجرای اپلیکیشن دوربین و عکسبرداری سلفی شود یا احتمال گیر کردن آن وجود داشته باشد، اما در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین سلفی گوشی سرعت بسیار خوبی در باز و بسته شدن دارد و تقریبا هیچوقت دچار باگ و گیر کردن نمی‌شود. گوشی حتی به واسطه دوربین سلفی قابلیت اسکن چهره را هم ارائه می‌کند و امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه را از طریق دوربین پاپ آپ و سلفی خود فراهم می‌آورد. سرعت انجام این پروسه هم در گوشی می 9 تی پرو شیائومی بالا و کاملا قابل قبول است. در بررسی گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن به خوبی حتی در محیط های کم نور هم چهره کاربر را شناسایی و آنلاک نمایشگر را تکمیل می‌کند.

شیائومی Mi 9T Pro از اسکنر انگشت داخل نمایشگر هم بهره می‌برد! اسکنر انگشت این گوشی درست در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه و به طور تلفیق شده با آن تعبیه گشته تا بدین سبب کاربر بتواند با قرار دادن انگشت خود بر روی بخش زیرین صفحه نمایش موبایل نسبت به تایید هویت و آنلاک نمایشگر وارد عمل شود. در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که سرعت و دقت عمل اسکنر انگشت داخل نمایشگر دستگاه خوب و قابل قبول است اما کوچک ترین مسائلی مثل خیس بودن انگشت کاربر، وجود گرد و غبار بر روی آن و سایر عوامل این چنینی می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد اسکنر انگشت و آنلاک نشدن نمایشگر دستگاه شود. در اینگونه مواقع می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره یا وارد کردن پین برای آنلاک نمایشگر استفاده کنید.

وقتی از نمای پشت به گوشی می 9 تی پرو نگاه کنید لنز های دوربین اصلی و سه‌گانه آن توجهتان را جلب می‌کنند. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی نسبتا انحنادار طراحی شده‌اند تا زمانی که دستگاه را در دست گرفته‌ شده حس مطلوبی به کاربر منتقل شود. قاب پشت گوشی براق است و چشم نواز به نظر می‌آید. شیائومی برای محافظت از قاب پشت گوشی می 9 تی پرو یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 را در آن بکار برده است، البته با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب پشت دستگاه از گارد موبایل استفاده به عمل آورید. لازم به ذکر است که پنل جلوی گوشی Mi 9T Pro هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم از گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از نمایشگر دستگاه استفاده کنید.

بدنه شیائومی می 9 تی پرو ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. ضمنا فریم اصلی این گوشی هم از آلومینیوم ساخته شده و همانطور که قبلا گفتیم قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از سوکت USB Type C بهره‌مند است. گوشی شیائومی Mi 9T Pro در سه رنگ مشکی، قرمز آتشین و آبی روانه بازار شده و دو نسخه آبی و قرمز آن طرح های بسیار جالب و خاصی دارند که ظاهر دستگاه را زیباتر می‌کنند. پس به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور کیفیت ساخت بالایی دارد و از سبک طراحی و ظاهر خوب و خاصی بهره می‌برد. دوربین پاپ آپ تقریبا اصلی ترین ویژگی خاص طراحی این گوشی محسوب می‌شود. مطمئنا اگر شیائومی گوشی می 9 تی پرو را ضد آب هم طراحی می‌کرد، پکیج نقاط قوت طراحی این محصول تکمیل تر می‌شود.

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی می 9 تی پرو از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.39 اینچی تشکیل شده که حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این امر سبب شده که با نگاه کردن به پنل جلوی گوشی و صفحه نمایش آن حس خوبی به کاربر منتقل شود و انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در گوشی Mi 9T Pro لذت بخش شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.39 اینچی است. همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده اما با این حال برای محافظت از آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

صفحه نمایش گوشی شیائومی می 9 تی پرو قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم ارائه می‌کند. بدین منظور در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی یک قسمت خاص تعبیه شده که کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی آن قسمت از نمایشگر دستگاه می‌تواند پروسه اسکن و تایید اثر انگشت خود را تکمیل کند. صفحه نمایش گوشی از قابلیت HDR هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما کفیت محتوایی که روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود چطور خواهد بود؟ در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی صفحه نمایش این گوشی به تصویر کشیده شده و قابل رویت خواهد بود. شادابی، شارپنس و کنتراست مطلوبی توسط نمایشگر شیائومی می 9 تی پرو ارائه شده و این مسئله به وضوح قابل درک است.

مسئله بعدی که در بررسی شیائومی می 9 تی پرو توانستیم متوجه آن شویم مربوط به کیفیت و قدرت خوب نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی می‌شود. روشنایی خوب همیشه یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت پنل های نمایشگر سوپر آمولد بوده و خوشبختانه برای گوشی شیائومی می 9 تی پرو هم همین حالت وجود دارد. بدین سبب شما می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 80 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. پس کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی Mi 9T Pro شیائومی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود.

دوربین

این گوشی هم مانند می ۹‌تی، دارای دوربین سه‌گانه واید، تله‌فوتو و اولتراواید است؛ لنز واید حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی بوده و نسبت به دوربین اصلی می‌ ۹‌تی عملکردی بهتر در فیلمبرداری با کیفیت 4k با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه ارائه میدهد. با دوربین واید و 48 مگاپیکسلی سونی، دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض از هر تصویری که دوست دارید میتوانید عکاسی کنید.

لنز تله‌فوتوی بکار رفته در گوشی می ۹تی از ماژول ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 استفاده کرده و توانایی زوم دو برابر را به کاربر ارائه میدهد. دوربین اولتراواید می ۹تی پرو حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد.

شاخص‌ترین موارد در رابط کاربری دوربین می 9 تی پرو در میان حالت‌های عکاسی، عکاسی خودکار (Photo)، عکاسی حالت شب (Night)، عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی، عکسبرداری پرتره، فیلم‌برداری عادی و فیلمبرداری صحنه‌آهسته (Slow Motion) هستند. تصاویر گرفته شده در روشنی روز، سطح جزئیات بسیار بالایی دارند، کیفیت مطلوب است و گستره رنگی بالاست.

دوربین سلفی گوشی می 9 تی پرو سورپرایز شیائومی برای طرفدارانش بوده که در این روزها هم حسابی ترند شده است؛ با دوربین واید سلفی میتوانید عکس‌های پانورامای زیبایی گرفته و لذت کنار هم بودن با دوستان خود را ثبت نمایید.

تصاویر پرتره با کمک دوربین تله‌فوتو روی عکس‌ها گرفته میشوند؛ بنابراین در محیط‌های با شرایط نوری مطلوب، می‌توان عکس‌های پرتره بسیار زیبایی گرفت. در حالت عکاسی در شب، زمان نوردهی حدود یک ثانیه افزایش یافته و نور بیشتری را به سنسور دوربین منتقل میکند و این باعث بهبود چشمگیر سطح جزئیات عکس‌ها میشود. دوربین جلو برای گرفتن عکس‌های سلفی از حسگری ۲۰ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.2کمک گرفته و تصاویر زیبا و باکیفیتی را ثبت میکند.

 باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9 تی پرو

با خرید شیائومی رد می کا 20 پرو می‌توانید از باتری 4000 میلی‌آمپری و لیتیوم یونی آن بهره‌مند شده و حداقل به مدت 24 ساعت با این دستگاه کار کنید. همچنین این امکان را دارید تا به خاطر پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع کمپانی چینی به نام Quick Charge گوشی خود را شازژ کنید.

می ۹تی پرو به‌صورت پیش‌فرض با شارژر ۱۸ واتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که ظرف ۳۰ دقیقه شارژ باتری را به ۴۵ درصد می‌رساند و برای شارژ کامل آن به حدود ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

ناگفته نماند که Mi 9T Pro از شارژرهای ۲۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. پرچم‌دار اقتصادی شیائومی از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره نمی‌برد که با توجه به برچسب قیمتی دستگاه نمی‌توان در این این خصوص به چینی‌ها خرده گرفت.

اگر این گوشی را روی حالت استندبای قرار دهید، به مدت 103 ساعت روشن خواهد ماند. این را هم اضافه کنیم که در صورت وبگردی کردن و تماشای فیلم، محصول شیائومی به ترتیب 13 ساعت و نیم و 20 ساعت دوام خواهد آورد. احتمال می‌رود که دلیل ثبت این امتیازات نسبتاً فوق‌العاده، پردازنده اسنپدراگون 855 باشد چرا که نسبت به پردازنده Mi 9T که اسنپدراگون 730 است، انرژی کمتری مصرف می‌کند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی رده بالا و خاص داشته باشند. قیمت شیائومی می 9 تی پرو نسبت به خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی هاییست که منجر به افزایش استقبال کاربران از این گوشی می‌شود. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف اصلی شیائومی می 9 تی پرو را در دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

 

نقاط قوت:

 

طراحی زیبا، با کیفیت و خاص

صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

قدرت پردازشی مناسب

دوربین اصلی و سلفی خوب

شارژدهی خوب باتری

سرعت شارژ عالی باتری

قیمت مناسب

 

 

نقاط ضعف:

 

عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

محمد سامان بازدید : 40 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اپل واچ 6 در درجه اول برای کسانی است که به دنبال خرید مدل برتر هستند. قیمت آن 379 پوند است اما با نسخه های لوکس هرمس می توانید تا 1،449 پوند هم خرید کنید. با این حال ، از آنجا که بسیاری از به روزرسانی ها در watchOS 7 گنجانده شده است ، هر کسی که دارای سری 5 یا 3 باشد می تواند به بیشتر ویژگی های جدید مانند تنظیمات خانواده ، مسیرهای چرخه (هنگامی که در انگلستان ظاهر می شوند) و ردیابی خواب دسترسی داشته باشد ، بنابراین مگر اینکه چیزهای جدید منحصر به سری 6 را بخواهید ، در مورد ارتقا دارندگان فعلی، نکته کمی وجود دارد.

مگر اینکه شما مالک سری 3 باشید و یک برنامه ECG بخواهید که قبلاً فقط در 5 بود. برای صاحبان سری 5 ، اپل با افزودن حسگر اکسیژن خون و تراشه U1 باعث هیجان زدگی شما می شود تا متقاعد شوید و آن را ارتقا دهید.

 سرانجام ، اگر احساس می کنید که Watch شما کند شده است ، بنابراین باید تراشۀ S6 را عوض کنید. برای این کار شما 110 پوند بیشتر از هزینه مدل ردۀ دوم یعنی Watch SE پرداخت می کنید. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ 6 را نیز تجربه کنید.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

شکل کلی این ساعت هوشمند مانند نسخه های قبلی می باشد و از طراحی تقریبا تکراری بهره مند می باشد که اپل در این بخش نمره پایینی را به دست آورده اما اضافه کردن المان های قدرتمندی مانند سنسور اکسیژن خون و دیگر قابلیت های جذاب باعث شده تا این اتفاق کلا از بین برود و کاربر محول قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند باشد.

ترکیب قرارگیری سنسور در پشت دستگاه به همراه بلندگو ها در کناره ها و همچنین دکمه صدا در کناره دستگاه طراحی اپل واچ ۵ را یاد آوردی می کند که تقریبا شکل تکراری و نه چندان جالب از سوی اپل می باشد که واقعا یک نمره بسیار بزرگ منفی برای بخش طراحی دریافت می کند که انتظارات بسیار زیادی از اپل برای شکل کلی این ساعت هوشمند وجود داشت.

صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت بخشی از طراحی بد این محصول را جبران کرده و بهره گیری از بند های متنوع در جنس های مختلف هم باعث شده تا بخش بد طراحی از بین برود و به نوعی اپل تراز مثبت و منفی بودن در بخش طراحی را با اضافه کردن قابلیت و حالت های متفاوت به ساعت هوشمند توانسته عیب های کلی این ساعت هوشمند را از بین ببرد.

بدنه فلزی یک قابلیت دیگر در بخش طراحی این ساعت هوشمند محسوب می شود که با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند می باشد که این شرکت فوق العاده قدرتمند توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

نمایشگر

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

کنترل اکسیژن خون 

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

 

ردیاب خواب 

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

باتری اپل واچ 6

اپل واچ سری 6 مانند اپل واچ سری 5، اپل واچ سری 4 و سری 3 می‌تواند 18 ساعت باتری را حفظ کند. همه انتظار داشتند که تغییرات بزرگی در این زمینه به‌وجود آید، اما در حال حاضر شاهد تغییر بزرگی در باتری نیستیم.

