loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 35 شنبه 30 فروردین 1399 نظرات (0)

سامسونگ سال گذشته با تولید و عرضه گوشی‌های جدید سری‌ای به خوبی توانست بار دیگر در بخش میانی بازار خودش را مطرح کند و به دلیل قیمت گوشی A71 فروش خوبی را در این رنج قیمتی که بیشتر جوانان و نوجوانان طرفدارش هستند به دست بیاورد. امسال هم سامسونگ با طراحی دوباره گوشی‌های سری A می‌خواهد دل کاربران را برباید و یکی از گوشی‌های مهمی که این وظیفه را بر عهده گرفته گلکسی A71 است که در این بررسی به تمام جوانب و معایب و مزایای آن می‌پردازیم.

بررسی گوشی A71

محتویات جعبه

در داخل جعبه فروش Galaxy A71 بجز خود گوشی یک آداپتور 25 واتی همراه با سیم کابل شارژ به طول 0.8 متر از جنس پلاستیک، هندزفری،سوزن خشاب سیم کارت،کاور ژله ای و دفترچه راهنما قرار دارد.

طراحی و نمایشگر

در دست گرفتن و کار با گلکسی A71 لذت‌بخش است. با وجود نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با یک گوشی شیک و سبک روبرو هستیم. پنل پشتی پلاستیکی است ولی این گوشی کیفیت ساخت ممتازی دارد و مانند یک گوشی شیشه‌ای لیز نیست.

این گوشی همچنین ظاهر زیبایی دارد؛ خطوط نواری شکل باریکی در پنل پشتی دیده می‌شود که از بالا تا پایین در جریان هستند و چند خط از بین آن‌ها اریب رد شده است. زمانی که نور به پنل پشتی برخورد می‌کند، یک الگوی رنگین کمانی زیبا در امتداد این نوارها شکل می‌گیرد.

در دست گرفتن و کار با گلکسی A71 لذت‌بخش است. با وجود نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با یک گوشی شیک و سبک روبرو هستیم. پنل پشتی پلاستیکی است ولی این گوشی کیفیت ساخت ممتازی دارد و مانند یک گوشی شیشه‌ای لیز نیست.

این گوشی همچنین ظاهر زیبایی دارد؛ خطوط نواری شکل باریکی در پنل پشتی دیده می‌شود که از بالا تا پایین در جریان هستند و چند خط از بین آن‌ها اریب رد شده است. زمانی که نور به پنل پشتی برخورد می‌کند، یک الگوی رنگین کمانی زیبا در امتداد این نوارها شکل می‌گیرد.

در جعبه فروش گوشی گلکسی A71 یک شارژر سریع 25 وات با یک کابل یواس‌بی C به C و ایرفون‌های 3.5 میلی‌متری قرار دارد. در جعبه خبری از محافظ نمایشگر یا قاب محافظ نیست. پیشنهاد ما استفاده از هر دو است تا به ماندگاری گوشی بیشتر کمک کنند.

دوربین

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A71

دوربین 64 مگاپیکسل اصلی گلکسی A71 با استفاده از فناوری پیکسل تصاویر 16 مگاپیکسل می‌گیرد و زمانی که شرایط نوری خوب است، تصاویر واقعا زیبایی نصیبتان ‌می‌شود.سطح جزئیاتی که در روز می‌گیرید زیاد هستند و دامنه دینامیک خوبی را مشاهده می‌کنید. بازتولید رنگ نیز در اکثر موارد شبیه به دنیای واقعی است. گرچه تصاویری که در شب می‌گیرید ظاهر دانه‌ای و با پارازیت دارند و استفاده از حالت اختصاصی عکاسی در شب (Night Mode) بیشتر سعی می‌کند جزئیات اشیاء تیره را زیاد کند تا این که کنترل سطح پارازیت را بر عهده بگیرد.

با وجود این، به کمک نورپردازی مصنوعی خوب گوشی تصاویر ظاهر بسیار خوشایند و خوبی دارند، حداقل زمانی که روی نمایشگر گوشی می‌بینید اینطور هستند.تصاویری که با قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) می‌گیرید به لطف حسگر با دقت بالای دوربین ظاهر عالی دارند.دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل در مقایسه با دوربین 8 مگاپیکسل فوق عریض گلکسی A70 تصاویر بهتری حداقل از نظر سطح جزئیات می‌گیرد. گلکسی A71 همچنین یک دوربین ماکرو دارد که به سختی به کار می‌آید.

امیدواریم سامسونگ از حسگرهای دوربین با دقت بالاتر نیز در گوشی‌های میان‌رده ممتاز خود استفاده کند چون این حسگر 5 مگاپیکسل به سختی تحت هر شرایط نوردهی چه خوب چه بد، جزئیات زیادی ثبت می‌کند. همچنین فوکوس از فاصله صحیح بسیار سخت است، مگر این که با دقت در حال قاب‌بندی یک تصویر ماکرو به نمایشگر نگاه کنید.

Galaxy A71 علاوه بر فوکوس زنده از قابلیت AR Doodle گلکسی نوت 10، فیلمبرداری اسلوموشن معمولی و فوق‌العاده اسلوموشن و فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. حالت فیلمبرداری Super Steady نیز وجود دارد که از دوربین فوق عریض برای فیلمبرداری استفاده می‌کند و برای ایجاد یک ویدئوی روان بخشی از قاب را برش می‌کند.از قابلیت‌های AR Emoji (ایموجی واقعیت افزوده) و Bixby Vision نیز پشتیبانی می‌شود و یک حالت ساده عکاسی حرفه‌ای نیز وجود دارد که به کاربر اجازه تغییر تنظیمات دوربین مانند ایزو و تعادل سفید را می‌دهد.

برای عکاسی سلفی، دوربین 32 مگاپیکسل جلو تصاویری با جزئیات بیشتر از حد متوسط و رنگ‌های پوست نسبتا دقیق می‌گیرد. تصاویر سلفی که با حالت فوکوس زنده می‌گیرید به خوبی سوژه و پس‌زمینه را از یکدیگر جدا می‌کنند. مشکل همیشگی دوربین‌های جلو سامسونگ یعنی محوشدگی اطراف موها هنوز وجود دارد، گرچه روی نمایشگر خود گوشی به سختی متوجه آن خواهید شد.

نرم افزار

مدیریت بخش نرم‌افزاری گلکسی A71 بر عهده اندروید 10 و لانچر One UI 2.0 است که در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ نیز حضور دارند. قابلیت داخلی ضبط محتویات روی نمایشگر به شما اجازه این کار را با یک ضربه آهسته می‌دهد.به کمک Bixby Routines می‌توانید کارهای مختلف را روی گوشی خود خودکار کنید و Edge Screen به شما اجازه دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و سایر عملکردها با کشیدن دست روی صفحه از یک لبه نمایشگر را می‌دهد. همچنین به طور کامل از Samsung Pay پشتیبانی می‌شود.

سایر قابلیت‌ها مانند Link to Windows برای یک اتصال تک لمسی با اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت روی یک کامپیوتر شخصی، شخصی‌سازی کلید جانبی (Side Key) برای این که دکمه پاور با یک فشار طولانی یا دو مرتبه ضربه چکار کند و Game Booster برای عملکردهای گوناگون در بازی (مانند این که هدف گوشی روی بالا بردن سطح عملکرد باشد یا صرفه‌جویی در شارژ) نیز وجود دارند.قابلیت‌های استاندارد یک گوشی گلکسی مانند Dual Messenger، پشتیبانی از تم و روشن بودن همیشه نمایشگر نیز به چشم می‌خورند.

تنها نکته قابل شکایت این است که سامسونگ این گوشی را با یکسری اپلیکیشن غیرضروری پر کرده است. یک بازی بیلیارد به همراه بازی‌  Candy Crush Saga به همراه اپلیکیشن‌هایی مانند Helo، DailyHunt و MrOwl از قبل نصب شدند. می‌توانید تمامی آن‌ها را پاک کنید ولی واقعا حضور آن‌ها در گوشی که قیمت نه چندان پایینی مانند بعضی از دستگاه‌های ارزان‌تر سامسونگ (مانند گلکسی A51 و M31) ندارد قابل درک نیست.

گلکسی A71 هر سه ماه یک مرتبه به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند که برای اکثر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ استاندارد است. همچنین می‌توانید انتظار دو به‌روزرسانی مهم اندروید (اندروید 11 و اندروید 12) را داشته باشید.

عملکرد

چیپست اسنپ‌دراگون 730 یکی از بهترین چیپست‌های میان‌رده موجود در بازار برای گوشی‌های هوشمند است و برای دستگاهی مانند گلکسی A71 یک گزینه خوب بوده است. عملکرد گوشی در انجام کارهای روزمره عالی است. به سختی هرگونه تاخیر یا افت سرعتی را تجربه می‌کنید و تمام بازی‌های از نظر گرافیکی سنگین از جمله بازی‌های پورت شده کامپیوتری مانند Life is Strange به خوبی اجرا می‌شوند.

در حقیقت، عملکرد گیمینگ این گوشی در مقایسه با گلکسی A70 یک افزایش قابل توجه داشته است. A70 از چیپست اسنپ‌دراگون 675 استفاده می‌کند که از نظر قدرت گرافیکی در سطح چیپست اگزینوس 9611 گوشی گلکسی A51 است.گرچه باید بگوییم به هر دلیلی بازی پابجی موبایل از تنظیمات گرافیکی HDR روی گلکسی A71 پشتیبانی نمی‌کند و امیدوارم به زودی این قضیه تغییر کند چون این گوشی به راحتی می‌تواند بازی‌ها با گرافیک بالا را مدیریت کند.

باتری

عمر باتری بخش دیگری است که اسنپ‌دراگون 730 از نظر فنی باید عملکرد این گوشی را در مقایسه با مدل A70 بهتر کند، چون این چیپست 8 نانومتری بوده در حالی که اسنپ‌دراگون 675 براساس فرآیند 11 نانومتری ساخته شده است.البته باید بگوییم ماندگاری شارژ A70 واقعا خوب است، بنابراین نباید احساس شود گلکسی A71 در این بخش یک جهش داشته است.ماندگاری شارژ این گوشی بسیار خوب است و با یک مرتبه شارژ و با استفاده سبک از وای‌فای و اندکی اینترنت خط گوشی خود می‌توانید تا دو روز از گوشی‌تان استفاده کنید و اگر زیاد بازی می‌کنید، ویدئوهای یوتوب را می‌بینید یا کارهای سنگین دیگر انجام می‌دهید باز هم شارژ باتری یک روز کامل دوام خواهد آورد.

 

سرعت شارژ بالای 25 وات به باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت گلکسی A71 اجازه می‌دهد شارژ آن در عرض تقریبا 80 دقیقه از 0 به 100 برسد. پس از گذشت 10 دقیقه شارژ 18 درصد و بعد از 30 دقیقه به 50 درصد خواهد رسید.از شارژ استاندارد 15 وات نیز پشتیبانی می‌شود ولی خبری از امکان شارژ بی‌سیم نیست.

