loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 34 شنبه 21 تیر 1399 نظرات (0)

محصولات سری سامسونگ گلکسی S20 را بایستی با دار و دسته اونجرز (انتقام‌جویان) مقایسه کرد، چرا که به‌خوبی توانستند در بحبوحه مشکلات فراوان امروزی، از هجوم کرونا و لغو MWC در خارج گرفته تا هجمه گسترده به سازنده‌اش در داخل، بالاخره به هر شکلی شده خودشان را به ایران رسانده تا حداقل در رسانه‌‌های کشورمان نیز هم‌گام با سایرین مورد نقد و بررسی قرار بگیرند.

 

از آنجایی هم که این حضور خیلی سخت بوده، پس اصلی‌ترین عضو آن‌ها که S20 اولترا است را برای بررسی برگزیدیم تا ببینیم سامسونگ بر روی این محصول گران قیمت خودش چه قابلیت‌هایی را کار گذاشته و آیا می‌تواند انتقامی سخت از سایر پرچم‌داران به‌خصوص در بخش دوربین بگیرد؟ با ما و بررسی این انتقام جوی بزرگ یعنی گلکسی S20 اولترا همراه باشید. برای اطلاع از قیمت گوشی s20 اولترا کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی s20 اولترا

نمایشگر

گلکسی اس20 اولترا بزرگترین نمایشگر را در میان سه عضو خانواده در اختیار دارد. این نمایشگر 6.9 اینچی با رزولوشن 3200×1440 پیکسل و نسبت ابعاد 20:9 است. این نمایشگر دومین نسل از داینامیک آمولدهایی است که سامسونگ در پرچمداران خود استفاده می‌کند و Dynamic AMOLED 2X نام دارد. از آنجاییکه این کمپانی کره‌ای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند خود در شرکت زیرمجموعه، یعنی Samsung Display تولید می‌کند، همواره بالاترین سطح کیفیت را در این محصولات نشان می‌دهد. این موضوع در S20 اولترا نیز به خوبی صدق می‌کند.

این گوشی بدون شک در حال حاضر، بهترین نمایشگر موجود در میان گوشی‌های هوشمند بازار را در اختیار دارد و این موضوع جای تعجب ندارد. صفحه نمایش 6.9 اینچی این دستگاه با تراکم پیکسلی 511 پیکسل بر اینچ، توسط گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. اس 20 اولترا مانند دو برادر کوچکتر خود برای اولین بار به نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز شده‌اند. همانطور که مطلع هستید، ریفرش ریت بالاتر به معنای روان‌تر شدن حرکات در گوشی است. با وجود آنکه هدف اصلی این قابلیت، اجرای روان‌تر بازی‌‌ها است، اما تأثیر آن را می‌توان در وبگردی و حتی سوایپ کردن صفحات نمایشگر هم دید.

البته درخصوص نمایشگر 120 هرتز این گوشی نکته‌ای وجود دارد و آن اینست که این نرخ نوسازی در رزولوشن WQHD+ در دسترس نیست و اگر بخواهید نمایشگر را بر روی 120 هرتز تنظیم کنید، باید پیش از آن رزولوشن آن به 2400×1080 پیکسل (FHD+) تغییر دهید. این یعنی باید وضوح تصویر بهتر و نرخ نوسازی بالاتر یکی را فدا کنید. البته طبق تجربه تأثیر کاهش میزان رزولوشن در این گوشی آنقدر محسوس نیست و تنظیم نمایشگر در حالت 120 هرتز انتخاب بهتری به نظر می‌آید. با این حال، در نظر داشته باشید که انتخاب نمایشگر 120 هرتز میزان مصرف باتری گوشی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و شاید به همین دلیل است که سامسونگ ترجیح داده این نرخ نوسازی را در بالاترین کیفیت نمایشگر غیرفعال کند. در هر حال، شاید بهتر این بود که سامسونگ انتخاب و مدیریت مصرف انرژی را بر عهده کاربران می‌گذاشت.

گلکسی اس20 اولترا دارای نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتز است و این ویژگی‌ای است که تا امروز فقط در چند نمونه از گوشی‌های گیمینگ دیده بودیم. با در نظر گرفتن سخت‌افزار پرچمدار اس20 اولترا، این گوشی حتی می‌تواند رقیبی برای آن دسته از محصولات بازار نیز باشد. بیشینه روشنایی این نمایشگر در حالت فعال بودن Adaptive Brightness (روشنایی تطبیقی) 894 نیت است، که این اس20 اولترا را دارنده‌ی روشن‌ترین نمایشگر در بازار می‌کند. البته اگر حالت روشنایی تطبیقی را خاموش کنید، در بالاترین سطح نمایشگر 398 نیت روشنایی خواهد داشت.

