loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 26 جمعه 30 خرداد 1399 نظرات (0)

آیفون ایکس آر پس از آیفون SE دومین گوشی مقرون به صرفه ساخت اپل بود که توانست در بازار به موفقیت برسد. پس از آن آیفون 5 سی (iPhone 5c) در سال 2013 معرفی شد ولی نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت موفق ظاهر شود به همین دلیل طرفداران گوشی‌های ارزان‌قیمت فکر می‌کردند که دیگر قرار نیست شاهد رونمایی از آیفونی باشند که امکانات فوق‌العاده را با هزینه‌ای کمتر در اختیارشان قرار می‌دهد اما با معرفی آیفون ایکس آر در سال گذشته خلاف تمام شایعات به اثبات رسید. امسال هم گوشی ایفون 11 آمده تا راه آیفون مقرون به صرفه سال قبل را ادامه دهد. ما در ادامه به بررسی کامل این محصول خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی iphone 11

طراحی

هر سه آیفون معرفی شده در سال 2019 ، از زبان طراحی مشابه نسل قبل استفاده می کنند. آیفون 11 نیز در زمینه طراحی کاملا مشابه آیفون XR می باشد که اصلی ترین تفاوت آن ها، به تنوع رنگی و طراحی ماژول دوربین بر می گردد. اپل مشابه عادت همیشگی خود، محصول ارزان تر خود را در تعداد رنگ های متنوعی روانه بازار کرده و iPhone 11 نیز در 6 رنگ مختلف عرضه شده است که عبارت اند از: زرد، قرمز، بنفش، سبز، سفید و مشکی.

 

پنل پشتی آیفون 11 از جنس شیشه می باشد که حس و حالی مشابه با نسل قبلی دارد و ظاهر آن بر خلاف آیفون 11 پرو (مکس)، همچنان براق می باشد که به شدت مستعد جذب لکه چربی دست است. به گفته اپل، مقاومت پنل شیشه ای آیفون 11 در برابر خط و خش و ضربه، بیشتر از نسل قبلی شده است، اما با تمامی این موارد، هنوز هم جنس پنل ها از شیشه می باشد و احتمال شکستن آن ها با ضربه های احتمالی وجود دارد. بنابراین استفاده از کاور های محافظ، به خصوص با در نظر گرفتن هزینه بالای تعویض پنل پشتی در آیفون های جدید، تصمیم عاقلانه ای خواهد بود.بهبود بعدی که در بدنه آیفون 11 به وجود آمده است، افزایش مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار می باشد؛ به طوری که این محصول موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده و این موضوع به معنای مقاومت 30 دقیقه ای در عمق 2 متری می باشد. این در حالی است که iPhone XR با استاندارد IP67، در عمق 1 متری، مدت 30 دقیقه را دوام می آورد.

 

ماژول دوربین جایی است که حال و هوای جدید به طراحی پنل پشتی بخشیده است. همانطور که می دانید، آیفون XR از دوربین تکی استفاده می کرد؛ ولی iPhone 11 از دوربین دوگانه با لنز های عریض و فوق عریض استفاده می کند که به صورت عمودی در کنار هم چیده شده اند و داخل یک قسمت مربع شکل قرار دارند. این قسمت مربعی، کمی از پنل شیشه ای بر آمده تر می باشد و با ظاهر ماتی که دارد، از کل پنل پشتی جدا شده است و به غیر از دوربین دوگانه، شاهد قرار گیری فلاش LED و میکروفون ثانویه در این قسمت هستیم.تغییر دیگری که در پنل پشتی ایجاد شده است، مربوط به حذف شدن نوشته “iPhone” از قسمت پایین و منتقل شدن لوگوی اپل به قسمت میانی می باشد که در مجموع باعث یکنواخت تر شدن طراحی شده است.

