loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 25 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

 

اپل واچ SE ساعت هوشمند میان رده بسیار خوبی است ؛اما برای آنچه ارایه میدهد کمی گران قیمت است.بنابراین Apple Watch SE چه چیزی دارد که Apple Watch 3 ندارد؟

شما یک صفحه نمایش بزرگتر ، تماس اضطراری بین المللی ، تشخیص سقوط ، نظارت بر سر و صدا و LTE اختیاری دریافت می کنید. بعد از یک هفته استفاده از Apple Watch SE ، متوجه شدیم که این ساعت هوشمند بسیار خوبی است اما نسبت به ویژگی هایی که ارائه می دهد قیمت آن بسیار بالا است .برای بررسی دقیق تر بهتره ادامه مطلب را بخوانید. همچنین اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی اپل واچ اس ای هستید همین حالا کلیک کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و نمایشگر

در این قسمت شاهد تغییر خاصی نیستیم. طراحی اپل واچ سری SE تقریبا همان طراحی است که قبلا در دیگر ساعت‌های ساخت اپل دیده بودیم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه فلزی و تیتانیومی عرضه می‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومینیومی به فروش می‌رسد. اپل همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری را برای این ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پیشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره می‌برد و علاوه بر این اندازه صفحه نمایش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با این همه در این ساعت خبری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیست؛ در حالی که اپل واچ 6 و 5 هردو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. عدم وجود چنین قابلیتی در ساعت هوشمندی که بیش از 250 دلار قیمت دارد یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید، البته تا حدودی هم حق با اپل است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند میان محصولات مختلف خود به خصوص بین این ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هایی داشته باشند.

 

همانطور که گفتیم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به فروش می‌رسد. مدل 40 میلی‌متری با رزولوشن 324×394 و مدل 44 میلی‌متری نیز با رزولوشن 368×448 پیکسل عرضه می‌شوند.

قابلیت ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

باتری

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

جمع بندی

به نظر می‌رسد پس از ۲۴ ساعت استفاده، Apple Watch SE یک دستگاه چشمگیر و موفق باشد و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند – تمام قابلیت‌هایی که بیشتر به آنها توجه خواهید کرد در این ساعت وجود دارد و اگر به دنبال ردیاب‌های خیلی پیشرفته سلامتی نیستید و می‌توانید بدون نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display)، ساعت هوشمند اپل را تحمل کنید Apple Watch SE گزینه عالی و مقرون به صرفه‌ای برای شما خواهد بود.

لازم به یادآوری است که قیمت اولیه واچ SE در بازار ۲۷۹ دلار / ۲۶۹ پوند برای مدل کوچک‌تر و بدون درگاه سیم‌کارت است و اگر می‌خواهید مدل بزرگ‌تر را داشته باشید و یا گزینه پیدا کردن تلفن هوشمند را به آن اضافه کنید و ساعتتان سیم‌کارت بخورد، قیمت به سرعت افزایش می‌یابد؛ البته در مقایسه با مدل های قبلی، Watch SE تمام ویژگی‌هایی را که بسیاری از کاربران خواهان آنها هستند با اندکی تلخیص و قیمتی کمتر از آنچه که از یک اپل واچ انتظار دارند خواهند یافت. برای مشاهده مشخصات کامل این ساعت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

ما در طی روزهای آتی Watch SE را به درستی و تمام و کمال آزمایش خواهیم کرد تا ببینیم دوام باتری تا چه میزان است و آیا این مدل ارزش آن را دارد که هر کاربر طرفدار ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی بخواهد به سمت آن برود یا خیر.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 27 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

هرساله بسیاری از طرفداران گوشی آیفون منتظرند تا شرکت اپل محصولات جدید خود را معرفی و روانه بازار کند. در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، اپل از آخرین مدل گوشی های آیفون، تحت عنوان iPhone 12 رونمایی کرد. از این رو اگر قصد خرید ایفون 12 را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی آیفون 12

طراحی و ساخت

تمامی آیفون های سری 12 از یک زبان طراحی نسبتاً جدید بهره برده اند، چرا نسبتاً؟ دلیل آن واضح است؛ طراحی آیفون های جدید برگرفته از گوشی های محبوب گذشته اپل یعنی آیفون 4 و 5 است. لبه ها تیز و برنده هستند به طوری که بعد از چند سال مانند گذشته می توان آیفون های سری جدید را به صورت ایستاده روی یک سطح صاف قرار داد. قاب پشتی شیشه ای و فریم دور گوشی فلزی است، اگرچه آیفون 12 یکی از سبک ترین پرچمداران مدرن است، ولی به جرأت می توان گفت یکی از مقاوم ترین و خوش ساخت ترین آن ها نیز هست.

 

همکاری اپل و کورنینگ این بار منجر به ساخت شیشه های محافظ سرامیکی شده است، محافظ سرامیکی می تواند تا 4 برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی از صفحه نمایش در برابر خرد شدن و خط و خش محافظت کند در کنار آن پوشش اولئوفوبیک باعث شده است جای اثر انگشت و لکه ها به راحتی با یک دستمال پاک شود. ایفون 12 دارای فریم آلومینیومی با روکش مات می باشد، که در پنج رنگ آبی، سیاه، سبز، قرمز، سفید رنگ آمیزی و به بازار عرضه شده است، برخی گزارشات حاکی از آن است که سطح رنگ قاب آیفون 12 مانند آیفون 5 با ضربه های بسیار ساده خراش برمی دارد، امیدواریم تاریخ تکرار نشود. در قسمت پایینی گوشی پورت لایتنیگ و بلندگوی استریو طراحی شده است، در سمت چپ می توانید کلید سایلنت، ولوم، همچنین شیار سیم کارت را مشاهده کنید، در سمت راست کلید پاور به تنهایی از سایرین مجزاست. گواهی IP68 نشان می دهد مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و آب نسبت به نسل پیشین خود افزایش یافته است، آیفون 12 می تواند تا عمق حداکثر 6 متر به مدت 30 دقیقه زنده بماند.

صفحه نمایش

سطح جلویی صفحه نمایش از ماده‌ای جدید و فوق‌العاده بادوام به نام Ceramic Shield (سپر سرامیکی) ساخته شده است. همچون Gorilla Glass این Ceramic Shield نیز توسط Corning ساخته شده است، اما باید کمی بادوام‌تر از آخرین نسخهٔ «معمولی» Gorilla Glass Victus باشد. این ممکن است یکی از دلایل طراحی مسطح باشد - این نوع شیشه را نمی‌توان به صورت انعطاف‌پذیر شکل داد. اما این فقط یک حدس و گمان محض است. در هر صورت، سطح بیرونی هیچگونه تغییر شکل بصری برای صفحه نمایش ایجاد نمی‌کند و زاویه دید آن بسیار عالی است.

 

خبر دیگر در مورد صفحه نمایش بزرگ این است که اپل استفاده از پنل‌های IPS برای آیفون 12 را کنار گذاشته و به صفحه نمایش‌های AMOLED تغییر وضعیت داده است، حتی در مدل پایه. در نتیجه شما تراکم پیکسل بسیار بالایی، کمی بیش از رزولوشن HD کامل خواهید داشت (1.170 پیکسل عرضی در مقایسه با 828 پیکسل عرضی در آیفون 11). مطمئناً پیش از این اپل آن را صفحه نمایش Retina می‌نامید، اما از نزدیک می‌توان پیکسل‌ها را تشخیص داد. وقتی صفحه نمایش را بررسی کردیم، دیگر نمی‌توانستیم پیکسل‌ها را مشاهده کنیم، حتی از نزدیک.

 

تفاوت آشکاری در تجربهٔ بین صفحه نمایش آیفون 11 و آیفون 11 پرو وجود داشت. پیش از این، کنتراست برتر فناوری OLED و بهبود عملکرد رنگ، ارتقاء به آیفون 11 گران‌تر را توجیه می‌کرد. این وجه تمایز دیگر وجود ندارد.

 

اتفاقاً، صفحه نمایش پیشرفت‌های دیگری مانند مطابقت DCI-P3 برای طیف رنگ و حداکثر روشنایی 1.200 cd / m2 دارد. با این حال، این فقط هنگام تماشای متریال HDR در زیر نور مستقیم خورشید یا به عنوان دینامیک اضافی عمل می‌کند. پشتیبانی از HDR برای آیفون 12 نیز جدید است.

 

صفحه نمایش دارای لبه‌هایی باریک اما برجسته‌ای در اطراف و شکافی در بالا است، دومی پنل حسگر بزرگی است که امروزه به آن عادت کرده‌ایم. این که آیا اپل هرگز قصد دارد این مورد را کوچک‌تر کند و فضای بالایی را در اختیار ما قرار دهد، مشخص نیست (هر چند شایعاتی وجود دارد که ممکن است در آیفون 13 بازیک‌تر شود). از طرف دیگر، تجربهٔ آی. او. اس و آیفون به گونه‌ای تنظیم شده است که وابستگی کم‌تری به آیکون‌های وضعیت در بالای صفحه داشته باشد، بنا بر این فضای آن از اولویت کم‌تری برخوردار است.

