loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 30 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

کمتر از یک ماه پیش در مراسمی که کامپوس اپل و در محل سالن استیوجابز برگزار شد، این شرکت طبق روال و سنت هر ساله از آیفون‌های جدید خود برای یک سال آینده یعنی سه‌گانه‌های آیفون 11 رونمایی کرد؛ سه مدل متفاوت این رده یعنی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب جایگزین‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max سال پیش شده و این بار برخلاف مدل‌های سری S، تغییرات مشهود و مشخصی را به خصوص در زمینه دوربین تجربه کرده‌اند. با ما در بررسی گوشی iphone 11 pro max همراه باشید. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

طراحی گوشی iphone 11 pro max

زمانی که از جلو به گوشی نگاه می‌کنید نمی‌توانید تغییری را در این گوشی با نسل قبلی‌اش مشاهده کنید. صفحه‌نمایشی بزرگ با ابعاد 6.5 اینچ حدود 84 درصد از قاب جلو را در اختیار خودش گرفته است. این صفحه‌نمایش همانند نسل قبل حاشیه‌های کمی دارد اما با وجود این حاشیه‌هایش از رقیبی مانند گلکسی نوت 10 پلاس خیلی بیشتر به چشم می‌آید. ناچ هنوز هم جزئی از بخش بالایی صفحه‌نمایش است و اندازه‌اش هم تغییری نداشته.

بدون شک اولین چیزی که با دست گرفتن این گوشی نظر شما را جلب می‌کند وزن بسیار زیادش است. آیفون 11 پرو مکس حدود 20 گرم از نسل قبلی خودش سنگین‌تر شده و البته اپل هیچ اشاره‌ای به این موضوع در کنفرانس معرفی محصول نداشت. با وزنی برابر 226 گرم می‌توان این آیفون را سنگین‌ترین پرچم‌دار بازار نامید.

ضخامت گوشی هم نه کم است و نه زیاد و در حد متوسط. با این اوصاف اپل در طراحی متبحر است و به همین خاطر بالانس وزنی در این دستگاه خوب انجام شده و سبب نشده تا سه لنزی که سمت چپ قاب پشتی هستند سبب لنگر انداختن گوشی به یک سمت شوند.

جنس بدنه طبق انتظاری که داریم از شیشه و فلز در کنار هم ساخته شده. در قاب پشتی از شیشه استفاده شده و فریم دستگاه فلزی است. قاب پشتی را می‌توان بخش متحول این گوشی دانست. اپل تغییرات زیادی در این بخش به وجود آورده است. در قاب پشتی می‌بینیم که از شیشه‌ای کاملا مات استفاده شده و به لطف این مات بودن هم از سر بودن گوشی کاسته شده و هم اینکه اثرانگشت و کثیفی خودشان را به هیچ عنوان نشان نمی‌دهند.

نام آیفون از قاب پشتی حذف شده و در عوض لوگوی اپل به بخش میانی قاب پشتی منتقل شده است تا از لنزهای دوربین اصلی فاصله بگیرد. اولین چیزی که با مشاهده قاب پشتی جلب توجه می‌کند همین لنزها هستند. سه لنز در قابی قرار گرفته‌اند که جنسی از شیشه دارد و اپل تمام سعی خودش را کرده با چینشی که برای آن‌ها به کار می‌گیرد. نزدیک‌ترین حالت را به هم داشته باشند. بیرون‌زدگی لنز دوربین‌ها هنوز هم مشاهده می‌شود و این امر سبب شده تا آیفون 11 پرو مکس نتواند خیلی خوب روی سطح صاف قرار بگیرد.

مجهز بودن به لایسنس ضد آب بودن یکی دیگر از ویژگی‌های این آیفون به شمار می‌رود که نسبت به نسل قبل خودش بهبودهایی داشته است. از این پس آیفون‌های جدید اپل می‌توانند در عمق 4 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند که نشان می‌دهد بدون مشکل می‌توانید از آن‌ها در استخر استفاده کنید؛ اما توصیه می‌کنیم اینکار را نکنید و سعی کنید کمتر گوشی خودتان را به خصوص گوشی‌ای با این قیمت را به آب نزدیک کنید.

صفحه نمایش

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل قبلی از نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 1242×2688 استفاده می کند که در نسبت تصویر 19:5:9 چگالی پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. اپل برای نمایشگر های جدید نام Super Retina XDR را در نظر گرفته است که شاید در ابتدا کلماتی برای بازاریابی به شمار بیایند، اما در حقیقت نشان دهنده تغییرات ایجاد شده هستند.

پسوند XDR در واقع مخفف عبارت eXtreme Dynamic Range می باشد که اپل برای پیشرفت نمایشگر جدید در زمینه HDR در نظر گرفته است. همچنین نمایشگر جدید آیفون 11 پرو مکس، روشن تر از نسل قبلی بوده و حداکثر روشنایی آن به 800 نیت می رسد که در صورت نیاز تا 1200 نیت نیز قابل افزایش است. تغییر بعدی که در نمایشگر جدید ایجاد شده است، مربوط به افزایش نسبت کنتراست می باشد که از 1,000,000:1 به 2,000,000:1 رسیده است.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که نمایشگر جدید بکار رفته در iPhone 11 Pro Max، روشن تر از نسل قبلی بوده و کنتراست آن 2 برابر نسل قبلی می باشد. همچنین مشابه نسل قبلی، پنل این گوشی نیز از استاندارد هایی مثل HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و پسوند XDR در آن نشان می دهد که عملکرد این نمایشگر در زمینه رنج داینامیکی، همانند پنل های داینامیک اولد سامسونگ، فراتر از استاندارد های HDR می باشد.

مشابه تمام آیفون های امسال، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس نیز از قابلیت TrueTone بهره می برد. این قابلیت در واقع با استفاده از سنسور نور 6 کاناله، نور سفید نمایشگر و دمای رنگ ها را، بر اساس نور محیط تنظیم می کند که باعث افزایش دقت رنگ های سفید و خاکستری می شود.

گذشته از این موارد، نمایشگر iPhone 11 Pro Max هنگام پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار خوبی به نمایش می گذارد. البته پنل این گوشی، حدود 118 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که در مقایسه با پوشش 124 درصدی نمایشگر نوت 10 پلاس، رقم ضعیف تری به شمار می آید. همچنین پنل این گوشی از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز و بسته به محتوای در حال نمایش، فضای رنگی نمایشگر می تواند به آن تغییر کند. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 1.9 نیت می باشد که در بین بهترین ها قرار می گیرد و برای استفاده در محیط های کاملا تاریک، ایده آل می باشد.

ناگفته نماند که لایه های لمسی نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دستورات لمسی را با نرخ 120 هرتزی دریافت می کند که باعث می شود تاخیر بسیار کمی در اجرای این دستورات وجود داشته شد. اما باید در نظر داشته باشید که نرخ بازسازی تصاویر در این گوشی، همانند اکثر گوشی های امروزی 60 هرتز است.

دوربین

با آن که اپل همیشه از نظر تعداد دوربین و کیفیت در برابر غول‌های اندروید جایگاه پایین‌تری را به دست آورده است ولی این مرتبه اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند با آیفون 11 پرو مکس روی تخت پادشاهی عکاسی با موبایل قرار بگیرند.این گوشی حالا سه دوربین 12 مگاپیکسل دارد که عبارتند از یک لنز عریض، یک دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابر و دریچه دیافراگم گشادتر تا نور بیشتری جذب شود و یک دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه.

زمان عکاسی با دوربین اصلی، اینترفیس اپلیکیشن دوربین آیفون 11 پرو مکس به کاربر یک پیش نمایش زنده از فضای خارج از قاب را نشان می‌دهد که اگر از حالت فوق عریض استفاده کنید می‌توانید آن را داخل قاب تصویر خود قرار دهید.بخواهیم کیفیت دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو مکس را با گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنیم باید بگوییم دوربین اپل تصاویر گرم‌تر با رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌کند. گرچه تصویر نوت 10 پلاس جزئیات شارپ‌تری را نشان می‌دهد.قابلیت جدید و بزرگ دیگر دوربین آیفون 11 پرو مکس حالت عکاسی در شب (Night Mode) است که زمانی آیفون شدت روشنایی بیشتر از 10 لوکس را در نور محیط کشف کند، خودکار فعال می‌شود.

بخواهیم مجددا با نوت 10 پلاس سامسونگ مقایسه کنیم، گوشی آیفون در این حالت تصاویر بهتری می‌گیرد. تصاویر گوشی نوت ظاهر بیش از حد دانه‌ای دارند، در حالی که ظاهر تصاویر آیفون واقعی‌تر است.دوربین آیفون 11 پرو مکس همچنین یک قابلیت جدید به اسم Smart HDR دارد که به کمک یادگیری ماشینی افراد را شناسایی می‌کند و مطمئن می‌شود که جزئیات، ویژگی‌های مهم صحنه و صورت‌ها بهترین ظاهر خود را دارند.دوربین این گوشی همچنین قابلیتی به اسم Deep Fusion دارد که پردازش تصویر را پیکسل به پیکسل انجام می‌دهد تا نتیجه آن ثبت تصاویری با جزئیات به مراتب بیشتر، با بافت بهتر و پارازیت کمتر باشد

باتری گوشی آیفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است.

در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت.

قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

سخن پایانی

آیفون 11 پرو مکس مجموعه‌ای مملو از نکات مثبت و تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد است که تجربه تازه‌ای را پیش روی کاربران سیستم‌عامل iOS قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش دستگاه با وجود یکسان بودن اندازه و رزولوشن نسبت به گذشته، نمونه‌ای روشن‌تر و با کیفیت‌تر با کنتراست بالاتر و نمایش صحیح رنگ‌هاست که یافتن نمونه‌ دومی برای آن در اندروید چندان آسان به نظر نمی‌رسد. شیشه مات بخش پشتی با مقاومت در برابر اثرات انگشت، دستاورد قابل تقدیری در طراحی این مدل به حساب می‌آید که به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر، ارزش خود را بیش از اندازه نشان می‌دهد. نوار فلزی پیرامونی و حذف نوشته‌های بخش پشتی که برای اولین بار در یک گوشی آیفون رخ داده است از دیگر نکات مثبت در طراحی این مدل به حساب می‌آیند.

در سوی دیگر لنزهای سه‌گانه دوربین در بخش پشتی، حداقل از نگاه برخی از کاربران، منظره جالب‌توجه‌ای را به نمایش نگذاشته و ابعاد بزرگ و برجستگی آن‌ها در طراحی این مدل تأثیر منفی برجای گذاشته است. عملکرد بخش پردازشی گوشی تمامی رقبای این مدل را به چالش می‌کشد و به راحتی از سد تمامی پرچمداران اندرویدی حتی نمونه‌های گیمینگ گران‌قیمت نیز عبور می‌کند. در زمینه دوربین با تجربه بهبود یافته‌ای نسبت به گذشته روبرو می‌شویم جایی‌که نه‌تنها دوربین اصلی شرایط بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند بلکه افزوده شدن دوربین واید نیز سناریوهای تازه‌ای را پیش روی کاربران قرار می‌دهد البته این دوربین واید در سوژه‌های با نور کم چندان کاربردی نداشته و به‌خصوص در شب افت کیفیت شدیدی را تجربه می‌کند. ارتقاء کیفیت دوربین سلفی دستگاه نه‌تنها به کیفیت بالاتر عکس‌های این دوربین منجر شده بلکه در سرعت بازگشایی مکانیزم تشخیص چهره نیز تأثیر مثبتی بر جای گذاشته است.