جمع بندی

در بررسی اپل واچ سری 6 مشخص شده که علاوه بر پشتیبانی از قابلیت‌های سلامتی مختلف نظیر ردیابی خواب و اندازه گیری نوار قلب یا همان ECG امکان ردیابی سطح اکسیژن خون را نیز دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید میزان سطح اکسیژن را به‌صورت سریع اندازه گیری کنید. گفتنی است که اپل واچ این کار را با استفاده از یک سنسور مادون قرمز در زیر مچ دست انجام می‌دهد. این قابلیت اکسیژن خون را بر اساس درصد نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد، ورزشکاران و حتی بیماران مختلف کاربردی است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 264 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اپل واچ SE یک نسخه میان رده و اقتصادی است که با ویژگی‌ها و همچنین قیمت کمتر نسبت به اپل واچ 6 به بازار ساعت‌های هوشمند قدم گذاشته است.

اپل واچ SE در استراتژی خوب، بهتر و بهترین اپل که جدیدا از سوی این کمپانی در پیش گرفته شده جز دسته «بهتر» قرار می‌گیرد. این ساعت که به نسبت پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6، 120 دلار قیمت کمتری دارد و در عین حال 80 دلار هم از اپل واچ 3 گرانتر است، دارای بیشتر ویژگی‌های اپل واچ 6 است و از آنجایی که با قیمت کمتری نسبت به آن به فروش می‌رسد می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. برای اطلاع از قیمت اپل واچ اس ای کلیک کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و نمایشگر

در اين قسمت شاهد تغيير خاصي نيستيم. طراحي اپل واچ سري SE تقريبا همان طراحي است که قبلا در ديگر ساعت‌هاي ساخت اپل ديده بوديم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه في و تيتانيومي عرضه مي‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومينيومي به فروش مي‌رسد. اپل همچنين رنگ‌هاي نقره‌اي، طلايي و خاکستري را براي اين ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پيشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره مي‌برد و علاوه بر اين اندازه صفحه نمايش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با اين همه در اين ساعت خبري از ويژگي صفحه نمايش هميشه روشن نيست؛ در حالي که اپل واچ 6 و 5 هردو از اين قابليت پشتيباني مي‌کنند. عدم وجود چنين قابليتي در ساعت هوشمندي که بيش از 250 دلار قيمت دارد يک نقطه ضعف بزرگ به حساب مي‌آيد، البته تا حدودي هم حق با اپل است؛ زيرا آن‌ها مي‌خواهند ميان محصولات مختلف خود به خصوص بين اين ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هايي داشته باشند.

همانطور که گفتيم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سايز 40 و 44 ميلي‌متري به فروش مي‌رسد. مدل 40 ميلي‌متري با رزولوشن 324×394 و مدل 44 ميلي‌متري نيز با رزولوشن 368×448 پيکسل عرضه مي‌شوند.

قدرت پردازش

 اپل واچ اس اي از پردازنده S5 استفاده مي‌کند که از نظر قدرت پردازشي مشابه با اپل واچ سري 5 است که در سال 2019 ميلادي آماده معرفي و عرضه شد. اين قدرت پردازشي براي انجام تمام کارهاي روزمره کافي است و مي‌تواند از پس اجراي تمام اپليکيشن‌ها و رديابي فاکتورهاي سلامتي برآيد.

 

قابليت هاي ورزشي و سلامتی

سري اپل واچ برخلاف رقبايي مثل گارمين و فيت‌بيت همواره بيشتر تمرکز خود را بر ارائه ويژگي‌هاي سلامتي بهداشتي معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژيروسکوپ و همچنين ارتفاع سنج لحظه‌اي بهره مي‌برد و افزون بر اين از قابليت تشخيص سقوط، نظارت بر نويز محيط و برقراري تماس اضطراري بين‌المللي برخوردار است؛ ويژگي‌هايي که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با اين همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل يعني اپل واچ 6 به قابليت سنجش اکسيژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نيست. با اين وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 اين ساعت و ديگر ساعت‌هاي اپل از اپل واچ 3 به بعد از ويژگي رديابي خواب پشتيباني مي‌کنند و برنامه جديد Fitness اپل نيز به فهرست برنامه‌هاي آن‌ها افزوده شده است. اپليکيشن Fitness داراي تمرينات ورزشي است و در کنار آن‌ها تمرينات رقص‌هاي مختلف را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اما جالب‌ترين قابليتي که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخيص شستشوي دست‌ها است. اين ويژگي به کاربران کمک مي‌کند که دست‌هايشان را با هدف از ميان بردن باکتري‌ها و ويروس‌ها به درستي شستشو دهند. اين ويژگي يک تايمر 20 ثانيه‌اي را به شما نشان مي‌دهد تا دست‌هايتان را به درستي و با صرف مدت زمان 20 ثانيه‌اي که از سوي سازمان بهداشت جهاني توصيه شده شستشو دهيد. ساعت علاوه بر تايمر با بازخوردهاي لمسي و صدا به شما در انجام اين فرايند کمک مي‌کند.

اين قابليت به طور خودکار و با تشخيص صداي آب و صابون شروع به کار مي‌کند و براي همين نيازي نيست هربار که مي‌خواستيد دست‌هايتان را بشوريد به يک برنامه به خصوصي برويد و آن را فعال کنيد. البته اپل به صورت پيش‌فرض اين ويژگي را غيرفعال کرده، ولي شما مي‌توانيد با مراجعه به مسير Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics اين ويژگي را فعال کنيد. بعد از فعال کردن اين ويژگي و با گذشت زمان مي‌توانيد با مراجعه به اپليکيشن Health تاريخچه مربوط به زمان‌هايي که دست‌هاي خود را شستيد و مدت زماني که براي هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتيد را مشاهده کنيد.

باتری اپل واچ اس ای

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

سخن پایانی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به بررسی ساعت اپل واچ 6 با این مدل بپردازید. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 18 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

جذاب‌ترین ویژگی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو بدون تردید دوربین 108 مگاپیکسلی آن است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت 27 مگاپیکسل در اختیار کاربر قرار دهد. با این حال، مگاپیکسل بالای تصاویر تنها نقطه قوت بخش دوربین این گوشی نیست. این گوشی همچنین به دو لنز تله‌فوتو مجهز است که یکی از آن‌ها به زوم 2 برابر و دیگری به زوم 5 برابر اختصاص دارند. در کنار این دو لنز یک لنز 20 مگاپیکسلی فوق‌عریض با فوکوس خودکار و یک لنز 2 مگاپیکسلی مایکرو نیز تعبیه شده‌اند. برای اطلاع از قیمت می نوت 10 پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

طراحی

می نوت 10 پرو به نوعی برادر ناتنی هواوی پی 30 پرو شناخته می شود. از پنل های شیشه ای با لبه های خمیده گرفته تا نحوه چینش دوربین ها و رنگبندی محصول، به نوعی الهام گرفته از پی 30 پرو هستند و همین موضوع باعث می شود که می نوت 10 پرو در زمینه طراحی، اصالت نداشته باشد. البته تمامی این موارد، به معنای زیبا نبودن می نوت 10 نیست و این محصول در کنار طراحی زیبا، از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

برای پنل های پشت و جلوی می نوت 10 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده و ابعاد بدنه این گوشی، ۱۵۷٫۸x۷۴٫۲x۹٫۷ میلی‌متر می باشد که نشان می دهد با محصول بزرگی رو به رو هستیم. وزن دستگاه نیز به 208 گرم می رسد که در کنار ضخامت 9.7 میلی متری، نشانه خوبی برای ارگونومی دستگاه نمی باشند؛ اما باتری حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی و لبه های خمیده پنل پشتی، تا حدودی این موضوع را قابل چشم پوشی می کنند.

در قسمت جلوی دستگاه، نمایشگر 6.47 اینچی با بریدگی قطره ای قرار داده شده است که لبه های آن خمیده بوده و حاشیه های بسیار کوچکی آن را احاطه کرده است. در داخل بریدگی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در بالای آن، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. سنسور اثر انگشت اوپتیکال نیز در نیمه پایینی نمایشگر حضور دارد که به گفته شیائومی، عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی که در گوشی هایی مثل Mi 9T دیده بودیم، بهتر شده است.

در پنل پشتی می نوت 10 پرو، موردی که پیش از هر چیز خودنمایی می کند، دوربین پنجگانه آن می باشد. 3 مورد از دوربین های این گوشی، یعنی دوربین اصلی و دو دوربین تله فوتو، در داخل یک ماژول قرار داده شده اند که به طور قابل توجهی، دارای برآمدگی بوده و این موضوع با توجه به ضخامت 9.7 میلی متری دستگاه، چندان خوشایند نیست. دو دوربین فوق عریض و ماکرو اما تقریبا هم سطح با بدنه می باشند که پایین تر از سه دوربین گفته شده قرار گرفته اند و دوربین ماکرو به حدی پایین می باشد که اکثر موارد ناخودآگاه با انگشت کاربر کثیف می شود.

در کنار دوربین ها، دو فلاش LED دوگانه به چشم می خورد که در نوع خود، مورد جالبی می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که هنگام روشن کردن دستی این LED ها به عنوان چراغ قوه، تنها دو مورد از آن ها قابل استفاده خواهد بود.

در نهایت نوبت به فریم آلومینیومی می نوت 10 پرو می رسد که طراحی آن کاملا شبیه به نسخه بکار رفته در هواوی پی 30 پرو است. روی لبه پایینی این فریم که ساختاری تخت دارد، درگاه USB Type-C به همراه جک هدفون و خروجی اسپیکر قرار داده شده است و در سمت مقابل نیز فرستنده اینفرارد به همراه میکروفون حذف نویز به چشم می خورد.

لبه سمت چپ این گوشی، خلوت ترین ظاهر را به خود اختصاص داده و هیچ موردی روی آن به چشم نمی خورد؛ چرا که کلید های تنظیم صدا و پاور به همراه درگاه سیمکارت، همگی روی لبه سمت راست قرار دارند و گفتنی است که می نوت 10 و نسخه پرو، فاقد درگاه اختصاصی برای اضافه کردن کارت حافظه هستند. گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که همانند تمام گوشی های شیائومی، بدنه این محصول نیز موفق به دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب نشده است.

 

صفحه نمایش

می نوت 10 پرو از نمایشگر 6.47 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2340 استفاده می کند که تراکم پیکسلی 399 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر دارای گوشه های گرد و لبه های خمیده می باشد که حاشیه های باریکی آن را احاطه کرده و حدود 88 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.

شیائومی در می نوت 10 و می نوت 10 پرو، نسخه دوم حالت خواندن (Reading Mode 2.0) را قرار داده است که به لطف آن، نمایشگر این گوشی با کاهش نور آبی، موفق به دریافت گواهی TUV شده است. همچنین نمایشگر این گوشی از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می کند و با توجه به اولد بودن پنل، قابلیت Always On Display نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حداکثر روشنایی پنل آمولد می نوت 10 پرو، در حالت خودکار به 600 نیت می رسد که نشان می دهد برای استفاده از آن در محیط هایی با تابش مستقیم نور آفتاب، مشکل خاصی وجود نخواهد داشد. در حالت دستی نیز روشنایی این پنل به 430 نیت می رسد که آن را در رده تقریبا ماشبه با پنل های اولد بکار رفته در سایر اسمارتفون ها قرار می دهد.

در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکانات متنوعی قرار داده شده است که از میان آن ها می توان به حالت تیره، حالت خواندن، امکان مخفی کردن بریدگی و تنظیمات رنگی اشاره کرد. در منوی تنظیمات رنگی نمایشگر این گوشی، سه پروفایل مختلف با نام های خودکار، استاندارد و اشباع به چشم می خورد که در حالت خودکار می توان دمای رنگ ها را به صورت دستی و به دلخواه، تنظیم کرد.

در حالت خودکار، نمایشگر Mi Note 10 Pro فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و شیائومی به دلیل تنظیم خودکار رنگ ها بر اساس نور محیط، استفاده از این حالت را به کاربران پیشنهاد می دهد. با این حال، دقت رنگ ها در این حالت چندان عالی نیست و باید در نظر داشته باشید که اگر دمای رنگی را روی warm قرار دهید، تا حدودی دقت رنگ ها بهبود پیدا خواهد کرد.

در حالت بعدی یعنی حالت استاندارد، فضای رنگی نمایشگر به sRGB تغییر پیدا می کند که در آن رنگ ها با دقت بهتری به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت نوبت به حالت اشباع می رسد که در آن از دقت رنگ ها کاسته شده و به شادابی آن ها افزوده می شود.