دوربین

با توجه به این‌که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ۳ لنز دوربین هستند. انتظار می‌رود که در نسخه ۲۰۲۰ آیفون‌های پرو نیز، همین طراحی اعمال شود. همچنین احتمال دارد یک لنز جدید (حسگر زمان پرواز) به لنزهای آیفون ۱۲ اضافه شود.

 

یک طرح شماتیک انتشار یافته از iphone 12 پرو نشان می‌دهد که لنز زمان پرواز چگونه می‌تواند در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو به نظر برسد. این لنز جایی در کنار لنزهای اصلی، سنسور تله فوتو (telephoto) و دوربین اولترا واید (ultra wide) موجود در مدل‌های فعلی آیفون‌های پرو اپل قرار دارد.

 

از این سنسور انتظار می‌رود که فاصله بین گوشی و سوژه مورد نظر با دقت بیشتری محاسبه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های پرتره بهتری ثبت شوند. ضمن این‌که برنامه‌های AR یا واقعیت‌های افزوده نیز از طریق این سنسور قادر به اجرا خواهند بود.

باتری و شارژدهی

اپل از آیفون ۵ به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون ۱۲ به جای آداپتورهای ۱۶ اینچی MacBook Pro، ۶۵ وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

نتیجه گیری

امسال، آیفون در یک بستهٔ جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. اگر قصد خرید اقساطی گوشی اپل را از یک سایت معتبر دارید همین حالا کلیک کنید.

 

محمد سامان بازدید : 16 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

ساخت iPhone SE 2020 تنها یک هدف داشته، اینکه آیفونی جدید با کمترین قیمتی که اپل تاکنون ارائه داده باشد و به خوبی هم به این هدف رسیده است. تنها با 399 دلار یا 419 پوند، می توانید صاحب یک آیفون جدید از اپل شوید و باید بگوییم که این دستگاه یکی از بهترین آیفون هایی است که اپل تاکنون ساخته و حالا می توانید صاحب یکی از آن ها شوید.

طراحی این دستگاه برای هر کاربری که فقط آیفون های جدید را در دست گرفته، آشنا نخواهد بود اما کسانی که از سال 2013 محصولات اپل را دیده اند، این فریم 4.7 اینچی می تواند آشنا باشد. دستگاهی که حاشیه های بالایی و پایینی بزرگی دارد و در بخش پایینی دکمه Home در آن تعبیه شده که اسکنر اثر انگشت هم دارد. 

حالا این طراحی باعث شده آیفون کوچکتر از مدل های جدید به نظر آید و در مقایسه با طراحی های تمام صفحه ای که در آیفون های جدیدی مثل iPhone 11 می بینیم، خوش دست تر، سبک تر و کار با آن ساده تر باشد.

این دستگاه می تواند در مقابل نفوذ آب مقاومت کند، اما به لطف طراحی قدیمی نقص هایی هم در آن دیده می شود: در بخش پایینی آن جک هدفون تعبیه نشده و به علت اینکه تکنولوژی نمایشگر اندکی قدیمی است و از iPhone 8 به ارث رسیده، نور صفحه ممکن است اندکی ضعیف به نظر برسد.

درست است که اپل آیفون SE جدید را از نظر طراحی شبیه به iPhone 8 ساخته اما سخت افزار های داخلی آن بسیار ارتقا یافته اند. مهمترین تغییر آن به کارگیری چیپست A13 Bionic است که سرعت محصول را به طرز چشمگیری بالاتر برده و عملکرد کلی دستگاه را نسبت به سایر مدل های 4.7 اینچی این کمپانی، به طرز قابل توجهی بهبود بخشیده است. البته به قدرت پردازشی آیفون 11 های سال گذشته نیست، اما فاصله زیادی هم با آن ها ندارد.

این چیپست A13 عملکرد تصویربرداری دستگاه را نیز بهبود بخشیده، با اینکه دوربین به کار رفته در آن از نظر مشخصات فنی سنسور ها کاملا شبیه به iPhone 8 است. این دستگاه حالا عکس های با کیفیت و روشنی می گیرد که می تواند هر کاربری را راضی کند، اگرچه، رنگبندی و وضوح تصاویر آن به iPhone 11 Pro Max نمی رسد.

حالت پرتره هم به خوبی اسمارت فون هایی که در بخش پشتی سنسور سنجش عمق دارند، نیست و در آخر پرتره هایی به دستتان خواهد رسید که سوژه و پس زمینه آن به خوبی از هم جدا نشده اند. اما به طور کل باید بگوییم که دوربین دستگاه، با توجه به این قیمت اقتصادی، تصاویری خارق العاده و چشم نواز را ثبت می کند.

عمر باتری، احتمالا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که می توان در iPhone SE 2020 دید، عمر آن به حدی است که اگر یک کاربر میانه رو و متوسط نباشید، نمی توانید آیفون خود را یک روز کامل روشن نگه دارید.

با توجه به حضور اپلیکیشن های پرمصرفی که سعی می کنند همه قدرت پردازشی A13 را مصرف کنند، اگر دستگاه می تواند عمر باتری یک روزه ای را ارائه دهد، بسیار خوب می شد. البته، نباید بگذاریم این نقص مانع از تحسین دستگاهی شود که جانشین بسیار خوبی برای پدرش است و می تواند آیفونی جدید و پرقدرتی باشد که با قیمتی بسیار مناسب قابل خریداری است.

با اینکه این دستگاه در بحث قدرت یا عملکرد کلی رکوردی را جا به جا نمی کند، اما نقطه قوت آن این است که با قیمتی بسیار مناسب، سخت افزاری مطمئن و قوی را در پکیجی خوش دست و کوچک ارائه می دهد و باعث می شود گوشی ایفون se یک انتخاب بسیار عالی برای کسانی باشد که اولا بودجه زیادی برای خرید پرچمدار اپل را ندارند و دوما به دنبال دستگاهی با ظاهری کوچک و ساده می گردند.

بررسی گوشی ایفون se

طراحی

هر طور که به آیفون SE 2020 نگاه کنید، طراحی آن قدیمی و تکراری است. با توجه به تصاویر رندری که پیش از معرفی، از این گوشی منتشر می‌شد، انتظار می‌رفت که طراحی آن، همانند نسخه اول آیفون SE، مکعبی بوده و در قسمت جلوی آن، شاهد نمایشگر کم حاشیه باشیم. اما چیزی که معرفی شد در واقع همان آیفون 8 یا بهتر است بگوییم آیفون 6 در لباس شیشه‌ای می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که اپل با شجاعت تمام، گوشی هوشمندی در سال 2020 معرفی کرده است که زبان طراحی آن متعلق، به سال 2014 می‌باشد.

اما اگر عینک انتقادی را برداریم و طراحی تکراری این محصول را کنار بگذاریم، کیفیت ساخت آیفون SE 2020 با بدنه شیشه و فلزی در سطح عالی قرار می‌گیرد که در این زمینه، کمتر گوشی میان رده اندرویدی، توانایی رقابت با آن را دارد. گذشته از این مورد، بدنه این گوشی دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار می‌باشد که آن را یک سر و گردن بالاتر از بیشتر رقبای اندرویدی قرار می‌دهد.

ابعاد بدنه آیفون ارزان قیمت اپل، 138.4×67.3×7.3 می‌باشد که در کنار وزن سبک 148 گرمی باعث می‌شود استفاده از آن با یک دست بسیار آسان باشد و با محصول کاملا خوش‌دستی رو‌به‌رو باشیم. در قسمت پشتی این گوشی پنل شیشه‌ای به چشم می‌خورد که تغییرات کوچکی در آن به وجود آمده است. اپل لوگوی خود را دقیقا به میانه دستگاه منتقل کرده و عبارت iPhone از قسمت پایینی حذف شده است که در مجموع ظاهر یکنواخت‌تر و آرام تر را به ارمغان آورده است. غیر از این موارد، همچنان در این قسمت شاهد دوربین تکی هستیم که کمی برآمده بوده و در کنار آن میکروفون ثانویه به همراه فلاش LED دوگانه به چشم می‌خورد.

در قسمت جلوی iPhone SE 2020 نمایشگر کوچک 4.7 اینچی با حاشیه‌های بسیار ضخیم و نسبت تصویر 16:9 قرار دارد که باعث می شود این گوشی هیچ سنخیتی با سایر گوشی های 2020 نداشته باشد.

حاشیه پایینی نمایشگر، میزبان دکمه هوم محبوب اپل می‌باشد که با سنسور اثر انگشت ادغام شده است. این سنسور در کنار تراشه جدید، سرعت بازگشایی بسیار بالایی را در اختیار می ‌گذارد که باعث می‌شود قفل گشایی آیفون SE 2020 حتی سریع‌تر از فناوری تشخیص چهره اپل در گوشی‌های گران قیمت آن باشد.

در حاشیه بالایی نمایشگر نیز مطابق انتظار دوربین سلفی به همراه اسپیکر مکالمه و سنسور‌های متعدد مانند سنسور مجاورت و نور، قرار گرفته است.