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و حضور شارژر سریع نیز تجربه مثبت تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سمت نکات منفی این گوشی جدا از موارد تکراری و آشنایی مثل نبود جک هدست، ناچ بزرگ و نازیبای بالای صفحه‌نمایش و بلاتکلیفی کاربران در رابطه با حضور یک فایل منیجر درون دستگاه، بیش از همه چیز باید از وزن و ابعاد بالای گوشی یاد کرد که حمل و جابجایی آن را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند. برجستگی دوربین‌های بخش پشتی، در نظر گرفته نشدن فوکوس خودکار برای دوربین واید، ادامه استفاده از پورت Lightning و البته قیمت بسیار گران‌ لیست نکات منفی این مدل را تکمیل می‌کنند.  برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 28 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

افرادی که طرفدار نسخه‌های خام اندروید هستند، در گوشی mi a3 (می آ3) می‌توانند از صفحه نمایش Super AMOLED و کیفیت تصاویر مطلوب استفاده نمایند. علاوه بر این، بهره مندی از تراشه اسنپدراگون باعث شده عملکرد سریع و مطلوبی از این گوشی به ثبت برسد. در پنل پشتی دستگاه گوشی Mi A3، دوربینی سه‌تایی داشته که توانایی گرفتن عکس‌های بسیار خوب و با کیفیتی در نور کم و همچنین روز را دارد.

 

باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی باعث میشود نمایشگر بتواند برای مدت‌زمان زیادی روشن باقی بماند و کارهای روزمره شما را انجام دهد. این گوشی میان‌رده شیائومی، با محافظ شیشه‌ای، پنل فلزی دستگاه را پوشش داده‌است. به علاوه، به دلیل وجود پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس 5 بر روی قاب پشت و جلوی این گوشی، باعث شده استحکام این گوشی بسیار افزایش یافته است. برای اطلاع از قیمت گوشی می a3 کلیک کنید.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی می a3

زمانی که دو گوشی Mi A3 و Mi A2 را کنار هم قرار دهید، متوجه تغییرات اساسی در بخش طراحی خواهید شد. گوشی شیائومی Mi A3 برخلاف دو نسل قبلی که از بدنه فلزی و باریک استفاده می کردند، به بدنه ای با ساختیار شیشه و پلاستیک فشرده مجهز شده است که ضخامت آن نیز افزایش پیدا کرده است. اما این افزایش ضخامت نه تنها یک نکته منفی نیست، بلکه راهکاری برای برطرف کردن ایرادات نسل قبلی می باشد. در حقیقت شیائومی ضخامت نسخه جدید را حدود 1.2 میلی متر افزایش داده است که در پی آن، برآمدگی دوربین به شکل قابل توجهی کمتر شده و باتری بزرگتری نیز در داخل دستگاه قرار گرفته است.

در قسمت جلوی Mi A3 شاهد استفاده نمایشگر آمولد با ناچ قطره ای هستیم که حاشیه های آن در مقایسه با دو نسل قبلی، بسیار کوچکتر شده است، اما به دلیل بزرگ بودن حاشیه پایینی، میان رده جدید شیائومی در این زمینه حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 

در داخل بریدگی نمایشگر، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در قسمت بالای آن نیز، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. همچنین جالب است بدانید که با وجود کاهش حاشیه های نمایشگر، این گوشی دارای چراغ اعلان می باشد که روی حاشیه بالایی و در سمت راست دوربین سلفی قرار گرفته است.

تغییر بزرگ دیگر به وجود آمده در Mi A3 مربوط به سنسور اثر انگشت می باشد. شیائومی مانند برخی از میان رده های امروزی، سنسور اثرانگشت Mi A3 را به زیر نمایشگر منقل کرده و خبری از سنسور اثر انگشت خازنی روی پنل پشتی، در کار نمی باشد. به گفته شیائومی سنسور اوپتیکال جدید، پیشرفت های بزرگی به خود دیده و علاوه بر بزرگ تر شدن محل شناسایی آن، استفاده از لنز میکرو فاصله جدید، امکان تشخیص پیکسل هایی با اندازه 7.2 میکرون را به وجود آورده است که نتیجه آن، عملکرد سریع تر و بهتر در شرایط دشوار مانند محیط های بسیار روشن، دماهای پایین و یا انگشت های بسیار خشک می باشد.

در مورد تجربه استفاده از این سنسور اثر انگشت باید گفت که به طور کلی به خوبی نسخه خازنی بکار رفته در Mi A2 نمی باشد، اما با توجه به رده قیمتی Mi A3، می توان گفت که سنسور اثر انگشت آن، عملکردی قابل اطمینان دارد که در بیشتر موارد، بهتر از نمونه بکار رفته در گوشی هایی مثل گلکسی A50 عمل می کند.

پنل پشتی شیائومی Mi A3 همانند قسمت جلو، از پوشش گوریلا گلس 5 استفاده می کند و این گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و سفید روانه بازار شده که شیائومی نام های عجیب More Than White، Kind Of Grey و Not Just Blue را برای آن ها در نظر گرفته است. رنگ سفید این محصول، مشابه میان رده های اخیر سامسونگ، جلوه ای گرادیانی در هنگام انعکاس نور به خود می گیرد. رنگ مشکی اما ظاهری جیوه ای دارد که جلوه لوکسی به آن بخشیده است و در نهایت نوبت رنگ آبی می رسد که پنل پشتی آن در زوای مختلف تابش نور، خطوط منحنی بسیار جذابی را به نمایش می گذارد.

در نهایت نوبت به فریم پلاستیکی می رسد که جلوه ای کاملا براق دارد و متناسب با رنگ گوشی، رنگ آن نیز تغییر پیدا می کند. مشابه بیشتر گوشی های شیائومی، کلید های تنظیم صدا و پاور، روی لبه سمت راست قرارگرفته اند و درگاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد. بد نیست بدانید که شیائومی Mi A3 دارای درگاه سیمکارت هیبریدی می باشد که امکان استفاده از دو سیمکارت به صورت همزمان و یا استفاده از یک سیمکارت و یک کارت حافظه را به کاربر می دهد.

یک تغییر مثبت دیگری که در طراحی Mi A3 به وجود آمده، بازگشت جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد که روی لبه بالایی قرار گرفته و در کنار آن، فرستنده اینفرارد به چشم می خورد. لبه پایینی دستگاه نیز مطابق انتظار میزبان حضور اسپیکر تک کاناله، میکروفون مکالمه و درگاه USB Type-C می باشد.

نمایشگر

این قسمت را با یک خبر خوب شروع می‌کنیم. شیائومی هم درست مانند سامسونگ رو به استفاده از پنل‌های OLED در محصولات میان‌رده خود آورده است. البته مدل‌های قبلی یعنی Mi A2 و Mi A1 هم با نمایشگرهای IPS LCD خود کیفیت نسبتاً قابل‌قبولی داشتند ولی کیفیت تصاویر در پنل‌های OLED بسیار بهتر است.

در اینجا باید به این حرکت رو به عقب Mi A3 اشاره کنیم که بر خلاف دو مدل پیشین که 1080p بودند، کیفیت تصاویر در این دستگاه به 720p رسیده است. رزولوشن واقعی این گوشی با نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 286 به 1560 * 720 پیکسل می‌رسد که اگرچه می‌تواند تا حدودی مناسب باشد ولی ماتریکس PenTile OLED برای نمایشگرهای رزولوشن پایین اصلاً پیشنهاد نمی‌شود زیرا پیکسل‌های آن نسبت به سایر صفحه نمایش‌های RGB کمتر بوده و متونی که با فونت دندانه‌دار نوشته شده‌اند، احتمالاً با کیفیت بالایی دیده نشوند. بد نیست بگوییم که گلکسی اس 3 اولین گوشی بود که از PenTile AMOLED استفاده کرد و حتی این دستگاه که مربوط به سال 2012 بود نیز از Mi A3 تراکم پیکسلی بیشتری داشت به طوری که در هر اینچ 306 پیکسل به کار رفته بود.

اما آیا با این حساب، مشکل تار شدن تصاویر به وجود می‌آید؟ پاسخ به این سؤال مثبت است چرا که در تصاویر پس‌زمینه ساده این موضوع بیشتر دیده می‌شود. در مورد متون دارای فونت دندانه‌دار هم این قضیه صدق می‌کند.

در نمایشگرهای رزولوشن پایین، پنل AMOLED نمی‌تواند کیفیت خودش را نشان دهد که البته عادت کردن به این موضوع چندان کار سختی نیست. در واقع اگر به این موضوع پی ببرید که کیفیت تصاویر فدای عملکرد گیمینگ شده‌اند، کنار آمدن با این قضیه ساده‌تر می‌شود.

دقیقاً نمی‌دانیم که چرا شیائومی از نمایشگر 720p استفاده کرده ولی با انجام این کار، امکانات یک دستگاه گیمینگ را با قیمت کمتری در اختیار ما قرار داده است.

با 363 واحد روشنایی، میزان درخشندگی تصاویر در پنل OLED گوشی Mi A3 قابل قبول است. متأسفانه سیستم عامل این دستگاه نسخه خام اندروید 9 می‌باشد و به همین دلیل خبری از حالت حداکثر روشنایی (High Brightness Mode) نیست. با این حساب، حتی در روز هم نمی‌توانید صفحه نمایش این گوشی را بیشتر از 363 واحد روشن کنید.

کمترین میزان روشنایی 14.9 نیت است که چندان قابل قبول نیست. به دست آوردن چنین امتیازاتی، در شرایطی که می‌بینیم اکثر گوشی‌های امروزی کیفیت بیشتری دارند، واقعاً ناامیدکننده است.

شیائومی وعده داده که این دستگاه می‌تواند به 102.7 درصد NTSC گاموت رنگی دست یابد که البته می‌توانیم این ادعا را تأیید کنیم. در سمت دیگر، دقت رنگ‌ها زیاد بالا نیست چرا که رنگ آبی کمی کشیده به نظر می‌رسد و قرمز و خاکستری هم هاله‌ای کم‌رنگ‌تر به خود می‌گیرند ولی باز هم با تمام نقاط ضعف گفته شده، نمایشگر Mi A3 مناسب است.

