loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 28 جمعه 09 خرداد 1399 نظرات (0)

گوشی سامسونگ گلکسی M30s یکی از گوشی‌های جدید سامسونگ است که در سپتامبر 2019 به بازار عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم گوشی M30s را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی سامسونگ گلکسی M30s جدیدترین گوشی سامسونگ در سری M است که در سال 2019 وارد بازار شده است. پیش از این موبایل، گوشی گلکسی M30 و گلکسی M20 رونمایی شدند که هر دو دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد و کاربردی بودند، اما گوشی سامسونگ گلکسی M30s دارای ویژگی‌های جدیدتری نسبت به سری‌های قبلی M است که توجه کاربران را به سوی خود جلب کرده است. از طرفی قیمت گوشی m30s بسیار مقرون به صرفه است و مخاطب را ترغیب به خرید می کند. در ادامه به بررسی کامل این محصول می پردازیم با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی m30s

برای طراحی ام30اس، سامسونگ کمی تغییرات در پنل پشتی دستگاه ایجاد کرده است. درست مثل M30، رنگ آمیزی گرادیانت دوگانه ای در بخش پشتی به چشم میخورد و با رنگ اینکه نسخه استاندارد از انتهای گوشی تغییر میکرد، M30s تغییر رنگ 70:30 دارد. نسخه آبی رنگی که در این مقاله بررسی میکنیم، در بخش کناری به سبز متمایل میشود و سامسونگ نقطه های کوچکی در آن ایجاد کرده که در واکنش با نور برق میزنند. همین نقطه ها باعث میشود که دستگاه ارزان به نظر برسد. برخی معتقدند که الگوی prism استفاده شده در A50s میتوانست ظاهر بهتری داشته باشد.

دیگر تغییری که در طراحی ایجاد شده، ساختمان دوربین پشتی و چراغ LED آن است. حالا چراغ LED درون جزیره دوربین و سمت راست بالاترین سنسور قرار گرفته و متن ’48 megapixels’ هم زیر آن نوشته شده است. واضح است که سامسونگ برای اینکار از هواوی الهام گرفته، چرا که این شرکت چینی متن هایی مثل ‘AI Camera’ را کنار دوربین محصولات خود درج میکند. سامسونگ اما رویه باکلاس تری را انتخاب کرده و از فونت کوچک و کمرنگی استفاده کرده است.
با وجود افزایش 1000 میلی آمپر ساعتی گنجایش باتری، ام30اس از نسخه استاندارد چندان سنگین تر یا ضخیم تر نیست. این دستگاه 188 گرم وزن دارد و ضخامت آن هم 8.9 میلی متر است، یعنی 14 گرم سنگین تر و 0.4 میلی متر ضخیم تر از M30. به نسبت یک دستگاه با باتری 6000 میلی آمپر ساعتی، بسیار جمع و جور و سبک به نظر میرسد و بدنه پلاستیکی هم حس خوبی القا میکند. البته این جنس پلاستیک حس استحکام و پریمیوم ایجاد نمیکند. گرچه حس یک دستگاه ارزان و بی کیفیت هم ندارد، ولی با وجود کمپانی هایی که با قیمتی بسیار پایین، محصولاتی با بدنه شیشه ای عرضه میکنند، بهتر است سامسونگ در این حوزه از اعضای آینده سری M، تمرکز بیشتری به خرج دهد.
لازم به ذکر است که بر خلاف اسمارت فون های سری A یا محصولات پرچمدار سامسونگ، درون جعبه M30s کیس محافظ گوشی  قرار نگرفته است. جعبه دستگاه حاوی هندزفری هم نیست که البته در همه اعضای سری M اینطور است، اگرچه سامسونگ جک هدفون را از محصول خود حذف نکرده است. استفاده از اسکنر اثر انگشت فیزیکی هم نکته مثبتی تلقی میشود، چرا که سنسور زیر نمایشگر Galaxy A50 چندان دقیق و سریع عمل نمیکرد.

صفحه نمایش

با پیشرفت گوشی سامسونگ گلکسی M30s نسبت به سری‌های پیشین، در این مدل شاهد یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED و با رزولوشن Full HD و یک شکاف کوچک اینفینیتی U در بالای صفحه هستیم. وجود نمایشگرهای Super AMOLED در این حوزه قیمت چندان رایج نیست، بنابراین یک ویژگی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. این مدل، یکی دیگر از نمایشگرهای زیبا سامسونگ با رنگ مشکی عمیق، رنگ‌های زنده و تعادل رنگ سفید مناسب است.

