loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 204 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

گوشی‌های شرکت شیائومی به لطف قیمت ارزانی که نسبت به سایر اسمارت‌فون‌ها دارند، این روزها در بازار ایران بسیار محبوب هستند. گرچه رقیبانی همچون هواوی و سامسونگ، کار را برای این شرکت کمی دشوار کرده‌اند، اما شیائومی بازار خود را در بسیاری از کشورها از جمله ایران به دست آورده است.

چندی پس از عرضه گوشی محبوب و پرچمدار شیائومی نوت ۱۰، شاهد عرضه یک نسخه میان‌رده و ارزان‌تر ار آن به نام شیائومی نوت ۱۰ لایت هستیم که صفحه بزرگ‌تری را به علاوه قدرت اجرایی مناسب، با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌کند.

باتری قوی، پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G و حافظه داخلی ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایتی، به علاوه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، از ویژگی‌های خاص این گوشی، نسبت به قیمت بسیار مناسب آن محسوب می‌شوند. اما عملکرد گوشی Xiaomi Note 10 Lite چگونه خواهد بود؟ آیا با وجود این مشخصات، می‌توانیم انتظار یک گوشی میان‌رده قدرتمند و مناسب را از آن داشته باشیم؟ اگر قصد خرید می نوت 10 لایت را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

طراحی

این محصول شیائومی شیوه طراحی کلاسیک را در قالب یک گوشی مدرن ارائه کرده و این یعنی فریم آلومینیومی محتویات درونی را حفظ می‌کند و در قاب جلویی و عقبی پوشش شیشه‌ای به کار رفته است. چارچوب به نوعی شبیه پارچه‌های ساتن براق می‌باشد و شیشه هم توسط گوریلا گلس 5 محافظت شده است.

با مشاهده قسمت جلویی موبایل، همان چیزی را می‌بینید که در می نوت 10 می‌دیدید بنابراین صفحه نمایش 6.47 اینچی AMOLED با کناره‌های منحنی و ناچ U شکل در این قسمت نمایان هستند. در بالای دوربین جلو، بریدگی میکروفون جای گرفته و بخشی از حائل میان شیشه و فریم آلومینیومی را اشغال کرده است.

حاشیه‌های مشکی رنگ همان ضخامت پیشین خود را حفظ کرده‌اند تا علاقه‌مندان به این شیوه طراحی از شیائومی راضی باشند. در پایین، این نوار سیاه رنگ کمی ضخیم‌تر شده ولی از نظر ظاهری، حاشیه‌ها ضخامت قابل‌قبولی دارند و شبیه دستگاه‌های پرچمدار هستند.

در زیر نمایشگر، سنسور اسکنر اثر انگشتی قرار گرفته تا پیشرفته‌ترین روش بیومتریکی در این محصول کمپانی چینی تعبیه شده باشد. این حسگر به سریع‌ترین شکل ممکن وظیفه محول شده را انجام می‌دهد هرچند شاید بعضی وقت‌ها نیاز باشد تا انگشتتان را برای مدت طولانی‌تری رویش قرار دهید.

احتمالاً بتوانیم این‌گونه ادعا کنیم که امکان جابه‌جایی فریم می نوت 10 با فریم می نوت 10 لایت وجود دارد زیرا همه اجزا تقریباً یکی هستند. دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا در سمت راست بوده و دسترسی به آنها هم راحت است بنابراین یا با انگشت شست دست راست و یا با انگشت وسطی دست چپ می‌توانید آنها را لمس کنید. در همین قسمت هم محل قرار دادن سیمکارت به چشم می‌خورد. نکته‌ای که باید در اینجا توجه داشته باشید این است که فقط فضای لازم برای گذاشتن دو سیمکارت نانو در نظر گرفته شده بنابراین فرصت قرار دادن مموری کارت میکرو SD را نخواهید داشت. در سمت چپ هم هیچ چیزی نیست.

در پایین فریم و در میانی‌ترین قسمت آن پورت USB-C، و در اطراف آن میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی‌متری دیده می‌شوند. شاید نحوه قرارگیری این درگاه‌ها همانی نباشد که در اکثر گوشی‌ها می‌بینیم ولی مطمئناً طولی نخواهد کشید که به آنها عادت خواهید کرد.

در بالا و در همان درز همیشگی، میکروفون ثانویه و سنسور IR قابل مشاهده هستند که مطمئناً در آینده بسیار به کارتان خواهند آمد.

در نهایت به قاب پشتی، یعنی جایی که اکثر تفاوت‌ها در آنجا رقم می‌خورد، می‌رسیم. ترکیب 3+1+1 می نوت 10 حالا جای خودش را به یک ترکیب چهارگانه داده و تمامی لنزها در زیر یک پوشش شیشه‌ای یکپارچه نشسته‌اند. فلاش LED چهارتایی نیز همراه تمام لنزها قرار گرفته اما پس‌زمینه آن مشکی شده است. باید اذعان کنیم که ظاهر دوربین عقب می نوت 10 لایت بسیار زیباتر و یکدست‌تر از دوربین پشتی می نوت 10 می‌باشد زیرا دیگر پخش نیستند و همه لنزها در زیر هم حضور یافته‌اند.

با کنار گذاشتن لنز بزرگ 108 مگاپیکسلی، ضخامت ماژول دوربین اصلی گوشی مورد بحث ما کاهش پیدا کرده و نتیجه این اقدام شیائومی این است که دیگر این محصولش روی سطوح صاف و صیقلی نخواهد لرزید.

اگرچه یکی از نمونه‌های می نوت 10 لایت مشکی نامیده شده ولی به واقع ظاهر آن اصلاً سیاه نیست بلکه بیشتر به زغال سنگی یا خاکستری می‌زند. البته این به معنای عدم جذابیت این پوشش نمی‌باشد بلکه می‌خواهیم بگوییم بستگی به نور تابیده شده روی آن، برخی اوقات سایه‌های آبی و خاکستری به چشم خواهد خورد.

قاب پشتی درخشان است و در اکثر بدنه این موبایل هم تقریباً همین قضیه قابل رؤیت است به همین دلیل اثرات انگشت را جذب خواهد کرد ولی به خاطر اینکه هم براق است و هم انعکاس دهنده نور، آلودگی‌ها و لکه‌ها کمتر دیده خواهند شد.

ابعاد می نوت 10 لایت 157.8*74.2*9.7 میلی‌متر است تا از این نظر دقیقاً شبیه می نوت 10 باشد. این موبایل اما به میزان 4 گرم سبک‌تر خواهد بود و جرمش به 204 گرم می‌رسد بنابراین باید آن را یکی از دستگاه‌های سنگین بازار بدانیم. احتمال می‌دهیم که باتری 5260 میلی‌آمپر بر ساعت باعث شده تا وزن به این مقدار افزایش یابد. ضخامت حدوداً 10 میلی‌متری هم به خاطر کناره‌های منحنی اصلاً به چشم نخواهد آمد و برعکس این‌گونه احساس خواهد شد که گوشی بر خلاف اعداد و ارقام، باریک است.

صفحه نمایش

شیائومی نوت 10 لایت دارای صفحه نمایش 6.47 اینچی از نوع امولد است. این صفحه نمایش ساخت سامسونگ بوده و از رزولوشن 1080 در 2340 برخوردار است که تراکم پیکسلی 398 پیکسل بر اینچ را ایجاد می کند. همانطور که گفتیم این صفحه نمایش از نوع گوریلا گلس 5 است. نسبت نمایش تصویر این صفحه نمایش 19:5:9 است که برای افراد دوستدار صفحه نمایش های عریض بسیار خوب است. این صفحه نمایش در طرفین خمیده شده است ولی وجود نوار هایی در اطراف آن باعث شده حس غوطه وری مورد انتظار را نداشته باشد اما به هر حال بهتر از صفحه نمایش تخت است. این صفحه نمایش در حالت دستی تا 424 نیت روشنایی تولید می کند که در حالت خودکار به 600 نیت افزایش پیدا می کند. سطح روشنایی مطلوب بوده و می توانید از گوشی در زیر نور خورشید استفاده کنید. وجود صفحه نمایش امولد باعث شده با رنگ هایی عمیق و پر چنب و جوش روبرو باشیم.

صفحه نمایش شیائومی نوت 10 لایت دارای سه حالت برای تنظیم رنگ است که شامل Automatic، Saturated و Standard می شود. حالتی اتوماتیک به صورت پیش فرض انتخاب شده است. طبیعتا حالت اتوماتیک باید بتواند صفحه نمایش را با توجه به محیط اطراف تنظیم کند که در آزمایش های ما چنین نشد و نتوانست به خوبی در محیط های مختلف تنظیمات مورد نیاز را اعمال کند. حالت بعدی Saturated یا همان اشباع است و همانطور که از نامش مشخص است رنگ هایی اشباع ارائه می کند. در این حالت در عین رنگ هایی اشباع، دقت رنگ مناسبی نیز ایجاد می شود. اما اگر خواهان دقیق ترین رنگ ها هستید باید حالت استاندارد را انتخاب کنید. در این حالت رنگ ها در بهترین دقت خود قرار دارند.

صفحه نمایش شیائومی نوت 10 لایت از فناوری HDR10 استفاده می کند که باعث بهبود فوق العاده تصاویر می شود. خوشبختانه همه سرویس های پخش استریم همچون نتفلیکس از کیفیت +FHD به همراه HDR10 در شیائومی Note 10 Liteپشتیبانی می کنند. یوتیوب البته تنها اجازه می دهد این گوشی از HDR استفاده کند. در مجموع کیفیت صفحه نمایش این گوشی بسیار عالی بوده و می تواند با بهترین گوشی های هم رده خود برابری کند.

دوربین

اگرچه سیستم دوربین می نوت ۱۰ لایت پاین‌تر از می نوت ۱۰ معمولی است ولی باز هم می‌توان گفت یک سیستم دوربین رده بالا در میان رقبا است.

شیائومی برای لنز اصلی این دوربین از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی با دهانه f/1.9 و اندازه سنسور ۱/۱.۷۲ اینچ استفاده کرده است. یک لنز واید ۲۶ میلی‌متری که روی برخی از پرچم‌دارهای بازار مانند ردمی کی ۳۰ پرو، نوبیا رد مجیک فایو جی و ویوو ایکس ۳ پرو شاهدش بودیم.

لنز اولتراواید این گوشی ۸ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و اندازه سنسور ۱/۴.۰ اینچ است. این لنز ۱۳ میلی‌متری هم در بسیاری از گوشی‌های رده بالا و میان‌رده استفاده شده است.

دوربین سوم یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 است. دوربین چهارم هم مطابق انتظار ۲ مگاپیکسلی و برای تشخیص عمق تصویر با دهانه f/2.4 است. لنز اصلی قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را دارد. از عکاسی HDR و پانوراما، ماکرو، اولتراواید و حالت شب پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید و دهانه f/2.5 است. یکی از جاهایی که تفاوت فاحشی میان نسخه می نوت ۱۰ معمولی دارد در همین دوربین سلفی است. دوربین سلفی می نوت ۱۰ معمولی ۳۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.5 است.