دوربین

امسال گوشی های هوشمند اکثراً از دوربین های چندگانه استفاده کرده اند. همانند ردمی نوت ۷ لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است که دیافراگم f/1.8 را به کار گرفته است. این لنز از نوع واید بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها داشته و با استفاده از آن فضای بیشتری را می توان در یک قاب جای داد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کنند. اما دوربین سلفی بیشتر خودنمایی کرده و ارتقاء قابل توجهی داشته و ۳۲ مگاپیکسلی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Mi a3

یکی دیگر از مواردی که نسبت به نسخه سال قبل ارتقاء یافته باتری به کار رفته در آن است که ظرفیتی برابر با ۴۰۳۰ میلی آمپر دارد و از شارژ سریع ۱۸ وات نسخه (Quick Charge 3) نیز پشتیبانی می کند. از این رو علاوه بر اینکه طول عمر فوق العاده ای داشته در مقایسه با قبل نیز سریع تر شارژ می شود. زیرا تنها برخی از نسخه های می ای ۲ از شارژ سریع پشتیبانی می کردند. به طور کلی و با توجه به موارد بیان شده در بالا شیائومی در xiaomi mi a3 سعی کرده که تمرکز بیشتری را بر قابلیت های دوربین و طراحی گذاشته به این دلیل که بیشتر جمعیت جوان را بیشتر مد نظر قرار داده است. نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

محمد سامان بازدید : 93 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

در این بررسی به سراغ یکی دیگر از عضو های سری A ساموسنگ یعنی Galaxy A50 رفته ایم. سامسونگ A50 یکی از گوشی‌های میان رده بازار است که محصولی دوست داشتنی و پرطرفدار از سامسونگ به حساب می‌آید. این گوشی طراحی خوبی دارد و امکانات جذابی در آن به کار گرفته شده که آن را جزو گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. در این بررسی بخش‌های مختلف این گوشی را با هم زیر ذره‌بین نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که چرا ای ۵۰ به گوشی‌ای محبوب تبدیل شده است.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی ظاهری گوشی A50 شباهت بسیاری به گوشی M30 دارد که این اتفاق، اتفاقی خوب در صنعت گوشی‌های میان رده می‌باشد. وزن سبک و ارگونومی مهندسی شده A5O این گوشی را به یک گوشی خوش دست و زیبا تبدیل کرده‌است. پنل پشتی این گوشی، کاملا به لبه‌های گوشی متصل شده‌است به طوری که با لمس محل اتصال آن‌ها هیچ چیزی حس نمی‌شود.

قاب میانی گوشی از جنس فلز ساخته شده‌است و مکان کلید‌های پاور و کنترل صدا به خوبی در قسمت راست دستگاه انتخاب شده‌است. در قسمت مقابل نیز شاهد درگاه سیم کارت هستیم که شامل 2 جایگاه خشاب سیم کارت و یک جایگاه کارت حافظه می‌باشد. لبه پایینی گوشی میزبان خروجی اسپیکر، درگاه USB نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا است.

شاید متوجه خلا حسگر اثر انگشت در پشت گوشی A50 شده باشید. این به این خاطر است که شرکت سامسونگ از تکنولوژی in-display scanner در ساخت گلکسی A50 استفاده کرده‌است. in-display scanner یا همان «حسگر اثر انشگت زیر صفحه نمایش» چند ثانیه نیاز دارد تا اثر انگشت شما را تشخیص دهد. این تکنولوژی با این که یک تکنولوژی مدرن به نظر می‌رسد ولی گاهی با وجود فشار مناسب و تمیز بودن صفحه شما را نا‌امید خواهد کرد.

صفحه نمایش

با توجه به اهمیت بخش نمایشگر برای کاربران، سامسونگ تصمیم به استفاده از نمایشگر Super AMOLED در گلکسی A50 گرفته است. نمایشگر Super AMOLED از مواردی است که به ندرت در رقبای هم‌رده و گوشی‌های عرضه شده در این بازه قیمتی شاهد آن بوده‌ایم. از همین رو می‌توان نمایشگر این دستگاه را یکی از نقاط قوت آن دانست.

نمایشگرهای عریض که در ابتدا گزینه‌ای عجیب و  غریب برای کاربران بودند، این روزها به گزینه‌ای مقبول تبدیل شده‌اند. این امر را می‌توان مدیون مزایای این دسته از نمایشگرها دانست. اولین مزیت نمایشگرهای عریض استفاده حداکثری از فضای روی گوشی است که باعث می‌شود بخش بیشتری از مساحت روی گوشی به نمایشگر اختصاص یابد.

دومین مزیت نیز امکان استفاده از دو اپلیکیشن بطور همزمان درون نمایشگر است، بدون اینکه لازم باشد بین محیط آنها جابجا شوید. افزایش ارتفاع نمایشگرها همچنین باعث کاهش نیاز به اسکرول کردن در صفحات وب و متون نظیر فایل‌هایPDF نیز می‌شود.

نمایشگر گلکسی A50 دارای نسبت تصویر 19.5:9 و رزولوشن 1080 x 2340 پیکسل است. استفاده از این رزولوشن در پنل 6.4 اینچی این دستگاه سبب شده تراکم 403 در هر اینچ را شاهد باشیم. به لطف حاشیه باریک و ناچ قطره‌ای شکل، نمایشگر گلکسی A50 چیزی در حدود 85 درصد از فضای قسمت جلویی را پوشش داده است.

ناچ دستگاه تنها میزبان دوربین سلفی است و اسپیکر مکالمه در فضایی میان نمایشگر و فریم دستگاه تعبیه شده است.

شدت روشنایی نمایشگر در محیط‌های باز و در نور آفتاب کاملاً رضایت‌بخش است و تا زمانی که قصد استفاده از گوشی‌ زیر تابش نور مستقیم آفتاب را نداشته باشید به مشکلی بر نخواهید خورد. به لطف ذات AMOLED و عملکرد عالی در نمایش رنگ مشکی عمیق، کار کردن با گلکسی A50 در محیط‌های بسته با نور محدود نیز به راحتی انجام می‌شود.

در زمینه کیفیت رنگ و دقت نمایشگر نیز شاهد عملکرد قابل قبولی از میان‌رده سامسونگ هستیم. رنگ‌های به نمایش در آمده توسط نمایشگر Super AMOLED گلکسی A50 اگرچه در میان‌ رقبای هم‌رده حاضر در بازار دقیق‌ترین نیستند؛ اما گرم و چشم‌نواز هستند و به سلیقه قشر بزرگی از کاربران نزدیک هستند.

نمایشگر گلکسی A50، 4 پروفایل رنگی Basic، AMOLED photo، AMOLED cinema و Adaptive display را در اختیار کاربران می‌گذارد. به جز پروفایل Adaptive display بقیه گزینه‌ها از پیش تنظیم‌شده هستند.

بنابراین اگر قصد دارید نمایشگر را بسته به سلیقه خود تنظیم کنید استفاده از این گزینه می‌تواند کارآمد باشد. گزینه Adaptive display امکان تنظیم White Balance را در دو حالت ساده و پیشرفته در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ نیز همانند رقبا گزینه‌ای را برای محافظت از چشم کاربران در استفاده‌های طولانی مدت به گلکسی A50 اضافه کرده است. این گزینه هم از طریق تنظیمات بخش نمایشگر و هم از طریق میان‌برهای موجود در نوار اعلان‌ها در دسترس است.

دوربین

دوربین اصلی گوشی A50 سامسونگ ۲۵ مگاپیکسلی است که از امکان عکسبرداری در حالت Wide نیز برخوردار است که با همراهی دو لنز ۸ و ۵ مگاپیکسلی، مجموعاً دوربین های اصلی گوشی را تشکیل می دهند. نکته جالب و جذاب A50 دوربین سلفی آن است که با ۲۵ مگاپیکسل به یکی از آپشن های جذاب برای خریداران آن تبدیل شده است

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی a50

سامسونگ در این محصول میان‌رده خود یک باتری 4000 میلی‌آمپری قرار داده تا از این حیث شبیه گوشی‌های رد می شیائومی باشد. این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع 15 واتی نیز بهره می‌برد.

به خاطر وجود چنین منبع نیروی قدرتمندی، با گلکسی A50 می‌توانید (در صورت اتصال به وای‌فای) به مدت 12 ساعت وبگردی کرده و (در صورت روشن کردن حالت پرواز) به مدت 16 ساعت فیلم تماشا کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید با این گوشی به مدت 24 ساعت تماس صوتی برقرار کرده و صحبت کنید. در نهایت، چنان‌چه این گوشی را روی حالت استندبای بگذارید، 98 ساعت روشن خواهد ماند.

نتیجه گیری

سامسونگ در گلکسی A50 همه چیز را درست انجام داده است و از طراحی گرفته تا عملکرد به‌راحتی می‌تواند هر کاربری را که حتی طرفدار سامسونگ نیست به خودش جذب کند. صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت از نوع سوپرامولد یکی از برگ‌های برنده این گوشی در برابر رقبای بزرگی که از برندهای شیائومی و هوآوی هستند به حساب می‌آید. دوربین عملکرد قابل قبولی دارد و دوربین سلفی یکی بهترین دوربین‌های سلفی بازار در رده میانی بازار است. باتری پرظرفیت با پشتیبانی از شارژ سریع و ماندگاری خوب هم از بخش‌هایی است که گلکسی ای ۵۰ با تکیه بر آن‌ها می‌تواند بر رقیبانش چیره شود. اگر قصد خرید و اطلاع از قیمت گوشی های جدید بازار را دارید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 25 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

در حال حاضر چند ماهی از عمر شیائومی می 9 می‌گذرد. این گوشی در زمان عرضه همراه با یک مدل دیگر به نام شیائومی mi 9 se وارد بازار شد. اکنون وقت آن رسیده تا نسخه SE را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. صفحه نمایش تقریبا 6 اینچی این گوشی در کنار صفحه نمایش 6.39 اینچی برادران خود یعنی می 9 و 9T خیلی کوچکتر به نظر می‌رسد و از همین رو این نسخه جمع و جورترین مدل در میان سری 9 شیائومی است. نمایشگر مورد استفاده در این گوشی مانند نمایشگرهای دو مدل دیگر، سوپر امولد سامسونگ است و شیائومی صرفا به خاطر اینکه قیمت Mi 9 SE کمتر است، از قطعاتی که کیفیت پایین‌تری دارند استفاده نکرده است.

این مدل همچنین از یک دوربین سه گانه با لنزهای واید، اولترا واید و معمولی بهره می‌برد. این ترکیب همان ترکیبی است که در 9T پیدا می‌کنید و طبیعتا نسبت به نسخه اصلی می 9 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد ولی باز هم جزو دوربین‌های با کیفیت بازار محسوب می‌شود. در بحث پردازنده شیائومی می 9 اس ای در میان خانواده خود ضعیف‌ترین پردازنده را دارد و از اسنپدراگون 712 استفاده می‌کند. با این وجود این پردازنده آنقدرها هم کم توان نیست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این با توجه به سایز کوچکتر صفحه نمایش حتما خودتان حدس زدید که باتری این مدل هم کمترین ظرفیت را دارد.

طراحی گوشی شیائومی mi 9 se

طراحی گوشی شیائومی MI 9 SE در بدنه شیشه ای، فریم فلزی و نمایشگر با ناچ قطره ای خلاصه می شود. این موارد را می توان بهترین ترکیب ظاهری برای یک محصول میان رده در سال 2019 نام برد. زیبایی ظاهری MI 9 SE با بدنه شیشه ای براق و رنگ بندی های جذابی که برای آن در نظر گرفته شده، قابل انکار نیست. با در دست گرفتن دستگاه حس خوب کیفیت بالا که برای این رنج از گوشی ها فاکتور مهمی بوده، به شما القا می شود. روی بدنه دستگاه سه لنز دوربین به صورت عمودی در یک جایگاه بیرون زده از قاب قرار گرفته است. پایین این بخش تنها فلاش LED موجود بوده و سایر فضای آن کاملا خالی است.

بخش روبرویی را یک نمایشگر 5.97 اینچی با حاشیه های کم و یک ناچ کوچک قطره ای پر کرده است. ابعاد کلی دستگاه با توجه به سایز نمایشگر، کوچکتر از حد انتظار بوده و همین هم باعث خوش دستی آن شده است. البته ضخامت 7.5 میلیمتری هم در خوش دستی آن بی تاثیر نیست. شیائومی درون ناچ دستگاه دوربین سلفی را به تنهایی قرار داد است. اسپیکر مکالمه و سنسور مجاورت هم بالای ناچ به طوری طراحی شده اند که قابل مشاهده نباشند. برای فریم کناری Mi 9 SE از فلزی با کیفیت بالا استفاده شده است. روی این فریم دکمه های کنترل صدا و پاور، پورت USB Type C، میکروفون، محفظه اسپیکر و خشاب سیمکارت مشاهده می شود.

