loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 48 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

ما همیشه نوکیا را با گوشی های سنگین و نه چندان زیبا به یاد می آوریم. ولی در چند سال اخیر نوکیا با همکاری شرکت HMD دست به تولید گوشی هایی زده که ظاهر قابل قبولی داشته و از قیمت مناسبی برخوردارند. گوشی نوکیا 3.2 نسخه به روز شده نوکیا ۳.۱ است. که نسبت به نسخه قبلی کمی پیشرفت داشته است. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا 3.2 

صفحه نمایش

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.26 اینچی 720x1520 پیکسلی IPS LCD تجهیز شده که نسبت تصویر 19:9 دارد و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز 80 درصد است. همچنین تراکم صفحه نمایش آن 269ppiبوده که وضوح مطلوبی را به نمایش می گذارد. با چنین مشخصاتی نوکیا 3.2 از نمایشگر باکیفیت و ایده آل بهره می برد که ضعیف نیست و وضوح خوبی را پخش می کند.

سخت افزار

Nokia 3.2 به پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون 429 مجهز بوده که از چیپ های قدرتمند اما میان رده HMD است. این دیوایس دارای حافظه رم 3 گیگابایتی بوده و با حافظه داخلی 32/16 گیگابایت عرضه می شود. پیکربندی که هوآوی برای نوکیا 3.2 در نظر گرفته متنوع بوده و هر یک قیمت خاص خود را دارند. بنابراین می توان این گوشی هوشمند را در مشخصات مطلوب و ویژگی های برجسته عرضه کرد. گذشته از آن باتری که نوکیا 3.2 دارد مدل 4000 میلی آمپری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض است که عمر باتری طولانی را ارائه می دهد. اگر از دسته افرادی هستید که طولانی مدت به استفاده از گوشی هوشمند می پردازید، نوکیا 3.2 می تواند عملکرد قابل توجهی ارائه داده و عمر باتری بزرگی داشته باشد.

نرم افزار

همیشه گوشی های هوشمند از بخش نرم افزاری یکسان برخوردار هستند اما آنچه در بهبود عملکرد نرم افزاری تاثیر می گذارد، سخت افزار قدرتمند است. خوشبختانه Nokia 3.2 با سخت افزار میان رده و قابل توجه، یک مدل رده میانی مطلوب بوده که می تواند رضایت مخاطب را جلب کند. با سیستم عامل اندروید 9.0 پای، بخش نرم افزار این گوشی هوشمند می تواند رضایت مخاطب را جلب کند و بسیار روان است.

دوربین

برخلاف اکثر گوشی‌های ارزان امروزی که سیستم دوربین دوگانه دارند، در گوشی Nokia 3.2 از این خبرا نیست و تک لنز 13 مگاپیکسل را در عقب و دوربین 5 مگاپیکسل را در جلو می‌بینیم که میدان دید 77 درجه دارد.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین فقط سه حالت ساده را دارد یعنی فوتو، ویدئو و مربعی. قابلیت‌هایی مانند بوکه، استیکرهای واقعیت افزوده، افکت‌های پرتره و سایر ویژگی‌هایی که دوربین گوشی‌های ارزان رقیب دارند را نمی‌بینیم.

 

دوربین عقب گوشی نوکیا 3.2 زمانی که نور محیط مناسب باشد تصاویری با رنگ‌های خوب می‌گیرد. این دوربین از حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند ولی فوکوس روی یک سوژه طول می‌کشد. ظاهر تصاویر شسته شده به نظر می‌رسد، اما برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی خوب هستند.کیفیت دوربین جلو Nokia 3.2 نیز در روز و شب مشابه است. تصاویری که با دوربین جلو می‌گیرید جزئیات متوسطی دارند. تصاویر سلفی در روز رنگ‌های خوبی را نشان می‌دهند و در شب مشکل بافت دانه‌دار وجود دارد. هر دو دوربین عقب و جلو نوکیا 3.2 می‌توانند فیلم‌هایی با دقت اچ‌دی و فول اچ‌دی بگیرند.با توجه به این که دوربین قابلیت لرزشگیر تصویر را ندارد بهتر است از سه‌پایه برای ثبت تصاویر یا فیلم‌های بدون لرزش استفاده کنید.

بررسی نوکیا 3.2

باتری و شارژدهی

بحث شارژدهی اما یکی از کلیدی ترین موارد موجود در هر گوشی هوشمندی می باشد که خوشبختانه نوکیا در این گوشی خود به این موضوع اهمیت ویژه ای داده است. نوکیا 3.2 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که در نگاه اول متوجه ظرفیت بالای آن خواهید شد اما شاید از نحوه شارژدهی آن اطلاعی نداشته باشید. در پاسخ به این مورد باید بگوییم که با یک غول در این زمینه رو به رو هستید؛ این گوشی می تواند حتی در سنگین ترین استفاده ها نیز بیش از یک روز دوام بیاورد. قطعا طبیعی است که در صورت استفاده کمتر، این عدد به 2 روز یا حتی بیشتر افزایش خواهد یافت. باتری نوکیا 3.2 توانست در تست پخش مداوم ویدئو با کیفیت HD حدود 11 ساعت شارژدهی داشته باشد که رقم بالایی محسوب می شود. اما شاید نبود قابلیت شارژ سریع کمی نا امید کننده به نظر برسد، چراکه شارژ کامل این دستگاه در حدود 2 ساعت و نیم به طول می انجامد. با این حال از یک گوشی مقرون به صرفه نمی توان انتظارات بسیار بالایی داشت.

کلام آخر

نوکیا 3.2 عضو قابل توجهی از خانواده نوکیا 3 است که مشخصات سخت افزاری ایده آل برای آن در نظر گرفته شده و می تواند نظر مخاطب را به خوبی جلب کند. آنچه که در این مدل جذاب است، نه تنها طراحی باکیفیت بوده، بلکه قابلیت های متنوع و به روز است. برای تهیه کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 569
  • بازدید سال : 6,172
  • بازدید کلی : 19,572