loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 29 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)

خوشبختانه به حدی زندگی کرده ایم که شاهد کوچکتر شدن گوشی هایی باشیم که راه را برای عرضه اسمارت فون بزرگتر باز کرده اند، با گوشی نوت 10 آشنا شوید. روح گلکسی نوت اورجینال در نسخه پلاس این سری حضور دارد ولی Note 10 دستگاهی برای کاربرانی است که علاقه ای به دستگاه های عظیم ندارد.

ابعاد نوت 10 کمی از Galaxy S10 بزرگتر است ولی به بزرگی +S10 نیست. این دستگاه یک نمایشگر 6.3 اینچی دارد که برای کاربرانی مناسب است که به دنبال یک S10 با قلم S Pen هستند. تاکنون گلکسی نوت 10 پلاس را بررسی کرده ایم، ولی در این مقاله قصد معرفی و بررسی تخصصی برادر کوچکتر آن را داریم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10

 

صفحه نمایش

 در این بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 در رابطه با صفحه نمایش گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این فبلت بکار رفته یک نمایشگر 6.3 اینچی و از نوع Dynamic AMOLED است که رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده اما با این وجود توصیه داریم برای کاهش ریسک به وجود آمدن خط و خش بر روی آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

 

صفحه نمایش Galaxy Note 10 حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین ترتیب فوق‌العاده زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. نمایشگر این گوشی تقریبا 90.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده است. این نسبت تصویر به بدنه توسط کمتر گوشی قابل ارائه خواهد بود و نشان دهنده ظرافت طراحی بالای سامسونگ و تخصص این شرکت در تولید صفحه نمایش های درجه یک و ظریف است. قابلیت های دیگری مثل قابلیت HDR10+ و نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هم توسط صفحه نمایش گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Note 10 سامسونگ چطور است؟

در بررسی گلکسی نوت 10 مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی واقعا کیفیت عالی دارد و محتوا با کیفیت بسیار عالی بر روی آن به تصویر کشیده می‌شوند. شارپنس عالی، شادابی فوق‌العاده و کنتراست مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت صفحه نمایش Note 10 هستند و منجر می‌شوند گوشی برای تماشای فیلم و ویدیو های مختلف گزینه عالی باشد. سامسونگ امکان شخصی سازی نحوه نمایش رنگ ها بر روی نمایشگر گوشی را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما به عقیده ما بهتر است تنظیمات این بخش را در همان حالت پیش فرض قرار دهید. صفحه نمایش گلکسی نوت 10 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند ماکسیمم روشنایی در حدود 800 نیت را تولید کند! بدین ترتیب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 70 درصد می‌توانید به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و محتوای روی نمایشگر را به طور واضح ببینید. پس صفحه نمایش خوب و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 است.

دوربین

گلکسی نوت 10 در زمینه دوربین، ساختمانی کاملا مشابه با نسخه پلاس دارد و اصلی ترین تفاوت آن به نبود سنسور TOF در قسمت پشتی باز می گردد.

به نظر می رسد که سامسونگ تا به اینجای کار، اعتقادی به استفاده از سنسور هایی با رزولوشن بسیار بالا و فیلتر بایر 4 به 1 در دوربین اصلی ندارد و همچنان سنسور 12 مگاپیکسلی معروف خود را که از زمان گلکسی اس 9 شاهد استفاده از آن در پرچمدار های این شرکت هستیم، ترجیح می دهد. این حسگر دارای پیکسل هایی با اندازه بزرگ 1.4 میکرون می باشد و به همین جهت حساسیت بالایی برای جذب نور از خود نشان می دهد.

همچنین مشابه پرچمداران اخیر کره ای ها، روی دوربین اصلی گلکسی نوت 10 نیز از لنز 27 میلی متری با دیافراگم دوگانه استفاده شده است که دیافراگم آن در محیط های روشن و تاریک به ترتیب روی اعداد f/2.4 و f/1.5 قرار می گیرد. گفتنی است که دوربین اصلی این گوشی از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual-Pixel با سرعت و دقت بسیار بالا پشتیبانی می کند و سامسونگ برای اولین در ساختمان این دوربین، از لرزشگیر اوپتیکال دوگانه بهره برده است.