صفحه نمایش

معمولاً بیشتر گوشی‌های میان رده دارای پنل‌های LCD هستند؛ حتی شرکت اپل هم در نسخه آیفون Xr از پنل  LCDاستفاده کرده است. یکی از امتیازاتی که می 9 اس ای دارد؛ این است که نوع پنل آن همچون دو مدل می 9 و می 9 اکسپلورر Super AMOLED است.

MI 9 SE با کیفیت Full HD، صفحه نمایش 5.97 اینچی و رزولوشن 1080× 2340 پیکسلی به بازار ارائه شده است. تراکم پیکسلی در این محصول شیائومی ~432 بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.1% در نظر گرفته شده است.

می 9 اس ای شیائومی همچون دو محصول هم رده خود، شیائومی می 9 و می 9 اکسپلورر از پوشش و محافظ گوریلاگلس 5 برای صفحه نمایشگر خود استفاده کرده است؛ که موجب محافظت گوشی در مقابل ضربه، خط و خش می‌شود. بریدگی و شکاف بالای MI9 SE همچون مدل‌های mi 9 و mi 9 explor به فرم قطره‌ای شکل است که دوربین سلفی در آن قرا گرفته است.

فضای کمی را به خود اختصاص داده و ظاهری زیبا به گوشی داده است؛ از طرفی دیگر هم باعث شده که کاربر صفحه نمایشی به صورت تمام صفحه داشته باشد. نمایشگر می 9 اس ای دارای قابلیت HDR است که باعث می‌شود تصاویر شادابی و روشنایی خاصی داشته باشند و حتی در مقابل نور خورشید و روشنایی روز هم سوژه و محتوای تصاویر گرفته شده، خوانایی و وضوح داشته باشند.

دوربین

بعد از گوشی می 9 که به عنوان اولین پرچمدار شیائومی با دوربین سه گانه شناخته می شد، گوشی Mi 9 SE نیز به عنوان اولین میان رده این کمپانی با دوربین سه گانه محسوب می شود. در واقع انتخاب دوربین سه گانه برای می 9 SE یک تصمیم کاملا درست در سال 2019 به شمار می آید که برای رقابت با میان رده های سامسونگ و هواوی، امری ضروری بوده و ترکیب دوربین سه گانه در این گوشی، یکی از کامل ترین تجربه ها در محصول میان رده را در اختیار خواهد گذاشت.

اما نکته جالب در مورد ساختمان دوربین این گوشی، انتخاب ترکیب قدرتمند می باشد. در واقع شیائومی برای دوربین اصلی این گوشی از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی بهره برده است که مشابه آن را در گوشی های می 9 و honor View 20 دیده بودیم. همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، سنسور 48 مگاپیکسلی سونی که اخیرا هم محبوبیت زیادی بین سازنده های گوشی هوشمند پیدا کرده، از فیلتر بایر 4 به 1 استفاده می کند. به این معنی که هر 4 پیکسل 0.8 میکرونی، یک پیکسل بزرگ 1.6 میکرونی تشکیل خواهند داد و نتیجه آن خروجی تصاویری با اندازه 12 مگاپیکسلی خواهد بود.

البته این موضوع نه تنها حساسیت سنسور برای جذب نور جهت عکاسی در محیط های کم نور را افزایش خواهد داد، بلکه با استفاده از این ترفند می توان خروجی شارپ تری داشت و نویز تصاویر نیز در ISO های بالا، به خوبی کنترل خواهد شد. همچنین برای لنز دوربین اصلی Mi 9 SE ، گشودگی دهانه دیافراگم f/1.75 در نظر گرفته شده است نشان می دهد حداقل به صورت تئوری با یکی از قدرتمند ترین میان رده ها در زمینه عکاسی در محیط های کم نور رو به رو هستیم.

دوربین دوم تله فوتو اما از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می کند که کوچکتر از سنسور 12 مگاپیکسلی بکار رفته در می 9 می باشد و همان زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. سنسور 8 مگاپیکسلی این دوربین دارای پیکسل هایی با اندازه 1.12 میکرون می باشد که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند.

در نهایت نوبت به دوربین سوم 13 مگاپیکسلی می رسد که سنسور آن نیز کوچکتر از نسخه 16 مگاپیکسلی بکار رفته در می 9 است. این دوربین از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می کند که زاویه دید فوق عریض 123 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که زاویه دید این دوربین، وسیع تر از نسخه 117 درجه می 9 می باشد؛ با این حال دوربین اولترا واید Mi 9 SE، دارای فوکوس خودکار نمی باشد و از قابلیت عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی نمی کند.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت های مختلف دوربین از جمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ کردن می توان بین آن ها جا به جا شد. از قسمت بالا هم می توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می گذارد که از طریق آن می توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به دلخواه تغییر داد.

عکس های گرفته با دوربین اصلی این گوشی در حالت پیش فرض (12MP) از کیفیت عالی برای یک محصول میان رده برخوردار هستند. در واقع این تصاویر دارای جزئیات بسیار خوب، کنتراست عالی، دامنه پویایی وسیع و رنگ های زنده ای هستند که البته این رنگ ها در برخی موارد کمی اشباع شده به نظر می رسد.

ویژگی AI نیز مطابق انتظار در بیشتر موارد کنتراست تصاویر و همچنین اشباع شدگی رنگ ها را افزایش می دهد که مسلما خوشایند تمام کاربران نخواهد بود. بر خلاف چیزی که در می 9 دیده بودیم، برای عکاسی در رزولوشن 48 مگاپیکسل حالت جداگانه ای در نظر گرفته نشده و برای استفاده از آن باید به سراغ عکاسی در حالت پرو رفت. البته مطابق انتظار تصاویر 48 مگاپیکسلی، در زمینه جزئیات پیشرفت چندانی به خود نمی بینند و سطح نویز آن ها نیز بیشتر از تصاویر 12 مگاپیکسلی است.

دوربین دوم تله فوتو با وجود داشتن سنسور کوچکتر 8 مگاپیکسلی، تصاویری با جزئیات بسیار خوب به ثبت می رساند که البته رزولوشن آن ها به 12 مگاپیکسل بزرگنمایی می شود. در برخی مواقع رنگ های باز تولید شده با این دوربین نیز اشباع شده به نظر می رسد و در حالت کلی، نویر عکس های این دوربین، بیشتر از عکس های ثبت شده با دوربین اصلی می باشد. در نهایت نوبت به دوربین سوم با لنز فوق عریض می رسد که شاید در زمینه ثبت جزئیات، به خوبی دو دوربین دیگر نباشد؛ اما این تصاویر هم دارای رنگ های زنده، نویز کنترل شده و رنج داینامیکی وسیع هستند.

هنگام عکاسی در محیط های کم نور با دوربین اصلی، خروجی نهایی چندان شگفت انگیز نیست. در واقع به دلیل نبود لرزشگیر اوپتیکال، در برخی موارد تصاویر به صورت تار به ثبت می رسند و الگوریتم های کاهش نویز باعث کاهش جزئیات می شود.

در مورد عکاسی با دوربین فوق عریض در محیط های کم نور نباید حساب چندانی باز کرد و به دلیل دیافراگم تاریک تر و سنسوری با پیکسل های کوچک تر، این دوربین برای عکاسی در محیط های کم نور، مناسب نخواهد بود. مشابه چیزی که در می 9 دیده بودیم، در شرایط نوری کم(استفاده از حالت شب)، شیائومی برای زوم 2 برابر، سراغ دوربین تله فوتو نمی رود و این وظیفه را بر عهده دوربین اصلی می گذارد؛ به این صورت که تصویر با سنسور 48 مگاپیکسلی ثبت می شود و به صورت دیجیتالی، بزرگنمایی می شود. این تصمیم شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما با توجه به سنسور بهتر و دیافراگم روشن تر دوربین اصلی، تصمیم هوشمندانه ای به نظر می رسد.

اما زمانی که برای عکاسی در محیط های کم نور، از ویژگی Night Mode استفاده شود، داستان کاملا متفاوت خواهد بود و Mi 9 SE به یکی از بهترین میان رده ها در این زمینه تبدیل خواهد شد. تصاویر ثبت شده در این حالت، شاید جزئیاتی به خوبی عکس های ثبت شده در محیط های روشن را نداشته باشند، اما جزئیات آن ها به مراتب بهتر از حالت معمولی است و نویز آن ها نیز به خوبی کنترل می شود. بد نیست بدانید که حالت شب شیائومی، سرعت عملکرد بیشتری در مقایسه با نسخه هواوی دارد ولی این حالت برای دوربین فوق عریض، در نظر گرفته نشده است.

باتری گوشی شیائومی mi 9 se

در کنار داشتن کوچکترین نمایشگر بین سری Mi 9، این اسمارت فون کوچکترین باتری را هم دارد. باتری این دستگاه با گنجایش 3070 میلی آمپر ساعتی، تنها سه چهارم 9T است.

در تست هایی که انجام شد، Mi 9 SE عملکرد قابل احترامی داشت. پخش بی وقفه ویدیو به صورت آنلاین حدود چهارده و نیم ساعت به طول انجامید و تماس با شبکه 3G هم 25 ساعت شد. گشت و گذار در اینترنت اما چندان تحسین برانگیز نبود و با بیشتر از 10 ساعت، نتیجه ای معمولی محسوب میشود. حالت استندبای هم چندان خوب نبود و جمع همه اعداد عدد 73 ساعت را برای این میان رده ایجاد کرده که نتیجه چندان خوبی هم نیست.

کلام آخر

Xiaomi Mi 9 SE محصولی شایسته احترام با مشخصاتی در سطح بهترین‌های رده میانی بازار است؛ صفحه‌نمایش کوچک و طراحی کامپکت، Mi 9 SE را به مدلی خوش‌دست و ارگونومیک بدل کرده و با وجود آنکه خمیده نبودن لبه‌های کناری بخش پشتی، منجر به ضخیم‌ به نظر رسیدن آن شده است اما در عمل حس مثبتی را به کاربران منتقل می‌کند. از جمله نکات منفی در طراحی این مدل باید به جذب بالای اثرات انگشت (به خصوص در نسخه مشکی) و جنس ظاهرا پلاستیکی بخش پشتی اشاره کرد.

از کیفیت صفحه‌نمایش OLED دستگاه به طور کامل رضایت داشتیم و در زیر نور مستقیم خورشید نیز با نمونه توانمندی روبرو می‌شویم. سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش از سرعت و دقت بالاتری نسبت به نمونه‌های هم‌رده خود برخوردار است و با وجود آن‌که هنوز نسبت به یک سنسور اثر انگشت عادی خازنی،‌ سرعت و کیفیت پایین‌تری دارد اما در مجموع مشکل خاصی را برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

دوربین 48 مگاپیکسلی این مدل که به صورت پیش‌فرض با وضوح 12 مگاپیکسلی عکاسی می‌کند به شرط حفظ این وضوح و البته در نور کافی، تصاویر مناسبی را به لحاظ جزییات و کنترل نویز ایجاد می‌کند اما رنگ‌های آن، اشباع‌شده‌تر از حالت عادی بوده و کاملا گرم‌تر ثبت می‌شوند. دوربین تله‌فتو با زوم دو برابری و تجهیز به فوکوس خودکار، عملکرد مناسبی در درشت‌نمایی تصویر دارد اما به دلیل بسته‌تر بودن دیافراگم، نویز بیشتری را ایجاد کرده و جزییات کمتری را نسبت به دوربین اصلی ثبت می‌کند. امکان فیلم‌برداری با این دوربین نیز وجود ندارد. کیفیت و عملکرد دوربین واید این مجموعه به دلیل نبود فوکوس خودکار، چندان فوق‌العاده نبوده و از کیفیت آن با کاهش نور نیز کاملا کاسته می‌شود.

