loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 43 جمعه 16 خرداد 1399 نظرات (0)

سامسونگ Galaxy A01 مدل جدید از سری A کهکشانی‌های سامسونگ است که در ماه پایانی سال جاری میلادی به بازار خواهد آمد و قطعا هدفش مشتریان گوشی‌های اقتصادی با قیمت مناسب است که در کریسمس قصد خرید هدیه دارند. عجیب‌ترین بخش مربوط به این گوشی هوشمند را می‌توان اسم آن دانست؛ گویی که کمپانی سامسونگ خلاقیتش در این زمینه تخلیه شده است. البته سرعت مونتاژ و تولید گوشی‌های هوشمند بسیار زیاد شده است و این افزایش سرعت و عجله در تسخیر بازار تنها برآیندی که داشته است روی کاهش خلاقیت و ارائه‌ی گوشی‌های فوق‌العاده خاص شده است و تقریبا فرقی نمی‌کند از چه برندی گوشی خریداری می‌کنید بدان جهت که غالب گوشی‌های موجود در بازار طراحی بسیار نزدیک بهمی دارند. گذشته از انتقادات کلی برگردیم به گوشی جدید سامسونگ تحت عنوان گلکسی A01، با ما همراه باشید. همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت گوشی A01 کلیک کنید.

طراحی گوشی A01

یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A01 می‌تواند مربوط به ظاهر خوب آن باشد. به عقیده ما در رنج قیمتی این اسمارتفون کمتر گوشی وجود دارد که از نظر ظاهری و سبک طراحی توان رقابت با آن را داشته باشد. وقتی از نمای رو به رو به این گوشی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که صفحه نمایش آن تقریبا حاشیه های باریکی دارد و این مسئله به ویژه در دو لبه سمت راست و چپ نمایشگر گوشی به شکل محسوس تری قابل رویت است. حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه نسبت به سایر بخش های آن ضخیم تر به نظر می‌رسد. در بخش فوقانی ال سی دی گلکسی A01 هم یک زائده کوچک تحت عنوان ناچ (Notch) تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. پس گوشی از نمای رو به رو ظاهر خوبی دارد اما قاب پشت آن چطور طراحی شده است؟

قاب پشت گوشی ویژگی خیلی خاص یا منحصر به فردی را ارائه نکرده و حالتی صیقلی داشته و در گوشه سمت چپ و فوقانی خود هم لنزهای دوربین اصلی دستگاه را جای داده است. در وسط قاب پشت گوشی هم لوگوی سامسونگ قابل رویت خواهد بود. متاسفانه گوشی سامسونگ گلکسی A01 از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و برای قفل گشایی از نمایشگر آن حتما باید از قفل الگویی (Pattern) یا پین (PIN) استفاده شود. به عقیده ما بهتر بود سامسونگ کمی قیمت گوشی را افزایش می‌داد و آن را به اسکنر انگشت فیزیکی مجهز می‌کرد، چون واقعا دوره استفاده از رمز الگویی و پین در اسمارتفون ها منسوخ شده به حساب می‌آید و پیاده سازی آن در گوشی که در سال 2020 قصد استفاده از آن را دارید کمی ناامیدکننده است.

 

اما کیفیت ساخت بدنه گوشی چطور است؟ طبیعتا در اسمارتفونی که به عنوان یک گوشی ارزان روانه بازار شده از مواد خیلی مقاوم و با کیفیتی استفاده نمی‌شود. فریم اصلی گوشی A01 از پلاستیک تشکیل شده و قاب پشت آن هم پلاستیکی است. در بررسی Galaxy A01 مشخص شد که قاب پشت این گوشی به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و خیلی راحت روی آن خط و خش ایجاد می‌شود، پس همیشه باید با محافظ قاب پشت گوشی یا با استفاده از کیف و گارد موبایل از قاب پشت آن محافظت کنید. متاسفانه به نظر نمی‌رسد که حتی روی پنل جلوی دستگاه هم شیشه خیلی مقاومی برای حافظت از LCD نصب شده باشد و بدین سبب استفاده از گلس محافظ ال سی دی هم امری اجباری خواهد بود.گوشی سامسونگ گلکسی A01 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و سوکت شارژر آن از نوع میکرو یو اس بی (Micro USB 2.0) خواهد بود که می‌تواند از دیگر ویژگی های ناامیدکننده آن باشد، چون طبیعتا با بهره‌مندی از سوکت میکرو یو اس بی دو، گوشی A01 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نخواهد کرد. گوشی در رنگ های مشکی، قرمز و آبی روانه بازار شده و با در دست گرفتن آن حسی فراتر از حس در دست داشتن یک گوشی میان رده را نخواهید داشت. ابعاد بدنه این اسمارتفون 8.3 در 70.9 در 146.2 میلیمتری بوده و وزن آن هم به چیزی در حدود 149 گرم می‌رسد. پس در مجموع باید گفت که گوشی از نظر کیفیت ساخت و سبک طراحی در حد قیمت خودش بوده و چیزی فراتر از آن را ارائه نمی‌کند و فقط سعی شده ظاهر محصول تا حدی به روز طراحی شود.

