loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 25 سه شنبه 13 خرداد 1399 نظرات (0)

 

کمپانی اپل از طراحی جدیدی در گوشی کوچک آیفون SE استفاده نکرده است. طراحی آیفون 5S با سخت‌افزار داخلی متفاوت سرانجام به تولید این محصول انجامیده است. این حرکت اپل کمی عجیب و در عین حال منفی تلقی می‌شود. زیرا بکارگیری از طراحی محصول قدیمی در نسل جدید یک محصول چندان به طبع کاربران قدیمی که دو سال پیش نیز با این طراحی آشنایی داشتند خوش نمی‌آید، اما این همه ماجرا نیست.

شاید یکی از دلایلی که اپل از طراحی یکسانی برای این گوشی جدیدش استفاده کرده، علت محبوبیت طراحی 5S می‌باشد. دلیل دیگری که برای این اقدام اپل می‌توان متصور شد، پایین آوردن قیمت ایفون se و بالطبع قیمت خرید آن می‌باشد. به هر حال در ادامه نقد و بررسی گوشی هوشمند Apple iPhone SE با این محصول جدید اپل آشنایی بیشتری خواهیم داشت.

بررسی گوشی ایفون se

طراحی و ساخت

همان طور که می توانید حدس بزنید، هیچ تفاوتی بین این گوشی و آیفون 5s نمی توانید پیدا کنید، به جز رنگ رز گلدی که برای آن در نظر گرفته شده است. بعد از اینکه دو سال است آیفون 6 و آیفون 6s و نسخه های پلاس را دیده ایم و در دست گرفته ایم، دست گرفتن یک آیفون کوچک خیلی هیجان انگیز است و پیش خود می گوییم که کاش اپل هیچ وقت آیفون را بزرگ تر نمی کرد!

 

در قاب جلویی گوشی صفحه نمایش 4 اینچی قرار دارد که، طبق سنت اپل، در پایین آن کلید Home و سنسور اثرانگشت که در این کلید جای گرفته قرار دارند. بالای صفحه نمایش نیز می توان دوربین دوم را در کنار خروجی صدای مخاطب و سنسور نور و مجاورت مشاهده کرد. در پشت گوشی، که اکنون یک رنگ جدید به خود می بیند، سه تکه مشاهده می شود. تکه وسطی به رنگ رز گلد و از جنس آلومینیوم است و تکه های بالا و پایینی با جنسی از شیشه به رنگ سفید هستند. در تکه بالایی دوربین اصلی در کنار میکروفون دوم و فلاش دوتایی دیده می شود. در سمت راست دستگاه درگاه سیم کارت قرار دارد و درسمت چپ شاهد حضور کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و کلید سایلنت هستیم

وزن دستگاه در برابر گوشی هایی که امروز در دست می گیریم عجیب و دوست داشتنی است. مدت ها بود که گوشی هوشمندی با این اندازه و وزن در جیب خود ندیده بودیم و زمانی که آن را در جیبمان گذاشتیم، گاهی شک می کردیم که گوشی همان جا در جیبمان است.

 

این تمام چیزهایی است که در ظاهر و بدنه آیفون SE می توانید مشاهده کنید. همان طور که آیفون 5s را دوست داشتیم، نمی توانیم حس خوب خودمان را نسبت به این گوشی مخفی کنیم.

صفحه نمایش

آیفون SE 2020 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD است. همانطور که گفته شد این صفحه نمایش تا 60 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. صفحه نمایش این آیفون دارای رزولوشن 750 در 1334 پیکسل است که در نتیجه تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ حاصل می شود. طبیعی است که در گوشی با چنین قیمتی از صفحه نمایش اولد و یا سوپر رتینا استفاده نشود اما همین صفحه نمایش نیز کیفیت بسیار بالایی دارد که شاید تنها گوشی های سطح بالای بازار و یا دیگر آیفون ها بتوانند کیفیتی بالاتر از این کیفیت را ارائه کنند.

آیفون SE 2020 نیز همچون سایر آیفون های مدرن از True Tone در صفحه نمایش خود پشتیبانی می کند که باعث شده بتوان درجه حرارت رنگ ها را تنظیم کرده و در نتیجه کیفیت رنگ ها و تصاویر را افزایش دهید. تنها موردی که در صفحه نمایش آیفون SE 2020 نیاز است بهبود پیدا کند، روشنایی است که اگر بیشتر بود بهتر بود اما با این حال روشنایی 625 نیتی این گوشی از آن از آیفون 7 بیشتر است اما در مقابل روشنایی 800 نیتی آیفون 11 پرو مکس چیزی برای گفتن ندارد.

