loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 31 جمعه 20 تیر 1399 نظرات (0)

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) یکی از اسمارتفون های میان رده و خوش قیمتی است که با داشتن دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی توانسته مورد استقبال و توجه افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی و موبایل قرار گیرد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

صفحه نمایش و اسپیکر

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، ردمی نوت 8 پرو از نمایشگر 6.53 اینچی استفاده می کند که به وسیله گوریلا گلس 5 محافظت می شود. با توجه به اینکه شیائومی در محصولات ارزانتری مثل Mi A3 از نمایشگر اولد استفاده کرده است، شاید بتوانیم انتظار استفاده از آن در محصولی مانند Redmi Note 8 Pro را داشته باشیم؛ اما واقعیت این است که این گوشی همانند نسخه معمولی از پنل IPS LCD استفاده می کند.

 

شیائومی برای این پنل، زولوشن 1080×2340 در نسبت تصویر 19:5:9 را در نظر گرفته است که تراکم پیکسلی بسیار خوب 395ppi را در اختیار می گذارد و جالب است بدانید که این نمایشگر با توجه به رده قیمتی محصول، از استاندارد HDR نیز پشتیبانی می کند.در زمینه کیفیت نمایشگر این گوشی باید گفت که خوشبختانه پنل IPS بکار رفته در آن، جزو نمونه های باکیفیت موجود در بازار می باشد. نمایشگر ردمی نوت 8 پرو روشنایی بسیار خوبی دارد و در زمینه کنتراست نیز عملکرد قابل قبولی دارد که باعث می شود رنگ مشکی در آن با عمق راضی کننده ای به نمایش گذاشته شود. گذشته از این موارد، حداکثر روشنایی این پنل در حالت دستی و خودکار به ترتیب به رقم های 450 و 660 نیت می رسد که نشان می دهد استفاده از آن در فضاهای باز، بدون مشکل خاصی میسر خواهد بود.

 

در زمینه دقت رنگ اما عملکرد نمایشگر ردمی نوت 8 پرو را نمی توان چندان عالی دانست. پنل این گوشی رنگ سفید را کمی متمایل به آبی به نمایش می گذارد و به طور کلی رنگ های آبی در آن کمی اغراق شده تر به نظر می رسند. با این حال با قرار دادن دمای رنگ ها روی حالت Warm از قسمت تنظیمات، می توان تا حدودی این مشکل را رفع کرد. همچنین در قسمت تنظیمات، سه حالت مختلف خودکار، increased و استاندارد برای کنتراست در نظر گرفته شده است که در حالت اول، رنگ ها بر اساس نور محیط تنظیم می شوند، در حالت دوم رنگ ها اشباع تر شده و در حالت سوم نیز به دقت رنگ ها افزوده می شود.

ردمی نوت 8 پرو همانند اکثر گوشی های شیائومی، از اسپیکر تک کاناله استفاده می کند که روی لبه پایینی قرار گرفته است. میانگین حجم صدای خروجی از این اسپیکر هنگام پخش موسیقی، به 68 دسی بل می رسد که رقم چندان زیادی نمی باشد و اگر در محیط های شلوغ قرار داشته باشید، امکان از دست دادن تماس ها و اعلان ها وجود دارد. در زمینه کیفیت اما اسپیکر Redmi Note 8 Pro عملکرد راضی کننده ای دارد و از شفافیت قابل قبولی برخوردار می باشد.

دوربین

ماژول چهارگانه دوربین عقب روی کاغذ جذابیت زیادی دارد به خصوص اینکه چنین مشخصاتی در یک گوشی میان‌رده به کار رفته‌اند اما باید دید در واقعیت هم این امکانات انتظارات را برآورده می‌کنند یا خیر. واقعیت آن است که به خاطر نبود لنز تله فوتو نمی‌توانیم این محصول شیائومی را از این نظر فوق‌العاده بدانیم و حتی با وجود سنسورهای 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق امکان ندارد این دوربین را چندان باکیفیت تلقی کنیم. در اینجا باید به این نکته هم توجه داشته باشید که خیلی کم پیدا می‌شود که یک گوشی میان‌رده از لنز تله فوتو باکیفیتی بهره ببرد بنابراین نمی‌توان زیاد به شیائومی رد می نوت 8 پرو ایراد گرفت.

به هر حال، دو سنسور به کار رفته دیگر در این دستگاه عبارتند از 64 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی اولترا واید. لنز اصلی این گوشی تازه وارد بازار شده و تقریباً تازه کار است به همین دلیل باید این اتفاق را پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به مدل شیائومی رد می نوت 7 پرو بدانیم که از لنز 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور اصلی گوشی مورد بحث ما دارای دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 1 تا 1.7 اینچی است و سایز آن به 0.8 میکرو متر می‌رسد. لازم به ذکر است که فناوری فشردگی پیکسلی در این قسمت کارایی زیادی دارد و تصاویری به ثبت می‌رساند که 16 مگاپیکسلی هستند.

 

همان‌طور که گفتیم، دوربین اولترا واید دارای رزولوشن 8 مگاپیکسلی بوده و دریچه دیافراگم در آن f/2.2 است و به فاصله کانونی 1.4 اینچی مجهز شده و 1.12 میکرو متر اندازه دارد ولی در آن خبری از قابلیت فوکوس خودکار نیست. لنز ماکرو هم 2 مگاپیکسلی می‌باشد و دریچه دیافراگم و ابعاد آن نیز به ترتیب f/2.4 و 1.7 میکرو متر است.