کیفیت صدا و تماس

گلکسی A70 یک بلندگوی آزاردهنده با سطح کیفیت صدای پایین داشت و متاسفانه این مشکل در نسل بعدی رفع نشده است. حداکثر حجم صدا برای ویدئوهای یوتیوب مناسب است ولی نه برای گیمینگ و اپلیکیشن‌های استریم مانند نت‌فلیکس تا بهتر باشد هر زمان که در یک اتاق کوچک خلوت نیستید از هدفون استفاده کنید.تحریف صدا هیچ وقت دیده نمی‌شود ولی بدون شک زمانی که حجم صدا بسیار پایین است نمی‌توانیم این نکته را یک مزیت بدانیم.ایرفون‌های همیشگی سامسونگ در جعبه فروش قرار دارند و کیفیت فرقی نکرده است: صدای زیر زیاد، باس به اندازه غیر کافی، گرچه فعال کردن Dolby Atmos به مشکل دوم تا حدی کمک می‌کند. در مورد کیفیت صدای تماس و آنتن‌دهی نیز باید بگوییم همه چیز همانطور بود که باید باشد.

جمع بندی

ما عاشق گلکسی A70 بودیم و مدل A71 تغییرات خوبی به همراه داشته است. عملکرد آن به مراتب به لطف چیپست جدیدتر اسنپ‌دراگون بهتر است، پنل نمایش به یک نوع Infinity-O ارتقاء یافته است، دوربین اصلی دقت بالاتری دارد و در عقب یک دوربین ماکرو را می‌بینیم و از همان ابتدا قادر به استفاده از سیستم عامل اندروید 10 و لانچر One UI 2.0 هستید.طراحی گوشی گلکسی A71 سامسونگ عالی است و بخشی نیست که در آن خوب ظاهر نشود. استفاده از یک بلندگو با صدای بلندتر می‌توانست خوب باشد و عملکرد دوربین در شب جا برای بهتر شدن از نظر پارازیت موجود در تصاویر دارد ولی مشکل حادی نیست.

 

یک نمایشگر زیبا، عملکرد سریع، دوربین‌های اکثرا خوب، ماندگاری شارژ خیره‌کننده و سرعت شارژ به همان شکل سریع و جدیدترین نسخه نرم‌افزاری باعث می‌شوند گلکسی A71 یک میان‌رده ممتاز کامل باشد که از انتخاب آن پشیمان نشوید.

مزایا

  • طراحی زیبا و ظاهر باریک
  • نمایشگر 6.7 اینچی امولد Infinity-O
  • دوربین 64 مگاپیکسل در روز تصاویر خوبی می‌گیرد، تصاویر شب نسبتا خوب
  • عملکرد عالی چیپست اسنپ‌دراگون 730
  • ماندگاری شارژ عالی باتری، سرعت شارژ بالا
  • سیستم عامل اندروید 10 و لانچر پر از امکانات One UI 2.0
  • حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در مقایسه با گلکسی A70 به مراتب بهتر شده است.

معایب

  • کیفیت دوربین در شب می‌توانست بهتر باشد.
  • دوربین ماکرو به یک حسگر با دقت بالاتر نیاز دارد.
  • کیفیت صدای بیش از حد پایین بلندگو
  • اپلیکیشن‌ها و بازی‌های از پیش نصب شده غیر ضروری
محمد سامان بازدید : 33 یکشنبه 24 فروردین 1399 نظرات (0)

هنگامی که همه بر این باور بودند که شرکت شیائومی تولید گوشی سری می 9 لایت را متوقف کرده، دو مدل گوشی از این سری به تولید خود اضافه کرد. این دو مدل که از پرچمداران این برند هستند عبارت اند از گوشی شیائومی Mi 9 لایت و شیائومی Mi 9 پرو.

که ما در اینجا ویژگی های کامل گوشی شائومی می 9 لایت را در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه باشید... .

ویژگی های گوشی شیائومی Mi 9 Lite

طراحی

در طراحی گوشی شیائومی Mi 9 لایت اولین نکته‌ای که نظر را جلب می‌کند رنگ‌های جذاب و پرداخت ماتریسکی بکار رفته روی پنل عقب این دستگاه است. آپشن‌های رنگی هم شامل رنگ‌های مشکی، آبی و سفید است. ابعاد آن ۱×۷۴٫۵×۸٫۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم دارد. هم پنل جلو و هم پنل عقب هر دو از شیشه ساخته شده‌اند. شیشه به خدمت گرفته شده در پنل جلو از جنس شیشه گوریلاگلس ۵ بوده که مقاومت قابل‌توجهی را در برابر خط و خش و ضربه به mi 9 lite بخشیده است. بکارگیری فریم آلومنیومی نیز نسبت به مدل‌هایی که از فریم‌های پلاستیکی برخوردارند، یک کارت طلایی محسوب می‌شود. ماژول دوربین نیز به صورت عمودی طراحی شده و در گوشه سمت چپ واقع شده است.

به جزء ماژول دوربین آپشن دیگری در پنل عقب دیده نمی‌‎شود. سنسور اثر انگشت نیز روی نمایشگر واقع شده و از نوع اپتیکال است. لوگو شیائومی هم در قسمت پایین و سمت چپ واقع شده که حاوی نور ال ای دی بوده و در زمان شارژ شدن دستگاه و یا دریافت ناتیفیکیشن روشن می‌شود. در قسمت راست دستگاه دکمه‌های روشن و خاموش قرار داشته درحالی که لبه چپ میزبان درگاه دوگانه سیم‌کارت است. میکروفون، پورت Type-C 1.0، سیستم اسپیکر در لبه پایین واقع شده در حالی که پورت مادون قرمز در لبه بالا قرار دارد.

نمایشگر

صفحه نمایش Super AMOLED از رنگ‌ها و روشنای بسیار زیبایی برخوردار بوده و لبه‌های بسیار نازکی دارد، گرچه ما از یک صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی قاب باریک‌تری را انتظار داشتیم. این نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و کیفیت تصویر FHD + را ارائه می‌دهد. تراکم پیکسلی آن نیز ۴۰۳ پیکسل در اینچ است. در رابطه با میزان روشنایی این نمایشگر نیز گفته می‌شود که روشنایی آن به ۶۰۰ نیت رسیده که برای یک گوشی میان‌رده عملکرد قابل قبولی بوده و خواندن هر گونه محتوا در حضور نور مستقیم خورشید به خوبی انجام می‌گیرد. علاوه بر این از HDR نیز پشتیبانی می‌کند که نتیجه آن ارائه تصاویر شارپ‌تر و جذاب‌تر است.

دوربین

همان طور که قبلاً اشاره شد، یکی از نقاط قوت این گوشی میان‌رده شیائومی برخورداری از دوربین‌های فوق‌العاده بوده که این شرکت در زمان رونمایی روی آن تأکید زیادی داشته است. تاکنون لنز ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته، mi 9 lite نیز در زمره همین موارد قرار می‌گیرد. دیافراگم آن f/1.8 بوده و از نوع واید است. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی می ۹ لایت نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده، در نتیجه می‌تواند عکس‌های بسیار عالی را ثبت کند.

سخت افزار

می ۹ لایت به پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ مجهز شده که به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین پردازنده‌های حوزه میان‌رده‌ها در نظر گرفته می‌شود و تاکنون در مدل‌های مختلفی نیز بکار رفته است؛ از این میان می‌توان به مدل‌های نوکیا ۸.۱، سامسونگ گلکسی ای ۸ اس و… اشاره کرد. این تراشه در حال حاضر بهترین میان‌رده‌های موجود در بازار را تغذیه می‌کند. این چیپست بر اساس فنآوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است. به طور کلی می‌توان گفت که عملکرد این تراشه از اسنپدراگون ۶۶۰ بالاتر بوده و از چیپست‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اسنپدراگون ۸۴۵ که جزء تراشه‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به حساب می‌آیند عملکرد ضعیف‌تری دارد.

این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و از دو هسته طلایی Kryo 360 و ۶ هسته نقره‌ای Kryo 360 تشکیل شده است. هسته‌های طلایی آن نیز با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 616 است. در رابطه با حافظه می ۹ لایت نیز گفته می‌شود که در دو نسخه ۱۲۸/۶ و ۶۴/۶ گیگابایتی عرضه شده است. از طرفی هم از کارت حافظه جانبی microSD تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند؛ اما خاطر نشان می‌شود که درگاه اختصاصی نداشته و می‌بایست برای ارتقاء و افزایش حافظه قید استفاده از سیم کارت دوم را بزنید.

در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی آن هم می‌بایست گفت که از NFC، پورت مادون قرمز، پورت Type-C 1.0 و رادیو FM برخوردارست. در مورد صدای آن هم خاطر نشان می‌شود که از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون برخوردار بوده از این رو برای اتصال هدفون و هندزفری‌های سیمی به آن نیاز به رابط نخواهید داشت. از طرفی نیز به یک میکروفون اختصاصی کاهش نویز مجهز شده در نتیجه صدای بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نرم افزار

تنها وجه تمایز میان می ۹ لایت و می سی سی ۹ مشخصات نرم‌افزاری آنهاست. این نسخه از خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند. از نسخه Android 9.0 (Pie) استفاده کرده و با رابط کاربری MIUI 10 اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، ارائه ایموجی‌های متحرک است که بسیار سرگرم‌کننده و جالب به نظر می‌رسد. همچنین در این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی حرکت بین منوها و برنامه‌ها روان‌تر شده و سرعت آن نیز بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این نسخه از رابط کاربری این است که حاشیه ناچ نمایشگر را روشن کرده تا به شما یادآوری کند دوربین در آنجا قرار دارد. به این دلیل که افراد بسیاری هنگام گرفتن عکس‌های سلفی به جای نگاه کردن به لنز دوربین به نمایشگر نگاه می‌کنند. این قابلیت به شما یادآوری می‌کند که چه مقدار صورت شما از نمایشگر فاصله داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است نظر برخی افراد خلاق را جلب کند، ویدئوهای اسلوموشن است که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی حاصل شده است.

باتری

باتری به خدمت گرفته شده در این مدل، ۴۰۳۰ میلی آمپر ظرفیت دارد. برخورداری از این باتری بزرگ و تراشه ۱۰ نانومتری طول عمر فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده؛ به علاوه اینکه از شارژ سریع ۱۸ وات، در کمترین زمان ممکن می‌توان این گوشی را شارژ کرد.

به طور کلی می ۹ لایت امکانات بسیار عالی با برچسب قیمتی مقرون به صرفه را در یک بسته جای داده و می‎تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که قیمت گوشی برای آنها در اولویت بوده و می‌خواهند با صرف کمترین هزینه از بهترین مشخصات سخت‌افزاری بهرمند شوند.