دوربین

گلکسی اس 20 اولترا دارای مجموعه دوربین کاملا منحصر به فردی می باشد که از نظر برخی افراد، باید به عنوان اصلی ترین عامل فروش آن در مقایسه با دو گوشی دیگر سری اس 20 شناخته شود. بر آمدگی قسمت پشت دستگاه، یک سیستم هیولای تصویر برداری است که یکی از پیشرفته ترین سخت افزار ها را در دل خود جای داده است. در نگاه اول، این برآمدگی بزرگ، مجموعه 4 دوربین متشکل از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین 48 مگاپیکلی تله فوتو و دوربین 0.3 مگاپیکسلی ToF می باشد. اما اینکه هر یک ازدوربین ها چه قابلیت ها و ویژگی های جذابی دارند، مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

ابتدا از دوربین اصلی با سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی و لنز 26 میلیمتری واید با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اوپتیکال شروع می کنیم که یکی از جذاب ترینِ آن ها می باشد. سامسونگ الکترونیک به عنوان یکی از پیشروان فناوری نیمه هادی ها در دنیا، چندی پیش از حسگر 108 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد. این حسگر با طیفی وسیعی از فناوری های تقویت کننده جذب نور، مثل nonacell ، Smart-ISO و HDR آنی، عکس های روشن تر و واضح تر 108 مگاپیکسلی به همراه ویدئوهای بسیار شفاف 8K با نرخ فریم 24fps را در شدیدترین شرایط نوری، در اختیار می گذارد.حسگر ایزوسل Bright HM1 دارای اندازه 1/1.33 با 108 میلیون پیکسل 0.8 میکرونی می باشد که برای اولین بار با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته نوناسل (nonacell) تصاویر روشنی را در محیط های کم نور در اختیار می گذارد. سال 2017 سامسونگ از فناوری tetracell برای آرایه 2×2 ها جهت تشکیل پیکسلی بزرگ تر رونمایی کرد که در آن، هر چهار پیکسل مجاور هم، با هم تشکیل یک پیکسل بزرگ می دادند.

 

نوناسل، نسخه پیشرفته تر تتراسل می باشد که آرایه پیکسلی 3×3 را به ارمغان می آورد. سنسور جدید HM1 با استفاده از آرایه نوناسل در ترکیب پیکسل های 0.8 میکرونی، می تواند تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بسیار بزرگ 2.4 میکرون به ثبت برساند که قدرت جذب نور این پیکسل ها، تا دو برابر بیشتر از حالت تتراسل می باشد. همچنین بد نیست داخل پرانتز به این موضوع نیز اشاره کنیم که این اندازه پیکسلی، مشابه اندازه پیکسلی سنسور 20 مگاپیکسلی بکار رفته در دوربین کامپکت سونی RX100 VII می باشد.اندازه فیزیکی بزرگتر سنسور، به طور کلی چند مزیت به همراه دارد که یکی از اصلی ترینِ آن ها، قدرت جذب نور بیشتر می باشد. علاوه بر این، سنسور بزرگ تر، عمق میدان کمتری را پوشش می دهد که نتیجه آن، جداسازی بهتر سوژه از پس زمینه می باشد. به همین دلیل سنسور 1/1.33 اینچی اس 20 اولترا در کنار لنزی با دهانه دیافراگم f/1.8 می تواند افکت های بوکه بسیار حرفه ای تری را در دنیای موبایل ارائه دهد.

 

اما ممکن است شما در برخی موارد مانند عکاسی از مناظر با چشم اندازه های گسترده، به عمق میدان بیشتری نیاز داشته باشید و یا هنگام سوژه روی یک سوژه از فاصله نزدیک، بخواهید که تمام قسمت های آن در فوکوس باشد. از این رو در دوربین های حرفه ای، با کوچکتر کردن دیافراگم می توان به این اهداف نزدیک شد و سامسونگ نیز پیش از این با استفاده از ترفند دیافراگم متغیر در دوربین اصلی پرچمداران سابق خود، فکر این موضوع را کرده بود؛ اما در دوربین جدید خبری از دیافراگم متغیر در کار نمی باشد.می توان تصور کرد که پیاده سازی این تکنولوژی در ماژول جدید و بزرگ گلکسی اس 20 اولترا نسبت به سنسور کوچکتر نسل قبلی، یک چالش فنی بسیار بزرگ تر برای سامسونگ بوده است و در این مورد نمی توان به کره ای ها خرده گرفت. با این حال باید در نظر داشته باشید که مناطق خارج از فوکوس در دوربین اصلی این گوشی، نسبت به دوربین سایر گوشی ها، با شدت بیشتری، نمایان خواهد بود.