دوربین

یا 9 پیورویو راه برای موبایل های پنج لنزی هموار کرد اما شیائومی با رونمایی از شیائومی می نوت 10 پرو ، تا انتهای این مسیر پیش رفت. این اسمارتفون که ماژول پنجگانه دارد، با 5 لنز 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی به عنوان یک اسمارتفون حرفه ای در عکاسی رجزخوانی می‌کند. هرچند در روزهای نخست ورود به عرصه رقابت مورد تمسخر کمپانی فوجی فیلم چینی تبار قرار گرفت اما واقعیت این است که جسارت و خلاقیت شیائومی قابل تقدیر است.

لنز 108 مگاپیکسلی که از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده کرده است، گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و استاد ثبت صحنه های نسبتا تاریک است. علاوه بر این، به واسطه زاویه دید گسترده، یک لنز واید مجهز به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری است.

البته شیائومی تمام برگ های برنده خود را در لنز 108 مگاپیکسلی رو نکرده و جانب اعتدال را بین 4 لنز بعدی نیز رعایت کرده است. لنز تله فتوی 12 مگاپیکسلی علاوه بر فوکوس خودکار Dual Pixel با قابلیت تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر و Laser AF هم دارد. در ادامه، لنز 5 مگاپیکسلی تله فتو با زوم اپتیکال 5 برابر، لنز الترا واید 20 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی وجود دارد که در کنار فلاش چهارگانه مجموعه عکاسی شیائومی می نوت 10 پرو را تکمیل کرده است.

هرچند در نگاه اول جای خالی سنسور تشخیص عمق به چشم می‌آید اما به جای آن، لنز 12 مگاپیکسلی تله فتو دارد که بتوانیم عطایش را به لقایش ببخشیم.

بخش فوقانی نمایشگر xiaomi mi note 10 pro میزبان یک بریدگی کوچک است که لنز سلفی 32 مگاپیکسلی را جای داده است. با وجود گشودگی دیافراگم f/2.0 میتوان به عملکرد موفقیت آمیز این لنز در عکاسی سلفی در نور کم امیدوار بود و به صدقه سر پیکسل‌های 0.8µm تصاویر ثبت شده شفاف و واضح خواهند بود.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

باتری گوشی می نوت 10 پرو یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی و از جمله مواردی است که می‌تواند نظر بسیاری را برای خرید گوشی شیائومی می نوت 10 پرو به خود جلب کند. ظرفیت باتری همانطور که پیشتر هم گفتیم 5240 میلی‌آمپر است که می‌تواند یک روز کامل جوابگو باشد. شاید تنها گوشی‌هایی که در بحث باتری عملکرد بهتری از گوشی می نوت 10 پرو دارند هوآوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو باشند. البته عمر بالای باتری تنها به ظرفیت بالای آن ارتباط ندارد؛ زیرا تراشه اسنپدراگون 730G مصرف باتری به مراتب کمتری نسبت به تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون 855 دارد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد باتری گوشی می نوت 10 پرو پشتیبانی آن از شارژ سریع 30 واتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا شارژ گوشی را ظرف مدت تقریبا 1 ساعت از 0 به 100 درصد برسانید که برای باتری با این ظرفیت تحسین برانگیز است.

نتیجه گیری

اگر دوربین گوشی هوشمند از اولین اولویت های شما می باشد، شیائومی می نوت 10 پرو می تواند یکی از گزینه های خرید شما به شمار بیاید. این گوشی با پنج دوربینی که در قسمت پشتی اش قرار گرفته است، امکانات متنوع و نسبتا کاملی از دوربین گوشی هوشمند را در اختیار می گذارد و در رده قیمتی اش، یکی از بهترین تجربه ها بین رقبا را دارد. گذشته از این موارد، می نوت 10 پرو از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب در کنار نمایشگر با کیفیت آمولد، استفاده می کند که به ارزش های خرید آن می افزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 21 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

اپل می گوید گوشی ایفون 12 نسبت به نسل قبل ۱۱ درصد باریک تر، ۱۵ درصد کوچکتر و ۱۶ درصد سبک تر شده است. آیفون 12 از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل برخوردار است و برخلاف مدل سال قبل که پنل LCD داشت، شاهد بکارگیری پنل باکیفیت‌تر OLED از نوع سوپر رتینا XDR هستیم که روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۶۰ را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش توسط لایه ای به نام «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) محافظت می شود که به گفته اپل مقاومت این گوشی را پس از سقوط ارتقا می دهد. از دیگر قابلیت های نمایشگر می توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به سری آیفون 12 اضافه شده، پشتیبانی از شبکه 5G است که از ماه‌ها قبل شایعه آن به گوش می‌رسید. این مدل از شبکه 5G پشتیبانی کرده و به کمک قابلیتی به نام Smart Data Mode توانایی سوییچ کردن خودکار بین شبکه‌های 5G و 4G را دارد. اپل می‌گوید مودم 5G آیفون 12 در شرایط ایده آل سرعت دانلود ۴ گیگابیت بر ثانیه (۵۰۰ مگابایت بر ثانیه) را به ارمغان می آورد.

بررسی ایفون 12 اپل

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

 

رنگ IPHONE 12

رنگ آیفون های سری ۱۲ برای هر مدل متفاوت می باشد. اما امسال در ارائه رنگ خاص به جای رنگ سبز از رنگ آبی تیره استفاده شده است. رنگ هر مدل به شرح زیر می باشد.

آیفون ۱۲: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز

آیفون ۱۲ پرو: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی

آیفون ۱۲ پرو مکس: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی

آیفون ۱۲ مینی: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز

 

 

صفحه نمایش

در بخش بالا اشاره کردیم که در سری ۱۲ آیفون صفحه نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ ساخته شده و نشان دهنده این است که از مدل های قبلی خود بزرگتر است. به دلیل استفاده از پنل OLED کنتراست و تشخیص رنگ بسیار با کیفیت ارائه می شود.

شرکت اپل برای این محصولات خود مقاومترین محافظ را در نظر گرفته به آن محافظ سرامیکی می گویند که ترکیبی از شیشه و سرامیک است.

اما ضعف صفحه نمایشگر این مدل در این است که از نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده کرده در حالی که سایر برندها نمایشگرهای ۹۰ تا ۱۴۰ هرتزی دارند.

دوربین

با توجه به این‌که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ۳ لنز دوربین هستند. انتظار می‌رود که در نسخه ۲۰۲۰ آیفون‌های پرو نیز، همین طراحی اعمال شود. همچنین احتمال دارد یک لنز جدید (حسگر زمان پرواز) به لنزهای آیفون ۱۲ اضافه شود.

یک طرح شماتیک انتشار یافته از iphone 12 پرو نشان می‌دهد که لنز زمان پرواز چگونه می‌تواند در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو به نظر برسد. این لنز جایی در کنار لنزهای اصلی، سنسور تله فوتو (telephoto) و دوربین اولترا واید (ultra wide) موجود در مدل‌های فعلی آیفون‌های پرو اپل قرار دارد.

از این سنسور انتظار می‌رود که فاصله بین گوشی و سوژه مورد نظر با دقت بیشتری محاسبه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های پرتره بهتری ثبت شوند. ضمن این‌که برنامه‌های AR یا واقعیت‌های افزوده نیز از طریق این سنسور قادر به اجرا خواهند بود.

باتری و شارژدهی ایفون 12

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

جمع بندی

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 31 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

دقایقی پیش ما در خبری به طالاع شما رساندیم که یوهو سارویکاس، مدیر ارشد HMD در توییتر خود به آماده شدن این شرکت برای رونمایی از چیز جدیدی اشاره کرده است. اکنون این شرکت به طور رسمی از یک گوشی ساده جدید به نام نوکیا 106 پرده برداشته است.

نوکیا 106 جدید مجهز به یک صفحه نمایش 1.8 اینچی بوده و یک باتری 800 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی این دستگاه کوچک را بر عهده دارد. این باتری قادر به ارائه انرژی لازم برای 15.7 ساعت مکالمه و همچنین 21 روز کارکرد دستگاه در حالت استندبای است که برای یک گوشی ساده رقم خوبی محسوب می شود.

بدنه نوکیا 106 از پلی کربنات با استحکام بالا تولید شده و رنگ آن در داخل ماده بوده که در نتیجه با استفاده طولانی مدت نیز آسیبی به آن وارد نخواهد شد. همچنین بدنه این گوشی دارای طراحی کوچک و بسیار خوش دست است که کار با آن را بسیار ساده می کند.

نوکیا 106 به طور پیش فرض بازی محبوب Snake Xenzia را اجرا می کند و همچنین نسخه آزمایشی بازی های Racing، Danger Dash، Tetris و… را در خود دارد که کاربر می تواند آنها را خریداری کند. نوکیا 106 همچنین قادر است تا 2000 مخاطب و 500 پیام متنی را ذخیره سازی کند، بنابراین شما در این زمینه هیچ مشکلی را احساس نخواهید کرد. برای اطلاع از قیمت نوکیا 106 کلیک کنید.

بررسی نوکیا 106

طراحی

نام نوکیا خاطرنشان خاطرات زیادی برای اغلب ما ایرانی هاست. با ظهور برندهای نوپای چینی، رقابت برای نوکیا در بازار گوشی های هوشمند سخت شد ولی در رده گوشی های ساده و غیر هوشمند، هنوز نامی مورد اعتمادتر از نوکیا وجود ندارد. گوشی های غیر هوشمند نوکیا طرفداران خاصی دارد. موبایل نوکیا ۱۰۶ یک گوشی ارزان قیمت ، ساده و زیبا از نوکیا است که حتماً برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند مناسب خواهد بود. نوکیا ۱۰۶ یک صفحه نمایش رنگی ۱٫۸ اینچی دارد که از جنس TFT است. گوشی نوکیا ۱۰۶ در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد. یعنی فاقد دوربین و بلوتوث است. البته خصوصیت مثبت این گوشی موبایل برخورداری از درگاه Micro USB است که اگرچه برای گوشی های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی شود، ولی برای این گوشی خصوصیت مثبتی تلقی می گردد.شما می توانید برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید. 

سیم کارت و صفحه کلید

گوشی نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ من جمله گوشی های ساده تولید شده به وسیله شرکت نوکیا است. این گوشی دارای طراحی کلاسیک و با کلیدهای فیزیکی است. کلیدها نسب به قبل، در زمان فشردن صدای کمتری تولید می کنند، فاصله آنها از هم بیشتر شده و همچنین نوع قرار گرفتنشان هم به تایپ راحت کمک می کند. نکته دیگری که کار با گوشی را ساده می کند، کلیدهای نرم آن هستند که فشردن آنها در قیاس با کلیدهایی که از پلاستیک سخت ساخته شده اند، راحت تر است.

 

باتری

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 

دیگر ویژگی ها

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است. 

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 21 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

اپل در سپتامبر ۲۰۱۹، از سه مدل گوشی آیفون به نام‌های آیفون۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد. در این میان، آیفون ۱۱ مدلیست که بزرگ‌تر از گوشی ایفون ۱۱ پرو بوده؛ اما دوربین آن بر خلاف دو مدل دیگر دو‌گانه است. ویژگی‌هایی که گوشی ایفون 11 را در مقابل سایر پرچم‌داران متمایز می‌سازد، برخورداری از نمایشگر عالی، اسپیکرها و پردازنده پرقدرت است و قیمت گوشی بسیار کمتر نسبت به دو همتای خود است. کیفیت ساخت این مدل از گوشی اپل نیز همانند دو مدل دیگر فوق‌العاده است.

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

طراحی

 اپل ثابت کرده که چندان تمایلی به ایجاد تغییرات ظاهری در آیفون هایش ندارد و سبک طراحی آیفون هایش را برای چند سال متوالی یکسان نگه می‌دارد! در همین راستا سبک طراحی و ظاهر iPhone 11 هم تقریبا مشابه با سبک طراحی و ظاهر iPhone XR است. فریم اصلی این گوشی مثل آیفون XR از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شوند. حتی اندازه بدنه دستگاه هم کاملا مشابه با آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده و ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد که دقیقا مشابه با وزن آیفون XR است. گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی eSIM را دارد که امکان استفاده از یک شماره مجازی در کنار سیم کارت اصلی گوشی را میسر می‌سازد، البته برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپراتور سرویس دهنده سیم کارت از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد. ظاهرا نسخه‌ای از آیفون 11 با امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نانو فیزیکی هم در کشور چین عرضه می‌شود.

