loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 47 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

اپل طبق رسم چند سال اخیر که در پیش گرفته آیفون‌های جدید خود را در سه نسخه معرفی کرد. دو نسخه از این آیفون‌ها بانام‌های آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هستند که در حقیقت جانشین‌هایی برای آیفون 10 اس و 10 اس مکس به حساب می‌آیند. به طور کلی این آیفون‌های جدید اپل را نمی‌توان تحولی در دنیای آیفون‌ها دانست اما بهبودهایی در آن‌ها انجام گرفته که سبب شده نام بهترین آیفون‌هایی را که تا کنون تولید شده‌اند به آن‌ها تعلق بگیرد. در این بررسی می‌خواهیم در مورد یکی از این آیفون‌های جدید صحبت کنیم که iPhoen 11 Pro Max نام دارد. تفاوت زیادی بین این نسخه و نسخه کوچک‌تر یعنی iPhone 11 Pro وجود ندارد و با مطالعه این بررسی با بسیاری از ویژگی‌های این نسخه هم آشنا می‌شوید. برای آگاهی از قیمت ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

طراحی ایفون 11 پرو مکس

شکل و قیافه پشت iPhone 11 Pro Max طوری مخوف است که چشم ها را درشت کرده و به گوشی های اندرویدی اشاره می کند، «سریع بیا دنبالم». سه لنز دوربین به قدری بزرگ هستند که احساس می کنید انگار می خواهند خود را از پشت گوشی بیرون پرتاب کنند. گلس پشت با رنگ و پرداخت مات، بسیار شکیل و دوست داشتنی است، که در مقایسه با گوشی تبلت هایی مثل گلکسی نوت 10 و هواوی پی 30 پرو، اصلا مستعد اثر لکه و چربی انگشت نیستند.

اپل ادعا می کند که جلو و پشت آیفون 11 پرو مکس دارای محکم ترین گلس در گوشی های هوشمند است. این ادعا با انجام آزمایش سقوط آیفون 11 پرو مکس از ارتفاع های مختلف روی پیاده رو و کف خیابان بررسی شد. اپل محکم بودن گوشی های خود را با ویژگی ضد آب بودن ترکیب کرده است، آیفون 11 پرو مکس دارای مقاومت در برابر آب ارتقاء یافته با پشتیبانی از استاندارد IP68 است و می تواند به مدت 30 دقیقه در زیر آب به عمق 4 متری غرق شود بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. (این عمق، 2 متر بیشتر از مقاومت آبی در آیفون ایکس مکس است.)

 

iPhone 11 Pro Max در 4 رنگ ساخته و به بازار عرضه شده است حال اینکه آیفون 11 معمولی دارای 6 رنگ بندی است. و بجای رنگ های خوشایند مثل سبز، بنفش و زرد، اپل برای آیفون ایکس مکس خود به گزینه های محافظه کارانه و رنگ هایی که مشتری پسندتر است روی آورده است، رنگ هایی مثل سبز تیره که تنها با نوار استیل ضد زنگ و با حلقه های دور دوربین می درخشد، خاکستری تیره، نقره ای و طلایی سایر گزینه های رنگ این گوشی هستند، به خاطر همین، آیفون 11 پرو مکس به آیفون 11 معمولی حسادت می کند.

آیفون 11 پرو مکس از جلو شبیه به آیفون ایکس مکس است. ناچ در سمت بالا مکانی برای دوربین تشخیص چهره Face ID TrueDepth است که زیاد جالب نیست اما هنوز از ان استفاده می شود.

iPhone 11 Pro Max در ابعاد 6.2 × 3.06 × 0.32 اینچ و با وزن 225.9 گرم، گوشی است که قابل دست گرفتن است و در کل با آن راحت خواهید بود. این از آیفون ایکس اس مکس 208 گرمی سنگین تر و کمی ضخیم تر است. گلکسی نوت 10 پلاس که دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.8 اینچی است، و با وزن 195.5 گرم سبکتر و با ابعاد 6.4 × 3 × 0.31 اینچ کمی باریک تر و لاغر تر است.

