loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 17 چهارشنبه 14 خرداد 1399 نظرات (0)

شیائومی با عرضه خانواده ردمی نوت بخش میانی بازار را به خوبی در دستان خودش گرفته. گوشی‌های این خانواده همگی تقریبا از یک زبان طراحی و سخت‌افزاری بهره می‌برند و در سطوح مختلف می‌بینیم که قدرت و ساختار متفاوتی دارند. در این بررسی به گوشی ردمی نوت 8 می‌پردازیم که گوشی‌ای خوش قیمت از این خانواده محبوب بازار به حساب می‌آید و در کنار طراحی مناسبی که دارد لنزهای متنوعی را در قاب پشتی خودش می‌بیند.

بررسی گوشی ردمی نوت 8

طراحی و ساخت

دلیل متفاوت بودن این دو محصول نسبت به مدل های قبلی خود در همین سری (سری نوت) تنها در پردازنده و اندازه نمایشگر آن نبوده است. چیدمان عمودی دوربین ها و نوع آن ها، طراحی بدنه و افزایش ظرفیت باتری و بهبود در عملکرد از دیگر تفاوت هایی است که تمایز ایجاد کرده است و این طراحی باعث شده که در حد گوشی های پرچم دار دیگر شرکت ها به نظر برسد و اصلا حس گوشی میان رده را ندارد.

 

گوشی ردمی نوت 8 پرو در چهار رنگ سفید مرواریدی ، سبز تیره،خاکستری و آبی تیره عرضه شده است. همچنین گوشی ردمی نوت 8 در سه رنگ سفید ، آبی و مشکی روانه بازار شده است. این اسمارتفون ها دو سیم هستند که در لبه سمت چپ دستگاه جای می گیرد. محل کارت حافظه دستگاه هم کنار سیم کارت است. در قسمت زیرین دستگاه و کنار پورت USB-C یک جک هدفون 3.5 میلیمتری نیز تعبیه شده است.

نمایشگر

نمایشگر ردمی نوت ۸ کمی از مدل پرو کوچک‌تر است اما از همان طراحی ناچ، رزولوشن و حفاظت مشابه استفاده می‌کند. در پشت گوریلا گلس ۵، نوت ۸ شیائومی صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد و به خاطر پنل کوچک‌تر، فشردگی آن نسبت به نوت ۸ پرو کمی بیشتر است و تصویر نهایی بهتری را حاصل خواهد کرد‌. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر قابلیت پشتیبانی از HDR10 است که میان گوشی‌های هوشمند LCD واقعا قابلیت کمیابی می‌باشد.

 

شیائومی با ردمی نوت ۸ نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ را تضمین کرده و ما بعد از بررسی‌های مختلف با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این ادعای شیائومی کاملا درست و حقیقی است. در بررسی‌های خود کمترین میزان روشنایی را ۴۷۳ نیت و با ترکیب با سیاه عمیق ۱۵۲۱:۱ کنتراست اندازه‌گیری کردیم.

 

البته اگر نور نمایشگر را در حالت اتومات رها کنید روشنایی بیشتری را دریافت خواهید کرد و حدودا تا ۶۳۰ نیت این روشنایی بالا می‌رود. شیائومی سه تنظیمات کنتراست متفاوت را ارائه می‌دهد. با روشن گذاشتن حالت خودکار به نظر می‌رسد که خروجی صفحه‌نمایش برای دقت در فضای sRGB تنظیم شده است و ما دقت متوسط deltaE 5.4  را برای آن اندازه‌گیری کردیم.

 

تنها حالتی که به شما اجازه می‌دهد اشباع رنگ را انتخاب کنید همین مد می‌باشد (پیش فرض، گرم، خنک). برای حالت پیش فرض این اندازه به deltaE 3.8 خواهد رسید.

 

انتخاب حالت گرم به میزان قابل توجهی رنگ آبی را کاهش خواهد داد اما دقت کلی را چندان بالا نمی‌برد. تنظیمات کنتراست استاندارد نیز برای فضای رنگی sRGB تنظیم شده و deltaE اندازه‌گیری شده برای آن ۱.۹ می‌باشد که نشان دهنده یک نمونه عالی است.

