loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 19 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

سری گوشی‌های ردمیِ برند شیائومی از جمله گوشی‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ی بازارهای جهان هستند و همین موجب شده‌است که به‌شدت از آن‌ها استقبال شود. منظور از «مقرون‌به‌صرفه» بودن این گوشی‌ها این است که امکانات راضی‌کننده‌ای به‌نسبت قیمت‌شان به کاربران ارائه می‌دهند. اما در میانِ خود گوشی‌های این سری نیز رقابتی سخت وجود دارد. شیائومی ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت ۹ اس دو رقیب سرسخت در رنج قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار هستند. در ایران نیز عمده‌ی خریداران برای خرید یکی از این دو به تردید می‌افتند. 

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

طراحی

از نظر شیوه طراحی و ویژگی‌های ظاهری، مدل رد می نوت 8 پرو نسبت به مدل پیشین خود تفاوت زیادی پیدا نکرده و اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم هم نمی‌توانیم این اتفاق را نقطه ضعف بدانیم. گوشی رد می نوت 7 پرو برای محافظت از قاب پشتی و نمای جلویی خود از پوشش گوریلا گلس 5 بهره می‌برد و دستگاه مورد بحث ما هم از همین امکانات استفاده می‌کند. فریم کناری آن از جنس پلاستیک می‌باشد که می‌تواند کمی عجیب به نظر بیاید زیرا معمولاً شرکت‌های سازنده، امروزه فلز را در کناره‌های محصولاتشان به کار می‌برند. به علاوه، از آن جایی که این محصول میان‌رده شیائومی از نمایشگر بزرگ‌تر 6.53 اینچی بهره می‌برد، در مقایسه با مدل قبلی خود که به صفحه نمایش 6.3 اینچی مجهز بود، ابعاد نسبتاً بزرگ‌تری دارد.

این گوشی‌ها اما، در مورد وزن یکسان نیستند زیرا رد می نوت 8 پرو مشخصاً سنگین‌تر است و این موضوع را به راحتی می‌توان متوجه شد چرا که با جرم 200 گرمی باید آن را یکی از سنگین‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیا تلقی کنیم. این وزن زیاد باعث می‌شود تا هنگام گرفتن گوشی، محصول شیائومی رو به جلو متمایل گردد بنابراین این‌گونه هم می‌توان نتیجه گرفت که ماژول دوربین عقب چهارگانه بیش از باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت بر جرم افزوده است.

حال که صحبت از خوش‌دستی شد، باید اذعان کنیم که رد می نوت 8 پرو نمی‌تواند امتیاز مثبتی به خود اختصاص دهد. قاب پشتی این گوشی درست مانند سایر موبایل‌های شیشه‌ای بسیار لغزنده بوده و علی‌رغم اینکه فریم آن پلاستیکی است باز هم نمی‌توانیم مانع لیز بودن گوشی شویم. البته پنل برآمده دستگاه که تا کناره‌ها کشیده شده می‌تواند به خوش‌دستی این گوشی کمک کند و کاربران را قادر سازد آن را با یک دست بگیرند.

برآمدگی دوربین در قاب پشتی به شدت خودنمایی می‌کند و بیش از آن چه که انتظار می‌رفت دیده می‌شود بنابراین وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید، به راحتی می‌لرزد. جالب‌تر آن‌که لنز ماکرو عامل برآمدگی نیست و سایر لنزها دلیل این اتفاق ناخوشایند هستند. لازم به ذکر است که در کنار این چند سنسور، یک چراغ فلاش LED و حسگر ماکرو چشم می‌خورند. اگر با دقت بیشتری به ماژول دوربین عقب نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در بالا، پس از آن سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و در پایین همه آنها لنز اولترا واید حضور یافته‌اند. نکته جالب توجه دیگر، قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت در همین فضای تعبیه شده برای دوربین‌هاست.

البته ابداع چنین شیوه طراحی تا حدودی منطقی بود زیرا با لمس برآمدگی دوربین به راحتی می‌توانید از محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت آگاه شوید ولی این مشکل را نیز به وجود می‌آورد که مجبور خواهید شد دست خود را کمی بالاتر بیاورید و هنگام باز کردن قفل صفحه نمایش باعث آلودگی لنز اولترا واید شوید.

