loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 29 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

نوکیا 7.2 یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های شرکت HMD به حساب می‌آید. اسمارت‌فون‌‌های سری 7 نوکیا در ابتدای کار فقط برای کشور چین عرضه شده بودند، اما شرکت HMD Global با عرضه نسخه پلاس آن، تلفن جدید خود را به بازارهای جهانی هم عرضه کرد. پس از نوکیا 7 پلاس هندست نوکیا 7.1 معرفی شد که نمی‌توان لقب میان‌رده را برای آن انتخاب کرد. اکنون پس از معرفی نوکیا 7.2 به سراغ این تلفن رفته‌ایم تا بدانیم که آیا این محصول می‌تواند سری 7 نوکیا را سربلند کند یا خیر.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

طراحی

نوکیا ادعا کرده در ساخت بدنه این گوشی از پلیمری با فن آوری پیشرفته در کنار شاسی آلومینیوم استفاده کرده است. استفاده از این جنس باعث شده تا گوشی علاوه بر کمتر شدن وزن، استقامت بیشتری نسبت به پلی کربنات‌های معمولی داشته باشد. علاوه بر این شیشه استفاده شده در پشت گوشی از نوع مات است بااینکه بازهم شاهد جذب اثر انگشت و لکه در این قاب هستیم اما سر خوردن گوشی بسیار کمتر از شیشه‌های براق است. نوکیا رنگ جدید سبز را هم به سایر رنگ‌های این گوشی افزوده تا کاربران انتخاب‌های بیشتری در هنگام خرید داشته باشند. نوکیا لنز سه گانه این گوشی را در یک قاب دایره‌ای قرار داده است اما بیرون زدگی این قاب شاید باعث شود، لنزها به مرور زمان آسیب ببینند. حسگر اثر انگشت نیز در پشت گوشی جای دارد و خبری از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست. در کناره سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و کلید پاور قرار گرفته و سمت چپ محل قرار گیری درگاه سیم کارت و کلید دستیار گوگل است. به صورت همزمان می‌توانید دو سیم کارت و یک کارت حافظه را در جایگاه سیم کارت قرار دهید. جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در بالای گوشی و پورت type c هم در قیمت پایین مشاهده می‌شوند و در نهایت باید به قسمت جلوی دستگاه اشاره کنیم جایی که صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی حدود ۸۲٫۴ درصد آن را فراگرفته است. ابعاد حدود ۸٫۳×۷۵٫۲×۱۵۹٫۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۰ گرم برای یک گوشی در این رده معقولانه است.

نمایشگر

نوکیا 7.2 مجهز به آنچه که “صفحه خالص” نامیده می‌شود، است. یک بازاریابی پنلی با قابلیت HDR. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که می‌تواند محتوای پویای استاندارد را به محدوده high-dynamic تبدیل کند.

رنگ‌ها به نظر دقیق و پر جنب و جوش می‌رسند. با این حال، چیزی در مورد میزان سیاهی وجود دارد که می‌توانید فقط در یک صفحه AMOLED یافت کنید. سیاه‌ها در این نمایشگر به رنگ خاکستری عمیق به نظر می‌رسند و هنگام تماشای فیلم‌های تاریک مانند Stranger Things در Netflix به سمت فیلم شما راهی می‌شوند. علاوه بر این، هنگام مشاهده تلفن از زاویه‌های تیز، تغییر رنگ قابل مشاهده است، که قطعاً جذاب نیست.

دید در فضای باز کاملاً خوب است. ما سطح روشنایی در اوج را در حدود 523 نقطه اندازه گیری کردیم که برای استفاده در فضای باز کافی است. این گوشی دارای یک حالت کنتراست پویا است که بسته به نوع برنامه‌هایی که در حال اجرا هستید می‌توانید دمای رنگ و وایت بالانس را تنظیم کنید. این گوشی می‌تواند تعادل رنگ سفید را بر اساس نور محیط تنظیم کند و این قابلیت مشابه ویژگی نور شب در اندروید است.

دوربین

گوشی نوکیا 7.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است، اگر حسگر عمق‌سنج را دوربین بدانیم. ماژول اصلی دوربین آشنای 48 مگاپیکسل با حسگر Quad Bayer است که نوکیا اسم آن را Quad Pixel گذاشته است.

این حسگر پشت لنزهای با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار می‌گیرد و احتمالا 26 میلی‌متری است چون نوکیا نوع آن را مشخص نکرده است و خود گوشی نیز در داده‌های EXIF این اطلاعات را نشان نمی‌دهد.

اپلیکیشن دوربین گوشی نوکیا 7.2 با سایر گوشی‌های قبلی نوکیا فرقی ندارد و تنها چند تغییر اندکی را می‌بینیم. سوایپ به طرفین باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی می‌شود و همچنین می‌توانید با ضربه روی یک حالت خاص مستقیما آن را باز کنید. حالت‌های با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربعی شکل قرار گرفته‌اند تا محیط اپلیکیشن کمتر شلوغ باشد.

سوایپ روی نمایاب به سمت بالا و پایین باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو نمی‌شود و باید به کمک تاگلی که کنار دکمه شاتر قرار دارد این کار را انجام دهید. زمان استفاده از دوربین عقب یک آیکون شبیه به درخت را می‌بینید تا بتوانید از بین دوربین عریض و فوق عریض عقب یکی را برای عکاسی انتخاب کنید.

