loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 28 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)

شیائومی می آ3 پس از اینکه Mi A2 بسیاری از طرفداران Mi A1 را به خاطر کنار گذاشته شدن ویژگی هایی از قبیل بررسی جک صوتی، مموری کارت ارتقاء یافته و پشتیبانی از رادیویی FM ناامید کرد، جانشین بسیار قابل انتظاری بود. در واقع، شیائومی همه این موارد را برای Mi A3 به ارمغان آورد و حتی یک باتری بسیار بزرگتر نیز در آن قرار داد.

ساخت و بدنه درجه یک، صفحه نمایش اولد و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین بهبود یافته و چیپ ست مدرن، همگی گزینه های بسیار متفکرانه برای یک تلفن نسبتا کم قیمت بودند..

بررسی شیائومی mi a3

نمایشگر

تفاوت قابل توجه این مدل نسبت به نسخه قبلی خود، نمایشگر بوده که هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع پنل ارتقاء پیدا کرده است. این بار پنل Super AMOLED را به کار گرفته درحالی که پنل نمایش می ای ۲ از نوع IPS LCD است. طراحی آن هم ارتقاء یافته و برای ارائه یک پنل نمایش تمام صفحه و ارائه تجربه بصری فوق العاده از بریدگی قطره ای شکل بهره برده و تنها دربردارنده دوربین سلفی است. گرچه در لبه پایین، حاشیه اندکی به چشم می خورد اما نسبت به می ای ۲ می توان گفت که عملاً بدون حاشیه است. چرا که می ای ۲ هم در لبه پایین و هم در لبه بالا حاشیه زیادی دارد.

 

در حالی که می ای ۳ یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار داده بنابراین می توانند حس بی نظیری از مالتی مدیا را تجربه کنند. این نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی بوده و رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است. جای تعجب دارد که نسخه قبل آن رزولوشن بالاتری را به نمایش گذاشته است. اما دور از انصاف است که از ویژگی هایی چون روشنایی بیشتر و ارائه رنگ مشکی بهتر و ارائه رنگ های سرزنده تر و شاداب تر چشم پوشی کنیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه ~۸۰٫۳% و تراکم پیکسلی ~۲۸۶ هم از دیگر ویژگی های آن است.

دوربین

امسال گوشی های هوشمند اکثراً از دوربین های چندگانه استفاده کرده اند. همانند ردمی نوت ۷ لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است که دیافراگم f/1.8 را به کار گرفته است. این لنز از نوع واید بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها داشته و با استفاده از آن فضای بیشتری را می توان در یک قاب جای داد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کنند. اما دوربین سلفی بیشتر خودنمایی کرده و ارتقاء قابل توجهی داشته و ۳۲ مگاپیکسلی است.

سخت افزار

Xiaomi Mi A3 یکی از اولین اسمارت فون هایی ست که از چیپست اسنپدراگون 665 قدرت گرفته است. این به روز رسانی نسبت به اسنپدراگون 660 نسل قبلی چندان بزرگ نیست ولی با توجه به کم شدن رزولیشن تصویر، انتظار عملکرد عالی در بازی را داریم.

این اسنپدراگون جدید بر خلاف فناوری 14 نانومتری S660، با فرآیند 11 نانومتری توسعه یافته و نسبت به آن مصرف انرژی کمتری دارد. این چیپست هشت هسته دارد که چهار هسته آن Kryo 260 Gold (مشتقی از Cortex-A73) با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر Kryo 260 Silver (مشتقی از Cortex-A53) با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز میباشد. قدرت این دو نسل تقریبا برابر است ولی لازم به ذکر است که هسته های Kryo قوی تر 200 مگاهرتز سرعت کمتری نسبت به اسنپدراگون 660 دارند.

یک پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم در کنار پردازنده اصلی تعبیه شده که البته از Adreno 512 درون مدل 660 قوی تر نیست ولی میتواند چنین قدرتی را با 20 درصد مصرف انرژی کمتر ارائه دهد.

چیپست جدید برای پشتیبانی از دوربین 48 مگاپیکسلی جدید، DSP جدید و ISP جدیدی دارد ولی مودم آن با S660 یکسان است.

 

عملکرد تک هسته ای در Geekbench چندان دلچسب نیست، قدرت آن با هسته های Cortex-A73 یکی است ولی به خاطر سرعت کلاک کمتر، کمی از Galaxy A50 و Redmi Note 7 Pro عقب مانده است. نتیجه عملکرد چند هسته ای اما عالی است، این دستگاه از همه رقبایی که از 4 هسته A73 جلوتر است، با اینکه هسته هایش فرکانس کمتری دارد.

باتری و شارژدهی شیائومی mi a3

یکی از اصلی ترین پیشرفت های ایجاد شده در Mi A3 ، مربوط به ظرفیت باتری می باشد که از 3000 میلی آمپر ساعت در نسل های قبلی، به 4030 میلی آمپر ساعت رسیده و این به معنای افزایش ظرفیت در حدود 35 درصد می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه بهینه تر، نرم افزار بروز تر و نمایشگر اولد کم مصرف، باعث شده تا شیائومی Mi A3 در زمینه شارژدهی عملکردی به مراتب بهتر از نسل قبلی داشته باشد و بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی و نیمه سنگین، قادر به استفاده از آن به مدت 1.5 الی 2 روز خواهند بود. البته همانطور که همیشه نیز اشاره کرده ایم، شارژدهی گوشی با توجه به نوع استفاده افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

 

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به سرعت شارژ می رسد. شیائومی در داخل جعبه این محصول، شارژر 10 واتی قرار داده است که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 28 درصد باتری را شارژ کرد. با این وجود، شیائومی Mi A3 از OC 3.0 کوالکام با توان 18 وات نیز پشتیبانی می کند که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 42 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل باتری با شارژر 18 واتی، به زمان تقریبی 1 ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

سخن پایانی

Mi A3 از آن دست گوشی‌هایی است که حسی کاملا دوگانه به کاربر منتقل می‌کند. در برخی بخش‌ها گوشی بسیار خوب است و در برخی بخش‌ها کاملا ضعیف عمل می‌کند. در بخش طراحی و ساخت، باتری و سخت‌افزار با گوشی‌ای بالاتر از سطح یک میان رده روبرو هستیم اما در بخش‌هایی مانند صفحه‌نمایش یا سنسور اثرانگشت با گوشی‌ای روبرو هستیم که نسبت به رقبا عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد. در مجموع می‌توان به این گوشی نمره قبولی داد و با توجه به هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کنید محصولی را دریافت می‌کنید که می‌توان گفت ارزش خرید به نسبت بالایی دارد اما کارش زمانی سخت می‌شود که بدانید رقبای بزرگی پیش رویش قرار گرفته‌اند که می‌توانند نظر هر کسی را برای خرید از روی می ای 3 به سمت خودشان جلب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 249
  • بازدید ماه : 706
  • بازدید سال : 6,309
  • بازدید کلی : 19,709