loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 27 پنجشنبه 29 خرداد 1399 نظرات (0)

گوشی A20s ممکن است چالش بر انگیزترین گوشی در حال رقابت با سایر برندها باشد. گرچه گوشی A20s یک گوشی رده پایین است با قیمت مناسب است اما گوشی های میان رده چینی مانند Xiaomi Redmi Note 8 (4GB), Realme 5, Huawei y9 2019 را با محدوده قیمت مشابه پیدا کرد که از نظر امکانات بسیار قوی تر است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با مشخصات این گوشی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a20s

طراحی و ساخت

شرکت سامسونگ توانایی بالایی از خود در ایجاد تغییرات کلی ظاهری نشان نداده است، اما نمی‌توان از انصاف دور شد و باید گفت که با تولید گوشی های سری A، توانست با شرکت‌هایی نظیر هواوی و شیائومی به خوبی رقابت کند.

 

گوشی جدید سامسونگ یا بهتر بگوییم، مدل پیشرفته گلکسی ای ۲۰ نسبت به مدل اصلی دارای پیشرفت اندکی همانند ارتقاء به دوربین سه‌گانه است.

ظاهر این گوشی مشابه سایر گوشی های سری A همانند گلکسی ای ۵۰ اس می‌باشد، علی‌الخصوص طراحی ناچ که محل قرارگیری سنسور سلفی بوده و حاشیه‌های اندکی که باعث افزایش زیبایی دستگاه شده است، حتی شیوه قرارگیری سنسورهای عقب هم مشابه گلکسی ای ۵۰ اس یا گلکسی A50 می‌باشد.

 

این گوشی هوشمند سامسونگ دارای فرم و بدنه پلاستیکی است، اما لازم به ذکر است کیفیت پلاستیک آن در حد بالایی بوده و جذابیت بسیار زیادی دارد. کلید پاور در این گوشی در سمت راست قرار دارد و از طرفی شاهد قرارگیری کلیدهای حجم صدا در سمت چپ هستیم.

 

قطعا کیفیت ساخت گوشی می‌تواند تاثیر زیادی روی نظر کاربران داشته باشد. ارزان قیمت بودن این گوشی هم نتوانست مانع آن شود که سامسونگ از به کارگیری مشخصات فنی و ظاهری بالا صرف نظر نماید، زیرا هم اکنون رقابت در میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند سخت شده و سامسونگ هم این مسئله را به خوبی درک کرده است که باید گوشی هایی را با مشخصات فنی قدرتمند و قیمت پایین عرضه کند.

صفحه نمایش

Galaxy A20s دارای یک نمایشگر ISP LCD به اندازه ۶.۵ اینچ است که یک دهم اینچ نسبت به مدل قبلی این دستگاه سایز آن بیشتر شده و ۱۰۳.۷ سانتی متر مربع مساحت پیدا کرده است. نمایشگر Galaxy A20s توانسته ۸۱.۹ درصد از کل پنل جلوی این دستگاه را به خودش اختصاص دهد. این نمایشگر ۶.۵ اینچی دارای رزولوشنی به اندازه ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل است و دارای نسبت ۱۹.۵:۹ می‌باشد. این نمایشگر می‌تواند ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ نمایش دهد.

با توجه به این که در مدل معمولی این گوشی یعنی Galaxy A20 از یک نمایشگر Super AMOLED استفاده شد، انتظار داشتیم سامسونگ در مدل ارتقاء یافته این دستگاه نیز از چنین نمایشگر خوب و درخشانی استفاده کند اما می‌بینیم که Galaxy A20s در این زمینه نسبت به مدل قبلی خود پس رفت داشته است. اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، نمایشگر A20s هنوز هم یک نمایشگر بسیار خوب و درخشان است که برای استفاده روزمره از دقت خوبی برخوردار می‌باشد. حقیقتا اگر سامسونگ در این مدل از نمایشگر بهتری استفاده می‌کرد، Galaxy A20s با این قیمت به فروش نمی‌رسید و قیمت بیشتری پیدا می‌کرد چرا که با این همه ارتقاء و پیشرفت زیادی که داشته است، استفاده از یک نمایشگر بهتر مثل AMOLED برای سامسونگ گران تمام می‌شد.

دوربین

اگر توجه زیادی داشته باشید، در قسمت پشتی این گوشی هوشمند می‌توانید تفاوت گلکسی A20 و گلکسی A20s را مشاهده کنید زیرا این بار برای دوربین عقب سه لنز وجود دارد. دلیلش این است که یکی از بخش‌های اصلی که سامسونگ در گلکسی A20s ارتقاء داده است، بخش عکاسی است. گلکسی A20 برخلاف مدل قبلی خود که تنها دارای دو دوربین عقب است، دارای سه دوربین عقب است که شامل یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی و لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید است.