نقاط قوت:

  • دوربین سلفی قدرتمند حتی در محیط‌های کم نور
  • طراحی چشم نواز و جوان پسند
  • نرم افزار پر سرعت
  • چیپست قوی
  • برخورداری از تکنولوژی NFC
  • قابلیت شارژ سریع

 

نقاط ضعف:

  • درگاه مشترک سیم کارت دوم و حافظه جانبی
محمد سامان بازدید : 195 جمعه 22 فروردین 1399 نظرات (0)

در سال 2020 و در 22 بهمن سامسونگ به ارائه 3 گوشی پرچمدار با نام های گوشی سامسونگ S20، گوشی سامسونگ S20 پلاس و گوشی سامسونگ S20 Ultra پرداخت. این شرکت امکانات شگفت انگیزی را در این گوشی ها جای داده است.  که در ادامه به ویژگی های یکی از این گوشی ها یعنی گوشی S20 پلاس خواهیم پرداخت.

ویژگی گوشی سامسونگ Galaxy S20 Plus

طراحی

این گوشی با طراحی بسیار زیبا و شیک چشم شما به خود جلب میکند.گوشی 166.9 میلی متر ارتفاع دارد و عرض این گوشی با ارزش 76 میلی متر است. ضخامت هم در این گوشی 7.8میلی متر است. اندازه های این گوشی نشان گر این است سامسونگ این گوشی را نه زیاد بزرگ کرده نه زیاد کوچک و در حد متوسط آن را به بازار اراعه کرده است.

 

درباره وزن این گوشی هم خلیی بحث شده است. این گوشی با وزن 220گرم گوشی سنگینی به نظر میرسد.اگر شما با گوشی های سنگین کار کرده باشید متوجه هستین که کار با این گوشی در هنگام استفاده طولانی سخت و دشوار است.مثلا در هنگامی که به صورت دراز کش و خوابید از گوشی استفاده میکنید شاید گوشی بعد از مدتی استفاده به صورت شما بیفتد.این افتادن از حالت سنگینی این گوشی است.

 

گوشی با طراحی جلو شیشه و پشت  شیشه از لحاظ زیبای شناسی بسیار منحصر به فرد و زیبای دوچندانی دارد.که اگر شما عاشق زیبای در خود هستید این گوشی این زیبای را به شما میدهد.و در آن از گوریلا گلس 6 در آن استفاده شده است.در بیشتر گوشی های سامسونگ از فریم پلاستیکی در آن استفاده شده است ولی در Galaxy S20 Ultra از فریم فولادی در آن استفاده شده است که سنگینی نسبی آن هم به همین دلیل میباشد. این فریم فولادی بسیار در مقابل ضربه میتواند کارساز باشد و ضربه های ناشی از افتادن و غیره … را میتوان دفع کند و به خود جذب کند.

 

لبه های این گوشی در حد معقول انحنا دارد و ظاهر گوشی را خوبه کرده است.این انحنادر حد گوشی های آیفون نیست اما خوب و مناسب است.سامسونگ هم از اول مشهور بوده که گوشی های با انحنای متوسط  طراحی میکند.که در این گوشی هم شاهد آن هستیم.

بررسی گوشی گلکسی s20 پلاس

نمایشگر

بعد از چند روز استفاده از S20 Ultra، بلافاصله به سراغ کار با S20 Plus رفتم، بنابراین مثل این بود که یک لایه را برداشته باشید. این دستگاه سبک تر و خوش دست تر است. پس مدتی استفاده از این محصول به این نتیجه رسیدم که با وجود اندازه بزرگ آن، این دستگاه بسیار خوب بالانس شده و در دست نگه داشتنش بسیار آسان است. سامسونگ رابط کاربری One UI 2.0 خود را طوری طراحی کرده که برای استفاده یک دستی هم مناسب باشد و این قابلیت در اینجا بسیار کار آمد است.

اولین کاری که بعد از روشن کردن اس20 پلاس کردم، این بود که نرخ ریفرش 120 هرتزی نمایشگر خیره کننده 6.7 اینچی AMOLED آن را فعال کردم که واقعا کار با آن را لذت بخش کرده بود.

با اسنپدراگون 865 و رم 12 گیگابایتی، این دستگاه گویی پرواز می کند. چیزی که تعجب آور است، این است که افزایش نرخ ریفرش 120 هرتز تا چه اندازه تاثیر گذار است: البته بعد از مدتی این قابلیت هم کم اهمیت می شود در حال حاضر، باعث شده تا دستگاه هایی با نرخ ریفرش پایین تر به درد نخور به نظر آیند! اینکه این قابلیت به طور پیش فرض فعال نیست کم ناامید کننده است، گویی سامسونگ از یکی از بهترین ویژگی های دستگاه هایش دوری می کند.

البته، دلیل پیش فرض نبودن این ویژگی، جلوگیری از کاهش عمر باتری است، چرا که گفته شده وقتی فعال می شود، تا 25 درصد عمر باتری را کاهش می دهد. اما همانطور که در ادامه خواهید دید، از همان اولین لحظات استفاده از نرخ ریفرش 120 هرتزی S20 Plus لذت برده ام، به حدی که برای من ارزش کاهش عمر باتری را داشت. اگر می خواهید این دستگاه را بخرید، توصیه می کنیم که هر دو حالت 60 و 120 هرتزی را تست کنید و اگر در عمر باتری مورد نیازتان تاثیر زیادی ندارد، حتما از نرخ ریفرش بالاتر استفاده کنید.

کیفیت حسگر اثر انگشت

قبل از اینکه به دوربین ها بپردازیم، باید یک نکته را بازگو کنم و آن مشکلاتی بود که با سری S20 داشتم، سنسور اسکنر اثر انگشت. البته چنان هم بد نیست، حداقل نه به بدی Nokia 9، ولی سرعت عملکرد و دقت آن کم است و در استفاده روزانه کاملا حس می شود.

با اینکه نسل دوم از سنسور های اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام، چندی پیش در نمایشگاه این شرکت معرفی شده بود، ولی هنوز قابل تولید انبوه نبود. از این روز سامسونگ تصمیم به استفاده دوباره از اولتراسونیک های قبلی خود کرد که البته اشتباه بزرگش همینجا بود. با توجه به قابلیت تشخیص چهره سریع و بسیار امن Pixel 4 و اسکنر زیر نمایشگر اوپتیکال سریع و دقیق OnePlus 7T ها، حس میکنم سامسونگ کاملا این بخش را از دست داده است. با اینکه دلیل استفاده از سنسور نسل قبلی واضح است، اما با اینحال نمی توان چنین نقصی را از یک پرچمدار گران که نام بهترین اسمارت فون اندرویدی را یدک می کشد، انتظار داشت.

دوربین

دوربین، مهمترین بخش این اسمارت فون، یه بهتر است بگوییم هر اسمارت فونی است. بیشتر کاربرانی که این مقاله را می خوانند، می خواهند برای این دو سوال پاسخی پیدا کنند. اول اینکه آیا عکس های ثبت شده با این دوربین از Galaxy S20 Ultra بهتر است؟ و دوم اینکه آیا قابلیت های تصویر برداری این دستگاه می تواند با Pixel 4 یا iPhone 11 Pro رقابت کند؟

پاسخ کوتاه به این پرسش ها این است که اس20 پلاس، نسبت به گلکسی های قبلی، از جمله S10 های سال گذشته، ارتقای بزرگی داشته است. اول از همه اینکه دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آن سنسور بزرگی دارد. البته اندازه آن، 70 درصد کوچکتر از Ultra است، ولی با این حال این سنسور 28 درصد بزرگتر از سنسور مدل سال قبل است.

دوربین گوشی سامسونگ s20 پلاس

باتری

چیپست اسنپدراگون 865، بهترین پردازنده ای است که در حال حاضر برای اندروید توسعه یافته. 12 گیگابایت رم هم این پردازنده پرقدرت را همراهی می کند که بسیار زیاد است. نکته جالب این دستگاه این است که می توانید سه اپلیکیشن را انتخاب کنید تا هیچگاه بسته نشوند. من این کار با اپ ها دوربین، Spotify و Pocket Casts انجام دادم.

بخش تحسین برانگیز تر، عمر باتری این اسمارت فون است. شبکه 5G هنوز در ایران راه نیافتاده، بنابراین نمی توان نظری راجع به آن داد ولی با ارتباط قوی LTE در مدتی که آن را تست می کردم، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دستگاه مدت زیادی دوام آورد.

اگر شیش تا هفت ساعت هم دستگاه را روشن نگاه دارید، باز هم در پایان روز 20 درصد شارژ خواهید داشت. برای دست عمر دستگاه، از 6:30 صبح شروع کردم و نیمه شب آن را کنار گذاشتم و هیچگاه به شارژر موبایل  نیاز پیدا نکردم.

با شارژر 25 واتی درون جعبه هم سرعت شارژر به طرز دلپذیری بالاست. پر کردن گنجایش باتری از 0 تا 100 تنها اندکی بیش از یک ساعت زمان برد که بسیار عالی است. لازم به ذکر است که برای بهره مندی از نهایت سرعت شارژ باید از کابل و آداپتور درون جعبه استفاده کنید، چرا که آن از PPS پشتیبانی می کند.

نتیجه گیری

بی تعارف بگوییم، Galaxy S20 Plus بهترین عضو سری S20 سامسونگ است و یعنی بهتری دستگاهی اندرویدی حال حاضر بازار است. البته بدون نقص هم نیست، ولی به بی نقص بودن بسیار نزدیک شده است. با وجود ایراد های کوچکی که از نوع تصویر برداری آن داشتم و سنسور اثر انگشت نه چندان خوب آن، هیچ ایراد دیگه ای نتوانستم از عملکرد دستگاه بگیرم و این فوق العاده است.

با برچسب قیمت بالایی که این دستگاه دارد، اصلا نمی توان آن را یک گوشی ارزان تلقی کرد. ولی اگر به دنبال دستگاه تمام عیاری هستید که از پس هر کاری بر می آید و در برخی بخش ها نیز خارق العاده است، Galaxy S20 Plus بهترین انتخاب ممکن است. هنوز اوایل 2020 هستیم، ولی فکر نمیکنم به این زودی ها اسمارت فونی معرفی شود که بتواند تاج پادشاهی را از این دستگاه بگیرد. برای اطلاع از قیمت گوشی ها کلیک کنید.

