loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 21 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

اپل می گوید گوشی ایفون 12 نسبت به نسل قبل ۱۱ درصد باریک تر، ۱۵ درصد کوچکتر و ۱۶ درصد سبک تر شده است. آیفون 12 از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل برخوردار است و برخلاف مدل سال قبل که پنل LCD داشت، شاهد بکارگیری پنل باکیفیت‌تر OLED از نوع سوپر رتینا XDR هستیم که روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۶۰ را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش توسط لایه ای به نام «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) محافظت می شود که به گفته اپل مقاومت این گوشی را پس از سقوط ارتقا می دهد. از دیگر قابلیت های نمایشگر می توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به سری آیفون 12 اضافه شده، پشتیبانی از شبکه 5G است که از ماه‌ها قبل شایعه آن به گوش می‌رسید. این مدل از شبکه 5G پشتیبانی کرده و به کمک قابلیتی به نام Smart Data Mode توانایی سوییچ کردن خودکار بین شبکه‌های 5G و 4G را دارد. اپل می‌گوید مودم 5G آیفون 12 در شرایط ایده آل سرعت دانلود ۴ گیگابیت بر ثانیه (۵۰۰ مگابایت بر ثانیه) را به ارمغان می آورد.

بررسی ایفون 12 اپل

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

 

رنگ IPHONE 12

رنگ آیفون های سری ۱۲ برای هر مدل متفاوت می باشد. اما امسال در ارائه رنگ خاص به جای رنگ سبز از رنگ آبی تیره استفاده شده است. رنگ هر مدل به شرح زیر می باشد.

آیفون ۱۲: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز

آیفون ۱۲ پرو: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی

آیفون ۱۲ پرو مکس: طلایی، نقره‌ای، نوک مدادی و آبی

آیفون ۱۲ مینی: مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز

 

 

صفحه نمایش

در بخش بالا اشاره کردیم که در سری ۱۲ آیفون صفحه نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ ساخته شده و نشان دهنده این است که از مدل های قبلی خود بزرگتر است. به دلیل استفاده از پنل OLED کنتراست و تشخیص رنگ بسیار با کیفیت ارائه می شود.

شرکت اپل برای این محصولات خود مقاومترین محافظ را در نظر گرفته به آن محافظ سرامیکی می گویند که ترکیبی از شیشه و سرامیک است.

اما ضعف صفحه نمایشگر این مدل در این است که از نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده کرده در حالی که سایر برندها نمایشگرهای ۹۰ تا ۱۴۰ هرتزی دارند.

دوربین

با توجه به این‌که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ۳ لنز دوربین هستند. انتظار می‌رود که در نسخه ۲۰۲۰ آیفون‌های پرو نیز، همین طراحی اعمال شود. همچنین احتمال دارد یک لنز جدید (حسگر زمان پرواز) به لنزهای آیفون ۱۲ اضافه شود.

یک طرح شماتیک انتشار یافته از iphone 12 پرو نشان می‌دهد که لنز زمان پرواز چگونه می‌تواند در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو به نظر برسد. این لنز جایی در کنار لنزهای اصلی، سنسور تله فوتو (telephoto) و دوربین اولترا واید (ultra wide) موجود در مدل‌های فعلی آیفون‌های پرو اپل قرار دارد.

از این سنسور انتظار می‌رود که فاصله بین گوشی و سوژه مورد نظر با دقت بیشتری محاسبه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های پرتره بهتری ثبت شوند. ضمن این‌که برنامه‌های AR یا واقعیت‌های افزوده نیز از طریق این سنسور قادر به اجرا خواهند بود.

باتری و شارژدهی ایفون 12

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

جمع بندی

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 30 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

دقایقی پیش ما در خبری به طالاع شما رساندیم که یوهو سارویکاس، مدیر ارشد HMD در توییتر خود به آماده شدن این شرکت برای رونمایی از چیز جدیدی اشاره کرده است. اکنون این شرکت به طور رسمی از یک گوشی ساده جدید به نام نوکیا 106 پرده برداشته است.

نوکیا 106 جدید مجهز به یک صفحه نمایش 1.8 اینچی بوده و یک باتری 800 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی این دستگاه کوچک را بر عهده دارد. این باتری قادر به ارائه انرژی لازم برای 15.7 ساعت مکالمه و همچنین 21 روز کارکرد دستگاه در حالت استندبای است که برای یک گوشی ساده رقم خوبی محسوب می شود.

بدنه نوکیا 106 از پلی کربنات با استحکام بالا تولید شده و رنگ آن در داخل ماده بوده که در نتیجه با استفاده طولانی مدت نیز آسیبی به آن وارد نخواهد شد. همچنین بدنه این گوشی دارای طراحی کوچک و بسیار خوش دست است که کار با آن را بسیار ساده می کند.

نوکیا 106 به طور پیش فرض بازی محبوب Snake Xenzia را اجرا می کند و همچنین نسخه آزمایشی بازی های Racing، Danger Dash، Tetris و… را در خود دارد که کاربر می تواند آنها را خریداری کند. نوکیا 106 همچنین قادر است تا 2000 مخاطب و 500 پیام متنی را ذخیره سازی کند، بنابراین شما در این زمینه هیچ مشکلی را احساس نخواهید کرد. برای اطلاع از قیمت نوکیا 106 کلیک کنید.

بررسی نوکیا 106

طراحی

نام نوکیا خاطرنشان خاطرات زیادی برای اغلب ما ایرانی هاست. با ظهور برندهای نوپای چینی، رقابت برای نوکیا در بازار گوشی های هوشمند سخت شد ولی در رده گوشی های ساده و غیر هوشمند، هنوز نامی مورد اعتمادتر از نوکیا وجود ندارد. گوشی های غیر هوشمند نوکیا طرفداران خاصی دارد. موبایل نوکیا ۱۰۶ یک گوشی ارزان قیمت ، ساده و زیبا از نوکیا است که حتماً برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند مناسب خواهد بود. نوکیا ۱۰۶ یک صفحه نمایش رنگی ۱٫۸ اینچی دارد که از جنس TFT است. گوشی نوکیا ۱۰۶ در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد. یعنی فاقد دوربین و بلوتوث است. البته خصوصیت مثبت این گوشی موبایل برخورداری از درگاه Micro USB است که اگرچه برای گوشی های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی شود، ولی برای این گوشی خصوصیت مثبتی تلقی می گردد.شما می توانید برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید. 

سیم کارت و صفحه کلید

گوشی نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ من جمله گوشی های ساده تولید شده به وسیله شرکت نوکیا است. این گوشی دارای طراحی کلاسیک و با کلیدهای فیزیکی است. کلیدها نسب به قبل، در زمان فشردن صدای کمتری تولید می کنند، فاصله آنها از هم بیشتر شده و همچنین نوع قرار گرفتنشان هم به تایپ راحت کمک می کند. نکته دیگری که کار با گوشی را ساده می کند، کلیدهای نرم آن هستند که فشردن آنها در قیاس با کلیدهایی که از پلاستیک سخت ساخته شده اند، راحت تر است.

 

باتری

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 

دیگر ویژگی ها

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است. 

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 21 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

اپل در سپتامبر ۲۰۱۹، از سه مدل گوشی آیفون به نام‌های آیفون۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد. در این میان، آیفون ۱۱ مدلیست که بزرگ‌تر از گوشی ایفون ۱۱ پرو بوده؛ اما دوربین آن بر خلاف دو مدل دیگر دو‌گانه است. ویژگی‌هایی که گوشی ایفون 11 را در مقابل سایر پرچم‌داران متمایز می‌سازد، برخورداری از نمایشگر عالی، اسپیکرها و پردازنده پرقدرت است و قیمت گوشی بسیار کمتر نسبت به دو همتای خود است. کیفیت ساخت این مدل از گوشی اپل نیز همانند دو مدل دیگر فوق‌العاده است.

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

طراحی

 اپل ثابت کرده که چندان تمایلی به ایجاد تغییرات ظاهری در آیفون هایش ندارد و سبک طراحی آیفون هایش را برای چند سال متوالی یکسان نگه می‌دارد! در همین راستا سبک طراحی و ظاهر iPhone 11 هم تقریبا مشابه با سبک طراحی و ظاهر iPhone XR است. فریم اصلی این گوشی مثل آیفون XR از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شوند. حتی اندازه بدنه دستگاه هم کاملا مشابه با آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده و ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد که دقیقا مشابه با وزن آیفون XR است. گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی eSIM را دارد که امکان استفاده از یک شماره مجازی در کنار سیم کارت اصلی گوشی را میسر می‌سازد، البته برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپراتور سرویس دهنده سیم کارت از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد. ظاهرا نسخه‌ای از آیفون 11 با امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نانو فیزیکی هم در کشور چین عرضه می‌شود.