روی فریم آلومینیومی هم شاهد اتفاق جدیدی نیستیم. کلید پاور به همراه درگاه سیمکارت، در سمت راست این فریم حضور دارد و در سمت مقابل کلید های تنظیم حجم صدا به همراه کلید بی‌صدا کردن اعلان‌ها به چشم می‌خورد. خروجی اسپیکر به همراه درگاه لایتینینگ و میکروفون مکالمه نیز در سمت پایین قرار دارند و نکته جالب در این قسمت، هماهنگی کامل رنگ داخل پورت لایتینینگ با رنگ خود گوشی می‌باشد.

نمایشگر

اپل در کنار حاشیه های پهناور و تاچ آیدی، نمایشگر بدون ناچ با نسبت استاندارد 16:9 را هم به دنیای موبایل باز گرداند تا به ما یادآوری کند دنیای بدون ناچ چه دنیای خوبی بود. البته مقصر اصلی آشنایی ما با انواع و اقسام ناچ و بریدگی نمایشگر، همین اپل بود.

آیفون SE از نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1334×750 پیکسل و تراکم 326 پیکسل در هر اینچ بهره می برد که همچنان با استانداردهای 2020 نمی خواند ولی در عمل، چیزی کم ندارد. اپل همیشه بهترین نمایشگرها را در محصولاتش به کار می گیرد و نمایشگر آیفون SE هم از نظر دقت و کیفیت در حد پرچمداران روز بازار است. حداکثر روشنایی این صفحه به حدود 650 نیت می رسد که در اکثر شرایط نوری می توان با آن کار کرد و فقط زیر تابش مستقیم آفتاب به مشکل خواهید خورد.

به لطف فناوری True Tone و حسگر مخصوصش، نمایشگر آیفون SE بهترین رنگ سفید و طیف های خاکستری را بر اساس نور محیط به نمایش در می آورد. صفحه این گوشی از فضای رنگی وسیع هم پشتیبانی می کند و به خاطر حداکثر روشنایی مطلوب و کنتراست بالا، می تواند تا حدودی محتوای HDR را هم نشان دهد، البته نه در حد آیفون های گران قیمت که به طور کامل با استاندارد HDR10 سازگار هستند.

دوربین

همان طور که گفتیم، از نظر سخت افزاری شباهت زیادی بین این گوشی و آیفون 6s وجود دارد. دوربین نیز دقیقا همان است که در آیفون 6s قرار گرفته است: یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2. علاوه بر مگاپیکسل بالاتر، امکان فیلم برداری 4K نیز به دوربین این گوشی افزوده شده که آن را کاملا از دوربین آیفون 5s متمایز می کند.

مانند همیشه، کیفیت عکس های تهیه شده با دوربین آیفون بهترین نیست، اما جزو یکی از بهترین هاست. نویز تصاویر بسیار کم است و رنگ ها و جزئیات به خوبی توسط دوربین ثبت می شوند. یکی از بهترین ویژگی های این دوربین فعال شدن سریع آن و سرعت بالای شاتر است که به کاربر کمک می کند هیچ صحنه ای را از دست ندهد.

قابلیت لایو فوتوز نیز در این دوربین گنجانده شده است که با آن می توانید عکس هایی در قالب گیف یا همان عکس های متحرک بگیرید.

اما دوربین دوم پیشرفت دوربین اصلی را نداشته و اپل در این گوشی از همان دوربین 1.2 مگاپیکسلی بهره برده است که در آیفون 5s به کار رفته بود. ویژگی رتینا فلاش نیز به این دوربین اضافه شده که هنگام گرفتن عکس سلفی اگر این ویژگی فعال باشد، قبل از گرفتن عکس تمام صفحه آیفون شما سفید می شود تا نور مناسب را برای عکس سلفی فراهم کند. با وجود این کیفیت دوربین قابل قبول است و شما را راضی خواهد کرد.

باتری و شارژدهی ایفون se

گنجایش باتری iPhone SE 2020 توسط اپل اعلام نشده، ولی با توجه به اینکه باتری تعبیه شده در آیفون 8 گنجایش 1821 میلی آمپر ساعتی داشت، به احتمال زیاد باتری SE جدید هم اندازه ای در این محدوده داشته باشد.

اگر واقعا گنجایش باتری به این اندازه باشد، بنابراین می تواند مشکل ساز شود چرا که آیفون 8 هم عمر باتری خوبی نداشت و در استفاده عادی می تواند یک روز دوام آورد و در بعد از ظهر به شارژر نیاز پیدا می کرد!

از نظر تئوری، iPhone SE جدید باید عمر باتری بهتری داشته باشد چرا که چیپست آن کم مصرف تر است و سیستم عامل iOS 13.4 هم در مدیریت انرژی عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

با اینحال اما خود اپل اعلام کرده که SE جدید می تواند به اندازه آیفون 8 دوام بیاورد که نکته عجیبی است و این یعنی در استفاده عادی نسبت به iPhone 11 باید انتظار 2 تا 4 ساعت عمر باتری کمتری داشته باشید. اگر بخواهید تنها با آیفون خود موزیک پخش کنید و باید بگوییم که آیفون جدید 25 ساعت کمتر از 11 دوام می آورد.

در استفاده واقعی عملکرد متفاوتی از آیفون جدید را شاهد بودیم: البته از نظر عمر باتری این دستگاه اصلا با iPhone XR یا آیفون 11 قابل مقایسه نیست و در استفاده عادی اغلب در اوایل شب نیاز به شارژر پیدا کردیم.

از سوی دیگر در استفاده سبک از دستگاه، وقتی SE جدید را برای عکسبرداری و گشت و گذار در اینترنت به کار نبستیم، توانستیم روز را با 30 درصد شارژ به اتمام برسانیم و در طول شب هم مقدار اندکی از شارژر کم شد و این یعنی iPhone SE جدید رد حالت استندبای عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

البته اگر قبلا از iPhone SE اورجینال یا آیفون قدیمی تری استفاده کرده باشید، متوجه مشکل بزرگی نخواهید شد و حتی بهبود هایی هم خواهید دید، اما واقعا حیف است که اپل چنین فرصت بهبودی را به این سادگی از دست داد.

راه حل این مشکل استفاده از تکنولوژی شارژ سریع است. هر شارژری با USB-C PD یا با قدرت 18 واتی که درون جعبه iPhone 11 Pro یافت می شود و می توان آن را به قیمت 29 دلار خرید، می تواند باتری را به سرعت پر کند. به عنوان مثال با این شارژر ها می تواند در 30 دقیقه گنجایش باتری را از 0 به 50 درصد رساند.

مدت زمان مورد نیاز برای شارژر کامل دستگاه با این شارژر یک ساعت و 50 دقیقه است، اما شارژر 5 واتی درون جعبه دستگاه این کار را با سرعت بسیار کمتری انجام می دهد. توصیه می کنیم که برای حل مشکل عمر باتری کوتاه دستگاه از یک شارژر سریع آیفون یا سازگار استفاده کنید.

البته می توانید یک شارژر بیسیم هم خریداری کنید، چرا که iPhone SE 2020 امکان شارژ بیسیم مبتنی بر Qi را هم فراهم می کند. تنها کافی است دو پد شارژر بیسیم برای خانه یا محل کارتان خریداری کنید تا دیگر با مشکل شارژ کم روبرو نشوید.

جمع بندی

اگر دنبال گوشی با اندازه کوچک هستید، قطعا آیفون SE 2020 می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. این گوشی از قدرت پردازشی فوق العاده ای برخوردار بوده و دوربین تکی آن، عملکرد بسیار خوبی را در اختیار می گذارد پس می توان گفت جزو بهترین گوشی های بازار است. زمینه نرم افزاری هم می توان گفت که سیستم عامل ios، پشتیبانی نرم افزاری تا 5 سال را در اختیار می گذارد که یک مزیت بزرگ نسبت به گوشی های اندرویدی می باشد. با این حال باید هنگام خرید این گوشی در نظر داشته باشید که باید با طراحی تکراری و باتری کوچک آن، کنار بیایید.

محمد سامان بازدید : 19 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری 6 (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برایتان شرح دهیم.

طراحی

اینطور که پیداست اپل از طراحی کلی اپل واچ راضی است و قصد تغییر آن‌را ندارد. در کل همان طراحی اپل واچ نسل ۵ را داریم با تغییراتی جزئی. اپل، نسل ۶ اپل واچ را از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم عرضه کرده و مانند مدل‌های سال‌های پیش از بدنه‌ی سرامیکی خبری نیست. همه‌ی سنسورهای آن شبیه قبل بوده ( تنها بک سنسور جدید اضافه شده ).

 

از جمله مشخصات فنی اپل واچ موارد زیر را می‌توان نام برد:

 

  • سایزها: ۴۰ میلیمتر/ ۴۴ میلیمتر
  • نمایشگر: ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل
  • پردازنده: S6
  • عمر و دوام باتری: حداکثر ۱۸ ساعت

سنسورهای دیگر: GPS، قطب نما، ارتفاع سنج بارومتریک، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب که میزان اکسیژن خون را مشخص می‌کند و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵ متر.

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، استفاده از بندهای متنوع در جنس‌های مختلف نیز از دیگر نکات مثبت طراحی‌ست.