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی آیفون 11 به وجود آمده مربوط به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که به موجب آن دستگاه در عمق 2 متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که آیفون XR از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. آیفون 11 از قابلیت تشخیص چهره اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌توان از این قابلیت برای آنلاک نمایشگر استفاده کرد. در بررسی آیفون 11 اپل قدرت و دقت بالای قابلیت فیس آیدی به وضوح قابل درک بود و حتی در محیط های تاریک هم توانستیم بدون مشکل با این قابلیت قفل نمایشگر را آنلاک کنیم.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی iPhone 11 نگاه کنید خیلی جذب آن نخواهید شد چون ویژگی خاصی توسط دستگاه ارائه نمی‌شود و گوشی از نمای رو به رو کاملا مشابه با همان آیفون XR سال گذشته اپل است. صفحه نمایش آن حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکلی رنگی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی، سنسورهای جلو و متعلقات فیس آیدی را در بر می‌گیرد. وقتی آیفون 11 را برگردانید و از نمای پشت به آن نگاه کنید فقط یک تغییر در آن احساس خواهید کرد که مربوط به لنز دوربین اصلی دستگاه می‌شود! دوربین اصلی این گوشی برخلاف iPhone XR از دو لنز تشکیل شده که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند.

اپل در محل نصب لنز دوربین اصلی آیفون 11 یک بخش فلزی و مربعی شکل را هم تعبیه کرده که کمی ظاهر دستگاه را متفاوت جلوه می‌دهد. لوگوی اپل مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی محصول در نظر گرفته شده است. اپل گوشی آیفون 11 را در رنگ های متنوعی روانه بازار کرد که شامل رنگ های مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می‌شود. وقتی iPhone 11 اپل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که در دست گرفتن این گوشی حس خیلی متفاوت و منحصر به فردی را به شما منتقل نمی‌کند. به عقیده ما کیفیت ساخت و طراحی گوشی iPhone 11 بالاست و بدون شک این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما این اسمارتفون از نظر ظاهری خیلی حرفی برای گفتن ندارد و مشابه بودن آن با iPhone XR اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

 صفحه نمایش

 

 همانطور که تا به ایجاد بررسی مشخص شد، آیفون 11 اپل از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا مشابه با همان آیفون XR است. نکته جالب اینجاست که صفحه نمایش این گوشی هم دقیقا همان صفحه نمایشی است که در آیفون XR بکار رفته و دستگاه از این نظر هم هیچ تغییری را شامل نمی‌شود. صفحه نمایش گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 6.1 اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1792 در 828 پیکسلی بوده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود و حاشیه های نمایشگر گوشی نسبتا باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش iPhone 11 با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم حتما با گلس محافظ ال سی دی از صفحه نمایش گوشی محافظت به عمل آورید.

صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی iPhone 11 از تکنولوژی هایی مثل True-Tone، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی به عمل می‌آورد که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شوید و فقط در همین اندازه می‌گوییم که تکنولوژی های نام برده شده منجر به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه گوشی، شادابی بیشتر رنگ ها و نقاط سیاه و سفید و همچنین دقت بیشتر تاچ می‌شوند. در بررسی آیفون 11 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه واقعا کیفیت عالی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود بسیار زیبا، شادابی و شارپ خواهد بود. شادابی رنگ ها به وضوح با نگاه کردن به محتوای صفحه قابل درک است و شارپنس بسیار عالی توسط آن ارائه می‌شود.

صفحه نمایش گوشی iPhone 11 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد. طبق آمار نمایشگر IPS LCD این گوشی می‌تواند به ماکسیمم روشنایی در حدود 625 نیت دست پیدا کند. این مقدار روشنایی سبب می‌شود که حتی در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور مستقیم هم بتوانید با تنظیم روشنایی نمایشگر (Brightness) بر روی 80 درصد به راحتی از آن استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش را ببینید. به صورت کلی از این بخش نقد و بررسی آیفون 11 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است و یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

دوربین

علاوه بر نمایشگر دوربین بکار رفته در آیفون ۱۱ نیز با دو مدل دیگر تفاوت‌هایی دارد. بر خلاف دو مدل دیگر در این گوشی از دوربین دوگانه استفاده شده است. این ماژول دارای دو لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم f/2.4 است. تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب، برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. لنز اصلی دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است. از طرفی بکارگیری الگوریتم‌های هوش منصوعی تأثیر به سزایی در عملکرد عکس‌ها داشته است.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 11

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما متاسفانه اپل بر خلاف آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه قرار نداده است. همین موضوع باعث می شود که شارژ کامل iPhone 11 با شارژر 5 واتی قرار گرفته در داخل جعبه، بیشتر از 3.5 ساعت زمان نیاز داشته باشد که در مقایسه با سایر رقبای همرده، رقمی ناامید کننده به شمار می آید.

جمع بندی

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 54 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

Apple Watch Series 6 تصور می‌کند که بهترین اسمارت واچ موجود در دنیا باشد. اکنون در ششمین دوره تکرار خود، این پادشاه دسته گجت‌های پوشیدنی کاربران را با عملکرد بسیار نرم، لمس عالی و تنظیمات سریع و بدون دردسر خود روبه‌رو کرده است. حالا با ما همراه شوید تا درباره این ساعت بیشتر بدانید.

خب چه چیزهای جدیدی در نسخه جدید اپل واچ وجود دارد؟ اپل واچ 6 سنسور کنترل اکسیژن خون را برای اولین بار ارائه داده است و نمایشگر همیشه روشن آن از قبل روشن‌تر شده و حتی تراشه سریع‌تری نیز دارد. کارخانه‌های اسمارت واچ رقیب به نظر می‌رسد که در حال برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری با محصولات خود هستند، درحالیکه اپل واچ هنوز به فرایند پیشرفت تدریجی خود (و عمر باتری 18 ساعته خود) چسبیده است.

نرم افزار watchOS 7 چند ابزار مفید مانند ردیاب خواب اپل واچ را آپدیت می‌کند. همچنین چندین مورد جدید واچ فیس و چندین بند جدید برای این ساعت افزوده شده است.

پس اگر از اپل واچ سری 4 یا مدل‌های قبلی سراغ اپل واچ سری 6 می‌روید، ترکیبی از سخت افزارها، نرم‌افزارها و لوازم‌های مورد نیاز که در این اسمارت واچ دیده می‌شود، پیشرفت زیادی برای شما محسوب خواهد شد. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی

اینطور که پیداست اپل از طراحی کلی اپل واچ راضی است و قصد تغییر آن‌را ندارد. در کل همان طراحی اپل واچ نسل ۵ را داریم با تغییراتی جزئی. اپل، نسل ۶ اپل واچ را از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم عرضه کرده و مانند مدل‌های سال‌های پیش از بدنه‌ی سرامیکی خبری نیست. همه‌ی سنسورهای آن شبیه قبل بوده ( تنها بک سنسور جدید اضافه شده ).

از جمله مشخصات فنی اپل واچ موارد زیر را می‌توان نام برد:

 

  • سایزها: ۴۰ میلیمتر/ ۴۴ میلیمتر
  • نمایشگر: ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل
  • پردازنده: S6
  • عمر و دوام باتری: حداکثر ۱۸ ساعت

سنسورهای دیگر: GPS، قطب نما، ارتفاع سنج بارومتریک، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب که میزان اکسیژن خون را مشخص می‌کند و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵ متر.

در اپل واچ نسل ۶ شاهد همان صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه ی چرخان Digital crown در کنار بدنه هستیم که این طراحی تکراری خسته کننده نیست و هنوز هم برای کاربران جذابیت دارد. بدنه آلومینیومی این ساعت هوشمند با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند میباشد و اپل توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

 اپل واچ دو رنگ آبی آلومینیومی و قرمز را نیز به ترکیب رنگبندی نقره‌ای، طلایی و خاکستری خود اضافه کرده است.

کنترل اکسیژن خون

به روزرسانی کلیدی اپل واچ جدید، سنسور اکسیژن خون است که می تواند میزان اکسیژن در سلول های خونی شما را کنترل کند. و می تواند نشانه ای برای موارد خاص پزشکی باشد. (مثلاً اگر ریه‌های شما آن طور که باید باشد، کار نمی کند) یا شما را از عوامل محیطی آگاه سازد (مثل اینکه به شما می گوید که در ارتفاعات میزان اکسیژنی که مصرف می کنید چگونه است.)

استفاده از اپل واچ ۶  به اندازه کافی ساده است. شما برنامه اکسیژن خون را روشن می کنید؛ مچ دست خود را به مدت ۱۵ ثانیه ثابت نگه می دارید و تا پایان شمارش معکوس برنامه منتظر می مانید. و سپس میزان اکسیژن موجود در خون را می خوانید. این برنامه همچنین به شما با پیغامی میزان مناسب خون را نشان می دهد (بین ۱۰۰ – ۹۵). اما اپل تأکید می کند که این مورد در نتیجه گیری پزشکی استفاده نمی شود. که همین موضوع اعتماد به اطلاعات روی اپل واچ را کاهش می دهد.

نظر اپل در این مورد کاملاً واضح است، این محصول به هیچ وجه همیار شما برای ردیابی بیماری تنفسی (Covid-19) یا حتی بحث مشورت با پزشک، نیست.

سخت افزار

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند و فوق العاده خاص بخش سخت افزار و فنی این محصول می باشد که شرکت اپل توانسته بهترین حالت ممکن را به نمایش بگذارد و ما شاهد حالت های بسیار خاص و فوق العاده جذاب از سوی این شرکت می باشد، بهره گیری از تراشه S6 مبتنی بر پردازنده A13 Bionic که در گوشی آیفون ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود استفاده شده که قدرت دستگاه را بالا می برد.

پردازنده گرافیکی این ساعت هوشمند نیز از نوع PowerVR می باشد که تجربه کار جذاب و همچنین کیفیت بالا را برای کاربران اپل واچ به وجود می آورد و می توان گفت بهترین حالت را از خود به نمایش خواهد گذاشت و واقعا هم از ایده آل ترین بخش ممکن بهره مند خواهد شد که این شرکت را در حالت خاص و فوق العاده ای قرار می دهد که بسیار خاص و جذاب می باشد.

تراشه مرکزی ساعت هوشمند اپل واچ ۲ هسته ای و ۶۴ بیتی می باشد، تمامی مشخصات سخت افزاری در بخش فنی این ساعت سازگاری کاملی با یک نرم افزار فوق العاده هوشمند دارد که واقعا می توان گفت این حالت بهترین تجربه ممکن را از خود به نمایش می گذارد و اپل توانایی های بسیار بزرگ و فوق العاده در ترکیب این دو بخش قرار داده است.

اپل واچ سری ۶ دارای فناوری مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر را دارد که یک قابلیت دیگر برای این ساعت هوشمند محسوب می شود، وزن ۳۰ گرمی همراه با اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی متری تجربه جذاب و خاصی را از یک ساعت هوشمند فوق العاده خاص به وجود می آورد که این شرکت توانسته به ایده آل ترین حالت ممکن برای کاربران این ساعت هوشمند به وجود آورده است. عمر باتری ۱۸ ساعته نیز ترکیب خوبی برای این سری جذاب و اطلاعات سخت افزاری به حساب می آید.

عمر باتری اپل واچ سری 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

جمع بندی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 29 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

شیائومی مانند سایر برندهای مطرح بازار هر سال در کنار پرچمدار اصلی خود از یک نسخه میان رده از آن هم رونمایی می کند، این شرکت در واقع به برخی از کاربران توجه می کند که علاقه زیادی به استفاده کردن از محصولاتی به طراحی و زیبایی پرچمداران را دارند، اما به هر دلیلی امکان خریداری کردن محصولی با این قیمت را برای خود مهیا نمی بینند. با توجه به قیمت های سرسام آور گوشی های پرچمدار، بازار میان رده ها نسبت به قبل داغ تر شده و تولیدکنندگان فعالیت خود را به منظور معرفی محصولات بیشتر از این سری، افزایش داده اند. شیائومی یکی از آن کمپانی های فعالی است که در این حوزه سهم بزرگی را توانسته است که بدست آورد و تا کنون میان رده های متنوعی را روانه بازار کرده تا کاربران بتوانند با دست بازتری محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در حال حاضر گوشی MI 9 SE که جدیدترین میان رده این برند محسوب می شود، با بازخورد مثبتی از طرف کاربران مواجه شده و توانسته توجه افراد زیادی را جلب کند. اگر شما نیز به این گوشی علاقه پیدا کرده اید، یا قصد خرید آن را دارید، بهتر است که با ما با بررسی گوشی می 9 se همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی mi 9se

طراحی

شیائومی Mi 9 SE با وجود نمایشگر 5.97 اینچی خود به آسانی درون جیب لباس کاربران جای می‌گیرد. ابعاد کوچکتر نمایشگر گوشی امکان استفاده از آن با کمک 1 دست را فراهم می‌کند؛ در حالی‌که کار کردن با اسمارت‌فون‌های Mi 9 و Mi 9T مجهز به نمایشگرهای 6.39 اینچی غالبا مستلزم استفاده از هر 2 دست است. ماژول دوربین سه‌گانه با چیدمان عمودی در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی گوشی قرار دارد و برجستگی 2 میلی‌متری آن موجب لغزندگی نسبی دستگاه روی سطوح تخت می‌شود.