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی آیفون 11 به وجود آمده مربوط به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که به موجب آن دستگاه در عمق 2 متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که آیفون XR از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. آیفون 11 از قابلیت تشخیص چهره اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌توان از این قابلیت برای آنلاک نمایشگر استفاده کرد. در بررسی آیفون 11 اپل قدرت و دقت بالای قابلیت فیس آیدی به وضوح قابل درک بود و حتی در محیط های تاریک هم توانستیم بدون مشکل با این قابلیت قفل نمایشگر را آنلاک کنیم.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی iPhone 11 نگاه کنید خیلی جذب آن نخواهید شد چون ویژگی خاصی توسط دستگاه ارائه نمی‌شود و گوشی از نمای رو به رو کاملا مشابه با همان آیفون XR سال گذشته اپل است. صفحه نمایش آن حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکلی رنگی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی، سنسورهای جلو و متعلقات فیس آیدی را در بر می‌گیرد. وقتی آیفون 11 را برگردانید و از نمای پشت به آن نگاه کنید فقط یک تغییر در آن احساس خواهید کرد که مربوط به لنز دوربین اصلی دستگاه می‌شود! دوربین اصلی این گوشی برخلاف iPhone XR از دو لنز تشکیل شده که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند.

اپل در محل نصب لنز دوربین اصلی آیفون 11 یک بخش فلزی و مربعی شکل را هم تعبیه کرده که کمی ظاهر دستگاه را متفاوت جلوه می‌دهد. لوگوی اپل مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی محصول در نظر گرفته شده است. اپل گوشی آیفون 11 را در رنگ های متنوعی روانه بازار کرد که شامل رنگ های مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می‌شود. وقتی iPhone 11 اپل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که در دست گرفتن این گوشی حس خیلی متفاوت و منحصر به فردی را به شما منتقل نمی‌کند. به عقیده ما کیفیت ساخت و طراحی گوشی iPhone 11 بالاست و بدون شک این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما این اسمارتفون از نظر ظاهری خیلی حرفی برای گفتن ندارد و مشابه بودن آن با iPhone XR اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

 صفحه نمایش

 

 همانطور که تا به ایجاد بررسی مشخص شد، آیفون 11 اپل از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا مشابه با همان آیفون XR است. نکته جالب اینجاست که صفحه نمایش این گوشی هم دقیقا همان صفحه نمایشی است که در آیفون XR بکار رفته و دستگاه از این نظر هم هیچ تغییری را شامل نمی‌شود. صفحه نمایش گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 6.1 اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1792 در 828 پیکسلی بوده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود و حاشیه های نمایشگر گوشی نسبتا باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش iPhone 11 با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم حتما با گلس محافظ ال سی دی از صفحه نمایش گوشی محافظت به عمل آورید.

صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی iPhone 11 از تکنولوژی هایی مثل True-Tone، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی به عمل می‌آورد که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شوید و فقط در همین اندازه می‌گوییم که تکنولوژی های نام برده شده منجر به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه گوشی، شادابی بیشتر رنگ ها و نقاط سیاه و سفید و همچنین دقت بیشتر تاچ می‌شوند. در بررسی آیفون 11 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه واقعا کیفیت عالی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود بسیار زیبا، شادابی و شارپ خواهد بود. شادابی رنگ ها به وضوح با نگاه کردن به محتوای صفحه قابل درک است و شارپنس بسیار عالی توسط آن ارائه می‌شود.

صفحه نمایش گوشی iPhone 11 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد. طبق آمار نمایشگر IPS LCD این گوشی می‌تواند به ماکسیمم روشنایی در حدود 625 نیت دست پیدا کند. این مقدار روشنایی سبب می‌شود که حتی در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور مستقیم هم بتوانید با تنظیم روشنایی نمایشگر (Brightness) بر روی 80 درصد به راحتی از آن استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش را ببینید. به صورت کلی از این بخش نقد و بررسی آیفون 11 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است و یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

دوربین

علاوه بر نمایشگر دوربین بکار رفته در آیفون ۱۱ نیز با دو مدل دیگر تفاوت‌هایی دارد. بر خلاف دو مدل دیگر در این گوشی از دوربین دوگانه استفاده شده است. این ماژول دارای دو لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم f/2.4 است. تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب، برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. لنز اصلی دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است. از طرفی بکارگیری الگوریتم‌های هوش منصوعی تأثیر به سزایی در عملکرد عکس‌ها داشته است.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 11

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما متاسفانه اپل بر خلاف آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه قرار نداده است. همین موضوع باعث می شود که شارژ کامل iPhone 11 با شارژر 5 واتی قرار گرفته در داخل جعبه، بیشتر از 3.5 ساعت زمان نیاز داشته باشد که در مقایسه با سایر رقبای همرده، رقمی ناامید کننده به شمار می آید.

جمع بندی

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

محمد سامان بازدید : 54 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

Apple Watch Series 6 تصور می‌کند که بهترین اسمارت واچ موجود در دنیا باشد. اکنون در ششمین دوره تکرار خود، این پادشاه دسته گجت‌های پوشیدنی کاربران را با عملکرد بسیار نرم، لمس عالی و تنظیمات سریع و بدون دردسر خود روبه‌رو کرده است. حالا با ما همراه شوید تا درباره این ساعت بیشتر بدانید.

خب چه چیزهای جدیدی در نسخه جدید اپل واچ وجود دارد؟ اپل واچ 6 سنسور کنترل اکسیژن خون را برای اولین بار ارائه داده است و نمایشگر همیشه روشن آن از قبل روشن‌تر شده و حتی تراشه سریع‌تری نیز دارد. کارخانه‌های اسمارت واچ رقیب به نظر می‌رسد که در حال برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری با محصولات خود هستند، درحالیکه اپل واچ هنوز به فرایند پیشرفت تدریجی خود (و عمر باتری 18 ساعته خود) چسبیده است.

نرم افزار watchOS 7 چند ابزار مفید مانند ردیاب خواب اپل واچ را آپدیت می‌کند. همچنین چندین مورد جدید واچ فیس و چندین بند جدید برای این ساعت افزوده شده است.

پس اگر از اپل واچ سری 4 یا مدل‌های قبلی سراغ اپل واچ سری 6 می‌روید، ترکیبی از سخت افزارها، نرم‌افزارها و لوازم‌های مورد نیاز که در این اسمارت واچ دیده می‌شود، پیشرفت زیادی برای شما محسوب خواهد شد. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی

اینطور که پیداست اپل از طراحی کلی اپل واچ راضی است و قصد تغییر آن‌را ندارد. در کل همان طراحی اپل واچ نسل ۵ را داریم با تغییراتی جزئی. اپل، نسل ۶ اپل واچ را از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم عرضه کرده و مانند مدل‌های سال‌های پیش از بدنه‌ی سرامیکی خبری نیست. همه‌ی سنسورهای آن شبیه قبل بوده ( تنها بک سنسور جدید اضافه شده ).

از جمله مشخصات فنی اپل واچ موارد زیر را می‌توان نام برد:

 

  • سایزها: ۴۰ میلیمتر/ ۴۴ میلیمتر
  • نمایشگر: ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل
  • پردازنده: S6
  • عمر و دوام باتری: حداکثر ۱۸ ساعت

سنسورهای دیگر: GPS، قطب نما، ارتفاع سنج بارومتریک، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب که میزان اکسیژن خون را مشخص می‌کند و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵ متر.

در اپل واچ نسل ۶ شاهد همان صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه ی چرخان Digital crown در کنار بدنه هستیم که این طراحی تکراری خسته کننده نیست و هنوز هم برای کاربران جذابیت دارد. بدنه آلومینیومی این ساعت هوشمند با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند میباشد و اپل توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

 اپل واچ دو رنگ آبی آلومینیومی و قرمز را نیز به ترکیب رنگبندی نقره‌ای، طلایی و خاکستری خود اضافه کرده است.

کنترل اکسیژن خون

به روزرسانی کلیدی اپل واچ جدید، سنسور اکسیژن خون است که می تواند میزان اکسیژن در سلول های خونی شما را کنترل کند. و می تواند نشانه ای برای موارد خاص پزشکی باشد. (مثلاً اگر ریه‌های شما آن طور که باید باشد، کار نمی کند) یا شما را از عوامل محیطی آگاه سازد (مثل اینکه به شما می گوید که در ارتفاعات میزان اکسیژنی که مصرف می کنید چگونه است.)

استفاده از اپل واچ ۶  به اندازه کافی ساده است. شما برنامه اکسیژن خون را روشن می کنید؛ مچ دست خود را به مدت ۱۵ ثانیه ثابت نگه می دارید و تا پایان شمارش معکوس برنامه منتظر می مانید. و سپس میزان اکسیژن موجود در خون را می خوانید. این برنامه همچنین به شما با پیغامی میزان مناسب خون را نشان می دهد (بین ۱۰۰ – ۹۵). اما اپل تأکید می کند که این مورد در نتیجه گیری پزشکی استفاده نمی شود. که همین موضوع اعتماد به اطلاعات روی اپل واچ را کاهش می دهد.

نظر اپل در این مورد کاملاً واضح است، این محصول به هیچ وجه همیار شما برای ردیابی بیماری تنفسی (Covid-19) یا حتی بحث مشورت با پزشک، نیست.

