loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 29 جمعه 30 خرداد 1399 نظرات (0)

بعد از سامسونگ گلکسی فولد و موتورولا Motorola Razr و هوآوی میت ایکس، گوشی z فلیپ چهارمین گوشی با صفحه نمایش منعطف است که پا به دنیای گوشی‌های هوشمند گذاشته و شاید Z flip اولبن محصول در بین این محصولات است که نگرانی‌ها از بابت خراب شدن صفحه نمایش در اثر تا شدن زیاد، فعلا در آن کمتر مشاهده شده. همراه ما باشید با بررسی اختصاصی Z flip

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip

طراحی و ساخت

در یک جمله باید گفت گلکسی Z Flip بدون شک زیبا است. حتی اگر شکل و اندازه جدید آن از نظرتان به ویژه مفید نباشد، جذابیت آن را نمی‌توانید منکر شوید. زمانی که این گوشی را تا می‌کنید ممکن است با یک محصول جمع‌وجور اشتباه گرفته شود. سامسونگ یقینا یک محصول فوق‌العاده گرانقیمت ولی باشکوه ساخته است.

 

ترکیب ظاهر ممتاز شیشه‌ای، لبه‌های گرد، حالت کاملا تخت زمان تاشدن که به لطف طراحی تخصصی لولای جدید رخ می‌دهد غیرقابل انکار هستند. حال این موارد را در کنار ویژگی‌های متعدد این گوشی قرار دهید مانند توانایی Z Flip در گرفتن تصاویر سلفی با دوربین خارجی‌اش تا بهتر متوجه منظور ما شوید. حتی می‌توانید این گوشی را روی میز قرار دهید و با دوربین جلو آن یک عکس شخصی زیبا بگیرید، امتیازهایی که به احتمال خیلی زیاد توجه خریداران زن را جلب خواهد کرد.اما معنای حرف ما این نیست که Z Flip برای سایرین نمی‌تواند جذاب باشد. برعکس، با نگاه به طراحی کلی آن شباهت‌های خیلی زیادی با گوشی گلکسی فولد دیده می‌شود. گرچه، کاملا مشخص است سامسونگ دستی روی سر و روی محصول اولیه خود کشیده است.

 

طراحی لولا به ویژه مانند یک جهش عظیم به جلو حس می‌شود. خبری از شکاف هوا نیست و از طرفی همچنین یک حرکت روان و خطی را هنگام باز و بسته کردن گوشی می‌بینیم.مجددا بخواهیم مقایسه کنیم لولای Z Flip به نسبت گلکسی فولد به مراتب بیشتر شبیه به لولای یک لپ‌تاپ است. زمانی که گوشی را تا می‌کنید صدای «چفت شدن» به کمک آهن‌ربا شنیده نمی‌شود و زمانی که آن را باز می‌کنید نیز خبری از یک حرکت «ناگهانی» نیست. بلکه در تمامی این حالات یک نوع اصطکاک بین لولا و بدنه حس می‌شود.

 

با این حال گوشی چه در حالت بسته و چه باز کاملا در جای خود ثابت حس می‌شود. حرکت خطی به Z Flip اجازه می‌دهد در یک موقعیت نیمه باز محکم و ثابت بماند. حالتی که سامسونگ در بخش نرم‌افزاری این گوشی واقعا روی آن تاکید داشته است با مواردی مانند کنترل‌های اختصاصی که در نیمه پایین نمایشگر و رابط کاربری در نیمه بالا حضور دارند. در بخش کاربردپذیری این گوشی بیشتر به این مسائل رسیدگی می‌کنیم.

 

لولا کاملا خشک حس می‌شود. با تمرین کافی می‌توانید انگشت شست خود را بین دو نیمه گوشی ببرید و آن را با یک دست باز کنید. سامسونگ در مراسم معرفی گوشی ادعا کرده است این گوشی تا ۲۰۰ هزار مرتبه بدون مشکل قابل باز و بسته شدن است.در رابطه با دوام و کیفیت ساخت باید بگوییم گلکسی Z Flip کاملا محکم حس می‌شود. بدون شک سطح این گوشی بهرحال شیشه‌ای است، بنابراین زمانی که گوشی را در حالت بسته به اطراف حمل می‌کنید استفاده از یک کیف کیسه‌ای فکر خوبی است.