زمانی که در حالت Photo قرار دارید، بسیاری از تاگل‌ها در سمت مخالف دکمه شاتر قرار می‌گیرند یعنی فلاش، تایمر، تک، دوتایی و حالت تصویر در تصویر و تصویر متحرک به همراه تنظیمات.

یک دکمه دیگر نیز دیده می‌شود که برای حالت زیبایی‌سازی از مقیاس 0 تا 10 است ولی برخلاف بعضی از گوشی‌های چینی هیچ گزینه خاصی (مانند بزرگ کردن چشم‌ها یا باریک‌ کردن صورت و غیره) ندارد.

با سوایپ به سمت بالا روی دکمه شاتر یا بخش انتخاب حالات عکاسی می‌توانید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید که اجازه می‌دهد مواردی مانند تعادل سفید (بدون گزینه‌های تغییر دمای رنگ)، فوکوس دستی، ایزو (100 تا 3200) و سرعت شاتر (4000/1 تا 20 ثانیه) یا جبران نوردهی (-3/3EV در گام‌های افزایشی کامل) را تغییر دهید.

باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 اولین میان رده نوکیا به شمار می آید که شاهد استفاده از دوربین سه گانه در قسمت پشتی آن هستیم. دوربین اصلی این گوشی از حسگر 48 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ استفاده می کند که با فیلتر بایر 4 به 1 ، تصاویر 12 مگاپیکسلی تولید می کند و از قسمت تنظیمات می توان رزولوشن را به 48 مگاپیکسل تغییر داد. همچنین این دوربین به لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم F/1.8 مجهز شده است که همانند لنز دو دوربین دیگر، توسط اپتیک زایس توسعه داده شده است.

دوربین بعدی که برای نوکیا 7.2 در نظر گرفته شده است، اصطلاحا اولتراواید نامیده می شود. برای این دوربین، حسگر 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در پس لنز 13 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید 118 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم می رسد که از حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند و صرفا برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت.

رابط کاربری دوربین تغییر چندانی در مقایسه با نسخه بکار رفته در گوشی های قبلی نوکیا نداشته است. حالت های مختلف دوربین مانند فیلمبرداری، پرتره و روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کیشدن انگشت به سمت راست یا چپ می توان بین آن ها جا به جا شد. در قسمت بالای این نوار هم یک نشانگر قرار داده شده است که به وسیله آن می توان بین دو دوربین جا به جا شد. گزینه هایی مانند HDR، تایمر، فلاش LED و … نیز در قسمت بالا قرار داده شده اند و از داخل تنظیمات دوربین می توان به مواردی مثل رزولوشن فیلمبرداری، فعالسازی گرید و … دسترسی داشت. در حالت پرو یا عکاسی با تنظیمات دستی هم می توان گزینه هایی مثل دمای رنگ ها، سرعت شاتر، نوع فوکوس، ISO و اکسپوژر را تنظیم کرد و بد نیست بدانید که این حالت فقط برای دوربین اصلی در دسترس می باشد.

دوربین اصلی نوکیا 7.2 در محیط های روشن، قادر به ثبت تصاویر با کیفیتی می باشد؛ اما با توجه به استفاده از اپتیک زایس و سنسور 48 مگاپیکسلی، در برخی موارد می توان انتظار بیشتری از آن داشت. عکس های گرفته شده با این گوشی، دارای جزئیات زیادی هستند که نویز آن ها در همه موارد به خوبی کنترل نمی شود. همچنین رنج داینامیکی با وجود ویژگی HDR ، چندان وسیع نمی باشد و در برخی موارد، رنگ ها بی جان به نظر می رسند. از این رو انتظار می رود نوکیا با انتشار بروزرسانی اندروید 10 برای این گوشی، مشکلات ذکر شده را برطرف کند.

سخن پایانی

اسمارت‌فون نوکیا 7.2 برروی کاغذ بسیار عالی به نظر می‌رسد، ولی ما در بررسی‌های خود متوجه شدیم که این تلفن چندان هم عالی نیست. اگر بتوان عملکرد کلی این محصول را در تمامی بخش‌ها توصیف کرد، می‌‌توان آن را یک تلفن متوسط یا در برخی از موارد ضعیف معرفی کرد.

به علاوه، هزینه‌ای که برای خرید نوکیا 7.2 صرف می‌کنید، هزینه منطقی نبوده و شما می‌توانید با همان قیمت گزینه‌های بهتری در زمینه دوربین، باتری و تراشه قدرتمندتر را انتخاب کنید. بنابراین، پیشنهاد خرید نوکیا 7.2 یکی از گزینه‌های بررسی ما نیست و فقط شاید طرفداران برند نوکیا علاقه خاصی به آن داشته باشند. در این میان افرادی هستند که  از یک تلفن هوشمند برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند، ما به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که با مطالعه دقیق این مقاله تصمیم مناسبی بگیرند تا تلفن مورد نظر خود را خریداری کنند. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر را دارید کلیک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 568
  • بازدید سال : 6,171
  • بازدید کلی : 19,571