سخت افزار

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند و فوق العاده خاص بخش سخت افزار و فنی این محصول می باشد که شرکت اپل توانسته بهترین حالت ممکن را به نمایش بگذارد و ما شاهد حالت های بسیار خاص و فوق العاده جذاب از سوی این شرکت می باشد، بهره گیری از تراشه S6 مبتنی بر پردازنده A13 Bionic که در گوشی آیفون ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود استفاده شده که قدرت دستگاه را بالا می برد.

پردازنده گرافیکی این ساعت هوشمند نیز از نوع PowerVR می باشد که تجربه کار جذاب و همچنین کیفیت بالا را برای کاربران اپل واچ به وجود می آورد و می توان گفت بهترین حالت را از خود به نمایش خواهد گذاشت و واقعا هم از ایده آل ترین بخش ممکن بهره مند خواهد شد که این شرکت را در حالت خاص و فوق العاده ای قرار می دهد که بسیار خاص و جذاب می باشد.

تراشه مرکزی ساعت هوشمند اپل واچ ۲ هسته ای و ۶۴ بیتی می باشد، تمامی مشخصات سخت افزاری در بخش فنی این ساعت سازگاری کاملی با یک نرم افزار فوق العاده هوشمند دارد که واقعا می توان گفت این حالت بهترین تجربه ممکن را از خود به نمایش می گذارد و اپل توانایی های بسیار بزرگ و فوق العاده در ترکیب این دو بخش قرار داده است.

اپل واچ سری ۶ دارای فناوری مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر را دارد که یک قابلیت دیگر برای این ساعت هوشمند محسوب می شود، وزن ۳۰ گرمی همراه با اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی متری تجربه جذاب و خاصی را از یک ساعت هوشمند فوق العاده خاص به وجود می آورد که این شرکت توانسته به ایده آل ترین حالت ممکن برای کاربران این ساعت هوشمند به وجود آورده است. عمر باتری ۱۸ ساعته نیز ترکیب خوبی برای این سری جذاب و اطلاعات سخت افزاری به حساب می آید.

عمر باتری اپل واچ سری 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

جمع بندی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 28 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

شیائومی مانند سایر برندهای مطرح بازار هر سال در کنار پرچمدار اصلی خود از یک نسخه میان رده از آن هم رونمایی می کند، این شرکت در واقع به برخی از کاربران توجه می کند که علاقه زیادی به استفاده کردن از محصولاتی به طراحی و زیبایی پرچمداران را دارند، اما به هر دلیلی امکان خریداری کردن محصولی با این قیمت را برای خود مهیا نمی بینند. با توجه به قیمت های سرسام آور گوشی های پرچمدار، بازار میان رده ها نسبت به قبل داغ تر شده و تولیدکنندگان فعالیت خود را به منظور معرفی محصولات بیشتر از این سری، افزایش داده اند. شیائومی یکی از آن کمپانی های فعالی است که در این حوزه سهم بزرگی را توانسته است که بدست آورد و تا کنون میان رده های متنوعی را روانه بازار کرده تا کاربران بتوانند با دست بازتری محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در حال حاضر گوشی MI 9 SE که جدیدترین میان رده این برند محسوب می شود، با بازخورد مثبتی از طرف کاربران مواجه شده و توانسته توجه افراد زیادی را جلب کند. اگر شما نیز به این گوشی علاقه پیدا کرده اید، یا قصد خرید آن را دارید، بهتر است که با ما با بررسی گوشی می 9 se همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی mi 9se

طراحی

شیائومی Mi 9 SE با وجود نمایشگر 5.97 اینچی خود به آسانی درون جیب لباس کاربران جای می‌گیرد. ابعاد کوچکتر نمایشگر گوشی امکان استفاده از آن با کمک 1 دست را فراهم می‌کند؛ در حالی‌که کار کردن با اسمارت‌فون‌های Mi 9 و Mi 9T مجهز به نمایشگرهای 6.39 اینچی غالبا مستلزم استفاده از هر 2 دست است. ماژول دوربین سه‌گانه با چیدمان عمودی در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی گوشی قرار دارد و برجستگی 2 میلی‌متری آن موجب لغزندگی نسبی دستگاه روی سطوح تخت می‌شود.

طراحی Mi 9 SE به ویژه در بخش دوربین شباهت خاصی با گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون X دارد. با این‌حال قرارگیری فلاش در خارج از ماژول دوربین موجب تمایز هندست شیائومی می‌شود. Mi 9 SE از یک نمایشگر ناچ‌دار با طراحی قطره‌ای شکل بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که Mi 9T از ایده خلاقانه‌تر دوربین پاپ‌آپ استفاده می‌کند. حواشی جانبی و فوقانی نمایشگر سوپر آمولد گوشی از ضخامت نسبتا کمی برخوردار هستند. با این‌حال چانه تحتانی گوشی کمی ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسد. استفاده از پنل اولد به شیائومی اجازه داده تا از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره‌برداری نماید. این در حالیست که استفاده از سنسورهای خازنی در اسمارت‌فون‌های میان‌رده کماکان پدیده‌ای معمول به‌شمار می‌رود. Mi 9 SE بیش از آنکه مشابه یک هندست میان‌رده باشد؛ شبیه به یک دستگاه پیشرفته به‌نظر می‌رسد. با این‌حال گجت فوق فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است.

Mi 9 SE مجهز به درگاه مادون‌قرمز است که در کنار برنامه فوق‌العاده ریموت شیائومی یک ابزار کنترلی هوشمند و همه‌کاره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست قاب آلومینیومی گوشی قرار دارند. درگاه سیم‌کارت با قابلیت دریافت 2 نانوسیم در سمت چپ بدنه گوشی مستقر شده است. با این‌حال از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی هیچ اثری نیست. ابعاد Mi 9 SE معادل 147.5 در 70.5 در 7.5 میلی‌متر و وزن آن برابر با 155 گرم است.

صفحه نمایش

گوشی شیائومی Mi 9 SE به نمایشگر 5.97 اینچ از نوع آمولد مجهز شده که مشابه نمونه بکار رفته در می 9، توسط سامسونگ ساخته شده است. برای پنل این گوشی، رزولوشن 2340×1080 در نظر گرفته شده است که هر چند رقم پایین تری در مقایسه با یشتر پرچمداران امروزی می باشد؛ اما تراکم پیکسلی بسیار خوب 432 پیکل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. این تراکم پیکسلی باعث می شود که انواع محتواها از جمله متون، با وضوح بسیار خوبی به نمایش گذاشته شود و 432 PPi برای استفاده روزانه، کاملا کافی خواهد بود.

حداکثر روشنایی پنل بکار رفته در Mi 9 SE، در حالت دستی به حدود 410 نیت می رسد. اما زمانی که سنسور سنجش نور بکار گرفته شود (حالت خودکار)، حداکثر نور این نمایشگر تا 580 نیت قابل افزایش است و این موضوع نشان می دهد که حداکثر نور نمایشگر این گوشی در سطح تقریبا برابری با می 9 قرار می گیرد و حدود 15 درصد بیشتر از Poco F1 است. بنابراین می توان گفت که با وجود سطح منعکس کننده نور در قسمت جلوی این گوشی، استفاده از آن در فضاهای باز و محیط های پر نور، بدون دردسر خاصی میسر خواهد بود.

همانطور که می دانید، پنل های اولد قادر به نمایش رنگی مشکی با دقت و غنای بسیار بالا هستند که دلیل اصلی آن، خاموش بودن پیکسل در هنگام نمایش این رنگ است. علاو بر این، کنترل تک به تک پیکسل ها، نسبت کنتراست بی نهایت را برای پنل آمولد این گوشی در پی داشته است که باعث می شود رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن، بسیار شفاف تر و واضح تر از برخی نمونه های IPS LCD باشد.

مشابه چیزی که در می 9 دیده بودیم، در قسمت تنظیمات نمایشگر این گوشی هم سه حالت مختلف برای کنتراست در نظر گرفته شده است که به ترتیب عبارت اند از: Standard , Increased و Automaic. در حالت خودکار، کنتراست نمایشگر بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد و در حالت increased کنتراست نمایشگر افزایش پیدا می کند که باعث می شود رنگ ها کمی اشباع شده تر به نظر برسند. اما در حالت نهایی یعنی “استاندارد” دقت رنگ ها در حد محسوسی افزایش پیدا می کند و در این زمینه (دقت رنگ ها) نمایشگر Mi 9 SE یکی از بهترین های بازار به شمار می آید.

همچنین گفتنی است که زاویه دید نمایشگر Mi 9 SE نیز در سطح عالی قرار می گیرد. به این صورت که اگر از زوایای مختلف به صفحه نمایش این گوشی نگاه کنید، تغییر بزرگی در رنگ ها و روشنایی نمایشگر احساس نخواهید کرد. علاوه بر این، از قسمت تنظیمات می توان دمای رنگ ها را در سه حالت پیش فرض، گرم و سرد قرار داد و ویژگی Ambient Display در واقع همان نمایشگر همیشه روشن می باشد که با توجه به استفاده از پنل اولد، شیائومی برای میان رده خود در نظر گرفته و از قابلیت شخصی سازی نیز پشتیبانی می کند.