 

در نهایت به لنز دوربین سلفی می‌رسیم که در ناچ قرار گرفته و 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 می‌باشد بنابراین انتظار داریم این حسگر بتواند عکس‌های باکیفیت و شفافی بگیرد. حالا پیش از اینکه سراغ توضیحات در مورد کیفیت عکس‌ها برویم، بد نیست به منوی دوربین نگاهی بیندازیم.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

استفاده از باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپری در گوشی‌های Xiaomi این روزها بسیار رواج پیدا کرده و عادی شده است اما ردمی نوت ۸ پرو پای خودش را از این هم فراتر گذاشته و یک باتری بسیار بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپری در اختیار کاربران قرار داده است که انتظارات بسیار زیادی از آن داریم. اما آیا این باتری با عظمت می‌تواند انتظارات ما را برآورده کند یا فقط اعداد و ارقام را بالا برده است؟ تا انتهای این بخش، پاسخ این سوال را خواهید گرفت.

 

خوشبختانه نتایجی که از تست‌های باتری این گوشی به دست آوردیم، در حد انتظاراتمان بود و ناامیدمان نکرد. این بررسی‌ها از نظر تست‌های صفحه روشن، حالت استندبای و مکالمه ۳G نتایج بسیار راضی کننده‌ای داشتند. میزان نگه داری شارژ این گوشی در حالت استندبای ۱۱۴ ساعت بود که از این نظر، آن را در بین ۲۰ گوشی برتر بازار قرار می‌دهد. البته شاید پردازنده این گوشی نیز در این میزان کارآیی بی تاثیر نبوده باشد چرا که به خاطر پردازنده نه چندان قدرتمند خود مصرف باتری بسیار پایین آورده می‌شود. گوشی‌هایی که نتایج یکسانی با ردمی نوت ۸ پرو از نظر عمر باتری به دست می‌آورند، معمولا دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری هستند.

 

اما زمانی که به فناوری شارژ سریع می‌رسیم، ردمی نوت ۸ پرو عملکرد آنچنان خوبی از خودش نمایش نمی‌دهد. ما در تست‌های خود به دنبال این بودیم که ببینیم آیا این گوشی از قابلیت Quick Charge 4.0 + پشتیبانی می‌کند یا خیر اما متاسفانه تلاش‌های ما نتیجه خاصی در بر نداشت. شما با شارژر ۱۸W که برای این گوشی در نظر گرفته شده، می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه ۳۹ درصد باتری این گوشی را شارژ کنید که عملکرد آنچنان راضی کننده‌ای نیست.

 

از نظر تست عمر باتری، ردمی نوت ۸ پرو ۳۳ ساعت و ۲۸ دقیقه مکالمه ۳G به ما می‌دهد و ۱۵ ساعت و ۶ دقیقه هم تجربه وبگردی در اختیار ما قرار می‌دهد و همچنین از نظر میزان تماشای ویدئو نیز ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه ویدئو برای ما پخش کرد.

جمع بندی

یک بار دیگر باز هم Xiaomi توانست عملکردی فراتر از انتظار ارائه دهد. این بار با ردمی نوت ۸ پرو به رقابت آمد تا بازار گوشی‌های میان رده را همچنان در کنترل خودش نگه دارد. این گوشی با ارائه قابلیت‌هایی فراتر از ارزش اقتصادی خود توانسته با جاه طلبی بسیار حتی برای برخی از پرچمدارهای بزرگ نیز خط و نشان بکشد. تقریبا هیچ نکته‌ آنچنان بزرگ و چشمگیری در این گوشی برای گله و شکایت وجود ندارد. داشتن لنز ۶۴MP یک قدم رو به جلو برای آن بود که با اضافه کردن دو لنز جدید برای عکاسی مایکرو یک قابلیت نه چندان رایج را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این گوشی با داشتن باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد که از عملکرد آن شگفت زده خواهید شد. سایر ویژگی‌های این گوشی مثل رابط کاربری، طراحی و سرعت پاسخگویی به نیازهای شما به خاطر سخت افزار قابل قبول، از دیگر ویژگی‌های برتر ردمی نوت ۸ پرو محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مزایا

  • طراحی چشم نواز محافظت شده توسط Gorilla Glass 5
  • وجود جک ۵ میلی‌متری
  • پردازنده جدید و مدرن MediaTek Helio G90T با عملکرد راضی کننده
  • ظرفیت بسیار بالای باتری و نگه داری شارژ عالی
  • سنسور دوربین ۶۴MP با عملکرد رضایت بخش در روز و شب
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی پرجزئیات
  • ارزش بالا نسبت به قیمت
  • استفاده از تکنولوژی HyperEngine که قابلیت متصل شدن به دو روتر Wi-Fi به طور همزمان فراهم می‌کند و باعث افزایش سرعت و پایداری بسیار بیشتر شبکه می‌شود

معایب

  • لنزهای فوق عریض و مایکرو آنچنان عملکرد تاثیر گذاری که انتظار می‌رود ندارند
  • انتظار بیشتری از ضبط ویدئو در حالت ۱۰۸۰p داشتیم
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 670
  • بازدید سال : 6,273
  • بازدید کلی : 19,673