قابلیت خوانایی در زیر نور خورشید (Sunlight Legibility) در گوشی سامسونگ گلکسی M30s بسیار بالا و  و حداکثر میزان روشنایی آن 420 nits است؛ اما پنل آن کمی براق است که می‌تواند بازتاب‌های ناخواسته‌ای را از گوشی به سوی چشم به همراه داشته باشد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز به طور متوسط ​​هستند. شما می‌توانید حالت‌های صفحه نمایش را از حالت زنده و طبیعی انتخاب کنید. این گوشی همچنین به شما امکان می‌دهد فیلتر رنگ آبی و حالت شب را نیز روشن کنید.

 

در مورد کیفیت پنل، گلکسی M30s یکی از بهترین نمایشگرها در این حوزه قیمتی است. بخشی که معمولاً سامسونگ همیشه در آن به خوبی عمل کرده است.

سخت افزار

سامسونگ بار دیگر در گوشی M30s از چیپست اگزینوس (Exynos) به جای چیپست سری اسنپدراگون (Snapdragon) استفاده کرده است. این گوشی از چیپست 10 نانومتری اگزینوس 9611 استفاده می‌کند که یک پردازنده هشت هسته‌ای است. در کمال تعجب، عملکرد این چیپست به ویژه در مورد بازی‌های سنگین مانند PUBG Mobile بسیار خوب است و می‌تواند آن را در فریم‌های بالایی اجرا کند و به طور مداوم از 30 فریم در ثانیه عبور می‌کند که قابلیت شگفت‌آوری محسوب می‌شود.

مدیریت حافظه نیز تقریباً بالاتر از حد متوسط ​​است؛ به طوری که برنامه‌های اخیر بیشتر از گذشته آماده بارگیری و استفاده مجدد هستند. برای کاربرانی که به دنبال یک دستگاه میان‌رده بازی هستند، سامسونگ Galaxy M30s می‌تواند گزینه خوبی باشد. برای بقیه کاربران «معمولی» نیز تغییر لانچر یا سرعت انیمیشن‌ها می‌تواند گزینه پیشنهادی جالبی باشد.

نرم افزار

پوسته‌های نرم‌افزاری به طور فزاینده‌ای تبدیل به عامل تمایز در گوشی‌ها می‌شوند؛ زیرا نرم‌افزارها تعیین می‌کنند که سخت‌افزار تا چه میزان بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. در این گوشی هم رابط کاربری One UI روی اندروید 9 پای اجرا می‌شود و گوشی سامسونگ گلکسی M30s در این زمینه هیچ تفاوتی با سایر محصولات سامسونگ ندارد. سیستم نرم‌افزاری این گوشی بسیار متفاوت و جذاب است. سامسونگ برای کاهش حجم داخلی رابط گوشی، تعدادی از برنامه‌هایی که به طور پیش‌فرض بر روی گوشی نصب هستند را حذف کرده است و برخی تغییرات را در رابط دستگاه اعمال کرده که این امر باعث افزایش سرعت گوشی در حین کار و بهینه‌تر شدن آن می‌شود. این همان قابلیتی است که چینی‌ها در عرصه رقابت سعی بر عرضه آن دارند؛ اما تاکنون نتوانسته‌اند مانند سامسونگ عملکرد خوبی داشته باشند.

یکی از قابلیت‌های جذابی که برای قفل صفحه گوشی سامسونگ گلکسی M30s طراحی شده، این است که جدیدترین خبرها را متناسب با علایق کاربر بر روی صفحه گوشی نمایش می‌دهد. این خبرها به صورت نوتیفیکیشن بر روی صفحه گوشی ظاهر می‌شوند که شما در صورت عدم تمایل به نمایش آن‌ها می‌توانید از قسمت تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

بررسی گوشی سامسونگ m30s

دوربین

سامسونگ گلکسی M30s دارای دوربین سه گانه متشکل از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی عریض و استاندارد با گشودگی دیافراگم f/2.0، لنز التراواید (فوق عریض) 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با با گشودگی دیافراگم f/2.2 می باشد که یک فلش LED آنها را همراهی می کند.

در طول روز عکس های گرفته شده با لنز دوربین اصلی که در حالت عادی تصاویر 12 مگاپسکلی ثبت می کند دارای کیفیت بسیار خوبی است. تصاویر ثبت شده دارای شارپنس بالا، داینامیک رنج مناسب و کیفیت خوب رنگ ها می باشند. درواقع کیفیت عکس های گرفته شده با گلکسی M30s به عوان یک گوشی میان رده خیلی بهتر سایر گوشی های میان رده سامسونگ در سال 2019 است و به جرئت می توان گفت کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین آن از گوشی هایی مانند گلکسی A50 و گلکسی A70 بهتر هستند.