دوربین

حتما تا اینجای بررسی شیائومی Mi 9 SE متوجه شده اید که این محصول نسبت به میان رده های موجود در بازار در سطح بالاتری قرار می گیرد. این تفاوت در بخش دوربین به اوج خود رسیده و ما را کاملا شگفت زده کرده است. شیائومی برای دوربین این میان رده ماژول سه گانه دوربین را در نظر گرفته و تجربه خوبی از عکاسی را به کاربر ارایه می کند.

اولین سنسور دوربین Mi 9 SE که ساخته سونی بوده و با مدل IMX586 شناخته می شود، 48 مگاپیکسل رزولوشن دارد. برای این سنسور یک عدد لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.75 و قابلیت های تشخیص فاز و فوکوس لیزری در نظر گرفته شده است. سنسور دوم که 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد با یک لنز تله فوتو f/2.4 همراه شده و به شما امکان زوم اپتیکال دوبرابری را ارایه خواهد کرد. آخرین سنسور 13 مگاپیکسل رزولوشن دارد و با لنز اولترا برای عکاسی با زاویه عریض به کار می آید. گشودگی دیافراگم این لنز هم مانند دوربین دوم، f/2.4 است.

با توجه به مشخصات می توان گفت شیائومی Mi 9 Se بهترین دوربین در بین گوشی های میان رده را دارد. سخت افزار دوربین این گوشی با نرم افزاری که شیائومی برای آن تدارک دیده، امکانات فراوانی را برای ثبت با کیفیت ترین تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. در این برنامه دوربین قابلیت هایی چون عکاسی پرو، پرتره، حالت شب و بسیاری دیگر از این موارد یافت می شود. علاوه بر این ها با توجه به حضور فلاش Dual-LED در این گوشی، عکاسی در محیط های تاریک و کم نور توسط آن به خوبی انجام می پذیرد. قابلیت AI یا همان هوش مصنوعی هم در برنامه دوربین این محصول یافت می شود. فعال کردن این ویژگی در برخی مواقع می تواند روی کیفیت تصاویر تاثیر مثبت و گاهی هم با اغراق در رنگ ها، تاثیر منفی بگذارد.

به طور پیش فرض عکسی هایی که با سنسور اصلی گرفته می شوند، با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رسند. دلیل این کاهش رزولوشن استفاده از فیلتر Quad-Bayer بوده که روی بهبود شارپنس، عمق و کنتراست کار می کند. شما می توانید به صورت دستی رزولوشن کلی را به 48 مگاپیکسل تغییر دهید.

شیائومی برای دوربین سلفی این محصول از سنسور 20 مگاپیکسلی و یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. کیفیت این سنسور مانند دوربین اصلی به اندازه کافی بالا بوده و شما را کاملا راضی نگه می دارد. برای دوربین سلفی هم امکانات نرم افزاری فراوانی چون عکاسی پرتره نرم افزاری و HDR در نظر گرفته شده است.

فیلمبرداری با دوربین اصلی شیائومی Mi 9 SE حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می شود. این محصول یکی از معدود میان رده های بازار با امکان ضبط ویدیو با این مقدار از رزولوشن است. علاوه بر این ها، امکان ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 60 و 120 و اچ دی با نرخ 960 فریم بر ثانیه وجود دارد. برای دوربین سلفی امکان فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه در دسترس است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9se

گوشی شیائومی می 9 SE علاوه بر کوچکترین صفحه نمایش، کوچکترین باتری را میان اعضای خانواده خود دارد. این باتری ظرفیتی معادل 3070 میلی‌آمپر را ارائه می‌کند و حدودا 3/4 باتری می 9T ظرفیت دارد و چند درصد کمتر از می 9 اصلی است. در تست‌های صورت گرفته می 9 SE عمکلرد قابل قبولی داشت. با این گوشی می‌توان حدود 25 ساعت به مکالمه صوتی از طریق اینترنت 3G پرداخت و حدود 15 ساعت ویدیوی آفلاین تماشا کرد. در بخش مرور اینترنت باتری کمی ناامید کننده بوده ولی می‌تواند بیش از 10 ساعت دوام بیاورد که با توجه به ظرفیت باتری نتیجه خوبی است. در حالت آماده باش یا استندبای باتری خیلی خوب ظاهر نشده و در این حالت می‌تواند تا 73 ساعت توان گوشی را تامین کند.

باتری های شیائومی می 9 SE از فناوری شارژ سریع +4 کوالکام استفاده و از استاندارد USB Power Delivery هم پشتیبانی می‌کند. آداپتوری که در جعبه وجود دارد 18 واتی است و با آن می‌توان باتری را ظرف مدت 1 ساعت و 33 دقیقه از صفر به طور کامل شارژ کرد. این آداپتور 30 دقیقه پس از شروع فرایند شارژ توانست ظرفیت باتری را به 47 درصد برساند.

کلام آخر

گوشی Mi 9 SE به عنوان نسخه ضعیف تر گوشی پر چمدار می 9، به هیچ عنوان محصول ضعیفی نیست و یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار به شمار می آید. طراحی این گوشی چیزی کمتر از پرچمدار اصلی ندارد و استفاده از شیشه و فلز در ساختار آن، حس مرغوبیت خوبی را منتقل می کند. گذشته از این موارد، Mi 9 SE دارای نمایشگر 5.97 اینچی از نوع آمولد می باشد که کیفیت بسیار خوبی را در اختیار می گذارد و دوربین سه گانه قرار گرفته در قسمت پشتی نیز از عملکرد عالی برخوردار است. در نهایت نوبت به تراشه اسنپدراگون 712 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم می رسد که قدرت کافی برای اجرای بازی ها و عملکرد سریع و روان را در اختیار می گذارد. از تمامی این موارد که بگذریم، شارژدهی Mi 9 SE در سطح معمولی قرار می گیرد و رابط کاربری MIUI نیز مناسب تمام کاربران نمی باشد. همچنین وجود جک هدفون در کنار درگاه کارت حافظه و NFC می توانست محصول کامل تری از گوشی بسازد. اگر قصد خرید گوشی مناسب اوضاع اقتصادی خود را دارید کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 28 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

اپل واچ se در عین غافلگیری معرفی شد و کسی انتظار چنین نسخه‌ای را از اپل نداشت. در ابتدا، فقط شایعه شده بود که این گجت قرار است در اواخر سپتامبر و در جریان “رویداد عرضه اپل” معرفی و عرضه شود؛ این شایعه خود نیز نشان دهنده عدم اهمیت بالای Watch SE نسبت به Watch 6 است. ثانیاً … یک خرید کاملاً هوشمندانه به نظر می‌رسد، حتی اگر هیچ ویژگی برجسته‌ای نداشته باشد. همانند iPad Air 2020 جدید در مقایسه با iPad Pro که ارزان‌تر است، Watch SE نیز تقریباً تمام ویژگی‌های اصلی‌ای را که در یک Apple Watch به دنبال آنها هستید کنید، ارائه می‌دهد اما قیمت آن بسیار پایین‌تر از Watch 6 است. این واچ تعدادی از ویژگی‌های کلیدی را در خود نخواهد داشت؛ به عنوان مثال، قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) که در مدل‌های اخیر واچ‌های اپل وجود دارد (واچ ۵ و ۶) اثری از آن در SE نیست. گرچه SE الکتروکاردیوگرام پیشرفته و حسگر اکسیژن خون اپل واچ ۶ را ندارد، اما هنوز به اندازه کافی جذاب هست که بخواهید خرید آن را به واچ ۶ ترجیح دهید.

بررسی اپل واچ se

طراحی و عملکرد

Apple Watch SE از یک صفحه نمایش خیره کننده Retina ، با حاشیه های نازک و گوشه های منحنی برخوردار است که 30 درصد بزرگتر از سری 3 است. رابط کاربری امکان خواندن آیکون ها و فونت های برنامه بزرگ و آسان را فراهم می کند .  بنابراین مشتریان می توانند به راحتی اعلان ها ، پیام های متنی ، معیارهای تمرین و موارد دیگر را مشاهده کنند.

 Apple Watch SE عملکرد فوق العاده سریع و تا دو برابر سریع تر از Apple Watch Series 3 ارائه می دهد. Apple Watch SE دارای جدیدترین بلندگو و میکروفون است که برای کیفیت صدای بهتر در تماس های تلفنی ، Siri و Walkie-Talkie ، 1 به همراه بلوتوث 5.0 بهینه شده است.

با SOS اضطراری در اپل واچ ، کاربران می توانند به راحتی و فقط با فشار یک دکمه سریعاً درخواست کمک و هشدار به خدمات اضطراری کنند. برای ایمنی بیشتر شخصی در هنگام مسافرت ، کاربران با مدل های تلفن همراه Apple Watch SE می توانند تماس های بین المللی با خدمات اضطراری را انجام دهند ،  صرف نظر از اینکه دستگاه در ابتدا از کجا خریداری شده است یا اینکه برنامه تلفن همراه فعال شده است.