 

گذشته از این موارد، سامسونگ در ساخت این دوربین با چالش های بسیار دیگری نیز رو به رو بوده است. به عنوان مثال، هر چه تعداد پیکسل های مجاور سنسور بیشتر باشد، احتمال تداخل رنگ ها نیز افزایش پیدا می کند و باعث می شود که استفاده از چینش 3×3 پیکسل ها، بسیار چالش بر انگیز باشد. این مشکلات باعث شده بودند که طراحی نوناسل در سنسور HM1 با محدودیت ها و دشواری های زیادی رو به رو باشد. اما سامسونگ با استفاده از فناوری ایزوسل پلاس، مقابل این چالش ها ایستاده و این اتفاق باعث شده تا نه تنها تداخل رنگ ها به حداقل برسد، بلکه میزان از دست رفتن نور و یا انعکاس نور نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

باتری گوشی s20 اولترا

گلکسی اس20 اولترا سامسونگ دارای نمایشگر 120 هرتز و امکان پشتیبانی از شبکه 5G است. بهره بردن از این دو قابلیت طبیعتاً میزان مصرف باتری را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. از همین رو سامسونگ با راهکاری مناسب، یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپرساعتی برای این گوشی در نظر گرفته است. از آنجاییکه شبکه 5G هنوز در کشور ما راه‌اندازی نشده، میزان مصرف باتری در اس20 اولترا ربط مستقیمی به نحوه استفاده از نمایشگر گوشی دارد.

 

باتری گوشی گلکسی اس20 اولترا سامسونگ

خوشبختانه S20 Ultra سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در مصرف باتری دارد و حتی در زمان استفاده از نمایشگر در حالت 120 هرتز هم می‌تواند یک روز کامل برای شما شارژ نگه دارد. این یعنی باوجود نگرانی همیشگی کاربران در میزان شارژ گوشی، در صورت مدیریت استفاده از گوشی می‌توانید حداقل تا یک روز نیم از شارژر بی‌نیاز باشد. عملکرد باتری اس20 اولترا در تست PC Mark نیز بسیار خوب بود و توانست 11 ساعت و 57 دقیقه دوام آورد.

 

سامسونگ گفته است که برای پرچمدار جدید خود امکان پشتیبانی از شارژر 45 وات را در نظر گرفته که می‌تواند در مدت 58 دقیقه کل ظرفیت باتری را شارژ کند. اما S20 اولترا با شارژر 25 وات در درون جعبه راهی بازار می‌شود. خوشبختانه اختلاف سرعت شارژ این دو شارژ آنقدرها هم زیاد نیست و باتری این گوشی با شارژ 25 وات در زمانی نزدیک به 1 ساعت و 8 دقیقه شارژ به‌طور کامل شارژ می‌شود.

 

باتری گوشی گلکسی اس20 اولترا سامسونگ

اس20 اولترا امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با سرعت 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت 9 وات را نیز دارد. از آنجاییکه تکنولوژی شارژ معکوس در گوشی‌های هوشمند هنوز مراحل ابتدایی خود را سپری می‌کند و باتری گوشی‌ها همواره با محدودیت‌های دست و پا گیری همراهند، استفاده از این قابلیت برای شارژ یک گوشی دیگر چندان جالب نیست، اما اس20 اولترا می‌توانند مانند یک پاور بانک بی‌سیم برای شارژ ساعت هوشمند، هدفون و … مفید واقع شود.

اس 20 اولترا یک گوشی پرچمدار تمام معنا است و این موضوع را حتی می‌توان از عملکرد باتری گوشی و مدیریت مصرف انرژی آن دریافت. سامسونگ در بخش تنظیمات Power Mode باتری، چهار حالت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته است. High Performance (بالاترین سطح عملکرد)، Optimized (بهینه)، Medium-power saving (سطح میانی ذخیره انرژی) و Maximum power saving (بالاترین سطح ذخیره انرژی). به صورت پیش‌فرض باتری گوشی در حالت بهینه قرار دارد، اما در زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است و امکان شارژ گوشی وجود ندارد، دو حالت پاور سیو می‌تواند بسیار کاربردی واقع شوند. در صورتیکه هم که قصد داشته باشید از تمام قدرت گوشی استفاده کنید، می‌توانید گزینه High Performance را انتخاب کرده که در این صورت میزان مصرف باتری بالاتر خواهد رفت.

جمع بندی

برای جمع بندی خیلی کوتاه باید بگویم که در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس اگر می خواهید گلکسی اس ۲۰ اولترا را مقایسه کنید حقیقتا ابتدا باید بحث سیستم عامل را روشن کنید. در بین اندرویدی ها بدون شک گلکسی S20 اولترا کامل‌ترین پکیج را ارایه می کند. بله در برخی موارد پرچمدار هواوی می تواند از آن عبور کند، در برخی موارد دستگاه های ارزنده‌تر در قیمت پایین وجود دارد اما نه، هیچ کدام پکیجی به کاملی آن چه سامسونگ در این دستگاه ارایه کرده است را به شما نخواهند داد، آخرین چیزی که در هنگام خرید اول باید به آن توجه کنید، برچسب قیمتی است! برای اطلاع از قیمت کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 980
  • بازدید سال : 6,583
  • بازدید کلی : 19,983