loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 26 شنبه 26 مهر 1399 نظرات (0)

گوشی a40 با دوربین دوگانه، پردازنده 8 هسته ای و 4 گیگابایت رم، با قیمت بسیار مناسبی عرضه شده است که ارزش خرید بسیار بالایی برای آن ایجاد می کند. همواره کسانی هستند که پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید گوشی های بالارده و پرچم دار کمپانی ها، برای آنها توجیه پذیر نیست. بنابراین سامسونگ با عرضه گوشی های مختلفی در سطح قیمتی پایین تر به خواست این افراد پاسخ داده است. گوشی سامسونگ گلکسی A40 از این سری گوشی هاست که نه تنها نسب به سری A که نسبت به اغلب گوشی های سامسونگ نیز قیمت کمتری دارد. البته این گوشی توانایی های خوبی را در خود جای داده است. در واقع با پرداخت تنها یک چهارم قیمت یک گلکسی S10، یک گوشی بدست می آورید که از صفحه نمایش بزرگ، دوربین دوگانه و طراحی مناسب و معقولی برخوردار است. تا انتها با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات این گوشی خوش قیمت بپردازیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a40

طراحی و ساخت

Galaxy A40 بدنه ای کاملاً پلاستیکی دارد که در رنگ های مشکی، سفید، مرجانی و آبی روانه بازار شده است. البته بدنه پشتی از نوع خاصی از پلاستیکی تشکیل شده که شبیه به شیشه است و سامسونگ آن را 3D Glasstic نامیده است. حتی وقتی برای اولین بار آن در دست میگیرید، حس یک دستگاه شیشه ای القا میکند ولی با استفاده چند باره متوجه جنس پلاستیکی آن خواهید شد.

نسخه آبی رنگی که در این مقاله بررسی میکنیم. در نگاه اول خاکستری رنگ به نظر میرسد و وقتی از زوایای مختلف به آن نگاه میکنیم، گرادیانت آبی نفتی را مشاهده میکنیم. اسکنر اثر انگشت هم جایگاه مناسبی دارد و انگشت اشاره به راحتی به آن میرسد.

به لطف پنل های خمیده کناری، در دست نگه داشتن A40 آسان است. این خمیدگی ها آرگونومی دستگاه را بسیار بهتر میکند و زیبایی آن را هم بیشتر کرده است. اسکنر پشتی خیلی سریع و دقیق کار میکند ولی تنها چیزی که سرعت آن را کم میکند، باز شدن خود نمایشگر است. این سنسور لمس جزئی انگشت را هم تشخیص میدهد ولی رمزگشایی خود دستگاه کمی زمان میبرد.

در بخش جلویی هم یک خمیدگی جزئی دیده میشود که آرگونومی و حس القایی را بهتر کرده است. حاشیه های دور تا دور نمایشگر هم به طرز تحسین برانگیزی باریک است. سامسونگ توانسته یک نمایشگر 5.9 اینچی را در یک دستگاه نسبتاً کوچک قرار دهد. به عنوان مثال، A40 تنها 2 میلی متر از Galaxy S10e بلند تر است ولی نمایشگر آن 0.1 اینچ بزرگتر شده است.

فریم دور دستگاه از جنس پلاستیک است ولی رنگ و نوع مواد آن به گونه ایست که حس فلز را القا میکند. دکمه های صدا و پاور سمت راست تعبیه شده اند و بخش دیگر میزبان شیار سیمکارت ها و کارت حافظه microSD است.

بخش زیرین محل قرارگیری شیار اسپیکر، جک هدفون 3.5 میلی متری و پورت USB-C است و میکروفون اصلی هم در این بخش تعبیه شده ولی میکروفون ضد نویز در بالای دستگاه دیده میشود.

با توجه اندازه و متریالی که برای Galaxy A40 استفاده شده، تعجب آور است که میفهمید وزن آن فقط 140 گرم است. کار کردن با یک دست بسیار ساده است و جنس بدنه هم مثل شیشه لغزنده نیست. نکته مثبت این نوع بنده این است که مثل شیشه شکننده نیست ولی پتانسیل بیشتری برای خراش خوردگی دارد، پس بهتر است از یک کیس محافظ استفاده کنید.

نمایشگر

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی A40 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن می‌پردازیم. با توجه به اینکه ابعاد و اندازه گوشی مذکور نسبت به دیگر گوشی های سری گلکسی A کوچک تر شده، بنابراین اندازه صفحه نمایش آن هم کوچک تر خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی 5.9 اینچی است و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود. رزولوشن صفحه نمایش آن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس در نظر گرفته شده و بدین سبب تراکم آن به چیزی در حدود 437 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای صفحه نمایش یک گوشی میان رده و خوش قیمت است. نسبت تصویر 19.5 به 9 هم برای نمایشگر این گوشی در نظر گرفته شده همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم، صفحه نمایش Galaxy A40 حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 85.5 درصد از ل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. بهره‌مندی صفحه نمایش 5.9 اینچی این گوشی از این حاشیه های بسیار باریک سبب شده تا امکان نصب آن در گوشی با ابعاد 7.9 در 69.2 در 144.4 میلیمتری امکانپذیر شود. ضمنا روی نمایشگر این گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما مقاومت این شیشه در برابر خراشیده شدن زیاد نیست و بهتر است روی آن با گلس محافظ ال سی دی موبایل پوشانده شود.