تشخیص سقوط از یک الگوریتم سفارشی و جدیدترین شتاب سنج و ژیروسکوپ در Apple Watch SE برای تشخیص سقوط کاربر استفاده می کند. با تجزیه و تحلیل مسیر حرکت مچ دست و شتاب ضربه ، اپل واچ پس از سقوط سخت هشدار برای کاربر ارسال می کند ، که می تواند رد شود و یا برای شروع تماس با سرویس های اضطراری استفاده شود. اگر ساعت تقریباً 60 ثانیه پس از سقوط ساعت بی حرکتی را احساس کند ، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد و علاوه بر ارسال پیام به مخاطبین اضطراری ، یک پیام صوتی پخش می کند که موقعیت مکانی کاربر را به عنوان مختصات طول و عرض جغرافیایی ارائه می دهد.

جف ویلیامز ، مدیر عامل اپل ، گفت: "Apple Watch SE عناصر طراحی سری 6 را با اساسی ترین ویژگی های Apple Watch ترکیب می کند ، همه با قیمت مقرون به صرفه تر." "ما خوشحالیم که گزینه عالی دیگری را برای کمک به مشتریان در ارتباط ماندن ، فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی خود ارائه می دهیم." و باید اعلام کنیم که همچنان تولید اپل واچ سری 3   با قیمت 199 دلار ادامه دارد.

ویژگی های سلامتی

اپل واچ همیشه بیشتر از یک دستگاه تناسب اندام خالص از قبیل Garmin و حتی Fitbit تا حدی روی سلامت عمومی تمرکز کرده است. و این با این مدل جدید و ارزان قیمت ادامه دارد.

Apple Watch SE دارای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن با سری 6 است. همچنین دارای قابلیت تشخیص سقوط ، نظارت بر صدا ، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین المللی است ، مواردی که در Apple Watch 3 دریافت نمی کنید .

بر خلاف پرچمدار Apple Watch 6 ، Apple Watch SE از نظراکسیژن خون (spo2)وجود دارد . با توجه به اینکه این ویژگی سالهاست در دستگاه های Garmin وجود دارد – این ویژگی آنچنان که اپل تصور می کند یک ویژگی جدید نیست. و ، سنسور SpO2 در Apple Watch 6 توسط FDA تأیید نشده است ، بنابراین دارندگان نباید آن را یک دستگاه پزشکی بدانند.

Apple Watch SE همچنین فاقد برنامه ECG است که همراه با Apple Watch 6 و Apple Watch 5 است و به شما امکان می دهد از طریق ضربان قلب بررسی های محلی را انجام دهید. با این حال ، SE می تواند ریتم قلب شما را در پس زمینه کنترل کند و در صورت مشاهده ضربان قلب نامنظم ، به شما هشدار می دهد.

همچنین دارای ردیابی خواب ، یک برنامه شستن دست و برنامه جدید تناسب اندام اپل است که شامل ایستگاه از پیش تنظیم شده جدید تمرین مانند آموزش اصلی ، تمرینات قدرتی عملکردی ، خنک شدن ورقص است.

ضد آب

باوجوداینکه این ویژگی اساسا یک مشخصه WatchOS 7 است، تایمر اتوماتیک دستان خود را بشورید، یکی از مشخصه‌های سلامتی و ردیاب تندرستی بسیار خوب و عالی اپل واچ اس ای است که خیلی خوب کار می‌کند. Apple Watch SE گوش می‌دهد و منتظر حرکات دستان شما می‌ماند. سپس تایمر 20 ثانیه‌ای را شروع می‌کند تا به شما یادآوری کند چقدر تلاش شما مفید بوده است. این مشخصه به‌طور حیرت انگیزی موثر است.

 

تایمر به شما می‌گوید چقدر زمان برای شستن گذاشته‌اید و شروع به شمارش معکوس می‌کند تا با یک ضربه به شما بگوید که وقت شستن به پایان رسیده است. حتی یک بخش مخصوص درباره داده‌های شستن دست‌ها در داخل برنامه سلامتی اپل وجود دارد. این مشخصه رویایی تمیزی سال 2020 است.

باتری اپل واچ se

می‌توان دو روز با این ساعت کار کرد تا اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. این بستگی به استفاده شما دارد، اما با استفاده مداوم برای ردیابی ورزش و ردیابی خواب دو روز بیشتر دوام نخواهد آورد. استفاده از آن در طی شب چیزی بین 15 تا 25 درصد از باتری را مصرف می‌کند.

جمع بندی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به بررسی ساعت اپل واچ 6 با این مدل بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 167 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

عبارت «گوشی های بی کیفیت چینی» مدت هاست که به افسانه‌ها پیوسته است. تا چند سال پیش، خط قرمز خرید موبایل هوشمند، خرید محصولات چینی بود ولی این روزها از کمپانی چینی تبار شیائومی، به عنوان پدیده دهه اخیر یاد می‌شود که بازار موبایل جهانی را با محصولات باکیفیت، مدرن و خوش قیمت خود دگرگون کرده است.

 

انواع کاربری های مختلف (از جمله گیمینگ، عکاسی، عکاسی سلفی و…) جزو محصولات این برند دیده می‌شود که خانواده Redmi Note 8 های این برند، به مشخصات سخت افزاری خوب در کنار قیمت مقرون به صرفه، شهره خاص و عام شده‌اند.

شیائومی ردمی نوت 8 تی هم تافته جدا بافته از خانواده خود نیست و قیمتی باورنکردنی را برای موبایل هوشمند مجهز به سخت افزار قدرتمند خود ارائه کرده است.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی و نمایشگر

Xiaomi Redmi Note 8T از پوشش Gorilla Glass هم در بخش جلویی و هم پشتی برخوردارست که دوام گوشی در برابر آسیب‌‌های احتمالی را بالا می‌برد. از آنجا که اکثر گوشی‌های هوشمند با این قیمت دارای بدنه پلاستیکی هستند و از این رو اندکی محافظت می‌شوند، این مورد یک جنبه چشمگیر در گوشی است. این گوشی بسیار بزرگ است و یکی از مشکلات این نوع طراحی مشکل در دستیابی به سنسور اثر انگشت است.

طراحی این گوشی مشابه Redmi Note 7 را با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی بزرگ، شکاف کوچک برای دوربین سلفی  و تنظیم چند دوربین در پشت است.

دکمه پاور و راکر صدا در سمت راست نصب شده است. درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری نیز برای این گوشی پیش بینی شده است.

شاید برجسته‌ترین دلیل برای ارزان بودن این گوشی، حاشیه بسیار زیاد آن به ویژه در بخش پایینی نمایشگر برای درج نام «Redmi» است. به همین دلیل این دستگاه بسیار بزرگتر از اندازه صفحه نمایش آن است، که منجر به مشکل “سخت نگه داشتن” می‌شود.

ردمی نوت ۸ تی دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با کیفیت Full HD + است. پنل این گوشی ال سی دی است، بنابراین از نظر کیفیت رنگ‌هایی بسیار چشمگیری ندارد و حداکثر میزان روشنایی آن هم کمی محدود است. در قسمت بالای صفحه نمایش یک شکاف نسبتاً کوچک وجود دارد که دوربین جلوی آن را در خود جای داده است.

دوربین

هرچند خانواده ردمی نوت 8 ها با شعار سخت افزار قدرتمند وارد میدان شده اند اما دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 تی نشان می‌دهد اعضای این خانواده از ذوق عکاسی طرفداران نیز غافل نمانده و پیرو ترند مطرح این روزها، چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. البته ردمی در کانال ارتباطی خود بارها اعلام کرده ردمی نوت 8 اولین تجربه ورود به دوربین های چهارگانه برای این زیربرند شیائومی است که بعد از آن با ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 تی شاهد ادامه راه دوربین های چهارلنزی در ردمی بودیم.

لنز 48 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم مناسبی برای عکاسی در نور ضعیف دارد تا تصاویر ثبت شده عاری از نویز و تاری باشند که مقدار آن f/1.8 است. علاوه بر این، شاهد پیکسل های 0.8µm هستیم که قطعا مژده تصاویری با شفافیت بالاست. علاوه بر لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی داریم که فاصله کانونی 19 میلی متری دارد. لنزهای فوق واید به واسطه زاویه دید گسترده‌ای که دارند فاصله کانونی بین 8 تا 24 میلی متر را پوشش می‌دهند.

دو سنسور بعدی هر کدام با رزولوشن 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق و ماکرو هستند.

بریدگی نمایشگر نیز محل قرارگیری لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است که علاوه بر عکاسی با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با کیفیت 1080p نیز انجام میدهد.

باتری و شارژدهی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

سخن پایانی

مدل رد می نوت 8 تی یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید بابت نسخه‌ای از آن که 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد هزینه کنید، کمی بیشتر پول بپردازید و سراغ مدل دیگر که رم 4 و ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی دارد بروید.