طراحی Mi 9 SE به ویژه در بخش دوربین شباهت خاصی با گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون X دارد. با این‌حال قرارگیری فلاش در خارج از ماژول دوربین موجب تمایز هندست شیائومی می‌شود. Mi 9 SE از یک نمایشگر ناچ‌دار با طراحی قطره‌ای شکل بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که Mi 9T از ایده خلاقانه‌تر دوربین پاپ‌آپ استفاده می‌کند. حواشی جانبی و فوقانی نمایشگر سوپر آمولد گوشی از ضخامت نسبتا کمی برخوردار هستند. با این‌حال چانه تحتانی گوشی کمی ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسد. استفاده از پنل اولد به شیائومی اجازه داده تا از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره‌برداری نماید. این در حالیست که استفاده از سنسورهای خازنی در اسمارت‌فون‌های میان‌رده کماکان پدیده‌ای معمول به‌شمار می‌رود. Mi 9 SE بیش از آنکه مشابه یک هندست میان‌رده باشد؛ شبیه به یک دستگاه پیشرفته به‌نظر می‌رسد. با این‌حال گجت فوق فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است.

Mi 9 SE مجهز به درگاه مادون‌قرمز است که در کنار برنامه فوق‌العاده ریموت شیائومی یک ابزار کنترلی هوشمند و همه‌کاره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست قاب آلومینیومی گوشی قرار دارند. درگاه سیم‌کارت با قابلیت دریافت 2 نانوسیم در سمت چپ بدنه گوشی مستقر شده است. با این‌حال از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی هیچ اثری نیست. ابعاد Mi 9 SE معادل 147.5 در 70.5 در 7.5 میلی‌متر و وزن آن برابر با 155 گرم است.

صفحه نمایش

گوشی شیائومی Mi 9 SE به نمایشگر 5.97 اینچ از نوع آمولد مجهز شده که مشابه نمونه بکار رفته در می 9، توسط سامسونگ ساخته شده است. برای پنل این گوشی، رزولوشن 2340×1080 در نظر گرفته شده است که هر چند رقم پایین تری در مقایسه با یشتر پرچمداران امروزی می باشد؛ اما تراکم پیکسلی بسیار خوب 432 پیکل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. این تراکم پیکسلی باعث می شود که انواع محتواها از جمله متون، با وضوح بسیار خوبی به نمایش گذاشته شود و 432 PPi برای استفاده روزانه، کاملا کافی خواهد بود.

حداکثر روشنایی پنل بکار رفته در Mi 9 SE، در حالت دستی به حدود 410 نیت می رسد. اما زمانی که سنسور سنجش نور بکار گرفته شود (حالت خودکار)، حداکثر نور این نمایشگر تا 580 نیت قابل افزایش است و این موضوع نشان می دهد که حداکثر نور نمایشگر این گوشی در سطح تقریبا برابری با می 9 قرار می گیرد و حدود 15 درصد بیشتر از Poco F1 است. بنابراین می توان گفت که با وجود سطح منعکس کننده نور در قسمت جلوی این گوشی، استفاده از آن در فضاهای باز و محیط های پر نور، بدون دردسر خاصی میسر خواهد بود.

همانطور که می دانید، پنل های اولد قادر به نمایش رنگی مشکی با دقت و غنای بسیار بالا هستند که دلیل اصلی آن، خاموش بودن پیکسل در هنگام نمایش این رنگ است. علاو بر این، کنترل تک به تک پیکسل ها، نسبت کنتراست بی نهایت را برای پنل آمولد این گوشی در پی داشته است که باعث می شود رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن، بسیار شفاف تر و واضح تر از برخی نمونه های IPS LCD باشد.

مشابه چیزی که در می 9 دیده بودیم، در قسمت تنظیمات نمایشگر این گوشی هم سه حالت مختلف برای کنتراست در نظر گرفته شده است که به ترتیب عبارت اند از: Standard , Increased و Automaic. در حالت خودکار، کنتراست نمایشگر بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد و در حالت increased کنتراست نمایشگر افزایش پیدا می کند که باعث می شود رنگ ها کمی اشباع شده تر به نظر برسند. اما در حالت نهایی یعنی “استاندارد” دقت رنگ ها در حد محسوسی افزایش پیدا می کند و در این زمینه (دقت رنگ ها) نمایشگر Mi 9 SE یکی از بهترین های بازار به شمار می آید.

همچنین گفتنی است که زاویه دید نمایشگر Mi 9 SE نیز در سطح عالی قرار می گیرد. به این صورت که اگر از زوایای مختلف به صفحه نمایش این گوشی نگاه کنید، تغییر بزرگی در رنگ ها و روشنایی نمایشگر احساس نخواهید کرد. علاوه بر این، از قسمت تنظیمات می توان دمای رنگ ها را در سه حالت پیش فرض، گرم و سرد قرار داد و ویژگی Ambient Display در واقع همان نمایشگر همیشه روشن می باشد که با توجه به استفاده از پنل اولد، شیائومی برای میان رده خود در نظر گرفته و از قابلیت شخصی سازی نیز پشتیبانی می کند.

دوربین

حتما تا اینجای بررسی شیائومی Mi 9 SE متوجه شده اید که این محصول نسبت به میان رده های موجود در بازار در سطح بالاتری قرار می گیرد. این تفاوت در بخش دوربین به اوج خود رسیده و ما را کاملا شگفت زده کرده است. شیائومی برای دوربین این میان رده ماژول سه گانه دوربین را در نظر گرفته و تجربه خوبی از عکاسی را به کاربر ارایه می کند.

اولین سنسور دوربین Mi 9 SE که ساخته سونی بوده و با مدل IMX586 شناخته می شود، 48 مگاپیکسل رزولوشن دارد. برای این سنسور یک عدد لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.75 و قابلیت های تشخیص فاز و فوکوس لیزری در نظر گرفته شده است. سنسور دوم که 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد با یک لنز تله فوتو f/2.4 همراه شده و به شما امکان زوم اپتیکال دوبرابری را ارایه خواهد کرد. آخرین سنسور 13 مگاپیکسل رزولوشن دارد و با لنز اولترا برای عکاسی با زاویه عریض به کار می آید. گشودگی دیافراگم این لنز هم مانند دوربین دوم، f/2.4 است.

با توجه به مشخصات می توان گفت شیائومی Mi 9 Se بهترین دوربین در بین گوشی های میان رده را دارد. سخت افزار دوربین این گوشی با نرم افزاری که شیائومی برای آن تدارک دیده، امکانات فراوانی را برای ثبت با کیفیت ترین تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. در این برنامه دوربین قابلیت هایی چون عکاسی پرو، پرتره، حالت شب و بسیاری دیگر از این موارد یافت می شود. علاوه بر این ها با توجه به حضور فلاش Dual-LED در این گوشی، عکاسی در محیط های تاریک و کم نور توسط آن به خوبی انجام می پذیرد. قابلیت AI یا همان هوش مصنوعی هم در برنامه دوربین این محصول یافت می شود. فعال کردن این ویژگی در برخی مواقع می تواند روی کیفیت تصاویر تاثیر مثبت و گاهی هم با اغراق در رنگ ها، تاثیر منفی بگذارد.

به طور پیش فرض عکسی هایی که با سنسور اصلی گرفته می شوند، با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رسند. دلیل این کاهش رزولوشن استفاده از فیلتر Quad-Bayer بوده که روی بهبود شارپنس، عمق و کنتراست کار می کند. شما می توانید به صورت دستی رزولوشن کلی را به 48 مگاپیکسل تغییر دهید.

شیائومی برای دوربین سلفی این محصول از سنسور 20 مگاپیکسلی و یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. کیفیت این سنسور مانند دوربین اصلی به اندازه کافی بالا بوده و شما را کاملا راضی نگه می دارد. برای دوربین سلفی هم امکانات نرم افزاری فراوانی چون عکاسی پرتره نرم افزاری و HDR در نظر گرفته شده است.

فیلمبرداری با دوربین اصلی شیائومی Mi 9 SE حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می شود. این محصول یکی از معدود میان رده های بازار با امکان ضبط ویدیو با این مقدار از رزولوشن است. علاوه بر این ها، امکان ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 60 و 120 و اچ دی با نرخ 960 فریم بر ثانیه وجود دارد. برای دوربین سلفی امکان فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه در دسترس است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9se

گوشی شیائومی می 9 SE علاوه بر کوچکترین صفحه نمایش، کوچکترین باتری را میان اعضای خانواده خود دارد. این باتری ظرفیتی معادل 3070 میلی‌آمپر را ارائه می‌کند و حدودا 3/4 باتری می 9T ظرفیت دارد و چند درصد کمتر از می 9 اصلی است. در تست‌های صورت گرفته می 9 SE عمکلرد قابل قبولی داشت. با این گوشی می‌توان حدود 25 ساعت به مکالمه صوتی از طریق اینترنت 3G پرداخت و حدود 15 ساعت ویدیوی آفلاین تماشا کرد. در بخش مرور اینترنت باتری کمی ناامید کننده بوده ولی می‌تواند بیش از 10 ساعت دوام بیاورد که با توجه به ظرفیت باتری نتیجه خوبی است. در حالت آماده باش یا استندبای باتری خیلی خوب ظاهر نشده و در این حالت می‌تواند تا 73 ساعت توان گوشی را تامین کند.

باتری های شیائومی می 9 SE از فناوری شارژ سریع +4 کوالکام استفاده و از استاندارد USB Power Delivery هم پشتیبانی می‌کند. آداپتوری که در جعبه وجود دارد 18 واتی است و با آن می‌توان باتری را ظرف مدت 1 ساعت و 33 دقیقه از صفر به طور کامل شارژ کرد. این آداپتور 30 دقیقه پس از شروع فرایند شارژ توانست ظرفیت باتری را به 47 درصد برساند.

کلام آخر

گوشی Mi 9 SE به عنوان نسخه ضعیف تر گوشی پر چمدار می 9، به هیچ عنوان محصول ضعیفی نیست و یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار به شمار می آید. طراحی این گوشی چیزی کمتر از پرچمدار اصلی ندارد و استفاده از شیشه و فلز در ساختار آن، حس مرغوبیت خوبی را منتقل می کند. گذشته از این موارد، Mi 9 SE دارای نمایشگر 5.97 اینچی از نوع آمولد می باشد که کیفیت بسیار خوبی را در اختیار می گذارد و دوربین سه گانه قرار گرفته در قسمت پشتی نیز از عملکرد عالی برخوردار است. در نهایت نوبت به تراشه اسنپدراگون 712 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم می رسد که قدرت کافی برای اجرای بازی ها و عملکرد سریع و روان را در اختیار می گذارد. از تمامی این موارد که بگذریم، شارژدهی Mi 9 SE در سطح معمولی قرار می گیرد و رابط کاربری MIUI نیز مناسب تمام کاربران نمی باشد. همچنین وجود جک هدفون در کنار درگاه کارت حافظه و NFC می توانست محصول کامل تری از گوشی بسازد. اگر قصد خرید گوشی مناسب اوضاع اقتصادی خود را دارید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 29 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

اپل واچ se در عین غافلگیری معرفی شد و کسی انتظار چنین نسخه‌ای را از اپل نداشت. در ابتدا، فقط شایعه شده بود که این گجت قرار است در اواخر سپتامبر و در جریان “رویداد عرضه اپل” معرفی و عرضه شود؛ این شایعه خود نیز نشان دهنده عدم اهمیت بالای Watch SE نسبت به Watch 6 است. ثانیاً … یک خرید کاملاً هوشمندانه به نظر می‌رسد، حتی اگر هیچ ویژگی برجسته‌ای نداشته باشد. همانند iPad Air 2020 جدید در مقایسه با iPad Pro که ارزان‌تر است، Watch SE نیز تقریباً تمام ویژگی‌های اصلی‌ای را که در یک Apple Watch به دنبال آنها هستید کنید، ارائه می‌دهد اما قیمت آن بسیار پایین‌تر از Watch 6 است. این واچ تعدادی از ویژگی‌های کلیدی را در خود نخواهد داشت؛ به عنوان مثال، قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) که در مدل‌های اخیر واچ‌های اپل وجود دارد (واچ ۵ و ۶) اثری از آن در SE نیست. گرچه SE الکتروکاردیوگرام پیشرفته و حسگر اکسیژن خون اپل واچ ۶ را ندارد، اما هنوز به اندازه کافی جذاب هست که بخواهید خرید آن را به واچ ۶ ترجیح دهید.