دوربین

4 لنز برای دوربین اصلی در قاب پشتی این گوشی در نظر گرفته شده که در قابی جدا از قاب پشتی هستند و بیرون زدگی این لنزها خیلی زیاد است. این چیدمان دوربین برای گوشی‌ای در این سطح یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

 

اولین لنز در بالاترین مکان لنز اولتراواید است که سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. لنز پایینی لنز اصلی است که سنسور 48 مگاپیکسلی دارد؛ لنز سوم برای تشخیص عمق به کار گرفته می‌شود که سنسور 2 مگاپیکسلی دارد و در نهایت لنز آخر هم سنسور 2 مگاپیکسلی دارد و یک لنز ماکرو است.

 

لنز اصلی اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 دارد و سنسورش ساخت سامسونگ است. لنز اولترا واید می‌تواند تا 119 درجه را پوشش دهد و اندازه دهانه دیافراگمش f/2.2 است. لنز ماکرو می‌تواند از فاصله 4 سانتی متری از سوژه عکاسی کند و در نهایت لنز تشخیص عمق هم برای تشخیص پس زمینه سوژه در عکس‌های پرتره به کمک لنز اصلی می‌آید.منوی دوربین مانند تمام گوشی‌های شیائومی از چند تب پایین صفحه ویوفایندر تشکیل شده که هم با کشیدن انگشت روی صفحه و هم روی نام تب ها می‌توانید بین آن‌ها جا به جا شوید. بالای صفحه چند آیکون در نظر گرفته شده که به کمک آن‌ها نیاز به بخش تنظیمات به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

 

لنز اصلی در حالت پیش‌فرض روی عدد 12 مگاپیکسل عکاسی می‌کند اما اگر دوست داشته باشید از حالت 48 مگاپیکسلی استفاده کنید در تب‌هایی که پایین صفحه قرار دارند گزینه‌ای برای فعال کردن حالت 48 مگاپیکسلی وجود دارد؛ منتهی دقت داشته باشید در این حالت دیگر خبری از زوم کردن یا عکاسی با زاویه دید فوق عریض نیست.

 

عکس‌هایی که لنز اصلی در نور روز تهیه می‌کند رنگ‌هایی با فاصله از واقعیت دارند. رنگ این عکس‌ها بسیار گرم است. رنج دینامیکی در حد کاملا معمولی است و شارپی هم برای گوشی‌ای در این رده قیمت کاملا مطلوب به نظر می‌رسد.

نرم افزار

اندرویدی که برای ردمی نوت 8 در نظر گرفته شده نسخه 9 است که رابط کاربری می یو آی را روی خودش دارد. در ابتدا که گوشی را خریداری می‌کنید می یو آی نسخه 10 روی آن نصب است اما به محض اتصال به اینترنت نوتیفیکیشن به روزرسانی رابط کاربری جدید برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید از رابط کاربری نسخه 11 MIUI لذت ببرید.

از نظر نرم افزاری با گوشی کاملا هیجان‌انگیز روبرو هستید که امکاناتی در حد و اندازه یک پرچم‌دار دارد.

 

صفحه قفل دستگاه دو میانبر دارد که یکی به گلنس است و دیگری به دوربین در کنار اینکه یک ساعت بزرگ هم بالای این صفحه دیده می‌شود.

 

با عبور از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که در این گوشی و در تمام گوشی‌هایی که MIUI روی خودشان دارند این صفحه هم برای نمایش ویجت ها استفاده می‌شود و هم برای نمایش تمامی برنامه‌های نصب شده روی گوشی.

 

با پایین کشیدن انگشت به سمت پایین صفحه اصلی می‌توانید به نوتیفیکیشن بار دسترسی پیدا کنید که تعداد زیادی سوییچ تنظیمات را داخل خودش جای داده است.

 

تعامل با گوشی از دو طریق انجام می‌گیرد؛ یکی کلیدهای لمسی داخل صفحه‌نمایش و پایین صفحه و حالت دیگر حرکت‌های جسجری. در حرکت‌های جسجری با سوایپ کردن انگشت روی صفحه‌نمایش می‌توانید در منوها حرکت کنید. به طور مثال زمانی که انگشت خودتان را از سمت چپ یا راست صفحه به داخل هدایت کنید می‌توانید به صفحه قبل برگردید، اگر انگشت خودتان را از پایین صفحه‌نمایش به بالا هدایت کنید به صفحه اصلی منتقل می‌شوید و زمانی که انگشت خودتان را به همین صورت حرکت دهید و رها نکنید لیست برنامه‌های اخیر باز می‌شود.

