loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 81 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

شیائومی به عنوان شرکتی شناخته می شود که سعی دارد خواسته های کاربران از گوشی های هوشمند را در قیمتی پایین تر به بازار عرضه کند. به عنوان مثال گوشی پوکوفون اف وان یا می 9 تی پرو از این کمپانی برای کسانی که خواستار سخت افزاری قدرتمند در قیمتی پایین هستند، طراحی شده بود. می نوت 10 و می نوت 10 پرو اما در عین داشتن ظاهری شبیه به گوشی هایی مثل پی 30 پرو، محصولی نسبتا متفاوت در بین محصولات شیائومی شناخته می شود که با تمرکز در زمینه دوربین، طراحی و توسعه داده شده است.

 

همانطور که می دانید، در سال 2019، حسگر های 48 مگاپیکسلی بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار گرفتند و نمونه های زیادی از آن ها را حتی در گوشی های میان رده شاهد بودیم. در نیمه دوم امسال اما گوشی هایی با حسگر های 64 مگاپیکسل معرفی شدند که جایگزینی برای حسگر های 48 مگاپیکسلی بودند. شیائومی اما قدم را فراتر گذاشت و در اواخر امسال، با همکاری شرکت سامسونگ، از دوربین 108 مگاپیکسلی برای گوشی های می نوت 10 و شیائومی می نوت 10 پرو استفاده کرد که پیش از این، نمونه آن را فقط در گوشی مفهومی میکس آلفا دیده بودیم.

نمایشگر گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

صفحه نمایش موبایل شیائومی Mi Note 10 Pro  در اندازه 6.4 اینچی بوده که از فناوری نسل جدید نمایشگر ها یعنی AMOLED بهره می برد. رزولوشن این هیولای دوست داشتنی 1080 در 2340 بوده و تراکم پیکسلی آن 398ppi می باشد. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه 87.8 درصد است. نمایشگر همیشه روشن و قابلیت HDR10 از خصوصیات این موبایل شیائومی به شمار می رود.

دوربین

5 دوربین، حسگر 108 مگاپیکسلی، لنز 8 تکه، زوم 50 برابر، عکاسی ماکرو، زوم اوپتیکال 2 برابر و 5 برابر و … همگی از مواردی هستند که باعث می شود ردمی نوت 10 پرو یک محصول ویژه در زمینه دوربین باشد. ابتدا از دوربین اصلی این محصول شروع می کنیم که به نوعی جذابترین آن ها نیز می باشد. جالب است بدانید که این گوشی به عنوان اولین محصول عرضه شده به بازار شناخته می شود که از حسگر جدید 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می کند.

 

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ از سری ISOCELL Bright HMX می باشد که دارای اندازه 1/1.33 اینچی بوده و بزرگ تر از هر حسگر تصویر بکار رفته در اسمارتفون های موجود در بازار می باشد. پیکسل های این حسگر، دارای اندازه 0.8 میکرونی می باشد که با توجه به فیلتر بایر 4 به 1، می تواند تصاویری با رزولوشن 27 مگاپیکسل و پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی به ثبت برساند.

 

در قسمت جلوی این حسگر، از لنز 8P یا 8-Plastic استفاده شده است که نشان می دهد از 8 لایه پلاستیکی تشکیل یافته و با توجه به اینکه استفاده از لایه های بیشتر، رابطه مستقیمی با افزایش کیفیت عکاسی دارد، می توان گفت که انتظار می رود دوربین اصلی این گوشی، تا حدودی کیفیت بهتری در مقایسه با نسخه معمولی داشته باشد. همچنین بد نیست بدانید که این لنز 25 میلی متری، زاویه دید 82 درجه ای را در اختیار می گذارد و با گشودگی دهانه دیافراگم f/16.9، به لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد.بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین های تله فوتو می رسد. اولین دوربین تله فوتوی این گوشی، از حسگر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که دارای قابلیت فوکوس سریع Dual-Pixel نیز می باشد. همچنین این دوربین از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که فاقد لرزشگیر اوپتیکال است و شیائومی زاویه دید این دوربین را، بهترین گزینه برای عکاسی پرتره می داند.