نقاط قوت

  • بهترین و با کیفیت ترین نمایشگر ممکن
  • طراحی کلاسیک سامسونگ و کیفیت بالای ساخت
  • مشخصات فنی و عملکرد پردازشی بسیار عالی
  • کیفیت بالای دوربین ها
  • عمر باتری تحسین برانگیز

نقاط ضعف

  • سرعت و دقت نه چندان زیاد سنسور اثر انگشت
  • عملکرد نه چندان طبیعی دوربین در ثبت جزئیات صورت

 

محمد سامان بازدید : 77 جمعه 22 فروردین 1399 نظرات (0)

اگر شما هم یکی طرفداران پرچمداران سامسونگ هستید و به دنبال خرید گوشی مناسب، با کیفیت عالی و عملکرد عالی هستید ما به شما گوشی سامسونگ نوت 10 لایت را پیشنهاد می کنیم. این گوشی فوق العاده به شکلی طراحی شده که اگر آن را با گوشی گلکسی نوت 10  مقایسه کنیم هم از لحاظ قیمت و هم عملکرد بسیار پیشرفته تر است. ما در این مطلب ویژگی های این گوشی را به شما معرفی می کنیم.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

قیمت

در خصوص گلکسی نوت 10 لایت، ما تقریبا اطلاعات زیادی داریم چرا که پیش از عرضه این گوشی هوشمند، اطلاعاتی در خصوص طراحی، دوربین‌ها و مشخصات فنی آن به بیرون درز پیدا کرد اما در خصوص عرضه آن در بازار، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. حتی برخی افراد در خصوص قیمت انتخاب شده برای این گوشی هوشمند، اطلاعاتی در دست ندارند. جالب است بدانید که بسیاری از افراد حتی نمی‌دانند که آیا سامسونگ این گزینه پرچمدار قیمت مناسب‌تر خود را در ایالات متحده، عرضه خواهد کرد یا خیر!

باید بگوییم برای Samsung Galaxy Note 10 Lite، یک تراشه اگزینویس از سامسونگ انتخاب شده است که سبب کاهش قیمت این گوشی خواهد شد اما این بدان معناست که احتمالاً این تلفن در آمریکای شمالی در دسترس نخواهد بود. قیمت سامسونگ گلکسی نوت 10 در آمازون در حدود 750 دلار است که گوشی نوت 10 لایت، از آن ارزان‌تر خواهد بود.

نوت 10 لایت

طراحی و صفحه نمایش

نمایشگر 6.7 اینچی گلکسی نوت 10 Lite یک نمایشگر غول پیکر Super AMOLED و Infinity-O است که با یک برش دوربین همراه می‌شود که این برش دوربین به طور مستقیم در مرکز دستگاه قرار گرفته است. این صفحه نمایش زیباست و به مانند بیشتر گوشی‌های سامسونگ، می‌توان آن را بهترین نمونه صفحه‌نمایش‌‎ها دانست. نمایشگر انتخاب شده برای این گوشی، از گلکسی نوت 10 که اندازه 6.3 اینچی دارد، بزرگتر است. فراموش نکنید که برای افزایش ایمنی نمایشگر می‌توانید به فکر خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ Samsung Galaxy Note 10 Lite باشید.

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت در سه رنگ Aura Glow، Aura Black و Aura Red عرضه می‌شود. تمامی این رنگ‌ها دیدنی و جذاب هستند. رنگ قرمز انتخاب شده برای این گوشی، بسیار جذاب‌تر از دیگر رنگ‌هایی است که تاکنون برای گوشی‌هایی با قیمت مناسب‌تر در نظر گرفته شده است. رنگ قرمز این گوشی بسیار واضح است و رنگ مشکی از این گوشی، لک‌های اثر انگشت را واضح‌تر از همیشه نشان می‌دهد. برای Note 10 Lite یک فضای جک هدفون در نظر گرفته شده است که این برای دوستداران هندزفری‌های سیمی، خبری خوش به شمار می‌رود. این مسئله برای افرادی که به دنبال جک 3.5 میلی‌متری هستند، خبری خوش به شمار می‌رود و البته که برای گلکسی نوت 10 لایت نیز یک قلم S در نظر گرفته شده است که برای دوستداران این گجت، خبری خوش به نظر می‎رسد.

دوربین ها

دوربین‌های نوت 10 لایت برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار کاملاً استاندارد هستند. این گوشی هوشمند، سه لنز ایده‌آل را ارائه می‌دهد که در بین این لنزها شاهد یک لنز اصلی (12 مگاپیکسلی)، لنز دیگر یک لنز اولتراواید (12 مگاپیکسلی) و نمونه دیگر تله فوتو (12 مگاپیکسلی) است. البته باید بگوییم که برای نوت 10 پرچمدار، لنز اصلی 16 مگاپیکسلی است.

در پیچ و تاب‌های جالبی که برای برند سامسونگ وجود دارد، این شرکت یک ماژول جدید دوربین را طراحی کرده است. در این ماژول دوربین، تمامی 4 لنز در نظر گرفته شده توسط شرکت سامسونگ در یک تکه مربع قرار می‌گیرند که با پیکسل 4 گوگل و آیفون 11 پرو، مطابقت کامل دارد و بسیاری از افراد این نمونه را کپی‌کاری از آیفونی‌ها می‌دانند. به نظر می‌رسد هیچ قافیه و دلیلی در پشت این تصمیم وجود ندارد، اما استفاده از این ماژول برای این گوشی به هیچ عنوان دور از انتظار نبود! چرا که این شرکت همواره در جهتی تلاش می‌کند تا افراد را به سمت کار خود جلب کند.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S10 Lite

باتری

Galaxy Note 10 Lite یک باتری غول‌پیکر 4،500 میلی‌آمپرساعتی را به مراتب بزرگتر از بسته‌های 3500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی نوت 10 استفاده می‌کند. با توجه به تست‌هایی که توسط Tom’s Guide انجام داده شده است، نشان داده می‌شود که باتری نوت 10، تنها در حدود 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می‌آورد. بنابراین ما امیدوار هستیم که باتری غول‌پیکر گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 لایت، بیشتر از این‌ها توانایی داشته باشد.

برای گوشی جدید، سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت، این شرکت از تراشه اگزینوس استفاده کرده است که برخی افراد را نگران می‌کند چرا که هنوز مشخص نیست که این گوشی با قیمت مناسب‌تر خود، آیا می‌تواند عملکرد ارائه شده در گوشی گلکسی نوت 10 را داشته باشد یا خیر چرا که نوت 10 از تراشهSnapdragon 855 Qualcomm بهره می‌برد.

نوت 10 Lite در نسخه‌های متنوعی ارائه می‌شود که هر کدام از این نسخه‌ها کارایی خاص خود را دارد. این گوشی در دو مدل است که یکی از آن‌ها دارای 6 گیگابایت حافظه رم و دیگری دارای 8 گیگابایت حافظه رم است که برای آن‌ها 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. این حافظه رم بسیار کمتر از 12 گیگابایت حافظه رمی است که می‌توانید در نوت رده بالاتر به آن دست پیدا کنید. نوت 10 همچنین به طور پیش فرض 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد، بنابراین Note 10 Lite را نمی‌توان یک نسخه قوی‌تر از برادر خود یعنی نوت 10 دانست چرا که این گوشی از نظر بهره‌وری می‌تواند بسیار کمتر از نوت 10 باشد.

نتیجه گیری

جذابیت‌ها و ویژگی‌های زیادی در گلکسی نوت 10 لایت پیدا می‌شود که هر فردی را به سمت این گوشی هوشمند جذاب می‌کشد. رنگ قرمزی که برای گوشی گلکسی نوت 10 در نظر گرفته شده، یکی از همین ویژگی‌هاست. صفحه‌نمایش گسترده نیز بر جذابیت این گوشی هوشمند افزوده است. البته ارزش خرید این گوشی به قیمت آن بستگی دارد چرا که اگر قیمت مناسب باشد، این تلفن ممکن است ارزش خرید داشته باشد. وجود قلم سامسونگ در این گوشی، بسیار خوب است و دوربین‌ها نیز در جای مناسبی قرار گرفته‌اند اما سوراخ دوربین و پردازنده اگزینوس از نکاتی در این گوشی هستند که هر فردی را برای خرید می‌تواند دچار شک و تردید کند. البته وجود این سوراخ برای هر فردی مشکل‌زا نیست اما هستند کسانی که این دوربین سلفی با این طراحی را بسیار بد می‌دانند و هرگز برای خرید این نوع از گوشی‌ها اقدام نمی‌کنند.

محمد سامان بازدید : 49 چهارشنبه 20 فروردین 1399 نظرات (0)

یکی از سیاست های شرکت سامسونگ در رقابت با سایر هم نوعان خود برتر بودن در سطح گوشی های میان رده و ارزان است. گوشی هایی که با این هدف تولید شده اند عبارت اند از: سامسونگ A6s، سامسونگ A8s، سامسونگ M20، سامسونگ M10. گوشی سامسونگ S6s از گوشی های ارزان این برند محسوب می شود و همچنین نسبت به قیمت خود بسیار با کیفیت است. صفحه نمایش این گوشی به طور تمام صفحه می باشد و این طراحی باعث ایجاد ظاهری زیبا در این اسمارت فون شده و همچنین مجهز به حسگر اثر انگشت در قسمت پشت می باشد. می توان گفت که این گوشی ورژن جدید گوشی سامسونگ A8 2018 است. در ادامه به بررسی گوشی سامسونگ A6s خواهیم پرداخت.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A6s

طراحی و صفحه نمایش

ای 6 اس از یک بدنه بسیار زیبا و مقاومی برخوردار است. در پنل عقب ماژول دوربین دوگانه به صورت عمودی طراحی شده و در گوشه چپ آن واقع شده و فلش ال ای دی زیر دوربین ها قرار دارد. سنسور اثر انگشت هم در وسط قرار گرفته و بیضی شکل است. سطح این پنل صاف بوده و آپشن های مشکی، آبی و صورتی رنگ های آن به حساب می آید. این موبایل دربردارنده یک پنل 6.0 اینچی با رزولوشن 1080× 2160 پیکسل و تراکم پیکسلی 402 پیکسل بر اینچ است که جلوه های بصری بی نظیری داشته و تجربه دیداری بسیار خوبی را برای کاربر فراهم می آورد. همچنین از نسبت صفحه تصویر 18:9 و نسبت صفحه به بدنه 77.9% بهره برده است.

یکی از قابلیت های این نمایشگر برخورداری از پوشش محافظ گوریلاگلس بوده و برخلاف نمایشگر Samsung Galaxy A8s در اینجا پنل Super AMOLED به کار رفته است. از ویژگی های این نوع پنل ها ارائه رنگ های روشن و سرزنده و روشنایی عالی است در نتیجه در حضور نور مستقیم خورشید هم می توان به راحتی محتوای آن را مشاهده کرد. از طرفی دیگر کیفیت تصویر Full HD به همراه اندازه بزرگ آن تجربه بسیار خوبی از مالتی مدیا را در اختیار کاربر قرار می دهد. ابعاد آن 156.1× 76.4× 8.4 میلی متر و وزنی برابر با 183 گرم دارد. یکی از امتیازات فروش این گوشی در مقابل سایر گوشی هایی که در این محدوده قیمت قرار دارند صفحه نمایش عالی آن است.

دوربین

یکی از تفاوت های ای 6 اس و گلسی ای 8 اس دوربین آنها است ای 8 اس دوربین سه گانه را به خدمت گرفته درحالی که دوربین ای 6 اس دوگانه بوده و از لنزهای 12+2 مگاپیکسلی استفاده کرده است. لنز دوم نیز یک سنسور ثبت عمق است. دوربین سلفی هم یک لنز 12 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی آن از ثبت ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ثبت ویدئوهای 1080 پیکسل پشتیبانی می کند. 