 

گرچه همچنین بحث‌هایی در مورد با اطمینان داخل جیب قرار دادن Z Flip وجود دارد با توجه به این که سطح آن را کاملا شیشه مقاوم گوریلا گلس ۶ پوشانده است. علاوه بر این که حداقل لولا در ابتدای کار احتمال انعطاف‌پذیری جانبی اندکی را نشان می‌دهد یعنی در حین نشستن و قدم زدن می‌توانید مطمئن شوید برای گوشی مشکلی پیش نمی‌آید.

 

در مورد دوام‌پذیری لولا باید به حرف خود سامسونگ ادعا کنیم که داخل لولا برس‌های ریزی قرار دارد که باید جلوی ورود ذرات کوچک را به داخل لولا در حالت تا و باز شدن گوشی بگیرد.

 

به طور کلی، با وجود آن چه ممکن است در ابتدا به نظر برسد، گلکسی Z Flip گوشی بسیار با دوامی حس می‌شود.

صفحه نمایش

پر سر و صداترین بخش Z flip صفحه نمایش منعطف ۶٫۷ اینچی Super AMOLED آن است. این صفحه نمایش رزولوشنی برابر با ۲,۶۳۶×۱,۰۸۰ دارد و تراکم پیکسلی آن حدود ۴۲۵ پیکسل بر اینچ است. سامسونگ ادعا کرده است صفحه نمایش در تست‌های باز و بسته شدن مکرر (حدود ۲۰۰۰۰۰ بار) توانسته است بدون هیچ مشکلی دوام بیاورد. در هنگام باز بودن گوشی یک برآمدگی در وسط صفحه نمایش وجود دارد با اینکه در هنگام روشن بودن صفحه این برآمدگی چندان مشخص نیست اما در هنگام کار با گوشی کاملا زیر دست حس می‌شود. این صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد و رنگ‌ها را با شدت خوبی نمایش می‌دهد و محتوا تقریبا از هر زاویه های خوانده می‌شوند. تنها مورد نا امید کننده که در بخش طراحی هم به آن اشاره شد لایه محافظ صفحه است که باعث شده تا حس کنیم حساسیت لمسی صفحه را ضعیف‌تر کرده است.

سامسونگ برای Zflip از دوربین ۱۲ مگاپیکسل ۲ گانه استفاده کرده است. دوربین اول ۱۲ مگاپیکسل واید که مجهز به لرزشگیر اپتیکال و دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید است. کیفیت عکس‌ها در شرایط نوری مناسب کاملا رضایت بخش است و جزییات تصاویر به خوبی ثبت می‌شوند. می‌توانیم بگوییم کیفیت دوربین در حد کیفیت دوربین S10 سامسونگ است. میزان اشباعیت رنگ زرد در تصاویر کمی زیادتر از سایر گوشی‌ها به نظر می‌رسد. یکی از قابلیت‌های کارآمد رابط کاربری دوربین این است که وقتی گوشی را نیمه باز و در حالت ۹۰ درجه(L شکل) قرار دهید نیمه بالایی صفحه نمایش تبدیل به منظره یاب دوربین و دکمه‌های کنترلی دوربین در نیمه پایینی قرار می‌گیرند.

این قابلیت کمک می‌کند تا کاربر بتواند گوشی را روی میز قرار داده و به‌راحتی عکس بگیرد. به دلیل لرزش کمتر عکس‌هایی که در نور کم می‌گیرید هم کیفیت بهتری دارند. یکی دیگر از مزایای این قابلیت استفاده از دوربین سلفی برای تماس‌های تصویری طولانی مدت است. کاربر می‌تواند با دوربین اصلی عکس سلفی بگیرد، در این حالت صفحه نمایش کوچک پشت گوشی تبدیل به یک آینه می‌شود اما نکته‌ای که وجود دارد این است که عکس‌های گرفته شده نسبتی مربعی دارند. قابلیت‌های دیگری نظیر لایو فوکوس در حالت فیلم‌برداری، حالت اسلوموشن و دیگر امکاناتی که پیش از این در سایر پرچم داران سامسونگ دیده بودیم نیز در Zflip قرار دارد. دوربین ۱۰ مگاپیکسلی سلفی هم می‌تواند تصاویری با زاویه دید عادی و واید بگیرد. کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین در هر دو حالت رضایت بخش است. اما در حالت واید کمی نویز اطراف عکس ها مشاهده می‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی z فلیپ