مشخصات سخت افزار و نرم افزار

آیفون SE 2020 دارای سخت افزاری مشترک با آیفون 11 پرو مکس است! همین جمله که آیفون SE 2020 است تا دریابیم از نظر سخت افزار با چه غولی روبرو هستیم. اپل در این آیفون خود از جدید ترین چیپست ساخت خود یعنی A13 Bionic با معماری 7nm+ استفاده کرده است. این چپست شش هسته ای است به گونه ای که دو هسته با قدرت 2.65 گیگاهرتز از نوع لایتنینگ و 4 هسته با قدرت 1.8 گیگاهرتز از نوع تاندر وجود دارد. این گوشی همچنین به پردازنده  مخصوص اپل یعنی Apple GPU (4-core graphics) استفاده می کند. تنها تفاوت سخت افزاری این گوشی و آیفون 11 ها به مقدار حافظه رم بر می گردد به گونه ای که آیفون SE 2020 دارای 3 گیگابایت حافظه رم است و برادران بزرگترش از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می کنند. اما نکته مهم این است که با وجود صفحه نمایشی با کیفیت پایین تر، وجود همین مقدار رم نیز کفایت می کند. آیفون جدید اپل در سه حجم حافظه داخلی عرضه می شود که شامل 64، 128 و 256 گیگابایتی می شود و طبیعتا با افزایش میزان حافظه، قیمت نیز دستخوش تغییر می شود به گونه ای که قیمت نسخه 64 گیگابایتی به 400 دلار، نسخه 128 گیگابایتی به 450 دلار و نسخه 256 گیگابایتی به 550 دلار می رسد.

آیفون SE 2020 بسیار سریع است به گونه ای که از آیفون 8 نیز بسیار قدرتمند تر است. وجود چنین سرعت و قدرت بالای سخت افزاری باعث شده اجرای سنگین ترین بازی های روز دنیا برای این آیفون بسیار ساده بوده و هیچ فشاری به آن وارد نکند. شما می توانید انواع بازی های روز همچون Call of Duty Mobile، PUBG و… را با آیفون اس ای 2020 با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید و سرعت بالا و بدون هیچ لگ و تاخیری از آنها لذت ببرید.

همچنین بهبود قدرت سخت افزاری باعث بهبود عملکرد دوربین نیز شده است چرا که قدرت و سرعت پردازش عکس ها نیز افزایش پیدا کرده است. برای اینکه مطمئن شویم آیفون SE 2020 به اندازه آیفون 11 ها قدرتمند است به سراغ اپلیکیشن محبوب iMovie رفتیم و خواستیم یک ویدئوی 4.5 دقیقه ای با کیفیت 1080p را فشرده کنیم. همانطور که حدس می زدیم آیفون اس ای توانست با همان سرعت آیفون 11 این کار را انجام دهد این در حالی است که قیمت این گوشی به مراتب کمتر از پرچمداران اپل است. ما همچنین این تست را با آیفون 8 پلاس انجام دادیم و نتیجه گرفتیم که آیفون SE 2020 این کار را بسیار سریعتر انجام می دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت مشتریان با خرید این گوشی، صاحب برترین سخت افزار های اپل خواهند شد. به جز تست بالا، ما تست هایی برای کاربری روزمره نیز با این آیفون انجام دادیم. آیفون SE 2020 در تمامی تست ها سربلند بود و در طول روز شاهد لگ و تاخیر و مشکلاتی از این دست نبودیم.

در مجموع باید بگوییم این گوشی سخت افزاری در سطح یک پرچمدار دارد که باعث می شود گوشی های میان رده سایر برند ها به هیچ وجه توانایی رقابت با آن را نداشته باشند. اپل آیفون اس ای 2020 را با آخرین نسخه سیستم عامل خود یعنی IOS 13 عرضه می کند. مانند همیشه شاهد طیف وسیعی از امکانات و برنامه های کاربردی اپل هستیم که در هر آیفونی وجود دارد.

قیمت گوشی ایفون se

دوربین

همان طور که گفتیم، از نظر سخت افزاری شباهت زیادی بین این گوشی و آیفون 6s وجود دارد. دوربین نیز دقیقا همان است که در آیفون 6s قرار گرفته است: یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2. علاوه بر مگاپیکسل بالاتر، امکان فیلم برداری 4K نیز به دوربین این گوشی افزوده شده که آن را کاملا از دوربین آیفون 5s متمایز می کند.

مانند همیشه، کیفیت عکس های تهیه شده با دوربین آیفون بهترین نیست، اما جزو یکی از بهترین هاست. نویز تصاویر بسیار کم است و رنگ ها و جزئیات به خوبی توسط دوربین ثبت می شوند. یکی از بهترین ویژگی های این دوربین فعال شدن سریع آن و سرعت بالای شاتر است که به کاربر کمک می کند هیچ صحنه ای را از دست ندهد.