 

در قسمت جلوی آیفون 11 اما شاهد کوچکترین تغییر در مقایسه با نسل قبلی نیستیم. این گوشی از همان نمایشگر 6.1 اینچی با حاشیه های نه چندان باریک و بریدگی بزرگ استفاده می کند که بریدگی آن محل قرار گیری دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و تجهیزات مربوط به تشخیص چهره می باشد. به گفته اپل، شیشه محافظ قرار گرفته روی نمایشگر این گوشی، محکم ترین نسخه استفاده شده بین تمام اسمارتفون ها می باشد که به صورت سفارشی توسط کورنینگ ساخته شده است.فریم دور دستگاه نیز مثل سابق از جنس آلومینیوم سری 7000 می باشد که ظاهری برس خورده و مات دارد. این در حالی است که آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس از استیل ضد زنگ با ظاهر براق استفاده می کنند که به مراتب مرغوبیت بیشتری دارد. با این حال، آلومینیوم نیز کیفیت بالایی به دستگاه بخشیده و در زمینه وزن، چیزی کمتر از استیل ضد زنگ ندارد! به طوری که وزن آیفون 11 با ابعاد 150.9x 75.7 x 8.3 میلی متری، به 194 گرم می رسد که نشان می دهد با در نظر گرفتن پنل پشتی تخت، این گوشی در زمینه ارگونومی، نمره چندان خوبی نمی گیرد.

 

گذشته از این موارد، محل قرار گیری سایر اجزا دقیقا مشابه با IPhone XR می باشد؛ روی لبه سمت راست دستگاه، دکمه پاور با اندازه بزرگ وجود دارد که با نگه داشتن آن، می توان به دستیار صوتی siri دسترسی داشت. لبه سمت دستگاه نیز محل قرار گیری دکمه های تنظی حجم صدا و کلید کاربردی silent می باشد که مدست هاست روی گوشی های آیفوو، شاهد حضور آن هستیم. لبه پایینی دستگاه هم میزبان حضور اسپیکر، میکروفون مکالمه و پورت لایتینیگ می باشد که نشان می دهد شرکت اپل همچنان اعتقادی به استفاده از پورت Type-C ندارد.

صفحه نمایش

نمایشگر آیفون ۱۱ دقیقاً همان نمایشگری است که اپل در گوشی آیفون XR استفاده کرده بود؛ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ × ۸۲۸ با تمام نقاط قوت و ضعفش. این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و مینیمم و ماکسیمم روشنایی آن خوب ارزیابی میشود. ناگفته نماند که این نمایشگر از حجم رنگی P3 و تکنولوژی TrueTone نیز پشتیبانی میکند. اما فارغ از بحث رزولوشن پایین، این نمایشگر یک نمونه ی ایده آل نیست.

 

این نمایشگر به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ های جذاب و کنتراست فوق العاده ی پنل های OLED را تولید کند. همچنین مشکل همیشگی پنل های LCD یعنی مشکل motion blur در این نمایشگر نیز حضور دارد. به شخصه فکر میکنم که نمایشگر این گوشی، ضعیف ترین بخش آن به شمار میرود. این نمایشگر خیلی معمولی است و بهتر بود که اپل از یک نمایشگر OLED در این گوشی استفاده کند.

نرم افزار

مثل همیشه، سیستم عامل جدید اپل همراه به آیفون های جدید معرفی میشود و بیشترین امکاناتش هم با این دستگاه ها قابل بهره برداری است. حالا هم iOS 13 در آیفون 11 ها به کار رفته که قابلیت های جذابی زیادی دارد.

اولین چیزی که متوجه آن شدیم این است که سیستم عامل حالا شسته رفته تر است و اعلان ها هوشمند شده اند. این یعنی وقتی دستگاه را سایلنت میکنید یا مقدار صدا را تغییر میدهید، پنجره ای که ظاهر میشود، کارآمد تر میشود و جذابیت بیشتری دارد.FaceID هم آپدیت مورد نیاز را دریافت کرده و حالا زاویه دید دوربین بیشتر شده است. حالا دیگر میتوانید تنها با یک نگاه دستگاه خود را رمزگشایی کنید. البته ممکن است هنوز نیاز باشد تا دستگاه را از میز بردارید و به صورت خود نزدیک کنید، ولی به هرحال از FaceID آیفون اکس دو سال گذشته، بسیار بهتر شده است.

لازم به ذکر است که این قابلیت ربطی به سخت افزار ندارد و قرار است در تمام آیفون های سال های گذشته اجرا شود. دیگر قابلیت هایی که در آیفون 11 مشاهده کردیم که با iOS جدید به آیفون های دیگر هم خواهد آمد شامل تایپ سوایپی با کیبورد، Momoji های جدید و کنترل Wi-Fi یا بلوتوث از Control Center است.