دوربین

گلکسی Z فلیپ از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید با گشودگی دریچه دیافراگم ۱.۸ و ۲.۲ بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز لنز ۱۰ مگاپیکسلی واید با گشودگی دریچه دیافراگم ۲.۴ دارد. چیزی که مسلم است این دوربین در حد و اندازه‌های این گوشی نیست و یکی از بزرگ‌ترین کمبود‌های گوشی تاشوی سامسونگ، دوربین باکیفیت و قدرتمند مانند دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس یا گلکسی اس ۲۰ اولترا است. دوربین گلکسی Z فلیپ از قابلیت عکاسی در شب و همچنین حالت لرزش‌گیر Super Steady پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات قابل توجه در این گوشی، به لطف نمایشگر دوم، امکان ثبت عکس و فیلم سلفی با دوربین‌های اصلی است. با وارد شدن به محیط نرم‌افزار دوربین و فشردن آیکون نمایشگر ثانویه در گوشه بالا سمت راست این قابلیت که (Cover Screen Preview) نام دارد فعال می‌شود. این قابلیت علاوه بر جذابیت و کاربردی بودنش، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که دیگر چه نیازی به قرار دادن دوربین سلفی در صفحه‌نمایش اصلی وجود داشت؟ وقتی می‌شود با دوربین‌های اصلی و به کمک نمایشگر ۱ اینچی، عکس و فیلم سلفی با کیفیت‌تر گرفت چرا با قرار دادن دوربین سلفی ضعیف‌تر درون حفره نمایشگر، امکان تمام‌صفحه بودن به معنای واقعی کلمه از نمایشگر این گوشی گرفته شده است. از ویژگی‌های نرم‌افزار دوربین گلکسی Z فلیپ می‌توان به قابلیت جابه‌جا شدن بین دوربین اصلی و دوربین سلفی حین فیلم‌برداری اشاره کرد.

سخت افزار

برخلاف سایر پرچم‌داران سامسونگ که در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون به بازار عرضه می‌شوند، گلکسی زد فلیپ تنها در یک نسخه با تراشه اسنپدراگون 855 پلاس، حافظه داخلی 256 گیگ از نوع UFS 3.0 و حافظه رم 8 گیگ روانه بازار شده است. شاید این تراشه آخرین نسخه اسنپدراگون در بازار نباشد؛ اما از قدت کاملاً کافی برخوردار بوده و تمام نیازهای کاربران را به نحو احسن، برطرف خواهد کرد.

 

تراشه اسنپدراگون 855 پلاس درواقع نسخه بهبودیافته اسنپدراگون 855 می‌باشد که در آن فرکانس پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی افزایش پیدا کره است. پردازنده مرکزی (CPU) این تراشه همانند تراشه‌های بالا رده امروزی از 8 هسته پردازشی در 3 کلاستر مختلف استفاده می‌کند. قدرتمند‌ترین کلاستر پردازشی درواقع از تک هسته Cortex-A76 بهره می‌برد که حداکثر فرکانس کاری آن، از 2.84 گیگاهرتز به 2.96 گیگاهرتز رسیده است.دومین کلاستر قدرتمند نیز از سه هسته مشابه با کلاستر اول استفاده می‌کند، با این تفاوت که حداکثر فرکانس کاری آن‌ها، 2.42 گیگاهرتز می‌باشد. درنهایت نوبت به کلاستر سوم می‌رسد که از 4 هسته پردازشی Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند و مصرف بهینه‌تر را به همراه خواهد داشت.