بررسی اپل واچ se

طراحی و عملکرد

Apple Watch SE از یک صفحه نمایش خیره کننده Retina ، با حاشیه های نازک و گوشه های منحنی برخوردار است که 30 درصد بزرگتر از سری 3 است. رابط کاربری امکان خواندن آیکون ها و فونت های برنامه بزرگ و آسان را فراهم می کند .  بنابراین مشتریان می توانند به راحتی اعلان ها ، پیام های متنی ، معیارهای تمرین و موارد دیگر را مشاهده کنند.

 Apple Watch SE عملکرد فوق العاده سریع و تا دو برابر سریع تر از Apple Watch Series 3 ارائه می دهد. Apple Watch SE دارای جدیدترین بلندگو و میکروفون است که برای کیفیت صدای بهتر در تماس های تلفنی ، Siri و Walkie-Talkie ، 1 به همراه بلوتوث 5.0 بهینه شده است.

با SOS اضطراری در اپل واچ ، کاربران می توانند به راحتی و فقط با فشار یک دکمه سریعاً درخواست کمک و هشدار به خدمات اضطراری کنند. برای ایمنی بیشتر شخصی در هنگام مسافرت ، کاربران با مدل های تلفن همراه Apple Watch SE می توانند تماس های بین المللی با خدمات اضطراری را انجام دهند ،  صرف نظر از اینکه دستگاه در ابتدا از کجا خریداری شده است یا اینکه برنامه تلفن همراه فعال شده است.

تشخیص سقوط از یک الگوریتم سفارشی و جدیدترین شتاب سنج و ژیروسکوپ در Apple Watch SE برای تشخیص سقوط کاربر استفاده می کند. با تجزیه و تحلیل مسیر حرکت مچ دست و شتاب ضربه ، اپل واچ پس از سقوط سخت هشدار برای کاربر ارسال می کند ، که می تواند رد شود و یا برای شروع تماس با سرویس های اضطراری استفاده شود. اگر ساعت تقریباً 60 ثانیه پس از سقوط ساعت بی حرکتی را احساس کند ، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد و علاوه بر ارسال پیام به مخاطبین اضطراری ، یک پیام صوتی پخش می کند که موقعیت مکانی کاربر را به عنوان مختصات طول و عرض جغرافیایی ارائه می دهد.

جف ویلیامز ، مدیر عامل اپل ، گفت: "Apple Watch SE عناصر طراحی سری 6 را با اساسی ترین ویژگی های Apple Watch ترکیب می کند ، همه با قیمت مقرون به صرفه تر." "ما خوشحالیم که گزینه عالی دیگری را برای کمک به مشتریان در ارتباط ماندن ، فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی خود ارائه می دهیم." و باید اعلام کنیم که همچنان تولید اپل واچ سری 3   با قیمت 199 دلار ادامه دارد.

ویژگی های سلامتی

اپل واچ همیشه بیشتر از یک دستگاه تناسب اندام خالص از قبیل Garmin و حتی Fitbit تا حدی روی سلامت عمومی تمرکز کرده است. و این با این مدل جدید و ارزان قیمت ادامه دارد.

Apple Watch SE دارای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن با سری 6 است. همچنین دارای قابلیت تشخیص سقوط ، نظارت بر صدا ، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین المللی است ، مواردی که در Apple Watch 3 دریافت نمی کنید .

بر خلاف پرچمدار Apple Watch 6 ، Apple Watch SE از نظراکسیژن خون (spo2)وجود دارد . با توجه به اینکه این ویژگی سالهاست در دستگاه های Garmin وجود دارد – این ویژگی آنچنان که اپل تصور می کند یک ویژگی جدید نیست. و ، سنسور SpO2 در Apple Watch 6 توسط FDA تأیید نشده است ، بنابراین دارندگان نباید آن را یک دستگاه پزشکی بدانند.

Apple Watch SE همچنین فاقد برنامه ECG است که همراه با Apple Watch 6 و Apple Watch 5 است و به شما امکان می دهد از طریق ضربان قلب بررسی های محلی را انجام دهید. با این حال ، SE می تواند ریتم قلب شما را در پس زمینه کنترل کند و در صورت مشاهده ضربان قلب نامنظم ، به شما هشدار می دهد.

همچنین دارای ردیابی خواب ، یک برنامه شستن دست و برنامه جدید تناسب اندام اپل است که شامل ایستگاه از پیش تنظیم شده جدید تمرین مانند آموزش اصلی ، تمرینات قدرتی عملکردی ، خنک شدن ورقص است.

ضد آب

باوجوداینکه این ویژگی اساسا یک مشخصه WatchOS 7 است، تایمر اتوماتیک دستان خود را بشورید، یکی از مشخصه‌های سلامتی و ردیاب تندرستی بسیار خوب و عالی اپل واچ اس ای است که خیلی خوب کار می‌کند. Apple Watch SE گوش می‌دهد و منتظر حرکات دستان شما می‌ماند. سپس تایمر 20 ثانیه‌ای را شروع می‌کند تا به شما یادآوری کند چقدر تلاش شما مفید بوده است. این مشخصه به‌طور حیرت انگیزی موثر است.

 

تایمر به شما می‌گوید چقدر زمان برای شستن گذاشته‌اید و شروع به شمارش معکوس می‌کند تا با یک ضربه به شما بگوید که وقت شستن به پایان رسیده است. حتی یک بخش مخصوص درباره داده‌های شستن دست‌ها در داخل برنامه سلامتی اپل وجود دارد. این مشخصه رویایی تمیزی سال 2020 است.

باتری اپل واچ se

می‌توان دو روز با این ساعت کار کرد تا اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. این بستگی به استفاده شما دارد، اما با استفاده مداوم برای ردیابی ورزش و ردیابی خواب دو روز بیشتر دوام نخواهد آورد. استفاده از آن در طی شب چیزی بین 15 تا 25 درصد از باتری را مصرف می‌کند.

جمع بندی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به بررسی ساعت اپل واچ 6 با این مدل بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 168 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

عبارت «گوشی های بی کیفیت چینی» مدت هاست که به افسانه‌ها پیوسته است. تا چند سال پیش، خط قرمز خرید موبایل هوشمند، خرید محصولات چینی بود ولی این روزها از کمپانی چینی تبار شیائومی، به عنوان پدیده دهه اخیر یاد می‌شود که بازار موبایل جهانی را با محصولات باکیفیت، مدرن و خوش قیمت خود دگرگون کرده است.

 

انواع کاربری های مختلف (از جمله گیمینگ، عکاسی، عکاسی سلفی و…) جزو محصولات این برند دیده می‌شود که خانواده Redmi Note 8 های این برند، به مشخصات سخت افزاری خوب در کنار قیمت مقرون به صرفه، شهره خاص و عام شده‌اند.

شیائومی ردمی نوت 8 تی هم تافته جدا بافته از خانواده خود نیست و قیمتی باورنکردنی را برای موبایل هوشمند مجهز به سخت افزار قدرتمند خود ارائه کرده است.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی و نمایشگر

Xiaomi Redmi Note 8T از پوشش Gorilla Glass هم در بخش جلویی و هم پشتی برخوردارست که دوام گوشی در برابر آسیب‌‌های احتمالی را بالا می‌برد. از آنجا که اکثر گوشی‌های هوشمند با این قیمت دارای بدنه پلاستیکی هستند و از این رو اندکی محافظت می‌شوند، این مورد یک جنبه چشمگیر در گوشی است. این گوشی بسیار بزرگ است و یکی از مشکلات این نوع طراحی مشکل در دستیابی به سنسور اثر انگشت است.

طراحی این گوشی مشابه Redmi Note 7 را با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی بزرگ، شکاف کوچک برای دوربین سلفی  و تنظیم چند دوربین در پشت است.

دکمه پاور و راکر صدا در سمت راست نصب شده است. درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری نیز برای این گوشی پیش بینی شده است.

شاید برجسته‌ترین دلیل برای ارزان بودن این گوشی، حاشیه بسیار زیاد آن به ویژه در بخش پایینی نمایشگر برای درج نام «Redmi» است. به همین دلیل این دستگاه بسیار بزرگتر از اندازه صفحه نمایش آن است، که منجر به مشکل “سخت نگه داشتن” می‌شود.

ردمی نوت ۸ تی دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با کیفیت Full HD + است. پنل این گوشی ال سی دی است، بنابراین از نظر کیفیت رنگ‌هایی بسیار چشمگیری ندارد و حداکثر میزان روشنایی آن هم کمی محدود است. در قسمت بالای صفحه نمایش یک شکاف نسبتاً کوچک وجود دارد که دوربین جلوی آن را در خود جای داده است.

دوربین

هرچند خانواده ردمی نوت 8 ها با شعار سخت افزار قدرتمند وارد میدان شده اند اما دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 تی نشان می‌دهد اعضای این خانواده از ذوق عکاسی طرفداران نیز غافل نمانده و پیرو ترند مطرح این روزها، چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. البته ردمی در کانال ارتباطی خود بارها اعلام کرده ردمی نوت 8 اولین تجربه ورود به دوربین های چهارگانه برای این زیربرند شیائومی است که بعد از آن با ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 تی شاهد ادامه راه دوربین های چهارلنزی در ردمی بودیم.

لنز 48 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم مناسبی برای عکاسی در نور ضعیف دارد تا تصاویر ثبت شده عاری از نویز و تاری باشند که مقدار آن f/1.8 است. علاوه بر این، شاهد پیکسل های 0.8µm هستیم که قطعا مژده تصاویری با شفافیت بالاست. علاوه بر لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی داریم که فاصله کانونی 19 میلی متری دارد. لنزهای فوق واید به واسطه زاویه دید گسترده‌ای که دارند فاصله کانونی بین 8 تا 24 میلی متر را پوشش می‌دهند.

دو سنسور بعدی هر کدام با رزولوشن 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق و ماکرو هستند.

بریدگی نمایشگر نیز محل قرارگیری لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است که علاوه بر عکاسی با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با کیفیت 1080p نیز انجام میدهد.

باتری و شارژدهی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

سخن پایانی

مدل رد می نوت 8 تی یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید بابت نسخه‌ای از آن که 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد هزینه کنید، کمی بیشتر پول بپردازید و سراغ مدل دیگر که رم 4 و ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی دارد بروید.

با وجود رقبای قدری همچون Realme، کار این محصول شیائومی بسیار سخت خواهد بود اما باز هم گوشی مقرون به صرفه با ارزش خرید بسیار بالایی در بازار به شمار می‌رود. با توضیحات داده شده، حتماً خرید شیائومی رد می نوت 8 تی را در دستورکار خود قرار دهید زیرا کارهای روزمره شما را به خوبی انجام می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و پوشیده شده با محافظ گوریلا گلس 5
  • مقاومت در برابر قطرات آب
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • کنتراست بالای نمایشگر
  • دوام باتری طولانی
  • رابط کاربری MIUI 10 و آپدیت سریع به MIUI 11
  • دوربین باکیفیت
  • وجود محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
  • وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • وجود سنسور IR و سیستم اتصال NFC

 

نقاط ضعف

  • عملکرد کند و شبیه به گوشی نسل قبل یعنی رد می نوت 7
  • نبود چراغ LED اعلانات علی‌رغم حضور آن در مدل رد می نوت 8
محمد سامان بازدید : 20 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

سری گوشی‌های ردمیِ برند شیائومی از جمله گوشی‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ی بازارهای جهان هستند و همین موجب شده‌است که به‌شدت از آن‌ها استقبال شود. منظور از «مقرون‌به‌صرفه» بودن این گوشی‌ها این است که امکانات راضی‌کننده‌ای به‌نسبت قیمت‌شان به کاربران ارائه می‌دهند. اما در میانِ خود گوشی‌های این سری نیز رقابتی سخت وجود دارد. شیائومی ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت ۹ اس دو رقیب سرسخت در رنج قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار هستند. در ایران نیز عمده‌ی خریداران برای خرید یکی از این دو به تردید می‌افتند. 