صفحه نمایش

یکی از فرضیه‌های موجود در مورد صفحه گوشی و طبق گفته بعضی از منابع تأیید نشده این است که صفحه نمایش به کار رفته در ساخت گوشی گلکسی A01، آخرین تکنولوژی در گوشی‌های خمیده مثل Infinity V است. صفحه نمایش گوشی در برابر ضربه مقاومت نسبتاً خوبی داشته و سچوریشن رنگ‌ها بالاست. فرضیه دوم که به نظر ما به واقعیت نزدیک‌تر است، صفحه نمایش LCD معمولی است که در این گوشی به کار رفته است.

صفحه نمایش این گوشی در برابر خراش و ضربه‌های احتمالی کاملاً آسیب پذیر است. چه بسا با خرید لوازم جانبی موبایل سامسونگ می‌توانید تا درجه زیادی این آسیب‌پذیری را کاهش دهید. به کلی تصور کیفیت تصویر فول HD یا 4K و دیگر امتیازات گوشی‌های نسل جدید را فراموش کنید. بدون شک هر چقدر پول بدهید، همانقدر هم آش می‌خورید. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 720 در 1560 با قابلیت اچ دی پلاس است. البته این کیفیت تصویر بستگی به آب و هوا هم دارد، به عنوان مثال اگر زیر نور خورشید بخواهید با گوشی کار کنید قطعاً با نور صفحه نمایش به مشکل می‌خورید. بهتر است دعا کنید در زمان بیرون رفتن‌تان از منزل هوا ابری باشد تا تصویر شفاف با نور کافی داشته باشید!

دوربین

امروزه حتی در گوشی های پایین رده بازار نیز شاهد استفاده دوربین های چندگانه هستیم. گلکسی A01 نیز از دوربین دوگانه به عنوان دوربین اصلی استفاده می کند. این دوربین شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی F2.2 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی با F2.4 برای عمق بخشی به تصویر است. کیفیت دوربین در مقابل قیمتش مناسب است و طبیعتا نباید انتظارات بالایی داشته باشید. به طور مثال دوربین دوم با اینکه برای عمق بخشی به تصویر به خصوص در هنگام عکاسی پرتره استفاده می شود ولی انتظار زیادی از آن نیست. این شرکت برای این گوشی یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز قرار داده است.

سخت افزار

سامسونگ A01 از طریق پردازنده 12 نانومتری اسنپدراگون 439 نیروی مورد نیاز پردازش خود را تأمین خواهد کرد. به این دلیل که این گوشی یک محصول ابتدایی و پایه است، پس نیازی به پردازنده قدرتمند در این گوشی احساس نخواهد شد. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی آدرنو 505 نیز وظیفه انجام کارهای مربوط به پردازش گرافیک را هم عهده‌دار خواهد بود.

 

خوب است بدانید که پردازنده یاد شده با یک رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی همراهی می‌شود. البته ناگفته نماند که حافظه داخلی از طریق میکرو SD نیز قابلیت ارتقا خواهد داشت. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد حافظه میکرو اس دی به دست آوردید.

نرم افزار

با همه ویژگی‌های متوسط و سطح پایینی که از گلکسی A01 یاد کردیم، باید اشاره کنیم که در بخش سیستم عامل این گوشی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 سود می‌برد و نسخه دوم رابط کاربری OneUI سامسونگ نیز روی آن اجرا خواهد شد. همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سامسونگ نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

بررسی گوشی A01

باتری گوشی سامسونگ A01

گوشی گلکسی A01 دارای باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و نمی‌توان آن را قدرتمند توصیف کرد، اما می‌تواند رضایت کاربران را با یک شارژ کامل در یک روز کاری به دست آورد. شاید انتظار می‌رفت سامسونگ از باتری قدرتمندتری استفاده کند، اما چنین چیزی را شاهد نیستیم.

 

بد نیست بدانید این دستگاه از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی نمی‌کند که همین موضوع را هم می‌توان به عنوان یکی از نقاط ضعف دستگاه به حساب آورد. لازم به ذکر است فقدان حسگر اثر انگشت در گوشی را هم باید به عنوان معایب گلکسی ای ۰۱ به حساب آورد.

جمع بندی

شاید قبلا می شد با 2 میلیون تومان یکی از پرچمداران بازار را خرید اما حالا وضع فرق کرده است. سامسونگ گلکسی A01 بین 1.750.000 تا 2.200.000 قیمت داشته و همینطور که ملاحظه می شود یک گوشی کامل پایین رده محسوب می شود. قیمت این گوشی در بازار جهانی 126 دلار است که یکی از کمترین هاست و در واقع مهم ترین ویژگی این گوشی همین قیمت پایین آن است که باعث گسترش بازار آن و رقابت با گوشی های پایین رده چینی هواوی و شیائومی می شود. البته با این قیمت و حتی قیمت پایین تر نیز می توانید گوشی های ارزشمندی پیدا کنید که نمونه بارز آن، نوکیا 2.2 است. در ادامه برخی مزایا و معایب Galaxy A01 را با هم مرور می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • سخت افزار مناسب برای نیاز های روزمره
  • استفاده از جدید ترین سیستم عامل و رابط کاربری
  • فیس آیدی با سرعت بالا
  • ارائه کیفیت صدای Dolby Atmos

معایب

  • طراحی می توانست بهتر باشد
  • دوربین آن زیاد خوب نیست
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 147
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 288
  • بازدید ماه : 745
  • بازدید سال : 6,348
  • بازدید کلی : 19,748