سامسونگ Galaxy A6s

سخت افزار

نیروی لازم جهت اجرای عملکردها را از تراشه Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 گرفته که بر اساس فرآیند ساخت 14 نانومتری ساخته شده و نسبت به پردازنده های 28 متری کارایی و مصرف باتری به نسبت پایین تری دارد. پردازنده 8 هسته ای بوده که 4 هسته Kryo 260 آن با فرکانس 2.2 و 4 هسته دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز عمل می کنند. پردازنده گرافیکی نیز Adreno 512 است. از دیگر گوشی هایی که از این پردازنده استفاده کرده اند می توان به ردمی نوت 7 و سامسونگ گلکسی ای 9(2019) و نوکیا 7 پلاس و شیائومی می ای 2 اشاره کرد.

در بنچمارک آنتوتو این مدل امتیازی برابر با 136.370 را کسب کرده که در حوزه میان رده ها عملکردی خوب در نظر گرفته می شود از نظر حافظه هم خاطر نشان می شود که این گوشی در دو نسخه 128/6 و 64/6 گیگابایت عرضه شده است از این رو رم 6 گیگابایتی سرعت لازم جهت اجرای برنامه ها و عملکردهای چند وظیفه ای را فراهم می سازد. علاوه بر این از درگاه کارت حافظه microSD تا 512 گیگابایت نیز پشتیبانی می کند. سامسونگ درگاه اختصاصی برای آن در نظر نگرفته از این رو می بایست از درگاه سیم کارت دوم استفاده کرد. از بلوتوث نسخه 5.0، GPS Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac,dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot پشتیبانی کرده و از رابط دو طرفه 2.0, Type-C 1.0 پشتیبانی می کند. از نظر نرم افزاری هم می بایست گفت که این گوشی با نسخه 8.0 (Oreo)، پلتفورم اندروید اجرا می شود.

باتری

باتری به کار رفته در ای 6 اس 3300 میلی آمپر ظرفیت داشته و از نوع لیتیوم یونی است اما از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند.

برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 40 دوشنبه 18 فروردین 1399 نظرات (0)

در اواخر سال 2019 شاهد ارائه محصول جدیدی از برند سامسونگ بودیم. این گوشی که با نام  galaxy A51 معرفی شد از لحاظ طراحی پنل جلو با گوشی گلکسی نوت 10 شباهت زیادی دارد و از لحاظ چیدمان دوربین های پشت گوشی همانند گوشی iphone 11 pro می باشد. این گوشی منحصر به فرد دارای صفحه نمایشی به اندازه 6.5 دو سیم کارته است. در ادامه قصد داریم به بررسی دقیق گوشی سامسونگ a51 بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A51

طراحی و ساخت

بدنه پشت و فریم اطراف گوشی از جنس پلاستیک باکیفیت بوده و قاب جلو شیشه ای می باشد که توسط فناوری گوریلا گلس 3 محافظت می شود. گوشی موبایل A51 با ابعاد 7.9 × 73.6 × 158.5 میلیمتر دارای 172 گرم وزن می باشد. دکمه های پاور و تنظیم صدار روی لبه سمت راست واقع شده اند، درگاه سیم کارت و کارت حافظه روی لبه سمت چپ جانمایی شده اند. پنل پشتی گوشی میزبان قاب مستطیل شکلی است که دوربین چهارگانه به همراه فلش LED روی آن قرار گرفته و همچنین لوگوی سامسونگ نیز در بخش پایینی دستگاه حک شده است. دوربین سلفی این اسمارت فون همانند حفره ای روی صفحه نمایش جانمایی شده است و بخش های اضافی نوار ناچ را ندارد و این مسئله موجب رضایت بسیاری از کاربران می باشد. این میان رده جدید کره ای در رنگ های مشکی، آبی، سفید و صورتی به بازار گوشی های موبایل عرضه می شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش Infinity-O فبلت گلکسی A51 با ابعاد 6.5 اینچ و پشتیبانی از 16 میلیون رنگ از نوع Super AMOLED می باشد که با فناوری گوریلا گلس 3 محافظت می شود. این نمایشگر 87.4 درصد از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است و با رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل تصاویر را با جزئیات بیشتر و همچنین کیفیت مطلوب در معرض دید کاربران قرار می دهد. با کمک این نمایشگر می توان بدون وقفه و تاخیر به تماشای فیلم و انجام بازی پرداخت. تراکم پیکسلی در نمایشگر این اسمارت فون، 405  پیکسل در هر اینچ می باشد.  

گوشی Samsung Galaxy A51

دوربین

گوشی هوشمند گلکسی A51 مجهز به دوربین اصلی چهارگانه می باشد که روی ماژول مستطیل شکل واقع شده در قاب پشتی تعبیه شده اند که از ویژگی های جالب توجه این میان رده می باشد. دوربین 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی 26 میلیمتر از لنز واید بهره مند است و با سایز سنسور 1/2.0 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر از فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار است. دوربین 12 مگپیکسل از دریچه دیافراگم f/2.2 با فاصله کانونی 13 میلیمتر برخوردار است که با لنز اولتراواید از سایز پیکسل 1.12 میکرومتر بهره مند است. ماژول 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4و فاصله کانونی 40 میلیمتر دارای لنز تله فوتو بوده و قابلیت عکسبرداری ماکرو برای عکاسی از سوژه های بسیار ریز را نیز دارد. دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر نیز با برخورداری از دریچه دیافراگم f/2.2، دارای قابلیت سنجش عمق می باشد و از سایز سنسور 1/5.0 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر بهره برده است. همه این موارد می توانند تجربه عکسبرداری عالی را فراهم نمایند. فلش LED در Galaxy A51 بر روی ماژولی که دوربین ها واقع شده اند قرار دارد. دوربین سلفی در این اسمارت فون به صورت نوار ناچ و حالت قطره ای نمی باشد و بر روی صفحه نمایش واقع شده است. این ماژول 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.8 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر دارای لنز واید می باشد.  

نرم افزار

سامسونگ سیستم عامل اندروید 10.0 را برای این میان رده خود در نظر گرفته است. در اندروید 10.0 می توان از ویژگی Dark Mode استفاده کرد که این روزها بسیار قابل توجه کاربران گوشی های هوشمند می باشد. Galaxy A51 با پشتیبانی از قابلیت Dark mode، و به وجود آوردن تم تیره در گوشی باعث می شود تا در شرایطی که نور محیط کم است، فشار کمتری به چشم وارد شود. به علاوه در این اسمارت فون با فعال کردن فیلتر نور آبی، رنگ آبی و رنگ هایی که تناژ سرد دارند خاموش می شود و صفحه نمایش به رنگ زرد و رنگ های گرم متمایل می شود.

سخت افزار

کمپانی سامسونگ اسمارت فون گلکسی A51 را به چیپست Exynos 9611 با معماری 10 نانومتری مجهز کرده است. این فبلت همچنین با بهره مندی از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 شرایط مناسبی را برای کاربران علاقمند به بازی های با گرافیک بالا، ایجاد کرده است. در این دستگاه جدیدترین بازی های موبایل با جزئیات ریز گرافیکی و سرعت خوب اجرا می شوند. گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy A51، با حافظه داخلی 64 گیگابایت و 3 گیگابایت حافظه رم و همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 و 6 گیگابایت حافظه رم روانه بازار شده اند. البته لازم به ذکر است که این میان رده قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی داشته و تا 1 ترابایت می توان حافظه آن را افزایش داد و نگرانی از بابت کمبود حافظه را برطرف کرده است.

گوشی گلکسی A51

اسپیکر

اسپیکر اسمارت فون Galaxy A51 به همراه جک 3.5 میلیمتری صدا و درگاه خروجی USB Type-C روی لبه پایینی گوشی قرار دارد. قابلیت Dolby Atmos از قابلیت های این اسپیکر به شمار می رود که در کیفیت صدا تاثیر زیادی دارد.

باتری

باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر بر ساعت انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند را تامین می کند که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی را نیز دارد. این باتری غیرقابل تعویض که سامسونگ برای میان رده جدید خود در نظر گرفته است قابلیت مکالمه تا بیشتر از 32 ساعت و همچنین قابلیت پخش موسیقی تا بیشتر از 87 ساعت را دارد. برای اطلاع از قیمت کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 61 یکشنبه 17 فروردین 1399 نظرات (0)

 

در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی پایین رده ای که در سال 2019 توسط شرکت سامسونگ معرفی شده آشنا کنیم. در بازار ایران به دلایل مختلفی که شرایط اقتصادی را هدف گرفته اند گوشی هایی با قیمت ارزان، در سطح پایین و میان رده دارای طرفداران زیادی است. اگر طرفداران پرچمدار سری S سامسونگ را فاکتور بگیریم عده ی زیادی به دنبال گوشی های ارزانتر هستند. یکی از این اسمارت فون های میان رده گوشی سامسونگ A01 است. اما همان طور که گفته شد این اسمارت فون یک گوشی پایین رده است که جزو لیست میان رده نیز قرار دارد که در ادامه قصد بررسی بیشتر این گوشی را داریم.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A01

طراحی ظاهری

در مورد طراحی ظاهری سامسونگ A01 باید اشاره کنیم که این محصول از ظاهری امروزی برخوردار بوده، اما با این حال بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک ساخته شده است. خوب است بدانید ابعاد این محصول معادل 8.3×70.2×146.2 میلی‌متر بوده و با این حساب کار با آن راحت است. همچنین وزن 149 گرمی آن هم به این موضوع کمک قابل توجهی خواهد کرد. همین‌طور بدنه پشتی گوشی نیز میزبان دوربین دوگانه و فلش LED است که در آرایشی عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در گوشی گلکسی A01 سامسونگ پشتیبانی می‌شود. برخورداری از یک میکروفون مجهز به نویز کنسلینگ هم از دیگر ویژگی‌هایش است.

نمایشگر

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، سامسونگ A01 از نمایشگر 5.7 اینچی سود می‌برد. در بالا و مرکز نمایشگر نیز شاهد بریدگی قطره‌ای هستیم که میزبان دوربین سلفی گوشی خواهد بود. خوب است بدانید که رزولوشن نمایشگر یاد شده معادل 1520×720 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی نیز در این گوشی معادل 301PPI گزارش شده است. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز در این گوشی هوشمند معادل 75.1 درصد است.

سخت افزار

سامسونگ A01 از طریق پردازنده 12 نانومتری اسنپدراگون 439 نیروی مورد نیاز پردازش خود را تأمین خواهد کرد. به این دلیل که این گوشی یک محصول ابتدایی و پایه است، پس نیازی به پردازنده قدرتمند در این گوشی احساس نخواهد شد. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی آدرنو 505 نیز وظیفه انجام کارهای مربوط به پردازش گرافیک را هم عهده‌دار خواهد بود.