به جز تفاوت بزرگ بالا، سیستم دوربین هر دو گوشی مشابه و بسیار نزدیک به هم است. به همین دلیل، انتظار داریم کیفیت عکس‌های نسخه لایت بسیار خوب و بالا باشد.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یک باتری قدرتمند، آخرین تلاش شیائومی برای تبدیل گوشی شیائومی می نوت 10 لایت به یک گزینه رقابتی با ارزش خرید بالا است. باتری 5260 میلی آمپر ساعتی شیائومی این گوشی با شارژ سریع 30 واتی، تنها در عرض 30 دقیقه، 58 درصد ظرفیت کل باتری را توسط پورت Type-C شارژ می‌شود.

سخن پایانی

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR

 

نقاط ضعف

 

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
محمد سامان بازدید : 796 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

« نوکیا» تولیدکننده ی گوشی های موبایل کلاسیک قدیمی، جدیدا محصولی را با عنوان« Nokia 2720 Flip» تولید کرده است و اختیار کاربران قرار داده است. این محصول گوشی کلاسیک با امکاناتی مدرن است و در آن امکان استفاده از شبکه های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، نصب کارت حافظه و گوش دادن به موسیقی وجود دارد. نوکیا در طراحی ویژه ی ۲۷۲۰ صفحه کلیدی قرار داده که تایپ و ارسال پیامک توسط آن بسیار راحت است؛ همچنین موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و حدود ۱۱۸ گرم وزن دارد. نوکیا ۲۷۲۰ گوشی تاشو است که نمایشگر اصلی ۲٫۸ اینچی دارد و در ساخت آن از فناوری TFT بهره گرفته شده است. این نمایشگر توانایی نمایش ۲۵۶ هزار رنگ را دارد و میتواند با توجه به ابعادش تراکم پیکسلی ۱۴۳ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. همان طورکه اشاره شد، شما بعنوان کاربر میتوانید دو سیم‎کارت در سایز مایکرو را درون شیارهای ۳۳۱۰ قرار دهید و از آن برای برقراری ارتباط استفاده کنید. 

گفتنی است این گوشی از شبکه ارتباطی ۴G و فناوری بی سیم وای فای هم بهره مند است. این گوشی خوش ساخت دارای یک کلید مخصوص تماس اظطراری است که آنرا برای سالمندان مناسب کرده است. از دیگر راههای ارتباطی در محصول جدید نوکیا می توانیم به EDGE، بلوتوث نسخه ی ۴٫۲ و رادیو FM اشاره کنیم. مثل خیلی از محصولات کلاسیک، در ۲۷۲۰ هم خبری از دوربین سلفی نیست و روی قاب پشتی آن سنسوری دو مگاپیکسل نقش دوربین اصلی را اجرا می کند. این دوربین به فلشی از نوع ال ای دی مجهز شده و قابلیت فیلم برداری هم دارد. وظیفه ی تامین انرژی این مجموعه ی امکانات ۲۷۲۰ فلیپ، به باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت سپرده شده که با یک بار شارژ کامل میتواند ساعت ها مکالمه را برای کاربران فراهم کند. برای اطلاع از قیمت نوکیا 2720 فلیپ کلیک کنید.

بررسی گوشی نوکیا 2720 فلیپ

ویژگی ها

بررسی گوشی Nokia 2720 Flip کمی مشکل است. این گوشی در حال رقابت با هیچ محصولی در بازار نیست! این گوشی تاشو داری دوربین ۲ مگاپکسلی، ۵۱۲ مگابایت فضای داخلی و امکان اتصال به بلوتوث و وای‌فای است. آن دسته از کاربرانی که به دنیای فناوری اطلاعات و گوشی‌های معتاد شده‌اند می‌توانند با استفاده از این گوشی، از دنیای مجازی کمی فاصله بگیرند اما همچنان ارتباطشان را از دست ندهند.

بسیاری از نرم‌فزارهای محبوب امروزی در ۲۷۲۰ فیلپ گنجانده شده‌اند. نرم‌افزارهای گوگل مانند YouTube، نقشه Maps و دستیار صوتی گوگل در این گوشی وجود دارند و می‌توانید از دیگر شبکه‌های مجازی مانند Facebook و WhatsApp هم در آن استفاده کنید. البته در این گوشی خبری از دیگر شبکه‌های مجازی مانند توییتر و اینستاگرام نیست.

روی کاغذ این گوشی همه چیزهایی که برای انجام کارهای روزمره نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی برنامه‌هایی مانند نقشه‌ی گوگل و واتس‌اپ را هم در اختیار خواهید داشت اما داشتن این برنامه‌ها به این معنی نیست که به خوبی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ برای مثال برنامه Google Maps یا همان نقشه‌ی گول کند عمل می‌کند یا تایپ در واتس‌اپ با توجه به صفحه‌کلید فیزیکی گوشی کمی مشکل خواهد بود. همین نکته باعث می‌شود که زمان بیش از اندازه‌ای را برای چت‌های شبکه‌های مجازی صرف نکنید. به همین دلیل می‌توان این گوشی را مناسب سالمندان هم عنوان کرد. معمولاً سالمندان و افرادی که به کار با گوشی‌های مدرن عادت ندارند، استفاده‌ی زیادی از شبکه‌های مجازی و تایپ کردن نمی‌کنند اما خوب است که بتوانند برای مکالمه یا پیام‌های چندوقت‌ یک‌بار از واتس‌اپ استفاده کنند. امکان استفاده از مرورگر اینترنت هم در این گوشی به خوبی نمایان است. باتوجه به اینکه تمامی اپلیکیشن‌های امروزی برای گوشی‌های هوشمندی با سخت‌افزار بسیار قوی‌تر ساخته شده‌اند و به همین دلیل جست‌وجو در اینترنت و استفاده از اپلیکیشن‌ها در این گوشی با کندی مواجه است. اگر روحیه صبوری دارید، این گوشی نیازتان به امکانات روزمره‌ای مانند نقشه و ایمیل را به خوبی برآورده خواهد کرد. اگر به استفاده از گوشی‌های هوشمند عادت کرده‌اید و می‌خواهید در کنار گوش دادن به موسیقی یا پادکست با گوشی‌تان کار کنید، باید بدانید که این کار در گوشی ۲۷۲۰ فیلپ امکان پذیر نیست و نمی‌توانید هم‌زمان از چند اپلیکیشن استفاده کنید. بنابراین، اگر همیشه در حال مسافرت هستید یا دوربین یا MP3 مجزا دارید، به‌خوبی با ۲۷۲۰ فیلیپ کنار خواهید آمد. در ایران، بانک‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نسخه KaiOS نرم‌افزارهایشان را تولید نمی‌کنند، به همین دلیل نباید این گوشی را با دستگاه‌های اندرویدی مقایسه کنید.

همانطور که از یک گوشی ساده انتظار دارید، عمر باتری این محصول هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ می‌توانید تا چند روز پیاپی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه‌ای که از بیشتر محصولات هوشمند می‌گیرید بسیار بهتر است. اگر به‌روزرسانی ایمیل‌تان را هم غیرفعال کنید، این چند روز به چندین روز خواهد رسید. دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مانند دیگر فیچرفون‌ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. این محصول شرکت نوکیا دارای بدنه‌ای پلاسیتکی است که با بسته شدن از صفحه‌نمایش محافظت می‌کند. این بدنه

این گوشی دارای دو صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش اصلی مانند دیگر فیچرفون‌هاست و ویژگی خاص اضافی ندارد؛ در عوض صفحه‌نمایش دوم گوشی که زمان بسته‌شدن آن به کار می‌‍افتد، ویژگی‌هایی ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد تا محجبور نباشید برای نگاه کردن به ساعت و زمان، گوشی را باز کنید. این ویژگی در عمل بسیار کاربردی است.

کلیدها در زمان فشردن صدای کمی تولید می‌کنند، فاصله‌ آن‌ها از هم زیاد است و نوع قرار گرفتن‌شان هم به تایپ راحت کمک می‌کند. طراحی مدرن گوشی را می‌‌توان از لبه‌های گرد، کلیدهایی با ارگونومی مطلوب، احساس خوب دردست‌گرفتن گوشی، جنس متمایز پلاستیک استفاده‌شده برای قسمت‌‌های بیرونی و همچنین وزن سبک آن حس کرد. روی کلیدهای این گوشی حروف فارسی حک‌ شده است و این کمک می­‌کند تا به‌‌راحتی با آن فارسی تایپ کنید. حتی می‌توانید از منوی فارسی استفاده کنید؛ مشکلی که برطرف‌شدن آن برای کسانی که با این زبان مشکل دارند، خبری خوبی است. مانند اکثر فیچرفون‌های نوکیا، برنامه‌‌هایی مثل آب‌وهوا، پخش‌‌کننده موزیک و ویدئو، بازی‌‌های پیش‌‌فرض، مرورگر و همچنین رادیو به کاربر این اطمینان را می‌‌دهد که با خرید ۲۷۲۰ فیلیپ، چیزی بیشتر از یک موبایل معمولی را به دست گرفته است که می‌‌تواند با آن از تمام فایل‌‌های مولتی‌‌مدیا استفاده کند.