با وجود رقبای قدری همچون Realme، کار این محصول شیائومی بسیار سخت خواهد بود اما باز هم گوشی مقرون به صرفه با ارزش خرید بسیار بالایی در بازار به شمار می‌رود. با توضیحات داده شده، حتماً خرید شیائومی رد می نوت 8 تی را در دستورکار خود قرار دهید زیرا کارهای روزمره شما را به خوبی انجام می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و پوشیده شده با محافظ گوریلا گلس 5
  • مقاومت در برابر قطرات آب
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • کنتراست بالای نمایشگر
  • دوام باتری طولانی
  • رابط کاربری MIUI 10 و آپدیت سریع به MIUI 11
  • دوربین باکیفیت
  • وجود محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
  • وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • وجود سنسور IR و سیستم اتصال NFC

 

نقاط ضعف

  • عملکرد کند و شبیه به گوشی نسل قبل یعنی رد می نوت 7
  • نبود چراغ LED اعلانات علی‌رغم حضور آن در مدل رد می نوت 8
محمد سامان بازدید : 20 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

سری گوشی‌های ردمیِ برند شیائومی از جمله گوشی‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ی بازارهای جهان هستند و همین موجب شده‌است که به‌شدت از آن‌ها استقبال شود. منظور از «مقرون‌به‌صرفه» بودن این گوشی‌ها این است که امکانات راضی‌کننده‌ای به‌نسبت قیمت‌شان به کاربران ارائه می‌دهند. اما در میانِ خود گوشی‌های این سری نیز رقابتی سخت وجود دارد. شیائومی ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت ۹ اس دو رقیب سرسخت در رنج قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار هستند. در ایران نیز عمده‌ی خریداران برای خرید یکی از این دو به تردید می‌افتند. 

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

طراحی

از نظر شیوه طراحی و ویژگی‌های ظاهری، مدل رد می نوت 8 پرو نسبت به مدل پیشین خود تفاوت زیادی پیدا نکرده و اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم هم نمی‌توانیم این اتفاق را نقطه ضعف بدانیم. گوشی رد می نوت 7 پرو برای محافظت از قاب پشتی و نمای جلویی خود از پوشش گوریلا گلس 5 بهره می‌برد و دستگاه مورد بحث ما هم از همین امکانات استفاده می‌کند. فریم کناری آن از جنس پلاستیک می‌باشد که می‌تواند کمی عجیب به نظر بیاید زیرا معمولاً شرکت‌های سازنده، امروزه فلز را در کناره‌های محصولاتشان به کار می‌برند. به علاوه، از آن جایی که این محصول میان‌رده شیائومی از نمایشگر بزرگ‌تر 6.53 اینچی بهره می‌برد، در مقایسه با مدل قبلی خود که به صفحه نمایش 6.3 اینچی مجهز بود، ابعاد نسبتاً بزرگ‌تری دارد.

این گوشی‌ها اما، در مورد وزن یکسان نیستند زیرا رد می نوت 8 پرو مشخصاً سنگین‌تر است و این موضوع را به راحتی می‌توان متوجه شد چرا که با جرم 200 گرمی باید آن را یکی از سنگین‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیا تلقی کنیم. این وزن زیاد باعث می‌شود تا هنگام گرفتن گوشی، محصول شیائومی رو به جلو متمایل گردد بنابراین این‌گونه هم می‌توان نتیجه گرفت که ماژول دوربین عقب چهارگانه بیش از باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت بر جرم افزوده است.

حال که صحبت از خوش‌دستی شد، باید اذعان کنیم که رد می نوت 8 پرو نمی‌تواند امتیاز مثبتی به خود اختصاص دهد. قاب پشتی این گوشی درست مانند سایر موبایل‌های شیشه‌ای بسیار لغزنده بوده و علی‌رغم اینکه فریم آن پلاستیکی است باز هم نمی‌توانیم مانع لیز بودن گوشی شویم. البته پنل برآمده دستگاه که تا کناره‌ها کشیده شده می‌تواند به خوش‌دستی این گوشی کمک کند و کاربران را قادر سازد آن را با یک دست بگیرند.

برآمدگی دوربین در قاب پشتی به شدت خودنمایی می‌کند و بیش از آن چه که انتظار می‌رفت دیده می‌شود بنابراین وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید، به راحتی می‌لرزد. جالب‌تر آن‌که لنز ماکرو عامل برآمدگی نیست و سایر لنزها دلیل این اتفاق ناخوشایند هستند. لازم به ذکر است که در کنار این چند سنسور، یک چراغ فلاش LED و حسگر ماکرو چشم می‌خورند. اگر با دقت بیشتری به ماژول دوربین عقب نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در بالا، پس از آن سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و در پایین همه آنها لنز اولترا واید حضور یافته‌اند. نکته جالب توجه دیگر، قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت در همین فضای تعبیه شده برای دوربین‌هاست.

البته ابداع چنین شیوه طراحی تا حدودی منطقی بود زیرا با لمس برآمدگی دوربین به راحتی می‌توانید از محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت آگاه شوید ولی این مشکل را نیز به وجود می‌آورد که مجبور خواهید شد دست خود را کمی بالاتر بیاورید و هنگام باز کردن قفل صفحه نمایش باعث آلودگی لنز اولترا واید شوید.

این مشکلات اما، در بخش دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا وجود نخواهد داشت زیرا به بهترین شکل ممکن در سمت راست جای گرفته‌اند و انگشت شست خیلی راحت می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

در پایین نیز همان بریدگی معمولی برای اسپیکر، پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به چشم می‌خورند و در سمت چپ فریم هم محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت حضور یافته‌اند و در بالا نیز سنسور IR به کار رفته است.

با نگاه کردن به ظاهر جلویی، تقریباً شیوه رایج طراحی گوشی‌های میان‌رده را می‌بینید چرا که یک نمایشگر باکیفیت با یک ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های مشکی رنگ باریک دیده می‌شوند.

به نظر می‌رسد این نوار سیاه در قسمت‌های بالایی و پایینی باریک‌تر از قبل شده باشد اما در کناره‌ها قضیه فرق نکرده است. البته حضور ناچ در بالای نمایشگر فضایی را به وجود آورده تا کمپانی چینی دوربین سلفی و سنسورهای مجاورت و تشخیص‌دهنده نور محیط را به همراه بریدگی اسپیکر در آن‌جا به کار گیرد.

در مجموع اعتراضی نسبت به شیوه طراحی شیائومی رد می نوت 8 پرو وارد نیست و فقط مانند بقیه گوشی‌های شیشه‌ای لغزنده است اما با در نظرگیری ظاهر مدرن، می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. ضمن اینکه ناچ هم مزاحم پخش محتواها نخواهد شد و حاشیه‌ها نیز به اندازه کافی باریک شده‌اند و تنها برآمدگی دوربین عقب و محل قرارگیری سنسور اسکنر اثر انگشت می‌توانستند بهتر طراحی شوند.

صفحه نمایش

در گوشی مورد بحث ما یک پنل LCD با یک ناچ در بالا حضور یافته است و جالب اینکه از فرمت HDR هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با ابعاد 6.53 اینچی می‌تواند در نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 محتواها را با کیفیت 2340*1080 پیکسلی نشان دهد. ضمن اینکه به سبب بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس 5، در صورت خرید شیائومی رد می نوت 8 پرو خیالتان از بابت استحکام صفحه نمایش راحت خواهد بود.

 

کاملاً مشخص است که کمپانی چینی برای ساخت این محصول خود از هیچ چیزی دریغ نکرده چرا که محتواهای مدنظر کاربران با کنتراست بالا و کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌شوند. در آزمایش‌های تخصصی انجام شده و با روشن کردن گزینه نورپردازی خودکار، نهایت روشنایی این دستگاه به 460 نیت رسیده بود ولی این عدد می‌تواند به 640 نیز افزایش یابد تا هنگام کار کردن با این دستگاه در زیر نور آفتاب به مشکلی بر نخورید.

از نظر دقت رنگ اما، این گوشی نمی‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. برای مثال، با روشن کردن حالت پیش‌فرض، تفاوت رنگ به 6.8 و نهایتاً نیز به 12.7 می‌رسد که البته باعث خواهد شد تا قسمت‌های آبی در برخی مواقع بسیار تیره شوند و سفید نیز بعضاً خاکستری به نظر برسد. متأسفانه گزینه رنگی Cool هم کارایی چندانی ندارد و آپشن Warm نیز کمک زیادی به افزایش کیفیت تصاویر نمی‌کند زیرا مشکلات پیشین همچنان به چشم می‌خورند. لازم به ذکر است که برای یک صفحه نمایش این‌چنینی، عدد استاندارد تفاوت رنگی حداقل 5.7 و حداکثر 10.6 می‌باشد.

در زمینه یک‌پارچگی رنگ‌ها هم امکان دارد در کناره‌های قاب دستگاه یعنی زیر ناچ و پایین نمایشگر شاهد حضور هاله سفید رنگی باشید ولی با همه نقاط ضعف، نباید منکر کیفیت بالای تصاویر در این دستگاه میان‌رده رو به بالای شیائومی شویم.