دوربین فوق عریض اما تفاوتی با نمونه بکار رفته در گلکسی اس 10 نداشته و زاویه دید بسیار خوب 123 درجه ای را در اختیار می گذارد که در هنگام فیلمبرداری، فاصله کانونی آن به 12mm در 35mm تبدیل می شود. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که این دوربین، یکی از عریض ترین نمونه های بکار رفته در اسمارتفون های امروزی می باشد. لنز بکار رفته روی آن نیز دارای دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد و فوکوس آن، از نوع ثابت می باشد. (فوکوس خودکار برای آن در نظر گرفته نشده است) همچنین گفتنی است که این دوربین از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می کند و فاقد لرزشگر اوپتیکال است.

دوربین اصلی Galaxy Note 10 به لطف الگوریتم های پردازشی جدید که شامل HDR جدید نیز می شود، تصاویری با رنج داینامیکی فوق العاده و کنتراست دقیق در محیط های روز به ثبت می رساند. گذشته از این موارد، به لطف استفاده از قابلیت مولتی فریم، نویز تصاویر نیز به خوبی کنترل می شود و دمای رنگ ها نیز در اکثر شرایط به خوبی تنظیم می شود. اما رنگ های ثبت شده در مقایسه با چیزی که در گلکسی اس 10 دیده بودیم، کمی شاداب تر به نظر می رسد و در تمام موارد دقت آن ها را نمی توان عالی دانست.

دوربین دوم تله فوتو در گلکسی نوت 10 که از سنسوری مشابه با نسل قبلی بهره می برد، بهبود هایی در قسمت لنز به خود دیده و دیافراگم آن به f/2.1 رسیده است که توانایی سنسور در جذب نور را افزایش خواهد داد. تصاویر ثبت شده با این دوربین در مقایسه با نسل قبلی نیز با پیشرفت های خوبی همراه شده و اکنون شاهد نتایجی با جزئیات بیشتر و شارپ تر هستیم. گذشته از این موارد، خوشبختانه رنگ های باز تولید شده با این دوربین، تفاوتی با دوربین اصلی ندارد، اما در زمینه نویز عملکرد آن را نمی توان به خوبی دوربین اصلی دانست.

در نهایت نوبت به دوربین فوق عریض که عملکرد آن در زمینه رنگ و رنج داینامیکی، دقیقا مشابه با دو دوربین دیگر می باشد و به طور کلی یکی از بهترین دوربین های فوق عریضِ بکار رفته در اسمارتفون های امروزی می باشد. با این حال، نبود فوکوس خودکار باعث شده است تا شاهد ویژگی هایی مثل عکاسی ماکرو در آن نباشیم و عملکرد آن را کامل ندانیم.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10

 در آخرین بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این گوشی بکار رفته ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین ظرفیت باتری نسبت به فبلت نوت 9 چیزی در حدود 500 میلی آمپر ساعت کاهش داشته است. در بررسی Galaxy Note 10 مشخص شد که اگر یک کاربر معمولی باشید و از گوشی برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید، یک بار شارژ باتری دستگاه بدون مشکل تا یک روز انرژی مورد نیازش را تامین می‌کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از دستگاه بیشتر شود یا از آن برای انجام تسک های سنگین مثل بازی کردن استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین قدرت شارژدهی باتری فبلت نوت 10 کاملا معمولی است. اما باتری نوت 10 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد و به یک شارژر فابریک 25 واتی مجهز است که ظرف 30 دقیقه تقریبا 55 درصد باتری دستگاه را شارژ می‌کند و فول شارژ آن را هم ظرف چیزی در حدود 60 دقیقه امکانپذیر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ خوب از ویژگی های مثبت فبلت نوت 10 است. لازم به ذکر است که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم سریع 12 واتی و قابلیت شارژ معکوس هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن می‌توان با نزدیک کردن گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند به قاب پشت نوت 10، نسبت به شارژ باتری گوشی های مذکور اقدام کرد.

سخن پایانی

در این چند سال، کاربرانی زیادی بوده اند که از سامسونگ درخواست نوتی کوچکتر میکردند و حالا سامسونگ این خواسته را برآورده کرده است. سری Note سامسونگ بود که کانسپت فبلت را به دنیای اسمارت فون ها آورد و حالا که فبلت ها به استاندارد تبدیل شده اند، چرا نباید جایی برای یک گلکسی کامپکت با قلم S Pen نباشد؟

البته اگر به دنبال دستگاه های دیگری میگردید که تا حدودی بتواند چنین عملکردی را ارائه دهد ولی قیمت بهتری داشته باشد، میتوانید به Galaxy S10 Plus هم نگاهی بیندازید. دیگر رقیب این دستگاه که احتمالا ارزش خرید بیشتری دارد پرچمدار هواوی، P30 Pro است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 992
  • بازدید سال : 6,595
  • بازدید کلی : 19,995