 

جمع‌بندی

سالمندان و افرادی که با صفحه‌کلید لمسی و تلفن‌ هوشمند سروکاری ندارند، از ۲۷۲۰ نوکیا نهایت استفاده را خواهند برد. علاوه‌براین، اگر از گوشی هوشمندتان بیش از اندازه استفاده می‌کنید و به دنبال راهی برای کم کردن استفاده‌تان از ابزارآلات دیجیتالی هستید، می‌توانید به این گوشی کاربردی نوکیا فکر کنید. به یاد داشته باشید که باتوجه به صفحه‌کلید فیزیکی و سخت‌افزار پایین رده، سرعت استفاده از اپلیکیشن‌ها کم خواهد بود. بنابراین، استفاده‌ی زیادی را از آن‌ها نخواهید داشت. گفتنی است باتری این محصول باعث می‌شود کاربر بتواند تا مدت‌ها بدون نیاز به شارژر مجدد از گوشی استفاده کند. بنابراین، اگر گه‌گاهی از اپلیکیشن‌های هوشمند استفاده می‌کند و به دنبال گوشی ساده با عمر باتری طولانی هستید، این محصول نوکیا را به عنوان انتخابی هوشمندانه در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 59 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

برای بسیاری از ما، نوکیا نامی بسیار آشناست و با خاطرات شیرین از خرید اولین گوشی ها همراه است. آن سال هایی که از گوشی موبایل فقط برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی شکل ظاهری و شاید هم ظرفیت باتری آن ها بود تا این که پس از مدت‌ها قابلیت ارسال پیام هم به آن ها اضافه شد.‌ Nokia معروف به غول موبایل سازی جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. بازگشت نوکیا به صحنه‌ی رقابت در بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم و خبری خوبی برای طرفداران این برند بود، بازگشت نوکیا گرچه آن را به روزهای خوب گذشته نزدیک نکرده است، اما این شرکت قدرتمند در حال پیشرفت است و بزودی سهم بزرگی از گوشی های بازار را به خود اختصاص خواهد داد. گوشی موبايل نوکيا 105 از سری مدل هایی است که در سال 2019 معرفی شد. اسمارت‌فون نوکیا در ابعاد 14.5‌×49.2×119 و وزن 73 گرم طراحی و تولید شده است. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120×160 بهره می‌گیرد و با پشتیبانی از 65000 رنگ قادر به نمایش اطلاعات رنگی است. نوکیا مدل 105 به رادیو نیز تجهیز شده است که قادر به دریافت موج های FM است و همچنین با داشتن 800 میلی‌آمپر ساعت به راحتی می‌تواند نیاز های شما را در طول روز برطرف سازد. Nokia مدل 105 در رنگ های Black، Blue ،Pink عرضه شده است تا بتواند مورد پسند انواع سلیقه‌ها قرار بگیرد. این تلفن از طراحی بهینه‌ای بهره می‌گیرد و بسیار خوش ساخت است که با در دست گرفتن آن احساس یک کالای لوکس به شما دست می‌دهد. تلفن همراه نوکیا مدل 105 برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اگر قصد خرید نوکیا 105 را دارید این مطلب را آخر مطالعه کنید.

بررسی گوشی نوکیا 105

  • ابعاد  14.4 × 49.5 × 112 میلی‌متر
  • وزن  73 گرم
  • جنس بدنه  پلاستیک
  • حافظه داخلی  4 مگابایت
  • حافظه رم  4 مگابایت
  • صفحه نمایش 1.8 اینچی TFT
  • شبکه های ارتباطی 2G
  • دارای بلندگو
  • دارای  جک 3.5 میلی‌متری
  • باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 800 میلی‌آمپر ساعت

نوکیا 105 (2017) جزو ارزانترین و ساده ترین گوشی هایی است که فروش آن به بیش از 200 میلیون دستگاه رسیده است. نوکیا 105 (2017) طراحی ناخوشایند نسخه قدیمی خود را تغییر داده است و شکل خمیده ای را به خود گرفته است در واقع هیچ گوشه تیز یا مستقیمی وجود ندارد. بدنه گوشی از پلی کربنات مقاوم و محکم ساخته شده است که کمتر دچار آسیب دیدگی می شود. صفحه کلید زیر صفحه نمایش 1.8 اینچی واقع شده است و شما می توانید با فشار دادن دکمه ها کاراکترهای مورد نظر خود را روی صفحه نمایش مشاهده کنید. کلیدی که احتمالا بیشتر از همه استفاده خواهید کرد کلیدهای جهت نما است که به شما اجازه می دهد تا در بین برنامه های مختلف حرکت کنید.

 

حافظه 4 گیگابایتی دستگاه به شما اجازه ذخیره 2000 مخاطب و 500 پیامک را می دهد. نوکیا 105 (2017) هنوز قابلیت های سرگرم کننده ای را در اختیار شما قرار می دهد. رادیو FM به شما این امکان را می دهد که ایستگاه های رادیویی مورد علاقه خود را ذخیره کنید. با بازی های از قبل نصب شده می توانید برای ساعت ها خود را سرگرم نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 40 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

حدس و گمان‌های متعددی پیرامون عدم رونمایی آیفون 12 در مراسم 15 سپتامبر زده می‌شود. از جمله قوی‌ترین این دلایل حدس زده شده مربوط به بحران همه‌گیری کرونا است. همانطور که می‌دانید، شیوع ویروس کرونا، چین و بسیاری از کشورهای مهم دیگر که نقش تعیین کننده‌ای در عرصه تولید و تجارت داشته‌اند را وادار به تعطیلی یا کاهش فعالیت اقتصادی کرده است این امر نه تنها روی فروش شرکت اپل بلکه روی فروش بسیاری دیگر از برندهای مختلف و معتبر تاثیر به سزایی گذاشته است و قطعا رونمایی و عرضه پرچمداران جدید اپل در این شرایط از لحاظ اقتصادی حرکت هوشمندانه‌ای نبود.

 

از جمله دلایل دیگر شرکت اپل برای به تعویق انداختن رونمایی و عرضه آیفون 12، نزدیک بودن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. انتخابات سال 2020 آمریکا قرار است در تاریخ سوم نوامبر ( 13 آبان 99) برگزار شود. با توجه به اینکه انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده تاثیر به سزایی روی وضعیت اقتصادی و قیمت‌گذاری‌های جدید خواهد گذاشت به نظر می‌رسد اپل زمان معرفی گوشی جدید خود را ماه اکتبر انتخاب کرده است تا با ثبات بیشتری برای پرچمدار خود تعیین قیمت‌ کند. برای اطلاع از قیمت ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی ایفون 12 

طراحی

یک موردی که در نظرات کاربران در گوشه کنار اینترنت می‌خواندم، این است که طراحی این آیفون با نسل‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست! من به شخصه عاشق طراحی آیفون ۱۲ شده‌ام. از سال ۲۰۱۴ که آیفون ۶ به بازار عرضه شد و تا همین پارسال، همه مدل‌های آیفون کناره‌هایی گرد داشتند و در نهایت همه آن‌ها حسی مشابه را القا می‌کردند. حالا اما لبه‌های تخت شده این گوشی، باعث شده تا با محصولی کاملا جدید روبرو باشیم.

کناره‌های آیفون ۱۲ و البته آیفون ۱۲ مینی، از جنس آلومینیوم است و پوششی مات دارد که فکر می‌کنم امسال از این نظر، این دو مدل از مدل‌های پرو این گوشی که لبه‌هایی براق دارند، زیباتر هستند. شیشه پشتی اما مثل آیفون ۱۱، شفاف است که باعث می‌شود هم پس از چند دقیقه پر از اثر انگشت شود و هم در مقابل خط و خش مقاومت کمتری دارد. من از آیفون ۱۱ پرو مکس به این گوشی مهاجرت کردم و شیشه پشتی مات گوشی قبلی را حداقل از این جنبه که در طول یک سال هیچ خط و خشی به آن نیفتاد، بیشتر دوست داشتم.

در بخش جلویی آیفون ۱۲ هم شاهد نمایشگر ۶.۱ اینچی آن هستیم که حالا به لطف صاف شدن کناره‌های گوشی، حاشیه‌های کمتری هم دارد و به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون ۱۱ کوچک‌تر است. آیفون ۱۲ آنقدر طراحی جعبه‌ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه‌ای، به آلومینیوم می‌رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می‌شد نیز حالا وجود ندارد.

صحبت از مقاومت شد و باید بگوییم شیشه جلویی این گوشی پوششی به نام سرامیک شیلد دارد. سرامیک شیلد پوششی است که اپل با همکاری با شرکت کورنینگ توسعه داده و در ساخت آن، از کریستال‌های سرامیکی استفاده شده تا مقاومت این شیشه در مقابل شکستن بالاتر برود. اپل که می‌گوید مقاومت شیشه رویی آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی، چهار برابر بیشتر است اما من که علاقه‌ای به دراپ تست کردن این گوشی ندارم.

این افزایش مقاومت در برابر شکستن، یک معنای دیگر هم دارد؛ به طور کل شیشه هرچقدر در مقابل شکستن مقاوم‌تر باشد، از آن طرف در برابر خط و خش گرفتن آسیب‌پذیرتر است و بلعکس. بنابراین توصیه می‌کنم اگر سراغ خرید این گوشی رفتید، حداقل برای جلوگیری از پدیدار شدن خط و خش‌ها روی نمایشگر آیفون ۱۲، از محافظ صفحه استفاده کنید.

باقی قسمت‌های طراحی این گوشی، تفاوتی با نسل‌های قبلی ندارند؛ این یعنی محل قرار گیری دکمه‌ها، بلندگو، میکروفون و پورت با نسل قبلی یکسان است. همچنین اگر پارت نامبر آمریکایی آیفون ۱۲ را خریداری کنید، یک آنتن اضافی در لبه سمت راست گوشی قرار خواهد داشت اما اگر سراغ هر پارت نامبر دیگری بروید، خبری از آن آنتن هم نیست.

بار دیگر باید اشاره کنم که با توجه به اینکه این گوشی نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد اما از نسل‌های قبلی خود یعنی آیفون XR و آیفون ۱۱، ابعاد کوچک‌تری دارد که این مورد به لطف طراحی جدید ممکن شده است. با وجود اینکه خبری از استیل ضد زنگ در لبه گوشی و شیشه مات در بخش پشتی نیست اما همچنان این گوشی هم کیفیت را فریاد می‌زند و با این طراحی مدرن، باید نمره قبولی این بخش را به آن بدهیم.

 

صفحه نمایش

اگر از آیفون XSها یا آیفون ۱۱پروها به این گوشی می‌آیید، با نمایشگر OLED این گوشی آشنا خواهید بود. اما این محصول آمده تا جایگزین آیفون ۱۱ معمولی شود که نمایشگر LCD با رزولوشن ۷۵۰P داشت. اگر از آن محصول یا هر آیفون دیگری با نمایشگر LCD به سراغ آیفون ۱۲ بیایید، عاشق نمایشگر این گوشی خواهید شد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی Super Retina XDR این گوشی، رزولوشنی تقریبا معادل ۱۰۸۰P+ دارد و ۴۸۰ پیکسل را در هر اینچ نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش از استاندارد Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند و در حالت نمایش HDR، حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیتس می‌رسد. با وجود اینکه بعید می‌دانیم هیچ تفاوتی بین پنل نمایشگر این گوشی با آیفون ۱۲ پرو وجود داشته باشد اما حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت عادی، ۶۵۰ نیتس است در صورتی که آیفون ۱۲ پرو به ۸۰۰ نیتس می‌رسد.

این تفاوت جزئی را اگر هر دو گوشی را در کنار هم نگذارید، متوجه نخواهید شد. اصلا اینکه در طول استفاده از آیفون ۱۲ به این مشکل بخورید که روشنایی نمایشگر کم است نیز بسیار بعید خواهد بود. در بالای این نمایشگر هم همچنان همان ناچ یا بریدگی قرار گرفته که سنسورهای Face ID، دوربین سلفی و بلندگوی دوم در آن قرار گرفته‌اند.

یک موردی که نمی‌توانیم از کنار آن به سادگی بگذریم این است که این پنل همچنان نرخ تجدید ۶۰ هرتزی دارد. این روزها تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی جدید نمایشگر حداقل با نرخ تجدید ۹۰ هرتزی دارند. رقبای هم قیمت آیفون ۱۲ هم بیشترشان نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی دارند که باعث می‌شود اسکرول کردن و چرخیدن در محیط سیستم عامل، روان‌تر و جذاب‌تر باشد.

