loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 67 پنجشنبه 05 تیر 1399 نظرات (0)

اپل (apple) هر سال سری جدیدی از آیفون هایش را معرفی می‌کند و طبیعتا در سال 2019 هم شاهد همین روند بودیم. در ماه سپتامبر سال 2019 شرکت اپل از سه آیفون جدید رونمایی کرد که به ترتیب آیفون 11 اپل (iPhone 11)، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) نام دارند. آیفون 11 در واقع نسخه مقرون به صرفه‌تر آیفون های جدید اپل است که باید آن را جایگزین آیفون XR محسوب کنیم. قیمت آیفون 11 شاید نسبت به قیمت دیگر آیفون های جدید اپل ارزان تر باشد اما به هیچ عنوان نمی‌توان مدعی شد که این گوشی قیمتی مقرون به صرفه دارد چون در رده قیمتی iPhone 11 گوشی های اندرویدی زیادی وجود دارند که می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

اما برای شناسایی نقاط قوت و ضعف اصلی iPhone 11 اپل ما مدت زمانی در حدود یک هفته را با این گوشی سپری کردیم و حالا می‌خواهیم در این مقاله اختصاصی تجربه خود از بکارگیری این اسمارتفون را با شما عزیزان اشتراک گذاری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید آیفون 11 را دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون 11 اپل

طراحی

آیفون 11 ازنمای دور بسیار شبیه به آیفون PRO و ایفون PROMAX می باشد و همان دوربین مربعی را در پشت،گوشه سمت چپ بالا دارد و بدنه پشتی آن از جنس شیشه میباشد  

آیفون 11 همانند سایر محصولات گرانقیمتش در تبلیغات بسیار عالی به نظر می رسد اما به اندازه مدلهای پرو زیبا نیست تنهاقسمتی که دارای شیشه مات است دوربین ان است و بجای قاب از جنس استیل استفاده شده همچنین اپل 11 دارای  بدنه آلومینیومی با گوشه های مات می باشد

با اینحال ایفون 11  بسیار خوب به نظر می رسد وازنزدیک به سختی نسبت به مدلهای دیگر قابل تشخیص است و شما باید با مشخصات فنی گوشی های اپل آشنایی داشته باشید تا دریابید که ایفون 11  چه تفاوتی نسبت به  11pro دارد به عنوان مثال شما می توانید آیفون 11 را تا 30 دقیقه در عمق 2 متری رها کنید جایی که ایفون 11PRO را میتوانید به مدت 30 دقیقه در عمق 4 مترو فرو ببریید، ما مطمين نیستیم که با قراردادن گوشی در عمق های بیشتر چه اتفاقی برای دستگاه می افتد  

 کیفیت صفحه نمایش

آیفون 11 دارای دوربین تله و صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدلهای گرانقیمت دیگر میباشد و جای نمایشگر OLED که دارای حداکثر روشنایی تا 1،200CD/m2و کنتراست کاملا عالی است دارای صفحه نمایش Ips است که می تواند در 625cd/m2 با نسبت کنتراست ادعا شده 1،400،1 به اوج خود برسد و با رنگ سنج X-rite  ازمایش شده و مطابق ادعای اپل در 56/cd-m2 با نسبت کنتراست 1،400،1 به اوج خود رسیده ،و رنگهای فوق العاده دقیق برای استفاده در محیط های وب را تولید میکند

نمایشگر

نمایشگر آیفون ۱۱ دقیقاً همان نمایشگری است که اپل در گوشی آیفون XR استفاده کرده بود؛ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ × ۸۲۸ با تمام نقاط قوت و ضعفش. این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و مینیمم و ماکسیمم روشنایی آن خوب ارزیابی میشود. ناگفته نماند که این نمایشگر از حجم رنگی P3 و تکنولوژی TrueTone نیز پشتیبانی میکند. اما فارغ از بحث رزولوشن پایین، این نمایشگر یک نمونه ی ایده آل نیست.

 

این نمایشگر به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ های جذاب و کنتراست فوق العاده ی پنل های OLED را تولید کند. همچنین مشکل همیشگی پنل های LCD یعنی مشکل motion blur در این نمایشگر نیز حضور دارد. به شخصه فکر میکنم که نمایشگر این گوشی، ضعیف ترین بخش آن به شمار میرود. این نمایشگر خیلی معمولی است و بهتر بود که اپل از یک نمایشگر OLED در این گوشی استفاده کند.

عملکرد

بر روی کاغذ، آیفون ۱۱ به معنای واقعی کلمه یک هیولا است. قلب تپنده ی این گوشی چیپست قدرتمند A13 Bionic است که در گوشی های آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس نیز به کار رفته است. همچنین حافظه ی رم این گوشی نسبت به نسل قبل افزایش داشته است و اکنون به ۴ گیگابایت رسیده است ( حافظه رم آیفون XR 3 گیگابایت بود). مدل پایه آیفون ۱۱ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه میشود و در اگر به حافظه داخلی بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی را خریداری کنید.