این مشکلات اما، در بخش دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا وجود نخواهد داشت زیرا به بهترین شکل ممکن در سمت راست جای گرفته‌اند و انگشت شست خیلی راحت می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

در پایین نیز همان بریدگی معمولی برای اسپیکر، پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به چشم می‌خورند و در سمت چپ فریم هم محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت حضور یافته‌اند و در بالا نیز سنسور IR به کار رفته است.

با نگاه کردن به ظاهر جلویی، تقریباً شیوه رایج طراحی گوشی‌های میان‌رده را می‌بینید چرا که یک نمایشگر باکیفیت با یک ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های مشکی رنگ باریک دیده می‌شوند.

به نظر می‌رسد این نوار سیاه در قسمت‌های بالایی و پایینی باریک‌تر از قبل شده باشد اما در کناره‌ها قضیه فرق نکرده است. البته حضور ناچ در بالای نمایشگر فضایی را به وجود آورده تا کمپانی چینی دوربین سلفی و سنسورهای مجاورت و تشخیص‌دهنده نور محیط را به همراه بریدگی اسپیکر در آن‌جا به کار گیرد.

در مجموع اعتراضی نسبت به شیوه طراحی شیائومی رد می نوت 8 پرو وارد نیست و فقط مانند بقیه گوشی‌های شیشه‌ای لغزنده است اما با در نظرگیری ظاهر مدرن، می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. ضمن اینکه ناچ هم مزاحم پخش محتواها نخواهد شد و حاشیه‌ها نیز به اندازه کافی باریک شده‌اند و تنها برآمدگی دوربین عقب و محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت می‌توانستند بهتر طراحی شوند.

صفحه نمایش

در گوشی مورد بحث ما یک پنل LCD با یک ناچ در بالا حضور یافته است و جالب اینکه از فرمت HDR هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با ابعاد 6.53 اینچی می‌تواند در نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 محتواها را با کیفیت 2340*1080 پیکسلی نشان دهد. ضمن اینکه به سبب بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس 5، در صورت خرید شیائومی رد می نوت 8 پرو خیالتان از بابت استحکام صفحه نمایش راحت خواهد بود.

 

کاملاً مشخص است که کمپانی چینی برای ساخت این محصول خود از هیچ چیزی دریغ نکرده چرا که محتواهای مدنظر کاربران با کنتراست بالا و کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌شوند. در آزمایش‌های تخصصی انجام شده و با روشن کردن گزینه نورپردازی خودکار، نهایت روشنایی این دستگاه به 460 نیت رسیده بود ولی این عدد می‌تواند به 640 نیز افزایش یابد تا هنگام کار کردن با این دستگاه در زیر نور آفتاب به مشکلی بر نخورید.

از نظر دقت رنگ اما، این گوشی نمی‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. برای مثال، با روشن کردن حالت پیش‌فرض، تفاوت رنگ به 6.8 و نهایتاً نیز به 12.7 می‌رسد که البته باعث خواهد شد تا قسمت‌های آبی در برخی مواقع بسیار تیره شوند و سفید نیز بعضاً خاکستری به نظر برسد. متأسفانه گزینه رنگی Cool هم کارایی چندانی ندارد و آپشن Warm نیز کمک زیادی به افزایش کیفیت تصاویر نمی‌کند زیرا مشکلات پیشین همچنان به چشم می‌خورند. لازم به ذکر است که برای یک صفحه نمایش این‌چنینی، عدد استاندارد تفاوت رنگی حداقل 5.7 و حداکثر 10.6 می‌باشد.

در زمینه یک‌پارچگی رنگ‌ها هم امکان دارد در کناره‌های قاب دستگاه یعنی زیر ناچ و پایین نمایشگر شاهد حضور هاله سفید رنگی باشید ولی با همه نقاط ضعف، نباید منکر کیفیت بالای تصاویر در این دستگاه میان‌رده رو به بالای شیائومی شویم.

دوربین

گفتیم که در پنل پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه هستیم که به ظاهر جذابیت بالایی دارد. نکته مهم گفتنی درباره دوربین ردمی نوت ۸ پرو، نبودن لنز تله‌فوتو و استفاده از لنز ماکرو است. روالی که بعدا در سال ۲۰۲۰ به یک جریان اصلی در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تبدیل شد.