امسال اما در هیچ کدام از مدل‌های آیفون ۱۲ خبری از نمایشگری با نرخ تجدید بالا نیست و همه آن‌ها روی ۶۰ هرتز قفل شده‌اند. البته رابط کاربری iOS 14 و انیمیشن‌های آن آنقدر روان اجرا می‌شوند که کاربر عادی کمتر احساس کند کاش نمایشگری ۱۲۰ هرتزی داشت ولی خب برای آن دسته از خوره‌های تکنولوژی، این نکته که هنوز آیفون نمایشگری با نرخ تجدید بالاتر ندارد، ناامید کننده است. شاید سال آینده بالاخره سالی باشد که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را در آیفون هم خواهیم دید.

فارق از موردی که گفتم، هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به صفحه نمایش آیفون ۱۲ وارد کرد. رنگ‌ها پویا هستند، کانتراست نمایش تصاویر در سطح بسیار بالایی است و زاویه دید و روشنایی این نمایشگر هم عالی است. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR هم باعث شده تا تماشای محتوای HDR جذاب و چشم نواز باشد.

دوربین

برای بخش دوربین نیز شاهد استفاده از ترکیب دوگانه با بهره گیری از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که این شرکت توانسته عملکرد مناسب و بسیار حرفه ای را به همراه داشته باشد و قدرت بالایی را برای ثبت تصاویر قابل توجه و بسیار زیاد به همراه داشته باشد. حالت های واید و اولترا واید نیز در بخش ثبت تصاویر این گوشی وجود دارد.

کیفیت فیلمبرداری نیز در این گوشی از حالت های ۴K با نرخ تازه سازی ۳۰ و ۶۰ فریم بهره می برد که قدرت بسیار بالایی دارد و در نتیجه شاهد خروجی بسیار حرفه ای و قدرتمند از سوی اپل برای این بخش هستیم که در ایده آل ترین حالت ممکن مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است و نمونه تصاویر جذاب و فوق العاده ای را از خود به نمایش می گذارد.

فناوری استفاده شده در این گوشی با تکنولوژی Dolby Vision HDR ساخته شده است و تجربه قابل توجه و بسیار ایده آلی دارد و در نهایت شاهد خروجی بسیار مناسب و خوبی از سوی این شرکت هستیم، اتفاقاتی که اپل برای بخش دوربین به وجود آورده واقعا از قدرت و کیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد که می توان گفت حالتی بسیار ایده آل و مناسبی را به نمایش می گذارد.

برای دوربین سلفی نیز از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که قابلیت ثبت تصاویر واید را به عهده دارد و قابلیت فیلمبرداری ۴K در حالت های ۳۰ و ۶۰ فریم را دارد که برای دوربین سلفی یک قابلیت فوق العاده و بسیار جذاب محسوب می شود و به نوعی طبق گفته دوستان رسانه ای خدایی برای خودش هستش که تجربه خوبی هنگام کار کردن به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

اگر شما جزو کاربرانی هستید که نسخه جدید آیفون را به هر قیمتی می خواهید خرید کنید، این گوشی برای شما یک انتخاب جذاب و قدرتمندی محسوب می شود، اما اگر جزو کاربرانی هستید که می خواهید بهترین عملکرد را نسبت به نسخه های عرضه شده آیفون داشته باشید، این گوشی مناسب شما نمی باشد و قطعا از قابلیت های قابل توجهی برخوردار نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 37 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

 بالاخره انتظارها به سر رسید و کمپانی سامسونگ از جدیدترین پرچمدارش رونمایی کرد. گلکسی S9 نام این هندست جدید بوده که امروز برای به رخ کشیدن قدرت و قابلیت‌هایش در کلیک حضور پیدا کرده است. بررسی گوشی گلکسی S9 سامسونگ را در ادامه دنبال کنید. برای کسب اطلاع از قیمت گوشی اس 9 کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

نمایشگر

نمایشگر 5.8 اینچی گلکسی اس 9 بهترین نمایشگر موجود در جهان است. چگالی پیکسلی 568ppi در کنار تکنولوژی Super AMOLED سامسونگ ترکیبی بی رقیب ارائه می کنند. تماشای هر محتوایی از عکس گرفته تا ویدئو و متن در صفحات وب یا فایل های pdf روی این صفحه دلنشین و دور از خستگی است. رنگ ها کاملا گرم به نمایش در می آیند و شدت روشنایی به اندازه ای است که حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز می توانید بدون مشکل از گوشی استفاده کنید. این نمایشگر از ویدئوهای HDR پشتیبانی می کند و این به معنی کیفیت بیشتر مشاهده محتوای ویدئویی با اس 9 است. باید گفت اس 9 دارای بهترین ترکیب از نظر ابعاد و وزن در بین گوشی های دیگر بازار است زیرا با 163 گرم وزن نه کوچک و ناامید کننده ظاهر شده و نه بزرگ و سخت در حمل کردن و استفاده.

دوربین

سامسونگ برای ساخت دوربین گلکسی S9 از بهترین نمونه موجود الهام گرفته؛ چشم انسان! حال دوربین گلکسی S9 می‌تواند با قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه، بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 با توجه به شرایط نوری محیط، سوییچ کند تا بدین ترتیب عکس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن و نویز پایین، به ثبت برسند. توسط این ویژگی می‌توان در محیط‌های کم نور، با قرار دادن دیافراگم بر روی F/1.5 و جذب نور بیشتر، با کیفیت بالا به عکاسی پرداخت و یا بلعکس در شرایطی که نور بیش از اندازه بوده، با استفاده از دیافراگم F/2.4، روشنایی مناسبی را در تصاویر به ثبت رساند.

علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید گلکسی S9 سامسونگ با باز کردن دیافراگم دوربین تا این حد (F/1.5)، عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر رقبا خواهد داشت.

در گلکسی S9 برخلاف نسخه پلاس آن شاهد دوربین تکی هستیم که رزولوشن لنز آن 12 مگاپیکسل بوده و از فناوری Dual Pixel برای فوکوس سریع و صحیح بر روی سوژه استفاده می‌کند. توسط این لنز که برای آن لرزشگیر اپتیکال هم تعبیه شده، می‌توان تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند. علاوه بر این‌ها یک عدد فلاش LED هم در کنار لنز دوربین قرار گرفته که شما را در عکاسی در محیط‌های تاریک، کمک می‌کند. (مقایسه گلکسی S9 با گلکسی S8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟)

اما قابلیت‌های گلکسی S9 در بخش دوربین فقط به این‌ها ختم نشده و سامسونگ بر روی فیلمبرداری هم مانور زیادی داده است. این گوشی نه تنها قادر به ضبط فیلم‌های UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه بوده، بلکه از قابلیتی با نام Super SlowMotion پشتیبانی می‌کند که توسط آن می‌توان به ضبط فیلم‌های فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720 پرداخت.

فیلم‌هایی که در حالت Super SlowMotion توسط این گوشی ضبط می‌شوند، از کیفیت مناسبی برخوردارند. همچنین آهسته شدن فیلم علاوه بر حالت خودکار که با بررسی حرکات سوژه انجام شده، به صورت دستی هم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

برای دوربین سلفی گلکسی S9، شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 هستیم که برای این بخش بسیار عالی تلقی می‌شود. یکی از مواردی که دوربین سلفی این پرچمدار را نسبت به سایر مدل‌های مشابه متمایز کرده، قابلیت فوکوس خودکار آن بوده که در بهبود کیفیت تصاویر بسیار موثر است. این دوربین سلفی می‌تواند حداکثر با رزولوشن QHD به ضبط فیلم بپردازد. لرزشگیر نرم افزاری برای دوربین سلفی گلکسی S9 در نظر گرفته شده که حین عکاسی و فیلمبرداری کاربردی خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جذاب و سرگرم کننده موجود در دوربین گلکسی S9، قابلیتی است که سامسونگ نامش را AR Emoji گذاشته است. توسط AR Emoji این امکان به کاربر داده می‌شود تا با استفاده از دوربین اصلی و یا سلفی، ایموجی متحرک خودش را به شکل انیمیشنی بسازد و آن را به صورت عکس، فایل ویدیویی و یا GIF ذخیره نماید. با اتمام ساخت AR Emoji خود، تعدادی فایل متحرک GIF با حالت‌های مختلف ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

حالت‌های مختلفی در بخش AR Emoji موجود بوده؛ برای مثال بخشی با عنوان استکیر وجود داشته که با فیلترهای مختلفش می‌توانید پس از شناسایی چهره‌تان، آن‌ها را کنترل کنید. در این حالت استیکر انتخابی شما به حرکت کردن و یا پلک زدن واکنش نشان خواهد داد.

رابط کاربری دوربین گلکسی S9 نسبت به آنچه در پرچمدار سال گذشته سامسونگ دیده بودیم، دستخوش تغییرات مثبتی شده است. در بخش بالایی این رابط مود‌های غذا، پانوراما، Pro ،Selective Focus ،Super Slow Mo ،AR Emoji و هایپرلپس قابل انتخاب هستند.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای‌تری به عکاسی بپردازید، مود Pro در گلکسی S9 برای شما است. در این بخش می‌توان سرعت شاتر را تغییر داد، میزان ایزو را تعیین کرد و یا به تنظیمات بیشتر در رابطه با نحوه نوردهی و رنگ پرداخت. امکان تغییر گشودگی دیافراگم بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 هم از این قسمت قابل دسترس است.

با وجود اینکه خبری از دوربین دوگانه در گوشی گلکسی S9 نیست، سامسونگ قابلیتی را با نام Selective Focus در این گوشی قرار داده که توسط آن می‌توان به صورت نرم افزاری به ثبت تصاویر پرتره پرداخت. البته شاید کیفیت خروجی تصاویری که توسط این قابلیت به ثبت می‌رسند نسبت به آن‌هایی که توسط ماژول دوگانه گرفته‌ می‌شوند، بالا نباشد، اما همین هم برای بسیاری از افراد علاقه مند به عکاسی، کاربردی است.

اگر به ثبت تصاویر پرتره توسط دوربین سلفی هم علاقه دارید، سامسونگ در گلکسی S9 این ویژگی را به صورت نرم افزاری در اختیارتان قرار داده است. توسط مود Selfie Focus که آن را برای دوربین اصلی هم دیده بودیم، می‌توان به ثبت این دسته از تصاویر با تار شدگی پس زمینه پرداخت.

 Wide Selfie برای عکاسی سلفی با فضای عریض و قابلیت AR Emoji، دیگر مودهایی هستند که در این بخش از رابط کاربری دوربین مشاهده می‌شوند.

