loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 27 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

اگر بخواهم سخنم برای سامسونگ گلکسی S10 را شروع کنم باید بگویم جزو بی نقص ترین گوشی های موجود دنیا است که ارزش آن قیمت بالا را دارد.

سامسونگ برای سری گلکسی S10 ،سه مدل متفاوت عرضه داده تا هر کس بر اساس نیاز  خود گوشی مورد نظر را تهیه کند.همچنین سامسونگ برای این سری تغییرات زیادی انجام داده و ویژگی های ظاهری و سخت افزاری آن را بسیار متفاوت تر از نسخه های قبل است.برای نقد گلکسی S10 همراه ما باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S10

نمایشگر

همانطور که گفتیم اصلی ترین تغییر گلکسی اس ۱۰ در برابر گلکسی اس ۹، صفحه نمایش بدون حاشیه و تمام صفحه آن است. با وجود افزایش اندک در طول و عرض دستگاه، شاهد افزایش ۰.۳ اینچی نمایشگر هستیم که به لطف کاهش حاشیه های اطراف میسر شده است. سامسونگ روند کاهش حاشیه ها را از سال ۲۰۱۴ و با نسخه Edge گوشی هوشمند Note آغاز کرد که نمایشگر آن در سمت راست دچار خمیدگی می شد. سپس این خمیدگی به سمت دیگر نیز گسترش یافت و پس از آن به دلیل مشکلاتی اعم از پخش شدن رنگ در قسمت خمیده (Screen Bleeding)، شاهد کاهش مقدار خمیدگی بودیم.

 

اما در اس ۸ و اس ۹ تغییرات گسترده ای ایجاد نشد؛ گویی که سامسونگ با حفظ ظاهر سعی در انقلابی تر نمایش دادن نسل دهم کهکشانی خود داشت تا با آن همه را حیرت زده کند. شاید هم سامسونگ نمیخواست تا زمان ارائه راهکاری بهتر از بریدگی نمایشگر، ظاهر دستگاه خود را زشت و منفور کند؛ موردی که در نقد های گوگل پیکسل ۳ اکس ال به وفور مشاهده می کنیم.

 

استفاده از روزنه نمایشگر، سبب شده تا نمایشگر دستگاه ۸۸.۳ درصد از پنل جلویی دستگاه را بپوشاند که در نوع خود عددی خیره کننده است. به یاد داشته باشید که این مهم با وجود استفاده از دوربین جلو میسر شده و همانند دستگاه Mi Mix 3 از مکانیزم های کشویی و یا دوربین بیرون جهنده مانند Oppo Find X استفاده نشده است.

 

پنل دستگاه نیز دچار تغییر و تحولاتی مانند استفاده از تکنولوژی نوین Dynamic AMOLED، پشتیبانی از +HDR10 و نسبت صفحه ۱۹:۹ (نمایشگر گلکسی اس ۹ نسبت ۱۸:۵.۹ داشت) شده است. اما تفاوت Dynamic AMOLED و Super AMOLED چیست؟ بطور کلی تفاوت های این دو پنل در پشتیبانی از +HDR10 خلاصه می شود اما بدون در نظر گرفتن این موضوع، پنل جدید بسیار بهتر از گذشته، چه از منظر رنگ آن و چه از منظر دقت و روشنایی شده است. گفتنی ست که سری گلکسی اس ۱۰ اولین دستگاه ها با پشتیبانی از این استاندارد ویدیویی هستند.

 

صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ از نسخه پلاس تنها ۰.۳ اینچ کوچکتر است اما در رزولوشن (۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل) و نسبت نمایشگر (۱۹:۹) هر دو مشابه یکدیگر هستند. مطمئنا می دانید که کاهش اندازه نمایشگر با حفظ رزولوشن آن سبب بالارفتن چگالی پیکسلی می شود؛ از این رو شاهد چگالی پیکسلی ۵۵۰ پیکسل در هر اینچ در نسخه استاندارد و ۵۲۶ پیکسل در هر اینچ در نسخه پلاس هستیم.

 

روشنایی نمایشگر نیز یکی از فاکتورهای مهم در بررسی هر گوشی هوشمند به شمار می رود؛ سامسونگ نیز با آگاهی از این موضوع و با تکیه به دانش بالای خود در زمینه تولید صفحات نمایشگر مختلف، در چند سال گذشته بهترین نمایشگرهای خود را بر روی پرچمداران خود قرار داده است. گلکسی اس ۱۰ نیز این موضوع مستثنی نیست و نمایشگر این گوشی می تواند روشنایی ۱۲۰۰ نیت را ارائه دهد. البته این مقدار در محیط آزمایشگاهی به دست آمده و در استفاده روزمره و حتی زیر تابش شدیدترین نور و در حالت Auto فراتر از ۹۰۰ نیت نمی رود.

 

به لطف استفاده از پنل AMOLED، دستگاه می تواند روشنایی هر پیکسل را به طور مستقل مدیریت کند. به همین دلیل استفاده از صفحه زمینه مشکی و یا پوسته تاریک می تواند کاهش قابل توجه مصرف باتری را به همراه داشته باشد. در ادامه و در بخش نرم افزار به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

دوربین

سامسونگ از دوربین سه گانه (۱۶+۱۲+۱۲مگاپیکسلی) برای گوشی Galaxy S10 استفاده کرده است.همچنین از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی بهره برده است.

