loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 20 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

سامسونگ با عرضه گوشی گلکسی a70 در سری جدید A خود سطح استاندارد کیفی را کمی بالاتر می‌آورد، یک سری کاملا تحول یافته که جنگ قلمروی گوش‌های میان‌رده را شعله‌ورتر می‌کند و حکومت شرکت‌های چینی در این بخش از بازار را با توجه به توانمند‌ی‌هایی که از دو گوشی گلکسی A50 و گلکسی A40 دیده‌اند کاملا به خطر می‌اندازد.به لطف هر کسی که مسئول ماجرا است سری گلکسی A دیگر با گذشته فرق دارند. آن‌ها دیگر گوشی‌های ارزان مجهز به نمایشگر امولد نیستند بلکه در آن‌ها مجموعه‌‌ای از امکانات روز با قیمت خوب جا گرفته است.

 

گلکسی A70 براساس فرمول موفق گلکسی A50 ساخته شده است، یک نمایشگر امولد بزرگ‌تر، یک چیپست توانمندتر و یک پردازنده بهتر دارد. سپس به دوربین می‌رسیم که منطق استفاده از دوربین عریض، فوق عریض و عمق‌سنج را حفظ کرده است ولی حالا برای لنز اصلی از یک حسگر 32 مگاپیکسل قادر به ضبط فیلم‌های 4k استفاده شده است.علاوه بر این باید به باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپر ساعت اشاره کنیم که می‌تواند با فناوری شارژ 25 وات سریعا شارژ شود. تغییر قابل توجه در این مدل ضد آب نبودن است که تمامی گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی A این ویژگی را داشتند. با این مقدمه تا انتهای این مطلب با ما برای نقد گوشی گلکسی A70 همراه ما باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a70

طراحی و ظاهر

گلکسی A70 از نظر شکل و شمایل ظاهری، بسیار شبیه به A50 می باشد؛ البته با اندازه ای بزرگ تر! Galaxy A70 (صفحه محصول) از نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی بهره می برد و ابعاد بدنه آن، 164.3×76.7×7.9 میلی متر می باشد که نشان می دهد استفاده از آن با یک دست؛ عملا غیر ممکن خواهد بود. با این وجود، ضخامت کم، لبه های خمیده و وزن متعادل باعث می شود که با گوشی خوش دستی رو به رو باشیم و رابط کاربری One Ui نیز برای استفاده با یک دست، موثر خواهد بود.

سامسونگ همانند چیزی که در A30 (بررسی) و A50 (بررسی) دیده بودیم، از ساختار Glasstic برای بدنه Galaxy A70 بهره برده است که در واقع، نام مستعاری برای پلاستیک با ظاهر شیشه است. این ساختار پلاستیکی از بافت به خصوصی استفاد می کند که باعث می شود این گوشی در زوایای مختلف تابش نور، حالت رنگین کمانی به خود بگیرد. همچنین، استفاده از پلاستیک، نه تنها هزینه های نهایی را کاهش داده، بلکه باعث شده است که گلکسی A70 با وجود داشتن نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، 183 گرم وزن داشته باشد. با این حال، پنل پلاستیکی در مقایسه با شیشه، مقاومت کمتری در برابر خط و خش دارد و همچنان مشکل لک پذیری در آن به چشم می خورد. اما خوشبختانه سامسونگ در داخل جعبه این محصول، کاور شفاف رایگانی قرار داده است که علاوه بر محافظت از گوشی و کاهش لغزندگی، ظاهر گرادیانی پنل پشتی را از بین نمی برد و زیبایی دستگاه را حفظ می کند.

یکی دیگر از مواردی که باعث زیبایی گلکسی A70 می شود، نمایشگر infinity-U می باشد که در قسمت بالای آن، بریدگی کوچک برای قرار گیری دوربین سلفی به چشم می خورد. جالب است بدانید که حاشیه پایینی نمایشگر در مقایسه با A50 به طور چشمگیری کاهش داشته و همین موضوع علاوه بر زیبایی و تاثیر فراگیر نمایش محتوا، باعث افزایش نسبت مساحت نمایشگر به بدنه، تا 87 درصد شده است. همچنین کاهش حاشیه های نمایشگر، باعث شده است که چراغ اعلانی برای این گوشی در نظر گرفته نشود و جای خالی آن را ویژگی Always On Display پر خواهد کرد. در قسمت بالای بریدگی نمایشگر، اسپیکر مکالمه به همراه سنسور های نور و مجاورت قرار گرفته اند و در نیمه پایینی نمایشگر نیز سنسور اثر انگشت اوپتیکال حضور دارد که در ادامه به عملکرد آن اشاره خواهیم داشت.

گذشته از این موارد، محل قرار گیری سایر اجزا، مشابه گوشی های میان رده اخیر کره ای ها می باشد. دکمه پاور و تنظیم حجم صدا در سمت راست قرار گرفته اند که جنس آن ها نیز از پلاستیک است. در سمت مقابل هم درگاه سیمکارت حضور دارد و خوشبختانه این گوشی به طور همزمان از دو سیمکارت و کارت حافظه خارجی، پشتیبانی می کند. روی لبه پایینی هم مطابق معمول، اسپیکر تک کاناله و پورت USB Type-C جای گرفته اند که در کنار آن ها، جک 3.5 میلی متری هدفون به چشم می خورد.