به این ترتیب روی Redmi Note 8 Pro شاهد یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و دهانه f/1.9 هستیم. این لنز در زمان خودش تازه وارد بازار شده بود و برای همه جذابیت داشت. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به ردمی نوت ۷ پرو دارد و فاصله کانونی آن ۱ تا ۱.۷ اینچی است و سایز آن به ۰.۸ میکرو متر می‌رسد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ میلی‌متری با دهانه f/2.2 به همراه یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق هم در این ماژول دوربین می‌بینیم. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 هم در پنل جلویی برای عکاسی سلفی داریم.

مهم‌ترین تفاوت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو با دیگر گوشی‌ها در پردازش‌های هوش مصنوعی است. متاسفانه، عکس‌های علی‌رغم اینکه کیفیت بسیار خوبی در نور زیاد و طول روز دارند ولی گاهی شفایت رنگ زیادی داشته و گاهی تیره به نظر می‌رسند.

این کیفیت عکس‌ها به حدی هست که شما را راضی کند و بتوانید عکس‌های بسیار قشنگی از مناظر بگیرید اما اگر کمی نور محیط کمتر شود یا اینکه در زاویه و شدت نور مناسبی عکاسی نکنید؛ کیفیت عکس افت می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

داشتن یک منبع نیروی 4500 میلی‌آمپر بر ساعت و یک پردازنده کم مصرف، باعث خواهد شد تا دوام باتری در رد می نوت 8 پرو افزایش یابد. به همین دلیل، این موبایل حتی در آزمایش‌های تخصصی به خصوص مکالمه در شبکه 3G و حالت استندبای هم عملکرد درخشانی از خود به ثبت رساند و توانست 114 ساعت روشن بماند تا جزو 20 گوشی برتر از این نظر به شمار برود.

شاید دلیل کسب چنین امتیاز بالایی چیپ‌ست باشد چرا که حتی گوشی‌هایی که از وجود باتری‌های 5000 میلی‌آمپری بهره می‌برند نیز نتوانسته‌اند به این راحتی‌ها رکورد مشابهی ثبت کنند.

در سمت دیگر، وقتی صحبت از شارژ می‌شود این گوشی نمی‌تواند خودی نشان دهد چرا که علی‌رغم قیمت مقرون به صرفه و وجود تکنولوژی USB Power Delivery، شارژر 18 واتی قدرت کافی را ندارد بنابراین در صورتی که از کابل USB-C به USB-C اورجینال استفاده کنید هم این قطعه در عرض 30 دقیقه تنها 39 درصد منبع نیرو را پر خواهد کرد.

برخی از کارشناسان سعی کردند تا ببینند آیا شیائومی رد می نوت 8 پرو از تکنولوژی‌های Quick Charge 4.0+ کووالکوم یا مدیا تک هم پشتیبانی می‌کند یا خیر ولی متأسفانه هنوز به نتایج دقیقی دست نیافته‌اند اما مطمئن هستند که چنان‌چه شما شارژری داشتید که با فناوری Power Delivery سازگاری دارد، می‌توانید از آن برای شارژ این موبایل استفاده کنید.

جمع بندی

دوربین و صفحه‌نمایش گوشی در حد متوسط هستند، باتری راضی‌کننده است و سخت‌افزار به‌خوبی رقبا را کنار می‌زند و بنابراین می‌توان شاخص‌ترین ویژگی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو را سخت‎افزار قوی آن معرفی کرد. کسانی که به‎دنبال خرید گوشی میان‌رده برای اجرای بازی‌های سنگین هستند قطعاً باید حسابی ویژه روی ردمی نوت ۸ پرو باز کنند، خصوصاً به‌سبب آن‌که از سیستم خنک‌کننده‌ی بخار در گوشی استفاده شده‌است و بنابراین حتی پس از چند ساعت بازی نیز به‌هیچ‌عنوان خبری از داغ‌شدن گوشی نیست. برای اطلاعات بیشتر از بهترین گوشی های بازار کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 654
  • بازدید سال : 6,257
  • بازدید کلی : 19,657