دوربین

گفتیم که در پنل پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه هستیم که به ظاهر جذابیت بالایی دارد. نکته مهم گفتنی درباره دوربین ردمی نوت ۸ پرو، نبودن لنز تله‌فوتو و استفاده از لنز ماکرو است. روالی که بعدا در سال ۲۰۲۰ به یک جریان اصلی در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تبدیل شد.

به این ترتیب روی Redmi Note 8 Pro شاهد یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و دهانه f/1.9 هستیم. این لنز در زمان خودش تازه وارد بازار شده بود و برای همه جذابیت داشت. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به ردمی نوت ۷ پرو دارد و فاصله کانونی آن ۱ تا ۱.۷ اینچی است و سایز آن به ۰.۸ میکرو متر می‌رسد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ میلی‌متری با دهانه f/2.2 به همراه یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق هم در این ماژول دوربین می‌بینیم. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 هم در پنل جلویی برای عکاسی سلفی داریم.

مهم‌ترین تفاوت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو با دیگر گوشی‌ها در پردازش‌های هوش مصنوعی است. متاسفانه، عکس‌های علی‌رغم اینکه کیفیت بسیار خوبی در نور زیاد و طول روز دارند ولی گاهی شفایت رنگ زیادی داشته و گاهی تیره به نظر می‌رسند.

این کیفیت عکس‌ها به حدی هست که شما را راضی کند و بتوانید عکس‌های بسیار قشنگی از مناظر بگیرید اما اگر کمی نور محیط کمتر شود یا اینکه در زاویه و شدت نور مناسبی عکاسی نکنید؛ کیفیت عکس افت می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

داشتن یک منبع نیروی 4500 میلی‌آمپر بر ساعت و یک پردازنده کم مصرف، باعث خواهد شد تا دوام باتری در رد می نوت 8 پرو افزایش یابد. به همین دلیل، این موبایل حتی در آزمایش‌های تخصصی به خصوص مکالمه در شبکه 3G و حالت استندبای هم عملکرد درخشانی از خود به ثبت رساند و توانست 114 ساعت روشن بماند تا جزو 20 گوشی برتر از این نظر به شمار برود.

شاید دلیل کسب چنین امتیاز بالایی چیپ‌ست باشد چرا که حتی گوشی‌هایی که از وجود باتری‌های 5000 میلی‌آمپری بهره می‌برند نیز نتوانسته‌اند به این راحتی‌ها رکورد مشابهی ثبت کنند.

در سمت دیگر، وقتی صحبت از شارژ می‌شود این گوشی نمی‌تواند خودی نشان دهد چرا که علی‌رغم قیمت مقرون به صرفه و وجود تکنولوژی USB Power Delivery، شارژر 18 واتی قدرت کافی را ندارد بنابراین در صورتی که از کابل USB-C به USB-C اورجینال استفاده کنید هم این قطعه در عرض 30 دقیقه تنها 39 درصد منبع نیرو را پر خواهد کرد.

برخی از کارشناسان سعی کردند تا ببینند آیا شیائومی رد می نوت 8 پرو از تکنولوژی‌های Quick Charge 4.0+ کووالکوم یا مدیا تک هم پشتیبانی می‌کند یا خیر ولی متأسفانه هنوز به نتایج دقیقی دست نیافته‌اند اما مطمئن هستند که چنان‌چه شما شارژری داشتید که با فناوری Power Delivery سازگاری دارد، می‌توانید از آن برای شارژ این موبایل استفاده کنید.

جمع بندی

دوربین و صفحه‌نمایش گوشی در حد متوسط هستند، باتری راضی‌کننده است و سخت‌افزار به‌خوبی رقبا را کنار می‌زند و بنابراین می‌توان شاخص‌ترین ویژگی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو را سخت‎افزار قوی آن معرفی کرد. کسانی که به‎دنبال خرید گوشی میان‌رده برای اجرای بازی‌های سنگین هستند قطعاً باید حسابی ویژه روی ردمی نوت ۸ پرو باز کنند، خصوصاً به‌سبب آن‌که از سیستم خنک‌کننده‌ی بخار در گوشی استفاده شده‌است و بنابراین حتی پس از چند ساعت بازی نیز به‌هیچ‌عنوان خبری از داغ‌شدن گوشی نیست. برای اطلاعات بیشتر از بهترین گوشی های بازار کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 23 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

شاید ایفون 12 پرسرعت ترین تلفن هوشمند در سال 2020 باشد، اما سرعت تنها مشخصه آیفون 12 نیست، فناوری 5G بعلاوه صفحه نمایش فوق العاده OLED و با کمی تأمل ظرافت و زیبایی را در طراحی جدیدترین نسخه گوشی های اپل می توانید مشاهده کنید، حاشیه های صفحه نمایش کمتر از همیشه است، وزن آن نسبت به نسل گذشته بسیار پایین تر آمده، همچنین شارژر مغناطیسی Mage safe را نیز به این لیست اضافه کنید.

بررسی ایفون 12 اپل

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

نمایشگر

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

دوربین‌های موجود در آیفون 12 تفاوت چندانی با آیفون 11 ندارند. هنوز ترکیبی از دو لنز است که دارای یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک صفحه عریض 12 مگاپیکسلی است. دیافراگم بزرگ‌تر (ƒ/1.6 در مقایسه با ƒ/1.8) به لنزهای زاویه باز داده شده و عکاسی در نور کم را بهبود بخشیده است، اما در غیر این صورت پیشرفت‌های اصلی در نرم‌افزار و فرصت‌های جدید پردازندهٔ تصویر در A14 وجود دارد.

این به این معنی است که امکان فیلمبرداری با فرمت Dolby Vision وجود دارد و عملکرد HDR هم در دوربین اصلی و هم در دوربین زاویه باید بهبود یافته است. مدت زمان طولانی‌ای است که آیفون در زمینهٔ نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در دوربین‌هایش در خط مقدم نبوده است، اما به صورت مداوم کیفیت عالی را در پردازش سیگنال و نرم‌افزار و برنامه‌های مناسب ارایه می‌دهد تا به راحتی بتواند در اکثر محلیط‌ها یک عکس مناسب بگیرد.

این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز هم نمی‌توان نادیده گرفت که دوربینی در چنین موبایلی که 799 پوند یا بیشتر قیمت دارد، بدون زوم تله‌فوتو و طیف وسیع‌تری از فواصل کانونی، وضوح و عملکردها - و گاهی اوقات فقط با کیفیت بالاتر - که کمی محدود کننده احساس می‌شود را می‌توانید حتی در یک موبایل ارزان‌تر در محدودهٔ اندروید به دست آورید. با این حال، در محدودهٔ اندروید دانستن این که آنچه خریداری می‌کنید قابل اعتماد و با کیفیت باشد دشوار است. در محدودهٔ آیفون هیچ نگرانی‌ای در این مورد وجود ندارد.

 دوام باتری

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

در غیر این صورت هیچ خبری از شارژ سریع نیست - وقتی از طریق پورت لایتنینگ متصل می‌شوید، شارژ سریع 20 وات هنوز امکانپذیر است. تا 50 درصد بالاتر است و سپس سرعت آهسته می‌شود، دقیقاً مانند آیفون 11.

سخن پایانی

امسال، آیفون در یک بستهٔ جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 21 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

در اینجا می توانید بازگشایی جعبه، بررسی استایل و ظاهر، برخی از ویژگی ها و توانایی های گوشی پرچمدار جدید Samsung Galaxy Note 20 را ملاحظه بنمائید. این گوشی جدید گلکسی نوت 20 سامسونگ دارای یک نمایشگر 6.7 انیچی Super AMOLED است که بسیار با کیفیت و عالی می باشد. در ادامه به بررسی دقیق تر این محصول خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20

طراحی

Samsung Galaxy Note 20 ممکن است گرانترین تلفن پلاستیکی باشد که می‌توانید خریداری کنید. سامسونگ به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های شیشه خمیده، از پلاستیک برای پشت تلفن استفاده کرده است. سامسونگ حداقل تلاش کرده که  پشت نوت 20 تا حد امکان به شیشه مات Note 20 Ultra (نقد و بررسی تخصصی گوشی نوت 20 الترا را از دست ندهید) نزدیک باشد. گلکسی نوت 20 سامسونگ کاملا پلاستیکی نیست، زیرا کناره‌های آن فلزی هستند. Note 20 به طور قابل توجهی کوچکتر است که باعث خوشحالی کسانی می‌شود که دارای دست‌های کوچکتر یا جیب‌های کوچکتر هستند. اگر دستگاه بزرگتری می‌خواهید، Ultra را انتخاب کنید.

این گوشی نسبت به آیفون 11 ( مطالعه بررسی ایفون 11 را از دست ندهید) باریک‌تر و بزرگتر از نوت 10 2019 است. گوشه‎های Note 20 نسبت به Note 20 Ultra از خمیدگی کمتری برخوردار است که ظاهر آن را لطیف می‌کند. این باعث می‌شود که نوت 20 معمولی‌تر اما دلپذیر به نظر برسد. اگرچه گوشی پلاستیکی است اما سایر ویژگی‌های برتر نیز موجود است. نوت 20 دارای یک اسکنر اثر انگشت روی صفحه‌نمایش است که بسیار سریع می‌باشد و یک ویژگی خوب آن، باز کردن قفل توسط چهره است.

