loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 24 جمعه 06 تیر 1399 نظرات (0)

گوشی ایفون ایکس مکس به تازگی معرفی شده است و در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن داشته باشیم. با تک‌فارس همراه باشید.

 

اپل اعلام کرده است که آیفون ایکس اس در تاریخ ۳۰ شهریور عرضه خواهد شد و پیش فروش آن نیز هم اکنون در بیشتر کشورهای دنیا شروع شده است. قیمت آیفون ایکس اس نسبت به مدل گران قیمت سال گذشته یعنی آیفون ایکس افزایشی نداشته است که این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران اپل باشد. قیمت پایه گوشی ۹۹۹ پوند و بالاترین آن ۱۳۴۹ پوند است که مربوط به ظرفیت ۵۱۲ گیگ گوشی می‌باشد.

 

اگرچه آیفون ایکس اس نسبت به سال گذشته گران‌تر نشده است اما هنوز هم در میان گران‌ترین گوشی‌های بازار تلفن همراه قرار می‌گیرد. همچنین باید خاطر نشان کرد که مدل بزرگ‌تر ایکس اس یعنی آیفون ایکس اس مکس  (XS Max) دارای قیمت پایه ۱۰۹۹ پوند می‌باشد. در ادامه به بررسی این گوشی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

طراحی

سال گذشته طراحی آی‌فون X مهم‌ترین ویژگی آن به‌شمار می‌رفت، در حدی که در زمان معرفی تمام نگاه‌ها را به خودش خیره ساخته بود. مطابق سنت هرساله اپل، امسال نیز ما انتظار تغییر چندانی را در طراحی نداشتیم اما حداقل به‌دنبال رفع نواقص که بودیم! کاری که اپل هیچ توجهی به آن نداشت. تقریبا به‌جز یک رنگ طلایی جدید و زیبا، از لحاظ ظاهری آی‌فون Xs با آی‌فون X که سال گذشته کلی سر و صدا به راه انداخت، هیچ تفاوت دیگری ندارد!

 

همچنان شاهد استفاده از نسبت نمایشگر عریض هستیم و دکمه معروف هوم اپل نیز از زیر نمایشگر رخت بر بسته تا حاشیه‌های اطراف آن کاهش یابد. از لحاظ ابعاد، آی‌فون Xs با چیزی که سال گذشته معرفی شده بود حتی یک میلی‌متر نیز تفاوت ندارد و دقیقا همانی است که در آی‌فون X دیده بودیم! تنها تفاوت در جدول مشخصات این گوشی نسبت به برادر بزرگ‌تر خودش، افزایش وزن دستگاه آن هم به اندازه ۳ گرم است و بس! همچنان دوربین دستگاه از بدنه اصلی بیرون‌زده و اپل پس از گذشت یک سال نیز نتوانسته فکری برای آن بکند. بنابراین اگر این گوشی را در دست بگیرید حس متفاوت و جدیدی نخواهید داشت. البته می‌توان از جنبه دیگری به قضیه نگاه کرد و گفت حداقل قاب محافظی که برای آی‌فون X خریده بودید همچنان کاربردی است و در آی‌فون Xs نیز قابل استفاده خواهد بود!در سمت راست گوشی کلید پاور دیده می‌شود و سمت چپ میزبان کلیدهای کنترل صدا و کلید اختصاصی گوشی‌های این کمپانی است. اسپیکر و پورت لایتنینگ نیز در بخش زیرین دیده می‌شود و دیگر تعجبی ندارد اگر بگوییم که خبری از جک استاندارد صدا در این گوشی نیست. اپل حتی تبدیل لایتنینگ به جک هدفون را نیز از جعبه گوشی حذف کرده تا رسما با هدفون‌های سیمی خداحافظی کرده باشد!

 

در طراحی این مدل همچنان شاهد یک بریدگی در بالای نمایشگر هستیم که از آن با نام ناچ یاد می‌کنند. این بخش میزبان سنسورهای متعددی از جمله دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره آی‌فون Xs است. در رابطه با طراحی بد نیست اشاره کنیم که این دستگاه توانسته گواهینامه IP68 را دریافت کند که به منزله افزایش مقاومت آن در برابر آب نسبت به چیزی است که در آی‌فون X دیده بودیم. یادتان نرود که همچنان در آی‌فون Xs با مشکل جذب اثر انگشت بر روی بدنه نیز دست و پنجه نرم خواهید کرد.با تمام این‌ها در صورت خرید آی‌فون Xs شما یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین گوشی‌های روز دنیا را خواهید داشت که علی‌رغم ظاهر به شدن تکراری آن، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی به گفت اپل بدنه شیشه‌ای آن مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد.

صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی آیفون XS اپل می‌خواهیم مروری وضعیت صفحه نمایش این گوشی داشته باشیم. صفحه نمایش iPhone XS اپل دقیقا همان نمایشگری است که در آیفون ایکس شاهد بکارگیری آن بودیم. گوشی مذکور از صفحه نمایشی 5.8 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره می‌برد که وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین صفحه نمایش آیفون XS اپل (iPhone XS) بزرگ بوده و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بسیار خوبی دارد.

نسبت تصویر صفحه نمایش iPhone XS اپل 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و با پوشش ضد چربی دست و شیشه ضد خش از آن محافظت می‌شود. یکی از جالب ترین نقاط مثبت طراحی صفحه نمایش آیفون XS مربوط به بدون حاشیه بودن آن می‌شود. صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و بدین سبب ظاهری بسیار زیبا را برای گوشی به ارمغان آورده است. بنا به ادعای خیلی از افراد بخش فوقانی صفحه نمایش آیفون XS که مثل آیفون X طراحی شده و شامل بخشی به منظور تعبیه سنسورهای جلوی آن می‌شود منجر به کاهش زیبایی گوشی شده است، اما به نظر ما اصلا اینطور نیست و زائده بخش فوقانی نمایشگر یا همان ناچ (Notch) به هیچ عنوان از زیبایی های طراحی گوشی و صفحه نمایش آن نمی‌کاهد.

 

اما صفحه نمایش آیفون XS اپل از نظر روشنایی و قابلیت استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور چگونه عمل می‌کند؟ طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد که توانایی صفحه نمایش این گوشی در تولید روشنایی بسیار مطلوب است. زمانی که در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم به صفحه نمایش iPhone XS نگاه کنید، حتی با روشنایی در حدود 50 درصد هم محتوای کامل صفحه را بدون مشکل مشاهده خواهید کرد و این مسئله به دلیل تجهیز دستگاه به نمایشگر سوپر آمولد دست‌یافتی شده است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش آیفون XS باید به پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) و قابلیت ریسپاند 120 هرتزی اشاره کرد.

 

 به موجب قابلیت لمس سه بعدی می‌توانید دستورات خاص و متفاوتی را با افزایش و کاهش فشار لمس آیکون ها بر روی صفحه نمایش گوشی اجرا کنید. تکنولوژی ریسپاند 12 هرتزی هم سبب می‌شود که گوشی با سرعت بیشتری دستورات لمسی کاربر را اجرا کند. به طور کلی شاید نمایشگر iPhone XS اپل به غیر از قابلیت ریسپاند 120 هرتزی ویژگی منحصر به فرد، جدید و متفاوت دیگری نداشته باشد اما کیفیت عملکرد عالی را ارائه می‌کند و این مسئله یکی از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

عملکرد

آیفون XS Max به چیپست جدید اپل A12 Bionic مجهز شده است. قدرت این چیپست نسبت به نسل قبل حدود 40 درصد بیشتر شده و خیال شما را در رابطه با سخت‌ترین فرآیندهای پردازشی راحت می‌کند. همچنین گفته می‌شود قدرت GPU در این چیپ نسبت به آیفون X حدود 50 درصد افزایش یافته است. از آنجایی که آیفون X  سال قبل از نظر CPU و GPU بسیار قدرتمند ظاهر شده بود، مطمئنا عملکرد نسل جدید آیفون فوق العاده است. طی بررسی آیفون XS Max در این بخش هم به همین نتیجه رسیدیم.

 

آیفون XS Max در سه نسخه با حافظه‌های داخلی 64، 256 و 512  گیگابایت به بازار عرضه شده است. متاسفانه اپل همچنان اعتقادی به پشتیبانی از کارت حافظه ندارد و کاربر باید به همان فضای حافظه داخلی بسنده کند.

 

رم در نظر گرفته شده برای هر سه نسخه آیفون XS Max چهار گیگابایت است که در کنار نرم افزار بهینه دستگاه، عملکرد بسیار خوبی دارد.در حال حاضر iOS بروزترین نسخه از سیستم عامل اختصاصی اپل برای گوشی‌هایش محسوب می‌شود. در iOS 12 شاهد تغییرات اندکی مانند اضافه شدن قابلیت نمایش گروهی اعلانات هستیم.