در اپل واچ نسل ۶ شاهد همان صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه ی چرخان Digital crown در کنار بدنه هستیم که این طراحی تکراری خسته کننده نیست و هنوز هم برای کاربران جذابیت دارد. بدنه آلومینیومی این ساعت هوشمند با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند میباشد و اپل توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

 اپل واچ دو رنگ آبی آلومینیومی و قرمز را نیز به ترکیب رنگبندی نقره‌ای، طلایی و خاکستری خود اضافه کرده است.

اندازه گیری سطح اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

ردیابی خواب

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

قدرت سخت افزاری

اپل واچ سری 6 هر چند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و5 ندارد، اما از لحاظ کاربردی و قدرت سخت افزاری بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است.

این ساعت هوشمند جدیدترین محصول شرکت اپل است که با پردازنده S6 تولید شده و از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف باتری بهینه سازی‌های ویژه‌ای داشته است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه هوشمند، همیشه آماده کار برای شما باشد.

بهینه سازی عمر باتری باعث شده تا اپل واچ سری 6 بتواند برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت Always-On display روشن بافی بماند. همچنین باتری اپل واچ جدید می‌تواند به‌صورت سریع‌تر شارژ شود و محدودیت‌های مربوط به زمان شارژ را بردارد. 

عمر باتری

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند می‌باشد. اپل واچ 6 نیز مانند چند نسل گذشته خود از 18 ساعت ماندگاری شارژ برخوردار است که نسبت به رقبایش اصلا آمار جالبی نیست. در ضمن به خاطر داشته باشید که باتری اپل واچ 6 تنها در حالت ایده‌آل می‌تواند 18 ساعت دوام آورد و با روشن کردن GPS برای تمرینات ورزشی یا استفاده طولانی مدت، این زمان 18 ساعته کمتر هم می‌شود.

اما اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم سرعت شارژ شدن اپل واچ 6 نسبت به نسل‌های گذشته بهتر شده. اپل واچ 6 در عرض 90 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود؛ در حالی که نسل قبلی این ساعت هوشمند برای شارژ کامل 2 ساعت زمان لازم داشت. همچنین اپل واچ 6 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است.

جمع بندی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت محصول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 28 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)

خوشبختانه به حدی زندگی کرده ایم که شاهد کوچکتر شدن گوشی هایی باشیم که راه را برای عرضه اسمارت فون بزرگتر باز کرده اند، با گوشی نوت 10 آشنا شوید. روح گلکسی نوت اورجینال در نسخه پلاس این سری حضور دارد ولی Note 10 دستگاهی برای کاربرانی است که علاقه ای به دستگاه های عظیم ندارد.

ابعاد نوت 10 کمی از Galaxy S10 بزرگتر است ولی به بزرگی +S10 نیست. این دستگاه یک نمایشگر 6.3 اینچی دارد که برای کاربرانی مناسب است که به دنبال یک S10 با قلم S Pen هستند. تاکنون گلکسی نوت 10 پلاس را بررسی کرده ایم، ولی در این مقاله قصد معرفی و بررسی تخصصی برادر کوچکتر آن را داریم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10

 

صفحه نمایش

 در این بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 در رابطه با صفحه نمایش گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این فبلت بکار رفته یک نمایشگر 6.3 اینچی و از نوع Dynamic AMOLED است که رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده اما با این وجود توصیه داریم برای کاهش ریسک به وجود آمدن خط و خش بر روی آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

 

صفحه نمایش Galaxy Note 10 حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین ترتیب فوق‌العاده زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. نمایشگر این گوشی تقریبا 90.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده است. این نسبت تصویر به بدنه توسط کمتر گوشی قابل ارائه خواهد بود و نشان دهنده ظرافت طراحی بالای سامسونگ و تخصص این شرکت در تولید صفحه نمایش های درجه یک و ظریف است. قابلیت های دیگری مثل قابلیت HDR10+ و نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هم توسط صفحه نمایش گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Note 10 سامسونگ چطور است؟

در بررسی گلکسی نوت 10 مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی واقعا کیفیت عالی دارد و محتوا با کیفیت بسیار عالی بر روی آن به تصویر کشیده می‌شوند. شارپنس عالی، شادابی فوق‌العاده و کنتراست مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت صفحه نمایش Note 10 هستند و منجر می‌شوند گوشی برای تماشای فیلم و ویدیو های مختلف گزینه عالی باشد. سامسونگ امکان شخصی سازی نحوه نمایش رنگ ها بر روی نمایشگر گوشی را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما به عقیده ما بهتر است تنظیمات این بخش را در همان حالت پیش فرض قرار دهید. صفحه نمایش گلکسی نوت 10 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند ماکسیمم روشنایی در حدود 800 نیت را تولید کند! بدین ترتیب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 70 درصد می‌توانید به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و محتوای روی نمایشگر را به طور واضح ببینید. پس صفحه نمایش خوب و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 است.

دوربین

گلکسی نوت 10 در زمینه دوربین، ساختمانی کاملا مشابه با نسخه پلاس دارد و اصلی ترین تفاوت آن به نبود سنسور TOF در قسمت پشتی باز می گردد.

به نظر می رسد که سامسونگ تا به اینجای کار، اعتقادی به استفاده از سنسور هایی با رزولوشن بسیار بالا و فیلتر بایر 4 به 1 در دوربین اصلی ندارد و همچنان سنسور 12 مگاپیکسلی معروف خود را که از زمان گلکسی اس 9 شاهد استفاده از آن در پرچمدار های این شرکت هستیم، ترجیح می دهد. این حسگر دارای پیکسل هایی با اندازه بزرگ 1.4 میکرون می باشد و به همین جهت حساسیت بالایی برای جذب نور از خود نشان می دهد.

همچنین مشابه پرچمداران اخیر کره ای ها، روی دوربین اصلی گلکسی نوت 10 نیز از لنز 27 میلی متری با دیافراگم دوگانه استفاده شده است که دیافراگم آن در محیط های روشن و تاریک به ترتیب روی اعداد f/2.4 و f/1.5 قرار می گیرد. گفتنی است که دوربین اصلی این گوشی از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual-Pixel با سرعت و دقت بسیار بالا پشتیبانی می کند و سامسونگ برای اولین در ساختمان این دوربین، از لرزشگیر اوپتیکال دوگانه بهره برده است.

دوربین فوق عریض اما تفاوتی با نمونه بکار رفته در گلکسی اس 10 نداشته و زاویه دید بسیار خوب 123 درجه ای را در اختیار می گذارد که در هنگام فیلمبرداری، فاصله کانونی آن به 12mm در 35mm تبدیل می شود. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که این دوربین، یکی از عریض ترین نمونه های بکار رفته در اسمارتفون های امروزی می باشد. لنز بکار رفته روی آن نیز دارای دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد و فوکوس آن، از نوع ثابت می باشد. (فوکوس خودکار برای آن در نظر گرفته نشده است) همچنین گفتنی است که این دوربین از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می کند و فاقد لرزشگر اوپتیکال است.

دوربین اصلی Galaxy Note 10 به لطف الگوریتم های پردازشی جدید که شامل HDR جدید نیز می شود، تصاویری با رنج داینامیکی فوق العاده و کنتراست دقیق در محیط های روز به ثبت می رساند. گذشته از این موارد، به لطف استفاده از قابلیت مولتی فریم، نویز تصاویر نیز به خوبی کنترل می شود و دمای رنگ ها نیز در اکثر شرایط به خوبی تنظیم می شود. اما رنگ های ثبت شده در مقایسه با چیزی که در گلکسی اس 10 دیده بودیم، کمی شاداب تر به نظر می رسد و در تمام موارد دقت آن ها را نمی توان عالی دانست.

دوربین دوم تله فوتو در گلکسی نوت 10 که از سنسوری مشابه با نسل قبلی بهره می برد، بهبود هایی در قسمت لنز به خود دیده و دیافراگم آن به f/2.1 رسیده است که توانایی سنسور در جذب نور را افزایش خواهد داد. تصاویر ثبت شده با این دوربین در مقایسه با نسل قبلی نیز با پیشرفت های خوبی همراه شده و اکنون شاهد نتایجی با جزئیات بیشتر و شارپ تر هستیم. گذشته از این موارد، خوشبختانه رنگ های باز تولید شده با این دوربین، تفاوتی با دوربین اصلی ندارد، اما در زمینه نویز عملکرد آن را نمی توان به خوبی دوربین اصلی دانست.

