loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 22 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

در اینجا می توانید بازگشایی جعبه، بررسی استایل و ظاهر، برخی از ویژگی ها و توانایی های گوشی پرچمدار جدید Samsung Galaxy Note 20 را ملاحظه بنمائید. این گوشی جدید گلکسی نوت 20 سامسونگ دارای یک نمایشگر 6.7 انیچی Super AMOLED است که بسیار با کیفیت و عالی می باشد. در ادامه به بررسی دقیق تر این محصول خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20

طراحی

Samsung Galaxy Note 20 ممکن است گرانترین تلفن پلاستیکی باشد که می‌توانید خریداری کنید. سامسونگ به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های شیشه خمیده، از پلاستیک برای پشت تلفن استفاده کرده است. سامسونگ حداقل تلاش کرده که  پشت نوت 20 تا حد امکان به شیشه مات Note 20 Ultra (نقد و بررسی تخصصی گوشی نوت 20 الترا را از دست ندهید) نزدیک باشد. گلکسی نوت 20 سامسونگ کاملا پلاستیکی نیست، زیرا کناره‌های آن فلزی هستند. Note 20 به طور قابل توجهی کوچکتر است که باعث خوشحالی کسانی می‌شود که دارای دست‌های کوچکتر یا جیب‌های کوچکتر هستند. اگر دستگاه بزرگتری می‌خواهید، Ultra را انتخاب کنید.

این گوشی نسبت به آیفون 11 ( مطالعه بررسی ایفون 11 را از دست ندهید) باریک‌تر و بزرگتر از نوت 10 2019 است. گوشه‎های Note 20 نسبت به Note 20 Ultra از خمیدگی کمتری برخوردار است که ظاهر آن را لطیف می‌کند. این باعث می‌شود که نوت 20 معمولی‌تر اما دلپذیر به نظر برسد. اگرچه گوشی پلاستیکی است اما سایر ویژگی‌های برتر نیز موجود است. نوت 20 دارای یک اسکنر اثر انگشت روی صفحه‌نمایش است که بسیار سریع می‌باشد و یک ویژگی خوب آن، باز کردن قفل توسط چهره است.

همچنین این گوشی ضد آب و غبار با گواهینامه IP68 می‌باشد که برای غوطه‌ور شدن در 1.5 متر آب یا کمتر، تا 30 دقیقه ساخته شده است. بلندگوهای استریو یکی در بالای صفحه و دیگری در پایین تلفن قرار گرفته است. گلکسی نوت 20 سامسونگ دارای صفحه‌نمایش 6.64 اینچی OLED است که در نگاه اول کاملاً شبیه به Note 20 Ultra ( است. پنل OLED آن رنگ و کنتراست بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و در حالت کلی یکی از بهترین نمایشگرها در این گوشی ارائه شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰، تا حدود زیادی دنباله رو گلکسی نوت ۱۰ است. از آنجا که خوشبختانه نوت ۱۰ در اکثر بازارها، هنوز هم برای خرید در دسترس است و اگر یک گوشی کوچک با قلم S مورد پسند شماست، پیشنهاد می‌کنیم که دیگر مطالعه نکنید و فقط نوت ۱۰ را تهیه کنید.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی سامسونگ گلکسی نوت، به رزولوشن Full HD محدود است و توسط گوریلا گلس ۵ قدیمی محافظت می‌شود. با این وجود، بسیاری از ویژگی‌ها برای کاهش هزینه در اینجا اعمال شده است و در دنیای گوشی‌های هوشمند امروزی وضوح مناسبی دارد.

صفحه نمایش نوت ۲۰، Super AMOLED است و رنگ‌ها را برجسته نشان می‌دهد. همچنین مسطح است و خیلی هم روشن است. اگرچه وضوح تصویر از نوت ۲۰ اولترا کمتر است؛ اما واقعاً به سختی متوجه آن می‌شوید. بخشی از آن به این خاطر است که سری نوت ۲۰ در تنظیمات خود بر روی وضوح کامل تنظیم نشده است.

یکی از نقاط ضعف نوت ۲۰، صفحه نمایش ۶۰ هرتزی آن است. این کیفیت، در مقایسه با پیشنهادات ۹۰ هرتزی / ۱۲۰ هرتزی توسط دیگر گوشی‌های پرچمدار در بازار عقب است. البته به این معنا نیست که ارزش خریدن ندارد؛ زیرا تصاویر واضح و دقیقی که در صفحه نمایش‌های پیشرفته‌تر دیده می‌شود به درد همه نمی‌خورد. مگر اینکه یک گیمر حرفه‌ای باشید و هنگام بازی متوجه آن شوید.

در کل، نوت ۲۰ یکی از جدیدترین گوشی‌های بازار است که اکنون فاقد صفحه نمایش باکیفیت است. از نظر ما وجود یک نمایشگر ۹۰ هرتزی، با گوشی نوت ۲۰ بیشتر همخوانی دارد.

سنسور اثر انگشت

نکته‌ای که درکنار صفحه نمایش برای یک کاربر مهم است، حسگر اثر انگشت است. سنسور اولتراسونیک نوت ۲۰ از زمان گلکسی S10 به بعد، در همه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از جمله در نوت ۲۰ الترا قابل مشاهده است. به همین جهت عملکرد آن نیز تفاوتی ندارد. دقت حسگر اثر انگشت در نوت ۲۰ قابل قبول است، مگر اینکه با انگشت خود چندین بار ضربه بزنید و اینگونه سرعت آن را کم کنید.