اما متاسفانه دوربین التراواید یا همان فوق عریض به خوبی دوربین اصلی نیست، عکس ها کمی نرم می شوند و دارای تفکیک بالایی نیستند. ولی در هر صورت کار شما برای ثبت چنین تصاویری را راه می اندازد. تصاویر پرتره (تار) با دوربین اصلی به کمک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق ثبت می شوند و کیفیت خوبی دارند. اگر نور محیطی خوب باشد، قطعا تصویر گرفته شده جزییات خوبی دارد، رنگ ها به خوبی پردازش می شوند و جداسازی سوژه از پشت زمینه به خوبی انجام می شود، اما به شخصه دوست داشتم یکم داینامیک رنج عریض تر می بود.

در شرایط نوری کم تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی کیفیت اصلی خودش را حفظ می کند، داینامیک رنج خوب، رنگ ها غلیظ، هایلات ها و سایه ها هم به خوبی کنترل می شوند، البته کمی نویز و نرمی تصویر هم دیده می شود. اما با توجه به قیمت گوشی عملکرد قابل قبولی دارد. راستی گلکسی M30s حالت عکاسی شب یا همون نایت مود هم دارد، اما به شخصه ترجیح می دهم در محیط های تاریک حالت شب دوربین اصلی را فعال نکنم، چون در این حالت عکس ها چند ثانیه طول می کشند تا ثبت شوند. کمی عکس های کراپ می شوند و کیفیت خوبی هم نداره، به طوری که جزییات به شدت کم و تصاویر به شدت نرم می باشند.

باتری و شارژدهی گوشی a20s

برای یک اسمارت فون میان رده تقریبا اقتصادی با باتری 6000 میلی آمپر ساعتی مثل M30s انتظار میرود عمر باتری رکورد های تحسین برانگیزی را ثبت کند، ولی چندان هم اینطور نیست. با اینکه ام30اس از ام30 یا ام20، 1000 میلی آمپر ساعتی گنجایش باتری بیشتری دارد، ولی باید به این نکته هم توجه کرد که درون آن چیپست پر مصرف تری تعبیه شده است. چرا که Exynos 7904 درون M20 و M30 دو هسته بزرگ و 6 هسته کوچکتر داشند، ولی Exynos 9611 این دستگاه چهار هسته پرمصرف و چهار هسته کم مصرف تر دارد.

به همین خاطر است که عمر باتری این دستگاه، تفاوت چندانی با برادران کوچکترش ندارد. ام30اس بدون در نظر گرفتن مقدار استفاده از آن، میتوان یک روز کامل کاربر را همراهی کند. ولی اگر استفاده سبک از دستگاه نکنید و نمایشگر همیشه روشن و هر دو سیمکارت نیز فعال باشند، نباید انتظار همراهی دو روزه از دستگاه داشته باشید. خاموش کردن حالت نمایشگر روشن میتواند در عمر باتری تاثیر مثبتی بگذارد ولی از آنجایی که با فعال بودن این حالت هم دستگاه عمر باتری بسیار خوبی خواهد داشت، پیشنهاد میکنیم آن را روشن بگذارید. زیرا حال که سامسونگ چراغ LED اعلانی در دستگاه های خود قرار نمیدهد، این قابلیت میتواند بسیار سودمند باشد.Galaxy M30s همان شارژ 15 واتی میان رده های دیگر را دارد، بنابراین شارژ کامل دستگاه حدود 2 ساعت و نیم زمان میبرد. 60 دقیقه اتصال به شارژ با باتری 7 درصدی، گنجایش آن را به 38 درصد رساند. بعد از مشاهده سرعت خارق العاده شارژر 25 واتی Note 10، سرعت شارژ این دستگاه بسیار زیاد به نظر میرسد. اگر یک شارژر 18 واتی درون جعبه قرار میگرفت، بهتر میبود ولی اینطور که پیداست باید بیشتر صبر کنیم تا شاهد استفاده از تکنولوژی شارژ سریع در محصولات زیر 300 دلار سامسونگ شویم.

جمع بندی

خب در این مقاله به بررسی سامسونگ گلکسی M30s پرداختیم. یک گوشی میان رده با دوربین خوب، عمر باتری بسیار بالا و همچنین نمایشگر عالی سوپر امولد که با توجه به قیمتی که دارد ارزش خرید بالاتری نسبت به گلکسی A50 دارد. البته باید گفت که هیچ گوشی بی نقص نیست، شارژ کردن این گوشی واقعا زمان بر بوده و سرعت حسگر اثر انگشت آن نیز پایین می باشد، اما از طرف دیگر دارای چیپست خیلی خوبی می باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول کلیک کنید.

مزایا

  • ظرفیت و عمر باتری بالا
  • کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی
  • برخورداری از جک هدفون 3.5 میلی متری
  • نمایشگر Super AMOLED خیره کننده

معایب

  • عملکرد نچندان خوب حالت ناید مود یا شب دوربین
  • مدت زمان زیاد برای شارژ شدن
  • امتیازات Samsung Galaxy M30s
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 336
  • بازدید ماه : 289
  • بازدید سال : 5,892
  • بازدید کلی : 19,292