loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 14 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

برخی آمارها نشان می‌دهند ردمی نوت ۸ پرو پرفروش‌ترین گوشی میان‌رده در بازار سال برای سال گذشته بوده است.

این موفقیت شیائومی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز به دست آمده و باعث شدند پس از عرضه سری ردمی نوت ۷ و ۸، در تیرماه امسال شاهد عرضه سری میان‌رده ردمی نوت ۹ باشیم.

دو گوشی شاخص این خانواده گوشی ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت ۹ اس هستند که البته شباهت‌های بسیار زیادی به هم داشته و در اندک جزئیات سخت‌افزاری (ماژول دوربین اصلی و حافظه) یا طراحی و رنگ تفاوت‌هایی پیدا می‌شود.

در حقیقت، شیائومی گوشی ردمی نوت ۹ پرو را برای کشورهای اروپایی و ردمی نوت ۹ اس را برای کشورهایی مانند هند و افریقا عرضه کرده است.

این روزها هر دو گوشی در بازار ایران یافت می‌شود. ردمی نوت ۹ پرو قمیت بسیار مناسب حدودا ۷/۳۰۰/۰۰ تا ۷/۵۰۰/۰۰ تومانی دارد ولی ردمی نوت ۹ اس با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در حدود ۶/۵۰۰/۰۰ تومان است.

سری ردمی نوت ۹ در ویژگی‌هایی مانند نمایشگر بزرگ و عریض، باتری با ظرفیت بالا، ماژول دوربین چندگانه قوی و تراشه‌های میان‌رده موبایل معروف هستند. در ادامه با بررسی گوشی خوش ساخت ردمی نوت ۹ پرو همراه ما باشید:

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

طراحی

متمایزترین و متفاوت‌ترین عنصر طراحی را باید در قاب پشتی گوشی ببینید. گرادیان رنگ حدف شده و در عوض، یک صفحه شیشه‌ای و براق با پوشش محافظ Gorilla Glass 5 را خواهد دید. رنگ این گوشی آبی شفقی (Aurora Blue) است و اگر آن را در زاویه مناسب بگیرید، می‌تواند مثل یک آینه هم باشد. البته این زیبایی و براق بودن باعث می‌شود اثر انگشت به راحتی جذب بدنه شود و هرروز در حال تمیز کردن بدنه باشید، البته اگر از یک قاب محافظ استفاده کنید، دیگر نیازی به تمیزکاری نیست. 

مثل ردمی نوت ۸ پرو، ماژول دوربین بالا و وسط قاب پشتی قرار دارد. با این حال، به جای اینکه دوربین‌ها عمودی قرار بگیرند، هر چهار سنسور در یک فضای مستطیلی قرار دارند و فلش دوربین هم در پایین آن‌ها جای گرفته است. طراحی این ماژول جدید تحسین‌برانگیز است و سلیقه و دقت شیائومی را نشان می‌دهد که در نوع خود عالی است.

یکی دیگر از مواردی که در نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و طراحی این گوشی تغییر بزرگی به حساب می‌آید، قرار گرفتن سنسور اثرانگشت در لبه کناری دستگاه است که در واقع دکمه پاور و اسکنر اثرانگشت در این گوشی یکی هستند. این حسگر بسیار سریع عمل می‌کند و دسترسی به آن بسیار راحت است. اما دکمه‌های کنترل صدا کمی بالاتر از حد عادی قرار گرفتند و دسترسی به آن‌ها خیلی راحت نیست و کم و زیاد کردن صدا بدون دو دست گرفتن گوشی تقریبا غیر ممکن و این مسئله کمی ناامیدکننده است.

جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و درگاه USB-C در زیر گوشی قرار دارد و روی لبه سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی را می‌بینید. بله روی لبه بالایی هم فرستنده مادون قرمز (IR Blaster) قرار دارد و به این معنی است که می‌توانید از گوشی خود به عنوان کنترل دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کنید.

روی قاب جلویی، اوضاع کمی فرق دارد. یک صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۶۷ اینچی با نسبت تصویر کشیده ۲۰:۹ و بریدگی دوربین سلفی دیده می‌شود. رزولوشن FullHD+ است و نمایشگر رنگ‌ها را زنده و شفاف نشان می‌دهد. تنها موردی که در نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو می‌توان از آن ایراد گرفت، این است که صفحه‌نمایش نرخ به‌روزرسانی بالایی ندارد و خبری از نرخ به‌روزرسانی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز نیست!

نمایشگر

نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۹ پرو ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD بوده که از استایل هول-پانچ برای میزبانی دوربین سلفی بهره می‌برد. این نمایشگر کیفیت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. این گوشی ۸۴.۵ درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده و به منظور جلوگیری از ایجاد خراش یا آسیب ناشی از ضربه روی نمایشگر از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس نسل ۵ بهره‌ برده است.

شاید از نظر برخی افراد، یکی از کاستی‌های این گوشی استفاده از پنل LCD به جای پنل اولد باشد که آن را در مقایسه با هم‌رده‌های برندهای سامسونگ و هوآوی که از پنل آمولد بهره می‌برند، در رده‌ی پایین‌تری قرار می‌دهد؛ اما خب همیشه هم پنل LCD به این معنا نیست که کیفیت نمایشگر پایین است. اگر قیمت گوشی برای شما مهم است می‌توانید گوشی‌هایی با این نوع پنل‌ها را هم در نظر بگیرید و در بسیاری موارد عمکرد رضایت بخشی را در حد پنل‌های Amoled میان‌رده ارائه می دهند. نور پس زمینه نمایشگر در اطراف ناچ کمی غیر طبیعی و تیره‌تر به نظر می‌رسد که در پس زمینه‌ی روشن ملموس‌تر است و این امر هم یکی از نتایج بهره‌گیری از این گونه پنل‌ها است.

البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این پنل در مقایسه با پنل نسخه‌های قبلی ارتقاء قابل توجهی داشته و در واقع در این گوشی موبایل با پنلی روبرو هستیم که رنگ‌های شارپ‌تر، پویاتر و با کیفیت‌تری ارائه می‌دهد. کسی نیست که در زمان خرید گوشی ارائه رنگ چشم نواز نمایشگر را در نظر نگیرد.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو همانند تمام اعضای این خانواده، از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده می‌کند. لنزهای قرار گرفته در ماژول دوربین این گوشی، مطابق انتظار از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق می‌باشد و ساختمان این دوربین بسیار شبیه به ردمی نوت 8 پرو است که سنسور دوربین ماکرو در آن، بهبود پیدا کرده است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از تفاوت‌های اصلی آن با ردمی نوت 9 اس را به وجود می‌آورد. همانطور که در بررسی ردمی نوت 9 اس اشاره کردیم، این گوشی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ این در حالی است که سنسور به‌کار رفته در نسخه پرو، مشابه چیزی که در ردمی نوت 8 پرو دیده بودیم، از نوع سامسونگ ISOCELL Bright GW1 می‌باشد و اندازه این سنسور در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در نوت 9 اس، 38 درصد بزرگتر است.

حسگر 1/1.7 اینچی Redmi Note 9 Pro دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون می‌باشد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و با استفاده از فیلتر 4 به 1، می تواند‌ عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و پیکسل‌های 1.6 میکرونی به ثبت برساند. البته امکان عکاسی در رزولوشن کامل نیز وجود دارد که استفاده از آن، تا حدودی جزئیات بیشتر به همراه نویز بیشتر را در اختیار می‌گذارد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین فوق عریض این گوشی می‌رسد که به حس‌گر 8 مگاپیکسلی مجهز شده و از لنزی با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین ماکرو اما از حس‌گر 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی استفاده می‌کند که در مقایسه با دوربین 2 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، شاهد افزایش رزولوشن آن هستیم.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن در مقایسه با دوربین‌های ماکروی میان رده‌های سامسونگ می‌باشد. درنهایت نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد داشته و به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت‌های مختلف دوربین ازجمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده‌اند که با سوایپ کردن می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. از قسمت بالا هم می‌توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد که از طریق آن می‌توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به‌دلخواه تغییر داد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

نوت 9 پرو به یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی مجهز شده است و همین رقم بزرگ می‌توانست خیال ما را تا حد زیادی راحت کند. با این حال، تکیه به اعداد و ارقام روی کاغذ برای بررسی گوشی، راه صحیحی نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با استفاده از گوشی میزان عملکرد باتری آن مورد سنجش قرار دهیم.

باتری بزرگ ردمی نوت 9 حتی در استفاده شدید و طولانی مدت از دستگاه هم شما را ناامید نخواهد کرد. با یک استفاده معمول از گوشی و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم شارژدهی داشت و حتی در مواردی تا دو روز هم نیاز به شارژ پیدا نکرد. این یعنی با مصرف سنگین‌تر از گوشی باز هم می‌توان از یک روز شارژدهی کامل مطمئن بود. البته باز هم همه چیز به الگوی مصرف شما بستگی دارد.

در تست بنچمارک باتری PCMark، ردمی نوت 9 پرو شیائومی رکوردشکنی کرد و توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار دادیم،کسب کند. امتیاز این دستگاه 18 ساعت و 38 دقیقه بود و این امتیاز فوق العاده به خوبی عملکرد خوب باتری این گوشی را به تصویر می‌کشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت کار در رابطه با باتری این گوشی پشتیبانی از شارژر 30 وات است که خوشبختانه شیائومی این شارژر را درون جعبه نیز قرار داده است. 30 دقیقه زمانیست که باتری دستگاه از 0 تا 60 درصد شارژر خواهد شد. برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

در بخش تنظیمات، باتری به طور پیش‌فرض در حالت بهینه قرار دارد و تنها یک حالت برای مصرف کمتر (Battery Saver) وجود دارد که با فعال کردن آن، زمان شارژدهی دستگاه بالاتر خواهد رفت. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف، ایجاد محدودیت برای هر برنامه به صورت مجزا و زمانبندی برای خاموش یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

کلام آخر

مثل همیشه، انتخاب این دستگاه تا حد زیادی به اولویت های کاربر و سلیقه او بستگی دارد. Redmi Note 9 Pro از حیث ارزش دستگاه در برابر قیمت موفق ظاهر شده است. یک دوربین بهتر از حد متوسط، سخت افزار بسیار قوی و طراحی زیبا با قیمت حدود 170 دلار بسیار راضی کننده است.

البته اگر یکی از اولویت های شما بحث بازی و گیمینگ است، باید بگوییم که دستگاه هایی مثل Poco X2 با چیپست اسنپدراگون 730 و نرخ ریفرش 120 هرتزی می تواند تجربه بهتری ارائه دهد. از سوی دیگر، Realme 6 از  نظر عملکردی ضعیف تر است اما تجربه تصویر برداری بهتری را به کاربر هدیه می دهد. برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی اندروید کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 199
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 340
  • بازدید ماه : 797
  • بازدید سال : 6,400
  • بازدید کلی : 19,800