خوب است بدانید که پردازنده یاد شده با یک رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی همراهی می‌شود. البته ناگفته نماند که حافظه داخلی از طریق میکرو SD نیز قابلیت ارتقا خواهد داشت. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد حافظه میکرو اس دی به دست آوردید.

نرم افزار

با همه ویژگی‌های متوسط و سطح پایینی که از گلکسی A01 یاد کردیم، باید اشاره کنیم که در بخش سیستم عامل این گوشی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 سود می‌برد و نسخه دوم رابط کاربری OneUI سامسونگ نیز روی آن اجرا خواهد شد. همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سامسونگ نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

گوشی سامسونگ Galaxy A01

دوربین

با اینکه با یک گوشی پایین‌رده روبه‌رو هستیم، اما ترندهای روز همچنان در این محصول حفظ شده است. یک دوربین دوگانه با لنزهای 13 و 2 مگاپیکسلی در بدنه پشتی خودنمایی می‌کنند. لنز 13 مگاپیکسلی واید از دیافراگم f/2.2 برخوردار بوده و لنز 2 مگاپیکسلی مربوط به تشخیص عمق دارای دیافراگم f/2.4 است. در کنار همه این‌ها وجود فلش LED نیز از دیگر ویژگی‌هایش است که به جذب نور بیشتر توسط دوربین کمک خواهد کرد. دوستداران عکاسی سلفی نیز از وجود یک دوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 سود می‌برند. همچنین این گوشی قادر است ویدیوهایی با کیفیت 1080 پیکسلی 30 فریم در ثانیه نیز ضبط کند.

باتری

این گوشی هوشمند دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی است. اگرچه امروزه گوشی‌های پرچمدار و حتی میان رده باتری‌های قدرتمندتری نیز دارند، اما باید یادآور شویم که این محصول، یک گوشی پایین رده است و با توجه به کارهایی که از آن انتظار داریم و اندازه نمیاشگر آن، باتری یاد شده ظرفیت قابل قبولی دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

خوب است بدانید سامسونگ A01 در دسامبر 2019 معرفی شد و قرار است در 22 فوریه 2020 مصادف با 3 اسفند 98 روانه بازار شود. اما هنوز هم اطلاع دقیق از این موضوع نداریم. با توجه به این موضوع، قیمت گوشی سامسونگ A01 ممکن است در بازارهای مختلف متفاوت نیز باشد. اما در زمان معرفی، قیمت گلکسی A01 سامسونگ 110 یورو (معادل 121 دلار و 42 سنت) اعلام شده است. با این حساب باید منتظر بمانیم تا در زمان عرضه با قیمت دقیق آن آشنا شویم.

سخن پایانی

باتوجه به اطلاعاتی که از گوشی سامسونگ گلکسی A01 بیان کردیم، دانستیم که با یک گوشی میان رده رو‌به‌رو هستیم. این محصول برای آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند هزینه بالایی برای یک گوشی بپردازند، انتخابی مناسب خواهد بود و به خوبی وظایفی که از آن انتظار می‌رود را انجام خواهد داد. مسلما کسی از یک گوشی پایین رده انتظار اجرای بازی‌های امروزی یا مناسب برای پخش فیلم‌های باکیفیت را ندارد. اما در حد اندازه پاسخ دادن به تماس‌ها، مرور شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اینترنت و پیام رسان‌ها انتخاب مناسبی را رقم خواهد زد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا محصول دیگری در این زمینه می‌شناسید که قابل رقابت با گلکسی A01 سامسونگ باشد؟ برای اطلاع از قیمت و خرید اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 66 شنبه 16 فروردین 1399 نظرات (0)

مدتی بود که طرفداران سامسونگ منتظر رونمایی جدیدترین پرچمداران سری S این برند بودند. منظور از جدید ترین گوشی سری S گوشی سامسونگ S10 می باشد که در حال حاضر به بازار عرضه گردیده است. گفتنی است که در کنار این مدل مدل های مشابه دیگری نیز عرضه شده اما ما در این مطلب قصد دارم به طور کلیبه بررسی گوشی گلکسی S10 بپردازیم.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S10

سال ها قبل، وقتی در اوایل سال 2010، سامسونگ از گوشی گلکسی S رونمایی کرده بود، کمتر کسی گمان میکرد که در آینده گوشی های سری S بتوانند تا این حد در جهان تاثیر گذار باشند. نزدیک به یک دهه از آن روز میگذرد که سامسونگ حالا دهمین نسل از گوشی های سری S را با شکوه هر چه تمام تر به جهانیان معرفی کرد. گلکسی S10 آخرین دستاورد سامسونگ در صنعت گوشی های هوشمند است که با سر و صدای فراوان، چند روز قبل از کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی شد. سالانه صدها تلفن هوشمند مختلف از شرکت های مختلف معرفی میشوند، اما تعداد گوشی هایی که چشم ها را به خود خیره میکنند بسیار کم است. شاید در بین گوشی های هوشمند اندرویدی، هیچ محصولی همانند پرچمداران سامسونگ پر سر و صدا و حاشیه ساز نباشند. خانواده S10 سامسونگ نیز از این موضوع جدا نبوده و در یک مراسم مجلل، رسماً رونمایی شد.

گلکسی S10+ آخرین زبان طراحی سامسونگ را در اختیار دارد. بدنه ای متشکل از شیشه و فلز که در پشت آن از شیشه گوریلا گلس 5 و در دور آن از فریم آلومینیومی استفاده شده است. سامسونگ در گلکسی S10+ تا آنجا که امکان داشته از حاشیه های بالا و پایین کاسته و برای بزرگتر شدن صفحه نمایش، حتی دوربین سلفی را هم در درون صفحه قرار داده تا فضای بالا به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد. این سبک از طراحی هم باعث کم شدن حاشیه های صفحه نمایش و هم باعث زیبایی هر چه بیشتر تلفن همراه میشود. صفحه نمایش گلکسی S10+ به صورت مفید حدود 6.4 اینچ است که با توجه به حاشیه های آن حدود 88.9 درصد از فضای کل رو به روی دستگاه را اشغال کرده است. سامسونگ با پنل Dynamic AMOLED چالش جدیدی را تجربه میکند که از نظر کیفیت میتواند در بالاترین سطوح بازار قرار بگیرد. این صفحه نمایش با رزولوشن 1440×3040 و استاندارد 19:9، تراکم پیکسلی 522 را به ارمغان آورده است. از دیگر فناوری های صفحه نمایش گلکسی S10+ نیز میتوان به لایه محافظ گوریلا گلس 6 و پشتیبانی از HDR10+ نام برد، اما آن چیزی که در این صفحه نمایش بیشتر از همه جلب توجه میکند، حسگر اثر انگشت در زیر آن است که در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

سامسونگ طبق معمول همیشه، پرچمدار خود را با دو نوع چیپست متفاوت به بازار عرضه میکند که در ایران، نسخه اگزینوس آن عرضه شده است. چیپست اگزینوس 9820 با معماری 8 نانومتری، از پردازنده ای 8 هسته ای قدرت میگیرد. این چیپست در بخش گرافیک نیز از پردازنده گرافیکی Mali-G76 Mp12 استفاده میکند که در بازی های سنگین و فعالیت های دیگری که به گرافیک بالا نیاز دارد فوق العاده عمل میکند. گلکسی S10+ در نسخه 128 گیگابایتی خود مجهز به رم 8 گیگابایتی است که برای انجام فعالیت های سنگین، مولتی تسکینگ و اجرای همزمان چند برنامه بسیار عالی عمل میکند.

دوربین، بخش جذاب گلکسی S10+ است که برای اولین بار در یک پرچمدار از سامسونگ، دوربین 3 گانه در آن مورد استفاده قرار گرفته است. دوربین اصلی گلکسی S10+ از نوع واید و دارای 12 مگاپیکسل رزولوشن است. دوربین دوم نیز 12 مگاپیکسلی است که برای عکس برداری تله کاربرد دارد و در نهایت، دوربین سوم نیز با کیفیت 16 مگاپیکسلی از نوع التراواید در نظر گرفته شده است. گلکسی S10 توانایی عکس برداری با زوم اپتیکال 2 برابری را داشته و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره میبرد.

اما در بخش فیلم برداری، گلکسی S10+ توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. در بستر FHD نیز سرعت 240 فریم پیش روی کاربر قرار داشته و در نهایت، مثل نسل قبل امکان ضبط ویدئوی سوپراسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه بر بستر HD نیز وجود دارد. دوربین سلفی نیز از نقاط متمایز کننده این گوشی با گلکسی S10 است. چرا که دوربین دوگانه با کیفیت های 10 و 8 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه دیده میشود. دوربین سلفی دوم از نوع عمیق بوده که برای عمق بخشیدن به تصویر کاربرد دارد.

گلکسی S10+ در دل خود یک باتری 4100 میلی آمپری قرار داده که ماندگاری بالایی را ضمانت میکند. گلکسی S10+ از فناوری شارژ سریع در هر دو حالت با سیم و بی سیم استفاده میکند. بهره مندی از فناوری شارژ بی سیم با امکان شارژ سریع از مزایای گلکسی S10+ به شمار میرود. ضمن اینکه گلکسی S10+ میتواند به عنوان منبع ذخیره باتری برای گوشی، ساعت و هندزفری بی سیم جدید سامسونگ که از فناوری شارژ بی سیم استفاده میکنند عمل کند به طوری که با قرار دادن این گجت ها بر پشت دستگاه، نیروی موجود در گوشی به آنها منتقل شده و آنها را شارژ میکند.

بعد از حاشیه های فراوان، سامسونگ بالاخره در گلکسی S10+ از فناوری حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده نمود. سنسور التراسونیک در زیر صفحه نمایش گلکسی S10+ همیشه فعال است به طوری که در زمان خاموش بودن صفحه، با قراردادن انگشت بر روی محل مورد نظر، قفل گوشی باز میشود. سرعت و امنیت این حسگر نیز بسیار بالاست که سامسونگ را در خصوص این فناوری سربلند میکند.

شما عزیزان می توانید برای آگاهی بیشتر از قیمت و خرید انواع گوشی ها به سایت digido مراجعه کنید.