Mi 9 SE در زمینه پردازشی، گوشی موفقی به حساب می‌آید و به خصوص در زمینه گرافیک، از سطح میانی فراتر می‌رود. حافظه رم 6 گیگابایتی دستگاه برای اکثر کاربران کافی به نظر می‌رسد و با وجود آنکه از کارت حافظه در آن خبری نیست اما حداقل در نسخه 128 گیگابایتی، مشکل خاصی از لحاظ کمبود حافظه وجود نخواهد داشت. نوع حافظه داخلی گوشی توسط شیائومی، UFS 2.1 اعلام شده اما طبق بررسی انجام شده در بالا، این حافظه از نوع کندتر UFS 2.0 است که البته هنوز از حافظه‌های معمول eMMC حاضر در اغلب دیگر گوشی‌های این کلاس سرعت بالاتری دارد.

پشتیبانی از NFC و درگاه اینفرارد، گزینه‌های مثبت این مدل را تشکیل می‌دهند و در سوی مقابل نبود جک هدست و GPS تک باند نیز در زمره نکات منفی آن قرار می‌گیرند. باتری گوشی ظرفیت چندان بالایی ندارد اما به لطف پردازنده کم‌مصرف و صفحه‌نمایش نسبتا کوچک،‌ دوام مناسبی داشته و سرعت شارژ بسیار مطلوبی را نیز ارائه می‌کند. رابط کاربری MIUI این مدل بسیار پیچیده و با جزییات فراوان است که با وجود امکاناتی بسیار فراتر از اندروید خام، از لحاظ راحتی در استفاده، شرایط مطلوبی را عرضه نمی‌کند و از این گذشته نمایش تبلیغ در حین نصب برنامه‌های جدید نیز کاملا آزاردهنده به نظر می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 26 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

همایش جهانی موبایل، که یکی از جذاب ترین همایش ها در سال های اخیر به شمار می آید، قرار است به زودی برگزار شود. در این همایش، از اولین گوشی پرچم دار سال 2019، یعنی گوشی هوشمند گوشی می 9 رونمایی خواهد شد که از کشور چین می‌باشد. این گوشی، اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که در آن از آخرین ورژن چیپست کوالکوم که snapdragon 855 می باشد، استفاده شده است. گوشی Xiaomi Mi 9 از تکنولوژی 5G برخوردار نیست، اما از لحاظ پردازنده و گرافیک قدرمتند، هم‌چنان یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. در این کوشی همانند Xiaomi Mi 8، فناوری Dual-Glass استفاده شده و سطحی فلزی در بین دو صفحه‌ی گوریلیا گلاس قرار دارد. اگرچه که صفحه نمایش با فناوری AMOLED، بزرگتر شده، اما بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی(ناچ) و لبه ای آن کوچک‌تر شده است.

 

حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش واقع شده که در ورژن قبلی این گوشی یعنی Mi 8 pro، نیز قرار داشته است. می‌توان گفت که جذاب‌ترین بخش گوشی هوشمند Xiaomi Mi 9، دوربین آن است، Mi 9 اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که دارای سه دوربین می‌باشد، اولین دوربین چند منظوره که تجربه عکاسی با کیفیت بالا، همراه با صفحه فوق وسیع(Ultra-Wide cam) و قابلیت زوم با توان 2X را در اختیارتان خواهد گذاشت. گوشی Xiaomi Mi 9، همانند ورژن قبلی خود، از قابلیت شارژ سریع برخوردار است، اما جالب‌تر آن است که این گوشی دارای فناوری شارژ وایرلس می‌باشد که با توانایی 20 واتی، گوشی را با سرعت بالا شارژ می کند. در بخش نرم‌افزاری، این کوشی، در خور یک پرچم‌دار است، چراکه دارای سیستم عامل اندروید 9 و MIUI 10 می‌باشد.

طراحی گوشی شیائومی می 9

طراحی شیائومی می 9 شاید جذابیت می میکس 3 را نداشته باشد، اما بدون شک یکی از زیباترین های بازار محسوب می شود. زبان طراحی استفاده شده در Mi 9 کاملا مشابه با می 8 می باشد که با بهبود های خوبی همراه شده است. پنل پشتی این محصول از جنس گوریلا گلس 5 می باشد که خمیدگی و انحناهای آن در مقایسه با نسل قبلی، افزایش داشته و همین موضوع، علاوه بر این که باعث در دست گرفتن آسان گوشی می شود؛ بلکه باعث می شود که می 9 باریک تر از چیزی که هست به نظر بیاید.

ضخامت می 9، 7.6 میلی متر اعلام شده است که البته در باریک ترین قسمت، به 3.5 میلی متر می رسد و این موضوع در کنار وزن مناسب 176 گرمی باعث شده است که این گوشی در مقایسه با رقبایی چون آیفون 10 اس مکس، ارگونومی مناسبی داشته باشد.

گفتنی است که این گوشی در سه رنگ آبی اقیانوسی، بنفش یاسی و مشکی پیانو (نسخه مورد بررسی) روانه بازار شده شیائومی در دو نسخه اول، از پنل پشتی هولوگرافیک استفاده کرده است. استفاده از این ترفند نه تنها جلوه گرادیانی به پنلی پشتی بخشیده، بلکه باعث شده است که مشابه Galaxy A50 شاهد افکت رنگین کمانی در زوایای مختلف تابش نور باشیم. البته یک نسخه دیگر از این گوشی با شیشه شفاف وجود دارد که برخی از اجزای مصنوعی داخل گوشی را به نمایش می گذارد و جذابترین نسخه می 9 به شمار می آید.

گذشته از این موارد، در قسمت پشتی این گوشی برای اولین بار شاهده استفاده از دوربین سه گانه با چینش عمودی هستیم که شیائومی در اقدامی جالب، دوربین تله فوتو را با حلقه هولوگرافیک، مجزا کرده است. اما نکته منفی در مورد طراحی ماژول دوربین، برآمدگی بیش از حد آن می باشد که نه تنها احتمال آسیب آن را افزایش داده، بلکه باعث شده است که این گوشی به صورت ثابت روی میز قرار نگیرد. با این حال به گفته شیائومی برای پوشش دوربین از ترکیب شیشه و Sapphire استفاده شده است که مقاومت بیشتری در اختیار خواهد گذاشت.

 

فریم فلزی دور گوشی جزو موارد دیگری است که در مقایسه با نسل قبلی، تغییر داشته و اکنون جلوه ی براق به خود گرفته است؛ با این حال محل قرار گیری اجزا، کاملا مشابه گذشته می باشد. در سمت راست، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا قرار گرفته اند و در سمت مقابل، مشابه چیزی که در می میکس 3 دیده بودیم، شاهد دکمه اختصاصی برای دستیار صوتی گوگل هستیم که البته می توان دستورات مختلفی برای آن در نظر گرفت.

جالب است بدانید که می 9 جزو معدود پرچمداران امروزی به شمار می آید که به فرستنده IR مجهز شده و این فرستنده به همراه میکروفون حذف نویز در قسمت بالایی قرار داده شده است. بنابراین با استفاده از این فرستنده و اپلیکیشن Mi Remote می توان از گوشی Mi 9 برای کنترل سایر تجهیزات الکترونیکی مانند تلوزیون و … استفاده کرد. داستان لبه پایینی هم کاملا تکراری بوده و در این قسمت شاهد قرار گیری پورت Type-C، اسپیکر تک کاناله و میکروفون هستیم.

قسمت جلوی گوشی اما ظاهر کاملا جدیدی دارد. شیائومی در این گوشی، تجهیزات تشخیص چهره ای که در نسل قبلی دیده بودیم را به طور کامل کنار گذاشته و بریدگی کوچک این نمایشگر، فقط محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. همین موضوع در کنار حاشیه پایینی به مراتب کوچک تر از نسل قبلی، باعث شده است که نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی، حدود 90 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص دهد. بد نیست بدانید که با وجود کاهش حاشیه ها، شیائومی اسپیکر مکالمه را در قسمت بالایی حفظ کرده و چراغ نوتیفیکیشن نیز در سمت راست آن قرار دارد.

 

تمامی این موارد، از گوشی می 9 یک محصول زیبا و باکیفیت ساخته اند، با این وجود طراحی آن همچنان دارای نواقصی است که از میان آن ها می توان به نبود جک 3.5 میلی متری هدفون، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و برآمدگی دوربین اشاره کرد.

صفحه نمایش

می9 از صفحه نمایش 6.39 اینچی سوپر آمولد که با رزولوشن fullhd+  و ناچ قطره مانند عرضه شده است استفاده میکند.این پنل روزولشن 1080x2340  را دارا است که تراکم پیکسلی بسیار خوب 402 پیکسل بر اینچ را به ارمغان می آورد.با توجه به نسبت طول به عرض 19.5 به 9 این گوشی این پنل یکی از دراز ترین پنل های موجود در بازار میباشد.

این صفحه نمایش کیفیت فوق العاده را به ارمغان می آورد و به هر تصویری که با آن پخش شود روح و رنگ تازه ای میبخشد.همچنین این پنل توسط گوریلا گلس 6 که یکی از محکمترین گلس های موجود در بازار است پوشانده شده است.

صفحه نمایش این گوشی روشنایی بسیار مناسب 430 نیت را ارایه میکند که این روشنایی در حالت auto  میتواند به حداکثر 620 نیت برسد که در نوع خود فوق العاده است.اگر این گوشی را در حالت کنتراست تطبیق شونده قرار دهید رنگ ها با توجه به نور محیط تطابق پیدا میکنند و باعث میشود که در حالت بهترین نسبت رنگ را داشته باشید.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9

عمر باتری در Xiaomi Mi 9 متوسط است یعنی 3300 میلی آمپر که نسبت به عمر باتری در Mi 8 حدود 100 میلی آمپر کاهش یافته است. نکته مثبت درخصوص باتری این گوشی این است که از شارژ سریع وایرلس پشتیبانی می‌کند. در جعبه گوشی، یک شارژر 18 واتی را خواهید یافت که برای 3300 میلی آمپر قدرت باتری، کافی به نظر می‌رسد. با وجود این شارژر، Mi 9 در بازه‌ی زمانی نیم ساعته، 45 درصد شارژ خواهد شد.

گوشی Xiaomi Mi 9، از فناوری شارژ سریع یا همان توربو شارژ برخوردار است و سارژ از طریق وایرلس با قدرت 20 وات، از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. اگر شارژر 27 واتی برای این گوشی خریداری کنید، گوشی در عرض نیم ساعت، به 70 درصد شارژ خواهد رسید. شارژ کامل گوشی نیز، 65 دقیقه زمان خواهد برد.