 

قابلیت لایو فوتوز نیز در این دوربین گنجانده شده است که با آن می توانید عکس هایی در قالب گیف یا همان عکس های متحرک بگیرید.اما دوربین دوم پیشرفت دوربین اصلی را نداشته و اپل در این گوشی از همان دوربین 1.2 مگاپیکسلی بهره برده است که در آیفون 5s به کار رفته بود. ویژگی رتینا فلاش نیز به این دوربین اضافه شده که هنگام گرفتن عکس سلفی اگر این ویژگی فعال باشد، قبل از گرفتن عکس تمام صفحه آیفون شما سفید می شود تا نور مناسب را برای عکس سلفی فراهم کند. با وجود این کیفیت دوربین قابل قبول است و شما را راضی خواهد کرد.

سنسور اثر انگشت

این بخش قسمت دیگری است که اپل برای کاهش هزینه تمام شده آیفون SE آن را قربانی کرده. از آخرین نسخه تاچ آی دی در این گوشی استفاده نشده و به همین علت آن سرعت عملکردی که در آیفون 6s مشاهده می کنید در این دستگاه دیده نمی شود. اما با این حال هنوز هم این سنسور کارایی بسیار بهتری از رقیبانی دارد که در سال 2015 یا 2016 معرفی شده اند.

باتری و شارژدهی

آیفون SE 2020 دارای یک باتری 1821 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونی است. البته این رقم از روی محاسبات و با توجه به باتری آیفون 8 بدست آمده است و اپل چیزی در مورد ظرفیت باتری نگفته است. باتری آیفون 8 عملکرد فوق العاده ای نداشت و می توانست تا یک روز دوام بیاورد و در صورت استفاده سنگین، تا عصر باید به شارژ متصل می شد. اما روی کاغذ، آیفون اس ای 2020 باید عملکرد بهتری داشته باشد. چراکه با یک صفحه نمایش با کیفیت پایین تر و همچنین سیستم عامل IOS 13.4 که عملکرد بهتری در مدیریت مصرف باتری دارد روبرو هستیم با این حال اپل گفته است باتری این گوشی به اندازه آیفون 8 دوام دارد که جای تعجب دارد!

ما برای تست آیفون SE 2020، در طول روز کار های روزمره ای به جز عکاسی و مرورگری وب انجام دادیم که باعث شد در آخر شب 30 درصد از باتری باقی بماند. همین موضوع باعث می شود متوجه شویم آیفون اس ای 2020 در حالت آماده به کار می تواند به خوبی شارژ نگهدارد. طبق معمول هیچگونه فناوری شارژ سریعی وجود ندارد اما با توجه به حجم کم باتری آیفون اس ای 2020 ، زمان زیادی برای شارژ آن نیاز نیست. پیشنهاد می کنیم برای افزایش سرعت شارژ، یک شارژر سریعتر و پر قدرت تر را به طور جداگانه از اپل خریداری کنید. با شارژر سریعتر می توانید ظرف نیم ساعت تا 50 درصد از باتری را شارژ کنید و ظرف یک ساعت و 50 دقیقه، شارژ باتری به 100 درصد می رسد. آیفون SE 2020 از فناوری شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می کند و شما می توانید با خرید یک پد شارژ جداگانه، گوشی خود را صورت بی سیم نیز شارژ کنید.

جمع بندی

آیفون SE 2020 یک گوشی فوق العاده با ارزش است. یک از عوامل این ارزش بالا، وجود سخت افزار قدرتمندی است که از پرچمداران اپل گرفته شده است. همچنین وجود یک دوربین با کیفیت که می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت کند نیز به مزایای آیفون اس ای 2020 افزوده است. اما متاسفانه آیفون اس ای 2020 فاقد صفحه نمایش با کیفیت بالا و همینطور فاقد باتری بزرگ که بتواند شارژردهی بالایی داشته باشد است. این گوشی با قیمت 400 دلار تا 550 دلار عرضه می شود که وقتی وارد ایران شود قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان خواهد داشت. در پایان برخی از مزایا و معیاب این گوشی را مرور می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • سخت افزار بسیار قدرتمند در سطح پرچمداران اپل
  • دوربین با کیفیت بالا
  • ارزش خرید بسیار بالا

معایب

  • صفحه نمایش با کیفیت پایین
  • باتری با شارژدهی پایین
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 202
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 343
  • بازدید ماه : 800
  • بازدید سال : 6,403
  • بازدید کلی : 19,803