این روش جدید تایپ هنگام استفاده یک دستی از دستگاه بسیار کارآمد است. قابلیت تغییر شبکه های Wi-Fi هم بسیار به کار می آید، چرا که دیگر نیاز نیست برای تغییر آن به منوی تنظیمات بروید.

سخت افزار

دستگاه جدید اپل از چیپست جدید A13 Bionic بهره میبرد و با 4 گیگابایت رم همراه خواهد شد.

 

این ترکیب بسیار قدرتمندی است و نتیجه تست Geekbench آن هم 3186 شده که نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی است. این قدرت به خوبی در استفاده واقعی و تجربه کاربری احساس میشود، چرا که همه اپ و وظایف مختلف در سریعترین زمان ممکن اجرا میشود.

اگرچه این امری بدیهی است، چرا که در سال های گذشته قدرت پردازش اسمارت فون ها بسیار بالا رفته و درک تفاوت عملکرد بهترین گوشی ها با محصولات میان رده کمی سخت تر شده است. به عنوان تست بازی Pascal’s Wager را با آیفون 11 اجرا کردیم و نتیجه عالی بود. تمام ریزه کاری ها و سایه های گرافیکی تماما به خوبی به نمایش در آمد و هیچ لگ یا نقصی در عملکرد دستگاه مشاهده نشد.

تجربه اجرای دیگر بازی های سنگین و سبک نیز همانگونه که انتظار میرفت بود. همه المان های بازی شفاف، زیبا و واضح بود و تاخیر در اجرا یا نقصی هنگام ساعت ها بازی به وجود نیامد.

البته iPhone 11 همیشه وظایف را با سرعت اجرا نمیکرد، به عنوان مثال پردازش عکس یا ویدیو گاهی چند ثانیه زمان میبرد که البته باید انتظار داشته باشیم چرا که پردازش ویدیو با کیفیت 4K یا عکس های Night Mode بسیار دشوار است.

در مدت زمان تست دستگاه، هیچگونه مشکل بزرگ یا نگران کننده ای مشاهده نشد. iPhone 11 یک دستگاه سریع، هوشمند و زیباست که از بسیاری از دستگاه های هم قیمت خود امکانات و قدرت بیشتری دارد.

آیفون 11 یک تفاوت با iPhone XR سال گذشته دارد و آن حذف 3D Touch است، بنابراین از این پس فشار بیشتر به نمایشگر منوی اضافه ای را پدید نمی آورد. به جای فشار برای دیدن عملکرد های بیشتر باید لمس خود را کمی بیشتر نگاه دارید.

دوربین

طی چند سال گذشته، اپل پیشرفت چشمگیری در کیفیت دوربین داشته است اما بسیاری از سازندگان تلفن‌های دیگر مانند سامسونگ، هواوی و گوگل نیز چنین بوده‌اند. رقابت در بین دوربین چیزی است که بسیاری از برندها در آن شریک هستند. دوربین‌های آیفون 11 یکی از بهترین‌ها برای عکسبرداری و فیلمبرداری است. آیفون 11 می‌تواند بین یک لنز اصلی با لنز زاویه Ultrawide جابجا شود. آیفون 11 پرو می‌تواند همین کار را انجام دهد، اما همچنین یک دوربین تله فوتو برای نزدیک‌تر شدن به سوژه عکاسی را نیز ارائه می‌دهد.

آیفون 11 مجهز به یک دوربین جدید با زاویه فوق العاده پرسرعت، حالت شب برای عکاسی کم نور، پردازش Deep Fusion برای عکس‌های بهتر در فضای داخلی، فوکوس خودکار سریع‌تر و کلی تصاویر واضح‌تر با تولید دقیق‌تر رنگ است. برای بررسی دقیق‌تر تفاوت‌های دوربین بین آیفون امسال و سال گذشته باید بگوییم که لنز Ultrawide تغییر چشمگیری در چشم‌انداز ارائه می‌دهد که می‌تواند از لحاظ بصری تصاویر بی‌نظیری تولید کند.