در نهایت نوبت به دوربین فوق عریض که عملکرد آن در زمینه رنگ و رنج داینامیکی، دقیقا مشابه با دو دوربین دیگر می باشد و به طور کلی یکی از بهترین دوربین های فوق عریضِ بکار رفته در اسمارتفون های امروزی می باشد. با این حال، نبود فوکوس خودکار باعث شده است تا شاهد ویژگی هایی مثل عکاسی ماکرو در آن نباشیم و عملکرد آن را کامل ندانیم.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10

 در آخرین بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این گوشی بکار رفته ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین ظرفیت باتری نسبت به فبلت نوت 9 چیزی در حدود 500 میلی آمپر ساعت کاهش داشته است. در بررسی Galaxy Note 10 مشخص شد که اگر یک کاربر معمولی باشید و از گوشی برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید، یک بار شارژ باتری دستگاه بدون مشکل تا یک روز انرژی مورد نیازش را تامین می‌کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از دستگاه بیشتر شود یا از آن برای انجام تسک های سنگین مثل بازی کردن استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین قدرت شارژدهی باتری فبلت نوت 10 کاملا معمولی است. اما باتری نوت 10 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد و به یک شارژر فابریک 25 واتی مجهز است که ظرف 30 دقیقه تقریبا 55 درصد باتری دستگاه را شارژ می‌کند و فول شارژ آن را هم ظرف چیزی در حدود 60 دقیقه امکانپذیر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ خوب از ویژگی های مثبت فبلت نوت 10 است. لازم به ذکر است که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم سریع 12 واتی و قابلیت شارژ معکوس هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن می‌توان با نزدیک کردن گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند به قاب پشت نوت 10، نسبت به شارژ باتری گوشی های مذکور اقدام کرد.

سخن پایانی

در این چند سال، کاربرانی زیادی بوده اند که از سامسونگ درخواست نوتی کوچکتر میکردند و حالا سامسونگ این خواسته را برآورده کرده است. سری Note سامسونگ بود که کانسپت فبلت را به دنیای اسمارت فون ها آورد و حالا که فبلت ها به استاندارد تبدیل شده اند، چرا نباید جایی برای یک گلکسی کامپکت با قلم S Pen نباشد؟

البته اگر به دنبال دستگاه های دیگری میگردید که تا حدودی بتواند چنین عملکردی را ارائه دهد ولی قیمت بهتری داشته باشد، میتوانید به Galaxy S10 Plus هم نگاهی بیندازید. دیگر رقیب این دستگاه که احتمالا ارزش خرید بیشتری دارد پرچمدار هواوی، P30 Pro است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 29 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)

شیائومی می آ3 پس از اینکه Mi A2 بسیاری از طرفداران Mi A1 را به خاطر کنار گذاشته شدن ویژگی هایی از قبیل بررسی جک صوتی، مموری کارت ارتقاء یافته و پشتیبانی از رادیویی FM ناامید کرد، جانشین بسیار قابل انتظاری بود. در واقع، شیائومی همه این موارد را برای Mi A3 به ارمغان آورد و حتی یک باتری بسیار بزرگتر نیز در آن قرار داد.

ساخت و بدنه درجه یک، صفحه نمایش اولد و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین بهبود یافته و چیپ ست مدرن، همگی گزینه های بسیار متفکرانه برای یک تلفن نسبتا کم قیمت بودند..

بررسی شیائومی mi a3

نمایشگر

تفاوت قابل توجه این مدل نسبت به نسخه قبلی خود، نمایشگر بوده که هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع پنل ارتقاء پیدا کرده است. این بار پنل Super AMOLED را به کار گرفته درحالی که پنل نمایش می ای ۲ از نوع IPS LCD است. طراحی آن هم ارتقاء یافته و برای ارائه یک پنل نمایش تمام صفحه و ارائه تجربه بصری فوق العاده از بریدگی قطره ای شکل بهره برده و تنها دربردارنده دوربین سلفی است. گرچه در لبه پایین، حاشیه اندکی به چشم می خورد اما نسبت به می ای ۲ می توان گفت که عملاً بدون حاشیه است. چرا که می ای ۲ هم در لبه پایین و هم در لبه بالا حاشیه زیادی دارد.

 

در حالی که می ای ۳ یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار داده بنابراین می توانند حس بی نظیری از مالتی مدیا را تجربه کنند. این نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی بوده و رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است. جای تعجب دارد که نسخه قبل آن رزولوشن بالاتری را به نمایش گذاشته است. اما دور از انصاف است که از ویژگی هایی چون روشنایی بیشتر و ارائه رنگ مشکی بهتر و ارائه رنگ های سرزنده تر و شاداب تر چشم پوشی کنیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه ~۸۰٫۳% و تراکم پیکسلی ~۲۸۶ هم از دیگر ویژگی های آن است.

دوربین

امسال گوشی های هوشمند اکثراً از دوربین های چندگانه استفاده کرده اند. همانند ردمی نوت ۷ لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است که دیافراگم f/1.8 را به کار گرفته است. این لنز از نوع واید بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها داشته و با استفاده از آن فضای بیشتری را می توان در یک قاب جای داد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کنند. اما دوربین سلفی بیشتر خودنمایی کرده و ارتقاء قابل توجهی داشته و ۳۲ مگاپیکسلی است.

سخت افزار

Xiaomi Mi A3 یکی از اولین اسمارت فون هایی ست که از چیپست اسنپدراگون 665 قدرت گرفته است. این به روز رسانی نسبت به اسنپدراگون 660 نسل قبلی چندان بزرگ نیست ولی با توجه به کم شدن رزولیشن تصویر، انتظار عملکرد عالی در بازی را داریم.

این اسنپدراگون جدید بر خلاف فناوری 14 نانومتری S660، با فرآیند 11 نانومتری توسعه یافته و نسبت به آن مصرف انرژی کمتری دارد. این چیپست هشت هسته دارد که چهار هسته آن Kryo 260 Gold (مشتقی از Cortex-A73) با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر Kryo 260 Silver (مشتقی از Cortex-A53) با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز میباشد. قدرت این دو نسل تقریبا برابر است ولی لازم به ذکر است که هسته های Kryo قوی تر 200 مگاهرتز سرعت کمتری نسبت به اسنپدراگون 660 دارند.

یک پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم در کنار پردازنده اصلی تعبیه شده که البته از Adreno 512 درون مدل 660 قوی تر نیست ولی میتواند چنین قدرتی را با 20 درصد مصرف انرژی کمتر ارائه دهد.

چیپست جدید برای پشتیبانی از دوربین 48 مگاپیکسلی جدید، DSP جدید و ISP جدیدی دارد ولی مودم آن با S660 یکسان است.

 

عملکرد تک هسته ای در Geekbench چندان دلچسب نیست، قدرت آن با هسته های Cortex-A73 یکی است ولی به خاطر سرعت کلاک کمتر، کمی از Galaxy A50 و Redmi Note 7 Pro عقب مانده است. نتیجه عملکرد چند هسته ای اما عالی است، این دستگاه از همه رقبایی که از 4 هسته A73 جلوتر است، با اینکه هسته هایش فرکانس کمتری دارد.

باتری و شارژدهی شیائومی mi a3

یکی از اصلی ترین پیشرفت های ایجاد شده در Mi A3 ، مربوط به ظرفیت باتری می باشد که از 3000 میلی آمپر ساعت در نسل های قبلی، به 4030 میلی آمپر ساعت رسیده و این به معنای افزایش ظرفیت در حدود 35 درصد می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه بهینه تر، نرم افزار بروز تر و نمایشگر اولد کم مصرف، باعث شده تا شیائومی Mi A3 در زمینه شارژدهی عملکردی به مراتب بهتر از نسل قبلی داشته باشد و بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی و نیمه سنگین، قادر به استفاده از آن به مدت 1.5 الی 2 روز خواهند بود. البته همانطور که همیشه نیز اشاره کرده ایم، شارژدهی گوشی با توجه به نوع استفاده افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

 

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به سرعت شارژ می رسد. شیائومی در داخل جعبه این محصول، شارژر 10 واتی قرار داده است که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 28 درصد باتری را شارژ کرد. با این وجود، شیائومی Mi A3 از OC 3.0 کوالکام با توان 18 وات نیز پشتیبانی می کند که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 42 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل باتری با شارژر 18 واتی، به زمان تقریبی 1 ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

سخن پایانی

Mi A3 از آن دست گوشی‌هایی است که حسی کاملا دوگانه به کاربر منتقل می‌کند. در برخی بخش‌ها گوشی بسیار خوب است و در برخی بخش‌ها کاملا ضعیف عمل می‌کند. در بخش طراحی و ساخت، باتری و سخت‌افزار با گوشی‌ای بالاتر از سطح یک میان رده روبرو هستیم اما در بخش‌هایی مانند صفحه‌نمایش یا سنسور اثرانگشت با گوشی‌ای روبرو هستیم که نسبت به رقبا عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد. در مجموع می‌توان به این گوشی نمره قبولی داد و با توجه به هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کنید محصولی را دریافت می‌کنید که می‌توان گفت ارزش خرید به نسبت بالایی دارد اما کارش زمانی سخت می‌شود که بدانید رقبای بزرگی پیش رویش قرار گرفته‌اند که می‌توانند نظر هر کسی را برای خرید از روی می ای 3 به سمت خودشان جلب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 29 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری ۶ (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید همین حالا کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی و سخت افزار

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

 

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد. 

کنترل اکسیژن خون

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

 

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

 

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

ردیاب خواب

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

عمر باتری اپل واچ 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

سخن پایانی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 15 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

برخی آمارها نشان می‌دهند ردمی نوت ۸ پرو پرفروش‌ترین گوشی میان‌رده در بازار سال برای سال گذشته بوده است.