بررسی گوشی ردمی نوت 8

سخت افزار

اسنپدراگون 665 که به عنوان قلب تپنده ردمی نوت 8 تعبیه شده، چندی پیش در Realme 5 هم به کار گرفته شده بود. عملکرد پردازشی این چیپ، تفاوت چندانی با مدل 660 که در Note 7S تعبیه شده بود، ندارد. این چیپست با ساختار 11 نانومتری توسعه یافته که اندکی آن را شکننده می کند. اگر بخواهیم دقیقا تر بگوییم، پردازنده اصلی 665 کمی از 660 ضعیف تر است، اما GPU آن کمی قوی تر می باشد. به طور کلی، عملکرد پردازشی اجمالی این دو چیپست تقریبا باهم برابر است.

از لحاظ عملکرد کلی پردازشی دستگاه، نوت 8 می تواند تقریبا از پس همه برنامه ها و بازی های گوگل پلی بر آید. البته پریدن بین اپ ها گاهی باعث تاخیر و لگ می شود.

تجربه گیمینگ اما، اصلا شگفت انگیر نیست. بالا بردن تنظیمات گرافیکی در PUBG لگ قابل توجهی را ایجاد می کند که با کاهش نرخ فریم همراه می شود. لازم به ذکر است که بعد از چند دقیقه بازی، دستگاه به طرز قابل توجهی داغ می شود. به طور کلی خانواده چیپست های اسنپدراگون 66x از جانشینان خود بسیار ضعیف تر هستند و در این دستگاه هم می توان شاهد این ضعف بود.برای آگاهی از قدرت پردازشی دقیق این دستگاه، Note 8 را در تست های بنچمارک های مختلف قرار دادیم و نتایج به دست آمده هم دور از انتظارمان نبود. این میان رده در بنچمارک AnTuTu توانست امتیاز 170.973 را به دست آورد که از Note 7S و Moto One Macro بیشتر است. از سوی دیگر، بنچمارک های مربوط به پردازنده گرافیکی از قدرت کمتر این اسمارت فون از Note 7S و مخصوصا Moto One Macro خبر دادند.

باتری گوشی ردمی نوت 8

باتری ردمی نوت ۸ ظرفیتی ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. اگرچه شارژر موجود در جعبه آن ۱۰ واتی است.

در مدت زمان ۳۰ دقیقه این شارژر ۳۰ درصد باتری شما را پر می‌کند و برای شارژ کامل حدودا به ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان احتیاج دارید.

در بررسی‌های باتری، ردمی نوت ۸ توانست تا ۱۰۸ ساعت استقامت را ثبت کرده و به عنوان یک باتری قدرتمند پتانسیل بالایش را اثبات کند. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی هوشمند در تست مرور وب ما حدود ۱۶ ساعت و در تست پخش ویدیو نزدیک به ۱۴ ساعت فعالیت کرد. عملکرد کلی آن تقریبا مشابه ردمی نوت ۷ بود و می‌توان گفت که طول عمر باتری آن به عنوان یک دستگاه میان ‌رده واقعا تحسین برانگیز است.

جمع بندی

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 عالی‌ترین چیپست یا بهترین دوربین‌ها را ندارد ولی تظاهر به بهترین بودن نیز نمی‌کند. با یک میان‌رده بسیار متعادل روبرو هستیم که قیمت بسیار پایینی دارد ولی در تمامی بخش‌ها کیفیت بالایی را نشان می‌دهد. نمایشگر آن بسیار روشن و بزرگ است و می‌تواند به خوبی از عهده اجرای بازی‌ها برآید و تصاویر خوبی در روز و شب بگیرد. دوام باتری آن مانند گوشی‌های قدیم سری نوت ردمی بسیار زیاد است. همچنین باید بگوییم با یک گوشی جذاب روبرو هستیم.

مزایا

  • طراحی جذاب، شیشه دو جداره گوریلا گلس 5
  • نمایشگر بزرگ، روشن و با کنتراست عالی
  • عمر باتری قابل توجه
  • به‌روزرسانی لانچر MIUI 11 در راه است.
  • دوربین به طور کلی خوب
  • درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، رادیو اف‌ام، تابنده نور مادون قرمز

معایب

  • ظاهرا پشتیبانی از استاندارد HDR10 غیر واقعی است.
  • عملکرد از زمان نوت 7 پیشرفت چندانی نکرده است.
  • انتظار دوربین فیلمبرداری با کیفیت‌تری را داشتیم.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 248
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 389
  • بازدید ماه : 846
  • بازدید سال : 6,449
  • بازدید کلی : 19,849