 

اپلیکیشن Measure یکی از موارد جدیدی است که به iOS 12 اضافه شده و توسط آن می‌توان به صورت واقعیت افزوده، ابعاد اجسام موجود در اطراف را اندازه گیری کرد. Screen Time برای کنترل میزان مصرف اپ‌ها از نمایشگر و میزان سلامت باتری هم از جمله امکانات جدیدی هستند که به این سیستم عامل اضافه شده‌اند.

 

از آنجایی که در آیفون XS Max مانند آیفون X تاچ آیدی حذف شده و خبری از دکمه هوم در آن نیست، کاربر باید برای کنترل منوها از دستورات حرکتی پیش فرض دستگاه استفاده کند. یادگیری این دستورات حرکتی شاید در ابتدا کمی دشوار باشد اما به مرور زمان به آن‌ها عادت خواهید کرد.

 

iOS 12 بهینه‌تر از قبل شده و سرعت اجرای اپلیکیشن‌های مختلف در این سیستم عامل بیشتر از نسل قبل شده است. البته استفاده از پردازنده قدرتمندتر و همچنین رم بیشتر نسبت به نسل گذشته هم در بهبود عملکرد این دستگاه تاثیر زیادی گذاشته‌ است.با توجه به نبود اسکنر اثر انگشت در آیفون XS Max برای بازگشایی قفل دستگاه باید از فیس آیدی استفاده کرد. قابلیت تشخیص چهره نسبت به سنسور اثر انگشت سریع‌تر است، اما همچنان بر امنیت نسبتا پایین آن معتقد هستیم.

 

قابلیت Animoji اپل که با سنسور تشخیص چهره فعالیت می‌کند، مانند قبل در آیفون XS Max موجود است و کاربر توسط آن می‌‌تواند ایموجی‌های مختلف را با توجه تغییرات چهره کنترل کند.

 

به طور کل طی بررسی آیفون XS Max متوجه عملکرد فوق العاده روان آن در اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف شدیم. هماهنگی سخت افزار و نرم افزار همراه با بهینه سازی فراوان، دو ویژگی اصلی آیفون XS Max در این بخش است.

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

باتری و دوربین

در قسمت عمر باتری، طبق گزارش‌های منتشر شده عمر باتری آیفون ایکس اس حدود ۳۰ دقیقه نسبت به مدل آیفون ایکس بیشتر است. باتری آیفون ایکس اس ظرفیت ۲۷۰۰ میلی آمپر را دارد و برای بیشتر کاربران برای انجام کارهای روزمره کافی بود. به هر حال عمر ۳۰ دقیقه‌ای بیشتر نسبت به آیفون ایکس چندان بالا نیست و به نظر می رسد تنها یک افزایش صرفا حاشیه‌ای است

 

ایده تغییرات کم نسبت به مدل قبلی در دوربین گوشی نیز صدق می‌کند. آیفون ایکس اس دارای دوربین دوگانه‌ی اصلی در پشت با سنسور ۱۲ مگاپیکسل می‌باشد که هردوی این دوربین‌ها از سیستم لرزش‌‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و دارای لنزهای عریض و عملکرد خوبی در محیط‌های با نوز ضعیف دارد. به علاوه، این دوربین از لنزهای تله فوتو با زوم ۲ برابر نیز بهره می‌برد.

 

این ۲ لنز باهم می‌توانند برای تهیه عکس‌هایی با حالت پرتره اپل استفاده شوند که سبک بوکه DSLR و یک سری ترفندهای روشنایی را ارائه می‌دهد. سیستم دوربین همچنین می‌تواند به صورت پویا صحنه‌ها را پوشش داده و کیفیت کلی عکس‌ را به صورت الگوریتمی افزایش دهد. به نظر می‌آید که اپل این سیستم را برای رقابت با دوربین‌های موجود در گوشی‌های هواوی P20 Pro و گوگل پیکسل ۳ ارائه داده است.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS) پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار گرانی دارد و در مقایسه با آیفون X اپل چندان ویژگی های برتر و جدیدی را ارائه نمی‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول شامل مواردی همچون صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت پردازشی بی‌نظیر و دوربین عالی می‌شوند. در ادامه نقاط قوت و ضعف آیفون XS اپل را در دو دسته‌بندی مجزا عنوان کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 204
  • بازدید ماه : 661
  • بازدید سال : 6,264
  • بازدید کلی : 19,664