loading...
خرید گوشی
محمد سامان بازدید : 27 شنبه 06 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

گلکسی A20 جانی تازه به سری گوشی‌های رده ابتدایی و میانی در حال مرگ سامسونگ بخشید.از ورود این گوشی به بازار فقط 6 ماه گذشته بود که سامسونگ تصمیم گرفت با عرضه گوشی گلکسی A20s مجددا سری A را به‌روزرسانی کند. این گوشی به ویژه قیمت پایینی دارد تا رقبای چینی خود را شدیدا به چالش بکشد. اما باید بگوییم گلکسی A20s با آن که براساس استانداردهای سامسونگ یک گوشی رده‌ابتدایی است ولی محدوده قیمت این گوشی آن را در کنار گوشی‌های میان‌رده چینی مانند ردمی نوت 8 شیائومی (مدل با 4 گیگابایت رم)، Realme 5 و Huawei y9 2019 قرار می‌دهد که مشخصات بهتری دارند.با وجود این آیا گلکسی A20s در مقایسه با نسل قبلی خود بهتر شده است و می‌تواند با گوشی‌های بالا رقابت کند؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ظاهر و صفحه نمایش گوشی a20s

از لحاظ ظاهری گلکسی A20s تفاوت چندانی با گلکسی A20 که برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده ندارد و این گوشی هوشمند هم طراحی صفحه نمایش Infinity-V را دارد.

صفحه نمایش این گوشی با پنل PLS-TFT دارای طول ۶٫۵ اینچ با وضوح HD + 1560 x 720 پیکسل است. صفحه نمایش همچنین تصاویری با رنگ‌های طبیعی و جزئیات روشن تولید می‌کند و از زاویه دید عالی نیز برخوردار است. در واقع صفحه نمایش Super AMOLED نیست، اما قادر به رقابت با صفحه‌های IPS است که اغلب در گوشی‌های هوشمند این کلاس استفاده می‌شوند.

با برگرداندن به گوشی گلکسی A20، بدنه یکپارچه براقی را خواهید دید که جلوه‌ای لوکس دارد زیرا به نظر می‌رسد که از شیشه ساخته شده با اینکه در واقع جنس پلاستیکی دارد. در بالای آرم سامسونگ، یک حسگر اثر انگشت وجود دارد که می‌تواند کاربردی‌تر از رمزهای عبور باشد. البته این گوشی هوشمند همچنین مجهز به فناوری تشخیص چهره است به گونه‌ای که می‌توان قفل صفحه گوشی هوشمند را با استفاده از تشخیص چهره باز کرد.

نرم افزار

گوشی سامسونگ Galaxy A20s هم مثل دیگر اسمارتفون های شرکت سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن راه اندازی خواهد شد. متاسفانه سامسونگ هیچوقت در بهینه سازی بستر نرم افزاری گوشی هایش و رابط های کاربری که توصیه داده موفق نبود و رابط کاربری One UI اگرچه نسبت به نسخه های قبلی سری رابط های این شرکت به مراتب بهتر شده اما همچنان جای پیشرفت دارد و نقاط ضعفی در آن دیده می‌شود. به عنوان مثال حجم این رابط بالاست و بخش عظیمی از حافظه داخلی گوشی توسط آن اشغال می‌شود که این مسئله در گوشی های میان رده‌ای مثل A20s آزاردهنده خواهد بود.