 

دوربین بعدی تله فوتو، دارای حسگر 5 مگاپیکسلی با لنزی به دهانه دیافراگم f/2.0 می باشد که مجهز به لرزشگیر اوپتیکال بوده و زوم 5 برابری اوپتیکال و 10 برابری هیبریدی را در اختیار می گذارد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این دوربین چگونه می تواند بدون ساختار پیروسکوپی، زوم 5 برابری اوپتیکال داشته باشد و سوال بعدی این است که چرا تصاویر خروجی از آن، دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل هستند؟

 

در حقیقت جالب است بدانید که این دوربین از حسگر 8 مگاپیکسلی به جای حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به طور پیش فرض، تصاویری با زوم 3.7 برابر را در اختیار می گذارد. سپس الگوریتم های بخصوصی با برش مرکزی 5 مگاپیکسل از حسگر 8 مگاپیکسلی، زوم 5 برابر را در اختیار می گذارد که در نهایت به دلایل نا معلومی این تصویر 5 مگاپیگسلی مجددا به رزولوشن 8 مگاپیکسل، بزرگنمایی می شوند.در دنیای امرزوی، اگر گوشی هوشمندی 5 دوربین داشته باشد؛ بی شک یکی از آن ها از نوع فوق عریض می باشد که محبوبیت بالایی پیدا کرده است. می نوت 10 پرو نیز از این قاعده پیروی می کند و چهارمین دوربین آن، از نوع فوق عریض می باشد که به حسگر 20 مگاپیکسلی مجهز شده و با استفاده از لنز 13 میلیمتری با دیافراگم f/2.2 ، زاویه دید 117 درجه ای را در اختیار می گذارد.

 

نکته جالب در مورد این دوربین، پشتیبانی از فوکوس خودکار می باشد که قابلیت فوکوس از فاصله نزدیک را به ارمغان می آورد. پس با این وجود، استفاده از دوربین جداگانه ماکرو چه ضروریتی دارد؟ به گفته شیائومی، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در این گوشی، برای عکاسی از سوژه در محدوده 2 الی 10 سانتی متری کاربرد دارد و از دوربین فوق عریض، برای فیلمبرداری در چنین مواردی، بهره گرفته خواهد شد. همچنین اگر بخواهید در فاصله کمتر از 2 سانتی متر، (حداکثر 1.5 سانتی متر) روی سوژه فوکوس کرده و عکاسی کنید، می نوت 10 پرو، از هر دو دوربین استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، این گوشی به عنوان اولین اسمارتفون دنیا به شمار می آید که می تواند از فاصله کمتر از 2 سانتی متر، روی سوژه فوکوس کند.

 

گذشته از دوربین 5 گانه، نکته جالب دیگر در این قسمت، استفاده از 4 فلاش LED می باشد. بد نیست بدانید که دو مورد از این فلاش ها، مشابه نمونه بکار رفته در سایر اسمارتفون ها می باشد و دو مورد دیگر، اصطلاحا پشت دیفیوزر با پخشگر قرار گرفته اند که نور نرم را در اختیار خواهند گذاشت.

سیستم عامل

اندروید به کار رفته در موبایل هوشمند Note 10 Pro ، نسل نهم از شرکت گوگل یعنی اندروید (Q) می باشد. برای دسترسی راحت تر به منو ها، رابط کاربری انحصاری شیائومی نسخه MIUI 11 همراه شما خواهد بود.

سخت افزار

تراشه اصلی شیاومی نوت 10 پرو Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G  می باشد. این تراشه تنها 8 نانومتر است. بنابراین سرعت، عملکرد و هماهنگی آن بسیار بالا خواهد بود. پردازنده این موبایل نیز هشت هسته ای می باشد. همچنین Adreno 618 به عنوان پردازنده گرافیکی آن در نظر گرفته شده است. عزیزان، برای بازی کردن آماده اید؟ هیولای شیائومی Note 10 Pro اینجاست تا شما را همراهی کند:)

بررسی گوشی می نوت 10 پرو

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

دو گوشی می نوت 10 و می نوت 10 پرو ، به باتری بسیار حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند که حدود 60 درصد بزرگ تر از نمونه بکار رفته در گوشی می 9 می باشد. در کنار این ظرفیت بزرگ، تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 730G و نمایشگر اولد قرار گرفته است که نوید بخش شارژدهی بسیار خوب برای این محصول می باشد.

 

در تست پخش مداوم ویدئو، Mi Note 10 Pro بیش از 20 ساعت دوام می آورد که آن را در بین بهترین گوشی های بررسی شده در سایمان دیجیتال قرار می دهد و انتظار می رود که این گوشی در استفاده ترکیبی شامل وبگردی، استفاده از شبکه های اجتماعی، استفاده از دوربین و اجرای بازی، بیش از 1 روز کاربر را همراهی کند. البته در نظر داشته باشید که شارژدهی یک محصول با توجه به نحوه استفاده افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

برای شارژ این باتری بزرگ، شارژر 30 واتی در نظر گرفته شده است که خوشبختانه تجهیزات آن در داخل جعبه قرار دارد. با استفاده از این تجهیزات، می توان در عرض 15 دقیقه، 24 درصد و در عرض 30 دقیقه، حدود 47 درصد باتری را شارژ کرد. همچنین شارژ کامل دستگاه نیز حدود 01:30 زمان نیاز دارد که رقم بسیار خوبی با توجه به اندازه باتری است.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 633
  • بازدید سال : 6,236
  • بازدید کلی : 19,636