این موفقیت شیائومی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز به دست آمده و باعث شدند پس از عرضه سری ردمی نوت ۷ و ۸، در تیرماه امسال شاهد عرضه سری میان‌رده ردمی نوت ۹ باشیم.

دو گوشی شاخص این خانواده گوشی ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت ۹ اس هستند که البته شباهت‌های بسیار زیادی به هم داشته و در اندک جزئیات سخت‌افزاری (ماژول دوربین اصلی و حافظه) یا طراحی و رنگ تفاوت‌هایی پیدا می‌شود.

در حقیقت، شیائومی گوشی ردمی نوت ۹ پرو را برای کشورهای اروپایی و ردمی نوت ۹ اس را برای کشورهایی مانند هند و افریقا عرضه کرده است.

این روزها هر دو گوشی در بازار ایران یافت می‌شود. ردمی نوت ۹ پرو قمیت بسیار مناسب حدودا ۷/۳۰۰/۰۰ تا ۷/۵۰۰/۰۰ تومانی دارد ولی ردمی نوت ۹ اس با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در حدود ۶/۵۰۰/۰۰ تومان است.

سری ردمی نوت ۹ در ویژگی‌هایی مانند نمایشگر بزرگ و عریض، باتری با ظرفیت بالا، ماژول دوربین چندگانه قوی و تراشه‌های میان‌رده موبایل معروف هستند. در ادامه با بررسی گوشی خوش ساخت ردمی نوت ۹ پرو همراه ما باشید:

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

طراحی

متمایزترین و متفاوت‌ترین عنصر طراحی را باید در قاب پشتی گوشی ببینید. گرادیان رنگ حدف شده و در عوض، یک صفحه شیشه‌ای و براق با پوشش محافظ Gorilla Glass 5 را خواهد دید. رنگ این گوشی آبی شفقی (Aurora Blue) است و اگر آن را در زاویه مناسب بگیرید، می‌تواند مثل یک آینه هم باشد. البته این زیبایی و براق بودن باعث می‌شود اثر انگشت به راحتی جذب بدنه شود و هرروز در حال تمیز کردن بدنه باشید، البته اگر از یک قاب محافظ استفاده کنید، دیگر نیازی به تمیزکاری نیست. 

مثل ردمی نوت ۸ پرو، ماژول دوربین بالا و وسط قاب پشتی قرار دارد. با این حال، به جای اینکه دوربین‌ها عمودی قرار بگیرند، هر چهار سنسور در یک فضای مستطیلی قرار دارند و فلش دوربین هم در پایین آن‌ها جای گرفته است. طراحی این ماژول جدید تحسین‌برانگیز است و سلیقه و دقت شیائومی را نشان می‌دهد که در نوع خود عالی است.

یکی دیگر از مواردی که در نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و طراحی این گوشی تغییر بزرگی به حساب می‌آید، قرار گرفتن سنسور اثرانگشت در لبه کناری دستگاه است که در واقع دکمه پاور و اسکنر اثرانگشت در این گوشی یکی هستند. این حسگر بسیار سریع عمل می‌کند و دسترسی به آن بسیار راحت است. اما دکمه‌های کنترل صدا کمی بالاتر از حد عادی قرار گرفتند و دسترسی به آن‌ها خیلی راحت نیست و کم و زیاد کردن صدا بدون دو دست گرفتن گوشی تقریبا غیر ممکن و این مسئله کمی ناامیدکننده است.

جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و درگاه USB-C در زیر گوشی قرار دارد و روی لبه سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی را می‌بینید. بله روی لبه بالایی هم فرستنده مادون قرمز (IR Blaster) قرار دارد و به این معنی است که می‌توانید از گوشی خود به عنوان کنترل دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کنید.

روی قاب جلویی، اوضاع کمی فرق دارد. یک صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۶۷ اینچی با نسبت تصویر کشیده ۲۰:۹ و بریدگی دوربین سلفی دیده می‌شود. رزولوشن FullHD+ است و نمایشگر رنگ‌ها را زنده و شفاف نشان می‌دهد. تنها موردی که در نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو می‌توان از آن ایراد گرفت، این است که صفحه‌نمایش نرخ به‌روزرسانی بالایی ندارد و خبری از نرخ به‌روزرسانی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز نیست!

نمایشگر

نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۹ پرو ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD بوده که از استایل هول-پانچ برای میزبانی دوربین سلفی بهره می‌برد. این نمایشگر کیفیت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. این گوشی ۸۴.۵ درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده و به منظور جلوگیری از ایجاد خراش یا آسیب ناشی از ضربه روی نمایشگر از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس نسل ۵ بهره‌ برده است.

شاید از نظر برخی افراد، یکی از کاستی‌های این گوشی استفاده از پنل LCD به جای پنل اولد باشد که آن را در مقایسه با هم‌رده‌های برندهای سامسونگ و هوآوی که از پنل آمولد بهره می‌برند، در رده‌ی پایین‌تری قرار می‌دهد؛ اما خب همیشه هم پنل LCD به این معنا نیست که کیفیت نمایشگر پایین است. اگر قیمت گوشی برای شما مهم است می‌توانید گوشی‌هایی با این نوع پنل‌ها را هم در نظر بگیرید و در بسیاری موارد عمکرد رضایت بخشی را در حد پنل‌های Amoled میان‌رده ارائه می دهند. نور پس زمینه نمایشگر در اطراف ناچ کمی غیر طبیعی و تیره‌تر به نظر می‌رسد که در پس زمینه‌ی روشن ملموس‌تر است و این امر هم یکی از نتایج بهره‌گیری از این گونه پنل‌ها است.

البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این پنل در مقایسه با پنل نسخه‌های قبلی ارتقاء قابل توجهی داشته و در واقع در این گوشی موبایل با پنلی روبرو هستیم که رنگ‌های شارپ‌تر، پویاتر و با کیفیت‌تری ارائه می‌دهد. کسی نیست که در زمان خرید گوشی ارائه رنگ چشم نواز نمایشگر را در نظر نگیرد.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو همانند تمام اعضای این خانواده، از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده می‌کند. لنزهای قرار گرفته در ماژول دوربین این گوشی، مطابق انتظار از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق می‌باشد و ساختمان این دوربین بسیار شبیه به ردمی نوت 8 پرو است که سنسور دوربین ماکرو در آن، بهبود پیدا کرده است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از تفاوت‌های اصلی آن با ردمی نوت 9 اس را به وجود می‌آورد. همانطور که در بررسی ردمی نوت 9 اس اشاره کردیم، این گوشی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ این در حالی است که سنسور به‌کار رفته در نسخه پرو، مشابه چیزی که در ردمی نوت 8 پرو دیده بودیم، از نوع سامسونگ ISOCELL Bright GW1 می‌باشد و اندازه این سنسور در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در نوت 9 اس، 38 درصد بزرگتر است.

حسگر 1/1.7 اینچی Redmi Note 9 Pro دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون می‌باشد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و با استفاده از فیلتر 4 به 1، می تواند‌ عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و پیکسل‌های 1.6 میکرونی به ثبت برساند. البته امکان عکاسی در رزولوشن کامل نیز وجود دارد که استفاده از آن، تا حدودی جزئیات بیشتر به همراه نویز بیشتر را در اختیار می‌گذارد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین فوق عریض این گوشی می‌رسد که به حس‌گر 8 مگاپیکسلی مجهز شده و از لنزی با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین ماکرو اما از حس‌گر 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی استفاده می‌کند که در مقایسه با دوربین 2 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، شاهد افزایش رزولوشن آن هستیم.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن در مقایسه با دوربین‌های ماکروی میان رده‌های سامسونگ می‌باشد. درنهایت نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد داشته و به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت‌های مختلف دوربین ازجمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده‌اند که با سوایپ کردن می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. از قسمت بالا هم می‌توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد که از طریق آن می‌توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به‌دلخواه تغییر داد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

نوت 9 پرو به یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی مجهز شده است و همین رقم بزرگ می‌توانست خیال ما را تا حد زیادی راحت کند. با این حال، تکیه به اعداد و ارقام روی کاغذ برای بررسی گوشی، راه صحیحی نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با استفاده از گوشی میزان عملکرد باتری آن مورد سنجش قرار دهیم.

باتری بزرگ ردمی نوت 9 حتی در استفاده شدید و طولانی مدت از دستگاه هم شما را ناامید نخواهد کرد. با یک استفاده معمول از گوشی و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم شارژدهی داشت و حتی در مواردی تا دو روز هم نیاز به شارژ پیدا نکرد. این یعنی با مصرف سنگین‌تر از گوشی باز هم می‌توان از یک روز شارژدهی کامل مطمئن بود. البته باز هم همه چیز به الگوی مصرف شما بستگی دارد.

