loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 20 پنجشنبه 29 خرداد 1399 نظرات (0)

پس از دو سال ، نسل دوم ایرپادها رسیده اند و ظاهر آن کاملا مانند ایرپادهای قبلی است اما چیزی که مهم است محتویات درونی آن می باشد. ایرپاد 2 که 199 دلار قیمت دارد به صورت وایرلس شارژ می شود و دارای یک جفت باد(سر هدفون) مشابه می باشد که از قبلی ها به خاطر وجود چیپ جدید H1 سریع تر و هوشمندتر می باشد. حال شما می توانید به سادگی و با گفتن نام فرد او را فرا بخوانید.

بررسی ایرپاد 2

طراحی

وقتی ایرپاد در سال 2016 وارد بازار شد، بیشتر افراد آنها را شبیه ژل‌های مو می‌دانستند.

 

ایرپاد وزن 0.14 اونس، اندازه 07x07x1.6 دارد و در کیس پلاستیکی سفید براق قرار گرفته است که با کلاهک نقره‌ای پوشش داده شده است.

 

این انتظار نمی‌رفت که اپل از چیزی که یک طراحی موفق شناخته می‌شد منحرف شود و رنگ‌بندی متفاوتی را ارائه دهد. حدالقل با این رنگ‌بندی می‌توانید تلفن خود را با ایرپاد ست کنید و از رنگ‌های سیاه یا خاکستری استفاده کنید. اگر این کمپانی ایرپاد 2 را ضد آب و عرق می‌کرد عالی بود. پس به همین خاطر سعی کنید این محصول را در آب استفاده نکنید.

 

تنها سرنخی که با آن می‌توان فهمید که اینها نسل دوم ایرپاد هستند وجود جعبه شارژ بی‌سیمی است، اما به راحتی اشتباه گرفته می‌شوند. هر دو نسل جعبه شارژ جدید و قبلی از پلاستیک براق سفید ساخته شده‌اند.

 

اپل ایرپاد 2 دارای دو مدل یکی با شارژ وایرلسی و دیگری معمولی است. اما اگر می‌خواهید یک جعبه شارژ استاندارد با جعبه شارژ بی‌سیمی را از یکدیگر تشخیص بدهید، قسمت جلویی را چک کنید. در صورتی که یک چراغ کوچک در جلو وجود داشت یک جعبه شارژ بی‌سیمی یا وایرلسی است. تغییر کوچکی است، اما مانع از این می‌شود که دائما کلاهک را باز و بسته کنید.

 

روش دیگر تشخیص جعبه شارژ استاندارد از جعبه شارژ بی‌سیمی، از طریق بند می‌باشد. بند در شارژر بی‌سیمی جدید از فلز آبکاری شده است، در حالیکه جعبه شارژ استاندارد یک بند فلزی براق دارد. بعلت اجزای اضافی، جعبه شارژ بی‌سیمی 1.4×0.8X2.1 سنگین‌تر از مدل استاندارد می‌باشد.

 

جعبه شارژ بی‌سیمی مانند نسل قبلی است، اما تفاوت‌های کمی با هم دارند. در ایرپاد 2 نشان‌گر LED بجای قرار گرفتن در کنار در قسمت جلو قرار دارد. دکمه نیز در مرکز قرار دارد، اما در نسل قبلی دکمه تقریبا در زیر قرار گرفته بود.

 

راحتی ایرپاد

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

 

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

 

وقتی ایرپاد را می‌پوشید و از آنها برای ملاقات‌ها، تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید احساس راحتی فوق العاده‌ای به شما دست می‌دهد. البته سامسونگ گلکسی بادز مشخصه‌هایی دارد که در صف رقابت با ایرپاد می‌باشد.

کیفیت صدا

طراحی قبلی ایرپاد واقعا خوب و آینده نگرانه بنظر می رسد که اپل ترجیح داده تغییری در آن ایجاد نکند اما  در مورد کیفیت صدا انتظار بهبود داشتیم که متاسفانه در این محصول تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

اتصال

نسل دوم Airpod از چیپ جدیدی برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند تراشه نسل قبلی W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد (واقعا هدف این نوع از نامگذاری اپل را نمیدانیم!)