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

طراحی

از نظر شیوه طراحی و ویژگی‌های ظاهری، مدل رد می نوت 8 پرو نسبت به مدل پیشین خود تفاوت زیادی پیدا نکرده و اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم هم نمی‌توانیم این اتفاق را نقطه ضعف بدانیم. گوشی رد می نوت 7 پرو برای محافظت از قاب پشتی و نمای جلویی خود از پوشش گوریلا گلس 5 بهره می‌برد و دستگاه مورد بحث ما هم از همین امکانات استفاده می‌کند. فریم کناری آن از جنس پلاستیک می‌باشد که می‌تواند کمی عجیب به نظر بیاید زیرا معمولاً شرکت‌های سازنده، امروزه فلز را در کناره‌های محصولاتشان به کار می‌برند. به علاوه، از آن جایی که این محصول میان‌رده شیائومی از نمایشگر بزرگ‌تر 6.53 اینچی بهره می‌برد، در مقایسه با مدل قبلی خود که به صفحه نمایش 6.3 اینچی مجهز بود، ابعاد نسبتاً بزرگ‌تری دارد.

این گوشی‌ها اما، در مورد وزن یکسان نیستند زیرا رد می نوت 8 پرو مشخصاً سنگین‌تر است و این موضوع را به راحتی می‌توان متوجه شد چرا که با جرم 200 گرمی باید آن را یکی از سنگین‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیا تلقی کنیم. این وزن زیاد باعث می‌شود تا هنگام گرفتن گوشی، محصول شیائومی رو به جلو متمایل گردد بنابراین این‌گونه هم می‌توان نتیجه گرفت که ماژول دوربین عقب چهارگانه بیش از باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت بر جرم افزوده است.

حال که صحبت از خوش‌دستی شد، باید اذعان کنیم که رد می نوت 8 پرو نمی‌تواند امتیاز مثبتی به خود اختصاص دهد. قاب پشتی این گوشی درست مانند سایر موبایل‌های شیشه‌ای بسیار لغزنده بوده و علی‌رغم اینکه فریم آن پلاستیکی است باز هم نمی‌توانیم مانع لیز بودن گوشی شویم. البته پنل برآمده دستگاه که تا کناره‌ها کشیده شده می‌تواند به خوش‌دستی این گوشی کمک کند و کاربران را قادر سازد آن را با یک دست بگیرند.

برآمدگی دوربین در قاب پشتی به شدت خودنمایی می‌کند و بیش از آن چه که انتظار می‌رفت دیده می‌شود بنابراین وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید، به راحتی می‌لرزد. جالب‌تر آن‌که لنز ماکرو عامل برآمدگی نیست و سایر لنزها دلیل این اتفاق ناخوشایند هستند. لازم به ذکر است که در کنار این چند سنسور، یک چراغ فلاش LED و حسگر ماکرو چشم می‌خورند. اگر با دقت بیشتری به ماژول دوربین عقب نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در بالا، پس از آن سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و در پایین همه آنها لنز اولترا واید حضور یافته‌اند. نکته جالب توجه دیگر، قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت در همین فضای تعبیه شده برای دوربین‌هاست.

البته ابداع چنین شیوه طراحی تا حدودی منطقی بود زیرا با لمس برآمدگی دوربین به راحتی می‌توانید از محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت آگاه شوید ولی این مشکل را نیز به وجود می‌آورد که مجبور خواهید شد دست خود را کمی بالاتر بیاورید و هنگام باز کردن قفل صفحه نمایش باعث آلودگی لنز اولترا واید شوید.

این مشکلات اما، در بخش دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا وجود نخواهد داشت زیرا به بهترین شکل ممکن در سمت راست جای گرفته‌اند و انگشت شست خیلی راحت می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

در پایین نیز همان بریدگی معمولی برای اسپیکر، پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به چشم می‌خورند و در سمت چپ فریم هم محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت حضور یافته‌اند و در بالا نیز سنسور IR به کار رفته است.

با نگاه کردن به ظاهر جلویی، تقریباً شیوه رایج طراحی گوشی‌های میان‌رده را می‌بینید چرا که یک نمایشگر باکیفیت با یک ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های مشکی رنگ باریک دیده می‌شوند.

به نظر می‌رسد این نوار سیاه در قسمت‌های بالایی و پایینی باریک‌تر از قبل شده باشد اما در کناره‌ها قضیه فرق نکرده است. البته حضور ناچ در بالای نمایشگر فضایی را به وجود آورده تا کمپانی چینی دوربین سلفی و سنسورهای مجاورت و تشخیص‌دهنده نور محیط را به همراه بریدگی اسپیکر در آن‌جا به کار گیرد.

در مجموع اعتراضی نسبت به شیوه طراحی شیائومی رد می نوت 8 پرو وارد نیست و فقط مانند بقیه گوشی‌های شیشه‌ای لغزنده است اما با در نظرگیری ظاهر مدرن، می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. ضمن اینکه ناچ هم مزاحم پخش محتواها نخواهد شد و حاشیه‌ها نیز به اندازه کافی باریک شده‌اند و تنها برآمدگی دوربین عقب و محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت می‌توانستند بهتر طراحی شوند.

صفحه نمایش

در گوشی مورد بحث ما یک پنل LCD با یک ناچ در بالا حضور یافته است و جالب اینکه از فرمت HDR هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با ابعاد 6.53 اینچی می‌تواند در نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 محتواها را با کیفیت 2340*1080 پیکسلی نشان دهد. ضمن اینکه به سبب بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس 5، در صورت خرید شیائومی رد می نوت 8 پرو خیالتان از بابت استحکام صفحه نمایش راحت خواهد بود.

 

کاملاً مشخص است که کمپانی چینی برای ساخت این محصول خود از هیچ چیزی دریغ نکرده چرا که محتواهای مدنظر کاربران با کنتراست بالا و کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌شوند. در آزمایش‌های تخصصی انجام شده و با روشن کردن گزینه نورپردازی خودکار، نهایت روشنایی این دستگاه به 460 نیت رسیده بود ولی این عدد می‌تواند به 640 نیز افزایش یابد تا هنگام کار کردن با این دستگاه در زیر نور آفتاب به مشکلی بر نخورید.

از نظر دقت رنگ اما، این گوشی نمی‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. برای مثال، با روشن کردن حالت پیش‌فرض، تفاوت رنگ به 6.8 و نهایتاً نیز به 12.7 می‌رسد که البته باعث خواهد شد تا قسمت‌های آبی در برخی مواقع بسیار تیره شوند و سفید نیز بعضاً خاکستری به نظر برسد. متأسفانه گزینه رنگی Cool هم کارایی چندانی ندارد و آپشن Warm نیز کمک زیادی به افزایش کیفیت تصاویر نمی‌کند زیرا مشکلات پیشین همچنان به چشم می‌خورند. لازم به ذکر است که برای یک صفحه نمایش این‌چنینی، عدد استاندارد تفاوت رنگی حداقل 5.7 و حداکثر 10.6 می‌باشد.

در زمینه یک‌پارچگی رنگ‌ها هم امکان دارد در کناره‌های قاب دستگاه یعنی زیر ناچ و پایین نمایشگر شاهد حضور هاله سفید رنگی باشید ولی با همه نقاط ضعف، نباید منکر کیفیت بالای تصاویر در این دستگاه میان‌رده رو به بالای شیائومی شویم.

دوربین

گفتیم که در پنل پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه هستیم که به ظاهر جذابیت بالایی دارد. نکته مهم گفتنی درباره دوربین ردمی نوت ۸ پرو، نبودن لنز تله‌فوتو و استفاده از لنز ماکرو است. روالی که بعدا در سال ۲۰۲۰ به یک جریان اصلی در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تبدیل شد.

به این ترتیب روی Redmi Note 8 Pro شاهد یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و دهانه f/1.9 هستیم. این لنز در زمان خودش تازه وارد بازار شده بود و برای همه جذابیت داشت. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به ردمی نوت ۷ پرو دارد و فاصله کانونی آن ۱ تا ۱.۷ اینچی است و سایز آن به ۰.۸ میکرو متر می‌رسد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ میلی‌متری با دهانه f/2.2 به همراه یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق هم در این ماژول دوربین می‌بینیم. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 هم در پنل جلویی برای عکاسی سلفی داریم.

مهم‌ترین تفاوت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو با دیگر گوشی‌ها در پردازش‌های هوش مصنوعی است. متاسفانه، عکس‌های علی‌رغم اینکه کیفیت بسیار خوبی در نور زیاد و طول روز دارند ولی گاهی شفایت رنگ زیادی داشته و گاهی تیره به نظر می‌رسند.

این کیفیت عکس‌ها به حدی هست که شما را راضی کند و بتوانید عکس‌های بسیار قشنگی از مناظر بگیرید اما اگر کمی نور محیط کمتر شود یا اینکه در زاویه و شدت نور مناسبی عکاسی نکنید؛ کیفیت عکس افت می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

داشتن یک منبع نیروی 4500 میلی‌آمپر بر ساعت و یک پردازنده کم مصرف، باعث خواهد شد تا دوام باتری در رد می نوت 8 پرو افزایش یابد. به همین دلیل، این موبایل حتی در آزمایش‌های تخصصی به خصوص مکالمه در شبکه 3G و حالت استندبای هم عملکرد درخشانی از خود به ثبت رساند و توانست 114 ساعت روشن بماند تا جزو 20 گوشی برتر از این نظر به شمار برود.

شاید دلیل کسب چنین امتیاز بالایی چیپ‌ست باشد چرا که حتی گوشی‌هایی که از وجود باتری‌های 5000 میلی‌آمپری بهره می‌برند نیز نتوانسته‌اند به این راحتی‌ها رکورد مشابهی ثبت کنند.

در سمت دیگر، وقتی صحبت از شارژ می‌شود این گوشی نمی‌تواند خودی نشان دهد چرا که علی‌رغم قیمت مقرون به صرفه و وجود تکنولوژی USB Power Delivery، شارژر 18 واتی قدرت کافی را ندارد بنابراین در صورتی که از کابل USB-C به USB-C اورجینال استفاده کنید هم این قطعه در عرض 30 دقیقه تنها 39 درصد منبع نیرو را پر خواهد کرد.

برخی از کارشناسان سعی کردند تا ببینند آیا شیائومی رد می نوت 8 پرو از تکنولوژی‌های Quick Charge 4.0+ کووالکوم یا مدیا تک هم پشتیبانی می‌کند یا خیر ولی متأسفانه هنوز به نتایج دقیقی دست نیافته‌اند اما مطمئن هستند که چنان‌چه شما شارژری داشتید که با فناوری Power Delivery سازگاری دارد، می‌توانید از آن برای شارژ این موبایل استفاده کنید.

جمع بندی

دوربین و صفحه‌نمایش گوشی در حد متوسط هستند، باتری راضی‌کننده است و سخت‌افزار به‌خوبی رقبا را کنار می‌زند و بنابراین می‌توان شاخص‌ترین ویژگی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو را سخت‎افزار قوی آن معرفی کرد. کسانی که به‎دنبال خرید گوشی میان‌رده برای اجرای بازی‌های سنگین هستند قطعاً باید حسابی ویژه روی ردمی نوت ۸ پرو باز کنند، خصوصاً به‌سبب آن‌که از سیستم خنک‌کننده‌ی بخار در گوشی استفاده شده‌است و بنابراین حتی پس از چند ساعت بازی نیز به‌هیچ‌عنوان خبری از داغ‌شدن گوشی نیست. برای اطلاعات بیشتر از بهترین گوشی های بازار کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 23 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

شاید ایفون 12 پرسرعت ترین تلفن هوشمند در سال 2020 باشد، اما سرعت تنها مشخصه آیفون 12 نیست، فناوری 5G بعلاوه صفحه نمایش فوق العاده OLED و با کمی تأمل ظرافت و زیبایی را در طراحی جدیدترین نسخه گوشی های اپل می توانید مشاهده کنید، حاشیه های صفحه نمایش کمتر از همیشه است، وزن آن نسبت به نسل گذشته بسیار پایین تر آمده، همچنین شارژر مغناطیسی Mage safe را نیز به این لیست اضافه کنید.

بررسی ایفون 12 اپل

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

نمایشگر

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

دوربین‌های موجود در آیفون 12 تفاوت چندانی با آیفون 11 ندارند. هنوز ترکیبی از دو لنز است که دارای یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک صفحه عریض 12 مگاپیکسلی است. دیافراگم بزرگ‌تر (ƒ/1.6 در مقایسه با ƒ/1.8) به لنزهای زاویه باز داده شده و عکاسی در نور کم را بهبود بخشیده است، اما در غیر این صورت پیشرفت‌های اصلی در نرم‌افزار و فرصت‌های جدید پردازندهٔ تصویر در A14 وجود دارد.