صفحه نمایش

خط تولید گلکسی A سامسونگ را باید سری بدانیم که گوشی‌های آن از نمایشگرهای AMOLED بهره می‌برند بنابراین گلکسی A70 هم فرقی با سایر اعضای این خانواده ندارد. البته یکی از نقاط قوت این دستگاه علاوه بر بهره‌مندی از این صفحه نمایش‌های باکیفیت، سایز بزرگ و 6.7 اینچی آن می‌باشد تا بتوانیم این گوشی را در کنار گلکسی A80 و گلکسی اس 10 پلاس، بزرگ‌ترین محصولات سامسونگ در سال 2019 بدانیم.

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما از نوعی Infinity-U است و این یعنی ناچ آن شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد. همین پنل هم باعث می‌شود کیفیت تصویر به شکل فوق‌العاده‌ای بالا باشد. نهایت روشنایی گلکسی A70 در حالت دستی به 407 نیت می‌رسد و چنان‌چه سنسور تشخیص نور آن در برابر منبع درخشانی قرار گیرد، این عدد 607 نیت می‌شود. ضمن اینکه حداقل روشنایی 1.8 نیت می‌باشد که باعث خواهد شد در تاریکی راحت‌تر با این دستگاه کار کنید.

مدتی پس از خرید سامسونگ گلکسی A70 متوجه می‌شوید که نمایشگر Super AMOLED آن رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالایی نشان می‌دهد و محتواهای مختلف را با توجه به حالت مورد استفاده بسیار عالی پخش می‌کند. برای مثال، حالت Natural  که از شیوه نورپردازی sRGB بهره می‌برد، دارای تفاوت درخشندگی 1.8 و حالت Vivid که از نورپردازی DCI-P3 استفاده می‌کند، از تفاوت درخشندگی 3.9 برخوردار است. متأسفانه یا خوش‌بختانه، حالاتی نظیر Adaptive، AMOLED Photo و Cinema وجود ندارد. لازم به ذکر است که در حالت Vivid امکان تغییر دستی مقدار رنگ‌های قرمز، سبز و آبی فراهم شده است.

دوربین

دوربین گلکسی A70 یکی از نقاط قوت گوشی به شمار می رود. استفاده از دوربین های با سنسور های قدرتمند به امری متداول در تولید تلفن های همراه امروزی تبدیل شده است که توانسته بسیاری از مشتریان را از خرید دوربین های جداگانه بی نیاز کند. با گسترش شبکه های اجتماعی و ظهور پدیده هایی مانند اینستاگرام، دوربین نیز جزو مولفه های تاثیر گذار در انتخاب گوشی به شمار می رود. گلکسی A70 که سه دوربین مجزا در قاب پشتی خود دارد نیز از جمله گوشی هایی است که توانسته با دوربین خود بسیاری از نیاز های مشتری را برطرف کند. یک دوربین واید، اولترا واید و یک عمق سنج سه دوربین پشتی گلکسی A70 را تشکیل می دهند.

یک حسگر 32 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی متری واید در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی و لنز 12 میلی متری اولترا واید توانسته حاصل جذابی از عکاسی به مشتری ارائه دهد. دوربین اولترا واید گلکسی A70 می تواند یک زاویه دید 120 درجه را عکاسی یا فیلمبرداری کند. برای تشخیص عمق نیز یک حسگر 5 مگاپیکسلی در گلکسی A70 بکار رفته که توانسته به خوبی عمل کند. هرچند این حسگر عملا قدرت ثبت تصویر را ندارد و صرفا یک حسگر است. اما مشکل عمده گلکسی A70 نبود لرزشگیر دست است که موجب می شود کاربر برای ثبت تصاویر تار نشده نیاز به قرار دادن گوشی در سطحی ثابت داشته باشد.

دوربین سلفی گلکسی A70 نیز یک حسگر 32 مگاپیکسلی است که رزولوشن 8 دارد که البته می توان رزولوشن را تا 20 مگاپیکسل بالا برد. به طور کلی دوربین گلکسی A70 می تواند در روز و شب تصاویر با کیفیت مطلوبی را به ثبت برساند اما در شب و نور کم طبیعتا نمی توان از گوشی انتظار معجزه داشت و تقریبا نسبت به حالت روز تصاویر از افت کیفیت و نمایش جزئیات حکایت دارند.

باتری و شارژدهی گوشی گلکسی a70

گوشی هوشمند جدید سامسونگ از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد که از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. به‌غیر از نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ سامسونگ که هنوز به بازار عرضه نشده است، گلکسی A70،  اولین گوشی هوشمند گلکسی سامسونگ است که با فناوری شارژ سریع بالاتر از ۱۸ وات معرفی می‌شود، هرچند از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی بی‌بهره است.

نتیجه گیری

درکل گوشی سامسونگ گلکسی A70 یک میانرده متعادل است و کار کردن با آن لذت بخش است. این یک گوشی با صفحه نمایش بزرگِ AMOLED با سخت‌افزار خوب و دوربین متوسط است که قیمت نسبتا خوبی هم دارد. برای خرید و قیمت گوشی کلیک کنید.

 

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش سوپر اَمولد روشن، زنده و بزرگ
  • شیار سیم‌کارت سه‌گانه، جک هدفون،رادیو
  • عمر باطری فوق العاده، شارژ سریع USB-FD
  • عملکرد قابل اتکا
  • دوربین خوب در نور روز
  • سلفی های خیلی خوب
  • رابط کاربری One UI خیلی خوب است.

 

نقاط منفی

  • نبود گواهینامه ضد آب و ضد گرد و غبار
  • کیفیت نه چندان خوب در هنگام عکاسی در نور کم، نبود حالت شب
  • نبود لرزشگیر تصویر
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 952
  • بازدید سال : 6,555
  • بازدید کلی : 19,955