 

این ترکیب دوربین ای ۲۰ اس اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با افکت بوکه فوراً و عکس‌هایی با ۱۲۰ درجه زاویه دید تولید کند. علاوه بر این، دوربین این تلفن هوشمند می تواند عکس‌هایی با افکت بوکه را فوراً از طریق ویژگی پرچمدار Live Focus خود تولید کند. به این ترتیب، گلکسی A20 در صورت نیاز برای ثبت لحظات مهم، قابل اطمینانتر می‌شود، زیرا می‌توان در شرایط مختلفی از آن استفاده کرد، خواه برای عکس‌های گروهی، مناظر، عکس هنری و…. .

 

این تلفن هوشمند همچنین به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است، برای اینکه خودتان عملکرد دوربین این گوشی را ببینید در ادامه نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده با استفاده از دوربین گلکسی A20 سامسونگ آورده شده است.

مشخصات گوشی a20s

سخت افزار

نه تنها در مورد دوربین، گلکسی A20 اس از نظر سخت افزاری پیشرفت خاصی داشته است. چیپست Qualcomm Snapdragon 450 به عنوان پردازنده این گوشی انتخاب شده تا بتواند انواع نیازهای کاربردی امروز را برطرف کند. برای این گوشی دو نسخه با  ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است.

 

در واقع Galaxy A20s به اندازه سری Snapdragon 600 که اغلب مورد استفاده گوشی‌های هوشمند میان‌رده است، چیپست قدرتمندی ندارد. با این وجود، این مدل در پشتیبانی از فعالیت‌های روزمره بسیار روان است. علاوه بر این ای ۲۰ اس جدیدترین OneUI را اجرا می‌کند. یکی از آنها حالت Night است که بیشتر رنگ صفحه نمایش را به یک رنگ تیره تغییر می‌دهد تا چشم‌ها راحت‌تر باشد. همچنین از دو سیم کارت و یک microSD تا ظرفیت ۵۱۲ GB پشتیبانی کنید. متأسفانه  ویژگی NFC را ارائه نمی‌دهد.

 

با این مشخصات، Galaxy A20s توانست در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۸۷۲۲۶ امتیاز برسد، این رقم در مقایسه با Redmi 7A کاملاً قابل تحمل و نسبتاً رقابتی است و نمرات آنها تفاوت چندانی با هم ندارند.

باتری و شارژدهی گوشی a20s

 هنگام بازی یا در میانه فعالیت‌های روزانه نیازی نیست گوشی را به شارژ بزنید زیرا Galaxy A20s دقیقاً مانند نسخه قبلی خود به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است. با چنین ظرفیت باتری، تا یک روز کامل و برای نیازهای رومزه دوام دارد. حتی هنگامی که با استفاده از PCMark برای Android با سطح روشنایی۵۰٪ ،صفحه نمایش آزمایش شده‌، این گوشی هوشمند می‌تواند ۱۱ ساعت ۳۴ دقیقه روشن بماند. باتری با شارژ سریع ۱۵ واتی از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود.

جمع بندی

با نگاهی به هر آنچه را که از لحاظ امکانات برخوردارست می‌توانم بگویم که سامسونگ گلکسی ای ۲۰ اس در حال حاضر برای نیازهای کاربران به طور کلی بسیار مناسب است. با قیمت نسبتاً مقرون به صرف ، می‌توانید گوشی هوشمندی را تهیه کنید که به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد. رقابت میان رده تلفن های هوشمند با وجود محصولات Redmi به طور فزاینده ای شدید است. برای رقابت با این محصولات، سامسونگ ناگزیر است دستگاه‌هایی را معرفی و راه اندازی کند که از ارزش بالایی برخوردار باشند و با قیمت‌های مناسب‌تری ارائه شود.

مزایا

  • طراحی بسیار باکیفیت پنل پشتی با جذابیت بسیار زیاد و چشم نواز
  • طول عمر بالای باتری تا حد ۲ روز
  • دوربین‌های سه گانه که به عنوان دستگاهی در این رنج قیمت شگفت انگیز است
  • سنسور اثر انگشت دقیق
  • حافظه بالای ۴ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در یکی از مدل‌های آن
  • قیمت پایین

معایب

  • عملکرد ضعیف سخت افزار و وجود تاخیر زیاد در پاسخگویی
  • عملکرد نه چندان مناسب دوربین در نور شب و نویز زیاد عکس‌ها
  • رزولوشن پایین نمایشگر
  • داغ شدن بدنه در استفاده سنگین و زیاد
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 226
  • بازدید ماه : 683
  • بازدید سال : 6,286
  • بازدید کلی : 19,686