باندل مخصوص شارژ وایرلس بسیار سبک و کارآمد است. زمانی که از شارژر وایرلس استفاده کنید، صدایی خفیف را خواهید شنید. این صدا مربوط به فنی است که شارژر را خنک می‌کند. گوشی Xiaomi Mi 9 طبق تست های انجام شده، در نیم ساعت، تا 30 درصد گوشی را شارژ می‌کند، که این قضیه، زیاد خوشایند به نظر نمی‌رسد، زیرا با شارژر 18 واتی، بعد از نیم ساعت، گوشی حدود 45 درصد شارژ خواهد شد.

ممکن است علت این کم کاری، دمای باتری یا محیط باشد، اما به طور کلی عملکرد قوی از خود نشان نداده است. پردازنده snapdragon 855 تاثیر بسزایی در عملکرد باتری گذاشته است.

طبق آزمایش‌های انجام شده، مدت آماده به کار گوشی Xiaomi Mi 9 حدود 91 ساعت ارزیابی شده که این عملکرد، بسیار عالی می‌باشد. شما می‌توانید با 10 ساعت روشن نگه داشتن مداوم گوشی، برای اهدافی مانند وب گردی، از آن استفاده کنید. 19 ساعت نیز می‌توانید به طور مداوم به تماشای ویدیو بپردازید. با وجود پردازنده Snapdragon 855، زمان حالت استند‌بای(Standby)، به میزان قابل توجهی افزایش یافته که در مقایسه با Xiaomi Mi 8، پیشرفت خوبی داشته است.

جمع بندی

شیائومی می 9 بدون شک یکی از قاتلین پرچمداران گران قیمت 2019 خواهد بود. این گوشی هوشمند توان خود را از تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 855 تامین می کند و در قسمت جلوی آن، نمایشگر با کیفیتی قرار داده شده است. همچنین برای این گوشی، دوربین سه گانه در نظر گرفته شده است که توانایی بالایی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری دارد و امکانات متنوعی نیز در اختیار می گذارد. با این وجود، رابط کاربری شیائومی مناسب همه کاربران نمی باشد و فاصله زیادی با اندروید خالص دارد. همچنین استفاده از باتری بزرگ تر و اسپیکر های استریو نیز می توانست از این گوشی، محصول کامل تری بسازد؛ اما مهم تر از همه این موارد، قیمت بسیار مناسب Mi 9 است که بسیار پایین تر از پرچمدارانی چون گلکسی اس 10 و هواوی پی 30 پرو می باشد و می توان برخی از نقاط ضعف آن را پوشش دهد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 34 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

گوشي ردمي 7 يکي از نسخه هاي پايين رده گوشي هاي خانواده ردمي به حساب مي آيد. اين گوشي سر راه خودش با گوشي هايي از کمپاني هاي سامسونگ و هوآوي دست به گريبان است که هر کدام براي خودشان گزينه هايي بسيار مناسب براي خريد هستند؛ اما اين محصول شيائومي هم چندان در برابر اين رقبا دست و پا بسته نيست و در اين بررسي مي خواهيم در مورد نکات مثبت و منفي آن صحبت کنيم و بگوييم که چرا Redmi 7 مي تواند گزينه اي مناسب براي خريد به حساب بيايد. برای اطلاع از قیمت ردمی 7 کلیک کنید.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی ردمی 7

همانوطر که گفتیم ظاهر زیبا و خیره کننده این گوشی موبایل می تواند یکی از عواملی باشد که افراد زیادی اقدام به خرید آن کنند! صفحه نمایش گوشی Xiaomi redmi 7 دارای حاشیه بسیار کمی می باشد و همین موضوع آن را به پرچم دارهای این روزها شبیه تر کرده است و از طرفی دیگر ابعاد مناسبی برای این موبایل در نظر گرفته شده که می تواند تجربه لذت بخشی را برای کاربران ایجاد کند. ابعاد این موبایل 158.7 در 75.6 در 8.5 میلی‌متر می باشد و وزنی معادل 180 گرم دارد و به همین دلیل است که می گوییم تجربه خوب و لذت بخشی را برای کاربر رقم خواهد زد. در پایین این گوشی و در کنار پورت شارژ نیز جک هنذفری قرار گرفته و همچنین اسپیکر Xiaomi redmi 7 نیز در پایین این موبایل جا گرفته است. پشت این موبایل دارای بدنه ای یک دست می باشد، بر روی این بدنه مانند بسیاری از موبایل های یکی دو سال اخیر، دو لنز دوربین به کار رفته است تا کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بالایی را ارائه دهد. در کنار لنزهای دوگانه ی گوشی Xiaomi redmi 7 نیز یک فلش ال ای دی قرار دارد.

صفحه نمایش

نمایشگری که برای این میان رده دوست داشتنی استفاده شده است برای یک میان رده مناسب است. IPS LCD اگرچه در حد و اندازه های یک نمایشگر فوق العاده نیست اما برای یک گوشی میان رده کیفیت بالایی را ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 720×1520 می باشد و در اندازه 6.26 اینچ است و از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند. شیشه گوریلا گلس 5 نیز که دارای مقاومت بالایی است برای این موبایل به کار رفته است که باز هم یک انتخاب هوشمندانه برای Xiaomi redmi 7 به حساب می آید! با توجه به این صفحه نمایش به کار رفته برای این موبایل، انتخاب سایز تصویر 19.9 می تواند اقدامی هوشمندانه برای بهره مندی از حداکثر کیفیت باشد.

دوربین

دوربین گوشی های رده پایین و میان رده طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و ردمی 7 شیائومی یکی از اسمارتفون هایی است که می تواند این مسئله را ثابت کند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز 2 مگاپیکسلی مذکور از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه هم دیافراگم F/2.2 را ارائه کرده و از قابلیت فو خودکار مرحله ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می آورد. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، AI Mode، Night Mode و عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور است؟ در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب واقعا عملکرد خوبی دارد و می تواند عکس های با کیفیت تری نسبت به خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش ضبط نماید.

عکسبرداری در حالت پرتره هم به خوبی با دوربین این گوشی انجام می شود و الگوریتمی که شیائومی به منظور تفکیک لبه اشیا و اجسام در عکسبرداری پرتره به کار برده بسیار دقیق و خوب عمل می کند. در محیط های تاریک، کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کاهش پیدا می کند اما با این وجود همچنان می توان عکس های نسبتا خوبی را با آن ضبط کرد. طبیعتا در این شرایط کیفیت عکس های ضبط شده با حالت قبل (محیط با نور مناسب) کمتر خواهد بود. ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی امکانپذیر خواهد بود که کیفیت متوسط و قابل قبولی در این حالت قابل دستیابی خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی شیائومی Redmi 7 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی کمتر است و با آن می توانید عکس های سلفی خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کنید، اما نباید انتظار خیلی زیاد و بالایی از آن داشته باشید. پس به طور کلی می توان اینطور گفت که از بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد دوربین اصلی دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و دوربین سلفی آن کیفیت معمولی را ارائه می کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Redmi 7

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi 7 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که از قابلیت شارژ سریع 10 واتی هم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی ردمی 7 پیش‌بینی می‌کردیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند کیفیت عملکرد معمولی داشته باشد، اما در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ در حالت استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از دستگاه افزایش یابد یا کارهایی مثل گیمینگ را انجام دهید، مدت زمان شارژدهی باتری Redmi 7 کاهش پیدا می‌کند. اما برای فول شارژ باتری گوشی چه مقدار زمان لازم خواهد بود؟ با اتصال شارژر فابریک این گوشی می‌توانید ظرف حدود 130 دقیقه باتری آن را از 0 تا 100 درصد شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه معمولی است اما شارژدهی باتری آن وضعیت مطلوبی دارد.

 

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 27 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

درواقع سال گذشته بود که گوشی ردمی نوت 7 بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان معرفی شد. این گوشی هوشمند که ویژگی‌هایی در حد یک پرچمدار دارد، از قیمت قابل قبولی برخوردار است. خوب است بدانید باتری شیائومی ردمی نوت 7  از ظرفیت مناسبی سود می‌برد. همچنین برخورداری از عملکرد قدرتمند و نمایشگری باکیفیت از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. همه این‌ها باعث شده است به عنوان یکی از محصولات برتر شیائومی شناخته شود که در اینجا می‌توانید اطلاعات خوبی از این گوشی هوشمند به دست آورید.

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی رد می نوت ۷ از نظر طراحی نسبت به دیگر دستگاه‌های گران‌قیمت بازار واقعاً چیزی کم ندارد زیرا در آن بدنه‌ای شیشه‌ای و یک چارچوب فلزی مشاهده می‌شود. این مواد آن‌قدر ماهرانه در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که هر سه رنگ قرمز، آبی و مشکی دستگاه مورد بحث ما بسیار زیبا به چشم می‌آیند.

در سمت راست، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور وجود دارد که کار کردن با آنها بسیار راحت است. در قسمت پایینی، یک پورت USB-C و یک اسپیکر کار گذاشته شده و در بالا نیز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک حسگر مادون قرمز به کار رفته تا بتوانید از این گوشی هوشمند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون‌ها بهره ببرید.

 

صفحه نمایش

نمایشگر LCD موجود در شیائومی رد می نوت ۷ با ابعاد ۶٫۳ اینچی، ناچ قطره‌ای و حاشیه نسبتاً بزرگ قسمت پایینی خود کاملاً قابل‌تشخیص است. رزولوشن این صفحه نمایش به فول اچ‌دی و ۱۰۸۰p می‌رسد و این یعنی همه تصاویر با شفافیت بالایی به چشم می‌آیند و رنگ‌ها نیز باکیفیت خواهند بود.

البته در این بین مشکلات جزئی وجود دارد که تنها چشم‌هایی می‌توانند آنها را ببینند که واقعاً حساس هستند. در بالا و پایین صفحه نمایش، هاله‌ای کم‌رنگ مشاهده می‌شود که سبب خواهد شد روشنایی نمایشگر به صورت مساوی در همه جا دیده نشود. به علاوه، از آن جایی که پنل موجود AMOLED نیست، هنگامی که دستگاه خاموش است، رنگ مشکی، آن عمقی که باید را ندارد و کنتراست نمایشگر زیاد نخواهد بد. باز هم تکرار می‌کنیم که اگر به چنین مسائل جزئی دقت کنید، متوجه مشکلات ریز خواهید شد وگرنه از این بابت به دردسری برخورد نخواهید کرد.

دوربین

گوشی ردمی نوت 7 با داشتن دوربینی 48 مگاپیکسلی و قیمتی پایین تر از 200 دلار تا حد بسیار زیادی در سال 2019 خبرساز شد. شیائومی از سنسوری 5 مگاپیکسلی برای سنجش عمق عکس در تصاویر پرتره استفاده کرده است که لنزی با دیافراگم f/2.4 در آن به‌کار رفته است. همچنین دوربین جلوی این گوشی، دوربینی 13 مگاپیکسلی است که امکان فوکوس خودکار ندارد.