اما قابلیت‌های سامسونگ برای دوربین سلفی این پرچمدار به همین‌ها ختم نشده و فیلتر‌های چهره، افکت‌های رنگی و مودهای زیبایی با حالت‌های مختلف در این بخش قابل دسترس‌اند. مود زیبایی دوربین سلفی این گوشی نسبت به گلکسی S8، پیشرفته‌تر شده و اکنون می‌توان علاوه بر کار کردن بر روی پوست صورت، چشم‌ها و روشنایی چهره، از بخش ویژه آرایش هم استفاده کرد. مود آرایش برای دوربین سلفی در چند حالت مختلف با امکان ایجاد تغییرات در جزییات چهره موجود بوده و می‌توان از آن‌ها برای ثبت تصاویر سلفی جذاب‌تر بهره برد.

بیکسبی ویژن قابلیتی است که توسط آن می‌توان درباره پیرامون خود و اجزای موجود در آن، اطلاعات به دست آورد. برای مثال؛ در صورتی که می‌خواهید به اطلاعات یک لپ تاپ که از مدلش بی‌خبر هستید، دسترسی پیدا کنید، تنها کافی است با فعال بودن بیکسبی ویژن، از آن عکس بگیرید. امکان استخراج متن از تصاویر گرفته شده و حتی ترجمه آنلاین هم در این بخش به کاربر ارایه می‌شود. بهتر است بدانید بیکسبی ویژن در دو حالت برای دوربین سلفی و اصلی قابل استفاده است.

قابلیت عکاسی HDR، دنبال کننده سوژه برای فوکوس، ضبط Motion Photo، دکمه شاتر مجازی، عکاسی با دستورات حرکتی و صوتی و مود عکاسی با نسبت 18.5:9، دیگر ویژگی‌هایی هستند که دوربین گلکسی S9 به کاربر ارایه می‌دهد.

با توجه به این که گوشی‌های سامسونگ در زمینه دوربین همیشه یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آیند، گلکسی S9 هم از این قضیه مستثنی نبوده و عملکرد فوق العاده‌ای را در این امر ارایه می‌دهد. گشودگی دیافراگم قابل تغییر را می‌توان اصلی‌ترین برگ برنده این هندست در زمینه دوربین دانست که در کنار فاکتورهای دیگری چون رزولوشن 12 مگاپیکسلی با فناوری Dual Pixel، لزرشگیر اپتیکال و ویژگی‌های نرم افزاری کاربردی، کاربر را با تجربه‌ای عالی در زمینه عکاسی مواجه می‌کند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

یک باتری 3000mAh وظیفه تامین انرژی مورد نیاز گوشی S9 را بر عهده دارد. ظرفیت این باتری کاملا مشابه با ظرفیت باتری به کار رفته در S8 می باشد. ظرفیتی که با توجه به فناوری ساخت 10nm چیپست گوشی، مصرف کم صفحه نمایش AMOLED و بهینه بودن بخش نرم افزاری گوشی، به نظر می رسد عملکردی بسیار خوب و قابل قبول خواهد داشت. S9 از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند که قادر به %38 شارژ کردن باتری خالی گوشی در مدت 30 دقیقه می باشد. برای شارژ کردن کامل باتری گوشی نیز، یک ساعت و چهل دقیقه زمان مورد نیاز است.

 

باتری S9 قادر به پخش مداوم فیلم و ویدیو به مدت 15 ساعت می باشد. وب گردی هنگام متصل بودن به شبکه Wi-Fi به مدت تقریبا 10 ساعت امکان پذیر است و در نهایت برقراری تماس های صوتی نیز به مدت 22 ساعت یعنی نزدیک به یک روز کامل در گوشی S9 ممکن می باشد. اما موردی که باعث تعجب ما می شود، عملکرد ضعیف باتری در حالت standby می باشد. در این حالت باتری به کار رفته در S9 توانایی 78 ساعت روشن نگه داشتن گوشی را دارد که مقداری در حد و اندازه یک پرچمدار نمی باشد. نکته جالب تر این است که اگر صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD روشن باشد، این مقدار به 50 ساعت کاهش خواهد یافت.

نتیجه گیری

گلکسی اس 9 را باید بهترین گوشی ساخته شده توسط سامسونگ از شروع به کار این شرکت در دنیای تلفن های هوشمند تا کنون دانست. هر چند باتری این گوشی متوسط است، رقیبی که سامسونگ برای انیموجی طراحی کرده قادر به رقابت با آن نیست و دستیار هوشمند صوتی این شرکت یک گزینه اضافه به حساب می آید اما دوربینی بسیار عالی با تصاویر خیره کننده، نمایشگری که احتمالا بهترین نمونه فعلی جهان است، سخت افزار بروز و طراحی تکامل یافته از جمله مهم ترین نکات مثبت اس 9 هستند که پرداخت قیمت 4 میلیون تومانی آن را کمی منطقی تر می کنند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 18 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

شیامی بعد از تجربه موفق خود در گوشی‌های میان رده Mi9 و Mi9Se تصمیم به معرفی یک گوشی دیگر از این سری گرفت. Mi9T بسیاری از ویژگی‌های خود را از اجداد خود به ارث برده و برخی دیگر از ویژگی‌هایش نظیر دوربین پاپ آپ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری جدید است. این گوشی در بازار چین با نام K20 و در بازار جهانی با نام Mi9T عرضه می‌شود.

در این بررسی قصد داریم شما را با ویژگی‌های این گوشی میان رده خوش قیمت آشنا کنیم. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 تی کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی

طراحی

این گوشی میان رده و خوش قیمت از شیشه و فلز در کنار هم ساخته شده. طراحی قاب پشتی بسیار زیباست و بدون شک با دیدن آن از فاصله نزدیک دوست دارید گوشی را دست بگیرید و با آن کار کنید. جنس شیشه ای قاب پشتی سبب شده تا می 9 تی گوشی ای بسیار لیز باشد و اگر روی سطحی باشد که کمی شیب دارد به راحتی سر بخورد و به زمین بیافتد. به علاوه این جنس شیشه ای سبب شده تا در همان لحظات اول در استفاده از گوشی روی بدنه اثر انگشت زیادی به جا بماند. . انحناهایی در لبه های قاب پشتی شاهدیم که به راحت تر دست گرفتن گوشی کمک به سزایی می کنند با وجود این محصول یکی از ضخیم های بازار است و زمانی که آن را دست می گیرید به خوبی متوجه ضخامت زیادش می شوید. بالانس وزنی هم در این گوشی زیبا تقریبا خوب انجام شده و در نهایت تمام این المان ها در کنار هم سبب شده اند Mi 9T نه گوشی بد دستی باشد  و نه گوشی خیلی خوش دستی.

فریم دستگاه از فلز ساخته شده اما برای اینکه اثر بدی در طراحی ایجاد نکند کاملا هم رنگ با بدنه در نظر گرفته شده. فریم دستگاه هم جنسی دارد که کمی از سر بودن گوشی جلوگیری کند اما به واقع در این امر به هیچ کمکی نمی کند.

جلو صفحه نمایش بزرگی قرار دارد که تقریبا تمام فضای این قاب را به خودش اختصاص داده است. هیچ ناچ یا حفره ای برای دوربین سلفی در این صفحه نمی بینیم و به همین سبب با صفحه ای کاملا یکدست روبرو هستیم. دوربین سلفی به صورت پاپ آپ از بخش بالایی گوشی خارج می شود که در بخش دوربین به طور کامل در مورد آن و در مورد عملکردش صحبت می کنیم. این صفحه با گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا در برابر خط و خش محافظت شود.

رنگ های جذاب و متفاوتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که ما رنگ قرمز آن را در اختیار داریم. طراحی قاب پشتی در بخش رنگی به صورتی انجام شده که در بخش میانی قاب پشتی رنگ مشکی و در دو طرف آن رنگ قرمز را می بینیم که با تابیده شدن نور به آن تشعشاتی از رنگ قرمز را به زیبایی مشاهده میکنیم. لبه های صفحه نمایش تخت است و این تخت بودن سبب شده تا کمی تیزی در لبه جلویی دستگاه به خصوص در گوشه ها ایجاد شود.

 

صفحه نمایش

برای این گوشی صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ دی در نظر گرفته شده که اندازه ای 6.4 اینچی دارد. این صفحه نمایش که توسط سامسونگ ساخته شده از جنس امولد است و تراکم پیکسلی ای برابر 403 پیکسل در هر اینچ دارد. پشتیبانی از HDR هم برای صفحه این میان رده در نظر گرفته شده. بدون شک حضور جنس امولد برای صفحه گوشی ای در این رده قیمتی یک نکته مثبت برایش به حساب می آید که در کمتر گوشی هوشمندی می توان مانند آن را دید. حضور این صفحه سبب می شود تا عمق رنگ مشکی خیلی زیاد باشد علاوه بر اینکه رنگ ها هم در آن خیلی خوب و زنده به نمایش در می آیند. نور صفحه این گوشی زیاد است و به لطف همین نور زیاد و البته جنس امولد آن به راحتی در نور زیاد و زیر نور مستقیم خورشید می توانید تمام محتوا را در آن مشاهده کنید.

در تنظیمات صفحه نمایش گزینه های متنوعی حضور دارند که توسط آن ها می توانید از پتانسیل صفحه نمایش بنا به دلخواه خودتان استفاده بیشتری کنید.

دوربین

تا حالا این اصطلاح را شنیده اید که حتما باید قبل از مرگ فلان تجربه را داشته باشید؟ اگر ذوق عکاسی در وجودتان بیدار است، عکاسی با دوربین سه گانه موبایلی هم جزو تجربه هایی است که حتما قبل از مرگ باید تجربه کنید. اینکه یک کمپانی توانسته سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی را در ابعاد یک اسمارتفون مختصر و کاراآمد کند، خودش هنر است. سردمدار این پکیج عکاسی یک لنز 48 مگاپیکسلی واید است که دریچه دیافراگم f/1.8 دارد تا بنیانگذار انقلاب بزرگی در زمینه عکاسی در شب باشد. با صدقه سر اف نامبر f/1.8، چالش هایی مثل تاری و نویز رو به ریشه کن شدن پیش میروند. لنز دوم یک لنز 8 مگاپیکسلی است که علاوه بر سایز سنسور 53 میلیمتری، زوم اپتیکال دوبرابر دارد که مصداق بارز یک محصول بالارده و رقابتی است. لنز آخر یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فتو است که به واسطه زاویه دید وسیعش جزو سنسورهای الترا واید است. چینش این دوربین سه گانه هم قابل توجه است و خوش ذوقی این کمپانی را فریاد میزند. لنز 48 مگاپیکسلی با ساختاری تافته جدابافته است و به صورت تکی در راستای فلاش ال ای دی دوگانه و لنزهای 8 و 13 مگاپیکسلی در وسط قاب تعبیه است.