دوربین اول با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.5-2.4 و فاصله کانونی۲۶ میلی‌متری، است که بصورت خودکار تغییر می کند.همچنین دارای قابلیت سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزشگیر اپتیکال است و می تواند در روز و شب عکس های بهتری بگیرد

دوربین دوم هم دارای کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی۵۲ میلی‌متر است و از قابلیت های لرزشگیر اپتیکال تصویر و سیستم فوکوس خودکار برخوردار است.

همچنین دوربین سوم با ۱۶ مگاپیکسلی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری است دوربین سلفی آن نیز دارای کیفیت ۱۰ مگاپیکسلی است و مجهز به دیافراگم f/1.9 با فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متر است.

سخت افزار

سامسونگ با قرار دادن تراشه Exynos 9820 Octa (هشت نانومتری) با مشخصات دو هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتز Mongoose M4 و دو هسته‌ی Cortex-A75 و چهار هسته‌ی Cortex-A55 باعث ارتقا سرعت پردازش و سرعت عکس العمل دستگاه شده است.

 

از قابلیت های این تراشه امکان استفاده از ۴ برنامه به طور همزمان است.همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 این گوشی به اجرای بهتر بازی های موبایلی کمک می کند.

 

این گوشی به حافظه داخلی ۱۲۸ مگابایت و حافظه رم ۸ مگابایت مجهز شده است که باعث بهتر شدن عملکرد نرم افزار ها می شود.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی S10

امروزه عمر باتری گوشی های هوشمند به یکی از بزرگترین دغدغه ها برای کاربران تبدیل شده است. سامسونگ نیز در سال های اخیر به سختی سعی در مرتفع کردن این دغدغه و مشکل داشته و با دانش به این امر در هر نسل بهبودهایی جزئی انجام داده است.

 

پس از تجربه تلخ گلکسی نوت ۷، سامسونگ در استفاده از باتری های حجیم کمی محتاط تر عمل کرد؛ اما پس از عرضه گلکسی نوت ۹ با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، گویی این طلسم شکسته شده و شاهد بهره گیری از باتری هایی به مراتب حجیم تر هستیم. به طوری که باتری گلکسی اس ۱۰ پلاس از نسبت به نسل قبل افزایش ۶۰۰ میلی مپری داشته و به ۴۱۰۰ میلی آمپر افزایش پیدا کرده است. اما به دلیل فرم فکتور کوچکتر اس ۱۰ و در نتیجه مصرف باتری پایینتر، این گوشی هوشمند به یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری مجهز شده که در مقایسه با نسل پیش پیشرفتی ۴۰۰ میلی آمپری را تجربه کرده است.

 

اس ۹ سامسونگ با وجود باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری توانسته بود تا به خوبی جوابگوی نیازهای کاربر تا یک روز را باشد؛ اس ۱۰ نیز به لطف بهینه سازی های انجام شده چه در بخش نرم افزار، چه تراشه و چه نمایشگر، توانسته تا میراث داری شایسته برای اس ۹ باشد. با یک بار شارژ اس ۱۰ می توانید تا ۲۱ ساعت تماس ۳G، حدود ۱۳ ساعت تماشای ویدیو و حدود ۱۰ ساعت وب گردی داشته باشید. با استفاده سبک نیز می توانید تا ۳ روز متوالی بدون نیاز به شارژ از دستگاه خود استفاده کنید. البته این مورد را مد نظر داشته باشید که فعال بودن برخی گزینه ها مانند اتصال بی سیم Wi-Fi و یا دیتای موبایل، به نوعی قاتل باتری در زمان آماده به کار بودنش محسوب می شود.

جمع بندی

اگر به نمایشگر بزرگتر نسخه پلاس علاقه ای ندارید، بودجه کافی را دارید، و میخواهید صاحب یک پرچمدار کره ای شوید، Galaxy S10 بهترین انتخاب ممکن است. البته برادر بزرگتر عمر باتری بیشتر و یک سنسور بیشتر در بخش جلویی دارد، ولی به این وجود چندان ارزش پول اضافی را ندارد.

 

در روزگاری که آپگرید های سالانه چندان زیاد نیستند، S10 با دو لنز دوربین بیشتر در بخش پشتی و دوربین سلفی جدید یک جایگزین معقول برای S9 است. ولی اگر قبلاً صاحب +S9 بوده اید، خرید S10 چندان معقول نیست، چرا که +S9 عمر باتری بیشتری دارد و فقط لنز فوق عریض آن کمتر از S10 است.

 

در آخر باید بگوییم که گلکسی S10 یک اسمارت فون تمام عیار است و مثل همیشه انتظارات را برآورده میکند. سال ها بهبود و پیشرفت در کیفیت به جایی رسیده که حالا به دستگاهی نگاه میکنیم که کمتر کاربری میتواند از آن ایراد بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 280
  • بازدید ماه : 737
  • بازدید سال : 6,340
  • بازدید کلی : 19,740