همچنین این گوشی ضد آب و غبار با گواهینامه IP68 می‌باشد که برای غوطه‌ور شدن در 1.5 متر آب یا کمتر، تا 30 دقیقه ساخته شده است. بلندگوهای استریو یکی در بالای صفحه و دیگری در پایین تلفن قرار گرفته است. گلکسی نوت 20 سامسونگ دارای صفحه‌نمایش 6.64 اینچی OLED است که در نگاه اول کاملاً شبیه به Note 20 Ultra ( است. پنل OLED آن رنگ و کنتراست بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و در حالت کلی یکی از بهترین نمایشگرها در این گوشی ارائه شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰، تا حدود زیادی دنباله رو گلکسی نوت ۱۰ است. از آنجا که خوشبختانه نوت ۱۰ در اکثر بازارها، هنوز هم برای خرید در دسترس است و اگر یک گوشی کوچک با قلم S مورد پسند شماست، پیشنهاد می‌کنیم که دیگر مطالعه نکنید و فقط نوت ۱۰ را تهیه کنید.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی سامسونگ گلکسی نوت، به رزولوشن Full HD محدود است و توسط گوریلا گلس ۵ قدیمی محافظت می‌شود. با این وجود، بسیاری از ویژگی‌ها برای کاهش هزینه در اینجا اعمال شده است و در دنیای گوشی‌های هوشمند امروزی وضوح مناسبی دارد.

صفحه نمایش نوت ۲۰، Super AMOLED است و رنگ‌ها را برجسته نشان می‌دهد. همچنین مسطح است و خیلی هم روشن است. اگرچه وضوح تصویر از نوت ۲۰ اولترا کمتر است؛ اما واقعاً به سختی متوجه آن می‌شوید. بخشی از آن به این خاطر است که سری نوت ۲۰ در تنظیمات خود بر روی وضوح کامل تنظیم نشده است.

یکی از نقاط ضعف نوت ۲۰، صفحه نمایش ۶۰ هرتزی آن است. این کیفیت، در مقایسه با پیشنهادات ۹۰ هرتزی / ۱۲۰ هرتزی توسط دیگر گوشی‌های پرچمدار در بازار عقب است. البته به این معنا نیست که ارزش خریدن ندارد؛ زیرا تصاویر واضح و دقیقی که در صفحه نمایش‌های پیشرفته‌تر دیده می‌شود به درد همه نمی‌خورد. مگر اینکه یک گیمر حرفه‌ای باشید و هنگام بازی متوجه آن شوید.

در کل، نوت ۲۰ یکی از جدیدترین گوشی‌های بازار است که اکنون فاقد صفحه نمایش باکیفیت است. از نظر ما وجود یک نمایشگر ۹۰ هرتزی، با گوشی نوت ۲۰ بیشتر همخوانی دارد.

سنسور اثر انگشت

نکته‌ای که درکنار صفحه نمایش برای یک کاربر مهم است، حسگر اثر انگشت است. سنسور اولتراسونیک نوت ۲۰ از زمان گلکسی S10 به بعد، در همه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از جمله در نوت ۲۰ الترا قابل مشاهده است. به همین جهت عملکرد آن نیز تفاوتی ندارد. دقت حسگر اثر انگشت در نوت ۲۰ قابل قبول است، مگر اینکه با انگشت خود چندین بار ضربه بزنید و اینگونه سرعت آن را کم کنید.

ما می‌خواهیم تا زمانی که سامسونگ تصمیم بگیرد عملکرد حسگر اثر انگشت خود را بهتر کند؛ (مانند نسل دوم سنسور اولتراسونیک یاخواننده‌های نوری اثر انگشت که سامسونگ در تلفن‌های میان رده و ارزان قیمت خود استفاده می‌کند) سنسور نوت ۲۰ را در حد متوسط در نظر بگیریم.

دوربین و صدا

دوربین نوت ۲۰ شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت تله‌فوتو در حقیقت از کراپ دیجیتالی به دست آمده است. تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی به لطف دامنه پویا بالا و HDR هوشمند دارای جزئیات عالی و رنگ‌های تقویت‌شده‌ای هستند که بسیار با کیفیت و جذاب به نظر می‌رسند. دوربین این گوشی توانایی بزرگنمایی دیجیتال ۳۰ برابر را دارد و با وجود افزایش وضوح نرم‌افزاری، تصاویر با بزرگنمایی بیش از ۱۰ برابر کمی تار و مبهم می‌شوند. سنسور فوق عریض نیز تصاویر را با جزئیاتی مانند سنسور اصلی به ثبت می‌رساند و ضمن اینکه اعوجاج تصاویر گرفته شده با این لنز نیز تصحیح شده است. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز علاوه بر ثبت جزئیات با کیفیت بالا، رنگ پوست را به شکل طبیعی حفظ می‌کند. این سنسور دارای زاویه دید گسترده است و اگر همزمان ۲ نفر در کادر قرار داشته باشند به صورت خودکار زاویه دید را افزایش می‌دهد. البته کاربر می‌تواند به شکل دستی نیز این کار را انجام دهد. حالت عکاسی پرتره که سامسونگ نام آن را Live Focus گذاشته در هر ۲ دوربین جلو و پشتی قرار دارد. تشخیص لبه‌ها در این حالت بسیار خوب است و پس‌زمینه به تدریج شروع به محو شدن می‌کند. البته هنوز نقاط ضعفی دارد، اما هیچ گوشی هوشمندی نتوانسته عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.

در بخش فیلم‎برداری این گوشی از ضبط ویدیو با کیفیت ۸K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با کاهش کیفیت ضبط به ۴K می‌توان نرخ را به ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه افزایش داد. علاوه بر لرزشگیر اپتیکال سامسونگ از ۲ تثبیت‌کننده نرم‌افزاری نیز استفاده کرده که باعث می‌شود تصاویر بسیار صاف و نرم باشند. بلندگوهای استریو گوشی صدای بسیار خوب و بلندی دارند و برای ویدیوهای یوتیوب، پادکست و آلارم‌ها بسیار مناسب می‌باشند.

باتری گوشی گلکسی نوت 20

عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ عالی است و با اینکه ظرفیت باتری آن مشابه با گلکسی نوت ۱۰ پلاس است؛ اما عمر آن به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر است. بدون شک به دلیل وضوح تصویر Full HD و تراشه جدیدتر اگرینوس، با میزان استفاده کم تا متوسط از گوشی ​که شامل مرور کردن، عکس گرفتن، ارسال پیام از طریق واتساپ و مشاهده چند ویدئو در اینستاگرام می‌شود، نوت ۲۰  به راحتی می‌تواند در تمام طول روز دوام بیاورد.

طبیعتاً، استفاده زیاد از گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ باعث تمام شدن سریع باتری آن می‌شود؛ اما حتی با این حال باتری تا ۱۲ الی ۱۴ ساعت هم دوام می‌آورد. به لطف شارژر فوق العاده سریع ۲۵ واتی، کمتر از ۷۰ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ نوت ۲۰ از ۰ به ۱۰۰٪ برسد. یک شارژر ۲۵ واتی در جعبه موجود است (همینطور هدفون‌های سیمی AKG؛ اما هیچ چیز اضافی برای S Pen وجود ندارد). همچنین شارژ بی سیم سریع هم در اختیار دارید.

سخن پایانی

Galaxy Note 20 Ultra ممکن است گوشی “نهایی” 2020 سامسونگ باشد اما اندازه و هزینه آن ترسناک است. Note 20 کوچکتر و بسیار ارزان‌تر است و به همان اندازه قدرتمند است و دارای قلم S-Pen می‌باشد. چند سازنده دیگر قلم‌های تلفن را امتحان کرده‌اند و هیچکدام از آن‌ها به اندازه S-Pen خوب نیستند. S-Pen با سال‌ها پیشرفت پشت سر خود، ابزاری عالی برای طراحیست که سطح فشار 4096 را پشتیبانی می‌کند.

اگر دوست دارید بهترین تلفن را در اطراف خود شکار کنید ، Note 20 قطعا بهترین گزینه نیست. روشی که سامسونگ از سری S20 استفاده کرد کاملاً منطقی بود اما در اینجا زیاده‌روی کرده است. این گوشی فقط دارای آرایه دوربین کمتر و صفحه‌نمایش کوچکتر از Note 20 Ultra نیست بلکه پشت آن پلاستیکی است، صفحه‌نمایش آن رزولوشن پایین‌تر و کم نورتری دارد. باتری نوت 20 راضی‌کننده نیست چرا که بسیاری از میان‌رده‌ها بهتر از این نمونه عمل می‌کنند. سامسونگ در این گوشی تنها تاکید خود را بر روی S-Pen گذاشته است. معمولاً تلفن Note کمی شبیه تلفن ‘Plus’ سری S است که قلم به آن متصل است اما این یکی از جهات مهم و مختلفی از S20 Plus پایین‌تر است. برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 293
  • بازدید ماه : 750
  • بازدید سال : 6,353
  • بازدید کلی : 19,753