 

آیفون ۱۱ عملکرد بسیار سریعی دارد. من در طول استفاده از این گوشی هیچ مشکلی از لحاظ عملکرد پردازشی نداشتم. البته با وجود داشتن عملکرد خوب، من تفاوت عمده ای بین عملکرد این گوشی و نسل قبل احساس نکردم. هر دو گوشی بسیار سریع و روان هستند و شاید تنها تفاوت آنها این باشد که آیفون ۱۱ می‌تواند اپلیکیشن های بیشتری را باز نگه دارد. با این وجود آیفون XR همچنان گوشی قدرتمندی محسوب میشود.

دوربین

Night Mode یک ویژگی کلیدی است که به اپل کمک می‌کند تا از قابلیت‌های مشابه گوگل، هواوی و سامسونگ استفاده کند. برای اپل نیز به مانند Google Pixel 4 ،Huawei P30 Pro و Galaxy Note 10، به نظر می‌رسد که گرفتن عکس‌های کم نور بسیار مهم است. نسخه Night Mode در گوشی‌های اپل، عکس‌ها را روشن‌تر می‌کند. نحوه کار این است که وقتی برنامه دوربین پیش فرض را باز می‌کنید، اگر گوشی شما متوجه شود که محیط به اندازه کافی تاریک است، به حالت شبانه (Night Mode) می‌رود. در این شرایط، روش دستی برای شروع این حالت وجود ندارد.

باتری گوشی ایفون 11 اپل

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

 

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

 

بررسی گوشی ایفون 11

جمع بندی

آیفون 11 در مقایسه با دیگر آیفون‌ها گوشی ارزان‌تری است اما ارزان نیست. قیمت گوشی اپل به اندازه ارزش بسیاری از دستگاه‌های پرچمدار اندرویدی است اما در دنیای محصولات اپل، باید آن را بهترین موبایل مقرون به صرفه بدانیم.

 

اولین اقدام اپل برای جذب مشتری این بود که تمامی موارد بی‌معنی مربوط به محصولاتش را حذف کند به همین دلیل دیگر از حروف انگلیسی یا یونانی برای نام‌گذاری آیفون‌ها بهره نبرده و حالا باید آن را فقط آیفون 11 بنامیم نه چیز دیگر. با این اوصاف، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که ارزان‌ترین آیفون امسال نمونه‌ای کوچک شده از پرچمداران کمپانی آمریکایی در سال 2019 می‌باشد.

البته اگر ادعا کنیم که آیفون 11 یک موبایل پرچمدار است هم بی‌راه نگفته‌ایم زیرا به پیشرفته‌ترین چیپ‌ست ساخت اپل مجهز شده و از دوربین اصلی دوگانه‌ای بهره می‌برد که تصاویر و ویدیوهای بسیار باکیفیتی به ثبت می‌رساند. از اپلیکیشن دوربین هم نباید فراموش کنیم که گزینه‌های ویرایش زیادی در اختیار کاربران قرار داده است. تازه همه این امکانات فوق‌العاده زمانی تکمیل می‌شوند که می‌بینیم تراشه A13 Bionic می‌تواند در به ثبت رسیدن ویدیوهای دارای رنج دینامیک بالا کمک شایانی کند و بر سیستم ثابت‌سازی دیجیتالی هم تأثیر بگذارد. ضمناً، باید به عکسبرداری در حالت شب نیز اشاره‌ای داشته باشیم که چه از نظر سرعت و چه از نظر کیفیت بسیار عالی است.

 

اپل همچنین اقدام به بهبود برخی قسمت‌ها نیز کرده است. این دستگاه از پوشش محافظ بهتری بهره می‌برد، شیشه مستحکم‌تری در آن به کار رفته، باتری قدرتمندتر شده، کیفیت سیستم صوتی افزایش یافته و دوربین سلفی هم پیشرفت کرده است.

 

با همه این پیشرفت‌ها، صفحه نمایش فرقی نکرده و شاید هم به همین دلیل بتوانیم قیمت 700 دلاری را برای این گوشی منطقی بدانیم. سایز این نمایشگر 6.1 اینچی بوده و در هر اینچ آن 326 پیکسل به کار رفته است. کیفیت این پنل را نمی‌توانیم پایین بدانیم و اگرچه تصاویر و متون در آن بسیار شفاف و واضح هستند ولی شاید نتوانیم آن را مناسب یک گوشی سال 2019 تصور کنیم.

با همه اینها و با توجه به اینکه آیفون 11 شباهت زیادی به آیفون ایکس آر دارد، ارزان‌ترین آیفون پارسال پرطرفدارترین گوشی اپل لقب گرفت به همین دلیل این انتظار می‌رود که همان موفقیت سال گذشته امسال نیز تکرار شود. قدرت پردازنده این دستگاه بسیار بالاست و تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی می‌گیرد و از نظر دوام باتری و کیفیت صدا هم بینظیر است و تنها در زمینه توانایی‌های زوم دوربین عقب نمی‌تواند با گوشی‌های دارای پسوند پرو برابر باشد. ضمن اینکه در جعبه آن هم اثری از شارژر سریع 18 واتی نیست حال آن‌که دو مدل پیشرفته‌تر چنین چیزی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 181
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 322
  • بازدید ماه : 779
  • بازدید سال : 6,382
  • بازدید کلی : 19,782