باتری گوشی iphone 11

 در این بخش از نقد و بررسی آیفون 11 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این محصول بکار رفته از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به مشخصات فنی دستگاه و این مسئله که آیفون XR یک باتری 2942 میلی آمپر ساعتی داشت، پیش‌بینی می‌کنیم باتری iPhone 11 به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید. در بررسی آیفون 11 اپل هم دقیقا همین نتیجه به ثبت رسید و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه و در حالت استفاده نرمال از آن، شارژ باتری تقریبا تا 1.5 روز دوام می‌آورد. اگر استفاده شما از دستگاه زیاد باشد طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند اما 1.5 روز شارژدهی تقریبا مقدار نرمال و متوسط قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 اپل است.

آیفون 11 از قابلیت شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند اما به همراه دستگاه یک شارژر 5 واتی ارائه می‌شود و برای استفاده از شارژر قابلیت شارژ سریع باید شارژر 18 واتی دستگاه را به صورت مجزا و با پرداخت هزینه تهیه کنید. سرعت شارژ باتری گوشی با شارژر فابریک آیفون که 5 واتی است چندان جالب نخواهد بود و تقریبا 130 دقیقه طول می‌کشد اما با شارژر 18 واتی می‌توان باتری آیفون 11 را ظرف مدت زمان 60 دقیقه فول شارژ کرد. باتری گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما باز هم پد شارژر بیسیم به همراه باکس دستگاه ارائه نمی‌شود و چون اپل پد شارژر بیسیم روانه بازار نکرده باید از سایر شارژر های بیسیم موجود در بازار برای شارژر کردن بیسیم باتری آیفون 11 استفاده کنید. به عقیده ما عدم ارائه شارژر 18 واتی به صورت پیش فرض به عنوان اقلام داخل جعبه برای گوشی که حدود 800 یورو برای خرید آن هزینه صرف می‌شود اصلا جالب نیست.

گوشی اپل iphone 11

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) پرداختیم. این آیفون در واقع مقرون به صرفه‌ترین نسخه آیفون های جدید اپل است. آیفون 11 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد اما از نظر ظاهر کاملا یکسان با iPhone XR سال گذشته به نظر می‌رسد و فقط به جای یک لنز دوربین اصلی از دو لنز دوربین بهره‌ می‌برد. اگرچه این گوشی به عنوان آیفون مقرون به صرفه اپل روانه بازار شده است، اما با این وجود قیمت خیلی پایینی ندارد. قدرت پردازشی عالی، دوربین بسیار خوب و صفحه نمایش مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 هستند. سایر نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر عنوان کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت گوشی ایفون کلیک کنید.

مزایا

  • شیوه طراحی مستحکم‌تر و ضد آب
  • قاب پشتی درخشان
  • کنتراست و روشنایی فوق‌العاده در نمایشگر
  • بهره‌مندی از سریع‌ترین پردازنده دنیا
  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • استفاده از اسپیکرهای استریو با کیفیت بالا
  • به کارگیری سیستم عاملی سریع به نام iOS 13
  • عملکرد عالی دوربین اصلی
  • وجود گزینه عکسبرداری در حالت شب
  • کیفیت بالای ویدیوها و ثابت‌سازی فوق‌العاده
  • کیفیت بالای تصاویر و ویدیوهای به ثبت رسیده با دوربین سلفی
  • همگام‌سازی فوق‌العاده میان دو لنز دوربین اصلی برای بهره‌مندی از ویژگی‌های ضبط همزمان، سوئیچ شدن میان لنزها و Crop Outside Frame

معایب

  • ناچ بزرگ در بالای نمایشگر
  • حاشیه نسبتاً ضخیم
  • رزولوشن پایین صفحه نمایش
  • شارژر کند و آرام 5 واتی در جعبه
  • نبود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • کاربرد محدود NFC
  • پیچیدگی زیاد نرم‌افزار مدیریت و ارسال فایل‌ها
  • نرم‌افزار مشاهده تصاویر پیچیده
  • نبود گزینه‌های فوکوس خودکار و حالت شب در لنز اولترا واید
  • نبود دوربین تله فوتو
  • قیمت بالاتر در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 232
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 373
  • بازدید ماه : 830
  • بازدید سال : 6,433
  • بازدید کلی : 19,833