محمد سامان بازدید : 43 شنبه 16 فروردین 1399 نظرات (0)

یکی دیگر از شاهکار های برند سامسونگ ارائه گوشی سامسونگ A20s می باشد که مدل جدیدی از سری A این شرکت است. این مدل که به تازگی به بازار عرضه شده نسخه کامل تر و پیشرفته تر گوشی سامسونگ A20 است. تغییراتی که سری جدید این گوشی متحول شده شامل تغییرات در بدنه تا مشخصات فنی آن است. بنابراین می توان گفت سامسونگ تغییر اساسی برای این گوشی انجام داده است. جالب است بدانید که در گوشی A20s دیگر از نمایشگر سوپرامولد استفاده نشده و بجای آن صفحه نمایش از نوع LCD است.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A20s

طراحی 

گوشی Samsung Galaxy A20s در برخورد اول کاربر متوجه شباهت زیاد آن به سری های A سامسونگ می شود، با توجه به اینکه این شرکت بزرگ و مطرح سعی کرده طراحی این گوشی بسیار شبیه به گوشی های بالا رده باشد و به همین دلیل چشم بسیاری از کاربران را که به دنبال گوشی های مدرنی که دارای قیمت مناسبی هستند را به خود جلب می کند. سامسونگ با قرار دادن دوربین سه گانه برای محصول جدید خود کار را برای انتخاب این گوشی تمام کرد. دوربین سه گانه این گوشی همانند بسیاری از گوشی های هوشمند حال حاضر دنیا به صورت عمودی و در قسمت گوشه سمت چپ و بالای گوشی طراحی شده است. کاربر با دیدن طراحی مدرن این گوشی و با دانستن امکانات فوق العاده آن، انتظار چنین قیمتی برای گوشی سامسونگ Galaxy A20s را ندارد. سامسونگ بدنه گوشی را از جنس ترکیبی پلاستیک و شیشه طراحی کرده و روی جنس آن نام Glasstic را عنوان کرده است در واقع هدف اصلی این شرکت بزرگ بهینه تر کردن هزینه و طراحی زیبا این گوشی بوده است.گوشی گلکسی A20s قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارا است و این قابلیت توانسته نظر آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک گوشی ولی استفاده از دو سیم کارت هستند را نیز جلب کند. کاربر با مشاهده قسمت جلوی گوشی متوجه نمایشگر بدون حاشیه آن که حدود 83.3 درصد قاب گوشی را به خود اختصاص داده، می شود. لبه های این گوشی به صورت گرد و بدنه آن کشیده طراحی شده  تا کاربر به راحتی گوشی را در دست بگیرد و استفاده از آن برای کاربر بسیار آسان باشد. سامسونگ از صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی برای محصول جدید خود به کار برده است اما از ابعاد کاملا مناسب     163.3 در 77.5 در 8 میلی‌متر بهره برده زیرا تقریبا گوشی گلکسی A20s بدون حاشیه طراحی شده است. این گوشی با ضخامت کم 8 میلیمتر و وزن ایده آل 169 گرم در زمره گوشی های با صفحه نمایش بزرگ اما سبک قرار می گیرد که بسیاری از کاربران را برای استفاده طولانی مدت به وجد آورده است. در قسمت پایینی این گوشی جک 3.5 میلیمتری هدفون ، پورت USB Type-C و اسپیکر آن طراحی شده و قابل ذکر است اگر از آن دسته کاربرانی هستید که پخش موزیک برایتان حائز اهمیت است به جرات می توان گفت از اسپیکر قدرتمندی بهره می برد. یکی از ویژگی های برجسته این گوشی نسبت به سایر از گوشی های هوشمند هم رده ، پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت است که از عملکرد سریع و خوبی بهره می برد. به طور کلی می توان گفت که گوشی Samsung Galaxy A20s از طراحی زیبا و کیفیت بالایی برخوردار است که همین طراحی مدرن یکی از ویژگی های برجسته این گوشی به حساب می آید. کاربر در برخورد اول به هیچ وجه احساس نمی کند یک گوشی میان رده را در دست گرفته، زیرا سامسونگ محصول جدید خود را بسیار شبیه به گوشی های بالارده طراحی کرده است.

صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A20s از صفحه نمایش لمسی IPS LCD، 6.5 اینچی و رزولوشن  1520 × 720  پیکسل و تراکم پیکسلی 259 پیکسل بر اینچ استفاده شده است. این گوشی با توجه به رزولوشن و تراکم پیکسلی خوبی که دارد از کیفیت و وضوح بالای تصویر برخوردار است. کاربر با مشاهده صفحه نمایش متوجه حاشیه کم در قسمت قاب جلوی گوشی می شود که حدود 83.3 درصد کل پنل جلوی گوشی را تشکیل می دهد؛ این مورد در واقع یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می شود و زیبایی ظاهری دو چندانی به طراحی گوشی Galaxy A20s بخشیده است. سامسونگ برای طراحی نمایشگر بدون حاشیه این گوشی دوربین سلفی آن را در یک زائده کوچک V شکل قرار داده تا جای کمی از نمایشگر را اشغال کند که همین امر سبب شده زیبایی مضاعفی به صفحه نمایش گوشی بخشیده شود. شرکت سامسونگ صفحه نمایش این گوشی را نسبت به تصویر 19 به 9 طراحی کرده است که تماشای فیلم و بازی بر روی آن را برای کاربر بسیار لذت بخش کرده است. محصول جدید سامسونگ رنگ ها را به صورت کاملا شاداب و با کنتراست عالی به نمایش می گذارد که یکی از مزیت های اصلی نسبت به محصولات میان رده نه تنها این شرکت بزرگ بلکه بسیاری از پرچم داران می باشد. سامسونگ همیشه برای تنظیمات صفحه نمایش محصولات خود یکسری قابلیت های جذاب طراحی می کند و محصول جدید هم از این قاعده مستثنا نیست. کاربر می تواند در قسمت تنظیمات، صفحه نمایش را در حالت Adaptive قرار دهد که تصاویر را بسیار شاداب به نمایش می گذارد. صفحه نمایش بزرگ در واقع محبوب کاربرانی است که علاقمند به تماشای فیلم و انجام بازی های متنوع بر روی گوشی هستند و سامسونگ با توجه به این نیاز کاربران به خوبی از عهده طراحی صفحه نمایش این گوشی با صفحه نمایش بزرگ و ابعاد 163.3 در 77.5 در 8 میلی‌متری بر آمده است و همین ویژگی نیز یکی از دلایل اصلی خریداران برای خرید این گوشی به حساب می آید. صفحه نمایش این گوشی در برابر تابش مستقیم نور خورشید به هیچ وجه کاربر را برای خواندن محتوا و نمایش فیلم اذیت نمی کند. بنابراین با توجه به نوع IPS LCD صفحه نمایش این گوشی می توان با قاطعیت گفت که از کیفیت نمایش تصویر بالایی برخوردار است.

سخت افزار

گوشی سامسونگ گلکسی A20s از یک تراشه خوب اسنپدراگون 450 کوالکام (چهارده نانومتری) بهره برده است. همان طور که می دانیم مهمترین بخش هر گوشی قسمت سخت افزاری آن است که باید تراشه ای خوب و پردازنده ای عالی توسط شرکت سازنده در گوشی مورد نظر تعبیه شده باشد تا کاربر برای اجرای برنامه های سنگین دچار مشکل نشود. شرکت سامسونگ از تراشه کوالکام و از لیتوگرافی 14 نانومتری برای گوشی گلکسی A20s استفاده کرده است. تراشه استفاده شده در این گوشی جز تراشه های میان رده رو به بالا محسوب می شود. بنابراین با قاطعیت می توان گفت این گوشی برای کاربرانی که به دنبال گوشی هایی هستند که با آن فعالیت های زیادی را انجام دهند ، بهترین انتخاب محسوب می شود. تراشه این گوشی شامل 8 هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 است و شرکت سامسونگ از پردازنده گرافیکی Adreno 506 برای تجزیه و تحلیل داده های محصول جدید خود به کار برده است. رم 4 گیگابایتی در شرایط مختلف به عملکرد بهتر گوشی کمک می‌کند؛ رم خوب این گوشی به کاربر این امکان را می دهد که در شرایط سخت و زمانی که پردازنده گوشی فشار زیادی را تحمل می کند باز هم بستر نرم افزاری و سخت افزاری خوبی را داشته باشد و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نشان دهنده فضای داخلی خوب این گوشی است. شرکت سامسونگ برای اینکه خیال بسیاری از کاربران را از جانب حافظه گوشی راحت کند از درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 1 ترابایت (درگاه اختصاصی) پشتیبانی می کند. گوشی Samsung Galaxy A20s برای آن دسته از کاربرانی که مدام در طول روز در حال چک کردن شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و تماشای عکس و فیلم و انجام بازی های متنوع بسیار جذاب به نظر می رسد چرا که کاربر را دچار هیچ گونه لگ و تاخیری نمی کند و کاربر لذت مضاعفی را در کار کردن با این گوشی را تجربه می کند. سیستم عامل اندروید 9 پای(Android 9 Pie)  و جدیدترین رابط کاربری One Ui در این گوشی به کار رفته که با توجه به قابلیت های متنوعی که وجود دارد، کاربران تجربه کم نظیری در کار کردن با این گوشی خواهند داشت و در اجرای برنامه های مختلف مشکل خاصی احساس نمی کنند. سامسونگ مدعی شده که رابط کاربری جدید این گوشی، از تعامل بهتری برای کار کردن کاربر با گوشی بهره می برد و در طراحی این رابط کاربری تغییرات بسیاری اعمال کرده که باعث جذاب تر شدن محصول جدید سامسونگ شده است.

دوربین

گوشی سامسونگ Galaxy A20s از دوربین سه گانه که به صورت عمودی و گوشه سمت چپ در قسمت بالای قاب پشتی گوشی نصب شده است ، بهره می برد که کیفیت بالای این دوربین از نقاط قوت گوشی محسوب می شود. دوربین اصلی آن از سه لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 ، از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند. دوربین دوم از یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگمf/2.2  و دوربین سوم از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 و سنسور تشخیص عمق تصویر تشکیل شده است. از قابلیت های دوربین این گوشی می توان به قابلیت عکسبرداری پانوراما، HDR و یک فلش LED اشاره کرد که با توجه به قیمت این گوشی در بین رقبا خود یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. دوربین این گوشی در فضای باز و نور زیاد عکس های با کیفیتی را ثبت می کند و طبیعتا در فضاهای تاریک و نور کم کاربر را دچار مشکل می کند اما به کار رفتن فلش در این گوشی، خیال کاربر را از عکسبرداری در نور کم را نیز راحت کرده است. با دوربین این گوشی کاربر می تواند فیلم هایی با قابلیت فیلمبرداری فول HD با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 بهره برده که از کیفیت خوبی برخوردار است. یکی از قابلیت های اصلی دوربین سلفی این گوشی از حالت HDR به صورت خودکار پشتیبانی می کند.بنابراین به طور کلی می توان گفت که اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که دوربین گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد گوشی سامسونگ Galaxy A20s بهترین انتخاب است.