این به این معنی است که امکان فیلمبرداری با فرمت Dolby Vision وجود دارد و عملکرد HDR هم در دوربین اصلی و هم در دوربین زاویه باید بهبود یافته است. مدت زمان طولانی‌ای است که آیفون در زمینهٔ نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در دوربین‌هایش در خط مقدم نبوده است، اما به صورت مداوم کیفیت عالی را در پردازش سیگنال و نرم‌افزار و برنامه‌های مناسب ارایه می‌دهد تا به راحتی بتواند در اکثر محلیط‌ها یک عکس مناسب بگیرد.

این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز هم نمی‌توان نادیده گرفت که دوربینی در چنین موبایلی که 799 پوند یا بیشتر قیمت دارد، بدون زوم تله‌فوتو و طیف وسیع‌تری از فواصل کانونی، وضوح و عملکردها - و گاهی اوقات فقط با کیفیت بالاتر - که کمی محدود کننده احساس می‌شود را می‌توانید حتی در یک موبایل ارزان‌تر در محدودهٔ اندروید به دست آورید. با این حال، در محدودهٔ اندروید دانستن این که آنچه خریداری می‌کنید قابل اعتماد و با کیفیت باشد دشوار است. در محدودهٔ آیفون هیچ نگرانی‌ای در این مورد وجود ندارد.

 دوام باتری

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

در غیر این صورت هیچ خبری از شارژ سریع نیست - وقتی از طریق پورت لایتنینگ متصل می‌شوید، شارژ سریع 20 وات هنوز امکانپذیر است. تا 50 درصد بالاتر است و سپس سرعت آهسته می‌شود، دقیقاً مانند آیفون 11.

سخن پایانی

امسال، آیفون در یک بستهٔ جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 22 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

در اینجا می توانید بازگشایی جعبه، بررسی استایل و ظاهر، برخی از ویژگی ها و توانایی های گوشی پرچمدار جدید Samsung Galaxy Note 20 را ملاحظه بنمائید. این گوشی جدید گلکسی نوت 20 سامسونگ دارای یک نمایشگر 6.7 انیچی Super AMOLED است که بسیار با کیفیت و عالی می باشد. در ادامه به بررسی دقیق تر این محصول خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20

طراحی

Samsung Galaxy Note 20 ممکن است گرانترین تلفن پلاستیکی باشد که می‌توانید خریداری کنید. سامسونگ به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های شیشه خمیده، از پلاستیک برای پشت تلفن استفاده کرده است. سامسونگ حداقل تلاش کرده که  پشت نوت 20 تا حد امکان به شیشه مات Note 20 Ultra (نقد و بررسی تخصصی گوشی نوت 20 الترا را از دست ندهید) نزدیک باشد. گلکسی نوت 20 سامسونگ کاملا پلاستیکی نیست، زیرا کناره‌های آن فلزی هستند. Note 20 به طور قابل توجهی کوچکتر است که باعث خوشحالی کسانی می‌شود که دارای دست‌های کوچکتر یا جیب‌های کوچکتر هستند. اگر دستگاه بزرگتری می‌خواهید، Ultra را انتخاب کنید.

این گوشی نسبت به آیفون 11 ( مطالعه بررسی ایفون 11 را از دست ندهید) باریک‌تر و بزرگتر از نوت 10 2019 است. گوشه‎های Note 20 نسبت به Note 20 Ultra از خمیدگی کمتری برخوردار است که ظاهر آن را لطیف می‌کند. این باعث می‌شود که نوت 20 معمولی‌تر اما دلپذیر به نظر برسد. اگرچه گوشی پلاستیکی است اما سایر ویژگی‌های برتر نیز موجود است. نوت 20 دارای یک اسکنر اثر انگشت روی صفحه‌نمایش است که بسیار سریع می‌باشد و یک ویژگی خوب آن، باز کردن قفل توسط چهره است.

همچنین این گوشی ضد آب و غبار با گواهینامه IP68 می‌باشد که برای غوطه‌ور شدن در 1.5 متر آب یا کمتر، تا 30 دقیقه ساخته شده است. بلندگوهای استریو یکی در بالای صفحه و دیگری در پایین تلفن قرار گرفته است. گلکسی نوت 20 سامسونگ دارای صفحه‌نمایش 6.64 اینچی OLED است که در نگاه اول کاملاً شبیه به Note 20 Ultra ( است. پنل OLED آن رنگ و کنتراست بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و در حالت کلی یکی از بهترین نمایشگرها در این گوشی ارائه شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰، تا حدود زیادی دنباله رو گلکسی نوت ۱۰ است. از آنجا که خوشبختانه نوت ۱۰ در اکثر بازارها، هنوز هم برای خرید در دسترس است و اگر یک گوشی کوچک با قلم S مورد پسند شماست، پیشنهاد می‌کنیم که دیگر مطالعه نکنید و فقط نوت ۱۰ را تهیه کنید.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی سامسونگ گلکسی نوت، به رزولوشن Full HD محدود است و توسط گوریلا گلس ۵ قدیمی محافظت می‌شود. با این وجود، بسیاری از ویژگی‌ها برای کاهش هزینه در اینجا اعمال شده است و در دنیای گوشی‌های هوشمند امروزی وضوح مناسبی دارد.

صفحه نمایش نوت ۲۰، Super AMOLED است و رنگ‌ها را برجسته نشان می‌دهد. همچنین مسطح است و خیلی هم روشن است. اگرچه وضوح تصویر از نوت ۲۰ اولترا کمتر است؛ اما واقعاً به سختی متوجه آن می‌شوید. بخشی از آن به این خاطر است که سری نوت ۲۰ در تنظیمات خود بر روی وضوح کامل تنظیم نشده است.

یکی از نقاط ضعف نوت ۲۰، صفحه نمایش ۶۰ هرتزی آن است. این کیفیت، در مقایسه با پیشنهادات ۹۰ هرتزی / ۱۲۰ هرتزی توسط دیگر گوشی‌های پرچمدار در بازار عقب است. البته به این معنا نیست که ارزش خریدن ندارد؛ زیرا تصاویر واضح و دقیقی که در صفحه نمایش‌های پیشرفته‌تر دیده می‌شود به درد همه نمی‌خورد. مگر اینکه یک گیمر حرفه‌ای باشید و هنگام بازی متوجه آن شوید.

در کل، نوت ۲۰ یکی از جدیدترین گوشی‌های بازار است که اکنون فاقد صفحه نمایش باکیفیت است. از نظر ما وجود یک نمایشگر ۹۰ هرتزی، با گوشی نوت ۲۰ بیشتر همخوانی دارد.

سنسور اثر انگشت

نکته‌ای که درکنار صفحه نمایش برای یک کاربر مهم است، حسگر اثر انگشت است. سنسور اولتراسونیک نوت ۲۰ از زمان گلکسی S10 به بعد، در همه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از جمله در نوت ۲۰ الترا قابل مشاهده است. به همین جهت عملکرد آن نیز تفاوتی ندارد. دقت حسگر اثر انگشت در نوت ۲۰ قابل قبول است، مگر اینکه با انگشت خود چندین بار ضربه بزنید و اینگونه سرعت آن را کم کنید.

ما می‌خواهیم تا زمانی که سامسونگ تصمیم بگیرد عملکرد حسگر اثر انگشت خود را بهتر کند؛ (مانند نسل دوم سنسور اولتراسونیک یاخواننده‌های نوری اثر انگشت که سامسونگ در تلفن‌های میان رده و ارزان قیمت خود استفاده می‌کند) سنسور نوت ۲۰ را در حد متوسط در نظر بگیریم.

دوربین و صدا

دوربین نوت ۲۰ شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت تله‌فوتو در حقیقت از کراپ دیجیتالی به دست آمده است. تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی به لطف دامنه پویا بالا و HDR هوشمند دارای جزئیات عالی و رنگ‌های تقویت‌شده‌ای هستند که بسیار با کیفیت و جذاب به نظر می‌رسند. دوربین این گوشی توانایی بزرگنمایی دیجیتال ۳۰ برابر را دارد و با وجود افزایش وضوح نرم‌افزاری، تصاویر با بزرگنمایی بیش از ۱۰ برابر کمی تار و مبهم می‌شوند. سنسور فوق عریض نیز تصاویر را با جزئیاتی مانند سنسور اصلی به ثبت می‌رساند و ضمن اینکه اعوجاج تصاویر گرفته شده با این لنز نیز تصحیح شده است. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز علاوه بر ثبت جزئیات با کیفیت بالا، رنگ پوست را به شکل طبیعی حفظ می‌کند. این سنسور دارای زاویه دید گسترده است و اگر همزمان ۲ نفر در کادر قرار داشته باشند به صورت خودکار زاویه دید را افزایش می‌دهد. البته کاربر می‌تواند به شکل دستی نیز این کار را انجام دهد. حالت عکاسی پرتره که سامسونگ نام آن را Live Focus گذاشته در هر ۲ دوربین جلو و پشتی قرار دارد. تشخیص لبه‌ها در این حالت بسیار خوب است و پس‌زمینه به تدریج شروع به محو شدن می‌کند. البته هنوز نقاط ضعفی دارد، اما هیچ گوشی هوشمندی نتوانسته عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.

در بخش فیلم‎برداری این گوشی از ضبط ویدیو با کیفیت ۸K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با کاهش کیفیت ضبط به ۴K می‌توان نرخ را به ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه افزایش داد. علاوه بر لرزشگیر اپتیکال سامسونگ از ۲ تثبیت‌کننده نرم‌افزاری نیز استفاده کرده که باعث می‌شود تصاویر بسیار صاف و نرم باشند. بلندگوهای استریو گوشی صدای بسیار خوب و بلندی دارند و برای ویدیوهای یوتیوب، پادکست و آلارم‌ها بسیار مناسب می‌باشند.

باتری گوشی گلکسی نوت 20

عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ عالی است و با اینکه ظرفیت باتری آن مشابه با گلکسی نوت ۱۰ پلاس است؛ اما عمر آن به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر است. بدون شک به دلیل وضوح تصویر Full HD و تراشه جدیدتر اگرینوس، با میزان استفاده کم تا متوسط از گوشی ​که شامل مرور کردن، عکس گرفتن، ارسال پیام از طریق واتساپ و مشاهده چند ویدئو در اینستاگرام می‌شود، نوت ۲۰  به راحتی می‌تواند در تمام طول روز دوام بیاورد.

طبیعتاً، استفاده زیاد از گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ باعث تمام شدن سریع باتری آن می‌شود؛ اما حتی با این حال باتری تا ۱۲ الی ۱۴ ساعت هم دوام می‌آورد. به لطف شارژر فوق العاده سریع ۲۵ واتی، کمتر از ۷۰ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ نوت ۲۰ از ۰ به ۱۰۰٪ برسد. یک شارژر ۲۵ واتی در جعبه موجود است (همینطور هدفون‌های سیمی AKG؛ اما هیچ چیز اضافی برای S Pen وجود ندارد). همچنین شارژ بی سیم سریع هم در اختیار دارید.

سخن پایانی

Galaxy Note 20 Ultra ممکن است گوشی “نهایی” 2020 سامسونگ باشد اما اندازه و هزینه آن ترسناک است. Note 20 کوچکتر و بسیار ارزان‌تر است و به همان اندازه قدرتمند است و دارای قلم S-Pen می‌باشد. چند سازنده دیگر قلم‌های تلفن را امتحان کرده‌اند و هیچکدام از آن‌ها به اندازه S-Pen خوب نیستند. S-Pen با سال‌ها پیشرفت پشت سر خود، ابزاری عالی برای طراحیست که سطح فشار 4096 را پشتیبانی می‌کند.

اگر دوست دارید بهترین تلفن را در اطراف خود شکار کنید ، Note 20 قطعا بهترین گزینه نیست. روشی که سامسونگ از سری S20 استفاده کرد کاملاً منطقی بود اما در اینجا زیاده‌روی کرده است. این گوشی فقط دارای آرایه دوربین کمتر و صفحه‌نمایش کوچکتر از Note 20 Ultra نیست بلکه پشت آن پلاستیکی است، صفحه‌نمایش آن رزولوشن پایین‌تر و کم نورتری دارد. باتری نوت 20 راضی‌کننده نیست چرا که بسیاری از میان‌رده‌ها بهتر از این نمونه عمل می‌کنند. سامسونگ در این گوشی تنها تاکید خود را بر روی S-Pen گذاشته است. معمولاً تلفن Note کمی شبیه تلفن ‘Plus’ سری S است که قلم به آن متصل است اما این یکی از جهات مهم و مختلفی از S20 Plus پایین‌تر است. برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 977
  • بازدید سال : 6,580
  • بازدید کلی : 19,980