ما می‌خواهیم تا زمانی که سامسونگ تصمیم بگیرد عملکرد حسگر اثر انگشت خود را بهتر کند؛ (مانند نسل دوم سنسور اولتراسونیک یاخواننده‌های نوری اثر انگشت که سامسونگ در تلفن‌های میان رده و ارزان قیمت خود استفاده می‌کند) سنسور نوت ۲۰ را در حد متوسط در نظر بگیریم.

دوربین و صدا

دوربین نوت ۲۰ شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت تله‌فوتو در حقیقت از کراپ دیجیتالی به دست آمده است. تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی به لطف دامنه پویا بالا و HDR هوشمند دارای جزئیات عالی و رنگ‌های تقویت‌شده‌ای هستند که بسیار با کیفیت و جذاب به نظر می‌رسند. دوربین این گوشی توانایی بزرگنمایی دیجیتال ۳۰ برابر را دارد و با وجود افزایش وضوح نرم‌افزاری، تصاویر با بزرگنمایی بیش از ۱۰ برابر کمی تار و مبهم می‌شوند. سنسور فوق عریض نیز تصاویر را با جزئیاتی مانند سنسور اصلی به ثبت می‌رساند و ضمن اینکه اعوجاج تصاویر گرفته شده با این لنز نیز تصحیح شده است. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز علاوه بر ثبت جزئیات با کیفیت بالا، رنگ پوست را به شکل طبیعی حفظ می‌کند. این سنسور دارای زاویه دید گسترده است و اگر همزمان ۲ نفر در کادر قرار داشته باشند به صورت خودکار زاویه دید را افزایش می‌دهد. البته کاربر می‌تواند به شکل دستی نیز این کار را انجام دهد. حالت عکاسی پرتره که سامسونگ نام آن را Live Focus گذاشته در هر ۲ دوربین جلو و پشتی قرار دارد. تشخیص لبه‌ها در این حالت بسیار خوب است و پس‌زمینه به تدریج شروع به محو شدن می‌کند. البته هنوز نقاط ضعفی دارد، اما هیچ گوشی هوشمندی نتوانسته عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.

در بخش فیلم‎برداری این گوشی از ضبط ویدیو با کیفیت ۸K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با کاهش کیفیت ضبط به ۴K می‌توان نرخ را به ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه افزایش داد. علاوه بر لرزشگیر اپتیکال سامسونگ از ۲ تثبیت‌کننده نرم‌افزاری نیز استفاده کرده که باعث می‌شود تصاویر بسیار صاف و نرم باشند. بلندگوهای استریو گوشی صدای بسیار خوب و بلندی دارند و برای ویدیوهای یوتیوب، پادکست و آلارم‌ها بسیار مناسب می‌باشند.

باتری گوشی گلکسی نوت 20

عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ عالی است و با اینکه ظرفیت باتری آن مشابه با گلکسی نوت ۱۰ پلاس است؛ اما عمر آن به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر است. بدون شک به دلیل وضوح تصویر Full HD و تراشه جدیدتر اگرینوس، با میزان استفاده کم تا متوسط از گوشی ​که شامل مرور کردن، عکس گرفتن، ارسال پیام از طریق واتساپ و مشاهده چند ویدئو در اینستاگرام می‌شود، نوت ۲۰  به راحتی می‌تواند در تمام طول روز دوام بیاورد.

طبیعتاً، استفاده زیاد از گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ باعث تمام شدن سریع باتری آن می‌شود؛ اما حتی با این حال باتری تا ۱۲ الی ۱۴ ساعت هم دوام می‌آورد. به لطف شارژر فوق العاده سریع ۲۵ واتی، کمتر از ۷۰ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ نوت ۲۰ از ۰ به ۱۰۰٪ برسد. یک شارژر ۲۵ واتی در جعبه موجود است (همینطور هدفون‌های سیمی AKG؛ اما هیچ چیز اضافی برای S Pen وجود ندارد). همچنین شارژ بی سیم سریع هم در اختیار دارید.

سخن پایانی

Galaxy Note 20 Ultra ممکن است گوشی “نهایی” 2020 سامسونگ باشد اما اندازه و هزینه آن ترسناک است. Note 20 کوچکتر و بسیار ارزان‌تر است و به همان اندازه قدرتمند است و دارای قلم S-Pen می‌باشد. چند سازنده دیگر قلم‌های تلفن را امتحان کرده‌اند و هیچکدام از آن‌ها به اندازه S-Pen خوب نیستند. S-Pen با سال‌ها پیشرفت پشت سر خود، ابزاری عالی برای طراحیست که سطح فشار 4096 را پشتیبانی می‌کند.

اگر دوست دارید بهترین تلفن را در اطراف خود شکار کنید ، Note 20 قطعا بهترین گزینه نیست. روشی که سامسونگ از سری S20 استفاده کرد کاملاً منطقی بود اما در اینجا زیاده‌روی کرده است. این گوشی فقط دارای آرایه دوربین کمتر و صفحه‌نمایش کوچکتر از Note 20 Ultra نیست بلکه پشت آن پلاستیکی است، صفحه‌نمایش آن رزولوشن پایین‌تر و کم نورتری دارد. باتری نوت 20 راضی‌کننده نیست چرا که بسیاری از میان‌رده‌ها بهتر از این نمونه عمل می‌کنند. سامسونگ در این گوشی تنها تاکید خود را بر روی S-Pen گذاشته است. معمولاً تلفن Note کمی شبیه تلفن ‘Plus’ سری S است که قلم به آن متصل است اما این یکی از جهات مهم و مختلفی از S20 Plus پایین‌تر است. برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 1,005
  • بازدید سال : 6,608
  • بازدید کلی : 20,008