 

نکته قابل توجه این است که تراشه جدید این اجازه را به شما می دهد تا بجای استفاده از حرکات دستی (مانند دوبار ضربه زدن روی earbbud) از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.

 

نکته بعدی اینکه در Airpods 2 تاخیر حتی کمتر از سری قبل شده. در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد برای مثال اگر با تلفن خود بازی کنید متوجه خواهید شد که در بعضی از این اسپیکر یا هدفون های بیسیم تاخیر کاملا محسوس است. نسل قبلی Aripod از این نظر بد نبود اما حالا بهتر هم شده و این کاهش تاخیر در آن محسوس است.

 

طبق گفته اپل زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر هم کاهش یافته برای مثاب با ایرپاد می توانید آن را به آیفون و کامپیوتر خود متصل کنید و به راحتی و سرعت دستگاه منبع صوت ایرپاد را تغییر دهید و بعد از چند لحظه می توانید به پخش صدا از منبع جدید بپردازید. به گفته اپل این زمان نسبت به نسل اول نصف شده  که بهبود قابل ملاحضه ای به حساب می آید اما باز هم جای پیشرفت برای کاهش این زمان وجود دارد.

مشخصات ایرپاد 2

سرعت

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

باتری ایرپاد 2

مانند ایرپاد قدیمی ، اپل ادعا می کند که ایرپاد جدید می تواند تا 5 ساعت شارژ باشد. به خاطر چیپ H1 ، شرکت اپل همچنین می گوید که پادها تا 50 درصد زمان بیشتر برای صحبت را فراهم می کنند. من تا 4 ساعت و 40 دقیقه را با این ایرپادها تست کرده ام و این در حالی بوده است که هم فیلم دیدم ، هم موسیقی گوش کردم و به مدت 30 دقیقه با پدرم صحبت کردم.

زمانی که پای شارژ به میان می آید ، تنها باید پادها را به داخل کیس شارژشان بگذارید که 24 ساعت شارژ اضافه را در صورت شارژ با وایرلس یا برق فراهم خواهد کرد. مانند قبلی ها ، شارژ وایرلس 3 ساعت زمان گوش کردن و 2 ساعت صحبت کردن را از 15 دقیقه شارژ ارائه می دهد.

اما همانگونه که از اسامی پیداست بزرگترین تفاوت بین کیس های شارژ این است که یکی از آنها می تواند به صورت وایرلس شارژ شود. تمام چیزی که نیاز دارید Qi-compatible charger می باشد . متاسفانه اپل ، ایرپاورهای شارژی خود را کنسل کرد و شما ناگزیر به سوی Mophie و Anker خواهید رفت. هر چند آنها مانند بادهای گلکسی نیستند که به راحتی شارژ می شوند اما واقعا بدردبخور هستند.

جمع بندی

ایرپاد پرو پیشرفت بزرگ اپل در کیفیت صدای هندزفری وایرلسش بوده است. بخش بزرگی از ایرادات که به نسخه‌های قبلی ایرپاد گرفته می‌شد به کیفیت صدا مربوط می‌شد اما حالا این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده‌اند و قابلیت‌های جدیدی هم به آن اضافه شده‌اند. طراحی و کنترلرهای آن هم تغییر کرده‌اند و بسیاری از ایرادات جزئی برطرف شده‌اند.

 

اگر احتمالا برای شما سوال پیش آمده است که ارزشش را دارد از ایرپاد 2 یا ایرپاد 1 به ایرپاد پرو شیفت کنیم؟ اصلا خرید ایرپاد پرو ارزشش را دارد؟ باید گفت که بله. اکثر کاربران دنیای وب هم همین نظر دارند. اگر می‌خواهید هندزفری‌های دیگری هم را امتحان کنید. راهنمای خرید هندزفری و ایرفون به شما کمک می‌کند بهتر و راحت‌تر انتخاب کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 398
  • بازدید ماه : 855
  • بازدید سال : 6,458
  • بازدید کلی : 19,858