اگر اقبال به شما رو بیاورد و شانس استفاده از Xiaomi Mi 9T نصیبتان شود، استفاده از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با آن ماژول کشویی جذابش اولین قابلیتی است که دلتان میخواهد تست کنید؛ هم کیفیت 20 مگاپیکسلی اش را، هم ساز و کار جذاب ماژول پاپ آپش.

باتری گوشی شیائومی می 9 تی

شیامی برای این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته است. در تست های ما این گوشی توانست با یکبار شارژ حدود ۱۶ ساعت پخش فیلم داشته باشد. با انجام کارهای روزمره حدود وب گردی، عکاسی و کمی بازی حدود یک روز ئ نیم می‌توانید گوشی را روشن نگه‌دارید. نکته آخر اینکه گوشی از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با شارژر ۱۸ واتی خود در مدت ۳۰ دقیقه حدود ۴۰ درصد از ظرفیت آن شارژ می‌شود.

کلام آخر

Mi 9T یکی از بهترین میان رده‌های حال حاضر بازار است. این گوشی به‌خوبی می‌تواند با رقیبانی چون Samsung A51 و یا Huawei Y9s سرشاخ شود. امکانات این گوشی برای کاربرانی که نیازی به پرچم دار ندارند کاملا کافی است. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که قیمت این گوشی در بازار در مقایسه با سایر میان رده‌ها از برندهای دیگر کمی بالاتر است. برای کسب اطلاعلات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 88 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

در ماه آگوست (August) سال 2019 بود که شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان می 9 تی پرو رونمایی کرد. این اسمارتفون بنا به چند دلیل توانست خیلی زود مورد استقبال کاربران و علاقمندان به تکنولوژی قرار گیرد. قیمت شیائومی Mi 9T Pro در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین دلایل کسب موفقیت این گوشی و افزایش آمار فروش آن به شمار می‌رود. کیفیت ساخت خوب، قدرت عملکرد مناسب و طراحی خاص هم از دیگر ویژگی های جالب و مثبت گوشی شیائومی می 9 تی پرو هستند.

 

اما برای شناخت بهتر گوشی نام برده شده باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد. بدین منظور ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی می 9 تی پرو شیائومی استفاده کردیم و سعی داشتیم در طول این مدت به بررسی شیائومی Mi 9T Pro و شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم. در این مطلب می‌خواهیم تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از گوشی نام برده شده را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید شیائومی می 9 تی پرو را دارید و می‌خواهید این اسمارتفون را بهتر بشناسید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 تی پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی پرو 

طراحی

یکی از ویژگی های مثبت اصلی گوشی می 9 تی پرو مربوط به ظاهر زیبا و سبک طراحی نسبتا خاص آن می‌شود. اگر از نمای رو به رو به این گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا تمام پنل جلوی آن توسط نمایشگر احاطه می‌شود و حاشیه های صفحه نمایش گوشی به بسیار باریک هستند. طبق آمار صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که خبری از لنز دوربین سلفی نیست! شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Mi 9T Pro را با مکانیزم خاصی طراحی کرده که اصطلاحا به آن دوربین سلفی پاپ آپ (Pop-Up) می‌گوییم. بدین سبب دوربین سلفی گوشی می‌تواند از لبه فوقانی و سمت چپ قاب دستگاه به صورت پاپ آپ و با مکانیزم خاصی بیرون آید و بعد از اتمام عکسبرداری توسط کاربر و بستن اپلیکیشن دوربین هم دوباره به جای خود باز گردد. 

شاید تصور کنید که دوربین پاپ آپ گوشی ممکن است منجر به تاخیر در اجرای اپلیکیشن دوربین و عکسبرداری سلفی شود یا احتمال گیر کردن آن وجود داشته باشد، اما در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین سلفی گوشی سرعت بسیار خوبی در باز و بسته شدن دارد و تقریبا هیچوقت دچار باگ و گیر کردن نمی‌شود. گوشی حتی به واسطه دوربین سلفی قابلیت اسکن چهره را هم ارائه می‌کند و امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه را از طریق دوربین پاپ آپ و سلفی خود فراهم می‌آورد. سرعت انجام این پروسه هم در گوشی می 9 تی پرو شیائومی بالا و کاملا قابل قبول است. در بررسی گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن به خوبی حتی در محیط های کم نور هم چهره کاربر را شناسایی و آنلاک نمایشگر را تکمیل می‌کند.

شیائومی Mi 9T Pro از اسکنر انگشت داخل نمایشگر هم بهره می‌برد! اسکنر انگشت این گوشی درست در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه و به طور تلفیق شده با آن تعبیه گشته تا بدین سبب کاربر بتواند با قرار دادن انگشت خود بر روی بخش زیرین صفحه نمایش موبایل نسبت به تایید هویت و آنلاک نمایشگر وارد عمل شود. در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که سرعت و دقت عمل اسکنر انگشت داخل نمایشگر دستگاه خوب و قابل قبول است اما کوچک ترین مسائلی مثل خیس بودن انگشت کاربر، وجود گرد و غبار بر روی آن و سایر عوامل این چنینی می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد اسکنر انگشت و آنلاک نشدن نمایشگر دستگاه شود. در اینگونه مواقع می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره یا وارد کردن پین برای آنلاک نمایشگر استفاده کنید.

وقتی از نمای پشت به گوشی می 9 تی پرو نگاه کنید لنز های دوربین اصلی و سه‌گانه آن توجهتان را جلب می‌کنند. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی نسبتا انحنادار طراحی شده‌اند تا زمانی که دستگاه را در دست گرفته‌ شده حس مطلوبی به کاربر منتقل شود. قاب پشت گوشی براق است و چشم نواز به نظر می‌آید. شیائومی برای محافظت از قاب پشت گوشی می 9 تی پرو یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 را در آن بکار برده است، البته با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب پشت دستگاه از گارد موبایل استفاده به عمل آورید. لازم به ذکر است که پنل جلوی گوشی Mi 9T Pro هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم از گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از نمایشگر دستگاه استفاده کنید.

بدنه شیائومی می 9 تی پرو ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. ضمنا فریم اصلی این گوشی هم از آلومینیوم ساخته شده و همانطور که قبلا گفتیم قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از سوکت USB Type C بهره‌مند است. گوشی شیائومی Mi 9T Pro در سه رنگ مشکی، قرمز آتشین و آبی روانه بازار شده و دو نسخه آبی و قرمز آن طرح های بسیار جالب و خاصی دارند که ظاهر دستگاه را زیباتر می‌کنند. پس به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور کیفیت ساخت بالایی دارد و از سبک طراحی و ظاهر خوب و خاصی بهره می‌برد. دوربین پاپ آپ تقریبا اصلی ترین ویژگی خاص طراحی این گوشی محسوب می‌شود. مطمئنا اگر شیائومی گوشی می 9 تی پرو را ضد آب هم طراحی می‌کرد، پکیج نقاط قوت طراحی این محصول تکمیل تر می‌شود.

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی می 9 تی پرو از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.39 اینچی تشکیل شده که حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این امر سبب شده که با نگاه کردن به پنل جلوی گوشی و صفحه نمایش آن حس خوبی به کاربر منتقل شود و انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در گوشی Mi 9T Pro لذت بخش شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.39 اینچی است. همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده اما با این حال برای محافظت از آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

صفحه نمایش گوشی شیائومی می 9 تی پرو قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم ارائه می‌کند. بدین منظور در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی یک قسمت خاص تعبیه شده که کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی آن قسمت از نمایشگر دستگاه می‌تواند پروسه اسکن و تایید اثر انگشت خود را تکمیل کند. صفحه نمایش گوشی از قابلیت HDR هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما کفیت محتوایی که روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود چطور خواهد بود؟ در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی صفحه نمایش این گوشی به تصویر کشیده شده و قابل رویت خواهد بود. شادابی، شارپنس و کنتراست مطلوبی توسط نمایشگر شیائومی می 9 تی پرو ارائه شده و این مسئله به وضوح قابل درک است.

مسئله بعدی که در بررسی شیائومی می 9 تی پرو توانستیم متوجه آن شویم مربوط به کیفیت و قدرت خوب نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی می‌شود. روشنایی خوب همیشه یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت پنل های نمایشگر سوپر آمولد بوده و خوشبختانه برای گوشی شیائومی می 9 تی پرو هم همین حالت وجود دارد. بدین سبب شما می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 80 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. پس کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی Mi 9T Pro شیائومی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود.

دوربین

این گوشی هم مانند می ۹‌تی، دارای دوربین سه‌گانه واید، تله‌فوتو و اولتراواید است؛ لنز واید حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی بوده و نسبت به دوربین اصلی می‌ ۹‌تی عملکردی بهتر در فیلمبرداری با کیفیت 4k با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه ارائه میدهد. با دوربین واید و 48 مگاپیکسلی سونی، دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض از هر تصویری که دوست دارید میتوانید عکاسی کنید.

لنز تله‌فوتوی بکار رفته در گوشی می ۹تی از ماژول ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 استفاده کرده و توانایی زوم دو برابر را به کاربر ارائه میدهد. دوربین اولتراواید می ۹تی پرو حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد.

شاخص‌ترین موارد در رابط کاربری دوربین می 9 تی پرو در میان حالت‌های عکاسی، عکاسی خودکار (Photo)، عکاسی حالت شب (Night)، عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی، عکسبرداری پرتره، فیلم‌برداری عادی و فیلمبرداری صحنه‌آهسته (Slow Motion) هستند. تصاویر گرفته شده در روشنی روز، سطح جزئیات بسیار بالایی دارند، کیفیت مطلوب است و گستره رنگی بالاست.

دوربین سلفی گوشی می 9 تی پرو سورپرایز شیائومی برای طرفدارانش بوده که در این روزها هم حسابی ترند شده است؛ با دوربین واید سلفی میتوانید عکس‌های پانورامای زیبایی گرفته و لذت کنار هم بودن با دوستان خود را ثبت نمایید.

تصاویر پرتره با کمک دوربین تله‌فوتو روی عکس‌ها گرفته میشوند؛ بنابراین در محیط‌های با شرایط نوری مطلوب، می‌توان عکس‌های پرتره بسیار زیبایی گرفت. در حالت عکاسی در شب، زمان نوردهی حدود یک ثانیه افزایش یافته و نور بیشتری را به سنسور دوربین منتقل میکند و این باعث بهبود چشمگیر سطح جزئیات عکس‌ها میشود. دوربین جلو برای گرفتن عکس‌های سلفی از حسگری ۲۰ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.2کمک گرفته و تصاویر زیبا و باکیفیتی را ثبت میکند.

 باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9 تی پرو

با خرید شیائومی رد می کا 20 پرو می‌توانید از باتری 4000 میلی‌آمپری و لیتیوم یونی آن بهره‌مند شده و حداقل به مدت 24 ساعت با این دستگاه کار کنید. همچنین این امکان را دارید تا به خاطر پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع کمپانی چینی به نام Quick Charge گوشی خود را شازژ کنید.