 

تعداد اپلیکیشن های پیش فرضی که روی گوشی نصب شده‌اند هم زیاد است و این هم افزایش حجم بستر نرم افزاری دستگاه را تشدید می‌کند. نکته آزاردهنده‌تر این است که اغلب این برنامه های پیش فرض حتی یک بار هم توسط 90 درصد کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما در سمت مقابل رابط کاربری One UI در گوشی A20s از نظر بصری وضعیت خوبی دارد و مطلوب طراحی شده است. زمانی که در حین استفاده از گوشی هستید، رابط بصری آن تجربه دلنشینی را برایتان به ارمغان می‌آورد و از سمت دیگر چینش منوهای دستگاه در بخش تنظیمات منظم و قابل تفکیک خواهد بود. در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که برای بستر نرم افزاری گوشی در حالت عادی سرعت عمل خوبی دارد و کارهای روزمره مثل استفاده از مرورگر و وبگردی، نصب و استفاده از تلگرام، اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن های این چنینی در عملکرد آن هیچ تاخیر و لگی ایجاد نمی‌کنند، مگر در شرایط خاصی که حافظه گوشی تحت فشار باشد و رو به پر شدن سوق پیدا کند.

بنابراین توصیه داریم همیشه سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی گلکسی A20s جلوگیری به عمل آورید چون سخت افزار آن خیلی قدرتمند نیست و از سمت دیگر بهینه نبودن بستر نرم افزاری دستگاه هم سبب می‌شود که افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در آن منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه شود. بنابراین برای استفاده عادی و روزمره از گوشی A20s سامسونگ با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. قابلیت ها و ویژگی های نسبتا مناسب و خوبی هم توسط رابط و بستر نرم افزاری دستگاه ارائه می‌شوند که به تدریج با آن ها آشنا خواهید شد و ما قصد نداریم خیلی وارد جزئیات مربوط به این موضوع شویم. ضمنا پیش‌بینی می‌کنیم که گلکسی A20s حداقل آپدیت بعدی اندروید را دریافت کند.

سخت افزار

Galaxy A20s از چیپست قدیمی اسنپ‌دراگون 450 به همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که می‌توانید در کنار آن یک کارت حافظه خارجی با حداکثر گنجایش 1 ترابایت قرار دهید.این گوشی با وجود پردازنده آهسته‌ای که دارد برای کارهای متوسط مانند تماس، پیامک دادن، پخش موسیقی، گردش در رسانه‌های اجتماعی، پخش فیلم و بازی عملکرد قابل قبولی را نشان داد.

بدون شک باید در نظر بگیرید سامسونگ گلکسی A20s را برای کارهای سنگین نساخته است. با آن که گوشی توانست بازی‌هایی مانند subway surf را روان اجرا کند ولی در بین جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها تاخیر را شاهد بودیم. زمان بازی پابجی به ویژه افت فریم دیده شد و گاهی اوقات صدا و تصویر همخوانی نداشتند.برای بالا بردن سطح امنیت خود می‌توانید از حسگر اثرانگشت یا قابلیت باز کردن گوشی با اسکن چهره استفاده کنید ولی سرعت هر دو عالی نیست. هر دو روش جدا از باز کردن گوشی چند قابلیت بیشتر دارند. برای باز کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها از قفل می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی A20s

دوربین

اگر توجه زیادی داشته باشید، در قسمت پشتی این گوشی هوشمند می‌توانید تفاوت گلکسی A20 و گلکسی A20s را مشاهده کنید زیرا این بار برای دوربین عقب سه لنز وجود دارد. دلیلش این است که یکی از بخش‌های اصلی که سامسونگ در گلکسی A20s ارتقاء داده است، بخش عکاسی است. گلکسی A20 برخلاف مدل قبلی خود که تنها دارای دو دوربین عقب است، دارای سه دوربین عقب است که شامل یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی و لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید است.

 

این ترکیب دوربین ای ۲۰ اس اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با افکت بوکه فوراً و عکس‌هایی با ۱۲۰ درجه زاویه دید تولید کند. علاوه بر این، دوربین این تلفن هوشمند می تواند عکس‌هایی با افکت بوکه را فوراً از طریق ویژگی پرچمدار Live Focus خود تولید کند. به این ترتیب، گلکسی A20 در صورت نیاز برای ثبت لحظات مهم، قابل اطمینانتر می‌شود، زیرا می‌توان در شرایط مختلفی از آن استفاده کرد، خواه برای عکس‌های گروهی، مناظر، عکس هنری و…. .