در تست بنچمارک باتری PCMark، ردمی نوت 9 پرو شیائومی رکوردشکنی کرد و توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار دادیم،کسب کند. امتیاز این دستگاه 18 ساعت و 38 دقیقه بود و این امتیاز فوق العاده به خوبی عملکرد خوب باتری این گوشی را به تصویر می‌کشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت کار در رابطه با باتری این گوشی پشتیبانی از شارژر 30 وات است که خوشبختانه شیائومی این شارژر را درون جعبه نیز قرار داده است. 30 دقیقه زمانیست که باتری دستگاه از 0 تا 60 درصد شارژر خواهد شد. برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

در بخش تنظیمات، باتری به طور پیش‌فرض در حالت بهینه قرار دارد و تنها یک حالت برای مصرف کمتر (Battery Saver) وجود دارد که با فعال کردن آن، زمان شارژدهی دستگاه بالاتر خواهد رفت. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف، ایجاد محدودیت برای هر برنامه به صورت مجزا و زمانبندی برای خاموش یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

کلام آخر

مثل همیشه، انتخاب این دستگاه تا حد زیادی به اولویت های کاربر و سلیقه او بستگی دارد. Redmi Note 9 Pro از حیث ارزش دستگاه در برابر قیمت موفق ظاهر شده است. یک دوربین بهتر از حد متوسط، سخت افزار بسیار قوی و طراحی زیبا با قیمت حدود 170 دلار بسیار راضی کننده است.

البته اگر یکی از اولویت های شما بحث بازی و گیمینگ است، باید بگوییم که دستگاه هایی مثل Poco X2 با چیپست اسنپدراگون 730 و نرخ ریفرش 120 هرتزی می تواند تجربه بهتری ارائه دهد. از سوی دیگر، Realme 6 از  نظر عملکردی ضعیف تر است اما تجربه تصویر برداری بهتری را به کاربر هدیه می دهد. برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی اندروید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 20 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

سامسونگ با عرضه گوشی گلکسی a70 در سری جدید A خود سطح استاندارد کیفی را کمی بالاتر می‌آورد، یک سری کاملا تحول یافته که جنگ قلمروی گوش‌های میان‌رده را شعله‌ورتر می‌کند و حکومت شرکت‌های چینی در این بخش از بازار را با توجه به توانمند‌ی‌هایی که از دو گوشی گلکسی A50 و گلکسی A40 دیده‌اند کاملا به خطر می‌اندازد.به لطف هر کسی که مسئول ماجرا است سری گلکسی A دیگر با گذشته فرق دارند. آن‌ها دیگر گوشی‌های ارزان مجهز به نمایشگر امولد نیستند بلکه در آن‌ها مجموعه‌‌ای از امکانات روز با قیمت خوب جا گرفته است.

 

گلکسی A70 براساس فرمول موفق گلکسی A50 ساخته شده است، یک نمایشگر امولد بزرگ‌تر، یک چیپست توانمندتر و یک پردازنده بهتر دارد. سپس به دوربین می‌رسیم که منطق استفاده از دوربین عریض، فوق عریض و عمق‌سنج را حفظ کرده است ولی حالا برای لنز اصلی از یک حسگر 32 مگاپیکسل قادر به ضبط فیلم‌های 4k استفاده شده است.علاوه بر این باید به باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپر ساعت اشاره کنیم که می‌تواند با فناوری شارژ 25 وات سریعا شارژ شود. تغییر قابل توجه در این مدل ضد آب نبودن است که تمامی گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی A این ویژگی را داشتند. با این مقدمه تا انتهای این مطلب با ما برای نقد گوشی گلکسی A70 همراه ما باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a70

طراحی و ظاهر

گلکسی A70 از نظر شکل و شمایل ظاهری، بسیار شبیه به A50 می باشد؛ البته با اندازه ای بزرگ تر! Galaxy A70 (صفحه محصول) از نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی بهره می برد و ابعاد بدنه آن، 164.3×76.7×7.9 میلی متر می باشد که نشان می دهد استفاده از آن با یک دست؛ عملا غیر ممکن خواهد بود. با این وجود، ضخامت کم، لبه های خمیده و وزن متعادل باعث می شود که با گوشی خوش دستی رو به رو باشیم و رابط کاربری One Ui نیز برای استفاده با یک دست، موثر خواهد بود.

سامسونگ همانند چیزی که در A30 (بررسی) و A50 (بررسی) دیده بودیم، از ساختار Glasstic برای بدنه Galaxy A70 بهره برده است که در واقع، نام مستعاری برای پلاستیک با ظاهر شیشه است. این ساختار پلاستیکی از بافت به خصوصی استفاد می کند که باعث می شود این گوشی در زوایای مختلف تابش نور، حالت رنگین کمانی به خود بگیرد. همچنین، استفاده از پلاستیک، نه تنها هزینه های نهایی را کاهش داده، بلکه باعث شده است که گلکسی A70 با وجود داشتن نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، 183 گرم وزن داشته باشد. با این حال، پنل پلاستیکی در مقایسه با شیشه، مقاومت کمتری در برابر خط و خش دارد و همچنان مشکل لک پذیری در آن به چشم می خورد. اما خوشبختانه سامسونگ در داخل جعبه این محصول، کاور شفاف رایگانی قرار داده است که علاوه بر محافظت از گوشی و کاهش لغزندگی، ظاهر گرادیانی پنل پشتی را از بین نمی برد و زیبایی دستگاه را حفظ می کند.

یکی دیگر از مواردی که باعث زیبایی گلکسی A70 می شود، نمایشگر infinity-U می باشد که در قسمت بالای آن، بریدگی کوچک برای قرار گیری دوربین سلفی به چشم می خورد. جالب است بدانید که حاشیه پایینی نمایشگر در مقایسه با A50 به طور چشمگیری کاهش داشته و همین موضوع علاوه بر زیبایی و تاثیر فراگیر نمایش محتوا، باعث افزایش نسبت مساحت نمایشگر به بدنه، تا 87 درصد شده است. همچنین کاهش حاشیه های نمایشگر، باعث شده است که چراغ اعلانی برای این گوشی در نظر گرفته نشود و جای خالی آن را ویژگی Always On Display پر خواهد کرد. در قسمت بالای بریدگی نمایشگر، اسپیکر مکالمه به همراه سنسور های نور و مجاورت قرار گرفته اند و در نیمه پایینی نمایشگر نیز سنسور اثر انگشت اوپتیکال حضور دارد که در ادامه به عملکرد آن اشاره خواهیم داشت.

گذشته از این موارد، محل قرار گیری سایر اجزا، مشابه گوشی های میان رده اخیر کره ای ها می باشد. دکمه پاور و تنظیم حجم صدا در سمت راست قرار گرفته اند که جنس آن ها نیز از پلاستیک است. در سمت مقابل هم درگاه سیمکارت حضور دارد و خوشبختانه این گوشی به طور همزمان از دو سیمکارت و کارت حافظه خارجی، پشتیبانی می کند. روی لبه پایینی هم مطابق معمول، اسپیکر تک کاناله و پورت USB Type-C جای گرفته اند که در کنار آن ها، جک 3.5 میلی متری هدفون به چشم می خورد.

صفحه نمایش

خط تولید گلکسی A سامسونگ را باید سری بدانیم که گوشی‌های آن از نمایشگرهای AMOLED بهره می‌برند بنابراین گلکسی A70 هم فرقی با سایر اعضای این خانواده ندارد. البته یکی از نقاط قوت این دستگاه علاوه بر بهره‌مندی از این صفحه نمایش‌های باکیفیت، سایز بزرگ و 6.7 اینچی آن می‌باشد تا بتوانیم این گوشی را در کنار گلکسی A80 و گلکسی اس 10 پلاس، بزرگ‌ترین محصولات سامسونگ در سال 2019 بدانیم.

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما از نوعی Infinity-U است و این یعنی ناچ آن شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد. همین پنل هم باعث می‌شود کیفیت تصویر به شکل فوق‌العاده‌ای بالا باشد. نهایت روشنایی گلکسی A70 در حالت دستی به 407 نیت می‌رسد و چنان‌چه سنسور تشخیص نور آن در برابر منبع درخشانی قرار گیرد، این عدد 607 نیت می‌شود. ضمن اینکه حداقل روشنایی 1.8 نیت می‌باشد که باعث خواهد شد در تاریکی راحت‌تر با این دستگاه کار کنید.

مدتی پس از خرید سامسونگ گلکسی A70 متوجه می‌شوید که نمایشگر Super AMOLED آن رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالایی نشان می‌دهد و محتواهای مختلف را با توجه به حالت مورد استفاده بسیار عالی پخش می‌کند. برای مثال، حالت Natural  که از شیوه نورپردازی sRGB بهره می‌برد، دارای تفاوت درخشندگی 1.8 و حالت Vivid که از نورپردازی DCI-P3 استفاده می‌کند، از تفاوت درخشندگی 3.9 برخوردار است. متأسفانه یا خوش‌بختانه، حالاتی نظیر Adaptive، AMOLED Photo و Cinema وجود ندارد. لازم به ذکر است که در حالت Vivid امکان تغییر دستی مقدار رنگ‌های قرمز، سبز و آبی فراهم شده است.

