loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 41 شنبه 16 فروردین 1399 نظرات (0)

یکی دیگر از شاهکار های برند سامسونگ ارائه گوشی سامسونگ A20s می باشد که مدل جدیدی از سری A این شرکت است. این مدل که به تازگی به بازار عرضه شده نسخه کامل تر و پیشرفته تر گوشی سامسونگ A20 است. تغییراتی که سری جدید این گوشی متحول شده شامل تغییرات در بدنه تا مشخصات فنی آن است. بنابراین می توان گفت سامسونگ تغییر اساسی برای این گوشی انجام داده است. جالب است بدانید که در گوشی A20s دیگر از نمایشگر سوپرامولد استفاده نشده و بجای آن صفحه نمایش از نوع LCD است.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A20s

طراحی 

گوشی Samsung Galaxy A20s در برخورد اول کاربر متوجه شباهت زیاد آن به سری های A سامسونگ می شود، با توجه به اینکه این شرکت بزرگ و مطرح سعی کرده طراحی این گوشی بسیار شبیه به گوشی های بالا رده باشد و به همین دلیل چشم بسیاری از کاربران را که به دنبال گوشی های مدرنی که دارای قیمت مناسبی هستند را به خود جلب می کند. سامسونگ با قرار دادن دوربین سه گانه برای محصول جدید خود کار را برای انتخاب این گوشی تمام کرد. دوربین سه گانه این گوشی همانند بسیاری از گوشی های هوشمند حال حاضر دنیا به صورت عمودی و در قسمت گوشه سمت چپ و بالای گوشی طراحی شده است. کاربر با دیدن طراحی مدرن این گوشی و با دانستن امکانات فوق العاده آن، انتظار چنین قیمتی برای گوشی سامسونگ Galaxy A20s را ندارد. سامسونگ بدنه گوشی را از جنس ترکیبی پلاستیک و شیشه طراحی کرده و روی جنس آن نام Glasstic را عنوان کرده است در واقع هدف اصلی این شرکت بزرگ بهینه تر کردن هزینه و طراحی زیبا این گوشی بوده است.گوشی گلکسی A20s قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارا است و این قابلیت توانسته نظر آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک گوشی ولی استفاده از دو سیم کارت هستند را نیز جلب کند. کاربر با مشاهده قسمت جلوی گوشی متوجه نمایشگر بدون حاشیه آن که حدود 83.3 درصد قاب گوشی را به خود اختصاص داده، می شود. لبه های این گوشی به صورت گرد و بدنه آن کشیده طراحی شده  تا کاربر به راحتی گوشی را در دست بگیرد و استفاده از آن برای کاربر بسیار آسان باشد. سامسونگ از صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی برای محصول جدید خود به کار برده است اما از ابعاد کاملا مناسب     163.3 در 77.5 در 8 میلی‌متر بهره برده زیرا تقریبا گوشی گلکسی A20s بدون حاشیه طراحی شده است. این گوشی با ضخامت کم 8 میلیمتر و وزن ایده آل 169 گرم در زمره گوشی های با صفحه نمایش بزرگ اما سبک قرار می گیرد که بسیاری از کاربران را برای استفاده طولانی مدت به وجد آورده است. در قسمت پایینی این گوشی جک 3.5 میلیمتری هدفون ، پورت USB Type-C و اسپیکر آن طراحی شده و قابل ذکر است اگر از آن دسته کاربرانی هستید که پخش موزیک برایتان حائز اهمیت است به جرات می توان گفت از اسپیکر قدرتمندی بهره می برد. یکی از ویژگی های برجسته این گوشی نسبت به سایر از گوشی های هوشمند هم رده ، پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت است که از عملکرد سریع و خوبی بهره می برد. به طور کلی می توان گفت که گوشی Samsung Galaxy A20s از طراحی زیبا و کیفیت بالایی برخوردار است که همین طراحی مدرن یکی از ویژگی های برجسته این گوشی به حساب می آید. کاربر در برخورد اول به هیچ وجه احساس نمی کند یک گوشی میان رده را در دست گرفته، زیرا سامسونگ محصول جدید خود را بسیار شبیه به گوشی های بالارده طراحی کرده است.

صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A20s از صفحه نمایش لمسی IPS LCD، 6.5 اینچی و رزولوشن  1520 × 720  پیکسل و تراکم پیکسلی 259 پیکسل بر اینچ استفاده شده است. این گوشی با توجه به رزولوشن و تراکم پیکسلی خوبی که دارد از کیفیت و وضوح بالای تصویر برخوردار است. کاربر با مشاهده صفحه نمایش متوجه حاشیه کم در قسمت قاب جلوی گوشی می شود که حدود 83.3 درصد کل پنل جلوی گوشی را تشکیل می دهد؛ این مورد در واقع یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می شود و زیبایی ظاهری دو چندانی به طراحی گوشی Galaxy A20s بخشیده است. سامسونگ برای طراحی نمایشگر بدون حاشیه این گوشی دوربین سلفی آن را در یک زائده کوچک V شکل قرار داده تا جای کمی از نمایشگر را اشغال کند که همین امر سبب شده زیبایی مضاعفی به صفحه نمایش گوشی بخشیده شود. شرکت سامسونگ صفحه نمایش این گوشی را نسبت به تصویر 19 به 9 طراحی کرده است که تماشای فیلم و بازی بر روی آن را برای کاربر بسیار لذت بخش کرده است. محصول جدید سامسونگ رنگ ها را به صورت کاملا شاداب و با کنتراست عالی به نمایش می گذارد که یکی از مزیت های اصلی نسبت به محصولات میان رده نه تنها این شرکت بزرگ بلکه بسیاری از پرچم داران می باشد. سامسونگ همیشه برای تنظیمات صفحه نمایش محصولات خود یکسری قابلیت های جذاب طراحی می کند و محصول جدید هم از این قاعده مستثنا نیست. کاربر می تواند در قسمت تنظیمات، صفحه نمایش را در حالت Adaptive قرار دهد که تصاویر را بسیار شاداب به نمایش می گذارد. صفحه نمایش بزرگ در واقع محبوب کاربرانی است که علاقمند به تماشای فیلم و انجام بازی های متنوع بر روی گوشی هستند و سامسونگ با توجه به این نیاز کاربران به خوبی از عهده طراحی صفحه نمایش این گوشی با صفحه نمایش بزرگ و ابعاد 163.3 در 77.5 در 8 میلی‌متری بر آمده است و همین ویژگی نیز یکی از دلایل اصلی خریداران برای خرید این گوشی به حساب می آید. صفحه نمایش این گوشی در برابر تابش مستقیم نور خورشید به هیچ وجه کاربر را برای خواندن محتوا و نمایش فیلم اذیت نمی کند. بنابراین با توجه به نوع IPS LCD صفحه نمایش این گوشی می توان با قاطعیت گفت که از کیفیت نمایش تصویر بالایی برخوردار است.

سخت افزار

گوشی سامسونگ گلکسی A20s از یک تراشه خوب اسنپدراگون 450 کوالکام (چهارده نانومتری) بهره برده است. همان طور که می دانیم مهمترین بخش هر گوشی قسمت سخت افزاری آن است که باید تراشه ای خوب و پردازنده ای عالی توسط شرکت سازنده در گوشی مورد نظر تعبیه شده باشد تا کاربر برای اجرای برنامه های سنگین دچار مشکل نشود. شرکت سامسونگ از تراشه کوالکام و از لیتوگرافی 14 نانومتری برای گوشی گلکسی A20s استفاده کرده است. تراشه استفاده شده در این گوشی جز تراشه های میان رده رو به بالا محسوب می شود. بنابراین با قاطعیت می توان گفت این گوشی برای کاربرانی که به دنبال گوشی هایی هستند که با آن فعالیت های زیادی را انجام دهند ، بهترین انتخاب محسوب می شود. تراشه این گوشی شامل 8 هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 است و شرکت سامسونگ از پردازنده گرافیکی Adreno 506 برای تجزیه و تحلیل داده های محصول جدید خود به کار برده است. رم 4 گیگابایتی در شرایط مختلف به عملکرد بهتر گوشی کمک می‌کند؛ رم خوب این گوشی به کاربر این امکان را می دهد که در شرایط سخت و زمانی که پردازنده گوشی فشار زیادی را تحمل می کند باز هم بستر نرم افزاری و سخت افزاری خوبی را داشته باشد و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نشان دهنده فضای داخلی خوب این گوشی است. شرکت سامسونگ برای اینکه خیال بسیاری از کاربران را از جانب حافظه گوشی راحت کند از درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 1 ترابایت (درگاه اختصاصی) پشتیبانی می کند. گوشی Samsung Galaxy A20s برای آن دسته از کاربرانی که مدام در طول روز در حال چک کردن شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و تماشای عکس و فیلم و انجام بازی های متنوع بسیار جذاب به نظر می رسد چرا که کاربر را دچار هیچ گونه لگ و تاخیری نمی کند و کاربر لذت مضاعفی را در کار کردن با این گوشی را تجربه می کند. سیستم عامل اندروید 9 پای(Android 9 Pie)  و جدیدترین رابط کاربری One Ui در این گوشی به کار رفته که با توجه به قابلیت های متنوعی که وجود دارد، کاربران تجربه کم نظیری در کار کردن با این گوشی خواهند داشت و در اجرای برنامه های مختلف مشکل خاصی احساس نمی کنند. سامسونگ مدعی شده که رابط کاربری جدید این گوشی، از تعامل بهتری برای کار کردن کاربر با گوشی بهره می برد و در طراحی این رابط کاربری تغییرات بسیاری اعمال کرده که باعث جذاب تر شدن محصول جدید سامسونگ شده است.