 

بعد از پردازنده مرکزی، نوبت به پردازنده گرافیکی آدرنو 640 می‌رسد که از Vulkan 1.1 و گیمینگ HDR پشتیبانی می‌کند و در اسنپدراگون +855 ، فرکانس کاری آن به 700 مگاهرتز ارتقا پیدا کرده است.بمنچمارک های گرفته‌شده از این گوشی، نشان می‌دهند که گلکسی زد فلیپ با بهترین گوشی‌های سال 2019 برابری می‌کند و اختلاف کمی با پرچم‌داران 2020 دارد. این گوشی در استفاده روزمره، تجربه بسیار سریع و بدون لگی را در اختیار می‌گذارد و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها در آن با بالاترین کیفیت انجام می‌گیرد.

نرم افزار

گلکسی زد فلیپ به آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 2.1 مجهز شده است که روی سیستم‌عامل اندروید 10 نصب می‌باشد. این رابط کاربری مشابه چیزی است که در سایر گوشی‌های اخیر سامسونگ دیده‌ایم و اصلی‌ترین تفاوت نرم‌افزار گلکسی Z Flip به حالت فلکس و منوی مولتی ویندوی آن برمی‌گردد. در حقیقت نسبت تصویر بسیار کشیده این گوشی باعث شده تا اجرای هم‌زمان دو برنامه در آن به‌صورت بهتری انجام بگیرد و سامسونگ با توجه به این موضوع، یک منوی سریع برای اجرای هم‌زمان دو برنامه در نظر گرفته است.

باتری گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip

گلکسی زد فلیپ از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با توجه به نمایشگر 6.7 اینچی، اندازه چندان بزرگی به شمار نمی‌آید. در حقیقت به دلیل اینکه بخش زیادی از فضای این گوشی توسط لولا تصرف شده است، سامسونگ نتوانسته همانند سایر پرچم‌دارانش، باتری حجیمی داخل Z Flip قرار دهد.

 

اما جالب است بدانید که ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعتی درواقع مجموع ظرفیت دو باتری می‌باشد. سامسونگ در قسمت بالایی زد فلیپ، باتری 930 میلی‌آمپر ساعتی قرار داده و در قسمت پایینی، باتری 2370 میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد. این موضوع استفاده حداکثری از فضا را نشان می‌دهد و گذشته از این موارد، باعث شده است که وزن دستگاه به‌صورت متعادلی بین قسمت بالا و پایین پخش شود.

 

در زمینه شارژ دهی، برخلاف انتظارات گلکسی زد فلیپ عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. این گوشی در آزمون پخش مداوم ویدئو حدود 14 ساعت دوام می‌آورد که رکورد مناسبی محسوب می‌شود و در استفاده نیمه سنگین، می‌توان تا 1 روز روی باتری گلکسی زد فلیپ حساب باز کرد. البته همان‌طور که بارها اشاره‌کرده‌ایم، نحوه استفاده افراد مختلف از گوشی متفاوت بوده و نسبت به این موضوع، شارژ دهی محصول نیز متفاوت خواهد بود.Galaxy Z Flip از شارژ سریع با توان 15 وات پشتیبانی می‌کند که در این زمینه یک پله پایین‌تر از پرچم‌داران جدید سامسونگ با شارژ سریع 25 واتی قرار می‌گیرد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که به دلیل اندازه متوسط باتری، سامسونگ شارژ 15 واتی را کافی دانسته است. گذشته از این موارد، این گوشی از شارژ سریع بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و با تجهیزات داخل جعبه آن می‌توان در عرض 30 دقیقه حدود 37 درصد از باتری را شارژ کرد.

جمع بندی

اید جذاب‌ترین بخش این دستگاه تاشو بودن صفحه نمایش آن است اما در طول بررسی همیشه ما نگران خراب شدن صفحه نمایش بخصوص در قسمت میانی آن بودیم.

 

Z flip گوشی گران قیمتی است. ۱۴۰۰ دلار قیمت این گوشی تعیین شده که با احتساب نرخ حدودی دلار در ایران قیمت این گوشی به حدود ۲۰ میلیون تومان می‌رسد. با این قیمت می‌توانید گوشی‌های بسیار زیادی که امکانات فوق العاده‌ای دارند تهیه کنید و البته باید قید منعطف بودن صفحه نمایش و تاشو بودن گوشی را بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 583
  • بازدید سال : 6,186
  • بازدید کلی : 19,586