می ۹تی پرو به‌صورت پیش‌فرض با شارژر ۱۸ واتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که ظرف ۳۰ دقیقه شارژ باتری را به ۴۵ درصد می‌رساند و برای شارژ کامل آن به حدود ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

ناگفته نماند که Mi 9T Pro از شارژرهای ۲۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. پرچم‌دار اقتصادی شیائومی از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره نمی‌برد که با توجه به برچسب قیمتی دستگاه نمی‌توان در این این خصوص به چینی‌ها خرده گرفت.

اگر این گوشی را روی حالت استندبای قرار دهید، به مدت 103 ساعت روشن خواهد ماند. این را هم اضافه کنیم که در صورت وبگردی کردن و تماشای فیلم، محصول شیائومی به ترتیب 13 ساعت و نیم و 20 ساعت دوام خواهد آورد. احتمال می‌رود که دلیل ثبت این امتیازات نسبتاً فوق‌العاده، پردازنده اسنپدراگون 855 باشد چرا که نسبت به پردازنده Mi 9T که اسنپدراگون 730 است، انرژی کمتری مصرف می‌کند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی رده بالا و خاص داشته باشند. قیمت شیائومی می 9 تی پرو نسبت به خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی هاییست که منجر به افزایش استقبال کاربران از این گوشی می‌شود. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف اصلی شیائومی می 9 تی پرو را در دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

 

نقاط قوت:

 

طراحی زیبا، با کیفیت و خاص

صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

قدرت پردازشی مناسب

دوربین اصلی و سلفی خوب

شارژدهی خوب باتری

سرعت شارژ عالی باتری

قیمت مناسب

 

 

نقاط ضعف:

 

عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

محمد سامان بازدید : 40 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اپل واچ 6 در درجه اول برای کسانی است که به دنبال خرید مدل برتر هستند. قیمت آن 379 پوند است اما با نسخه های لوکس هرمس می توانید تا 1،449 پوند هم خرید کنید. با این حال ، از آنجا که بسیاری از به روزرسانی ها در watchOS 7 گنجانده شده است ، هر کسی که دارای سری 5 یا 3 باشد می تواند به بیشتر ویژگی های جدید مانند تنظیمات خانواده ، مسیرهای چرخه (هنگامی که در انگلستان ظاهر می شوند) و ردیابی خواب دسترسی داشته باشد ، بنابراین مگر اینکه چیزهای جدید منحصر به سری 6 را بخواهید ، در مورد ارتقا دارندگان فعلی، نکته کمی وجود دارد.

مگر اینکه شما مالک سری 3 باشید و یک برنامه ECG بخواهید که قبلاً فقط در 5 بود. برای صاحبان سری 5 ، اپل با افزودن حسگر اکسیژن خون و تراشه U1 باعث هیجان زدگی شما می شود تا متقاعد شوید و آن را ارتقا دهید.

 سرانجام ، اگر احساس می کنید که Watch شما کند شده است ، بنابراین باید تراشۀ S6 را عوض کنید. برای این کار شما 110 پوند بیشتر از هزینه مدل ردۀ دوم یعنی Watch SE پرداخت می کنید. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ 6 را نیز تجربه کنید.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

شکل کلی این ساعت هوشمند مانند نسخه های قبلی می باشد و از طراحی تقریبا تکراری بهره مند می باشد که اپل در این بخش نمره پایینی را به دست آورده اما اضافه کردن المان های قدرتمندی مانند سنسور اکسیژن خون و دیگر قابلیت های جذاب باعث شده تا این اتفاق کلا از بین برود و کاربر محول قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند باشد.

ترکیب قرارگیری سنسور در پشت دستگاه به همراه بلندگو ها در کناره ها و همچنین دکمه صدا در کناره دستگاه طراحی اپل واچ ۵ را یاد آوردی می کند که تقریبا شکل تکراری و نه چندان جالب از سوی اپل می باشد که واقعا یک نمره بسیار بزرگ منفی برای بخش طراحی دریافت می کند که انتظارات بسیار زیادی از اپل برای شکل کلی این ساعت هوشمند وجود داشت.

صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت بخشی از طراحی بد این محصول را جبران کرده و بهره گیری از بند های متنوع در جنس های مختلف هم باعث شده تا بخش بد طراحی از بین برود و به نوعی اپل تراز مثبت و منفی بودن در بخش طراحی را با اضافه کردن قابلیت و حالت های متفاوت به ساعت هوشمند توانسته عیب های کلی این ساعت هوشمند را از بین ببرد.

بدنه فلزی یک قابلیت دیگر در بخش طراحی این ساعت هوشمند محسوب می شود که با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند می باشد که این شرکت فوق العاده قدرتمند توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

نمایشگر

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

کنترل اکسیژن خون 

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

 

ردیاب خواب 

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

باتری اپل واچ 6

اپل واچ سری 6 مانند اپل واچ سری 5، اپل واچ سری 4 و سری 3 می‌تواند 18 ساعت باتری را حفظ کند. همه انتظار داشتند که تغییرات بزرگی در این زمینه به‌وجود آید، اما در حال حاضر شاهد تغییر بزرگی در باتری نیستیم.

جمع بندی

در بررسی اپل واچ سری 6 مشخص شده که علاوه بر پشتیبانی از قابلیت‌های سلامتی مختلف نظیر ردیابی خواب و اندازه گیری نوار قلب یا همان ECG امکان ردیابی سطح اکسیژن خون را نیز دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید میزان سطح اکسیژن را به‌صورت سریع اندازه گیری کنید. گفتنی است که اپل واچ این کار را با استفاده از یک سنسور مادون قرمز در زیر مچ دست انجام می‌دهد. این قابلیت اکسیژن خون را بر اساس درصد نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد، ورزشکاران و حتی بیماران مختلف کاربردی است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 264 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اپل واچ SE یک نسخه میان رده و اقتصادی است که با ویژگی‌ها و همچنین قیمت کمتر نسبت به اپل واچ 6 به بازار ساعت‌های هوشمند قدم گذاشته است.

اپل واچ SE در استراتژی خوب، بهتر و بهترین اپل که جدیدا از سوی این کمپانی در پیش گرفته شده جز دسته «بهتر» قرار می‌گیرد. این ساعت که به نسبت پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6، 120 دلار قیمت کمتری دارد و در عین حال 80 دلار هم از اپل واچ 3 گرانتر است، دارای بیشتر ویژگی‌های اپل واچ 6 است و از آنجایی که با قیمت کمتری نسبت به آن به فروش می‌رسد می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. برای اطلاع از قیمت اپل واچ اس ای کلیک کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و نمایشگر

در اين قسمت شاهد تغيير خاصي نيستيم. طراحي اپل واچ سري SE تقريبا همان طراحي است که قبلا در ديگر ساعت‌هاي ساخت اپل ديده بوديم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه في و تيتانيومي عرضه مي‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومينيومي به فروش مي‌رسد. اپل همچنين رنگ‌هاي نقره‌اي، طلايي و خاکستري را براي اين ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پيشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره مي‌برد و علاوه بر اين اندازه صفحه نمايش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با اين همه در اين ساعت خبري از ويژگي صفحه نمايش هميشه روشن نيست؛ در حالي که اپل واچ 6 و 5 هردو از اين قابليت پشتيباني مي‌کنند. عدم وجود چنين قابليتي در ساعت هوشمندي که بيش از 250 دلار قيمت دارد يک نقطه ضعف بزرگ به حساب مي‌آيد، البته تا حدودي هم حق با اپل است؛ زيرا آن‌ها مي‌خواهند ميان محصولات مختلف خود به خصوص بين اين ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هايي داشته باشند.

همانطور که گفتيم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سايز 40 و 44 ميلي‌متري به فروش مي‌رسد. مدل 40 ميلي‌متري با رزولوشن 324×394 و مدل 44 ميلي‌متري نيز با رزولوشن 368×448 پيکسل عرضه مي‌شوند.

قدرت پردازش

 اپل واچ اس اي از پردازنده S5 استفاده مي‌کند که از نظر قدرت پردازشي مشابه با اپل واچ سري 5 است که در سال 2019 ميلادي آماده معرفي و عرضه شد. اين قدرت پردازشي براي انجام تمام کارهاي روزمره کافي است و مي‌تواند از پس اجراي تمام اپليکيشن‌ها و رديابي فاکتورهاي سلامتي برآيد.

 

قابليت هاي ورزشي و سلامتی

سري اپل واچ برخلاف رقبايي مثل گارمين و فيت‌بيت همواره بيشتر تمرکز خود را بر ارائه ويژگي‌هاي سلامتي بهداشتي معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژيروسکوپ و همچنين ارتفاع سنج لحظه‌اي بهره مي‌برد و افزون بر اين از قابليت تشخيص سقوط، نظارت بر نويز محيط و برقراري تماس اضطراري بين‌المللي برخوردار است؛ ويژگي‌هايي که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با اين همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل يعني اپل واچ 6 به قابليت سنجش اکسيژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نيست. با اين وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 اين ساعت و ديگر ساعت‌هاي اپل از اپل واچ 3 به بعد از ويژگي رديابي خواب پشتيباني مي‌کنند و برنامه جديد Fitness اپل نيز به فهرست برنامه‌هاي آن‌ها افزوده شده است. اپليکيشن Fitness داراي تمرينات ورزشي است و در کنار آن‌ها تمرينات رقص‌هاي مختلف را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اما جالب‌ترين قابليتي که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخيص شستشوي دست‌ها است. اين ويژگي به کاربران کمک مي‌کند که دست‌هايشان را با هدف از ميان بردن باکتري‌ها و ويروس‌ها به درستي شستشو دهند. اين ويژگي يک تايمر 20 ثانيه‌اي را به شما نشان مي‌دهد تا دست‌هايتان را به درستي و با صرف مدت زمان 20 ثانيه‌اي که از سوي سازمان بهداشت جهاني توصيه شده شستشو دهيد. ساعت علاوه بر تايمر با بازخوردهاي لمسي و صدا به شما در انجام اين فرايند کمک مي‌کند.

اين قابليت به طور خودکار و با تشخيص صداي آب و صابون شروع به کار مي‌کند و براي همين نيازي نيست هربار که مي‌خواستيد دست‌هايتان را بشوريد به يک برنامه به خصوصي برويد و آن را فعال کنيد. البته اپل به صورت پيش‌فرض اين ويژگي را غيرفعال کرده، ولي شما مي‌توانيد با مراجعه به مسير Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics اين ويژگي را فعال کنيد. بعد از فعال کردن اين ويژگي و با گذشت زمان مي‌توانيد با مراجعه به اپليکيشن Health تاريخچه مربوط به زمان‌هايي که دست‌هاي خود را شستيد و مدت زماني که براي هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتيد را مشاهده کنيد.

