loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 23 سه شنبه 28 مرداد 1399 نظرات (0)

کمپانی اپل بالاخره از گوشی مقرون به صرفه ی جدید خود تحت عنوان آیفون اس ای ۲۰۲۰ رونمایی کرد و به تمام شایعات پایان داد. این گوشی ۳۹۹ دلاری به شدت شبیه به آیفون ۸ است اما عملکردی در حد و اندازه ی آیفون ۱۱ پرو دارد. میتوان این گوشی را نسخه ی مقرون به صرفه ی آیفون ۱۱ دانست که از دوربین اصلی مشابهی برخوردار است. همچنین میتوان این گوشی را به عنوان جانشین ایفون se اورجینال که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد به حساب آورد. و یا صرفاً میتوانیم بگوییم که این کوچکترین و ارزانترین آیفون موجود در بازار است. در واقع گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ مجموعه ای از تمام موارد مذکور است و همین موضوع باعث شده است که به یک اسمارت فون استثنائی تبدیل شود. 

طراحی گوشی ایفون se 2020 اپل

از نظر فیزیکی آیفون SE شبیه به آیفون 8 هست. جلو و پشت گوشی از شیشه، و بدنه و کناره های گوشی از آلومینیوم است. تنها تفاوت اینه که لوگوی سیب در مرکز صفحه پشتی در آیفون SE قرار گرفته که شبیه به نسل جدید آیفون هاست.

 

همانطور که می دانید دو سال گذشته در گوشی های آیفون جدید از Face ID استفاده شده، و اینکه دوباره در این گوشی شاهد برگشت Touch ID هستیم، اید برای خیلی ها مثل بازگشت به گذشته باشه. شاید هم برای خیلی از افراد که مثل من دلتنگ لمس دوباره دکمه هوم بودند، تجربه شیرین و جالبی باشه. درسته که Face ID مزایای خاص خودش رو داره، اما همچنان هم از محبوبیت و رضایت مشتریان نسبت به Touch ID چیزی کم نشده.

 

برای اون دسته از افرادی که گوشی های سایز کوچیک رو دوست دارن، شاید این گوشی 4.7 اینچی چندان کوچک به نظر نرسه. مخصوصا اگر با نسخه قبلی این گوشی که 4 اینچ بود، مقایسه بشه. اما آیفون SE جدید از خیلی گوشی های جدید دیگه کوچکتر هست و همین باعث میشه بتونید اون رو به راحتی در دست بگیرید و حمل کنید.

 

آیفون SE 2020 در رده IP67 قرار گرفته، به این معنا که به مدت 30 دقیقه می تونه در عمق 1 متری زیر آب قرار بگیره و سالم بمونه. من نمی تونم برای آزمایش این ادعا گوشیم رو در این حالت قرار بدم، اما گوشی رو برای 30 دقیقه در یک لیتر آب قرار دادم و همه چیز گوشی به خوبی کار کرد و مشکلی بعد از اون نداشت. این قابلیت چیزی نیست که معمولا تون رو بشه در گوشی های کمتر از 400 دلار مشاهده کرد، پس این یه قابلیت خیلی خوب برای آیفون SE هست. آیفون SE در سه رنگ به بازار عرضه شده، سفید، مشکی و قرمز.

نمایشگر

آیفون SE 2020 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD است. همانطور که گفته شد این صفحه نمایش تا 60 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. صفحه نمایش این آیفون دارای رزولوشن 750 در 1334 پیکسل است که در نتیجه تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ حاصل می شود. طبیعی است که در گوشی با چنین قیمتی از صفحه نمایش اولد و یا سوپر رتینا استفاده نشود اما همین صفحه نمایش نیز کیفیت بسیار بالایی دارد که شاید تنها گوشی های سطح بالای بازار و یا دیگر آیفون ها بتوانند کیفیتی بالاتر از این کیفیت را ارائه کنند.

آیفون SE 2020 نیز همچون سایر آیفون های مدرن از True Tone در صفحه نمایش خود پشتیبانی می کند. این قابلیت باعث می شود نور هایی که به صفحه نمایش می تابد، همچون نور آفتاب یا نور لامپ، کمتر بازتاب پیدا کند و در عوض نور خود صفحه نمایش به صورت فشرده تر و بهتر به چشم برسد. این قابلیت که از طریق سنسور نور شش کاناله اعمال می شود نه تنها کیفیت و روشنایی صفحه نمایش را به شدت بهبود می بخشد بلکه برای چشم نیز بسیار خوب بوده و باعث می شود در استفاده های طولانی از گوشی، چشمتان کمتر اذیت شود. تنها موردی که در صفحه نمایش آیفون SE 2020 نیاز است بهبود پیدا کند، روشنایی است که اگر بیشتر بود بهتر بود اما با این حال روشنایی 625 نیتی این گوشی از آن از آیفون 7 بیشتر است اما در مقابل روشنایی 800 نیتی آیفون 11 پرو مکس چیزی برای گفتن ندارد.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است. همچنین ویژگی Live-Photos که با هر بار دکمه شاتر را زدن، اقدام به فیلم‌برداری به مدت 1.5 ثانیه و ذخیره عکس‌ها به شکل انیمیت می‌کند، در این گوشی اپل نیز موجود می‌باشد.