 

دوربین این گوشی امکان ضبط ویدیو به صورت 4k را ندارد؛ همچنین قابلیت تصویربراری در شب تنها در حالت دوربین 12 مگاپیکسلی امکان‌پذیر است. قابلیت HDR به شما کمک می‌کنند عکس‌های با نور و روشنایی بهتر ثبت کنید.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

از نظر باتری، Redmi Note 7 می تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را میتوان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می آید و می تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

جمع بندی

با توجه به اطلاعاتی که از ردمی نوت 7 شیائومی بیان کردیم، اشاره مجدد به این نکته نیز خالی از لطف نیست که این گوشی هوشمند به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی‌های 2019 نیز شناخته شد. علاوه بر این می‌توان شیائومی ردمی نوت 7 را به عنوان یکی از گوشی‌های میان رده و در عین حال قدرتمند بازار معرفی کرد. با این حساب کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان رده را دارند، می‌توانند ردمی نوت 7 را جزو انتخاب‌های خود قرار دهند. از طرف دیگر انتخاب این محصول برای آن دسته از کاربرانی که از طرفداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند هستند نیز مناسب خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم طرفدار این نوع از گوشی‌های میان رده با قیمت اقتصادی هستید یا انتخاب‌تان یکی از گوشی‌های پرچمدار است؟ می‌توانید نظرات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 32 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

چندی پیش در اولین نقدم در مورد این گوشی، اشاره کردم که آیفون SE بهترین انتخاب برای سالمندان یا فرزندانتان است اما اگر یکی از خوره‌های تکنولوژی باشید احتمالا انتخاب مناسبی به عنوان گوشی اصلی شما نخواهد بود. با این حال در استفاده‌ی طولانی مدت متوجه شدم که نکات زیادی در مورد این گوشی کوچک دوست‌داشتنی وجود دارد که من قدردان آن‌ها هستم. بنابراین بدون مقدمه بیشتر برویم سراغ بررسی ایفون SE در استفاده دراز مدت:

نمایشگر گوشی ایفون se اپل

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.

شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون se

اپل ادعا می‌کند عمر باتری آیفون SE مشابه با آیفون 8 است. که میزان پخش ویدیوی محلی را تا 13 ساعت ، پخش فیلم تا 8 ساعت و تا 40 ساعت قابلیت پخش صوتی را داراست.

آیفون 2020 SE از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند ، یعنی تنها در 30 دقیقه باتری تا 50 درصد شارژ خواهد شد. البته شارژ سریع نیاز به یک آداپتور برق USB-C دارد که حداقل 18 وات انرژی برقی را ارائه دهد ، که شامل آداپتورهای مدل 29/30W می‌باشد که دارای قیمتی حدود 49 دلار در فروشگاه اپل است.

iPhone SE2 با بدنه ای شیشه‌ای با سیم پیچ داخلی برای استفاده شارژر بی‌سیم دارد تا از شارژ بی سیم مبتنی بر Qi پشتیبانی کند.

جمع بندی

آیفون SE در حال حاضر ارزان ترین و کوچک ترین آیفون بازار محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را هم دارد و در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. قبل از خریدن این گوشی باید ببینید که آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

اگر می خواهید آیفون جدید بخرید اما نمی خواهید بالای 16 میلیون خرج کنید، آیفون SE جدید تنها گزینه پیش روی شماست. اگر به دنبال خوش دست ترین گوشی پرچمدار بازار هستید، به اکوسیستم اپل و آپدیت های چندین و چند ساله اش علاقه مندید، و تجربه کم نقص از گوشی هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، آیفون SE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

از طرفی اگر به دنبال یک گوشی جدید با طراحی مدرن و به روز هستید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد، و به دوربین های چندگانه با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال یا عکاسی فوق عریض علاقه دارید، آیفون SE گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

محمد سامان بازدید : 51 دوشنبه 24 آذر 1399 نظرات (0)

شرکت سامسونگ روز یکشنبه ۲۵ فوریه در کنگره جهانی موبایل از گوشی‌‌های سامسونگ گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) و گلکسی اس  ۹ پلاس ( Galaxy S9 Plus) رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از این محصول جاناتان وانگ، مدیر بازاریابی سامسونگ، محصول جدید را «انقلابی در دوربین گوشی‌های هوشمند» دانست. در ادامه به بررسی گوشی اس 9 می‌پردازیم.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

نمایشگر

سامسونگ با تولید پنل‌های نمایشگر برای تلفن‌های هوشمندش، همیشه در این زمینه بهترین عملکرد را میان سایر رقبا داشته؛ به طوری که از همان ابتدا، کیفیت بالای نمایشگر گوشی‌های این کمپانی زبان زد همگان بوده است. گلکسی S9 از این قاعده مستثنی نیست و سامسونگ با بهره گیری از برترین پنل خود در این مدل، بالاترین کیفیت نمایشگر در تلفن‌های هوشمند را به کاربر ارایه می‌دهد؛ به طوری که به گفته دیسپلی میت، این گوشی توانسته با پشت سر گذاشتن تمامی پرچمداران موجود از جمله آیفون X، بالاترین امتیاز را از نظر کیفیت نمایشگر به دست بیاورد.

نمایشگر سوپر امولد گلکسی S9، اندازه‌ای معادل 5.8 اینچ داشته که توانایی نمایش 2960 در 1440 پیکسل را دارد. علاوه بر این‌ها سامسونگ از نسبت تصویری 18.5:9 هم در آن استفاده کرده که باعث کشیده‌تر شدن دستگاه شده و کار با آن را برای کاربر راحت‌تر کرده است.

در گوشی گلکسی S9 خبری از دکمه‌های ناوبری به صورت سخت افزاری در پایین نمایشگر نبوده و سامسونگ آن‌ها را به صورت نرم افزاری در دسترس کاربر قرار داده است. دکمه هوم در این گوشی هم به صورت لمس سه بعدی عمل کرده و در برابر میزان فشار حساس است. کاربر می‌تواند از طریق منوی تنظیمات با تعیین میزان فشار، نحوه عمکلرد این دکمه را تغییر دهد.

همان طور که می‌دانید، نمایشگر گوشی گلکسی S9 در دو بخش چپ و راست به صورت خمیده طراحی شده که علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Edge Panel یکی از این قابلیت‌های نرم افزاری است که با فعال کردن آن یک پنل جدید به لبه نمایشگر اضافه شده که توسط آن می‌توان به صورت میانبر، اپلیکیشن‌های مختلف را به اجرا در آورد.

 

سامسونگ برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش، از پوشش گوریلاگلس 5 استفاده کرده است. این پوشش بر روی قاب پشتی دستگاه هم موجود است.

اگر به یاد داشته باشید، عده‌ای به نمایش اغراق آمیز رنگ‌ها در صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ اعتراض می‌کردند و سامسونگ هم در همین راستا بخش خاصی را برای شخصی سازی‌های بیشتر در نمایش رنگ‌ها در منوی تنظیمات تلفن‌های هوشمندش ایجاد کرده است. در گوشی گلکسی S9 کاربر می‌تواند در بخش Screen Mode، از میان چهار مود مختلف Adaptive ،AMOLED cinema ،AMOLED photo و Basic، یکی را با توجه به نیازش از نحوه نمایش رنگ، انتخاب کند. علاوه بر این‌ها امکان ایجاد تغییرات به صورت دستی در رنگ‌های مختلف هم وجود دارد.

قابلیت تغییر در رزولوشن از +WQHD به +FHD و +HD در منوی تنظیمات نمایشگر گلکسی S9 موجود بوده و کاربر می‌تواند برای مصرف کمتر باتری، از رزولوشن‌های پایین‌تر استفاده کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب گلکسی S9 در این بخش، قابلیت نمایشگر همیشه روشن بوده که در این پرچمدار با بهبود فراوان نسبت به نسخه‌های گذشته، همراه است. با فعال سازی این ویژگی، پس از قفل شدن گوشی می‌توان بدون فشردن دکمه‌ای، به اطلاعات زمانی و اعلانات دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این‌ها، کنترل موزیک هم از این طریق ممکن است. قابلیت نمایشگر همیشه روشن در گلکسی S9 با چند حالت جدید همراه بوده و امکان زمان بندی نمایش هم برای آن موجود است.

Video Enhancer، نام قابلیتی است که در منوی تنظیمات نمایشگر گوشی گلکسی S9 قرار گرفته و در کیفیت ویدیو‌هایی که در گوشی پخش می‌کنید، تاثیر مثبت می‌گذارد. این قابلیت از ویدیو پلیر سامسونگ و تمامی اپلیکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه، پشتیبانی می‌کند.

فیلتر نور آبی، تغییر اندازه فونت و منوها، نمایش اسکرین سیور و تمام صفحه کردن اپلیکیشن‌هایی که از نسبت تصویری 18.5:9 پشتیبانی نمی‌کنند، دیگر ویژگی‌هایی هستند که در بخش نرم افزاری صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ مشاهده می‌شوند.

دوربین

دوربین گلکسی S9 سامسونگ یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های مرتبط با این زمینه را به همراه دارد. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم آن متغیر است! دیافراگم متغیر تکنولوژی است که به موجب آن اندازه دیافراگم لنز دوربین گوشی با توجه به شدت نوری که در محیط وجود دارد به طور خودکار قابل تنظیم خواهد بود. بازه‌ای که دیافراگم دوربین اصلی Galaxy S9 می‌تواند مابین آن تنظیم شود، از F/1.5 تا F/2.4 خواهد بود. این ویژگی سبب شده تا کیفیت ضبط عکس در محیط‌های کم نور و پر نور به بهترین شکل ممکن امکانپذیر باشد. دوربین اصلی گوشی علاوه بر قابلیت دیافراگم متغیر از قابلیت‌های دیگری همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF،HDR) خودکار و ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در بررسی گلکسی اس 9 به خوبی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی علیرغم بهره‌مندی از یک لنز واحد عملکرد بسیار عالی دارد. تصاویری که در محیط‌های مختلف با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند فوق‌العاده زیبا، باکیفیت و شامل جزئیات هستند. شک نداشته باشید کمتر گوشی موبایلی در بازار وجود دارد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن به پای گلکسی S9 سامسونگ برسد. شاید اگر قرار باشد رقیبی برای دوربین اصلی این گوشی در نظر بگیرید، گوشی هایی مثل آیفون X، آیفون XS، گلکسی S9 پلاس و تعداد کم دیگری از گوشی های موجود در بازار توان رقابت با آن را داشته باشند. عکسبرداری در محیط‌های کم نور هم به لطف بهره‌مندی دوربین اصلی گوشی از قابلیت "دیافراگم متغیر" با کیفیت شکل ممکن انجام می‌شود.

زمانی که در محیط‌های کم نور از دوربین اصلی گوشی برای ضبط عکس استفاده می‌کنید، اندازه دیافراگم آن به طور خودکار روی F/1.5 تنظیم می‌شود و بدین ترتیب توانایی آن در جذب نور محیط افزایش یافته و عکس های بسیار عالی قابل ثبت خواهند بود. در حالت برعکس هم زمانی که نور محیط زیاد باشد، دیافراگم دوربین روی مقادیر بالاتر (تا حداکثر F/2.2) تنظیم خواهد شد و بدین سبب شدت نور دریافتی را کم می‌کند و تا تصویر پرنور و زننده ثبت نشود. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی نصب کرده که آن هم در برخی شرایط می‌تواند به ضبط عکس‌های بهتر کمک کند. پس دوربین اصلی گلکسی اس 9 سامسونگ کیفیت عالی دارد و یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

در سمت مقابل دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S9 از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم ثابت F/2.2 را ارائه می‌کند. ضمناً یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته شده است. با دوربین سلفی گلکسی S9 می‌توانید عکس‌های زیبایی ضبط کنید که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار مناسب هستند. ضمناً دوربین سلفی گوشی از قابلیت عکسبرداری با پس زمینه تار هم پشتیبانی می‌کند و در این راستا هم کیفیت مطلوبی دارد. بنابراین دوربین سلفی گلکسی اس 9 سامسونگ هم یک دوربین با کیفیت خواهد بود. پس اگر به عکسبرداری با گوشی علاقمند هستید، باز هم سامسونگ Galaxy S9 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان باشد.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

هر دو گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ و اس ۹ پلاس از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باطری‌های گلکسی اس 9،  ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و تفاوتی با نسل قبل ندارد.

