loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 20 پنجشنبه 30 مرداد 1399 نظرات (0)

اپل واچ سری 5 محصول جدید کمپانی آمریکایی است تا بار دیگر نشان دهد همچنان بهترین تولیدکننده ساعت‌های هوشمند در دنیاست. این سری تمامی امکانات فوق‌العاده که باعث شدند اپل واچ سری 4 پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا شود را با خود آورده و در برخی جهات نیز بهبود یافته است.

 

مهمترین قابلیت اضافه شده به این سری، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on Display) می‌باشد تا کاربران برای دیدن ساعت، تاریخ و یا سایر اطلاعات لازم دیگر مجبور نشوند دست خود را بالا بیاورند بلکه به صورت دائمی بتوانند از ساعت دقیق، تاریخ، اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی و . . . آگاه گردند.

 

در این بین، علاوه بر چند ویژگی دیگر و البته سیستم عامل جدید، اپل واچ سری 5 در مقایسه با اپل واچ سری 4 محصولی پیشرفته‌تر به شمار می‌رود ولی امکانات تازه‌ای با خودش نیاورده است.

 

با توضیحات ارائه شده، آیا وقت آن فرا رسیده تا اولین ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ خود را خریداری کنید؟ آیا دارندگان اپل واچ سری 3 یا 4 و یا مدل‌های قدیمی‌تر باید ساعت هوشمند خود را عوض کنند؟ در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نمایشگر apple watch seri 5

نمایشگر جدید اپل واچ سری 5 همواره روشن خواهد بود و نور آن در زوایای مختلف کم و زیاد می شود، بدین ترتیب  همیشه می توانید واچ فیس و زمان را مشاهده نمایید . در صورتی که مچ دستتان را بچرخانید، نمایشگر به بالاترین حد روشنایی خود می‌رسد.

 

نمایشگر LTPO OLED نسل جدید اپل واچ دارای 1000 نیت روشنایی می باشد.سری پنجم اپل واچ همانند اپل واچ سری 4 در دو سایز 40 و 44 میلیمتر عرضه می گردد.

برنامه های سلامت

حضور اپل واچ در همه مکان ها، حس زندگی سالم را به کاربران القا می کند. این ساعت هوشمند ضربان قلب شما را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد که متوجه بیماری ها و نامنظم بودن فعالیت قلبتان شوید. همچنین در صورت بالا رفتن میزان سر و صدا، بهترین مکانی که می تواند بر سلامت شنوایی شما تأثیر بگذارد معرفی می کند. حتی به شما کمک می کند تا چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنید. می توانید حالت هایی مانند تنفس، ضربان قلب و حالت های مختلف را به واچ فیس خود اضافه کرده و آن ها را در طول روز استفاده کنید. اپل واچ 5 اولین ساعتی است که در همه حال از شما مراقبت می کند.

FCG روی مچ دست

در هر زمان در هر نقطه که باشید با برنامه ECG، اپل واچ سری 5 تنها در 30 ثانیه قادر به تولید یک ECG شبیه به یک الکتروکاردیوگرام خواهید بود. این یک دستاورد مهم برای یک گجت پوشیدنی است که می تواند داده های مهم را برای آرامش خاطرشما و اشتراک گذاری با پزشکان فراهم کند. ضربان قلب نامنظم می تواند نشانه ای از یک وضعیت جدی باشد، اما بسیاری از افراد در حالت عادی این گونه علائم را تشخیص نمی دهند. اپل واچ 5 با اعلان های برنامه Heart می تواند قلب شما را بررسی کرده و نسبت به این بی نظمی ها به شما هشدار دهد. بنابراین می توانید با جمع آوری این اطلاعات با پزشک خود مشورت کنید.

باتری apple watch seri 5

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز ۴۰ درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

 

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

 

اپل واچ سری ۵ با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری ساعت شما را ۴۴ درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.

جمع بندی

به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات اپل واچ سری 5 که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم، چندان هیجان‌زده نشده باشید. خب مسلم است با این همه ویژگی دست نخورده و آمدن تنها یک ویژگی مهم مانند نمایشگر همیشه روشن، باید بگوییم امکانات اپل واچ 5 تغییر زیادی نسبت به نسخه پیشین نکرده است. با این حساب اگر ساعت هوشمند اپل واچ 5 نتوانست رضایت خاطر شما را جلب کند، بهتر است برای محصولی هیجان‌انگیزتر تا سال شهریور سال 1399 منتظر بمانید.

اما این‌ها به این دلیل نیست که ساعت هوشمند اپل سری 5 محصول بدی باشد. در مقایسه‌ کوتاه این ساعت با گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ 4 که در این مطلب انجام دادیم، مشاهده می‌کنیم با اینکه در برخی موارد گلکسی واچ 5 ضعیف ظاهر شده، ولی قابلیت‌های زیادش باعث می‌شود تا از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کنیم. با این حساب، می‌توان اپل را به یکی از سردمداران تولید کننده در عرصه ساعت هوشمند معرفی کرد که با سایر رقبای فعال اندرویدی در این زمینه رقابت پایاپای و حتی برنده‌‎ای نیز دارد. علاوه بر این یکی از گام‌های خوب اپل برای ساعت هوشمندنش، معرفی نسخه‌های متنوع است تا افراد بتوانند با بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف، ساعت دلخواه خود را انتخاب کنند. باید بگوییم اپل واچ سری 5 در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند تولید شده تا به امروز است و همین بهبود های اندک نیز آن را به پادشاه ساعت های هوشمند تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 580
  • بازدید سال : 6,183
  • بازدید کلی : 19,583