 

این تلفن هوشمند همچنین به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است، برای اینکه خودتان عملکرد دوربین این گوشی را ببینید در ادامه نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده با استفاده از دوربین گلکسی A20 سامسونگ آورده شده است.

باتری

عمر باتری گوشی گلکسی A20s سامسونگ با وجود باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت آن عالی است و با سطح استفاده متوسط می‌توانید بیشتر از یک روز با گوشی کار کنید. در تست بازپخش مداوم فیلم ما شارژ باتری 9 ساعت و 11 دقیقه دوام آورد.

 

در تست دیگر در عرض 4 تا 5 ساعت شارژ باتری 62 درصد خالی شد. برای این تست از اینترنت خط گوشی استفاده کردیم. ضبط فیلم قدرت کارآمدی مصرف توان گوشی را نشان می‌هد به نحوی که با 30 دقیقه فیلمبرداری شارژ ف باتری فقط 7 درصد کم شد.بخواهیم مقایسه کنیم در همین تست شارژ گوشی نوکیا 7.2 به مقدار 14 درصد کم شد. به کمک شارژر 15 وان این گوشی باتری در عرض یک ساعت 50 درصد شارژ شد و شارژ کامل آن در حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

گوشی گلکسی A20s از سیستم عامل اندروید 9 به همراه لانچر One UI 1.1 استفاده می‌کند که رابط کاربری سفارشی سامسونگ با مجموعه‌ای از قابلیت‌های مختلف است.گرچه در اندروید پای هنوز حالت تیره دیده نمی‌شود ولی در بخش تنظیمات نمایشگر می‌توانید از حالت تیره خود لانچر سامسونگ استفاده کنید.سامسونگ برای بالا بردن کیفیت خوانایی متون قابلیت‌های زیادی را قرار داده است از جمله فونت‌های با کنتراست بالا، معکوس کردن رنگ و بزرگنمایی. البته باید بگوییم توسعه‌دهندگان سامسونگ روی بهبود قابلیت بزرگنمایی باید سخت تلاش کنند چون زمان فعالسازی آن پنجره مورد نظر با محتویات صفحه به نحوی همپوشانی می‌کند که خواندن متن و تمرکز سخت می‌شود.

در نتیجه

با نگاهی به هر آنچه را که از لحاظ امکانات برخوردارست می‌توانم بگویم که سامسونگ گلکسی ای ۲۰ اس در حال حاضر برای نیازهای کاربران به طور کلی بسیار مناسب است. با قیمت نسبتاً مقرون به صرف ، می‌توانید گوشی هوشمندی را تهیه کنید که به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد. رقابت میان رده تلفن های هوشمند با وجود محصولات Redmi به طور فزاینده ای شدید است مانند گوشی ردمی نوت 8 که به شدت در بازار رقابت حضور یافته است. برای رقابت با این محصولات، سامسونگ ناگزیر است دستگاه‌هایی را معرفی و راه اندازی کند که از ارزش بالایی برخوردار باشند و با قیمت‌های مناسب‌تری ارائه شود. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.

نقاط قوت

  • ظاهر زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ
  • دوربین اصلی سه‌گانه نسبتا خوب
  • قیمت نسبتا مناسب

نقاط ضعف

  • بدنه پلاستیکی
  • رزولوشن نمایشگر می‌توانست بهتر باشد
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ سعی شده تا آخرین منابع معتبر برای خرید گوشی به شما معرفی شود تا شما با دلی آسوده به خرید گوشی خود بپردازید. در اینجا سعی میکنیم با معرفی گوشی های مختلف شما را در جریان آخرین اخبار حوزه گوشی موبایل قرار دهیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 140
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 347
  • بازدید ماه : 300
  • بازدید سال : 5,903
  • بازدید کلی : 19,303