باتری اپل واچ اس ای

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

سخن پایانی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به بررسی ساعت اپل واچ 6 با این مدل بپردازید. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

محمد سامان بازدید : 18 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

جذاب‌ترین ویژگی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو بدون تردید دوربین 108 مگاپیکسلی آن است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت 27 مگاپیکسل در اختیار کاربر قرار دهد. با این حال، مگاپیکسل بالای تصاویر تنها نقطه قوت بخش دوربین این گوشی نیست. این گوشی همچنین به دو لنز تله‌فوتو مجهز است که یکی از آن‌ها به زوم 2 برابر و دیگری به زوم 5 برابر اختصاص دارند. در کنار این دو لنز یک لنز 20 مگاپیکسلی فوق‌عریض با فوکوس خودکار و یک لنز 2 مگاپیکسلی مایکرو نیز تعبیه شده‌اند. برای اطلاع از قیمت می نوت 10 پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

طراحی

می نوت 10 پرو به نوعی برادر ناتنی هواوی پی 30 پرو شناخته می شود. از پنل های شیشه ای با لبه های خمیده گرفته تا نحوه چینش دوربین ها و رنگبندی محصول، به نوعی الهام گرفته از پی 30 پرو هستند و همین موضوع باعث می شود که می نوت 10 پرو در زمینه طراحی، اصالت نداشته باشد. البته تمامی این موارد، به معنای زیبا نبودن می نوت 10 نیست و این محصول در کنار طراحی زیبا، از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

برای پنل های پشت و جلوی می نوت 10 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده و ابعاد بدنه این گوشی، ۱۵۷٫۸x۷۴٫۲x۹٫۷ میلی‌متر می باشد که نشان می دهد با محصول بزرگی رو به رو هستیم. وزن دستگاه نیز به 208 گرم می رسد که در کنار ضخامت 9.7 میلی متری، نشانه خوبی برای ارگونومی دستگاه نمی باشند؛ اما باتری حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی و لبه های خمیده پنل پشتی، تا حدودی این موضوع را قابل چشم پوشی می کنند.

در قسمت جلوی دستگاه، نمایشگر 6.47 اینچی با بریدگی قطره ای قرار داده شده است که لبه های آن خمیده بوده و حاشیه های بسیار کوچکی آن را احاطه کرده است. در داخل بریدگی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در بالای آن، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. سنسور اثر انگشت اوپتیکال نیز در نیمه پایینی نمایشگر حضور دارد که به گفته شیائومی، عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی که در گوشی هایی مثل Mi 9T دیده بودیم، بهتر شده است.

در پنل پشتی می نوت 10 پرو، موردی که پیش از هر چیز خودنمایی می کند، دوربین پنجگانه آن می باشد. 3 مورد از دوربین های این گوشی، یعنی دوربین اصلی و دو دوربین تله فوتو، در داخل یک ماژول قرار داده شده اند که به طور قابل توجهی، دارای برآمدگی بوده و این موضوع با توجه به ضخامت 9.7 میلی متری دستگاه، چندان خوشایند نیست. دو دوربین فوق عریض و ماکرو اما تقریبا هم سطح با بدنه می باشند که پایین تر از سه دوربین گفته شده قرار گرفته اند و دوربین ماکرو به حدی پایین می باشد که اکثر موارد ناخودآگاه با انگشت کاربر کثیف می شود.

در کنار دوربین ها، دو فلاش LED دوگانه به چشم می خورد که در نوع خود، مورد جالبی می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که هنگام روشن کردن دستی این LED ها به عنوان چراغ قوه، تنها دو مورد از آن ها قابل استفاده خواهد بود.

در نهایت نوبت به فریم آلومینیومی می نوت 10 پرو می رسد که طراحی آن کاملا شبیه به نسخه بکار رفته در هواوی پی 30 پرو است. روی لبه پایینی این فریم که ساختاری تخت دارد، درگاه USB Type-C به همراه جک هدفون و خروجی اسپیکر قرار داده شده است و در سمت مقابل نیز فرستنده اینفرارد به همراه میکروفون حذف نویز به چشم می خورد.

لبه سمت چپ این گوشی، خلوت ترین ظاهر را به خود اختصاص داده و هیچ موردی روی آن به چشم نمی خورد؛ چرا که کلید های تنظیم صدا و پاور به همراه درگاه سیمکارت، همگی روی لبه سمت راست قرار دارند و گفتنی است که می نوت 10 و نسخه پرو، فاقد درگاه اختصاصی برای اضافه کردن کارت حافظه هستند. گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که همانند تمام گوشی های شیائومی، بدنه این محصول نیز موفق به دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب نشده است.

 

صفحه نمایش

می نوت 10 پرو از نمایشگر 6.47 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2340 استفاده می کند که تراکم پیکسلی 399 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر دارای گوشه های گرد و لبه های خمیده می باشد که حاشیه های باریکی آن را احاطه کرده و حدود 88 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.

شیائومی در می نوت 10 و می نوت 10 پرو، نسخه دوم حالت خواندن (Reading Mode 2.0) را قرار داده است که به لطف آن، نمایشگر این گوشی با کاهش نور آبی، موفق به دریافت گواهی TUV شده است. همچنین نمایشگر این گوشی از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می کند و با توجه به اولد بودن پنل، قابلیت Always On Display نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حداکثر روشنایی پنل آمولد می نوت 10 پرو، در حالت خودکار به 600 نیت می رسد که نشان می دهد برای استفاده از آن در محیط هایی با تابش مستقیم نور آفتاب، مشکل خاصی وجود نخواهد داشد. در حالت دستی نیز روشنایی این پنل به 430 نیت می رسد که آن را در رده تقریبا ماشبه با پنل های اولد بکار رفته در سایر اسمارتفون ها قرار می دهد.

در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکانات متنوعی قرار داده شده است که از میان آن ها می توان به حالت تیره، حالت خواندن، امکان مخفی کردن بریدگی و تنظیمات رنگی اشاره کرد. در منوی تنظیمات رنگی نمایشگر این گوشی، سه پروفایل مختلف با نام های خودکار، استاندارد و اشباع به چشم می خورد که در حالت خودکار می توان دمای رنگ ها را به صورت دستی و به دلخواه، تنظیم کرد.

در حالت خودکار، نمایشگر Mi Note 10 Pro فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و شیائومی به دلیل تنظیم خودکار رنگ ها بر اساس نور محیط، استفاده از این حالت را به کاربران پیشنهاد می دهد. با این حال، دقت رنگ ها در این حالت چندان عالی نیست و باید در نظر داشته باشید که اگر دمای رنگی را روی warm قرار دهید، تا حدودی دقت رنگ ها بهبود پیدا خواهد کرد.

در حالت بعدی یعنی حالت استاندارد، فضای رنگی نمایشگر به sRGB تغییر پیدا می کند که در آن رنگ ها با دقت بهتری به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت نوبت به حالت اشباع می رسد که در آن از دقت رنگ ها کاسته شده و به شادابی آن ها افزوده می شود.

دوربین

یا 9 پیورویو راه برای موبایل های پنج لنزی هموار کرد اما شیائومی با رونمایی از شیائومی می نوت 10 پرو ، تا انتهای این مسیر پیش رفت. این اسمارتفون که ماژول پنجگانه دارد، با 5 لنز 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی به عنوان یک اسمارتفون حرفه ای در عکاسی رجزخوانی می‌کند. هرچند در روزهای نخست ورود به عرصه رقابت مورد تمسخر کمپانی فوجی فیلم چینی تبار قرار گرفت اما واقعیت این است که جسارت و خلاقیت شیائومی قابل تقدیر است.

لنز 108 مگاپیکسلی که از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده کرده است، گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و استاد ثبت صحنه های نسبتا تاریک است. علاوه بر این، به واسطه زاویه دید گسترده، یک لنز واید مجهز به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری است.

البته شیائومی تمام برگ های برنده خود را در لنز 108 مگاپیکسلی رو نکرده و جانب اعتدال را بین 4 لنز بعدی نیز رعایت کرده است. لنز تله فتوی 12 مگاپیکسلی علاوه بر فوکوس خودکار Dual Pixel با قابلیت تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر و Laser AF هم دارد. در ادامه، لنز 5 مگاپیکسلی تله فتو با زوم اپتیکال 5 برابر، لنز الترا واید 20 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی وجود دارد که در کنار فلاش چهارگانه مجموعه عکاسی شیائومی می نوت 10 پرو را تکمیل کرده است.

هرچند در نگاه اول جای خالی سنسور تشخیص عمق به چشم می‌آید اما به جای آن، لنز 12 مگاپیکسلی تله فتو دارد که بتوانیم عطایش را به لقایش ببخشیم.

بخش فوقانی نمایشگر xiaomi mi note 10 pro میزبان یک بریدگی کوچک است که لنز سلفی 32 مگاپیکسلی را جای داده است. با وجود گشودگی دیافراگم f/2.0 میتوان به عملکرد موفقیت آمیز این لنز در عکاسی سلفی در نور کم امیدوار بود و به صدقه سر پیکسل‌های 0.8µm تصاویر ثبت شده شفاف و واضح خواهند بود.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

باتری گوشی می نوت 10 پرو یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی و از جمله مواردی است که می‌تواند نظر بسیاری را برای خرید گوشی شیائومی می نوت 10 پرو به خود جلب کند. ظرفیت باتری همانطور که پیشتر هم گفتیم 5240 میلی‌آمپر است که می‌تواند یک روز کامل جوابگو باشد. شاید تنها گوشی‌هایی که در بحث باتری عملکرد بهتری از گوشی می نوت 10 پرو دارند هوآوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو باشند. البته عمر بالای باتری تنها به ظرفیت بالای آن ارتباط ندارد؛ زیرا تراشه اسنپدراگون 730G مصرف باتری به مراتب کمتری نسبت به تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون 855 دارد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد باتری گوشی می نوت 10 پرو پشتیبانی آن از شارژ سریع 30 واتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا شارژ گوشی را ظرف مدت تقریبا 1 ساعت از 0 به 100 درصد برسانید که برای باتری با این ظرفیت تحسین برانگیز است.

نتیجه گیری

اگر دوربین گوشی هوشمند از اولین اولویت های شما می باشد، شیائومی می نوت 10 پرو می تواند یکی از گزینه های خرید شما به شمار بیاید. این گوشی با پنج دوربینی که در قسمت پشتی اش قرار گرفته است، امکانات متنوع و نسبتا کاملی از دوربین گوشی هوشمند را در اختیار می گذارد و در رده قیمتی اش، یکی از بهترین تجربه ها بین رقبا را دارد. گذشته از این موارد، می نوت 10 پرو از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب در کنار نمایشگر با کیفیت آمولد، استفاده می کند که به ارزش های خرید آن می افزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

تعداد صفحات : 16

درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 204
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 345
  • بازدید ماه : 802
  • بازدید سال : 6,405
  • بازدید کلی : 19,805