دوربین

دوربین گلکسی A70 یکی از نقاط قوت گوشی به شمار می رود. استفاده از دوربین های با سنسور های قدرتمند به امری متداول در تولید تلفن های همراه امروزی تبدیل شده است که توانسته بسیاری از مشتریان را از خرید دوربین های جداگانه بی نیاز کند. با گسترش شبکه های اجتماعی و ظهور پدیده هایی مانند اینستاگرام، دوربین نیز جزو مولفه های تاثیر گذار در انتخاب گوشی به شمار می رود. گلکسی A70 که سه دوربین مجزا در قاب پشتی خود دارد نیز از جمله گوشی هایی است که توانسته با دوربین خود بسیاری از نیاز های مشتری را برطرف کند. یک دوربین واید، اولترا واید و یک عمق سنج سه دوربین پشتی گلکسی A70 را تشکیل می دهند.

یک حسگر 32 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی متری واید در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی و لنز 12 میلی متری اولترا واید توانسته حاصل جذابی از عکاسی به مشتری ارائه دهد. دوربین اولترا واید گلکسی A70 می تواند یک زاویه دید 120 درجه را عکاسی یا فیلمبرداری کند. برای تشخیص عمق نیز یک حسگر 5 مگاپیکسلی در گلکسی A70 بکار رفته که توانسته به خوبی عمل کند. هرچند این حسگر عملا قدرت ثبت تصویر را ندارد و صرفا یک حسگر است. اما مشکل عمده گلکسی A70 نبود لرزشگیر دست است که موجب می شود کاربر برای ثبت تصاویر تار نشده نیاز به قرار دادن گوشی در سطحی ثابت داشته باشد.

دوربین سلفی گلکسی A70 نیز یک حسگر 32 مگاپیکسلی است که رزولوشن 8 دارد که البته می توان رزولوشن را تا 20 مگاپیکسل بالا برد. به طور کلی دوربین گلکسی A70 می تواند در روز و شب تصاویر با کیفیت مطلوبی را به ثبت برساند اما در شب و نور کم طبیعتا نمی توان از گوشی انتظار معجزه داشت و تقریبا نسبت به حالت روز تصاویر از افت کیفیت و نمایش جزئیات حکایت دارند.

باتری و شارژدهی گوشی گلکسی a70

گوشی هوشمند جدید سامسونگ از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد که از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. به‌غیر از نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ سامسونگ که هنوز به بازار عرضه نشده است، گلکسی A70،  اولین گوشی هوشمند گلکسی سامسونگ است که با فناوری شارژ سریع بالاتر از ۱۸ وات معرفی می‌شود، هرچند از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی بی‌بهره است.

نتیجه گیری

درکل گوشی سامسونگ گلکسی A70 یک میانرده متعادل است و کار کردن با آن لذت بخش است. این یک گوشی با صفحه نمایش بزرگِ AMOLED با سخت‌افزار خوب و دوربین متوسط است که قیمت نسبتا خوبی هم دارد. برای خرید و قیمت گوشی کلیک کنید.

 

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش سوپر اَمولد روشن، زنده و بزرگ
  • شیار سیم‌کارت سه‌گانه، جک هدفون،رادیو
  • عمر باطری فوق العاده، شارژ سریع USB-FD
  • عملکرد قابل اتکا
  • دوربین خوب در نور روز
  • سلفی های خیلی خوب
  • رابط کاربری One UI خیلی خوب است.

 

نقاط منفی

  • نبود گواهینامه ضد آب و ضد گرد و غبار
  • کیفیت نه چندان خوب در هنگام عکاسی در نور کم، نبود حالت شب
  • نبود لرزشگیر تصویر
محمد سامان بازدید : 23 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

یک نسخه ارزان قیمت و مقرون به صرفه از ساعت های هوشمند اپل در کنار نسخه جدید اپل واچ سری 6 ، به بازار عرضه شده است که با نام Apple Watch SE شناخته می شود. اپل واچ SE یک ساعت هوشمند برتر با هزینه کمتر است و از ویژگی های مناسب تناسب اندام و سلامتی برای کاربران آیفون برخوردار می باشد. همچنین گفته می شود که اپل واچ SE مانند مدل Watch Series 6 جدید است که با یک قیمت مقرون به صرفه تر ، تمام ویژگی های اساسی را ارائه می دهد. اگر قصد خرید اپل واچ اس ای را دارید پس با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ مدل اس ای

طراحی

اپل واچ اس ای دقیقا شبیه اپل واچ سری 5 و 6 است. این صفحه نمایش 1.78 اینچی گلس تقویت شده Lon-X را دارد و 326 پیکسل در هر تراکم است. تاج دیجیتالی این ساعت با دکمه‌ای در زیر آن در کنار قرار دارد و کیس آلومینیومی آن احتمالا در دو ساعت 44 میلی متری و 40 میلی متری آمده است. البته می‌توان از بین رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی انتخاب کرد. اگر ظاهر اسمارت واچ سری 6 و 5 را دوست داشته‌اید احتمالا از ظاهر این ساعت نیز خوشتان خواهد آمد.

Apple Watch SE تنها در مدل آلومینیومی عرضه شده است و مدل سرسخت تیتانیومی و استیل ضدزنگ برای سری 6 باقی مانده است.

نمایشگر این ساعت همیشه سیاه است، چرا که مشخصه نمایشگر همیشه روشنی که در سری 6 و 5 مشاهده می‌کنید اپل واچ SE ندارد و فقط زمانی که دست خود را بلند می‌کنید و یا به صفحه ضربه می‌زنید زمان را نشان می‌دهد. اگر آخرین اپل واچی که استفاده کرده‌اید سری 3 یا سری 4 بوده است، این ساعت چیز جدیدی برای شما نخواهد بود و چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

ساعت هوشمند اس ای وزن کمی داشته و فقط 36 گرم است. بند ورزشی Loop چیز خاصی به آن اضافه نکرده است و فقط پوشیدن این بند در طی روز و حتی شب بسیار راحت است. SE مشخصه ردیاب خواب WatchOS 7 را پشتیبانی می‌کند، پس اگر می‌خواهید این ساعت را وقت خواب بپوشید این ترکیب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. تعویض بند مدت کوتاهی طول می‌کشد، پس اگر می‌خواهید یک بند فلزی در طی روز استفاده کنید و بند ورزشی یا سایر بندها را برای شب بگذارید، می‌توانید به‌راحتی و سادگی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید بند این ساعت را به دلخواه خود تعویض کنید و از سایر بندها نیز استفاده کنید. خرید لوازم جانبی اپل واچ به شما کمک می‌کند تا تنوع لازم را ایجاد کنید.

ممکن است ظاهر این ساعت کمی برای شما بحث‌برانگیز باشد، اما به‌عنوان یک اسمارت واچ طوری طراحی شده تا همیشه بتوان آن را پوشید. این ساعت طراحی بسیار خوبی دارد به‌طوری که گاهی فراموش می‌کنید که آن را پوشیده‌اید تا اینکه یک ضربه لامسه‌ای به شما یادآوری کند.

قدرت پردازش

اپل واچ اس ای از پردازنده S5 استفاده می‌کند که از نظر قدرت پردازشی مشابه با اپل واچ سری 5 است که در سال 2019 میلادی آماده معرفی و عرضه شد. این قدرت پردازشی برای انجام تمام کارهای روزمره کافی است و می‌تواند از پس اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و ردیابی فاکتورهای سلامتی برآید.

قابلیت ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

عمر باتری اپل واچ مدل اس ای

با بررسی اپل واچ اس ای یک بار دیگر به ما ثابت می شود که اگر یک نکته هرگز در اپل واچ ها تغییر نکند، عمر باتری آن هاست. باتری اپل واچ اس ای نیز مانند بقیه اپل واچ ها حدود یک تا یک و نیم روز دوام می آورد. هرچند که با وجود قابلیت پایش خواب عمر باتری اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در عملیات تست باتری ۷:۳۰ صبح از خانه خارج شدم و وقتی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به خانه برگشتم هنوز ۶۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب بود که درصد باتری به ۴۰ رسید. بعد از بیدار شدن از خواب شب نیز حدود ۲۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود که جای امیدواری داشت.

بنابراین با احتساب استفاده از سیستم پایش خواب هم می توانید امیدوار باشید که ساعت شما تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را یاری خواهد کرد. البته نوع استفاده شما از ساعت نیز بسیار مهم است ولی به جرئت می توان گفت که باتری این ساعت شما را تا دو شبانه روز همراهی نخواهد کرد و نهایتا پس از یک روز و نیم و نزدیک زمان ناهار باید ساعت خود را مجددا شارژ کنید. برخی هم در حدی استفاده زیادی از ساعت خود دارند که نهایتا پس از ۱۲ ساعت ناچار خواهند بود ساعت خود را به شارژر متصل کنند.

از نظر من همچنان یکی از بزرگترین نقاط ضعف اپل واچ ها عمر باتری آن هاست. هرچند که اگر این اپل واچ از فناوری شارژ سریع بهره می برد خیلی بهتر بود اما سرعت شارژ این دستگاه آن چنان هم غیرقابل تحمل نیست و در طول یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ می شود.

نتیجه گیری

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 213
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 354
  • بازدید ماه : 811
  • بازدید سال : 6,414
  • بازدید کلی : 19,814