نتیجه‌ی آزمون‌های باتری نشان می‌دهند که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس عملکرد مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارند. طبق تست‌های انجام شده حتی با استفاده سنگین هم یک روز کامل می‌توانید روی باطری گوشی‌ حساب کنید. حتی اگر جزو کاربران کم مصرف هم باشید، عدم نیازمندی به شارژ به اواسط روز دوم هم می‌رسد.

فناوری شارژ سریع نیز در این نسل تغییر نکرده است و نیمی از ظرفیت باطری با استفاده از این فناوری در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. همچنین هر دو گوشی از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند. اما باید پد مخصوص شارژ ‌آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

 

سخن آخر

گلکسی اس 9 سامسونگ در ادامه راه پر فراز و نشیب سامسونگ برای رقابت با دیگر گوشی‌های اندروید به بازار عرضه شده است. این گوشی ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و می‌تواند طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. اگر قصد خرید گوشی دارید همین حالا کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 35 پنجشنبه 13 آذر 1399 نظرات (0)

پرچم‌دار نیمه اول امسال شیائومی در دو نسخه قدرتمند و قدرتمندتر معرفی شد که می 10 و می 10 پرو نام دارند. اصلی‌ترین تفاوت این دو گوشی، به دوربین آن‌ها باز می‌گردد و در سایر زمینه، تفاوت چندانی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. در این مقاله به بررسی گوشی شیائومی می 10 خواهیم پرداخت که با بدنه شیشه و فلزی، دوربین چهارگانه، نمایشگر 90 هرتزی، سخت‌افزار بروز و قدرتمند، یک پرچم‌دار معمول برای 2020 محسوب می‌شود. بااین‌حال اصلی‌ترین مزیت این پرچم‌دار در مقایسه با سایر پرچم‌دارها، قیمت پایین‌تر آن می‌باشد که انتظار می‌رود مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

بررسی گوشی شیائومی می 10

نمایشگر

شیائومی می ۱۰ یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل را در اختیار دارد: پنل سوپرامولد ۶.۶۷ اینچی با نرخ رفرش ۹۰ هرتز که همه‌چیز را زیبا و جذاب نشان می‌دهد. رزولوشن صفحه تمام اچ‌دی (۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل) است که اگرچه به پای کهکشانی‌های سامسونگ نمی‌رسد اما با تراکم ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ تصاویر واضح و شفافی را به نمایش درمی‌آورد.

کیفیت کلی نمایشگر فوق‌العاده است و با کنتراست بی‌نهایت و غلظت رنگ بالا هر محتوایی را به زیبایی به تصویر می‌کشد. البته شیائومی سلیقه‌های مختلف را هم در نظر گرفته و گزینه‌های مختلفی را برای نحوه نمایش تصویر در اختیار شما می‌گذارد. در منوی تنظیمات می‌توانید حالت نمایش تصویر را به دلخواه خود انتخاب کنید. حالت پیش‌فرض یعنی Auto وضعیت رنگ‌ها را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند، حالت Saturated اشباع رنگ‌ها را به حداکثر می‌رساند، و حالت Original Color دقیق‌ترین رنگ‌ها را بر اساس فضای رنگی وسیع DCI-P3 تولید می‌کند. در منوی Advanced نیز حالت‌های Saturated و Original و P3 و sRGB به‌چشم می‌خورند. در هرکدام از این حالت‌ها امکان تنظیم مجزای رنگ‌های اصلی (قرمز، سبز، آبی)، میزان اشباع، کنتراست و گاما را نیز دارید. در واقع می‌توان گفت شیائومی از آن سوی بام افتاده چون بعید می‌دانیم کسی به این همه گزینه نیاز داشته باشد. پیشنهاد ما را می‌خواهید؟ یا همان Auto را انتخاب کنید یا Original Color که با دقت بالا کالیبره شده است.

استفاده از اندروید روی صفحه ۹۰ هرتزی تجربه لذت‌بخشی است که بازگشت به صفحه‌های معمولی ۶۰ هرتزی را دشوار می‌کند. گزینه‌ای هم برای تنظیم نرخ رفرش روی ۶۰ هرتز وجود دارد ولی دلیل موجهی برای انتخابش به ذهن ما نمی‌رسد، مگر این‌که بخواهید دو حالت را با یکدیگر مقایسه کنید. البته باید اشاره کنیم که نرخ رفرش ۹۰ هرتز ثابت نیست و گوشی به‌طور هوشمند تصمیم می‌گیرد هنگام اجرای برنامه‌های خاص، نرخ رفرش را پایین بیاورد. این موضوع روی شارژدهی گوشی تأثیر زیادی دارد.

اگر مثل ما دنبال تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه می‌گردید، باید به منوی نمایشگر همیشه روشن و لاک‌اسکرین سر بزنید. در این قسمت امکان تنظیم نحوه نمایش ساعت و نوتیفیکیشن‌ها بر اساس تم‌های مختلف وجود دارد که همگی به زیبایی طراحی شده‌اند.

حداکثر روشنایی نمایشگر می ۱۰ در حالت دستی به حدود ۵۲۰ نیت می‌رسد که برای یک گوشی پرچمدار رقم مناسبی نیست، اما در حالت خودکار یا با فعال کردن گزینه Sunlight Mode حداکثر روشنایی به بالای ۸۰۰ نیت می‌رسد و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز می‌توانید به‌راحتی از گوشی استفاده کنید.

نمایشگر شیائومی می ۱۰ از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که البته محتوای مناسبش به‌سختی گیر می‌آید و احتمالاً کاربرد زیادی در ایران نخواهد داشت.

دوربین

همانطور که گفتیم اصلی‌ترین تفاوت می 10 با نسخه می 10 پرو دوربین اصلی از نظر حسگر و لنزهای گوشی است که در نسخه پرو امکانات متنوع‌تری برای کاربر در نظر گرفته شده است. البته جال است بدانید حس‌گر اصلی در هر دو گوشی یکسان است.

دوربین اصلی می 10 دوربینی 108 مگاپیکسلی است که درد آن از حسگر سامسونگ ISOCELL Bright S5KHMX  استفاده شده‌است. گوشی می 10 بر خلاف Mi 10 pro از دوربین تله فوتو بهره نمیبرد؛ بنابراین برای زوم کردن تصویر لاز روش برش در دوربین اصلی استفاده میکند. با وجود حس‌گر 13 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 برای عکاسی فوق عریض، یک دوربین اختصاصی در پنل پشتی وجود دارد.

برای گرفتن تصاویر ماکرو حس‌گری 2 مگاپیکسلی و یک لنز با دهانه دیافراگم  f/2.4به جهت عکاسی از سوژه در فاصله‌ای بسیار نزدیک تعبیه شده است. یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده که در محیط‌های با نور اندازه، عملکردی مطلوب از خود نشان میدهد.

در برنامه دوربین، حالت‌های مختلف تصویربرداری مانند پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … که بر روی نواری بالای دکمه شاتر قرار داده شده‌اند و با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست، میتوان حالت موردنظر را انتخاب کرد. هوش مصنوعی، فیلتر های رنگی، فلاش، تایمر عکس،HDR  و… هم از بخش بالایی در دسترس هستند.

تنظیم وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو و.. و همچنین امکان استفاده از تمام دوربین‌ها در حالت عکاسی پرو یا تنظیم دستی وجود دارد. تصاویر گرفته شده با می 10 جزئیات فراوانی چون رنگ‌های زنده، رنج داینامیکی وسیع و نویز کنترل‌شده و وضوح مطلوبی دارند خصوصا وقتی در محیطی با نور روشن گرفته شده باشد.

می 10 برای گرفتن تصاویر پرتره از دوربین اصلی و همینطور دوربین مختص سنجش عمق 2 مگاپیکسلی کمک می‌گیرد. البته در این خصوص به دو مورد میتوان خرده گرفت. یکی اینکه در خصوص تشخیص لبه‌های سوژه‌ها در حدی معمولی عمل میکند و دیگری اینکه در ثبت تصویر از سوژه‌های انسانی جزئیات تصویر بیش از حد نرم میشوند؛ که از یک پرچمدار شیائومی 2020 انتظار بیشتری باید داشته باشیم.

دوبین سلفی mi 10 حسگری 10 مگاپیکسلی بوده که رزولوشن 20 مگاپیکسل و لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0  دارد. این دوربین میتواند د رمکان‌هایی که نوری قابل قبول دارند، تصاویر باکیفیتی رت به ثبت برساند.

باتری گوشی شیائومی می 10

گوشی می 10 از باتری بزرگ 4780 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که حدود 280 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری در مقایسه با نمونه بکار رفته در نسخه پرو دارد و به نظر می رسد که شیائومی به دلیل قرار دادن دوربین های کوچک تر در این گوشی، موفق شده از فضای به دست آمده برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کند.

وقتی که با باتری بزرگ سروکار داشته باشیم، با اطمینان بالایی می توانیم بگوییم که مشکلی از بابت شارژدهی وجود نخواهد داشت و این موضوع در مورد گوشی می 10 نیز صدق می کند. این گوشی می تواند در حالت 90 هرتزی حدود 18 ساعت و در حالت 60 هرتزی، حدود 20 ساعت به پخش مداوم ویدئو بپردازد که رکورد بسیار خوبی بوده و آن را بین بهترین پرچمداران سال 2020 قرار می دهد.

Mi 10 شیائومی از شارژ سیمی و بی سیم با توان 30 وات پشتیبانی می کند و همچنین امکان شارژ معکوس با توان 5 وات برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از تجهیزات داخل جعبه می توان در عرض 30 دقیقه حدود 52 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل دستگاه نیز حدود 75 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که با توجه به باتری 4780 میلی آمپر ساعتی، زمان بسیار خوبی ارزیابی می شود؛ اما نمی توان آن را سریعترین دانست.

جمع بندی

شیائومی می ۱۰ بسیاری از ملزومات یک پرچمدار تمام عیار را دارد. از کیفیت ساخت عالی گرفته تا نمایشگر فوق‌العاده و قدرت سخت‌افزاری کم‌نظیر. دوربین اصلی این گوشی همه‌کاره‌ست و جای خالی دوربین‌های متعدد اما بلااستفاده را به‌راحتی پر می‌کند. در زمینه پخش صدا و شارژدهی باتری هم می ۱۰ را می‌توان برتر از دیگر پرچمداران دانست. ترکیب این ویژگی‌ها از می ۱۰ یک گوشی گیمینگ بی‌نقص می‌سازد.

نزدیک‌ترین رقبای می ۱۰ کهکشانی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی S20 و S20 پلاس هستند که طراحی زیباتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند ولی از نظر شارژدهی و توان سخت‌افزاری کم می‌آورند. البته پوکو F2 پرو را هم باید به فهرست گوشی‌های ارزشمند بازار اضافه کرد که حدود ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد و در حد و اندازه یک پرچمدار برایتان کار می‌کند. اگر قصد خرید آنلاین گوشی از یک سایت معتبر را دارید همین حالا کلیک کنید.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 175
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 316
  • بازدید ماه : 773
  • بازدید سال : 6,376
  • بازدید کلی : 19,776