 

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با 5S تغییری نداشته و از همان سنسور 1.2MP استفاده شده است. دو ویژگی اصلی این دوربین، حالت خودکار HDR و فیلم‌برداری 720p می‌باشد. همچنین این دوربین همانند دوربین سلفی 6S از صفحه‌نمایش رتینای گوشی به عنوان فلش استفاده می‌کند. به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.

 

رابط کاربری دوربین تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های اپل نداشته است. به محض اینکه برای فوکوس صفحه را لمس کنید، اسلایدری ظاهر می‌شود که به کمک آن و با توجه به محیطی که قصد دارید از آن تصویر بگیرید، می‌توانید میزان نوری که دوربین می‌توان ضبط کند را کم یا زیاد کنید.

 

همانطور که می‌دانید، دسترسی و کنترل حالت‌های مختلف دوربین آیفون با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست میسر می‌شود. می‌توانید با اسلاید صفحه به حالت‌های عکاسی، حالت مربعی، Pano، فیلم‌برداری، اسلومو و Time-laps دسترسی داشته باشید. برای استفاده کردن از حالت عکاسی پشت سر هم نیز کافی است که دکمه شاتر را کمی نگه دارید.

 

نمونه تصویرهای گرفته شده با هر دو دوربین آیفون SE و 6S نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه سخت‌افزار هر دو دوربین یکسان می‌باشد، بلکه از لحاظ نرم‌افزاری و الگوریتم‌های استفاده شده نیز این دو دوربین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

عکس‌های گرفته شده با آیفون 6S در مقایسه با دیگر پرچمداران مطرح چندان تحسین برانگیر نبودند، پس در مورد SE نیز این مساله صدق خواهد کرد. عکس‌های گرفته شده و نتایج دارای جزییات خوبی هستند، اما بهترین در نوع خود به هیچ وجه نیستند. مساله اصلی این است که اپل بعد از عرضه گوشی آیفون 5S، تغییر چندان زیادی در دوربین‌های 6 و 6S و حال SE نداده است و از لحاظ خروجی نمی‌توان تغییرات زیادی مابین این دوربین‌ها مشاهده کرد.

 

خبر خوبی که می‌توان در مورد این دوربین داد، مربوط به رندر فوق‌العاده رنگ‌ها و کنتراست عالی آن می‌باشد. البته دامنه دینامیکی دوربین چندان تعریفی ندارد و مدام مجبور خواهید شد که از حالت HDR استفاده کنید.

 

فیلم‌برداری 4K یکی دیگر از مزیت‌های این دوربین می‌باشد. در حالت 4K شاتر با سرعت 30fps و در حالت 1080p با دو سرعت 30fps و 60fps و حالت جدید 1080p با سرعت 120fps اقدام به فیلم‌برداری می‌کند. در حالت اسلومو نیز شاتر با کیفیت 720p و با سرعت 240fps اقدام به ذخیره تصاویر می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون se 2020 اپل

از این نظر تفاوت خیلی زیادی بین این گوشی و آیفون 5s مشاهده نمی شود. تنها کاری که اپل کرده این است که تعدادی از اجزای داخلی را با هم ترکیب کرده تا فضای بیشتری برای باتری فراهم کند و بتواند یک باتری با ظرفیت 1624 میلی آمپری در این گوشی بگنجاند.

 

باتری این گوشی حدود 100 میلی آمپر از آیفون 6s ظرفیت کمتری دارد، ولی، به دلیل صفحه نمایش کوچک ترش، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در تست هایی که ما انجام دادیم، با پخش 1 ساعت ویدئوی فول اچ دی با وای فای روشن و نور 100 درصد صفحه نمایش، باتری از 100 درصد به 96 درصد کاهش پیدا کرد.در استفاده معمولی مانند مکالمه روزمره در حدود 20 دقیقه، گشت و گذار اینترنتی به مدت 1 ساعت، استفاده از شبکه های اجتماعی به مدت 1 ساعت و بازی کردن به مدت نیم ساعت درصد شارژ دستگاه در آخر شب از 100 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

 

اما شاید مهم تر از اینکه چه مدت طول می کشد تا شارژ دستگاه تمام شود، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ دوباره آن است. در مدت 2 ساعت می توانید درصد شارژ باتری را از صفر به 100 برسانید که برای باتری ای با ظرفیت 1600 میلی آمپر چندان مناسب به نظر نمی رسد.

کلام آخر

اگر دنبال گوشی با اندازه کوچک هستید، قطعا آیفون SE 2020 می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. این گوشی از قدرت پردازشی فوق العاده ای برخوردار بوده و دوربین تکی آن، عملکرد بسیار خوبی را در اختیار می گذارد. در زمینه نرم افزاری هم می توان گفت که سیستم عامل ios، پشتیبانی نرم افزاری تا 5 سال را در اختیار می گذارد که یک مزیت بزرگ نسبت به گوشی های اندرویدی می باشد. با این حال باید هنگام خرید این گوشی در نظر داشته باشید که باید با طراحی تکراری و باتری کوچک آن، کنار بیایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 158
  • بازدید ماه : 615
  • بازدید سال : 6,218
  • بازدید کلی : 19,618