دوربین

گوشی سامسونگ Galaxy A20s از دوربین سه گانه که به صورت عمودی و گوشه سمت چپ در قسمت بالای قاب پشتی گوشی نصب شده است ، بهره می برد که کیفیت بالای این دوربین از نقاط قوت گوشی محسوب می شود. دوربین اصلی آن از سه لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 ، از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند. دوربین دوم از یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگمf/2.2  و دوربین سوم از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 و سنسور تشخیص عمق تصویر تشکیل شده است. از قابلیت های دوربین این گوشی می توان به قابلیت عکسبرداری پانوراما، HDR و یک فلش LED اشاره کرد که با توجه به قیمت این گوشی در بین رقبا خود یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. دوربین این گوشی در فضای باز و نور زیاد عکس های با کیفیتی را ثبت می کند و طبیعتا در فضاهای تاریک و نور کم کاربر را دچار مشکل می کند اما به کار رفتن فلش در این گوشی، خیال کاربر را از عکسبرداری در نور کم را نیز راحت کرده است. با دوربین این گوشی کاربر می تواند فیلم هایی با قابلیت فیلمبرداری فول HD با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 بهره برده که از کیفیت خوبی برخوردار است. یکی از قابلیت های اصلی دوربین سلفی این گوشی از حالت HDR به صورت خودکار پشتیبانی می کند.بنابراین به طور کلی می توان گفت که اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که دوربین گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد گوشی سامسونگ Galaxy A20s بهترین انتخاب است.

باتری

گوشی سامسونگ Galaxy A20s از باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده است که نسبت به بسیاری از هم رده های خود از ظرفیت بالایی برخوردار است. شرکت سامسونگ نشان داده که برای طراحی باتری گوشی های خود همیشه به دنبال ظرفیت بالا بوده که در این گوشی هم به خوبی از پس این موضوع برآمده است. اگر گوشی های هم رده این گوشی را مورد بررسی قرار دهید متوجه برتری باتری این گوشی نسبت به باتری گوشی های دیگر می شوید. این گوشی در حالت استفاده نرمال تا 1.5 روز بدون نیاز شارژ مجدد کاربر می تواند از آن استفاده کند و دچار هیچ گونه مشکلی نشود. برای فول شارژ شدن باتری این گوشی فقط بازه ی زمانی 100 دقیقه کافی است که به نوبه ی خود یکی از ویژگی های برجسته این گوشی محسوب می شود که با باتری گوشی های بالارده تقریبا برابری می کند. قابل ذکر است که سامسونگ برای محبوبیت بیشتر محصول جدید از قابلیت شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. بنابراین به طور کلی میتوان گفت شارژدهی باتری گوشی سامسونگ Galaxy A20s از عملکرد عالی برخوردار است و کاربران در کار به آن برای مدت طولانی اذیت نمی شوند.

جمع بندی

گوشی سامسونگ Galaxy A20s از امکانات ویژه از جمله طراحی زیبا ، صفحه نمایش بزرگ، سخت افزار قدرتمند، سیستم عامل و رابط کاربری به روز و روان ، دوربین سه گانه فوق العاده و مهمتر از همه قیمت مناسبی بهره می برد که همه این موارد، باعث افزایش میل خرید کاربران برای این گوشی شده است. گوشی Samsung Galaxy A20s برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال گوشی به روز و طراحی مدرن و زیبا هستند یکی از بهترین انتخاب هاست چرا که در سالهای اخیر گوشی با امکانات عالی و قیمت مناسب به سختی پیدا می شود. در ادامه به اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی سامسونگ Galaxy A20s می پردازیم. 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا 
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بالا
  • بستر نرم افزاری و سخت افزاری روان
  • پردازنده قدرتمند
  • باتری با ظرفیت بالا
  • دوربین سه گانه با کیفیت بالا
  • قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 15 واتی  

نقاط ضعف:

 

  • نیاز به دقت زیاد در نگهداری و مراقبت

برای آگاهی از قیمت انواع گوشی ها به سایت دیجی دو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 109
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 316
  • بازدید ماه : 269
  • بازدید سال : 5,872
  • بازدید کلی : 19,272