دوربین

یکی از اصلی ترین تغییراتی که در آیفون 11 پرو مکس نسبت به نسل های قبلی به وجود آمده مربوط به بهره‌مندی آن از دوربین اصلی سه‌گانه می‌شود که با اندازه‌ای بزرگ و ظاهری نه چندان جالب در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) انتخاب شده‌اند و دیافراگم F/1.8، F/2.0 و F2.4 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید که شاید خیلی از دوربین های DLSR هم قدرت ضبط عکس های مشابه آن را نداشته باشند! در محیط های با نور کم به مقدار ناچیزی افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود اما بخش عظیمی از افت کیفیت با فعالسازی حالت Night Mode برطرف خواهد شد. بنابراین به عقیده ما با دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس هم در محیط های روشن و هم در محیط های تاریک می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید. عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی این گوشی به شکل فوق‌العاده عالی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه عکس با کیفیت بالایی انجام می‌گیرد.

ضمنا دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین اولترا واید امکان افزایش زاویه دید و فضای عکسبرداری در تصاویر را هم حتی پس از ضبط عکس فراهم می‌سازد که ویژگی جالبی به نظر می‌رسد. در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد و از نوع واید است. لنز دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار با کیفیت و مناسبی در محیط های با نور خوب ضبط کنید. در محیط های کم نور ممکن است کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت کند اما با این حال عملکرد آن بسیار عالی خواهد بود.

پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی اهمیت می‌دهید شک نداشته باشید که آیفون 11 پرو مکس اپل یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید در محیط های مختلف عکس های بسیار عالی ضبط کنید که اغلب کیفیتی فراتر از کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی را ارائه خواهند کرد. دوربین سلفی دستگاه هم می‌تواند ضبط عکس های سلفی را با بهترین کیفیت ممکن برایتان امکانپذیر سازد. پس آیفون 11 Pro Max از نظر دوربین یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند است.

باتری و شارژدهی ایفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایات مربوط به گوشی آیفون XS Max رسیدگی کرده است تا در iPhone 11 Pro Max از باتری بزرگ‌تری استفاده کند.به لطف تراشه کارآمدتر A13 و همچنین نمایشگر بهتر، ماندگاری شارژ باتری این گوشی از نسل قبلی یک ساعت بیشتر است.

در حالی که باتری آیفون ایکس مکس در تست‌های ما 10 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد، این امتیاز برای نسل جدید به 11 ساعت و 54 دقیقه رسید.در مورد سرعت شارژ باید بگوییم اپل در نهایت یک شارژ سریع در جعبه فروش قرار داده است. ولی متاسفانه این شارژر تنها 18 وات است تا سرعت شارژ این غول آمریکایی در حد میان‌رده‌های چینی و سامسونگ باشد.شارژ گوشی پس از 30 دقیقه از 0 به 48 درصد می‌رسد که در مقایسه با آمار 65 درصد نوت 10 پلاس با شارژر 25 وات و 60 درصد وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 وات به مراتب کمتر است.

نتیجه گیری

ایفون های جدید شاید ظاهری متفاوت از پیشینیان خود نداشته باشند؛ اما باطنی بسیار پیشرفته تر و قوی تر دارند. چیپ های استفاده شده در این گوشی ها، پردازش های سیستمی را به سطح عالی رسانده اند و با وجود تنها استفاده از ۴ گیگ رم، نرم افزار ها به خوبی روی این دستگاه ها اجرا می شوند. پردازنده گرافیکی این دستگاه ها نیز بسیار قدرتمند است و می تواند سنگین ترین بازی ها را به راحتی اجرا کند.

 

در ادامه، می توانیم صادقانه بگوییم که صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین صفحه نمایش گوشی های موبایل است و اگر به تماشای فیلم با موبایل می پردازید، آیفون ۱۱ پرو می تواند اولین اولویت شما در سبد خریدتان باشد. اسپیکر های این گوشی نیز کیفیت صدای خارق العاده ای دارند و قطعا شما را راضی نگاه می دارند. اما، نبود جک ۳.۵ میلیمتری و عدم وجود تبدیل این جک در جعبه دستگاه نیز می تواند شما را اذیت کند. البته، اگر هزینه بیشتری بگذارید و هدفون های بلوتوثی اپل را تهیه کنید، می توانید از بهترین کیفیت صدای ممکن بهره مند شوید.

 

کیفیت ساخت بدنه این دستگاه نیز بسیار خوب است. در سری آیفون ۱۱ شاهد قوی ترین شیشه استفاده شده در گوشی های موبایل هستیم و قطعا با وجود وزن بیشتر این دستگاه ها، حس دوام بیشتری به کاربران دست خواهد داد. برای خرید گوشی اپل کلیک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 219
  • بازدید ماه : 676
  • بازدید سال : 6,279
  • بازدید کلی : 19,679