باتری

گوشی سامسونگ Galaxy A20s از باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده است که نسبت به بسیاری از هم رده های خود از ظرفیت بالایی برخوردار است. شرکت سامسونگ نشان داده که برای طراحی باتری گوشی های خود همیشه به دنبال ظرفیت بالا بوده که در این گوشی هم به خوبی از پس این موضوع برآمده است. اگر گوشی های هم رده این گوشی را مورد بررسی قرار دهید متوجه برتری باتری این گوشی نسبت به باتری گوشی های دیگر می شوید. این گوشی در حالت استفاده نرمال تا 1.5 روز بدون نیاز شارژ مجدد کاربر می تواند از آن استفاده کند و دچار هیچ گونه مشکلی نشود. برای فول شارژ شدن باتری این گوشی فقط بازه ی زمانی 100 دقیقه کافی است که به نوبه ی خود یکی از ویژگی های برجسته این گوشی محسوب می شود که با باتری گوشی های بالارده تقریبا برابری می کند. قابل ذکر است که سامسونگ برای محبوبیت بیشتر محصول جدید از قابلیت شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. بنابراین به طور کلی میتوان گفت شارژدهی باتری گوشی سامسونگ Galaxy A20s از عملکرد عالی برخوردار است و کاربران در کار به آن برای مدت طولانی اذیت نمی شوند.

جمع بندی

گوشی سامسونگ Galaxy A20s از امکانات ویژه از جمله طراحی زیبا ، صفحه نمایش بزرگ، سخت افزار قدرتمند، سیستم عامل و رابط کاربری به روز و روان ، دوربین سه گانه فوق العاده و مهمتر از همه قیمت مناسبی بهره می برد که همه این موارد، باعث افزایش میل خرید کاربران برای این گوشی شده است. گوشی Samsung Galaxy A20s برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال گوشی به روز و طراحی مدرن و زیبا هستند یکی از بهترین انتخاب هاست چرا که در سالهای اخیر گوشی با امکانات عالی و قیمت مناسب به سختی پیدا می شود. در ادامه به اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی سامسونگ Galaxy A20s می پردازیم. 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا 
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بالا
  • بستر نرم افزاری و سخت افزاری روان
  • پردازنده قدرتمند
  • باتری با ظرفیت بالا
  • دوربین سه گانه با کیفیت بالا
  • قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 15 واتی  

نقاط ضعف:

 

  • نیاز به دقت زیاد در نگهداری و مراقبت

برای آگاهی از قیمت انواع گوشی ها به سایت دیجی دو مراجعه کنید.

محمد سامان بازدید : 56 جمعه 15 فروردین 1399 نظرات (0)

اخیرا شرکتی با نام شیائومی تحولی بزرگ در بازار گوشی به وجود آورده است. این شرکت با هدف ارائه محصولاتی با کیفیت عالی وو دبی نظیر به فعالیت خود ادامه می دهد. که مطمعنا تولید گوشی های اخیر این شرکت، منحصر به فرد بودن خود را به رخ جهان کشیده است. این شرکت تا حد قابل توجه ای قیمت های خود را رقابتی کرده است. حال می خواهیم در این مطلب به گوشی که این شرکت به تازگی همراه با یک گوشی منحصر به فرد دیگر ارائه کرده است را به شما معرفی کنیم. 

همان طور که به آن اشاره شد این شرکت همزمان دو گوشی شیائومی می نوت 10 و شیائومی می نوت 10 پرو را عرضه کرده است. جالب است بدانید هدف این شرکت از تولید گوشی می نوت 10 کیفیت عکاسی آن بوده است. این محصول اولین گوشی هوشمندست که دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید. با ما همراه باشید... .

بررسی گوشی شیائومی مدل Mi Note 10

دوربین

پنج لنز به همراه چهار فلش LED در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا بتوانند علاقمندان به دوربین گوشی را بیش از آنچه انتظار دارند، راضی کنند. همانطور که اطلاع دارید دوربین اصل 108 مگاپیکسلی از سنسور سامسونگ ISOCELL استفاده می کند که حاصل همکاری شرکت کره ای و چینی شیائومی می باشد و برای اولین بار در گوشی می میکس آلفا از آن رونمایی شد.

لنز تله فوتو در نظر گرفته شده برای این گوشی جدید و قدرتمند شیائومی، زوم 5 برابر اپتیکال و زوم 50 برابری دیجیتال را در اختیار می گذارد. همچنین لنز فوق عریض با رزولوشن 20 مگاپیکسلی، زاویه دید 117 درجه را ارائه می کند و لنز ماکرو که با باریک ترین اندازه در پایین ساختمان دوربین این گوشی قرار گرفته است، می تواند تصاویری از فاصله 1.5 سانتی متری با جزئیات بالا را به ثبت برساند. و اما دوربین پنجم تشیخص عمق، همان سنسور 2 مگاپیکسلی نخواهد بود. در واقع شیائومی برای ثبت تصاویر پرتره با این گوشی، لنزی تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابر فراهم کرده است که می توان با در اختیار داشتن فاصله کانونی 50 میلی متری، از بهترین زاویه برای ثبت تصاویر بهره برد.

باتری

در بخش تغذیه انرژی شیائومی Mi Note 10 ، باتری 5260 میلی آمپری در نظرگرفته شده است که به لطف پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی، می تواند در مدت زمان 30 دقیقه، 58 درصد از باتری گوشی را پر کند. رابط کاربری MIUI 11 و اندروید پای می تواند عملکردی روان و انعطاف پذیری را در اجرای نرم افزار ها در اختیار بگذارد. همچنین این گوشی در رنگ بندی مشکی، سبز و سفید صدفی عرضه خواهد شد.

طراحی

Mi Note 10 یک گوشی خوش ساخت است که دارای لبه‌های شیشه‌ای خمیده و قاب آلومینیومی محکم است. اگرچه به خوبی ساخته شده، طراحی آن آنچنان قابل توجه نیست و در واقع چیز جدیدی برای گفتن ندارد. در عوض، گفته می‌شود شیائومی بیشتر  بر روی ارتقاء ویژگی‌های فنی و نرم افزاری کار کرده و توجه کمتری به طراحی داشته است. می نوت 10 دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ ۶.۴۷ اینچی است که کیفیت Full HD + را ارائه داده است. در قسمت پایین نمایشگر یک حاشیه باریک دیده شده در حالی که لبه بالای نمایشگر میزبان ناچ قطره‌ای است. بلندگون نیز در لبه بالایی جای گرفته است. همه دکمه‌ها در سمت راست گوشی قرار دارند. قسمت بالایی لبه سمت راست  میزبان راکر تنظیم صداست و دکمه پاور به طور مستقیم در زیر آن قرار دارد.

در پایین، درگاه سیم کارت را پیدا خواهید کرد. این دستگاه از microSD پشتیبانی نمی‌کند. در قسمت زیرین گوشی درگاه USB-C، بلندگوها، میکروفون و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قابل مشاهده است. در قسمت بالای گوشی یک میکروفون دیگر و یک بلستر IR وجود دارد. قسمت پشتی این گوشی طراحی تمیز و مرتبی دارد که دارای انعکاس جالبی بوده و البته جای اثرانگشت روی آن باقی خواهد ماند. در سمت چپ، ماژول پنج‌گانه دوربین را در یک خط مستقیم و نزدیک به لبه آن پیدا خواهید کرد. در سمت راست دوربین‌ها، چهار فلش مختلف وجود دارد. شیشه صفحه نمایش و قسمت پشتی این گوشی با پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌گردد.

نمایشگر

می نوت 10 از پنل Full HD + استفاده کرده که مانند پنل وان پلاس 7تی بسیار عالی به نظر می‌رسد. این پنل AMOLED است، بنابرین ارائه رنگ مشکی عمیقی داشته که نسبت کنتراست ۴۰۰۰۰۰: ۱ را بکار گرفته است. حداکثر میزان روشنایی آن در حدود ۴۲۲ نیت است، گرچه نسبت به سایر پرچمدارانی مثل 

گلکسی اس 10 و یا گلکسی نوت 10روشنایی بسیار زیادی محسوب نمی‌شود، اما در زیر نور خورشید کاملاً خواناست. حسگر اثر انگشت زیرصفحه نمایش با سرعت و دقت کار می‌کند زیرا شیائومی اندازه حسگر را افزایش داده است.

صدا

می نوت 10 دارای یک بلندگوست که صدای کمتری را نسبت به بلندگوهای استریو ارائه می‌دهد؛ اما عملکرد قابل قبول ارائه داده است. جک هدفون یک امتیاز عالی است. بهانه‌ای که اکثر تولید کنندگان برای نادیده گرفتن جک هدفون دارند این است که به دنبال ایجاد فضای مناسب برای باتری بزرگتر هستند، اما شیائومی ثابت کرده که بهانه درستی نیست. اگر شیائومی می‌تواند یک باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی را در حداقل ضخامت قرار دهد و یک جک هدفون را اضافه کند، تولید کنندگان دیگر نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.

سخت افزار و نرم افزار

می نوت 10 با رابط کاربری  MIUI 11.0.3.0   مبتنی بر نسخه 9 Pie  پلتفورم اندروید است.  رابط کاربری زیبا و بسیار کارآمد بوده که و عملکرد بسیار روانی را ارائه داده است. شیائومی ویژگی  جدیدی را به نام Mi Drop جهت انتقال فایل اضافه کرده که بسیار کاربردی‌تر از AirDrop اپل است. گفته می‌شود، این قابلیت بصورت بومی با گوشی‌های Oppo و Vivo نیز کار می‌کند، به این معنی که سازگاری بالقوه آن بسیار گسترده‌تر از آیفون است. با وجود اینکه می نوت 10 از پردازنده پرچم‌دار Qualcomm استفاده نمی‌کند، اما عملکرد مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 730جی از پردازنده‌های استاندارد کوالکام است و نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ مقدار ۱۵٪  بهبود عملکرد گرافیکی را به ارمغان آورده است.

در استفاده روزانه، متوجه هیچگونه لگ و تأخیری نخواهید شد. در رابطه با عملکرد تراشه بکار رفته در  بنچمارک Geekbench در عملکرد‌های تک هسته‌ای امتیاز ۲٫۵۳۵ و  عملکرد‌های چند هسته‌ای امتیاز۶،۸۲۱ را کسب کرده است. در مقایسه می‌توان گفت که امتیاز می 9 تی در تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب برابر با ۲،۵۵۰ و ۶،۹۴۸ است و در کمال تعجب امتیاز آن از این گوشی بالاتر ثبت شده و در رقابت بین این دو میان رده عالی شیائومی می 9 تی بهتر عمل کرده است.

نتیجه

Mi Note 10 اولین گوشی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر در خرید گوشی عمر باتری، تطبیق‌پذیری دوربین با شرایط نوری مختلف و موارد دیگری مثل جک هدفون و بلستر IR برای شما مهم است،  در هنگام خرید گوشی این گوشی می تواند یک گزینه ایده‌ال برای شما در نظر گرفته شودو  قطعاً می‌توان آن را از جمله بهترین گوشی‌های میان‌رده به حساب آورد. 

برای اطلاع از قیمت دقیق انواع گوشی ها اینجا را کلیک کنید.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 242
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 383
  • بازدید ماه : 840
  • بازدید سال : 6,443
  • بازدید کلی : 19,843