اما گذشته از این ویژگی هایی که بیشتر به آمار و ارقام مربوط هستند باید ببینیم که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور است! در بررسی گلکسی A40 مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش آن کیفیت بسیار خوبی دارد و جزئیات آن به خوبی قابل تفکیک و تشخیص است. تراکم پیکسلی و رزولوشن مطلوب نمایشگر گوشی سبب شده‌اند شادابی و شارپنس بسیار خوبی از سوی آن ارائه شود و محتوایی که بر روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود جذاب و چشم نواز به نظر برسد. پنل سوپر آمولد گلکسی A40 هم در بهبود شادابی، شارپنس و کنتراست تصویر بی‌تاثیر نیست و به بهبود شرایط کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید و دوست دارید گوشی شما از نمایشگر با کیفیتی بهره ببرد، مطمئن باشید گلکسی A40 نیازتان را برطرف خواهد کرد.

صفحه نمایش این گوشی از نظر روشنایی هم توان خوبی دارد و به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. بدین منظور کافیست شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه را روی 80 درصد تنظیم کنید تا محتوای روی صفحه بدون مشکل قابل مشاهده تفکیک باشند. بنابراین به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A40 اگرچه نسبت به دیگر گوشی های سری گلکسی A کمی ابعاد کوچک‌تری دارد اما وضوح تصویر، شادابی، شارپنس و روشنایی بسیار خوبی را ارائه می‌کند و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت اسمارتفون مورد نظر است.

دوربین

برای دوربین اصلی، که در قاب پشتی قرار دارد، دو لنز طراحی شده است. یکی از لنزها سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارد که اندازه دهانه دیافراگمش برابر f/1.7 است و لنز دوم سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد که در حقیقت لنزی با زاویه دید فوق عریض است. در قاب جلو و داخل ناچ بالای صفحه‌نمایش هم لنز دوربین سلفی را مشاهده می‌کنیم که سنسور ۲۵ مگاپیکسلی دارد و در کلاس خودش یکی از باکیفیت‌ترین‌ها به شمار می‌رود. رابط کاربری دوربین همانند همان چیزی است که در گوشی‌های دیگر سامسونگ می‌بینیم. یکی از نکات مثبت این رابط کاربری ویژگی‌های لمسی متنوعی است که برایش در نظر گرفته شده. به طور مثال با کشیدن انگشت روی صفحه ویوفایندر به‌راحتی می‌توانید به چپ یا راست منتقل شوید که نیاز کاربر را به تمرکز زیاد روی لمس نقطه‌ای خاص از صفحه‌نمایش به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

در نور روز عکس‌هایی که با لنز اصلی تهیه می‌شوند جزئیات زیادی دارند و رنگ‌ها در آن‌ها بسیار شفاف و خوب ثبت می‌شوند. در نور کم عکس‌ها هنوز هم کیفیت خوبی دارند باوجوداینکه نویز تصاویر بیشتر می‌شود اما ثبت رنگ‌ها بسیار خوب انجام می‌گیرد. دوربین این گوشی توانایی گرفتن عکس‌های پرتره هم دارد که در این بخش تمام تکیه‌اش روی بخش نرم‌افزاری است و کارش را هم خوب انجام می‌دهد. عکس‌هایی که توسط دوربین سلفی‌ ای ۴۰ تهیه می‌شوند کیفیت باورنکردنی‌ای دارند. جزئیات در این عکس‌ها بسیار زیاد است و علاوه بر ثبت خوب رنگ‌ها رنج دینامیکی هم فوق العادست.

بررسی گوشی a40

باتری و شارژدهی گوشی گلکسی a40

گلکسی A40 سامسونگ دارای یک باتری 3100میلی آمپری است و نسبت به رقبای خود، حجم کمتری دارد اما، نکته اینجاست که نمایشگر آن نیز کوچکتر از سایرین است. در تست‌های انجام شده، شارژ گلکسی A40 سامسونگ حدودا یک ساعت و 40 دقیقه به طول می‌انجامد زیرا شارژر آن از نوع Fast Charging و 15 واتی است. میزان شارژدهی باتری گلکسی A40 در سطح مطلوبی است و در صورت انجام کارهای روزمره، می‌تواند 1 الی 1.5 روز پاسخگو باشد.

سخن پایانی

گلکسی A40 کوچکترین و خوش دست ترین گوشی سری A 2019 سامسونگ می باشد. این گوشی از نمایشگر 5.9 اینچی با دقت فول اچ دی استفاده می کند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حاشیه های کم در کنار بریدگی قطره ای شکل جلوه زیبایی به ظاهر گوشی بخشیده است. دوربین های دوگانه آن نیز عملکرد قابل قبولی در شرایط مختلفی نوری ارایه می دهد. همچنین تراشه اگزینوس 7904 در کنار رابط کاربری ONE UI تجربه کاربری بسیار عالی بر جای می گذارد و باتری 3100 میلی آمپر ساعتی، آن را به یک گوشی مناسب با ارزش خرید بالا تبدیل می کند. برای تهیه و خرید گوشی کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 973
  • بازدید سال : 6,576
  • بازدید کلی : 19,976